Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft iemand enig idee wat stabiele klokwaarden zijn op de HD5770 met stock cooling (reference model koeler van Club3D).

Hij staat nu op 950/1300, maar het moet toch hoger kunnen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 5970 verbonden met mijn tv en beeldscherm, het komt echter voor dat het beeld van de tv, wanneer verzonden via pc, soms opeens sepia/negatief wordt... heel vreemd... waaraan zou dit kunnen liggen. Het beeld wordt verstuurd via een hdmi kabel (2e display port)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
flashed er hier iemand wel eens zijn bios op de videokaart?
of alleen als er problemen zijn?
Ik heb net een nieuwe 5870 vapor-x sapphire
Ik heb mijn moederboard wel meteen geflashed, want er waren wel heel veel bugs opgelost.
Ik weet niet of het bij de ATI kaarten gaat om veel opgeloste bug,
of alleen tweaks om frequenties / voltages aan te kunnen passen ez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09-2010
Hey mensen,

ik heb het volgende probleem met mijn Asus HD5870 videokaart.
tijdens het spelen van verschillende games zeg even voor de duidelijkheid (Gears of war, en the sims 3)
krijg ik zodra ik beweeg met de muis.een aantal strepen in beeld. het lijkt net of het beeld zich niet goed ververst ofzo (hapert). heb de drivers 10.2 geinstalleerd en de hotfix hiervoor. tijdens het spel L4D 2 heb ik dit probleem niet.
bij een vriend van mij is het ook bij deze games maar niet zo erg. het is enorm storend en krijg er ook hoofdpijn van.
weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Mijn specs nog even op een rijtje

Asus HD5870
AMD Phenom II X4 925 2.8GHz 8MB AM3
Asus M4A785TD-V Evo AMD 785G, SATA2 RAID, HDMI
Cooler Master Voeding Realpower 620W Modular
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Samsung TFT Monitor P2250 22", DVI (zwart)

groetjes

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Gebruik je v-sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Hylian103 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:44:
Hey mensen,

ik heb het volgende probleem met mijn Asus HD5870 videokaart.
tijdens het spelen van verschillende games zeg even voor de duidelijkheid (Gears of war, en the sims 3)
krijg ik zodra ik beweeg met de muis.een aantal strepen in beeld. het lijkt net of het beeld zich niet goed ververst ofzo (hapert). heb de drivers 10.2 geinstalleerd en de hotfix hiervoor. tijdens het spel L4D 2 heb ik dit probleem niet.
bij een vriend van mij is het ook bij deze games maar niet zo erg. het is enorm storend en krijg er ook hoofdpijn van.
weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Mijn specs nog even op een rijtje

Asus HD5870
AMD Phenom II X4 925 2.8GHz 8MB AM3
Asus M4A785TD-V Evo AMD 785G, SATA2 RAID, HDMI
Cooler Master Voeding Realpower 620W Modular
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Samsung TFT Monitor P2250 22", DVI (zwart)

groetjes

Robin
Eerste vraag: wat heb je zelf al geprobeerd?

Voor de duidelijkheid wij kunnen hier wel met 100 oplossingen komen, maar je vertelt niet wat je zelf al hebt ondernomen....
Om je toch een beetje op weg te helpen, installeer je drivers eens opnieuw, probeer eventueel catalyst 10.1 of de beta 10.3. Installeer laatste directx update (february 2010). Zorg dat de rest van je systeem up-to-date is.
Vertel ook even welk OS je draait en heb je je OS opnieuw geïnstaleerd sinds je je HD5870 hebt? Als je hiervoor een nVidia kaart had, dan raad ik je van harte aan om je OS opnieuw te installeren, anders blijft het zoeken naar een naald in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nou. ik heb 10.2 er weer af gegooid, ik heb hetzelfde als met de 9.11 toen, windows die niet goed wil opstarten en 2x een hanger in windows. erg vreemd weer en ik kan er zo direct ook geen oplossing voor vinden. dus ik ben weer terug bij 10.1

tevens heb ik mijn 8800gt eruitgehaald als ded. physx. iemand anders al gemerkt dat het geblokkeerd is in 10.2? om de een of andere reden staat de 8800gt bij mij als primaire kaart, wil ik met 10.2 CCC openen, dan zegt hij dus dat er geen ondersteunde kaart aanwezig is en start de interface van CCC niet op, via het taakbalk icoon kan ik nog wel instellingen doen, maar overdrive en cfx zijn dan niet te benaderen.

in 10.1 en daarvoor stond de 8800gt ook als eerste, maar dan kon ik bij display manager even de 58** kaarten selcteren en werden alle opties weer zichtbaar.

dat is iig mijn ervaring met 10.2... wachten op 10.3 dus.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste mensen,

Hiervoor had ik als driver 10.1 geinstalleerd met de hotfix. Ik kon gewoon een tweede scherm aansluiten Philips FullHD scherm direct en via onkyo receiver middels een HDMI-aansluiting. Alles werkte naar behoren inclusief het geluid. Afgelopen donderdag wilde ik 10.2 installeren maar ging eerst 10.1 de-installeren en dit leide tot opstart problemen van mijn pc :-( systeem kon geen x64 drivers vinden en herstel middels een mijn windows 7 cd lukte ook niet. Dus het werd een schone installatie... Na nieuwe installatie heb ik eerst drivers 10.2 geinstalleerd en vervolgens hdmi-kabel aangesloten op mijn receiver. Mijn receiver geeft aan bron 1080p 60 Hz naar tv 1080p 60 Hz zoals het ook in ccc ingesteld is maar op een of andere manier krijg ik dikke zwarte randen wat ik hiervoor niet had. Hiervoor kon ik met Windvd2010 DTS-HD Master Audio en Dolby-TrueHD afspelen wat nu ook niet meer kan, heb wel de laatste Ati audio drivers geinstalleerd van realtek. Heeft iemand anders ook dezelfde problemen?

Trouwens heb ook drivers 9.11, 9.12 en 10.1 geprobeerd.

