En Shatter. Awesome!Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:16:
[...]
Onderstaande games zijn echt topgames a.k.a must haves:
Flower
Super Stardust HD
Zen Pinball
Peggle
Braid
Trine
Pixeljunk Shooter
/me is zwaar verslaafd aan Super Stardust HD
Wipeout HD (Fury)
Flower
Trash Panic
Super Street Figher 2 HD remix
Marvel Vs Capcom 2
Flower
Trash Panic
Super Street Figher 2 HD remix
Marvel Vs Capcom 2
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik vond psn spel Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix ook best wel leuk voor een tijdje. Ook als je het tegen elkaar speelt. Nu speel ik het eigenlijk niet meer, maar ik vond het iig geen miskoop.
Denk je dat games maken niets kost dan? Ik snap je reply niet helemaal...dangerpaki schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:03:
Als het toch alleen maar om geld draait, geef mij dan een reden waarom dan de consument omwille van geld niet gewoon games zou mogen kopieren?
PSN id: NL_SToRM
En de reden is ook vrij simpel: omdat dat illegaal is en je netjes geld hoort te betalen voor een produkt van een ander. Dat een bedrijf winst wil maken is niet illegaal, maar normaal. Of het geheel terecht is dat de OtherOS uit de oude PS3 gehaald wordt is een andere discussie, maar deze vergelijking gaat mank.SToRM666 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:34:
[...]
Denk je dat games maken niets kost dan? Ik snap je reply niet helemaal...
Ik hoop ook van harte dat de PS3 niet gekraakt wordt, voor de DS worden inmiddels (bijna) geen fatsoenlijke spellen meer gemaakt. In ieder geval geen GTA meer, echt flink balen want die heb ik met veel plezier gespeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Fridge op 02-04-2010 13:03 ]
Heej zie dat we over wat psn games hebben.
Ik zit al een tijdje over te denken om Blue toad Murder files aan te schaffen.
heb de gratis episode 3 al gedownload
.
Iemand ervaring met dit spel of speelduur ?
ps. ik heb nee gestemd op de poll van otheros, ook niet gebruikt sinds ik nu de ps3 1 jaar heb.
Ik zit al een tijdje over te denken om Blue toad Murder files aan te schaffen.
heb de gratis episode 3 al gedownload
Iemand ervaring met dit spel of speelduur ?
ps. ik heb nee gestemd op de poll van otheros, ook niet gebruikt sinds ik nu de ps3 1 jaar heb.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik zou persoonlijk de Blue Toad Murder Files nooit kopen, naar wat ik gehoord heb zijn de puzzels vrij simpel en niet echt vernieuwend en je zit het grootste deel van de tijd te luisteren.
Dan kun je beter Braid kopen, daar zitten echt geniale puzzels in
Dan kun je beter Braid kopen, daar zitten echt geniale puzzels in
[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 02-04-2010 13:12 ]
Ok daar was ik al bang voor ja
, iig bedankt voor de tip van Braid, ga ik even wat google.
toch niks te doen hier op kantoor :d.
toch niks te doen hier op kantoor :d.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Welke universiteit gebruikt ps3's ipv pc's? Mensen die serieus linux willen gebruiken installeren linux op een pc en gaan niet moeilijk doen met een ps3. Kan me wel voorstellen dat je 't gebruikt om bv mkv's af te spelen ofzo, of mss voor emulators. Maar ik zou eigenlijk niet weten of dat een beetje behoorlijk werkt.Shiver23 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:49:Ik denk ook dat het een beetje een non-issue is en vooral voer voor fanboys. Er zijn wel de nodige universiteiten en andere onderzoekers die Linux gebruiken, maar die hebben waarschijnlijk geen behoefte aan toegang tot PSN, dus moeten gewoon niet updaten. Ik ken verder ook niemand die echt iets met Linux doet op de PS3.
Voordat je de update installeert krijg je info over wat je moet doen als je linux geinstalleerd hebt. Volgens mij zag ik er ook bij staan hoe je de partitie kan verwijderen en je GB's terug krijgt.Rctworld schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:00:Alleen tja, dan zit ik waarschijnlijk wel met 10GB loze ruimte op mijn PS3
Is die al uit? Hoe is de game? Hij leek mij wel interessantVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:01:En Shatter. Awesome!
[ Voor 7% gewijzigd door Reemster op 02-04-2010 13:58 ]
De CELL is heel snel in bepaalde taken. Ik zie deze voorbeelden niet heel snel updaten, dus die zullen er niets aan missen.-RazieL- schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:55:
[...]
Welke universiteit gebruikt ps3's ipv pc's? Mensen die serieus linux willen gebruiken installeren linux op een pc en gaan niet moeilijk doen met een ps3. Kan me wel voorstellen dat je 't gebruikt om bv mkv's af te spelen ofzo, of mss voor emulators. Maar ik zou eigenlijk niet weten of dat een beetje behoorlijk werkt.
http://gizmodo.com/363985...laystation-3-for-research
http://www.ps3news.com/Pl...-3-consoles-for-research/
http://www.wired.com/tech...2007/10/ps3_supercomputer
Voor hobbyisten die lekker aan het knutselen zijn op Linux en daarnaast hun PS3 normaal gebruiken is het wel vervelend.
PSN: Shiver23
Kom er vandaag achter dat de luisterpaal van 3voor12 gewoon werkt op de PS3.. zie:
www.luisterpaal.fm
www.luisterpaal.fm
Kun je gewoon MAG spelen met 256 spelers tegelijk in 1 kamerShiver23 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:05:
[...]
De CELL is heel snel in bepaalde taken. Ik zie deze voorbeelden niet heel snel updaten, dus die zullen er niets aan missen.
Voor hobbyisten die lekker aan het knutselen zijn op Linux en daarnaast hun PS3 normaal gebruiken is het wel vervelend.

Iemand ervaring met een PS3 uit het buitenland importeren? Ik heb al een PS3, maar wil graag een 2de voor in de slaapkamer.
Iemand ervaring met een PS3 uit USA of UK? Is het gewoon een andere power kabel aanschaffen en deze op de PS3 aansluiten?
Iemand ervaring met een PS3 uit USA of UK? Is het gewoon een andere power kabel aanschaffen en deze op de PS3 aansluiten?
Omdat de makers van die spellen ervoor betaald horen te worden? Jij werkt toch ook niet de hele week voor nop? Waarom wil jezelf voor je baan betaald worden maar gun je anderen niet hun verdiensten en heb je geen probleem met het stelen van andermans werk?dangerpaki schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:03:
[...]
Als het toch alleen maar om geld draait, geef mij dan een reden waarom dan de consument omwille van geld niet gewoon games zou mogen kopieren?
Ik blijf die hele discussie eigenlijk een beetje nutteloos vinden om een Other OS functie, deels ook al omdat mijn Playstion 3 Slim 250 Gb dat toch al niet erin had zitten. Het gaat mij dan ook veel te ver dat er mensen zijn die daarom niks meer van Sony willen kopen, tja, dan denk ik van koop een Xbox 360 van Microsoft. Gewoon Microsoft..
Mijn keuze voor een Playstation 3 was dus echt niet vanwege een Other OS functie want ik heb hier een pc-systeem staan met een Core I7 920 die prima geschikt is voor welk OS dan ook. Ik vind het voordeel dus van de Playstation 3 dat ie blueray heeft plus ook nog eens vrij bedrijfszeker, dit in tegenstelling tot een Xbox 360.
Wat ik bv schandalig vind van een console is dat je er extra 1 jaar garantie erbij krijgt omdat de hardware niet deugd zoals bij de XBox 360, welke ik hier in huis gehad heb en ik hem na 2 dagen snel teruggebracht heb naar de zaak waar ik hem gekocht had. Dat ding maakt een herrie van hier tot gunder en word warmer als mijn electrisch kacheltje plus dat ook nog eens de dvd-drive al meteen vanaf begin herrie maaktte.
Simpelweg gezegd is er toch ook maar een beperkte keuze tussen de verschillende consoles en Xbox 360 was voor mij al geen keuze, en als je dan de WII pakt vind ik persoonlijk gewoon geen vergelijking en is puur op kinderen gebaseerd. Dus tja dan kies je toch bewust voor een PS3 vanwege juist de spelmogelijkheden en blueray zodat je dan geen extra blueray speler hoeft aan te schaffen.
Mijn keuze voor een Playstation 3 was dus echt niet vanwege een Other OS functie want ik heb hier een pc-systeem staan met een Core I7 920 die prima geschikt is voor welk OS dan ook. Ik vind het voordeel dus van de Playstation 3 dat ie blueray heeft plus ook nog eens vrij bedrijfszeker, dit in tegenstelling tot een Xbox 360.
Wat ik bv schandalig vind van een console is dat je er extra 1 jaar garantie erbij krijgt omdat de hardware niet deugd zoals bij de XBox 360, welke ik hier in huis gehad heb en ik hem na 2 dagen snel teruggebracht heb naar de zaak waar ik hem gekocht had. Dat ding maakt een herrie van hier tot gunder en word warmer als mijn electrisch kacheltje plus dat ook nog eens de dvd-drive al meteen vanaf begin herrie maaktte.
Simpelweg gezegd is er toch ook maar een beperkte keuze tussen de verschillende consoles en Xbox 360 was voor mij al geen keuze, en als je dan de WII pakt vind ik persoonlijk gewoon geen vergelijking en is puur op kinderen gebaseerd. Dus tja dan kies je toch bewust voor een PS3 vanwege juist de spelmogelijkheden en blueray zodat je dan geen extra blueray speler hoeft aan te schaffen.
[ Voor 1% gewijzigd door psychoclown op 02-04-2010 17:39 ]
Indien je geen HDTV gebruikt ook opletten met PAL/NTSC neem ik aan als je de Amerikaanse koopt?Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:15:
en de regio code voor films is anders ,
verder is die hetzelfde,
Sinds de Jasper revisie vallen de problemen mee zover ik lees. Ik heb in ieder geval nog geen problemen ondervonden.Roel1966 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:57:
Tsja, MS kreeg door dat het vertrouwen in hun producten geschaad was. En weet ook dat de fout van hunzelf was. Dus ze moesten iets.Wat ik bv schandalig vind van een console is dat je er extra 1 jaar garantie erbij krijgt omdat de hardware niet deugd zoals bij de XBox 360, welke ik hier in huis gehad heb en ik hem na 2 dagen snel teruggebracht heb naar de zaak waar ik hem gekocht had. Dat ding maakt een herrie van hier tot gunder en word warmer als mijn electrisch kacheltje plus dat ook nog eens de dvd-drive al meteen vanaf begin herrie maaktte.
Het klopt dat de DVD-drive een kabaal maakt, daarom het beste je spellen direct naar HDD zetten. Maar mijn PS3 (fat) wordt toch echt warmer dan m'n Jasper X360.
Ik heb de PS3 gekocht omdat ie destijds goedkoop was, en ik sowieso 1 moest hebben vanwege Gran Turismo, en ik FIFA veel lekkerder vind spelen met de PS3 controller. Verder is gratis PSN en Blu-ray erg prettig.
[ Voor 78% gewijzigd door GAIAjohan op 02-04-2010 16:07 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik denk dat de universiteiten ook een andere versie van de PS3 hebben dan wij allemaal hebben. Die hebben namelijk niets aan een PS3 versie waar ze alleen een core kunnen gebruiken en de rest van de core gelocked is buiten de gaming situatie.Shiver23 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:05:
[...]
De CELL is heel snel in bepaalde taken. Ik zie deze voorbeelden niet heel snel updaten, dus die zullen er niets aan missen.
Die zullen waarschijnlijk ook niet getroffen worden door de update.
Mijn reactie was ook op het feit dat Sony puur om wille van geld functies eruit ging slopen waar mensen bij aanschaf voor betaald hadden. Andersom worden mensen toch ook bestolen als ze voor iets betaald hebben wat het opeens niet meer doet en gewoon wordt uitgesloopt?ymmv schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:20:
[...]
Omdat de makers van die spellen ervoor betaald horen te worden? Jij werkt toch ook niet de hele week voor nop? Waarom wil jezelf voor je baan betaald worden maar gun je anderen niet hun verdiensten en heb je geen probleem met het stelen van andermans werk?
Ook al is het maar 1% van de mensen die het gebruikt. Dat is juist het punt wat ik probeer te maken. Als je iets als marketing hebt gebruikt om mensen een product te verkopen dan kan je dat mijns inziens niet opeens eruit slopen nadat die mensen daarvoor hebben betaald. Dat is gewoon not done.
Nogmaals ik gebruik zelf de functie niet want ik heb een Slim, het ging er mij alleen om dat ik inderdaad niet achter de actie van Sony sta en deze belabberd vind. Ik heb zelf de keus gemaakt om een Slim te kopen want de functie is voor MIJ niet interessant, maar mensen die een Fat hebben gekocht kunnen best voor de functie gekozen hebben.
En het argument dat er maar een klein percentage zou zijn die de other OS functie gebruikt is geen argument. Want als dat percentage zo klein is dan zal het percentage dat ook nog eens de console open sloopt en ombouwt (wat nog niet eens kan) nog kleiner zijn. Dat weegt niet op tegen alle mensen die een PS3 Fat hebben gekocht met een other OS functie, ongeacht of ze die gebruiken of niet.
Je zou het ook niet accepteren als je sportbanden onder je auto laat zetten dat een jaar later de fabrikant ze op komt halen om veiligheidsredenen (voor hunzelf) en dat je het dan maar moet doen met het argument, je hebt er wel voor betaald maar je gebruikt ze toch niet want je mag niet harder dan 120.
Nou ik moest wel lachen dus wat de verkoper mij vertelde wat betreft dat jaar extra garantie namelijk doordat de Xbox360 zo warm werd konden soldeercontacten los laten en daardoor dan de mist in ging. En dan daarbij genomen dat als je bv een andere harddisk erin wil in de XBox 360 ben je meteen een flink kapitaaltje kwijt. Bij de Playstation 3 hoef ik maar gewoon naar de lokale pc-boer te gaan en voor pak weg 45 euro heb ik een ander schijfje wat je zeker al bij de PS3 Slim binnen een paar tellen verwisseld hebt.GAIAjohan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:57:
Tsja, MS kreeg door dat het vertrouwen in hun producten geschaad was. En weet ook dat de fout van hunzelf was. Dus ze moesten iets.
Het klopt dat de DVD-drive een kabaal maakt, daarom het beste je spellen direct naar HDD zetten. Maar mijn PS3 (fat) wordt toch echt warmer dan m'n Jasper X360.
Ik heb de PS3 gekocht omdat ie destijds goedkoop was, en ik sowieso 1 moest hebben vanwege Gran Turismo, en ik FIFA veel lekkerder vind spelen met de PS3 controller. Verder is gratis PSN en Blu-ray erg prettig.
Wat ik zelf dan ook een belangrijk punt vind is dat zoals je zelf al schreef is die sixaxis controller die naar mijn mening een beetje lijkt op de controller van de WII. Engiste voordeel vond ik van de WII namelijk dat je ook wat meer beweging in een spel hebt en het wat echter lijkt doordat je mee beweegd. En ja tegen het einde van het jaar komt de Playstation Move die ik eerlijk gezegd sprekend vind lijken op die controller van de WII.
Haha. Dan moet ie wel heel warm worden, aangezien je ook soldeer hebt die pas bij zo'n 400oC vloeibaar wordtRoel1966 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:16:
[...]
Nou ik moest wel lachen dus wat de verkoper mij vertelde wat betreft dat jaar extra garantie namelijk doordat de Xbox360 zo warm werd konden soldeercontacten los laten en daardoor dan de mist in ging.
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Je vergelijking klopt niet helemaal. Een autoband is een fysiek product. Dat is meer te vergelijken met wanneer sony de harde schijf van je ps3 op zou komen halen ofzo. Het 'probleem' is dat een ps3 een combinatie is van een fysiek product en een service/dienst. Het product is van jou en daar gebeurt verder niets mee, maar wat betreft de diensten ben je afhankelijk van sony. Aan de ene kant is er wat voor te zeggen dat het niet netjes is van sony. Aan de andere kant, met ps2 en xbox-games kan je bv niet meer online spelen. en van deze generatie zijn er ook al genoeg games waarbij online mp niet meer mogelijk is. Is dat dan ook niet toegestaan? Want je hebt immers betaald voor de game (incl de online mogelijkheden). Het is een grijs gebied en wat mij betreft valt deze firmware update onder de noemer "niet echt schokkend".dangerpaki schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:09:En het argument dat er maar een klein percentage zou zijn die de other OS functie gebruikt is geen argument. Want als dat percentage zo klein is dan zal het percentage dat ook nog eens de console open sloopt en ombouwt (wat nog niet eens kan) nog kleiner zijn. Dat weegt niet op tegen alle mensen die een PS3 Fat hebben gekocht met een other OS functie, ongeacht of ze die gebruiken of niet.
Je zou het ook niet accepteren als je sportbanden onder je auto laat zetten dat een jaar later de fabrikant ze op komt halen om veiligheidsredenen (voor hunzelf) en dat je het dan maar moet doen met het argument, je hebt er wel voor betaald maar je gebruikt ze toch niet want je mag niet harder dan 120.
Volgens mij moeten de regulars niet al te veel mekkeren over deze aandacht voor een topic. Als er een nieuwtje is, goed of slecht, dan is dit het topic om daar over te discusseren. En dat de vaste lui het hier al over hebben gehad of het niet belangrijk vinden, tja, dat is dan maar even zo, geef andere mensen ook even de kans om hun ei kwijt te kunnen. Dit is de geëigende plek.Sandyman538 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:40:
[...]
Ik denk dat er hier maar weinig mensen zijn die zeggen dat mensen die hier niet regelmatig posten niet serieus genomen dienen te worden, maar ik denk dat de ergernis meer komt omdat je die mensen nooit ziet posten in het topic en dan ineens als er iets gebeurt op het PS3 front, ze ineens uit alle hoeken aan komen snellen om Sony de grond in te gaan boren. En met de grootste willekeur wordt gesproken over 'nooit meer Sony producten kopen', 'PS3 verkopen', 'We gaan Sony aanklagen', etc. etc.
Mij interesseert de linux verwijdering ook geen moer, maar een ander hecht daar wellicht meer waarde aan.
Roel1966 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:09:
Laten we er ook vanuit gaan dat elke gameliefhebber(ster) echt ook wel een gewone pc ernaast heeft anno 2010 en om daar bv Linux op te installeren lijkt mij veel meer voor de hand liggend.
Klinkt bekend:
- Als je PS2 spellen wilt spelen - koop dan een PS2
- Als je linux wilt installeren - koop dan een PC
- Als je de beste Blu-Ray weergave wilt hebben - koop dan een stand-alone
- Als je de mooiste current-gen spellen wilt spelen - koop dan een 360 (just kidding!)
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Als je 1 apparaat wilt voor je ps2 en ps3-games dan had je op tijd een ps3 moeten kopen zoals ik. Eerlijk is eerlijk, BC wordt maar door weinig mensen gebruikt en dat zijn meestal nog de mensen die al redelijk snel een console aanschaffen. Het gros van de mensen die nu nog een ps3 koopt interesseert het al helemaal niks. En de ps3 is toch nog altijd (1 van de) beste blu-ray spelers? Sowieso de stilste
Voor mij persoonlijk was het nog aantrekkelijk om de oudere toptitels te spelen zoals GoW 1&2 en FF 12. Maar met de remastering van de eerste twee en FF 13 heb ik er ook nog weinig behoefte aan.-RazieL- schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:43:
Als je 1 apparaat wilt voor je ps2 en ps3-games dan had je op tijd een ps3 moeten kopen zoals ik. Eerlijk is eerlijk, BC wordt maar door weinig mensen gebruikt en dat zijn meestal nog de mensen die al redelijk snel een console aanschaffen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik zag laatst al een wat oudere consumentenbondgids, waarin de PS3 (fat & slim)in de middenmoot zat qua gebruiksgemak, opstarttijd, etc.-RazieL- schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:43:
En de ps3 is toch nog altijd (1 van de) beste blu-ray spelers?
Sony heeft een verplichting naar alle gebruikers om de ervaring te bewaken die ze met een PS3 hebben op dit moment. Ik weet niet of Linux installatie nu een geadverteerde feature was op de doos of niet en volgens mij maakt Sony ook voorbehouden over de features die er in zitten ten tijde van een update, dus juridisch zit het wel dicht. Ik weet ook niet of de Linux install nu geweerd wordt vanwege het hack-potentieel.dangerpaki schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:09:
[...]
However, ik heb laatst een redenatie van MS gehoord die uitlegt waarom gebande consoles geweerd worden van de Live-service en ik denk dat ook Sony dat in gedachte heeft (naast het feit dat ze natuurlijk niet blij zijn met een inkomstenbron minder). Er is niet te voorspellen welke mogelijkheden een gehackte box allemaal heeft. Daardoor zou het kunnen dat men onterecht achievements in de gamercard kunnen hebben staan. En de waarde van de achievements zit er het meeste in dat je een gevoel van prestatie hebt. Als anderen die met een simpele hack hebben, dan holt de waarde hiervan sterk achteruit. maar je ziet ook dat men namen in on-line games laat zien die beledigend of bedreigend zijn, of dat speluitkomsten gemanipuleerd worden. MS heeft een verplichting om de positieve ervaringen te bewaken (misschien niet vanuit ethiek, maar meer vanuit economische motieven) en zal daarom gehackte boxen weren waar ze die detecteren.
Volgens diezelfde lijnen heeft Sony ook als het ware een verplichting om hackmogelijkheden te voorkomen, zolang de impact van die maatregelen beperkt blijft.
[ Voor 54% gewijzigd door Armada op 02-04-2010 18:08 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ja, want zij zijn zo 'marktbepalend' over een test van producten?Armada schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:49:
Dat dacht ik dus ook, maar ik zag laatst al een wat oudere consumentenbondgids, waarin de PS3 (fat & slim)in de middenmoot zat qua gebruiksgemak, opstarttijd, etc.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nou ik heb iig Pixeljunk Shooter gehaald. Trine en Shatter ga ik ook nog wel halen denk ik. Dan eens kijken wat ik met de rest van m'n tegoed ga doen..
Tsja, de consumentenbond. Die weten denk ik net zo weinig van consoles als kranten en tv-gidsen van games. Niks mis met de opstarttijd en het is allemaal heel simpel in gebruik. Bovendien heeft de controller een enorm bereik vergeleken met die ab's. Je hoeft niet te mikken en er hoeven geen batterijen in.Armada schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:49:Dat dacht ik dus ook, maar ik zag laatst al een wat oudere consumentenbondgids, waarin de PS3 (fat & slim)in de middenmoot zat qua gebruiksgemak, opstarttijd, etc.
De ConsumentenBond heeft ook eens de PS3, XBox 360 en de Wii naast elkaar gezet en daaruit de beste console gekozenArmada schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:49:
[...]Dat dacht ik dus ook, maar ik zag laatst al een wat oudere consumentenbondgids, waarin de PS3 (fat & slim)in de middenmoot zat qua gebruiksgemak, opstarttijd, etc.

PS3 is inderdaad nog steeds een van de spelers die het snelst op start. Zijn spelers die het sneller doen, maar dan gaat het veelal om een Blu-ray die eerder is afgespeeld en vandaar in de cache staat. Gebruiksgemak is ook geen punt meer als je de remote van de PS3 koopt, alles heeft dan gewoon een knopje zoals bij een normale losse Blu-ray speler. Qua geluid verschilt het wel model je hebt aangezien er verschil kan zitten in het versturen van audio via bitstream (nieuwe model) en als LPCM (oude model). Bitstream zou geen enkele verandering moeten hebben ten opzichte van een losse Blu-ray speler. Beeldkwaliteit vinden veel mensen echter wel beter op een losse speler dan op de PS3: scherper en minder "ruis".
Nadeel van de PS3 ten opzichte van een losse speler is onder andere het verbruik wat van een losse speler veelal 35 Watt is of minder. De PS3 Fat verbruikt een Watt ogf 160, de PS3 Slim wel minder maar nog steeds veel meer dan een stand-alone Blu-ray speler. En zo zijn er nog wel wat dingen: FeaR1986 in "[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik n..."
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het naar mijn mening interessante van de PS3 is gewoon de combinatie van zowel blue-ray speler als gameconsole, en je niet dan beiden nog eens apart moet gaan kopen.
True. MS verkoopt hun additionele hardware tegen belachelijke prijzen, al vind ik de controllers nog meevallen. Maar bv WLAN -> 70euro afaik, HDD's -> idioot duur, die wazige webcam -> veel te duur.Roel1966 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:16:
[...]
Nou ik moest wel lachen dus wat de verkoper mij vertelde wat betreft dat jaar extra garantie namelijk doordat de Xbox360 zo warm werd konden soldeercontacten los laten en daardoor dan de mist in ging. En dan daarbij genomen dat als je bv een andere harddisk erin wil in de XBox 360 ben je meteen een flink kapitaaltje kwijt. Bij de Playstation 3 hoef ik maar gewoon naar de lokale pc-boer te gaan en voor pak weg 45 euro heb ik een ander schijfje wat je zeker al bij de PS3 Slim binnen een paar tellen verwisseld hebt.
Wat ik zelf dan ook een belangrijk punt vind is dat zoals je zelf al schreef is die sixaxis controller die naar mijn mening een beetje lijkt op de controller van de WII. Engiste voordeel vond ik van de WII namelijk dat je ook wat meer beweging in een spel hebt en het wat echter lijkt doordat je mee beweegd. En ja tegen het einde van het jaar komt de Playstation Move die ik eerlijk gezegd sprekend vind lijken op die controller van de WII.
Al vind ik dat Sony's Eye ook te duur is.
Als er nu een controller zou komen die erg op die van de gamecube lijkt. Die lagen heerlijk in de hand, en die triggers werkten prima. Met name tov de DS3.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De autos tegenwoordig zijn ook software afhankelijk, ze werken niet goed zonder, zou je het goed vinden als ze opeens je software verplicht kwamen updaten en je daarmee geen airco meer had in je auto terwijl je daar wel voor betaald hebt en daarmee is geadverteerd bij aankoop?-RazieL- schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:38:
[...]
Je vergelijking klopt niet helemaal. Een autoband is een fysiek product. Dat is meer te vergelijken met wanneer sony de harde schijf van je ps3 op zou komen halen ofzo. Het 'probleem' is dat een ps3 een combinatie is van een fysiek product en een service/dienst. Het product is van jou en daar gebeurt verder niets mee, maar wat betreft de diensten ben je afhankelijk van sony. Aan de ene kant is er wat voor te zeggen dat het niet netjes is van sony. Aan de andere kant, met ps2 en xbox-games kan je bv niet meer online spelen. en van deze generatie zijn er ook al genoeg games waarbij online mp niet meer mogelijk is. Is dat dan ook niet toegestaan? Want je hebt immers betaald voor de game (incl de online mogelijkheden). Het is een grijs gebied en wat mij betreft valt deze firmware update onder de noemer "niet echt schokkend".
THNX het werkt perfectdangerpaki schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:55:
[...]
http://www.ps3news.com/PS...-3-21-and-connect-to-psn/
zoek er eentje uit zou ik zeggen
Sorry hoor, maar dit gaat weer zo nergens over dat ik hem nog maar eens plaats:dangerpaki schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:40:
[...]
De autos tegenwoordig zijn ook software afhankelijk, ze werken niet goed zonder, zou je het goed vinden als ze opeens je software verplicht kwamen updaten en je daarmee geen airco meer had in je auto terwijl je daar wel voor betaald hebt en daarmee is geadverteerd bij aankoop?
Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet de werkelijke positie van de tegenstander weerlegt maar een verzwakte variant daarvan.
Men vertaalt de positie van de tegenstander in een positie (een stropop of stroman) die gemakkelijk te weerleggen is, en suggereert dan dat dat de positie van de tegenstander is.
Verwijderd
Doet ie vaker zulke vergelijkingen, dat ik zelfs vergeet waar het in het begin over ging...Pierz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:25:
[...]
Sorry hoor, maar dit gaat weer zo nergens over dat ik hem nog maar eens plaats:
[...]
Same here, m.b.v. deze tutorial.
[ Voor 22% gewijzigd door BamSlam_ op 03-04-2010 08:49 ]
Jammer dat er niemand op mijn 1 april-grap heeft gereageerd. Ik had gehoopt dat er wat leuke reacties zouden komen (bijvoorbeeld: "Dat je je daar druk om kunt maken!" en "Wat maakt dat nou uit voor je collectie!").
LuPo in "Het Playstation 3 ervaringen topic - Dee..."

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Er is 3 manieren hoe je kan omzeilen en 1 van die 3.. hoef je zonder pc te hebben maar dan gaat het via router:)BamSlam_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:48:
[...]
Same here, m.b.v. deze tutorial.Enige nadeel is dat ik nu een PC moet hebben aanstaan om op PSN te kunnen. Eens kijken of een dergelijke proxytruuk direct in m'n DD-WRT router voor elkaar te krijgen is.
Ik zag niet in dat het een grap wasLuPo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:13:
Jammer dat er niemand op mijn 1 april-grap heeft gereageerd. Ik had gehoopt dat er wat leuke reacties zouden komen (bijvoorbeeld: "Dat je je daar druk om kunt maken!" en "Wat maakt dat nou uit voor je collectie!").![]()
Ik vind het zelf namelijk nogal zonde dat de PS3 logo's aan de bovenkant van de rug van de doosjes is veranderd.

Zo zegmaar, maar dan op de rug van het doosje.
[ Voor 8% gewijzigd door thaan op 03-04-2010 11:00 ]
Heel mooi,
Je weerlegt niets, ik geef je namelijk precies een voorbeeld wat past, dat je namelijk wijs wordt gemaakt dat je hardware hebt gekocht en dat een functie het opeens niet meer doet door een software update dat dat niet een naaistreek zou zijn omdat je de hardware waarvoor je betaald hebt nog steeds in je bezit hebt. Kom eens met een echt argument.Pierz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:25:
[...]
Sorry hoor, maar dit gaat weer zo nergens over dat ik hem nog maar eens plaats:
[...]
Overigens denk ik dat Sony goed spijt zal hebben want ze hebben de community alleen maar wakker geschud, wat GeoHot niet is gelukt is iemand anders gisteren wel gelukt en de hele gaming OS is gedumped en gelekt op internet, en dus het zoeken naar holes zal begonnen zijn ondertussen. Ik gok dat er binnenkort een CFW op internet staat die je met een USB sticky op elke PS3 kan zetten en waarmee je homebrew kan draaien incl linux (waarschijnlijk ook op de slim). Alleen jammer dat dit waarschijnlijk wel zal leiden tot cheats en irritante grappen op PSN door minder serieuze gamers.
http://www.ps3news.com/PS...mped-and-publicly-leaked/
EDIT: Iemand die nog voor een goed bedragje een PS3 wil hebben (PS3 FAT) moet eens kijken op http://www.dagknaller.nl/. voor 209 euro een fat met een controller. Doos kan licht beschadigd zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 03-04-2010 11:21 ]
En dan via een proxy die extern gehost wordt. Nee dank u, ivm privacy. Ik laat liever mijn router die omgekatte update-file aan m'n PS3 serveren ipv dat door derden te laten doen.Kev7381 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:56:
[...]
Er is 3 manieren hoe je kan omzeilen en 1 van die 3.. hoef je zonder pc te hebben maar dan gaat het via router:)
Zoals je op de foto van mij kunt zien staat er bij de Nederlandse versies (naar mijn weten) nooit "Only on Playstation" op het doosje. Al mijn spellen zijn namelijk de Nederlandse versies (behalve FIFA 10 en LittleBigPlanet).thaan schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:00:
[...]
Ik zag niet in dat het een grap was
Ik vind het zelf namelijk nogal zonde dat de PS3 logo's aan de bovenkant van de rug van de doosjes is veranderd.
[afbeelding]
Zo zegmaar, maar dan op de rug van het doosje.
Mijn Uncharted 2 heeft overigens nog de oude art-style. Zoals je kunt zien staat er nergens "Only on Playstation".
Het doosje van FIFA 10 (nieuwe art-style) is trouwens een stuk slechter. Hij is heel scherp aan de zijkanten en het plastic lijkt veel dunner. Ik weet niet of meer mensen dit ondervinden? Aan de achterkant van het doosje kan ik in het midden gewoon de push-knop voor de disc er doorheen voelen.
[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 03-04-2010 11:53 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Pure nostalgie zo'n verandering.thaan schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:00:
[...]

(2 willekeurige spellen gekozen)
Wat zou nou het grote voordeel zijn van een CFW ten opzichte van wat er nu op zit? Je kunt met PMS al je media prima streamen richting de PS3, draait als een zonnetje, zelfs 'uitzending gemist' (al is het beta) draait nu. Wat voor extra functionaliteit zul je krijgen door CFW, wat wil je nog meer met je PS3? Op cheaters zit ik niet te wachten, op gekopieerde games zit ik niet te wachten, enlighten me.dangerpaki schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:12:
Ik gok dat er binnenkort een CFW op internet staat die je met een USB sticky op elke PS3 kan zetten en waarmee je homebrew kan draaien incl linux (waarschijnlijk ook op de slim). Alleen jammer dat dit waarschijnlijk wel zal leiden tot cheats en irritante grappen op PSN door minder serieuze gamers.
Ik denk trouwens wel dat Sony net zoals Microsoft gedaan heeft, al zijn consoles met een CFW (mocht dat ooit zover komen) gaat bannen van PSN.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Het grote voordeel van CFW is dat je niet meer afhankelijk bent van Sony mbt welke functies er zomaar uitgehaald worden. Straks besluit Sony om DLNA support te verwijderen omdat er teveel gedownloade films via deze functie naar de ps3 gestreamed worden, ik wil je dan nog wel eens horen.Sandyman538 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:51:
[...]
Wat zou nou het grote voordeel zijn van een CFW ten opzichte van wat er nu op zit? Je kunt met PMS al je media prima streamen richting de PS3, draait als een zonnetje, zelfs 'uitzending gemist' (al is het beta) draait nu. Wat voor extra functionaliteit zul je krijgen door CFW, wat wil je nog meer met je PS3? Op cheaters zit ik niet te wachten, op gekopieerde games zit ik niet te wachten, enlighten me.
Ik denk trouwens wel dat Sony net zoals Microsoft gedaan heeft, al zijn consoles met een CFW (mocht dat ooit zover komen) gaat bannen van PSN.
Als Sony the OtherOS functie verwijderd vanwege een veiligheids lek is dat de wereld op zijn kop. Ze zouden dan het lek behoren te dichten, niet de complete functie verwijderen. Overigens denk ik zelf dat er een andere reden is, namelijk de beperkte ruimte van de flashram (16 MB op de nieuwere modellen). Ze hebben de extra ruimte wat dit oplevert waarschijnlijk nodig voor ondersteuning van 3D en move-controller functies.
Ik denk dat je met een custom firmware echt heel veel kan met de PS3. Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal programmeert, maar ik denk als je thuis een 7 core PC zou hebben met een redelijk goede grafische chip dat je dan echt veel mogelijkheden hebt. En die heb je dus ook met de PS3.Sandyman538 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:51:
[...]
Wat zou nou het grote voordeel zijn van een CFW ten opzichte van wat er nu op zit? Je kunt met PMS al je media prima streamen richting de PS3, draait als een zonnetje, zelfs 'uitzending gemist' (al is het beta) draait nu. Wat voor extra functionaliteit zul je krijgen door CFW, wat wil je nog meer met je PS3? Op cheaters zit ik niet te wachten, op gekopieerde games zit ik niet te wachten, enlighten me.
Laten we het zo zeggen, als er ooit een fatsoenlijke OS incl word processor etc op mn PS3 kon en ik ermee kon browsen, en met een aantal programma's wat video om kon zetten dat zou ik heel erg overwegen om m'n PC gewoon weg te doen en een Tobo en muis aan m'n PS3 te hangen. En op de fat kan inderdaad Linux, maar ja dat is helaas lastig werken voor de rest van de mensen hier thuis. Maar een Mac OSje erop zou niet mis zijn, hoewel ik wel weet dat dat voorlopig onmogelijk is.
Maar een fatsoenlijke gebruiksvriendelijke Media Center zou ik ook tevreden mee zijn, afstandsbediening erbij en lekker gebruik van maken. Misschien dat er dan iemand eindelijk eens ook support voor third party hardware kan inprogrammeren zodat ook wij in NL een beetje fatsoenlijk TV kunnen kijken en opnemen op de PS3. Allemaal voorbeelden.
Op cheaters zit ik inderdaad ook niet te wachten, games kopieren heb ik persoonlijk een hele andere mening over. Moet ieder voor zich weten vind ik.
Dat Sony zou gaan bannen zit er inderdaad wel in, de vraag is alleen wat kunnen ze detecteren, zouden ze zoals Ms alleen gekopieerde games kunnen detecteren dan zou het me niet boeien die ben ik gewoon van plan te blijven kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 03-04-2010 13:02 ]
Verwijderd
Je hebt werkelijk geen idee van de onzin die je vertelt he. De airco in een auto vergelijken met een ander os installen op de ps3 is zo tenenkrommend. 3/4 van de mensen weet geeneens dat je het kunt of hoe het moet. Je wordt niets wijs gemaakt.dangerpaki schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:12:
[...]
Je weerlegt niets, ik geef je namelijk precies een voorbeeld wat past, dat je namelijk wijs wordt gemaakt dat je hardware hebt gekocht en dat een functie het opeens niet meer doet door een software update dat dat niet een naaistreek zou zijn omdat je de hardware waarvoor je betaald hebt nog steeds in je bezit hebt. Kom eens met een echt argument.
Ik vind de hele discussie onderhand wel al tenenkrommend eigenlijk 
Vanavond maar eens God of War III uitspelen, ik zit volgens mij nu bij de eindbaas...
Vanavond maar eens God of War III uitspelen, ik zit volgens mij nu bij de eindbaas...
[ Voor 45% gewijzigd door SToRM666 op 03-04-2010 14:44 ]
Het gaat om de mensen die wél van de mogelijkheid gebruik maken en die dit nu ontnomen wordt. Het is een officiele feature die bewust door Sony was ingebouwd, geen hack. Bovendien heeft Sony niet al te lang geleden verklaard de functie niet van de PS3 Fat te verwijderen. Nu doet men dat toch. In de politiek heet dat kiezersbedrog, hier heet dat minachting van je klanten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:59:
[...]
Je hebt werkelijk geen idee van de onzin die je vertelt he. De airco in een auto vergelijken met een ander os installen op de ps3 is zo tenenkrommend. 3/4 van de mensen weet geeneens dat je het kunt of hoe het moet. Je wordt niets wijs gemaakt.
Ik heb een vraagje. Ik vind het echt kut wat Sony doet met firmware 3.21 . Ik heb voor de Linux functie betaald en zij ontnemen mij dat. Wat nog rotter is, is het feit dat ik niet online kan als ik 3.21 niet installeer. Mijn vraag is dus: Kan ik na de installatie van 3.21 op een of andere manier de firmware 'downgraden' ? Dus een oudere firmware erop zetten?
