Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik gebruik al tijden XBMC Subtitles, geweldige add-on. Nu is opeens 'addic7ed' uit de lijst verdwenen, en kan hem ook niet toevoegen bij de settings. Ik heb geen idee of er een update is geweest. Op hun eigen forum lees ik er ook niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
LB06 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:52:
[...]

Je kunt ook je TV laten scalen en deinterlacen.

Verder is lanczos3 een prima algorithme m.i.
Scalen gaat idd nog wel prima. Maar vreet toch nog best wat cpu (ookal kan ie het wel aan). De-interlacen op je TV laten doen is leuk en aardig, maar dan moet je je tv wel er toe (kunnen) bewegen dit te doen. Ik ehb nog geen manier gevonden om bij interlaced materiaal de output op "interlaced" te zetten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
hyptonize schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:44:
Ik gebruik al tijden XBMC Subtitles, geweldige add-on. Nu is opeens 'addic7ed' uit de lijst verdwenen, en kan hem ook niet toevoegen bij de settings. Ik heb geen idee of er een update is geweest. Op hun eigen forum lees ik er ook niets over.
Dat is op verzoek van addic7ed gedaan. Is ook te lezen in de releasenotes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen voor xbmc onder windows 7

kun je xbmc ook automatisch in windows koppelen aan bestandsextensies zoals mp3 avi etc? dan heb ik geen andere media player meer nodig.

op welke wijze kun je in abmc streams openen (youtube mms:// etc) en die opslaan als bv mp4/mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-10 20:32

Ankh

|true

Zojuist even een test installatie gedaan met xbmc op Windows 7. Draait moet ik zeggen wel perfect.

Welke dB voor films maken jullie trouwens gebruik van? Ik zie dat imdb / moviemeter en openmovie db (oid) wordt gebruikt. Maar welke van drie zijn nou nog wat handig?

Ook jammer dat TrueHD / DTS-HD nog niet out-of-the-box worden ondersteund.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
DutchNutcase schreef op maandag 14 februari 2011 @ 07:34:
[...]
...Dus zolang de XBMC devs zorgen dat de XBMC releases die gecompileerd worden uit de git bronnen netjes op de ppa verschijnen dan zul je geen problemen hebben bij het updaten via je package manager.
Klopt, maar op de svn repository waar vanuit ik voorheen deed updaten is al meer dan 8 weken niets meer mee gebeurd. Op Github daarentegen bruist het van de activiteit.
Lijkt me dat ze de repo dus hebben laten vervallen of niet? En we voortaan moeten updaten vauit Git?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Eoghlear schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:05:
[...]

Klopt, maar op de svn repository waar vanuit ik voorheen deed updaten is al meer dan 8 weken niets meer mee gebeurd. Op Github daarentegen bruist het van de activiteit.
Lijkt me dat ze de repo dus hebben laten vervallen of niet? En we voortaan moeten updaten vauit Git?
http://xbmc.org/theuni/2011/01/02/xbmc-moves-to-git/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik XBMC 10.0 om al mijn films en series af te spelen. Naar alle tevredenheid! Ik heb kort geleden ook een NAS (Netgear Duo) geïnstalleerd waar ik mijn films van wil gaan streamen (eerder gebruikte ik een externe HD).

Gigabit netwerkje gecreëerd, tevens de NAS geüpgraded naar 1 gig ram. Download snelheid zit tussen de 30/35 Mb/s. Nu is XBMC nog regelmatig aan het bufferen. Lijkt me dat ik met 30 Mb/s toch voldoende snelheid moet hebben om een film te kunnen spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Wordt ik niet veel wijzer van. Of ik lees ergens overheen (incl comments)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Eoghlear schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:21:
[...]

Wordt ik niet veel wijzer van. Of ik lees ergens overheen (incl comments)
Volgens mij is zelfs de titel al heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
hyptonize schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:24:
[...]

Volgens mij is zelfs de titel al heel duidelijk.
'So thats meaning the svn will still be up to date kept? (assuming pulls will get done to make sure svn trunk is up to date' Daar komt geen antwoord op, maar gezien de reacties moet ik er dan maar vanuit gaan dat ze repo helemaal laten vallen. Dan zullen we ons maar eens in GIT gaan verdiepen, maar makkelijker dan apt-get zal het wel niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Git en ppa zijn gewoon 2 verschillende dingen.
Wil je zelf je (nightly) builds maken, dan trek je de code uit de gif-repo en compileer je ze.
Wil je gewoon om de zoveel tijd een officiele update installeren, dan gebruik je je package-manager (apt) om je build te updaten met een reeds gecompileerd ppa-pakket.

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dan gaan we dus leren hoe we git kunnen gaan gebruiken. Gebruikte altijd alleen de svn ppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net zoals mij eerdere post, correct me if I'm wrong, maar als je een ppa wil gebruiken, heb je helemaal geen git nodig.
Ppa's zijn volledige packages:
Personal Package Archives (PPA) allow you to upload Ubuntu source packages to be built and published as an apt repository by Launchpad.
Git is gewone de pure source-code, die je zelf nog moet compileren.
Git is een vrij gedistribueerd versiebeheersysteem. Het wordt ook wel een software broncode management project genoemd.
Als je dus de ppa-repository van xbmc hebt toegevoegd, moet je enkel apt-get update / apt-get install xbmc doen om xbmc te upgraden.

Als je de git-code wilt gebruiken, moet je zelf de build nog moet met 'make install' en nog van die linux-dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dat is het hem nu juist, de svn branche is al weken niets meer mee gebeurd! Denk dat ze hem dan toch hebben af gestoten.
Dan maar zelf gaan compileren. Gaat weer meer werk en tijd kosten iedere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ankh schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:11:
Zojuist even een test installatie gedaan met xbmc op Windows 7. Draait moet ik zeggen wel perfect.

Welke dB voor films maken jullie trouwens gebruik van? Ik zie dat imdb / moviemeter en openmovie db (oid) wordt gebruikt. Maar welke van drie zijn nou nog wat handig?

