Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ohjee, dat lijkt me wel een hele grote tip voor de NMA. De websites die allemaal stijf de adviesprijs aanhouden vormen ook hele waardevolle tips.

Je hoeft bij de NMA geen aanklacht in te dienen, dat kan de NMA zelf ook. Wel is het gewenst dat zoveel mogelijk bewijs/hints/tips aangeleverd worden.
Verder zijn er natuurlijk diverse webshops die, als ze het niet eens zijn met deze gedwongen prijsafspraken, anoniem de nodige info kunnen aanleveren.

Een ander effect van het indienen van een tip bij de NMA is, dat de NMA onderzoek kan gaan doen en dat doet stof opwaaien. Vervolgens zal Panasonic zo snel mogelijk van die prijsafspraken af willen. Gevolg, de prijs zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Luuk1983 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:04:
[...]

Extremediscount is bijna onrealistisch goedkoop de P50G20's adviesprijs is 1.449 euro, op extremediscount bieden ze 'm aan voor 1.141. Ik vermoed dat ze 'm ergens anders goedkoop vandaan importeren. Ik heb bij alle officiele panasonic dealers aanbiedingen gehad tot rond de 1300 euro, maar nooit zo laag als 1141.
Pas op voor Extreme Discount. Betaal i.i.g. niet voorruit (Ideal) Bij mij moest er een advocatenkantoor aan te pas gekomen om na meer dan een maand mijn geld terug te vorderen van een met Ideal betaalde TV, waarvan ze na telefonisch contact beweerde écht op voorraad te hebben, een andere bleek te zijn dan geadverteerd en diezelfde dag nog retour is gegaan.

Zelfs toen ik ze meermalen erop gewezen had, bleef het bewuste artikel op de site staan als leverbaar én op voorraad!

[ Voor 8% gewijzigd door Sir Dancelot op 02-04-2010 16:59 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik stel voor dat we hier wel degelijk melding van maken bij de NMA, want des te eerder dit soort achterlijke praktijken uit de wereld zijn, des te beter.

Zit ik al weken op kieskeurig te kijken voor goede prijzen, en kom steeds teleurgesteld uit... blijkt dat de reden daarvan is dat er prijsafspraken gemaakt zijn en wanneer ik zo'n bedrijf dan even zou hebben gebeld, ik 100-150 euro 'korting' had kunnen krijgen!? :| (en kun je nagaan hoe je je zou voelen als je zo'n TV voor die prijs had besteld, en dit dan achteraf zou lezen...(!) )

Schandalig :N

In mei komen de Samsungs uit. Misschien dan toch maar daarop wachten, als Panasonic zich zo opstelt richting de NLse consument :/

[ Voor 9% gewijzigd door Yi-Long op 02-04-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57
Alsof Panasonic de enige is die minimumprijzen hanteert.
philips is hetzelfde met de 9000 serie en samsung met de 8000, bose 321.

Is al heel lang zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Koopjeskampioen doet hier gelukkig niet helemaal aan mee. Voor de 50S20 zijn ze al onderuit gegaan van 1249 naar 1050, en ook voor een paar andere modellen zakt er af en toe een prijs. Soms staat er BEL en dat suggereert dat een lagere prijs tot de mogelijkheid behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
henrid schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:46:
Koopjeskampioen doet hier gelukkig niet helemaal aan mee. Voor de 50S20 zijn ze al onderuit gegaan van 1249 naar 1050, en ook voor een paar andere modellen zakt er af en toe een prijs. Soms staat er BEL en dat suggereert dat een lagere prijs tot de mogelijkheid behoort.
ik geloof dat de s20 niet valt onder die prijsstellingsregeling van haagtechno.
Is trouwens niks illegaals aan..

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 02-04-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:04
Zoo, me G20 binnen en man man man wat is dat ding mooi!
Effe een stukje wall-e op blu ray gekeken en het is echt prachtig.
Maar nu vraag ik me toch af, wat is de beste manier om dit gigantische apparaat het beste te kalibreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Yi-Long schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:36:
Ik stel voor dat we hier wel degelijk melding van maken bij de NMA, want des te eerder dit soort achterlijke praktijken uit de wereld zijn, des te beter.

Zit ik al weken op kieskeurig te kijken voor goede prijzen, en kom steeds teleurgesteld uit... blijkt dat de reden daarvan is dat er prijsafspraken gemaakt zijn en wanneer ik zo'n bedrijf dan even zou hebben gebeld, ik 100-150 euro 'korting' had kunnen krijgen!? :| (en kun je nagaan hoe je je zou voelen als je zo'n TV voor die prijs had besteld, en dit dan achteraf zou lezen...(!) )

In mei komen de Samsungs uit. Misschien dan toch maar daarop wachten, als Panasonic zich zo opstelt richting de NLse consument :/
Ik ga gewoon voor de beste TV en dat is Panasonic. Het al mij aan m'n achterste roesten wat voor afspraken ze maken, ik zorg wel dat ik m'n 46" voor ronde de 1050-1100 koop.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53
Ik irriteer mij ook al een tijdje aan de prijzen online. Waarom zou ik online gaan bestellen als ik ook gewoon naar de mediamarkt kan om te gaan onderhandelen 8)7 . Volgens mij is dit heel dom van de online shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Online shops met afwijkende verkoopprijzen van panasonic G20, V20 etc. etc. hebben allemaal modellen die uit een andere markt geïmporteerd worden.. ze worden dus vanzelf op de vingers getikt.. want Panasonic gaat hier heel strak en streng tegen optreden!

Alle mensen die lopen zeuren over internet prijzen verpesten de hele markt en zo zijn er straks helemaal geen winkels meer te bespeuren.. Wel zo asociaal zijn om in de winkel uitleg te gaan vragen, maar vervolgens ergens anders de tv kopen.. en als ze dan ergens niet uitkomen.. lopen ze naar de dichtstbijzijnde elektronicazaak en komen ze je lastig vallen..

Het is juist goed dat Samsung, Philips, Panasonic en Sony op bepaalde modellen een vaste prijs drukken.. zo ontstaat er prijs rust en hoeft de speciaalzaak op de hoek niet te lijden onder de 'foute' manier van handelen door internet shops!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 14:09
Ik zit er sterk over te denken om een G20 aan te schaffen. Een beetje jammer dat de prijzen vast gesteld zijn door Panasonic (mag dit wel eens volgens de Nederlandse wet?) waardoor ik nog niet echt een goede prijsvergelijking kan maken.

Mijn budget is (of was) eigenlijk +- 800 euro en mijn oog was op de G10 gevallen. Kan iemand mij vertellen of het extra geld voor de G20 het verschil waard is? Ik snap dat het een nieuw model is dat deze kwalitatief beter zou moeten zijn als zijn voorganger (en contrast ratio cijfertjes e.d. zijn heel leuk maar zeggen lang niet altijd wat in de praktijk), maar met de komst van de nieuwe modellen zullen de modellen van 2009 waarschijnlijk ook een stuk aantrekkelijker worden qua prijs.Het klopt toch dat de G10 een 2009 model is en de G20 een opvolger hiervan is ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
G20 is idd opvolger van G10. Ik weet niet hoe het zit met de G10, maar bijvoorbeeld de V10 was al een tijd niet meer leverbaar voordat de nieuwe modellen op de markt kwamen. Dus ik denk niet dat je er al te hard op moet rekenen dat je een G10 voor weinig kan scoren.
Bovendien zijn de nieuwe modellen voor dezelfde, of lagere prijs geïntroduceerd, dus het is helemaal niet zo aantrekkelijk om een oud model te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
IceM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:26:
Ik zit er sterk over te denken om een G20 aan te schaffen. Een beetje jammer dat de prijzen vast gesteld zijn door Panasonic (mag dit wel eens volgens de Nederlandse wet?) waardoor ik nog niet echt een goede prijsvergelijking kan maken.

Mijn budget is (of was) eigenlijk +- 800 euro en mijn oog was op de G10 gevallen. Kan iemand mij vertellen of het extra geld voor de G20 het verschil waard is? Ik snap dat het een nieuw model is dat deze kwalitatief beter zou moeten zijn als zijn voorganger (en contrast ratio cijfertjes e.d. zijn heel leuk maar zeggen lang niet altijd wat in de praktijk), maar met de komst van de nieuwe modellen zullen de modellen van 2009 waarschijnlijk ook een stuk aantrekkelijker worden qua prijs.Het klopt toch dat de G10 een 2009 model is en de G20 een opvolger hiervan is ?
Raymond schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:36:
G20 is idd opvolger van G10. Ik weet niet hoe het zit met de G10, maar bijvoorbeeld de V10 was al een tijd niet meer leverbaar voordat de nieuwe modellen op de markt kwamen. Dus ik denk niet dat je er al te hard op moet rekenen dat je een G10 voor weinig kan scoren.
Bovendien zijn de nieuwe modellen voor dezelfde, of lagere prijs geïntroduceerd, dus het is helemaal niet zo aantrekkelijk om een oud model te halen.
Prijsvergelijk is niet nodig als het toestel overal dezelfde prijs heeft! ;)

De G20 is in feite de verbeterde V10

Nieuwe functies op de G20:
• PVR functionaliteit (TV Digtaal opnemen)
• CI+ gecertificeerd (Ziggo!)
• VieraCast & DLNA (LAN aansluiting)
• Geen ventilatoren meer (stillere televisie)
• G13 NeoPDP paneel (nieuwere generatie Plasma Paneel -> Betere contrastverhouding, donkerder qua zwartwaarde, beter energieverbruik)
• V-real Pro 5
• USB aansluiting (2x 1 voor opname, andere voor media)

http://www.panasonic.nl/h...l?p=TX-P42V10&p=TX-P42G20

Oftewel voor 1049 heb je een prachtige televisie die in mijn ogen veel meer waard is dan zowel de G10 als de V10.. maarja dat betekent wel je budget wat oprekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 14:09
Schizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:43:
[...]

[...]

Prijsvergelijk is niet nodig als het toestel overal dezelfde prijs heeft! ;)

De G20 is in feite de verbeterde V10

Nieuwe functies op de G20:
• PVR functionaliteit (TV Digtaal opnemen)
• CI+ gecertificeerd (Ziggo!)
• VieraCast & DLNA (LAN aansluiting)
• Geen ventilatoren meer (stillere televisie)
• G13 NeoPDP paneel (nieuwere generatie Plasma Paneel -> Betere contrastverhouding, donkerder qua zwartwaarde, beter energieverbruik)
• V-real Pro 5
• USB aansluiting (2x 1 voor opname, andere voor media)

http://www.panasonic.nl/h...l?p=TX-P42V10&p=TX-P42G20

Oftewel voor 1049 heb je een prachtige televisie die in mijn ogen veel meer waard is dan zowel de G10 als de V10.. maarja dat betekent wel je budget wat oprekken ;)
Dat jij de vaste prijzen goed vind dat is jou mening, en ik ben het met je eens dat dit voor speciaalzaken die kundig advies geven en consumenten de tijd geven om een goede keuze te maken goed is, voor mensen zoals ik is dit minder mooi.

Wat dit waarschijnlijk ook betekend is dat ik "onder de tafel" vast ergens een betere deal kan krijgen als de vastgestelde prijs, er staat niet voor niets overal "bel voor de prijs".

In ieder geval bedankt voor de reacties, de G20 gaat hem worden. Eerst maar eens even fiber met HDTV aanvragen en wanneer dat geleverd is ga ik op zoek naar de beste prijs.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Schizo007: Prijsafspraken is illegaal en strafbaar. Daar is geen enkele discussie over nodig. Iedere fabrikant die zich daar schuldig aan maakt, loopt het risico om een torenhoge boete, of het nou Sony, Philips, Samsung of Panasonic is.

De kleine speciaalzaken, daar moet ik een flinke poep van laten. Ze weten totaal niet waar je het over hebt als je ze ergens naar vraagt. "Deze is toch ook mooi?! Toch?" Op internet is al meer info te vinden.
Bovendien kan een webshop ook prima een winkel én scherpe prijzen hebben:
Koopjeskampioen, Plasma-Discounter of Goedkoopste.nu als voorbeelden. Een webshop met een voordeur heeft voor mij sowieso de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Simball schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:10:
De 50G20 op extremediscount.nl is een duits model, import dus (heb ff gemailt).
Geeft wel wat hoop voor de prijzen over een aantal weken, als de concurentie leverbaar wordt.
http://www.extremediscoun.../panasonic_tx-p50g20.html
(En Redcoon heeft volgens mij nog nooit ook maar 1 nederlands produkt geleverd)
Ik heb extreme discount gemaild (via contact form op de site) met de vraag of ze Nederlandse modellen verkopen met de bijbehorende Panasonic 2-jaar at home garantie. Dat is inmiddels 3 dagen geleden en nog steeds geen enkele reactie. Daarom niet direct een winkel waar ik ff 1500 euro stuk ga gooien.

Edit: Die €1500 is een benadering. Ik (nou ja, m'n vrouw dan..) wil niet groter dan een 46" Ik bedoel eigenlijk dat ik GEEN enkel bedrag ga stuk gooien bij Extreme Discount.

[ Voor 10% gewijzigd door immetjes op 02-04-2010 21:17 . Reden: @schizo007nl hier beneden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gyrolion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:05:
Zoo, me G20 binnen en man man man wat is dat ding mooi!
Effe een stukje wall-e op blu ray gekeken en het is echt prachtig.
Maar nu vraag ik me toch af, wat is de beste manier om dit gigantische apparaat het beste te kalibreren ?
Bekijk de Ct-magazine van september 2009 (calorie-meter test) en die van mei 2010 (stap voor stap uitleg hoe je een scherm zelf thuis kunt kalibreren met bijvoorbeeld een Datacolor Spyder 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
ruward schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:02:
[...]

Ik heb extreme discount gemaild (via contact form op de site) met de vraag of ze Nederlandse modellen verkopen met de bijbehorende Panasonic 2-jaar at home garantie. Dat is inmiddels 3 dagen geleden en nog steeds geen enkele reactie. Daarom niet direct een winkel waar ik ff 1500 euro stuk ga gooien.
De verkoopprijs van een 50G20 is in de winkels lager dan 1500 euro.. heb vandaag nog een 50G20ES verkocht en die was goedkoper dan de prijs die jij in je bericht noemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Schizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:08:
[...]

De verkoopprijs van een 50G20 is in de winkels lager dan 1500 euro.. heb vandaag nog een 50G20ES verkocht en die was goedkoper dan de prijs die jij in je bericht noemt!
Heb je al TX-P46G20's verkocht? Voor hoeveel? En zo niet, wanneer verwacht je die?

Edit: Schizo007nl Bedankt voor de info. Ik vind de G20 een erg aantrekkelijke TV

[ Voor 9% gewijzigd door immetjes op 02-04-2010 22:30 . Reden: Tnx aan Schizo007nl hier beneden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou met het opnemen? ik wordt binnenkort abbonee bij XMS en dan hebben die IPTV maar daar is nog geen opname functionaliteit in die decoders. kan ik gewoon digitaal opnemen door middel van een externe harddisk of kan dat alleen maar met analoge tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:18:
hoe zit het nou met het opnemen? ik wordt binnenkort abbonee bij XMS en dan hebben die IPTV maar daar is nog geen opname functionaliteit in die decoders. kan ik gewoon digitaal opnemen door middel van een externe harddisk of kan dat alleen maar met analoge tv?
Dat kan niet. Je kan alleen van de digitale tuners (DVB-C en DVB-T) opnemen, NIET van een HDMI ingang. Wanneer XMS besluit om het basispakket via DVB-C uit te gaan zenden (wat mogelijk is in de toekomst, ze zijn nu een pilot aan het houden) dan zou het wel kunnen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:35:
[...]

De pioneer kuro's de plasma benchmark volgens sommigen spelen 24p af op 72 hz.
Klopt. Pioneers geven 24p weer op 72hz, precies gelijk als in de bioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Dat met die prijzen is trouwens iets dat door wel meer fabrikanten gehanteerd wordt. Er wordt dan gewoon afgesproken dat er niet of alleen maar met de adviesprijs geadverteerd wordt en vaak kan er inderdaad telefonisch wel iets geregeld worden. Ik weet dat Shure ook een vergelijkbare deal heeft met hun officiele resellers met betrekking tot hun in ear monitors, de topmodellen daarvan waren bij officiele shure dealers op het web ook alleen maar voor de adviesprijs te vinden met in de kleine lettertjes bel voor actuele prijs.

Anyway, ik wacht nog steeds op de 42v20 steeds meer winkels die hem op hun site zetten, dus we komen dichterbij de levertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Schizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:07:
Alle mensen die lopen zeuren over internet prijzen verpesten de hele markt en zo zijn er straks helemaal geen winkels meer te bespeuren.. Wel zo asociaal zijn om in de winkel uitleg te gaan vragen, maar vervolgens ergens anders de tv kopen..
Wat een onzin. Er zijn ook gewoon internetwinkels met nette showroom en goede prijzen. Kijk bijvoorbeeld naar plasmadiscounter.nl waar ik al een aantal jaar tv's haal. Die winkel (of iig de laatste jaren als ik geen shoppen) is een stuk goedkoper dan een BCC, Expert of weet ik veel wat terwijl je precies dezelfde service krijgt.

Er zullen altijd winkels blijven waar je kunt kijken, daar is nou éénmaal vraag naar.

Maar goed, ontopic: ik vind het vreemd dat er van de 50G20 nog nauwelijks (geen?) reviews te vinden zijn. Natuurlijk kun je voor een groot deel de review van de 42 erbij pakken, maar er kunnen toch nog verschillen zijn binnen een productrange met een 42", 46" en 50" model.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 02-04-2010 22:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Niets anders dan wat je ook ziet bij de PS3 of een Xbox360. Die zie je ook overal voor precies dezelfde prijjs.

Dat er alleen prijzen kunnen besproken over de telefoon en niet over de mail zegt helemaal niets. Dat is gewoon een manier om je over te halen.
Wanneer je naar sommige bedrijven mailt, dan krijg je altijd zo'n soort antwoord. Het maakt dan niet uit of je geinteresseerd bent in een Samsung, Panasonic of Philips.

Als ze je aan de telefoon hebben, kunnen ze proberen je over te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 02-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Daneel schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:54:
Schizo007: Prijsafspraken is illegaal en strafbaar. Daar is geen enkele discussie over nodig. Iedere fabrikant die zich daar schuldig aan maakt, loopt het risico om een torenhoge boete, of het nou Sony, Philips, Samsung of Panasonic is.

De kleine speciaalzaken, daar moet ik een flinke poep van laten. Ze weten totaal niet waar je het over hebt als je ze ergens naar vraagt. "Deze is toch ook mooi?! Toch?" Op internet is al meer info te vinden.
Koopjeskampioen, Plasma-Discounter of Goedkoopste.nu als voorbeelden. Een webshop met een voordeur heeft voor mij sowieso de voorkeur.
Prijsafspraken tussen winkels en fa brikanten is strafbaar. Maar een fabrikant mag wel een minimumprijs voor z'n p roduct stellen. Dat is namelijk geen prijsafspraak, je kan namelijk nog naar de concurrent toe. Als panasonic, philips en sony samen afspreken om een minimumprijs af te spreken, dan zijn ze illegaal bezig. Maar panasonic mag best eisen van z'n retailers dat de tv minimaal zoveel moet kosten ivm imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de 42" VT20 uit komt? Anders wordt het toch de v20 wanneer dit te lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
ruward schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:18:
[...]

Heb je al TX-P46G20's verkocht? Voor hoeveel? En zo niet, wanneer verwacht je die?

Edit: Schizo007nl Bedankt voor de info. Ik vind de G20 een erg aantrekkelijke TV
Graag gedaan hoor! ;)
Adlermann schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:25:
[...]

Prijsafspraken tussen winkels en fa brikanten is strafbaar. Maar een fabrikant mag wel een minimumprijs voor z'n p roduct stellen. Dat is namelijk geen prijsafspraak, je kan namelijk nog naar de concurrent toe. Als panasonic, philips en sony samen afspreken om een minimumprijs af te spreken, dan zijn ze illegaal bezig. Maar panasonic mag best eisen van z'n retailers dat de tv minimaal zoveel moet kosten ivm imago.
Precies, prijsafspraken maken is hetzelfde als kartelvorming.. dat is wanneer alle fabrikanten voor hun 100Hz, Full-HD, LED 1000 euro zouden vragen.. een fabrikant mag echter een minimumprijs afspreken.. daar is niets strafbaars aan.. En gelukkig dat het gedaan word.. zo krijg je prijs rust en dat is voor sommige fabrikanten/winkels/tv-modellen maar goed ook..
A. Winkels hoeven niet te vrezen voor dalende omzet
B. Imago fabrikant wordt gerespecteerd door winkels
C. Klant heeft altijd een goede deal en heeft geen spijt van aankoop bij Pietje.. want hij is niet goedkoper bij Jantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Daneel schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:15:
Ohjee, dat lijkt me wel een hele grote tip voor de NMA. De websites die allemaal stijf de adviesprijs aanhouden vormen ook hele waardevolle tips.

Je hoeft bij de NMA geen aanklacht in te dienen, dat kan de NMA zelf ook. Wel is het gewenst dat zoveel mogelijk bewijs/hints/tips aangeleverd worden.
Verder zijn er natuurlijk diverse webshops die, als ze het niet eens zijn met deze gedwongen prijsafspraken, anoniem de nodige info kunnen aanleveren.

Een ander effect van het indienen van een tip bij de NMA is, dat de NMA onderzoek kan gaan doen en dat doet stof opwaaien. Vervolgens zal Panasonic zo snel mogelijk van die prijsafspraken af willen. Gevolg, de prijs zakken.
Daneel schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:54:

De NMa zal hier vrij weinig aan doen aangezien er geen strafbare feiten gepleegd worden! ;) Want als dat zo zou zijn.. dan zijn er in Nederland heel wat dingen strafbaar :)

Ik merk uit de reacties dat er veel mensen liever op internet kopen.. maar zoals ik al eerder aangaf.. ze zijn wel zo brutaal om in een winkel uitleg te vragen of met vragen/klachten te komen wanneer iets niet naar behoren werk.. waarom dan ook niet lekker bij de koopjeskampioen ofzo aankloppen om hulp? Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door.. 't is net een afhaalchinees.. je bestelt.. even wachten.. luikje open.. bestelling klaar.. lekker goedkoop, maar geen kwaliteit *respecteert chinezen _/-\o_ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
offtopic:
Jup, volledig legaal. weet dat het in het begin met de LED tv's ook het geval was, de MM ( me werkgever ) moest ook iets ondertekenen als 'we' het wilde verkopen.

zelfde geld voor bose, ook ontzettend prijsvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik had een leuke plasma gevonden.
De Panasonic TX-P42S10E pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S10E
Nu was hij uiteindelijk toch niet te leveren.
Nu heb ik opnieuw gezocht en er schijnt net een ander model beschikbaar te zijn.
De Panasonic TX-P42S10E.
Ik vind echter weinig info op internet.
Ik vind hem hier wel op de panasonic site maar dat is zonder de E
http://panasonic.nl/html/...verview/179206/index.html

Weet iemand waar die E dan voor staat?

Het schijnt een nieuw product te zijn maar lijkt erg veel op het model uit 2009.
Het verschil lijkt te zitten in een Ethernet poort en 600 hz sub.
En blijkbaar heeft ie Ziggo+ cli certificatie of iets dergelijks.
Wat inhoud dat je geen apparte setupbox nodig hebt.
Maar we zitten bij Telenet dus daar hebben we niet zo veel aan.
Lijkt deze tv jullie een goede keus ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De E staat voor Europe en dat is normaal. Soms zetten ze het erbij, soms vergeten ze het en soms is t een F (Frans) etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk uit de reacties dat er veel mensen liever op internet kopen.. maar zoals ik al eerder aangaf.. ze zijn wel zo brutaal om in een winkel uitleg te vragen of met vragen/klachten te komen wanneer iets niet naar behoren werk.. waarom dan ook niet lekker bij de koopjeskampioen ofzo aankloppen om hulp? Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door.. 't is net een afhaalchinees.. je bestelt.. even wachten.. luikje open.. bestelling klaar.. lekker goedkoop, maar geen kwaliteit *respecteert chinezen *
met alle respect maar je klinkt als een gefrusteerde winkelverkoper,
Ik merk vaak in winkels dat men er ook vaak geen "verstand" van heeft.
Verder koop ik meestal via internet, gewoon vanwege de prijs, en alle info en vragen die ik heb google ik bij elkaar, simpel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferry34 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:32:
[...]

Klopt. Pioneers geven 24p weer op 72hz, precies gelijk als in de bioscoop.
48Hz wordt toch ook gebruikt? En dat een bioscoop 72Hz zou doen, wil nog niet zeggen dat 96Hz niet beter is :P

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 03-04-2010 09:55 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schizo007nl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:57:

Ik merk uit de reacties dat er veel mensen liever op internet kopen.. maar zoals ik al eerder aangaf.. ze zijn wel zo brutaal om in een winkel uitleg te vragen of met vragen/klachten te komen wanneer iets niet naar behoren werk.. waarom dan ook niet lekker bij de koopjeskampioen ofzo aankloppen om hulp? Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door..
Ik merk weinig verschil tussen webshops en echte winkels op gebied van kennis. Bij de webshop heb ik in ieder geval geen vervelende verkoper die me een ander model aan probeert te smeren omdat die een grotere diagonaal heeft of 30W speakers heeft 8)7 Daar bepaal ik zelf waarmee ik thuis tv ga kijken. De kennis van een MediaMarkt verkoper is bedroevend slecht, vooral die verkopers met een 40 uurs contract. De studenten die er bijklussen hebben dan gek genoeg de meeste kennis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Ik heb niets tegen een echte winkel als de meerprijs ook in verhouding staat tot de extra service die ze leveren (meestal niets). Gedwongen prijsafspraken zijn in elk geval niet in het voordeel van de webshops en zijn blijkbaar nodig om de winkeliers (op onze kosten) overeind te houden. Dit is een onnatuurlijke situatie en zal, zoals elke econoom zal bevestigen, alleen maar leiden tot een versnelt einde van de onrendabele winkelier die het met service, kennis en zijn prijzen niet zo nauw neemt. Wat dat betreft: Opgeruimd staat netjes.

Deze gedwongen prijsafspraken zijn in mijn ogen wel degelijk illegaal. Het staat de vrije markt en eerlijke concurrentie in de weg. Bedrijven die hier niet tegen kunnen, doen er verstandig aan te verhuizen naar een centraal geleide economie. China is best mooi, Noord-Korea heeft tegenwoordig al kernenergie >:) en op Cuba is het meestal prima weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Grrrrrene schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:53:
48Hz wordt toch ook gebruikt? En dat een bioscoop 72Hz zou doen, wil nog niet zeggen dat 96Hz niet beter is :P
Meestal 48Hz ja. En gelukkig ziet het er thuis nogal wat beter uit dan in de gemiddelde bioscoop ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Toen ik bij Pana in Den Bosch was, vertelde de begeleider dat de V20 96hz had. Over de G20 heb ik hem niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Daneel schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:08:
Deze gedwongen prijsafspraken zijn in mijn ogen wel degelijk illegaal. Het staat de vrije markt en eerlijke concurrentie in de weg. Bedrijven die hier niet tegen kunnen, doen er verstandig aan te verhuizen naar een centraal geleide economie. China is best mooi, Noord-Korea heeft tegenwoordig al kernenergie >:) en op Cuba is het meestal prima weer.
Het staat eerlijke concurrentie niet in de weg, want je kan altijd nog naar de concurrent toe stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
[...]

[...]

[...]

De NMa zal hier vrij weinig aan doen aangezien er geen strafbare feiten gepleegd worden! ;) Want als dat zo zou zijn.. dan zijn er in Nederland heel wat dingen strafbaar :)

Ik merk uit de reacties dat er veel mensen liever op internet kopen.. maar zoals ik al eerder aangaf.. ze zijn wel zo brutaal om in een winkel uitleg te vragen of met vragen/klachten te komen wanneer iets niet naar behoren werk.. waarom dan ook niet lekker bij de koopjeskampioen ofzo aankloppen om hulp? Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door.. 't is net een afhaalchinees.. je bestelt.. even wachten.. luikje open.. bestelling klaar.. lekker goedkoop, maar geen kwaliteit *respecteert chinezen _/-\o_ *
Zeker nooit bij Koopjeskampioen gekocht? Telefonisch verkoper wist me meer over deze TV te vertellen dan welke andere verkoper dan ook. Ook was de service super. Speciaal voor mij klaar gezet, mocht in de winkel het serienummer controleren en ze hebben me netjes geholpen met laden etc. Toevallig had ik net even pech met mijn auto en toen mocht ik binnen wachten met koffie en alle hulp.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Adlermann schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:43:
[...]

Het staat eerlijke concurrentie niet in de weg, want je kan altijd nog naar de concurrent toe stappen.
Maar die heeft dezelfde prijs. Dus waarom zou je nog naar de concurrent gaan. De kennis van de verkoper boeit mij niks, want ik heb het zelf al uitgezocht en hoef dus niks te vragen. Het enige wat belangrijk is hoe de service is als ik problemen met de tv krijg. Bij een Nederlands model wordt er aan huis service geleverd door Panasonic dus dan heb ik helemaal niks meer met de winkel te maken zodra ik hem heb gekocht.

Dus waarom zou ik nu online gaan kopen en daar ophalen of verzendkosten betalen. Als ik ook bij de lokale elektronica zaak de tv kan kopen en minder kwijt ben aan verzendkosten of reiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Baardmeester schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:40:
[...]

