Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Structuur lijkt inderdaad goed te zijn. Wel de optie om recursief te scannen aanzetten dan.

Wat bedoel je trouwens met dat hij series pas indexeert bij een herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nouja hij lijkt niks erbij te indexeren als ik het toevoeg op de netwerk share terwijl XBMC aan staat. Moet die opties misschien nog eens doornemen maar kon niks vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:54:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.3 online gezet.

...

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Klopt het dat ik via de repository nog steeds 3.2.2 blijf zien/ontvangen? Ik heb 1.0.1 er op staan...

[ Voor 78% gewijzigd door TFHfony op 25-01-2011 21:52 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
TFHfony schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Klopt het dat ik via de repository nog steeds 3.2.2 blijf zien/ontvangen? Ik heb 1.0.1 er op staan...
Nee, dat klopt niet. Via de repository zou je ook 3.2.3 moeten zien. Heb het net nog even met een lege XBMC gezien en enkel de repository en ik zie gewoon 3.2.3 en ook al ik hem dan download, krijg ik 3.2.3.

EDIT: je kunt een force refresh van de repository doen

[ Voor 25% gewijzigd door GroteBozewolf op 25-01-2011 22:45 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:22:
Nouja hij lijkt niks erbij te indexeren als ik het toevoeg op de netwerk share terwijl XBMC aan staat. Moet die opties misschien nog eens doornemen maar kon niks vinden.
Daar zijn geen opties voor. :P
XBMC monitort je folders niet. Als je er media bijzet, moet je manueel een update doen (via het context-menu)
Of zoals het bij jou ingesteld staat waarschijnlijk, een auto-update bij het starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Euh whut? Is dat niet een beetje vreemd? Als ik dus een dag lekker series kijk en net even een nieuwe episode download moet ik zelf een rescan forceren voor ik die te zien krijg?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:37:
[...]

Nee, dat klopt niet. Via de repository zou je ook 3.2.3 moeten zien. Heb het net nog even met een lege XBMC gezien en enkel de repository en ik zie gewoon 3.2.3 en ook al ik hem dan download, krijg ik 3.2.3.
Maf, ik heb alles verwijderd. Ook de oude repository .ZIP en de files in de add-on directory, de 1.0.1 .ZIP er op gezet, add-on geinstalleerd vanuit deze ZIP en ik krijg wederom 3.2.2. Dit alles binnen Dharma Live, welke geïnstalleerd staat op mijn HTPC.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
TFHfony schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:43:
[...]

Maf, ik heb alles verwijderd. Ook de oude repository .ZIP en de files in de add-on directory, de 1.0.1 .ZIP er op gezet, add-on geinstalleerd vanuit deze ZIP en ik krijg wederom 3.2.2. Dit alles binnen Dharma Live, welke geïnstalleerd staat op mijn HTPC.
Kijk eens even in de packages folder (zelfde locatie als je addon, daar staan alle oude gedownloade zips. Even deleten en nog maals proberen).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
TFHfony schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:43:
[...]

Wat ook nog zou kunnen: heb je XOT toevallig dubbel geinstalleerd staan? Vroeger moest het als plugin en als script en dat hoeft al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Wanneer je dat via sickbeard doet, kun je die xbmc laten triggeren tot een rescan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Kijk eens even in de packages folder (zelfde locatie als je addon, daar staan alle oude gedownloade zips. Even deleten en nog maals proberen).
Dit hielp :)
GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:48:
[...]

Wat ook nog zou kunnen: heb je XOT toevallig dubbel geinstalleerd staan? Vroeger moest het als plugin en als script en dat hoeft al een tijdje niet meer.
Nop, was een schone Dharma installatie waar ik gelijk de repository versie op gezet had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:41:
Euh whut? Is dat niet een beetje vreemd? Als ik dus een dag lekker series kijk en net even een nieuwe episode download moet ik zelf een rescan forceren voor ik die te zien krijg?
Dit is ook een optie :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=66348
Lees het hele topic eerst door om te bepalen wat voor jou de handigste optie is ipv de eerste optie te proberen die je tegenkomt.

Het is echter wel een wat ouder topic waar ik naar verwijs. Er staat me bij dat een soort gelijke functie gewoon tussen de plugins is te vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 25-01-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ga ik morgen eens doorlezen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
job schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:47:
[...]

Dit is ook een optie :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=66348
Lees het hele topic eerst door om te bepalen wat voor jou de handigste optie is ipv de eerste optie te proberen die je tegenkomt.

Het is echter wel een wat ouder topic waar ik naar verwijs. Er staat me bij dat een soort gelijke functie gewoon tussen de plugins is te vinden.
Afhankelijk van hoe jij je series binnenhengelt, kan je ook dit doen:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87472
wel ff het scriptje uit zijn laatste post halen, dan zie je ook een notificatie in XBMC als een aflevering klaar is met downloaden :)
Een heel nette oplossing vind ik dit, want je hebt geen extra addons nodig, er wordt niet om de x minuten gepolled op jouw mappen.. Het is net push email: utorrent meld aan XBMC om te updaten zodra iets klaar is met downloaden. Ipv dat XBMC steeds gaat scannen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 26-01-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik zelf usenet dus dat gaat al niet helemaal chill werken, daarnaast houd ik het downloaden + renamen + in juiste map zetten graag in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Een paar pagina's terug werd gesproken van die subtitle plugin en dat leek me wel handig! Daarom even uitgeprobeerd, en ik heb een paar vragen:

• Kan je het menu van de subtitledownloader ook aan een knop van de afstandsbediening linken? Nu moet ik naar de muis lopen om dat popupmenuutje bovenaan met het knopje in te kunnen drukken.
• Kan je met die plugin ook alle subtitles van een seizoen tegelijk downloaden?
• Heeft iemand die lyrics plugin ook aan de praat? Welke 'bron'site ik ook kies, ik krijg een foutmelding dat de API geen lyrics kon downloaden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:53
Je zou ook de library update add-on kunnen installeren, waarin je kunt aangeven hoe vaak er ge-update moet worden (minimaal per 3 uur). Staat in de xbmc repository, correct me if i'm wrong.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 23:47
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:40:
Gebruik zelf usenet dus dat gaat al niet helemaal chill werken, daarnaast houd ik het downloaden + renamen + in juiste map zetten graag in eigen beheer.
Als je daar SABNZBD voor gebruikt, kan je je Post-Processing script de library van XBMC laten updaten. SABNZBD is best heel aardig in het renamen, dus je houdt veel controle. Ik neem aan dat je wel een keertje af wilt van het handmatig (downloaden en) renamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:40:
Dus al dat manuele werk wil je bewust zelf doen, maar dan even rechtsklikken (of 'c' typen) en Update Library doen, vindt je er teveel aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Japius schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:08:
[...]