Ook jammer dat TrueHD / DTS-HD nog niet out-of-the-box worden ondersteund.
TrueHD en DTS-HD wordt hard aan gewerkt, als ik de lijst voor de aankomende versie zo lees. Bovendien, het is ook nog niet zo lang sinds men er uberhaupt ondersteuning voor in Alsa heeft weten te krijgen (en bv. in de NVIDIA drivers).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Eoghlear schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:31:
Dat is het hem nu juist, de svn branche is al weken niets meer mee gebeurd! Denk dat ze hem dan toch hebben af gestoten.
Het is niet nodig om je te verdiepen in git en het compilen van source-code. De reden dat de svn ppa (die naam maakt het vooral verwarrend) niet veel updates heeft gezien recentelijk is hoogstwaarschijnlijk de stabiele release van Dharma. De nieuwste toevoeging zijn hoogstwaarschijnlijk niet stabiel genoeg voor distributie.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
eymey schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:58:
[...]

TrueHD en DTS-HD wordt hard aan gewerkt, als ik de lijst voor de aankomende versie zo lees. Bovendien, het is ook nog niet zo lang sinds men er uberhaupt ondersteuning voor in Alsa heeft weten te krijgen (en bv. in de NVIDIA drivers).
TrueHD werkt wel. In Linux in ieder geval. Onder Linux is XBMC afhankelijk van ffmpeg voor haar codecs en zelf kunnen en/of doen ze daar niet zoveel aan. Weet niet hoe dat onder Windows zit.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 15-02-2011 08:05 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je het al eens geprobeerd vanuit Linux dan? Tot voor Dharma werkte het iig nog niet en ook uit een Thread op het nvidia forum blijkt dat ffmpeg het pas sinds relatief kort begint te ondersteunen (los van het feit da tje er minimaal kernel 2.6.37 of een zeer recente Alsa voor nodig hebt). Het kan natuurlijk zijn dat DD true-hd dan idd wel werkt maar voor DTS-HD is het iig nog zeker niet vanzelfsprekend.

http://www.xbmcfreak.nl/eden-11-0-een-vooruitblik/

en

http://www.nvnews.net/vbu...c347c7fbaa3715a2&t=157347

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 15-02-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ach, we wachten het gewoon af.

Tot die tijd kijk ik het wel via een andere speler op Windows :)
De codecs enzo staan allemaal goed ingesteld.

Heeft xbmc trouwens nog steeds de mogelijkheid om ISO's (in RAR) te openen? Dus DVD's enzo :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Zou daar niet een goede reden voor zijn? 10.0 is klaar. Ze kunnen nu eindelijk weer eens allerlei grote veranderingen doorvoeren. Het zou dus zomaar eens kunnen dat de huidige sourcecode momenteel verre van stabiel is...
LB06 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:04:
[...]

TrueHD werkt wel. In Linux in ieder geval. Onder Linux is XBMC afhankelijk van ffmpeg voor haar codecs en zelf kunnen en/of doen ze daar niet zoveel aan. Weet niet hoe dat onder Windows zit.
Er wordt momenteel hard gewerkt aan een nieuwe audioengine voor XBMC. Als dat af is en in de main trunk komt, gaat jouw opmerking in ieder geval niet meer op.

Edit:
LB06: Dit is de thread
Als ik het in jouw ogen verkeerd interpreteer moet je het laten weten.

[ Voor 35% gewijzigd door martdj op 15-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
martdj schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:55:
[...]

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een nieuwe audioengine voor XBMC. Als dat af is en in de main trunk komt, gaat jouw opmerking in ieder geval niet meer op.
Interessant, heb je daar een bron van? Ik geloof namelijk nooit dat XBMC zelf codecs gaat schrijven. Daar hebben ze de tijd, de mankracht en de kennis niet voor. Ik verwacht eerder dat het gaat om de engine die de codecs van bijvoorbeeld ffmpeg of dxnogwat kan gebruiken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 20:56
LB06 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:22:
[...]
Interessant, heb je daar een bron van? Ik geloof namelijk nooit dat XBMC zelf codecs gaat schrijven. Daar hebben ze de tijd, de mankracht en de kennis niet voor. Ik verwacht eerder dat het gaat om de engine die de codecs van bijvoorbeeld ffmpeg of dxnogwat kan gebruiken.
De nieuwe audioengine draait om het doorgeven van formaten als TrueHD aan receivers. Als ik het goed begrijp heeft het niet te maken met zelf decoderen van zo'n streams.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=78289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

DutchNutcase schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:47:
[...]

Het is niet nodig om je te verdiepen in git en het compilen van source-code. De reden dat de svn ppa (die naam maakt het vooral verwarrend) niet veel updates heeft gezien recentelijk is hoogstwaarschijnlijk de stabiele release van Dharma. De nieuwste toevoeging zijn hoogstwaarschijnlijk niet stabiel genoeg voor distributie.
Er zijn toch diverse plaatsen waar daily-builds of anders zeer recente versies te krijgen zijn? Zelf compileren niet nodig! Ook niet voor eventuele VAAPI ondersteuning:
http://www.sshcs.com/xbmc/?mode=BV
of deze PPA:
https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 19:39
Topiq beetje doorgelezen en vooralsnog geheel onbekend met dit programma.

Als een user geen HD (laptop in mijn geval) scherm en geen HDMI tv heeft, dan is XBMC niet echt een aanwinst,....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:56
Dat ligt helemaal aan hoe jij je media bestanden gebruikt. Als jij er graag een mooie UI omheen wilt, waar fanart etc getoond wordt en automatisch wordt opgehaald, dan is XBMC voor jouw. Als je alleen video's wilt afspelen, en verder niks nodig hebt: dan is XBMC niet perse wat jij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36

Maverick2001

Never look back

Ik heb inmiddels ook mijn Apple TV 2e generatie met XBMC draaien. XBMC draait prima en in combinatie met mijn Synology 211j is het een prima uitkomst.

Waar ik nog wel mee worstel is dat UZG nog voor geen meter werkt. Ik zie wel alle programma's echter kan ik de programma's niet bekijken. Krijg een foutmelding of helemaal geen reactie.
Iemand UZG wel goed aan de praat gekregen?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
UZG maakt gebruik van een aantal streaming mogelijkheden. Niet alle streaming mogelijkheden zijn momenteel geport naar de iOS branche (bijv MMS support dacht ik) dus sommige zullen ook niet werken. Dit is echter een post die hier thuis hoort: [Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS :)

[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 15:06 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien dat hier iemand het weet...

Ik heb sinds gisteren XBMC 10 op m'n HTPC staan.
Doet het opzich prima, maar ik heb wat problemen met het toevoegen van TV series.

