Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48
Nerpissad schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:25:
[...]

ik denk dat je meteen de oorzaak te pakken hebt ;)

[...]
Ik heb voornamelijk de WEB-DL's. Boxee en MediaPortal werkte perfect met die namen. Ik download elke dag nieuwe series en wil die dan ook graag snel kijken. Als ik ze elke keer moet hernoemen is het nu een beetje weg van XBMC lijkt me...

Ik gebruik gewoon de standaard scrapper die aanwezig is met thetvdb database. Hij lijkt wel een aantal series te herkennen met scannen maar vervolgens zie ik ze niet terug in de bibliotheek.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

MrBlueEyes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:51:
[...]

Ik heb voornamelijk de WEB-DL's. Boxee en MediaPortal werkte perfect met die namen. Ik download elke dag nieuwe series en wil die dan ook graag snel kijken. Als ik ze elke keer moet hernoemen is het nu een beetje weg van XBMC lijkt me...

Ik gebruik gewoon de standaard scrapper die aanwezig is met thetvdb database. Hij lijkt wel een aantal series te herkennen met scannen maar vervolgens zie ik ze niet terug in de bibliotheek.
je geeft nog steeds niet echt inhoudelijke informatie waar anderen iets mee kunnen.
hoe ziet je source er exact uit?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Nerpissad schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:54:
[...]

je geeft nog steeds niet echt inhoudelijke informatie waar anderen iets mee kunnen.
hoe ziet je source er exact uit?
Een map met een hele lading mkv bestanden.

Meestal met volgende benaming:

code:
1
2
3
4
5
White Collar S02E12 720p WEB-DL DD5.1 H.264-GFY

of

Chuck.S04E13.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TB

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hmm oke jammer als dat nodig is dan gebruik ik wel gewoon boxee/MediaPortal.

Boxee is toch gebaseerd op XMBC? Waarom kunnen die het wel dan zonder hernoemen?

De paar series die hij wel op pakt hebben zo te zien allemaal een eigen seizoensmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

in principe zouden de XBMC scrapers wel iets moeten kunnen met zulke bestandsnamen, ik weet alleen niet zeker of seizoensmappen een harde eis zijn?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
De benaming die je gebruikt is gewoon goed en daar doet XBMC het ook perfect mee.
Het ligt dus ergens anders aan. (Mapstructuur / Scraper settings)
Welke versie van XBMC heb je?

Remove de TV source is
Gooi debug aan (in Settings)
Readd je TV source
En upload je debug.log naar pastebin (Onder Addons->Program Addons is een Debug addon te vinden die het voor je op Pastebin plempt)

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-02-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
MrBlueEyes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:00:
[...]

Een map met een hele lading mkv bestanden.

Meestal met volgende benaming:

code:
1
2
3
4
5
White Collar S02E12 720p WEB-DL DD5.1 H.264-GFY

of

Chuck.S04E13.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TB
Zoals ik al zei, heb je die link die ik je gaf al bekeken?
Daar staat namelijk:
Each TV show needs to be in its own folder for XBMC to be able to scan it into the library.
Alles in 1 map werkt gewoon niet lekker (zoals je merkt) dus mooi mapjes maken maar.
Nerpissad schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:41:
nou 'ik heb wel eens wat gedownload op usenet', en het is zeker geen algemeen beleid.
Zeker wel.
Je ziet ook wel eens serienaam.101 of 1x01 maar dat komt toch echt minder vaak voor.
Maar ook die naamgeving wordt gewoon door xbmc geaccepteerd.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 03-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
job schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:13:
[...]

Zoals ik al zei, heb je die link die ik je gaf al bekeken?
Daar staat namelijk:

[...]

Tevens een volledige uitleg waar daarnaast je bestanden aan mogen doen. serienaam.s01.e01 is namelijk niet de enige geaccepteerde naamgeving, maar wel een veel gebruikte.

[...]

Zeker wel.
Je zie ook wel eens serienaam.101 of 1x01 maar dat komt toch echt minder vaak voor.
Maar ook die naamgeving wordt gewoon door xbmc geaccepteerd.
Hmm als het in een losse folder moet valt het voor mij al af.

Jammer dan gebruik ik wel MediaPortal of Boxee weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Je hebt al je series-eps in 1 map?
Dat werkt net zo goed niet op Boxee hoor, Boxee is gewoon een XBMC fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
SidewalkSuper schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:21:
Je hebt al je series-eps in 1 map?
Dat werkt net zo goed niet op Boxee hoor, Boxee is gewoon een XBMC fork.
Ja, dacht zelf ook dat Boxee van XBMC kwam, maar daar werkte ik hiervoor mee en had daar geen problemen mee. Meestal stonden alle series er wel bij.

Ik ga in het weekend wel ff verder kijken.Via remote control me htpc overnemen dan werkt XMBC helaas niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MrBlueEyes op 03-02-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ja oke... nou ja als je XBMC wel eens echt wil proberen moet je toch ff je directory structuur op deze manier (ongeveer hebben)

TV\Californication\
TV\Dexter\
TV\The Simpsons\
met daarin alle eps van de betreffende serie of optioneel nog seizoensfolders met daarin de eps.

Via remote control (rdp) de htpc overnemen werkt hier perfect hoor :)

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-02-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
SidewalkSuper schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:30:
Ja oke... nou ja als je XBMC wel eens echt wil proberen moet je toch ff je directory structuur op deze manier (ongeveer hebben)

TV\Californication\
TV\Dexter\
TV\The Simpsons\
met daarin alle eps van de betreffende serie of optioneel nog seizoensfolders met daarin de eps.

Via remote control (rdp) de htpc overnemen werkt hier perfect hoor :)
Hmm oke maf, hier werkt XBMC dan niet, ik start hem wel in full screen windowed modus werkt misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
XBMC ff een keer starten en 2x op \ drukken... om naar windows mode en weer terug naar full screen te switchen. Dat zou misschien wel kunnen helpen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb binnen XBMC mijn films en tv-series gescheiden staan. Nu heb ik per ongeluk tv series als default ingesteld. Dit wil ik niet, ik wil als default het keuzescherm waar je verder kan gaan naar 1 van de 2 opties. Echter, klik je rechts zonder iets aan te wijzen, gaat hij terug naar het hoofdmenu. Iemand een idee hoe ik deze instelling terug krijg?

Daarnaast kreeg ik van de week plotseling nederlandstalige informatie voor tv series binnen, en nu alleen nog maar engelse. Ik heb alle menu's doorgespit, maar kan het niet vinden. Aan de scrapers heb ik niks gewijzigd, hij gebruikt The TVdb als scraper.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

The Executer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:23:
Ik heb binnen XBMC mijn films en tv-series gescheiden staan. Nu heb ik per ongeluk tv series als default ingesteld. Dit wil ik niet, ik wil als default het keuzescherm waar je verder kan gaan naar 1 van de 2 opties. Echter, klik je rechts zonder iets aan te wijzen, gaat hij terug naar het hoofdmenu. Iemand een idee hoe ik deze instelling terug krijg?

[...]
Als je het menu Videos opent moet je volgens mij op backspace drukken en dan het context menu voor de source tv series openen. Daar kun je vervolgens remove default of zoiets kiezen.

[disclaimer]
Ik zit nu in de trein dus ik kan het niet checken.
[/disclaimer]

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

XBMC doet het bij ook perfect met series. Ik laat SAB nzb gewoon alles voor me regelen.
Die maakt gewoon een goede folder structuur aan. En Als ik XBMC opstart dan zijn alle nieuwe afleveringen gewoon toegevoegd.
Daarbij vind ik het zelf ook fijn als er gewoon staat D:\series\Shownaam\seasonx\sxex.ext.
Zo kan ik ook makkelijk dingen terug vinden als ik iets moet verwijderen of kopieren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrBleuEyes

Stomme vraag maar wacht je wel lang genoeg ? Bij mij duurde het de eerste keer best wel lang voordat hij alle plaatjes had gedownload.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 02:55
Japius schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:52:
XBMC gerelateerd:
Ik heb een XBMC Dharma draaien op Ubuntu. Vanaf een nvidia 9500 passive gaat er een HDMI kabel naar een Harman Kardon AVR 255 voor het beeld en een optische voor het geluid. Vanaf de AVR gaat er een HDMI naar een Panasonic 42PV62 plasma tv. In gebruik de Showmix Evolution skin. Op dit moment zijn er alleen nog maar een paar films toegevoegd.
Ook eens naar deze showmix gekeken en die loopt lekkerder (sneller) dan de Aeon MQ2. Hoewel ik ben terug gegaan naar Influence blijft hij er wel goed uitzien. Enige nadeel op dit moment is dat de film navigatie (play, stop, forward, backward) niet werkt met de muis bij mij. Deze kan ik alleen met het toetsenbord bedienen (of remote). En dan heeft de hele skin al geen nut meer voor mij.

In Influence kan alles met de muis bedient worden. Dit vind ik zelf handig vooral bij het instellen van ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:31:
@MrBleuEyes

Stomme vraag maar wacht je wel lang genoeg ? Bij mij duurde het de eerste keer best wel lang voordat hij alle plaatjes had gedownload.

gr
Hij zegt in een pop-up dat hij aan het scannen is, dan zie je een aantal serie namen langskomen en dan verdwijnt die pop-up alweer. Veel te snel inderdaad, maar het lijkt dat hij daarna niet door gaat met scannen. Ook de namen van de series die ik in die scan pop-up langs zie komen staan vervolgens niet in de bibliotheek. Ben nu aan het werk dus zal morgen of zondag wel even het verder gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snids december ben ik in het bezit van een ASRock ION 330 HT. Ik heb hierop de laatste versie van xbmclive welke te verkrijgen is van de website www.xbmcfreak.nl ( XBMCFreak Nuvoton 10.00 v2 ) geinstalleerd. Ik heb alles werkend op dit moment maar over 1 ding ben ik niet geheel tevreden en dat is de kwaliteit van 1080p mkv bestanden ( h264 ). Om de een of andere reden worden deze bestanden niet 100% zonder haperingen afgespeeld. Ik heb al van meerdere websites en fora begrepen dat de meeste mensen hier geen last van hebben. Ik heb mijn films op dit moment op een externe usb HDD staan gekoppeld via USB 2.0. Verder heb ik in de Asrock een "Fan speed controller" geinstalleerd om de snelheid van de CPU fan te regelen zodat deze wat minder geluid produceert. Het volgende heb ik al geprobeerd om de films beter te laten afspelen.

1. XBMC live geinstalleerd van xbmc.org ( dus zonder poespas )
2. De films gekopieerd naar de interne HDD van de Asrock zelf
3. Een oudere versie van XBMC live geinstalleerd
4. Nividia drivers geupdate
5. Verschillende instellingen onder Settings > Video geprobeerd.

Het maakt allemaal geen verschil, de kleine haperingen blijven. Het is maar af en toe ( zeg 5x per film gemiddeld ) maar het blijft irritant.

Nou is mijn vraag, welke instellingen gebruiken jullie onder Settings > Video en Settings > System > Video ?

Kan het eventueel een hardware probleem zijn ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Revres schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:10:
[...]
Ook eens naar deze showmix gekeken en die loopt lekkerder (sneller) dan de Aeon MQ2. Hoewel ik ben terug gegaan naar Influence blijft hij er wel goed uitzien. Enige nadeel op dit moment is dat de film navigatie (play, stop, forward, backward) niet werkt met de muis bij mij. Deze kan ik alleen met het toetsenbord bedienen (of remote). En dan heeft de hele skin al geen nut meer voor mij.

In Influence kan alles met de muis bedient worden. Dit vind ik zelf handig vooral bij het instellen van ondertiteling.
Zelf ben ik fan van de horizontale navigatie die in de Aeon skins gebruikt wordt. Daarnaast is een groot aspect van XBMC voor mij het gebruik van de fanart. Maar eerst maar eens de beeldproblemen oplossen:
Als ik in XBMC door het menu blader, "flikkert" het beeld. Het lijkt erop dat het hele beeld opnieuw opgebouwd wordt. Dit gebeurt als er "te veel" wijzigt in het scherm.
...
Het opnieuw opbouwen van het beeld lijkt erop dat de AVR reageert op een andere verversingsfrequentie van het beeld. Helaas is het niet alleen in XBMC maar ook als ik bijvoorbeeld in Firefox een door een webpagina scroll.
...
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Revres schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:10:
... Aeon MQ2. Hoewel ik ben terug gegaan naar Influence blijft hij er wel goed uitzien. ...
Confluence ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:36
Ik heb hetzelfde op een asrock 330. In het XBMC forum waren op een gegeven moment op de eerste pagina 8 topics over happeringen/stuttering/framedrops. Ik heb zelf topics geopend, logs gepost en gereageerd op andere topics maar nergens is een oplossing naar voren gekomen. Sommigen hebben nvidia drivers geupdated, anderen nieuwe versies van vdpau maar ook dat gaf nergens een structurele oplossing. Ik hoop dat het met 10.1 wordt opgelost.

Er zijn een paar dingen die je kan testen

1) download een iso van 9.11 en boot daar mee. Bij mij werken alle files dan prima, dat bevestigd dan dat ze dus goed af te spelen moeten zijn. Je geeft aan een oude versie te hebben geinstalleerd, maar was dat 9.11?

2) Zijn het echt films en geen tv series? soms heb je bij series dat er reclame uit is geknipt, en dan haperen ze ook. Waarschijnlijk een overbodige opmerking van me maar just to be sure...

3) check of het telkens op dezelfde plek voorkomt. Zo ja post dan ook een log in een nieuw topic op het xbmc forum, het kan de admins helpen bij 10.1

4)Het enige wat je nog niet noemt is hoeveel shared videogeheugen je in je bios hebt staan, dat moet op 512.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:16:
Snids december ben ik in het bezit van een ASRock ION 330 HT. Ik heb hierop de laatste versie van xbmclive welke te verkrijgen is van de website www.xbmcfreak.nl ( XBMCFreak Nuvoton 10.00 v2 ) geinstalleerd. Ik heb alles werkend op dit moment maar over 1 ding ben ik niet geheel tevreden en dat is de kwaliteit van 1080p mkv bestanden ( h264 ). Om de een of andere reden worden deze bestanden niet 100% zonder haperingen afgespeeld. Ik heb al van meerdere websites en fora begrepen dat de meeste mensen hier geen last van hebben. Ik heb mijn films op dit moment op een externe usb HDD staan gekoppeld via USB 2.0. Verder heb ik in de Asrock een "Fan speed controller" geinstalleerd om de snelheid van de CPU fan te regelen zodat deze wat minder geluid produceert. Het volgende heb ik al geprobeerd om de films beter te laten afspelen.