Maar die heeft dezelfde prijs. Dus waarom zou je nog naar de concurrent gaan. De kennis van de verkoper boeit mij niks, want ik heb het zelf al uitgezocht en hoef dus niks te vragen. Het enige wat belangrijk is hoe de service is als ik problemen met de tv krijg. Bij een Nederlands model wordt er aan huis service geleverd door Panasonic dus dan heb ik helemaal niks meer met de winkel te maken zodra ik hem heb gekocht.

Dus waarom zou ik nu online gaan kopen en daar ophalen of verzendkosten betalen. Als ik ook bij de lokale elektronica zaak de tv kan kopen en minder kwijt ben aan verzendkosten of reiskosten.
concurrent hier = ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Adlermann schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:50:
[...]

concurrent hier = ander merk.
Sorry, ik begreep het even verkeerd. Maar dan is het gewoon dom van Panasonic Nederland. Dan gaan mensen naar een concurrent of ze kopen een Belgische of Duitse kopen die wel 250 euro goedkoper is. Je hebt dan misschien minder garantie, maar voor 20% van de prijs is iets meer garantie is natuurlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet verkeerd heb laten informeren is Panasonic gewoon verplicht om modellen die in de Benelux zijn verkocht (dus ook Belgie) herstellen in geval van technische gebreken. Als je dus het model in Belgie koopt gelden dezelfde garantievoorwaarden als dan wanneer je het model in Nederland koopt. Een vriend van mij heeft namelijk ook zijn Panasonic destijds gekocht in Belgie en zonder problemen kreeg hij gewoon service aan huis vanuit Panasonic. Zijn de voorwaarden hierin misschien dan gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Baardmeester schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:40:
[...]

Omdat 9 van de 10 keer de tv op internet een stuk goedkoper is. Soms zie je echter scherpe aanbiedingen bij een winkel, maar ook dan moet je verzendkosten betalen als die niet in je auto past.
Tijdje geleden heeft een maat van me een hdtv gekocht bij plasmadiscounter.nl in Naarden (tom coronel), maar die hebben we daar gewoon opgehaald.

Die prijs scheelde fors destijds en t was een NL model en dus met de reparatieservice aan huis.
Redcoon heeft vaak heel scherpe prijzen, maar dan zit je zonder deze service. Je krijgt waar je voor betaald zullen we maar zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Grrrrrene schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:58:
[...]
De studenten die er bijklussen hebben dan gek genoeg de meeste kennis :D
Thank you, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik merk uit de reacties dat er veel mensen liever op internet kopen.. maar zoals ik al eerder aangaf.. ze zijn wel zo brutaal om in een winkel uitleg te vragen of met vragen/klachten te komen wanneer iets niet naar behoren werk.. waarom dan ook niet lekker bij de koopjeskampioen ofzo aankloppen om hulp? Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door.. 't is net een afhaalchinees.. je bestelt.. even wachten.. luikje open.. bestelling klaar.. lekker goedkoop, maar geen kwaliteit *respecteert chinezen *
De eerste verkoper die mij iets uit kan leggen moet nog geboren worden.. Ik zoek het zelf wel uit en nog beter ook.. Zo lang ik nog zo enorm veel onzin hoor uitkramen door verkopers over TV's is er geen haar op mijn hoofd (heb niet zo veel) die er maar over denkt om dit soort uitgaven bij een winkel te doen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:42:
Als ik mij niet verkeerd heb laten informeren is Panasonic gewoon verplicht om modellen die in de Benelux zijn verkocht (dus ook Belgie) herstellen in geval van technische gebreken. Als je dus het model in Belgie koopt gelden dezelfde garantievoorwaarden als dan wanneer je het model in Nederland koopt. Een vriend van mij heeft namelijk ook zijn Panasonic destijds gekocht in Belgie en zonder problemen kreeg hij gewoon service aan huis vanuit Panasonic. Zijn de voorwaarden hierin misschien dan gewijzigd?
Dat is zo voor bijvoorbeeld Philips of Sony en Samsung nederland.
Die zijn allemaal onderdeel van het grote concern.

Echter in nederland is er alleen Haagtechno die geen onderdeel is van panasonic en dus service-voorwaarden kan toepassen zoals zij dat leuk vinden. En ik moet zeggen met groot succes, want ongeveer elke nederlandse webshop koopt nu zijn modellen bij hun ipv in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:02:
[...]

met alle respect maar je klinkt als een gefrusteerde winkelverkoper,
Ik merk vaak in winkels dat men er ook vaak geen "verstand" van heeft.
Verder koop ik meestal via internet, gewoon vanwege de prijs, en alle info en vragen die ik heb google ik bij elkaar, simpel. 8)
Ik ben niet gefrustreerd hoor ;) Verkoop genoeg dus mag niet klagen.. mensen die op internet kopen moeten er ook zijn.. maar internet met een winkel vergelijken is nogal krom ;) En ja, ik ben het eens met degene die zeggen dat veel verkopers niet weten waarover ze praten.. maar generaliseren is niet op zijn plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik weet niet of het al gemeld is (kan het zo snel niet vinden), maar de lijst met ziggo gecertificeerde tv's is geupdate. De 2010 panasonic tv's staan er nu ook tussen:
https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schizo007nl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:13:
[...]

En ja, ik ben het eens met degene die zeggen dat veel verkopers niet weten waarover ze praten.. maar generaliseren is niet op zijn plaats ;)
Nu wil ik verder niet vervelend doen, maar als er iemand generaliseert ben jij het wel:

...Owja wacht, die weten niet waarover ze praten en verwijzen je lekker door.. 't is net een afhaalchinees.. je bestelt.. even wachten.. luikje open.. bestelling klaar.. lekker goedkoop, maar geen kwaliteit *respecteert chinezen _/-\o_ *
Het voordeel van webshops is nu eenmaal dat je heel eenvoudig kunt zien of ze goede of slechte service leveren (er zijn 'tig beoordelingssites), voor de lokale elektronicazaak bestaat iets dergelijks niet of nauwelijks. Met dit soort apparatuur (plasmatelevisies, witgoed...) kunnen ze ook op service-gebied prima concurreren omdat een groot deel van de service van Panasonic komt en aan huis geleverd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 03-04-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Op kieskeurig heeft iemand een review geschreven voor een TX-46G20. Zou eind maart gekocht zijn bij bestekeus. Het lijkt me toch erg sterk. Volgens mij is ie nog niet leverbaar.

http://www.kieskeurig.nl/...tx-p46g20/reviews/896796/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Ik ben niet gefrustreerd hoor ;) Verkoop genoeg dus mag niet klagen.. mensen die op internet kopen moeten er ook zijn.. maar internet met een winkel vergelijken is nogal krom ;) En ja, ik ben het eens met degene die zeggen dat veel verkopers niet weten waarover ze praten.. maar generaliseren is niet op zijn plaats ;)
Je scheert alle 'online' winkels wel heel makkelijk over één kam, je vergeet hierbij wel een belangrijk punt: winkels als Plasmadiscounter en Koopjeskampioen hebben, net als bijv. een BCC, een (of meerdere) vestiging(en) mét een deur die je écht open kunt doen. Eenmaal binnen, kun je hier ook advies krijgen en evt. tot aankoop overgaan. Sterker nog, andersom is ook een feit: bij BCC kun je, naast de winkel, óók online kopen.
Ikzelf zal never nooit meer een BCC of It's binnenlopen om zoiets als een Tv te kopen. Waarom niet? Omdat ik het op een gegeven moment behoorlijk zat werd dat verkopers overdreven veel moeite doen om peperdure Monster kabels erbij aan te smeren, want "dit heeft u echt nodig hoor!" (ik heb het meegemaakt dat een verkoper zelfs kwaad werd, omdat wij hier niet op in gingen), of die vreselijke oneliners als "ja, deze Tv heb ik thuis ook!". Nee, voor mij geen dozenschuivers meer, maar liever verkopers die weten waar ze over praten zonder allerlei nutteloze poespas erbij.
Ik heb mijn Panasonic plasma laatst bij Koopjeskampioen gekocht en ben heel tevreden over deze winkel, ook zeer servicegericht mag ik wel zeggen (eigen ervaring).
Je betoog raakt echt kant noch wal, Schizo007nl, maar ik begrijp op zich wel dat je je enigszins zorgen maakt om je broodwinning ;)

Nu maar weer ontopic...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
[...]

