Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. De resolutie van mijn huidige LG W2252TQ vind ik te laag geworden. Daarnaast wil ik 3 schermen aan mijn HD5870 hangen. Ook wil ik een keer een IPS scherm hebben nu mijn budget dat toelaat. Dus de eisen zijn simpel:
Displayport (Anders geen 3e scherm)
IPS
1920x1200

De pricewatch beperkt mij tot 6 schermen waarbij de eerste 2 afvallen omdat deze beide TN panelen hebben. De 2 duurste vallen ook af omdat deze boven mijn budget liggen. De keuze is beperkt tot de "HP LP2475w" en de "Dell Ultrasharp U2410". Ook hebben deze 2 een hoop extra video inputs tov de goedkoopste. Dit gaat zeker van pas komen. Ik heb de zeer uitgebreide review van Thy King gelezen en het heeft mij een goed beeld gegeven van de HP monitor.

Thy King zegt onder andere dat het scherm (de HP) nogal snel staat de schudden en dat dat irritant is. Mijn broertje heeft ook een scherm wat continue staat te bewegen. Zijn scherm beweegt naar voren en achteren in plaats van naar boven en beneden zoals de HP? zelf vind ik dat enorm irritant. Ik kan er nog geen 10 minuten naar kijken. Mijn bureau beweegt nogal snel dus zal de HP dat ook doen. Tenminste als ik Thy King mag geloven. Is er iemand die een oplossing heeft voor het schud probleem? Het plaatsen van extra support aan de onderkant vind ik geen probleem. Als dat ding maar stil blijft staan. Heeft de Dell hier ook last van?

Het tweede probleem is de hoogte van het scherm. Ik zie bij beide monitoren een hoogte staan. Maar wat niet duidelijk is welke hoogte dat precies is. Is dat op de laagste stand? Hoogste stand? Of middelste stand? De maximale hoogte die ik beschikbaar heb is 48,5cm. Hoger kan wel maar dan moet ik mijn opstelling verbouwen. Mijn huidige LG is ongeveer 43cm hoog. Als ik 2 inch bij het diagonaal optel zou een 24 inch model van mijn LG passen. Ik zou dan nog enkele centimeters over hebben. De hoogte die bij de HP staat is 52,16cm en bij de Dell 49,3cm. Dus over welke hoogte hebben we het dan? (Mijn LG is niet in hoogte verstelbaar)

Input Lag, response time, scaling ed zijn niet zo van belang voor mij. De extra kleuren die de HP kan weergeven lijkt mij weer wel mooi of is dat niet zo'n groot voordeel? Waar ik mij meer zorgen over maak is de opwarmtijd en Power Consumption. Thy King geeft aan dat het opwarmen nogal lang kan duren. Heeft de Dell hier ook zo'n last van? Ook zie ik bij de HP een vermogen van 120W staan wat toch een stuk meer is als de Dell met zijn 75W. Gebruikt de HP nu echt zoveel? of valt dit een heel stuk lager uit bij een realistische contrast en helderheid?

Dit zijn allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Kwa prijs liggen de 2 zeer dicht bij elkaar. 15 euro verschil bij de shop waar ik bestel. Het prijsverschil is in dit geval niet echt van belang. Zijn er verder nog belangrijke verschillen die ik gemist heb?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
De HP heb ik nooit gezien, maar de Dell staat nu voor me.

Hij is behorlijk stabiel, geen last van schudden of zo.
Net even de rolmaat gepakt:
- hoogte scherm zonder voet: 36,5 cm
- bureau to bovenkant scherm in laagste stand: 41 cm
- bureau to bovenkant scherm in hoogste stand: 51 cm

De opwarmtijd vind ik zelf geen probleem, na een minuut of zo valt het al niet meer op.
Mocht je fotobewerking gaan doen dan moet je misschien iets langer wachten, maar voor dagelijks gebruik is het geen punt.
Hij lijkt trouwens na een paar maanden gebruik sneller op kleur te komen dan vers uit de doos, maar dat kan ook gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Hoe noodzakelijk is de 1920x1200 resolutie voor je? Je zou namelijk ook de NEC EA231WMi kunnen overwegen. Dit scherm heeft een resolutie van 1920x1080, maar heeft wel een aantal pluspunten tov de andere twee schermen. Uit de review van tftcentral:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/m.swets/comparison.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door hapSnap op 02-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Heb de HP nu een dik jaar en van dat schudden heb ik nog niks gemerkt.

