Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:59
Net voor de release van Sailing begint hier het spelplezier wat weg te ebben :'), veel AFK gestaan bij de gemcrab laatste tijd en merk dat dat eigenlijk echt killing is voor je spelplezier aangezien het dan meer als werk gaat voelen.

Maar even een pauze inlassen van een paar weken.

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:48
@joostmakaay Haha, begin dan maar niet aan de runecraft-cape. Was daarna ruim een maand offline om bij te komen van de grind. Het resultaat was wel leuk: 350K blood en 200K soul runes ;)

Met afk-werk is het vooral handig om daarnaast iets actiefs te doen. Beetje huishouden, nieuwe dingen leren, een andere hobby. Logout timer in RuneLite op 25 minuten zetten. En ja, soms sta je even stil, alsnog beter dan helemaal geen XP. Wil je combat die meer afk is: Nightmare Zone. Met een rock cake je HP naar 1 brengen, inventory vol met absorption potions mee en je kan zelfs boodschappen gaan doen.

Heb zelf afgelopen week wat lopen rommelen met een vers F2P-account, even terug naar de basis, wat ik wel vermakelijk vond. Afgelopen vrijdag wel getriggered door een van onze GIM's, met jawel: de vraag of ik misschien aether runes kon maken! Het waren m'n eerste combo-runes ooit, wel gelijk de beste. Nu weer terug naar anglers (bijna 98 fishing) en blijven afwisselen met m'n F2P-account.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:03
Ik heb juist door Sailing weer meer zin gekregen :D
Had laatst dus mijn originele OSRS character afgestoft en daar weer een beetje mee aan het spelen als ik even geen zin heb in me HC iron man.

Maar is lastig als je net terug bent :P moet eerst maar even voor wat gold bedelen denk ik haha..
Sommige skills zijn redelijk qua level maar ik heb echt zo goed als geen quests gedaan op dat account (maar 8 f2p quests)

Maargoed heb een klein excel lijstje met wat materials om me sailing journey te starten.. nog niks mee gedaan verder though haha.. Me mindset een beetje aangepast door gewoon sailing te doen door er tegen aan te lopen. Wil niet zo highly efficient spelen. Meer gewoon genieten van alle nieuwe content en bekijken hoe tof het is enzo. Dat is iets wat ik wel geleerd hebt in de laatste 2 maanden dat ik serieus OSRS ben gaan spelen.. De game heeft zoooo veel te bieden als je niet alles zo efficient mogelijk wilt doen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02:48
Met een HC ironman moet je ook wel berekenend te werk gaan. In ieder geval altijd een panic button in de vorm van een teleport als het lastig kan worden. Ben ooit eens een F2P UIM gestart, want ik speelde altijd al voor "niet doodgaan". Het is een flinke uitdaging, zeker zonder bank en alle teleports die je mist. En al ken je het spel: ook als HCIM heb je geduld en doorzettingsvermogen nodig.

M'n huidige F2P is een gewoon account, dus kan lekker ontspannen drops oppakken en de GE gebruiken. Als noob heb ik me lekker uitgeleefd in de chicken farms. De anderen meppen de kippen neer, ik verzamel de feathers voor fishing en begraaf alle bones. M'n combat lvl is nu hoofdzakelijk gebaseerd op prayer. Qua quests zit ik nu op 11/22, voornamelijk vanwege gebrek aan combat stats.

Fishing en cooking heb ik in Draynor met shrimp en anchovies getraind tot trout niet meer mislukt. Daarna alle feathers (ruim 5k opgeraapt) ingezet op flyfishing in Edgy, trouts koken, salmon banken. Later alle salmon koken. Met niet al teveel inspanning had ik 400K in 3 dagen. M'n money maker to-go.

Hoe je erin staat met sailing kan ik erg waarderen: je ziet wel hoe het loopt en genieten! Je ontdekt zo veel meer de samenhang tussen skills en quests i.p.v. dat je alles bij elkaar koopt. Da's ook de toegevoegde waarde van GIM zijn: wel elkaar een beetje kunnen helpen in het begin, maar heel veel zelf moeten ontdekken.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!