1. XBMC live geinstalleerd van xbmc.org ( dus zonder poespas )
2. De films gekopieerd naar de interne HDD van de Asrock zelf
3. Een oudere versie van XBMC live geinstalleerd
4. Nividia drivers geupdate

Het maakt allemaal geen verschil, de kleine haperingen blijven. Het is maar af en toe ( zeg 5x per film gemiddeld ) maar het blijft irritant.

Nou is mijn vraag, welke instellingen gebruiken jullie onder Settings > Video en Settings > System > Video ?

Kan het eventueel een hardware probleem zijn ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:16:
vdpau al aangezet? (rendering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Dacht ik ook, maar Google leerde me dat er ook een Influence is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jaspov,

Goed om te weten dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem.

Het gaat echt om films, bijv. bij The.A-team en ook bij Monsters had ik er last van. Op dit moment gebruik ik versie 10.00 beta 3 van xbmcfreaks.nl en dat lijkt aardig te werken ( niet perfect maar het voldoet nu even ). Het komt overigens wel steeds op dezelfde momenten voor dus een log plaatsen op xbmc forum is geen slecht idee.

Ik zou inderdaad ook versie 9.11 eens kunnen proberen, ben toch wel benieuwd of het dan beter gaat.

Shared video memory staat geloof ik inderdaad op 512 ( maar dat zal ik voor de zekerheid nog even checken )

Job : VDPAU heb ik inderdaad gewoon aanstaan anders loopt het helemaal voor geen meter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10

The Executer

Lekker belangrijk!

DutchNutcase schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:29:
[...]

Als je het menu Videos opent moet je volgens mij op backspace drukken en dan het context menu voor de source tv series openen. Daar kun je vervolgens remove default of zoiets kiezen.

[disclaimer]
Ik zit nu in de trein dus ik kan het niet checken.
[/disclaimer]
Het was even zoeken, maar heb het voor elkaar. Thanks! Snap niet dat ik het niet eerder gezien heb. Iig kom ik nu weer op mijn beginscherm :).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:51:
Hoi Jaspov,

Goed om te weten dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem.

Het gaat echt om films, bijv. bij The.A-team en ook bij Monsters had ik er last van. Op dit moment gebruik ik versie 10.00 beta 3 van xbmcfreaks.nl en dat lijkt aardig te werken ( niet perfect maar het voldoet nu even ). Het komt overigens wel steeds op dezelfde momenten voor dus een log plaatsen op xbmc forum is geen slecht idee.

Ik zou inderdaad ook versie 9.11 eens kunnen proberen, ben toch wel benieuwd of het dan beter gaat.

Shared video memory staat geloof ik inderdaad op 512 ( maar dat zal ik voor de zekerheid nog even checken )

Job : VDPAU heb ik inderdaad gewoon aanstaan anders loopt het helemaal voor geen meter ;)
Gebruiken jullie dan het DTS geluidspoor of DD5.1? In het eerste geval heb ik ook last van framedrops en met DD5.1 helemaal niets aan het handje. Kennelijk heeft dat iets maken met hoe bepaalde films worden samengesteld. Probeer het uit zou ik zeggen, meestal worden beide geluidsporen meegeleverd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik gebruik inderdaad altijd DTS, ik zal DD5.1 eens proberen en kijken of dat misschien iets helpt. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:51:

Dat kan je natuurlijk altijd proberen. Hier echter totaal geen problemen met afspelen9.11, 10.0 beta's of rc's icm met een ion.
Doe dat. 256MB kan nog wel eens te weinig zijn. De auto stand wil je ook vermijden.
Die staat dus aan, dat is mooi :) Andere zaken die je kan controleren:
adjust display refresh rate to match video (aan)
a/v sync op audio clock.
cpu load (moet laag zijn).
vq waarde (zo hoog mogelijk).

[ Voor 7% gewijzigd door job op 05-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
Japius schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:32:
[...]

Ik bedoelde dus eigenlijk Confluence :P. Maar Influence ziet ook er mooi uit. Vanavond even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Japius schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:32:
Ik sta gecorrigeerd :) Edit: Zie ik net dat ik toch eigenlijk goed corrigeerde... Verwarrend dit 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 04-02-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
Je had het goed en fout :P, Influence inmiddels geinstalleerd en aangepast. Best een leuke skin. Loopt net zo goed als de orginele Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Hm nee, vq is de video queue, alles hoger dan 0% is prima, hetzelfde geldt voor aq.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 06:17
Ik verwacht morgen mijn shuttle xs35gt met de post :9 . Mijn plan is om daarop openelec te installeren. Mede door de ondersteuning op dit forum, maar ook op andere fora, heb ik toch voor XBMC gekozen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn voortgang.... en uiteraard ook lastig vallen met problemen waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Ik moet nog een afstandsbediening halen, weet nog niet welke, of is de Android app ook voldoende om alle instellingen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hmm XBMC ziet echt alleen series in mappen helaas. Boxee gebaseerd op XBMC, heeft geen probleem met 1 map vol met verschillende afleveringen van verschillende series. Erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

MrBlueEyes schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:34:
Hmm XBMC ziet echt alleen series in mappen helaas. Boxee gebaseerd op XBMC, heeft geen probleem met 1 map vol met verschillende afleveringen van verschillende series. Erg raar.
Ligt aan de setting use foldernames for lookup denk ik?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Roeligan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:39:
[...]

Ligt aan de setting use foldernames for lookup denk ik?
Waar staat die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Akula schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:13:
Ik verwacht morgen mijn shuttle xs35gt met de post :9 . Mijn plan is om daarop openelec te installeren. Mede door de ondersteuning op dit forum, maar ook op andere fora, heb ik toch voor XBMC gekozen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn voortgang.... en uiteraard ook lastig vallen met problemen waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Ik moet nog een afstandsbediening halen, weet nog niet welke, of is de Android app ook voldoende om alle instellingen te doen?
Gefeliciteerd met je keuze :)

Alle instellingen doe je initieel natuurlijk gewoon met toetsenbord en muis. Daarna gooi je die in de hoek en gebruik je alleen nog je Android app!

Succes en have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Volgens mij is deze setting alleen beschikbaar voor movies, niet voor tvshows.
Movies kan je namelijk wel allemaal in 1 map plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
nistuf schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is deze setting alleen beschikbaar voor movies, niet voor tvshows.
Movies kan je namelijk wel allemaal in 1 map plaatsen.
Wat doet Boxee dan anders dan XMBC dat die het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
MrBlueEyes schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Wat doet Boxee dan anders dan XMBC dat die het wel kan?
kijk eens of Boxee ergens een advancedsettings.xml heft? misschien staat het daarin en dan kun je daaruit code naar xbmc halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:58:
[...]
Dat kan je natuurlijk altijd proberen. Hier echter totaal geen problemen met afspelen9.11, 10.0 beta's of rc's icm met een ion.
[...]
Doe dat. 256MB kan nog wel eens te weinig zijn. De auto stand wil je ook vermijden.

[...]
Die staat dus aan, dat is mooi :) Andere zaken die je kan controleren:
adjust display refresh rate to match video (aan)
a/v sync op audio clock.
cpu load (moet laag zijn).
vq waarde (zo hoog mogelijk).
Ten eerste bleek dat mijn shared memory toch nog op auto stond, deze op 512 MB gezet. Verder heb ik a/v sync op Video ( Drop / Dupe audio ) gezet. Met deze instellingen draait hij bijna vlekkeloos. Ik heb maar bij 2 films nu nog dat hij af en toe een stottering geeft maar ik denk dat dat aan de film zelf ligt.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de suggesties, als ik nog iets tegen kom meld ik het hier zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Ten eerste bleek dat mijn shared memory toch nog op auto stond, deze op 512 MB gezet. Verder heb ik a/v sync op Video ( Drop / Dupe audio ) gezet. Met deze instellingen draait hij bijna vlekkeloos. Ik heb maar bij 2 films nu nog dat hij af en toe een stottering geeft maar ik denk dat dat aan de film zelf ligt.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de suggesties, als ik nog iets tegen kom meld ik het hier zeker.
zelf ook een tijd aan het kloten geweest met de diverse uitgaves (xmbclive, xbmcfreak, openelec (welke trouwens retesnel is :o)). Ik verdacht de nvidia driver ervan dat 'ie dwarslag. Uiteindelijk de bios ingegaan om de bootvolgorde goed te zetten (USB stick). Toch maar eens alle settings controleren, blijkt het videogeheugen op 'Auto' te staan, terwijl ik 100% zeker weet dat ik 'm al op 512Mb had gezet. Vreemd.

Draait nu wel weer lekker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik hen sinds kort een htpc met een asus board M4A88t-M/USB3 en draai er XBMC 10.00 met win 7.
Deze heb ik aangesloten via hdmi op een Yamaha RX V765 die audio true hd en dts ma kan afspelen.
Waneer ik een file afspeel, die true hd en dts ma hebben, down sampelt hij deze naar dd 5.1 of dts.
Als ik een lg blue ray speler via usb dezelfde file afspeel speelt hij prima true hd en dts ma af (dit zie ik op de dispay van mijn Yamaha).
ik heb ook power dvd 10 op mijn htpc gezet en die down sampelt die file ook naar dd 51 of dts, tevens heb ik een driver gedownload http://drivers.softpedia....1-for-XP-Vista-Win7.shtml die het ook niet oplost.
Ten eerste is het zo dat XBMC deze HD audio niet ondersteund ?
power dvd moet deze hd audio zeker onder steunen, maar wat mis ik dan in mijn instellingen van mijn htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik snap er echt niks van, ineens werkt mijn audio niet meer :D

Ik draai 10.4 ubuntu met XBMC 10.0. Dit alles draait op een ASUS S1-AT5NM10E

Alles werkte prima, totdat ik hem vandaag (na een week wintersport) weer opnieuw opstart. Weet iemand er misschien ergens stiekem een update is geweest??

[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 06-02-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door job op 06-02-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kepler schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:24:
Weet iemand er misschien ergens stiekem een update is geweest??
linux installeert niet stiekem updates. Die moet je toch echt zelf starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 21:39
kepler schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:24:
Ik snap er echt niks van, ineens werkt mijn audio niet meer :D

Ik draai 10.4 ubuntu met XBMC 10.0. Dit alles draait op een ASUS S1-AT5NM10E

Alles werkte prima, totdat ik hem vandaag (na een week wintersport) weer opnieuw opstart. Weet iemand er misschien ergens stiekem een update is geweest??
Ik had hetzelfde (Ubuntu Maverick/XBMC 10). Analoog geluid werkte niet meer (digitaal S/PDIF wel). Na even zoeken bleek in alsamixer een heleboel gemute/volume helemaal laag. De boel aldaar hersteld en een 'alsactl store 0' gedaan om de values te bewaren voor de volgende reboot. Daarna werkte het werkt wel weer. Niet zo handig deze spontane mute actie. Werd overigens getriggerd door het upgraden van een paar pakketjes (waarschijnlijk related, maar dat weet ik niet meer).

[ Voor 3% gewijzigd door d3vlin op 06-02-2011 21:46 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
job schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:44:
[...]

linux installeert niet stiekem updates. Die moet je toch echt zelf starten.
ok, dan is het helemaal vaag. Ik zal nog eens kijken in Alsamixer, maar het lijkt alsof hij de goede geluidskaart niet meer kan vinden... Hij heeft wel de hele week aangestaan, maar dat doe ik wel vaker. Misschien dat er qua hardware iets kapot is? (XBMC gaf wel aan dat de audio hardware niet geinitialiseerd kan worden, dus klinkt als software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Ik heb een probleem met het aan de praat krijgen van m'n (infrarood) afstandsbediening(en) onder XBMC.

De volgende specs zijn van toepassing:
  • Ubuntu 10.10 x64 minimal
  • Ahanix MCE301 kast (samsung 2x16 karakters display, aansturing gaat normaal via parallelle poort, maar .. zie punt hieronder)
  • Dvine ("ahanix") USB display converter board, met onboard irtrans IR ontvanger (geen parallele poort meer, maar nu USB, zoiets als dit zeg maar)
  • XBMC PRE-11.0 GIT B3C917D (splinternieuw dus)
Goed, om het display en de irtrans IR usb ontvanger werkend te krijgen zijn de volgende onderdelen nodig (cq instellingen/bewerkingen nodig):Veel meer dan doet moet het niet zijn!

Ok, ter test (handmatig) display aan de praat gekregen :
code:
1
2
cd /usr/local/irtrans
sudo ./irserver64 -loglevel 4 -debug_code /dev/ttyUSB0

code:
1
2
cd /etc/init.d
LCDd

code:
1
xinit xbmc-standalone

Resultaat (na aanzetten settings>system>videohardware>gebruik LCD/VFD):
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/o91hjs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/359badc.jpg

Exact als gepland dus, werkt als een trein. Hardware functioneert.

Op naar de volgende stap. Testen of de irtrans software de IR commando's registreert. En jazeker (te volgen via -loglevel 4 -debug_code zoals boven weergegeven), geen probleem:

code:
1
2
3
4
5
6
[0.0]: S000000001111100111000010001111010 34
[0.0]: S000000001111100101110000100011110 34
[0.0]: S000000001111100101100000100111110 34
[0.0]: S000000001111100110101010010101010 34

Nu de IR commando's registreren als herkenbare commando's voor XBMC:
code:
1
./irclient64 127.0.0.1

Gevolg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
IRTrans ASCII Client Version 6.01.05

1 - Send
  2 - Learn
  3 - Status

99 - Exit

Select command

Learn gekozen, 2 afstandsbedieningen aangemaakt (Harmony 525 en een Dreambox DM7000s afstandsbediening - de laatste is eigenlijk al aanwezig in de meegeleverde irtrans software). Niet alle knoppen vastgelegd, maar gewoon een paar (ter test).

Resultaat: Er worden netjes nieuwe *.rem bestanden aangemaakt in de /usr/local/irtrans/remotes map.

Inhoud van harmony.rem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[REMOTE]
  [NAME]Harmony

[TIMING]

[COMMANDS]
  [up][RAW]71[FREQ]38[D]0 32 856 0 16 352 584 544 584 520 616 512 616 512 560 544 616 512 616 512 616 512 592 1640 592 1640 584 1648 584 1648 584 1648 560 5$
  [down][RAW]71[FREQ]38[D]0 32 800 0 16 376 616 512 616 520 584 512 616 512 616 512 624 512 584 512 616 520 616 1608 616 1616 616 1616 616 1616 616 1616 616$
  [right][RAW]71[FREQ]38[D]0 32 856 0 16 352 592 512 616 512 616 512 616 512 592 512 592 536 616 512 592 512 616 1616 616 1616 616 1616 616 1616 616 1640 56$
  [left][RAW]71[FREQ]38[D]0 32 832 0 16 352 616 512 584 544 592 512 616 512 616 512 592 512 616 512 616 512 616 1616 616 1616 616 1616 616 1608 624 1608 616$
  [ok][RAW]71[FREQ]38[D]0 32 832 0 16 376 592 512 592 536 616 512 592 512 616 512 616 512 616 512 592 512 616 1616 616 1616 616 1616 616 1608 616 1616 616 5$

Entry aangemaakt in Lircmap.xml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<lircmap>
        <remote device="Harmony">
                <up>up</up>
                <down>down</down>
                <left>left</left>
                <right>right</right>
                <select>ok</select>
        </remote>
</lircmap>

Zo, dan maar eens testen.
HTPC opnieuw opgestart (irserver, LCDd etc starten automatisch)....... even geduld..... afstandsbediening erbij..... maar werken? 8)7 8)7

Heb vanalles geprobeerd (hoofdletter gevoeligheid, IRSSmap.xml, als root, meerdere afstandsbedieningen weet ik het wat), maar het werkt gewoonweg niet.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar wat? Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend iets raars (nieuwste XBMC versie):

m2ts film waarvan alleen het geluid afspeelt waarbij je geen beeld ziet. Je hoort de film afspelen maar je kunt nog gewoon door het menu scrollen en de menus ingaan. De tijd loopt wel door, iemand ooit iets soortgelijks tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Mijn geluidprobleem is opgelost, ik moest Alsa-drivers opnieuw installeren. Waarom? Geeeeeen idee, ik heb echt niks veranderd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik installeerde vroeger altijd de updates via apt-get.
Sinds kort is xbmc overgestapt naar git.

Kan ik nu alleen updates installeren via git, of kan ik nog steeds apt-get update/ upgrade doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een film als MKV bestand welke enkel een duitse audio stream heeft. Nu heb ik de engelse audio stream wel beschikbaar. Deze zou ik graag aan de MKV willen toevoegen, of los willen afspelen in XBMC. Is deze mogelijkheid er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12:09
Los afspelen vanuit XBMC kan niet. Je zal de stream bij in de mkv moeten zetten, dat kan je met mkvtoolnix doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:37:
Ik heb een film als MKV bestand welke enkel een duitse audio stream heeft. Nu heb ik de engelse audio stream wel beschikbaar. Deze zou ik graag aan de MKV willen toevoegen, of los willen afspelen in XBMC. Is deze mogelijkheid er?
mkvtoolnix installeren en als je bang bent voor de command line mkvtoolnix-gui ofzo erbij. met mkvmerge -o output.mkv -A input.mkv --language 0:eng engels.ac3 krijg je de input.mkv zonder audio tracks + engels.ac3 in het bestand output.mkv. Als je de Duitse stream wil behouden, moet je -A uit het commando gooien. Bovenstaande werkt ook om subtitles toe te voegen, zie man mkvmerge voor meer info. De GUI gebruik ik zelf niet, maar het lijkt me dat die voor zich spreekt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Bedankt voor de informatie. Binnenkort even testen of de film ook mooi synchroon loopt met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

EaS schreef op maandag 07 februari 2011 @ 05:20:
Ik heb een probleem met het aan de praat krijgen van m'n (infrarood) afstandsbediening(en) onder XBMC.

...

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar wat? Iemand die het weet?
Ben er al uit. Zal even neerzetten wat de oplossing was, mocht iemand eens over hetzelfde probleem struikelen:

De irtrans software (irserver) stuurt *geen* data door naar de standaard socket /dev/lircd zo gauw er voor een signaal afkomstig van een afstandsbediening *geen* overeenkomst gevonden wordt in de remote database (de *.rem bestanden in de folder /usr/local/irtrans/remotes).

Na lang puzzelen maar eens gaan kijken of er wel output te zien was in /dev/lircd d.m.v.

code:
1
irw /dev/lircd

(irw is onderdeel van het lirc pakket, maar lirc zelf is stopgezet omdat irserver zelf al lirc aanboord heeft).

En daar was niets te zien, ondanks dat er in de output van irserver wel wat te zien was na het drukken op wat knoppen van de afstandsbediening (lijntjes 47 t/m 49):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
sudo ./irserver64 -loglevel 4 -debug_code /dev/ttyUSB0
Init Server Socket done
IRServer64 Version 6.03.08
Init Events done
Opening Device: /dev/ttyUSB0
IRTRans Send Done: 1
Name   :
Version: D5.11.07
FW SNo : 0
Capab  : Power On;
FW Cap : 0x3c8019
FW Cap2: 0x9
USB SNo:
Node   : /dev/ttyUSB0

Init communication ...
[ 0]:                      D5.11.07
Chdir to DB OK
Read routing OK
Read Switches OK
Open DIR: 12
Get Dirent: 640
Remote harmony              compiled:     0 Timings -      5 Commands
Remote sky-digital          compiled:     1 Timings -     31 Commands
Remote kathrein-ufs         compiled:     2 Timings -     36 Commands
Remote sky-hd               compiled:     1 Timings -     34 Commands
Remote mce-mouse            compiled:     1 Timings -      1 Commands
Remote pace                 compiled:     2 Timings -     38 Commands
Remote irtrans              compiled:     1 Timings -     33 Commands
Remote dream                compiled:     0 Timings -     36 Commands
Remote mce-keyboard         compiled:     1 Timings -     77 Commands
Remote mediacenter          compiled:     1 Timings -     49 Commands
**** CCF Error: ac1 [See below for Remote name]
Remote ccf                  compiled:    20 Timings -     20 Commands
Remote                      compiled:     0 Timings -      0 Commands
Get Dirent: 0
Duplicate Commands for pace.0:   pace.0-
Duplicate Commands for ccf.1:   ccf.2  ccf.3  ccf.4
Duplicate Commands for ccf.2:   ccf.3  ccf.4
Duplicate Commands for ccf.3:   ccf.4
Total:  15 Remotes  -  31 Timings -  370 Commands -    0 Calib. Commands
         0 Togglec. -  19 CCF Data -   0 CCF RAW  -    1 CCF Error
Local Socket connection request
Local Client 0 accepted on 12
[0.0]: 010233456070084000 18
[0.0]: 010233456078094000 18
[0.0]: 010233456050073000 18

Ik had via de irclient dus wel degelijk commando's aangemaakt -zoals in de vorige post te lezen was-, maar alleen in RAW mode (RAW = elke afstandsbediening zou moeten werken, dus waarom niet direct daar voor kiezen?).

Maar laat nu net bij deze module de RAW mode standaard uitgeschakeld zijn!! (zie lijn 10):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Select command Device [0-0]: D5.11.07

Repeat Mask: x  x  x  x  x  x  x  o  o  x  x  x  x  x  x  x
             0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 11 12 13 14 15

Device Mode Send [20]: x
            IR               [21]: x
            SBUS             [22]: x
            SBUS RemoteCtrl  [24]: x
            RAW              [25]: o
            SBUS send Repeat [27]: x

Self Repeat [36]: o

Learn Timeout   5ms [37]: o
         Learn Timeout  15ms [38]: x
         Learn Timeout  30ms [39]: o
         Learn Timeout  60ms [40]: o
         Learn Timeout  90ms [41]: o
         Learn Timeout 120ms [42]: o
         Learn Timeout 150ms [43]: o
         Learn Timeout 250ms [44]: o

Repeat Timeout 5ms  [45]: x
         Repeat Timeout 25ms [46]: o

PowerOn Remote               [52]:
PowerOn Command              [53]:

Tja, logisch dat er geen match in de database gevonden werd. De RAW commando's werden gewoon genegeerd.
Deze RAW mode was niet aan te zetten, omdat irserver64 bij het wegschrijven van de setting gewoonweg crashte. Dat stukje software verdient nog wat aandacht dus.

Dus maar eens aan het testen geslagen met de *niet* RAW optie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
**Selected Remote: [525test]

1 - Select remote
  2 - Learn Timing
  3 - Learn Command [Based on timing]
  4 - Learn Command [Command with timing]
  5 - Learn Command [RAW Data]

99 - Exit

Select command 4

Command Name: down

Press Remote Button to learn ....OK

Toen irserver gestart, en zowaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Local Socket connection request
Local Client 0 accepted on 12
[0.0] up 525test
[0.0] down 525test
[0.0] right 525test
[0.0] left 525test
[0.0] ok 525test

En nu ook de bijbehorende output via irw:
code:
1
2
3
4
5
6
irw /dev/lircd
00f934cb00000000 00 up 525test
00f9a05f00000000 00 down 525test
00f9e01f00000000 00 right 525test
00f9609f00000000 00 left 525test
00f955aa00000000 00 ok 525test

Met de correcte verwijzingen in Lircmap.xml werkte het direct. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Stien schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:45:
Ik installeerde vroeger altijd de updates via apt-get. Sinds kort is xbmc overgestapt naar git. Kan ik nu alleen updates installeren via git, of kan ik nog steeds apt-get update/ upgrade doen?
Het zijn twee verschillende dingen: git is voor versie beheer, apt is een package manager. Wil je altijd voorop lopen, dan haal je je eigen versie telkens uit git. Wil je een stabiele versie, dan gebruik je de package manager.

Dan nu mezelf nog even quoten:
Als ik in XBMC door het menu blader, "flikkert" het beeld. Het lijkt erop dat het hele beeld opnieuw opgebouwd wordt. Dit gebeurt als er "te veel" wijzigt in het scherm.
...
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Dat zal ik zelf even doen: controleer of je kabels nog goed zijn aangesloten. Stel dat je vrouw / vriendin / partner bijvoorbeeld de apparatuur heeft verplaatst, dan kan het zijn dat de HDMI kabel niet goed in de PC zit.

Dit had ik niet gecontroleerd :F Kabeltjes aanduwen en ik heb weer prima beeld. Dat betekent echter wel dat ik nu voor niets nieuwe kabels heb besteld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07

The.Terminator

Un boer met bier

Vraagje waar ik zo nog mijn twijfels over heb

Ik bezit een HP Mediacenter

http://bizsupport1.austin...=3344550&prodTypeId=12454

Deze bevat een nVidia 7500 Low Profile kaartje.
Dit werkt met XBMC 10 Dharma goed, maar ik wil nu graag HD content afspelen en gebruik maken van VDPAU.

Op sites zie ik een Asus Geforce 210 512 Low Profile staan en ik ben van plan deze aan te schaffen. Maar nu staat er in de specs dat er een 108! watt voeding inzit. Gaat deze voeding met deze kaart trekken ? En las op Toms Hardware dat 1080p voor de Geforce 210 te veel is. Kan iemand dat bevestigen / ontkennen ?

Want dan blijft er voor mij alleen een Nvidia Geforce 8400 over

[ Voor 4% gewijzigd door The.Terminator op 08-02-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Normaal gesproken is de 210 prima in staat om full-HD video weer te geven mits je overige systeem-specs voldoende zijn (v.w.b. software en hardware). Je voeding zou inderdaad de bottleneck kunnen zijn als je bij de specificaties van de nVidia 210 kijkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07

The.Terminator

Un boer met bier

hardware-lover schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:18:
Normaal gesproken is de 210 prima in staat om full-HD video weer te geven mits je overige systeem-specs voldoende zijn (v.w.b. software en hardware). Je voeding zou inderdaad de bottleneck kunnen zijn als je bij de specificaties van de nVidia 210 kijkt.
Mhhh oke lastig, probleem is dat de HTPC een soort van laptop is (en dus minder gebruikt).
Denk dat het een gok wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met XBMC i.c.m een AppleTV2 ? Ik zit er namelijk serieus over na te denken om een appletv2 te kopen, zodat ik ook in de slaapkamer XBMC kan gebruiken.

edit: @Fire69, bedankt voor de link... had het topic nog niet gevonden. Heb meteen een atv besteld :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12:09
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS ;)

Ik wacht al enkele dagen op mijn atv2, ding wil maar niet aankomen bij de post :(

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Voor de mensen die een centrale xbmc database willen beheren heb ik een blog geschreven voor de setup op een linux (buntu in dit geval) server. Check: Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Even een vraagje over het downloaden van NZB files. Ik heb Sabnzb nu werkend gekregen. Alleen alsik in XBMC ga zoeken naar bijvoorbeeld "harry potter" krijg ik natuurlijke een shitload met results van nzbindex.nl

Het probleem dus: als ik normaal via mijn pc download bekijk ik eers op FTD wat de kwaliteit van de film is, of er subs bij zitten, of hij HD is etc etc. Maar FTD is niet te verkrijgen op xbmc. Moet ik dan altijd naar een andere pc lopen om de volledige beschrijving van FTD af te plukken?

Ik heb hier ook gelezen over couchpotato en sickbeard maar het probleem daarvan is dat ik dan niet weet welke kwaliteit ik download en of het met NLsubs is..

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 12:11
diontjuh schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:51:
Even een vraagje over het downloaden van NZB files. Ik heb Sabnzb nu werkend gekregen. Alleen alsik in XBMC ga zoeken naar bijvoorbeeld "harry potter" krijg ik natuurlijke een shitload met results van nzbindex.nl

Het probleem dus: als ik normaal via mijn pc download bekijk ik eers op FTD wat de kwaliteit van de film is, of er subs bij zitten, of hij HD is etc etc. Maar FTD is niet te verkrijgen op xbmc. Moet ik dan altijd naar een andere pc lopen om de volledige beschrijving van FTD af te plukken?

Ik heb hier ook gelezen over couchpotato en sickbeard maar het probleem daarvan is dat ik dan niet weet welke kwaliteit ik download en of het met NLsubs is..
Als Spotnet aanslaat (mogelijke vervanger van FTD), dan wil ik wel eens kijken of ik een Spotnet "browser" kan maken voor XBMC.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
diontjuh schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:51:

d'oh in SB & CP stel je de kwaliteit in. En met XBMC kan je voor elke film/serie naderhand een sub downloaden.

