[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 64.749 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
Zijn er hier nog mensen die de Dell 3007WFP gebruiken? Heb die van mij nu denk ik vier jaar, en ondertussen begint het scherm flink last te krijgen van inbrand verschijnselen. Kan meestal de tekst van de windows gadgets nog lezen als ik een film start.

En een gerelateerde vraag; is it me, of staan de ontwikkelingen stil op het gebied van 30"-beelschermen? Net even door de pricewatch zitten bladeren, maar Dell heeft nog steeds niks anders dan de 3008WFP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Zit een beetje te kijken naar een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de 3008WFP. Heb nu een 22" & 17" op m'n bureau staan waar ik zeer tevreden over ben maar wil nu een wat groter scherm hebben. Als ik kijk in de pricewatch zie ik alleen een groot verschil qua prijs met de goedkoopste en de 2e shop. Het scheelt toch al gauw zo'n 120,- dus mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met www.redcoon.nl . Ik kan ook nergens iets vinden mbt een pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Marrruuuk schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:43:
Zit een beetje te kijken naar een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de 3008WFP. Heb nu een 22" & 17" op m'n bureau staan waar ik zeer tevreden over ben maar wil nu een wat groter scherm hebben. Als ik kijk in de pricewatch zie ik alleen een groot verschil qua prijs met de goedkoopste en de 2e shop. Het scheelt toch al gauw zo'n 120,- dus mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met www.redcoon.nl . Ik kan ook nergens iets vinden mbt een pixelgarantie.
Wat ik bij Dell een groot pluspunt vind is hun Premium-garantie van 3 of 5 jaar en de 'zero bright pixel' garantie.
Die geven sommige shops wel terwijl ze veel goedkoper zijn dan Dell maar andere niet.
Als ik het goed heb bij redcoon dus niet.....

Ben zelf aan het kijken bij cs solutions voor een U2410 die zeggen dat de volledige garantie van Dell geld.
(zie alleen dat ze de 3008 niet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:50:
Zijn er hier nog mensen die de Dell 3007WFP gebruiken? Heb die van mij nu denk ik vier jaar, en ondertussen begint het scherm flink last te krijgen van inbrand verschijnselen. Kan meestal de tekst van de windows gadgets nog lezen als ik een film start.

En een gerelateerde vraag; is it me, of staan de ontwikkelingen stil op het gebied van 30"-beelschermen? Net even door de pricewatch zitten bladeren, maar Dell heeft nog steeds niks anders dan de 3008WFP...
Het is inderdaad nog steeds mogelijk dat LCD's inbranden. Voordat je een nieuwe monitor koopt, onder Linux heb ik een screensaver welke ingebrande LCD kan repareren. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, omdat ik nog steeds op een goede oude CRT zit te kijken. De screensaver laat afwisselend zwarte en witte strepen over het scherm zien. Je zou even op internet kunnen kijken of er niet een programma is dat hetzelfde doet. De screensaver heet LCDscrub.

Zelf heb ik ook nog wat vragen. Ik ben zelf namelijk op zoek naar een 24 inch monitor. Aanvankelijk was mijn budget 300 euro, maar door de beperkte weergave van TN-schermen, spaar ik liever nog even door en koop vervolgens een duurder paneel met bijvoorbeeld een IPS panel. Ik ben geen grafisch ontwerper of drukker. Ik maak zo nu en dan wel eens een website voor mensen en voor de lol, dit is misschien iets wat ik wel eens wat vaker wil gaan doen. De voordelen van de IPS panelen zijn voor mij vooral de kijkhoeken, ze zijn gewoon zoveel beter.

Ik heb wat rondgekeken, maar mijn de Dell Ultrasharp U2410 lijkt mij een hele mooie monitor. Ik heb gehoord dat met deze monitor nog al wat problemen waren in het begin. Is dit inmiddels opgelost? Het is wel echt mooi aan dat ding dat er zo veel poorten op zitten, goed voorbereidt op de toekomst.

Omdat deze monitoren toch wel een aanslag zijn op je portomonnee, wil ik het liefst zo lang mogelijk met zo'n monitor doen. Mijn huidige Dell M782P CRT scherm is inmiddels ruim 6 jaar oud, en is in die tijd echt veel gebruikt. De SMART informatie in mijn hardeschijf geeft aan dat ie 13644 uur heeft gedraaid. Dus de monitor zal ook wel ongeveer hetzelfde zijn. Echter moet ik zeggen dat het scherm nog steeds goed beeld geeft, al worden sommige punten wel wat waziger (zegmaar anti-aliasing zonder dat je videokaart er wat voor hoeft te doen ;) (beetje overdreven, dat wel)).

Als ik een monitor koop van 450 - 500 euro, verwacht ik wel dat ie ook langer mee gaan dat eentje van 200 - 250 euro. Ik vind 8 jaar toch wel minstens de streeftijd dat ik hem moet kunnen gebruiken. Mijn vraag is daarom: Hoelang zal zo'n monitor het doen? Houden LCD schermen het langer of korter uit dan CRT schermen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om 25000 tot 30000 uur met LCD te halen (8 jaar intensief gebruikt)? Of gaat dit echt niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Voor ervaringen/info met/over de U2410 heb ik het volgende doorgelezen:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1441159
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1259151406

Voor wat betreft de levensduur vergeleken met een crt kan ik weinig zeggen. Hoop dat het positief is want ik ga vrijdag mijn 2410 ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:43:
Als ik een monitor koop van 450 - 500 euro, verwacht ik wel dat ie ook langer mee gaan dat eentje van 200 - 250 euro. Ik vind 8 jaar toch wel minstens de streeftijd dat ik hem moet kunnen gebruiken. Mijn vraag is daarom: Hoelang zal zo'n monitor het doen? Houden LCD schermen het langer of korter uit dan CRT schermen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om 25000 tot 30000 uur met LCD te halen (8 jaar intensief gebruikt)? Of gaat dit echt niet lukken?
Gezien mijn ervaring met mijn 3007WFP zou ik er maar niet al te zeer op rekenen. Het scherm blijft het vast wel doen, maar de beeldkwaliteit zal vast flink inzakken. Mijn scherm is nu vier jaar intensief gebruikt, en ondertussen begint de beeldkwaliteit me flink te storen (met name het inbranden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem binnen hebt, zou je dan misschien kunnen laten weten hoe het bij jouw is met groene/roze tinten en clouding? Ik heb hier veel slechte verhalen over gehoord. Het schijnt iets te zijn met het panel van LG. Ik weet niet of dit inmiddels is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:41:
[...]

Gezien mijn ervaring met mijn 3007WFP zou ik er maar niet al te zeer op rekenen. Het scherm blijft het vast wel doen, maar de beeldkwaliteit zal vast flink inzakken. Mijn scherm is nu vier jaar intensief gebruikt, en ondertussen begint de beeldkwaliteit me flink te storen (met name het inbranden).
Ik zou als ik jou was toch eens kijken naar een programmatje dat dezelfde functie heeft als die screensaver. Als je al de gelukkige bent dat je Linux draait, zal ik de screensaver zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik draai geen linux, maar ik zal eens kijken of een dergelijk programma voor Windows te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:43:
[...]

Omdat deze monitoren toch wel een aanslag zijn op je portomonnee, wil ik het liefst zo lang mogelijk met zo'n monitor doen. Mijn huidige Dell M782P CRT scherm is inmiddels ruim 6 jaar oud, en is in die tijd echt veel gebruikt. De SMART informatie in mijn hardeschijf geeft aan dat ie 13644 uur heeft gedraaid. Dus de monitor zal ook wel ongeveer hetzelfde zijn. Echter moet ik zeggen dat het scherm nog steeds goed beeld geeft, al worden sommige punten wel wat waziger (zegmaar anti-aliasing zonder dat je videokaart er wat voor hoeft te doen ;) (beetje overdreven, dat wel)).

25.000 tot 30.000 uur in 8 jaar tijd vindt jij "intensief" ? 8)7

Ik heb mijn 3008WFP een jaar en 9 maanden en heb ff gekeken, de teller staat nu al op 14.792 uur :9

Het scherm kijkt nog steeds net zo prettig als toen ik hem net nieuw had, er is niks ingebrand, geen rare kleurenwaas of vlekken in het scherm... gewoon als nieuw :) Kan er mee te maken hebben dat ik brightness altijd op 0 heb staan omdat dat zelfs voor overdag al fel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een jaar zit 24*365 = 8760 uur

Slaap jij wel? 14792/8760 = 1,69 jaar permanent aan, terwijl 1 jaar en 9 maanden gelijk staat aan 1.75 jaar permanent aan.

Heb jij je monitor echt permanent aan staan?

Daarbij staat mijn computer 6,4 uur per dag gemiddeld aan (als je het narekend, 6 jaar 14000 uur ). Dat vind ik best veel aangezien ik naar school moet en daarna huiswerk maak, zonder de computer aan.

Maar wat denk jij? 30000 uur is dat te halen met een LCD scherm? Eigenlijk is natuurlijk het enige dat aan LCD scherm door gebruik kapot kan is het backlight of niet? Ik vroeg me daarom af, zou het niet mogelijk zijn om het backlight zelf te kunnen vervangen, als deze minder wordt. Als het mogelijk is om bij de cathodes te komen, moet het niet onmogelijk zijn zelf een stel nieuwe erop te solderen, lijkt mij.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:43:
Als je hem binnen hebt, zou je dan misschien kunnen laten weten hoe het bij jouw is met groene/roze tinten en clouding? Ik heb hier veel slechte verhalen over gehoord. Het schijnt iets te zijn met het panel van LG. Ik weet niet of dit inmiddels is verbeterd.
Heb hem vanmorgen opgehaald.
Super mooi scherm maar helaas een dode pixel en een stofdeeltje onder het scherm.
Kontact opgenomen met Dell maar daar gaven ze me aan dat ze een ordernr nodig hebben waar het scherm mee besteld is en die heb ik niet.
Gebeld met CS Solutions en die gaan het voor me regelen, even afwachten dus.

Ik heb idd gelezen over de clouding en groen/roze tint problemen maar op het eerste gezicht zie ik geen afwijkingen, kun je me aangeven onder welke omstandigheden deze verschijnselen op zouden kunnen treden dat kan ik wat testen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die groen/roze tint zie je natuurlijk goed op een witte achtergrond. De makkelijkste manier is om je desktop een witte achtergrond te geven, en je paneel te verbergen. Je zou dan de linker helft van het scherm enigsins groen moeten zien, en de andere helft roze (http://en.community.dell....ls/f/3529/t/19297120.aspx voor een foto, even naar beneden scrollen). Het schijnt alleen sommige producties te tergen, ik weet niet hoe groot de kans is dat je zo'n verrot scherm kan krijgen.

Om de clouding te kunnen zien, moet je het scherm helemaal zwart maken, als ie dan geen egaal beeld geeft, heb je last van clouding.

Die dode pixel is wel erg jammer, maar hopen dat de monitor die je terug krijgt (ook) vrij is van verkeerde kleuren.

Ik weet overigens niet hoe erg deze tinten zijn, maar aan de kleinste afwijking zou ik me al kunnen ergeren, wel bij een monitor van die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Een witte achtergrond is gelukkig gewoon wit (was als ik het goed lees ook meer een probleem van de A00 versie) en ook clouding heb ik geen last van.
Zou bijna het scherm houden maar ik irriteer me dan weer aan een stofdeeltje en een dode pixel.
(mijn vriendin verklaard me voor gek..... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

micd33 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:37:
Ja, ik heb het ook al gelezen dat er sommigen waren met klachten van kleurafwijkingen op de randen...
Ik denk dat ik geluk heb gehad... :P
Mijn beide Dells hebben geen enkele kleurafwijking. (U2410 en 2209AW)
Dus er zijn wel degelijk Dells U2410 met een perfect scherm.

[afbeelding]

Als ik met Deadpixeltester een volledig wit scherm opzet... is het beeld volledig mooi wit en ik heb geen gele of andere randen... Dus 't kan...
En het is zeker geen "normale" eigenschap van de U2410.
Linker is duidelijk U2410 en ik zie zelfs vanaf een foto dat die linker een roze gloed heeft.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen last van een of ander kleurtint of kleurverschuiving, wel heb ik last van 2 dode pixels.

Nu heb ik geen zin om dit scherm om te ruilen voor een ander exemplaar, waar ik net zo goed een dode pixel zou kunnen hebben.
Ook moet ik toegeven dat ik heel hard moest zoeken om de dode pixels te kunnen ontdekken en zag ze ook alleen maar op een zwarte achtergrond.
Bij normaal gebruik, heb ik hiervan dan ook geen enkele last of ergernis, tenzij ik aan pixel neuken begin.

Voor de rest vind ik dit een prachtscherm, met zeer mooie aRGB kleuren, maar mijn Samsung 215TW met een S-PVA panel, heeft toch betere en egale zwartwaarden.

Ook zit ik nog met een vraag.

Omdat ik met plaatsgebrek zit hier thuis, moet ik de doos bijhouden gedurende de garantieperiode van 3 jaar bijhouden :?
Of is het aankoopbewijs voldoende, zodat ik van die groote doos af ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:32:
In een jaar zit 24*365 = 8760 uur

Slaap jij wel? 14792/8760 = 1,69 jaar permanent aan, terwijl 1 jaar en 9 maanden gelijk staat aan 1.75 jaar permanent aan.

Heb jij je monitor echt permanent aan staan?

Daarbij staat mijn computer 6,4 uur per dag gemiddeld aan (als je het narekend, 6 jaar 14000 uur ). Dat vind ik best veel aangezien ik naar school moet en daarna huiswerk maak, zonder de computer aan.
Hmm ben nog een keer goed op de factuur gaan kijken, maar die heeft een veel latere datum (26-08-2008) dan de aankoop van het scherm (13-03-2008). Echter, is het scherm dat ik nu heb al de 5e vanwege aantal omruilingen, waar in totaal echt een paar maanden wachten tussen zit, dus uiteindelijk zal dat elkaar wel opgeheven hebben. De teller van dit scherm stond volgens mij niet helemaal op 0 toen ik hem voor het eerst aanzette (bij elk scherm uiteraard even gekeken), maar meer dan een paar test-uren of zo stonden er geloof ik niet op.

Mja, dat kun je wel es krijgen als je door omstandigheden ruim 2 jaar thuis zit :+ Heb intussen weer werk dus het aantal gebruiksuren is nu drastisch gezakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik bv zien hoeveel branduren mijn Del 2410 heeft of hoe kom ik in het servivemenu :?
Deze monitor heeft geen + en - knoppen 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:16:
Hoe kan ik bv zien hoeveel branduren mijn Del 2410 heeft of hoe kom ik in het servivemenu :?
Deze monitor heeft geen + en - knoppen 8)7
Ik heb even gezocht op google, maar hier staat hoe je het service menu moet openen voor de U2410:
http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=33618109 ik weet alleen niet of hier de garantie door vervalt.

Omdat ik mijn pc als set heb gekocht, kijk ik gewoon bij het aantal draaiuren van de hardeschijf (via de smartinfo in de schijf zelf), het aantal zal niet heel veel afwijken van gebruiksuren van mijn monitor.

Weet iemand misschien het werkelijke percentage dat die U2410 last heeft van tint problemen. Als je op internet zoekt lijkt bijna iedereen het te hebben, maar dat komt natuurlijk omdat iedereen die er last van heeft bij zulke fora bijeen komt. Omdat ik ook intresse heb in deze monitor, zou ik graag het falende percentage weten, dan kan ik zien of het de moeite waard is om risico te lopen bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Alstublieft:

Activating tests mode on the U2410..
Make the Touch Sensor (AKA Exit) button light up (You don't have to press it, just have it light up)
Now press and hold where the Menu and Preset Modes buttons are for 3 seconds..
You've now activated a U2410 test mode

Use Menu to cycle grey, red, green, blue, and white screens. Menu again exits.
It's kind of similar to the LCD conditioning mode you can enable from the menu, except with grey, and without any writing.

The second test mode allows you to access a more complete "Innolux" factory menu
Power off the screen, hold the Brightness/Contrast button and menu buttons, whilst doing so press power.
When the screen switches on wait for all the lights to come on, when it does this press the Preset Modes button..
You should now see the blue factory menu to the left of the screen..

Mijne heeft 12 uurtjes erop zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Mijn vertrouwde Vision Master Pro begint nu toch echt rare vertekening te geven dus ik ben (preventief) al aan het rondkijken en zo ook terecht gekomen bij de U2410. Ik heb het gehele topic doorgelezen maar het verhaal van de garantie blijft in mijn ogen toch onduidelijk. Heb je als je via de website van Dell een bestelling plaatst nu 3 of 5 jaar garantie? Onderstaande quote van de website maakt het mij niet duidelijk.
De Dell UltraSharp U2410-monitor kan rekenen op 3 jaar Dell-service op de volgende werkdag, inclusief de Premium-garantie voor flatpanels van Dell die tot 5 jaar kan worden verlengd. U kunt ook 24x7 telefonisch contact opnemen met de technische support van Dell voor hulp
Heb je nu 3 jaar en kun je tot 5 jaar verlengen of heb je standaard 5 jaar bij dit model?

offtopic:
Vakantiegeld komt er weer aan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stimpy001 op 08-05-2010 18:47 ]

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
De Dell UltraSharp U2410-monitor kan rekenen op 3 jaar Dell-service op de volgende werkdag

dus standaard 3 jaar.

inclusief de Premium-garantie voor flatpanels van Dell die tot 5 jaar kan worden verlengd

en met aanschaf van de premium garantie heb je dan 2 jaar extra, dus 5 jaar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Er staat duidelijk dat je 3 jaar garantie hebt en dat je het tot 5 jaar kan verlengen?

Je hebt dus 3 jaar Dell-service, in die 3 jaar heb je ook 3 jaar Premium-garantie. En die Premium-garantie kan je verlengen tot 5 jaar (en dan maak ik daaruit op dat de Dell-service niet verlengd kan worden tot 3 jaar, alleen die Premium-garantie).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
nedernakker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:48:
De Dell UltraSharp U2410-monitor kan rekenen op 3 jaar Dell-service op de volgende werkdag

dus standaard 3 jaar.

inclusief de Premium-garantie voor flatpanels van Dell die tot 5 jaar kan worden verlengd

Ok. En waar kun je dan die zogenaamde extra 2 jaar premium garantie aanschaffen? Ik kan het namelijk op de website nergens vinden.... Je hebt dus eigenlijk 3 jaar premium garantie en 'ergens' kun je deze dus nog met 2 jaar verlengen....

Waarom zou ik dan bijvoorbeeld niet het scherm bij Informatique bestellen voor € 509 ipv € 653,31? scheelt toch wel bijna € 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
dat kun je vermoedelijk selecteren als je de bestelling maakt, extra vinkje ergens en hoppa,

mkoop je hem bij informatique heb je de wettelijke 2 jaar garantie, hoe dat 3e jaar dan zit moet je aa nhun vragen.

wil je voor een duppie eerste rang, informatique

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:32:
[...]

Heb hem vanmorgen opgehaald.
Super mooi scherm maar helaas een dode pixel en een stofdeeltje onder het scherm.
Kontact opgenomen met Dell maar daar gaven ze me aan dat ze een ordernr nodig hebben waar het scherm mee besteld is en die heb ik niet.
Gebeld met CS Solutions en die gaan het voor me regelen, even afwachten dus.

Ik heb idd gelezen over de clouding en groen/roze tint problemen maar op het eerste gezicht zie ik geen afwijkingen, kun je me aangeven onder welke omstandigheden deze verschijnselen op zouden kunnen treden dat kan ik wat testen?!
Garantie via Dell schijnt toch echt lastiger te zijn dan sommige beweren. Zonder origineel ordernr (dus waar de schermen in eerste instantie bij Dell mee gekocht zijn) krijg je GEEN garantie van Dell!!!
Gelukkig wordt je bij CS Solutions gewoon goed geholpen en wordt er vrijdag een koerier gestuurd met een nieuw scherm en neemt de oude mee retour.
Nu hopen dat er geen verkleuringen, dode pixels of clouding op de volgende zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:27:
Ik heb geen last van een of ander kleurtint of kleurverschuiving, wel heb ik last van 2 dode pixels.

Nu heb ik geen zin om dit scherm om te ruilen voor een ander exemplaar, waar ik net zo goed een dode pixel zou kunnen hebben.
Ook moet ik toegeven dat ik heel hard moest zoeken om de dode pixels te kunnen ontdekken en zag ze ook alleen maar op een zwarte achtergrond.
Bij normaal gebruik, heb ik hiervan dan ook geen enkele last of ergernis, tenzij ik aan pixel neuken begin.
Bij mij is de dode pixel zwart en dus zichtbaar (zij het moeilijk) op elke internet pagina die ik lees....
Ook het stofdeeltje zit in het midden net boven de taakbalk en dus irritant.
Neemt niet weg dat dit scherm met een (Dell) aanschafprijs van 650 euro natuurlijkgewoon goed moet zijn.....
Ze geven niet voor niets zero bright pixel garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Bij mij is de dode pixel zwart en dus zichtbaar (zij het moeilijk) op elke internet pagina die ik lees....
Ook het stofdeeltje zit in het midden net boven de taakbalk en dus irritant.
Neemt niet weg dat dit scherm met een (Dell) aanschafprijs van 650 euro natuurlijkgewoon goed moet zijn.....
Ze geven niet voor niets zero bright pixel garantie toch?
Als het je echt stoort, dan zou ik vragen voor een ruilmonitor, anders zou ik het laten.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Dell zelf heb ik de volgende informatie telefonisch gekregen wat betreft de garantie en het bijhouden van de doos.

Wat betreft de doos:
De doos hoef je voor de garantie echt niet bij te houden, maar wel de factuur/aankoopbewijs, het serienummer, kabels, cd-rom en boekjes.
Mocht je monitor stuk gaan tijdens de standaard garantieperiode van 3 jaar, dan krijg je van Dell een doos met een ruilmonitor erin.
De defecte monitor ruil je dan om met de omruilmonitor uit de doos en zo gaat de doos met je defecte monitor terug naar Dell.

Wat betreft de garantie:
Volgens de uitleg die ik van Dell heb gekregen heb je geen ordernummer nodig om van de garantie van 3 jaar te kunnen genieten.
Alle “Dell U2410” monitoren hebben standaard 3 jaar garantie vanuit Dell zelf, dus het werkordernummer heeft geen enkel belang voor de standaard garantie van 3 jaar!

Ik hoop dat alles nu hier duidelijk is voor de garantie en het befaamde ordernummer,
dat ordernummer heb je dus echt niet nodig
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:46:
Via Dell zelf heb ik de volgende informatie telefonisch gekregen wat betreft de garantie en het bijhouden van de doos.

Wat betreft de doos:
De doos hoef je voor de garantie echt niet bij te houden, maar wel de factuur/aankoopbewijs, het serienummer, kabels, cd-rom en boekjes.
Mocht je monitor stuk gaan tijdens de standaard garantieperiode van 3 jaar, dan krijg je van Dell een doos met een ruilmonitor erin.
De defecte monitor ruil je dan om met de omruilmonitor uit de doos en zo gaat de doos met je defecte monitor terug naar Dell.

Wat betreft de garantie:
Volgens de uitleg die ik van Dell heb gekregen heb je geen ordernummer nodig om van de garantie van 3 jaar te kunnen genieten.
Alle “Dell U2410” monitoren hebben standaard 3 jaar garantie vanuit Dell zelf, dus het werkordernummer heeft geen enkel belang voor de standaard garantie van 3 jaar!

Ik hoop dat alles nu hier duidelijk is voor de garantie en het befaamde ordernummer,
Klinkt erg mooi maar heb nu 2x een half uur aan de lijn gehangen met 2 verschillende service medewerkers van DELL en ik krijg GEEN garantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:43:
[...]

Als het je echt stoort, dan zou ik vragen voor een ruilmonitor, anders zou ik het laten.
Succes :)
Vrijdag komt UPS een nieuwe afleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm, hij moet minimaal 22 inch wezen en een IPS paneel aangezien hij vooral moet excelleren in fotobewerken, de rest (games, office etc.) komt op een tweede plek.

De 2209 kwam dus naar boven drijven, evenals de 2410. Ook heb ik nog even gekeken naar een 2ehands 2707WFP maar die valt af denk ik wegens een s-pva paneel.

Voordeel van de 2410 tov de 2209 is natuurlijk de hogere resolutie en grootte, maar de prijs is omgekeerd evenredig interessant natuurlijk. Ook de HP ZR24W heb ik naar gekeken: klik maar de Dell kwam beter uit de test aldaar

Verder heb ik dit ook nog gelezen uiteraard: "HP LP2475w" of de "Dell Ultrasharp U2410" keuze

Mijn vraag is eigenlijk of ik iets over het hoofd zie en of er eventueel andere schermen zijn die ik heb gemist.

EDIT: De HP ZR22w is ook interessant, veel goedkoper en 1080P.

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 10-05-2010 20:13 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Een vraagje over de U2410:
Ik wil PIP gebruiken maar dit wil niet lukken: Op dit moment gebruik ik DVI-1 en DVI-2 als ingangen en als ik hier tussen wissel dan gaat dit prima.
Nu wil ik DVI-2 als PIP signaal gebruiken maar ik mag dit ingangssignaal niet kiezen? Alleen de analoge sources en DisplayPort zijn beschikbaar.
Volgens de handleiding zouden alle sources beschikbaar moeten zijn maar in dit geval toch niet.

Iemand een suggestie?

Edit:
Nog iets vreemds: Als ik via een DVI-DP converter de DVI-1 aansluit op de DisplayPort dan heb ik hier geen signaal? Ik kan de DisplayPort dus wel kiezen maar dit geef dus geen signaal...

[ Voor 18% gewijzigd door marrik op 11-05-2010 16:41 . Reden: DisplayPort werkt niet? ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:51:
[...]
Klinkt erg mooi maar heb nu 2x een half uur aan de lijn gehangen met 2 verschillende service medewerkers van DELL en ik krijg GEEN garantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat is er dan fout gelopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Wat is er dan fout gelopen :?
Precies wat ik zeg, bij dell vragen ze een ordernr waar de schermen oorspronkelijk mee gekocht zijn en die heb ik niet. (wat ik heb is een aankoopbon van de zaak waar ik hem vandaan heb)
De zaak waar ik hem gekocht heb heeft zijn leverancier gebeld maar deze geeft het ordernr niet (onder het mom dat hij dan zelf de schermen goedkoper gaat inkopen....).
De Dell garantie krijg je dus wel via je leverancier (en hij via zijn leverancier ) maar direct met Dell bellen levert dus niets op in mijn geval.
Gelukkig doet mijn leverancier niet moeilijk en geeft mij een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:23:
[...]
Precies wat ik zeg, bij dell vragen ze een ordernr waar de schermen oorspronkelijk mee gekocht zijn en die heb ik niet. (wat ik heb is een aankoopbon van de zaak waar ik hem vandaan heb)
De zaak waar ik hem gekocht heb heeft zijn leverancier gebeld maar deze geeft het ordernr niet (onder het mom dat hij dan zelf de schermen goedkoper gaat inkopen....).
De Dell garantie krijg je dus wel via je leverancier (en hij via zijn leverancier ) maar direct met Dell bellen levert dus niets op in mijn geval.
Gelukkig doet mijn leverancier niet moeilijk en geeft mij een nieuw scherm.
Als je leverancier niet meer bestaat, dan heb je volgens jou uitleg ook geen garantie meer |:(
De garantie loopt normaal gezien, enkel en steeds via Dell en dus niet via je leverancier, tenzij de leverancier zelf graag voor de naservice wil zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hey ik verzin dit echt niet hoor :9
Wat ik hier schrijf krijg ik van Dell te horen.

Normaal gesproken bestel je online bij Dell en heb je dus een Dell ordernr.
Ga je via een tussenhandelaar (die dus grote partijen tegen lagere prijzen inkoopt) krijg je dus zijn factuur en geen Dell ordernr

Ben van plan om mijn verhaal nog op de mail te zetten naar Dell om te kijken hoe ze erop reageren maar vooralsnog geen garantie....
Gelukkig ben ik zeer tevreden over hoe MIJN leverancier dit oplost dus ik maak me geen zorgen maar het blijft jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:40:
Normaal gesproken bestel je online bij Dell en heb je dus een Dell ordernr.
Ga je via een tussenhandelaar (die dus grote partijen tegen lagere prijzen inkoopt) krijg je dus zijn factuur en geen Dell ordernr
Dell, moet hoe dan ook zijn standaard garantie van 3 jaar toepassen op deze monitoren.
Dit staat ook vermeld bij de monitor op hun eigen website :)

Deze tekst hieronder staat duidelijk te lezen op de website van Dell :)

Solide, betrouwbare garantie en service:
De Dell UltraSharp U2410-monitor kan rekenen op 3 jaar Dell-service op de volgende werkdag.
U kunt ook 24x7 telefonisch contact opnemen met de technische support van Dell voor hulp
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 07:36:
[...]

Dell, moet hoe dan ook zijn standaard garantie van 3 jaar toepassen op deze monitoren.
Dit staat ook vermeld bij de monitor op hun eigen website :)

Deze tekst hieronder staat duidelijk te lezen op de website van Dell :)

Solide, betrouwbare garantie en service:
De Dell UltraSharp U2410-monitor kan rekenen op 3 jaar Dell-service op de volgende werkdag.
U kunt ook 24x7 telefonisch contact opnemen met de technische support van Dell voor hulp
.
Heb jij hem direct bij Dell gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee nieuwe UltraSharps voor de kleine portemonnee:
nieuws: Dell introduceert 23-monitor met ips-paneel voor 299 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Helemaal geweldig vind ik die, zat zelf al te overwegen om 2x 2310H te gaan kopen, maar dat is met TN-paneel. Natuurlijk zijn deze wel stukje duurder, maar daar krijg je ook betere kwaliteit voor. Alleen nu maar hopen dat ze beetje snel naar Europa komen en dat het geen maanden gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
nedernakker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:48:

dus standaard 3 jaar.