Als je daar SABNZBD voor gebruikt, kan je je Post-Processing script de library van XBMC laten updaten. SABNZBD is best heel aardig in het renamen, dus je houdt veel controle. Ik neem aan dat je wel een keertje af wilt van het handmatig (downloaden en) renamen?
Heb er wel eens mee gespeeld maar ik wil alles volgens exact dezelfde template hernoemen, dus 'serienaam - sxe.ext', bijvoorbeeld 'Bones - 01x05.mkv' en dat doet sabnzbd niet altijd even netjes, paar keer gehad dat hij de serie naam niet kon herkennen of hij er boners van maakte omdat een grapjurk hem zo gepost had.
Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:15:
[...]
Dus al dat manuele werk wil je bewust zelf doen, maar dan even rechtsklikken (of 'c' typen) en Update Library doen, vindt je er teveel aan? :P
Ik wil een systeem waarbij ik zorg dat alles op de juiste plek staat op mijn server en dat XBMC daar automatisch mee aan de slag gaat. Ga vanavond eens kijken naar al die automatiseringssystemen, nu helaas @ werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Added: Updating channels via XBMC Repository functionality (XBMC4Xbox still uses old method).

Ondersteund v3.2.3 ook XBOX, zo ja
Welke bestanden moet ik updaten? (alleen channels <dir> ?
GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:54:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.3 online gezet. Grootste changes in deze release zijn:
  • het gebruik van de Dharma update mogelijkheden van addons om de kanalen bij te werken.
  • Tevens maakt XOT-Uzg.v3 nu gebruik van de Add-on settings om o.a. de stream kwaliteit te configureren en bepaalde kanalen te verbergen. Hieronder staan alle changes:
Changelog v3.2.3 - 2010-01-26
  • Added: Updating channels via XBMC Repository functionality (XBMC4Xbox still uses old method).
  • Fixed: Updater now uses deploy mechanism to deploy channels after XOT upgrade (=workaround for XBMC addon implementation)
  • Added: Addon Settings.xml for XOT-Uzg.v3. Settings can be accessed from Context Menu of XBMC or Context menu of XOT-Uzg.v3.
  • Added: High, Medium and Low bitrate playback support, configurable via Addon Settings. Plugin shows bitrates in the title of the item.
  • Removed: Context Menu items High and Low Bitrate. Info is now retrieved from Add-on settings.
  • Added: Setting to allow disabling of channels of a certain language
  • Changed: XOT database file is now stored in the script profile location, so it won't get deleted on XOT update.
  • Updated: TV3,6&8 with new SWF and new site layout (Issue 245)
  • Fixed: TV4.se channel due to site changes (Issue 243, Issue 231)
  • Added: NOS Beta.uitzendinggemist.nl channel (with multi-bitrate support).
  • Added: bitrate selection to SVT (Issue 233)
  • Fixed: RTL channel now uses RTL-XL.
  • Fixed: Freecaster.tv channel (Issue 241)
  • Fixed: folders in plugin are not accessible (thanks to PsychoCheF@forums.xbmc.org
  • Fixed: not all labels in the Default skin had a <textcolor> tag, so in some skin's the text would not appear (thanks to xbmcvis@forum.xbmc.org and jolid@forum.xbmc.org)
  • Fixed: Repository did not have a correct MD5 file.
  • Removed: unneeded imports
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bird42 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:45:
Added: Updating channels via XBMC Repository functionality (XBMC4Xbox still uses old method).

Ondersteund v3.2.3 ook XBOX, zo ja
Welke bestanden moet ik updaten? (alleen channels <dir> ?

[...]
Je moet je complete XOT-Uzg.v3 folder verwijderen en de net.rieter.xot-3.2.3.zip downloaden van de website.

Het is belangrijk dat XOT in de net.rieter.xot folder blijft staan. Je kunt deze niet meer renamen anders gaat het fout.

Daarna kan je via de Autoupdater van XOT kanalen bijwerken als er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:25
Sando schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:51:
Een paar pagina's terug werd gesproken van die subtitle plugin en dat leek me wel handig! Daarom even uitgeprobeerd, en ik heb een paar vragen:

• Kan je het menu van de subtitledownloader ook aan een knop van de afstandsbediening linken? Nu moet ik naar de muis lopen om dat popupmenuutje bovenaan met het knopje in te kunnen drukken.
Als je de muis moet gebruiken voor XMBC, dan heb je de afstandsbediening niet handig ingesteld.
Koppel de "u" toets aan de plugin: Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
• Kan je met die plugin ook alle subtitles van een seizoen tegelijk downloaden?
Nee. Kijk in dit Bierdopje.com developers forum voor tools die dat wel kunnen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:30:
[...]

Heb er wel eens mee gespeeld maar ik wil alles volgens exact dezelfde template hernoemen, dus 'serienaam - sxe.ext', bijvoorbeeld 'Bones - 01x05.mkv' en dat doet sabnzbd niet altijd even netjes, paar keer gehad dat hij de serie naam niet kon herkennen of hij er boners van maakte omdat een grapjurk hem zo gepost had.
En dat probleem kan je dus niet hebben als je SickBeard gebruikt :)
[...]

Ik wil een systeem waarbij ik zorg dat alles op de juiste plek staat op mijn server en dat XBMC daar automatisch mee aan de slag gaat. Ga vanavond eens kijken naar al die automatiseringssystemen, nu helaas @ werk.
Again, SickBeard. Na elke geslaagde download doet hij een update van je Library :)

Nee, ik heb geen aandelen van SB of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Ik ben eigenlijk net afgestapt van serie/films renamen omdat het op die manier veel makkelijker subtitles zoeken is.