Mijn hoofdscherm heeft een resolutie van 1650*1080@60Hz
Windows 7 x64 Ultimate
AMD x64 dualcore 5600+
3 GB DDR2 geheugen
Asus HD 5870
Ati Catalyst 10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
zakutera schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:32:
flashed er hier iemand wel eens zijn bios op de videokaart?
of alleen als er problemen zijn?
Ik heb net een nieuwe 5870 vapor-x sapphire
Ik heb mijn moederboard wel meteen geflashed, want er waren wel heel veel bugs opgelost.
Ik weet niet of het bij de ATI kaarten gaat om veel opgeloste bug,
of alleen tweaks om frequenties / voltages aan te kunnen passen ez.
Er is een nieuwe BIOS van ATi vrijgegeven, deze lost volgens mij wat dingen op mbt het GDDR5-geheugen en hoe deze tussen 2D en 3D clocks swicht. Ook kan de kaart ineens op iets lager voltage stabiel blijven werken, dus je kunt of wat hoger OC'en, of de kaart iets minder laten verbruiken. En ik heb trouwens wat ervaring met VGA flashen :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Op dit moment heb ik in GOW de V-Sync uitstaan.
Eerste vraag: wat heb je zelf al geprobeerd?

Voor de duidelijkheid wij kunnen hier wel met 100 oplossingen komen, maar je vertelt niet wat je zelf al hebt ondernomen....
Om je toch een beetje op weg te helpen, installeer je drivers eens opnieuw, probeer eventueel catalyst 10.1 of de beta 10.3. Installeer laatste directx update (february 2010). Zorg dat de rest van je systeem up-to-date is.
Vertel ook even welk OS je draait en heb je je OS opnieuw geïnstaleerd sinds je je HD5870 hebt? Als je hiervoor een nVidia kaart had, dan raad ik je van harte aan om je OS opnieuw te installeren, anders blijft het zoeken naar een naald in een hooiberg.
Hey heb in alle haast deze post gemaakt. niet efficient genoeg zie ik nu ;).
wat heb ik geprobeerd.

Ik heb:

- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Vsynch uit en aan gezet
- Hotfix gedraait voor 10.1
- Driver 10.2 geinstalleerd.
- lagere resoluties toegepast. (maar ik vind dat dat niet mag kunnen)
- Asus drivers geinstalleerd

Heb op dit moment windows 7 64 bit draaien. en heb de catalyst software 10.2.
zoals ik al zei heb ik met L4D2 geen problemen eveneens met de filmpjes in Gears of war.
misschien een instelling in game?

Groet

Hylian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Hylian103 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:51:
[...]

Op dit moment heb ik in GOW de V-Sync uitstaan.

[...]

Hey heb in alle haast deze post gemaakt. niet efficient genoeg zie ik nu ;).
wat heb ik geprobeerd.

Ik heb:

- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Vsynch uit en aan gezet
- Hotfix gedraait voor 10.1
- Driver 10.2 geinstalleerd.
- lagere resoluties toegepast. (maar ik vind dat dat niet mag kunnen)
- Asus drivers geinstalleerd

Heb op dit moment windows 7 64 bit draaien. en heb de catalyst software 10.2.
zoals ik al zei heb ik met L4D2 geen problemen eveneens met de filmpjes in Gears of war.
misschien een instelling in game?

Groet

Hylian
Nogmaals de vraag of je je OS opnieuw hebt geïnstalleerd nadat je je hd5870 had ingebouwd?

p.s. je hoeft niet elke keer groet onder je post te zetten, dat doen wij tweakers automatisch al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Gurneyhck schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Nogmaals de vraag of je je OS opnieuw hebt geïnstalleerd nadat je je hd5870 had ingebouwd?

p.s. je hoeft niet elke keer groet onder je post te zetten, dat doen wij tweakers automatisch al ;)
Nee heb ik niet gedaan ;) ik heb hem zonder kaart geinstalleerd met de standaard VGA driver.
toen de kaart erin zat heb ik de driver 10.1 geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door hylian op 22-02-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Gurneyhck schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Is dat trouwens niet wat overdreven tegenwoordig? Windows 7 kan Nvidia en ATI drivers naast elkaar draaien, ik heb zelf een HD5870 en GTS250 (voor physics) en dat werkt uitstekend. Als ik mn monitor kabel in de nvidia kaart doe (om bijvoorbeeld PES zonder haperingen te spelen) werk het ook prima.

Kan me daarom niet voorstellen dat een re-install van windows 7 iets uitmaakt, kost alleen gigantisch veel tijd met savegames back-up, re-install etc.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
anathema schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:02:
[...]

Is dat trouwens niet wat overdreven tegenwoordig? Windows 7 kan Nvidia en ATI drivers naast elkaar draaien, ik heb zelf een HD5870 en GTS250 (voor physics) en dat werkt uitstekend. Als ik mn monitor kabel in de nvidia kaart doe (om bijvoorbeeld PES zonder haperingen te spelen) werk het ook prima.

Kan me daarom niet voorstellen dat een re-install van windows 7 iets uitmaakt, kost alleen gigantisch veel tijd met savegames back-up, re-install etc.
Ik hoop het in iedergeval niet, want deze installatie is nog geen maand oud. en er is weinig op gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
anathema schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:02:
[...]

Het kan goed gaan ja, maar het kan ook veel vage problemen opleveren. Vandaar toch maar de vraag.

Maar zo te zien is jouw (Hylian) probleem niet zó simpel op te lossen, misschien even een eigen topic aanmaken. Voordat dit topic 2-3 pagina's gevuld wordt met jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik ben ook zonder reinstall van nvidia naar ati gegaan, je moet alleen driversweeper ff draaien en alles van nvidia eraf knikkeren.

http://downloads.guru3d.c...er-%28Setup%29_d1655.html

Ik had zonder driversweeper te draaien bijv slowdowns in dirt 2, waren na de cleanup verdwenen :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Verderf schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:14:
Ik ben ook zonder reinstall van nvidia naar ati gegaan, je moet alleen driversweeper ff draaien en alles van nvidia eraf knikkeren.

http://downloads.guru3d.c...er-%28Setup%29_d1655.html

Ik had zonder driversweeper te draaien bijv slowdowns in dirt 2, waren na de cleanup verdwenen :)
heb ik al gedaan :) alleen werdt daar niet op gereageerd

Probleem met Asus HD5870

Dus als iemand mij kan helpen? heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik overweeg om een 5850 aan te schaffen. Ik heb een p35 mobo met slechts pci-e 1.2.
De 5850 is gemaakt voor pci-e 2.0.

Is er noemenswaardig verschil tussen die twee. Of is het net iets zoals4x agp vs 8x agp? (meer marketing dan realiteit?) Google geeft mij niet echt een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Tijs_a schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:58:
Ik overweeg om een 5850 aan te schaffen. Ik heb een p35 mobo met slechts pci-e 1.2.