Na veel wikken en wegen ook verkozen boven een 24" uit het Dell Ultrasharp aanbod.

Beiden zijn geen miskopen hoor. No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
1920x1080 vind ik zonde van het geld. Is dus geen optie. markvl, bedankt voor de informatie. Nu nog de hoogte van de HP.

Edit: @witte8, zou je even de hoogte op kunnen meten in laagste en hoogste stand?

[ Voor 26% gewijzigd door Twazerty op 02-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
Dat de HP LP2475 bij DCR dynamic contrast ratio 'n/a' aangeeft doet me vermoeden dat dit scherm de backlight niet aanpast naargelang de gemiddelde beeldcontent. Ikzelf doe aan fotobewerking en dit zou perfect zijn, het laatste wat ik nodig heb, is een schem dat z'n contrast automatisch gaat bijregelen afhankelijk of je ergens ingezoomed bent om een donker deel van een foto of een licht deel.

Ikzelf zoek rond april dit jaar (ik wacht nog even op een nieuwe generatie ssd's en snellere procesoren voor HD videobewerking) nog een nieuwe pc te kopen met 2 van deze HP monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Daar erger ik mij ook een beetje aan bij mijn huidige LCD: de backlight die niet op zijn stand blijft staan (Ook niet aan te passen). Ik zie dat bij de HP dan als groot voordeel.

Nog iemand in staat om de 2 hoogtes voor mij op te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Bij de Dell is Dynamic Contrast uitschakelbaar. In de (voorgecalibreerde) sRGB mode staat het zoals het hoort ook gewoon uit.

Wat de afmetingen van de HP betreft: even doorklikken naar de "productinformatie van de fabrikant" levert als je het spec sheet bekijkt dat de hoogte ligt tussen 42.16 en 52.16 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
markvl schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:52:
Bij de Dell is Dynamic Contrast uitschakelbaar. In de (voorgecalibreerde) sRGB mode staat het zoals het hoort ook gewoon uit.

Wat de afmetingen van de HP betreft: even doorklikken naar de "productinformatie van de fabrikant" levert als je het spec sheet bekijkt dat de hoogte ligt tussen 42.16 en 52.16 cm.
Idd was me nog niet opgevallen, thanx :)

Mmh, ik ga denk ik toch voor de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ben ook in de markt voor een nieuwe 24" monitor met een goed kleurenspectrum voor de bewerking van foto's en video's. Heb je al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb vandaag de HP binnengekregen. Ik moet alleen nog enorm wennen aan het "andere" beeld. Veel beter contrast en wit is een stuk witter als op mijn LG. Kleur is ook heel anders. In games en films ziet het er enorm prachtig uit. Desktop nog even wennen. Ook heb ik het gevoel alsof hij minder "scherp" is. Maar dat zal wel bijtrekken. (aka ik ben er nog niet aan gewend).

Het kabel management systeem zuigt idd zoals in een van de reviews is te vinden. Verder heb ik er nog niks op aan te merken.

Edit: 1 irritant effect van Display Port is zodra ik de HP uitzet mijn desktop naar 1 van mijn andere 2 schermen vliegt. Ofwel mijn ATI ziet dat er een monitor "losgekoppeld" is. Zodra ik de HP aanzet heb ik daar gewoon weer mijn desktop aangezien ATI nu een "nieuwe" monitor ziet.

HDMI moet ik nog testen

[ Voor 23% gewijzigd door Twazerty op 10-01-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

sorry maar alle schermen met de benamingen V223 of V224 zijn allemaal uitstekend wat betreft beeldkwaliteit. Zwart is zwart. geen-nauwelijks merkbaar ghosting.
Deze Dell is gewoon overpriced!!! Of neem een Acer V223 (kijk op youtube) scherm of kijk naar een ander scherm.
Het liefst bekijk je ze in de winkel.

grts

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:01
ZuzZoo schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:52:
sorry maar alle schermen met de benamingen V223 of V224 zijn allemaal uitstekend wat betreft beeldkwaliteit. Zwart is zwart. geen-nauwelijks merkbaar ghosting.
Deze Dell is gewoon overpriced!!! Of neem een Acer V223 (kijk op youtube) scherm of kijk naar een ander scherm.
Het liefst bekijk je ze in de winkel.

grts
Ik vermoed dat de TS ze ook wel wil bekijken, er zijn echter niet zo veel winkels die schermen ter waarde van computers of notebooks opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
Is de HP ook in hoogte verstelbaar, en heeft -ie een pivot mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 10:16

AnderNeo

Kwartelen

Erwin_Br schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:17:
Is de HP ook in hoogte verstelbaar, en heeft -ie een pivot mogelijkheid?
Yes. Even het topic doorlezen en je was er achter gekomen..