De setup:
HTPC:
Windows XP Pro SP3 (engels)
Celeron 420
2GB DDR2
40GB 5400RPM SATA notebook HDD
Onboard Intel VGA
Onboard Sound
Intel Pro/1000 PT LP PCIe Gigabit netwerkkaart

Server:
Windows 2003 Server SP2 (32bit)
AMD Sempron 140 AM3
1GB DDR2
120GB 5400RPM SATA Notebook HDD (boot)
2x 2TB WD GreenPower in RAID1 (Storage)
Onboard nVidia VGA
Intel Pro/1000 PT PCIe Gigabit LAN

Deze zijn verbonden via een 3Com Officeconnect Gbit switch.
Op de server is een SMB share genaamd "Media" met daar in een aantal subfolders, zoals Movies en Series. Rechten er op zijn read only.

In XBMC heb ik via "Add Source" twee sources toegevoegd, beide dezelfde share maar een verschillende map. Daarbij heb ik ook aangegeven dat de ene als inhoud films heeft en de ander TV series.

Vannochtend had ik wat problemen met het scrapen van de films. Ik ben daarna een tijdje weg gelopen, heb de HTPC en de server een keer ge-reboot, nog eens een half uurtje gewacht, en daar na ging het pretty much prima. (paar false positives, paar niet herkend, maar dat was snel genoeg gefixt door filenames te corrigeren of handmatig de correcte movie database entry te zoeken)

Daar na ben ik weer een tijdje weg geweest en heb zostraks een nieuwe source toegevoegd voor de TV series, zelfde riedeltje als eerder.
Echter, op een of andere manier herkent hij wel map namen zodat de goede serie informatie wordt gevonden maar krijgt hij het niet voor elkaar om alle episodes toe te voegen.
Even als voorbeeld: Ik heb hier de complete set van Big Bang Theory staan, maar hij leest slechts twee episodes en de rest wordt niet toegevoegd.
Ik ben er van op de hoogte dat de naamgeving aan een bepaalde standaard moet voldoen (e.g. "tbbt.s01e01.titel.avi") en dat is ook netjes zo neergezet.
Toch leest hij maar een paar afleveringen.

Is het beter om alles vanuit 1 source te doen (ivm enkele SMB Share)? Of is er een bug oid, waarom het niet goed gaat?
Doe ik iets verkeerd?

Edit: Owjah, op beide systemen is Windows Firewall uitgeschakeld en geen third party firewall geinstalleerd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SidewalkSuper
  • Nu online
ttbt is echt niet een haalbare om te scrapen. Hij pakt nml niet de titel van de folder en zoekt er dan de s01e01 bij van de filename bij.
The.Big.Bang.Theory.S01E01.whatever als filename in de The.Big.Bang.Theory folder zou dus gewoon wel moeten werken bij het scrapen. Probeer dat eens.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SidewalkSuper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:04:
ttbt is echt niet een haalbare om te scrapen. Hij pakt nml niet de titel van de folder en zoekt er dan de s01e01 bij van de filename bij.
The.Big.Bang.Theory.S01E01.whatever als filename in de The.Big.Bang.Theory folder zou dus gewoon wel moeten werken bij het scrapen. Probeer dat eens.
tbbt.s01e01.titel.avi is een voorbeeld ;)
Bij mij staat het precies zoals je opgeeft. ("The.Big.Bang.Theory.S01E01.avi") Dus daar kan het niet aan liggen.
Op het moment pakt hij maar twee stuks uit de map, de rest niet, en de overige seizoenen laat hij ook untouched.

Enkele malen Clean Database doen om daarna "scan for new content" te doen werkt ook niet.
En als ik Library Mode uit zet (dus pure file-lists) en dan episode info opvraag (keypress op "c" en dan "episode information") geeft me ook een blank page met een frame uit de video en een path vermelding. Verder geen plot info, runtime, original air date, helemaal niks.
Alleen de twee die hij wel pakt geven info.

Edit:
Het valt me nu ook op dattie helemaal niet de correcte episodes pakt op de twee die hij wel doet.
Misschien dat de Wiki niet meer klopt oid... Morgen maar eens zien wat een alternatieve regex doet.

Edit2:
Hey, er valt me iets op... er gaan nu dingen wel goed. Had per ongeluk de absolute order instelling van de scraper aan staan.
Een aantal shows komen nu wel door, en dat zijn allemaal shows waarbij de titel uit 1 woord bestaat...
Ik heb zo'n vreemd vermoeden dat er geen puntjes ter vervanging van spaties gebruikt mogen worden...

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 17-02-2011 01:17 ]

• Ankh

Ankh

|true

Nog even een vraagje,ik heb dit allemaal gevolgd op de website: http://wiki.xbmc.org/inde..._Guide#Run_Automated_Scan

Dit werkt dan ook allemaal perfect, maar ik heb nu nieuwe series toegevoegd. Enkel deze staan nu niet in de lijst. XBMC afsluiten etc werkt niet, maar waarom scant ie evengoed niet automatisch? Moet ik telkens weer een handmatige actie doen?

• SidewalkSuper
  • Nu online
McKaamos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:23:
[...]

tbbt.s01e01.titel.avi is een voorbeeld ;)
Bij mij staat het precies zoals je opgeeft. ("The.Big.Bang.Theory.S01E01.avi") Dus daar kan het niet aan liggen.
Op het moment pakt hij maar twee stuks uit de map, de rest niet, en de overige seizoenen laat hij ook untouched.

Enkele malen Clean Database doen om daarna "scan for new content" te doen werkt ook niet.
En als ik Library Mode uit zet (dus pure file-lists) en dan episode info opvraag (keypress op "c" en dan "episode information") geeft me ook een blank page met een frame uit de video en een path vermelding. Verder geen plot info, runtime, original air date, helemaal niks.
Alleen de twee die hij wel pakt geven info.

Edit:
Het valt me nu ook op dattie helemaal niet de correcte episodes pakt op de twee die hij wel doet.
Misschien dat de Wiki niet meer klopt oid... Morgen maar eens zien wat een alternatieve regex doet.

