Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26
sphere schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:18:
Hoe kan je settings veranderen voor Bierdopje Subtitles v1.05.zip? Ik probeer subtitles te krijgen, maar het script klaagt dat hij de folder niet kan vinden en dat ik de settings moet controleren.

"Folder for tv shows not found, check script settings" -- het pad bestaat wel degelijk, want de tv shows staan gewoon in de library.
Het script gebruikt niet de library, maar de bestands- en folderstructuur. Dus, zoals de foutmelding zegt: controleer in de script settings de optie "Folder with all the tv shows". De settings van het script vraag je op via het context menu (toets "c").

Maar ik zou je willen aanraden om een nieuwe "Addon"-versie van XBMC ("Dharma") te gebruiken met de "XBMC subtitles" addon. Die gebruikt wel de library en kan van 8 websites de ondertitels zoeken en downloaden, waaronder Bierdopje en Ondertitel.com.
Zodra de Dharma versie final is, zal ik het Bierdopje script niet meer ondersteunen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Oh ik probeerde op de verkeerde plek het context menu te openen O-)

Tsja ik zou ook liever op Dharma overstappen, maar ik kan niet 1-2-3 een nightly build vinden voor ubuntu 10.04.

edit: oh inmiddels is er een build in https://edge.launchpad.net/~team-xbmc-svn/+archive/ppa

Nu nog even uitvissen hoe stable de huidige branch is :P

[ Voor 30% gewijzigd door sphere op 15-08-2010 13:01 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er al enig zicht op wanneer Dharma klaar is?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Misschien dat iemand hier het probleem bekend klinkt. Op het forum van xmbc zag ik mensen met vergelijkbare problemen, helaas alleen nog geen oplossing.

Het probleem:
@ random willekeurige momenten tijdens het afspelen van dvd/video_ts maar ook bij mkv, hangt het beeld voor 2 a 3min en de audio zit in de 1sec loop vast. Het probleem lost zich vanzelf op en gaat dan weer verder. Het zit niet in de bestanden (want op later tijdstip nogmaals eroverheen, vertoond het probleem niet). Soms treedt het probleem heel vaak op, soms 1x tijdens een film en daarna niet meer.

systeem:
zotac H55 itx + core i3, 1 laptop HD voor het OS en 2 1,5TB WD EARS die in software raid0 draaien. Power options staan op high performance. OS = win7 professional.

Ik ben nieuw met XBMC en hoewel verkocht door de interface en de mogelijkheden wel teleurgesteld door dit probleem. Vooral ook omdat ik er na 3 dagen nog geen oplossing voor gevonden heb. Misschien iemand hier met een idee in de goede richting?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sphere schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:42:
edit: oh inmiddels is er een build in https://edge.launchpad.net/~team-xbmc-svn/+archive/ppa

Nu nog even uitvissen hoe stable de huidige branch is :P
Héél stabiel :).
anandus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:51:
Is er al enig zicht op wanneer Dharma klaar is?
Neen ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Ik lees dat je er af moet blijven als je lucid draait en je beter karmic kan proberen. Lijkt me dus niet zo stabiel.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 14:33

Tuxie

En WeL nU!

Borromini schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:52:
Leer es lezen schat - er staat 'ik denk', niet 'ik ben er zeker van' of 'ik ben er heilig van overtuigd'. Ik houd een slag om de arm, geef me dan ook de ruimte :*.

Is dit met de binary of de opensource drivers?
Sorry schat! ;) Dit is met de closed-source drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Klinkt leuk :). Moet ik es even testen op m'n desktop dan... Voor de fun :). Es kijken of die X1950 toch nog ergens goed voor is onder Linux :P.
sphere schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Ik lees dat je er af moet blijven als je lucid draait en je beter karmic kan proberen. Lijkt me dus niet zo stabiel.
De Dharma branch op zich is erg stabiel, hoe dat natuurlijk draait op Ubuntu in combinatie met binaries etc. daar kan ik geen uitspraak over doen. Dat het vierkant draait op Lucid lijkt met niet de schuld van de Xbmc-devs :). Als je 't zelf compileert zou het geen probleem mogen zijn voor zover ik weet.

[ Voor 65% gewijzigd door Borromini op 15-08-2010 15:09 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Hierbij update over de language files voor de Nederlandse taal.

Krijg net melding van de dev's dat de nieuwe strings zijn toegevoegd aan de svn en Dharma versie.
Eerst volgende build zal dus een aantal tekstuele wijzingen hebben. Zowel xbmc en de skin confluence zijn aangepast.

Disclaimer: Er is een inspraak mogelijkheid geweest, voor hen die toch niet tevreden zijn graag zelf verbeteringen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:21:
Voor confluence is een mod om favorieten en playlists toe te voegen.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76529
Ah, dat is nog eens een nuttige mod. Kan natuurlijk ook handmatig, maar dit bevalt me wel, bedankt!

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:04
Na wat gepiel eindelijk XBMC draaien op (htpc voor de baas) core i3 550.

Switcht nu netjes naar 24P en decodeert over de Intel HD graphics.

XBMC build bmc-r32792-Dharma

In xbmc instellingen:
Video - afspelen -> DXVA2 aan / Aanpassen refreshrate aan
Systeem - videohardware ->volledigscherm venster uit

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/6882/p1040517.jpg

Pc is:

Core i3 550 @3.2ghz / Gigabyte H55M-USB3 / 4GB 1333 / OCZ vertex 60gb / Antec fusion / Samsung SH-B083L OEM / Be Quiet Pure Power L7 430W

[ Voor 7% gewijzigd door hansieb112 op 15-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
alexkroeze schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:16:
Hierbij update over de language files voor de Nederlandse taal.

Krijg net melding van de dev's dat de nieuwe strings zijn toegevoegd aan de svn en Dharma versie.
Eerst volgende build zal dus een aantal tekstuele wijzingen hebben. Zowel xbmc en de skin confluence zijn aangepast.

Disclaimer: Er is een inspraak mogelijkheid geweest, voor hen die toch niet tevreden zijn graag zelf verbeteringen doorvoeren.
Tja, had dus vrijdag de xml doorgeploegd. Niet goed opgeslagen toen weer alles kwijt... :(

Ik ga er van uit dat je mooi werk hebt geleverd. Volgende ronde ben ik er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien kunnen we ergens een wiki-pagina starten om de vertaling te bewerken? Lijkt me makkelijker?

Edit: net even va-api ondersteuning gecheckt, mijn X1950 zit er niet tussen :(. Kreng is te oud :(.

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 15-08-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Westmania schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:29:
[...]

Tja, had dus vrijdag de xml doorgeploegd. Niet goed opgeslagen toen weer alles kwijt... :(

Ik ga er van uit dat je mooi werk hebt geleverd. Volgende ronde ben ik er bij!
Het is reeds te aanschouwen, hier staan alle wijzigingen uitgezet tegen de oude versie.
Borromini schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:46:
Misschien kunnen we ergens een wiki-pagina starten om de vertaling te bewerken? Lijkt me makkelijker?
Is een idee. Heb al wel gemerkt dat we dit in iedergeval samen moeten doen. Als één iemand het doet, blijf je rare vertalingen houden. Ik ben namelijk aan veel woorden al wel gewend geraakt, het valt mij niet eens meer op dat ze raar zijn.

Nog even zitten denken... Hoe zou je dan de twee versies (Engels en Nederlands) naast elkaar willen zetten. Heb het zelf met notepad++ gedaan. Twee vensters verticaal scollen blokkeren en gaan. Misschien ergens op got ( in overleg met mods) of ergens anders een forumtopic aanmaken waar overlegt kan worden en/of fouten aangedragen kunnen worden. Als er redelijk wat veranderingen zijn iemand een ticket laten aanmaken en de verbeterde xml's insturen.

[ Voor 45% gewijzigd door Sr_Ogel op 15-08-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een online git/SVN lijkt me het makkelijkst daarvoor. Kan je zien wie er wat heeft gewijzigd enzo. Ik heb effe gegoogled, er zijn blijkbaar ook gratis dingen voor beschikbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

hansieb112 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:22:
Na wat gepiel eindelijk XBMC draaien op (htpc voor de baas) core i3 550.

Switcht nu netjes naar 24P en decodeert over de Intel HD graphics.

XBMC build bmc-r32792-Dharma

In xbmc instellingen:
Video - afspelen -> DXVA2 aan / Aanpassen refreshrate aan
Systeem - videohardware ->volledigscherm venster uit

Pc is:

Core i3 550 @3.2ghz / Gigabyte H55M-USB3 / 4GB 1333 / OCZ vertex 60gb / Antec fusion / Samsung SH-B083L OEM / Be Quiet Pure Power L7 430W
Stomme vraag en waarschijnlijk krijg ik nu een RTFM :) maar wat is de shortcut key om die statistieken te krijgen terwijl je een video afspeelt (code/load etc.) Ik gebruik eigenlijk altijd top O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
RTFM! lol
Dat soort dingen mogen wel in de startpost eigenlijk. Het is de O van "Overzicht code/load".
http://wiki.xbmc.org/?title=Global_Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Mar2zz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:34:
RTFM! lol
in de startpost eigenlijk.http://wiki.xbmc.org/?title=Global_Keyboard
De wiki staat al in de TS onder de links met als omschrijving Handleiding. We kunnen wel alle dingen uit de wiki in de ts zetten maar dan wordt de TS erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 11:34
Eoghlear schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Dit hebben ze veranderd in de laatste versies van XBMC. Heeft iets te maken met het verschil in knoppengebruik en mogelijkheden van keyboards en afstandsbedieningen. Had het gelezen in de fora van xbmc.org.
Je kunt het oplossen door /home/user/.xbmc/userdata/keymaps (linux) een keyboard.xml aan te maken met daarin de volgende tekst:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<return>OSD</return>
<enter>OSD</enter>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>
Beetje late reactie, maar dit was idd wat ik zocht. Werkt nu weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Mar2zz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:34:
RTFM! lol
Dat soort dingen mogen wel in de startpost eigenlijk. Het is de O van "Overzicht code/load".
http://wiki.xbmc.org/?title=Global_Keyboard
Denk niet dat ze oorspronkelijk de O voor Overzicht gekozen hebben. :P
Zal wel Overview geweest zijn dan of zo. Of gewoon puur random :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben redelijk nieuw op XBMC gebied.

Heb even een vraag omtrent de ondersteuning van HD content.

Ik heb van het weekend een Asrock Ion 330HT gekocht deze wil ik via de HDMI aansluiting aan mijn televisie hangen en dan XBMC op de Asrock installeren.

Maar hoe gaat XBMC om met het afspelen van HD content via de Asrock?
Kan XBMC ook HD content op de juiste manier scrapen?

Bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
morpheus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:33:
Misschien dat iemand hier het probleem bekend klinkt. Op het forum van xmbc zag ik mensen met vergelijkbare problemen, helaas alleen nog geen oplossing.

Het probleem:
@ random willekeurige momenten tijdens het afspelen van dvd/video_ts maar ook bij mkv, hangt het beeld voor 2 a 3min en de audio zit in de 1sec loop vast. Het probleem lost zich vanzelf op en gaat dan weer verder. Het zit niet in de bestanden (want op later tijdstip nogmaals eroverheen, vertoond het probleem niet). Soms treedt het probleem heel vaak op, soms 1x tijdens een film en daarna niet meer.

systeem:
zotac H55 itx + core i3, 1 laptop HD voor het OS en 2 1,5TB WD EARS die in software raid0 draaien. Power options staan op high performance. OS = win7 professional.

Ik ben nieuw met XBMC en hoewel verkocht door de interface en de mogelijkheden wel teleurgesteld door dit probleem. Vooral ook omdat ik er na 3 dagen nog geen oplossing voor gevonden heb. Misschien iemand hier met een idee in de goede richting?
Niemand die deze problemen ook zelf ervaren heeft?

Probleem doet zich voor bij de stable en dharma versie.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:49:
Ik heb van het weekend een Asrock Ion 330HT gekocht deze wil ik via de HDMI aansluiting aan mijn televisie hangen en dan XBMC op de Asrock installeren.

Maar hoe gaat XBMC om met het afspelen van HD content via de Asrock?
Die Asrock kan het prima aan, maar ik neem aan dat je dat weet voordat je iets koopt ;)
Nu moet je voor jezelf de keuze maken of je op Windows/Ubuntu/XBMC Live wilt gaan werken. Hiervoor kun je dit topic en met name de OP prima raadplegen.
Kan XBMC ook HD content op de juiste manier scrapen?
De ingebouwde scraper kan prima HD fanart scrapen, maar een externe scraper is wel aan te bevelen voor meer controle (bijv. Ember Media Manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 12:14
Ik ben net van een popcornhour overgestapt naar een HTPC met XMC. Bij mijn popcornhour gebruikte ik altijd YAMJ. Bij elke film heb ik een nfo bestand staan met dezelfde titel als de film ingeval van een mkv of de titel van de map ingeval van een losse dvd of blu-ray map structuur. Kan ik al deze links ook laten gebruiken door XBMC of gaat dat niet werken?

en hoe krijg je in de filmbibliotheek allemaal kleine plaatjes beneden (zoals in de beginpost) ik krijg een lange scrollijst die het halve beeld in beslag neemt.....

[ Voor 19% gewijzigd door mmmmmark op 16-08-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26
mmmmmark schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:52:
Ik ben net van een popcornhour overgestapt naar een HTPC met XMC. Bij mijn popcornhour gebruikte ik altijd YAMJ. Bij elke film heb ik een nfo bestand staan met dezelfde titel als de film ingeval van een mkv of de titel van de map ingeval van een losse dvd of blu-ray map structuur. Kan ik al deze links ook laten gebruiken door XBMC of gaat dat niet werken?
Geen idee, maar hier staat hoe XBMC met nfo's omgaat:
http://wiki.xbmc.org/inde...t_Library#Video_nfo_Files

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb een klein vraagje. Recent eindelijk mijn HTPC aangeschaft. Via frustraties in andere subfora kunnen jullie binnenkort nog van de specs genieten (origen kast, krijg AB niet werkend, slaapstand werkt niet). Maar nu mijn eerste xbmc probleem. Vroeger op xbox nooit gehad volgens mij, of ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn movies-dir ziet er perfect uit. Alle folders heten title (jaartal) met daarin title (jaartal).extention. In alle folders staat een folder.jpg, ook steeds de juiste.

In xbmc in libary mode zie ik echter soms geen folder.jpg maar screenshot uit de film. Buiten de libary mode zie ik in xbmc wel gewoon de folder.jpg. Ik heb geen idee hoe ik dit aanpas. Gescraped met mediacompanion trouwens. Iemand een idee?

Nu ik toch bezig ben, ik krijg ook XOT script/plugin/addon niet werkend. Geen idee waarom niet, via SVN kan ik hem helemaal niet vinden, misschien dat iemand aan kan geven waar ik hem kan vinden.

Voor de compleetheid, draai laatste stable build (geen dharma dus).

edit:

Hmmz, het zal het tijdstip wel zijn. Movies source verwijderd, opnieuw toegevoegd, en het werk. Nu nog uitzoeken hoe ik in homescreen Moves (HD) en Movies (SD) krijg.

Pc blijft inmiddels ook in slaapstand, probleem was de muis

AB nog steeds niet werkend, maar dat is iets voor een nieuwe dag, nu eerst slapen.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_fragle op 17-08-2010 00:23 ]

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HD movies kun je uit je bib filteren dmv smartplaylists.
Dan moet je een skin of skinmod gaan gebruiken waarbij je playlists of favorieten kunt toevoegen aan je home menu.
Paar posts terug heb ik al aangegeven welke skins en mods dit ondersteunen. Gebruik je een skin die het niet ondersteund dan moet je zelf de skin gaan aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:47:
HD movies kun je uit je bib filteren dmv smartplaylists.
Dan moet je een skin of skinmod gaan gebruiken waarbij je playlists of favorieten kunt toevoegen aan je home menu.
Paar posts terug heb ik al aangegeven welke skins en mods dit ondersteunen. Gebruik je een skin die het niet ondersteund dan moet je zelf de skin gaan aanpassen ;)
Bedankt voor de info. Ik ben dit topic integraal aan het lezen, ben nu rond pagina 39, dus vandaag of morgen kom ik jou post dan wel tegen :)

Misschien daarna nog 1 of 2 eerdere delen lezen en dan moet ik alles wel weten :) Doe de hoeveelheid opties merk ik echter wel dat sommige dingen niet in één keer goed gaan (zoals het toevoegen van scripts/addons/plugins). Kan nog steeds Xot niet vinden via SVN :(

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb nu al een tijdje op mijn PC (Windows Vista) XBMC draaien met de Aeon Showmix v2.1 skin, maar ik kwam er gisteren achter dat er al meer dan een jaar ( :+ ) niets meer is gedaan aan Aeon en dat deze niet briljant werkt met Dharma (geïnstalleerd op m'n Ubuntu 10.04 laptop).

Nu vroeg ik me af welke skins jullie gebruiken. Ik ben aan de gang geweest met een aantal skins en ik vind op zich Alaska (heerlijk clean) en Backrow (toch heeft meer info ook wel wat) wel mooi. Confluence vind ik net wat te droog. Hebben jullie nog goede suggesties voor de Dharma release van XBMC?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 16:27
DutchNutcase schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:09:
Ik heb nu al een tijdje op mijn PC (Windows Vista) XBMC draaien met de Aeon Showmix v2.1 skin, maar ik kwam er gisteren achter dat er al meer dan een jaar ( :+ ) niets meer is gedaan aan Aeon en dat deze niet briljant werkt met Dharma (geïnstalleerd op m'n Ubuntu 10.04 laptop).

Nu vroeg ik me af welke skins jullie gebruiken. Ik ben aan de gang geweest met een aantal skins en ik vind op zich Alaska (heerlijk clean) en Backrow (toch heeft meer info ook wel wat) wel mooi. Confluence vind ik net wat te droog. Hebben jullie nog goede suggesties voor de Dharma release van XBMC?
Alaska Revisited is idd een erg lekkere skin, alleen jammer dat Xot-uzg daar niet op werkt, daarom draai ik nu weer Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 23:04
ik ervaar ook van tijd tot tijd het probleem dat mijn xbmc, vooral bij audio, ff niet afspeelt om vervolgens een 30 sec later ofzo het audionummer toch weer te hervatten. Ik draai op ubuntu 10.04 met XBMC svn. Vooral voor deze combi gekozen omdat ik problemen had met autoplay van audio cd's en dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
TS update:
Heb een stuk toegevoegd over het nieuwe addonsysteem ter voorbereiding op de nieuwe 10.X release.
Bij de links is de file repository voor nightly releases en addons toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ben vrij nieuw op het gebied van XBMC.
Welke versie kun je nu het beste gebruiken als ik het wil gaan gebruiken op mijn pc en op mijn tv.

Ik zie overal zoveel verschillende versies (Nightly Builds,officiele versies)

Hopelijk heeft iemand hier advies voor.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:56:
Hallo Allemaal,

Ben vrij nieuw op het gebied van XBMC.
Welke versie kun je nu het beste gebruiken als ik het wil gaan gebruiken op mijn pc en op mijn tv.

Ik zie overal zoveel verschillende versies (Nightly Builds,officiele versies)

Hopelijk heeft iemand hier advies voor.

Bedankt.
Op welk OS moet het gaan draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan kies je best vanop xbmcsvn.com de DX-installer of de Dharma-installer.
DX is met alle laatste snufjes erin, Dharma zou stabieler moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke top dat ga ik dan eens proberen maar zitten er verder nog verschillen tussen die twee behalve stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, zal momenteel nog redelijk gelijk lopen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Kan je nu via die Add ons ook andere skins binnenhalen dan die Back Row en nog twee? Ik zie er maar drie andere staan.

Met svn repo installer kon je veel meer binnenhalen. Of moet je het daarmee doen?

Zelfde geldt voor allerlei videokanalen en zo... Wo sind sie bleben?
Ik heb een vrij recente Dharma.

[ Voor 6% gewijzigd door Westmania op 17-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik skins kan installeren.

In mijn addons map staat op dit moment maar 1 skin en dat is in de map skin.confluence.

Nu had ik de backrow skin gedownload en die heet skin.Back-Row en die heb ik er bij geplaatst dus nu heb ik onder elkaar de skin.confluence map en de skin.Back-Row map.
In xbmc lukt het mij alleen nu niet om te switchen van skin hij blijft de confluence skin alleen maar zien.

Iemand een idee wat ik fout doe?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Post even aangepast, twee op elkaar lijkende vragen na elkaar, antwoord was niet helemaal goed.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:00:
Heeft iemand een idee hoe ik skins kan installeren.

In mijn addons map staat op dit moment maar 1 skin en dat is in de map skin.confluence.

Nu had ik de backrow skin gedownload en ging er vanuit dat ik die ook in die map zou kunnen zetten maar nadat ik dat gedaan heb kan ik in XBMC niet switchen van skin.

Iemand een idee wat ik fout doe?
Backrow is te downloaden via de addoninstaller. Als je die gebruikt zou het automatisch goed moeten gaan.
Westmania schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:48:
Kan je nu via die Add ons ook andere skins binnenhalen dan die Back Row en nog twee? Ik zie er maar drie andere staan.

Met svn repo installer kon je veel meer binnenhalen. Of moet je het daarmee doen?

Zelfde geldt voor allerlei videokanalen en zo... Wo sind sie bleben?
Ik heb een vrij recente Dharma.
Nu staan er nog niet veel skins in de addoninstaller. De skins zouden moeten worden aangepast en toegevoegd worden aan de addoninstaller. Zodra dharma uit is zal dat waarschijnlijk sneller gaan. Er zijn trouwens ook skins die wel aangepast zijn maar niet in de addoninstaller zitten. Bijvoorbeeld alska revisited is er daar 1 van, hoe je die kunt installeren is hier te vinden http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70302

Andere skins die wel recent zijn (geschiktgemaakt voor de huidige svn / preDharma) zijn net als vroeger te plaatsen in de gebruikersdata map. Alleen moeten ze nu in de addon map ipv userdata en moet in de mapnaam skin. worden toegevoegd (vb. skin.pm3-hd)

Update: Heb in de wiki van xbmc.org een lijst met third party repositories gevonden voeg deze toe en je keuze wordt voor de addons vergroot. Staat nu ook in de TS

[ Voor 70% gewijzigd door Sr_Ogel op 17-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

DutchNutcase schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:09:

Ik heb de laatste SVN build met de Aeon skin. Er is een opvolger in het leven gebracht die wel ondersteund wordt in de laatste versies. De Ubunta ppa is te vinden in het xbmc skin subforum, ben even de naam kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meeste skins zijn dharma ready, we wachten idd tot dharma uitkomt.
Team xbmc heeft ons gevraagt om skins toe te voegen maar niet dat je elke week een update maakt.
Kan wel maar met eigen repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Kan iemand mij helpen met het werkend krijgen het opensubtitles script?

Ik heb de laatste versie (1.54) via de repo installer geinstalleerd. Ik draai xbmc live met de confluence skin. Ik heb o.a. n.a.v. deze posts wat zaken geprobeert maar dat wil niet helemaal lukken. Zo kan ik al bijvoorbeeld geen bijbehorend vinkje vinden in de skin settings. Wel is er een music OSD script knop, maar daar lukt het niet mee.
Vermoedelijk zou de confluence skin hack dit moeten veranderen, maar ik heb geen idee waar ik die bestanden moet plaatsen omdat confluence de default skin is zit die niet in de skins folder.

En ik kan ook niet vinden hoe ik de background images van bijvoorbeeld movies zo instel dat alleen de fanart/poster wordt getoond van de films/series die er op xbmc staan ipv een of andere mapje met leuke wallpapers. Zal vast moeten kunnen..

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 17-08-2010 20:23 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik blijf toch beetje problemen ondervinden met wat judder...
Al mijn mkv content is +- 24fps... Ik heb een panasonic th80px die 24p ondersteunt.
Mijn plasma is aangesloten via mijn onky receiver TX-SR577), waar ook mijn htpc aanhangt.
Als ik nu in windows zit en ik open CCC dan kan ik enkel kiezen tussen
1080p 24-25-29-30-50-59-60hz, op het moment dat ik 24 kies dan verandert dit naar 1000 @ 24hz.
waarom kan ik niet 720p@24hz kiezen of 1080p@24hz?
Heeft dit iets met mijn onkyo te maken?
Ik heb al zitten spelen met adjust refresh rate settings in xbmc maar ik krijg mijn probleem maar niet opgelost!
Als ik O duw tijdens een film zie ik dat de film tegen +-24 frames afspeelt en mijn scherm staat op 50hz!

ik hoop dat iemand een oplossing heeft:) Heeft het iets te maken met dat mijn onkyo er tussen hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Weet iemand waar bij Xot:Uzg (uitzendinggemist plugin) je favorieten staan? Ik kan uitzendingen enzo wel via het context-menu aan mijn favorieten toevoegen, ik kan ze alleen nergens terugvinden!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Tuxie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:39:
[...]

Ik heb de laatste SVN build met de Aeon skin. Er is een opvolger in het leven gebracht die wel ondersteund wordt in de laatste versies. De Ubunta ppa is te vinden in het xbmc skin subforum, ben even de naam kwijt...
Dank voor de juiste richting. Je hebt het over Aeon65 denk ik. Deze wordt onderhouden (laatste toevoeging aan git is van 1 augustus in de master tree) en heb ik net zonder problemen geinstalleerd.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Pkunk schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:17:

En ik kan ook niet vinden hoe ik de background images van bijvoorbeeld movies zo instel dat alleen de fanart/poster wordt getoond van de films/series die er op xbmc staan ipv een of andere mapje met leuke wallpapers. Zal vast moeten kunnen..
Volgens mij kan dat dus niet. Erg jammer, want het zo mooi zijn als ie idd de fanart van films, muziek en tv series zou gebruiken. Raar dat die feature er niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik maak gebruik van de achtergronden die worden aangeboden in het MiniMeedia topic. Dan heb je fanart van films, muziek en tvseries. Je zou natuurlijk ook de afbeeldingen kunnen gebruiken die xbmc of een externe scraper voor je aanmaakt, moet je ze alleen even uit de mappen halen en bij elkaar plaatsen. tip: pak je map met films zoek op .jpg en alle fanart komt naar boven

[ Voor 8% gewijzigd door Sr_Ogel op 18-08-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
alexkroeze schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:06:

Update: Heb in de wiki van xbmc.org een lijst met third party repositories gevonden voeg deze toe en je keuze wordt voor de addons vergroot. Staat nu ook in de TS
Handig! Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Werkt dat lyrics script? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ja CU Lyrics werkt! Je moet in de skin instellingen de lyrcs addon aan je muziek osd toevoegen. Als je dan een muziekje start en in het osd de lyrics aanklikt zou hij automatisch de songtekst moeten gaan opzoeken.

[ Voor 0% gewijzigd door Sr_Ogel op 18-08-2010 16:07 . Reden: k vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het werkt, maar het is niet echt super :P

Je moet een skin hebben die het ondersteund, dan krijg je een extra knop in je menu.
Je draait dan een muziekje (liefst iets waar in gezongen worden, geen techno of zo :+ ), gebruikt de lyrics-knop en hij zoekt de songtekst voor je op.
Maar je krijgt gewoon een lap platte tekst, ik weet zelfs niet of hij scrollt. Hij gaat iig niet met de muziek mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
alexkroeze schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:06:
Ja CU Lyrics werkt! Je moet in de skin instellingen de lyrcs addon aan je muziek osd toevoegen. Als je dan een muziekje start en in het osd de lyrics aanklikt zou hij automatisch de songtekst moeten gaan opzoeken.
Ik heb naar die knop gezocht om de lyrcs addon aan je muziek osd toe te voegen, maar niet gevonden. Ik heb de Confluence skin. Waar zit ie precies dan?

En waar zit ie in de muziek osd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
systeem > instellingen > skin > Add-on snelkoppeling en dan onder de tiel muziek OSD staat activeer lyrics en kun je de locatie opgeven.

Als je tijdens het afspelen de muziek osd opent staat hij in het rechter groepje op de bovenste regel naast herhalen en boven de knoppen van vooruitspoelen en volgende

Is de nederlandse vertaling en de meest recente build uit de repositories dus kan wat afwijken wat namen betreft als je een iets oudere versie hebt. Tussen deze build en alle voorgaande is de nederlandse vertaling aangepast.

[ Voor 28% gewijzigd door Sr_Ogel op 18-08-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Sando schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:05:
Weet iemand waar bij Xot:Uzg (uitzendinggemist plugin) je favorieten staan? Ik kan uitzendingen enzo wel via het context-menu aan mijn favorieten toevoegen, ik kan ze alleen nergens terugvinden!
De favorieten werken per kanaal. Dus op het het kanaal (programma overzicht) en dan onder het context menu.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook een externe scraper is voor muziek en artiesinfo.
Voor zover ik het goed gezien heb kunnen Ember media manager en Media companion dit niet.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik ben nu met Ember media manager bezig en werkt super, behalve dan dat het voor sommige films geen fanart kan vinden. Bijvoorbeeld voor avatar wordt niks gevonden, hoe kan dit, voor zo n grote film moet toch wel wat te vinden zijn? Heb ik ergens iets fout ingesteld?

edit: ik probeer dus manueel fanart in te stellen, ik kan fanart downloaden en selecteren maar kan vervolgens alleen cancel kiezen maar geen ok oid

[ Voor 67% gewijzigd door mmmmmark op 18-08-2010 22:51 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 22:59
mmmmmark schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:26:
edit: ik probeer dus manueel fanart in te stellen, ik kan fanart downloaden en selecteren maar kan vervolgens alleen cancel kiezen maar geen ok oid
Hoe selecteer je de fanart ?
Door een vinkje te zetten in het hokje of door op de getoonde fanart te klikken ?
Het aanklikken van de fanart zelf is namelijk wat je moet doen, als je het vinkje zet wordt er een extra map gemaakt met daarin de art die je aangevinkt hebt.
Wat dat betreft is emm een beetje verwarrend, je zou verwachten dat je een keuze maakt door een vinkje aan te zetten.

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36
Dat vond ik bij ember ook verwarrend. Als je op het bolletje/radiobutton klikt, kun je alleen cancelen. Als je op het plaatje klikt, zodat de achtergrond blauw wordt, kun je wel op OK/toevoegen klikken.

Study everything, You'll find something you can use

Verwijderd

Topicstarter
Westmania schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:36:
[...]

Volgens mij kan dat dus niet. Erg jammer, want het zo mooi zijn als ie idd de fanart van films, muziek en tv series zou gebruiken. Raar dat die feature er niet in zit...
Je kunt gewoon the fanart uit je userdata instellen als backgrounds.
Voor windows.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video\Fanart
Echter staan tv shows en Movies hier in. :-(
Met music fanart heb je er geen last van. :P

Wel even verborgen mappen aan vinken in xbmc ;)

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:59:
[...]

Je kunt gewoon the fanart uit je userdata instellen als backgrounds.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is, maar ik heb van één serie al 23x dezelfde afbeelding. Is dan de kans niet groot dat je redelijk vaak dezelfde afbeelding krijgt te zien. Dat is dus bij mij 23 op in totaal 273 afbeeldingen.

Een ander nadeel, die je zelf al aangeeft, series en films in één map.

• Westmania
alexkroeze schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Ik weet niet of dit bij iedereen zo is, maar ik heb van één serie al 23x dezelfde afbeelding. Is dan de kans niet groot dat je redelijk vaak dezelfde afbeelding krijgt te zien. Dat is dus bij mij 23 op in totaal 273 afbeeldingen.

Maf dat het niet mogelijk is om de fanart slimmer te laten bepalen door de fanart die xbmc zelf scraped. Ik ben zelf geen programmeur, maar het lijkt me niet onmogelijk. Ik had het hier nog gevraagd:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63742

• Fire69
Wat doen jullie eigenlijk met albums met meerdere cd's?
Ik zette die tot hiertoe altijd zo:
- Album
-- CD1
-- CD2

Maar het probleem hierbij is dat hij de folder.jpg die in - Album staat niet gebruikt.
En dat hij de songs natuurlijk ook bij elkaar zet.
Dus in de library krijg je:
01. Song1 CD1
01. Song1 CD2
02. Song2 CD1
02. Song2 CD2
...

Gebruiken jullie afzonderlijke titels (Album CD1 / Album CD2) of nummeren jullie gewoon (20. Song20 CD1 / 21. Song1 CD2) door of zo?

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:49:
- Album
-- CD1
-- CD2

Maar het probleem hierbij is dat hij de folder.jpg die in - Album staat niet gebruikt.
01. Song1 CD1
01. Song1 CD2
02. Song2 CD1
02. Song2 CD2
...

Gebruiken jullie afzonderlijke titels (Album CD1 / Album CD2) of nummeren jullie gewoon (20. Song20 CD1 / 21. Song1 CD2) door of zo?
Wat ik het makkelijkst vind is de volgende structuur aanhouden voor nummering binnen 1 folder dus:

voor cd1:
01-01. Artiest - Titel
01-02. Artiest - Titel
etc.

voor cd2:
02-01. Artiest - Titel
02-02. Artiest - Titel
....

Op die manier werkt de sortering altijd. Je kan ook als je het doortagged via ID3 het disc nummer aangeven xbmc leest die tag nl. ook uit ;)

• Fire69
Ja, dat XBMC puur op de tags afgaat is mijn probleem dus nu. Ik heb binnen 1 album meerdere keren hetzelfde songnummer. :P
Denk dat ik ze maar in de tags gewoon doornummer.
Moet ik wel een paar 100 albums die tags gaan aanpassen. :'(

• Westmania
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:49:
- Album
-- CD1
-- CD2

01. Song1 CD1
01. Song1 CD2
02. Song2 CD1
02. Song2 CD2
...

Ik voeg al die albums gewoon altijd samen tot een groot album met mp3tag. Dus een album met desnoods 50 tracks. Er is niet echt een reden om ze als gescheiden albums op de computer te zetten (behalve als je ze later weer zou willen branden op cd's). Je kunt ze ook in mp3tag taggen als cd 1 van 6, cd 2 van 6 etc. Dan is het alleen zichtbaar in de tags en volgens mij niet in je library.

Ik had nog een andere vraag in dit kader. Ik heb bijvoorbeeld compilatie albums, zoals Hed Kandi. Nu is elk nummer als volgt getagt:

titel: Measure Up
artiest: Jaymes Bullet
album artiest: Hed Kandi

Vervolgens heb ik ze in iTunes gemarkeerd als compilatie. Dan krijg je in je artiestenlijst dus niet al die artiesten te zien uit compilaties. Maar in xbmc werkt dat niet. Ik blijf al die artiesten in de lijst zien (ook met hide compilation artists aangevinkt). De wiki zegt:

http://wiki.xbmc.org/inde...ions_and_Multiple_Artists

Als ik het goed lees, zorgt regel 3 (If any of the songs assigned to the Album name have an Album Artist tag, then XBMC assumes the user knows what they're doing, and this album is also ruled out from being a compilation.) ervoor dat het album niet wordt gelezen als compilatie.
Ik heb immers als album artist Hed Kandi staan. Nu zou ik de album artist tag kunnen wissen, maar dan is nergens te zien dat het een Hed Kandi album is.

Een andere mogelijkheid is dan om "Multiple artists for either a track or album artist can be specified in "Artist1 / Artist2 / Artist3" format."

Maar hoe doe ik dat in godsnaam? Ik dacht ik geef als Artist1: Hed Kandi aan, en als Artist2: Jaymes Bullet. Maar hoe kun je je mp3's zo taggen?

• x0rcist
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:58:
Een andere mogelijkheid is dan om "Multiple artists for either a track or album artist can be specified in "Artist1 / Artist2 / Artist3" format."

Maar hoe doe ik dat in godsnaam? Ik dacht ik geef als Artist1: Hed Kandi aan, en als Artist2: Jaymes Bullet. Maar hoe kun je je mp3's zo taggen?
Bekend probleem..

Ze bedoelen het echt letterlijk dus in het album artist het veld -> "Hed Kandi / Jaymes Bullet / ... "

Zie het / als een scheidingsteken, deze kan je editen in advancesettings.xml.

Ik gebruik Various Artist ook alleen nog maar bij echte compilations, verzamelaars als bijvoorbeeld Hed Kandi zou ik dus als album artist Hed Kandi taggen. Verzamelaars compiled door een DJ onder de DJ's naam..

Ik ben iig gestopt om m'n muziek collectie te laten indexeren door xbmc en browse ze nu als files. Werkt op een grote collectie voor mij in ieder geval makkelijker helemaal als je veel mixen etc. hebt.

edit:

Hide compilation artist werk btw alleen maar als je de album artist tagged als Various Artist

[ Voor 4% gewijzigd door x0rcist op 19-08-2010 15:18 ]

• x0rcist
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:56:
Moet ik wel een paar 100 albums die tags gaan aanpassen. :'(
Als je redelijk gangbare cd's hebt (lees commercieel) dan kan je alles redelijk makkelijk retaggen met Tag & Rename :) Die werkt voor mij het snelst en is erg overzichtelijk. Handig dat er een amazon lookup inzit die meteen covers en de juiste tags ophaalt.

• Westmania
Misschien domme vraag, maar hoe edit je dat dan in je advancesettings.xml?

En je mp3tjes zelf moet je dat bij de "album artist" in vullen of bij "artist" (en "album artist"leeg laten)?

• Fire69
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Ik voeg al die albums gewoon altijd samen tot een groot album met mp3tag. Dus een album met desnoods 50 tracks. Er is niet echt een reden om ze als gescheiden albums op de computer te zetten (behalve als je ze later weer zou willen branden op cd's). Je kunt ze ook in mp3tag taggen als cd 1 van 6, cd 2 van 6 etc. Dan is het alleen zichtbaar in de tags en volgens mij niet in je library.
Wat bedoel je met samenvoegen tot 1 groot album? Gewoon alle files in 1 hoofdfolder zetten en de songs doornummeren dan?
Want als ik ze nu doornummer maar in aparte folders laat staan, is het in de Library wel goed vwb de nummering, maar gebruikt hij nog steeds de folder.jpg niet :/
Ik had nog een andere vraag in dit kader.
[...]

Ik heb even gekeken in Tag & Rename, maar daar lijkt het ook niet direkt te kunnen om meerdere artisten toe te kennen. :/

• Westmania
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:16:
[...]
Wat bedoel je met samenvoegen tot 1 groot album? Gewoon alle files in 1 hoofdfolder zetten en de songs doornummeren dan?
Want als ik ze nu doornummer maar in aparte folders laat staan, is het in de Library wel goed vwb de nummering, maar gebruikt hij nog steeds de folder.jpg niet :/
Jep, in een folder. Doornummeren met mp3tag. Je kunt ook elke file taggen met het juiste cd-hoesje. Dat is nog beter. Via mp3tag de juist cover art ophalen en embedden in de mp3 files. Dan leest xbmc de cover art uit de tags en niet uit de folder.jpg. (als je het ten minste hebt over de album cover art en niet de artist fotootjes.)

• Fire69
Ja, ga het zo maar doen en het disc-nr in een tag erbij zetten.
Album art haal ik altijd uit de files uit, vind het wat idioot om elke file groter te maken door er steeds dezelfde afbeelding in te steken. :P
Artist-art begin ik zelfs niet aan, album covers vind ik al meer dan genoeg werk :) )

• x0rcist
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:15:
Misschien domme vraag, maar hoe edit je dat dan in je advancesettings.xml?

