Bij mij werkte het wel maar gezien de vele reacties hier heb ik het verhaaltje "succes verzekerd" maar even weggehaald. Laat ik maar zeggen dat ik hoop dat mensen die het voor het eerst proberen met mijn post ook een werkende PS3 te krijgen. Het was goed bedoeld hoor, ik heb hierdoor hier een werkende 60 gig-er staan.DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:46:
Nog buiten het feit dat je alles probeert te downplayen en met tips komt die niet werken (resetten van de klok etc) is deze verwijzing naar de algemene voorwaarden en de toevoeging dat ik niet moet zeuren omdat software waar ik voor betaald heb niet werkt, natuurlijk vanuit het perspectief van een Sony klant zeer onvriendelijk.
Als je doelt op de huidige "storing" met het PSN: ja natuurlijk heb ik hier problemen mee. Vooral als je hierdoor savegames, trophies e.d. gaat verliezen. Downloads etc kan je gewoon mogelijk opnieuw downloaden maar mogelijk savedata en trophies kwijt zijn is natuurlijk kudt.Wat ik mij nu afvraag is, waarom redeneer jij op een defensieve wijze vanuit een leverancier standpunt? Heb jij dan geen enkel probleem met de huidige situatie?
Waarom dat nodig is? Omdat dit de manier is om hun eigendommen te kunnen bewaken, dacht dat ik daar duidelijk over was.Waar heb ik geschreven dat ik niet wil inloggen op het PSN? Ik heb alleen geschreven dat ik niet snap waarom dat nodig is.
Nou, feitelijk is het een gevolg van een bepaald idee of werktuig om hun eigendommen (en inkomsten) te bewaken, en daarom staat het niet los. Het op meerdere consoles downloaden van software onder 1 account (die je dan weer kan spelen onder een andere account) is iets wat Sony zelf toestaat. Meer natuurlijk met de gedachte in het achterhoofd om de consument een optie te bieden (tot 4x toe) software nogmaals te downloaden als je je HDD verwisseld of op een andere manier data niet meer bereikbaar maakt. Dat noem ik wel klantvriendelijk ja. Dat consumenten binnen deze regeling creatief omgaan met deze algemene voorwaarden is een gevolg. Een gevolg dat Sony niet direct aanpakt want voorlopig houden geloof ik alle PSN titels die 5 x download regel maar de meer premium games, games die ook op Blu-Ray verkrijgbaar zijn beschermen op deze manier vind ik wel een goede. Je kan immers met 1 blu-ray schijfje ook niet twee ps3 console tegelijkertijd voorzien van games. Nu kan dat middels deze algemene voorwaarde ook niet met jouw gedownloade exemplaar van GT5 prologue. (ik heb hem overigens ook via PSN gekocht dus we hebben dezelfde restrictie)volgens mij staat dat verder los van het aantal verschillende PSN accounts en/of consoles dat die software downloaden en installeren.
Dat staat hierboven.Op je rant over het installeren van software op verschillende accounts ga ik verder maar niet in, omdat ik absoluut niet snap waarom dat een rechtvaardiging zou zijn dat eea niet werkt
Daar kan ik je antwoord op geven, signin via PSN is verplicht voor het spelen van de game. Als PSN eruit ligt kan je niet spelen. Dat Sony moet zorgen dat het PSN online blijft lijkt me duidelijk en dat het nu voor veel gamers niet het geval is is een kwalijke zaak. Maar daar hebben we geloof ik al overeenstemming overop dit moment.
Ik ga de storing die nu gaande is op het PSN ook niet verdedigen, omdat ik dat niet wil en omdat ik dat niet kan. Het was ook niet mijn bedoeling de huidige storing te verdedigen. Sorry als ik je die indruk gaf.Ik verzorg hier een werkende internet verbinding, zodat de door Sony geproduceerde console met de door Sony geproduceerde software met al haar voorwaarden, met de door Sony beheerde server(s) contact kan maken. Dit hele proces wordt blijkbaar verstoort door een fout in een van deze schakels en dat is niet de internet verbinding die ik verzorg.
Denk dat ik het verhaal nu al redelijk vaak herhaald heb. Feit blijft dat als Sony een kopieerbeveiliging inbouwt ze je, als je je software op de juiste manier koopt, natuurlijk wel toegang tot je game moeten geven. Dat door een storing deze mogelijkheid dus afsnijden is een slechte zaak. Maar laten we nou alsjeblieft niet de zielige gamer gaan zitten uithangen. Het PSN is plat en daarmee de mogelijkheid om je legale versie van downloadspellen te valideren, om nou te zeggen dat alles kut is en je je absurd verzet tegen de rechten van een ander is een beetje kortzichtig. In mijn ogen gaan redelijkheid en billijkheid heel erg ver. Ook als de zielige gamer tegenover een multinational staat. Overmacht...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop