Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij stond deze al erop,
had gister de p50g20 binnen gekregen, meteen aan internet gehangen maar de 2.004 stond al erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Grrrrrene schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:59:
[...]

Denk je serieus dat ze 100-en van die tv's hebben bekeken? En dan nog: de afwijking tussen verschillende exemplaren is redelijk klein, want iedere reviewer heeft nog gemeld dat de THX-setting zeer accuraat is. Dus stel dat je je settings van iemand met een "extreem" afwijkend exemplaar pakt, dan nog is het veel nauwkeuriger dan waar de tv standaard mee uit de fabriek komt als er geen THX-setting aanwezig is.
Toch heeft het overnemen van gecalibreerde waardes totaal geen zin. 1 klik verkeerd in contrast geeft al verlies in detail, laat staan dat je de primaire kleuren verkeerd gaat zetten door deze van een andere tv over te nemen.

Gebruik gewoon een dvd met instelprogramma, want daar heb je dan veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Ik sta op het punt de 42G20 te kopen. Geen verstand van inspelen en calibreren. Wat kan ik het beste doen?
Eerst op de standaard instelling inspelen(hoe lang) en daarna met cd calibreren? Of gelijk al?
Kan er gelijk Fifa10 op spelen of is dat niet verstandig?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke webwinkel verkoop CI+ G20?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:24:
welke webwinkel verkoop CI+ G20?
Bedankt.
Koopjeskampioen

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:26:
Ik sta op het punt de 42G20 te kopen. Geen verstand van inspelen en calibreren. Wat kan ik het beste doen?
Eerst op de standaard instelling inspelen(hoe lang) en daarna met cd calibreren? Of gelijk al?
Kan er gelijk Fifa10 op spelen of is dat niet verstandig?

Ik hoor het graag!
Zet contrast halverwege (ongeveer 30 is dat). Zet hem op de spel stand. In fifa zit een calibratie tooltje voor het contrast en de helderheid. Zorg dat links helemaal zwart is en rechts helemaal wit en dat alle tussenstappen te zien zijn.
Ga dan gewoon lekker spelen. Ik heb het ook gedaan zonder problemen. Af en toe zappen kan geen kwaad. Als ik op pauze druk om weg te lopen zet ik mijn tv uit of ik zet even een televisie zender op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Thanks voor de tip!!
Helaas was ik net in de MM Alexandrium en zag dat de G20 zilver een zwarte rand heeft aan de zijkant. Eigelijk is dus alleen maar de voorkant zilver.(onderkant ook zwart) Lekker handig weer, ik wil dus geen zwart.. Waarom maken ze dat ding nou niet gewoon helemaal zilver, is veel logischer...
Dan maar wachten op de V20...Wanneer wordt die verwacht eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:34:
[...]

Zet contrast halverwege (ongeveer 30 is dat). Zet hem op de spel stand. In fifa zit een calibratie tooltje voor het contrast en de helderheid. Zorg dat links helemaal zwart is en rechts helemaal wit en dat alle tussenstappen te zien zijn.
Ga dan gewoon lekker spelen. Ik heb het ook gedaan zonder problemen. Af en toe zappen kan geen kwaad. Als ik op pauze druk om weg te lopen zet ik mijn tv uit of ik zet even een televisie zender op.
Vraagje, waarom ga je er eigenlijk zo voorzichtig mee om? waarom kan je de tv niet gewoon gebruiken als je hem hebt gekocht, en voor hoeveel uur geldt dat om op die manier te spelen, en wat win je er nou eigenlijk mee om het op die manier te doen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:47:
[...]

Vraagje, waarom ga je er eigenlijk zo voorzichtig mee om? waarom kan je de tv niet gewoon gebruiken als je hem hebt gekocht, en voor hoeveel uur geldt dat om op die manier te spelen, en wat win je er nou eigenlijk mee om het op die manier te doen?

zeker kan je em gewoon gebruiken alleen beetje voorzichtig doen met contrast en niet op dynamisch
voor inbranden de eerste 200uur te voorkomen,
volgens mij is een plasma de eerste 200uur het gevoeligste, beter zet je de tv iets onder de 50% van het contrast en dan zet je em op cinema en kleur temp op warm, of je zet em op thx, dat heb ik zelf :)

en dan natuurlijk niet telang stilstaande beelden hebben, gewoon beetje afwisselen voor de rest hoef je je geen zorgen temaken

de standaart spelmodus is zowiezo niet zo mooi, of je moet em al afstellen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:47:
[...]

Je kan er ook alles mee doen. Bovendien wordt het beeld veel beter als je het contrast omlaag gooit. Het is niet zo dat je alleen de eerste 200 uur het contrast lager moet zetten. Ook na die 200 uur ziet dat er beter uit. Dat is dus wat je er mee wint.
Het is pure voorzorg en geen verplichting. Een playstation dimt na een aantal minuten (kan je zelf instellen) als beveiliging wanneer je niets aanraakt. Mijn mediaspeler heeft bijvoorbeeld een screensaver. plasma brandt niet meer echt in, maar ik ga niet zelf uitvinden of dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja contrast moet ook niet telaag, dat is moeilijk afstellen.
als je dat beter wil hebben kan je zo'n afstel dvd halen, is beter.

niks is een verplichting, maar is zeker beter als je em lager zet, de fosfor slijt de eerste 200uur het meeste dus vandaar dat het dan wat gevoeliger is

het dimmen van de playstation maakt niet zoveel uit, je laat de tv ja bijna nooit aan staan met stilstaand beeld als je em niet gebruikt, het gaat ook om games waar je in de hoek een map heb staan, of hoeveel kogels je nog hebt

maak je maar geen zorgen, panasonic is een van de beste tv's met inbranden net zoals pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferry34 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:22:
[...]

Toch heeft het overnemen van gecalibreerde waardes totaal geen zin. 1 klik verkeerd in contrast geeft al verlies in detail, laat staan dat je de primaire kleuren verkeerd gaat zetten door deze van een andere tv over te nemen.
Agreed, maar dat zeg ik ook niet: als je niet weet hoe je een tv moet kalibreren en geen kalibratie-dvd hebt, _dan_ is het overnemen van de kalibratiewaarden van een ander geen gek idee. Panasonic doet precies hetzelfde met de THX-setting: 1 accurate setting voor alle G20/V20/VT20's. Die instellingen zijn voor al die tv's gelijk. Je doet nu net alsof er 1 tv is waarbij die settings kloppen en de rest last hebben van verlies in detail.
Gebruik gewoon een dvd met instelprogramma, want daar heb je dan veel meer aan.
dat bestrijd ik ook niet en als je kijkt wat een DVE-disk kost ben je gek als je er niet een bestelt (Ik geloof dat die van mij van Play.com komt).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Laatst online: 12-05 15:18
Pingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
...
Bij deze Belgische site is de 42 inch tijdelijk 1379 euro en wordt hij in mei verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
Thanks voor de tip!!
Helaas was ik net in de MM Alexandrium en zag dat de G20 zilver een zwarte rand heeft aan de zijkant. Eigelijk is dus alleen maar de voorkant zilver.(onderkant ook zwart) Lekker handig weer, ik wil dus geen zwart.. Waarom maken ze dat ding nou niet gewoon helemaal zilver, is veel logischer...
Alle MM hebben nu G20 of gewoon sommige?
Ik wil graag zien hoe zliver TV eruit ziet.
Twijfel of ik zwart of zilver koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:19:
maak je maar geen zorgen, panasonic is een van de beste tv's met inbranden net zoals pioneer
Heb m'n Pioneer ongeveer 450 uur staan in te spelen en alsnog gewoon bergen retentie (plus inbranden) hoor 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:28:
[...]

Alle MM hebben nu G20 of gewoon sommige?
Ik wil graag zien hoe zliver TV eruit ziet.
Twijfel of ik zwart of zilver koop.
Ik weet dat de MM in Zoetermeer de 42 en de 50 inch hebben staan in beide kleuren. Ik denk dus dat de meeste MM de g20 wel hebben staan. De zilvere versie vond ik trouwens helemaal niet zilver lijken. Het was eigenlijk een zwarte met een donker grijze rand en lijkt helemaal niet op de plaatjes van internet. De 46 inch stond overigens in bestelling en zal pas over 2 a 3 weken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt. vanavond ga ik ernaar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn 50G20 staan, ik ben erg blij met de beeld kwaliteit. Perfecte kleuren.

Voor calibratie zijn via http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496 wat gratis dingetjes te download. Ik heb de PATCHED versie op mijn PS3 geprobeerd. Werkt prima, al wacht ik nog even met echt aan de instellingen rommelen. THX is voor mij nu prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

lintweaker schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:11:
Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn 50G20 staan, ik ben erg blij met de beeld kwaliteit. Perfecte kleuren.

Voor calibratie zijn via http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496 wat gratis dingetjes te download. Ik heb de PATCHED versie op mijn PS3 geprobeerd. Werkt prima, al wacht ik nog even met echt aan de instellingen rommelen. THX is voor mij nu prima beeld.
Bij goede toestellen zoals deze (als ik tenminste de reviews mag geloven) heeft calibratie echt maar een marginaal effect. Eigenlijk moet je eerst een half jaar zonder kijken anders zie je sowieso geen verschil.

Ik zou ook lekker het geld voor calibratie in mn zak houden; gewoon thx modus aanzetten en brightness/contrast met een testdvd'tje inregelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:13:
[...]

Heb m'n Pioneer ongeveer 450 uur staan in te spelen en alsnog gewoon bergen retentie (plus inbranden) hoor 8)
welke pioneer heb je dan?

ik heb al meedere panasonics gehad, maar totaal geen last van inbranden gelukkig.

wel de oudere pioneer monitor plasma's die branden wel in, dus moes je voorzichtig mee zijn, maar dat was ook 2004-2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baardmeester schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
[...]
De zilvere versie vond ik trouwens helemaal niet zilver lijken. Het was eigenlijk een zwarte met een donker grijze rand en lijkt helemaal niet op de plaatjes van internet.
Dat vond ik ook. Overigens heeft het zilveren exemplaar mij wel weer sterk aan het twijfelen gebracht. De kleur bij de MM vond ik veel mooier dan het zilver op de foto's en het zwart. Het lijkt wel op antraciet in een lichtere fraaiere versie. Nu maar eens gaan kijken of er ergens meerdere zilveren exemplaren staan.
Ik ben zelf in de markt voor de 46" en panasonic nederland wist mij gisteren te vertellen dat die pas in de tweede helft van april verwacht worden en dan nog in beperkte mate. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:32:
[...]

Dat vond ik ook. Overigens heeft het zilveren exemplaar mij wel weer sterk aan het twijfelen gebracht. De kleur bij de MM vond ik veel mooier dan het zilver op de foto's en het zwart. Het lijkt wel op antraciet in een lichtere fraaiere versie. Nu maar eens gaan kijken of er ergens meerdere zilveren exemplaren staan.
Ik ben zelf in de markt voor de 46" en panasonic nederland wist mij gisteren te vertellen dat die pas in de tweede helft van april verwacht worden en dan nog in beperkte mate. :(
Het zwart is ook niet echt zwart maar heeft een blauw/paarse olieachtige gloed over zich heen :) Ik mag ervan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
MM Arnhem had zaterdag nog geen enkele *20 staan, bij Smits stond wel een grijze. Erg mooie kleur wel, niet dat goedkope zilver wat mijn PV60 nu nog heeft.
Twijfel nu erg, omdat zwart wel mooier is voor contrast, maar in de kamer op een witte muur erg aanwezig zal zijn (de rest van de component zijn ook zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:09:
[...]

welke pioneer heb je dan?

ik heb al meedere panasonics gehad, maar totaal geen last van inbranden gelukkig.

wel de oudere pioneer monitor plasma's die branden wel in, dus moes je voorzichtig mee zijn, maar dat was ook 2004-2005
Op mn Pioneer heb ik ook totaal geen last. Pas na enkele weken alleen maar Battlefield1943 op xbox live te hebben gespeeld, zag ik lichtjes iets retention.

Op de Pioneer zit daar n programmaatje voor op, waarbij deze t beeld gaat opschonen dmv n witte balk die lamgzaam van links naar rechts trekt.
Na 1 uur schakelt de tv vanzelf uit.

Ik speel dus heel veel deze game (sta niet voor niks nu 9de op de wereld) met continu een healthbar voor t team.

Ik weet niet hoe oud de Pioneer van Brad is, maar de Pioneers van 4 jaar geleden hadden juist bijzonder veel last van image retention en zelfs inbranding!

Gelukkig is dit geen issue meer. Op hdguru.com hebben ze vorig jaar opzettelijk geprobeerd om n Panasonic te laten inbranden, maar dat lukte pas na extreem veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Doet me altijd denken aan deze add:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDU4z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:32:
[...]
...
Dat is grappig want ik heb net een e-mail wisseling gehad met Centralpoint en die wisten me te vertellen dat ze Nederlandse TV's leveren met 2-jaar Panasonic garantie. Mmmm, hij staat niet meer op de site maar gisteren stond ie voor €: 1103.13 incl. verzending er wel op (http://www.youtellme.nl/f...nasonic-tx-p46g20/prices/)
Geachte heer van Koperen,

Wij leveren rechtstreeks uit Nederlandse magazijnen van de fabrikant.
In dit geval Panasonic. Dit is geen grijze import.
U krijgt de Nederlandse service van Panasonic hierop.

Met vriendelijke groet,

Jouri Konings | Central Point Europe B.V. | verkoop_nospam@centralpoint.nl | Tel: xxx - xxx xx xx | Fax: xxx &#xxxx; xxx xx xx | Website: www.centralpoint.nl | Twitter: http://twitter.com/centralpoint_nl

Centralpoint.nl is bij de ICTWaarborg Awards genomineerd in de categorie Webwinkel van het Jaar, stem op ons via http://www.ictwaarborgawa...rope-b-v-centralpoint-nl/
Ook een reactie van Extremediscount gehad:
-----Original Message-----
From: Extremediscount.nl [mailto:xxx@extremediscount.nl]
Sent: 08 April 2010 03:31 PM
To: xxxxxxx@gmail.com
Subject: Panasonic TV

Geachte Hr./Mw.,

We verkopen vooral Nederlandse Panasonic TV's als het om een Nederlands model gaat dan staat dat erbij vermeld.
Verder als u interesse dus heeft in een Panasonic TV kunt u ook ons mailen met het type van die tv zodat we kunnen bekijken of het om een NLse versie gaat.

Met vriendelijke groet,
Extremediscount.nl
Wel prettig om te weten dat Centralpoint dus Nederlandse modellen leveren en Extremediscount ook, al moet je er bij de laatste wel specifiek naar vragen (misschien iets voor TS om dit weer op te nemen?).

[ Voor 33% gewijzigd door immetjes op 08-04-2010 15:38 . Reden: Wat overbodige tekst verwijderd + Extremediscount toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al enkele maanden vol spanning te wachten op de P50V20.
Begin maart heb ik contact gehad met Panasonic België i.v.m. de P50V20. Daar deze wel op de site van Panasonic NL was te vinden, en (nog) niet op de site van België (op dit moment nog steeds enkel te vinden via de zoekfunctie en dan krijg je de informatie van de Duitse website), vroeg ik hoe het zat met de garantie indien ik als Belg het toestel in Nederland zou aankopen. Er werd mij meegedeeld dat alle toestellen voor de EU markt mogen rekenen op de officiële garantie bij Panasonic. Dus in mijn geval zou ik volgens hun bij problemen in aanmerking komen voor de Panasonic aan huis reparatie. Tevens zou ik recht hebben op 3 jaar garantie, waar ik op internet overal lees dat het slechts over 2 jaar zou gaan. Hopelijk klopt deze telefonische informatie, want volgens andere berichten op dit forum (en internet) blijkt dit helemaal niet zo logisch te zijn om met een toetsel bestemd voor een ander land in je eigen land de correcte garantie te bekomen. Alvorens tot een aankoop in Nederland over te gaan, zou ik sowieso via e-mail hiervan nog bevestiging vragen.
Toen ik als reden van mijn mogelijke aankoop in Nederland aangaf dat de P50V20 daar waarschijnlijk sneller op de markt zou komen, aangezien deze op de Belgische site nog steeds niet te vinden was, werd mij meegedeeld dat dit toestel in België, net als in Nederland, in april te koop zou zijn, en ik dus het toestel gerust in België zou kunnen aankopen. Nu zie ik echter deze week op verschillende internetsite's dat dit toestel pas eind mei beschikbaar zou zijn. Wie moet ik nu nog geloven. Kan Panasonic nu niet gewoon betrouwbare releasedatums voor België en Nederland geven? Waarom moet dit allemaal zo geheimzinnig gebeuren. Ik begin de indruk te krijgen dat ik aan het lijntje wordt gehouden om te voorkomen dat wanneer de releasedatum nog te lang op zich laat wachten, dat ik mogelijk een ander toestel (misschien wel van de concurentie) zou aankopen.
Heeft er iemand betrouwbare informatie wanneer dit toestel (P50V20) in België of Nederland eindelijk beschikbaar zou komen. Of is het inderdaad aan te raden om stilletjes aan naar een ander toestel te beginnen zoeken (we zitten nu reeds 2 volle maanden zonder TV en het vrouwke begint stilletjes aan een beetje ongeduldig te worden).

Mvg, Piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
offtopic:
Piet, kleine tip, gebruik af en toe een lege regel na een alinea.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Help!!!! schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:55:
^
offtopic:
Piet, kleine tip, gebruik af en toe een lege regel na een alinea.
Hij doet toch een enter na de laatste zin van een laatste regel? Sorry, maar dit is uitstekend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruward schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:55:

Dat is grappig want ik heb net een e-mail wisseling gehad met Centralpoint en die wisten me te vertellen dat ze Nederlandse TV's leveren met 2-jaar Panasonic garantie. Mmmm, hij staat niet meer op de site maar gisteren stond ie voor €: 1103.13 incl. verzending er wel op (http://www.youtellme.nl/f...nasonic-tx-p46g20/prices/)
Ik ben toch bang dat de 46" versie van de G20 op dit moment nog steeds niet te leveren is in ons kikkerlandje. Toch wel jammer als je bedenkt dat de 42"en 50" al wel leverbaar zijn. Sommige officiele panasonic dealers hebben mij zelfs al verteld dat het ook heel goed mei kan worden alvorens de 46" versie is te leveren.

Ik ben trouwens ook nog erg benieuwd wie er al een zilveren uitvoering van de 42"of 50" G20 heeft en er een goede foto van wil plaatsen. Is het nu echt (dat goedkope) zilver of toch de donkerdere uitvoering zoals in de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:47:
Op mn Pioneer heb ik ook totaal geen last.
Pas na enkele weken alleen maar Battlefield1943 op xbox live te hebben gespeeld, zag ik lichtjes iets retention.
;)
Op de Pioneer zit daar n programmaatje voor op, waarbij deze t beeld gaat opschonen dmv n witte balk die lamgzaam van links naar rechts trekt.
Na 1 uur schakelt de tv vanzelf uit.
Ja, al vaak gedraaid, doet niet zoveel ;)
Ik weet niet hoe oud de Pioneer van Brad is
Eén generatie van die voor jou.
maar de Pioneers van 4 jaar geleden hadden juist bijzonder veel last van image retention en zelfs inbranding!
Elke Panasonic en elke Pioneer heeft "last" van retentie hoor. Hoe erg je het ziet ligt aan hoeveel moeite je doet en wat je met je tv doet maar ze hebben het gewoon letterlijk állemaal. Is niet erg, aangezien het meestal gering is en het weer weg trekt. Maar het is er gewoon wel degelijk.
Gelukkig is dit geen issue meer.
Mja. Wat is een issue. De één ziet het, de ander niet. Het is er gewoon. Maar goed, als "men" het niet ziet, helemaal geweldig toch. Die reviews zeggen ook niet vaak alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:21:
[...]
Ik ben trouwens ook nog erg benieuwd wie er al een zilveren uitvoering van de 42"of 50" G20 heeft en er een goede foto van wil plaatsen. Is het nu echt (dat goedkope) zilver of toch de donkerdere uitvoering zoals in de MM?
Afgelopen zaterdag heb ik de grijze (want zilver kun je het niet echt meer noemen) gezien bij bij semi-daglicht. Tis een wat donkerder tint, beetje vergelijkbaar met de grijze link-rechts balken van dit forum. Ziet er erg sjiek uit, niet goedkoop zoals de oude zilveren modellen (bv de PV60 die ik nu nog heb).

Vanavond even thuis kijken bij iemand met een zwarte en dan zsm een 50G20 scoren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
noem 't dan anthraciet

en maak foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
Tis net iets lichter dan antraciet, dat neigt ook iets naar de bruine kant van grijs. Dit was meer de neutrale-blauwige kant.
Mijn motorola RAZR v3 maakt niet echt denderende foto's (en ook niet aan gedacht). Als je op de pana website kijkt en je verandert de kijkhoek, dan komt het donkere gedeelte van de foto het best in de buurt.
Blijft natuurlijk afhankelijk van de ruimte waar je em in zet.

De kleur is volgens mij hetzelfde als die van de PD30 series Acuity crt-tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Vergeet er niet bij te vertellen dat de zijkant geheel zwart is en ook het onderste gedeelte van de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Was dus van plan om een 50" pana te kopen. Vrouw was niet zo voor want eigenlijk te groot.
Maar goed, dan maar de 46" G20.

