Ik ga er van uit dat het gewoon een Broodje Aap verhaal is over het er uit slopen van Other OS. Daarbij wilde ik eigenlijk weten welke Linux distro jullie hier zo al geinstalleerd hebben en wat je hier dan dus extra op kunt doen / "tweaken". Daarnaast vind ik het model van die oude PS3 gewoon een stuk beter in verhouding met het nieuwe model dus vandaar ook mijn keuze voor het oude model..swopdark schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:45:
[...]
Op het internet staan vast wel een aantal dingetjes. LInux Yellow dog kan je er op installeren en dan fireforx enzo draaien. Er is nog niks aan hacks oid beschikbaar waarmee je dinegn met de Ps3 kan doen naast wat Sony inmiddels heeft toegestaan. Wel lullig voor je als straks Sony de other OS eruit sloopt...
Inmiddels is ook al een tijdje duidelijk dat die hacker van laatst niks meer heeft kunnen doen dan dat Sony hem toestond om te doen. Het XMB benaderen of uberhaupt buiten de restricties komen zoals deze nu is gebouwd dmv het other os is nog helemaal niet gelukt. Dus als je zat te wachten op een isoloader of een custom XMB menu dan moet je nog wel even geduld hebben. Ze hebben namelijk nog helemaal niks.
Volgens mij kan men met Other OS alwel heel veel platformen emuleren. Dit vindt Sony ook niet echt heel leuk, want die zien het zo, dat alle tijd die je in emulatie stopt je anders in gewone PS3 games had gestopt.swopdark schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:45:
[...]
Er is nog niks aan hacks oid beschikbaar waarmee je dinegn met de Ps3 kan doen naast wat Sony inmiddels heeft toegestaan. Wel lullig voor je als straks Sony de other OS eruit sloopt...
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2010 21:25 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ff een spelletje spelen is lastig op de PS3; Heavy Rain net voor de eerste keer erin gegooid, update van 226 MB duurt meer dan 15 minuten. Zit je met je 50/5 verbinding.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik die patch weer verwijderen en heavy rain voorlopig niet patchen. Dus rondje drukken en dan logged het je uit van PSN en kan je ongepatched spelen.Exorcist schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:57:
Ff een spelletje spelen is lastig op de PS3; Heavy Rain net voor de eerste keer erin gegooid, update van 226 MB duurt meer dan 15 minuten. Zit je met je 50/5 verbinding.
Blijken veel problemen te zijn met vastlopers en corrupte save games, hier had ik zelf ook last van. Gelukkig kon ik mijn save na het verwijderen van de patch en herinstallatie van het spel weer laden, alleen moest ik wel 1 scene voor de scene waar ik was starten.
Op de officiele forums zag ik ook veel mensen met problemen.
Onthoud in ieder geval die oplossing even voor als het probleem zich voordoet. Bij mij was het echt op het allerlaatste moment in de game, 2 minuten voor het einde en toen hield het er mee op.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 22:07 ]
Hmm, thanks a-lot. Ik vermijd het HR topic vanwege evt. spoilers, spel is nu aan het installeren (ook zo eindeloos) maar de patch is installed (1.01). Zal hem verwijderen dan maar en mijn verbinding verbreken/spel starten!Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:04:
[...]
Als ik jou was zou ik die patch weer verwijderen en heavy rain voorlopig niet patchen. Dus rondje drukken en dan logged het je uit van PSN en kan je ongepatched spelen.
Blijken veel problemen te zijn met vastlopers en corrupte save games, hier had ik zelf ook last van. Gelukkig kon ik mijn save na het verwijderen van de patch en herinstallatie van het spel weer laden, alleen moest ik wel 1 scene voor de scene waar ik was starten.
Op de officiele forums zag ik ook veel mensen met problemen.
Onthoud in ieder geval die oplossing even voor als het probleem zich voordoet. Bij mij was het echt op het allerlaatste moment in de game, 2 minuten voor het einde en toen hield het er mee op.
Verwijderd
Je hoeft je verbinding niet te verbreken, als het zegt dat je moet patchen druk je op rondje en kan je gewoon spelen. Je bent dan alleen niet ingelogged meer op PSN, maar hoef je niet steeds je kabel / netwerk settings aan te passen.Exorcist schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:12:
[...]
Hmm, thanks a-lot. Ik vermijd het HR topic vanwege evt. spoilers, spel is nu aan het installeren (ook zo eindeloos) maar de patch is installed (1.01). Zal hem verwijderen dan maar en mijn verbinding verbreken/spel starten!
Ik kan niet bij ieder spel het patchen onderbreken, alleen afbreken. Volgens mij kreeg ik die optie bij HR ook niet, maar dat weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:16:
[...]
Je hoeft je verbinding niet te verbreken, als het zegt dat je moet patchen druk je op rondje en kan je gewoon spelen. Je bent dan alleen niet ingelogged meer op PSN, maar hoef je niet steeds je kabel / netwerk settings aan te passen.
Zit er al helemaal in na een uur..wat een topspel.
Die kan ik zo ontkrachten: op de CBE dev list kwam pas nog een keer het volgende bericht voorbij:Ike. schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:17:
[...]
Er zijn geruchten dat de 'Other OS' functie bij de volgende firmware update word uitgeschakeld.
http://www.ps3news.com/PS...next-ps3-firmware-update/
Optimizing PS3 Blu-ray settings
On Fri, 2009-08-21 at 09:58 -0700, geoffrey.levand@am.sony.com wrote:
> The feature of "Install Other OS" was removed from the new
> "Slim" PS3 model to focus on delivering games and other
> entertainment content.
>
> Please be assured that SCE is committed to continue
> the support for previously sold models that have the
> "Install Other OS" feature and that this feature will
> not be disabled in future firmware releases.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Spel al gekocht, is zeker wel de 10 euro waard, graphics hadden iets beter gekund (ja ook voor een 10 euro psn-game) de gebouwtjes en units zijn wat kartelig/lelijk, de stijl is verder wel tof gedaan. Gameplay is zeker leuk en redelijk verslavend.Furfoot schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:33:
[...]
Er zit geen local coop in je kunt alleen online spelen.
*edit er zit dus wel local multiplayer in*
http://www.metacritic.com...box360/greedcorp?part=rss
Best wel goeie recensies en gamer.nl gaf het een 8.
Ben gewoon met de campaign begonnen, in het begin ff wennen aan besturing, en dan even de strategie doorhebben, khad nogal moeite met de eerste 2 levels... tenminste khad verwacht dat het heel gemakkelijk zou beginnen... maar dat komt gewoon omdat je het idee van het spel even door moet hebben.
Helaas al wel 1 vastloper gehad, ik had bijna lvl 5 uitgespeeld en toen bevroor mijn ps.. kon niets anders dan hem uitzetten. Hopelijk een eenmalig iets met dit spel.
Iig wel een aanrader, net zo leuk als PJ monsters... alleen is die coop dan weer heel erg leuk en dat heb ik hier nog niet van geprobeerd. Je moet natuurlijk wel van T B strategie houden... ook al is dit niet heel erg diepgaand.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2010 23:36 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoe weet jij zo zeker dat Sony dat zo ziet? Denk dat Sony initieel de Other OS functie vooral als extra (unique) selling point, daarnaast hoopten ze zo ook de homebrew wereld een beetje een handreiking te doen zodat de druk om hem te hacken wat minder werd.Jumpman schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:23:
[...]
Volgens mij kan men met Other OS alwel heel veel platformen emuleren. Dit vindt Sony ook niet echt heel leuk, want die zien het zo, dat alle tijd die je in emulatie stopt je anders in gewone PS3 games had gestopt.
Anyway, denk dat iedereen die met Linux en emulatie, etc. bezig is niet minder PS3 games koopt omdat men toevallig SNES games kan doen onder Linux, die mensen zijn vaak al een beetje die-hards en zien het als leuke uitbreiding voor als ze even wat anders willen doen.
De enige echte reden voor het schrappen van the Other OS functie uit de PS3 Slim is volgens mij toch echt dat de meest bizarre onderzoeksinstellingen de PS3 met CELL B.E. begonnen te gebruiken als goedkope supercomputer. En dat is iets wat niet echt op schiet voor Sony aangezien ze nog steeds behoorlijk wat verlies draaien op elke verkochte console, als men vervolgens ook geen games meer koopt voor dat apparaat omdat hij allerlei berekeningen staat uit te voeren dan verdient men dat ook niet terug.
Playstation 4: Gerüchte zur Technik - Update: PS4 noch weit entfernt laut Sony
PS4: Design von Tai Chiem
edit
plaatjes via link bekijken
PS4: Design von Tai Chiem
edit
plaatjes via link bekijken
[ Voor 42% gewijzigd door Bullus op 28-02-2010 12:39 ]
|2600k|Asus 290|
Plaatjes doen het niet dus hier een plaatje van google

[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 28-02-2010 12:01 ]
Is hem toch zeker niet... Leuk bedacht, maar die 2 triggers heb je toch echt nodig. Voor de rest mag ik hopen dat de PS4 toch wel backwards compatibility gaat krijgen met PS2 en PS3 spellen, want dan kunnen beiden vervangen worden voor 1 apparaat.
Op de controller zitten volgens mij wel triggers maar die zijn niet te zien. Hier nog een plaatje van googleJorn1986 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:04:
Is hem toch zeker niet... Leuk bedacht, maar die 2 triggers heb je toch echt nodig. Voor de rest mag ik hopen dat de PS4 toch wel backwards compatibility gaat krijgen met PS2 en PS3 spellen, want dan kunnen beiden vervangen worden voor 1 apparaat.

Het ziet er even realistisch als dit (fake) design van de PS3:SL65 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:06:
[...]
Op de controller zitten volgens mij wel triggers maar die zijn niet te zien. Hier nog een plaatje van google
[afbeelding]

ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:08:
[...]
Het ziet er even realistisch als dit (fake) design van de PS3:
[afbeelding]
Lol er kunnen umd's in
[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 28-02-2010 12:10 ]
Laat ze gerust niets aan de joypad veranderen. Dat paars met witte ding lijkt me absoluut niet lekker in de hand liggen.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ik denk dat Sony eerst de markt klaar wil maken voor downloadables only en vervolgens, als iedereen het geaccepteerd heeft, een PS4 uit brengt met 1Tb schijf (of 2 tegen die tijd?) en dan geen tastbare spellen meer gaat uitbrengen.