Edit2:
Hey, er valt me iets op... er gaan nu dingen wel goed. Had per ongeluk de absolute order instelling van de scraper aan staan.
Een aantal shows komen nu wel door, en dat zijn allemaal shows waarbij de titel uit 1 woord bestaat...
Ik heb zo'n vreemd vermoeden dat er geen puntjes ter vervanging van spaties gebruikt mogen worden...
Puntjes is gewoon goed.
Je moet natuurlijk geen absolute ordering hebben idd, dat staat ook gewoon in de wiki ;) Gewoon je hele source weghalen en op een correcte manier instellen.

Dirnames gebruiken als:
TV/The.Big.Bang.Theory/Season.1/files
TV/The.Big.Bang.Theory/Season 1/files
TV/The.Big.Bang.Theory/files
TV/The Big Bang Theory/files
whatever ieder format wat hier op lijkt gebruiken (of een combi ervan)
Ankh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:53:
Nog even een vraagje,ik heb dit allemaal gevolgd op de website: http://wiki.xbmc.org/inde..._Guide#Run_Automated_Scan

Dit werkt dan ook allemaal perfect, maar ik heb nu nieuwe series toegevoegd. Enkel deze staan nu niet in de lijst. XBMC afsluiten etc werkt niet, maar waarom scant ie evengoed niet automatisch? Moet ik telkens weer een handmatige actie doen?
Als je niet in Settings->Video->update library on startup aan hebt staan moet je dat handmatig doen idd. Die automated scan is enkel een "vinkje" voor de keer dat je die content set. Iedere keer erna moet je handmatig doen via het context menu->update of automated on startup

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-02-2011 09:19 ]

• Ankh

Ankh

|true

SidewalkSuper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:15:
[...]

Als je niet in Settings->Video->update library on startup aan hebt staan moet je dat handmatig doen idd. Die automated scan is enkel een "vinkje" voor de keer dat je die content set. Iedere keer erna moet je handmatig doen via het context menu->update of automated on startup
Ahh dan zal ik die even aanvinken. Ik kon het al nergens vinden (en vond het al zo raar :-) )

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 22:21
Ik gebruik XBMC Live en gebruik een wifi-verbinding. Nu krijg ik vaak bij het opstarten gelijk een melding dat er geen internetverbinding beschikbaar is bij het updaten van de library. Dit komt waarschijnlijk omdat de wifi-verbinding dan nog niet up is. Ik kan alleen maar geen setting vinden waarmee je een x aantal seconden kan wachten met scannen of iets in die richting. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• SidewalkSuper
  • Nu online

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 22:21

• Ankh

Ankh

|true

bigben04 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:40:
Ik gebruik XBMC Live en gebruik een wifi-verbinding. Nu krijg ik vaak bij het opstarten gelijk een melding dat er geen internetverbinding beschikbaar is bij het updaten van de library. Dit komt waarschijnlijk omdat de wifi-verbinding dan nog niet up is. Ik kan alleen maar geen setting vinden waarmee je een x aantal seconden kan wachten met scannen of iets in die richting. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met Windows 7 en een losse NAS.
Elke keer als ik me media center boot, dan geeft ie aan dat me shares (X: / Y: / Z:) offline zijn... Ik moet dan handmatig deze drives aanklikken... Iemand anders dit probleem wel eens gehad?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Hmm kan je niet beter een netwerk share (smb) toevoegen dan een mapped network drive?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

lowfi schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:38:
Hmm kan je niet beter een netwerk share (smb) toevoegen dan een mapped network drive?
Absoluut. Dan handlet XBMC zelf het SMB verkeer.
Even bij Add Source "add new source" (onderaan) kiezen, SMB selecteren, servernaam of IP adres opgeven, share/mapnaam aangeven, eventueek user+password erbij, en dan connect XBMC vanzelf.

• Ankh

Ankh

|true

Goed idee, zal het straks eens proberen. Zo leer je nog eens wat :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Mocht dat nog niet genoeg zijn dan moet je xbmc op laten starten dmv van een batch bestand ipv rechtstreeks xmbc.exe te laten opstarten.
In die batch zet je uiteraard eerst een sleep, dan pas xbmc.exe

[ Voor 19% gewijzigd door job op 17-02-2011 15:38 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

job schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:37:
Mocht dat nog niet genoeg zijn dan moet je xbmc op laten starten dmv van een batch bestand ipv rechtstreeks xmbc.exe te laten opstarten.
In die batch zet je uiteraard eerst een sleep, dan pas xbmc.exe
Heeft geen nut als de bereikbaarheid van een share het probleem is.
Dat is alleen zinnig als je b.v. Wifi gebruikt en je Wifi adapter er lang over doet om het signaal op te vangen en zichzelf te authenticaten.

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Mr_Blobby schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:43:
[...]

Als Spotnet aanslaat (mogelijke vervanger van FTD), dan wil ik wel eens kijken of ik een Spotnet "browser" kan maken voor XBMC.
Om hier dan op terug te komen.... Ik denk dat het is aangeslagen ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

McKaamos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:00:
[...]

Dat is alleen zinnig als je b.v. Wifi gebruikt en je Wifi adapter er lang over doet om het signaal op te vangen en zichzelf te authenticaten.
Zie de posts daarvoor, er wordt al aangeraden om XBMC direct op de share te laten kijken ipv mappings te gebruiken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• job
McKaamos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:00:
[...]

Ah,, verrek lees het niet goed.
Daar was het inderdaad een oplossing voor :)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 11:40
diontjuh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Om hier dan op terug te komen.... Ik denk dat het is aangeslagen ;)
Ik vraag me af hoeveel spots er d.m.v. spotnet worden geplaatst.
Het overgrote deel komt nog van FTD.
Dus ik ben nog niet overtuigd dat het is aangeslagen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SidewalkSuper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:15:
[...]

Puntjes is gewoon goed.
Je moet natuurlijk geen absolute ordering hebben idd, dat staat ook gewoon in de wiki ;) Gewoon je hele source weghalen en op een correcte manier instellen.

Dirnames gebruiken als:
TV/The.Big.Bang.Theory/Season.1/files
TV/The.Big.Bang.Theory/Season 1/files
TV/The.Big.Bang.Theory/files
TV/The Big Bang Theory/files
whatever ieder format wat hier op lijkt gebruiken (of een combi ervan)

[...]

Hij doet het inmiddels. Tussen verschillende shows de ene show met puntjes, de ander met streepjes, werkt idd allemaal.

Heb wel even de meerdere sources die naar 1 share leiden, maar andere map binnen de share, vervangen door 1 source en dan content ge-set op de betreffende map.

Nog even laatste beetje werk doen (paar extra plugins configureren) en dan is m'n machientje klaar.

Btw, ik wil uiteindelijk XBMC als shell voor windows gaan gebruiken.
Er zijn wat tutorials voor met allerlei (mijns inziens) omwegen om dat te regelen. Voldoet het niet om gewoon xbmc.exe aan te roepen als shell in de registry ipv explorer.exe?
Of zitten er voordelen aan om b.v. via een tool als Silentlaunch te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asrock ion gehaald, in de kast gezet, cd erin. Binnen 10 minuten had ik een werkende xbmc, nog even de samba shares van mijn andere Atom (fileserver) erin gezet et voila. ik kan weer mijn series kijken, works like a charm, zelfs met de birdscene op 42mbit en de CPU op 1200 mhz.

Ik ben er blij mee, geweldig pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.xtreamer.net/Ultra/ Neo :) dit was wel iets leuk geweest!

Xtreamer's rocken! En deze gaat zeker cool zijn.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag als alternatief voor WinAmp XBMC eens geïnstalleerd in combinatie met de remote app voor Android. Op zich bevalt het me allemaal wel, het enige probleem vind ik dat je XBMC niet op de achtergrond kunt laten draaien als je toch even op je PC moet zijn o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Alt-Tab? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt inderdaad soms, behalve dat ik twee of drie vastlopers heb gehad op één avond op die manier. Niet ideaal dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Je kan hem toch minimaliseren?
Door op \ te rammen ga je naar Windowed mode en dan minimaliseer je het scherm gewoon. Ben je klaar ram je weer op \ om XBMC weer full screen te maken

[ Voor 71% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-02-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
SidewalkSuper schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:59:
Door op \ te rammen ga je naar Windowed mode en dan minimaliseer je het scherm gewoon. Ben je klaar ram je weer op \ om XBMC weer full screen te maken
Ik heb bovenstaande gedaan en zit nu met een gebroken toetsenbord, je bent bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:22:
http://www.xtreamer.net/Ultra/ Neo :) dit was wel iets leuk geweest!

Xtreamer's rocken! En deze gaat zeker cool zijn.
Vermoed dat die iets duurder gaat zijn dan de 120 euro die ik voor de ION + 1GB DDR heb gehaald. Van dat geheugen gaat nog 128MB af voor de grafische kaart en zelfs dan heb ik nog 75% vrij. Wat ik met 4GB ram voor xbmc live zou moeten is mij een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
dekilo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:03:
[...]

Ik heb bovenstaande gedaan en zit nu met een gebroken toetsenbord, je bent bedankt :P
Jarno Hams? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Vermoed dat die iets duurder gaat zijn dan de 120 euro die ik voor de ION + 1GB DDR heb gehaald. Van dat geheugen gaat nog 128MB af voor de grafische kaart en zelfs dan heb ik nog 75% vrij. Wat ik met 4GB ram voor xbmc live zou moeten is mij een raadsel :P
Zie ik het verkeerd of heb je een graka van 128mb?
Dan speel jij ook geen HD af of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dekilo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Zie ik het verkeerd of heb je een graka van 128mb?
Dan speel jij ook geen HD af of wel?
Wil prima hoor. Heb hier 64MB shared mem voor de videokaart (Intel onboard kreng) en die draait prima 1080p mkv files e.d.
1080p = 1920*1080 = 2073600pixels * 32bit = 66355200bit / 8 = 8294400Byte / 1024 = 8100KB
Oftewel: 8MB framebuffer zou genoeg moeten zijn, mits de rest van het systeem snel genoeg data transporteert en decodeert.
Als de videokaart ook decodeert zou er wat meer RAM dan alleen 8MB als framebuffer moeten zijn. Misschien 16MB zodat tijdens display van frame 1 het 2de frame al opgebouwd kan worden, en nog eens een beetje werkgeheugen voor de verwerking/decoderen.

Video afspelen, zelfs met hardware decoding in de videokaart, vreet nogsteeds niet veel RAM. Dat heeft het nooit gedaan ;)

Het enige waar videokaarten tegenwoordig veel RAM voor hebben zijn de games.
Daarbij moeten daadwerkelijke effecten worden berekend (a-la photoshop) en sinds een tijdje ook physics. Dat kost een hoop RAM.
Simpelweg een frame in de buffer zetten en outputten naar de HDMI, DVI of VGA uitgang is peanuts.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 18-02-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:59:
Perfect, dat zocht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:22:
[...]
Het enige waar videokaarten tegenwoordig veel RAM voor hebben zijn de games.
Daarbij moeten daadwerkelijke effecten worden berekend (a-la photoshop) en sinds een tijdje ook physics. Dat kost een hoop RAM.
Simpelweg een frame in de buffer zetten en outputten naar de HDMI, DVI of VGA uitgang is peanuts.
Het gaat inderdaad prima, maar ik weet niet hoeveel die HD-acceleratie aan geheugen eist. Dat is iets meer dan alleen plat het beeld uitspugen vermoed ik zo. Ik was ook bang dat die enkele strip DDR3 niet genoeg bandbreedte zou leveren, maar het levert geen enkel probleem op. Ook de bird scene op 42mbit gaat vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
McKaamos schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:22:
[...]
Video afspelen, zelfs met hardware decoding in de videokaart, vreet nogsteeds niet veel RAM. Dat heeft het nooit gedaan ;)
Lol, dat vreet best wat ram hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door bobo1on1 op 18-02-2011 20:15 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb het even getest op mijn windows pc (gpu-z) met een geforce 8800gt:
Weergave van mijn desktop (1280*1024) kost 21MB
Kijk ik naar dispicable (dmv dxva) me dan zit ik zo rond de 180MB (mkv met 10Mbit/sec).
128 MB zou ik dan niet genoeg aan hebben en sommige films gaan al wel tot de 200MB

Op mijn ion xbmclive (linux) bleek ik soms met 256MB te weinig te hebben, en het shared geheugen heb ik daar dan ook op 512MB staan.

Als het werkt prima, met die 128MB. Maar als het gaat stotteren kijk dan eerst naar het geheugen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 18-02-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wazig, ik heb nog geen gestotter gehad met die 128MB. Ik heb de zwaarste sample van de bird scene geprobeerd die ik kon vinden (42mbit) en ook dat ging goed zonder dropped frames. Zou het qua codec nog schelen? Ik draai met name x264 content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Birdscene @ 42Mbit/sec (x264) doet hier bij mij op mijn windows pc 172MB. Een hogere bitrate kost dus niet meer meer geheugen. Dus hoe dat precies werkt?
Als ik een m2ts bestand pak zit ook zo rond die 170-180MB.

Dat jij aan 128 genoeg hebt, en mijn pc meer nodig lijkt het hebben kan ik niet verklaren.
Wellicht pakt de gpu gewoon meer ondanks dat het niet nodig is (omdat het er toch is).
Of er zijn verschillen tussen OS/drivers.

Wat mijn ion betreft.
Wellicht dat het onder linux inefficiënter is (met 256MB had ik er last van dat sommige films stotterden), maar met 2GB heb ik met 512MB shared geheugen voldoende over en werkt het probleemloos. Dus ik heb het voor het gemak ook maar op 512 staan.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 18-02-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 04:26:
Zo, vandaag als alternatief voor WinAmp XBMC eens geïnstalleerd in combinatie met de remote app voor Android.
Ik vind de remote voor mp3's best lekker werken, alleen mis ik vooral volume en een beetje shuffle en repeat. Kijk ik ergens overheen?

Vooral volume is vervelend, omdat je dan weer een andere afstandsbediening er bij moet pakken. Een optie om de boel automatisch op pauze te zetten als je gebeld wordt zou ook wel handig zijn, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 05-10 17:42
Huh? Volume doe je gewoon met de volume knop van je telefoon :D
Ook automatisch pauzeren bij gebeld worden zit gewoon standaard in de app. Moet je wel ff aanvinken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik kan al een tijdje geen updages meer doen via de add-ons. Dus heb ik vandaag geupdate naar versie 10.0 r.35648. Dit brengt mij op 2 vragen:

1. Wat is nou de "goede" manier om xbmc te update. Normaal doe ik altijd:
//zoek updates
sudo apt-get update
//upgrade xbmc
sudo apt-get install xbmc
Maar vandaag kwam ik deze tegen
sudo apt-get upgrade xbmc
Kan iemand me precies het verschil uitleggen? Bij die laatste leek het wel alsof hij XBM helemaal opnieuw ging installeren zo lang duurde het. En ik moest ook m'n remote opnieuw instellen

2. Ik kan nu nog steeds m'n addons niet updaten. Het "get updates" menu is verdwenen, maar ook bij alle addons die ik heb ginstalleerd staat update disabled

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Je moet gewoon ff een clean install doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
addons updaten automatisch by default. daarom is dat weg volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
SidewalkSuper schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:40:
Je moet gewoon ff een clean install doen :)
Tnx, maar ik heb liever een oplossing voor het probleem dan een workaround. "ff" een clean install betekend in het meest gunstige geval dat ik (nadat ik de nieuwe remote live cd heb gebrand) een uurtje kwijt ben om m'n library opnieuw te scrapen. Sowiso is een clean install om van versie 10.0 r.32nogiets naar 10.0 r.35nogiets nogal "drastisch". Bovendien is er niets echt stuk.

Het zou kunnen dat addons automagisch updaten, maar dan blijft het gek dat de optie er nog wel staat. Ookal kan je er niet bij. Ik kan er niets over vinden overigens

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je je settings backupt dan is het zo gepiept, en dan hoef je ook niks kwijt te spelen. Upgraden/herinstalleren, library terug kopiëren. Neemt vijf minuten in beslag, en je speelt niks kwijt.

That is: als je dat wil proberen tenminste, anders zal je toch echt wel effe je logs moeten checken en kan je misschien best het Xbmc forum/IRC-kanaal #xbmc-linux zelf es raadplegen).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Idd met een library backup heb je dat zo gedaan :)

Maar addons updaten idd automagisch.. dacht dat je helemaal niet in addons kon komen.

[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-02-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Die optie addons updaten was er nog wel pre dharma beta2 volgens mij, maar sindsdien heb ik 'm niet meer gezien eigenlijk. Gisteravond kreeg ik ineens een notificatie bijvoorbeeld dat xbmcsubtitles was bijgewerkt. Als een addon uit een repo komt hoef je je er ook niet druk om te maken, zodra er updates zijn komt de update.

Als het nog wel zichtbaar is dat addons update menu, dan heb je wellicht een te oude xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Bij RC2 was het nieuws nog:
The add-ons moved out of the testing repository and into their permanent home. This means that everyone will need to upgrade in order to see future add-on updates. If you continue to use RC1 or previous, please don’t report a lack of updates.
Dus een clean install lost sowieso alle issues die je had op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Mr_Blobby schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:53:
[...]
Ik vraag me af hoeveel spots er d.m.v. spotnet worden geplaatst.
Het overgrote deel komt nog van FTD.
Dus ik ben nog niet overtuigd dat het is aangeslagen.
Als ftd over 1 maand sluit en iedereen spotnet geinstalleerd heeft zal het wel heel snel gaan verwacht ik :). Jij?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:39:
Hmm, wazig, ik heb nog geen gestotter gehad met die 128MB. Ik heb de zwaarste sample van de bird scene geprobeerd die ik kon vinden (42mbit) en ook dat ging goed zonder dropped frames. Zou het qua codec nog schelen? Ik draai met name x264 content.
Als er te weinig videoram is kan er ook system ram gebruikt worden, afhankelijk van de hardware en drivers.
Dan moet er wel het een en ander heen en terug gekopieerd worden, maar als de hardware snel genoeg is is dat geen probleem.

Overigens moet je er ook rekening mee houden dat als je hardware decoding in XBMC gebruikt, alles uiteindelijk wordt gerenderd in direct3d/opengl, en dat gebruikt ook nogal wat resources.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 08:32
Ik heb vorige week een Asus E35M1-M Pro gekocht. Hier heb ik veel problemen mee. Bij mij is het beeld namelijk niet helemaal goed. Zo zie ik soms ineens een paar rode pixels op mijn schermen (zowel via HDMI de TV of via VGA een monitor). Er lijkt een fout in te zitten dus. Ik heb dit probleem onder windows en ubuntu. Ik heb ook al alle mogelijke drivers geprobeerd. Niks lost mijn probleem op.