It's not the dying but the living that scares me to death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
Een interesant weetje:

Beide de HP-LW2475w en Dell U2410 gebruiken hetzelfde LCD paneel: de LG philips LM240WU4-SLB1 (24" 6ms g2g H-IPS). Dus de verschillen tussen beide schermen zijn vooral te wijten aan de ASIC's in het scherm en de aansluitmogelijkheden.

datasheet van dit LCD panel: http://www.msc-ge.com/dow...la_allg/lm240wu4-slb1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
[b][message=33248543,noline]... Ook heb ik het gevoel alsof hij minder "scherp" is. Maar dat zal wel bijtrekken. (aka ik ben er nog niet aan gewend).
Deze opmerking verbaasd mij wel.
Ik ben zelf ook bezig met fotografie en heb ook de HP staan maar wat mij verbaasde was dat de monitor zo rag scherp was. Ineens zag ik het verschil tussen goedkope tamron lensjes en de dure zut van Nikon... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
De HP 2475w is een IPS-monitore en wide gamut.

Hierbij, vroeg ik me af of ik bij deze monitor die in mijn keuzelijstje staat.
Ook fotobewerking kan doen in een sRGB omgeving of moet ik eerst de bewerkingen doen in aRGB om hierna alles te converteren in sRGB?

Kortom, is de HP 2475w monitor het beste geschikt voor mijn doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt de overstap te maken van mijn goodold iiyama Pro 451 19" crt naar een 24" tft (1920x1200 pixels) beeldscherm.

Aanvankelijk verkende ik 22" tft's, maar daarmee win ik t.o.v. mijn huidige 19" vooral schermruimte in de breedte. Een 24" 16:10 scherm biedt alle werk- en speelruimte voor de toekomst
Ik doe veel met tekst, maar ook fotobewerking. En zo nu en dan wil ik een live-concert of dvd-film haarfijn kunnen bekijken.

Na talloze reviews te hebben gelezen en vergelijkingen te hebben gemaakt, spitste mijn keuze zich toe op schermen van Eizo, NEC, HP en Dell.
Scherp lettend op de verhouding prijs-kwaliteit-mogelijkheden lijkt de alom geroemde HP LP2475W mijn ideale keuze.
Maar ik sta open voor eventuele alternatieven!

NB Als ik me niet vergis, is de HP LP2475W al zo'n twee jaar op de markt. Dat lijkt me vrij lang. Daarom vraag ik me af of er al een opvolger is, dan wel in aantocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS Hoewel zelf een PC-gebruiker, heb ik tijdens mijn speurtocht veel gehad aan deze tekst:
http://www.onemorething.n...voor-je-mac-een-overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:24:
...
NB Als ik me niet vergis, is de HP LP2475W al zo'n twee jaar op de markt. Dat lijkt me vrij lang. Daarom vraag ik me af of er al een opvolger is, dan wel in aantocht is.
Opvolger van de 2475w lijkt me de ZR24w, zie ook [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tip!

Helaas zijn er nog geen heuse reviews over de HP ZR24w. Wel deze: http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=34996594

De ZR24w heeft geen wide gamut, maar misschien is in dat in mijn geval wel een plus (doe niks met pre-editing voor prints of andere toepassingen).

De ZR24w is aangenaam voor het milieu en bovendien aantrekkelijk geprijsd.

Ga me ook nog in de Dell UltraSharp Serie verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb inmiddels eem ZR24w voor me staan, prima schermpje.