Is er noemenswaardig verschil tussen die twee. Of is het net iets zoals4x agp vs 8x agp? (meer marketing dan realiteit?) Google geeft mij niet echt een duidelijk antwoord.
misschien klein beetje performance verlies, zul je niet veel van merken

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
Darkasantion schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:20:
[...]

Er is een nieuwe BIOS van ATi vrijgegeven, deze lost volgens mij wat dingen op mbt het GDDR5-geheugen en hoe deze tussen 2D en 3D clocks swicht. Ook kan de kaart ineens op iets lager voltage stabiel blijven werken, dus je kunt of wat hoger OC'en, of de kaart iets minder laten verbruiken. En ik heb trouwens wat ervaring met VGA flashen :)
Mijn nieuwe Vapor-X HD5870 van Sapphire van 19feb heeft in de fabriek al de bios van 3feb meegekregen :)

3D Mark testje... van ~34C naar ~65C (omgeving 22-23C), fan van 21% naar 39%, en nog steeds stil :)
Dat is wel precies de grens... je kan overclocken natuurlijk,
maar als ik even handmatig de fan op 50% zet,
dan hoor ik hem opeens heel duidelijk.
Maja, voor iemand die wil overclocken is geluid geen probleem natuurlijk.
En voor iemand die een stille machine wil, werkt deze nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nou, wat grappig....

Gisteren lees ik over iemand die ervaring had met een brommende koeler in zijn Sapphire Radeon HD5870.
Vanochtend bij het aanzetten van mijn PC, begint de mijne ineens hetzelfde te doen. :/

Nu heb ik met ATI Overdrive even de Fan laten blazen op 100% en na een minuut of 10 leek het gebrom weer weg te zijn.
Het lijkt er dus op alsof de as van de motor een beetje aanloopt na een poos in gebruik te zijn.
(Misschien door vuil).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Tijs_a schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:58:

Hooguit 2% performance-verlies (serieus 2%). Dus gewoon lekker een 5850 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:48
Da_maniaC schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:53:
Nou, wat grappig....

Gisteren lees ik over iemand die ervaring had met een brommende koeler in zijn Sapphire Radeon HD5870.
Vanochtend bij het aanzetten van mijn PC, begint de mijne ineens hetzelfde te doen. :/

Nu heb ik met ATI Overdrive even de Fan laten blazen op 100% en na een minuut of 10 leek het gebrom weer weg te zijn.
Het lijkt er dus op alsof de as van de motor een beetje aanloopt na een poos in gebruik te zijn.
(Misschien door vuil).
Dit heb ik dus ook gehad met mn 5870 (en met een x800, en met een 9700). Blijkbaar gaan kwaliteitfans en ATi niet zo goed samen. Ik heb er zelf maar een aftermarket cooler opgezet, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ben eigenlijk wel benieuwd of je de 5870 Lightning bios in mijn 5850 kan flashen,vanwege de non-ref.pcb.
Draai nu al de msi unlock 5870 bios, of zou de Lightning bios niks uitmaken?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van het weekend nieuwe hardware ingebouwd (nieuwe geheugen + moederbordje geil 1333 ddr3 en gd70) alleen maar gezeik met me 5970 sindsdien
random crashes atimkdiag crasht geloof alle drivers nu wel geprobeerb snap er niks van
tips zou handig zijn
mvgr

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Meer info ook.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je nog meet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
En waarom niet?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
zakutera schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:15:
[...]

Mijn nieuwe Vapor-X HD5870 van Sapphire van 19feb heeft in de fabriek al de bios van 3feb meegekregen :)

3D Mark testje... van ~34C naar ~65C (omgeving 22-23C), fan van 21% naar 39%, en nog steeds stil :)
Dat is wel precies de grens... je kan overclocken natuurlijk,
maar als ik even handmatig de fan op 50% zet,
dan hoor ik hem opeens heel duidelijk.
Maja, voor iemand die wil overclocken is geluid geen probleem natuurlijk.
En voor iemand die een stille machine wil, werkt deze nog steeds prima.
Ik dacht dat de nieuwe vapor-x best slecht was, op deze site staat een vergelijking met de rev. 1 en is de rev. 2 veel warmer http://www.pcgameshardwar...tom-PCB-reviewed/Reviews/

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:28
Klein vraagje, ik heb een Radeon 4870 met een 40 inch Sony Bravia als scherm (aangesloten via HDMI). Nou heb ik zojuist Windows7 opnieuw geinstalleerd en tevens de laatste nieuwe Catalyst drivers. En nou is het beeld niet beeldvullend, zwarte balken rondom. Ik weet dat hier voorheen een instelling voor was in het CCC. Zonde om hiervoor een nieuw topic aan te maken, wellicht dat iemand eenzelfde probleem heeft gehad bij het aansluiten van een tv scherm aan zijn Radeon.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig dat gat tussen de 57xx series en de 58xx series.
Hier goed te zien:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/5700_101209230406/20444.png

Het is net even te groot qua performance en ik vind die 58xx kaarten nog net een tikkie te duur naar mijn smaak.

Er is voor mij echter wel een soort van deadline in de vorm van de release van Battlefield Bad Company 2 volgende week :P
(Heb nu nog een 8800GT...dus dat is op het tandvlees waarschijnlijk)

Misschien toch maar een 5750 dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik ben van plan een Dell Inspiron desktop met een 250W voeding met ATI 5450 low profile een kleine grafische upgrade te geven. Kan iemand mij uitleggen waarom er voor de ATI 5450 officieel een 400Watt voeding wordt aanbevolen?

400w lijkt me nogal overkill als ATI zelf meldt dat de kaart onder load maar zo'n 20W verbruikt. 8)7

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Omdat de mensen die een HD5450 kopen vaak een gare 300/400 Watt voeding kopen, vooral als er wel even 1GB op die HD5450 zit. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

peakaboo schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:21:
Kan iemand hier eens posten wat hij (stabiel) haalt met OC (bijv. MSI afterburner + kombustor) op een 5870?