FTD :'(

• Deef_K
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ach je kan toch altijd zoeken op filmnaam + nl + 1080p en dan de info bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen: het moederbord van mijn huidige XBMC systeempje heeft vermoedelijk de geest gegeven (gezeik begon na een BIOS update, nu de oude BIOS er weer in gekregen, wil nog steeds Live niet booten...). Hierin zit een Athlon 215, 2GB DDR2 en een GF8200 moederbord van Asus. In principe zijn dit prima chipsets voor XBMC Live, ware het niet dat er niet zoveel keuze meer is.

Nu zit ik te dubben of ik een Atom + ION combinatie ga pakken of een los moederbord (740G, 760G, iets in die trant) met een GF210 erbij. Heeft iemand hier een leuk idee bij? Het liefst niet al te duur en energiezuinig. 't Is jammer dat die AMD E350 plankjes niet zo lekker willen met XBMC Live, anders wist ik het wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
ION is zeer zuining, maar voor sommige dingen ook gewoon te langzaam.
Kwa afspelen en snelheid zal je met een athlon en een geforce 210 een beter resultaat halen.

[ Voor 40% gewijzigd door bobo1on1 op 12-02-2011 20:53 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:57
bobo1on1 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:52:
Kwa afspelen en snelheid zal je met een athlon en een geforce 210 een beter resultaat halen.
windows of linux..?

ik heb een socket 939 x2 3800 met een geforce 210 en bepaalde hd filmen gaan totaal niet (windows & dvxa2 xbmc)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik draai alleen maar linux.
Misschien dat een geforce 210 iets te langzaam is, mijn 8600gt draait iig alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra het hardwarematig niet gedecodeerd kan worden gaat het dan inderdaad mis, maar waarvoor is het te langzaam als ik alleen maar films kijk (H264, VC9, divx) en muziek luister? Meer doet het ding niet. Je zou ook kunnen zeggen: man, haal dan zo'n losse media player, maar die mist de flexibiliteit van XBMC. Ik vind het een prachtig pakket nl. :)
Of weer een moederbord met een integrated nvidia chip. Naar ik begreep is Ati icm XBMC Live geen succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat bedoel je met beter resultaat?
Met afspelen valt er in vergelijking met een ion niets te verbeteren. De ion kan probleemloos 1080p afspelen.
Een betere gpu verbetert op dat vlak helemaal niets.

In de menu's komt de ion bij bepaalde skins inderdaad te kort. Maar als dat je weinig uitmaakt of als je weinig geld hebt dan is een ion prima.

Ga je echter meer op je xbmc draaien (sabnzbd bijvoorbeeld) dan is een snellere cpu inderdaad handiger.
Voor videokaarten kan je inderdaad het beste naar een van nvidia kijken.

Hoewel de ontwikkelingen voor wat betreft ondersteuning van de intel integrated gpu's steeds meer de goede kant op gaat. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86581 Voor vc1 acelleratie zal je vrees ik een sandy bridge bordje moeten hebben.
een stabiele oplossing voor ati zal ook zeker de komende tijd komen.

Wil je echter binnenkort een goed lopend systeem kopen voor xbmc onder linux, koop dan inderdaad een nvidia gpu en hebt een betrouwbare oplossing om de gpu de boel af te laten spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 12-02-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat hij 't vooral heeft over een Athon II versus een Atom :). Zelfs een Brazos-platform is waarschijnlijk beter dan een Ion, qua hardware (niet qua driverondersteuning op Linux helaas :P).

[ Voor 50% gewijzigd door Borromini op 12-02-2011 22:16 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:38
job schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:21:
[...]
In de menu's komt de ion bij bepaalde skins inderdaad te kort. Maar als dat je weinig uitmaakt of als je weinig geld hebt dan is een ion prima.
Je bedoelt dan zeker de Aeon skin? Daar kan het soms iets minder smooth lopen qua interface. De default skin Confluence draait prima op mijn ion powered Zotac ZBOX HD-ND22. Qua afspelen is hier idd niets negatiefs te melden. Voor een bescheiden budget heb je dan een heel aardig platform voor XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Borromini schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:12:
Ik denk dat hij 't vooral heeft over een Athon II versus een Atom :). Zelfs een Brazos-platform is waarschijnlijk beter dan een Ion, qua hardware (niet qua driverondersteuning op Linux helaas :P).
Dan heeft hij het over een atlon II, prima :). Dan nog blijft het feit dat een snellere cpu weinig verschil maakt.
Een snellere cpu (dan de atom) is leuk, maar dat speelt geen rol, aangezien je voor afspelen van de films (als je slim bent) gewoon je gpu gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 13-02-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

job schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:21:
[...]
Wat bedoel je met beter resultaat?
Met afspelen valt er in vergelijking met een ion niets te verbeteren. De ion kan probleemloos 1080p afspelen.
Een betere gpu verbetert op dat vlak helemaal niets.
Schijnt dat het toch wel beter kan (qua beeldkwaliteit):
http://nl.hardware.info/r...md-nvidia-en-intel-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Interessant artikel. :) Ik zal het eens helemaal doorlezen.

Zo snel te zien gaat het over de post-processing van de kaarten.

Ik vraag me af hoe belangrijk post-processing is bij het afspelen van 1080p. Dat is naar mijn idee als je netjes 24p naar je tv stuurt en als de tv 24p aan kan niet van belang.

Wellicht dat ik voor 1080i en 720p beter kan overstappen naar betere gpu, maar ik vraag me af in hoeverre xbmc (onder linux) uberhaupt gebruik maakt van de postprocessing opties van de drivers.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 13-02-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Iemand ervaring met analoog 5.1 in XBMC Live??

Mijn Onkyo is terug naar de dealer en om nog een beetje fatsoenlijk geluid te hebben heb ik mijn logitech setje aan mijn Asrock ION 330 gehangen.
Maar nu krijg ik geen surround output. Bij AC3 en DTS mist in elk geval de center en volgens mij ook de surrounds en subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Je moet in de settings wel aangeven dat je analoog gebruikt en dat je geen DTS/AC3 capable receiver meer hebt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
job schreef op zondag 13 februari 2011 @ 02:02:

Ik vraag me af hoe belangrijk post-processing is bij het afspelen van 1080p. Dat is naar mijn idee als je netjes 24p naar je tv stuurt en als de tv 24p aan kan niet van belang.

Wellicht dat ik voor 1080i en 720p beter kan overstappen naar betere gpu, maar ik vraag me af in hoeverre xbmc (onder linux) uberhaupt gebruik maakt van de postprocessing opties van de drivers.
Yup, een heel aantal zaken zoals deinterlacing, scaling, pulldown e.d. kun je ook door XBMC dan wel je TV laten doen.

Zo heb je voor scaling lanczos3, welke dmv OpenGL-shaders (als ik het goed heb) kan scalen en dus een scaled signaal naar de GPU kan sturen. Oftewel, het is wel GPU accelerated, maar er wordt slechts gebruik gemaakt van min of meer generieke hw-acceleratie icm met een softwarematig algoritme. Hierdoor zal het algoritme van de kaart/drivers niet worden gebruikt. Of je kunt het signaal gewoon unscaled naar je TV laten sturen, waardoor ook weer de algoritmes van de GPU worden omzeild.

