Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
Gimbooze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:14:
Niet U2, maar de eerste Uncharted :) Die Crushing van U2 doe ik niet, die multiplayer trophies ga ik toch niet halen, dus bij U2 zit een Platinum Trophy er toch niet in voor mij.
welke multiplayer trophies? heb platinum van U1 en U2.. U2 waren de schatten moeilijker te vinden maar het uitspelen op crushing was veel makkelijker.. gewoon goed dekking zoeken enzo. alleen de eindbaas was wel pittig.

U1 is wat dat betreft lastiger. je bent veel sneller dood en ook de ammo en plaatsen om goed dekking te zoeken zijn wat schaarser. daarentegen stelt de eindbaas minder voor op crushing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gimbooze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:14:
Niet U2, maar de eerste Uncharted :) Die Crushing van U2 doe ik niet, die multiplayer trophies ga ik toch niet halen, dus bij U2 zit een Platinum Trophy er toch niet in voor mij.
Voor de platinum hoef je maar 2 potjes online te spelen en je hebt de multiplayer trophies.
de nieuwe DLC trophies hoef je niet te halen voor de platinum

Thrillseeker Trophy:
Complete one Competitive Multiplayer game
Buddy System Trophy:
Complete one Cooperative Multiplayer game

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 01-03-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oohhh. Dan ga ik wel voor de platinum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nog meer mensen die hier inmiddels Creed Corp spelen? ben er inmiddles achter dat het spel behoorlijk verslavend is, echt zo'n "aaah nog ff 1 level" spelletje.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ike. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:49:
[...]

Voor de platinum hoef je maar 2 potjes online te spelen en je hebt de multiplayer trophies.
de nieuwe DLC trophies hoef je niet te halen voor de platinum

Thrillseeker Trophy:
Complete one Competitive Multiplayer game
Buddy System Trophy:
Complete one Cooperative Multiplayer game
DLC trophies tellen nooit mee voor Platinums.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Dit PSN/PS3 probleem geeft toch weer een nieuwe dimensie aan de discussie van een paar dagen geleden over de voor- en nadelen van downloadable content. Uit nieuwsgierigheid net even mijn PS3 aangezet en jahoor, foutmelding.. alle gedownloade PSN content wil of niet opstarten, of gaat in demo-only-mode. Tevens worden de dynamic themes als corrupte data gezien.

Ik had al mijn twijfels bij online aangeschafte content ivm problemen in het verleden met Warhawk en GT5:P (wilden ook niet opstarten tijdens PSN problemen) maar dit doet voor mij persoonlijk de deur dicht. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe snel dit probleem opgelost is, maar als dit langer dan 2 of 3 dagen gaat duren zal ik nooit meer een cent uitgeven aan DRM-crippled software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter doen m'n gedownloade PS1 classics het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
timowouters schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Zoals eerder gemeld, ligt het waarschijnlijk niet aan jou of je verbinding. PSN ligt er half uit waardoor heel veel mensen niet online kunnen. De oorzaak weet niemand zeker. Het schijnt binnen enkele uren opgelost te zijn, maar ik heb ook sites gelezen die over dagen spreken.
Vergeten erbij te zetten: heeft niks te maken met de problemen die nu aan de gang zijn, dit hadden we eerder ook, heb met hem nog niet normaal spec ops kunnen spelen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:31:
Dit PSN/PS3 probleem geeft toch weer een nieuwe dimensie aan de discussie van een paar dagen geleden over de voor- en nadelen van downloadable content. Uit nieuwsgierigheid net even mijn PS3 aangezet en jahoor, foutmelding.. alle gedownloade PSN content wil of niet opstarten, of gaat in demo-only-mode. Tevens worden de dynamic themes als corrupte data gezien.

Ik had al mijn twijfels bij online aangeschafte content ivm problemen in het verleden met Warhawk en GT5:P (wilden ook niet opstarten tijdens PSN problemen) maar dit doet voor mij persoonlijk de deur dicht. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe snel dit probleem opgelost is, maar als dit langer dan 2 of 3 dagen gaat duren zal ik nooit meer een cent uitgeven aan DRM-crippled software.
Trophy-enabled 'normale' PS3 spellen werken ook niet meer, dit is niet een probleem van enkel DLC ook normale spellen hebben er last van. Ga je die nu ook niet meer kopen omdat ze door een bug misschien onspeelbaar worden?

Ik baal er ook van, maar wat je nu zegt 'ik koop nooit meer DLC' is hetzelfde als zeggen 'ik koop nooit meer games op steam' omdat je Windows te onstabiel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:31
Chaoss schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:06:
Nog meer mensen die hier inmiddels Creed Corp spelen? ben er inmiddles achter dat het spel behoorlijk verslavend is, echt zo'n "aaah nog ff 1 level" spelletje.
8) Hier nog iemand hoor, na een paar trailers gezien te hebben leek het mij een geschikte game om met z'n allen lekker op de bank te spelen! En dat is het ook zeker, je kan het ook lekker vuil spelen als je wilt....

Echt een aanrader! ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Leuk! ik ben alleen nog met de campaign bezig geweest.

multiplayer nog eens proberen, kijken of ik mijn vrouw zover kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Trophy-enabled 'normale' PS3 spellen werken ook niet meer, dit is niet een probleem van enkel DLC ook normale spellen hebben er last van. Ga je die nu ook niet meer kopen omdat ze door een bug misschien onspeelbaar worden?

Ik baal er ook van, maar wat je nu zegt 'ik koop nooit meer DLC' is hetzelfde als zeggen 'ik koop nooit meer games op steam' omdat je Windows te onstabiel vind.
Werkelijk? Net nog streetfighter 4 zitten spelen, een trophy-enabled spel dat hier blijkbaar niet onder valt. En om je vraag te beantwoorden, ja, ik zal voor mezelf inventariseren welk platform(en)/titels deze afhankelijkheid hebben en dit niet meer aanschaffen in de toekomst.

Misschien betekend dit wel dat ik mijn hele current-gen gaming hobby moet opgeven, maar voor principes moet je iets over hebben anders veranderd er nooit iets (alhoewel ik als eenling weinig indruk zal maken :/ )

Overigens heb ik geen ervaring met steam op de pc, maar als dat niet goed zou functioneren (weet ik dus niet) is het voor mij ook een goede reden om links te laten liggen.

Voor de goede orde: ik begrijp dat een netwerk/online dienst door een bug 'plat' kan gaan, wat ik niet begrijp is dat betaalde software, lokaal aanwezig op mijn console een continu herhalende online-validatie nodig heeft om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker allemaal die problemen. Heeft iemand ergens wat gelezen over hoe we hier het beste mee om kunnen gaan (heb een 60Gb Fat met BC)?