Of iemand nou weet of niet hoe de airco aangaat als je ermee adverteert en dit verkoopt dan kan je dat later niet omdraaien. Ongeveer alle hardware tegenwoordig draait niet zonder software. Dus het argument je koopt de hardware niet de software is zo een non-argument. Je koopt als consument een werkend product, en in dit geval heb je als consument een PS3 gekocht waarop linux kan draaien. Of dat nou alleen softwarematig of puur hardwarematig of een combinatie daarvan is, als consument koop je een eindproduct dat iets kan. Daar heb je voor betaald en daar kan niet de fabrikant opeens van zeggen dat draaien we terug jammer je hebt er toch al voor betaald.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:59:
[...]
Je hebt werkelijk geen idee van de onzin die je vertelt he. De airco in een auto vergelijken met een ander os installen op de ps3 is zo tenenkrommend. 3/4 van de mensen weet geeneens dat je het kunt of hoe het moet. Je wordt niets wijs gemaakt.
Dank u.BamSlam_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:04:
[...]
Het gaat om de mensen die wél van de mogelijkheid gebruik maken en die dit nu ontnomen wordt. Het is een officiele feature die bewust door Sony was ingebouwd, geen hack. Bovendien heeft Sony niet al te lang geleden verklaard de functie niet van de PS3 Fat te verwijderen. Nu doet men dat toch. In de politiek heet dat kiezersbedrog, hier heet dat minachting van je klanten.
voorlopig niet, maar downgraden zou je nog steeds niet online kunnen. Dus kijk in dit topic, heb eerder een manier gepost hoe je voorlopig kunt voorkomen dat je de nieuwste firmware nodig hebt om online te kunnen gamen.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:19:
Ik heb een vraagje. Ik vind het echt kut wat Sony doet met firmware 3.21 . Ik heb voor de Linux functie betaald en zij ontnemen mij dat. Wat nog rotter is, is het feit dat ik niet online kan als ik 3.21 niet installeer. Mijn vraag is dus: Kan ik na de installatie van 3.21 op een of andere manier de firmware 'downgraden' ? Dus een oudere firmware erop zetten?
Mag dit eigenlijk wel wat Sony doet? Is er iemand die hier kennis over heeft (juridisch) ?
Los ervan of het wel of niet mag (wat overigens totaal niks uit maakt omdat Sony het toch heeft gedaan), vind ik het zeer begrijpelijk dat het gebeurd als door de feature de kopieerbeveiliging langer in stand gehouden word.
Daarnaast wisten we allemaal al dat Sony dit soort dingen deed, doet en gaat doen in de toekomst. De fans/klanten worden veelvuldig een oor aangenaaid door dit soort bedrijven (niet beperkt tot Sony). Als consument kun je maar op één manier je ongenoegen uiten en dat is door koopgedrag.
Niet er mee eens? Dan koop je toch niks meer van het PlayStation merk. Toegegeven, alleen bereik je weinig maar als iedereen zo denkt...
Daarnaast, gebruik je de functie wel of ben je gewoon aan het zeuren om te zeuren?
Daarnaast wisten we allemaal al dat Sony dit soort dingen deed, doet en gaat doen in de toekomst. De fans/klanten worden veelvuldig een oor aangenaaid door dit soort bedrijven (niet beperkt tot Sony). Als consument kun je maar op één manier je ongenoegen uiten en dat is door koopgedrag.
Niet er mee eens? Dan koop je toch niks meer van het PlayStation merk. Toegegeven, alleen bereik je weinig maar als iedereen zo denkt...
Lijkt me logisch dat wanneer Sony een update verplicht dat jij dan niet op legale manieren kan downgraden. Je kan natuurlijk een nieuwe PS3 kopen en hopen dat die wat nu in de winkel ligt de firmware versie nog niet heeft.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:19:
Daarnaast, gebruik je de functie wel of ben je gewoon aan het zeuren om te zeuren?
Het lek is niet te dichten omdat het in het design zit.DCFreak schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:46:
[...]
Als Sony the OtherOS functie verwijderd vanwege een veiligheids lek is dat de wereld op zijn kop. Ze zouden dan het lek behoren te dichten, niet de complete functie verwijderen. Overigens denk ik zelf dat er een andere reden is, namelijk de beperkte ruimte van de flashram (16 MB op de nieuwere modellen). Ze hebben de extra ruimte wat dit oplevert waarschijnlijk nodig voor ondersteuning van 3D en move-controller functies.
[ Voor 55% gewijzigd door AvanCade op 03-04-2010 16:42 ]
"Volgens mij bij de eindbaas"... het is vrij obvious hoor, dat het "de eindbaas" is. Bij twijfel is het vast niet DE eindbaas.SToRM666 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:42:
Ik vind de hele discussie onderhand wel al tenenkrommend eigenlijk
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Om het even, maar wel veel gezeik lees ik hier zeg. Loop niet zo te zeuren over een firmware en leg je er gewoon bij neer dat je je spellen moet kopen. Gedoe om niks.
Bevalt het niet? Dan verkoop je je ps3 toch lekker?
Wees blij dat er uberhaupt nog iets wordt gedaan om het branden van spellen tegen te gaan.

Wees blij dat er uberhaupt nog iets wordt gedaan om het branden van spellen tegen te gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door PcManiaxx op 03-04-2010 16:55 ]
Was bijna bang dat firmware update 3.2.1 mijn PS3 omzeep had geholpen.
Na de update werd mijn controller niet meer herkend ofzo (Zowel draadloos als via USB), ik kon alleen rondje gebruiken om de update te annuleren, en daarna weer rondje om het annuleren te annuleren
Ook mijn PS3 remote deed niets, dus ik kon geen kruisje drukken om verder te gaan, en een reset had geen effect. Gelukkig heb ik uiteindelijk via een USB keyboard de update kunnen uitvoeren... Eng
Na de update werd mijn controller niet meer herkend ofzo (Zowel draadloos als via USB), ik kon alleen rondje gebruiken om de update te annuleren, en daarna weer rondje om het annuleren te annuleren
Ook mijn PS3 remote deed niets, dus ik kon geen kruisje drukken om verder te gaan, en een reset had geen effect. Gelukkig heb ik uiteindelijk via een USB keyboard de update kunnen uitvoeren... Eng
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb ik sinds de laatste twee-drie updates ook last van. Eerste keer deed mijn controller het niet meer, en de laatste twee keren de PS3 remote. Wel alles weer aan de praat gekregen: controller gewoon met USB aansluiten en dan het reset-knopje aan de achterkant indrukken. En de PS3 Remote gewoon op de manier hoe je deze aan moet melden in het menu (dus met rondje en enter vast houden of zo). Laatste update zal de PS3 Remote wel weer hebben "gesloopt" want de controller doet het nogNakebod schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:57:
Was bijna bang dat firmware update 3.2.1 mijn PS3 omzeep had geholpen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Langer is in dit geval kort, denk ik. De Hypervisor-code is inmiddels verspreid. Een hack is een kwestie van tijd, of Sony de features van de PS3 nu inperkt of niet. De geest is uit de fles.AvanCade schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:38:
Los ervan of het wel of niet mag (wat overigens totaal niks uit maakt omdat Sony het toch heeft gedaan), vind ik het zeer begrijpelijk dat het gebeurd als door de feature de kopieerbeveiliging langer in stand gehouden word.
Dat wist ik dus niet. Erewoord (de PS3 is mijn eerste Sony console). Maar ik ben nu wel benieuwd: op welke manier heeft Sony dit nog meer gedaan? Tell me.Daarnaast wisten we allemaal al dat Sony dit soort dingen deed, doet en gaat doen in de toekomst.
Ooit gehoord van het fenomeen Class Action Lawsuit?Als consument kun je maar op één manier je ongenoegen uiten en dat is door koopgedrag.
Zo denkt Sony dus ook. En dat is wat ik o.a. bedoel met het minachten van je klanten.Niet er mee eens? Dan koop je toch niks meer van het PlayStation merk. Toegegeven, alleen bereik je weinig maar als iedereen zo denkt...
Ah, dan is het dus een featureHet lek is niet te dichten omdat het in het design zit.
Dit gaat helemaal niet over wel of niet spellen kopen.PcManiaxx schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:53:
Om het even, maar wel veel gezeik lees ik hier zeg. Loop niet zo te zeuren over een firmware en leg je er gewoon bij neer dat je je spellen moet kopen. Gedoe om niks.![]()
Ik vind het wel ten zeerste bevreemdend om te zien hoe gemakkelijk consumenten hun features (mogelijkheden) laten afpakken door bedrijven (Apple, Sony, Microsoft etc.). Ook bemerk ik een bepaalde bevooroordeling voor bepaalde bedrijven waardoor dat nog veel gemakkelijker gaat. Het zou een leuk promotieonderzoek zijn voor een psychologie of commercieel student naar de achtergrond van dit fenomeen.
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Maar jij hebt het zo te lezen over het stuk ná de update. Zover kwam ik niet, ik zat in een update loop vast.FeaR1986 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:02:
[...]
Heb ik sinds de laatste twee-drie updates ook last van. Eerste keer deed mijn controller het niet meer, en de laatste twee keren de PS3 remote. Wel alles weer aan de praat gekregen: controller gewoon met USB aansluiten en dan het reset-knopje aan de achterkant indrukken. En de PS3 Remote gewoon op de manier hoe je deze aan moet melden in het menu (dus met rondje en enter vast houden of zo). Laatste update zal de PS3 Remote wel weer hebben "gesloopt" want de controller doet het nog
Na de firmware download gaat hij installeren, dan reboot de PS3 op een gegeven moment, en normaal is hij dan volgens mij klaar als ik het goed heb. Echter moest ik toen nog op accept klikken, wat dus "niet" ging.
Nu hij wel door de update procedure is werken zowel de controller als de remote weer prima.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je loopt op de zaken vooruit. Op dit moment kun je geen gekopieerde spellen spelen op de PS3. En ik doe ook niet moeilijk over het kopen van spellen (zie deze post). Integendeel: ik keur illegaal kopieren af. Het gaat mij erom dat ik betaald heb voor een bepaalde, geadverteerde, functionaliteit, die Sony mij, zonder enige compenstatie, weer afneemt.PcManiaxx schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:53:
Om het even, maar wel veel gezeik lees ik hier zeg. Loop niet zo te zeuren over een firmware en leg je er gewoon bij neer dat je je spellen moet kopen. Gedoe om niks.
Die opmerking maakt je enorm chantabel, besef je dat? Bevalt het niet dat Audi bij de volgende servicebeurt een snelheidsbegrenzer in je auto monteert? Dan verkoop je hem toch lekker? Bevalt het niet dat dat je hypotheekverstrekker eenzijdig de regels verandert in jouw nadeel? Dan verkoop je je huis toch lekker? Bevalt het niet dat je partner je bedriegt met een ander? Dan ruil je haar (v/m) toch lekker in voor een ander?Bevalt het niet? Dan verkoop je je ps3 toch lekker?
Dat zal het niet tegengaan. De hypervisor-code ligt inmiddels op straatinternet. Het is (helaas) een kwestie van tijd voordat er illegaal gekopieerde games gespeeld zullen kunnen worden. Of je nu Linux op een PS3 kunt draaien, of niet.Wees blij dat er uberhaupt nog iets wordt gedaan om het branden van spellen tegen te gaan.
de vergelijking met de automotive industrie is wel heel leuk.
stel dat een fabrikant de dealers opdracht geeft om bij de eerste de beste beurt de tank aan te passen
omdat de fabrikant denkt dat misschien mensen met een hummer alleen bij de tango gaat tanken ipv texaco/shell en dit onschadelijk wilt maken
doe je de beurt niet dan krijg je ook geen onderhoud meer van de fabrikant en kan je ook geen benzine meer tanken bij andere dan shell
beurt -->software update
hummer =Fat PS3 (slims hebben er geen last van)
tango = copieen
tanken shell/esso= minimale firmware verplichting bij software
dan staat de hele politieke wereld op zijn/haar achterpoten en wordt dit binnen een dag teruggedraaid
de enige die nog wat ballen had om hier melding van te maken was de BBC.
de rest van het "gewone nieuws" is alleen weer druk met de ifail
stel dat een fabrikant de dealers opdracht geeft om bij de eerste de beste beurt de tank aan te passen
omdat de fabrikant denkt dat misschien mensen met een hummer alleen bij de tango gaat tanken ipv texaco/shell en dit onschadelijk wilt maken
doe je de beurt niet dan krijg je ook geen onderhoud meer van de fabrikant en kan je ook geen benzine meer tanken bij andere dan shell
beurt -->software update
hummer =Fat PS3 (slims hebben er geen last van)
tango = copieen
tanken shell/esso= minimale firmware verplichting bij software
dan staat de hele politieke wereld op zijn/haar achterpoten en wordt dit binnen een dag teruggedraaid
de enige die nog wat ballen had om hier melding van te maken was de BBC.
de rest van het "gewone nieuws" is alleen weer druk met de ifail
niets bijzonders
Ehm... ik weet niet hoe JIJ in elkaar zit, maar als zij mij besodemieterd dan donder ik haar inderdaad wel per direct uit m'n leven ja.BamSlam_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:54:
[...]
...Bevalt het niet dat je partner je bedriegt met een ander? Dan ruil je haar (v/m) toch lekker in voor een ander?
[...]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Hallo. Ik heb een probleem.
Iedereen hier weet waarschijnlijk al dat de ps3 alleen externe harde schijven leest die in FAT32 zijn geformatteerd en dat hier enkel bestanden op kunnen die niet groter zijn dan 4gb.
Maar ik heb ergens gelezen dat er een programma bestaat waarmee je een externe harde schijf kan formatteren naar FAT32 waar er wel bestanden op kunnen groter dan 4gb. Alleen weet ik de naam niet meer of waar ik dat gelezen heb.
Weet iemand hier iets meer over? Sorry als het hier al ergens staat maar heb het niet gevonden.
Iedereen hier weet waarschijnlijk al dat de ps3 alleen externe harde schijven leest die in FAT32 zijn geformatteerd en dat hier enkel bestanden op kunnen die niet groter zijn dan 4gb.
Maar ik heb ergens gelezen dat er een programma bestaat waarmee je een externe harde schijf kan formatteren naar FAT32 waar er wel bestanden op kunnen groter dan 4gb. Alleen weet ik de naam niet meer of waar ik dat gelezen heb.
Weet iemand hier iets meer over? Sorry als het hier al ergens staat maar heb het niet gevonden.
Verwijderd
Hey mensen, ik heb een klein probleempje met mijn PS3 Slim.
Ik heb hem van de week gekocht, en op mijn studentenkamer werkt alles perfect, nu dacht, ik neem hem even mee naar mijn ouders hun huis, om daar samen met mijn zusje ook even erop te spelen. Alleen nu krijg ik geen goed signaal door van de PS3 naar de tv, op mijn studentenkamer heb ik hem via HDMI aangesloten met als instelling 1080p, alleen op de tv van mijn ouders werkt dat niet, aangezien die tot max 1080i gaat (dat kan mijn zusje zien door haar Xbox360), maar nu de vraag; hoe kan ik de instellingen van de PS3 veranderen, als ik geen beeld heb en dus niks zie? Is er ergens een instelling of iets te vinden waardoor die terugschakelt?
Bij voorbaat dank.
Ik heb hem van de week gekocht, en op mijn studentenkamer werkt alles perfect, nu dacht, ik neem hem even mee naar mijn ouders hun huis, om daar samen met mijn zusje ook even erop te spelen. Alleen nu krijg ik geen goed signaal door van de PS3 naar de tv, op mijn studentenkamer heb ik hem via HDMI aangesloten met als instelling 1080p, alleen op de tv van mijn ouders werkt dat niet, aangezien die tot max 1080i gaat (dat kan mijn zusje zien door haar Xbox360), maar nu de vraag; hoe kan ik de instellingen van de PS3 veranderen, als ik geen beeld heb en dus niks zie? Is er ergens een instelling of iets te vinden waardoor die terugschakelt?
Bij voorbaat dank.
Het is vrij lullig voor de mensen die OtherOS gebruiken op de ps3, maar de update die ze uitvoeren lijkt me vrij aardig juridisch gedekt te zijn...
Aldus playstation blog. Je hoeft niet te updaten, je kan dan alleen functies niet meer gebruiken die van de laatste update voorzien zijn.* Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network, such as online features of PS3 games and chat
* Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.21 or later
* Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
* Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.21 or later
de aankop ingedrukt houden.... dan hoor je het eerste piepje (dat de ps3 aangaat).... echter houd je de knop ingedrukt en wacht je tot je 2of3 piepjes hoort en dan laat je de knop los.... dan krijg je default settings (althans dan denk ik)Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:32:
Hey mensen, ik heb een klein probleempje met mijn PS3 Slim.
Bij voorbaat dank.
Juridisch mischien wel, moreel niet.matz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:34:
Het is vrij lullig voor de mensen die OtherOS gebruiken op de ps3, maar de update die ze uitvoeren lijkt me vrij aardig juridisch gedekt te zijn...
Ja, en als Audi een snelheidbegrenzer monteert donder ik dat ding ook uit mijn leven. I rest my case.spaceboy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:10:
Ehm... ik weet niet hoe JIJ in elkaar zit, maar als zij mij besodemieterd dan donder ik haar inderdaad wel per direct uit m'n leven ja.

[ Voor 38% gewijzigd door BamSlam_ op 03-04-2010 19:23 ]
nm
[ Voor 161% gewijzigd door Gusev op 03-04-2010 20:16 ]
Swiss army tool. Die kan mijn externe hdd van 320gb formatteren naar een disk van 200gb in FAT32Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:15:
Hallo. Ik heb een probleem.
Een maand langer de beveiliging in stand houden kan het waard zijn voor Sony.BamSlam_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:03:
[...]
Langer is in dit geval kort, denk ik. De Hypervisor-code is inmiddels verspreid. Een hack is een kwestie van tijd, of Sony de features van de PS3 nu inperkt of niet. De geest is uit de fles.
[...]
Dat wist ik dus niet. Erewoord (de PS3 is mijn eerste Sony console). Maar ik ben nu wel benieuwd: op welke manier heeft Sony dit nog meer gedaan? Tell me.
[...]
Ooit gehoord van het fenomeen Class Action Lawsuit?
[...]
Zo denkt Sony dus ook. En dat is wat ik o.a. bedoel met het minachten van je klanten.
[...]
Ah, dan is het dus een feature
Sony heeft mensen vaker genaaid in het verleden, het meest recente voorbeeld dat ik kan bedenken is BC.
Class Action Lawsuit helpt je niet de functie terug te krijgen. Daarnaast geef ik zo'n rechtzaak ook nul kans. Bovendien, wie uit Nederland of dit forum doet daar aan mee? Niemand. Gewoon groot praten en vervolgens God of War 3 kopen.
En dat het niet te fixen is ligt aan het design van de playstation 3. Dan moeten ze hardware gaan vervangen. En gezien de nieuwe generatie over een jaar of 3 al zal gaan komen (gok ik), zullen ze daar geen energie meer in stoppen. Dan brengen ze toch lekker de nieuwe generatie een jaar eerder uit. Daarnaast zorgt piracy (waar hebt voor gebruikt gaat worden) wel voor een console-verkoop boost.
Met die feature zijn ze nooit uitdrukkelijk naar buiten getreden (in advertentieteksten of iets dergelijks). Het was simpelweg een feature die ze ergens in de software hadden zitten. Nu blijkt dat men die feature (mogelijk) misbruikt, is het niet zo gek dat ze het eruit slopen. Het belang voor Sony dat de beveiliging in orde is, is veel groter dan een zeer klein groepje mensen die de feature op de manier gebruikt waarvoor ze het oorspronkelijk ingebouwd hebben. Die groep zal nog geen 1% van de kopers zijn. Wanneer games te kopiëren zijn lijden ze veel meer schade.
Ik ben een casual gamer... heb een PS3 en speel af en toe een game. Ik heb iets van 12 PS3 games. Vind het niet erg om die netjes te kopen. Verder gebruik ik de PS3 regelmatig om films af te spelen via PS3 Media Server. Een ander OS erop zetten ben ik niet van plan. Kortom; die update boeit mij niet. En ik denk dat 99% van de PS3 eigenaren er net zo over denkt. Die missen het niet.
Het is lullig voor de mensen die het wel gebruiken, maar zoals altijd lijden de goede onder de slechte.
Ik ben een casual gamer... heb een PS3 en speel af en toe een game. Ik heb iets van 12 PS3 games. Vind het niet erg om die netjes te kopen. Verder gebruik ik de PS3 regelmatig om films af te spelen via PS3 Media Server. Een ander OS erop zetten ben ik niet van plan. Kortom; die update boeit mij niet. En ik denk dat 99% van de PS3 eigenaren er net zo over denkt. Die missen het niet.
Het is lullig voor de mensen die het wel gebruiken, maar zoals altijd lijden de goede onder de slechte.
Dagknaller heeft vandaag een 80GB PS3 voor 209 euro inlc bezorging.
Voor de mensen die het niet kennen het is net zon site als Ibood en 1dayfly.
http://www.dagknaller.nl/
Als je niet update kun je niet aleen geen nieuwe functies gebruiken (de update voegt niets toe, dus software die die update echt nodig heeft zal ook zeldzaam zijn), je kunt ook een hoop dingen die je voorheen kon niet meer doen. Online gamen is verleden tijd, vidzone werkt niet meer, je hebt geen toegang meer tot de playstation store, dus geen nieuwe nummers meer in singstar of downloadable content voor andere games en ook geen mogelijkheid meer om je psn tegoed nog uit te geven. En ook geen contact (messaging, voice chat, playstation home, etc) meer met je playstation-vrienden. En (volgens Sony, maar dat heb ik nog niet kunnen vaststellen) blu-ray films die een internetverbinding vereisen zullen niet meer spelen.matz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:34:
Je hoeft niet te updaten, je kan dan alleen functies niet meer gebruiken die van de laatste update voorzien zijn.
(Wat wel blijft werken is de webbrowser, online cd database en de nos-journaals.)
Door niet te updaten raak je wel degelijk een hoop kwijt.
Je wordt gewoon voor de keuze gezet: Linux of Playstation Netwerk.
Onzin, die feature schijnt zelf gebouwd te zijn om IBM te behagen en om het apparaat in te kunnen voeren als PC ipv console. Sony heeft vele pagina's gewijd aan hoe je het kunt gebruiken, er bestaan tientallen linux distributies en de ps3 is zelfs opgenomen in de linux kernel. Je doet het af alsof het een of ander onbenullig itempje in het menu is, maar het is een behoorlijk stuk functionaliteit dat weggenomen wordt. Het staat welliswaar niet op de doos, (daar staat wel meer niet op) maar dit is niet iets wat ze stil hebben gehouden.Tom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:39:
Met die feature zijn ze nooit uitdrukkelijk naar buiten getreden (in advertentieteksten of iets dergelijks). Het was simpelweg een feature die ze ergens in de software hadden zitten.
Sony heeft ook nooit geadverteerd dat je zelf de harddisk kunt vervangen of dat je je foto's of dvd's kunt bekijken op een ps3. Dus dat mogen ze ook zomaar wegdoen wat jou betreft?
BMW adverteert ook niet dat er een bijrijdersstoel in hun auto's zit. Dus mag BMW die stoel gewoon weg komen halen als blijkt dat bijrijders-airbag hapert?
Maar je hoeft de stoel niet te laten verwijderen, maar dan krijg je nieuwe banden meer. Aan jou de keuze.
[ Voor 35% gewijzigd door Roland684 op 03-04-2010 20:08 ]
Ik ben het volkomen met je eens. Je vergeet natuurlijk wel een groep welke "principieel" niet update.Tom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:39:
Met die feature zijn ze nooit uitdrukkelijk naar buiten getreden (in advertentieteksten of iets dergelijks). Het was simpelweg een feature die ze ergens in de software hadden zitten. Nu blijkt dat men die feature (mogelijk) misbruikt, is het niet zo gek dat ze het eruit slopen. Het belang voor Sony dat de beveiliging in orde is, is veel groter dan een zeer klein groepje mensen die de feature op de manier gebruikt waarvoor ze het oorspronkelijk ingebouwd hebben. Die groep zal nog geen 1% van de kopers zijn. Wanneer games te kopiëren zijn lijden ze veel meer schade.
Daarnaast update ik persoonlijk voorlopig ook niet, Zerogame Project FTW
Die gast die het project heeft opgezet heeft dit zelf op zijn site geschreven en daar ben ik het helemaal mee eens:
Beetje jammer, dat project is iig *closed*I'm unsure what to do. I just feel like we've been kicked in the face because one random guy decided to hack their machine... so the rest of us using it properly get screwed.
I'm sorry, guys. I really, really am.
nm^2
[ Voor 99% gewijzigd door Gusev op 03-04-2010 20:16 ]
Geloof jij hem op zijn blauwe oogjes?Gusev schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:29:
Een of andere gast heeft een server opgezet (hij zegt overigens dat ie alleen het aantal requests naar zijn webserver kan tracen en geen andere persoonlijke shit...)
Je schrijft dit om 19:46. Uren geleden was deze aanbieding al uitverkocht...Deadsy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:46:
Dagknaller heeft vandaag een 80GB PS3 voor 209 euro inlc bezorging.
De OtherOS feature stond gewoon in de handleiding beschreven, dus dat lijkt mij een redelijk openbare uiting van Sony. Nu suggeren sommige dat als je zoveel belang hecht aan linux op je ps3, dat je dan maar niet moet updaten. Het probleem daarvan is natuurlijk dat je dan andere (geadverteerde) features gaat missen zoals psn, online play en nog het ergste; je kan niet eens meer je betaalde content opnieuw downloaden mocht je de harddisk wisselen of crashen. Ook zullen toekomstige spellen die gewoon op blu-ray staan niet meer werken, waardoor het apparaat als spelcomputer vrijwel waardeloos is geworden.Tom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:39:
Alles bij elkaar genomen heb je geen andere keuze dan updaten, want de nadelen van niet updaten wegen voor de meesten zwaarder dan de voordelen. Altijd jammer als je geen vrije keuze hebt.
Overigens vind ik het beveiligings argument echt een probleem van Sony, niet van haar klanten die betaald hebben voor een product *met* de optie om linux te installeren en *met* de optie om van psn gebruik te maken. Ik vind het vaag dat zo weinig mensen hier belang hechten aan hun rechten en alles beoordelen vanuit het standpunt of ze er op dit moment voor- of nadeel bij hebben.
Bedenk; nu zijn het anderen die nadeel hebben bij het verwijderen van OtherOS, straks ben jij het die nadeel heeft als Sony een feature verwijderd die je vaak gebruikt.
+1! Perfect verwoord..DCFreak schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:18:
[...]
De OtherOS feature stond gewoon in de handleiding beschreven, dus dat lijkt mij een redelijk openbare uiting van Sony. Nu suggeren sommige dat als je zoveel belang hecht aan linux op je ps3, dat je dan maar niet moet updaten. Het probleem daarvan is natuurlijk dat je dan andere (geadverteerde) features gaat missen zoals psn, online play en nog het ergste; je kan niet eens meer je betaalde content opnieuw downloaden mocht je de harddisk wisselen of crashen. Ook zullen toekomstige spellen die gewoon op blu-ray staan niet meer werken, waardoor het apparaat als spelcomputer vrijwel waardeloos is geworden.
Alles bij elkaar genomen heb je geen andere keuze dan updaten, want de nadelen van niet updaten wegen voor de meesten zwaarder dan de voordelen. Altijd jammer als je geen vrije keuze hebt.
Overigens vind ik het beveiligings argument echt een probleem van Sony, niet van haar klanten die betaald hebben voor een product *met* de optie om linux te installeren en *met* de optie om van psn gebruik te maken. Ik vind het vaag dat zo weinig mensen hier belang hechten aan hun rechten en alles beoordelen vanuit het standpunt of ze er op dit moment voor- of nadeel bij hebben.
Bedenk; nu zijn het anderen die nadeel hebben bij het verwijderen van OtherOS, straks ben jij het die nadeel heeft als Sony een feature verwijderd die je vaak gebruikt.
Amen!DCFreak schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:18:
[...]
De OtherOS feature stond gewoon in de handleiding beschreven, dus dat lijkt mij een redelijk openbare uiting van Sony. Nu suggeren sommige dat als je zoveel belang hecht aan linux op je ps3, dat je dan maar niet
...
[ Voor 48% gewijzigd door BamSlam_ op 03-04-2010 20:33 ]
Zijn er hier mensen die Afrika / Hakuna Matata hebben en spelen? Het lijkt mij op zich een leuk spel om te relaxen maar ik kom het eigenlijk nergens tegen en zou toch wel wat meer info willen dan de standaard beknopte reviews die je her en der tegen komt. Is het nou echt leuk om te spelen of ben je er (waar ik een beetje bang voor ben) erg snel zat van?
Met plezier las ik trouwens dat Final Fantasy IX naar PSN komt! Een erg leuke game die ik veel gespeeld heb. Ik ben benieuwd of de graphics nog een overhaul krijgen. Hoe is dat eigenlijk met de andere PSX games op PSN?
Met plezier las ik trouwens dat Final Fantasy IX naar PSN komt! Een erg leuke game die ik veel gespeeld heb. Ik ben benieuwd of de graphics nog een overhaul krijgen. Hoe is dat eigenlijk met de andere PSX games op PSN?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als je een die hard fotograaf bent is 'ie leuk. Het draait uiteindelijk om het maken van foto's van de Afrikaanse fauna. Door de opdrachten goed uit te voeren verdien je geld en kun je betere apparatuur aanschaffen. De game is erg repetitief: met de auto ergens heen crossen en foto's maken. Grafisch is het allemaal prachtig uitgevoerd, de dieren zien er prachtig uit en zijn prima geanimeerd. Maar je moet dus echt van fotograferen houden, anders raad ik je dit spel af.Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:38:
Zijn er hier mensen die Afrika / Hakuna Matata hebben en spelen? Het lijkt mij op zich een leuk spel om te relaxen maar ik kom het eigenlijk nergens tegen en zou toch wel wat meer info willen dan de standaard beknopte reviews die je her en der tegen komt. Is het nou echt leuk om te spelen of ben je er (waar ik een beetje bang voor ben) erg snel zat van?
Het zijn de old-school gfx, dus niet te dicht bij je tv zitten als je een ps1-game speelt want dan krijg je een pixel-migraineBor de Wollef schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:38:
Natuurlijk, maar het blijft een extratje. Uiteindelijk is de PS3 een spelcomputer met multimediamogelijkheden. Zo hebben ze het op de markt gezet. Niet als een Linux computer. Uiteindelijk is het een afweging die Sony moet maken; of mogelijk een slechte beveiliging (en gekopieerde games) of een feature eruit halen waar maar een hele kleine groep gebruik van maakt. Volgens mij maakt Sony al sinds de introductie (of tot een paar maanden terug) verlies op de console zelf en moet het geld uit de games komen, dan is de keus natuurlijk snel gemaakt door een kleine groep te benadelen.DCFreak schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:18:
[...]
De OtherOS feature stond gewoon in de handleiding beschreven, dus dat lijkt mij een redelijk openbare uiting van Sony.
Ik vind ook wel dat je gelijk hebt dat het not done is om zomaar features weg te halen, maar de mensen die hier hoog van de toren blazen moeten ook weten dat ze maar tot een hele kleine groep behoren die er last van hebben en het een logisch gevolg is van de hack.
Welnee, de PS3 is een Linux-bak met multimediamogelijkheden en als extraatje kun je er nog wat games op draaien ookTom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:56:
[...]
Natuurlijk, maar het blijft een extratje. Uiteindelijk is de PS3 een spelcomputer met multimediamogelijkheden.
But seriously... de Other OS-optie is doelbewust door de fabrikant aangebracht. Hem dan zomaar intrekken vind ik niet kunnen. Als het nou een hack van een handige Harry was geweest OK, maar dit kan echt nietl.
En daar ben ik het dus fundamenteel met je oneens. Omdat er een kleine minderheid is die van een door de fabrikant aangebrachte feature gebruik maakt moet die dus maar niet zeuren? Op zijn minst lijkt enige compensatie door Sony voor het gemis me op zijn plaats.maar de mensen die hier hoog van de toren blazen moeten ook weten dat ze maar tot een hele kleine groep behoren die er last van hebben en het een logisch gevolg is van de hack.
[ Voor 29% gewijzigd door BamSlam_ op 03-04-2010 21:30 . Reden: grammatica ]
Ik heb FF9 hier ook origineel staan maar mijn PSOne zit al lang en breed in een doos op zolder. Jammer dat er niets met de graphics word gedaan. Is er wel een optie om te resizen oid want anders beloofd het idd een pixel migraine feest te worden.-RazieL- schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:53:
[...]
Het zijn de old-school gfx, dus niet te dicht bij je tv zitten als je een ps1-game speelt want dan krijg je een pixel-migraineZelf heb ik FF9 hier origineel staan, anders had ik er ook erg naar uitgekeken.
Je kan op alle ps3's (en ps2's) ook ps1-games spelen he. Een ps1 heb ik al heel lang niet meer. Er zijn wel een paar verschillende standen. Ik geloof original, full-screen en 4:3 ofzo. In 't begin is 't wel even schrikken, maar niet te dichtbij zetten en dan wennen de gfx heel snel. Ik heb zelf op de ps3 al een x heart of darkness uitgespeeld. vond ik altijd een geweldig spel, maar ik had 'm nooit helemaal uitgespeeld. Nu eindelijk wel
Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht , stupid-RazieL- schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:24:
Je kan op alle ps3's (en ps2's) ook ps1-games spelen he.

LET OP: ALLEEN PS3 GAMES (NON PSN) TELLEN MEE
Poll: Hoeveel (non PSN) games heb jij?
• 1 - 5
• 6 -10
• 11 - 15
• 16-20
• 21 +
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-04-2010 11:16 ]
je kan je graphics inderdaad een beetje oppoetsen (was op de ps2 zelfs al mogelijk), maar dan komen sommige zaken nogal blurry over. Dan heb ik toch liever de scherpe psx graphics.
*edit* ik ga mijn games echt niet tellen, ik kom gemakkelijk over de honderd uit
*edit* ik ga mijn games echt niet tellen, ik kom gemakkelijk over de honderd uit
[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 03-04-2010 21:34 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat is dan 21 + en een behoorlijk kapitaalBoeboe schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:33:
Verwijderd
dan kies je toch 21+Boeboe schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:33:
je kan je graphics inderdaad een beetje oppoetsen (was op de ps2 zelfs al mogelijk), maar dan komen sommige zaken nogal blurry over. Dan heb ik toch liever de scherpe psx graphics.
Ik vind psx games niet mooi en niet echt fijn spelen op een full hd scherm, ik speel ze altijd op mijn psp, daar komen ze beter tot hun recht. En binnenkort FF9 op mijn psp
Wat in het nadeel van Sony werkt want Sony's verdienste liggen bij verkochte spellen. Ze maken verlies op de PS3 zelf.Daarnaast zorgt piracy (waar hebt voor gebruikt gaat worden) wel voor een console-verkoop boost.
wat een paniek de laatste tig pagina's
Nouhja ik maak me er niet druk om, gebruikte de other OS functie niet en was ook niet van plan hem ooit te gebruiken, kan me ook bijna niet voorstellen dat er echt mensen zijn die het serieus gebruikten... lijkt me echt zo'n feature die leuk is om eens te proberen als je into linux bent maar vervolgens nooit echt gaat gebruiken.
Beveiligign staat bij mij ook voorop, voor zover ik weet is het nog nooit gelukt een gekopieerde game op de PS3 te spelen (of heb ik iets gemist?) en dat moet zo blijven ook, is voor mij een van DE pluspunten van de PS3 ten opzichte van de andere consoles.
Nouhja ik maak me er niet druk om, gebruikte de other OS functie niet en was ook niet van plan hem ooit te gebruiken, kan me ook bijna niet voorstellen dat er echt mensen zijn die het serieus gebruikten... lijkt me echt zo'n feature die leuk is om eens te proberen als je into linux bent maar vervolgens nooit echt gaat gebruiken.
Beveiligign staat bij mij ook voorop, voor zover ik weet is het nog nooit gelukt een gekopieerde game op de PS3 te spelen (of heb ik iets gemist?) en dat moet zo blijven ook, is voor mij een van DE pluspunten van de PS3 ten opzichte van de andere consoles.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als je al zo'n 13 jaar games koopt valt dat reuze mee hoorBor de Wollef schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:44:
[...]
Dat is dan 21 + en een behoorlijk kapitaal
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb in Singapore de Koreaanse Hakuna Matata (full English) gekocht. Het is een prachtige game maar je hebt er wel heel veel geduld voor nodig. Een hele unieke game ervaring. Graphics en besturing is in orde. Er is helaas geen Trophy support, iets dat Afrika (US) wel heeft. Een update voor Hakuna Matata zie ik voorlopig nog niet verschijnen.Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:38:
Lekker!
Ik zit toevallig even de blog van Geohot te bekijken en een aantal minuten geleden heeft ie dit gepost:
Het lijkt erop dat ie het opgeeft? Of misschien dat het iemand is die onder zijn naam een nep-post doet of iets dergelijks...Hello All,
I have finally concluded my analysis on firware 3.21, and have decided NOT to continue further work on developing custom firmware.
More information tommorow.
http://geohotps3.blogspot...ate.html#comment-43116949
[ Voor 45% gewijzigd door SToRM666 op 04-04-2010 01:24 ]
Motorstorm is nog best pittig, zeker omdat je geen moeilijkheidsgraad kan kiezen... 
Maar ach, na een avondje hard racen en je heel erg frustreren omdat je steeds net niet eerste wordt door te snelle inhalers.... win je met geluk een race op een avondje
Schiet niet erg op dus, maar zo blijft t wel langer leuk.
100 % savegames kan je downloaden van internet, maar dan is de lol er meteen vanaf toch, hoef je zelf niets meer te unlocken...
Ben nog op zoek naar Uncharted 2 (nieuw of 2ehands) voor een leuk prijsje. 30 euro vind ik helaas al te veel voor een PS3 spel tegenwoordig
(alle spellen die ik heb kosten 17 euro of minder)
Maar ach, na een avondje hard racen en je heel erg frustreren omdat je steeds net niet eerste wordt door te snelle inhalers.... win je met geluk een race op een avondje
100 % savegames kan je downloaden van internet, maar dan is de lol er meteen vanaf toch, hoef je zelf niets meer te unlocken...
Ben nog op zoek naar Uncharted 2 (nieuw of 2ehands) voor een leuk prijsje. 30 euro vind ik helaas al te veel voor een PS3 spel tegenwoordig
Ik gok op een neppost, je kunt namelijk gewoon een naam invullen en anders had hij dit wel als UPDATE in de beginpost gezet.SToRM666 schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:13:
Ik zit toevallig even de blog van Geohot te bekijken en een aantal minuten geleden heeft ie dit gepost:
[...]
Het lijkt erop dat ie het opgeeft? Of misschien dat het iemand is die onder zijn naam een nep-post doet of iets dergelijks...
Dit topic is gesloten.