Hetzelfde geldt voor deinterlacing, pulldown e.d.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
LB06 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:57:
Je moet in de settings wel aangeven dat je analoog gebruikt en dat je geen DTS/AC3 capable receiver meer hebt.
Ja dat heb ik gedaan. Heb ook van alles geprobeerd met custom audio device. Het vreemde is dat ik overal lees dat ik in alsamixer m'n kanalen afzonderlijk moet kunnen wijzigen, maar ik zie helemaal geen LFE, C enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Nevermind....

[ Voor 95% gewijzigd door Amelandbor op 13-02-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Amelandbor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Ja dat heb ik gedaan. Heb ook van alles geprobeerd met custom audio device. Het vreemde is dat ik overal lees dat ik in alsamixer m'n kanalen afzonderlijk moet kunnen wijzigen, maar ik zie helemaal geen LFE, C enz.
Wat zeggen `aplay -l` en `aplay -L`? Volgens mij denkt je systeem dat de geluidskaart slechts stereo kan.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-02-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik draai hier xbmc op een 1ste gen. Asrock ION. En ik moet zeggen dat ik nog nooit performance problemen ben tegen gekomen!
Naast xbmc draait er ook nog sab en sb op, en maak ik geregeld gebruik van de boblight software om een ambilight effect te creëren. Zelfs dan merk ik nog niets qua traagheid. Maak wel alleen gebruik van de skins Alaska Revisited en ReFocus.

Vraagje van mijn kant, hoe doe je tegenwoordig updaten nu ze op git zitten, zag de vraag een pagina terug gesteld worden maar kon geen antwoord ontdekken. Lijkt me stug dat ze het van git nog naar dat svn ding sturen om te apt-getten (kan het ff niet beter omschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
LB06 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:43:
[...]

Wat zeggen `aplay -l` en `aplay -L`? Volgens mij denkt je systeem dat de geluidskaart slechts stereo kan.
aplay gaf wel analoog en meerdere modes aan waaronder 5.1.

Maar heb het al opgegeven en heb windows 7 maar ff geïnstalleerd. Kan ik die variant ook eens testen en dan kijk ik wel of ik weer terug ga zodra mijn receiver terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Eoghlear schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:47:

[...]

Vraagje van mijn kant, hoe doe je tegenwoordig updaten nu ze op git zitten, zag de vraag een pagina terug gesteld worden maar kon geen antwoord ontdekken. Lijkt me stug dat ze het van git nog naar dat svn ding sturen om te apt-getten (kan het ff niet beter omschrijven)
apt-get en git/svn hebben in feite vrij weinig met elkaar te maken. git/svn zijn versie beheer systemen om je broncode te kunnen beheren, terwijl apt-get (serieus gebruik aptitude; debian heeft niet voor niets apt-get deprecated verklaard) de gecompileerde binaries voor een eindgebruiker beheert. Dus zolang de XBMC devs zorgen dat de XBMC releases die gecompileerd worden uit de git bronnen netjes op de ppa verschijnen dan zul je geen problemen hebben bij het updaten via je package manager.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
job schreef op zondag 13 februari 2011 @ 02:02:

Mja ook ik dacht dat er tov. een ION(2) niet veel meer te verbeteren viel. Maar feit blijft wel dat (in mijn geval) de meerderheid van m'n collectie video gewoon SD is. En daar valt nog steeds wel degelijk heel veel op te winnen qua postprocessing.

De-interlacing lijkt met ION2 niet hardwarematig te willen, netals upscaling. En de softwarematige methodes vind ik echt niet zo super (zeker met interlaced materiaal van de DVB-C van Glashart Media, dat met een normale dvb-c settopbox of de decoder van m'n TV wel prachtig beeld geeft).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Zijn er ook mensen met hetzelfde probleem als mij?

Ik ben overgestapt van een mediaplayer(dus zo een los kastje) naar een pc met xbmc.
Nu merk ik dat de beeld kwaliteit van films eens stuk minder is als bij mijn mediaplayer. terwijl ik dezelfde bestanden heb overgezet.
Mijn desktop enz. zijn wel allemaal haarscherp.
Ik heb pas ook al een fresh-install van windows en alles gedaan maar dat maakte helaas ook niet uit.
Iemand toevallig een idee hoe dat zou kunnen komen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
eymey schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:22:
[...]

Mja ook ik dacht dat er tov. een ION(2) niet veel meer te verbeteren viel. Maar feit blijft wel dat (in mijn geval) de meerderheid van m'n collectie video gewoon SD is. En daar valt nog steeds wel degelijk heel veel op te winnen qua postprocessing.

De-interlacing lijkt met ION2 niet hardwarematig te willen, netals upscaling. En de softwarematige methodes vind ik echt niet zo super (zeker met interlaced materiaal van de DVB-C van Glashart Media, dat met een normale dvb-c settopbox of de decoder van m'n TV wel prachtig beeld geeft).
Je kunt ook je TV laten scalen en deinterlacen.

Verder is lanczos3 een prima algorithme m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben dit weekend flink bezig geweest met mpc-hc / codecs, etc en ik heb nu mpc-hc draaien met madvr als video renderer. De beruchte "killer-sample" speelt hij zonder dropped frames af, dus dat zit wel goed :)

Maar goed, nu mijn vraag, kan xbmc default overweg met madvr of via dsplayer?
Anders blijf ik wel mpc-hc als externe player gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Zou iemand me aub willen helpen?
Ik ben een fan van XBMC echter ben ik een beginner!
Probleem:

In het XBMC opstart menu heb ik voor video's 3 mappen:
video, TV serie's, Films.
Ik heb de library naar mijn mening goed weggezet.
Films gaat perfect, scrapers alles gaat goed.
Echter als ik tv series toevoeg dan gaat het niet goed.
Ze komen niet in de map TV series maar in de map video!
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:33
De video map is voor zover ik weet een verzamelbak voor alles wat met bewegende beelden te maken heeft. Als je daarin een item toevoegt kun je aangeven wat voor soort materiaal het is: film, serie of muziekvideo.

In de video sectie maak je dan 2 items aan: een voor je films en een voor je tv series. Per item stel je dan in welk soort materiaal het is.

Als het goed is, zou je dan in de films sectie je films vinden en in de tv series sectie je series :)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
So far so good.
Bovenstaande heb ik dus gedaan!
Films vind ik in films sectie maar tv series vind ik niet in tv series sectie!
Ik ga straks van voor af aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

Hei,

Momenteel maak ik gebruik van het "geweldige" Media Center met een losse plugin (Media Browser), zodat alle gegevens van de films worden gedownload. Nu ben ik bekend met XBMC vanuit de oude xbox gebeuren.

En het werkte allemaal goed en gemakkelijk. Enkel weet ik wel dat er (ook toen al) veel instellingen nodig waren om het geheel (goed) werkende te krijgen. Nu vroeg ik me af hoe XBMC tegenwoordig werkt. Moet er nog steeds worden ingesteld?

De huidige setup is een c2d e8600 / 2GB (moet nog worden uitgebreid) / ati 5550 videokaart. Dit alles zit een Antec kast met een AB en display.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
nee je hoeft niet veel in te stellen! installeren is ook easy.
Echter moet je het ff doorhebben hoe het inlezen van de library moet.
Ik ben een leek op PC gebied en ik begin het programma door te krijgen!
FF volhouden en je hebt wat prachtigs!
Ik heb al visite gehad dat met de mond open zat!
Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.