bij mij stond deze al erop,
had gister de p50g20 binnen gekregen, meteen aan internet gehangen maar de 2.004 stond al erop
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
bij mij stond deze al erop,
Toch heeft het overnemen van gecalibreerde waardes totaal geen zin. 1 klik verkeerd in contrast geeft al verlies in detail, laat staan dat je de primaire kleuren verkeerd gaat zetten door deze van een andere tv over te nemen.Grrrrrene schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:59:
[...]
Denk je serieus dat ze 100-en van die tv's hebben bekeken? En dan nog: de afwijking tussen verschillende exemplaren is redelijk klein, want iedere reviewer heeft nog gemeld dat de THX-setting zeer accuraat is. Dus stel dat je je settings van iemand met een "extreem" afwijkend exemplaar pakt, dan nog is het veel nauwkeuriger dan waar de tv standaard mee uit de fabriek komt als er geen THX-setting aanwezig is.
Koopjeskampioen
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Zet contrast halverwege (ongeveer 30 is dat). Zet hem op de spel stand. In fifa zit een calibratie tooltje voor het contrast en de helderheid. Zorg dat links helemaal zwart is en rechts helemaal wit en dat alle tussenstappen te zien zijn.Pingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:26:
Ik sta op het punt de 42G20 te kopen. Geen verstand van inspelen en calibreren. Wat kan ik het beste doen?
Eerst op de standaard instelling inspelen(hoe lang) en daarna met cd calibreren? Of gelijk al?
Kan er gelijk Fifa10 op spelen of is dat niet verstandig?
Ik hoor het graag!
Vraagje, waarom ga je er eigenlijk zo voorzichtig mee om? waarom kan je de tv niet gewoon gebruiken als je hem hebt gekocht, en voor hoeveel uur geldt dat om op die manier te spelen, en wat win je er nou eigenlijk mee om het op die manier te doen?Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:34:
[...]
Zet contrast halverwege (ongeveer 30 is dat). Zet hem op de spel stand. In fifa zit een calibratie tooltje voor het contrast en de helderheid. Zorg dat links helemaal zwart is en rechts helemaal wit en dat alle tussenstappen te zien zijn.
Ga dan gewoon lekker spelen. Ik heb het ook gedaan zonder problemen. Af en toe zappen kan geen kwaad. Als ik op pauze druk om weg te lopen zet ik mijn tv uit of ik zet even een televisie zender op.
Verwijderd
zeker kan je em gewoon gebruiken alleen beetje voorzichtig doen met contrast en niet op dynamischJay-7AC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:47:
[...]
Vraagje, waarom ga je er eigenlijk zo voorzichtig mee om? waarom kan je de tv niet gewoon gebruiken als je hem hebt gekocht, en voor hoeveel uur geldt dat om op die manier te spelen, en wat win je er nou eigenlijk mee om het op die manier te doen?
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 14:09 ]
Verwijderd
Je kan er ook alles mee doen. Bovendien wordt het beeld veel beter als je het contrast omlaag gooit. Het is niet zo dat je alleen de eerste 200 uur het contrast lager moet zetten. Ook na die 200 uur ziet dat er beter uit. Dat is dus wat je er mee wint.Jay-7AC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:47:
[...]
Vraagje, waarom ga je er eigenlijk zo voorzichtig mee om? waarom kan je de tv niet gewoon gebruiken als je hem hebt gekocht, en voor hoeveel uur geldt dat om op die manier te spelen, en wat win je er nou eigenlijk mee om het op die manier te doen?
Alvast bedankt
Verwijderd
Agreed, maar dat zeg ik ook niet: als je niet weet hoe je een tv moet kalibreren en geen kalibratie-dvd hebt, _dan_ is het overnemen van de kalibratiewaarden van een ander geen gek idee. Panasonic doet precies hetzelfde met de THX-setting: 1 accurate setting voor alle G20/V20/VT20's. Die instellingen zijn voor al die tv's gelijk. Je doet nu net alsof er 1 tv is waarbij die settings kloppen en de rest last hebben van verlies in detail.Ferry34 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:22:
[...]
Toch heeft het overnemen van gecalibreerde waardes totaal geen zin. 1 klik verkeerd in contrast geeft al verlies in detail, laat staan dat je de primaire kleuren verkeerd gaat zetten door deze van een andere tv over te nemen.
dat bestrijd ik ook niet en als je kijkt wat een DVE-disk kost ben je gek als je er niet een bestelt (Ik geloof dat die van mij van Play.com komt).Gebruik gewoon een dvd met instelprogramma, want daar heb je dan veel meer aan.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Bij deze Belgische site is de 42 inch tijdelijk 1379 euro en wordt hij in mei verwachtPingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
...
Dan maar wachten op de V20...Wanneer wordt die verwacht eigenlijk?
Verwijderd
Alle MM hebben nu G20 of gewoon sommige?Pingu007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
Thanks voor de tip!!
Helaas was ik net in de MM Alexandrium en zag dat de G20 zilver een zwarte rand heeft aan de zijkant. Eigelijk is dus alleen maar de voorkant zilver.(onderkant ook zwart) Lekker handig weer, ik wil dus geen zwart.. Waarom maken ze dat ding nou niet gewoon helemaal zilver, is veel logischer...
Dan maar wachten op de V20...Wanneer wordt die verwacht eigenlijk?
Heb m'n Pioneer ongeveer 450 uur staan in te spelen en alsnog gewoon bergen retentie (plus inbranden) hoorVerwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:19:
maak je maar geen zorgen, panasonic is een van de beste tv's met inbranden net zoals pioneer
Nickname does not reflect reality
Ik weet dat de MM in Zoetermeer de 42 en de 50 inch hebben staan in beide kleuren. Ik denk dus dat de meeste MM de g20 wel hebben staan. De zilvere versie vond ik trouwens helemaal niet zilver lijken. Het was eigenlijk een zwarte met een donker grijze rand en lijkt helemaal niet op de plaatjes van internet. De 46 inch stond overigens in bestelling en zal pas over 2 a 3 weken komen.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:28:
[...]
Alle MM hebben nu G20 of gewoon sommige?
Ik wil graag zien hoe zliver TV eruit ziet.
Twijfel of ik zwart of zilver koop.
Bij goede toestellen zoals deze (als ik tenminste de reviews mag geloven) heeft calibratie echt maar een marginaal effect. Eigenlijk moet je eerst een half jaar zonder kijken anders zie je sowieso geen verschil.lintweaker schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:11:
Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn 50G20 staan, ik ben erg blij met de beeld kwaliteit. Perfecte kleuren.
Voor calibratie zijn via http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496 wat gratis dingetjes te download. Ik heb de PATCHED versie op mijn PS3 geprobeerd. Werkt prima, al wacht ik nog even met echt aan de instellingen rommelen. THX is voor mij nu prima beeld.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
welke pioneer heb je dan?Brad Pitt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:13:
[...]
Heb m'n Pioneer ongeveer 450 uur staan in te spelen en alsnog gewoon bergen retentie (plus inbranden) hoor
Verwijderd
Dat vond ik ook. Overigens heeft het zilveren exemplaar mij wel weer sterk aan het twijfelen gebracht. De kleur bij de MM vond ik veel mooier dan het zilver op de foto's en het zwart. Het lijkt wel op antraciet in een lichtere fraaiere versie. Nu maar eens gaan kijken of er ergens meerdere zilveren exemplaren staan.Baardmeester schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
[...]
De zilvere versie vond ik trouwens helemaal niet zilver lijken. Het was eigenlijk een zwarte met een donker grijze rand en lijkt helemaal niet op de plaatjes van internet.
Het zwart is ook niet echt zwart maar heeft een blauw/paarse olieachtige gloed over zich heenVerwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:32:
[...]
Dat vond ik ook. Overigens heeft het zilveren exemplaar mij wel weer sterk aan het twijfelen gebracht. De kleur bij de MM vond ik veel mooier dan het zilver op de foto's en het zwart. Het lijkt wel op antraciet in een lichtere fraaiere versie. Nu maar eens gaan kijken of er ergens meerdere zilveren exemplaren staan.
Ik ben zelf in de markt voor de 46" en panasonic nederland wist mij gisteren te vertellen dat die pas in de tweede helft van april verwacht worden en dan nog in beperkte mate.
Op mn Pioneer heb ik ook totaal geen last. Pas na enkele weken alleen maar Battlefield1943 op xbox live te hebben gespeeld, zag ik lichtjes iets retention.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:09:
[...]
welke pioneer heb je dan?
ik heb al meedere panasonics gehad, maar totaal geen last van inbranden gelukkig.
wel de oudere pioneer monitor plasma's die branden wel in, dus moes je voorzichtig mee zijn, maar dat was ook 2004-2005
Dat is grappig want ik heb net een e-mail wisseling gehad met Centralpoint en die wisten me te vertellen dat ze Nederlandse TV's leveren met 2-jaar Panasonic garantie. Mmmm, hij staat niet meer op de site maar gisteren stond ie voor €: 1103.13 incl. verzending er wel op (http://www.youtellme.nl/f...nasonic-tx-p46g20/prices/)Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:32:
[...]
...
Ik ben zelf in de markt voor de 46" en panasonic nederland wist mij gisteren te vertellen dat die pas in de tweede helft van april verwacht worden en dan nog in beperkte mate.
Ook een reactie van Extremediscount gehad:Geachte heer van Koperen,
Wij leveren rechtstreeks uit Nederlandse magazijnen van de fabrikant.
In dit geval Panasonic. Dit is geen grijze import.
U krijgt de Nederlandse service van Panasonic hierop.
Met vriendelijke groet,
Jouri Konings | Central Point Europe B.V. | verkoop_nospam@centralpoint.nl | Tel: xxx - xxx xx xx | Fax: xxx &#xxxx; xxx xx xx | Website: www.centralpoint.nl | Twitter: http://twitter.com/centralpoint_nl
Centralpoint.nl is bij de ICTWaarborg Awards genomineerd in de categorie Webwinkel van het Jaar, stem op ons via http://www.ictwaarborgawa...rope-b-v-centralpoint-nl/
Wel prettig om te weten dat Centralpoint dus Nederlandse modellen leveren en Extremediscount ook, al moet je er bij de laatste wel specifiek naar vragen (misschien iets voor TS om dit weer op te nemen?).-----Original Message-----
From: Extremediscount.nl [mailto:xxx@extremediscount.nl]
Sent: 08 April 2010 03:31 PM
To: xxxxxxx@gmail.com
Subject: Panasonic TV
Geachte Hr./Mw.,
We verkopen vooral Nederlandse Panasonic TV's als het om een Nederlands model gaat dan staat dat erbij vermeld.
Verder als u interesse dus heeft in een Panasonic TV kunt u ook ons mailen met het type van die tv zodat we kunnen bekijken of het om een NLse versie gaat.
Met vriendelijke groet,
Extremediscount.nl
[ Voor 33% gewijzigd door immetjes op 08-04-2010 15:38 . Reden: Wat overbodige tekst verwijderd + Extremediscount toegevoegd ]
Verwijderd
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hij doet toch een enter na de laatste zin van een laatste regel? Sorry, maar dit is uitstekend zo.Help!!!! schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:55:
^
offtopic:
Piet, kleine tip, gebruik af en toe een lege regel na een alinea.
Verwijderd
Ik ben toch bang dat de 46" versie van de G20 op dit moment nog steeds niet te leveren is in ons kikkerlandje. Toch wel jammer als je bedenkt dat de 42"en 50" al wel leverbaar zijn. Sommige officiele panasonic dealers hebben mij zelfs al verteld dat het ook heel goed mei kan worden alvorens de 46" versie is te leveren.ruward schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:55:
Dat is grappig want ik heb net een e-mail wisseling gehad met Centralpoint en die wisten me te vertellen dat ze Nederlandse TV's leveren met 2-jaar Panasonic garantie. Mmmm, hij staat niet meer op de site maar gisteren stond ie voor €: 1103.13 incl. verzending er wel op (http://www.youtellme.nl/f...nasonic-tx-p46g20/prices/)
Ferry34 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:47:
Op mn Pioneer heb ik ook totaal geen last.
Pas na enkele weken alleen maar Battlefield1943 op xbox live te hebben gespeeld, zag ik lichtjes iets retention.
Ja, al vaak gedraaid, doet niet zoveelOp de Pioneer zit daar n programmaatje voor op, waarbij deze t beeld gaat opschonen dmv n witte balk die lamgzaam van links naar rechts trekt.
Na 1 uur schakelt de tv vanzelf uit.