Sorry voor de beroerde foto met flits :/
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk227/slamRbamR/P1020771.jpg

Was eerst ook van plan een U2410 te kopen maar na het lezen van het ZR24w topic op hardforum ben ik toch maar voor de HP gegaan.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1491561

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan je ons ook in het kort zeggen om welke reden je dan toch voor de HP ZR24w hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb hier ook een ZR24W staan. Prima scherm. Op bijna alle vlakken is hij perfect. Echter heeft hij wel een irritant IPS glow. Dit bekend dat er een soort grijze waas over vooral donkere plekken zit. Lastig te omschrijven maar best irritant.
Echter heeft het scherm wel:
*perfecte uniformateit
*nauwelijks backlight bleed
*Mooie kleuren
*Redelijk contrast
*Goeie response times
*nauwelijks inputlag

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fijn dat je ons je ervaring deelt :)
Heb je of kan je dit scherm vergelijken met een gelijkaardig scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Moris schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:45:
Fijn dat je ons je ervaring deelt :)
Heb je of kan je dit scherm vergelijken met een gelijkaardig scherm :?
Nope. ik had hiervoor een crappy 226BW(TN). Voor meer ervaringen raad ik het hardforum.com aan. Volgens mij werd die al eerder gelinkt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Moris schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:16:
Kan je ons ook in het kort zeggen om welke reden je dan toch voor de HP ZR24w hebt gekozen?
De voornaamste reden dat ik voor dit scherm heb gekozen is dat ik gewoon te veel wisselende ervaringen heb gezien met de U2410, op hardforum heb ik al wat personen voorbij zien komen die van een U2410 afkwamen na heel wat nare ervaringen en nu heel wat positiever zijn over hun ZR24w.
Heeft denk ik wel te maken dat de U2410 een wide gamut monitor is en die redelijk lastig zijn af te stellen en dat ze misschien slechte ervaringen hebben met de eerste A00 revisie.
Overigens had (heeft?) de HP LP2475w de zelfde problemen als de U2410 maar die heeft nooit op mijn verlanglijstje gestaan.
De tweede reden is omdat de monitor hier bij webshops niet de Dell premium garantie heeft, alleen de garantie van de webshop.
Ik heb nu mijn monitor bij Databyte gekocht en daar heb ik hun garantie en ook nog de 3 jaar garantie van HP.
Om de U2410 op Ebay te kopen is op die moment ook niet echt interessant vanwege de relatief hoge stand van de pond.

Mijn persoonlijke ervaringen zijn wel positief en heb ik eigenlijk maar een echt minpuntje, dat is dat het zwart niet zo zwart is al op mijn Dell 2007WFP.
Zelfs na het calibreren met mijn Spyder 3 Elite krijg ik het niet helemaal recht getrokken.
Ik er wel bij zeggen dat de kwaliteit van de S-IPS paneel van de 2007WFP uitzonderlijk goed is, ik denk toch wel net iest beter dan de H2-IPS die in de ZR24w zit.
Alleen is bij mijn Dell 2007WFP wit ook niet echt wit, misschien is dit vanwege mijn zware rook verslaving maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen en ja ik houd mijn schermpjes natuurlijk wel goed schoon :9
Verder hoor je me niet zeuren, ik heb prima 24 inch 16:10 IPS paneel voor me staan voor 384€ waar ik heel blij mee ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Earzz op 17-04-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@Earzz: Aan de hand van je specs en je bureaubladachtergrond die te zien is op de vorige pagina, neem ik aan dat je ook wel eens zit te gamen. Misschien helemaal off-topic, maar hoe gaat dat? Heb je ooit enige ghosting bemerkt met de ZR24w?

[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 17-04-2010 18:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Earzz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:29:
[...]
Mijn persoonlijke ervaringen zijn wel positief en heb ik eigenlijk maar een echt minpuntje, dat is dat het zwart niet zo zwart is al op mijn Dell 2007WFP.
Zelfs na het calibreren met mijn Spyder 3 Elite krijg ik het niet helemaal recht getrokken.
Ik er wel bij zeggen dat de kwaliteit van de S-IPS paneel van de 2007WFP uitzonderlijk goed is, ik denk toch wel net iest beter dan de H2-IPS die in de ZR24w zit.
Om de monitor te kalibreren, had je de monitor eerst op de fabrieksinstellingen gezet, om hierna enkel het contrast en helderheid te regelen via de menu v/d monitor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Krylinck schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:13:
@Earzz: Aan de hand van je specs en je bureaubladachtergrond die te zien is op de vorige pagina, neem ik aan dat je ook wel eens zit te gamen. Misschien helemaal off-topic, maar hoe gaat dat? Heb je ooit enige ghosting bemerkt met de ZR24w?
Nog totaal niets kunnen opmerking kwa ghosting, heb het tot nu alleen maar een beetje Bad Company 2 gespeeld dus echt uitgebreid kan ik hier niet op in gaan.
Verder heb ik wel gelezen op hardforum dat de monitor nagenoeg geen last van ghosting heeft, hier ben ik zelf ook maar van uit gegaan.
Moris schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:00:
[...]