Het volgende probleem is met XBMC. Als ik een x264 film afspeel dan schokt het beeld. Dat is te verwachten als hardware acceleratie niet aan staat. Ik zie dan ook dan de cpu op 100% staat. Maar als ik het wel aan zet dan doet het beeld heel raar. Dan is het ineens heel blokkerig. Het lijkt op het probleem met avi's wanneer er geen goede codec is geïnstalleerd. Ik kan dan wel zien dat de CPU ontlast wordt. Dus hij lijkt wel iets te doen.

Ik heb hem vandaag ook maar weer teruggebracht, want dit is niet op te lossen. Ik hoor nog van ze of ik mn geld terug krijg. Zijn er meer mensen die deze ervaring delen of enig idee hebben hoe dit kan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Even mezelf quoten:

Wat is nou de "goede" manier om xbmc te update. Normaal doe ik altijd:
//zoek updates
sudo apt-get update
//upgrade xbmc
sudo apt-get install xbmc
Maar vandaag kwam ik deze tegen
sudo apt-get upgrade xbmc
Kan iemand me precies het verschil uitleggen? Bij die laatste leek het wel alsof hij XBMC helemaal opnieuw ging installeren zo lang duurde het. En ik moest ook m'n remote opnieuw instellen.

P.S.De addons update inderdaad automatisch nu. Na een reboot zag ik allerlij update berichten. Nice :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 20-02-2011 10:44 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 13:54

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Pkunk schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:43:

Kan iemand me precies het verschil uitleggen? Bij die laatste leek het wel alsof hij XBMC helemaal opnieuw ging installeren zo lang duurde het. En ik moest ook m'n remote opnieuw instellen.
Ben geen super expert in ubuntu, maar wat ik bij mezelf heb gezien, is het upgraden van een programma niets anders dan het hele onderdeel downloaden en installeren. Het zal in ieder geval maar minimale verschillen opleveren.

Wat ik zelf overigens doe is
 sudo aptitude update
en daarna
 sudo aptitude safe-upgrade
. Moet daarbij wel zeggen dat mijn xbmc installatie zeer minimaal is en volledig opgetrokken uit ppa-repositorys. Bovengenoemde upgrade proces kan problemen geven als bijvoorbeeld de videokaartdrivers zijn geinstalleerd via een apart bestand i.p.v. uit de repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
Even een stomme vraag tussendoor , wat er nu nodig om met xbmc full hd 1080 af te draaien ? ik wil namelijk een mediacenter bouwen voor xmbc , maar wil een budget oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
In principe alleen een goede videokaart.

Ik heb een Dell Optiplex GX620 staan (Pentium D 3ghz, 2GB RAM) waar ik een HD4550 in heb gezet en die draait zonder problemen de zwaarste 1080p films die ik hem voer.

Dit is wel met als basis Windows 7. Ik heb het ook geprobeerd met XBMC Live maar dat was een drama omdat daar de driversupport voor de HD4550 niet goed is, en hij dus geen DXVA2 doet.

Als je het namelijk goed hebt ingesteld doet je videokaart al het werk en staat je processor uit z'n neus te vreten :)

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Dat van de videokaart had ik al eerder gehoord ja , dus in princiepe kan ik het al af met een celeron e3200 en 2gb ram , en een ssd van 60gb ( media staat op de nas ) dan moet ik alleen dus opzoek naar een goede videokaar? iemand nog suggesties daarvoor ? het liefst passief..

gaat het bijvoorbeeld met zoiets lukken ? GeForce GT210 op 589MHz met 512MB GDDR2

[ Voor 13% gewijzigd door Galaxis op 20-02-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je toch een losse videokaart gaat kopen, koop een nvidia.
Die werken onder linux gegarandeerd probleemloos icm xbmc. Welke je dan moet kopen?
Elke recente kaart is snel genoeg.
ThinkPadd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:57:
Dit is wel met als basis Windows 7. Ik heb het ook geprobeerd met XBMC Live maar dat was een drama omdat daar de driversupport voor de HD4550 niet goed is, en hij dus geen DXVA2 doet.
dxva bestaat niet eens onder linux. dxva is direct x video acceleration.
Jij bedoelt dat de vaapi matig werkt icm de ati drivers. Dat klopt. Koop dus voor het gemak een nvidia kaartje.. kan je in zowel windows gebruiken icm dxva2 en in linux icm nvpau

[ Voor 63% gewijzigd door job op 20-02-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Galaxis schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:53:
Even een stomme vraag tussendoor , wat er nu nodig om met xbmc full hd 1080 af te draaien ? ik wil namelijk een mediacenter bouwen voor xmbc , maar wil een budget oplossing !
Yup. Met een videokaartje van €35 (G210, DDR3, passief) kan ik al zonder enige moeite 1080p afspelen. Zelf video met een gemiddelde bitrate van 40MBit en die komen echt niet veel voor. Dat is een filmpje met een duur van 20 minuten ter grootte van 6GiB.

Onder Linux inderdaad hoe dan ook voor een nvidia gaan. Sommige mensen zeggen dat ATI iets betere beeldkwaliteit heeft, dus met Windows zou je dat kunnen overwegen, maar ik geloof niet dat dat met XBMC uberhaupt zoveel uitmaakt, omdat XBMC toch niet de algoritmes van de kaart zelf gebruikt, maar bijvoorbeeld Lanczos 3, welke wel hardware accelerated kan worden ingezet.

[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-02-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
dank u , jullie maken mijn dag weer goed , kan ik een budget systeem gaan fixxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 13:54

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Als je voor budget wil, kun je ook gebruik maken van de geïntegreerde videokaart op het moederbord. Als je die al hebt wordt het anders natuurlijk.
Galaxis schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:32:
[...]

zo budget hoeft ook weer niet ;) . Ik denk ook niet dat deze onboard kaarten full hd kunnen afspelen ? of heb ik veel gemist de laaste tijd ?
Draai hier al geruime tijd (1,5 jaar) met een geforce 8300 geintegreerde videokaart. Ben nog niks tegengekomen wat niet werkte. Ook test filmpjes gedraaid met de beruchte "birdscene" en geen framedrops of wat dan ook.

[ Voor 53% gewijzigd door Sr_Ogel op 20-02-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
alexkroeze schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Als je voor budget wil, kun je ook gebruik maken van de geïntegreerde videokaart op het moederbord.
zo budget hoeft ook weer niet ;) . Ik denk ook niet dat deze onboard kaarten full hd kunnen afspelen ? of heb ik veel gemist de laaste tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
[...]

Als je het bijvoorbeeld hebt over ION zal het afspelen van 1080p best gaan, zolang je geen extreme bitrates probeert af te spelen (of codecs als VC-1).

Het afspelen is in principe dus geen probleem, maar waar hij wel zou kunnen gaan haperen is bij de toeters en bellen erom heen, zoals het upscalen van high-bitrate 720p (zoals die 40MBit video van mij) of het deinterlacen van 1080i met goede algoritmes. Echter, als je een goede TV hebt kun je het scalen en deinterlacen ook overlaten aan de TV.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-02-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
of heb ik veel gemist de laaste tijd ?
Ja.
Genoeg onboard chips die snel genoeg zijn. Pak google erbij en kijk welke chip voldoende is.
Maar waarom wil je eigenlijk een celeron kopen? Een ion(2) bijvoorbeeld is zuiniger en snel genoeg.
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4

Wil je toch nog wat vermogen koop een x2 (met een 880g chipset) of een i3 (met geintegreerde gpu).
Alleen dan zit je (als je geen losse videokaart erbij steekt) voorlopig nog even vast aan windows.
gpu versnelling met Intel en amd gpu's werken op dit moment nog niet lekker onder linux.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 20-02-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Bigfoot87 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:03:
[...]

Een snelle oplossing is op de film gaan staan, het submenu openen en kiezen voor "Titel wijzigen".
Een permanente oplossing is het aanpassen van de film.nfo en de titel bij "originaltitle" invullen.
Laat maar even weten of het lukt...
Ik ben al achter de oorzaak, ik had blijkbaar nog .nfo bestanden in de mappen staan. Hierdoor ging XBMC niet op internet op zoek naar de filminformatie. Ik kon bij "Filminformatie" en "vernieuwen" gelijk de goede film kiezen, dus hij herkent de films wel.

Als je de nfo bestanden weggooit dan is er geen probleem meer met het herkennen van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik weet niet zeker of dit een XBMC probleem is of meer linux.
Maar door een hdd crash beb ik alles opnieuw moeten installeren.
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik in xbmc wel geluid heb bij het browsen door de menu opties, maar niet wanneer ik een film afspeel.
Wanneer ik mbv mplayer een mp3 afspeel heb ik ook wel geluid.
Kan iemand me in de goede richting duwen waar ik het probleem moet zoeken ?

**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: ICH6 [Intel ICH6], device 0: Intel ICH [Intel ICH6]
Subdevices: 1/1
Subdevice #0: subdevice #0
card 0: ICH6 [Intel ICH6], device 4: Intel ICH - IEC958 [Intel ICH6 - IEC958]
card 1: HDMI [HDA ATI HDMI], device 3: ATI HDMI [ATI HDMI]

2.6.35-25-server #44-Ubuntu SMP Fri Jan 21 19:09:14 UTC 2011 x86_64 GNU/Linux

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:30:
Huh? Volume doe je gewoon met de volume knop van je telefoon :D
Ook automatisch pauzeren bij gebeld worden zit gewoon standaard in de app. Moet je wel ff aanvinken natuurlijk :)
Okay, aan dat volume zo zou werken had ik überhaupt niet gedacht, maar dat is wel een prettige oplossing :Y Voor het automatisch pauzeren had ik al best wat gezocht, maar door de menu's die extreem van context afhankelijk zijn blijkbaar toch gemist. Zelfs nu ik wist dat het er was moest ik nog wel even zoeken waar dan precies.

Laat inmiddels duidelijk zijn dat XBMC een beetje een andere denktrant vereist dan ik normaal gewend bent, maar het werkt wel prettig als je het eenmaal door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Het is nu enige tijd geleden dat ik iets postte over de zotac zbox in combinatie met xbmc. Ik heb gisteren eindelijk de zbox gekocht en heb geïnstalleerd met Xubuntu. Ik moet eerlijk zeggen dat het ideaal is. Na wat testjes met 1080p films bleek dat de cpu gewoon 95% idle draaide, dus vrijwel alles wordt in de hardware afgehandeld.

Wel was het even lastig om de zbox werkend op mijn tv te krijgen, maar dat had niets met de zbox zelf te maken, maar meer met mijn tv.

Tot nu toe bevalt de zbox en xbmc mij prima, nu al vele malen beter dan mijn popcorn hour.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke zbox heb je dan juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
De ID11 heb ik gekocht (linkje)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:38
MagicTempest schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:36:
Het is nu enige tijd geleden dat ik iets postte over de zotac zbox in combinatie met xbmc. Ik heb gisteren eindelijk de zbox gekocht en heb geïnstalleerd met Xubuntu. Ik moet eerlijk zeggen dat het ideaal is. Na wat testjes met 1080p films bleek dat de cpu gewoon 95% idle draaide, dus vrijwel alles wordt in de hardware afgehandeld.

Wel was het even lastig om de zbox werkend op mijn tv te krijgen, maar dat had niets met de zbox zelf te maken, maar meer met mijn tv.

Tot nu toe bevalt de zbox en xbmc mij prima, nu al vele malen beter dan mijn popcorn hour.
Mooie combo heh? Ik draai met veel plezier Ubuntu/XBMC op een Zotac ZBOX HD-ND22 / 32 GB SSD.
Mijn 3TB aan films streamen prima vanaf de fileserver. Meestal speel ik 720P films aangezien ik een 40inch TV heb. 1080P laat zich echter ook prima afspelen. De Earth birds scene (redeljike benchmark toch?) geeft geen problemen.

Met de Zbox heb je een heel leuk budget platform wat een nette performance heeft en ook nog eens lekker stil en energie zuinig is. Wat mij betreft een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn XBMC raid 5 mediadoos .. draait al een jaar zonder 1 centje pijn.. 8)

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/772/hdmiservert.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
De nieuwe versie van Aeon MQ2 (2.7.0) is weer geil :D
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-02-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:25
Klopt het dat XOT UZG niet meer werkt met de ipad feed van RTL? Wilde gisteren wat terugkijken maar er stond No Files in het overzicht...

Check for updates (RMB) heb ik al gedaan helaas...

[ Voor 94% gewijzigd door maarud op 21-02-2011 10:58 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.