Maar als je toch een verkoper bent, kan je ons misschien uitleggen waarom alle verkopers nog steeds een LCD boven een Plasma aangeven bij een nietsvermoedende klant, met redenen die werkelijk nergens op slaan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
ruward schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:28:
Op kieskeurig heeft iemand een review geschreven voor een TX-46G20. Zou eind maart gekocht zijn bij bestekeus. Het lijkt me toch erg sterk. Volgens mij is ie nog niet leverbaar.

http://www.kieskeurig.nl/...tx-p46g20/reviews/896796/
Op het HTForum zijn al verschillende mensen die hem binnen hebben, evenals de 50G20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
M@cer schreef op zondag 04 april 2010 @ 08:22:
[...]

Maar als je toch een verkoper bent, kan je ons misschien uitleggen waarom alle verkopers nog steeds een LCD boven een Plasma aangeven bij een nietsvermoedende klant, met redenen die werkelijk nergens op slaan.
Omdat ik een van de verkopers ben die dat niet doet ;) Mijn voorkeur gaat naar plasma televisies uit.. en daarin ben ik een van de weinige.. veel mensen vinden het scherpe en harde van een Samsung mooier dan de rustige, zachte kleuren van een Pana..

Wat men niet moet vergeten is dat veel mensen geen grote tv willen (<107 cm) en dus aangewezen zijn op een LCD tv.. Ook de reflectie van een plasma is voor sommige mensen vervelend.. Maar het lastigste is nog wel de negatieve verhalen over een plasma televisie zoals energieverbruik en inbranden..

Maar goed, winkels zoals PlasmaDiscounter vind ik oké maar als je naar RedCoon kijkt dat is dus drie keer niks vind ik zelf.. en meerdere met mij..

Zooo, nu even broodjes eten.. want die win ik voldoende hoor ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Schizo007nl op 04-04-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Laatst online: 26-01 11:31
Zijn er al mensen welke gebruik hebben gemaakt van de USB HDD. Ik heb eea geprobeerd, maar ben niet echt tevreden over het resultaat. na een aantal opties ben ik maar gestopt. kan natuurlijk zijn dat het aan mijn USB HD ligt (TARGA 500GB). Even kijken wat andere mensen gevonden hebben. Zie hieronder de tabel voor zover...

http://spreadsheets.googl...le=true&gid=0&output=html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Spicers schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:30:
Zijn er al mensen welke gebruik hebben gemaakt van de USB HDD. Ik heb eea geprobeerd, maar ben niet echt tevreden over het resultaat. na een aantal opties ben ik maar gestopt. kan natuurlijk zijn dat het aan mijn USB HD ligt (TARGA 500GB). Even kijken wat andere mensen gevonden hebben. Zie hieronder de tabel voor zover...

http://spreadsheets.googl...le=true&gid=0&output=html
Waar ben je nou niet tevreden over dan? Doet hij het niet? Neemt hij niet op? Bakt hij geen koekjes of slagroomtaarten?

Hij doet het hier prima, kan opnemen via de Guide en handmatig. Kwaliteit is prima, al lijken de opnames die ik met mijn ubuntudinges maak iets scherper.

[ Voor 10% gewijzigd door baviaan op 04-04-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
baviaan schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:23:
[...]Waar ben je nou niet tevreden over dan? Doet hij het niet? Neemt hij niet op?
Kwaliteit is redelijk tot goed, echter hij neemt in sommige situaties niet op of zegt dat ie aan 't opnemen is echter doet dit niet. Ik heb geprobeerd dit duidelijk in een xls sheet te zetten. (zie hyperlink).

Opnemen via een timer hetzij handmatig ingevoerd of via de EPG is nog helemaal niet gelukt. Als andere mensen total geen problemen ondervinden, in de door mij geschetste situaties (zie excel sheet), dat ligt het waarschijnlijk aan mijn USB HDD. echter hoor graag de ervaringen van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Spicers schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:57:
[...]

Kwaliteit is redelijk tot goed, echter hij neemt in sommige situaties niet op of zegt dat ie aan 't opnemen is echter doet dit niet. Ik heb geprobeerd dit duidelijk in een xls sheet te zetten. (zie hyperlink).

Opnemen via een timer hetzij handmatig ingevoerd of via de EPG is nog helemaal niet gelukt. Als andere mensen total geen problemen ondervinden, in de door mij geschetste situaties (zie excel sheet), dat ligt het waarschijnlijk aan mijn USB HDD. echter hoor graag de ervaringen van andere mensen.
Ik neem nu een maand lang al programma's op met mijn 42G20 maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Zowel handmatig als via de Guide werkt het prima. Wat ik wel raar vind is dat als je via de Guide programmeert hij default naar externe recorder op wil nemen. Je moet dit elke keer weer wijzigen. Overigens gebruik ik een Western Digital MyBook, volgens mij een Mac Edition maar dat weet ik niet eens zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

golfgti5 schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:33:
[...]

Op het HTForum zijn al verschillende mensen die hem binnen hebben, evenals de 50G20
Doe eens een linkje naar de post op dat forum waar iemand de TX-P46G20 heeft alsjeblieft, ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
baviaan schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:00:
[...] Ik neem nu een maand lang al programma's op met mijn 42G20 maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Zowel handmatig als via de Guide werkt het prima.
Heb je ook wel eens iets via de timer gezet en dan de TV uitgezet? (dus TV standby, voedings/timer lampje knippert rood/oranje)? bij mij geeft hij dan alles aan zoals het hoort, echter er is dan achteraf niets opgenomen.

ik ben alleen in staat om direct op de betreffende zender op te nemen, als de TV aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
ruward schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:10:
[...]

Doe eens een linkje naar de post op dat forum waar iemand de TX-P46G20 heeft alsjeblieft, ik kan het niet vinden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99144.25

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96165.1050

in deze draadjes kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Spicers schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:10:
[...]

Heb je ook wel eens iets via de timer gezet en dan de TV uitgezet? (dus TV standby, voedings/timer lampje knippert rood/oranje)? bij mij geeft hij dan alles aan zoals het hoort, echter er is dan achteraf niets opgenomen.
Dagelijks. Echt, het werkt hier uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Bedankt, ik wilde eigenlijk weten of iemand al een P46 in Nederland had gekocht......
Eerste draadje: Belgische TV's. vdborre zit in Sint-Pieters-Leeuw, België
Tweede draadje: Hetzelfde, ook vdborre, dus belgische TV's

[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 04-04-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
ruward schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:10:
[...]

Bedankt, ik wilde eigenlijk weten of iemand al een P46 in Nederland had gekocht......
Eerste draadje: Belgische TV's. vdborre zit in Sint-Pieters-Leeuw, België
Tweede draadje: Hetzelfde, ook vdborre, dus belgische TV's
August heeft hem bij Smits vandaan

http://www.htforum.nl/yab...165.msg1673392#msg1673392

Daarnaast zijn er ook te vinden die hem bij koopjeskampioen vandaan hebben, en dat zijn NL modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Ik ben nu een tijde aan het spelen geweest met de G20 en man man man wat een prachtig ding!
Maar nu zit ik dus met een probleem, als ik media stream naar de Panasonic tv is er geen mogelijkheid om dit te pauzeren of door te spoelen of wat dan ook.
Dus ik kijk dan een 720p film in .mkv kwaliteit en ik druk op pauze omdat ik ff naar het toilet moet ofzo.. en dan druk ik op play, en dan gaat ie weer terug naar het menu... :/
Weet iemand een manier waar ik op zijn minst de pauze kan laten werken? :P Dat zou al een hele opluchting zijn, want ik kan nooit in 1 haal die lord of the rings films kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gekke suggestie, maar als je terug bent van het bezoek aan de kleinste kamer van jou huis moet je nogmaals op de pauzeknop drukken. Dit schijnt in sommige gevallen prima te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of uitzending- en rtlgemist op viera cast binnenkort te bewonderen is op de 2010 modellen net zoals op nettv van Phillips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

golfgti5 schreef op maandag 05 april 2010 @ 08:31:
[...]

August heeft hem bij Smits vandaan

http://www.htforum.nl/yab...165.msg1673392#msg1673392

Daarnaast zijn er ook te vinden die hem bij koopjeskampioen vandaan hebben, en dat zijn NL modellen.
Het wordt wel een beetje off-topic hoor. August heeft een TX-P50G20 gekocht (50"dus). Ik heb het over de 46" variant. Hier zegt August zelf dat dat midden Mei wordt : http://www.htforum.nl/yab...165.msg1671447#msg1671447

Dus: "Waar heb je gelezen dat iemand een 46" (zesenveertig, forty-six, geen-50, geen-42) heeft gekocht?" Ik ben benieuwd.

@golfgti5 hier beneden: Tnx voor je reactie, np. Ik hoop iig dat de 46" G20 in april uit komt en niet in mei.

[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 05-04-2010 22:12 . Reden: Reactie opgolfgti5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:11:
Misschien een gekke suggestie, maar als je terug bent van het bezoek aan de kleinste kamer van jou huis moet je nogmaals op de pauzeknop drukken. Dit schijnt in sommige gevallen prima te werken!
Helaas, dit werkt ook niet. Hij gooit hem gewoon terug naar het menu en dan zou ik dus de film opnieuw moeten beginnen. Als ik dus die pauze knop weer in druk. Pauzeren gaat wel maar weer starten niet.
Dat word dus voortaan een potje voor de tv neerzetten! :P Of gewoon blu-ray films kopen want ik kan geen 1080p streamen. ;(
Iemand misschien nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33768138,noline]
koop voor 90 euro een mediastreamer (zonder hdd). of een mediaspeler (met hdd). verder geen ideeën:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzpicture
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik wil mijn Panasonic TX-P42G20 updaten naar software versie p102_2004 maar krijg een 0023 internefout melding . Via SD en online geprobeerd hij loopt gewoon naar 100% daarna geeft hij de melding. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
ruward schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:28:
[...]

Het wordt wel een beetje off-topic hoor. August heeft een TX-P50G20 gekocht (50"dus). Ik heb het over de 46" variant. Hier zegt August zelf dat dat midden Mei wordt : http://www.htforum.nl/yab...165.msg1671447#msg1671447

Dus: "Waar heb je gelezen dat iemand een 46" (zesenveertig, forty-six, geen-50, geen-42) heeft gekocht?" Ik ben benieuwd.
sorry hoor, had je gewoon verkeerd begrepen, dacht dat het in het algemeen om de G20 ging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:48:
[...]

koop voor 90 euro een mediastreamer (zonder hdd). of een mediaspeler (met hdd). verder geen ideeën:(
Haha, het schijnt ook dat ik dat via mijn ps3 kan doen. Dan doe ik het wel zo!
Maar ik wil het gewoon via mijn tv werkend krijgen. Maar dat komt ooit wel. ;)
Trouwens er zit een digitale geluids kabel tussen mijn geluids set en ps3, als ik deze nou in mijn tv stop krijg ik dan geluids kwaliteit verlies over mijn ps3? Of valt dat allemaal wel mee? <-- ik weet een beetje off topic maar het gaat over de tv want ik stop hem in de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Gyrolion schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:46:
[...]

Trouwens er zit een digitale geluids kabel tussen mijn geluids set en ps3, als ik deze nou in mijn tv stop krijg ik dan geluids kwaliteit verlies over mijn ps3? Of valt dat allemaal wel mee? <-- ik weet een beetje off topic maar het gaat over de tv want ik stop hem in de tv ;)
Ik heb ook een PS3 en een Panasonic (p42s20) icm een dolby surround set. Als ik de optische kabel rechtstreeks van mijn PS3 naar de surround set doe, dan zie ik dat hij gebruik maakt van 5.1 of DTS geluid. Als ik de kabel van geluid set naar tv doe en de PS3 aansluit via HDMI naar mijn TV dan maakt hij geen gebruik van 5.1 of DTS. Je krijgt dan wel geluid uit alle speakers, maar uit elke speaker hoor je dan hetzelfde komen. Hopelijk heb je hier wat aan :)

Ik heb de S20 nu een klein weekje en bevalt zeer goed. Heb het contrast nog niet hoog staan en merk soms wel dat het beeld een beetje donker is. Straks als ik er een 200 kijk uren op heb zitten gaat het contrast mooi omhoog :) Iemand die denkt de perfecte instellingen te hebben van de s20, laat het me dan even weten!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gyrolion schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:37:
[...]

Helaas, dit werkt ook niet. Hij gooit hem gewoon terug naar het menu en dan zou ik dus de film opnieuw moeten beginnen. Als ik dus die pauze knop weer in druk. Pauzeren gaat wel maar weer starten niet.
Dat word dus voortaan een potje voor de tv neerzetten! :P Of gewoon blu-ray films kopen want ik kan geen 1080p streamen. ;(
Contact opnemen met de klantenservice van Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Spacey23 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:13:
[...]
Iemand die denkt de perfecte instellingen te hebben van de s20, laat het me dan even weten!
Elke tv en elk paneel is anders. Daarom heb je helemaal niks aan kalibratiewaardes van anderen ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:18:
[...]

