Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:23:
[...]
Kijk hier even in: https://xbmc.svn.sourcefo...stem/keymaps/keyboard.xml
Het context menu (rechtermuisklik) krijg je bijv. door:
code:
1
      <c>ContextMenu</c>

Dus de "c"
Waar kan ik het bestand "keymaps" vinden waar alles zoals in de link vermeld staat?
Ik zie wel de mappen keymaps staan in:
C:\Users\Naam\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps
en ook in de map van de profielen maar die keymap bestanden zijn leeg, op de regels na dan die ik aangemaakt heb om van profiel te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:23:
[...]

Waar kan ik het bestand "keymaps" vinden waar alles zoals in de link vermeld staat?
Ik zie wel de mappen keymaps staan in:
C:\Users\Naam\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps
en ook in de map van de profielen maar die keymap bestanden zijn leeg, op de regels na dan die ik aangemaakt heb om van profiel te wisselen.
"C:\Program Files\XBMC\system\keymaps\keyboard.xml"
of voor 64 bits Windows:"C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps\keyboard.xml"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik begrijp nog steeds niet hoe je handmatig plugins kunt installeren. Ik heb al talloze tutorials en guides van Youtubes en Wikipedia gelezen, maar iedere keer kom ik vast te zitten omdat ik een bepaalde optie niet kan vinden. (ik neem aan dat de meeste guides voor verouderde versies van XBMC of de XBOX versie zijn gemaakt, zoals deze? Ik heb namelijk geen optie "Video Plugins" als ik "Add Share"in menu Videos doe)

Ik draai XBMC 10 (Built on Dec 1 2010 (SVN:35566, compiler 1500) in Windows XP.
Ik kan via de Repositories prima plugins installeren (zoals deze)maar dan ben ik afhankelijk wat die repositories te bieden hebben.
Als ik bijvoorbeeld die plugin van de PirateBay of van Google Earth probeer te installeren (dat doe ik dan met "Install from ZIP file") krijg ik altijd de melding "Installation Failed". (pastebin debuglog link)
De repositories op deze manier installeren gaat meestal wel goed.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 27-01-2011 22:09 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Ik ben zo dom geweest om bij insteelingen menu de zichtbaarheid uit te vinken!
Iemand een idee hoe ik dat menu weer kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Ik vermoed dat je op zich niks verkeerd doet, maar dat je scripts pakt die gewoon niet geschikt zijn voor Dharma. Behalve de scripts die in de repository's staan, zijn er nog niet zoveel scripts die geschikt zijn. Kijk even op het forum van xbmc.org, daar zie je bij de opmerkingen wel of een script al is omgezet naar Dharma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Het kan zijn dat je plugins probeert te installeren die niet dharma compatible zijn? Er zijn namelijk een heel aantal plugins die niet meer werken, doordat ze niet zijn geupdated toen er nieuwere xbmc versies verschenen... De verschillende repo's lukken dus wel via zip?

edit: te laat... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb 2 vragen :
  • Hoe kan ik dynamisch playlists aanmaken in XBMC? Of kan dit niet ?
  • Ik krijg Aeon maar met geen mogelijkheid geinstalleerd. Gewoon netjes van de site gedownload, in de addons/skin.aeon/ folder geplaatst maar ik kan 'm niet selecteren onder mijn skins...wat doe ik fout ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:22
Spam schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:57:
Ik heb 2 vragen :
  • Ik krijg Aeon maar met geen mogelijkheid geinstalleerd. Gewoon netjes van de site gedownload, in de addons/skin.aeon/ folder geplaatst maar ik kan 'm niet selecteren onder mijn skins...wat doe ik fout ?
Gebruik je de nieuwste versie van xbmc ("dharma")? Gewoon bij add-ons gaan kijken bij skins. Desnoods nog een repo zipfile toevoegen van aeon. Bij dharma kan je namelijk alles gewoon installeren via het add-ons menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Spam schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:57:
Ik heb 2 vragen :
Welke Aeon pak je. De originele gaat niet werken en als je hem werkend krijgt is-ie wat instabiel op Dharma. Maar Aeon65 en Aeon MQ2 werken probleemloos. Probeer die dus (als je dat nog niet doet).

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Wat is eigenlijk het verschil tussen Aeon65 en MQ2? Heb ik via Google geen antwoord op kunnen krijgen (de vraag is op het xbmc forum ook gesteld, maar niet beantwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:11:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Aeon65 en MQ2? Heb ik via Google geen antwoord op kunnen krijgen (de vraag is op het xbmc forum ook gesteld, maar niet beantwoord).
Dat zijn simpelweg twee aparte skins gebaseerd op Aeon maar uitgewerkt door verschillende skinners. De views en verschillende functies zullen van elkaar verschillen. Persoonlijk vind ik MQ2 wel fijn omdat deze "snel" aanvoelt zonder al te veel lag - en de views zijn erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb Aeon65 op mijn Asrock ion 330ht geprobeerd, maar die skin is voor de atom veel te zwaar. Zal dan eens proberen of MQ2 wel lekker loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 02:55
Aeon skin heb ik zelf ook problemen mee. Op geen enkele manier kunnen installeren. Met alle workarounds geprobeert om hem in de correcte folders te plaatsen met de juiste benamingen en ook niet terug te vinden in het add-ons (skin) menu om nieuwe skins te downloaden. Dharma 10.0 / W7 64b.

Vanavond eens nakijken welke versie ik dan precies heb. Dacht dat het ging om de Aeon65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
Ik gebruik sinds een tijdje xbmc live 10.0, En ik heb daar een externe hdd aanhangen(ntfs) met al mijn videobestanden. Als ik deze hdd dan aan mijn laptop hang(win7) en probeer een van die bestanden af te spelen krijg ik de melding "file not found" van mpc. (ook met vlc etc geprobeerd, kan het allemaal niet afspelen). Als ik een video dan van mijn externe hdd naar mijn laptop kopieer(dat kan wel), en hem dan van de interne schijf afspeel gaat het prima. Iemand enig idee wat het probleem is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:02:
Ik heb Aeon65 op mijn Asrock ion 330ht geprobeerd, maar die skin is voor de atom veel te zwaar. Zal dan eens proberen of MQ2 wel lekker loopt....
ddsfanart aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:02:
Kan ik weinig zinnigs over zeggen aangezien ik een i3 HTPC heb :)
Revres schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:17:
Aeon skin heb ik zelf ook problemen mee. Op geen enkele manier kunnen installeren. Met alle workarounds geprobeert om hem in de correcte folders te plaatsen met de juiste benamingen en ook niet terug te vinden in het add-ons (skin) menu om nieuwe skins te downloaden. Dharma 10.0 / W7 64b.

Vanavond eens nakijken welke versie ik dan precies heb. Dacht dat het ging om de Aeon65.
Volgens mij moet je bij Aeon MQ gewoon de .zip downloaden en ergens opslaan. Daarna in XBMC naar Add-ons gaan en de optie "Install from ZIP file" kiezen. Vervolgens kies je de opgeslagen .zip en dan doet XBMC de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:12:
[...]
Behalve de scripts die in de repository's staan, zijn er nog niet zoveel scripts die geschikt zijn. Kijk even op het forum van xbmc.org, daar zie je bij de opmerkingen wel of een script al is omgezet naar Dharma.
Hmm, dat schiet niet erg op om op genoemde site naar script en/of plugins te zoeken die voor Dharma geschikt zijn :'( .

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/4945145/640/4945145.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:51
http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories
+
alles wat in de officiele Addon repository staat :)

[ Voor 46% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door job op 28-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Hmm, dat schiet niet erg op om op genoemde site naar script en/of plugins te zoeken die voor Dharma geschikt zijn :'( .

Ik zei ook niet dat je op die site moet kijken, maar op hun forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
Robbio85 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Kan ik weinig zinnigs over zeggen aangezien ik een i3 HTPC heb :)

[...]

Volgens mij moet je bij Aeon MQ gewoon de .zip downloaden en ergens opslaan. Daarna in XBMC naar Add-ons gaan en de optie "Install from ZIP file" kiezen. Vervolgens kies je de opgeslagen .zip en dan doet XBMC de rest.
Klopt, dit ook al meerdere malen geprobeert. In XBMC is de zip dan niet te vinden of hij geeft een foutmelding dat hij het bestand niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Die kende ik nog niet.... weer wat geleerd :)
Alleen lijkt dat bij mij niks te doen. Bij Transparency! zie ik geen verschil en bij Aeon ook niet. Bij Aeon duurt zelfs het laden van bv TV Shows (nog steeds) 6 seconden. Onwerkbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B) Het zal wel aan mij liggen hoor en een brilletje nodig hebben. B)
Maar ik zie in die link naar die pagina alleen maar Unofficial Repositories met Installable ZIP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Vertel mij nogmaals even je probleem aub, ik dacht op te maken uit je post dat je op zoek was naar de Repo's & Plugins... excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:38:
Vertel mij nogmaals even je probleem aub, ik dacht op te maken uit je post dat je op zoek was naar de Repo's & Plugins... excuus
Dat klopt ik ben op zoek naar Plugins voor xbmc Dharma.Ik had op verschillende site`s wel Plugins gevonden maar die kreeg ik allemaal niet geïnstalleerd (foutmeldingen in xbmc)
Kan je mij vertellen wat Repo`s zijn? O+ (ben nog een newbee met xbmc :+ )
Maar kan ik die Plugins op de door jou genoemde site installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Repo's zijn locaties met verzamelingen plugins.
Als je een plugin wil installeren kan dat op 2 manieren (eigenlijk maar op 1, maar dat lees je hieronder).

Of je gaat in XBMC naar Settings -> Addons en kiest daar een plugin uit de voorgeinstalleerde officiële XBMC repo.
Of je gaat in XBMC naar Settings -> Addons en kiest daar voor install from zip en dan moet je een zipfile hebben waarin een Repo is verwerkt!!. Na dit is de Repo geïnstalleerd en install je de plugin die je wel op de manier die hierboven staat.

Die zipfile voor de Aeon MQ2 repo kun je bijv halen uit de Aeon MQ2 forumthread 1e pagina.
Apple Trailers Lite plugin staat bijv in de Onofficiële repo van Nuka die op die pagina staat die ik je gaf. Van die pagina pak je dan de installable zip file uit de meest rechtse kolom en die laad je via bovenstaande manier.

Als laatste manier heb je natuurlijk het aloude "plugin hardcoded in je xbmc dir plempen", maar dat is alleen voor developers echt nodig die iets nieuws maken of om een plugin te testen die nog geen repo heeft ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SidewalkSuper:
Thanks, _/-\o_ duidelijk verhaal nu weet ik wat en hoe ik het moet doen. Was me ff onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik moet hier eventjes een kwartiertje voor gaan zitten dit weekend. Simpelweg aanzetten leverde niets op. Maar via Google leerde ik dat er daarna nog een en ander moet worden gedaan en dat de informatie over ddsfanart met de komst van Dharma outdated is.

Hier moet ik dus nog even induiken. De link die ik gevonden heb:
http://devolblog.devolfam...nart-for-xbmc-liveubuntu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:07:
[...]

Dat klopt ik ben op zoek naar Plugins voor xbmc Dharma.Ik had op verschillende site`s wel Plugins gevonden maar die kreeg ik allemaal niet geïnstalleerd (foutmeldingen in xbmc)
Kan je mij vertellen wat Repo`s zijn? O+ (ben nog een newbee met xbmc :+ )
Maar kan ik die Plugins op de door jou genoemde site installeren?
Mensen standaard worden all plugins meegeleverd. Als je in systeem addons kijkt zie de xbmc rep al staan. Daarin zitten al een berg plugings, oa de eentje voor ondertitels! Een repo is een zip file, deze moet je NIET uitpakken maar via de optie laden via zip toevoegen. Via de verschillende repo's kun je de plugings automatisch laden. Voor meer repo's kijk eens op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81334

Daar staat ook die waar uitzending gemist op staat

Plugin installeren via standaard meegeleverde xbmc repo
YouTube: Xbmc dharma

Repo instaleren via ZIP file
YouTube: Xbmc

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Ik moet hier eventjes een kwartiertje voor gaan zitten dit weekend. Simpelweg aanzetten leverde niets op. Maar via Google leerde ik dat er daarna nog een en ander moet worden gedaan en dat de informatie over ddsfanart met de komst van Dharma outdated is.

Hier moet ik dus nog even induiken. De link die ik gevonden heb:
http://devolblog.devolfam...nart-for-xbmc-liveubuntu/
Die link die je post is outdated. Dharma ondersteunt nu standaard ddsfantart (gewoon even aanzetten in advancedsettings.xml). Je moet alleen 1x door je hele library scrollen zodat de dds files gegenereerd worden. aeon mq + mysql + shared thumbs op server op een 2 simpele ION doosjes is hier vloeiend. Alleen eerste keer in movies/series duurt iets langer, waarschijnlijk heeft dat met de 1e connectie naar de mysql database te maken. Daarna is het allemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 15:07
Ik gebruik in XBMC op mijn HTPC i.c.m. Win7.