Geeft gisteren m'm 32" CRT JVC er de brui aan. Kijk nu naar een oude 32" LCD Vestel van m'n schoonouders. Wat een ramp die TV zeg, dat ze dat hebben durven verkopen. Het enige positieve is dat ie lichter is dan m'n CRT voor de rest: geluid, beeld, nog nooit zoiets slechts gehoord en gezien.

Maar goed, probleem was nu natuurlijk dat de Nederlandse 46" niet te krijgen is. Dus 50" karton geknipt en in de kamer gezet. Wow, das groot, maar na een 15min went het aardig, ofschoon er op het karton niet veel te zien was. Daarna 46" karton geknipt. Na ja, dat is dus vrijwel net zo groot. (3.5cm links en rechts kleiner en zo'n 4cm lager.).

Knoop doorgehakt en vanochtend bij koopjeskampioen 50" G20 gekocht met Ziggo smartcard en Ci+ CAM en 2 HDMI kabels. Erg aardige verkoper aan de lijn en voor €1460,- incl. bezorgen heb ik morgen tussen 10 en 15u alles in huis.

Dus nog maar 1 avondje die Vestel, al denk ik dat ik iets anders ga doen, ik verpest m'n oren en ogen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
Net ff bij de BCC langs geweest (was in de buurt toevallig), daar waren al wel wat lege plekken, maar nog geen G of andere 20 serie staan. Wel een G(A)15. Wat daar opviel was dat onderaan het scherm het net leek alsof ie niet goed gespoten was en de grijze grondverf er doorheen kwam. Van boven valt het niet zo op, recht van voren wel. Niet echt een pluspunt, dus ben nu wel benieuwd of de zwarte G20 dit ook nog heeft. Denk het niet aangezien de voet nu ook zwart is.

Ook grappig dat ze daar een 46" G(A)11/15 proberen te verpatsen voor 1500.- -20% op een showmodel dat de hele dag met een dvd-menu aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bacspin schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:07:
Net ff bij de BCC langs geweest (was in de buurt toevallig), daar waren al wel wat lege plekken, maar nog geen G of andere 20 serie staan.
Hier in Amsterdam heb ik de G20 ook nog niet in het echt kunnen spotten. Bij de Mediamarkt stond de 50G10 nog voor €1300 :z

Ben toch wel benieuwd, ook nu ik hier lees dat die zilveren versie eigenlijk antraciet is en best stijlvol.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ruward schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:39:
Was dus van plan om een 50" pana te kopen. Vrouw was niet zo voor want eigenlijk te groot.
Maar goed, dan maar de 46" G20.

Maar goed, probleem was nu natuurlijk dat de Nederlandse 46" niet te krijgen is. Dus 50" karton geknipt en in de kamer gezet. Wow, das groot, maar na een 15min went het aardig, ofschoon er op het karton niet veel te zien was. Daarna 46" karton geknipt. Na ja, dat is dus vrijwel net zo groot. (3.5cm links en rechts kleiner en zo'n 4cm lager.).

Knoop doorgehakt en vanochtend bij koopjeskampioen 50" G20 gekocht met Ziggo smartcard en Ci+ CAM en 2 HDMI kabels. Erg aardige verkoper aan de lijn en voor €1460,- incl. bezorgen heb ik morgen tussen 10 en 15u alles in huis.
Ben benieuwd of je straks ook na 15 minuten denkt "Hmm... 54 inch of groter was leuker geweest."
Ik in ieder geval wel :X :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Laatst online: 13-06 00:04
Woohoo, net mijn G20 42 gaan halen ! :) Ben eens benieuwd vanavond wat het zal geven (komende van een CRT tv tje).
Ivm het inbranden hebben die verkopers mij verzekerd dat dit al een aantal jaar geen probleem meer is, ze hebben nog nooit eentje voor terug gehad. (En dit waren wel verkoperers die wisten waar ze over spraken ...)

Het grijze model is inderdaad ook wel erg mooi, antraciet zou je het wel niet kunnen noemen. Maar ik heb toch een zwarte meegenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Beretta1979 op 09-04-2010 14:38 . Reden: Tekst vergeten ]

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:14

Blord

Hello Kitty !

Ik heb Panasonic pf50g20s besteld voor 1209euro. Het betreft een Franse model. Aangezien ik in Belgie via Telenet HD-Digicorder kijk heb ik de digitale tuner ook niet nodig. En ja de kleur is silver. Het lijkt op donker grijs, een soort donker staalkleur.
De technische spec. zijn gewoon gelijk aan de Europese model. De menu's kunnen gewoon in het Nederlands worden weergegeven.

Terwijl ik dit typt, wordt er aan de deur gerinkeld en de TV is net geleverd. _/-\o_

De digitale tuner is wat minder uitgebreid dan de Europese model.
Panasonic PF50G20S :
Notice for DVB functions
This TV is designed to meet the standards (current as of August, 2009) of DVB-T (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services.
The compatibility with future DVB services is not guaranteed.

DVB-T MPEG4-AVC broadcast is available in selected countries: Denmark, Spain, Estonia, France, Lithuania, Norway, Slovenia, Sweden, Poland, Hungary, Portugal

The country list above is as of January 1st,2010
Panasonic P50G20ES :
Notice for DVB functions
This TV is designed to meet the standards (current as of August, 2009) of DVB-T/C (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services.
The compatibility with future DVB services is not guaranteed.

DVB-T MPEG4-AVC broadcast is available in selected countries: Denmark, Spain, Estonia, France, Lithuania, Norway, Slovenia, Sweden, Poland, Hungary, Portugal

DVB-C feature is available only in following countries.
Sweden (ComHem,Canal Digital), Demark (YouSee), Norway (Canal Digital), Finland (Cable Ready HD), Germany, Switzerland, Netherlands

The country list above is as of January 1st,2010

[ Voor 49% gewijzigd door Blord op 09-04-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Waar ik eigenlijk best tevreden was/ben over mn 32" philips lcdtje heeft dit topic me toch aangezet om binnenkort eens naar een 42" G20 te kijken, zeker nu ik ga samenwonen en de 32" toch wel erg klein lijkt in de woonkamer... maar nog wel goed is voor de slaapkamer :P

Ik vroeg me alleen af hoe hoog het beeld begint vanaf de voet gezien... dus stukje tussen blad waar hij op staat en beeld, ivm plaatsing van center speaker voor onder de tv. Is er iemand die dat zo kan meten/zien of dat 15 of meer cm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:10
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:24:

Ik vroeg me alleen af hoe hoog het beeld begint vanaf de voet gezien... dus stukje tussen blad waar hij op staat en beeld, ivm plaatsing van center speaker voor onder de tv. Is er iemand die dat zo kan meten/zien of dat 15 of meer cm is?
Ik heb een 50G20 en daar is vanaf de tv-meubel tot aan het beeld 13 cm.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
rmr1 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:13:
[...]

Ik heb een 50G20 en daar is vanaf de tv-meubel tot aan het beeld 13 cm.
Volgens wil hij de centerspeaker op de voet van de tv zetten, dus OP de voet en ONDER het scherm zelf. En hij vraagt zich af hoe groot die afstand is. Dat is mijn interpretatie van zijn vraag :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Luuk1983 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:17:
[...]

Volgens wil hij de centerspeaker op de voet van de tv zetten, dus OP de voet en ONDER het scherm zelf. En hij vraagt zich af hoe groot die afstand is. Dat is mijn interpretatie van zijn vraag :)
Ow ok. In dat geval is het 11 cm.
De voet zelf is ovaal en steekt 15 cm uit in het midden, en hij is 44 cm breed.
Er is niet echt veel ruimte om een centerspeaker op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Nee, niet op de voet, voor de tv+voet zeg maar, gewoon op mn tv meubel. Op moment komt ie net onder/klein beetje voor het beeld te staan... anders moet ik tv maar wat hoger zien te zetten op een nette manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoy
ik heb net de 42G20 besteld bij maxwell in limburg en daar kost deze pana € 879
en dat is dus goedkoper dan bestellen via internet
de verkoper was zelf ook een beetje verbaasd en telefoneerde even of die prijs klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ik heb bij een paar winkels geprobeerd de P42G20 goedkoper mee te krijgen, maar dat is me niet gelukt, maar hoorde ik mensen praten over een aankoop bij Koopjes Kampioen, is dat nou verstandig om te doen wat zijn nou de + en - punten als ik mijn tv daar koop? En valt die dan wel onder de garantie van Panasonic( 2jaar + aanhuis ophalen ) wat als je zo kijkt koop ik hem daar liever voor 900 euro, dan in de winkel voor 1050, mits het betrouwbaar is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Jay-7AC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:41:
Ik heb bij een paar winkels geprobeerd de P42G20 goedkoper mee te krijgen, maar dat is me niet gelukt, maar hoorde ik mensen praten over een aankoop bij Koopjes Kampioen, is dat nou verstandig om te doen wat zijn nou de + en - punten als ik mijn tv daar koop? En valt die dan wel onder de garantie van Panasonic( 2jaar + aanhuis ophalen ) wat als je zo kijkt koop ik hem daar liever voor 900 euro, dan in de winkel voor 1050, mits het betrouwbaar is:P
Betrouwbaar, snelle levering. De winkel heeft ook gewoon vestigingen waar je de TV eventueel kan afhalen. Je kan de TV aan de chauffeur met pin betalen. Als je belt kun je proberen er zo'n €150,- af te krijgen. De modellen van koopjeskampioen zijn Nederlands. Ik kan geen minpunten bedenken.

Kijk trouwens eens in de start post voor een lijstje met webwinkels die Nederlandse modellen leveren.

Ik verwacht mijn Panasonic zo rond 12u vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
De 42V20 is vanaf 20 mei leverbaar, volgens Pana Experience Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Jay-7AC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:41:
PlatteTV.nl is ook officieel dealer (heb mijn G20 daar gekocht en serienummer gecheckt bij Pana NL). Hebben ook een winkel, wat ik erg prettig vind voor dit soort uitgaven. Ze volgen zo'n beetje de prijzen van de concurrentie, dus als Koopjeskampioen 'm voor 949 aanbiedt, dan moet je zoiets ook wel bij PlatteTV kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn p50g20 werd afgelevered.
Als de TV is on, het heeft een geluid. Ik zit 3 meters weg en ik kan het geluid horen.
Niet normaal denk ik. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Wat voor een geluid ? Ik heb hier ook een pf50g20 en ik hoor ( nog ) niets.
Ik heb wel slechte oren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:33:
Mijn p50g20 werd afgelevered.
Als de TV is on, het heeft een geluid. Ik zit 3 meters weg en ik kan het geluid horen.
Niet normaal denk ik. Iemand?
Sinds gisteren heb ik hier ook een TX-P50G20E staan en ik hoor geen vreemde geluiden. Toestel is muisstil.

Trouwens voor mensen die deze TV zelf op willen halen, de maten van doos zijn:

Gewicht: 36kg
L x B x H: 133.5cm x 29.5cm x 86.5cm

Weet iemand trouwens of ik die joekel doos moet bewaren ivm garantie?

@BasNation hieronder: Ik heb het Panasonic 2009 forum even nagelezen en daar werd er geschreven dat je de doos inderdaad niet hoeft te bewaren. Het wordt gedurende de 1e 4 weken wel aangeraden. Ik heb de bovenkant nu opgevouwen en die gaat achter een kast en dan hou je een kleine onderkant over en die past onder het logeerbed. Toch handig om de doos te houden als je gaat verhuizen bv.

[ Voor 45% gewijzigd door immetjes op 11-04-2010 10:52 . Reden: Dimensies doos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Weet iemand trouwens of ik die joekel doos moet bewaren ivm garantie?
Voor zover ik weet is dit voor Nederlandse wet niet nodig. De redenatie is dat het onredelijk is te verwachten dat mensen een kartonnen doos van zulke grote afmetingen enkele jaren in hun huis moeten bewaren.

Maar iemand met meer verstand van zaken zou dit even moeten bevestigen.

[ Voor 11% gewijzigd door BasNation op 11-04-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:17:
hoy
ik heb net de 42G20 besteld bij maxwell in limburg en daar kost deze pana € 879
en dat is dus goedkoper dan bestellen via internet
de verkoper was zelf ook een beetje verbaasd en telefoneerde even of die prijs klopt.
Mag ik vragen welke maxwell ? Dan ga ik daar ook heen heerlen of landgraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou ik heb mijn P50G20 binnen. Vrijdag een paar keer gemaild met koopjeskampioen over de prijs (telkens binnen 10 minuten een reactie!) en ze konden 'm de dag erop (op zaterdag!) meteen leveren. Ze zouden tussen 9 en 12 komen en om 10 uur stonden ze op de stoep. Ik heb gepind op hun mobiele pinautomaat. Alles verliep vlekkeloos en snel. De TV (en de HDD recorder die ik meteen ook besteld heb) zijn in prima staat. Ik ga dalijk even een ZEER goede shopreview schrijven over koopjeskampioen.

Even snel een paar indrukken en opmerkingen hieronder. Even voor de duidelijkheid, ik ben geen beeldfiel (ipv audiofiel ;)), die elke minuscule afwijking ziet, maar ik ben wel iemand die snel ziet of iets HD is of niet, of iets soepel loopt of niet en of iets een hoog of laag contrast heeft. Maar of de zwartwaardes nou 0,04cd/m2 of 0,06cd/m2 zijn, of 24p nou op 48Hz of 96Hz is en of het contrast nou 2000:1 of 2050:1 is zie ik echt niet.
  • Of de G20 nou 24p op 48Hz, 72Hz of 96Hz doet maakt me eigenlijk niks uit. Ik zie niks van flikkeringen of wat dan ook. Wat ik wel zie is dat het beeld ZO verschrikkelijk vloeiend loopt dat ik er bijna bij heb lopen kwijlen. Na drie blu-rays gekeken te hebben (o.a. Earth, met veel landscape pans) ben ik hier dik tevreden over.
  • Ik kan in Windows 7 tot nu toe geen 32-bit kleuren instellen bij een 24p signaal. Geen idee waar de beperking ligt
  • Als je in het donker in THX mode een film kijkt is zwart gewoon goed zwart. het zal vast beter kunnen, maar ik vind het hartstikke mooi zo.
  • Ik heb een paar artifacts gezien, ook met intelligent frame creation uit. De artifacts komen op hetzelfde neer: een donkere of zwarte cirkel die snel beweegt op een achtergrond die heel fel is. Dat waren de oren van Mickey Mouse op een felle achtergrond en het logo van de leeftijdscategorie aan het begin van een DVD/blu-ray. Ik zie artifacts als Mickey zijn hoofd heel snel beweegt, of wanneer het logo in beeld springt van de leeftijdscategorie.
  • De SD kaartlezer lijkt geen SDHC kaarten te accepteren. Dat vind ik een behoorlijk minpunt. Maar met een gewone SD kaart foto's bekijken is erg makkelijk. Je kan de foto's ook bijvoorbeeld draaien.
  • Viera cast vind ik tot nu toe redelijk onboeiend. Alleen youtube filmpjes kunnen kijken is leuk, voor de rest ga ik het nooit gebruiken denk ik.
  • De afstandsbediening ligt lekker in de hand, niks mis mee!
Verder weet ik zo even geen onvallende dingen meer te noemen. Mochten er nog vragen zijn, stel ze hier, of stuur me een PM.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Daar komt dan meteen de eerste vraag:P je zag artifacts wat is dat? En is het nou storend om te zien en wat is intelligent frame creation wat je had uitgeschakeld? Alvast bedankt Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jay-7AC schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:22:
Daar komt dan meteen de eerste vraag:P je zag artifacts wat is dat? En is het nou storend om te zien en wat is intelligent frame creation wat je had uitgeschakeld? Alvast bedankt Gr.
'artifacts' zijn zeg maar fouten in het beeld. in dit geval dus een rond voorwerp die bij een snelle beweging blokvorming laat zien. Tv's hebben over het algemeen allerlei technieken aan boord om de kwaliteit van met name een analoog signaal te verbeteren zodat het er ook mooi uitziet op een groot scherm. Deze technieken maken helaas soms fouten.

Een PAL (TV) signaal heeft 25 frames per seconden. Bij snelle bewegingen kan dit soms wat schokkerig overkomen. Intelligent frame creation is een techniek, waarbij de TV tussen de frames nog extra frames 'verzint' om het soepeler te laten lijken. Dus van 25 frames probeert de TV er bijvoorbeeld 100 frames van te maken. Dit heeft dus als voordeel dat het soepeler oogt, maar het heeft als nadeel dat ook deze techniek niet altijd foutloos werkt.

Persoonlijk heb ik het liefst zoveel mogelijk van die 'extra' technieken die het beeld verbeteren uitstaan, omdat het potentieel alleen maar fouten kan introduceren. En ik vind dat je het beeld gewoon moet bekijken zoals het gemaakt en bedoeld is. Dus als het beeld en brak uitziet, dan moet het ook brak weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzing geluid.
Sommige mensen horen ook die buzzing geluid maar, sommige horen het niet.
Panel lotterij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Luuk1983 schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:10:
Nou ik heb mijn P50G20 binnen. Vrijdag een paar keer gemaild met koopjeskampioen over de prijs (telkens binnen 10 minuten een reactie!) en ze konden 'm de dag erop (op zaterdag!) meteen leveren. Ze zouden tussen 9 en 12 komen en om 10 uur stonden ze op de stoep. Ik heb gepind op hun mobiele pinautomaat. Alles verliep vlekkeloos en snel. De TV (en de HDD recorder die ik meteen ook besteld heb) zijn in prima staat. Ik ga dalijk even een ZEER goede shopreview schrijven over koopjeskampioen.
[..]
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ik denk dat ik de tv hier ook ga bestellen.

En zou iemand met een P50 eens de breedte van de 4 randen willen opmeten? Bvd!

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 11-04-2010 12:42 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:31:
[...]

Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ik denk dat ik de tv hier ook ga bestellen.

En zou iemand met een P50 eens de breedte van de 4 randen willen opmeten? Bvd!
Ik ben wel niet Luuk1983, maar heb de TV op dezelfde dag gekocht en die werd ook op zaterdag geleverd. Als ik de meegekochte accesoires, verwijderingsbijdrage en bezorgkosten eraf haal heb ik €1332,- betaald.

Randen zijn 5cm links rechts en 4.8cm boven. onder loopt ie schuin: ongeveer 8.5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ruward schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:47:
[...]

Ik ben wel niet Luuk1983, maar heb de TV op dezelfde dag gekocht en die werd ook op zaterdag geleverd. Als ik de meegekochte accesoires, verwijderingsbijdrage en bezorgkosten eraf haal heb ik €1332,- betaald.

Randen zijn 5cm links rechts en 4.8cm boven. onder loopt ie schuin: ongeveer 8.5cm.
Super, thx! Mocht iemand een interessantere prijs hebben gekregen hoor ik het graag natuurlijk ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Mijn ouders zijn ook van plan een 42G20 aan te schaffen, maar de nieuwe Panasonics lijken hier niet te willen werken bij onze kabelleverancier KabelNoord, hoewel die de zenders aangeleverd krijgt van Ziggo en daarmee compatible zou moeten zijn :? (de tv's die Ziggo gecertificeerd zijn, horen dat ook bij KabelNoord te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
buzzing geluid.
Panel lotterij weer.
Is de voeding. Bij hele lichte scenes is het luider. Ook als het contrast en de helderheid hoog staan hoor je het erg. Het is wel makkelijk te overstemmen met het tv geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:52:
[...]

Super, thx! Mocht iemand een interessantere prijs hebben gekregen hoor ik het graag natuurlijk ;)
Ik heb het voor 1209euro gekocht bij www.iishop.be. Levering was 30euro. Het is een Frans PF50G20S plasma televisie. Aangezien Telenet hier met een externe Digicorder werkt, heb ik geen moeite met de ontvangst van digitale HD kanalen. Aangesloten op de HDMI kanaal en het werkt perfect. Volgens de winkel heb ik gewoon 2 jaar onsite Panasonic garantie.

Volgens mijn dochter komt er een achtergrond geluid van de televisie maar zelf hoor ik dat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Blord op 11-04-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Luuk1983: heb je een mail gestuurd met een vraag

dankje en ik hoor het wel van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Blord schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:44:
[...]

Ik heb het voor 1209euro gekocht bij www.iishop.be. Levering was 30euro. Het is een Frans PF50G20S plasma televisie. Aangezien Telenet hier met een externe Digicorder werkt, heb ik geen moeite met de ontvangst van digitale HD kanalen. Aangesloten op de HDMI kanaal en het werkt perfect. Volgens de winkel heb ik gewoon 2 jaar onsite Panasonic garantie.
Ik zou dat checken met Panasonic als ik jou was (en ben ook zeer geinteresseerd in de uitkomst). Op zich zal upc (mijn kabelleverancier) in de toekomst ook wel de mogelijkheid gaan bieden om de externe decoder niet te gebruiken maar dan nog zal ik mijn htpc als decoder gaan inzetten. Dus op zich is voor mij een niet-NL model ook geen probleem.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:31:
Wat heb je betaald als ik vragen mag? I
Stuur me die vraag maar even via PM, ik vind het ergens niet zo netjes om dat hier op het forum te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:50:
@Luuk1983: heb je een mail gestuurd met een vraag

dankje en ik hoor het wel van je
Misschien wel zo sociaal om die vraag (+ antwoord) hier te posten, hebben wij er ook wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Luuk1983 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:20:
[...]

Stuur me die vraag maar even via PM, ik vind het ergens niet zo netjes om dat hier op het forum te zetten.
Waar gaat dat nu weer over? Meld gewoon wat je ervoor betaald heb net als ik. Wat boeit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ruward schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:38:
[...]

Waar gaat dat nu weer over? Meld gewoon wat je ervoor betaald heb net als ik. Wat boeit dat nou?
IK vind dat niet netjes. Ik vind dat iedereen maar zelf moet onderhandelen, het is aan de winkel om te bepalen hoeveel korting ze je willen geven. Scheelt meteen ook een hoop teleurstellingen als je niet dezelfde lage prijs kan krijgen. Daarnaast heb ik tegelijk en HDD recorder besteld en een prijs afgesproken indien ik direct zou bestellen. Dat geeft dus al een scheef beeld.

En nogmaals, mensen die echt geïnteresseerd zijn kunnen me een PM sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 12-04-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Gisteren de titanium (zilver) versie gezien van de g20, echt een top kleur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Laatst online: 13-06 00:04
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
buzzing geluid.
Panel lotterij weer.
Ik heb dit ook ervaren bij mijn G20, ik dacht dat het normaal was :( Luid is het niet alleszinds en het zou mij verwonderen dat het paneel de oorzaak is eerder de voeding lijkt mij en het is ook niet altijd. Ik moet ook zeggen dat ik er geen last van gehad heb tijdens het kijken. Ik maakte me wel wat zorgen dat er iets ging springen of zo :)

Voor de rest geeft dit beestje een prachtig beeld ook bij gewone kabel. Zijn er hier mensen die al zelf of ergens op het net goede beeld instellingen gevonden hebben ? Ook voor te gamen. Ik vroeg mij ook af op elke setting jullie de brightness zetten en of het nodig is deze te verlagen om de levensduur van het scherm te verlengen.

[ Voor 39% gewijzigd door Beretta1979 op 12-04-2010 09:34 ]

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 20:19
Zaterdag bij MM Heerlen geweest. G20 serie kwam pas eind april bij hun binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-08 21:16
Hey, ik ga binnenkort ook een andere tv kopen. Heb vele forums en reviews gelezen. Kiezen tussen lcd en plasma was niet makkelijk. Ben eens naar Vandenborre gereden om verschil te zien. Mijn vrouw zag niet veel verschil, ik merkte direct de betere zwartwaarde op bij de plasma. De ondertiteling van de film die ze aan het spelen waren, waren op alle plasma's wit en op lcd was deze minder wit. Ook de kijkhoek bij zo'n plasma is een pluspunt. IVoor ik naar deze winkel ging kijken was ik voor 95% zeker dat het de panasonic ts-p42g20e ging worden, nu ben ik aan het twijfelen tussen deze en de 46" versie. Ik kijk tv op 3 meter afstand. Welke zou het beste zijn in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ik verbaas me hier nog wel over. De huidige plasma's verbruiken minder stroom, dus zelfs met een volledig wit scherm is het een vermogen dat een beetje voeding toch makkelijk moet kunnen realiseren zonder geluid te produceren.

Andere plasma's hebben hier toch geen last van, zelfs als ze meer vermogen nodig hebben?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik denk dat dat het probleem is ;) Op álles wordt uiteraard bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Ik heb een 50G20 en hoor echt helemaal geen buzz van de voeding. Ik zou toch de garantie erop aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Timmy269 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:59:
Voor ik naar deze winkel ging kijken was ik voor 95% zeker dat het de panasonic ts-p42g20e ging worden, nu ben ik aan het twijfelen tussen deze en de 46" versie. Ik kijk tv op 3 meter afstand. Welke zou het beste zijn in mijn geval?
Wat is het beste? Qua inbreuk/invloed op de uitstraling van je huiskamer de 42". Qua beleving/profijt van HD-resoluties de 46".

Zelf zou ik op die afstand voor 50" gaan, dan heb je in ieder geval duidelijk iets aan 1080P materiaal. Maar het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik ga voor 50" op 2 meter afstand in mijn slaapkamer, terwijl iemand anders een 42" al te groot vindt ogen in een flinke huiskamer :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die HD recording bij de P42G20? Heb je daar een speciale HD voor nodig of volstaat een normale? Werkt die functie naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy269 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:59:
Hey, ik ga binnenkort ook een andere tv kopen. Heb vele forums en reviews gelezen. Kiezen tussen lcd en plasma was niet makkelijk. Ben eens naar Vandenborre gereden om verschil te zien. Mijn vrouw zag niet veel verschil, ik merkte direct de betere zwartwaarde op bij de plasma. De ondertiteling van de film die ze aan het spelen waren, waren op alle plasma's wit en op lcd was deze minder wit. Ook de kijkhoek bij zo'n plasma is een pluspunt. IVoor ik naar deze winkel ging kijken was ik voor 95% zeker dat het de panasonic ts-p42g20e ging worden, nu ben ik aan het twijfelen tussen deze en de 46" versie. Ik kijk tv op 3 meter afstand. Welke zou het beste zijn in mijn geval?
Ik zou voor de 46" gaan. Als je het geld en ruimte hebt is de 50" an te raden. Ik heb spijt dan ik niet voor 46" ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Inderdaad: Als je twijfelt zeker voor de 46" gaan.
Ik twijfelde ook tussen 42 en 46. Gelukkig heb ik toen de 46 gekozen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de vraag van alki
Mag ik vragen welke maxwell ? Dan ga ik daar ook heen heerlen of landgraaf.
in heythuysen
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:54:
Hoe werkt die HD recording bij de P42G20? Heb je daar een speciale HD voor nodig of volstaat een normale? Werkt die functie naar behoren?
Volgens mij voldoet iedere 2,5" of 3,5" hdd. Ik vraag me alleen welke formattering je moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Grrrrrene schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:18:
[...]

Volgens mij voldoet iedere 2,5" of 3,5" hdd. Ik vraag me alleen welke formattering je moet gebruiken...
De TV formatteert de disk in het goede formaat. Je moet dus niks op de disk hebben staan wat je niet kwijt wil. Je kan tevens de opgenomen data niet op een ander apparaat kijken, zelfs niet op een TV van hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoelang zou het duren voor iemand die drm-vorm kraakt? :P Maar goed, ik neem 9 van de 10 keer voor mezelf op, dus dat boeit me eigenlijk weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:01
Baardmeester schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:54:
Ik zit nu ook voor de g20 te kijken. Dit word mijn eerste plasma en na dat bericht over grijze balken vraag ik mij dus af hoe dit zit met plasma's en letterbox balken. Ik wil onder andere ook mijn retro consoles aansluiten op mijn tv en die zullen natuurlijk in 4:3 zijn. Ik zal dus vrij veel met letterbox formaten op mijn tv zitten.

Meestal hebben ze het bij image retention het over de tv logotjes en ik had er dus niet over nagedacht dat dit ook bij de letterbox balken zou zijn. Als ik er nu zo op google en er wat over lees zie ik vooral dat het tijdens de 200 uur inlooptijd beter geen zwarte balken kunt gebruiken, of dan in ieder geval grijze gebruiken, omdat dan de fosfors het ergste verouderen. Over Panasonic Plasma's lees je vooral dat deze niet zoveel last hebben van image retention en dat het vooral door de problemen van het verleden er mythes over zijn.

Maar als ik dus echt veel letterbox formaten gebruik kan ik dat gewoon de eerste 200uur grijze balken en daarna zwarte balken gebruiken zonder dat ik problemen krijg met image retention/burn in? Of kan ik als ik echt veel letterbox formaten gebruik beter naar een lcd kijken.
Ik ben wel geïnteresseerd of iemand hier een antwoord op heeft, vooral omdat steeds meer bronnen in ?21:9? zijn? Dus op een 16:9 scherm heb je dan altijd zwarte balken, en zoomen maakt niet bepaald een lekker beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
J_star schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:18:
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd of iemand hier een antwoord op heeft, vooral omdat steeds meer bronnen in ?21:9? zijn? Dus op een 16:9 scherm heb je dan altijd zwarte balken, en zoomen maakt niet bepaald een lekker beeld.
Negeer dat hele inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik weer wat overdreven. Het contrast in het begin laag houden is verstandig en niet statische dingen op je scherm gooien is ook handig. Als je 200 uur lang 21:9 beelden gaat kijken met zwarte balken boven en onder, vraag je er gewoon om om 2 fellere balken aan de boven- en onderkant van je scherm te krijgen.

Verder moeten mensen beseffen dat crt-televisies vroeger ook inbrandden en daar keken we toch ook gewoon met zwarte balken naar? Is die techniek dan zoveel anders dat plasma harder in zou branden? Ik heb nml altijd met zwarte balken naar m'n crt gekeken, 21:9 of 4:3... Nooit iets gemerkt van inbranden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
DeeJee schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:10:
Inderdaad: Als je twijfelt zeker voor de 46" gaan.
Ik twijfelde ook tussen 42 en 46. Gelukkig heb ik toen de 46 gekozen.
Hoe ver zit jij van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Fotografie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
(jarig!)
@Dbeetje
Maxwell Valkenswaard natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:25:
[...]

De TV formatteert de disk in het goede formaat. Je moet dus niks op de disk hebben staan wat je niet kwijt wil. Je kan tevens de opgenomen data niet op een ander apparaat kijken, zelfs niet op een TV van hetzelfde type.
Interessant. De software die alles regelt zit dus ingebouwd in de televisie? Ik vraag me alleen af hoe groot je HD dan minimum moet zijn. HD opnames lijken me vrij veel plaats in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Grrrrrene schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:18:
[...]

Niet iedere HDD voldoet. Hij moet zijn eigen voeding hebben volgens de handleiding en niet USB powered zijn. Ik heb het niet geprobeerd, ik gebruik een HDD met voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:13:
[...]

Interessant. De software die alles regelt zit dus ingebouwd in de televisie? Ik vraag me alleen af hoe groot je HD dan minimum moet zijn. HD opnames lijken me vrij veel plaats in te nemen.
En waar had je die software anders willen bewaren dan?

Minimum? Dat ligt er dus aan hoe lang je op wilt nemen. Het zal Panasonic echt een worst wezen of jij een 10GB harddisk wilt gebruiken hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik volg deze topic nu al sinds ik in januari een pana 42" V10 plasma wou kopen. En heb de intresse in de V20. Maar zolang er nog geen reviews zijn over de V20 en VT20 blijft het soms nog gissen. Na wat googlen kwam ik de volgende review tegen in het Japans. Dit is vertaald naar nederlands, wellicht leest het prettiger als men het naar engels vertaald vanwege de betere zins opbouw. ;) Hopelijk heeft hier iemand iets aan.

http://translate.google.n...522%2BVT2/V2/G2%26hl%3Dnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deej1977
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 20:11
breaky schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:52:
Ik volg deze topic nu al sinds ik in januari een pana 42" V10 plasma wou kopen. En heb de intresse in de V20. Maar zolang er nog geen reviews zijn over de V20 en VT20 blijft het soms nog gissen. Na wat googlen kwam ik de volgende review tegen in het Japans. Dit is vertaald naar nederlands, wellicht leest het prettiger als men het naar engels vertaald vanwege de betere zins opbouw. ;) Hopelijk heeft hier iemand iets aan.

http://translate.google.n...522%2BVT2/V2/G2%26hl%3Dnl
Interesting, had ik toch maar wat beter opgelet in de Japanse les :9. Ik wil ook de V20 maar de Belgische Panasonic helpdesk laat officieel weten dat er van dat model zelfs nog geen introductieprijs of introductiedatum bekend is. Op de vraag waarom hij dan wel op de Nederlandse site staat kwam zoals verwacht geen antwoord ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baviaan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:26:
[...]

Niet iedere HDD voldoet. Hij moet zijn eigen voeding hebben volgens de handleiding en niet USB powered zijn. Ik heb het niet geprobeerd, ik gebruik een HDD met voeding.
Ja, maar ook een 2,5" hdd zonder voeding kun je heel eenvoudig via usb van stroom voorzien, daar heb je el cheapo usb-adapters voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

buffy1966 schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:31:
[...]

Hoe ver zit jij van je tv?
Ik gok 3,5 meter. En ik weet zeker dat min volgende tv groter wordt.
42 valt echt in het niet.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

baviaan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:26:
[...]
...Het zal Panasonic echt een worst wezen of jij een 10GB harddisk wilt gebruiken hoor :D
In de handleiding staat dat de USB HDD minimaal 160GB en maximiaal 2TB mag zijn voor gebruik met de recorder functie.

----------------------------------
Ik heb alleen het volgende probleem:

Ik heb een TX-P50G20E. Daar heb ik met HDMI een Xtreamer op aangesloten. Op de met USB aangesloten HDD staat het eerste deel van de Blu-Ray LIFE van de BBC. Mijn uitgang van de Xtreamer staat op 1080p 50Hz.

Ik kijk de film op TV beeldscherm instelling THX. Nu zie ik dus dat lichte gebieden in hoge contrast gebieden flikkeren. B.v. bij een lichte lucht en horizon en een donkere voorg grond. Dan flikkert dus die lucht.

Meestal met een verhouding van tussen de 1/3 van het lucht beeld en 2/3 van het donkere gebied.
...maar ik zie het ook wel op andere momenten waarbij er lichte scenes voorkomen.

Ik heb het nu voor het eerst gezien met deze Blu-Ray op de Xtreamer. Ik heb verder geen Blu-Ray speler en bij m'n DVD speler (Pioneer DV-600AV) ge-upscaled naar 1080p of 1080i via DVB-C zie ik het niet.

Ik heb alle beeldbewerking uit gezet. Contrast staat op 36 en Helderheid in het midden.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

(Ik heb hier eerst naar gezocht via google en kwam dit: http://www.avforums.com/f...licker-plasma-bluray.html tegen. Omdat z'n verhaal precies overeen kwam met mijn verhaal heb ik het vertaald en aangepast)
Pagina: 1 ... 16 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.