Elke tv en elk paneel is anders. Daarom heb je helemaal niks aan kalibratiewaardes van anderen ;)
Mwah, de THX-setting van Panasonic bij de G-serie en hoger schijnt aardig goed te zijn met minimale variaties en die is echt niet per exemplaar gedefinieerd, maar gewoon voor de hele serie. De kalibratiewaarden van een ander zijn aardig goed bruikbaar, maar zeker niet perfect inderdaad. Je hebt toch altijd te maken met je eigen kijkomgeving (hoe licht/donker bijvoorbeeld) en een eigen kalibratie zal dus altijd een beter resultaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar bij de THX-setting is gekeken wat voor de G20 serie gemiddeld het beste resultaat geeft. Als jij de resultaten van één kalibratie/scherm overneemt kan het best zijn dat die ander een vrij 'extreem' exemplaar had en je je eigen scherm alleen maar erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gyrolion schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:46:
[...]

ja dat klopt. dat werkt met ps3 media server. maar dan kun je geen losse ondertitels gebruiken (ik weet niet of je dat erg vindt).

er loopt dus een optische kabel van je ps3 naar je geluid set en van je ps3 een hdmi kabel naar je tv. dan is dat toch ook alleen maar fijner? anders wil je van je ps3 2 kabels naar je tv doen (hdmi en optisch) en dan nog eens een kabel van je tv naar je receiver. dan heb je nog 1 optische kabel nodig terwijl dat onzin is. maar terugkomend op de daadwerkelijke vraag. krijg je dan kwaliteitsverlies? dit ligt eraan. sommige tv's kunnen wel het 5.1 signaal doorsturen naar de optische out uitgang. ik geloof dat de G serie dat dit jaar ook kan. weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:08:
[...]
....anders wil je van je ps3 2 kabels naar je tv doen (hdmi en optisch) en dan nog eens een kabel van je tv naar je receiver. dan heb je nog 1 optische kabel nodig terwijl dat onzin is. ....
Mocht je lipsync issues hebben dan is dit wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist niet toch? tenminste dat had ik altijd. als ik een eerst het geluid door mijn tv zou laten gaan dan zou het geluid "te laat" aankomen bij de receiver en loopt het geluid achter op het beeld. ik kan dat dan niet fixen met mijn receiver omdat het geluid achterloopt. als het voor zou lopen dan kon ik dat wel fixen.

maar dit is geen issue want meneer had hier geen problemen mee (geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:24
Ik heb ook begrepen dat als je geluid via de tv naar je receiver doet het gedownmixed wordt naar 2.0 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Sync-issues gaan meestal de andere kant op: doordat m.n. LCD-TV's zoveel processing doen op het beeld loopt dat achter en het geluid dus juist vóór. Je zou verwachten dat het (technisch) niet al te lastig is om 5.1 naar de receiver te sturen, dat wordt ahgi door HDMI sowieso al in de HD-stream geembed, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p50g20 prijs al gedaald.
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Bobshop verwacht de TX-P46G20E pas 14 mei. ;(

Bestekeus levert ze gewoon uit, maar dan heb je dus geen Nederlands model. De eerste eigenaren zijn er inmiddels.

[ Voor 56% gewijzigd door immetjes op 06-04-2010 16:39 . Reden: Bestekeus levert uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Weten mensen trouwens hoe het zit met de garantie van panasonic en dan met name de relatie met ECARE. Bij mijn vorige panasonic deed e-care de garantie. Nu belde ik vandaag weer naar e-care en toen werd ik boos doorverwezen naar panasonic. Heeft panasonic het geheel weer in eigen hand (de website is hier niet up2date over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Adlermann schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:15:
Weten mensen trouwens hoe het zit met de garantie van panasonic en dan met name de relatie met ECARE. Bij mijn vorige panasonic deed e-care de garantie. Nu belde ik vandaag weer naar e-care en toen werd ik boos doorverwezen naar panasonic. Heeft panasonic het geheel weer in eigen hand (de website is hier niet up2date over)
Panasonic heeft ook contacten met CE Repair (zelfde bedrijf als Samsung bijv.) E-Care is een beetje uit de gratie heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Schizo007nl schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:00:
[...]

Panasonic heeft ook contacten met CE Repair (zelfde bedrijf als Samsung bijv.) E-Care is een beetje uit de gratie heb ik het idee..
Het is CE repair zo te zien aangezien ze uit enschede komen en CE repair zit daar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:08:
[...]

"teksts over draden dingens en van alles...." Daadwerkelijke vraag. krijg je dan kwaliteitsverlies? dit ligt eraan. sommige tv's kunnen wel het 5.1 signaal doorsturen naar de optische out uitgang. ik geloof dat de G serie dat dit jaar ook kan. weet ik niet zeker.
Ja okeej dat is antwoord op mijn vraag, ik stop hem wel gewoon in mijn PS3 en ik zal vanaf nu ook wel gewoon.
Alleen het is wel jammer ja, dat ik dan mijn subs moet missen, is er nog een andere optie behalve PS3 media server? Die werkt met de Panasonic G20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
[b]baviaan schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:59
Dagelijks. Echt, het werkt hier uitstekend.
probleem is inmiddels opgelost! :) ik werd getriggerd door onderstaand:
Wat ik wel raar vind is dat als je via de Guide programmeert hij default naar externe recorder op wil nemen. Je moet dit elke keer weer wijzigen.
het was me niet opgevallen dat ik hem moest verzetten naar "USB HDD Rec" achteraf gezien zeg je natuurlijk duhhh! maar hij staat initieel zoals je aangeeft op "externe rec" voor mij was externe rec de USB , is nl ook een vorm van extern opnemen. anyway werkt nu zoal ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Gyrolion schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:42:
[...]

Ja okeej dat is antwoord op mijn vraag, ik stop hem wel gewoon in mijn PS3 en ik zal vanaf nu ook wel gewoon.
Alleen het is wel jammer ja, dat ik dan mijn subs moet missen, is er nog een andere optie behalve PS3 media server? Die werkt met de Panasonic G20?
Uhm... bij mij werken de subs tot nu toe gewoon via PS3 media server?!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand weet of de TV van redcoon en centralpoint CI+ gecertificated is?
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Welke tv, ze hebben er meer dan eentje?

En wat bedoel je met gecertificated? Je kan toch gewoon in de specs zien of ze CI+ hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p50g20 bedoel ik.
Ik weet het niet precies over CI+. Ik zag mensen erover praten. iets over ziggo.
Mischien het markt niet uit voor mij sinds ik UPC heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:00:
Maar bij de THX-setting is gekeken wat voor de G20 serie gemiddeld het beste resultaat geeft. Als jij de resultaten van één kalibratie/scherm overneemt kan het best zijn dat die ander een vrij 'extreem' exemplaar had en je je eigen scherm alleen maar erger maakt.
Denk je serieus dat ze 100-en van die tv's hebben bekeken? En dan nog: de afwijking tussen verschillende exemplaren is redelijk klein, want iedere reviewer heeft nog gemeld dat de THX-setting zeer accuraat is. Dus stel dat je je settings van iemand met een "extreem" afwijkend exemplaar pakt, dan nog is het veel nauwkeuriger dan waar de tv standaard mee uit de fabriek komt als er geen THX-setting aanwezig is.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:21:
p50g20 bedoel ik.
Ik weet het niet precies over CI+. Ik zag mensen erover praten. iets over ziggo.
Mischien het markt niet uit voor mij sinds ik UPC heb.
UPC zal later dit jaar ook een eigen CAM-module gaan aanbieden volgens mij, dus CI+ is wel degelijk interessant voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzpicture
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2023
Iemand zijn TX-P42G20 al geupdate naar software versie 2.004, en is alles goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
@Grrrrrene

Heb je meer info en bronnen over dat upc cam CI+ gaat ondersteunen?
Dus dan zou je geen upc mediabox meer nodig hebben?

Het lijkt me eerlijk gezegd sterk, dat upc dit gaat doen.

edit: ik vind dit;

http://www.broadbandtvnew...idering%E2%80%9D-ci-plus/

“actively considering” is natuurlijk geen enkele garantie.

[ Voor 33% gewijzigd door mountainbiker op 07-04-2010 09:05 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

bizzpicture schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:40:
Iemand zijn TX-P42G20 al geupdate naar software versie 2.004, en is alles goed gegaan?
Ging prima.
Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.