Aangezien ik wil dat hij automatisch XBMC opstart wanneer ik de HTPC aanzet heb ik besloten om de snelkoppeling van XBMC in de map "Opstarten" te zetten. Tot daar geen problemen.

Nu heb ik het probleem dat hij XBMC wel gelijk opstart, maar hij minimaliseert het venster ook meteen, waardoor ik alsnog in Windows begin. (XBMC staat dan onderin de taakbalk).

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
lowfi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:19:
[...]

Die link die je post is outdated. Dharma ondersteunt nu standaard ddsfantart (gewoon even aanzetten in advancedsettings.xml). Je moet alleen 1x door je hele library scrollen zodat de dds files gegenereerd worden. aeon mq + mysql + shared thumbs op server op een 2 simpele ION doosjes is hier vloeiend. Alleen eerste keer in movies/series duurt iets langer, waarschijnlijk heeft dat met de 1e connectie naar de mysql database te maken. Daarna is het allemaal vloeiend.
Dat is goed nieuws :) Moet ik de bestaande cache nog leeggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:18:

Die zipfile voor de Aeon MQ2 repo kun je bijv halen uit de Aeon MQ2 forumthread 1e pagina.
Dat is dan als je op deze site bent en dan aan de linkerkant op xbmc Forums klikt?
Dan zeg je:

welke thread moet ik dan in gaan 7(8)7 (heb ze nu allemaal gehad denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Dat is dan als je op deze site bent en dan aan de linkerkant op xbmc Forums klikt?
Dan zeg je:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

Here we go, how to install:

Download the new repository and install the Add-ons> Install via ZIP.
Then select Get Add-ons, choose Repo Aeon MQ> Skin and select Install.
At the end of the download is normal to get a black screen for a few seconds, this is a feature of XBMC Dharma 10.
If an error occurs just install again.
This version does not overlap the previous version.

DOWNLOAD OF REPOSITORY AEON MQ - I is here you will get your skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-En4Cer- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:57:
Ik gebruik in XBMC op mijn HTPC i.c.m. Win7.

Aangezien ik wil dat hij automatisch XBMC opstart wanneer ik de HTPC aanzet heb ik besloten om de snelkoppeling van XBMC in de map "Opstarten" te zetten. Tot daar geen problemen.

Nu heb ik het probleem dat hij XBMC wel gelijk opstart, maar hij minimaliseert het venster ook meteen, waardoor ik alsnog in Windows begin. (XBMC staat dan onderin de taakbalk).

Weet iemand hier een oplossing voor?
Rechtermuisknop op XBMC en dan ergens in de eigenschappen kun je kiezen maximaal venster openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Ik heb zelf ook maar even gekeken omdat ik MQ2 ook maar even wilde proberen :)

In het forum is het de thread [RELEASE] Aeon MQ 2

Coole skin :)

Oh, en dat ddsfanart werkt nu ook super... echt gaaf, had niet gedacht dat die fanart op m'n asrock zo snel kon verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit de regel in keybord.xml om in het DVD menu te komen?

<m mod="ctrl,shift">Notification(MCEKeypress, DVD menu, 3)</m>

Dan zou dat dus CTRL+SHIFT+M moeten zijn?lees ik dat zo goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 09:24
Als er in een film (.wmv/.mkv of dvd ) meerdere geluidsporen aanwezig zijn zoals DTS en Dolby is daar dan dmv het toetsenbord direct naar te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Map zelf een button in de keymap naar AudioNextLanguage dan kun je met die key naar het volgende geluidsspoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:08:
Map zelf een button in de keymap naar AudioNextLanguage dan kun je met die key naar het volgende geluidsspoor
O-) Ik ben daar nog niet zo erg in thuis.(kan er ook geen goede NED. handleiding of how to voor vinden)

Als ik in Keyboard.xml kijk zie ik daar een sectie zeg maar met:
<keymap>
<global>
<keyboard>
<p>Play</p>
<q>Queue</q>

en een sectie met:
<!-- MS Media Center keyboard shortcuts sent by MCE remotes -->
<p mod="ctrl,shift">Play</p> <!-- Play -->
<s mod="ctrl,shift">Stop</s> <!-- Stop -->
<p mod="ctrl">Pause</p> <!-- Pause -->

waar moet ik dat dan aanmaken O+
zou dat hierbij moeten?
<keyboard>
<backspace>Close</backspace>
<i>Close</i>
<d mod="ctrl">Close</d>
<key id='65446'>Close</key>

[ Voor 9% gewijzigd door Frixel op 28-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Frixel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:21:
[...]

O-) Ik ben daar nog niet zo erg in thuis.(kan er ook geen goede NED. handleiding of how to voor vinden)

Als ik in Keyboard.xml kijk zie ik daar een sectie zeg maar met:
<keymap>
<global>
<keyboard>
<p>Play</p>
<q>Queue</q>

en een sectie met:
<!-- MS Media Center keyboard shortcuts sent by MCE remotes -->
<p mod="ctrl,shift">Play</p> <!-- Play -->
<s mod="ctrl,shift">Stop</s> <!-- Stop -->
<p mod="ctrl">Pause</p> <!-- Pause -->

waar moet ik dat dan aanmaken O+
zou dat hierbij moeten?
<keyboard>
<backspace>Close</backspace>
<i>Close</i>
<d mod="ctrl">Close</d>
<key id='65446'>Close</key>
Je moet een key kiezen die nog geen functie heeft, dat is het makkelijkst (bv 'l').
Dan kan je hem toevoegen bij:
<keymap>
<global>
<keyboard>
<l>AudioNextLanguage</l>
</keyboard>
</global>
</keymap>
gewoon in het rijtje plaatsen bij de andere keys.

Dan kan je door op l te drukken door de verschillende audio talen scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik speel mijn bestanden af van een externe harde schijf die direct is aangesloten op een jetway minitop met momenteel maar 1GB geheugen. Hierop staat XBMC 10 live. HD afspelen was geen probleem, echter heb ik de laatste tijd dat hij om de 10 seconden gaat bufferen en zo is het niet te kijken. Het enige waar ik mee heb lopen rotzooien zijn de instellingen van Sick Beard & Couchpotato.

Het ligt dus aan mijn harde schijf. die gaat retour!

[ Voor 6% gewijzigd door MuSeLive op 29-01-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb zelf ook maar even gekeken omdat ik MQ2 ook maar even wilde proberen :)

In het forum is het de thread [RELEASE] Aeon MQ 2

Coole skin :)

Oh, en dat ddsfanart werkt nu ook super... echt gaaf, had niet gedacht dat die fanart op m'n asrock zo snel kon verlopen :)
Thx, dit heeft geholpen. Deze pagina was ik zelf nog niet tegen gekomen. Prachtige skin maar wel erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
nistuf schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:26:
[...]

Je moet een key kiezen die nog geen functie heeft, dat is het makkelijkst (bv 'l').
Dan kan je hem toevoegen bij:
<keymap>
<global>
<keyboard>
<l>AudioNextLanguage</l>
</keyboard>
</global>
</keymap>
gewoon in het rijtje plaatsen bij de andere keys.

Dan kan je door op l te drukken door de verschillende audio talen scrollen :)
Thanks, dat is gelukt :P
En als ik nou net als jansma (paar threats naat boven) in het DVD menu wil komen en ik wil daar een regel voor aanmaken met welke opdracht doe ik dat dan?(mij lukt het nl ook niet met CTRL+SHIFT+M)
Is dat überhaubt ergens te vinden welke opdracht je waarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Frixel schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:20:
[...]

Thanks, dat is gelukt :P
En als ik nou net als jansma (paar threats naat boven) in het DVD menu wil komen en ik wil daar een regel voor aanmaken met welke opdracht doe ik dat dan?(mij lukt het nl ook niet met CTRL+SHIFT+M)
Is dat überhaubt ergens te vinden welke opdracht je waarvoor gebruikt?
Ja :)
Hier kan je zien welke "acties" je kan koppelen aan een knop op je afstandsbediening of aan een toets op je toetsenbord.
Om het DVD menu te openen met toets "v", terwijl de DVD aan het afspelen is, maak je een bestand "keyboard.xml" aan in "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps" en zet je daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <keyboard>
      <v>ShowVideoMenu</v>
    </keyboard>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Blobby op 30-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag jongens na een tijdje afwezig te zijn las ik net een interessant bericht.

XBMC krijgt ook port naar Android

Begint nu toch weer te kriebelen om te gaan skinnen. :)

Willen ze goed werken moeten ze ook touchscreen friendly zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als ik nou een xbmc-wii branch maak, kom ik dan ook in het nieuws? :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Er mag wel weer eens een nieuw deel gemaakt worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mr_Blobby schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Ja :)
Hier kan je zien welke "acties" je kan koppelen aan een knop op je afstandsbediening of aan een toets op je toetsenbord.
Om het DVD menu te openen met toets "v", terwijl de DVD aan het afspelen is, maak je een bestand "keyboard.xml" aan in "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps" en zet je daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <keyboard>
      <v>ShowVideoMenu</v>
    </keyboard>
  </FullscreenVideo>
</keymap>
Wat is het verschil om iets in
"c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps"
of in
C:\Program Files\XBMC\system\keymaps
te zetten?
Ik heb nl: <l>AudioNextLanguage</l> in de map C:\Program Files\XBMC\system\keymaps zitten en dat werkt.
En jij zegt nu dat ik <v>ShowVideoMenu</v> in "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps"

Voor mij een beetje verwarrend }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Frixel schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:16:
[...]

Wat is het verschil om iets in
"c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps"
of in
C:\Program Files\XBMC\system\keymaps
te zetten?
Ik heb nl: <l>AudioNextLanguage</l> in de map C:\Program Files\XBMC\system\keymaps zitten en dat werkt.
En jij zegt nu dat ik <v>ShowVideoMenu</v> in "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps"

Voor mij een beetje verwarrend }:O
Het werkt allebei, maar in "C:\Program Files\XBMC\" staan de defaults van XBMC en in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC" staat je XBMC profiel en kan je de defaults overrulen.
In "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keyboard.xml" hoef je ook alleen maar aan te geven welke defaults je wil overrulen. Het is dus maar een klein bestand met alleen je eigen keuzes die afwijken van de defaults uit "c:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps\keyboard.xml".
Als je XBMC opnieuw installeer, zal alles in "C:\Program Files\XBMC" worden overschreven, maar blijft je XBMC profiel "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC" intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:26:
Als ik nou een xbmc-wii branch maak, kom ik dan ook in het nieuws? :P
Nee, maar xbmc als android app die later ook op google tv zou draaien weer wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Na mijn eerdere berichten over het probleem met DD geluid over HDMI, ben ik er sinds vandaag achter wat het probleem precies was. Ik ben de logfile ingedoken, direct nadat ik de melding "Failed to initialize audio device" kreeg. In de logfile kwam ik de volgende regel tegen:

code:
1
15:56:01 T:2810813296 M:1447546880   ERROR: Initialize - snd_pcm_hw_params, alsa error: -16 - Apparaat of hulpbron is bezig

Vreemd, waarom zou het apparaat bezig zijn? In mijn volume instellingen op Ubuntu had ik ingesteld staan dat hij HDMI moest gebruiken. Immers, dit is het enige geluidsapparaat welke ik gebruik op mijn pc. Blijkbaar kan XBMC daar niet mee overweg, aangezien het apparaat al in gebruik was.

Binnen Ubuntu heb ik de instelling tijdelijk op Analoog output gezet, en ja hoor, ik heb alle geluidsmogelijkheden weer binnen XBMC!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mr_Blobby schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:36:
[...]

Het werkt allebei, maar in "C:\Program Files\XBMC\" staan de defaults van XBMC en in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC" staat je XBMC profiel en kan je de defaults overrulen.
In "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keyboard.xml" hoef je ook alleen maar aan te geven welke defaults je wil overrulen. Het is dus maar een klein bestand met alleen je eigen keuzes die afwijken van de defaults uit "c:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps\keyboard.xml".
Als je XBMC opnieuw installeer, zal alles in "C:\Program Files\XBMC" worden overschreven, maar blijft je XBMC profiel "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC" intact.
Duidelijk, thanks. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:08:
Dit is me inmiddels gelukt maar als ik dus een ander audiospoor kies dmv een key komt er een pop-up in xbmc omhoog met de melding ==> Geluidskanaal met eronder Nederlands.

Ik zou daar graag in zien of ik het kanaal met bijv: DTS of Dolby heb gekozen.
Is dat somd een andere opdracht voor de keymap? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
The Executer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:07:
Na mijn eerdere berichten over het probleem met DD geluid over HDMI, ben ik er sinds vandaag achter wat het probleem precies was. Ik ben de logfile ingedoken, direct nadat ik de melding "Failed to initialize audio device" kreeg. In de logfile kwam ik de volgende regel tegen:

code:
1
15:56:01 T:2810813296 M:1447546880   ERROR: Initialize - snd_pcm_hw_params, alsa error: -16 - Apparaat of hulpbron is bezig

Vreemd, waarom zou het apparaat bezig zijn? In mijn volume instellingen op Ubuntu had ik ingesteld staan dat hij HDMI moest gebruiken. Immers, dit is het enige geluidsapparaat welke ik gebruik op mijn pc. Blijkbaar kan XBMC daar niet mee overweg, aangezien het apparaat al in gebruik was.

Binnen Ubuntu heb ik de instelling tijdelijk op Analoog output gezet, en ja hoor, ik heb alle geluidsmogelijkheden weer binnen XBMC!
Pulseaudio draait, of the navigation sounds staan aan en de geluidskaart kan daar niet mee overweg.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:14

The Executer

Lekker belangrijk!

bobo1on1 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Pulseaudio draait, of the navigation sounds staan aan en de geluidskaart kan daar niet mee overweg.
Met betrekking tot het eerste, durf ik je geen antwoord te geven. Mbt het 2e gedeelte: Wanneer ik binnen Ubuntu mijn geluidskaart op Digital Output HDMI heb staan, werkt de speakertest goed. Binnen XBMC krijg ik dan ook alle menu-geluidjes te horen. Nu Ubuntu op Analoog audio staat, krijg ik de menu-geluiden van XBMC niet meer te horen, maar word DD etc eindelijk wel weer doorgegeven.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dan heb je waarschijnlijk toch pulseaudio draaien, die ondersteunt geen passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
Even omdat ik nieuwsgierig ben naar welke skins het meeste gebruikt worden. Zelf heb ik laatst dus de Aeon skin geprobeert een paar dagen maar, dit viel mij toch tegen qua snelheid en gebruikersgemak. De skin ziet er daarbij wel prachtig uit en is ook goed aan te passen naar waar je wilt.

Daardoor ben ik weer terug gegaan naar de Influence skin die heerlijk werkt op mijn systeem.
Voordeel vind ik voornamelijk de snelheid tussen de menu's en dat in één blik duidelijk is wat er staat.
De vriendin kan het bedienen dus dan moet het wel duidelijk zijn (niets ten nadele van mijn vriendin btw :P)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 20,12€ 20,12
1MS-Tech mc-1200€ 89,-€ 89,-
1Samsung LE40C630€ 559,-€ 559,-
1AMD Athlon II X2 245e€ 53,80€ 53,80
1Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G€ 45,-€ 45,-
1Asus M4A88T-M€ 67,88€ 67,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 906,80

Heeft iemand Aeon kunnen aanpassen (op een vergelijkbaar systeem) zonder dat er (tot soms wel 10) sekonden laadtijd is tussen het navigeren in de menu's?

Wie heeft nog een andere voorkeur als skin? (noem je voordelen en nadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
10seconden?
Probeer het eens op een compleet verse XBMC install te testen (alles helemaal vers), want dat is wel extreem lang. Laatst Aeon MQ2 nog bij een vriend erop gezet op een vrij minimaal bakkie en dat liep ook als een tiet. Granted het is niet de snelste, maar 10sec heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik heb een Asrock ion 330HT, volgens mij toch wel mindere specs dan jouw systeem, maar de laadtijd in Aeon65 is bij mij 'slechts' 6 seconden op z'n langst.... (nog steeds onwerkbaar natuurlijk). In Aeon MQ2 is het ongeveer 2 a 3 seconden

Ik vind qua vormgeving en 'luxe' uitstraling Confluence toch een van de mooiste skins die het meest 'af' is.
Maar de verschillende views vind ik daarbij weer lelijk. Die vind ik van Transparancy! het mooist. Alleen vind ik daar de achtergronden foeilelijk. Dus heb ik Transparancy! als uitgangspunt genomen (vanwege met name de fanart views) en heb alle achtergronden vervangen door de mooiste foto's uit een stuk of 5 andere skins. En ik heb het menu horizontaal gezet.
Zo heb ik toch wel een erg mooie skin gecustomized :)

[ Voor 3% gewijzigd door xburchartz op 31-01-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
Dit was op een verse installatie :). 10 sekonden was denk ik het max wat ik meegemaakt heb. Normaal zit dat bij bijvoorbeeld het klikken op films of het klikken op tv-shows +/- 4 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Jullie moeten de Views die je niet gebruikt in de config van Aeon65 uitschakelen. Daarna draait aeon65 als een zonnetje. Max 1 seconde wachttijd op een ION bordje.
Ik heb meestal alleen list en wall als views ingeschakeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik alleen Showcase view met Aeon MQ2 (en Landscape trouwens voor episode selectie onder TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
Aeon MQ2 doet bij mij wel lang over de niet standaard menus in system settings (home window (??) ed). Zelfs op een i7 met 8GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
xburchartz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:00:
[...]
Die vind ik van Transparancy! het mooist. Alleen vind ik daar de achtergronden foeilelijk. Dus heb ik Transparancy! als uitgangspunt genomen (vanwege met name de fanart views) en heb alle achtergronden vervangen door de mooiste foto's uit een stuk of 5 andere skins. En ik heb het menu horizontaal gezet.
Zo heb ik toch wel een erg mooie skin gecustomized :)
Kan je misschien delen welke achtergronden je hebt gebruikt? Denk er namelijk hetzelfde over als jij maar vind geen goede achtergronden zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Vraagje: O-)
Als ik in het virtuele toetsenbord wat heb ingevuld en je daar op OK moet klikken om te bevestigen dan werkt dat alleen als je dat doet met de "RETURN" knop van het toetsenbord en niet met de "ENTER" toets.
(Ook ik wist niet dat daar verschil in zat?!)
Voor de Afstandsbediening word het lastig instellen als je zowel de ENTER al de RETURN knop moet instellen.
Ik wil dus eigenlijk in het virtuele toetsenbord ook de ENTER knop gebruiken om te bevestigen.

Weet iemand hoe dat op te lossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Enter werkt bij mij wel, dus dat zit fout in je keymap? (ik gebruik default). heb je daarin gerommeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mar2zz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:29:
Enter werkt bij mij wel, dus dat zit fout in je keymap? (ik gebruik default). heb je daarin gerommeld?
En dat is echt je ENTER helemaal rechtsonder op het toetsenbord?
Ik heb niet gerommeld in de default keymap, alleen twee settings aangepast in de profiles keymap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 06:39

DefLite

Why so serious?

Net een Apple TV besteld, hopelijk overmorgen binnen en dan weer spelen met XBMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
vraagje, na effe gepuzzeld te hebben heb ik besloten zelf een XBMC systeem samen te stellen.
Aangezien ik iets meer power wil dan een atom systeempje heb ik besloten voor zelfbouw te gaan.

Nu had ik een systeempje samengesteld maar kwam erachter dat deze een onboard ATI Radeon™ HD 4250 GPU heeft.
Ondesteunt XBMC al ATI hardware acceleratie? Nvidia natuurlijk via VDPAU, maar is er voor ATI ook een vergelijkbare functie, en onder welk OS?
Want anders word het weer opnieuw configureren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
timminater schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:09:
Ondesteunt XBMC al ATI hardware acceleratie? Nvidia natuurlijk via VDPAU, maar is er voor ATI ook een vergelijkbare functie, en onder welk OS?
Ik heb zelf nog een 780G-moederbordje met een HD3200 onboard, en wil ook nog wel een XBMC-compie bouwen. Volgens mij wordt de VAAPI-ondersteuning nog steeds niet standaard door XBMC geboden, dus de neiging om en simpel NVidia-kaartje t.b.v. CUDA/VDPAU erin te proppen is wel heel verleidelijk... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

timminater schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:09:
vraagje, na effe gepuzzeld te hebben heb ik besloten zelf een XBMC systeem samen te stellen.
Aangezien ik iets meer power wil dan een atom systeempje heb ik besloten voor zelfbouw te gaan.

Nu had ik een systeempje samengesteld maar kwam erachter dat deze een onboard ATI Radeon™ HD 4250 GPU heeft.
Klojum schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:10:
[...]

Ik heb zelf nog een 780G-moederbordje met een HD3200 onboard, en wil ook nog wel een XBMC-compie bouwen. Volgens mij wordt de VAAPI-ondersteuning nog steeds niet standaard door XBMC geboden, dus de neiging om en simpel NVidia-kaartje t.b.v. CUDA/VDPAU erin te proppen is wel heel verleidelijk... :|
VAAPI is inderdaad standaard niet geactiveerd in XBMC, maar er zijn wel kant-en-klare versies te vinden waarbij VAAPI wel geactiveerd is (incl. libbluray voor bluray/avhcd iso/folder support zonder menu). In ieder geval voor onder Ubuntu (logisch ook, want "VA API is targeted at the X Window System on Unix-based operating systems"). Zie deze post.

Let wel dat sinds Catalyst 10.12 kaarten met UVD 1 (o.a. HD3200) blijkbaar niet meer ondersteund worden. Kaarten met UVD 2.x (HD4250) en hoger daarentegen juist weer wel (die gaven voor catalyst 10.12 scrambled output).

Er is trouwens wel een bekend probleem bij het gebruik van VAAPI (lichtelijk heen en weer springende frames), maar daarvoor is een patch (zie hier hoe deze toe te passen).

Al met al zijn met ietwat lees werk ook de Ati kaarten onder linux/xbmc aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Klojum schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:10:
[...]

Onder Windows (XP) doet mijn 780G mobo (Ati HD3200) het al dik 2jr prima met XBMC. Hoef niks extras in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jazco2nd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:41:
[...]

Onder Windows (XP) doet mijn 780G mobo (Ati HD3200) het al dik 2jr prima met XBMC. Hoef niks extras in te stellen.
Vaapi is dan ook niet voor windows maar voor linux.
xbmc kan natuurlijk prima onder windows draaien, maar onder linux is gewoon fijner.

Daarnaast zal je 789G ongetwijfeld al 2 jaar prima draaien icm xbmc. Maar dan heb je dit gedaan zonder dxva (waar vaapi dus de linux variant is voor intel/ati). dxva support was er 2 jaar geleden in xbmc nog niet. En icm ati kaarten was het zelfs problematisch.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 02-02-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ati en linux was 2 jaar geleden een ramp, en tegenwoordig is het dat nog steeds.
Elke keer als ik een workaround commit, verzint ati een paar maanden later weer een nieuwe bug en ben ik weer terug bij af.

[ Voor 7% gewijzigd door bobo1on1 op 02-02-2011 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 07:19
Als ik XBMC wil draaien op een PC, wat is dan qua performance de beste optie:
  • In Windows 7 draaien
  • XBMC Live op de HDD installeren
Oh ik lees hierboven dat ATi en linux een ramp is.... ik wil er een HD4350 of HD4550 in gaan zetten, dus dan kan ik waarschijnlijk het beste Windows 7 gebruiken O-) ?

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

EaS schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:54:

Er is trouwens wel een bekend probleem bij het gebruik van VAAPI (lichtelijk heen en weer springende frames), maar daarvoor is een patch (zie hier hoe deze toe te passen).
Werkt de AVCHD iso support inmiddels al voor Windows?

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-02-2011 20:49 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:15:
Als ik XBMC wil draaien op een PC, wat is dan qua performance de beste optie:
  • In Windows 7 draaien
  • XBMC Live op de HDD installeren
Oh ik lees hierboven dat ATi en linux een ramp is.... ik wil er een HD4350 of HD4550 in gaan zetten, dus dan kan ik waarschijnlijk het beste Windows 7 gebruiken O-) ?
Zet er dan geen HD nog wat in maar een nvidia kaartje. Als je het puur voor media wil gebruiken is zon fullblown OS onzin/traag/duur/overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Geen idee hoe XBMC het doet op Windows, maar blijf in ieder geval weg van AMD icm Linux.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 18:52
aaargh 1 avond zitten kloten om OScam en TVHeadend werkend te krijgen, deze avond verknald om XBMC werkend te krijgen met TVheadend en het werkt nog niet :@

pas na 2 uur zoeken kom ik erachter dat er voor TV een speciale build van xbmc nodig is, xbmc-pvr. waarom dat nooit eerder in een tutorial voorkomt is mij ook een raadsel. Heb ik dat eindelijk gedownload, gebeurt er niks as ik XBMC in het hoofdmenu druk van Ubuntu. na wat geklooi met pakketbeheer maar weer 5x opnieuw xbmc-pvr erop gezet (deze keer zonder xbmc-standalone) werkt het eindelijk!

wil ik afsluiten, loopt heel Ubuntu vast... uiteindelijk valt de pc uit.

aargh maar even opzoek naar een OScam+TVHeadend+XBMC achtige combo voor Windows 7 want hier wordt ik toch echt stapelgek van... da's het nadeel van linux, avond na avond gekloot en uiteindelijk werkt het toch niet (pas als je nog een paar avonden besteed werkt het xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Welke PPA gebruik je dan voor de xbmc-pvr branch? Als je een PVR addon wilt, Gebruik dan de PPA van Lars Op den Kamp want dat is degene waar actieve ontwikkeling op plaatsvindt.

Maar het is niet per se nodig, je kunt ook gewoon met de stabiele Dharma versie tv kijken. Je voegt dan de TV kanalen als extra source aan je Video menu toe. Je hebt dan geen EPG en kunt ook niet opnemen, maar je kunt wel live TV kanalen bekijken. (zo doe ik het ook op m'n xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
jep, ik gebruik die van larsopdenkamp.

Wel allemaal op ubuntu x64, weet niet of dat een probleem is? kan ook verklaeren waarom de rest zo moeilijk werkt :P oscam is moeilijk te installeren, tvheadend is niet helemaal super (werkt wel, maar verbinden naar htsp://localhost:9982 werkt niet vanuit xbmc, ook niet vanuit de gewone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
XBMC gerelateerd:
Ik heb een XBMC Dharma draaien op Ubuntu. Vanaf een nvidia 9500 passive gaat er een HDMI kabel naar een Harman Kardon AVR 255 voor het beeld en een optische voor het geluid. Vanaf de AVR gaat er een HDMI naar een Panasonic 42PV62 plasma tv. In gebruik de Showmix Evolution skin. Op dit moment zijn er alleen nog maar een paar films toegevoegd.

Als ik in XBMC door het menu blader, "flikkert" het beeld. Het lijkt erop dat het hele beeld opnieuw opgebouwd wordt. Dit gebeurt als er "te veel" wijzigt in het scherm. Als ik bijvoorbeeld in het hoofdmenu van onderdeel "Settings" naar "Video" navigeer, flikkert er niets. Als ik naar "Weather" ga, bewegen de iconen van het weer en wordt het beeld continue opnieuw opgebouwd. Als ik de AVR ertussenuit haal en mijn HTPC direct op de tv aansluit, treedt het verschijnsel niet op. Dat is dus een mogelijke oplossing, maar ik zou graag willen dat het ook op deze manier werkt, omdat ik maar een beperkt aantal HDMI poorten in de TV heb.

Het opnieuw opbouwen van het beeld lijkt erop dat de AVR reageert op een andere verversingsfrequentie van het beeld. Helaas is het niet alleen in XBMC maar ook als ik bijvoorbeeld in Firefox een door een webpagina scroll. Ik dacht alleen hier het probleem voor te leggen, omdat er toch aardig wat kennis over diverse instellingen aanwezig is. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Lijkt me een setting in je AVR? Kan je daarop verversingsfrequenties instellen? Is die gelijk aan die van de TV of hoger/lager? Ubuntu past zich in principe aan qua frequentie van het beeldscher, waarschijnlijk 50 of 60 Hz voor een LCD-tv. Staat er in je AVR een hogere ofzo?

Ik heb een uberdomme vraag overigens. Op XBMC.org zijn de forums qua datum andersom bij mij. dus de 1e post van een topic staat op de laatste pagina. Het leest bij wijze van spreken van rechts naar links en van beneden naar boven. Op pagina 1 staat bovenaan de laatste reply zeg maar... Ik kan daar maar niet aan wennen, ik kan geen optie vinden om het om te draaien. Weet iemand of dat om te draaien is? (ik loop er al jaren tegenaan, ik merk dat ik daardoor nooit zin heb om lang op dat forum te hangen terwijl er veel need to know info is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Mar2zz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:05:
Lijkt me een setting in je AVR? Kan je daarop verversingsfrequenties instellen? Is die gelijk aan die van de TV of hoger/lager? Ubuntu past zich in principe aan qua frequentie van het beeldscher, waarschijnlijk 50 of 60 Hz voor een LCD-tv. Staat er in je AVR een hogere ofzo?
Ik kan op de AVR niet instellen wat de inkomende frequentie / resolutie is, wel wat de uitgaan de is. De inkomende resolutie wordt automatisch "herkend". Die staat nu op 1080P/50. Maar dat klopt niet, omdat ik Ubuntu op 720P/50 heb ingesteld. Op het moment dat ik Ubuntu via de nvidia-xconfig op 1080P/50 instel, werd het probleem erger.

Uitgaande frequentie staat op 720P. Dat is wat de TV aan zou moeten kunnen, volgens de specs. Dan is er tenslotte nog een overscan probleem, waardoor ik in XBMC nog de video-settings aan moet passen. Het lijkt erop dat dat er weer voor zorgt dat er een soort van screen tearing optreedt, maar als ik eerst dit probleem getackeld heb, ben ik een eind verder. Hoop ik. Een andere mogelijke oplossing is een nieuwe tv, maar deze doet het nog prima en is slechts 4 jaar oud. Beetje zonde om weg te doen.
Mar2zz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:05:
Het leest bij wijze van spreken van rechts naar links en van beneden naar boven. Op pagina 1 staat bovenaan de laatste reply zeg maar... Ik kan daar maar niet aan wennen, ik kan geen optie vinden om het om te draaien. Weet iemand of dat om te draaien is?
Ik verwacht onder het kopje "Thread Display Mode" in de Options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Ik heb Aeon MQ2 ook geprobeerd op mijn Asrock ion 330ht systeem, maar ik vind niet alles snel gaan, zelfs met dat dds fanart en uitzetten van views die je niet gebruikt. Vooral van hoofdmenu (dus waar je film, music etc ziet) naar submenu van bijvoorbeeld films duurt ettelijke seconden. Ik vind dat er niets zo soepel (en prettig) navigeert als Confluence.

Misschien dat een ion asrock 330 bezitter een filmpje kan posten waarop hij laat zien hoe soepel het bij hem gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Japius schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:17:
[...]

[...]

Ik verwacht onder het kopje "Thread Display Mode" in de Options.
Held! daar stond ie! eindelijk...

Je tv is prima als je je AVR er tussen weghaalt gaat het toch goed? Blijkbaar herkent je AVR het verkeerd. Heb je xbmc geinstalleerd terwijl je aan de tv hing of terwijl je aan de AVR hing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Mar2zz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:47:
Held! daar stond ie! eindelijk...
Mooi. Ik dacht, als jij de moeite neemt voor mijn probleem, neem ik de moeite om jou te helpen.
Mar2zz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:47:
Je tv is prima als je je AVR er tussen weghaalt gaat het toch goed? Blijkbaar herkent je AVR het verkeerd. Heb je xbmc geinstalleerd terwijl je aan de tv hing of terwijl je aan de AVR hing?
Ik heb XBMC geinstalleerd terwijl Ubuntu direct aan de TV hing. Maakt dat uit? Ik heb al wel mijn profile map weggegooid en opnieuw aan laten maken. Eventueel kan ik natuurlijk heel xbmc er wel af gooien en opnieuw installeren, maar ik had het idee dat xbmc dat soort settings alleen in het profile op zou slaan.

Nu ik er over nadenk, moet ik dan misschien heel ubuntu er wel opnieuw op zetten, omdat het verschijnsel ook optreedt als ik door een pagina scroll (Firefox). Ik heb Ubuntu geïnstalleerd terwijl ik een normale monitor had aangesloten. Ik verwacht niet dat dat de oplossing zal zijn, maar ik ben ondertussen zo ver dat ik zelfs een herinstallatie wil overwegen.

Zou het nog een optie zijn om iets in de advancedsettings.xml te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

MeNTaL_TO schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:45:
[...]

Werkt de AVCHD iso support inmiddels al voor Windows?
Vanaf hier even gaan lezen, kom je vanzelf een xbmc.exe bestand tegen waarmee je de oude vervangt. Is gewoon een nieuwere gecompileerde versie met Bluray support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
Westmania schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:28:
Ik heb Aeon MQ2 ook geprobeerd op mijn Asrock ion 330ht systeem, maar ik vind niet alles snel gaan, zelfs met dat dds fanart en uitzetten van views die je niet gebruikt. Vooral van hoofdmenu (dus waar je film, music etc ziet) naar submenu van bijvoorbeeld films duurt ettelijke seconden. Ik vind dat er niets zo soepel (en prettig) navigeert als Confluence.

Misschien dat een ion asrock 330 bezitter een filmpje kan posten waarop hij laat zien hoe soepel het bij hem gaat?
Ah dit heb ik ook. Ik dacht persoonlijk dat dit lag aan de mysql database die ik gebruik. Binnenkort komt 2.61 uit van MQ2 mss is die ook wat sneller :)

Dat is wel de enige vertraging die ik merk. Ik gebruik een budget SSD. Mijn (dds) fanart staat op een netwerkshare.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 03-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

EaS schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Vanaf hier even gaan lezen, kom je vanzelf een xbmc.exe bestand tegen waarmee je de oude vervangt. Is gewoon een nieuwere gecompileerde versie met Bluray support.
Helaas, 4 AVCHD iso's getest en geen van 4-en wilde starten, dan maar wachten op officiele ondersteuning, toch erg bedankt.

Herstel, de eerste 4 geteste doen het niet, de rest wel. Nu nog achterhalen waarom de eerste 4 Diehards het niet willen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-02-2011 17:37 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Bestaan er dan überhaupt AVCHD iso's of BluRays? Nooit van gehoord eerlijk gezegd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
net nog even zitten knoeien, maar xbmc wil niet praten met tvheadend :(
als ik htsp://127.0.0.1:9982 toevoeg dan krijg ik als eerst de fout Network Error, could not connect to network server.

In de log van TV headend zie ik dat xbmc probeert te connecten en vervolgens disconnect.

what's wrong? zal deze vraag ook wel even stellen in het tvheadend topic, misschien zit de fout daar ook wel...

[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 03-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 10:48
Ik wilde XBMC ook eens gebruiken omdat ik er zoveel goede dingen over heb gehoord. Ik voeg de map toe waar ik al me tvseries naar download. Ik liet die map scannen, tijdens het scannen zie ik een paar series namen voorbij komen.
Als ik daarna in de bibliotheek kijk zie ik maar een paar andere tvseries namen. Tientallen andere ziet hij niet. Alle tvseries hebben gewoon de download naam nog. Boxee, MediaPortal, beiden vinden hartstikke snel en makkelijk alle info erbij. Wat doe ik fout bij XBMC dat, dat niet lukt?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
MrBlueEyes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:41:
Wat doe ik fout bij XBMC dat, dat niet lukt?
Je geeft verdomd weinig informatie, dus we kunnen wel gaan gokken... maar daar heb je weinig aan.
Geef eens concreet je map indeling aan.
Welke series werken wel, welke werken niet.
Welke scraper gebruik je voor je series?
Hoe heb je de afleveringen genoemd? (veel gebruik formaat is: serienaam.s01e01.ext)
Heb je het al eens met nfo bestanden geprobeerd?

Dit al gelezen (verplichte kost)

[ Voor 40% gewijzigd door job op 03-02-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 18:10

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

job schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:18:

Hoe heb je de afleveringen genoemd? (veel gebruik formaat is: serienaam.s01e01.ext)
ik denk dat je meteen de oorzaak te pakken hebt ;)
MrBlueEyes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:41:
Alle tvseries hebben gewoon de download naam nog.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tja, wat is de download naam. Hier hebben alle afleveringen ook nog de download naam.
Maakt weinig uit als het begin maar klopt.. na het seizoen en aflevering nummer mag er van alles staan (release groep, formaat, codecs.. etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

alsof alle 'downloadnamen' zo zijn opgebouwd: tvserie.s01e01.720p.releasegrp.mkv
ik denk dat je er van uit kunt gaan dat dat niet zo is, denk je niet?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Nerpissad schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:37:
alsof alle 'downloadnamen' zo zijn opgebouwd: tvserie.s01e01.720p.releasegrp.mkv
ik denk dat je er van uit kunt gaan dat dat niet zo is, denk je niet?
Als je het hebt over de downloadnamen van de bekende sources, mag je er vanuit gaan dat dit wél zo is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Arfman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:39:
[...]

Als je het hebt over de downloadnamen van de bekende sources, mag je er vanuit gaan dat dit wél zo is.
nou 'ik heb wel eens wat gedownload op usenet', en het is zeker geen algemeen beleid.

Discogs

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.