En je mp3tjes zelf moet je dat bij de "album artist" in vullen of bij "artist" (en "album artist"leeg laten)?
code:
1
2
3
<musiclibrary>
    <itemseparator> / </itemseparator>    <!-- separator used for multiple artists/genres in tags. Note, this is *space* *slash* *space* -->
  </musiclibrary>

Altijd album artist invullen bij compilations! Sowieso vul ik die altijd in want die krijgt voorrang op de normale artist. Ik zou die seperator trouwens niet gaan gebruiken bij die Hed Kandi cd's, wordt nogal een rommeltje is mijn ervaring.

Als je dus die seperator gebruikt kan je het terug vinden onder beide artiesten. Ik gebruik dit btw overigens alleen bij mixen die door 2 dj's zijn gemaakt. Zie niet echt het nut ervan in om onder 1 v.d. artiesten de rest van de nummers op de compilatie ook te zien ;)

• x0rcist
Ik heb even gekeken in Tag & Rename, maar daar lijkt het ook niet direkt te kunnen om meerdere artisten toe te kennen. :/
Die meedere aritesten vul je dus gewoon in in het album artist veld met als scheidings teken / :)

• x0rcist
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:27:
Album art haal ik altijd uit de files uit, vind het wat idioot om elke file groter te maken door er steeds dezelfde afbeelding in te steken. :P
Daar zou je in de toekomst nog weleens spijt van kunnen krijgen als je bijvoorbeeld je mp3tjes op een ipod wilt hebben ;)

• Fire69
Neem het niet verkeerd op, ik zal het subtiel proberen te brengen.
iPod: :r

:+

• x0rcist
Ghehe of op je "portable xbmc for android devices" ofcourse :+

• Westmania
x0rcist schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

Altijd album artist invullen bij compilations! Sowieso vul ik die altijd in want die krijgt voorrang op de normale artist.
Ja, maar in xbmc is dus de vervelende en merkwaardige eigenschap dat ie de cd's dus niet meer ziet als compilatie, als je een album artist invult. Zie mijn eerder genoemde regel 3 uit:

http://wiki.xbmc.org/inde...ions_and_Multiple_Artists

Dus dan hou ik drie opties open:
  1. huidige artiest toevoegen aan tracktitel en Hed Kandi als artiest en album artist. Dus, titel: Measure Up - Jaymes Bullet, artist: Hed Kandi
  2. album artist leegmaken en Hed Kandi toevoegen aan album titel, dus: Hed Kandi: Winter Chill Vol. 5
  3. artist: Hed Kandi / Jaymes Bullet
Toch?

• Fire69
x0rcist schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:03:
Ghehe of op je "portable xbmc for android devices" ofcourse :+
Die gebruikt toch gewoon de Library van XBMC? :?

• Westmania
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:54:
Neem het niet verkeerd op, ik zal het subtiel proberen te brengen.
iPod: :r

:+
Zonder nou meteen een oorlog te willen ontketenen, waarom braak?

Naar onderen: Tja, iTunes houdt er nogal een eigen willetje op na, alhoewel dat wel verbeterd is de afgelopen jaren. Ik deel mijn muziek nu in zoals Steve Jobbs in zijn wijsheid heeft uitgevaardigt, en ik moet zeggen als je er mee kunt leven, is het best te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Westmania op 19-08-2010 16:53 ]

• Fire69
Eigenlijk heb ik het verkeerd verwoord...
iTunes: :r
De iPhone/iPod zelf heb ik niet direkt iets op tegen, behalve de Apple-beperkingen.

Beter? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 19-08-2010 16:32 ]

• x0rcist
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:13:
Ja, maar in xbmc is dus de vervelende en merkwaardige eigenschap dat ie de cd's dus niet meer ziet als compilatie, als je een album artist invult. Zie mijn eerder genoemde regel 3 uit:
x0rcist schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:10:
Hide compilation artist werk btw alleen maar als je de album artist tagged als Various Artist
M.a.w. xbmc ziet een cd alleen als compilation als de album artist "Various Artist" is, heb hier in het verleden ooit eens een incidentje van willen raisen bij het xbmc team maar volgens mij werkt het in andere programma's op dezelfde manier. Zullen dus wel afgesproken regels zijn over de ID3 tagging.. :/

[ Voor 22% gewijzigd door x0rcist op 19-08-2010 16:35 ]

• Westmania
x0rcist schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
M.a.w. xbmc ziet een cd alleen als compilation als de album artist "Various Artist" is, heb hier in het verleden ooit eens een incidentje van willen raisen bij het xbmc team maar volgens mij werkt het in andere programma's op dezelfde manier. Zullen dus wel afgesproken regels zijn over de ID3 tagging.. :/
Da's volgens mij niet helemaal waar. Want ik heb ook bij een klassieke cd Various Artists staan en die ziet ie ook niet als compilatie. En bij en andere cd weer niets ingevuld in album artist en die ziet ie juist weer wel als compilatie...

Wat xbmc wel doet, zo lees ik in de eerdere link is dit:

If two or more songs assigned to the Album name then have different primary artists, then the Album name is considered to be a group of songs from a compilation, and the Various Artists" tag is assigned as the album artist.

Dus xbmc geeft er zelf die tag aan (of gaat dit om het rippen van cd's door xbmc zelf?)

Ik snap eigenlijk vrij weinig van de logica... 8)7

Verwijderd

een vraagje over Cdart hoe moet Cdart precies in je muziekmap staan?

Bij mij staat nu alleen cdart.png in de map van bv : Duran Duran - Greatest Hits.
maar tijdens het afspelen zie ik niet de draaiende cd.

Iemand een idee hoe dit komt ik gebruik de Night Skin.

• Westmania
Fire69 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:27:
Op een mp3-bestand is een kb'tje of 200 toch wel te verwaarlozen?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Gewoon je albumart in een folder.jpg heeft ook voordelen buiten xbmc, je folderthumbs in je OS worden dan ook die plaatjes.

Ik mis al jaren bij xbmc dat de discnumber tag niet gebruikt wordt. hierdoor mixt xbmc cd 1 met cd 2 als ik tags lezen aanzet. mijn filenames zijn discnumber.tracknumber. artist - title.ext dus die leest ie wel goed. ik vind dat maar een vreemde tekortkoming en erg bijzonder dat dit na 3 jaar ofzo er nog niet inzit. Ook vind ik het irritant dat xbmc zelf niet tagged maar dat alles naar een database gaat. of ik mis in ieder geval die optie om dat te doen (taggen onder spelen is niet tof meestal, maar eens in de zoveel tijd de database naar files taggen is wel tof). dan overleven de statistics en ratings ook een herinstall/databasevernieuwing enzo.

Verwijderd

Topicstarter
alexkroeze schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Ik heb per serie 1 fanart afbeelding, zoals het hoort :)

Een ander nadeel is als een artiest bv geen fanart heeft krijg je de background te zien ..... van een andere artiest, erg verwarrend.

• mmmmmark
ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:53:
[...]

Hoe selecteer je de fanart ?
Door een vinkje te zetten in het hokje of door op de getoonde fanart te klikken ?
Het aanklikken van de fanart zelf is namelijk wat je moet doen, als je het vinkje zet wordt er een extra map gemaakt met daarin de art die je aangevinkt hebt.
Wat dat betreft is emm een beetje verwarrend, je zou verwachten dat je een keuze maakt door een vinkje aan te zetten.
IK denk dat dit het is zo even uit proberen, bedankt alvast!! _/-\o_

edit: Het werk toch nog niet, als ik iets aan klik (1x) wordt het gebied er omheen blauw maar vernaderd er verder niks, klik ik dubbel krijg ik een nieuw menu met resize maar ook al klik ik daarop gebeurt er nog niks....Waarom gaat dit niet trouwens niet gewoon bij alle films automatisch goed, nu moet ik straks 300 keer zelf een plaatje selecteren (als ik het uberhaupt werkend krijg) nadat ik elke keer een halve minuut heb zitten wachten totdat emm alles verzameld heeft, ligt dit aan mijn instellingen?

[ Voor 30% gewijzigd door mmmmmark op 20-08-2010 00:41 ]

• Fire69
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:04:
[...]

Op een mp3-bestand is een kb'tje of 200 toch wel te verwaarlozen?
Ja, maar hoeveel wordt dat op ~40.000 files? ;)

• Westmania
Is er een mogelijkheid om in je library een bepaald muziek genre te verbergen? Ik heb namelijk een aantal audioboeken, en die wil ik niet bij muziek zien. Nog beter zou zijn als ze in een apart afdeling zouden zitten, namelijk Audioboek.

Bij movie library kun je bepaalde mappen uitsluiten van scan. Kan dat bij muziek ook?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk niet dat je kan zeggen 'die submap wel, die andere niet'. Ik heb verschillende mappen op automatisch scannen staan, die werden allemaal apart toegevoegd (ik vind dat documentaires eigenlijk ook niet bij films horen :P).

• x0rcist
Westmania schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:51:
Da's volgens mij niet helemaal waar. Want ik heb ook bij een klassieke cd Various Artists staan en die ziet ie ook niet als compilatie. En bij en andere cd weer niets ingevuld in album artist en die ziet ie juist weer wel als compilatie...
Dan zou ik die tags toch maar eens goed nakijken ;) Er is ook nog een compilation checkbox binnen id3 tagging.. maar volgens mij als je die aanzet wordt automatisch Various Artists ingevuld bij album artist. En zolang deze iig aangevinkt staat kan je de album artist niet veranderen.. In ieder geval wordt binnen de library alleen een cd binnen compilations opgenomen als er Various Artists instaat, anders komt het gewoon onder de artiest terecht..

Maar goed, ik heb er veel mee gestoeid in het verleden en met een grote mp3 collectie prefereer ik toch de file modes met veel mp3's. Werkt voor mij sneller om muziek op te zetten dan via de library modus.. Het is leuk voor een collectie met gangbare artiesten maar wijk je daarvan af... tjaah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Kan iemand mij vertellen of XOT 3.2.1 nou wel of niet werkt op een oude Xbox? Ik zie bij de changelog namelijk dit staan: Needs at least XBMC revision r31434. Via T3CH, waar ik mijn builds altijd vandaan haalde, zie ik dat de laatste revision rev30442 is. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
1975Mark30 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:32:
Kan iemand mij vertellen of XOT 3.2.1 nou wel of niet werkt op een oude Xbox? Ik zie bij de changelog namelijk dit staan: Needs at least XBMC revision r31434. Via T3CH, waar ik mijn builds altijd vandaan haalde, zie ik dat de laatste revision rev30442 is. Alvast bedankt!
Ja, natuurlijk werkt ie op de oude xbox. De versie voor XOT is die van de officiële XBMC repository. De repository van XBMC4Xbox heeft zijn eigen nummering. Vandaar de verwarring.

Ik heb zelf ook nog de oude xbox en zorg er dus ook voor dat XOT daar op blijft werken. Wat wel een probleem zou kunnen gaan worden is dat ze bij XBMC steeds meer protocollen ondersteunen (bijv. RTMPE) en dat XBMC4Xbox deze pas later implementeert, waardoor sommige kanalen niet goed werken.

Oftewel: gewoon downloaden en proberen, er kan niks mis gaan door XOT.

PS: er zal een moment komen waarbij de compatibiliteit tussen XBMC en XBMC4Xbox verdwijnt. Op dat moment zal ik moeten gaan kijken wat het handigst is. Voorlopig zou het beide nog moeten werken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen dagen aan het stoeien gegaan met xbmc maar ik krijg de filmlibrary niet aan de praat.

De musiclibrary is geen probleem en werkt gewoon, ik kan bij files gewoon rechtermuis klikken en dan scan to library.

Bij videos lijkt dit anders te gaan.. ik heb een map met films als source toegevoegd maar als ik vervolgens rechtermuisknop doe dan staat de optie scan naar library er niet bij en de library blijft ook leeg,

Ik snap er niks van, heb verschillende xbmc builds geprobeerd maar ik krijg gewoon geen video library, althans, niet de scan optie.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Staat stap-voor-stap uitgelegd in de startpost... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al 3x doorgelezen, net als de wiki van xbmc.

Ik heb een folderstructuur met mappen die de filmnaam hebben,er zit tevens maar 1 bestand in die de naam van de film draagt, het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:12:
Bij videos lijkt dit anders te gaan.. ik heb een map met films als source toegevoegd maar als ik vervolgens rechtermuisknop doe dan staat de optie scan naar library er niet bij en de library blijft ook leeg,
Klopt, dat hoort daar ook niet te staan. Scrapen voor films/series gaat anders dan voor muziek. Echt gewoon nogmaals de topicstart doorlezen. Beschrijf anders eens wat je stap voor stap doet. Je uitleg nu is erg beperkt.. of als dat echt alles is dan vergeet je namelijk een aantal dingen te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 22-08-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik zal straks een debugging log bijvoegen als dat nodig is, maar ik zit opeens met het volgende merkwaardig probleem.

Het xbmc subtitle script met Bierdopje werkte perfect en snel. En opeens niet meer. Nu zegt ie, kan geen verbinding maken met Bierdopje.com.

Als ik dan wegklik krijg ik de melding: fout in xbmx.subtitle.script

Bij andere scrapers zoals subtitle.org staat ie heel lang te zoeken en komt er niks.

Op mijn andere pc (op dezelfde manier verbonden met internet) werkt het script wel normaal. Dus aan de internet verbinding kan het niet liggen. Iemand een idee?

Edit: hier is mijn log

http://pastebin.org/716200

[ Voor 4% gewijzigd door Westmania op 22-08-2010 12:08 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.