Vanavond opstarten zonder internet verbinding en tijd aanpassen / 3 dagen uit laten staan / maakt het allemaal niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Voor de goede orde: ik begrijp dat een netwerk/online dienst door een bug 'plat' kan gaan, wat ik niet begrijp is dat betaalde software, lokaal aanwezig op mijn console een continu herhalende online-validatie nodig heeft om op te starten.
Goed punt! Hopelijk leert Sony er dan ook precies dit van en veranderen ze dit in de toekomst. Je zou nu bijna beter af zijn als je gewoon je PS3 nooit aan het internet had gehangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:21:
Lekker allemaal die problemen. Heeft iemand ergens wat gelezen over hoe we hier het beste mee om kunnen gaan (heb een 60Gb Fat met BC)?

Vanavond opstarten zonder internet verbinding en tijd aanpassen / 3 dagen uit laten staan / maakt het allemaal niet uit?
Het is nog niet echt duidelijk wat de oplossing is.
Ik wacht met het aanzetten van mijn ps3 totdat Sony aangeeft dat het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
advies is volgens mij UIT LATEN. Ik heb ergens gelezen dat je savegame data corrupt kan worden (of als corrupt gezien wordt) mocht het toch een datum issue zijn...
Gelukkig vandaag geen tijd, hoop wel dat het snel fixed is

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Ike. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:29:
[...]

Het is nog niet echt duidelijk wat de oplossing is.
Ik wacht met het aanzetten van mijn ps3 totdat Sony aangeeft dat het gefixed is.
Dat is volgens mij ook het meest verstandige om te doen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan hoop ik dat ze de release van GoW3 ook uitstellen. Op deze manier kom ik nooit op tijd door deel 1 en 2 heen voor de launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:37
@Magni_NL

GoW3 uitstellen? jij bent hartstikke gek! ik kan niet meer wachten totdat ik die game in mn handen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:33:
Nou dan hoop ik dat ze de release van GoW3 ook uitstellen. Op deze manier kom ik nooit op tijd door deel 1 en 2 heen voor de launch :)
Ben er ook naar op zoek.. Helaas bij de meeste niet op voorraad en wil er toch niet het maximale voor lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Meelobee schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:07:
[...]

DLC trophies tellen nooit mee voor Platinums.
bij psn games soms wel. Super stardust HD bijvoorbeeld. kan je alleen 100% halen als je de uitbreidingen ook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nico111 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:50:
[...]
bij psn games soms wel. Super stardust HD bijvoorbeeld. kan je alleen 100% halen als je de uitbreidingen ook koopt.
PSN-games hebben geen platinum trophy, met uitzondering van Trine. ;)
Je kunt de anderen wel 100% halen, maar krijgt geen platinum.

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-03-2010 14:32 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:21:
[...]

Werkelijk? Net nog streetfighter 4 zitten spelen, een trophy-enabled spel dat hier blijkbaar niet onder valt. En om je vraag te beantwoorden, ja, ik zal voor mezelf inventariseren welk platform(en)/titels deze afhankelijkheid hebben en dit niet meer aanschaffen in de toekomst.

Misschien betekend dit wel dat ik mijn hele current-gen gaming hobby moet opgeven, maar voor principes moet je iets over hebben anders veranderd er nooit iets (alhoewel ik als eenling weinig indruk zal maken :/ )

Overigens heb ik geen ervaring met steam op de pc, maar als dat niet goed zou functioneren (weet ik dus niet) is het voor mij ook een goede reden om links te laten liggen.

Het zijn niet alle games met trophies, met trophy-enabled bedoel ik games die in-game gebruik maken van trophies (een apart menu'tje met trophies oid), die games synchroniseren vóórdat de game volledig geladen is nog even de behaalde trophies met de game, maar dat gaat (vanwege de verkeerde datum-instelling bij de PS3) verkeerd, waarschijnlijk omdat de interne klok een datum aangeeft die niet bestaat.
Heavy Rain en Dead Space zijn games die ik net even heb getest die gaan beide niet verder dan het eerste menu.

Voor de goede orde: het is géén continu herhalende online-validatie! Het is een bug in de interne klok van de PS3 die een niet bestaande datum aangeeft voor vandaag, waardoor sommige games problemen geven (gedownloade of normale).

Alle consoles zijn afhankelijk van bugs, je kan het zien als een defect van het systeem zoals de RROD, als je geen Xbox koopt kan het jouw inderdaad niet overkomen maar kan je ook geen games meer spelen, je kan ook gewoon wachten tot het gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:53:
[...]

PSN-games hebben geen platinum trophy, met uitzondering van Trine. ;)
Je kunt deze wel 100% halen, maar krijgt geen platinum.
Daarnaast is er een verschil tussen 100% halen en platinum halen. Bij burnout paradise heb ik bijvoorbeeld gewoon de platinum maar zit maar rond de 80% qua trophies omdat alle DLC trophies er later bij zijn gekomen (en ik sommige van die DLC gewoonweg niet heb)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:57:
[...]

Daarnaast is er een verschil tussen 100% halen en platinum halen. Bij burnout paradise heb ik bijvoorbeeld gewoon de platinum maar zit maar rond de 80% qua trophies omdat alle DLC trophies er later bij zijn gekomen (en ik sommige van die DLC gewoonweg niet heb)
Precies, 100% is iets totaal anders dan de Platinum halen, met Fallout heb je de platinum na ongeveer 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 23:06
Vraagje wat betreft bepaalde savegame data. In de tijd dat ik PES 2009 nog speelde had ik een editpack gedownload waarmee je de originele teams / spelers kon krijgen. In totaal waren dit ongeveer 200 bestandjes (logo, shirtjes, gezichten etc.) welke ik allemaal apart moest kopieren van USB naar de PS3. Nu ik de game niet meer speel wil ik al deze bestanden verwijderen, echter kan ik geen manier vinden om dit in één keer te doen (behalve de hele HD formateren). Zie ik (hopelijk) iets over het hoofd of moet ik toch een hele middag uittrekken :X om deze één voor één te verwijderen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
voor de liefhebbers:
Dead Space voor 11 euro
Alleen vandaag, dus wees er snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 14:38
Kraziey schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:44:
Vraagje wat betreft bepaalde savegame data. In de tijd dat ik PES 2009 nog speelde had ik een editpack gedownload waarmee je de originele teams / spelers kon krijgen. In totaal waren dit ongeveer 200 bestandjes (logo, shirtjes, gezichten etc.) welke ik allemaal apart moest kopieren van USB naar de PS3. Nu ik de game niet meer speel wil ik al deze bestanden verwijderen, echter kan ik geen manier vinden om dit in één keer te doen (behalve de hele HD formateren). Zie ik (hopelijk) iets over het hoofd of moet ik toch een hele middag uittrekken :X om deze één voor één te verwijderen?

Alvast bedankt!!
Misschien de gegevens sorteren, doormiddel van vierkantje... ? Zodat je een map krijgt die je kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 23:06
Helaas, dat had ik al geprobeerd maar als ik ze heb gegroepeerd zie ik geen optie om ze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:55:
[...]

-knip-

Voor de goede orde: het is géén continu herhalende online-validatie! Het is een bug in de interne klok van de PS3 die een niet bestaande datum aangeeft voor vandaag, waardoor sommige games problemen geven (gedownloade of normale).