Net even gebeld naar 'van het kastje naar de muur" (=Dell) om duidelijkheid te krijgen over de garantie en mij is het onderstaande medegedeeld:

De Dell Ultrasharp U2410 heeft standaard 3 jaar garantie en in dit geval 3 jaar Premium-garantie. Na 3 jaar (of kort ervoor) kun je de garantie (in dit geval de Premium-garantie) nog éénmalig verlengen met 2 jaar zodat je op de maximale 5 jaar (Premium-)garantie uitkomt.

Oftewel: standaard 3 jaar Premium-garantie welke je na 3 jaar nog éénmalig kunt verlengen met 2 jaar.

Tot 19 mei heb je extra korting op de U2410 van € 130,66 waardoor deze nog maar € 522,65 kost inclusief BTW en verzendkosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Leuk zeg, die 22 en 23 inch modellen met IPS. Ik denk dat met deze releases IPS weer een flinke stap dichter bij "mainstream" komt. Alleen zo spijtig van de 16:9 ratio, maar dat is een discussie zonder eind :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36
Stimpy001 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:17:
[...]
Tot 19 mei heb je extra korting op de U2410 van € 130,66 waardoor deze nog maar € 522,65 kost inclusief BTW en verzendkosten. :P
Thnx voor de Tip. Ik heb em net besteld _/-\o_ Ik zat er al veels te lang tegenaan te hikken.. 18.1" is me toch iets te klein geworden :9

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Stimpy001 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:17:
[...]

Dankbaar van deze korting gebruik gemaakt. Ik heb geen zin in garantieperikelen en voor deze prijs valt het te doen. :) Zal mijn eerste echte TFT-scherm worden in mijn huis.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Net Timothy van CS Solutions aan de deur gehad die een nieuwe U2410 kwam brengen (vanuit Belgie).
Gelijk even aangesloten en deze is helemaal perfect _/-\o_

Volgens hem zou de garantie wel via Dell moeten kunnen lopen, in tegenstelling tot mijn ervaring, maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ik een nieuwe heb en geen refurbished exemplaar :)
Bij Dell krijg je alleen een nieuwe binnen 8 dagen na aankoop!!

Perfecte service van CS Solutions wat mij betreft!
Nu nog nieuwe pc onderdelen om vol van mijn scherm te kunnen genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik nu een videokaart met displayport nodig voor de Dell u2410 om optimaal gebruik te kunnen maken van wide gamut :?
De monitor is momenteel via Hdmi/Dvi aangesloten.

Heb ik nu "Displayport nodig" om het uiterste uit de monitor te halen voor fotobewerking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Laatst online: 24-06 14:12
Hdmi en dvi sturen het beeld toch beide digitaal door, ik zou niet weten waarom een displayport beter zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Displayport, True Color 10 tot 12 bits kon doorgeven en Hdmi niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee wanneer de U2211/2311 geleverd kan gaan worden in Nederland? Ze staan al een weekje of zo op dell.com; maar ik kan nergens wat vinden wat betrekking heeft op een Europese/Nederlandse beschikbaarheid.

gevonden: blijkbaar ergens vanaf 19 mei.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zo , knoop doorgehakt en de U2410 besteld via de dell website!
Kreeg direct een orderbevestiging waarin stond dat hij voor óf 28 mei pas geleverd wordt.. pff nog eventjes geduld dus!

AAUW, ik heb dan altijd zo'n hekel aan wachten hé |:( 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:51:
Ik dacht dat Displayport, True Color 10 tot 12 bits kon doorgeven en Hdmi niet :?
Maar maakt dat ook wat uit in de praktijk? Op zich vind ik dit wel een interessante vraag, want als je zo'n monitor koopt is het wel zonde het op een minder dan ideale manier aan te sluiten.

Nu heb ik net twee 4770's zonder DisplayPort gekocht maar met HDMI en DVI-D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Nee, eigenlijk zie je niet of geen verschil.
Ik heb de U2410 op displayport hangen... en de 2209Aw op DVI.
Als ik wissel tussen displayport en DVI of HDMI zie ik geen merkbaar verschil.
Of... zou 't aan m'n ogen liggen?... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:46:

Wat betreft de doos:

Wat betreft de garantie:

Ah? Dat is nieuw...
Ik heb ook met die Dell mensen getelefoneerd... en tegen mij zeiden ze dat ze een ordernummer nodig hadden van de op doos.
Blijkbaar werken er dus mensen of telefonisten bij Dell die er een verschillende mening op na houden.
Misschien als je nog eens telefoneert, dat je dan toch weer een ordernummer nodig hebt. ;)
Het hangt er dus van af wie je aan de lijn hebt bij Dell, hahaha.

Dus als het antwoord van Dell je niet aanstaat...
Wacht een half uur en telefoneer opnieuw, je zal steevast een andere telefoniste krijgen met een ander antwoord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
micd33 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:56:
[...]

Ah? Dat is nieuw...
Ik heb ook met die Dell mensen getelefoneerd... en tegen mij zeiden ze dat ze een ordernummer nodig hadden van de op doos.
Blijkbaar werken er dus mensen of telefonisten bij Dell die er een verschillende mening op na houden.
Misschien als je nog eens telefoneert, dat je dan toch weer een ordernummer nodig hebt. ;)
Het hangt er dus van af wie je aan de lijn hebt bij Dell, hahaha.

Dus als het antwoord van Dell je niet aanstaat...
Wacht een half uur en telefoneer opnieuw, je zal steevast een andere telefoniste krijgen met een ander antwoord. :+
Mocht ik idd weer voor garantie in aanmerking willen komen ga ik ook gewoon weer bellen maar de medewerkers die ik tot nu toe gebeld heb (en dat zijn er 2) wilden een ordernr.
Gelukkig heb ik nu een nieuwe waar niets aan mankeert :P

Wat een supermooi scherm trouwens, geen moment spijt van!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
dreameater schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:51:
Zo , knoop doorgehakt en de U2410 besteld via de dell website!
Kreeg direct een orderbevestiging waarin stond dat hij voor óf 28 mei pas geleverd wordt.. pff nog eventjes geduld dus!

AAUW, ik heb dan altijd zo'n hekel aan wachten hé |:( 8)7
Als je geluk hebt, gaat het veel sneller (afhankelijk van je betaalmethode). Ik heb zondagavond rond 21.30 uur met een creditcard een U2410 besteld en deze wordt volgens de track and trace van de UPS vandaag al afgeleverd. Hoe zo snel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Ook ik heb dit moment afgewacht om een U2410 aan te schaffen. Dezelfde prijs als bij de gerenommeerde webshops en toch het voordeel van de Dell premium garantie. Gisteravond op de koopknop geduwd en met creditcard afgerekend. Ik ben benieuwd wanneer het scherm geleverd gaat worden. Na het doorlezen van verschillende reviews en de ervaringen in dit topic, ben ik erg onder de indruk geraakt van het scherm. Dit wordt een hele nieuwe ervaring om van mijn 6 a 7 jaar oude Iiyama E430-S naar de U2410 te gaan. Toendertijd was de Iiyama top of de Bill met zijn 16 ms scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Saurus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:24:
Ook ik heb dit moment afgewacht om een U2410 aan te schaffen. Dezelfde prijs als bij de gerenommeerde webshops en toch het voordeel van de Dell premium garantie. <knip>
Sommige webshops geven aan dat de bij hen gekochtte U2410's ook gewoon dezelfde Dell garantie genieten... Om deze reden heb ik er 1 gekocht bij een webshop en vooraf zwart op wit nagevraagd hoe het zit met de garantie. Scheelde toen een hoop eurootjes!
Helaas moet ik nu wel gebruik gaan maken van de garantie dus even afwachten hoe de afhandeling is.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
marrik schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Sommige webshops geven aan dat de bij hen gekochtte U2410's ook gewoon dezelfde Dell garantie genieten... Om deze reden heb ik er 1 gekocht bij een webshop en vooraf zwart op wit nagevraagd hoe het zit met de garantie. Scheelde toen een hoop eurootjes!
Helaas moet ik nu wel gebruik gaan maken van de garantie dus even afwachten hoe de afhandeling is.
Hou ons op de hoogte....
Wellicht is het handig om de naam van degene waar het bij lukt en het gebruikte Dell telnr te vermelden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Saurus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:24:
Ook ik heb dit moment afgewacht om een U2410 aan te schaffen. Dezelfde prijs als bij de gerenommeerde webshops en toch het voordeel van de Dell premium garantie. Gisteravond op de koopknop geduwd en met creditcard afgerekend. Ik ben benieuwd wanneer het scherm geleverd gaat worden. Na het doorlezen van verschillende reviews en de ervaringen in dit topic, ben ik erg onder de indruk geraakt van het scherm. Dit wordt een hele nieuwe ervaring om van mijn 6 a 7 jaar oude Iiyama E430-S naar de U2410 te gaan. Toendertijd was de Iiyama top of de Bill met zijn 16 ms scherm.
16e besteld, wordt vandaag al afgeleverd :) Gaat via Eindhoven naar brussel en dan via Utrecht naar mijn woonplaats :) Ook bij Dell gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

rsvmark schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:18:
Hou ons op de hoogte....
Wellicht is het handig om de naam van degene waar het bij lukt en het gebruikte Dell telnr te vermelden 8)
Net met Dell gesproken: Het ordernummer is essentieel als er geen servicetag bekend is. Helaas zit er op de U2410 geen servicetag dus ik heb inmiddels gevraagd aan de webshop om het ordernummer. Afwachten...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
marrik schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:40:
[...]

Net met Dell gesproken: Het ordernummer is essentieel als er geen servicetag bekend is. Helaas zit er op de U2410 geen servicetag dus ik heb inmiddels gevraagd aan de webshop om het ordernummer. Afwachten...
klinkt bekend helaas.......
Ik kreeg ook te horen dat een service tag alleen op monitoren zit vanaf 27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 00:16
Ik heb 3/4 jaar een 3008WFP welke eigenlijk sinds het begin tikkend/krakend/knakkend geluid geeft van binnenuit het scherm, als de monitor opwarmt. Daarnaast geeft het scherm ook een tikkend/krakend/knakkend geluid wanneer de monitor weer afkoelt. Net alsof de printplaat (oid) onder spanning komt te staan. Eigenlijk is dit fenomeen over de maanden heen behoorlijk veel erger geworden.

Iemand hier ervaring mee en tips? (Ik heb geen idee hoe dit irritante fenomeen heet, dus ik heb in mijn zoekpogingen niks over dit onderwerp kunnen vinden...)

Oh ja... het scherm komt bij Qsix vandaan... ik tref zojuist de thread over Qsix aan... :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Upp3rd0G op 18-05-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrik schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:40:
Ik ben erg benieuwd. Ik kan met wat moeite wel het extra bedrag voor een IPS ten opzichte van een TN-monitor neerleggen, al is dat al erg veel geld. Als je dan ook nog eens nóg weer extra geld moet gaan neerleggen om een fatsoenlijke garantie van Dell te krijgen wordt het allemaal wel wat gortig. Maarja, zonder is ook weer een risico met zulke dure apparatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En daarom ben ik nou zo blij dat Dell nu die 20% korting aanbiedt. Dan valt het 'extra bedrag' weer meer mee op het moment. Ik wil geen gezeik met garantie, daar is het me te duur voor.

Net weer bevestiging gekregen, verwachte leverdatum zal 28 mei zijn. Nou, ben benieuwd. :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, moet je er nu wel het geld voor hebben liggen. Eerst maar eens een degelijke computer kopen, van een 24" überscherm aan een oude P4 word ik ook weer vrij treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micd33 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:46:
Nee, eigenlijk zie je niet of geen verschil.
Ik heb de U2410 op displayport hangen... en de 2209Aw op DVI.
Als ik wissel tussen displayport en DVI of HDMI zie ik geen merkbaar verschil.
Of... zou 't aan m'n ogen liggen?... :)
Omdat de Dell 2209 geen wide gamut monitor is, zal je het verschil dus ook nooit zien naast een Dell u2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:17:
Omdat de Dell 2209 geen wide gamut monitor is, zal je het verschil dus ook nooit zien naast een Dell u2410.
Maar als hij de U2410 met afwisselend een DisplayPort en een DVI-HDMI aansluiting gebruikt natuurlijk wel en verschil tussen de U2410 met DP (wide gamut) en de U2410 (geen wide gamut) zou ook mogelijk te zien moeten zijn.

Iemand anders nog zinnige dingen hier over te zeggen? Op Google kan ik er niet zo één twee drie veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk niet dat er een verschil zou moeten zijn, ze zijn beiden digitaal?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:25:
[...]
Maar als hij de U2410 met afwisselend een DisplayPort en een DVI-HDMI aansluiting gebruikt natuurlijk wel en verschil tussen de U2410 met DP (wide gamut) en de U2410 (geen wide gamut) zou ook mogelijk te zien moeten zijn.
Het beste is om 2 dezelfde u2410 aan te sluiten met monitor 1 op Hdmi en de andere monitor 2 op Displayport.
Deze beide monitoren "Dell u2410" moeten dan ook enige tijd op staan, zodat ze samen opgewarmd zijn om dezelfde foto of een kalibratiefoto te laten zien.

Is hier iemand die dit hier even voor ons kan testen :?
Zo hebben wij uitsluitsel of een videokaart met Displayport zin heeft of niet op deze prachtige monitor :9~

Ik vermoed dat Displayport meer kleuren zal laten zien tov Hdmi, maar ben niet echt zeker :?

Natuurlijk moet je dan de Preset Modes op Custom of standaard zetten om het verschil te zien, hé :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:39:
Ik denk niet dat er een verschil zou moeten zijn, ze zijn beiden digitaal?
Ja, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Je hebt bij digitale overdracht geen last meer van ruis op de kabels en dergelijke, maar als je meer bandbreedte hebt kan ik me voorstellen dat je ook meer kleuren kan weergeven.

Maargoed, het gaat mij er vooral om of het ook in de praktijk een merkbaar verschil oplevert. Dat iets theoretisch beter is zal me eerlijk gezegd een worst wezen.

Ik ben er vooral in geïnteresseerd omdat dit me een erg knappe monitor lijkt, maar ik net een setje 4770's gekocht heb zonder DisplayPort, alleen met DVI-D en met een verloopje HDMI (en TV-out, maar daar hebben we het niet over :p). Wellicht dat die monitor alsnog de moeite wel waard is, maar het is handig om daar vooraf even naar te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
Vanochtend rond 10 uur stond UPS naast mijn buro mijn U2410. Helaas de hele dag naar de doos moeten kijken maar nu dan toch echt uitgepakt.

Eerst indruk: GROOT en een bak licht. Zonnebril op en insmeren met zonnebrand. 8) Meer dan tevreden tot nu toe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Stimpy001 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:53:
Vanochtend rond 10 uur stond UPS naast mijn buro mijn U2410. Helaas de hele dag naar de doos moeten kijken maar nu dan toch echt uitgepakt.

Eerst indruk: GROOT en een bak licht. Zonnebril op en insmeren met zonnebrand. 8) Meer dan tevreden tot nu toe. _/-\o_
Eej, jij ook al :*) ik kan alleen maar zeggen: OMG :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 00:16
Upp3rd0G schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:39:
Ik heb 3/4 jaar een 3008WFP welke eigenlijk sinds het begin tikkend/krakend/knakkend geluid geeft van binnenuit het scherm, als de monitor opwarmt. Daarnaast geeft het scherm ook een tikkend/krakend/knakkend geluid wanneer de monitor weer afkoelt. Net alsof de printplaat (oid) onder spanning komt te staan. Eigenlijk is dit fenomeen over de maanden heen behoorlijk veel erger geworden.