Ben een beetje aan het spelen, kan ik vergelijken met jullie :)

Zit nu na een dikke 25 min op een stabiele OC van:
Core: 950mhz
Mem: 1250mhz
Volt: 1.237
Temp: 71 max
Exact dezelfde snelheden nu en een paar potjes Bad Company 2 mee gespeeld (without saying, op het hoogste kwaliteitsniveau), vrij stabiel dus ook denk ik. En temp was meestal 68/69, letterlijk 1 meting tikte 70 aan maar de rest er onder. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat er nog wel meer in zit >:) (mijn Asus kaart is btw met voltagetweak, aldus de verpakking. volgens de gpu-z sensor log komen de VDDC en VDDCI niet boven resp. 1.1250 en 1.1500 volt uit)

Voorts zie ik ook in die log dat de fan speed nooit boven de 29% uit komt als hij tegen de 70 graden aan zit. Prima hoor want dat is lekker stil, maar van mij mag hij heus wel tijdens een potje gamen wat sneller draaien, er valt niet aan te passen hoe de automatische fancontrole werkt zeker? (naast wat je in overdrive handmatig kunt aanstellen qua fanspeed)

[ Voor 16% gewijzigd door Murk op 23-02-2010 22:40 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

meh.. start net pc opnieuw op en had een seconde of 5 last van de beruchte horizontale strepen denk ik.. ik zag ongeveer 5 strepen in beeld die aan en uit gingen, en ik kan de strepen omschrijven als doorzichtig maar met korrelige structuur..

Toen gelijk de clocks omlaag gegooid naar mijn vorige stabiele oc, en toen kwamen de strepen weer voor 5 seconden maar tot nu toe niets meer gehad. Voor mij maar even geen oc-en meer ... (was overigens far cry 2 op high aan het spelen voordat ik opnieuw ging opstarten)

[ Voor 13% gewijzigd door Murk op 24-02-2010 12:13 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Bullus. Onderbouw je posts eens want lang niet iedereen zit diep genoeg in de tech om alles te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
Majesco schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:20:
[...]

Ik dacht dat de nieuwe vapor-x best slecht was, op deze site staat een vergelijking met de rev. 1 en is de rev. 2 veel warmer http://www.pcgameshardwar...tom-PCB-reviewed/Reviews/
heeft niks met de kaart zelf te maken,
gaat hierbij puur om de fan-instellingen
lagere fanspeed = minder herrie = hogere temperatuur
het is net waar je voor kiest

Bij mij 3DMark Vantage test kwam i niet boven de ~65C
ik zal vanavond eens FurMark proberen

ennuh... er zit bij mij bij de nieuwe batch al de bios van 3 feb in,
review is van eind januari, misschien zit hier verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
zakutera schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:53:
[...]

heeft niks met de kaart zelf te maken,
gaat hierbij puur om de fan-instellingen
lagere fanspeed = minder herrie = hogere temperatuur
het is net waar je voor kiest

Bij mij 3DMark Vantage test kwam i niet boven de ~65C
ik zal vanavond eens FurMark proberen

ennuh... er zit bij mij bij de nieuwe batch al de bios van 3 feb in,
review is van eind januari, misschien zit hier verschil in
FurMark 1.8.0 / GPU Temperature vlakt uit op 76.0C met fanspeed op 54-55% (na 15min)
Met open kast en zonder omgevingsgeluid duidelijk aanwezig.
3 andere temps waar FurMark het niet over heeft, maar GPU-Z wel:
GPU Temp. #1 75.5 (zal wel de gebruikte temp zijn)
GPU Temp. #2 80.0
GPU Temp. #3 81.0

Er komt een warm briesje uit de achterkant,
maar evenveel warme lucht gaat ook weer terug de kast in

Bij welke temperaturen begint het kritiek te worden?
Er zal een temperatuur range zijn waarbij de levensduur verkort natuurlijk ;)

FurMark 1.7 geeft zelfde resultaten...

en toen zag ik de optie Xtreme Burning Mode ^^
Na 15min was de temp toen 78C })
Temp 1/2/3 resp. 78/82/83
Fan 59%
Omgeving temp 21C, openkast

Die 1.7 is alleen niet zo stabiel als je settings wijzigd, die nieuwe 1.8.0 is prima

[ Voor 10% gewijzigd door zakutera op 25-02-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:50:
[...]

Met Bullus. Onderbouw je posts eens want lang niet iedereen zit diep genoeg in de tech om alles te weten.
Hele PCB is anders, hele kaart is anders gaat niet werken lijkt mij. ;)
Kun je natuurlijk zeggen ik flash gewoon zie wel, maar er bestaat natuurlijk altijd een kans dat je hem dood flashed en dat die het ook niet meer doet als je hem als secundairy gebruikt om te flashen.

AMD Nieuwsdiscussie

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
Nou, merk net dat mijn videokaart (8800GTS640 van ongeveer 2,5 jaar oud) overleden is. Had de afgelopen week al een paar hints, maar toen ik net met Modern Warfare 2 bezig was, was dat de druppel. Systeem crasht, allemaal artifacts, nu start hij niet eens meer op. Hij komt voorbij de boot, gaat win 7 laden, en geeft een BSOD waarna hij weer van voren begint.

Alles in modern warfare kreeg andere kleuren, rare strepen op het scherm, zelfs de BSOD kon hij niet lekker op het scherm krijgen. Temperaturen vlak van tevoren nog gechecked, was ongeveer 60 graden stressed dus lijkt me zeker niet teveel.

Nu dus maar even een paar benches bekeken. Denk dat ik voorlopig voor de 5770 ga. Lijkt me redelijk veel bang for buck.

Hierboven heeft iemand het al over tanden bijten en Bad Company 2. Nou, zeg dat wel. Ik heb de beta en krijg rond 30 fps op z'n best op 1680*1050 met alles op het allerlaatst. Zeker niet genoeg dus.

Ik heb al even gelezen, en zie dat de HD5830 eraan zit te komen. Wanneer die een beetje gunstig geprijsd is kan ik daar nog wel over nadenken.

Maar, is het al bekend wanneer die beschikbaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door BobB op 25-02-2010 01:11 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

[b][message=33531997,noline]Ik heb al even gelezen, en zie dat de HD5830 eraan zit te komen. Wanneer die een beetje gunstig geprijsd is kan ik daar nog wel over nadenken.

Maar, is het al bekend wanneer die beschikbaar is?
persoonlijk zou ik voor de 5830 gaan, die komt normaal vandaag uit :)

Verwijderd

5870 Draait hem het beste xD

Verwijderd

defcon84 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:51:
[...]

persoonlijk zou ik voor de 5830 gaan, die komt normaal vandaag uit :)
Nou zie de review op tweakers.
Er staat ook een review op Techspot.
Die is iets positiever dan Tweakers, maar ook niet geweldig.
If it's going to be a $50 gap, then opting for the 5850 will translate in a 20% price premium for a card that is on average 19% faster, based on the 11 games that we tested with.
m.a.w. als de kaart €50 (ik vertaal even direct naar euro´s niet helemaal correct) goedkoper is dan zou het de ongeveer 20% gemiddelde lagere snelheid t.o.v. de 5850 (1:1) rechtvaardigen.
Dat is voor mij teleurstellend.
Ik had een performance verwacht die dichter tegen de 5850 aan zou liggen.
De 5830 mag nu wel een erg scherpe prijs krijgen wil ik hem nog interessant vinden.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Ik ben het met je eens. Daarnaast is een 5850 ook nog verder over te clocken. De 5830 heeft al behoorlijke clocksnelheden...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:33:
van het weekend nieuwe hardware ingebouwd (nieuwe geheugen + moederbordje geil 1333 ddr3 en gd70) alleen maar gezeik met me 5970 sindsdien
random crashes atimkdiag crasht geloof alle drivers nu wel geprobeerb snap er niks van
tips zou handig zijn
mvgr
Clean install Windows??

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

• johnnyvd
  • Laatst online: 07:59
hapSnap schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:08:
[...]

Dit heb ik dus ook gehad met mn 5870 (en met een x800, en met een 9700). Blijkbaar gaan kwaliteitfans en ATi niet zo goed samen. Ik heb er zelf maar een aftermarket cooler opgezet, probleem opgelost.
Sterker nog, mijn fan sloeg op m'n nieuwe 5970 niet eens aan! 97 graden GPU :X snel waterblok gemonteerd...

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
reviews: ATI Radeon HD 5830

Nou, wees maar blij met je dure DX11 kaart, dikke framedrops. Hoe kan dat nou? Dit zouden beesten van kaarten moeten zijn geoptimaliseerd voor DX11 maar je krijgt gewoon prestatie degradatie. Of ligt het aan de software/drivers?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
chim0 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:35:
reviews: ATI Radeon HD 5830

Nou, wees maar blij met je dure DX11 kaart, dikke framedrops. Hoe kan dat nou? Dit zouden beesten van kaarten moeten zijn geoptimaliseerd voor DX11 maar je krijgt gewoon prestatie degradatie. Of ligt het aan de software/drivers?
Het is een grote misvatting dat DX11 alleen voor performance winst zou moeten zorgen...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• defcon84

defcon84

Multipass?

CJ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:07:
[...]

Het is een grote misvatting dat DX11 alleen voor performance winst zou moeten zorgen...
Dx11 dient idd vooral voor extra eyecandy :)

Verwijderd

defcon84 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:11:
[...]

Dx11 dient idd vooral voor extra eyecandy :)
En je kan er donder op zeggen dat die extra eyecandy weer meer performance zal vragen.
Het is denk ik de reden dat kaarten uit de HD4XXX serie, sommige kaarten uit de HD5XXX serie verslaan in performance. Maar dat is een aanname, geen wetenschap.

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Millert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:37:
Klein vraagje, ik heb een Radeon 4870 met een 40 inch Sony Bravia als scherm (aangesloten via HDMI). Nou heb ik zojuist Windows7 opnieuw geinstalleerd en tevens de laatste nieuwe Catalyst drivers. En nou is het beeld niet beeldvullend, zwarte balken rondom. Ik weet dat hier voorheen een instelling voor was in het CCC. Zonde om hiervoor een nieuw topic aan te maken, wellicht dat iemand eenzelfde probleem heeft gehad bij het aansluiten van een tv scherm aan zijn Radeon.
Ik heb hetzelfde probleem als ik mijn Radeon 5870 via hdmi op m'n samsung tv (of via m'n receiver) aansluit.

In XP heb ik wel volledig scherm, maar in Windows 7 niet. Ik fix het door overscanning naar maximaal te schuiven. Bij de maximale instelling is m'n beeld gevuld.

Een ander puntje: wat zijn goede codecs icm de hd5870 voor 1080p content. Met m'n Geforce kaart had ik CoreAVC zodat de videokaart de acceleratie op zich nam maar dit doet de Radeon niet en krijg ik af en toe stotterend beeld. Met ffdshow e.d. blijft het stotteren en dus via de processor gaan volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Lightah op 25-02-2010 11:35 ]

The Unpredictable Striker!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heeft iemand ook iets gemerkt aan de HD5770 icm de 10.3 beta's, dat hij haast willekeurig blijft hangen op de 2D-kloks? Ik doe aan Collatz Conjecture op de GPU maar met eerdere drivers bleef hij altijd netjes doortokkelen op 945MHz (via MSI Afterburner).

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die hier last van hebben.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Lightah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:32:
[...]

Een ander puntje: wat zijn goede codecs icm de hd5870 voor 1080p content. Met m'n Geforce kaart had ik CoreAVC zodat de videokaart de acceleratie op zich nam maar dit doet de Radeon niet en krijg ik af en toe stotterend beeld. Met ffdshow e.d. blijft het stotteren en dus via de processor gaan volgens mij.
Same, ik gebruik CCCP maar volgens mij loopt het ook niet helemaal vloeiend als ik 1080p bekijk op youtube ed.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Bullus schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:09:
Ben eigenlijk wel benieuwd of je de 5870 Lightning bios in mijn 5850 kan flashen,vanwege de non-ref.pcb.
Draai nu al de msi unlock 5870 bios, of zou de Lightning bios niks uitmaken?
Kan problemen geven omdat de kaart ander is. Dus andere Voltage controller en zo.
Daar naast denk ik dat het weinig verschil gaat maken.

Ik heb het zelde gezien dat je echt 25 MHz hoger kan. Maar met mijn 8500 had ik op een gegeven moment wel een bios die stukken beter werkte.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lightah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:32:
Murk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:48:
Same, ik gebruik CCCP maar volgens mij loopt het ook niet helemaal vloeiend als ik 1080p bekijk op youtube ed.
Hebben jullie de Avivo codec wel geinstalleerd?

• Murk

Murk

Is this thing on?

warp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:51:
[...]

[...]

Als je in CCC bij Avivo Video dingen kunt veranderen enzo dan neem ik aan dat het geval is?

Ik ga trouwens 10.1 eraf mieteren en 10.3 beta installen, als ik dat guru3d topic lees hebben veel mensen een flinke boost in games gekregen :9

[ Voor 17% gewijzigd door Murk op 25-02-2010 14:49 ]

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Laat even je ervaring weten dan :). Morgen krijg ik ook een 5870 vapor-X binnen, en ik ben nog aan het twijfelen tussen 10.2 official, of 10.3 beta.. :). Iemand anders al ervaringen atm?

• Lightah

Lightah

Strikes Again

warp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:51:
[...]

[...]

Zit dat niet in de Catalysts dan? Er is zoals gezegd een menu Avivo met een aantal instellingen waar ik verder niet veel aan heb.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Murk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:49:
Als je in CCC bij Avivo Video dingen kunt veranderen enzo dan neem ik aan dat het geval is?
Lightah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:30:
Zit dat niet in de Catalysts dan? Er is zoals gezegd een menu Avivo met een aantal instellingen waar ik verder niet veel aan heb.
Avivo en HDMI audio zijn losse downloads, beide zitten niet bij het complete CCC driver pakket. Dat je bepaalde opties ziet in CCC wil niet zeggen dat de codec ook daadwerkelijk geinstalleerd is. ;)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Oh verrek, zal binnenkort weer ff deel 4 aanmaken :P Moet de TS daarin nog wat aanpassen en was vergeten dat we hier al op pagina 27 waren :(

Verwijderd

Kan bij alle HD5xxx videokaarten het voltage veranderd worden met Afterburner? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit soms niet kan door een non-reference PCB.
Het gaat mij eigenlijk om deze kaart Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2 :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:54:
Kan bij alle HD5xxx videokaarten het voltage veranderd worden met Afterburner? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit soms niet kan door een non-reference PCB.
Het gaat mij eigenlijk om deze kaart Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2 :)
Oei, dat zou ik niet precies weten. Het kan wel op de HD58xx-serie, maar of dat ook met lagere series kan is mij onbekend. Je zult even moeten kijken of jouw kaart met een Voltera chip is uitgerust, zoja, is de kans vrij groot dat je het voltage kunt aanpassen.

Verwijderd

Darkasantion schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:30:
[...]

Oei, dat zou ik niet precies weten. Het kan wel op de HD58xx-serie, maar of dat ook met lagere series kan is mij onbekend. Je zult even moeten kijken of jouw kaart met een Voltera chip is uitgerust, zoja, is de kans vrij groot dat je het voltage kunt aanpassen.
Ik heb de kaart nog niet, maar ben van plan om deze te bestellen, vandaar de vraag :)
En ik heb hier inderdaad naar gezocht, maar wat dat betreft niets gevonden over specifiek deze kaart :/

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Astennu schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:22:
[...]

Kan problemen geven omdat de kaart ander is. Dus andere Voltage controller en zo.
Daar naast denk ik dat het weinig verschil gaat maken.

Ik heb het zelde gezien dat je echt 25 MHz hoger kan. Maar met mijn 8500 had ik op een gegeven moment wel een bios die stukken beter werkte.
Lossere timings van het ram, en meen me te herinneren dat bv bij de x1800 en x1900 het voltage van de core verlagen het ram ook nog eens verder liet klokken, maar dat viel ook in het originele bios vaak met tools te bereiken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Verhogen van de vcore hielp mem OC bij X1X00 series.

• hylian
hey mensen! ik ben er zonet achtergekomen dat ik het fenoneem screen tearing heb in volgende games

- Sims 2
- Gears of war

ik heb driversweep alle drivers laten wissen. en 10.2 catalyst geinstalleerd
ik heb een HD5870.

ik vind het voornamelijk erg vervelend in gears of war.
heb in gears of war vsync aanstaan. en in drivers 10.2 de tripple buffering en de Vsync opengezet.

mijn verder verhaal staat op

Probleem met Asus HD5870

als iemand mij kan helpen!! heel graag. kun je alles even posten in bovenstaand topic.

bedankt

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hoe krijg je eigenlijk in CCC dat normale menu met opties? Nu moet ik eerst op "Grafische" klikken linksbovenin en dan krijg ik een dropdown menu, terwijl ik het normale menu wil zoals in dit plaatje, waar "Ati overdrive" blauw geselecteerd is.

• nedernakker
Murk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:07:
Hoe krijg je eigenlijk in CCC dat normale menu met opties? Nu moet ik eerst op "Grafische" klikken linksbovenin en dan krijg ik een dropdown menu, terwijl ik het normale menu wil zoals in dit plaatje, waar "Ati overdrive" blauw geselecteerd is.
dat plaatje wat jij bijvoegt is de oude CCC interface, wat je nu hebt de nieuwe.... het went wel.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik vind de nieuwe interface vreselijk.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

warp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:08:
[...]

[...]

Avivo en HDMI audio zijn losse downloads, beide zitten niet bij het complete CCC driver pakket. Dat je bepaalde opties ziet in CCC wil niet zeggen dat de codec ook daadwerkelijk geinstalleerd is. ;)
Zo te zien zit avivo standaard in de catalysts. Heb de package apart gedownload en hij zegt dat alles al geinstalleerd is. Ook zie ik op meerdere plekken dat slechts een paar progs avivo gebruiken. Ik wil gewoon x264 mkv's soepel afspelen, lijkt me toch niet teveel gevraagd met zo'n videokaart.

• nedernakker
Majesco schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:46:
Eventuele instellingen kun je ook met rechtermuisknop oop het taakbalk icoon toepassen, hoef je niet in het CCC te zijn.
en anders dan zet je een driver van vorig jaar erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Majesco schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:46:
same here..
volgens mij hebben ze dat gedaan om een volledig scherm reclame te kunnen laten zien als je CCC opstart (je kan natuurlijk ook een andere pagina als startscherm zette)
en reclame -> meer inkomen -> meer geld voor drivers -> goed voor ons :)
Lightah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:52:
[...]

Zo te zien zit avivo standaard in de catalysts. Heb de package apart gedownload en hij zegt dat alles al geinstalleerd is. Ook zie ik op meerdere plekken dat slechts een paar progs avivo gebruiken. Ik wil gewoon x264 mkv's soepel afspelen, lijkt me toch niet teveel gevraagd met zo'n videokaart.
Probeer je mkv's eens met VLC player af te spelen, perfecte gratis player met alle codecs meegeleverd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Is het de moeite om te upgraden van een HD4850 naar een HD5850?
Een kameraad van me deed een miskoop en wil hem terug opsturen, maar ik mag hem overkopen (260 euro, heeft hij betaald, met verzendkosten)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Lees gerust even alle topics en reviews door over die kaart, natuurlijk heeft dat zin man, wat denk je dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je kan natuurlijk ook even zelf wat moeite doen en een paar reviews zoeken, 5 seconde werk op Google en je bent er. Trust me, zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Spaiker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:13:
Een kameraad van me deed een miskoop en wil hem terug opsturen, maar ik mag hem overkopen (260 euro, heeft hij betaald, met verzendkosten)
Waarom was het een miskoop? Maar goed alst een maat van je is dan zal wantrouwen uit den boze zijn.

Lees dit eens, dat gaat over iemand die overweegt om van CrossfireX 4850 over te stappen naar één 5850. Zelfs dat wordt nog aangeraden, de snelheid is ongeveer gelijk van 2 4850 en 1 5850 maar die laatst kan beter overclocked worden, om nog maar te zwijgen over stroomverbruik en directx 11.

Maar persoonlijk weet ik niet of ik het zou doen, je kan de meeste games nog wel prima spelen op een niet al te beroerde kwaliteit, dus je kunt ook gewoon wachten op de volgende generatie, of wachten tot de 5870 in prijs daalt over wat maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
Nu de 5830 uit is weet ik dat die het in ider geval niet wordt, ik zocht rond de 150 euro en zie dat de 5830 daar dik bovenuit komt.

Nu ga ik toch maar voor de 5770. Omdat ik 2x DVI nodig heb komt alleen die van Sapphire in aanmerking.

Nu ben ik de afgelopen dagen op de pricewatch aan het kijken. Tot gisteren stond de old version (met grote vierkante koeler) er nog op.

Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/computer/grafische-kaart/sapphire-radeon-hd-5770-p_550130vb.png

Nu is die weg, maar staat er een ovalen koeler op:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Sapphire%20and%20TUL%205770%2000001.jpg

Maar, nu zie ik wéér een nieuwe versie bij Alternate maar nog niet in de PW staan:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dtvqj7.png

Van de andere kant lees ik weer berichten dat er ook weer veel slechte dingen gezegd worden over de kaarten (grey screens ed.).

Wie kan me hiermee verder helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door BobB op 27-02-2010 16:19 . Reden: plaatje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Jejking schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:19:
Je kan natuurlijk ook even zelf wat moeite doen en een paar reviews zoeken, 5 seconde werk op Google en je bent er. Trust me, zo moeilijk is het niet.
Dit is een ervaringen topic, daarom vroeg ik ernaar, moet je niet zo bot op antwoorden, je doet precies of ik niet weet wat google is, terwijl ik gewoon wat ervaringen vraag...

Het was geen miskoop, enkel dat hij de 5870 besteld had, en er een fout is gebeurt bij zn online shop, waardoor hij de verkeerde kreeg toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Laatst online: 12-09 15:14
Spaiker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:13:
Sla een generatie over !

je mist niks niks kwa performance en niks kwa features.

Pas als je upgrade na een 2de generatie dan zal je er flink wat profijt van hebben.

van een 4850 naar een 5850 is het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat een onzin...

De HD5850 is een keer zo snel, is veel energie zuiniger, en heeft DX11...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Bobbus schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:39:
Nu de 5830 uit is weet ik dat die het in ider geval niet wordt, ik zocht rond de 150 euro en zie dat de 5830 daar dik bovenuit komt.

Nu ga ik toch maar voor de 5770. Omdat ik 2x DVI nodig heb komt alleen die van Sapphire in aanmerking.

Nu ben ik de afgelopen dagen op de pricewatch aan het kijken. Tot gisteren stond de old version (met grote vierkante koeler) er nog op.

[afbeelding]

Nu is die weg, maar staat er een ovalen koeler op:

[afbeelding]

Maar, nu zie ik wéér een nieuwe versie bij Alternate maar nog niet in de PW staan:

[afbeelding]

Van de andere kant lees ik weer berichten dat er ook weer veel slechte dingen gezegd worden over de kaarten (grey screens ed.).

Wie kan me hiermee verder helpen?
Ik kan je wel vertellen dat ik de middelste heb van die lijst, en dat ik er 0,0 problemen mee heb. Ik heb gewoonweg nooit dat soort problemen gezien waar andere mensen last van hebben. Geen vage strepen, geen grijs gedoe, niets. Direkt alles prima out of the box.

N.B. Ik draai het met 2 schermen aangesloten, dus ook dual monitor. Ik heb ook niets overgeclockt, alles zit op standaard waarden.

[ Voor 4% gewijzigd door Trinsec op 28-02-2010 11:13 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die hotfix lost het cursorprobleem niet op! Heb al 2 mensen die hetzelfde ondervinden... wel vreemd, die hotfix zou juist dit probleem verhelpen maar is dus niet zo...

Iets over bekend bij jullie? Andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij mijn ATI 5770, en alleen wanneer ik 2 monitoren had aangesloten, verticale strepen tijdens het bewegen van het beeld.
Catalyst 10.2 haalde niks uit, maar wat ik toen deed was de snelheid van het geheugen van 860 weer terug naar 850 en weg was het. geen problemen meer.
Ik op ato forums wel eens gelezen dat terugklokken of zelfs onderklokken kan helpen.

Ik zit eerder aan hardware matige problemen te denken ipv drivertjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

__1337__ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:28:
Laat even je ervaring weten dan :). Morgen krijg ik ook een 5870 vapor-X binnen, en ik ben nog aan het twijfelen tussen 10.2 official, of 10.3 beta.. :). Iemand anders al ervaringen atm?
Waar ik het in getest heb is Far Cry 2 (enige alternatief nu even nu ik op Battlefield Bad Company 2 wacht), en ik meen dat de fps wel wat hoger lagen dan voorheen, maar helemaal zeker ben ik niet. Bekijk het van de andere kant, niemand heeft gemeld dat de drivers voor een verlaging van framerate zorgde, dus why not try :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:13:
Ik had bij mijn ATI 5770, en alleen wanneer ik 2 monitoren had aangesloten, verticale strepen tijdens het bewegen van het beeld.
Catalyst 10.2 haalde niks uit, maar wat ik toen deed was de snelheid van het geheugen van 860 weer terug naar 850 en weg was het. geen problemen meer.
Ik op ato forums wel eens gelezen dat terugklokken of zelfs onderklokken kan helpen.

Ik zit eerder aan hardware matige problemen te denken ipv drivertjes..
Dat heb ik ook als ik overklok! met 2 schermen.
Je kunt een profiel maken en het geheugen allemaal even hoog zetten en de core op 400.
Probleem komt door de bios. je hebt min 400/900 volgens mij, maar als je overclockt gaat ie naar 157/300 en dat is net te weinig vor 2 schermen.

Heb het ergens ook een keer geplaatst op het ervaringen topic.

Bullus in "2 beelschermen en ati 5850 probleem" ;)

Over dat msi overclocking contest
http://www.futuremark.com...etitions/msilightning/?fm

Ik heb net 1 puntje teveel :( |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 28-02-2010 00:00 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

omg mijn 5870 gaat naar de kloten denk ik, begin overal artifacts te zien nu na het spelen van een spelletje...

restart heeft het nu tijdelijk opgelost maar wtf kan dit zijn, de clocks stonden echt niet te hoog, te warm was hij ook niet geworden, kan dit door de 10.3 beta drivers komen?

[ Voor 44% gewijzigd door Murk op 28-02-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Laatst online: 12-09 15:14
Format-C schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:35:
Wat een onzin...

De HD5850 is een keer zo snel, is veel energie zuiniger, en heeft DX11...
je kan ook overdrijven he ! kom maar op met dat keer zo snel ,laat maar zien die review's
Veel energie zuiniger allemaal puppiecock. niks veel, wellicht een beetje.
En dat DX10.1 verschil DX11 verhaal ... laat mij maar een plaatje zien waar onze kaaken van omlaag vallen.

FORMAT-C staart te veel naar de doos van zijn 5850.

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 28-02-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

maxers1973 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:36:
[...]

je kan ook overdrijven he ! kom maar op met dat keer zo snel ,laat maar zien die review's
Veel energie zuiniger allemaal puppiecock. niks veel, wellicht een beetje.
En dat DX10.1 verschil DX11 verhaal ... laat mij maar een plaatje zien waar onze kaaken van omlaag vallen.
Be amazed...

http://www.guru3d.com/art...d-5850-review-crossfire/1

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30cvkvl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vuzozn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2zgc8q1.jpg

Dit is zo maar even een snelle greep uit wat resultaten. In elke game op hoge settings is hij bijna een keer of meer dan een keer zo snel als de HD5850... Ik heb geen zin om meer reviews te zoeken trouwens. Dat doe je zelf maar... Dit lijkt me iig alvast zo klaar als een klontje. ;)

En dat hij minder energie verbruikt dan bedoel ik met name idle. De HD5000 serie is idle bijzonder zuinig. Sla de reviews er maar op na. ;) Edit; vooruit dan maar, nog een paar benches:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2mgpj4j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2quhj79.jpg

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3650&p=1
maxers1973 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:36:
[...]
FORMAT-C staart te veel naar de doos van zijn 5850.
* Format-C heeft een HD5870... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 28-02-2010 07:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:33
peakaboo schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:51:
Die hotfix lost het cursorprobleem niet op! Heb al 2 mensen die hetzelfde ondervinden... wel vreemd, die hotfix zou juist dit probleem verhelpen maar is dus niet zo...

Iets over bekend bij jullie? Andere ervaringen?
In de pc die ik voor mijn zus heb gebouwd, steekt een 5770. bleef onder windows 7 ook last houden van grote cursor. p55 ud5. na een biosupdate van het moederbord waren de problemen met de cursor verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Misschien een vraag die al gesteld is, hij gaat op een PCIe 1.1, maar is er dan ook sprake van een bottleneck omtrend dat?
Cpu en ram zouden normaal gezien niet mogen bottlenecken (Q8400 en 4GB DDR2 GeiL 800MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Laatst online: 01-09 09:29
Een 5xxx is PCIe 2.1 geloof ik, en dat is niet compatible met PCIe 1.0/1.1, wel met 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dharion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:10:
Een 5xxx is PCIe 2.1 geloof ik, en dat is niet compatible met PCIe 1.0/1.1, wel met 2.0.
Backwards compatible. Mijn 5770 zit op een 1.1, werkt prima.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
Ik heb 2X 5770 van saphire (met de ovale koeler) en nog geen grey screens gezien, wel een keer een BSOD maar heb geen idee waar dat van kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Laatst online: 01-09 09:29
Trinsec schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:19:
[...]

Backwards compatible. Mijn 5770 zit op een 1.1, werkt prima.
Oh, ik heb altijd geweten dat dit niet compatible is, heb vaak zat gevallen gehad waar er gewoonweg geen beeld kwam, en dit kwam door een PCIe 1.0/1.1 bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
udybees schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:47:
[...]

In de pc die ik voor mijn zus heb gebouwd, steekt een 5770. bleef onder windows 7 ook last houden van grote cursor. p55 ud5. na een biosupdate van het moederbord waren de problemen met de cursor verdwenen.
Dat zou kunnen, want Gigabyte mobo's hebben vaak problemen met de nieuwe DX11 kaarten van ATi, maar bios update loste het idd vaak op. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasster
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Murk schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:27:
omg mijn 5870 gaat naar de kloten denk ik, begin overal artifacts te zien nu na het spelen van een spelletje...

restart heeft het nu tijdelijk opgelost maar wtf kan dit zijn, de clocks stonden echt niet te hoog, te warm was hij ook niet geworden, kan dit door de 10.3 beta drivers komen?
ik heb gister mijn 10.2 naar 10.3 en ik ondervond ook problemen vanochtend weer terug naar 10.2 geen probleem meer gehad. (icm 5970)

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Mijn nieuwe Sapphire HD 5870 Vapor-X draait sinds eergister als een zonnetje op 10.3 beta :). Nog geen gezeur ondervonden wat betreft strepen. Wat een prachtkaart :):).

*klopt voorzichtig af op ongeverfd hout..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2X 5770 van saphire. Ze werken perfect geen enkele problemen meer nadat ik de drivers geupdate heb naar 10.2

Heb alleen een vraag. Als ik ingame ga (bv. CodMW2) dan komt er rechtsboven in mijn scherm de hele tijd Ati Sapphire Crossfire te staan. Dit gaat ook niet weg. Heb een beetje lopen zoeken in CCC maar kan niet vinden waar ik dit uit kan schakelen zodat het in iedergeval niet meer in beeld komt. (natuurlijk moeten ze wel crossfire blijven draaien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

charrel

Cortisol4life..

Via het icoontje naast de klok gaat het ook niet met je rechtermuis knop?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.