Eén generatie van die voor jou.Ik weet niet hoe oud de Pioneer van Brad is
Elke Panasonic en elke Pioneer heeft "last" van retentie hoor. Hoe erg je het ziet ligt aan hoeveel moeite je doet en wat je met je tv doet maar ze hebben het gewoon letterlijk állemaal. Is niet erg, aangezien het meestal gering is en het weer weg trekt. Maar het is er gewoon wel degelijk.maar de Pioneers van 4 jaar geleden hadden juist bijzonder veel last van image retention en zelfs inbranding!
Mja. Wat is een issue. De één ziet het, de ander niet. Het is er gewoon. Maar goed, als "men" het niet ziet, helemaal geweldig toch. Die reviews zeggen ook niet vaak alles.Gelukkig is dit geen issue meer.
Afgelopen zaterdag heb ik de grijze (want zilver kun je het niet echt meer noemen) gezien bij bij semi-daglicht. Tis een wat donkerder tint, beetje vergelijkbaar met de grijze link-rechts balken van dit forum. Ziet er erg sjiek uit, niet goedkoop zoals de oude zilveren modellen (bv de PV60 die ik nu nog heb).Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:21:
[...]
Ik ben trouwens ook nog erg benieuwd wie er al een zilveren uitvoering van de 42"of 50" G20 heeft en er een goede foto van wil plaatsen. Is het nu echt (dat goedkope) zilver of toch de donkerdere uitvoering zoals in de MM?
Hier in Amsterdam heb ik de G20 ook nog niet in het echt kunnen spotten. Bij de Mediamarkt stond de 50G10 nog voor €1300Bacspin schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:07:
Net ff bij de BCC langs geweest (was in de buurt toevallig), daar waren al wel wat lege plekken, maar nog geen G of andere 20 serie staan.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ben benieuwd of je straks ook na 15 minuten denkt "Hmm... 54 inch of groter was leuker geweest."ruward schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:39:
Was dus van plan om een 50" pana te kopen. Vrouw was niet zo voor want eigenlijk te groot.
Maar goed, dan maar de 46" G20.
Maar goed, probleem was nu natuurlijk dat de Nederlandse 46" niet te krijgen is. Dus 50" karton geknipt en in de kamer gezet. Wow, das groot, maar na een 15min went het aardig, ofschoon er op het karton niet veel te zien was. Daarna 46" karton geknipt. Na ja, dat is dus vrijwel net zo groot. (3.5cm links en rechts kleiner en zo'n 4cm lager.).
Knoop doorgehakt en vanochtend bij koopjeskampioen 50" G20 gekocht met Ziggo smartcard en Ci+ CAM en 2 HDMI kabels. Erg aardige verkoper aan de lijn en voor €1460,- incl. bezorgen heb ik morgen tussen 10 en 15u alles in huis.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 18% gewijzigd door Beretta1979 op 09-04-2010 14:38 . Reden: Tekst vergeten ]
PSN: Beretta1979
Panasonic P50G20ES :Notice for DVB functions
This TV is designed to meet the standards (current as of August, 2009) of DVB-T (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services.
The compatibility with future DVB services is not guaranteed.
DVB-T MPEG4-AVC broadcast is available in selected countries: Denmark, Spain, Estonia, France, Lithuania, Norway, Slovenia, Sweden, Poland, Hungary, Portugal
The country list above is as of January 1st,2010
Notice for DVB functions
This TV is designed to meet the standards (current as of August, 2009) of DVB-T/C (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services.
The compatibility with future DVB services is not guaranteed.
DVB-T MPEG4-AVC broadcast is available in selected countries: Denmark, Spain, Estonia, France, Lithuania, Norway, Slovenia, Sweden, Poland, Hungary, Portugal
DVB-C feature is available only in following countries.
Sweden (ComHem,Canal Digital), Demark (YouSee), Norway (Canal Digital), Finland (Cable Ready HD), Germany, Switzerland, Netherlands
The country list above is as of January 1st,2010
[ Voor 49% gewijzigd door Blord op 09-04-2010 15:51 ]
Ik heb een 50G20 en daar is vanaf de tv-meubel tot aan het beeld 13 cm.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:24:
Ik vroeg me alleen af hoe hoog het beeld begint vanaf de voet gezien... dus stukje tussen blad waar hij op staat en beeld, ivm plaatsing van center speaker voor onder de tv. Is er iemand die dat zo kan meten/zien of dat 15 of meer cm is?