Om de monitor te kalibreren, had je de monitor eerst op de fabrieksinstellingen gezet, om hierna enkel het contrast en helderheid te regelen via de menu v/d monitor :?
Tuurlijk heb ik de monitors voordat ik ging kalibreren op de factory settings gezet en via de monitor contrast, helderheid en RGB ingesteld.
Gewoon netjes de instructies gevolgd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Earzz op 17-04-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, staat de RGB ook op 6500K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Yep in Spyder zo geselecteerd en de monitoren handmatig daarop ingesteld.
Gamma staat op 2.2 ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fijn, nu weet ik hoe je de monitor hebt ingesteld om een goede beoordeling te kunnen geven.
Had je niet liever een aRGB monitor gehad ipv een sRGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Moris schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:45:
Fijn, nu weet ik hoe je de monitor hebt ingesteld om een goede beoordeling te kunnen geven.
Had je niet liever een aRGB monitor gehad ipv een sRGB?
Waarschijnlijk wel ook al doe ik niet gek veel met foto bewerking.
Ik kon het gewoon niet over mijn hart krijgen om iets meer geld uit te geven voor een monitor die lastiger is om te kopen (Ebay).
Ik zal het zo zeggen, als de U2410 bijvoorbeeld bij Databyte gewoon de Dell premium garantie had had ik hem gewoon daar gehaald.
Ze hadden de U2410 daar wel staan voor 527€ maar geen Dell garantie vind ik echt niet kunnen en dat ook nog eens voor die prijs.
Redcoon en 4Launch hebben m ook voor een nette prijs staan maar wederom geen Dell garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Waarom heb je de Dell U2410 niet in België gekocht bij CS Solutions, die stond daar toch aan een zeer mooie prijs :)
Had deze geen Dell Premium garantie, werkordernummer of was er iets mis :?

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 17-04-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Moris schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:31:
Waarom heb je de Dell U2410 niet in België gekocht bij CS Solutions, die stond daar toch aan een zeer mooie prijs :)
Had deze geen Dell Premium garantie, werkordernummer of was er iets mis :?
Dat was dus wel de bedoeling dat ik m daar ging halen maar ik had geen zin in verassingen ook al heeft hij mij verteld dat de U2410 3 jaar Premium garantie heeft.
Had geen zin om daar het scherm op te halen en er vervolgens achter te komen dat er geen workordernumber op zit, wel ver gezocht maar het kan natuurlijk altijd.

Ik ben al wantrouwig bij grotere zaken laat staan bij zo'n kleine onbekende onderneming buiten Nederland.
Ik kan er niets aan doen, ben gewoon een wantrouwig/voorzichtig persoon die niet graag op zijn bek gaat.

Een aantal jaren terug was ik er ook zo angstig voor toen ik mijn 2007WFP ging ophalen bij Supradictus, toen heb ik gelukkig geen problemen met mijn schermpje gekregen maar je ziet nu wel dat er een aantal mensen wel gedupeerd zijn door QSIX (Supradictus).

[ Voor 0% gewijzigd door Earzz op 18-04-2010 15:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Op deze link, kan je wat foto's zien van de HP ZR24R :?
Lijkt me inderdaad voor zijn prijs een leuke monitor :)

Ik zou graag deze HP eens naast een Dell u2410 willen zien staan.

[ Voor 45% gewijzigd door Moris op 18-04-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Hoe bevalt jou U2410 eigenlijk Moris? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd na.
Ik heb m zien staan bij Databyte toen ik mijn HP ging ophalen en kwa design is hij zeker wel een stukje mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zit ook te twijfelen of ik een Dell U2410 zal nemen. Qua design vind ik hem fantastisch, de OSD vind ik mooi gedaan met de knoppen die nagenoeg onzichtbaar zijn zonder gebruik. En volgens specs lijkt het me het meest complete model.

Je kan waarschijnlijk geen buil vallen aan elk van de modellen hier, maar toch.. Je wilt gewoon het beste voor jezelf. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:32
ik ben gewoon super tevreden van mijn U2410 (bij xpsdirect gekocht op ebay 2 maand geleden).