Iemand hier ervaring mee en tips? (Ik heb geen idee hoe dit irritante fenomeen heet, dus ik heb in mijn zoekpogingen niks over dit onderwerp kunnen vinden...)

Oh ja... het scherm komt bij Qsix vandaan... ik tref zojuist de thread over Qsix aan... :-(
Iemand enig idee? Bestaat er een naam voor dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik denk dat het gewoon het plastic is wat een beetje uitzet. Lijkt me niets om je druk over te maken. Soms even voorzichtig het plastic even wat indrukken aan de achterkant lost soms wat van die spanning op. Wellicht is er inderdaad een plaatje iets wat scheef gemonteerd, wat bij het uitzetten zich weer een beetje moet zetten (als die niet goed vastgedraaid is bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:51:
heeft iemand enig idee wanneer de U2211/2311 geleverd kan gaan worden in Nederland? Ze staan al een weekje of zo op dell.com; maar ik kan nergens wat vinden wat betrekking heeft op een Europese/Nederlandse beschikbaarheid.

gevonden: blijkbaar ergens vanaf 19 mei.
De persberichten op internet zeggen inderdaad vanaf 19 mei. Ik heb Dell via de chat en telefoon benaderd, maar ze wisten nog niet zeker wanneer de U2311H zou komen. Maar eventjes afwachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Woei vandaag ook mijn U2410 binnen gekregen!

Ik had een 2007 WFP staan , wát een verschil in theorie lijkt het verschil veel kleiner maar als je het bakbeest er neerzet .... WOW!
Nu zit ik alleen met de kleuren, ik krijg ze niet mooi gelijk afgesteld :( Wit is vooral op de U2410 veeel helderder en nu zie ik pas dat ik mijn 2007 WFP altijd wat té rood had ingesteld, nouja ik klooi nog wel even verder.

Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn ''oude'' weg doe , want zoveel ruimte heb ik niet!
Ik kan hem natuurlijk met een steun vlak aan de muur hangen maar ik weet niet of dit zo praktisch is?
Wat zou ik nog voor zo'n monitor kunnen vragen?

Succes allen met de nieuwe aanwinst ! _/-\o_

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
dreameater schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:41:
Woei vandaag ook mijn U2410 binnen gekregen!

Ik had een 2007 WFP staan , wát een verschil in theorie lijkt het verschil veel kleiner maar als je het bakbeest er neerzet .... WOW!
Nu zit ik alleen met de kleuren, ik krijg ze niet mooi gelijk afgesteld :( Wit is vooral op de U2410 veeel helderder en nu zie ik pas dat ik mijn 2007 WFP altijd wat té rood had ingesteld, nouja ik klooi nog wel even verder.

Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn ''oude'' weg doe , want zoveel ruimte heb ik niet!
Ik kan hem natuurlijk met een steun vlak aan de muur hangen maar ik weet niet of dit zo praktisch is?
Wat zou ik nog voor zo'n monitor kunnen vragen?

Succes allen met de nieuwe aanwinst ! _/-\o_
Hehehe, ik had precies het zelfde met mijn 2007WFP toen ik mijn HP ZR24w er naast zette.
De kleuren zal je wel nooit niet helemaal het zelfde krijgen, ik heb zelfs een Spyder aangeschaft om het enigzins gelijk te trekken.
Veel plezier met je scherm.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
jvdgeest schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:49:
[...]

De persberichten op internet zeggen inderdaad vanaf 19 mei. Ik heb Dell via de chat en telefoon benaderd, maar ze wisten nog niet zeker wanneer de U2311H zou komen. Maar eventjes afwachten dan...
Ik heb met Dell US vanmiddag gechat en ze wisten nog niets van... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Trinsec schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:05:
En daarom ben ik nou zo blij dat Dell nu die 20% korting aanbiedt. Dan valt het 'extra bedrag' weer meer mee op het moment. Ik wil geen gezeik met garantie, daar is het me te duur voor.

Net weer bevestiging gekregen, verwachte leverdatum zal 28 mei zijn. Nou, ben benieuwd. :D
Waarom koop jij via de site van dell als het daar met 20% korting 100 euro duurder is dan hier:

http://www.redcoon.nl/ind...441/cid/8225/refId/tweak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:47:
Waarom koop jij via de site van dell als het daar met 20% korting 100 euro duurder is dan hier:

Als je hier even leest zie je dat er dan nog wel eens garantieproblemen willen ontstaan. Vanuit Dell krijg je 5 jaar garantie, maar het is nogal onduidelijk hoe dat precies werkt als je bij een derde leverancier koopt. Daarom kiezen mensen ervoor om maar gewoon bij Dell te bestellen.

Ik snap er trouwens geen zak van hoe andere partijen goedkoper Dellspul aan kunnen bieden dan Dell zelf. Daarnaast vind ik het nogal cheap van Dell om dan opeens moeilijk te doen over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
[...]

Dell garantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

[...]

Zoals hierboven gezegd, garantie. Ik kan niet een potje gaan rondbellen voor de lol (doof) als er iets niet goed blijkt te zijn. Dan wil ik alles gewoon op orde hebben. De redenering stond nota bene al in mijn post. ;)

Ik kan de monitor morgen verwachten. Ben benieuwd. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:50:
[...]

Als je hier even leest zie je dat er dan nog wel eens garantieproblemen willen ontstaan. Vanuit Dell krijg je 5 jaar garantie, maar het is nogal onduidelijk hoe dat precies werkt als je bij een derde leverancier koopt. Daarom kiezen mensen ervoor om maar gewoon bij Dell te bestellen.

Ik snap er trouwens geen zak van hoe andere partijen goedkoper Dellspul aan kunnen bieden dan Dell zelf. Daarnaast vind ik het nogal cheap van Dell om dan opeens moeilijk te doen over garantie.
Eigenlijk geef je het antwoord natuurlijk zelf al: de garantie, daar betaal je natuurlijk ook voor.

Dell: Duurder, maar met de Dell garantie
Andere partijen: goedkoper, zonder de Dell garantie
Verschil in prijs: de Dell garantie, misschien vergelijkbaar met bv applecare of extra next day business support bij IBM of HP zakelijke producten, je betaald voor de extra service / garantie die ze jouw bieden. Haal je die service / garantie weg dan kan je het product natuurlijk goedkoper aanbieden. Dell zal de schermen aan derden voor een lagere prijs verkopen zonder die extra service / garantie. Deze leveranciers zullen dan zelf kunnen bepalen tegen welke garantie ze weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:59:
Zoals hierboven gezegd, garantie. Ik kan niet een potje gaan rondbellen voor de lol (doof) als er iets niet goed blijkt te zijn. Dan wil ik alles gewoon op orde hebben. De redenering stond nota bene al in mijn post. ;)
Gelukkig bespaar je weer op je audiosetje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slomy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:39:
Dell: Duurder, maar met de Dell garantie
Andere partijen: goedkoper, zonder de Dell garantie
Jammer dat Dell wel met die garantie te koop loopt op zijn website als feature, zonder daarbij duidelijk te maken dat dat alleen via Dell geldt. Dat vind ik niet correct. Hoewel Dell natuurlijk communiceert over de producten die ze verkopen, zijn ze ook de informatiesite voor mensen die de specificaties opzoeken als ze de monitor elders kopen.

Als het prijsverschil inderdaad die garantie is moeten ze dat expliciet vermelden en niet doen alsof het de fabrieksgarantie is die bij ieder product zit, want zo lijkt het nu.

Edit: excusé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:44:
[...]

Jammer dat Dell wel met die garantie te koop loopt op zijn website als feature, zonder daarbij duidelijk te maken dat dat alleen via Dell geldt. Dat vind ik niet correct. Hoewel Dell natuurlijk communiceert over de producten die ze verkopen, zijn ze ook de informatiesite voor mensen die de specificaties opzoeken als ze de monitor elders kopen.

Als het prijsverschil inderdaad die garantie is moeten ze dat expliciet vermelden en niet doen alsof het de fabrieksgarantie is die bij ieder product zit, want zo lijkt het nu.

Edit: excusé
Daar heb je helemaal gelijk in! Het zou netter van Dell zijn wanneer ze dit op hun eigen site duidelijk zouden vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Op PCBuyIt.co.uk staan de U2211H en U2311H al vermeld, alleen nog geen prijs. Wel een verwachte datum van 28/05/2010. Al gaan ze rond de £250 (~€300) kosten bestel ik er gelijk 2 (23") :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Mute schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:15:
Op PCBuyIt.co.uk staan de U2211H en U2311H al vermeld, alleen nog geen prijs. Wel een verwachte datum van 28/05/2010. Al gaan ze rond de £250 (~€300) kosten bestel ik er gelijk 2 (23") :D
nu staat op 2 juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:50:
[...]

w8 ff die 5 jaar garantie die krijg je niet...die betaal je...de standard garantie is 3 jaar bij dell...
Als je dat bij redcoon bv koopt kun je met 39 euro extra ook 5 jaar garantie hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Artuzzo op 20-05-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zie nu opeens verstopt onder een ballonnetje staan
Premium-garantie voor flatpanels - 100% vervanging van UltraSharp-monitoren die afzonderlijk of samen met systemen direct bij Dell worden gekocht, indien er een defecte pixel wordt gevonden. Geldig binnen de garantieperiode, standaard of verlengd indien van toepassing (vervangende systemen of onderdelen zijn mogelijk gereviseerd, behalve waar dit door de wet verboden is
Daar staat tenminste duidelijk dat het ding direct van Dell moet komen om de Zero Bright Pixels garantie te krijgen.

Ik kan nergens iets terugvinden over de garantieduur, maar ik dacht gezien te hebben dat dat 5 jaar was. Misschien heb ik me vergist.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij is de standaard Dell garantie 3 jaar, en 5 jaar met bijbetaling.

Ik heb de U2410 nu binnen en in gebruik. :D Lekker groot! Mijn oude 21" CRT gaat weg, die heeft teveel kuren nu. Dit monitor's lekker scherp. Ik moet er wel erg aan wennen, heb jaren met CRT gewerkt. Ik moet maar eens zien hoe ik dit kan gaan calibreren. Misschien is een Spyder het overwegen waard.

Ik geloof dat ik voorlopig niet van de garantie gebruik hoef te maken. Tot zover ik bekeken heb zijn er geen recalcitrante pixels, dus so far so good *knocks on wood*. Ik vind alleen die knoppen nogal stroef werken, moet paar keer het drukken herhalen voordat ze het door hebben. Misschien doe ik het niet goed.

Next step: PC upgraden zodat het dit videogeweld op de hogere resolutie aankunt.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag van Dell NL begrepen dat de nieuwe U2311H vermoedelijk eind volgende week te bestellen valt via de Nederlandse Dell-store. Prijs: 299 euro ex. BTW.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, 360 euro inclusief :|

Dan is die 24" toch nog wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:36:

Idd...best veel gezien ook de 300 dollar die de U2311H in de USA kost, zij het dat die 300 dollar ook ex. VAT is.

Hier in de UK kost ie 225 pond ex. VAT: http://www.pcbuyit.co.uk/....php?keywords=11h&x=0&y=0
Dat is pakweg 264 pond incl.VAT. En dat is weer ongeveer 305 euro.

Overigens zijn de prijzen bij Dell zelf vaak hoger dan in sommige webwinkels (wat dus wellicht met dat garantieverhaal te maken heeft zoals hierboven besproken). Dus wie weet valt ie binnenkort toch ergens te bestellen voor net iets meer dan 300 euro.

Ben trouwens benieuwd naar de eerste professionele review.

Edit: inderdaad via Dell zero-pixel garantie bij Ultrasharp serie gedurende hele garantieduur. Dat is op zich wel aantrekkelijk.

Edit2: de U2410 is toch wel iets van 150 euro duurder in aanschaf en op termijn flink duurder qua energieverbruik (75 watt t.ov. 33 watt bij de nieuwe U2311H).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:36:

Ik gok wel dat er een introductieaanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, ik ben onlangs op iets irritants gestuit met de U2410 en Displayport. Het is heel vergelijkbaar met het probleem dat dit persoon heeft: http://hardforum.com/showthread.php?p=1035705083
Zo schijnt het wel meer te voorkomen op internet, na wat Googling around. De magische combo lijkt Windows 7 en Displayport te zijn.

Als ik de U2410 uitdoe, dan denkt windows dat de monitor unplugged is en alles verplaatst naar mijn secundaire monitor (CRT) die hierdoor even een seconde 'uit' was alsof het ook moest switchen. Doe ik het weer aan, denkt windows dat het weer plugged in is, en al mijn taskbar settings en docked windows gaan naar de primaire monitor, waarna ik alles weer netjes naar de juiste plek mag brengen, wat natuurlijk heel erg irritant wordt als je dit elke keer moet gaan doen. En eigenlijk wil ik de monitoren helemaal niet aan laten 's nachts of als ik voor een tijdje wegga. Zelfs niet in standby.

Ik heb net de nieuwste ATI drivers geinstalleerd (nadat ik de oude eerst heb geuninstalled, proper procedure and all that). Dus dat is nu ook uptodate. (HD 5770 & 10.4)

Op zich zou ik dit monitor in DVI kunnen inpluggen, ware het niet dat ik zo een 3e monitor wil aansluiten. :P

Iemand anders bekend met dit probleem?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik moet ook constateren dat mijn U2410 i.c.m. Displayport niet echt lekker werkt. Ik heb hem een paar dagen gewoon op DVI aangesloten gehad sinds 2 dagen heb ik hem omgeschakeld naar Displayport. Mijn beeld valt heel af en toe enkele seconden weg. Ik heb er nog geen tijd in gestoken om het uit te zoeken maar het bovenstaande bevestigd wel dat de combinatie Win7 -> Displayport (of misschien de HD5770) niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

IJnte schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:13:
Ik moet ook constateren dat mijn U2410 i.c.m. Displayport niet echt lekker werkt. Ik heb hem een paar dagen gewoon op DVI aangesloten gehad sinds 2 dagen heb ik hem omgeschakeld naar Displayport. Mijn beeld valt heel af en toe enkele seconden weg. Ik heb er nog geen tijd in gestoken om het uit te zoeken maar het bovenstaande bevestigd wel dat de combinatie Win7 -> Displayport (of misschien de HD5770) niet lekker werkt.
Schijnt met meerdere type videokaarten te gebeuren heb ik gelezen.

En ik heb ook net moeten constateren dat de monitor plotseling uitging en pas weer terug wou nadat ik de muis bewogen had, terwijl de screensaver nog helemaal niet hoefde te werken (de andere monitor bleef gewoon aan).

Ja, leuk.. Displayport moest so superieur zijn, en dan heeft het al deze kwaaltjes? :?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:57:
Ja, leuk.. Displayport moest so superieur zijn, en dan heeft het al deze kwaaltjes? :?
De kreukels moeten er nog uitgestreken worden hè, dat zie je wel vaker bij nieuwe standaarden.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.