Wel dump ik alle films/series in een mooi foldertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wees een man en kijk zonder subtitles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:39:
Wees een man en kijk zonder subtitles ;)
Dus jij beheerst alle talen van de wereld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Ik wel maar me vriendin niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:30:
[...]

Geen probleem mee. Ik maak een NZB die ik in een van de watch folders zet waar SAB ik kijkt.
Dus ik download de betreffende Bones aflevering. en noem de NZB bonesS1e05.
En SAB doet het voor de rest allemaal vanzelf.

Werkt echt perfect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Bedankt voor de snelle reply
Ga het proberen
Thnx
GroteBozewolf schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Je moet je complete XOT-Uzg.v3 folder verwijderen en de net.rieter.xot-3.2.3.zip downloaden van de website.

Het is belangrijk dat XOT in de net.rieter.xot folder blijft staan. Je kunt deze niet meer renamen anders gaat het fout.

Daarna kan je via de Autoupdater van XOT kanalen bijwerken als er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Oke ik heb een nieuwe router binnen, de Netgear WNDR37AV, en sinds kort ook een nieuwe externe HD gekocht, de WD Elements 1TB. Tijd om alles aan te sluiten, dat ga ik zo doen. Ik ga die HD aan m'n router hangen en daar al m'n muziek, films e.d op zetten. (oke het is geen NAS, maar dit werkt ook) Nu is het aansluiten niet zo'n probleem maar ik wil graag ook gebruik gaan maken van XBMC. We hebben beneden een Samsung UE32 (iig van de 6 serie) staan met, internetmogelijkheid, die we overigens nog niet gebruikt hebben. Ik weet nog niet of ik er een ethernet kabel in stop of dat het draadloos wordt maar dat doet er even niet toe.

Ik wil straks op die tv films e.d bekijken die op mijn externe HD staan (die dus aan de router hangt). Hoe doe ik dit d.m.v xbmc? Waar moet ik het op installeren, hoe werkt het? Ik heb geen ervaring met dit soort programma's dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de setup hiervan (niet de setup van het programma zelf natuurlijk, zo'n leek ben ik nou ook weer niet lol) Tevens wil ik ook xbmc op mijn xbox 360 gebruiken die op mijn eigen kamer staat.
Ik hoop dat jullie me willen helpen om dit allemaal werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
Ik ben nieuw in dit topic en moet eerlijk zeggen dat ik niet de tijd heb genomen om alle voorgaande posts door te lezen. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden ;)

Ik zit te twijfelen om de volgende barebone/minipc te kopen:
Zotac zbox hd-id11
Zijn er mensen met ervaring met dit apparaat en XBMC? Zo ja, is dit een goede aan te raden combinatie?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
MagicTempest schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:48:
Ik ben nieuw in dit topic en moet eerlijk zeggen dat ik niet de tijd heb genomen om alle voorgaande posts door te lezen. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden ;)

Ik zit te twijfelen om de volgende barebone/minipc te kopen:
Zotac zbox hd-id11
Zijn er mensen met ervaring met dit apparaat en XBMC? Zo ja, is dit een goede aan te raden combinatie?
Als ik me niet vergis is die review geschreven door Piethein van xbmcfreak.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ja, dat had ik al gezien inderdaad, maar ik vroeg me af of er nog meer mensen waren met ervaringen met deze combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen ervaring maar het lijkt een erg leuk apparaat. Geen sata schijf gebruiken maar een 4GB usb stick en 1GB ram erin en voila, heel goedkoop een simpele XBMC speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik zit te denken om hem ook als een thuisservertje te gaan gebruiken voor o.a. mijn squeezebox en email. Ik zal er dus wel een hdd in zetten. Maar die heb ik thuis al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
MagicTempest schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:32:
Ik zit te denken om hem ook als een thuisservertje te gaan gebruiken voor o.a. mijn squeezebox en email. Ik zal er dus wel een hdd in zetten. Maar die heb ik thuis al liggen.
Lijkt me er prima voor geschikt. Ben alleen wel benieuwd wat de max hdd is die erin gaat. Heb zelf de welbekende ASRock ION 330HT ooit als barebone gekocht, maar denk dat ik deze ook maar aan ga raden bij vrienden en familie. Mooie prijs, goed platform voor XBMC, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Max zal denk ik gewoon de maximale capaciteit zijn van een 2,5" hardeschijf. Als thuisserver vraag ik me af of hij niet te zwak is, zeker omdat je voor iets meer geld al een HTPC hebt met een veel sterkere processor die ongetwijfeld een stukje sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mr_Blobby schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:13:
[...]
Dus jij beheerst alle talen van de wereld _/-\o_
Yep, alles, behalve Chinees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Heb inmiddels een apart XBMC topic geopend gericht op iOS(iPad / iPhone 4 en Apple TV 2G).
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:56:
Max zal denk ik gewoon de maximale capaciteit zijn van een 2,5" hardeschijf. Als thuisserver vraag ik me af of hij niet te zwak is, zeker omdat je voor iets meer geld al een HTPC hebt met een veel sterkere processor die ongetwijfeld een stukje sneller zal zijn.
Ligt er natuurlijk aan wat je wil doen als thuisserver. Ik denk dat specswise hij prima in staat is als squeezecenter en mailserver. Ook als fileserver zou hij prima moeten kunnen voldoen (los van het feit dat er slechts 1 hdd in kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:41:
Als je download met sabnzbd is dit wellicht een optie voor je ;
tjeerdoo in "Het grote SABnzbd topic deel 1"

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk niet dat dat gaat werken aangezien de download pc een andere is dan de xbmc pc. Maar ik ga in ieder geval even alle tips doorlezen en dan komt er vast wel iets uit :D

@ MagicTempest: Hij zal voor dat wel voldoen ja, maar voor iets meer geld heb je wel veel power extra, zou het in ieder geval overwegen. Ben persoonlijk gewoon niet zo fan van die kleine dingetjes omdat ze toch vaak ergens in tekort schieten qua prestaties en het echt puur van GPU decoding moeten hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Goed, na mijn problemen van gister, ben ik vandaag voor de easy-way out gegaan: Alles opnieuw geinstalleerd. Had ook nog een ander script gedraaid voor installatie van Sickbeard, wat niet helemaal goed ging. Vandaag dus een nieuwe start!

Gister had ik het voor elkaar gekregen om de Dolby Digital stream van MKV files door te sturen naar de receiver, waarna deze het omzette. Nu heb ik volgens mij alles goed ingesteld, maar wil XBMC geen geluid onbewerkt doorsturen over HDMI. Hij stuurt wel geluid uit wanneer ik de audio instel op analoog. De receiver geeft aan een PCM signaal binnen te krijgen.

Wanneer ik binnen XBMC de audio instel op HDMI, krijg ik een melding 'Failed to initialize audio device'. Daarbij staan de vinkjes voor AC3 en DTS aan. Spelen met de optie voor audio- en output-passtrough levert ook geen verbetering.

XBMC draait op een verse install van Ubuntu 10.10, zonder verdere updates. Ook zijn er nog geen plug-ins geïnstalleerd. Dit heeft gister wel gewerkt, maar vandaag niet. Ik ben bijna zover om de haren uit mijn hoofd te trekken, dan kan ik terecht in \[semi-serieus] Het leed dat hoofdhaar heet.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is progressie! Ik heb nu 160 van de 163 films in de movies library staan! Helaas staat ook creepshow 2 er tussen en die kan ik niet verwijderen uit de lijst. Dat vind ik erg apart want ik heb geen flauw idee hoe die film er opeens tussen komt. Er is nergens op de schijf iets te vinden dat er ook maar op lijkt en toch staat hij er tussen als een film die ik zou hebben, kan ook niet vinden welk bestand het is. Het is gewoon verdomd frustrerend dat delete acties ook geen ene ruk zin hebben. Ik ga proberen handmatig de database te verwijderen en opnieuw te beginnen maar ik vind het programma gewoon echt tekort schieten. Kan ook nergens handmatig films toevoegen of kijken wat als hoe geparsed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb zojuist voor de XBMC4Xbox gebruikers de XOT-Uzg.v3.2.3 zips bijgewerkt zodat het weer werkt met folder namen anders dan net.rieter.xot. De Dharma gebruikers moeten deze uiteraard niet renamen omdat anders de Dharma updater niet werk.
XBOX users: I fixed a minor bug in the channel deployment mechanism today (it caused no channels to appear if you renamed the script other then net.rieter.xot. XBOX Users who downloaded the zips before 20.00h (+100) on the 26th of January should delete all the net.rieter.xot..... folder and redownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:03:
Er is progressie! Ik heb nu 160 van de 163 films in de movies library staan! Helaas staat ook creepshow 2 er tussen en die kan ik niet verwijderen uit de lijst. Dat vind ik erg apart want ik heb geen flauw idee hoe die film er opeens tussen komt. Er is nergens op de schijf iets te vinden dat er ook maar op lijkt en toch staat hij er tussen als een film die ik zou hebben, kan ook niet vinden welk bestand het is. Het is gewoon verdomd frustrerend dat delete acties ook geen ene ruk zin hebben. Ik ga proberen handmatig de database te verwijderen en opnieuw te beginnen maar ik vind het programma gewoon echt tekort schieten. Kan ook nergens handmatig films toevoegen of kijken wat als hoe geparsed wordt.
Kleine foutjes in de database kan je makkelijk zelf corrigeren:
  • Download SQLite Database Browser (zipfile)
  • Pak de zipfile uit naar een willekeurige lokatie
  • Maak een backup van je database "%APPDATA%\XBMC\Userdata\Database\MyVideos34.db"
  • Start SQLite Database Browser
  • Open de database
  • Ga naar tabblad "Browse Data" en kies voor table "movie"
  • Hier zie je de movies en kan je aanpassen d.m.v. dubbelklikken op een veld, of iets verwijderen d.m.v. de knop "Delete record"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat noem ik om eerlijk te zijn niet makkelijk, zeker niet omdat ik dan elke keer een toetsenbord en muis moet gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:39:
Dat noem ik om eerlijk te zijn niet makkelijk, zeker niet omdat ik dan elke keer een toetsenbord en muis moet gaan aansluiten.
Heb je al geprobeerd om bij het informatiescherm van de "verkeerde" film op de knop "Refresh" te drukken?
Dan gaat XBMC niet zelf "gokken" welke film het zou moeten zijn, maar kan je kiezen uit een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat werkt niet, althans ik neem aan dat je movie information bedoeld? Als ik daar op druk gebeurt er niks.
Ik heb nu de film Videodrome erin zitten, als ik die start gaat hij Watchmen afspelen. Ik heb ook Watchmen als losse film, als ik die ga afspelen dan krijg ik de melding dat hij niet meer bestaat en of ik hem wil verwijderen. Druk ik op ja dan gebeurt er niks. Zo heb ik ook de film Walled In, wil ik ie afspelen tijdens een mediascan zegt hij dat ik dat niet mag doen, stop ik de mediascan zegt hij dat die film niet meer aanwezig is en of ik hem wil verwijderen. Gok eens wat er gebeurt als ik op ja druk.
Oftewel de helft van de functionaliteit werkt niet en de andere helft werkt matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:39:
Da's inderdaad niet zo handig om te gebruiken op de htpc zelf :)
Installeer anders even deze web-interface in xbmc: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60643

Daarmee kan je vanop een andere pc makkelijk je database van de htpc checken.
Hij toont ook het path naar de film, dus in het geval van die Creepshow (die je echt niet hebt ;) ), kan je checken welke film hij foutief herkent.

Wil je dat XBMC steeds 100% zeker de juiste film toont, dan ga je moeten werken met een nfo-file bij je film.
Anders blijft het voor XBMC toch steeds een heel klein beetje 'gokken'.

Ik vind het trouwens nog altijd heel erg vreemd hij XBMC zich bij jou gedraagd. Dat je geen film uit je Library kan verwijderen, is geen normaal gedrag. Volgens mij is er ergens iets misgegaan met je DB...
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:59:
Dat werkt niet, althans ik neem aan dat je movie information bedoeld? Als ik daar op druk gebeurt er niks.
Ik heb nu de film Videodrome erin zitten, als ik die start gaat hij Watchmen afspelen. Ik heb ook Watchmen als losse film, als ik die ga afspelen dan krijg ik de melding dat hij niet meer bestaat en of ik hem wil verwijderen. Druk ik op ja dan gebeurt er niks. Zo heb ik ook de film Walled In, wil ik ie afspelen tijdens een mediascan zegt hij dat ik dat niet mag doen, stop ik de mediascan zegt hij dat die film niet meer aanwezig is en of ik hem wil verwijderen. Gok eens wat er gebeurt als ik op ja druk.
Oftewel de helft van de functionaliteit werkt niet en de andere helft werkt matig.
Dit duidt dus echt op een DB-probleem.
Mijn advies: gooi je DB weg en herbegin!

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap dat hij niet altijd de juiste film kan tonen, dat hij over sommige namen kan struikelen, maar soms zijn het namen die niet eens lijken op films die ik heb met jaartallen waaruit ik niet eens een film heb. Mijn films zijn exact zoals ze op IMDB staan, dus filmnaam en jaartal, dan zou dat toch goed moeten gaan?

Ja ik snap ook niks van al die problemen, heb gewon die DB verwijderd en in de nieuwe doet hij het ook. Zal inderdaad die webinterface eens installeren, kijken of ik er wat verder mee kom. Dat probleem wat je hierboven citeert is nadat ik de oude DB had verwijdert.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus ook het niet kunnen verwijderen, is al met je nieuwe DB? :?
WTF doe jij om het zo om zeep te helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook het niet kunnen verwijderen is met een nieuwe DB inderdaad.
Wist ik maar wat ik deed om het om zeep te helpen, dan stopte ik daar wel mee :+
Webinterface draait maar kan niet zien waar een film vandaan komt, wel merk ik nu dat Walled In komt van Wall-E. Wall-E (2008) lijkt ook exact op Walled In (2009), dat haal je toch zo door elkaar... Videodrome komt van de DVD versie van Watchmen, volgens mij raakt hij in de war als ik zowel de DVD als de High Definition versie heb. Heb Videodrome ook kunnen verwijderen, Walled In lukt niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:22:
Ook het niet kunnen verwijderen is met een nieuwe DB inderdaad.
Wist ik maar wat ik deed om het om zeep te helpen, dan stopte ik daar wel mee :+
Webinterface draait maar kan niet zien waar een film vandaan komt, wel merk ik nu dat Walled In komt van Wall-E. Wall-E (2008) lijkt ook exact op Walled In (2009), dat haal je toch zo door elkaar... Videodrome komt van de DVD versie van Watchmen, volgens mij raakt hij in de war als ik zowel de DVD als de High Definition versie heb.
Installeer eens een andere scraper (Addons -> Movie Information) en wijs die toe aan je movies d.m.v. "set content". Probeer bijvoorbeeld eens de IMDB scraper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zowel de IMDB als de Moviedb scraper geprobeert. Enig probleem is dat wisselen enkel kan door de database file te verwijderen, anders zegt hij dat hij vrolijk alles gaat verwijderen maar voegt hij de daad nooit bij het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man o man, ik snap echt niet waarom jullie niet even je films door Ember heen halen. Geen gezeik, 99,99% klopt, tv-series pakt ie ook mee, bulk renamer, de hele rambam.

Blijf lekker kloten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:
Man o man, ik snap echt niet waarom jullie niet even je films door Ember heen halen. Geen gezeik, 99,99% klopt, tv-series pakt ie ook mee, bulk renamer, de hele rambam.

Wie is "jullie"? Ik heb geen problemen met mijn filmcollectie en heb Ember niet nodig.
We proberen hier één iemand te helpen met zijn rare XBMC database / moviescaper probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ember is een beetje dood dus dat is geen optie. Bovendien lijkt het mij niet dat mijn probleem hierdoor veroorzaakt wordt, in ieder geval niet het probleem van het niet kunnen verwijderen van films uit de database.

[ Voor 63% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:44:
Ember is een beetje dood dus dat is geen optie. Bovendien lijkt het mij niet dat mijn probleem hierdoor veroorzaakt wordt, in ieder geval niet het probleem van het niet kunnen verwijderen van films uit de database.
Heb je recentelijk geupgrade en toen weer gedowngrade? Ik had namelijk hetzelfde probleem toen ik van stable naar de laatste git ging en weer terug.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-01-2011 21:48 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gewoon de laatste versie gedownload, geïnstalleerd, ingesteld en verder helemaal niks. Had daarvoor ook geen XBMC installatie maar een MediaPortal installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:49:
Ik heb gewoon de laatste versie gedownload, geïnstalleerd, ingesteld en verder helemaal niks. Had daarvoor ook geen XBMC installatie maar een MediaPortal installatie.
Dan weet ik het ook niet meer. Corrupte database ofzo. Gewoon even weggooien.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja das dus het probleem, dat heb ik al 3x gedaan en elke keer is het niet mogelijk films te verwijderen. Nu met MovieMeter laten scannen. Zie geen rare resultaten, enkel dat hij maar 109 van de 160 films heeft gevonden. Ook niet ideaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een lijst gevonden voor de toetsenbord bediening maar daar mis ik oa op hoe je een rechter muisklik krijgt.

Tevens staat daar dat doorspoelen met de F gaat maar dat werkt ook niet, ondanks dat er wel een pop-up komt met doorspoelen 2x-4x-16x etc....

Iemand een idee welke toetsen ik hiervoor moet gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:00:
Ik heb hier een lijst gevonden voor de toetsenbord bediening maar daar mis ik oa op hoe je een rechter muisklik krijgt.

Tevens staat daar dat doorspoelen met de F gaat maar dat werkt ook niet, ondanks dat er wel een pop-up komt met doorspoelen 2x-4x-16x etc....

Iemand een idee welke toetsen ik hiervoor moet gebruiken??
Kijk hier even in: https://xbmc.svn.sourcefo...stem/keymaps/keyboard.xml
Het context menu (rechtermuisklik) krijg je bijv. door:
code:
1
      <c>ContextMenu</c>

Dus de "c"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:49:
Zet anders even de logging aan in de opties, en check dan de log-file eens.
Verder weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Doe ff een pastebin van hoe je film dir eruit ziet ofzo en je logs wil ook wel eens helpen om in te zien ja.

Als ik Wall-E.mkv toevoeg aan mn directory met films pakt ie hem gelijk, welke settings heb je aan staan in het scrapen van de film?
edit:
Ik zie dat je met Moviemeter scraped, die ken ik niet dus ik weet niet of die goed werkt, kan goed zijn van niet
Met IMDB scraper werkt het iig zoals ik hierboven schrijf

[ Voor 65% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-01-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:48:
[...]
edit:
Ik zie dat je met Moviemeter scraped, die ken ik niet dus ik weet niet of die goed werkt, kan goed zijn van niet
Met IMDB scraper werkt het iig zoals ik hierboven schrijf
Hij heeft hetzelfde probleem met IMDB en MovieDB, ik denk dus niet dat het aan de scraper ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah, dan ligt het aan de scraper settings natuurlijk... Heb je zeker allebei recursive scan aan staan en use folder names for lookup. Zet hem alleen op de een of ander (afhankelijk van hoe je film dir eruit ziet)

[ Voor 31% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-01-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:23:
[...]
Kijk hier even in: https://xbmc.svn.sourcefo...stem/keymaps/keyboard.xml
Het context menu (rechtermuisklik) krijg je bijv. door:
code:
1
      <c>ContextMenu</c>

Dus de "c"
Maar daar staat ook:
<f>FastForward</f>

en dat doet ie echt nie :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij scrapen staat het volgende:
Run automated scan: false
Use folder names for lookups: true
Scan recursively: true
Selected folder contains a single video: grayed out
Exclude path from library updates: false

Ik had net moviemeter.nl als scraper, die nu vervangen voor IMDB en hij vind opeens een stuk meer. Ik heb logging aangezet maar kan zelf vrij weinig met die log, zie niet concreet iets mis gaan.

Folder structuur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMNUvnivw8RnUKbeVc5uR6jA/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OqCr4WAzks5pfuDjoEu55IAN/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dMqKZP6a88MaJTXFwXPibpyK/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s5tG8Y1fskCG9sN7l4b058v2/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cHd87S3fB4ffyy5T8Ccl3zH2/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aCFnti22mj0YKhnoxbk2mIX2/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2yIbnrsitywltGlfu7Dd1ecV/thumb.png

Wat ik nu bijvoorbeeld heb is dat Dead Snow (einde jpg1 en begin jpg2) als Dead Slowly wordt gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zoals ik al zei, kies of voor Folder Lookup of voor Scan Recursively :)
Dead Snow mkv staat btw een 0 te weinig bij het jaartal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's waarschijnlijk omdat de officiële titel Død snø (2009) is op IMDB :) Dan zoekt XBMC dus hetgene wat het meeste op Dead Snow lijkt.

Ik gok dat het met je andere films ook zoiets zal zijn?

Ik gebruik trouwens nooit 'Use folder names', maar ja, ik gebruik dan ook voor alles .nfo-files...

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier een link naar de pastebin van de log als ik movie information wil openen of film wil verwijderen: http://pastebin.com/9f5PnUgv
Ik heb het jaartal bij Dead Snow gecorrigeerd en folder lookup uitgezet, hij herkent hem dan alsnog als Dead Slowly, hij download daadwerkelijk die informatie opnieuw als ik een nieuwe scan forceer. Vreemde is dat MediaPortal hiermee gewoon prima uit de voeten kan.

Edit: Rename zorgt dat hij wel de goede vind. Alleen nu zit ik dus met twee keer Dead Slowly in de movie list die gewoon niet verwijderd kan worden.
Bovendien stond Wall-E er wel goed in en ging daar ook wat mis.

Maar alle film informatie klopt nu, dan is het nog enkel het verwijderen van films wat onmogelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wall-E.mkv gaat hier gelijk goed.
Dead Snow.mkv gaat hier ook naar Dead Slowly, zou dus inderdaad de originele naam aanhouden als ik jou was.
Je kan toch in library mode op Dead Slowly gaan staan en dan Delete drukken, dan removed ie hem uit de library. Anders Settings -> Video -> Clean library (dit ruimt alleen films uit de library op die niet meer bestaan in je source)

Als dat allebei niet werkt zou ik ff de hele Dead Snow dir moven naar een dir buiten je source, dan Clean library doen en dan terug moven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mr_Blobby schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:37:
[...]

Als je de muis moet gebruiken voor XMBC, dan heb je de afstandsbediening niet handig ingesteld.
Koppel de "u" toets aan de plugin: Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

[...]

Nee. Kijk in dit Bierdopje.com developers forum voor tools die dat wel kunnen.
Bedankt Mr_Blobby voor de tips. Ik heb het inderdaad niet voor elkaar gekregen mijn afstandsbediening in te stellen zoals ik dat wil. Met mijn oude lirc remote lukte dat wel, maar deze nieuwe 'rommel' meldt zich bij linux aan als een kwart toetsenbord en gaat dus niet via lirc.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:29:
Zoals ik al zei, kies of voor Folder Lookup of voor Scan Recursively :)
Hé, dat is misschien wel een idee bij mij ook. Heb vaak "problemen" met scrapen. Vaak doet ie dan ook een film "Video" in de library zetten (prob. de VIDEO_TS map als input genomen door scan recursively).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SidewalkSuper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:43:
Wall-E.mkv gaat hier gelijk goed.
Dead Snow.mkv gaat hier ook naar Dead Slowly, zou dus inderdaad de originele naam aanhouden als ik jou was.
Je kan toch in library mode op Dead Slowly gaan staan en dan Delete drukken, dan removed ie hem uit de library. Anders Settings -> Video -> Clean library (dit ruimt alleen films uit de library op die niet meer bestaan in je source)

Als dat allebei niet werkt zou ik ff de hele Dead Snow dir moven naar een dir buiten je source, dan Clean library doen en dan terug moven
Das dus het probleem, op delete drukken werkt wel, dan vraagt hij om hem te verwijderen, dan knippert het scherm even en staat hij er nog steeds in. Ik heb de directory al gerenamed dus de originele bestanden zijn er ook niet meer. Zal eens een clean library doen, dat had ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Maartendc schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:22:
Oke ik heb een nieuwe router binnen, de Netgear WNDR37AV, en sinds kort ook een nieuwe externe HD gekocht, de WD Elements 1TB. Tijd om alles aan te sluiten, dat ga ik zo doen. Ik ga die HD aan m'n router hangen en daar al m'n muziek, films e.d op zetten. (oke het is geen NAS, maar dit werkt ook) Nu is het aansluiten niet zo'n probleem maar ik wil graag ook gebruik gaan maken van XBMC. We hebben beneden een Samsung UE32 (iig van de 6 serie) staan met, internetmogelijkheid, die we overigens nog niet gebruikt hebben. Ik weet nog niet of ik er een ethernet kabel in stop of dat het draadloos wordt maar dat doet er even niet toe.

Ik wil straks op die tv films e.d bekijken die op mijn externe HD staan (die dus aan de router hangt). Hoe doe ik dit d.m.v xbmc? Waar moet ik het op installeren, hoe werkt het? Ik heb geen ervaring met dit soort programma's dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de setup hiervan (niet de setup van het programma zelf natuurlijk, zo'n leek ben ik nou ook weer niet lol) Tevens wil ik ook xbmc op mijn xbox 360 gebruiken die op mijn eigen kamer staat.
Ik hoop dat jullie me willen helpen om dit allemaal werkend te krijgen.
Sorry voor het bumpje maar ik weet nog niet echt een oplossing. Is het mogelijk om xbmc standalone te draaien op mijn ext. HD, die aan m;n router hangt? Daar dacht ik aan, want mijn HD gaat zegmaar functioneren als een soort NAS. Maar wat moet ik dan op mijn HD zetten?
En pakt mijn Samsung tv dat later dan ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Maartendc schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:27:
[...]

Sorry voor het bumpje maar ik weet nog niet echt een oplossing. Is het mogelijk om xbmc standalone te draaien op mijn ext. HD, die aan m;n router hangt? Daar dacht ik aan, want mijn HD gaat zegmaar functioneren als een soort NAS. Maar wat moet ik dan op mijn HD zetten?
En pakt mijn Samsung tv dat later dan ook op?
XBMC is een applicatie die op een besturingssysteem moet draaien.
Een externe harddisk heeft nauwelijk of geen besturingssysteem en daar kan XBMC dus niet op draaien.
Je zal een los kastje moeten aanschaffen en die via een hdmi kabel aansluiten op je tv.
Het werkt niet met de internet mogelijkheden van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
XBMC live oid gaat dus ook niet? Dus er is geen mogelijkheid om xbmc op m'n tv te hebben zonder een los kastje? Ook niet als ik het draai vanaf een laptop oid? Dan wordt het ouderwets streamen vanaf die hd maar er is geen mogelijkheid om bijv. een besturingssteempje te laten draaien op die externe hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22
Maartendc schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:56:
XBMC live oid gaat dus ook niet? Dus er is geen mogelijkheid om xbmc op m'n tv te hebben zonder een los kastje? Ook niet als ik het draai vanaf een laptop oid? Dan wordt het ouderwets streamen vanaf die hd maar er is geen mogelijkheid om bijv. een besturingssteempje te laten draaien op die externe hd?
Nee dat gaat allemaal niet werken. Een externe hdd heeft geen geheugen en geen processor en xbmc heeft beide nodig.
Koop gewoon voordelig een ion based ding als je xbmc wil draaien. Anders koop je gewoon een mediaplayer die je op je tv en router aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Nu online
Nee, XBMC draait niet direct op je TV. Via je laptop kan het wel, maar dan zul je die via hdmi of vga moeten aansluiten. Feitelijk gebruik je jouw TV dan als scherm voor je laptop. Ook je HDD moet je aan je laptop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:44:
Ember is niet dood. Check het xbmc forum. Word gewoon verder ontwikkeld. Zelf als het dood was dan maakt dat nog niet uit want het programma draait in zijn huidige staat prima.

Die problemen die Tuscany heeft komt echt door het niet goed vernomen van zijn bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Een externe HDD met geheugen en processor noemen ze een NAS :+ Daar zal out-of the box geen XBMC op kunnen draaien (ook mis je dan alsnog de video output).

Laptop naast/onder de tv, hdmi kabel naar de tv et voila.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Ember is niet dood. Check het xbmc forum. Word gewoon verder ontwikkeld. Zelf als het dood was dan maakt dat nog niet uit want het programma draait in zijn huidige staat prima.

Die problemen die Tuscany heeft komt echt door het niet goed vernomen van zijn bestanden.
De problemen die ik heb is het niet kunnen verwijderen van foute hits uit de library, dat lijkt me niet veroorzaakt worden door wat fout genoemde bestanden. Overigens zou ik eerder zeggen dat XBMC te kieskeurig is met zijn parser want elke andere applicatie zoals de MediaPortal videobrowser of de Moving Pictures plugin herkennen gewoon alles netjes zelf waarbij ik enkel bij sommige gevallen moet bevestigen dat het klopt, maar waarbij nooit verkeerde suggesties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tsurany, voor jouw probleem kan je of kijken naar .nfo bestanden, of je corrigeert die paar laatste gecorrigeerde films toch gewoon. Je kan binnen xbmc gewoon op naam zoeken en de juiste imdb hit selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Snapt iemand trouwens iets van dat Music Playlist systeem?

Je kunt best mooie autoplaylists maken, maar dan staat alles netjes op volgorde en moet je handmatig op shuffle drukken. Als je random opgeeft staat alles netjes door elkaar maar ben je de weg kwijt na een uurtje. En je kijkt eigenlijk constant in de now playing, als je even naar de library gaat om een nummer op te zoeken blijft XBMC vervolgens dat album (of andere categorie waar je inzit) loopen, tenzij je enqueue doe, maar in dat geval komt het nummer onderaan de playlist die misschien wel uit 1000 nummers bestaat.

Ik heb bijvoorbeeld dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<smartplaylist type="songs">
    <name>Random Party</name>
    <match>one</match>
    <rule field="genre" operator="contains">Electro</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Goa</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Dance</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Trance</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Trip</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">House</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Bass</rule>
    <rule field="genre" operator="contains">Beat</rule>
    <order direction="descending">random</order>
</smartplaylist>

Maar ik zoek eigenlijk een manier waarbij ik een korte random lijst heb, iets wat lijkt op partymode maar dan aan mijn autoplaylistvoorwaarden voldoet, als er maar 3 nummers staan dat er automatisch een willekeurige bijkomt, waarbij gespeelde nummers weggaan en waarbij gasten makkelijk een nummer kunnen opzoeken en enqueuen zonder dat XBMC van playmodus verandert.

Excuses dat ik mijn uitlegskills even thuis heb laten liggen maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

job schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:33:
Tsurany, voor jouw probleem kan je of kijken naar .nfo bestanden, of je corrigeert die paar laatste gecorrigeerde films toch gewoon. Je kan binnen xbmc gewoon op naam zoeken en de juiste imdb hit selecteren.
Ja dat snap ik, daar ben ik mee bezig ook, maar het probleem is dat ik dus niet vanuit XBMC zelf op naam kan zoeken en foutieve informatie niet kan verwijderen, dat maakt het probleem veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Iemand nog een idee om Dolby Digital via HDMI werkend te krijgen? Ben vanochtend ook nog weer bezig geweest, maar krijg het op de 1 of andere manier niet voor elkaar :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:00:
Ja dat snap ik, daar ben ik mee bezig ook, maar het probleem is dat ik dus niet vanuit XBMC zelf op naam kan zoeken en foutieve informatie niet kan verwijderen, dat maakt het probleem veel erger.
Dan zal ik eens een herinstall overwegen. Zoeken vanuit xbmc is gewoon iets wat je met elke xbmc versie zou moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Tito129 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:00:
Nee dat gaat allemaal niet werken. Een externe hdd heeft geen geheugen en geen processor en xbmc heeft beide nodig.
Koop gewoon voordelig een ion based ding als je xbmc wil draaien. Anders koop je gewoon een mediaplayer die je op je tv en router aansluit.
Oke jammer. Met de laptop vind ik het niet handig. Ik stream dan wel gewoon films e.d naar m'n tv via de router met de HD eraan. Voor boven op m'n kamer ga ik dan wel xbmc gebruiken want ja ik heb een xbox 360 daar staan maar die ga ik niet beneden aansluiten speciaal voor xbmc.
Maar bedankt voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Maartendc schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Oke jammer. Met de laptop vind ik het niet handig. Ik stream dan wel gewoon films e.d naar m'n tv via de router met de HD eraan. Voor boven op m'n kamer ga ik dan wel xbmc gebruiken want ja ik heb een xbox 360 daar staan maar die ga ik niet beneden aansluiten speciaal voor xbmc.
Maar bedankt voor jullie antwoorden :)
Denk dat je dan ook nog ff verder moet zoeken, want op een xbox 360 gaat het niet lekker... http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=703519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

job schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:20:
[...]

Dan zal ik eens een herinstall overwegen. Zoeken vanuit xbmc is gewoon iets wat je met elke xbmc versie zou moeten kunnen doen.
Dat wordt een mooi vrijdagavond projectje denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
The Executer schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:10:
Iemand nog een idee om Dolby Digital via HDMI werkend te krijgen? Ben vanochtend ook nog weer bezig geweest, maar krijg het op de 1 of andere manier niet voor elkaar :S.
Heb je bij settings>Audio output> DTS capable receiver aangevinkt? En daar ook als output device: HDMI? Dat werkte bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Sinds een weekje nu per stom toeval op XBMC gestuit en ben er helemaal weg van. _/-\o_
Ik heb al veel gelezen over XBMC en hoe alles aan te passen echter heb ik nog een klein probleempje.
Dit heb ik nog niet echt ergens terug kunnen vinden.
OS is vista 64 bit.
Ik heb XBMC 10.0 Dharma met influence skin.

Ik start xbmc op automatisch alleen op de tv.
Ik kan dan op de tv XBMC kijken en op het pc beeldscherm whatever doen.
Echter werkt de muis niet lekker als ik van fullscreen film, XBMC met de muis het menu wil bedienen.
De muis zit dan op het bureaublad van pc beeldscherm terwijl hij eerst in XBMC zat.
Komt iemand wijs uit bovenstaande?
Klinkt dit als een bekend iets en hoe kan ik het oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door dekilo op 27-01-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

nistuf schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Heb je bij settings>Audio output> DTS capable receiver aangevinkt? En daar ook als output device: HDMI? Dat werkte bij mij...
Jup, alles staat (naar mijn idee) goed. Toch werkt het niet. Zelfs het veranderen van passtrough- en audio output verandert niks. Alles staat op HDMI, maar XBMC blijft zeggen 'Failed to initialize audio device'. Binnen Ubuntu zelf staat hij ook ingesteld op digital output HDMI, bij de speakertest komt er ook gewoon geluid uit.

Vind het zo vreemd dat het eergister nog wel werkte... (met een andere installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:

In plaats van zo'n rotopmerking zou je natuurlijk ook een constructieve bijdrage kunnen leveren, zoals:

gebruik .nfo-bestanden zodat Xbmc automatisch de juiste titel oppikt.

http://wiki.xbmc.org/?tit...t_Library#Video_nfo_Files

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Dat wordt een mooi vrijdagavond projectje denk ik :(
Ik heb je vraag even gemist, maar als je de file/folder fysiek verwijderd van je computer is het enige wat resteert een clean library update. Update library haalt hem er namelijk niet uit, update zorgt er zelfs voor dat als je files verwijderd via xbmc, deze terugkomen.
Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.