Alle consoles zijn afhankelijk van bugs, je kan het zien als een defect van het systeem zoals de RROD, als je geen Xbox koopt kan het jouw inderdaad niet overkomen maar kan je ook geen games meer spelen, je kan ook gewoon wachten tot het gemaakt wordt.
Als het geen continu herhalende online-validatie is, dan is het een continu herhalende offline-validatie gebaseerd op informatie uit een gebugde RTC-chip. Dit maakt het vanuit mijn standpunt iets minder erg, maar het resultaat is hetzelfde.

De hamvraag is nu, wist Sony dat deze bug aanwezig is? Ik lees namelijk diverse berichten dat andere apparaten zoals zune/blackberries, die dezelfde RTC gebruiken (de arm syscon) al in het verleden een software patch hebben ontvangen om dit probleem te voorkomen.

Ik kan verder weinig anders doen dan afwachten, of ik moet een schroevendraaier erbij halen om die RTC te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:11:
[...]
Ik kan verder weinig anders doen dan afwachten, of ik moet een schroevendraaier erbij halen om die RTC te resetten.
Hoop eerlijk gezegd dat het probleem zichzelf oplost als het 02-03-2010 is.

De kans is aanwezig dat de RTC helemaal niet doortikt aangezien de tijd stil blijft staan als je de OS-time aanpast, dus dan gok ik op een update van Sony of het gebruik van de schroevendraaier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:11:
[...]De hamvraag is nu, wist Sony dat deze bug aanwezig is? Ik lees namelijk diverse berichten dat andere apparaten zoals zune/blackberries, die dezelfde RTC gebruiken (de arm syscon) al in het verleden een software patch hebben ontvangen om dit probleem te voorkomen.
Natuurlijk, Sony wist al dat het probleem aanwezig was maar wachtte af tot vandaag om te kijken of het echt tot problemen zou leiden met het gaan fixen van het probleem 8)7

Natuurlijk wisten ze het nog niet, het probleem van de Zune indertijd heeft hier weinig mee te maken, als het dezelfde code was die was gebruikt was de PS3 op 31 december 2008 al gecrasht (de dag dat de Zune crashtte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:55
Best grappig op zich dat sommige mensen zich hier zo druk om maken, natuurlijk is het wel een beetje tragisch dat het gebeurd maar aan de andere kant is het ook wel weer een prestatie van Sony dat het eerst echt grote hardwarematige probleem een niet tikkende klok is van de eerste modellen 8)7

Daarnaast zijn op dit moment de meeste mensen nog aan het werk in de EU en in Amerika zeker, dus als het nog voor vanavond gefixt wordt mag er niet echt iemand klagen :P

Anyway, ik heb zelf met opzet mijn PS3(60GB) aangezet vanochtend en de klok handmatig ingesteld maar dat mocht inderdaad niet baten, de klok was inderdaad ook stil blijven staan toen die op stand-by stond. Heb mijn trophies etc nog maar niet proberen te openen maar als alles morgen weer perfect werkt kan ik er best om lachen :)

Overigens heeft mijn broer's 80GB versie nergens last van net als de Slim's, wat op zich wel vreemd is gezien je Sony dan toch ergens noodzaak heeft gezien een andere chip of iets dergelijks toe te passen, al zal dat eerder vanuit kostenoverwegingen gedaan zijn :)

Geloof er ook niet in dat het erg veel uit maakt of je hem uit laat trouwens, schijnbaar is de klok helemaal opgehouden met lopen(anders zou hij wel doorlopen als je hem op stand-by hebt) dus dan kan het nog wel even duren voor het op de interne klok ook 1/3 is ;) Uiteindelijk moet hij sowieso aan om te updaten of een andere work-around toe te passen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Hm, lekker is dat. Ik start mijn PS3 op en zie dat mijn Modern Warfare2 trophies weg zijn. De trophies van alle andere spellen worden nog wel juist weergegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
NG schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:39:
Hm, lekker is dat. Ik start mijn PS3 op en zie dat mijn Modern Warfare2 trophies weg zijn. De trophies van alle andere spellen worden nog wel juist weergegeven..
Als je ze gesynchroniseerd had zou ik me er sowieso maar niet als te druk om maken, alleen trophies die je hebt gehaald toen je offline was kunnen nog weleens voor problemen zorgen... De andere zouden gewoon weer terug moeten komen zodra je weer online komt/kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:30:
[...]

Natuurlijk, Sony wist al dat het probleem aanwezig was maar wachtte af tot vandaag om te kijken of het echt tot problemen zou leiden met het gaan fixen van het probleem 8)7

Natuurlijk wisten ze het nog niet, het probleem van de Zune indertijd heeft hier weinig mee te maken, als het dezelfde code was die was gebruikt was de PS3 op 31 december 2008 al gecrasht (de dag dat de Zune crashtte).
Als de RTC echt stil staat, is het nog maar de vraag of dat softwarematig weer op gang gebracht kan worden. Stel dat Sony dit wist en niet kon voorkomen, zouden ze dan op voorhand paniek gaan zaaien door dit aan te kondigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg even over dat tijd probleempje waar menig PS3 even mee te maken heeft: Als je nu je PS3 aanzet zonder direct te laten aanmelden met het PSN en je laat je PS3 even tijd syncen met de server dan komt ie toch gewoon op 1 maart te staan?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:43:
[...]

Als de RTC echt stil staat, is het nog maar de vraag of dat softwarematig weer op gang gebracht kan worden. Stel dat Sony dit wist en niet kon voorkomen, zouden ze dan op voorhand paniek gaan zaaien door dit aan te kondigen?
Waarom nu zeggen dat ze er met man en macht aan werken en doen alsof je problemen aan het identificeren bent als je eigenlijk al maanden weet dat het niet te fixen is? Dan hadden ze beter een terug roep actie op kunnen zetten zodat niet alles zoals nu op één moment terug zou komen.

Overigens zal er echt wel een work-around zijn, of misschien is het wel conspiracy van Sony om alle PS3's met OtherOS-functie onklaar te maken :+ Haha, geduld is een schone zaak, Sony weet echt wel waar ze mee bezig zijn ;)
swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:47:
Zeg even over dat tijd probleempje waar menig PS3 even mee te maken heeft: Als je nu je PS3 aanzet zonder direct te laten aanmelden met het PSN en je laat je PS3 even tijd syncen met de server dan komt ie toch gewoon op 1 maart te staan?
Dat werkt dus niet, sowieso checkt de synchronisatie klok of de datum van de RTC gelijk is volgens mij, maar hij kan hem op dit moment sowieso niet updaten omdat deze in het geheel niet meer schijnt te lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Misschien moeten we gewoon even afwachten tot Sony met een oplossing komt en een uitleg van wat er allemaal precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:43:
[...]

Dan zouden ze toch die 'offline-activatie' waar jij het over heb bijvoorbeeld uit PSN games kunnen slopen? Probleem opgelost.

Wat ik op het internet lees schijnt het probleem trouwens iniedergeval op te lossen zijn door de interne batterij ff van de PS3 los te koppelen en vervolgens als je de PS3 aanzet de goeie tijd en datum in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Lijkt me niet echt een optie als je nog garantie hebt of wil claimen. Ik wacht gewoon Sony nog even af :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:47:
[...]

Waarom nu zeggen dat ze er met man en macht aan werken en doen alsof je problemen aan het identificeren bent als je eigenlijk al maanden weet dat het niet te fixen is? Dan hadden ze beter een terug roep actie op kunnen zetten zodat niet alles zoals nu op één moment terug zou komen.

Overigens zal er echt wel een work-around zijn, of misschien is het wel conspiracy van Sony om alle PS3's met OtherOS-functie onklaar te maken :+ Haha, geduld is een schone zaak, Sony weet echt wel waar ze mee bezig zijn ;)

[...]

Dat werkt dus niet, sowieso checkt de synchronisatie klok of de datum van de RTC gelijk is volgens mij, maar hij kan hem op dit moment sowieso niet updaten omdat deze in het geheel niet meer schijnt te lopen.
Omdat ik denk dat vooraf aankondigen bad for business is, tevens krijg je waarschijnlijk verwarring over welke modellen het betreft en mensen die uberhaupt zullen wachten met het aanschaffen van een ps3 totdat alles achter de rug is.

Maargoed, dat is speculatie van mijn kant natuurlijk. Ik hoop maar dat het oplosbaar is zonder de boel open te slopen, want ik heb begrepen dat de batterij nogal 'diep' verstopt zit in de ps3.

Overigens, als Sony weet waar het mee bezig is, was deze hele situatie niet opgetreden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Ik lees overall en hoor van mensen over een World Wide Ps3 Crash..
Nu is mijn vraag aangezien ik er niet op game of wat dan ook, ik ook nooit ergens op inlog van Playstation zelf.

Als ik hem nu aanzet met wel me internet erop ( gebruik hem om te streamen ) kan ik dan ook het probleem hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

zijn er problemen met het ps netwerk? Ik kan niet inloggen op zowel psn op de ps3 als op de site :?

edit: nevermind, bekend probleem, nu maar hopen dat ze het snel fixen, want ik zit ziek thuis dus kan nu eindelijk weer eens wat gamen

[ Voor 41% gewijzigd door amahusu op 01-03-2010 16:21 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 14:35
ja er zijn problemen kijk maar op de frontpage

nieuws: Sony's PlayStation Network kampt met problemen

[ Voor 62% gewijzigd door chimera2 op 01-03-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:08:
[...]
Overigens, als Sony weet waar het mee bezig is, was deze hele situatie niet opgetreden natuurlijk.
Goh, dus omdat een Amerikaanse toeleverancier van gaspedalen een ontwerpfout maakt waardoor het gaspedaal blijft hangen kan Toyota ineens geen fatsoenlijke auto's meer maken? Want niet alleen Toyota heeft te kampen met dat probleem, alleen bij Toyota wordt het nogal breed uitgelicht omdat ze de grootste auto fabrikant ter wereld zijn.

Kom op zeg, hoogstwaarschijnlijk is het gedeelte wat voor de interne klok verantwoordelijk is ook gewoon van een externe leverancier afkomstig en je kan onmogelijk checken of de interne klok toevallig wel daadwerkelijk alle data goed kan verwerken, want dat is wel het laatste waar je problemen mee verwacht. Het gaat er ook niet zo zeer om wiens fout het is, maar vooral hoe Sony nu reageert en hoe ze het aanpakken om het op te lossen.

Laat ik het zo zeggen, perfect is het niet, maar als dit op te lossen is met een firmware update en binnen een afzienbare termijn dan kan je moeilijk zeggen dat Sony hier echt heel erg nalatig is geweest.

Want je gelooft toch zeker zelf niet dat Sony moedwillig dingen verzwijgt over een versie die al lang niet meer te koop is, de onduidelijkheid die nu heerst doet ze veel meer schade dan dat ze gewoon van te voren hadden gezegd dat er een probleem was met de allereerste versie die inmiddels al lang niet meer verkocht wordt.

Daarnaast zag ik net dit op twitter verschijnen, waarmee volgens mij duidelijk is dat niet alles wat gezegd wordt ook klopt:
Please don't trust info regarding this issue unless from an official Sony source. On Twitter this means @PlayStationEU and @SonyPlayStation.
Op een humoristische noot:
http://www.youtube.com/watch?v=aimPRKfqKGw
Heb zelden zo gelachen om zo'n dom filmpje :9 (zou wel je geluid wat zachter zetten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

DCFreak schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:08:
[...]
Wou je zeggen dat bijvoorbeeld Microsoft of Nintendo perfecte apparaten op de markt kunnen brengen waar geen software- of hardwaredefecten bij te vinden zijn? Of weten die ook niet waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Wou je zeggen dat bijvoorbeeld Microsoft of Nintendo perfecte apparaten op de markt kunnen brengen waar geen software- of hardwaredefecten bij te vinden zijn? Of weten die ook niet waar ze mee bezig zijn.
Volgens mij is een bug met de datum(zeker als deze met een firmware update is op te lossen) sowieso onvergelijkbaar met meer als 33% RROD's ;) En Sony ontkend ook niet dat er grote problemen zijn, als ze maar zorgen dat ze het snel oplossen :)

Dat er zoveel om te doen is geeft volgens mij alleen maar aan hoeveel 60GB's er nog actief zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:22:
[...]

*knip*
Op een humoristische noot:
http://www.youtube.com/watch?v=aimPRKfqKGw
Heb zelden zo gelachen om zo'n dom filmpje :9 (zou wel je geluid wat zachter zetten :+ )
OMG :') just... OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HoefMeistert schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:30:
advies is volgens mij UIT LATEN. Ik heb ergens gelezen dat je savegame data corrupt kan worden (of als corrupt gezien wordt) mocht het toch een datum issue zijn...
Gelukkig vandaag geen tijd, hoop wel dat het snel fixed is
Gast, 'ik heb ergens gelezen'... terwijl overal staat dat savegames etc. niet corrupt raken. Maak nou geen onnodige stennis. Gewoon netwerk kabel eruit, handmatig tijd-datum instellen en je kunt offline gamen. Nee, geen trophy sync, maar je zit ook niet aan het internet, dus dat kan dan even niet en geen online gaming. Dat werkt nog steeds niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:32:
[...]

Volgens mij is een bug met de datum(zeker als deze met een firmware update is op te lossen) sowieso onvergelijkbaar met meer als 33% RROD's ;) En Sony ontkend ook niet dat er grote problemen zijn, als ze maar zorgen dat ze het snel oplossen :)

Dat er zoveel om te doen is geeft volgens mij alleen maar aan hoeveel 60GB's er nog actief zijn :)
Dit is gewoon een fout van formaat. Toen met die RROD's heb ik er zelfs nog vaak in de krant over gelezen. Maar dit is niet zo erg?

Dit is gewoon een enorme fout, die gewoon enorm DOM IS. Dit wist je en had je zien aankomen, en dat maakt het zo debiel. Maar het roze bril gehalte is wel heel hoog hier.

En over mensen die Toyota aanhalen. Nee want 3,8 MILJOEN auto's terugroepen is geen fail maar gewoon foutje kan gebeuren bedankt? Neen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:47:
Het werkt dus wel:

Ik heb een 80 gig fat ps3 en een 60 fat (launch) ps3:

als je je Ps3 draadloos hebt aangesloten op internet:
ff je draadloze router uitzetten (stekker eruit) Ps3 aanzetten en je zal zien dat ie druk aan het zoeken is om te kunnen inloggen. Dit proces verbreek je door op het inlog icoontje te gaan staan en de boel af te breken. Druk daarna ff het vinkje "automatisch inloggen" uit. Daarna, stekker weer in je router, ff wachten, iin je XMB menu naar time settings en daar via het internet je klokje weer goed zetten (de datum van mijn 60 gig model stond op 14 februari) Als je Ps3 de juiste tijd weer heeft staan kan je gewoon weer inloggen op het netwerk. no problemo... wat een stelletje miepers overal op de wereld zeg. deze oplossing zat me de hale dag al in men kop en uiteraard werkt dat gewoon. je moet er gewoon voor zorgen dat je Ps3 niet kan inloggen voordat je de tijd hebt goed gezet.

Mijn 80 gig ps3 is met draad aangesloten en daarbij is het dus nog makkelijker om je PS3 van internet af te houden. Tevens had deze 80 gig fat PS3 gewoon 1 maart in beeld staan dus die heeft er geen last van.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Nou inderdaad, stel je voor je kan een dagje niet volledig gamen door een fout in een systeem wat al bijna 3 jaar soepel draait. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Postius schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Dit is gewoon een fout van formaat. Toen met die RROD's heb ik er zelfs nog vaak in de krant over gelezen. Maar dit is niet zo erg?

Dit is gewoon een enorme fout, die gewoon enorm DOM IS. Dit wist je en had je zien aankomen, en dat maakt het zo debiel. Maar het roze bril gehalte is wel heel hoog hier.

En over mensen die Toyota aanhalen. Nee want 3,8 MILJOEN auto's terugroepen is geen fail maar gewoon foutje kan gebeuren bedankt? Neen.
Gast, de PS3 hoeven echt niet worden teruggehaald en door vaklui worden gefixt. Er zal hier echt wel snel een oplossing komen (update oid). Je doet het klinken dat we flink gedupeerd zijn omdat we één dag niet online kunnen gamen, wel offline. Als dit probleem een week gaat duren dan is zo een agressieve toon terecht.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
80GB heeft er hier inderdaad ook geen last van.

Anyway, jou verhaaltje heeft alles behalve succes verzekerd, hij weigert hier hoe dan ook de klok te synchroniseren met internet. Of hij nou wel of niet heeft geprobeerd zich aan te melden...

En @Postius,
Nogmaals, tuurlijk is het een fout, maar is Toyota dan gelijk een onkundig bedrijf omdat hun toeleverancier een ontwerpfout maakt in de gaspedalen? Is Sony gelijk een onkundig bedrijf omdat er waarschijnlijk bij een toeleverancier een bugje in de interne klok is geslopen?

Kom op zeg, ze zijn misschien eindverantwoordelijk maar daarom gaat het er dus nogmaals om hoe ze het oplossen en niet of het nou zo geweldig dom van ze is dat ze dit niet eerder hebben gezien...

Maar misschien zegt die Xdoos in je signature genoeg ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Het werkt dus wel:

ff je draadloze router uitzetten (stekker eruit) Ps3 aanzetten en je zal zien dat ie druk aan het zoeken is om te kunnen inloggen. Dit proces verbreek je door op het inlog icoontje te gaan staan en de boel af te breken. Druk daarna ff het vinkje "automatisch inloggen" uit. Daarna, stekker weer in je router, ff wachten, iin je XMB menu naar time settings en daar via het internet je klokje weer goed zetten (de datum van mijn 60 gig model stond op 14 februari) Als je Ps3 de juiste tijd weer heeft staan kan je gewoon weer inloggen op het netwerk. no problemo... wat een stelletje miepers overal op de wereld zeg. deze oplossing zat me de hale dag al in men kop en uiteraard werkt dat gewoon. je moet er gewoon voor zorgen dat je Ps3 niet kan inloggen voordat je de tijd hebt goed gezet.

Mijn 80 gig ps3 is met draad aangesloten en daarbij is het dus nog makkelijker om je PS3 van internet af te houden. Tevens had deze 80 gig fat PS3 gewoon 1 maart in beeld staan dus die heeft er geen last van.

succes verzekerd...
bij mij werkt dat niet (was overigens het eerste wat ik probeerde vanmiddag toen ik erachter kwam dat er een probleem was) en bij m'n maten ook niet.

en bovendien ga jij ervan uit dat iedereen op de hoogte is van het probleem voordat ze hun ps3 aanzetten vandaag. De werkelijkheid is dat de meeste mensen er pas achter komen nadat ze hun ps3 voor het eerst hebben aan gezet vandaag en gaan daarna pas kijken op internet wat er aan de hand is. Voor die mensen is jouw methode dus al een fail omdat er al naar het PS netwerk is geconnect

[ Voor 11% gewijzigd door amahusu op 01-03-2010 16:57 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Volgens mij hebben alleen de 40GB en de 60GB versies er last van inderdaad. Bij mij (160GB) werkt alles keurig :).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

[...]
... je moet er gewoon voor zorgen dat je Ps3 niet kan inloggen voordat je de tijd hebt goed gezet.
Werkt bij mij niet hoor 'de huidige tijd en datum konden niet worden opgehaald (8001004F)' als ik probeer goed te zetten via internet, ik log standaard niet in op mijn PSN dus dat heeft er niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:59
Yellowneck schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:54:
Volgens mij hebben alleen de 40GB en de 60GB versies er last van inderdaad. Bij mij (160GB) werkt alles keurig :).
Zou zomaar kunnn. M'n 80GB heeft er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Grannd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Werkt bij mij niet hoor 'de huidige tijd en datum konden niet worden opgehaald (8001004F)' als ik probeer goed te zetten via internet, ik log standaard niet in op mijn PSN dus dat heeft er niks mee te maken.
Het zou ook wel erg voor de hand liggen als het zou werken, dan had Sony dit waarschijnlijk ook wel als eerste work-around laten weten.

Of heeft jou klok sowieso nooit op 28 februari/1 maart gestaan swopdark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij dat spel via de store hebt gekocht dan vind je daar de volgende melding: "telkens wanneer u met het spel begint moet u zich opnieuw aanmelden" Dit onderdeel van de algemene voorwaarden waar jij akkoord mee bent gegaan. m.a.w. niet zo zeuren.

Waarom dit zo is gedaan? Wellicht omdat consumenten wereldwijd (en vooral in Nederland) inmiddels bewezen hebben niet de vrijheid aan te kunnen die gepaard gaat met vrijblijvende software downloads waarbij gewoon maar wordt aangenomen dat ze het spel braaf op 1 account blijven spelen. Inmiddels weten we allemaal dat wanneer eigenaren van software of kennis maar even niet kijken er een loopje wordt genomen met de door hun gewenste of geëiste gebruiksvoorwaarden. Betalen voor software? nee joh!, maar 1 account gebruiken?? nee joh! Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld waren tijdens je aankoop. Nu niet ineens doen alsof je neus bloed. omdat je toen héél snel door de voorwaarden bent gescrolled. (doe ik overigens ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DutchOwnage schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:57:
[...]

Zou zomaar kunnn. M'n 80GB heeft er ook geen last van.
Moet mezelf even corrigeren.
Volgens mij hebben alleen de
- 60 GB versies
- 40 GB versies
- eerste generatie 80GB versies (dus die maar deels 65nm hardware hebben)
er last van.
De overige modellen blijken prima te werken als ik zo de reacties allemaal opsom op diverse sites en in mijn vriendenkring rondvraag.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

swopdark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:04:
[...]omdat je toen héél snel door de voorwaarden bent gescrolled. (doe ik overigens ook)
Dat is niet meteen rechtsgeldig hoor, ik kan me herinneren dat ik ergens heb gelezen dat die EULA's etc. geen waarde hebben omdat (zoals je zelf zegt) niemand ze leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af, als je niet op psn kunt inloggen, hoe kun je dan een update downloaden?

of moeten we dadelijk met de usb stick aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Postius schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Dit wist je en had je zien aankomen, en dat maakt het zo debiel. Maar het roze bril gehalte is wel heel hoog hier.
Maar waarom heb je ze hier dan niet voor gewaarschuwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[...]
Volgens mij is het dan ook geen online-validatie, sommige beta's hebben en games hebben een begin en een uiterste datum, dat betekend dat de licentie alleen in dat tijdsbestek geldig is. Dat zal dus bij het opstarten gecheckt moeten worden aan de hand van de interne klok of de licentie nog geldig is, als het niet aan de hand van de interne klok zou gebeuren zou je gewoon keer op keer de klok aanpassen, op dit moment ligt de datum door de bug dus voor de ingangsdatum en dat is volgens mij de enige geldige reden dat sommige spellen op dit moment niet werken.
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:08:
ik vraag me af, als je niet op psn kunt inloggen, hoe kun je dan een update downloaden?

Volgens mij hoef je niet ingelogd te zijn op het PSN om een update te kunnen downloaden, eventueel zou Sony ook tijdelijk een uitzondering kunnen maken voor 60GB PS3's met een interne klok op een datum van voor 2001.

[ Voor 20% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:08:

Daarvoor hoef je volgens mij niet op PSN te zitten. De PS3 heeft verder gewoon volledig contact met het internet. Je kan immers ook via de browser gewoon internetten.
De update zal dan gewoon via de normale manier worden binnengehaald (bij Settings in XMB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:58:
Het zou ook wel erg voor de hand liggen als het zou werken, dan had Sony dit waarschijnlijk ook wel als eerste work-around laten weten.
hmm okey jammer... Misschien als je Ps3 al eens op het PSN heeft ingelogd dat de fout blijft bestaan? Ik zal mijn post ff aanpassen... Bij mij werkte het iig wel icm mijn launch model.
Of heeft jou klok sowieso nooit op 28 februari/1 maart gestaan swopdark?
Mijn 60 gig model heeft zaterdag nog gedraaid met de meest recente instellingen en de juiste data. Zat me er nog om te verwonderen dat de tijd van mijn Ps3 na een paar maanden altijd een paar minuten gaat achterlopen en ik zet het systeem dan altijd weer ff goed door te internet-syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
[...]

Als jij dat spel via de store hebt gekocht dan vind je daar de volgende melding: "telkens wanneer u met het spel begint moet u zich opnieuw aanmelden" Dit onderdeel van de algemene voorwaarden waar jij akkoord mee bent gegaan. m.a.w. niet zo zeuren.

Waarom dit zo is gedaan? Wellicht omdat consumenten wereldwijd (en vooral in Nederland) inmiddels bewezen hebben niet de vrijheid aan te kunnen die gepaard gaat met vrijblijvende software downloads waarbij gewoon maar wordt aangenomen dat ze het spel braaf op 1 account blijven spelen. Inmiddels weten we allemaal dat wanneer eigenaren van software of kennis maar even niet kijken er een loopje wordt genomen met de door hun gewenste of geëiste gebruiksvoorwaarden. Betalen voor software? nee joh!, maar 1 account gebruiken?? nee joh! Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld waren tijdens je aankoop. Nu niet ineens doen alsof je neus bloed. omdat je toen héél snel door de voorwaarden bent gescrolled. (doe ik overigens ook)
Nee brilliant gezegd, echt. Want als ik nu een spel illegaal download of iets kan ik het wel op meerdere dingen spelen mocht ik het willen. Je hebt wel gelijk wat betreft de gebruiksvoorwaarden. Maar veel mensen willen gewoon logisch gebruik gemak. Veel van die anti piraterij regels werken juist bewezen contra-productief.
http://www.dumpert.nl/med..._vs._piraatje_spelen.html
Zeg maar dat idee.

@Retworld: Mijn xdoos is al meer dan een jaar dood, leve ps3 ^^. Btw microsoft gaf wel als compensatie voor de downtime van Xboxlive een gratis game terug en een extra speeldag geloof ik. Dat was dan wel aardig van ze. Maar door een systeem klok zelfs geen singleplayer meer kunnen spelen is toch wel echt fail?

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 01-03-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Postius schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:24:
[...]
@Rctworld: Mijn xdoos is al meer dan een jaar dood, leve ps3 ^^. Btw microsoft gaf wel als compensatie voor de downtime van Xboxlive een gratis game terug en een extra speeldag geloof ik. Dat was dan wel aardig van ze. Maar door een systeem klok zelfs geen singleplayer meer kunnen spelen is toch wel echt fail?
Het is best wel fail achtig dat een klokje zo iets veroorzaakt inderdaad, maar het wordt tot nu toe ook wel erg overdreven, volgens mij werken de meeste games nog gewoon naar behoren offline. :)

Anyway, PSN is al gratis dus ik geniet al 3 jaar van gratis speeldagen ;) Als Sony maar zorgt dat het snel opgelost wordt heb ik er geen problemen mee, ook nog eens een reden mijn XBOX onder het stof vandaan te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

[...]

Vriendelijke vriend,

Nog buiten het feit dat je alles probeert te downplayen en met tips komt die niet werken (resetten van de klok etc) is deze verwijzing naar de algemene voorwaarden en de toevoeging dat ik niet moet zeuren omdat software waar ik voor betaald heb niet werkt, natuurlijk vanuit het perspectief van een Sony klant zeer onvriendelijk.

Wat ik mij nu afvraag is, waarom redeneer jij op een defensieve wijze vanuit een leverancier standpunt? Heb jij dan geen enkel probleem met de huidige situatie?

Waar heb ik geschreven dat ik niet wil inloggen op het PSN? Ik heb alleen geschreven dat ik niet snap waarom dat nodig is, volgens mij staat dat verder los van het aantal verschillende PSN accounts en/of consoles dat die software downloaden en installeren.
Op je rant over het installeren van software op verschillende accounts ga ik verder maar niet in, omdat ik absoluut niet snap waarom dat een rechtvaardiging zou zijn dat eea niet werkt op dit moment.

Ik verzorg hier een werkende internet verbinding, zodat de door Sony geproduceerde console met de door Sony geproduceerde software met al haar voorwaarden, met de door Sony beheerde server(s) contact kan maken. Dit hele proces wordt blijkbaar verstoort door een fout in een van deze schakels en dat is niet de internet verbinding die ik verzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Yellowneck schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:05:
[...]

Moet mezelf even corrigeren.
Volgens mij hebben alleen de
- 60 GB versies
- 40 GB versies
- eerste generatie 80GB versies (dus die maar deels 65nm hardware hebben)
er last van.
De overige modellen blijken prima te werken als ik zo de reacties allemaal opsom op diverse sites en in mijn vriendenkring rondvraag.
Bij de 80GB's is het volgens mij zo:

De CECHK04 hebben er wel last van.
De CECHL04 hebben er geen last van.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Kan best kloppen. Mijn CECHL04 heeft er idd geen last van.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:15
Ik met mijn CECHK04 wel. Dus dan zal dat idd kloppen.
Iig hopen dat dit zichzelf oplost en automatisch naar 2 maart verspringt. Anders bidden dat het niet hardwarematig is en we onze ps3 weken kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Rctworld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Het is best wel fail achtig dat een klokje zo iets veroorzaakt inderdaad, maar het wordt tot nu toe ook wel erg overdreven, volgens mij werken de meeste games nog gewoon naar behoren offline. :)

Anyway, PSN is al gratis dus ik geniet al 3 jaar van gratis speeldagen ;) Als Sony maar zorgt dat het snel opgelost wordt heb ik er geen problemen mee, ook nog eens een reden mijn XBOX onder het stof vandaan te halen :P
Nee op dit moment doet geen enkel spel het. Ja de NHL2010 demo.....AWESOME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

quote: Twitter
PlayStationEU

Here's our latest statement on the PSN issues. We'll update you further when a fix is available. http://bit.ly/cjDYV9
Weet iemand wat er staat? Want de blog ligt eruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Latest info on PlayStation Network Status

Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media

As you may be aware, some customers have been unable to connect to the PlayStation Network today. This problem affects the models other than the new slim PS3.

We believe we have identified that this problem is being caused by a bug in the clock functionality incorporated in the system.

Errors include:

* The date of the PS3 system may be re-set to Jan 1, 2000.
* When the user tries to sign in to the PlayStation Network, the following
message appears on the screen; “An error has occurred. You have been
signed out of PlayStation Network (8001050F)”.
* When the user tries to launch a game, the following error message appears
on the screen and the trophy data may disappear; “Failed to install
trophies. Please exit your game.”
* When the user tries to set the time and date of the system via the
Internet, the following message appears on the screen; “The current date
and time could not be obtained. (8001050F)”
* Users are not able to play back certain rental video downloaded from the
PlayStation Store before the expiration date.

We hope to resolve this problem within the next 24 hours. In the meantime, if you have a model other than the new slim PS3, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data.

As mentioned above, please be advised that the new slim PS3 is not affected with this error. We are doing our best to resolve the issue and do apologize for any inconvenience caused.

For the latest status on this situation please continue to check either the PlayStation.Blog or PlayStation.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

-edit-Anders post je even tegelijk hetzelfde...

[ Voor 97% gewijzigd door TeGek op 01-03-2010 18:26 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

woepdiedoo... mijn, oorspronkelijk, 40GB heeft er ook last van... hd upgrade helpt iig niet tegen deze bug :+ Nu maar hopen dat het niet te lang duurt... :net zo'n zin om verder te gaan met creed corp.

wel apart dat palystation.nl en .com ook plat liggen... servers draaien op PS3 zeker 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In dat geval laten we de ps3 maar een dagje uit staan, ansich niet zo heel erg.

Star Trek ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:07:
Kan best kloppen. Mijn CECHL04 heeft er idd geen last van.
Hetzelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://community.eu.plays...050F/m-p/10313748#M126581

Update: 16:58

As you may be aware, some customers have been unable to connect to the PlayStation Network today. This problem affects the models other than the new slim PS3.[/quote]

Sommige klanten? Er zijn 32 miljoen PS3s op de wereld. Ik denk dat er minstens tussen de 15 en 20 miljoen mensen een PS3 hebben met dit probleem.

[quote]

We believe we have identified that this problem is being caused by a bug in the clock functionality incorporated in the system.

Errors include:
* The date of the PS3 system may be re-set to Jan 1, 2000.
* When the user tries to sign-in to the PlayStation Network, the following message appears on the screen; "An error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network (8001050F)".
* When the user tries to launch a game, the following error message appears on the screen and the trophy data may disappear; “Failed to install trophies. Please exit your game.”
* When the user tries to set the time and date of the system via the Internet, the following message appears on the screen; “The current date and time could not be obtained. (8001050F)”
* Users are not able to playback certain rental video downloaded from the PlayStation Store before the expiration date.

We hope to resolve this problem within the next 24 hours. In the meantime, if you have one of the above listed models, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data.

As mentioned above the new slim PS3 is not affected with this error. We are doing our best to resolve the issue and do apologise for any inconvenience caused.

For the latest status on this situation please keep an eye on this thread.

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 01-03-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah spuit 11 is ook wakker :w

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Nothing to see here, move along.. morgen doet alles het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch triest dat je door zoiets gewoon niet kunt gamen, wat een fail.
En inderdaad, mijn PS3 weigert ook een game af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Bellerophon schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:38:
Nothing to see here, move along.. morgen doet alles het weer
Nou... dat is nog maar te bezien. Wat als jij vandaag je ps3 aandeed, hij flipt terug naar 1/1/2000, je ziet dat het niet werkt, zet hem uit, en morgen weer aan. wat is de datum? 1/2/2000 :) Dus dan moet je bij de pinken zijn dat je datum moet wijzigen. Maar ik vrees voor de arme helpdesk dat ze evengoed veel telefoontjes krijgen.

Nu hopen dat die prutser die die date routine heeft geschreven de telefoon mag opnemen.

Ik ga nu ff kloten of ik een game aan de gang krijg. (mn 60gb stond vanochtend op 1/1/2000 en kon niet inloggen)

[ Voor 8% gewijzigd door EfBe op 01-03-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik ben een van de weinige die alle berichten las voordat ik mijn 60gig aangezet heb. Laat hem maar lekker uit tot nader bericht. Al is het wel jammer dat ik nu even een dagje niet kan gamen.

Vind het maar een vaag probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Mijn 60 GB geeft inderdaad dit probleem, maar mijn 80 GB niet. Het is, zoals hier al bekend, niet alleen de slim die er géén last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ok, heb getest, en met geen mogelijkheid (met wat voor settings dan ook) krijg ik heavy rain aan de gang, omdat hij de trophy info niet kan syncen. Mijn developer-brein zegt dan dat hij dat wil doen met de huidige interne datum, die niet klopt (illegal date) en dat dat dus faalt. Maar dat blijft op zich toch vaag want de datum/tijd die ik heb ingegeven in het systeem zijn 1 maart, 18:50. Waarom heb je 2 klokken als je intern toch maar 1 gebruikt? Er is maar 1 tijd, dus instellen van de klok == instellen van de interne systeemtijd.

Dus wat ik eerder riep dat offline gamen wel werkte klopt niet.

Echt #fail op #fail dit:
- wanneer trophy info niet kan worden gesynced stopt een game. WTF... Geef dan een melding dat trophies die gehaald worden niet kunnen worden opgeslagen en geef de gebruiker de kans. Wellicht geeft die gebruiker helemaal niet om trophies (zoals ik)
- intern een andere klok gebruiken dan de datum/tijd waar de user mee geconfronteerd wordt en die interne, niet configureerbare tijd/datum gebruiken voor checks
- de datum/tijd code laten schrijven door een prutsende amateur die dacht dat hij de eerste was die dit probleem moest oplossen en de meest debiele bugs gemaakt heeft.

Morgen doet het het weer, omdat dat weer intern een juiste datum is, dan kun je de tijd weer syncen (dat kan nu niet, omdat alles kennelijk met die interne datum wordt gecheckt/gelogged wat fout gaat) en gaat het weer ok, maar dit is niet iets wat ze even naast zich neer mogen leggen. Ik hoop dat Sony hier veel van leert, en indien niet, dat ze gedwongen worden dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wel gaan liggen zeuren en miepen, maar daar verandert niets aan.
Ik vind het wel apart dat ik nu al een paar heetgebakerde reacties van 360-eigenaren heb gelezen hier en bij de nieuwspost.
Zij zouden toch moeten weten hoe het voelt als een console niets doet, maar het enige wat ze doen is het vuurtje proberen op te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

EfBe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:43:
[...]

Nou... dat is nog maar te bezien. Wat als jij vandaag je ps3 aandeed, hij flipt terug naar 1/1/2000, je ziet dat het niet werkt, zet hem uit, en morgen weer aan. wat is de datum? 1/2/2000 :) Dus dan moet je bij de pinken zijn dat je datum moet wijzigen. Maar ik vrees voor de arme helpdesk dat ze evengoed veel telefoontjes krijgen.

Nu hopen dat die prutser die die date routine heeft geschreven de telefoon mag opnemen.

Ik ga nu ff kloten of ik een game aan de gang krijg. (mn 60gb stond vanochtend op 1/1/2000 en kon niet inloggen)
Ten eerste, als je hier niets van mee hebt gekregen, dan leef je echt onder een steen... bedoel als zelfs nu.nl er aandacht aan schenkt.

En de verwachtingen zijn dat het binnen 24hr is opgelost, mensen die dus problemen onder vinden moeten gewoon de officiële Sony website in de gaten houden. En wat maakt het uit als je morgen zelf nog de datum moet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Exorcist schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:57:
Mijn 60 GB geeft inderdaad dit probleem, maar mijn 80 GB niet. Het is, zoals hier al bekend, niet alleen de slim die er géén last van heeft.
De slim lijkt er in sommige gevallen ook last van te hebben. Connecten naar PSN lukt wel maar bij het openen van de store krijg je alsnog de error melding in sommige gevallen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er mag een admin ingrijpen, het is duidelijk aan de tags van de posters dat ze alleen maar flames willen uitlokken.

[ Voor 74% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-03-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:19
OPSLAGHOND schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:19:
Jeetje fanboys, ga lekker kleuren!
Ach, laat ze toch ;) Wij hebben tenminste geen failure-rate van meer dan 55% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

EfBe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:59:
Echt #fail op #fail dit:
- wanneer trophy info niet kan worden gesynced stopt een game. WTF... Geef dan een melding dat trophies die gehaald worden niet kunnen worden opgeslagen en geef de gebruiker de kans. Wellicht geeft die gebruiker helemaal niet om trophies (zoals ik)
- intern een andere klok gebruiken dan de datum/tijd waar de user mee geconfronteerd wordt en die interne, niet configureerbare tijd/datum gebruiken voor checks
- de datum/tijd code laten schrijven door een prutsende amateur die dacht dat hij de eerste was die dit probleem moest oplossen en de meest debiele bugs gemaakt heeft.
Het is wel logisch dat er een interne klok en een klok van het OS is, de interne klok loopt namelijk altijd door ook als de PS3 uit staat, dat is handig want dan hoef je niet elke keer als je de PS3 aan zet de tijd in te stellen.
Dat de interne klok en de OS klok verschillen heeft ook een voordeel: dan hoeft Sony niet voor elke tijdszone een andere PS3 te bouwen met een andere klok, nu kan men zijn eigen tijdzone in het OS instellen en de OS-klok past dan de tijd die die van de interne klok krijgt aan aan de tijdzone, dit is ook de reden waarom alle PS3's om dezelfde tijd offline gingen, ookal was dat bij verschillende lokale tijden.

Verder kan je boos worden over het feit dat Heavy Rain per definitie trophies moet laden voordat de game start, maar punt is dat niemand bij Sony ervan uit is gegaan dat trophies die gewoon op de console staan opgeslagen niet willen laden vanwege een bug in de interne klok.

Verder: Ik ben ook niet tevreden met het feit dat mijn PS3 het niet doet, het is een stomme bug maar laten we het met zijn allen niet groter maken dan wat het is, een stomme bug die waarschijnlijk over 5 uur weg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Grannd op 01-03-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
[...]

Het werkt dus wel:

Dit gedaan, maar bij mijn 60 gig werkte het niet!

@opslaghond:
hey, je mag toch wel een grapje hier over maken. come on....het is ten slotte gewoon slordig van sony!

[ Voor 84% gewijzigd door Coolsnarf op 01-03-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coolsnarf schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:27:
@opslaghond:
hey, je mag toch wel een grapje hier over maken. come on....het is ten slotte gewoon slordig van sony!
Dit zijn personen die hier normaal gezien (vrijwel) nooit komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OPSLAGHOND schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:19:
Er mag een admin ingrijpen, het is duidelijk aan de tags van de posters dat ze alleen maar flames willen uitlokken.
Haha. Je hebt het toch niet over mij he... ;) Ik heb in ieder geval een gevoel voor humor ook al leeft mijn PS3 sinds vanochtend in het verleden.
Pagina: 1 ... 31 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.