En object tracking in 3d (dus ook diepte) dus niet? Misschien begrijp je me verkeerd maar ik trek zowel Natal als Move gelijk door te zeggen dat het geevolueerde versies zijn van bestaande ideeen. Schrijf niks af maar verdedig het idee dat MOve een ripoff is en NATAL ineens revolutionair... Dat willen de 360 boys en media je graag laten geloven.
Of het uiteindelijk gaat werken weten we pas in de toekomst, hoewel Natal mij persoonlijk meer aanspreekt omdat het namelijk in combinatie met de gewone controller kan. Ik zie het dan ook mogelijkheden geven voor de hardcore gamer.
Je hebt zeker niet gezien hoe die demonstratie van Move icm een game als socom bestuurbaar maakt? Ik was blij verrast dat je die game kon spelen door de twee controllers gewoon in je hand te houden als een normale controller terwijl je wel mikt met diegene met de trackbal.
Voorbeeld: je kan bij veel games maar enkele skills/moves mappen aan buttons, waardoor je vaak bijhoorlijk gelimiteerd bent, ik kan me voorstellen dat je met korte handbewegingen je meer skills op die manier kan mappen, terwijl je gewoon met je controller blijft spelen.
Sja dat zou mooi zijn maar dat zou dan ook kunnen met move want die heeft ook (2d) lichaamsherkenning. Ik vraag me af of NATAL ook de gewrichten in de vingers mapt. Daarmee zijn ze detail niveau een stuk gedetailleerder.
Het is in elk geval iets ANDERS, laten we eerst even afwachten voor we het afschrijven.
Ik schrijf geen van beide af maar beide zijn evoluties op het bestaande. Ik verdedig de wijze waarop zowel NATAL als Move worden beoordeeld naar vergelijking van bestaande populaire producten.
Voordeel van de Move is dat het kan meeliften met de Wii games, waardoor de casual meuk in elk geval multiplatform wordt gemaakt. Met Natal moet je juist met andere originele ideeen komen omdat de Wii games vaak juist niet geschikt zijn om te porten naar de 360.
Wat ik dus net lees is dat NATAL behoorlijk wat processorpower nodig heeft dat zou zonde zijn en de implementatie in bestaande games beinvloeden. Nu moet ik zeggen dat ik niet zit te wachten op move NATAL games met realistische graphics en juist de Wii poppetje of de avatars van MS heel erg kan waarderen in zulke move-, natal-, wii- games. Dat Sony nu de realistische kan op gaat vind ik geen goed idee want dan gaat iedereen vergelijken en vallen onnatuurlijke bewegingen extra op. Juist de avatar en wii poppetjes geven een extra sjeu aan zulke games... Het blijft leuk en als er es een keer een armpje de verkeerde kant op draait valt het bijna niet op.
Een voordeel voor de 360 vind ik dat de 360 inmiddels op hardwaregebied 1 usb poort voor ligt op de PS3. De usb poort aan de achterkant van de 360 kan je mooi gebruiken voor je camera straks voor NATAL etc. De PS3 eye zal toch via usb moeten worden aangesloten en dan heb je weer zo'n vieze kabel voorlangs je doorgaans zeer strak ogende PS3 systeem lopen. zonde
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop