Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:46:

Nog buiten het feit dat je alles probeert te downplayen en met tips komt die niet werken (resetten van de klok etc) is deze verwijzing naar de algemene voorwaarden en de toevoeging dat ik niet moet zeuren omdat software waar ik voor betaald heb niet werkt, natuurlijk vanuit het perspectief van een Sony klant zeer onvriendelijk.
Bij mij werkte het wel maar gezien de vele reacties hier heb ik het verhaaltje "succes verzekerd" maar even weggehaald. Laat ik maar zeggen dat ik hoop dat mensen die het voor het eerst proberen met mijn post ook een werkende PS3 te krijgen. Het was goed bedoeld hoor, ik heb hierdoor hier een werkende 60 gig-er staan.
Wat ik mij nu afvraag is, waarom redeneer jij op een defensieve wijze vanuit een leverancier standpunt? Heb jij dan geen enkel probleem met de huidige situatie?
Als je doelt op de huidige "storing" met het PSN: ja natuurlijk heb ik hier problemen mee. Vooral als je hierdoor savegames, trophies e.d. gaat verliezen. Downloads etc kan je gewoon mogelijk opnieuw downloaden maar mogelijk savedata en trophies kwijt zijn is natuurlijk kudt.
Waar heb ik geschreven dat ik niet wil inloggen op het PSN? Ik heb alleen geschreven dat ik niet snap waarom dat nodig is.
Waarom dat nodig is? Omdat dit de manier is om hun eigendommen te kunnen bewaken, dacht dat ik daar duidelijk over was.
volgens mij staat dat verder los van het aantal verschillende PSN accounts en/of consoles dat die software downloaden en installeren.
Nou, feitelijk is het een gevolg van een bepaald idee of werktuig om hun eigendommen (en inkomsten) te bewaken, en daarom staat het niet los. Het op meerdere consoles downloaden van software onder 1 account (die je dan weer kan spelen onder een andere account) is iets wat Sony zelf toestaat. Meer natuurlijk met de gedachte in het achterhoofd om de consument een optie te bieden (tot 4x toe) software nogmaals te downloaden als je je HDD verwisseld of op een andere manier data niet meer bereikbaar maakt. Dat noem ik wel klantvriendelijk ja. Dat consumenten binnen deze regeling creatief omgaan met deze algemene voorwaarden is een gevolg. Een gevolg dat Sony niet direct aanpakt want voorlopig houden geloof ik alle PSN titels die 5 x download regel maar de meer premium games, games die ook op Blu-Ray verkrijgbaar zijn beschermen op deze manier vind ik wel een goede. Je kan immers met 1 blu-ray schijfje ook niet twee ps3 console tegelijkertijd voorzien van games. Nu kan dat middels deze algemene voorwaarde ook niet met jouw gedownloade exemplaar van GT5 prologue. (ik heb hem overigens ook via PSN gekocht dus we hebben dezelfde restrictie)
Op je rant over het installeren van software op verschillende accounts ga ik verder maar niet in, omdat ik absoluut niet snap waarom dat een rechtvaardiging zou zijn dat eea niet werkt
Dat staat hierboven.
op dit moment.
Daar kan ik je antwoord op geven, signin via PSN is verplicht voor het spelen van de game. Als PSN eruit ligt kan je niet spelen. Dat Sony moet zorgen dat het PSN online blijft lijkt me duidelijk en dat het nu voor veel gamers niet het geval is is een kwalijke zaak. Maar daar hebben we geloof ik al overeenstemming over ;) Ik denk ook niet dat Sony erg blij is met deze vergaande softwarefout. Maarja we blijven nu eenmaal afhankelijk van computers
Ik verzorg hier een werkende internet verbinding, zodat de door Sony geproduceerde console met de door Sony geproduceerde software met al haar voorwaarden, met de door Sony beheerde server(s) contact kan maken. Dit hele proces wordt blijkbaar verstoort door een fout in een van deze schakels en dat is niet de internet verbinding die ik verzorg.
Ik ga de storing die nu gaande is op het PSN ook niet verdedigen, omdat ik dat niet wil en omdat ik dat niet kan. Het was ook niet mijn bedoeling de huidige storing te verdedigen. Sorry als ik je die indruk gaf.

Denk dat ik het verhaal nu al redelijk vaak herhaald heb. Feit blijft dat als Sony een kopieerbeveiliging inbouwt ze je, als je je software op de juiste manier koopt, natuurlijk wel toegang tot je game moeten geven. Dat door een storing deze mogelijkheid dus afsnijden is een slechte zaak. Maar laten we nou alsjeblieft niet de zielige gamer gaan zitten uithangen. Het PSN is plat en daarmee de mogelijkheid om je legale versie van downloadspellen te valideren, om nou te zeggen dat alles kut is en je je absurd verzet tegen de rechten van een ander is een beetje kortzichtig. In mijn ogen gaan redelijkheid en billijkheid heel erg ver. Ook als de zielige gamer tegenover een multinational staat. Overmacht... :z

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
OPSLAGHOND schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:28:
[...]

Dit zijn personen die hier normaal gezien (vrijwel) nooit komen. ;)
ok, in dat geval heb je een punt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik was toch niet van plan vandaag iets op de PS3 te doen.
Ik wacht dus wel ff tot morgen met aanzetten.
(heb een 40GB fat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
@ swopdark:

ik begrijp je volgens mij niet helemaal, je zegt dat je 60 gig werkt, maar komt niet op psn? of bedoel je iets anders?!?
want ik heb gedaan wat je zei en kan nu niet meer inloggen, dus bij mij werkt je tip volgens mij niet!

btw- ik kan wel internetten op mn ps3?!? dus echt kapot is ie ook weer niet

[ Voor 14% gewijzigd door Coolsnarf op 01-03-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

EfBe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:59:
Ok, heb getest, en met geen mogelijkheid (met wat voor settings dan ook) krijg ik heavy rain aan de gang, omdat hij de trophy info niet kan syncen.
Wat bedoel je met "niet aan de gang krijgen"? Want ik start net ff eat lead op (die zat er nog in) en ik kom gewoon in 't hoofdmenu. Maar ik heb niet geprobeerd een game te laden.
Toen ik langs dit filmpje scrollde dacht ik serieus ff dat t CGI was. Maar dat ventje is echt zo lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

-RazieL- schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Wat bedoel je met "niet aan de gang krijgen"? Want ik start net ff eat lead op (die zat er nog in) en ik kom gewoon in 't hoofdmenu. Maar ik heb niet geprobeerd een game te laden.
Sommige games werken wel, sommige niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coolsnarf schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:34:
@ swopdark:

ik begrijp je volgens mij niet helemaal, je zegt dat je 60 gig werkt, maar komt niet op psn? of bedoel je iets anders?!?
want ik heb gedaan wat je zei en kan nu niet meer inloggen, dus bij mij werkt je tip volgens mij niet!
Ik heb gedaan wat ik schreef. Niet inloggen op het psn en de datum en tijd aanpassen middels het internet sync optietje. Daarna weer inloggen en mijn 60 gig ps3 geeft netjes mijn vriendenlijst weer. Dat was zo 16.30 dat ik het heb hersteld.

....

okay voor de zekerheid nog een keer dat ding aangedaan: hij logt netjes in en is online. Ik kneep em ff want men vinkje "automatisch inloggen" stond nog uit dus het duurde me te lang. Totdat dat tot me doordrong. en ik handmatig opdracht moest geven om in te loggen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Ik heb gedaan wat ik schreef. Niet inloggen op het psn en de datum en tijd aanpassen middels het internet sync optietje. Daarna weer inloggen en mijn 60 gig ps3 geeft netjes mijn vriendenlijst weer. Dat was zo 16.30 dat ik het heb hersteld.

....

okay voor de zekerheid nog een keer dat ding aangedaan: hij logt netjes in en is online. Ik kneep em ff want men vinkje "automatisch inloggen" stond nog uit dus het duurde me te lang. Totdat dat tot me doordrong. en ik handmatig opdracht moest geven om in te loggen.
hmmm, ik heb exact hetzelfde gedaan, maar pech gehad.....naja mijn vriendin hoor je niet klagen :o

edit- overigens kon ik die internet sync al niet doen omdat ie toen meteen al een error gaf!

[ Voor 6% gewijzigd door Coolsnarf op 01-03-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09

nFo

OPSLAGHOND schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:19:
Er mag een admin ingrijpen, het is duidelijk aan de tags van de posters dat ze alleen maar flames willen uitlokken.
Hoezo ?
Wilde graag even Heavy Rain starten, maar het spel start niet meer.
Dus post ik maar een grappig filmpje over het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 01-03-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nFo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Hoezo ?
Wilde graag even Heavy Rain starten, maar het spel start niet meer.
Dus post ik maar een grappig filmpje over het probleem.
;)

[ Voor 13% gewijzigd door daandegoeiste op 01-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)

[ Voor 100% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-03-2010 20:06 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
:>

[ Voor 115% gewijzigd door PromoX op 05-03-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De mensen die zich als kleuter gedragen, wil ik verzoeken zich te beperken tot het schoolplein van de kleuterschool, en dat niet hier te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door blaataaps op 01-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik krijg nu meer het idee dat alle fat ps3's er last van hebben, dan een paar.
Helaas heeft mijn vrouw hem vanmiddag al aangezet voor een dvd'tje maar heeft haar account gebruikt ipv die van mij.
Om maar veilig te gamen heb ik een condoom om de netwerkkabel gedaan.. :p nee heb hem er maar uit te trokken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Maar als die bug een lokaal prombleem in onze PS3 is hoe gaat Sony dit fixxen dan? gaan ze een update via psn uitbrengen... :+

Gelukkig doet onze Wii het nog!!! hahaa nintendo FTW!!!... alleen heb ik daar geen spellen op die ik überhaupt WIL spelen. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2010 20:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:19:

Alleen heb ik daar geen spellen op die ik überhaupt WIL spelen. :+
Ga je toch even naar de winkel? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.gamert.nl/archives/images/15qp8y9.gif

hihi

Als dit morgen niet vanzelf is opgelost zonder blijvende schade aan trophies of saves dan gaat dit sony:

- huidige klantjes kosten;
- haar goede naam op het gebied van PS3 hardware;
- de huidige erg hoge verkoop van PS3 consoles kosten en dus eigenlijk haar moyo voor de rest van deze generatie.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hah! ik weet hoe sony het goed kan maken... alle PS3 Phat bezitters een lsim cadeau geven :9

is toch wel het minimale... anders moet ik ze helaas toch aanklagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
Chaoss schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:19:
Maar als die bug een lokaal prombleem in onze PS3 is hoe gaat Sony dit fixxen dan? gaan ze een update via psn uitbrengen... :+

Gelukkig doet onze Wii het nog!!! hahaa nintendo FTW!!!... alleen heb ik daar geen spellen op die ik überhaupt WIL spelen. :+
Die updates gaan volgens mij niet via psn. Mijn "kapotte ps3" gaat wel gewoon controleren op updates, ook al is de verbinding met psn er niet. Ze zijn wel een beetje veel te laat met het melden dat ik hem niet mag aanzetten!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Wel vreemd allemaal. Afgelopen woensdag 24 februari heeft de PS3 van mijn broer het begeven. Deze leest geen cd's, geen dvd's en ook geen blu ray's meer. Vreemde is dat ik vrijdag 26 februari ook de foutcode 8001050F te zien kreeg.

Vervelendste is nog dat dit zijn 2e PS3 is, de eerste ging al na 3 maanden kapot. De winkelbediende vond dit erg sneu voor hem en heeft hem omgeruild voor een ander exemplaar in de winkel. De oude zelf gehouden en opgestuurd naar Sony of iets dergelijks. In ieder geval heeft hij geen bon meer.

Ik ben benieuwd of er iets te regelen valt als ik met sony bel, beetje belachelijk dat een apparaat van €599,- van nog geen 3 jaar er mee op houdt. Uiteraard voor iedereen veel geld maar mijn broer is verstandelijk gehandicapt en zijn salaris is niet als die van de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Lol heb ik een keer tijd om MAG online te spelen doet me ps3 het niet.Hopen voor Sony dat ze snel een fix kunnen regelen.
Naja dit is voor mij m`n eerste echte klacht voor de ps3.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:30:
hah! ik weet hoe sony het goed kan maken... alle PS3 Phat bezitters een lsim cadeau geven :9

is toch wel het minimale... anders moet ik ze helaas toch aanklagen :+
ik had meer iets in gedachten als .mkv en .srt support of toegang tot de grafische chip (zodat we eindelijk xbmc kunnen draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Viperke schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:31:
[...]

Die updates gaan volgens mij niet via psn. Mijn "kapotte ps3" gaat wel gewoon controleren op updates, ook al is de verbinding met psn er niet. Ze zijn wel een beetje veel te laat met het melden dat ik hem niet mag aanzetten!.
Klopt half, je hoeft niet in te loggen in PSN om updates te downloaden, sterker nog: als je er een update is kan je pas inloggen als je de nieuwste firmware heb geïnstalleerd.
Maar het gaat wel via hetzelfde (Sony) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillerm0
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb op mijn ps3 handmatig de datum veranderd naar 1 maart 2010.

Dit had ik gedaan voordat ik gelezen had dat er zulke armageddon-like problemen waren.

Ik heb hem nu weer terug gezet naar 1/1/200, met de hoop dat het op 12 uur vanzelf opgelost wordt.

Denken jullie dat dit kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer moet je nu bang zijn om alles (trophies/savegames) kwijt te zijn?

Ik wilde vanochtend een potje PES spelen maar mijn PS3 weigerde dit (ik kreeg toen die bekende error melding) omdat er geen verbinding met het PSN kon worden gemaakt.
Heb nog een paar pogingen ondernomen met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Vandaag behaalde trophies/saves zijn het meest risicovol denk ik, aangezien de PS3 ze op een onbestaande datum opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
Beste is geloof ik nog altijd: de ps3 niet gebruiken of de lan kabel eruit trekken ikzelf kies voor het eerste. Ik wacht wel even tot ze een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
http://www.youtube.com/watch?v=aimPRKfqKGw

Eerst Toyota, nu Sony, welk Japans bedrijf zal als volgende zijn reputatie verneuken?

[ Voor 51% gewijzigd door PHiXioN op 01-03-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:56:
Vandaag behaalde trophies/saves zijn het meest risicovol denk ik, aangezien de PS3 ze op een onbestaande datum opslaat.
In dat geval zou ik in de veilige zone zitten, afwachten dan maar.

Mocht je bv alles kwijt zijn dan vind ik dat Sony ons de mogelijkheid moet bieden om game trophies/savegames te kunnen delen/downloaden want anders kan ik weer helemaal opnieuw beginnen aan games die ik al uitgespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PHiXioN schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:01:
Eerst Toyota, nu Sony, welk Japans bedrijf zal als volgende zijn reputatie verneuken?
Ik vind dit soort reacties allemaal erg kort door de bocht eigenlijk. Laten we nu eerst even afwachten welke fix en komt en wanneer voordat we het hebben over het verneuken van reputaties. Ik vind het persoonlijk veel interessanter hoe een probleem word opgelost.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
ik heb ook de problemen, heb de PS3 aangezet zonder netwerk stekker erin, datum goed gezet. Flower theme deed het niet meer, die kon ik niet opnieuw instellen. Heb daarna de Ps3 maar uitgezet en verder ook niks meer geprobeerd, ik wacht wel af, wel knullig van ze maar ja.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En toen wassie al niet leuk, vies vette dikke amerikanen zijn nooit grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:37:
Wanneer moet je nu bang zijn om alles (trophies/savegames) kwijt te zijn?

Ik wilde vanochtend een potje PES spelen maar mijn PS3 weigerde dit (ik kreeg toen die bekende error melding) omdat er geen verbinding met het PSN kon worden gemaakt.
Heb nog een paar pogingen ondernomen met hetzelfde resultaat.
Ik neem aan dat al je trophies en licenties gewoon terug werken eens je ps3 terug doorheeft in welk jaar we leven. Niet teveel zorgen rond maken ;)
En toen wassie al neit leuk, vies vette dikke amerikanen zijn nooit grappig.
Ik lag zowat onder men stoel van het lachen :D

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 01-03-2010 22:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Mijn 40GB oude 'phat' PS3 (van ergens midden 2008) draait nog steeds FAH (folding at home) en de datum lijkt daar nog goed te staan.

Time to completion: 0d:3h
Estimated end 2/3/2010 Tue 1:37

Apart, want ik las op Internet posts van mensen die het zelfs in Linux op de PS3 hadden. Ik laat hem maar even staan op FAH, want als ik hem nu uitzet gaat ie misschien juist ergens langs wat problemen veroorzaakt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien Sony aanraad om je ps3 niet te gebruiken ga ik twijfelen. Ik heb een 80gig model dat met internet in verbinding staat. Hij geeft gewoon 1 maart aan en heb em alleen nog gebruikt voor filmpje te kijken. Ben ik nu safe of moet ik geen online games spelen/helemaal niet opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik neem aan dat al je trophies en licenties gewoon terug werken eens je ps3 terug doorheeft in welk jaar we leven. Niet teveel zorgen rond maken ;)
Net zomin als iemand mag roepen dat je alles wel kwijt zal zijn, kan je ook niet antwoorden dat het wel mee zal vallen. Feit is nu eenmaal dat wij als gebruikers niet precies weten wat voor een bug er in de software zit. Dus diegenen die de melding 1x gezien hebben kunnen alles kwijt zijn, of alles is morgen gewoon zoals het gisteren was. We cannot know...

Wat wel redelijk aannemelijk is is dat het niet na 24 uur vanzelf oplost, anders had sony dit allang gemeld in de trant van 'we proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden maar rest assured, morgen is alles weer ok'. En dat doen ze niet...ze hebben intern vast wel geprobeerd even de datum op hun eigen PSN op 2 maart te zetten...

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 01-03-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik wil de overuren niet betalen vd Sony crew vanavond :D

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
virtualJac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:27:
Waarschijnlijk wachten ze gewoon tot het na middernacht is en hopen/weten ze dat daarmee het probleem is opgelost. Dat gevoel had ik wel een beetje na het lezen van hun laatste update (van inmiddels ruim 4 uur geleden).

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:19:
Gezien Sony aanraad om je ps3 niet te gebruiken ga ik twijfelen. Ik heb een 80gig model dat met internet in verbinding staat. Hij geeft gewoon 1 maart aan en heb em alleen nog gebruikt voor filmpje te kijken. Ben ik nu safe of moet ik geen online games spelen/helemaal niet opstarten?
Volgens mij hebben vooral 40 en 60 GB modellen er last van.

Anyways, is het safe om mijn ps3 na 12 uur aan te zetten? Of misschien even wachten om te kijken wat er bij andere mensen gebeurt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

virtualJac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:27:
Denk dat Sony heel wat centjes er voor over heeft om het probleem (bugfix?) vanavond opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Japan is het al 2 maart dus de geruchten dat dat het probleem mogelijk zou oplossen lijkt ook onjuist, dan hadden we dat inmiddels wel geweten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flowerp schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:16:
Mijn 40GB oude 'phat' PS3 (van ergens midden 2008) draait nog steeds FAH (folding at home) en de datum lijkt daar nog goed te staan.

Time to completion: 0d:3h
Estimated end 2/3/2010 Tue 1:37

Apart, want ik las op Internet posts van mensen die het zelfs in Linux op de PS3 hadden. Ik laat hem maar even staan op FAH, want als ik hem nu uitzet gaat ie misschien juist ergens langs wat problemen veroorzaakt.
Mag ik vragen waarom je FAH laat draaien op je PS3? Is dit om te helpen aan dat onderzoek voor verschillende ziektes?
Lees net in de FAH FAQ dat het toch flink wat stroom vreet -> money (200W op de eerste PS3's, 115W op de latere modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:27:
Als dit morgen niet vanzelf is opgelost zonder blijvende schade aan trophies of saves dan gaat dit sony:

- huidige klantjes kosten;
- haar goede naam op het gebied van PS3 hardware;
- de huidige erg hoge verkoop van PS3 consoles kosten en dus eigenlijk haar moyo voor de rest van deze generatie.

|:(
zeker ga ik nu geen ps4 meer kopen! belachelijk dit.. na 2 jaar trouwe dienst kan ik maar liefst 24 uur niet online gamen...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier gewoon de hele avond MW2 online kunnen spelen op mijn PS3 80GB. Verder nog een paar andere vrienden van me ook. (meerdere met een 80GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:33:
In Japan is het al 2 maart dus de geruchten dat dat het probleem mogelijk zou oplossen lijkt ook onjuist, dan hadden we dat inmiddels wel geweten :(
Die interne hw-klok loopt niet gelijk met de systeemklok. Na 1 uur vannacht zullen we het weten want dan is het 00:00 uur 2 maart 2010 GMT.
El_V schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:39:
[...]

zeker ga ik nu geen ps4 meer kopen! belachelijk dit.. na 2 jaar trouwe dienst kan ik maar liefst 24 uur niet online gamen...
8)7
Pas maar op. Een paar jaar geleden was Xbox Live de hele kerstvakantie uit de lucht. MS heeft sindsdien geen enkele Xbox meer kunnen verkopen en is vorig jaar uit de consolebusiness gestapt. Het kan Sony ook gebeuren hoor!

..

;)

[ Voor 37% gewijzigd door ymmv op 01-03-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk wel raar om te denken dat als je PS3 vandaag ineens op 1 feb 2001 staat dat ie morgen ineens op 2 maart 2010 zou komen te staan. Volgens mij komt ie na middernacht dan gewoon op 2 feb 2001... of heb ik het mis? De PS3 checkt toch niet automatisch de tijd via het internet? Dat moet je zelf doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:41:
Heb hier gewoon de hele avond MW2 online kunnen spelen op mijn PS3 80GB. Verder nog een paar andere vrienden van me ook. (meerdere met een 80GB)
Jij hebt dus een CECHL04. Aangezien de 80GB fat CECHK04 het probleem wel heeft.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GAIAjohan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:49:
[...]

Jij hebt dus een CECHL04. Aangezien de 80GB fat CECHK04 het probleem wel heeft.
Heb eerlijk gezegd niet gekeken naar het nummertje, maar ging er wel vanuit aangezien hij gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is er eigenlijk bekend hoeveel mensen slachtoffer zijn geworden van deze bug? Lijkt me toch dat het grootste gedeelte van de tot nu verkochte PS3's de "oude" uitvoering zijn... hoeveel (miljoenen?) mensen hebben nu last van deze bug?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:49:
Eigenlijk wel raar om te denken dat als je PS3 vandaag ineens op 1 feb 2001 staat dat ie morgen ineens op 2 maart 2010 zou komen te staan. Volgens mij komt ie na middernacht dan gewoon op 2 feb 2001... of heb ik het mis? De PS3 checkt toch niet automatisch de tijd via het internet? Dat moet je zelf doen namelijk.
Die van mij loopt helemaal niet meer door, dus betwijfel of die uit zichzelf ooit een stap verder zal komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Naar verluidt zou het verwijderen van het bios batterijtje gedurende een paar minuten moeten helpen aangezien je dan de klok volledig reset.
Echter, Sony kan toch niet zomaar aan de mensen vragen om hun ps3 open te schroeven denk ik zo. Ben benieuwd wat de oplossing wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:53:
[...]

Heb eerlijk gezegd niet gekeken naar het nummertje, maar ging er wel vanuit aangezien hij gewoon werkt.
Heb het bij mijn PS3 even opgezocht, dat is inderdaad eem CECHL04. Niet alleen is dit een geruisloze PS3, ook kan hij klok kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Heeft iemand enig idee of de 160gb variant hier ook last van heeft?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Snippertje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:11:
Heeft iemand enig idee of de 160gb variant hier ook last van heeft?
Nee, die van mij i.i.g. niet. En heb tot dusver nog geen enkele bericht/post gezien van iemand met een 160GB met de error.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:57:
Naar verluidt zou het verwijderen van het bios batterijtje gedurende een paar minuten moeten helpen aangezien je dan de klok volledig reset.
Wat een lol...

http://content.techrepubl...346-10877_11-41891-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:55:
[...]

Die van mij loopt helemaal niet meer door, dus betwijfel of die uit zichzelf ooit een stap verder zal komen :P
Dat is inderdaad de vraag; zal de datum nog wel doorlopen als de tijd stil staat? Als dat niet het geval is zou de volgende vraag zijn, kan die RTC door de firmware gereset worden (na een update)?

Ik vermoed zelf van niet, omdat het mij logisch lijkt dat als je de tijd handmatig set in het OS, deze instelling normaal gesproken overgenomen zou worden door de RTC, zodat de tijd correct blijft doorlopen na het uitschakelen van de ps3.

Als de gebruikelijke communicatie met die RTC niet mogelijk is, waarom zou een reset instructie (als zoiets al bestaat) dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ike. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:33:
[...]
Mag ik vragen waarom je FAH laat draaien op je PS3? Is dit om te helpen aan dat onderzoek voor verschillende ziektes?
Inderdaad, een heel batterij aan van alles en nog wat, maar vooral parkinson, alzheimer etc. En het is natuurlijk om te helpen ja. Ik ben niet bijzonder geinteresseerd in stats ofzo.
Lees net in de FAH FAQ dat het toch flink wat stroom vreet -> money (200W op de eerste PS3's, 115W op de latere modellen).
Ik heb het model dat net zuiniger is als het eerste model (kleiner process Cell), maar nog niet zo zuinig als de slim. En ja, dat kost dus wel wat aan stroom (hij staat 24/7 aan bij mij, zolang ik niet wat anders doe op de PS3 natuurlijk), maar andere mensen geven natuurlijk ook maandelijks 10, 20 of meer euro aan 1 of ander goed doel. Met alles kun je je natuurlijk afvragen hoe nuttig het is, of er echt wat gevonden wordt, of direct geld geven niet nuttiger is, etc. Maar ja, des te meer verschillende dingen er geprobeerd worden, des te meer de kans dat er ergens wat echts nuttigs gevonden wordt denk ik dan.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
flowerp schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:36:
[...]
Ik heb het model dat net zuiniger is als het eerste model (kleiner process Cell), maar nog niet zo zuinig als de slim. En ja, dat kost dus wel wat aan stroom (hij staat 24/7 aan bij mij, zolang ik niet wat anders doe op de PS3 natuurlijk), maar andere mensen geven natuurlijk ook maandelijks 10, 20 of meer euro aan 1 of ander goed doel. Met alles kun je je natuurlijk afvragen hoe nuttig het is, of er echt wat gevonden wordt, of direct geld geven niet nuttiger is, etc. Maar ja, des te meer verschillende dingen er geprobeerd worden, des te meer de kans dat er ergens wat echts nuttigs gevonden wordt denk ik dan.
Er zijn mensen genoeg die hun pc 24/7 aan laten staan zonder enig doel, dus wat dat betreft vind ik deze denkwijze absoluut bewonderings waardig _/-\o_ En mochten ze er ooit echt wat mee vinden, dan is het inderdaad al die uren meer dan waard geweest. :)

Persoonlijk houdt het me wel een beetje tegen dat het toch de levensduur van je PS3 wel redelijk kan verkorten, uiteindelijk moet je altijd geluk hebben en kunnen power-up cycles soms meer slijtage aanrichten dan het constant laten draaien maar zeker aangezien de PS3 op me slaapkamer staan en de 60GB niet bepaald heel stil meer is na 3 jaar gebruik zet ik hem toch netjes uit.

Maar ik hoop in ieder geval dat dit uiteindelijk ooit echt iets concreets op zal leveren :)

PS3 'It only does everything' inclusief wetenschappelijk onderzoek en tijdreizen(alleen gaat ie niet meer terug naar 2010 :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 02-03-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik heb de ps3 nog vandaag niet aan geraakt. Maar gisteren had ik wel veel problemen zoals vastlopen en afmelden bij psn. Ik hoop dat Sony met een oplossing komt. Je gaat toch niet aan de consument vragen of ze niet de ps3 willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Was vandaag niet thuis. Zal je net zien dat Blahdvd voor het eerst binnen een week een game levert. Sega all-star Racing, gehaald voor vriendin. Die heeft ze natuurlijk meteen geprobeerd :Y)
Mag hopen dat ze een fatsoenlijke fix uitbrengen bij Sony...

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
Het is 2-3. Nou ja, we wisten het eigenlijk al een beetje, maar toch maar even gechecked en kan nog steeds niet inloggen of datum/tijd syncen :( Ook niet na het handmatig instellen van de datum/tijd op 2 maart.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:59:
[...]

Er zijn mensen genoeg die hun pc 24/7 aan laten staan zonder enig doel, dus wat dat betreft vind ik deze denkwijze absoluut bewonderings waardig _/-\o_ En mochten ze er ooit echt wat mee vinden, dan is het inderdaad al die uren meer dan waard geweest. :)

Persoonlijk houdt het me wel een beetje tegen dat het toch de levensduur van je PS3 wel redelijk kan verkorten, uiteindelijk moet je altijd geluk hebben en kunnen power-up cycles soms meer slijtage aanrichten dan het constant laten draaien maar zeker aangezien de PS3 op me slaapkamer staan en de 60GB niet bepaald heel stil meer is na 3 jaar gebruik zet ik hem toch netjes uit.

Maar ik hoop in ieder geval dat dit uiteindelijk ooit echt iets concreets op zal leveren :)

PS3 'It only does everything' inclusief wetenschappelijk onderzoek en tijdreizen(alleen gaat ie niet meer terug naar 2010 :+ )
EN daar baalt sony ook van aangezien PS3 ook werden ingekocht als goedkope rekenkrachten voor onderzoek en dergelijke. Maar die kopen nevernooitniet spellen of andere accesoires :9

Hier nog niks trouwens ivm die bug, ps3 is harstikke dood.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Evertt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:01:
Ik heb de ps3 nog vandaag niet aan geraakt. Maar gisteren had ik wel veel problemen zoals vastlopen en afmelden bij psn. Ik hoop dat Sony met een oplossing komt. Je gaat toch niet aan de consument vragen of ze niet de ps3 willen gebruiken.
Is vrij normaal bij apparaten waar fouten in zitten. Het blijft een pijnlijk probleem natuurlijk. Maar het blijft software en in elke software zitten bugs soms klein soms groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepstengel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:04:
Het is 2-3. Nou ja, we wisten het eigenlijk al een beetje, maar toch maar even gechecked en kan nog steeds niet inloggen of datum/tijd syncen :( Ook niet na het handmatig instellen van de datum/tijd op 2 maart.
Het is nog geen 2/3/2010. Een beetje lezen mag wel, volgens mij staat het nog op deze pagina of 1 pagina terug, als het werkt (als) dan gaat het om de tijd in GMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
ymmv schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:47:
[...]

Die interne hw-klok loopt niet gelijk met de systeemklok. Na 1 uur vannacht zullen we het weten want dan is het 00:00 uur 2 maart 2010 GMT.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik blijf er in ieder geval niet voor wakker.
Heb me vanavond nog prima vermaakt met m'n zwager split screen co-op Army of two. (deel 1, want deel 2 deed het niet.)

Ik lees morgen wel wat die amerikanen straks nog lopen te bleren en of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:09:
[...]

Het is nog geen 2/3/2010. Een beetje lezen mag wel, volgens mij staat het nog op deze pagina of 1 pagina terug, als het werkt (als) dan gaat het om de tijd in GMT.
Ik zeg niet voor niets "we wisten het al een beetje". Heb het gechecked gewoon om even te kijken, dan hoeven andere het niet te doen.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepstengel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:12:
[...]

Ik zeg niet voor niets "we wisten het al een beetje". Heb het gechecked gewoon om even te kijken, dan hoeven andere het niet te doen.
Ah ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je niet verwacht had dat dat ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:13:
[...]

Ah ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je niet verwacht had dat dat ging werken.
Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb maar ik verwacht niet dat over ruim een half uur alles is opgelost.
Als het zo simpel zou zijn dan hadden we dat nieuws inmiddels toch wel vernomen uit Japan en Australië om maar wat te noemen?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

LoneRanger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:30:
[...]

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb maar ik verwacht niet dat over ruim een half uur alles is opgelost.
Als het zo simpel zou zijn dan hadden we dat nieuws inmiddels toch wel vernomen uit Japan en Australië om maar wat te noemen?
ik verwacht het ook niet, anders dan meldde Sony ook niet dat ze hun engineers er op hadden. Dan was het gewoon een kwestie van de dag uitzitten. Jammer, hopelijk morgen weer verder met Heavy Rain ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

LoneRanger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:30:
[...]

Waarschijnlijk draaien alle playstations3 wereldwijd op GMT, door je regio in te stellen worden er dan uren bij opgeteld of afgetrokken. Persoonlijk acht ik de kans klein dat het straks gaat werken, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jongens, ik heb zojuist mijn tijd/datum weer terug gezet naar 02/03/2010 0:33 en daarna geupdate via internet, en je raadt het niet?!? Hij doet het weer!(including PSN) 60GB versie ;) Zou iemand anders het eens uit kunnen proberen? Good luck in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Bij mij werkt ie ook weer (60GB versie).

Zou trouwens mooi zijn al Sony iedereen een gratis psn game gaf oid voor het ongemak.

[ Voor 52% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 02-03-2010 00:40 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn 60GB PS3 kon zoeven ook weer over het internet zijn klok correct instellen. Het gevaar is geweken. De wereld is weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Eens even mijn PS3 5 minuutjes uit om te checken of het klokje ook weer uit zichzelf tikt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 21:03
Deze jongen is ook heel erg kwaad!

http://www.youtube.com/watch?v=aimPRKfqKGw

"Their trying to get rid of fat things!" haha

[ Voor 23% gewijzigd door shadylog op 02-03-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Alsof die nog niet 5 keer voorbij is gekomen 8)7

Edit: Jeuj!!! Het klokje tikt weer, alles werkt dus weer als normaal :D

[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 02-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Hier werkt het ook weer, niet te geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 21:03
Hier ook, gelijk signed in datum is op 29/4:18:23 gezet hmmm. :)

Trophies syncen ging wat traag maar ik heb ze nog allemaal! (Pfiew!)

Echt ongelofelijk dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinzzb
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 19:12
mijn klok stond plots op 1/5/2020 de tijd stond wel nog juist. Heb em maar even gesyncd en alles werkt weer. Volgende bug is getimed op 01/03/2012? 2014? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier draait het weer als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Jeej! Kan ik em vanmiddag ook weer eens aanzette!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
jeez.. en dat konden ze niet van te voren bedenken en even melden vanuit Sony? Zit ik ze nog te verdedigen gisteravond... ook de laatste keer geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Het was maar een dagje, dus het valt mee. Wat ik echter nog steeds niet goed kan beredeneren, is waarom je je spel ook niet kan spelen als je alle netwerkconnecties uitzet en zelf je klok handmatig naar de goede datum zet. Op zich zou dat toch alles hebben moeten verhelpen van gisteren?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

WernerB schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:59:
Hier ook, gelijk signed in datum is op 29/4:18:23 gezet hmmm. :)

Trophies syncen ging wat traag maar ik heb ze nog allemaal! (Pfiew!)

Echt ongelofelijk dit :)
Al was dat niet het geval dan had je ze op deze manier alsnog kunnen syncen
After almost 24 hours of its first occurrence, the fat (phat) PS3's that encountered the PS3 error code of 8001050F have been able to log onto the PlayStation Network. That means you should have access to all your trophies, games, themes, downloads, etc.

There are still some reports from gamers, who earned trophies during the 8001050F period, of the trophies not registering with Sony's servers. We are hoping a fix is still on the way to resolve this problem, but everything else seems to be running normal.

Were you affected by the PS3 error code 8001050F? Have you gotten your PS3 back online? Let us know your experience! Leave a comment.

Update: After talking to various members, who experienced certain game trophies go missing, we have found a solution to get them back. Follow these instructions:

Insert the game disc into your PS3 and start it
After the game has loaded, quit to the XMB
Go to your Trophy Collection and Sync with Server

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
Armada schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:35:
Het was maar een dagje, dus het valt mee. Wat ik echter nog steeds niet goed kan beredeneren, is waarom je je spel ook niet kan spelen als je alle netwerkconnecties uitzet en zelf je klok handmatig naar de goede datum zet. Op zich zou dat toch alles hebben moeten verhelpen van gisteren?
Bij mij ging ie gisteren nat op het ophalen van de trophies.
Waarschijnlijk zit daar een licentie of een aanmaakdatum aanvast welke ie synchroniseert.
Als die datum 10 jaar terug ligt (2000 ipv 2010) kan ik begrijpen dat ie het niet doet.
Oude spellen waar nog geen trophies in verwerkt waren deden het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben wel aangegeven dat het na 24 uur weer over zou zijn. Dus wellicht wisten ze gewoon al dat het probleem na de datumwissel zou verwijnen. Alleen dan wel jammer dat ze zeggen dat ze er heel erg druk mee zijn.... Naja we zullen het nooit weten wellicht. Misschien zullen veel mensen het PSN weer even extra waarderen als ze vandaag met trillende handjes weer online kunnen om noobs te fraggen. :+

Denk dat het voor velen wel handig is om alsnog ff de datum juist in te stellen, je trophies staan gewoon op de servers dus die zou je moeten kunnen syncen. Als je lijst leeg is betekend het niet dat je alles kwijt bent, je gamerlevel staat immers nog zoals het was. Speel een game en je zult zien dat je trophies weer zichtbar zijn in je XMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casinoboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik ben offline met me ps3 ben dus helemaal niet aangesloten op internet met me ps3 maar kreeg de fout ook? Hoe kan ik de bug dan fixen als ik geen internet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Casinoboy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:57:
Ik ben offline met me ps3 ben dus helemaal niet aangesloten op internet met me ps3 maar kreeg de fout ook? Hoe kan ik de bug dan fixen als ik geen internet heb?
De bug fixt zichzelf. Vandaag is de datum er weer eentje die bestaat. Zonde trouwens dat je je PS3 niet online hebt. het is gratis en je hebt een hoop meer mogelijkheden, met de ingebouwde wifi zou e.e.a. realiseren toch niet zo'n probleem hoeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Gister netjes kunnen inloggen, trailers kunnen downloaden, bekijken, en nog ff de demo van Darksiders gespeeld, PS Home eens bekeken..

Bij mij (120gb slim) geen enkel probleem!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Macchill schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:12:
Gister netjes kunnen inloggen, trailers kunnen downloaden, bekijken, en nog ff de demo van Darksiders gespeeld, PS Home eens bekeken..

Bij mij (120gb slim) geen enkel probleem!
Als je dit alles even had doorgelezen had je ook kunnen lezen dat het enkel om de oudere modelen ging, en niet om de nieuwe generatie (Slim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Dat de Playstation Slim is betekent niet meteen dat de eigenaar ook Slim is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
Bellerophon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:16:
[...]

Als je dit alles even had doorgelezen had je ook kunnen lezen dat het enkel om de oudere modelen ging, en niet om de nieuwe generatie (Slim)
Waarom moeten dit soort opmerkingen altijd zo verwijtend "als je dit," "had je dat" .. misschien weet 'ie dat wel maar wil hij gewoon ff patsen dat hij nog wel gebruik kan maken van PSN ...

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Yay, mn goold old ps3 40gb is ook weer back in business! Ingelogd op psn met goede tijd en datum. Kan ook online gamen.

Ach ja, volgende week heb ik weer zo veel van mn ps3 genoten (BFBC2!!) dat ik allang ben vergeten dat dit struikelblokje heeft plaatsgevonden. Zo erg was het nou ook niet.
Shiver23 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:02:
Was vandaag niet thuis. Zal je net zien dat Blahdvd voor het eerst binnen een week een game levert. Sega all-star Racing, gehaald voor vriendin.
Voor het eerst? Heb bij blahdvd altijd mn bestellingen binnen drie dagen ontvangen (5 games).

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

carlhendrix schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:25:
[...]

Waarom moeten dit soort opmerkingen altijd zo verwijtend "als je dit," "had je dat" .. misschien weet 'ie dat wel maar wil hij gewoon ff patsen dat hij nog wel gebruik kan maken van PSN ...
Als het nou vanwege het feit was dat je niet op de hoogte was van alle ontwikkelingen rondom PSN network was, dan was dat al bizar maar nog te begrijpen.

Als een dergelijke opmerking alleen om te "patsen" was, dan is het gewoon dramatisch zielig en kinderachtig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat problemen vanzelf opgelost zijn :) Ik heb m gisteren maar eens een dagje uit laten staan.
Hopelijk komt Heavy Rain vandaag binnen, zodat ie weer wat overuren kan maken :P

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 02-03-2010 09:15 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SToRM666 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:14:
Mooi dat problemen vanzelf opgelost zijn :) Ik heb m gsiteren maar eens een dagje uit laten staan.
Hopelijk komt Heavy Rain vandaag binnen!
HR is een echte topgame, met wat flaws in de verhaallijn, maar desalniettemin een topper. Gelukkig deed mn 80GB het gisteren nog wel itt de 60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mooi dat problemen vanzelf opgelost zijn :) Ik heb m gisteren maar eens een dagje uit laten staan.
Hopelijk komt Heavy Rain vandaag binnen, zodat ie weer wat overuren kan maken :P
En gefeliciteerd!!! Zou een leuk kado'tje zijn HR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik geef je op een briefje dat het maken van overuren wel gaat lukken met Heavy Rain. Die ga je in 1x uit willen spelen :)

* Meelobee does happydance, Gefeliciteerd! *O*

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank u, ja het zou een erg leuk kado zijn :P

PSN id: NL_SToRM

Pagina: 1 ... 32 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.