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Volgens wil hij de centerspeaker op de voet van de tv zetten, dus OP de voet en ONDER het scherm zelf. En hij vraagt zich af hoe groot die afstand is. Dat is mijn interpretatie van zijn vraagrmr1 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:13:
[...]
Ik heb een 50G20 en daar is vanaf de tv-meubel tot aan het beeld 13 cm.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ow ok. In dat geval is het 11 cm.Luuk1983 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:17:
[...]
Volgens wil hij de centerspeaker op de voet van de tv zetten, dus OP de voet en ONDER het scherm zelf. En hij vraagt zich af hoe groot die afstand is. Dat is mijn interpretatie van zijn vraag
Verwijderd
Betrouwbaar, snelle levering. De winkel heeft ook gewoon vestigingen waar je de TV eventueel kan afhalen. Je kan de TV aan de chauffeur met pin betalen. Als je belt kun je proberen er zo'n €150,- af te krijgen. De modellen van koopjeskampioen zijn Nederlands. Ik kan geen minpunten bedenken.Jay-7AC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:41:
Ik heb bij een paar winkels geprobeerd de P42G20 goedkoper mee te krijgen, maar dat is me niet gelukt, maar hoorde ik mensen praten over een aankoop bij Koopjes Kampioen, is dat nou verstandig om te doen wat zijn nou de + en - punten als ik mijn tv daar koop? En valt die dan wel onder de garantie van Panasonic( 2jaar + aanhuis ophalen ) wat als je zo kijkt koop ik hem daar liever voor 900 euro, dan in de winkel voor 1050, mits het betrouwbaar is:P
PlatteTV.nl is ook officieel dealer (heb mijn G20 daar gekocht en serienummer gecheckt bij Pana NL). Hebben ook een winkel, wat ik erg prettig vind voor dit soort uitgaven. Ze volgen zo'n beetje de prijzen van de concurrentie, dus als Koopjeskampioen 'm voor 949 aanbiedt, dan moet je zoiets ook wel bij PlatteTV kunnen regelen.Jay-7AC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:41:
Ik heb bij een paar winkels geprobeerd de P42G20 goedkoper mee te krijgen, maar dat is me niet gelukt, maar hoorde ik mensen praten over een aankoop bij Koopjes Kampioen, is dat nou verstandig om te doen wat zijn nou de + en - punten als ik mijn tv daar koop? En valt die dan wel onder de garantie van Panasonic( 2jaar + aanhuis ophalen ) wat als je zo kijkt koop ik hem daar liever voor 900 euro, dan in de winkel voor 1050, mits het betrouwbaar is:P
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik hier ook een TX-P50G20E staan en ik hoor geen vreemde geluiden. Toestel is muisstil.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:33:
Mijn p50g20 werd afgelevered.
Als de TV is on, het heeft een geluid. Ik zit 3 meters weg en ik kan het geluid horen.
Niet normaal denk ik. Iemand?
[ Voor 45% gewijzigd door immetjes op 11-04-2010 10:52 . Reden: Dimensies doos toegevoegd ]
Voor zover ik weet is dit voor Nederlandse wet niet nodig. De redenatie is dat het onredelijk is te verwachten dat mensen een kartonnen doos van zulke grote afmetingen enkele jaren in hun huis moeten bewaren.Weet iemand trouwens of ik die joekel doos moet bewaren ivm garantie?
[ Voor 11% gewijzigd door BasNation op 11-04-2010 10:30 ]
Mag ik vragen welke maxwell ? Dan ga ik daar ook heen heerlen of landgraaf.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:17:
hoy
ik heb net de 42G20 besteld bij maxwell in limburg en daar kost deze pana € 879
en dat is dus goedkoper dan bestellen via internet
de verkoper was zelf ook een beetje verbaasd en telefoneerde even of die prijs klopt.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
'artifacts' zijn zeg maar fouten in het beeld. in dit geval dus een rond voorwerp die bij een snelle beweging blokvorming laat zien. Tv's hebben over het algemeen allerlei technieken aan boord om de kwaliteit van met name een analoog signaal te verbeteren zodat het er ook mooi uitziet op een groot scherm. Deze technieken maken helaas soms fouten.Jay-7AC schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:22:
Daar komt dan meteen de eerste vraag:P je zag artifacts wat is dat? En is het nou storend om te zien en wat is intelligent frame creation wat je had uitgeschakeld? Alvast bedankt Gr.
Verwijderd
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ik denk dat ik de tv hier ook ga bestellen.Luuk1983 schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:10:
Nou ik heb mijn P50G20 binnen. Vrijdag een paar keer gemaild met koopjeskampioen over de prijs (telkens binnen 10 minuten een reactie!) en ze konden 'm de dag erop (op zaterdag!) meteen leveren. Ze zouden tussen 9 en 12 komen en om 10 uur stonden ze op de stoep. Ik heb gepind op hun mobiele pinautomaat. Alles verliep vlekkeloos en snel. De TV (en de HDD recorder die ik meteen ook besteld heb) zijn in prima staat. Ik ga dalijk even een ZEER goede shopreview schrijven over koopjeskampioen.
[..]
[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 11-04-2010 12:42 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik ben wel niet Luuk1983, maar heb de TV op dezelfde dag gekocht en die werd ook op zaterdag geleverd. Als ik de meegekochte accesoires, verwijderingsbijdrage en bezorgkosten eraf haal heb ik €1332,- betaald.FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:31:
[...]
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ik denk dat ik de tv hier ook ga bestellen.
En zou iemand met een P50 eens de breedte van de 4 randen willen opmeten? Bvd!
Super, thx! Mocht iemand een interessantere prijs hebben gekregen hoor ik het graag natuurlijkruward schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:47:
[...]
Ik ben wel niet Luuk1983, maar heb de TV op dezelfde dag gekocht en die werd ook op zaterdag geleverd. Als ik de meegekochte accesoires, verwijderingsbijdrage en bezorgkosten eraf haal heb ik €1332,- betaald.
Randen zijn 5cm links rechts en 4.8cm boven. onder loopt ie schuin: ongeveer 8.5cm.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Is de voeding. Bij hele lichte scenes is het luider. Ook als het contrast en de helderheid hoog staan hoor je het erg. Het is wel makkelijk te overstemmen met het tv geluid.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
buzzing geluid.
Sommige mensen horen ook die buzzing geluid maar, sommige horen het niet.
Panel lotterij weer.
Ik heb het voor 1209euro gekocht bij www.iishop.be. Levering was 30euro. Het is een Frans PF50G20S plasma televisie. Aangezien Telenet hier met een externe Digicorder werkt, heb ik geen moeite met de ontvangst van digitale HD kanalen. Aangesloten op de HDMI kanaal en het werkt perfect. Volgens de winkel heb ik gewoon 2 jaar onsite Panasonic garantie.FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:52:
[...]
Super, thx! Mocht iemand een interessantere prijs hebben gekregen hoor ik het graag natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door Blord op 11-04-2010 14:49 ]
Ik zou dat checken met Panasonic als ik jou was (en ben ook zeer geinteresseerd in de uitkomst). Op zich zal upc (mijn kabelleverancier) in de toekomst ook wel de mogelijkheid gaan bieden om de externe decoder niet te gebruiken maar dan nog zal ik mijn htpc als decoder gaan inzetten. Dus op zich is voor mij een niet-NL model ook geen probleem.Blord schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:44:
[...]
Ik heb het voor 1209euro gekocht bij www.iishop.be. Levering was 30euro. Het is een Frans PF50G20S plasma televisie. Aangezien Telenet hier met een externe Digicorder werkt, heb ik geen moeite met de ontvangst van digitale HD kanalen. Aangesloten op de HDMI kanaal en het werkt perfect. Volgens de winkel heb ik gewoon 2 jaar onsite Panasonic garantie.
Groetjes, FaceDown.
Stuur me die vraag maar even via PM, ik vind het ergens niet zo netjes om dat hier op het forum te zetten.FaceDown schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:31:
Wat heb je betaald als ik vragen mag? I
Misschien wel zo sociaal om die vraag (+ antwoord) hier te posten, hebben wij er ook wat aanVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:50:
@Luuk1983: heb je een mail gestuurd met een vraag
dankje en ik hoor het wel van je
Waar gaat dat nu weer over? Meld gewoon wat je ervoor betaald heb net als ik. Wat boeit dat nou?Luuk1983 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:20:
[...]
Stuur me die vraag maar even via PM, ik vind het ergens niet zo netjes om dat hier op het forum te zetten.
IK vind dat niet netjes. Ik vind dat iedereen maar zelf moet onderhandelen, het is aan de winkel om te bepalen hoeveel korting ze je willen geven. Scheelt meteen ook een hoop teleurstellingen als je niet dezelfde lage prijs kan krijgen. Daarnaast heb ik tegelijk en HDD recorder besteld en een prijs afgesproken indien ik direct zou bestellen. Dat geeft dus al een scheef beeld.ruward schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:38:
[...]
Waar gaat dat nu weer over? Meld gewoon wat je ervoor betaald heb net als ik. Wat boeit dat nou?
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 12-04-2010 08:37 ]
Ik heb dit ook ervaren bij mijn G20, ik dacht dat het normaal wasVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
buzzing geluid.
Sommige mensen horen ook die buzzing geluid maar, sommige horen het niet.
Panel lotterij weer.
[ Voor 39% gewijzigd door Beretta1979 op 12-04-2010 09:34 ]
PSN: Beretta1979
Ik verbaas me hier nog wel over. De huidige plasma's verbruiken minder stroom, dus zelfs met een volledig wit scherm is het een vermogen dat een beetje voeding toch makkelijk moet kunnen realiseren zonder geluid te produceren.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
buzzing geluid.
Ik denk dat dat het probleem ismorpheus schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:04:
...dat een beetje voeding...
Wat is het beste? Qua inbreuk/invloed op de uitstraling van je huiskamer de 42". Qua beleving/profijt van HD-resoluties de 46".Timmy269 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:59:
Voor ik naar deze winkel ging kijken was ik voor 95% zeker dat het de panasonic ts-p42g20e ging worden, nu ben ik aan het twijfelen tussen deze en de 46" versie. Ik kijk tv op 3 meter afstand. Welke zou het beste zijn in mijn geval?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou voor de 46" gaan. Als je het geld en ruimte hebt is de 50" an te raden. Ik heb spijt dan ik niet voor 46" ben gegaan.Timmy269 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:59:
Hey, ik ga binnenkort ook een andere tv kopen. Heb vele forums en reviews gelezen. Kiezen tussen lcd en plasma was niet makkelijk. Ben eens naar Vandenborre gereden om verschil te zien. Mijn vrouw zag niet veel verschil, ik merkte direct de betere zwartwaarde op bij de plasma. De ondertiteling van de film die ze aan het spelen waren, waren op alle plasma's wit en op lcd was deze minder wit. Ook de kijkhoek bij zo'n plasma is een pluspunt. IVoor ik naar deze winkel ging kijken was ik voor 95% zeker dat het de panasonic ts-p42g20e ging worden, nu ben ik aan het twijfelen tussen deze en de 46" versie. Ik kijk tv op 3 meter afstand. Welke zou het beste zijn in mijn geval?
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Volgens mij voldoet iedere 2,5" of 3,5" hdd. Ik vraag me alleen welke formattering je moet gebruiken...Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:54:
Hoe werkt die HD recording bij de P42G20? Heb je daar een speciale HD voor nodig of volstaat een normale? Werkt die functie naar behoren?
De TV formatteert de disk in het goede formaat. Je moet dus niks op de disk hebben staan wat je niet kwijt wil. Je kan tevens de opgenomen data niet op een ander apparaat kijken, zelfs niet op een TV van hetzelfde type.Grrrrrene schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:18:
[...]
Volgens mij voldoet iedere 2,5" of 3,5" hdd. Ik vraag me alleen welke formattering je moet gebruiken...
Ik ben wel geïnteresseerd of iemand hier een antwoord op heeft, vooral omdat steeds meer bronnen in ?21:9? zijn? Dus op een 16:9 scherm heb je dan altijd zwarte balken, en zoomen maakt niet bepaald een lekker beeld.Baardmeester schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:54:
Ik zit nu ook voor de g20 te kijken. Dit word mijn eerste plasma en na dat bericht over grijze balken vraag ik mij dus af hoe dit zit met plasma's en letterbox balken. Ik wil onder andere ook mijn retro consoles aansluiten op mijn tv en die zullen natuurlijk in 4:3 zijn. Ik zal dus vrij veel met letterbox formaten op mijn tv zitten.
Meestal hebben ze het bij image retention het over de tv logotjes en ik had er dus niet over nagedacht dat dit ook bij de letterbox balken zou zijn. Als ik er nu zo op google en er wat over lees zie ik vooral dat het tijdens de 200 uur inlooptijd beter geen zwarte balken kunt gebruiken, of dan in ieder geval grijze gebruiken, omdat dan de fosfors het ergste verouderen. Over Panasonic Plasma's lees je vooral dat deze niet zoveel last hebben van image retention en dat het vooral door de problemen van het verleden er mythes over zijn.
Maar als ik dus echt veel letterbox formaten gebruik kan ik dat gewoon de eerste 200uur grijze balken en daarna zwarte balken gebruiken zonder dat ik problemen krijg met image retention/burn in? Of kan ik als ik echt veel letterbox formaten gebruik beter naar een lcd kijken.
Negeer dat hele inspelen.J_star schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:18:
[...]
Ik ben wel geïnteresseerd of iemand hier een antwoord op heeft, vooral omdat steeds meer bronnen in ?21:9? zijn? Dus op een 16:9 scherm heb je dan altijd zwarte balken, en zoomen maakt niet bepaald een lekker beeld.
Dat vind ik weer wat overdreven. Het contrast in het begin laag houden is verstandig en niet statische dingen op je scherm gooien is ook handig. Als je 200 uur lang 21:9 beelden gaat kijken met zwarte balken boven en onder, vraag je er gewoon om om 2 fellere balken aan de boven- en onderkant van je scherm te krijgen.
Hoe ver zit jij van je tv?DeeJee schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:10:
Inderdaad: Als je twijfelt zeker voor de 46" gaan.
Ik twijfelde ook tussen 42 en 46. Gelukkig heb ik toen de 46 gekozen.
Verwijderd
Interessant. De software die alles regelt zit dus ingebouwd in de televisie? Ik vraag me alleen af hoe groot je HD dan minimum moet zijn. HD opnames lijken me vrij veel plaats in te nemen.Luuk1983 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:25:
[...]
De TV formatteert de disk in het goede formaat. Je moet dus niks op de disk hebben staan wat je niet kwijt wil. Je kan tevens de opgenomen data niet op een ander apparaat kijken, zelfs niet op een TV van hetzelfde type.
Niet iedere HDD voldoet. Hij moet zijn eigen voeding hebben volgens de handleiding en niet USB powered zijn. Ik heb het niet geprobeerd, ik gebruik een HDD met voeding.Grrrrrene schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:18:
[...]
Volgens mij voldoet iedere 2,5" of 3,5" hdd. Ik vraag me alleen welke formattering je moet gebruiken...
En waar had je die software anders willen bewaren dan?Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:13:
[...]
Interessant. De software die alles regelt zit dus ingebouwd in de televisie? Ik vraag me alleen af hoe groot je HD dan minimum moet zijn. HD opnames lijken me vrij veel plaats in te nemen.
Interesting, had ik toch maar wat beter opgelet in de Japanse lesbreaky schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:52:
Ik volg deze topic nu al sinds ik in januari een pana 42" V10 plasma wou kopen. En heb de intresse in de V20. Maar zolang er nog geen reviews zijn over de V20 en VT20 blijft het soms nog gissen. Na wat googlen kwam ik de volgende review tegen in het Japans. Dit is vertaald naar nederlands, wellicht leest het prettiger als men het naar engels vertaald vanwege de betere zins opbouw.Hopelijk heeft hier iemand iets aan.
http://translate.google.n...522%2BVT2/V2/G2%26hl%3Dnl
Ja, maar ook een 2,5" hdd zonder voeding kun je heel eenvoudig via usb van stroom voorzien, daar heb je el cheapo usb-adapters voorbaviaan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:26:
[...]
Niet iedere HDD voldoet. Hij moet zijn eigen voeding hebben volgens de handleiding en niet USB powered zijn. Ik heb het niet geprobeerd, ik gebruik een HDD met voeding.
Ik gok 3,5 meter. En ik weet zeker dat min volgende tv groter wordt.
Money for nothin' and your chicks for free
In de handleiding staat dat de USB HDD minimaal 160GB en maximiaal 2TB mag zijn voor gebruik met de recorder functie.baviaan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:26:
[...]
...Het zal Panasonic echt een worst wezen of jij een 10GB harddisk wilt gebruiken hoor
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq