Ik heb er zo'n 75 uur ingestoken op de PS3, maar ik kan me echt maar 1 vastloper herinneren. De DLC schijnt wel brak te zijn, maar de gewone game is dat naar mijn mening echt niet.
Het bericht klopt al niet: GameOS gebruikt geen hypervisor, de OtherOS gebruikte dat, omdat Linux niet bij alle hardware mocht, vandaar de hypervisor (abstraction layer) die in feite dat tegenging. Je kunt software niet met software beveiligen (want je kunt het geheugen waar die software staat manipuleren door er andere waarden neer te schrijven en dus de software te veranderen) en sony wist dit van te voren. Op zich heeft het nog lang geduurd voordat de hypervisor gehackt was door een hardware hack (laten we niet vergeten dat deze hacks alleen kunnen door pulsen op een hardware bus te plaatsen).
GameOS is net als alle andere software op de ps3 encrypted. De code kun je wel overschrijven in memory, maar de decryption gebeurt op de CPU, in de secure vault. Dit maakt het lastig want je moet dus de software aanpassen met encrypted data zodanig dat het geheel nog decrypt naar iets logisch, plus ... je moet het eerst encrypten en dat is tot op heden niet gelukt, want dat zit ook op de CPU en niet in software. Er zijn dus geen 'keys' te vinden op een PS3, want die zitten in hardware en verlaten de cpu nooit.
Deze dump, het verhaal rammelt, want is het een hypervisor dump, of heeft men alles gedecrypt? Als je kunt encrypten en decrypten, kun je alles veranderen zonder OtherOS, dus laat ze het maar tonen op een slim. Tot op heden geen enkel bewijs dat dat gelukt is.
En nogmaals: OtherOS' hypervisor gat was alleen bereikbaar door pulsen op een hardware bus te plaatsen dus een hardware hack.
[
Voor 62% gewijzigd door
EfBe op 05-04-2010 10:53
]