Rev01 en geen enkel probleem met de monitor. Eens calibrated is hij perfect. (zowel sRGB als de Standard preset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
pingkiller schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:38:
Ik heb hier ook een ZR24W staan. Prima scherm. Op bijna alle vlakken is hij perfect. Echter heeft hij wel een irritant IPS glow. Dit bekend dat er een soort grijze waas over vooral donkere plekken zit. Lastig te omschrijven maar best irritant.
Dit is niet te verhelpen is het menu?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Bull schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:27:
[...]

Dit is niet te verhelpen is het menu?
Neen. Zover ik begrepen heb, heeft het te maken met de polaristatie of iets dergelijks. Het is inherent aan IPS monitoren. Alleen (veel) duurdere modellen hebben er geen last van. Maar goed, technisch snap ik geen hol van dit verhaal, dit is wat ik op internet heb gelezen.
Overigens heb ik geen last van ghosting maar ben ook geen diehard fps'er(alleen wat bad company 2 gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Hier net even een stukje over gelezen op TFT Central, het schijnt dat dit een beetje een H-IPS issue bij goedkopere panelen is.

Dit stukje is geschreven door Simon Baker, de man achter TFT Central.

a white glow is also more associated with H-IPS panel technology, whereas the older S-IPS panels (differing structure of pixels) can sometimes show a characteristic purple colour glow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Vage shit hoor en ik snap dat dit (zeer) storend kan zijn.

Pff, nu vind ik nooit een goeie 24" monitor met een IPS paneel als vervanging voor mijn huidige. |:(

Ik moet denk ik toch maar voor de Philips 240PW9ES gaan. Mijn broertje heeft em al een tijdje en hij bevalt prima en heeft na calibratie mooi beeld. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bull op 19-04-2010 17:39 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Bull schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:37:
Vage shit hoor en ik snap dat dit (zeer) storend kan zijn.

Pff, nu vind ik nooit een goeie 24" monitor met een IPS paneel als vervanging voor mijn huidige. |:(

Ik moet denk ik toch maar voor de Philips 240PW9ES gaan. Mijn broertje heeft em al een tijdje en hij bevalt prima en heeft na calibratie mooi beeld. :)
Dat is toch ook IPS. ;)
Daar had ik een tijdje geleden ook een oogje op, maar ik wou graag displayport erbij.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wanneer ik via een winkel een monitor van Dell koop!

En graag de “Dell Premium garantie van 3 jaar” wil hebben :)
Moet er dan steeds een sticker van Dell op de doos kleven met werkordernummer :?
De verkoper beweert dat deze garantie ook via hun winkel kan lopen en voor de service zorgen.

Ik wil namelijk snel een monitor gaan afhalen, vandaar de vraag!

[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 19-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Moris schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:11:
Wanneer ik via een winkel een monitor van Dell koop!

En graag de “Dell Premium garantie van 3 jaar” wil hebben :)
Moet er dan steeds een sticker van Dell op de doos kleven met werkordernummer :?
De verkoper beweert dat deze garantie ook via hun winkel kan lopen en voor de service zorgen.

Ik wil namelijk snel een monitor gaan afhalen, vandaar de vraag!
Je hebt toch al een U2410 of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
FlatpanelsHD komt met een review van de HP ZR24W en ze gaan hem vergelijken met de Dell U2410.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1271755973

[ Voor 10% gewijzigd door rsvmark op 21-04-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Earzz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:22:
[...]

Waarschijnlijk wel ook al doe ik niet gek veel met foto bewerking.
Ik kon het gewoon niet over mijn hart krijgen om iets meer geld uit te geven voor een monitor die lastiger is om te kopen (Ebay).
Ik zal het zo zeggen, als de U2410 bijvoorbeeld bij Databyte gewoon de Dell premium garantie had had ik hem gewoon daar gehaald.
Ze hadden de U2410 daar wel staan voor 527€ maar geen Dell garantie vind ik echt niet kunnen en dat ook nog eens voor die prijs.
Redcoon en 4Launch hebben m ook voor een nette prijs staan maar wederom geen Dell garantie.
Ik heb Databyte de vraag gesteld hoe het zit met de garantie van de hp zr24w en de Dell U2410 en kreeg dit als antwoord:

Wij leveren op alle producten van ons de fabrieksgarantie, de garantie van Dell/HP geldt dus ook bij ons. U kunt dit wel via ons laten verlopen, in veel gevallen sturen wij uw product nadat het we het getest hebben, dan weer door naar de fabrikant.

Eventueel kunt u wel bij ons een volledige pixelgarantie afsluiten, waarmee u uw monitor binnen 8 dagen na het ontdekken van een dode pixel kosteloos kunt omruilen.

Is dit nou Dell garantie of niet?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar de 2 monitors (HP LP2475 en HP ZR24w) hier genoemd. Ik heb verscheidende reviews gelezen van de HP LP2475. De reviews van prad en tftcentral gaven mij een goede indruk van de monitor. Van de HP ZR24w kon ik echter geen volledige review vinden.

Ik werk heden nog op mijn dell xps m1710 laptop en programeer er voornamelijk op. Verder hou ik er van om 's avonds een filmpje te kijken voor het slapen gaan en game af en toe.

nu wil ik eerst een extra monitor verbinden aan me laptop sinds ik nog geen desktop heb en mijn bugdet op het moment niet toerijkend is voor een nieuwe. Zo kan ik tijdens het progameren mijn code op het grote scherm tonen ( eventueel in portait mode) en al het naslag werk op de laptop. Wanneer ik dan eindelijk een desktop aanschaf wil ik nog een tweede monitor er naast zetten.

Nu is mijn vraag of deze schermen geschikt zijn voor mij voor wat ik er wil mee doen?

Ik doe niet echt aan fotobewerking. Slechts wat grafische ontwerpen in photoshop.

Dus het komt er een beetje op neer aan wie jullie dit scherm aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Vandaag, ben ik dan uiteindelijk deze Dell U2410 ter plaatsen gaan afhalen bij CS Solutions.
De man van deze winkel was me via mail, snel, vriendelijk en behulpzaam.
Bij afhaling stond alles netjes klaar, doos, factuur, Hdmi-kabel en als extra een degelijke stroomkabel, want die zat niet standaard in de doos. Ter plaatsen heb ik nog de nodige info gekregen en mocht er toch nog iets zijn, dan moest ik het spoedig laten weten.

Wat betreft de garantie, die zit goed, standaard 3 jaar Dell Premium garantie via de winkel of Dell.
Een sticker van Dell kleeft niet op de doos met werkordernummer, enz..
Hiervoor had ik uit veiligheid vandaag al naar Dell gebeld, waar men mij zeer duidelijk aan de telefoon vermelde.

Deze monitoren, hebben en vertrekken standaard uit het fabriek met de Dell Premium garantie van 3 jaar!!
Dus dat is duidelijk, je hebt die sticker waar iedereen zo naar vraagt niet nodig om van de Dell Premium garantie te genieten.

Ik laat jullie hier nog weten hoe de monitor me bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 20-04-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Moris

Heb jij bij de dell last van een roze tint, voornamelijk op witte achtergronden? Zoals hier boven te lezen ben ik dus ook opzoek naar een van deze monitors.

Weet je toevallig welke revisie je hebt ontvangen? A00 of A01?

Ik ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb vandaag de monitor gekalibreert, wat een groot verschil :9~
Geen last van een roze tint en na de kalibratie nog steeds geen roze tint te zien.
De Revisie is 01 en daar ben ik nu wel echt zeker van, want ik heb het dubbel en dubbel gecheckt om zeker te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Op tftcentral staat nu een review van de zr24w.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm

Hij wordt hierin ook vergeleken met de U2410 en HP LP2475W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39
Ik heb de review ook even bekeken, omdat ik geïnteresseerd ben in een overstap van mijn Samsung 930 BF (TN) naar iets nieuws. Wat ik me vooral afvraag is of ik geen spijt ga krijgen van de relatief slechte contrast- en zwartwaarden (zelfs na calibratie als ik de review moet geloven). Iemand ervaring met de overstap van TN naar IPS en bereid zijn ervaringen te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oorspronkelijk was dit topic echt op de grens van ongewenste "boodschappenlijstje", maar ivm uitgebreide eigen inzet topicstarter hebben we hem opengelaten. Nu wordt het helaas met minder inzet geschopt en verzandt het een beetje in slowchat. Dat is helemaal niet de bedoeling, dus hij gaat dicht.

Sowieso algemene regel:
Eén topic per vraag, kaap dus niet zomaar andermans topic, zeker niet maanden na dato. Het is mooi dat je met de search andere vergelijkbare topics vindt, maar ga die topics niet offtopic vervuilen, verwijs ernaar in de topicstart van een eigen topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.