Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Mar2zz schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:46:
Wat is nou eigenlijk die befaamde planet earth-bird-scene waarmee je de power van je systeem test? ik heb al die BBC docu's binnen in 1080P formaat en al een aantal birdscenes gezien, maar vraag me af welke nou die ene is die je verzekert van een goed draaiende HD-machine.
Die scene staat bekend als "Killa Sample" (is via google wel te vinden)

maar als je de volledige Planet Earth docu hebt, het gaat om deze scene
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/107jqec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Oh ja die komt in meerdere afleveringen voor. Nou geen geschok hier dus dat zit wel snor ;-) Ik zal 'm nog een keer draaien om te kijken wat de gpuload enzo is. en wat is dat een ongelooflijk adembenemende serie zeg... die gooi ik nooit meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Borromini schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:29:
[...]

De gedownloade add-ons zitten in je profielmap. En die ondertitelknop in het OSD vereist dat je het ondertitelscript installeert dat bij de Add-ons wordt aangeboden, voor zover ik weet.

En die remote server, dat kan vanalles zijn. Je moet weten over welke server het gaat. Gaat het om de add-ons? Om de scraper (IMDb, TVDB, etc.)?
Ik heb dat script gedownload via add ons en het script staat ook aan...

Remote server gaat idd om updaten van films... Maar zowel bij imdb als movieorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je het Xbmc-forum al es gecheckt voor je probleem? Je netwerk is volledig geconfigureerd op dat system (DNS werkt)?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Borromini schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:08:
Heb je het Xbmc-forum al es gecheckt voor je probleem? Je netwerk is volledig geconfigureerd op dat system (DNS werkt)?
Wat bedoel je? Internet werkt, ik kan add ons ophalen, xot-uzg kijken, no prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Westmania schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:59:
[...]

Ik heb dat script gedownload via add ons en het script staat ook aan...

Remote server gaat idd om updaten van films... Maar zowel bij imdb als movieorg
Heb je dit wel gedaan (uit de beschrijving van de addon "script.xbmc.subtitles"):
Subtitle button on OSD needs to be activated and path set to XBMC Subtitles under System-> Skin-> Addon Scripts

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mr_Blobby schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Heb je dit wel gedaan (uit de beschrijving van de addon "script.xbmc.subtitles"):
Subtitle button on OSD needs to be activated and path set to XBMC Subtitles under System-> Skin-> Addon Scripts
ga ik es proberen vanavond... Nog ideeën over het niet kunnen benaderen van de remote server? Dit gaat toch om de server van de scraper, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03
Westmania schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:38:
[...]

ga ik es proberen vanavond... Nog ideeën over het niet kunnen benaderen van de remote server? Dit gaat toch om de server van de scraper, neem ik aan?
Kijk voor de gein ook eens naar externe scrapers zoals Ember. Deze doen het in het algemeen hun werk beter dan XBMC zelf.
Daarna start je XBMC op en zal hij eerst kijken wat Ember in de mapjes heeft gedaan voor hij op internet zelf rondstruint voor fanart en dergelijke.
Bevalt mij in ieder geval beter. Just a tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29
alexswart schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:23:
is het inmiddels al mogelijk om bluray iso's aftespelen in xbmc op windows?
Weliswaar moeizaam, maar het gaat. Zie ook http://www.xbmcfreak.nl/blu-ray-disk-in-xbmc/
Dit script werkt door een locale streaming server op te zetten. Xbmc speelt dan simpelweg de stream af.
Het duurt even (lees: paar minuten) voordat de blu-ray content als stream te bekijken is.

Om het geheel werkend te krijgen moest ik de timeout in het script trouwens ophogen naar 200seconden. Zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat ik het getest heb op de Monsters vs Aliens 3D bluray (~70GB).
(3D speelt XBMC overigens (nog) niet af, PowerDVD 10 Mark II doet dat dan weer wel.)

[ Voor 15% gewijzigd door d3vlin op 03-08-2010 11:44 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
PaulBloem schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:40:
[...]

Kijk voor de gein ook eens naar externe scrapers zoals Ember. Deze doen het in het algemeen hun werk beter dan XBMC zelf.
Daarna start je XBMC op en zal hij eerst kijken wat Ember in de mapjes heeft gedaan voor hij op internet zelf rondstruint voor fanart en dergelijke.
Bevalt mij in ieder geval beter. Just a tip.
geeft ember op dit moment de duur van de film al goed door aan xbmc? of staat er nog steeds dat een film 1 of 2 minuten duurt?

en heeft iemand een mc6 remote al weer goed werkend gekregen onder de nieuwe builds? kan niet meer naar het context menu en ondertitel menu tijdens afspelen..

[ Voor 12% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb nog steeds 1 of 2 minuten staan. Ember al een tijd niet meer geupdated (geen idee of er uberhaupt een nieuwe versie uit is).
Maar het viel mij een paar dagen geleden pas op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Je hebt in XBMC nog steeds 1 of 2 minuten staan? Of in Ember?

Ik heb net de films die in XBMC op 1 of 2 min stonden uit de Library gehaald, en dan in Ember die opnieuw laten scrapen.
De films hebben nu in XBMC de correcte tijd.

Ember wordt regelmatig geupdate. Hiervan wordt je normaalgezien op de hoogte gebracht bij het starten van Ember.

Ik heb wel iets raar. Ik heb van 1 film 2 versies, HD en SD. In Ember en in de .nfo staat bij beide 109min.
XBMC geeft bij de ene 104 en bij de andere 109 minuten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ik heb even gekeken en gebruik media companion :) (moet er voor dualbooten)
Hier staat de runtime wel goed, 105 minuten etc.
In xbmc staat het dan vaak weer als 1 min. of 2 min.
Ga me library eens opnieuw scannen, heb net ook even wat studioflags en taglines gerepareerd.

En zal morgen ember eens proberen, kijken of die het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
ik zou ook graag Ember media willen gebruiken, maar kan ik hier ook de moviemeter.nl scraper bij gebruiken? zo nee, dan helaas. Mijn kinderen kunnen geen engels, vandaar dat ik de nederlandse scraper wil gebruiken.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn. Ik zou zeggen: probeer het. Als het niet werkt gooi je gewoon de bestanden die door Ember gemaakt zijn weer weg. En dan houdt XBMC gewoon zijn eigen database. Ember plaatst alles op de HDD bij je media bestanden.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
anconakip schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:16:
ik zou ook graag Ember media willen gebruiken, maar kan ik hier ook de moviemeter.nl scraper bij gebruiken? zo nee, dan helaas. Mijn kinderen kunnen geen engels, vandaar dat ik de nederlandse scraper wil gebruiken.
Helaas nog geen Moviemeter.nl standaard erbij.
De tijden van films staan bij mij wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mr_Blobby schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Dit hielp inderdaad! Dank! Nu alleen nog dat gedoe met die scrapers... thetvdb doet ie wel goed, maar films wil ie niet scrapen... Nog steeds: Kan niet verbinden met remote server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:20
PaulBloem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:17:
[...]

Helaas nog geen Moviemeter.nl standaard erbij.
De tijden van films staan bij mij wel gewoon goed.
Yanfoe is een alternatief, die werkt wel met moviemeter...

Binnenkort (zeggen ze al een half jaar) versie 2 met support voor tv series...
Voor films werkt het in elk geval super bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Gisteravond maar weer eens mijn xbox geupdate met de laatste xbmc versie + getweakte confluence skin.
Mijn vorige xbmc versie dateerde alweer van 2008.
Toch wel mooi dat er nog steeds een community is voor de xbox xbmc versie :)
Het zal denk ik wel de laatste update zijn voor mijn xbox, want ik ga de xbox vervangen voor een eee box pc.

Is de versie van XBMC voor Windows wat folder structuur betreft nou hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
http://sshcs.com/
Bovenaan kan je een zip en een rar vinden voor xbox en windows. Kan je zelf eenvoudig vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-08-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
tsjarlie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:36:
[...]

Welke versie gebruik jij dan? ik heb de "niet donate" versie en daar kan ik niets vinden over moviemeter

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
anconakip schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Welke versie gebruik jij dan? ik heb de "niet donate" versie en daar kan ik niets vinden over moviemeter
Als je donate dan kan je de Build9 gebruiken. Deze heeft ondersteuning voor Moviemeter.
Build 8, welke gratis, is een beetje achterhaald volgens hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
anconakip schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:16:
Misschien een mooie stimulans om ze engels te leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
tsjarlie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:36:
[...]

Ik zit het even wat aandachtiger te bekijken en ziet er zeker goed uit.
Zoals je zei werkt het super... en dat is dus super in de trant van dat hij elke film makkelijk herkent en de juiste beschrijving erbij kiest?
Kan je hem ook op automatisch zetten en herkent hij dan alle films ook goed? Heb namelijk een aardig grote database en een goede automatische verwerking ervan zou zeker uitkomst bieden. Samenvattingen in het Nederlands zijn ook zeker niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
De oudste is pas 6, dus das wel erg jong voor engels, niet? Ik ben al blij dat hij goed nederlands kan lezen en schrijven.
mangahuisman schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Misschien een mooie stimulans om ze engels te leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Wat me ook opvalt is dat studioflag niet in alle skins correct wordt weergegeven. (In reFocus herkent ie Fox Searchlight niet.)
Verder kom ik erachter dat ie problemen heeft met .avi+dts.

Ember ziet er wel wat eenvoudiger uit dat Media Companion, kan alleen geen knop vinden om direct naar de correcte imdb site te gaan.

Edit: Ember it is! Dit gaat veel soepeler en makkelijker dan met media companion (wat ook een goed programma is).
Mis alleen wat kleine dingen die in media companion beter/wel geregeld waren.
Verder geeft ie na het scrapen met Ember wel de runtime goed aan, ik heb echter wel gezegd, dat ie de runtime uit de meta-data moet halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Eoghlear op 04-08-2010 21:17 . Reden: typo/edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Westmania schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:27:
[...]

Zucht... Dat kan wel. Waar komt dit toch telkens weer vandaan?
Jongen, dat was een suggestie. Ik draai zelf Linux, dus ik wou gewoon behulpzaam zijn. Ik heb Xbmc nog nooit op Windows geprobeerd, dus ik kan hoegenaamd niet zeggen hoe het daar met ondersteuning voor feature X/Y/Z staat.

En ja, ik zie het nu pas, maar wat minder vooroordelen mogen ook wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 04-08-2010 19:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
PaulBloem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Als je donate dan kan je de Build9 gebruiken. Deze heeft ondersteuning voor Moviemeter.
Build 8, welke gratis, is een beetje achterhaald volgens hun eigen website.
Alleen vind ik 15 dollar wel erg veel om iets uit te proberen. Straks vindt ik het toch niets en dan heb ik 15 dollar wegegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:20
anconakip schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:28:
[...]

Alleen vind ik 15 dollar wel erg veel om iets uit te proberen. Straks vindt ik het toch niets en dan heb ik 15 dollar wegegooit.
ik dacht dat er al een gratis versie was die moviemeter.nl ondersteunt, maar blijkbaar niet dus ...
Je kunt uiteraard de 'oude' versie van yanfoe testen, naar fanart, en ophalen van gegevens, dan heb je al vlug een zicht op wat het kan ...

Ik heb idd een kleine donate gedaan, en heb het me nog niet beklaagd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Borromini schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:27:
[...]

Jongen, dat was een suggestie. Ik draai zelf Linux, dus ik wou gewoon behulpzaam zijn. Ik heb Xbmc nog nooit op Windows geprobeerd, dus ik kan hoegenaamd niet zeggen hoe het daar met ondersteuning voor feature X/Y/Z staat.

En ja, ik zie het nu pas, maar wat minder vooroordelen mogen ook wel.
Sorry, gelezen als een vraag, niet als een suggestie. Excuus. Weer vriendjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Zijn er hier mensen die een MCE 6 remote gebruiken i.c.m. Dharma build?
misschien dat het voor anderen ook handig kan zijn een registery fix voor mce6 remote en xbmc.

[ Voor 55% gewijzigd door TWFpa2Vs op 05-08-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Is het mogelijk om van bijv Japanse films de Engelse titel te laten zien in de library ipv de originele Japanse titels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je de titel dan manueel moet wijzigen nadat je 'm toegevoegd hebt. Da's in ieder geval hoe ik het doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
Dan blijf ik dat ook voorlopig maar doen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon met .nfo's werken, waar dan netjes de Engelse titel in staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Misschien voor hier ook nog wel even handig;
1 van de dingen die ik "jammer" vond na het upgraden naar ubuntu 10.04 op mijn ION bordje was dat deze met plymouth kwam in plaats van usplash, en hier geen (leuk) XBMC splash screen voor is/was.

Dus na even voor hobby-bob gespeeld te hebben zelf maar even snel 1 in elkaar gezet.
Afbeeldingslocatie: http://excyle.nl/plymouth-theme-xbmc-logo.png

Mocht je er belang bij hebben ;
Bash:
1
2
wget http://excyle.nl/plymouth-theme-xbmc-logo.deb
dpkg -i plymouth-theme-xbmc-logo.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eXcyle schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:17:
Misschien voor hier ook nog wel even handig;
1 van de dingen die ik "jammer" vond na het upgraden naar ubuntu 10.04 op mijn ION bordje was dat deze met plymouth kwam in plaats van usplash, en hier geen (leuk) XBMC splash screen voor is/was.

Dus na even voor hobby-bob gespeeld te hebben zelf maar even snel 1 in elkaar gezet.
[afbeelding]

Mocht je er belang bij hebben ;
Bash:
1
2
wget http://excyle.nl/plymouth-theme-xbmc-logo.deb
dpkg -i plymouth-theme-xbmc-logo.deb
Bedankt hiervoor, was voor mij ook al een "doorn in het oog", maar was helaas niet kundig genoeg om het zelf te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
Heel fijn - Ik was ook al op zoek gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.1 online gezet. Deze bevat met name wat bugfixes en een nieuw Southpark kanaal (enkel de NL variant) aangezien XBMC nu weer RTMP(E) ondersteund. Hieronder staan alle changes:

Changelog v3.2.1 - 2010-08-08 - Needs at least XBMC revision r31434
  • Added: TV4.se (Issue 149)
  • Fixed: Plugin now uses base64 encoding to prevent messing up of pickle item (Fixes Issue 197)
  • Added: Southpark channel for The Netherlands only (Issue 140)(if more countries want it, then they should send me a fiddler trace of browsing their southpark site)
  • Changed: plugin now displays date in title if present (thanks to Julian Kooij) (Issue 195)
  • Fixed: NOS channel still used progressbars in plugin mode
  • Fixed: SVT channel, added new RTMP regex
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
Zojuist ook EmberMM geinstalleerd en dat werkt toch wel fijn eigenlijk. Ik wacht alleen nog even af tot moviemeter ook als scraper kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Hebben er nog meer mensen problemen dat sinds een aantal versies het niet meer werkt om tijdens het afspelen van een film het menu op te roepen met de OK knop op de afstandsbediening (in mijn geval van mijn Asrock ION330)?

De OK knop doet het nog zonder problemen op andere plekken, maar tijdens het afspelen van een film of serie niet. De M-knop op toetsenbord doet het nog steeds wel gewoon. Ik heb ook geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
WaSteiL schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:39:
Hebben er nog meer mensen problemen dat sinds een aantal versies het niet meer werkt om tijdens het afspelen van een film het menu op te roepen met de OK knop op de afstandsbediening (in mijn geval van mijn Asrock ION330)?

De OK knop doet het nog zonder problemen op andere plekken, maar tijdens het afspelen van een film of serie niet. De M-knop op toetsenbord doet het nog steeds wel gewoon. Ik heb ook geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Dit hebben ze veranderd in de laatste versies van XBMC. Heeft iets te maken met het verschil in knoppengebruik en mogelijkheden van keyboards en afstandsbedieningen. Had het gelezen in de fora van xbmc.org.
Je kunt het oplossen door /home/user/.xbmc/userdata/keymaps (linux) een keyboard.xml aan te maken met daarin de volgende tekst:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<keyboard>
<return>OSD</return>
<enter>OSD</enter>
</keyboard>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok-knop switcht bij mij de beeldverhouding. die groene windowsknop die roept het menu toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ok button veranderd beeld verhouding altijd zo geweest als je tenminste je remote goed programmeerd.
Maar een aantal mensen programeren hun remote als keyboard keys 8)7
Is een mogelijkheid maar niet the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ik heb het zo gedaan omdat ik met een rii mini werk. Dan kan ik de enter/ok knop weer gebruiken ipv alleen de kleine m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
wellicht al een keertje voorbij gekomen, maar ik kan mijn eigen locatie niet toevoegen voor de weersinfo. Ik heb maar beperkte mogelijkheden. Of zijn er nog andere weer plugins voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alles wat je op weather.com vindt kan je invoeren. De keuzes zijn sowieso beperkt, je moet dan gewoon de dichtstbijzijnde beschikbare locatie eruit pikken :).

Voor zover ik weet kan je de backend niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:17
Ik moest weer zo nodig Ubuntu upgraden naar 10.04, maar nu ben ik dus al uren aan het kloten om XBMC weer werkend te krijgen. :|
Note to self: if it ain't broken, don't fix update it

Het halve internet al afgezocht maar ik krijg passtrough audio niet aan de praat bij films. Ubuntu geluidjes en Navigations sounds werken wel. Ook gaat het afspelen van films de eerste ~5 seconde wat schokkerig, maar daarna lijkt het goed te gaan.

Hele zooi draait op een ION plankje en geluid gaat via HDMI, aangezien ik vast niet de enige ben met zo'n setup hoop ik hier wat goede raad te kunnen vinden :)

Edit: deze guide gevolgd. Werkt niet helemaal optimaal (Ubuntu start in low grpahics mode), dus ik laat hem maar naar console booten en doe dan een "xinit xbmc". Weliswaar een beetje omslachtig, maar xbmc werkt op deze manier teminste weer goed en ik laat mijn HTPC toch altijd aan staan. Ik wacht de nieuwe XBMC wel ff af voordat ik verder ga prutsen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Deismyna op 08-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Sinds een jaartje heb ik een Asrock ION systeempje met daarop XBMC live via een usb key (xbmcfreak cd was dat toen).
Nu heb ik een SSD in de Asrock gestopt en wilde ik een nieuwere versie van xbmc installeren maar bij alle versies lukt het me niet goed om zowel HDMI als SPDIF tegelijk te gebruiken.
Na veel lezen begin ik het idee te krijgen dat dit bij alle nieuwere versies zo is helaas (de versie die ik op usb heb is met Ubuntu 9.04 nog, klopt dit en moet ik op zoek naar de "oude" versie van xbmcfreak om alles net zo goed te laten werken als nu maar dan via de interne SSD?

Ik wil ook meer ermee gaan doen dan tot nu toe, denk aan uitzending gemist, scrapers gaan gebruiken etc. totnutoe was het gewoon een mediaspelertje dat niks anders deed dan via samba film en muziek af te spelen.
Als ik op een goede manier meer wil gaan doen kan ik dan het beste bij XBMC live blijven (op SSD geïnstalleerd dan) of kan ik beter voor een andere versie gaan?

Kortom welke versie kan ik het beste op mijn SSD gaan installeren zodat ik uitgebreide functies kan gebruiken en ook geluid via HDMI en SPDIF tegelijk kan laten lopen op mijn Asrock ION 330 systeem?

Edit: vergeten te zeggen maar uiteindelijk wil ik het graag ook zo goed mogelijk werkend met mijn Logitech Harmony 555, heb er nu zo'n 5 euro ab bij van DealExtreme maar die heeft een te kort bereik om echt goed te werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door tismij op 09-08-2010 13:23 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor de mensen die nog twijfelen over de eventuele aanschaf van een nieuwe machine heb ik een interessante review op mijn blog gezet: http://www.xbmcfreak.nl/zotac-zbox-hd-id11-review-conrad/

Kastje is klein, stil en bloedsnel met het decoderen van verschillende video codecs. Lees en beoordeel zelf!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En hierbij de actuele verkoopprijzen uit PW info..
Erhnam schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:50:
Voor de mensen die nog twijfelen over de eventuele aanschaf van een nieuwe machine heb ik een interessante review op mijn blog gezet: http://www.xbmcfreak.nl/zotac-zbox-hd-id11-review-conrad/

Kastje is klein, stil en bloedsnel met het decoderen van verschillende video codecs. Lees en beoordeel zelf!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Tel hier nog zo'n 100 euro bij op voor geheugen, harddisk en afstandsbediening en je betaalt hetzelfde als voor een Asrock ION 330HT (en dan heb je bij de Asrock als extra een optische drive).

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Blobby op 09-08-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Zijn er, behalve het MythTV verhaal, oplossingen om gebruik te maken van een TV tuner kaart in mijn Windows XBMC systeem vanuit XBMC? Ik zou namelijk graag mijn schrale tv vervangen voor een LCD monitor, maar ik wil wel nog tv kunnen kijken zo af en toe ;) Het budget om een goede LCD TV te kopen is op dit moment helaas niet aanwezig ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=offtopic=-
Vergelijk je nu eigenlijk geen appels met peren v.w.b. de hardware?

Ik heb de PW info overigens alleen maar toegevoegd omdat in de review enkel naar Conrad gelinkt wordt en dit blijkt de duurste aanbieder op dit moment.
-=ontopic=-
Mr_Blobby schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:15:
[...]
Tel hier nog zo'n 100 euro bij op voor geheugen, harddisk en afstandsbediening en je betaalt hetzelfde als voor een Asrock ION 330HT (en dan heb je bij de Asrock als extra een optische drive).

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2010 20:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Waarom heb ik toch de hele tijd dat "Bibliotheek activeren" dwars door mijn weer staan?
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/7600/screenshot000d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Westmania schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:16:
Waarom heb ik toch de hele tijd dat "Bibliotheek activeren" dwars door mijn weer staan?
Waarschijnlijk een vertaalfout. In één van de language.xml's is waar "Laag" zou moeten staan "Bibliotheek activeren" komen te staan.

Heb ik zelf ook nog een vertaal fout/opmerking. In het homescherm staat video's, video en tv-series. Voor mijn gevoel zou het makkelijker zijn als "video's" films zou worden. Het is voor mij dan duidelijker dat het hier om films gaat uit de bibliotheek en niet zo zeer een willekeurig videobestand.

update: string id 418 zou inderdaad laag moeten zijn.

In dit geval is het dus echt een vertaal fout, maar in veel gevallen is het een gevoel wat ik heb en iemand anders zal er anders over denken. Zoals bijvoorbeeld bij het voorbeeld wat ik hierboven aangeef. Als er meer mensen voor film of film's kiezen in plaats van video's dan kunnen we een patch naar de dev's sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sr_Ogel op 10-08-2010 19:38 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Patches verwelkomen ze altijd, in de Xbmc wiki staat hoe je de vertalingen kan updaten :).

Ik vind persoonlijk de Nederlandse vertaling té veel steken laten vallen om comfortabel te gebruiken. Daarnaast zitten er heel wat termen in de interface die geen kant-en-klare Nederlandse vertaling hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Is er een manier om dat aan te passen?

Ben het eens met je opmerking over 'video's' trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Borromini schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:34:
Patches verwelkomen ze altijd, in de Xbmc wiki staat hoe je de vertalingen kan updaten :).

Ik vind persoonlijk de Nederlandse vertaling té veel steken laten vallen om comfortabel te gebruiken. Daarnaast zitten er heel wat termen in de interface die geen kant-en-klare Nederlandse vertaling hebben...
Misschien een idee om er een projectje van te maken, voordat XBMC dharma in zijn definitieve versie online komt. Er komen hier veel xbmc gebruikers, lijkt me toch dat we er samen uit kunnen komen.

Als we het in één keer goed doen dan gaan er geen vertalingen verloren, doordat iedereen 1 a 2 foute vertalingen verbetert en ze gelijkt in stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik wil op zich wel helpen, nog geen idee hoe dat werkt en om hoeveel werk het gaat.

Jij ook Alex, maar dan mag je geen woorden als"gelijkt" gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Westmania schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:42:
Ik wil op zich wel helpen, nog geen idee hoe dat werkt en om hoeveel werk het gaat.

Jij ook Alex, maar dan mag je geen woorden als"gelijkt" gebruiken :)
Ik was hier al bang voor en heb bij mijn eerste post goed gekeken of ik spelfouten had gemaakt. Bij de tweede reactie niet en dan krijg je dat.

Ben nu aan het kijken of ik de translator werkende kan krijgen. Ik krijg namelijk allemaal foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Translator

Het werkte hier fijntjes op Wine onder Linux in ieder geval.
Westmania schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:35:
Is er een manier om dat aan te passen?

Ben het eens met je opmerking over 'video's' trouwens...
Je kan de XML-bestanden handmatig wijzigen (per taal). Elke update moet je dat wel opnieuw doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Borromini op 10-08-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
alexkroeze schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Misschien een idee om er een projectje van te maken, voordat XBMC dharma in zijn definitieve versie online komt. Er komen hier veel xbmc gebruikers, lijkt me toch dat we er samen uit kunnen komen.

Als we het in één keer goed doen dan gaan er geen vertalingen verloren, doordat iedereen 1 a 2 foute vertalingen verbetert en ze gelijkt in stuurt.
Wil ook wel meehelpen. Is er al wat meer bekend over de release datum van Dharma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
BertusG schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Wil ook wel meehelpen. Is er al wat meer bekend over de release datum van Dharma?
Release datum is: de dag dat het klaar is. De ontwikkelaars van xbmc willen een goed product afleveren, dat kan dus alleen op de dag dat het klaar is. In mijn ogen een goede redenatie.

Voor het helpen met het verbeteren van de vertaling, alle hulp is welkom. De Nederlandse vertaling is al compleet, alle strings zijn toegevoegd. Alleen moeten de fouten er nog worden uitgehaald. Ik weet niet of dit topic daar geschikt voor is maar we moeten concrete voorbeelden hebben van fouten die we tegenkomen.

De huidige vertaling zoals die nu in de Dharma release komt, staat hier:
http://trac.xbmc.org/brow...anguage/Dutch/strings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De Dharma branch op zich is al best stabiel, draai hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
alexkroeze schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:05:
[...]

Release datum is: de dag dat het klaar is. De ontwikkelaars van xbmc willen een goed product afleveren, dat kan dus alleen op de dag dat het klaar is. In mijn ogen een goede redenatie.

Voor het helpen met het verbeteren van de vertaling, alle hulp is welkom. De Nederlandse vertaling is al compleet, alle strings zijn toegevoegd. Alleen moeten de fouten er nog worden uitgehaald. Ik weet niet of dit topic daar geschikt voor is maar we moeten concrete voorbeelden hebben van fouten die we tegenkomen.

De huidige vertaling zoals die nu in de Dharma release komt, staat hier:
http://trac.xbmc.org/brow...anguage/Dutch/strings.xml
Wat een boel tekst! :) Werkt die translator alleen op Linux? Want daar doe ik niet aan.

En hoe ik krijg ik nou concreet dat "bibliotheek updaten" ding uit mijn weerpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Westmania schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Wat een boel tekst! :) Werkt die translator alleen op Linux? Want daar doe ik niet aan.

En hoe ik krijg ik nou concreet dat "bibliotheek updaten" ding uit mijn weerpagina?
in de xml "bibliotheek updaten" vervangen voor laag, of zoals ik in de nieuwe xml ga doen max en min ipv hoog en laag net zoals het knmi en wie al niet meer doen. De strings.xml moet je dan over de bestaande heen kopiëren. Als jij niet aan linux doet, zal dat dus voor de windowsvariant vrij makkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
alexkroeze schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:07:
[...]

in de xml "bibliotheek updaten" vervangen voor laag, of zoals ik in de nieuwe xml ga doen max en min ipv hoog en laag net zoals het knmi en wie al niet meer doen. De strings.xml moet je dan over de bestaande heen kopiëren. Als jij niet aan linux doet, zal dat dus voor de windowsvariant vrij makkelijk gaan.
Waar kun je onder de Linux de juistestrings.xml vinden? Al één foutje in de vertaling:
<string id="702">Deze locatie is al eerder gescant</string>
moet worden:
<string id="702">Deze locatie is al eerder gescand</string>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
/usr/share/xbmc/language/Dutch

Id 702 heb ik gezien. Heb het hele bestand in word gezet en de spellingscontrole uitgevoerd.
Heb al meer van deze fouten verwijderd. Ik zit alleen een beetje met het koppelstreepje, de "tussen s" en de spaties (Engelse ziekte), deze komen vrij vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dat julllie de nederlandse string.xml herzien/verbeteren d:)b
Zou best willen helpen maar mijn nederlands is niet zo best,
ben meer van de exacte vakken :)
Maar nu jullie toch bezig zijn, kijk ook even naar de skin string.xml file.
Skins hebben ook een string.xml, ik zou minimaal even naar Confluence kijken ;)
Alle andere skins zijn natuurlijk welkom.
Zie skin language folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Edit
Epic Fail! Dacht dat ik in SC2 topic zat... 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Techno Overlord op 11-08-2010 01:00 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:54:
Zou best willen helpen maar mijn nederlands is niet zo best,
Via de dm aangeven waar dingen verkeerd gaan is ook helpen. Ik heb nu al aardig wat typfouten verwijderd en wat kleine aanpassingen gedaan. Ik zal het stings.xml ter download aanbieden en even een korte how to geven om het in ubuntu op de juiste plaats te krijgen. Als er dan mensen zijn die mee willen kijken waar dingen verbetert kunnen worden, zou ik dat zeer op prijs stellen. (als iemand dan de locatie van de language xml's onder windows kan geven, dan kunnen er nog meer mensen helpen.)

Bedankt voor de tip trouwens, had nog niet aan de skin gedacht. Heb net wel even gekeken en veel dingen in de confluence skin staan nu ook in de algemene strings.

P.s. je gaad zo wel erch op je speling letten, om een voutlose post te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol :)
Ben momenteel op vakantie en heb alleen mijn android bij me, zodra ik terug ben kan
ik je idd wel helpen met het een en ander.

String locatie voor windows gebruikers.
C:\Program files\XBMC\language\Dutch

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik draai xbmc nu al een 2 maand en het is super qua bediening en GUI!
Toch hangen er nog enkele vraagjes in mijn hoofd rond.

Ik gebruik dxva maar vind dat het beeld schokt. Ik zie dit niet altijd maar wanneer de camera bijvoorbeeld een beweging maakt over het landschap of wanneer bijvoorbeeld een auto in de verte rijdt en ze filmen die 10 seconden dan zit er een schok in het beeld. Is dit zo bij het encoderen gebeurt of ligt dit aan mijn pc? Bij gewone aktie momenten valt het niet op, het is echt heel uitzonderlijk dat ik dit zie, maar wel altijd bij bepaalde scenes zoals hierboven beschreven.

Ik gebruik ook media companion nadat ik een film heb gedownload voor de fanart enzo. Het gebeurt heel veel dat in media companion alles goed staat, maar dat dan in XBMC ik de cover niet zie? Hoe komt dit? De fanart zie ik wel altijd, enkel de cover niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
mrgoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:43:
Ik draai xbmc nu al een 2 maand en het is super qua bediening en GUI!
Toch hangen er nog enkele vraagjes in mijn hoofd rond.

Ik gebruik dxva maar vind dat het beeld schokt. Ik zie dit niet altijd maar wanneer de camera bijvoorbeeld een beweging maakt over het landschap of wanneer bijvoorbeeld een auto in de verte rijdt en ze filmen die 10 seconden dan zit er een schok in het beeld. Is dit zo bij het encoderen gebeurt of ligt dit aan mijn pc? Bij gewone aktie momenten valt het niet op, het is echt heel uitzonderlijk dat ik dit zie, maar wel altijd bij bepaalde scenes zoals hierboven beschreven.
[....]
Ik vermoed dat het komt doordat de refreshrate van de video niet overeenkomt met de refreshrate van het beeldscherm (of daar niet in "past", een veelvoud daarvan is). Dan krijg je dit soort haperingen (judder). Kijk eens of je tv een "24p" of "true cinema" modus of zoiets heeft en speel eens met de XBMC opties "Sync Playback to display" en "Adjust display refresh rate to match video".
Met "O" toets krijg je extra informatie in je scherm en in de onderste regel daarvan kan je zien of de "refresh" overeenkomt met de "fps" van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
alexkroeze schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:14:
[...]

Via de dm aangeven waar dingen verkeerd gaan is ook helpen. Ik heb nu al aardig wat typfouten verwijderd en wat kleine aanpassingen gedaan. Ik zal het stings.xml ter download aanbieden en even een korte how to geven om het in ubuntu op de juiste plaats te krijgen. Als er dan mensen zijn die mee willen kijken waar dingen verbetert kunnen worden, zou ik dat zeer op prijs stellen. (als iemand dan de locatie van de language xml's onder windows kan geven, dan kunnen er nog meer mensen helpen.)

Bedankt voor de tip trouwens, had nog niet aan de skin gedacht. Heb net wel even gekeken en veel dingen in de confluence skin staan nu ook in de algemene strings.

P.s. je gaad zo wel erch op je speling letten, om een voutlose post te doen. :P
Als ik ook de hele string.xml doorloop en verbeteringen aanbreng, hoe gaan we dan vergelijken? En hoe krijgen we deze verbeteringen in de Dharma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Hierbij de strings.xml voor xbmc en de strings.xml voor de Confluence skin.

Om de strings.xml op de juiste plaats te krijgen, in ubuntu/xmbc-live, de volgende kopieeropdrachten uitvoeren.

Systeem strings:
code:
1
sudo cp ~/stringsNL.xml /usr/share/xbmc/language/Dutch/strings.xml

Confluence strings:
code:
1
sudo cp ~/confluenceNL.xml /usr/share/xbmc/addons/skin.confluence/language/Dutch/strings.xml

Bovenstaande commando's gaan er vanuit dat de xml bestanden in de home directory worden geplaatst, voordat ze op de difinitieve locatie worden gezet.

De locaties zijn weergeven voor ubuntu 10.04 en een recente versie van xbmc met add-ons. Bij andere versies kan de locatie afwijken.

Voor de Windows gebruikers moeten de systeem strings gekopieert worden naar:
C:\Program files\XBMC\language\Dutch\ (Wijzig stringsNL.xml in strings.xml)

De strings.xml van de skin:
C:\Program Files\XBMC\addons\skin.confluence\language\Dutch\ (Wijzig confluenceNL.xml in strings.xml)

De wijzigingen in de .xml's zijn nu alleen nog spelfouten(bibiotheek), typfouten (alfeveringen) en een aantal vertalingen die aangepast zijn. Video's op het beginscherm is verandert in Films (is link naar Films in de bibliotheek). Heb beide .xml's in xbmc gezet en gecontroleerd. Ik kom zelf niet echt meer rare vertaalfouten tegen, maar ik ben al helemaal gewend aan de vertaling.

Er komen in de strings heel veel koppelstreepjes voor, deze zijn over het algemeen blijven staan, of eenduidig gemaakt zodat ze overal hetzelfde worden toegepast (Add-on & Add-ons)

Als er geen opmerkingen of iets dergelijks komen dan zal ik de twee bestanden als patch indienen bij de tracer van xbmc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sr_Ogel op 11-08-2010 11:52 . Reden: url's aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Mr_Blobby schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:36:
[...]
Ik vermoed dat het komt doordat de refreshrate van de video niet overeenkomt met de refreshrate van het beeldscherm (of daar niet in "past", een veelvoud daarvan is). Dan krijg je dit soort haperingen (judder). Kijk eens of je tv een "24p" of "true cinema" modus of zoiets heeft en speel eens met de XBMC opties "Sync Playback to display" en "Adjust display refresh rate to match video".
Met "O" toets krijg je extra informatie in je scherm en in de onderste regel daarvan kan je zien of de "refresh" overeenkomt met de "fps" van de film.
Productcode TH-42PX.

- HD Ready met 1080p HD beeldverwerking - 100 Hz Double Scan - 24p weergave - Contrast 15.000:1 - VIERA Link - 3x HDMI - PC aansluiting - SDHC kaartslot voor HD-JPEG - V-Audio Sound De plasma televisie Th-42px van Panasonic heeft o.a. de volgende specificaties: beeldschermdiagonaal 42 , resolutie 1024 x 768 , contrastverhouding 15000:1 .

Dit is de tv die ik heb, al weet ik niet waar ik die 24P kan aanzetten. Misschien staat dit automatisch aan? De refresh rate kan ik veranderen van 100hz naar 50hz maar dit zal het wel niet zijn zeker?
Kan u op onderstaand scherm zien waar het aan ligt? Ik heb de instellingen aangepast in XBMC en dan gladiator eens laten spelen. Hier is de screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/image.php?v=aVCYO2J

Ik heb even catalyst control center geopent en bij current mode settings zie ik het volgende staan:
Desktop type: Single
Mode: 1280x720 @50HZ

Ik kan dit veranderen van 24hz tot 60hz...

Mijn tv ondersteunt 100hz en 24p.

update: Ik heb aanpassen refresh rate & synchroniseer afspelen videl naar beeldscherm uit gezet en nu is het blijkbaar opgelost! is dit mogelijk? als ik nu "o" druk tijdens een film zie ik alleen dat de film 24p is en zie ik geen informatie over de tv :(
Kan iemand me zeggen wat ik juist moet veranderen om van die judger af te geraken?;)

[ Voor 15% gewijzigd door mrgoolie op 11-08-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
alexkroeze schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:30:

Snip - goed verhaal.

Als er geen opmerkingen of iets dergelijks komen dan zal ik de twee bestanden als patch indienen bij de tracer van xbmc.
Ik zal jouw xml's bekijken en waar nodig mijn suggesties doen. Ga je dan zo jouw en mijn document vergelijken?

Het valt mij op dat er erg veel spatie worden gebruikt waar dat niet nodig is. Zoiets als "geluids locaties" oid. Ga ik ook nog naar kijken.

Officieel is Add-on niet correct. Dat zou gewoon net als in het Engels Add on (of add on) moeten zijn. Maar we kunnen het ook laten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 11-08-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
mrgoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:08:
[...]

Productcode TH-42PX.

- HD Ready met 1080p HD beeldverwerking - 100 Hz Double Scan - 24p weergave - Contrast 15.000:1 - VIERA Link - 3x HDMI - PC aansluiting - SDHC kaartslot voor HD-JPEG - V-Audio Sound De plasma televisie Th-42px van Panasonic heeft o.a. de volgende specificaties: beeldschermdiagonaal 42 , resolutie 1024 x 768 , contrastverhouding 15000:1 .

Dit is de tv die ik heb, al weet ik niet waar ik die 24P kan aanzetten. Misschien staat dit automatisch aan? De refresh rate kan ik veranderen van 100hz naar 50hz maar dit zal het wel niet zijn zeker?
Kan u op onderstaand scherm zien waar het aan ligt? Ik heb de instellingen aangepast in XBMC en dan gladiator eens laten spelen. Hier is de screenshot:

[afbeelding]

Ik heb even catalyst control center geopent en bij current mode settings zie ik het volgende staan:
Desktop type: Single
Mode: 1280x720 @50HZ

Ik kan dit veranderen van 24hz tot 60hz...

Mijn tv ondersteunt 100hz en 24p.

update: Ik heb aanpassen refresh rate & synchroniseer afspelen videl naar beeldscherm uit gezet en nu is het blijkbaar opgelost! is dit mogelijk? als ik nu "o" druk tijdens een film zie ik alleen dat de film 24p is en zie ik geen informatie over de tv :(
Kan iemand me zeggen wat ik juist moet veranderen om van die judger af te geraken?;)
Op het plaatje staat 23,98 als fps (afgerond 24) en de refresh(rate) is 50. Die 50 zou naar 24 moeten om het mooi synchroon te laten lopen.
Als je in catalyst control center dezelfde resolutie kan kiezen maar dan met 24Hz, dan zou het synchroon moeten lopen en zou de tv automatisch de 24p modus moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Lopen je menu's niet trager als je de refreshrate naar 24 terugbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
De menu's gaan niet trager, wel schokkeriger.
Beter is het om automatisch naar 24p te schakelen met de adjust refreshrate optie, maar daar was geloof ik iets aparts mee op windows met ATI.

[ Voor 61% gewijzigd door bobo1on1 op 11-08-2010 14:02 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:43

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Auto refresh rate aanpassen werkt hier prima op ATI. Het kan alleen wel zijn dat je (afhankelijk van de driverversie denk ik) eerst even voor elke refresh rate die je gaat gebruiken de overscan uit moet zetten in CCC.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Momenteel werkt het soepel...
Ik denk dat mijn tv automatisch naar 24fps gaat! Dus de input van mijn htpc is 24p en mijn tv doet dit automatisch.
Werkt vlot zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je last hebt van judder door verkeerde playbackinstellingen dan zou je het overal moeten hebben. Ik vermoed eerder dat het de source is waarbij in pan&scan-scenes (=camera gaat langzaam van punt a naar b) te weinig keyframes aangemaakt worden (om schijfruimte te besparen), wat vooral bij SD-content (xvid en mpg's) vaak voorkomt. Als het in de source zit kun je prutsen wat je wilt maar je lost het niet op.

Die refreshrate van 23,98 fps is een normale ntsc-standaard (waar EU veelal 25fps als pal-standaard gebruikt) en is al jaren de gebruikelijke refreshrate van alle overseas-content/downloads. Het valt je nu pas misschien op dat het schokt bij pan en scan, maar hoe kleiner het bronbestand, hoe meer het voorkomt dat ie schokkerig doet.

edit:
ik heb nog even de pedia erbij gepakt:
echte 24p (24 fps progressive vs 23,976 interlaced (en in sommige gevallen 23,976 progressive) films zijn veelal 1080P content. Hierbij zal je niet direct last hebben van judder als je op een andere refreshrate draait dan 24p. Dit is voorzien van fieldflags waarvan een speler of tv gebruik kan maken om een hogere refreshrate te krijgen en zo naar bv 30fps te tillen). Als je speler hier niet goed mee om kan gaan dan zou je last kunnen krijgen van judder, maar als jij recente drivers heb en zeker weet dat dxva is ingeschakeld dan zou je toch echt geen last moeten hebben van stotterend beeld.

wikilink: Wikipedia: 24p

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 11-08-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Weet iemand of het mogelijk is om met een HD 4350 video-acceleratie te krijgen in XBMC met Linux?

Voor zover ik weet moet je hiervoor libVA en XVBA-video installeren, maar werkt het dan ook? Ik lees overal verhalen dat je deze pakketjes moet installeren, maar dat het vervolgens zeer beperkt of gewoon niet werkt. Of kan echt alleen Nvidia nog maar overweg met video-acceleratie?

Ik heb ook iets gelezen dat Dharma video-acceleratie met Ati-kaarten in Linux wel zou ondersteunen, klopt dit?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat ATi nog geen 3D hardwareversnelling geeft onder Linux. Als je dat wil ben je op nVidia aangewezen, ik denk dat Intel het ook ondersteunt maar Intels GPUs zijn bagger op 3D-vlak; Broadcoms CrystalHD-kaartjes zijn ook een mogelijkheid, maar dan heb je een mini-PCI-E-aansluiting of adapter nodig.
Mar2zz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:37:
Die refreshrate van 23,98 fps is een normale ntsc-standaard (waar EU veelal 25fps als pal-standaard gebruikt) en is al jaren de gebruikelijke refreshrate van alle overseas-content/downloads. Het valt je nu pas misschien op dat het schokt bij pan en scan, maar hoe kleiner het bronbestand, hoe meer het voorkomt dat ie schokkerig doet.
Niet echt. NTSC is toch wel 29,97 fps. PAL *is* gewoon 25 fps, er is geen andere mogelijkheid met PAL. 24 fps (of 23,98) is een bioscoopstandaard, en de Blu-Rayspec specifieert een maximum van 24 fps op Full HD-resolutie (tenzij je interlacet).

[ Voor 74% gewijzigd door Borromini op 12-08-2010 00:42 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Borromini schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:35:
Ik denk dat ATi nog geen 3D hardwareversnelling geeft onder Linux. Als je dat wil ben je op nVidia aangewezen, ik denk dat Intel het ook ondersteunt maar Intels GPUs zijn bagger op 3D-vlak; Broadcoms CrystalHD-kaartjes zijn ook een mogelijkheid, maar dan heb je een mini-PCI-E-aansluiting of adapter nodig..
Dan gaan we toch maar Windows 7 proberen met de DSPlayer release van XBMC. :)

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben al een poosje dik tevreden met xbmc, ondanks de beperkte hardware draait het bij mij als een zonnetje (sempron 1600, Nvidia FX5200)
Ik heb nu alleen een probleem met de addons. Eigenlijk niet met de addons, maar met het linken daar naartoe. Binnen 'video's' moet ik nu naar addons gaan, en dat is me een klikje teveel. Is het ook mogelijk om een addon toe te voegen als 'source'? Ik heb al geprobeerd om een addon (XOT-UZG in dit geval) toe te voegen aan de favorieten en dan hetgeen in favourites.xml wordt genoemd gebruiken in source.xml, maar dat werkt dus niet. Ook verwijzen naar de addon map werkt niet (ik kan dan gewoon bladeren door de map van desbetreffende addon)

Iemand een idee?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

Topicstarter
Een skin gebruiken waarbij je je favorieten kunt toevoegen aan je home/submenu's of zelf een button maken of een key toevoegen aan je keymap (zie favorieten.xml voor de build in functie)

• Fire69
Ik vraag me af welke skin die mogelijkheid zou kunnen hebben?

;)

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe night en Transparency.
MiniMeedia waffa ook maar moet deze nog uploaden, heb daarin in alle catogoriën de mogelijkheid gemaakt om favorieten en/of playlists toe te voegen gemaakt. Ook voor hoofdmenu.

Edit:
Helemaal vergeten maar voor confluence is een Mod.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76529

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, ik dacht dat die van jou de enige zou geweest zijn. :P

Die Night kende ik nog niet, ziet er ook wel een mooie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Favorieten toevoegen is een hele mooie feature gegarandeerd dat er meer skinnners het gaan toevoegen.
Ze moeten wel een custom favourites.xml toevoegen aan skin en gebruik maken van favourites script.
Deze is nu toegevoegd aan addons en is voor de normale gebruiker niet te zien in addons maar wel te gebruiken door skinners net als recently added script.
Je voegt whatever toe aan favorieten en in skinsetting kun je dan favorieten openen en kopieerd dan de functie naar een button, naderhand kun je dan ook gewoon de favoriet verwijderen uit je favorieten.
Zie het als een soort clipboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 23:33

Tuxie

En WeL nU!

Borromini schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:35:
Ik denk dat ATi nog geen 3D hardwareversnelling geeft onder Linux. Als je dat wil ben je op nVidia aangewezen, ik denk dat Intel het ook ondersteunt maar Intels GPUs zijn bagger op 3D-vlak; Broadcoms CrystalHD-kaartjes zijn ook een mogelijkheid, maar dan heb je een mini-PCI-E-aansluiting of adapter nodig.
Geen onzin praten. Ik heb zelf een HD4350, je moet inderdaad libVA en XVBA installeren, controleren met de va-tools of alles goed geinstalleerd is, dan een XBMC build maken met de --vaapi-enabled opties, maar dan werkt het ook. Ondanks dat ik een redelijk goede CPU heb, halveerde de CPU load van 40% naar onder de 20% bij 720P. Het is niet triviaal, maar omdat de HD4350 onboard zat heb ik de ATI versnelling gebruikt i.p.v. een extra additionele kaart kopen, terwijl deze alle capabilities al heeft. NVIDIA is makkelijker, maar niet roepen dat het niet kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leer es lezen schat - er staat 'ik denk', niet 'ik ben er zeker van' of 'ik ben er heilig van overtuigd'. Ik houd een slag om de arm, geef me dan ook de ruimte :*.

Is dit met de binary of de opensource drivers?

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 13-08-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Hmm die Night ziet er idd best releax uit.

Gebruik tot nu toe nog steeds Rapier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:50:
Een skin gebruiken waarbij je je favorieten kunt toevoegen aan je home/submenu's of zelf een button maken of een key toevoegen aan je keymap (zie favorieten.xml voor de build in functie)
Ik gebruik confluence en die bevalt me prima. Ik was alleen in de veronderstelling dat je 'vroegah' plugins gewoon als source kon toevoegen, vandaar dat ik dat met de add-ons ook wilde.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor confluence is een mod om favorieten en playlists toe te voegen.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

Hoe kan je settings veranderen voor Bierdopje Subtitles v1.05.zip? Ik probeer subtitles te krijgen, maar het script klaagt dat hij de folder niet kan vinden en dat ik de settings moet controleren.

"Folder for tv shows not found, check script settings" -- het pad bestaat wel degelijk, want de tv shows staan gewoon in de library.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.