Mjah weet niet of dat ooit gaat gebeuren, veel mensen inclusief mij houden toch van een tastbare "verzameling" doosjes
en op deze manier kunnen we tenminste goedkoper importen en 2'de hands kopen.
Je moet er toch niet aan denken dat je (relatief) nieuwe spellen alleen via een PSN store kunt kopen tegen een retailprijs van 60-65 euro
Ik vindt het nu wel een goeie combinatie "echte" titels gewoon op een disc te koop en kleine en medium titels via psn shop.
Je moet er toch niet aan denken dat je (relatief) nieuwe spellen alleen via een PSN store kunt kopen tegen een retailprijs van 60-65 euro

Ik vindt het nu wel een goeie combinatie "echte" titels gewoon op een disc te koop en kleine en medium titels via psn shop.
De PSP-Go is/was een manier om te kijken hoe "downloadable only" zou werken en hoe de consument daar tegenover staat.
Het voordeel is als het op een later tijdstip toch mocht doorbreken Sony al wat ervaring op dat gebied heeft opgedaan.
Maar vooralsnog lijkt een succes erg ver weg.
Het voordeel is als het op een later tijdstip toch mocht doorbreken Sony al wat ervaring op dat gebied heeft opgedaan.
Maar vooralsnog lijkt een succes erg ver weg.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat zou inderdaad wel echt een domme zet zijn.
Vicariously I live while the whole world dies
Ik denk ook niet dat die techniek op dit moment echt betaalbaar is.
Verwijderd
ik denk persoonlijk dat het nog wel een jaartje of 2 duurt ,voor dat we een ps4 kunnen verwachten
meestal houden ze zich toch aan een jaar of 5
Ik zou het opzich wel handig vinden als men de nieuwe PlayStation zou uitrusten met de standaard play/stop enz. knoppen. Ik hoop dat Sony wel zo slim is om m gewoon met een Blu-ray drive uit te rusten. Ik ben geen voorstander van een console die geheel afhankelijk is van internet.
Ik vraag me ook af hoe het verder zal gaan met het PSN. Gaat iedereen zijn huidige PSN account behouden (lijkt me wel?) en hoe gaan ze alles integreren.
Ik vraag me ook af hoe het verder zal gaan met het PSN. Gaat iedereen zijn huidige PSN account behouden (lijkt me wel?) en hoe gaan ze alles integreren.
Ik denk dat spellen uit de PSN Store wel een stuk goedkoper zouden kunnen, aangezien er in de huidige prijs van 60-65 ook een aardig grote marge voor de winkel zelf zit.Chaoss schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:34:
Mjah weet niet of dat ooit gaat gebeuren, veel mensen inclusief mij houden toch van een tastbare "verzameling" doosjesen op deze manier kunnen we tenminste goedkoper importen en 2'de hands kopen.
Je moet er toch niet aan denken dat je (relatief) nieuwe spellen alleen via een PSN store kunt kopen tegen een retailprijs van 60-65 euro![]()
Dan heeft het nu toch geen nut meer om dat uit te schakelen, aangezien alle nieuwe PS3's deze functie niet meer hebben. En het lijkt mij juist wel goeie reclame voor Sony als bedrijven de PS3 kopen vanwege de kracht van de CELL.Rctworld schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:35:
De enige echte reden voor het schrappen van the Other OS functie uit de PS3 Slim is volgens mij toch echt dat de meest bizarre onderzoeksinstellingen de PS3 met CELL B.E. begonnen te gebruiken als goedkope supercomputer. En dat is iets wat niet echt op schiet voor Sony aangezien ze nog steeds behoorlijk wat verlies draaien op elke verkochte console, als men vervolgens ook geen games meer koopt voor dat apparaat omdat hij allerlei berekeningen staat uit te voeren dan verdient men dat ook niet terug.
[ Voor 42% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2010 13:45 ]
PSN id: NL_SToRM
De gesuggereerde reden waarom ze het uit zouden willen schakelen is dat de exploit om de PS3 te hacken in de OtherOS-functie zou zitten, het punt is echter dat dat hacken tot nu toe eigenlijk niets meer is dan de grenzen op zoeken van wat Sony zelf toe heeft gelaten. Veel mensen denken echter ten onrechte dat de PS3 volledig gehackt is en speculeren daarom over het feit dat Sony deze functie z.s.m. zou willen uitschakelen.SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:36:
[...]
Dan heeft het nu toch geen nut meer om dat uit te schakelen, aangezien alle nieuwe PS3's deze functie niet meer hebben. En het lijkt mij juist wel goeie reclame voor Sony als bedrijven de PS3 kopen vanwege de kracht van de CELL.
Aangezien de PS3 Slim sowieso geen OtherOS-functie heeft speelt het hele verhaal daar inderdaad ook niet, maar dat neemt niet weg dat er nog wel +/-25 miljoen verkochte consoles zijn waarbij het nog wel kan, vandaar ook de geruchten.
Verder is dat niet echt heel goede reclame voor Sony, het is vooral goede reclame voor de rekenkracht van de CELL B.E. waarvan Sony inmiddels zijn aandeel volledig aan Toshiba heeft verkocht. Daar buiten geeft het vooral extra voedingsbodem aan de mensen die willen beweren dat de PS3 geen echte spelcomputer is, aangezien hij klaarblijkelijk dus beter voor andere dingen gebruikt kan worden.
Net de GOW 3 demo gespeeld,
en na elke rush van enemies zat ik erna echt van: Wow..wow..vet!!
Ik was een beetje skeptisch over de game, want het concept is eigenlijk gewoon hack 'n slash als je erover nadenkt, na GOW 1 en 2 een paar jaar terug voor het laatst gespeeld te hebben.
Maar dat alles is weg, en ben meteen maar naar de dichtsbijzijnde winkel gelopen om hem te pre-orderen
voor zulke games betaal ik graag 65 euro
ohja, en meteen FF 13 gereserveerd, die moet ik ook hebben
* Zuurstok denkt dat maand een leuke game-maand wordt
en na elke rush van enemies zat ik erna echt van: Wow..wow..vet!!
Ik was een beetje skeptisch over de game, want het concept is eigenlijk gewoon hack 'n slash als je erover nadenkt, na GOW 1 en 2 een paar jaar terug voor het laatst gespeeld te hebben.
Maar dat alles is weg, en ben meteen maar naar de dichtsbijzijnde winkel gelopen om hem te pre-orderen
voor zulke games betaal ik graag 65 euro
ohja, en meteen FF 13 gereserveerd, die moet ik ook hebben
* Zuurstok denkt dat maand een leuke game-maand wordt
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Ik heb alle FF delen op de PS consoles tot nu toe direct gekocht, maar bij FF XIII ga ik wachten met kopen. Misschien dat ik m wel nooit koop...
nFo postte toevallig net deze link in het Heavy Rain topic: http://kotaku.com/5480606...-well-no-need-for-ps4-yet
Voorlopig nog geen PS4 dus
Ik heb zelf ook nog wel het idee dat er nog enorm veel uit deze generatie consoles te halen valt. Dit is trouwens sowieso de eerste generatie consoles waarbij mijn grafische verwachtingen van een spel ook daadwerkelijk overtroffen worden.
nFo postte toevallig net deze link in het Heavy Rain topic: http://kotaku.com/5480606...-well-no-need-for-ps4-yet
Voorlopig nog geen PS4 dus
Ik heb zelf ook nog wel het idee dat er nog enorm veel uit deze generatie consoles te halen valt. Dit is trouwens sowieso de eerste generatie consoles waarbij mijn grafische verwachtingen van een spel ook daadwerkelijk overtroffen worden.
[ Voor 59% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2010 14:06 ]
Deze consolegeneratie gaat langer duren dan 5 jaar. Zowel MS als Sony hebben veel verlies geleden met hun consoledivisie. Voor MS was dat de vorige generatie, voor Sony zijn dat de eerste twee jaar van de PS3 geweest. Beide partijen hebben weinig zin om nu al met een nieuwe console te komen, te meer ze met nieuwe controllerconcepten (Nadal en Arc) nieuwe markten willen aanspreken in navolging van Nintendo's Wii. MS zal hoogstwaarschijnlijk op E3 een nieuwe Xbox 360 Slim plus "Natal" laten zien. Dat wordt voor hun min of meer een herlancering van de Xbox 360: nieuwe look, nieuwe mogelijkheden. De 360 is eind dit jaar 5 jaar oud maar met een relaunch kunnen ze er nog wel een jaar of twee aan vast plakken. Sony doet hetzelfde op een bescheidener schaal met de Arc-controller en heeft nog minder dan MS zin om een nieuwe consolegeneratie te starten.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:32:
ik denk persoonlijk dat het nog wel een jaartje of 2 duurt ,voor dat we een ps4 kunnen verwachten
Misschien dat er eind 2012 nieuwe consoles komen. Dan is de Xbox 360 7 jaar oud, de PS3 6 jaar oud.
Ik denk dat het er erg van af hangt hoezeer 3D aanslaat en in hoeverre beide consoles dit Full HD op het scherm kunnen toveren.
Je moet niet vergeten dat tegen het eind van dit jaar ook Sony met de Arc komt en MS met Natal. Dit zal de huidige generatie ook nog wel wat extra rek kunnen geven.
Ik ben wel erg benieuwd hoever Sony deze keer achter MS zal komen met zijn console. Of misschien dat ze nu eens eerder gaan releasen om een voorsprong te krijgen. MS zal in ieder geval ook wel voor Blu-ray kiezen, dus de consoles zullen nog dichter bij elkaar liggen kwa specs.ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:04:
Misschien dat er eind 2012 nieuwe consoles komen. Dan is de Xbox 360 7 jaar oud, de PS3 6 jaar oud.
[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2010 14:11 ]
De Xbox 360 heeft door zijn vroege introductie heel veel marktaandeel van Sony afgesnoept wat Sony door de hoge introductieprijs van de PS3 nog steeds niet goed heeft weten te maken in de VS. De latere launch en de hoge prijs, dat zijn twee fouten die Sony bij de PS4 niet zal maken.SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:08:
Ik ben wel erg benieuwd hoever Sony deze keer achter MS zal komen met zijn console. Of misschien dat ze nu eens eerder gaan releasen om een voorsprong te krijgen. MS zal in ieder geval ook wel voor Blu-ray kiezen, dus de consoles zullen nog dichter bij elkaar liggen kwa specs.
Als Sony dit goed vind natuurlijk en dat is de reden dat MS volgens mij niet aan de Bluray wil, ze zijn dan afhankelijk van Sony.SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:08:
Je moet niet vergeten dat tegen het eind van dit jaar ook Sony met de Arc komt en MS met Natal. Dit zal de huidige generatie ook nog wel wat extra rek kunnen geven.
[...]
Ik ben wel erg benieuwd hoever Sony deze keer achter MS zal komen met zijn console. Of misschien dat ze nu eens eerder gaan releasen om een voorsprong te krijgen. MS zal in ieder geval ook wel voor Blu-ray kiezen, dus de consoles zullen nog dichter bij elkaar liggen kwa specs.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Waarmee je gelijk kan stellen dat het nog een behoorlijke tijd zal moeten duren, aangezien de PS3 nieuw nog steeds rond de 299 kost en daar nog steeds verlies op wordt geleden. Nieuwe hardware zal in de regel altijd duurder zijn en dus zal het nog een flinke tijd duren voordat ze iets krachtigers tegen normale prijzen in de markt kunnen zettenymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:29:
[...]
De Xbox 360 heeft door zijn vroege introductie heel veel marktaandeel van Sony afgesnoept wat Sony door de hoge introductieprijs van de PS3 nog steeds niet goed heeft weten te maken in de VS. De latere launch en de hoge prijs, dat zijn twee fouten die Sony bij de PS4 niet zal maken.
Daarnaast heeft Sony nog steeds geluk dat de PS3 voorlopig ongehackt is(hoe hard men ook anders roept), in tegenstelling tot de 360 en de Wii. Op het moment dat de piraterij daar echt de overhand neemt zoals op de PSP en de DS zullen de ontwikkelaars sneller geneigd zijn investeringen in de PS3 te doen waardoor de druk op Microsoft en Nintendo in dat geval een stuk groter wordt om een nieuwe console uit te brengen.
Sony is één van de grondleggers en de grootste aandouwer van het Blu Ray Disc formaat, maar dat zegt in geen geval dat Microsoft met een stap naar BD afhankelijk zou worden van Sony. Uiteindelijk is Sony ook gewoon maar lid van de Blu Ray Disc Association en die willen zoveel mogelijk winst behalen dus als Microsoft genoeg op tafel legt zullen ze er echt geen probleem van maken. Daarnaast zijn de CD en DVD ook grotendeels door Sony en Philips ontwikkeld en daar hebbben ze zich ook nooit door tegen laten houden.MeNTaL_TO schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:00:
[...]
Als Sony dit goed vind natuurlijk en dat is de reden dat MS volgens mij niet aan de Bluray wil, ze zijn dan afhankelijk van Sony.
Denk sowieso dat je moeilijk kan zeggen dat Microsoft niet aan de Blu Ray wil, ze hebben de 360 met DVD-speler uitgebracht en dus zal deze hele generatie games wat de 360 betreft ook op DVD's uitgebracht moeten worden. Een toevoeging van een BD-speler in een nieuwe revisie zou dan ook vooral extra kosten met zich mee brengen terwijl er game-technisch niets verandert, de prijs zal dan omhoog moeten en dat terwijl Microsoft zich grotendeels heeft willen onderscheiden op het gebied van keuze vrijheid, ze leveren je een pure game machine tegen een relatief lage prijs, alles wat je erbij wilt zul je echter diep voor in de buidel moeten tasten.
Tuurlijk, ze hebben een HD DVD add-on uitgebracht, gedeeltelijk ook omdat ze zelf achter HD DVD stonden. Maar ze hebben het niet aangedurfd om die standaard in de 360 te bouwen en een soortgelijke Blu Ray add-on zou niet eens nut meer hebben nu de prijs van een standalone Blu Ray speler inmiddels volgens mij al rond de 150 euro ligt.
[ Voor 42% gewijzigd door Rctworld op 28-02-2010 15:14 ]
Alsof de 360 zo goed was ten tijde van de release, ze hebben daar heel erg veel mee verloren.ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:04:
[...]Deze consolegeneratie gaat langer duren dan 5 jaar. Zowel MS als Sony hebben veel verlies geleden met hun consoledivisie. Voor MS was dat de vorige generatie, voor Sony zijn dat de eerste twee jaar van de PS3 geweest.
Het hoger aantal verkochte 360's tov PS3's is makkelijk te verklaren --> RRoD en de massale bans.
Het grootste voordeel is dat Sony al ervaring heeft met een BluRay-laser en MS helemaal niet.ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:29:
[...]
De Xbox 360 heeft door zijn vroege introductie heel veel marktaandeel van Sony afgesnoept wat Sony door de hoge introductieprijs van de PS3 nog steeds niet goed heeft weten te maken in de VS. De latere launch en de hoge prijs, dat zijn twee fouten die Sony bij de PS4 niet zal maken.
De oude xbox en in zekere mate de 360 is voor MS puur een investering om marktleider te worden op de console markt. MS is erg haar best aan het doen om hetzelfde te leveren als de concurrentie + nog een beetje beter. De PS3 hebben ze reeds in de pocket door een jaar eerder te releasen en ontwikkelaars de tools te geven om games er beter te laten uitzien én spelen op de 360 dan op de PS3. Neem daarbij een online gebeuren dat betaald, doorspekt van reclame, en veel user-feedback heeft en je creëert een online community die volgens velen de beste is ooit en vooral natuurlijk veel beter dan die van de concurrent.SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:08:
Nu hebben ze zich op de PS3 gericht en nu is het met NATAL tijd om ook van de installed base van de Wii te snoepen. Helaas voor MS is Sony erg in opmars met de PS3 en ook Sony komt met een Wii kloon. MS wil het niet hardop zeggen maar in de EU en japan zijn ze reeds naar de 3e plaats verwezen.
Als je nu kijkt naar de software die zowel op de Ps3 als 360 uitkomt is een next gen nog helemaal niet nodig. Het gat tussen high end pc's en de PS3/360 is nog lang niet zo groot als dat het verschil was aan het einde van vorige generatie.
In mijn ogen heeft ook nu nog MS de beste kaarten in handen. Natuurlijk moet je het wel zo bekijken dat Sony zo'n hoge boom was dat ze alleen maar konden vallen. MS heeft de support, de kennis en vooral het geld om nog een keer een jaar eerder op de markt te komen dan Sony. De 360 wordt weer eerder vervangen door een opvolger om koste wat kost eerder en groter te worden dan Sony's toekomstige Ps4 of eigenlijk gewoon het merk "playstation". De Ps3 moet geld in het laatje brengen om een PS4 te kunnen rechtvaardigen. De 360 doet al wat ie moet doen: zieltjes winnen en als daarbij ook geld wordt verdiend is het prima. Wat ze vooral moest doen is groter worden dan de Ps3 en het liefst ook populairder. Nou dat is in de eerste twee jaar zeker gelukt. De media kotste de PS3 bekant uit en de 360 werd naar steeds hogere plateaus getilt. Door de voorsprong, het geld en de (kortetermijn) slimmere hardware waren ze Sony steeds een stap voor. Waarom duurdere hardware inbouwen als je weet of gokt op het feit dat jouw console main platform word voor ontwikkelaars door hogere verkoopcijfers? Als ontwikkelaars ontwikkelen voor jouw console dan weet je dat ze niet het maximale kunnen halen uit die van de concurrent. Hiermee heb je feitelijk al gewonnen. Door deze strategie te voeren moesten ze de 360 perse eerder launchen met hoge failure rates als gevolg van te weinig testen. De kosten van deze operatie wegen niet op tegen de baten van marktleider zijn. Als je daarbij neemt dat de media de defecte consoles "door de vingers ziet" en het feit dat xbox live betaald is geen strafpunten geeft dan maakt het allemaal niks uit
nieuws: valve geeft toe er een zooitje van te hebben gemaakt op de Ps3 met hun 360 only support. m.a.w. ze hebben spijt nu de PS3 in grote delen van de wereld weer boven de 360 staat.
Electronic arts, ubisoft, square enix, capcom en Konami. allemaal grote uitgevers die de meeste van huns winst vanaf de PS3 zien komen. (kijk maar naar de laatste cijfers) Valve heeft op enkel 1 paard gewed en dat was de 360. Nu de Ps3 community in de EU en Japan groter is dan die van de 360 en games voor de 360 en Ps3 enkel in de VS nog beter cijfers voor de 360 laten zien denk Valve ineens: misschien moeten wij dan ook maar eens goed games gaan maken voor de nieuwe marktleider. Sony heeft zichtzelf weer op de kaart gezet door een hardwarematig zeer sterke console en erg erg goede 1st party exclusive games.
einde rant
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Dat argument hadden we bij CD's ook, weet je nog? Het vervelende is dat je bij muziek nog wel de keuze krijgt tussen downloaden en CD's, waar dat bij spelconsoles dus niet zal zijn. We hebben het maar te slikken, zeg maar.Chaoss schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:34:
Mjah weet niet of dat ooit gaat gebeuren, veel mensen inclusief mij houden toch van een tastbare "verzameling" doosjesen op deze manier kunnen we tenminste goedkoper importen en 2'de hands kopen.
Bovendien heeft Apple nu toch al echt wel laten zien dat downloadable content als concept werkt. Echter, met een PS3/4 zit je met een orde van grootte verschil. Waar GTA China Town wars nog best te downloaden valt (rond de 200mb) had ik dat met GTA4 voor de PS3 toch al niet meer willen doen....
Ik heb geen probleem met het downloaden van kleine en goedkope games via de Store, maar zodra je over bedragen van een 40+ euro gaat praten dan heb ik daar weinig zin in. Er zitten voor mij gewoon teveel nadelen aan. Een miskoop kun je niet 2de hands doorverkopen. En ik blijf toch altijd het gevoel houden dat je het spel niet volledig zelf bezit. Wat als je bijvoorbeeld over 20 jaar nog eens een oud spel wil spelen, kan je die dan nog downloaden? Dit is misschien een extreem voorbeeld, maar als ik 40+ euro voor een spel uitgeef dan wil ik iets tastbaars in mijn handen hebben.
Ik zit trouwens een beetje te twijfelen om Hustle Kings kopen, is die een beetje de moeite waard?
Ik zit trouwens een beetje te twijfelen om Hustle Kings kopen, is die een beetje de moeite waard?
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2010 16:29 ]
Damn die concept plaatjes van de "PS4" zijn echt lelijk. Ik hoop dat hij er gewoon normaal uit ziet, zoals de PS3, en niet zon futuristisch mormel is.
Verwijderd
Het downloaden over 20 jaar, tjah, is dat nu echt een zorg?SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:26:
Ik heb geen probleem met het downloaden van kleine en goedkope games via de Store, maar zodra je over bedragen van een 40+ euro gaat praten dan heb ik daar weinig zin in. Er zitten voor mij gewoon teveel nadelen aan. Een miskoop kun je niet 2de hands doorverkopen. En ik blijf toch altijd het gevoel houden dat je het spel niet volledig zelf bezit. Wat als je bijvoorbeeld over 20 jaar nog eens een oud spel wil spelen, kan je die dan nog downloaden? Dit is misschien een extreem voorbeeld, maar als ik 40+ euro voor een spel uitgeef dan wil ik iets tastbaars in mijn handen hebben.
Kijk naar steam, daar kan je ook gewoon wolfenstein 3d en quake 1 downloaden en spelen. Hoe meer tijd verstrijkt, hoe minder impact huidige games hebben op de infrastructuur (ze zijn relatief klein en in de toekomst zijn de huidige games weer klein).
Dus de zorg is dan eerder dat valve / sony / MS de stekker uit de service trekt (nou zie ik deze kans het grootst bij MS momenteel) of dat ze helemaal failiet gaan (dit zie ik bij alle 3 niet gebeuren).
Daarnaast denk ik eerder dat het een probleem word dat je huidig systeem over 20 jaar de games simpel weg niet meer kan spelen omdat ze zo oud zijn. Nu moet je al met omweg (dosbox) games van 15 jaar oud spelen. En dit probleem bestaat bij zowel download als disc.
Daarnaast denk ik eerlijk gezegd dat het niet zo'n vaart zal lopen aangezien media groter wordt en afgezien van een paar europese landen is de internet snelheid nog lang niet snel genoeg dat mensen tevreden zullen zijn met een service waar je 50GB bluray games download.
Ik geef het voorbeeld met 1 game, maar als ik net zoals nu een 40+ tal games zou hebben met een waarde die ver boven de 1000 euro ligt dan zou ik dat wel erg zonde vinden jaVerwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:43:
Het downloaden over 20 jaar, tjah, is dat nu echt een zorg?
Onzin. MS heeft ongeveer 10 miljoen 360s verkocht in het jaar voordat de PS3 op de markt kwam. Die voorsprong is geslonken tot ongeveer 6 miljoen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de 360 voorrang kreeg bij het gamesontwikkelaars omdat ze de hardware beter kenden. De 360 had door die voorsprong ook meer exclusieve games omdat ze daarmee begonnen waren voordat er zelfs maar devkits op de markt waren.OPSLAGHOND schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Alsof de 360 zo goed was ten tijde van de release, ze hebben daar heel erg veel mee verloren.
Het hoger aantal verkochte 360's tov PS3's is makkelijk te verklaren --> RRoD en de massale bans.
Het hele RROD-verhaal begon pas in 2007 te spelen. De bans kwamen nog later. Het is verder volstrekt onduidelijk of dit MS veel verkochte consoles heeft opgeleverd, laat staan de miljoenverkopen die jij in gedachten hebt.
Wat maakt een Blu-Ray-laser voor MS in hemelsnaam uit? Die zullen die spelers niet zelf maken, die kopen ze. Het enige wat MS interesseert in een Blu-Ray-speler is hoe je de hw aanstuurt, de technische specs, de betrouwbaarheid van de hw, maar hoe je een Blu-Ray-speler construeert. De DVD-speler in de Xbox 360 maken ze toch ook niet zelf, die kopen ze van bedrijven als Toshiba, Samsung en Philips.Het grootste voordeel is dat Sony al ervaring heeft met een BluRay-laser en MS helemaal niet.
Downloaden als concept werkt, maar wat zich niet bewezen heeft is het een hw-apparaat wat ENKEL werkt met DLC. De Ipod en de Itunes Store zijn beiden een succes, maar bedenk wel dat maar een fractie van de Ipod-gebruikers muziek koopt in de Itunes Store. Je kunt prima een Ipod vullen met je eigen muziekverzameling op CD. Je hebt geen online winkel nodig om plezier van zo'n speler te hebben. Als je nieuwe muziek wil hebben, koop je het gewoon op CD en zet je het over op de Ipod.cmegens schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:47:
[...]
Dat argument hadden we bij CD's ook, weet je nog? Het vervelende is dat je bij muziek nog wel de keuze krijgt tussen downloaden en CD's, waar dat bij spelconsoles dus niet zal zijn. We hebben het maar te slikken, zeg maar.
Bovendien heeft Apple nu toch al echt wel laten zien dat downloadable content als concept werkt. Echter, met een PS3/4 zit je met een orde van grootte verschil. Waar GTA China Town wars nog best te downloaden valt (rond de 200mb) had ik dat met GTA4 voor de PS3 toch al niet meer willen doen....
De fout van de PSP Go was dat deze volledig nutteloos was zonder dat je games online ging kopen. Oude PSP-eigenaren konden hun bestaande verzameling niet overzetten, nieuwe PSP Go-eigenaren konden maar een fractie van alle bestaande PSP-games kopen en downloaden. Daarnaast waren niet eens alle grote nieuwe PSP-games online te koop. Met zoveel nadelen en ook nog een hoge prijs kon de PSP Go alleen maar floppen.
Een PSP 4 zonder Blu-Ray-speler aan boord zou grotendeels dezelfde nadelen hebben. Je kunt er geen oude games op disc (PS1- en PS3-games) op spelen. Een ander probleem is dat de aanwezigheid van een console in winkels minimaal wordt. Veronderstel dat er geen games op disk meer worden verkocht. Daarmee wordt de plek die winkels nog voor de PS4 zullen inruimen wel heel klein. Ze verkopen tenslotte enkel nog de console zelf en accessoires. De games zelf ontbreken volledig en dat zullen winkeliers niet prettig vinden want op consolehardware wordt nauwelijks iets verdiend. Veronderstel dan dat de Xbox 720 en de Wii 2 wel games op disk verkopen. Hele schappen vol met nieuwe titels.
Wat voor beeld geeft dit voor toekomstige klanten die naar een Bart Smit of Mediamarkt gaan om te kiezen tussen de Wii 2, Xbox 720 en PS4? Aan de ene kant zie kasten vol met nieuwe Wii/Xbox-games, maar niets voor de PS4. Er is vele meters plek ingeruimd voor de Wii en Xbox, maar de PS4 heeft maar een klein hoekje met de consoles zelf nodig. Met welke console zal iemand dan de deur uitlopen? Niet met een PS4 in ieder geval.
Je mist het punt denk ik. Ik kan namelijk prima een NES spel op mijn NES spelen. Ik kan zelfs bij een gamestore een oude (2e,3e,4e-hands) NES game kopen en die spelen op mijn NES. Als die downloadable games werkelijkheid worden is de kans klein dat ik mijn console over 20 jaar aan het interweb kan hangen en er een game voor kan downloaden.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:43:
[...]
Daarnaast denk ik eerder dat het een probleem word dat je huidig systeem over 20 jaar de games simpel weg niet meer kan spelen omdat ze zo oud zijn. Nu moet je al met omweg (dosbox) games van 15 jaar oud spelen. En dit probleem bestaat bij zowel download als disc.
En misschien dat je de games wel kan spelen op de nieuwe generatie console (zoals op de Wii het geval is bijvoorbeeld), maar dat is niet dezelfde ervaring als op die goeie ouwe NES met dito controller.
Ok, dat was een hoop NES, maar het gaat om het idee
FOUTymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:57:Het enige wat MS interesseert in een Blu-Ray-speler is hoe je de hw aanstuurt, de technische specs, de betrouwbaarheid van de hw, maar hoe je een Blu-Ray-speler construeert. De DVD-speler in de Xbox 360 maken ze toch ook niet zelf, die kopen ze van bedrijven als Toshiba, Samsung en Philips.
Je weet toch ondertussen wel dat de betrouwbaarheid van hardware MS totaal niet interesseert
Het interesseert MS zeer zeker, ze hebben er alleen geen verstand van.-RazieL- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:31:
[...]
FOUT
Je weet toch ondertussen wel dat de betrouwbaarheid van hardware MS totaal niet interesseert
De eerste fabrikant die helemaal overstapt naar een optische lezerloze console kan dit probleem simpel oplossen door doosjes met downloadcode in de winkel te leggen als tussenstap (zoals de PSN cards nu). De winkel ruimte blijft, alleen de tweedehandsmarkt is dan al grotendeels buitenspel gezet. Of dit aanslaat dan is natuurlijk een tweede.ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:15:
[...]
Veronderstel dat er geen games op disk meer worden verkocht. Daarmee wordt de plek die winkels nog voor de PS4 zullen inruimen wel heel klein. Ze verkopen tenslotte enkel nog de console zelf en accessoires. De games zelf ontbreken volledig en dat zullen winkeliers niet prettig vinden want op consolehardware wordt nauwelijks iets verdiend. Veronderstel dan dat de Xbox 720 en de Wii 2 wel games op disk verkopen. Hele schappen vol met nieuwe titels.
Wat voor beeld geeft dit voor toekomstige klanten die naar een Bart Smit of Mediamarkt gaan om te kiezen tussen de Wii 2, Xbox 720 en PS4? Aan de ene kant zie kasten vol met nieuwe Wii/Xbox-games, maar niets voor de PS4. Er is vele meters plek ingeruimd voor de Wii en Xbox, maar de PS4 heeft maar een klein hoekje met de consoles zelf nodig. Met welke console zal iemand dan de deur uitlopen? Niet met een PS4 in ieder geval.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De console was een jaar eerder gereleased, maar dat is niet de reden dat ze daardoor ook de hardware beter kenden.ymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:57:
Die voorsprong is geslonken tot ongeveer 6 miljoen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de 360 voorrang kreeg bij het gamesontwikkelaars omdat ze de hardware beter kenden. De 360 had door die voorsprong ook meer exclusieve games omdat ze daarmee begonnen waren voordat er zelfs maar devkits op de markt waren.
Dat ze de hardware beter kenden kwam omdat MS vrijwel uitsluitend oude hardware/software gebruikte gelijkend aan die van een oude P.C.
In juli 2007 erkende MS het probleem pas, maar de eerste gevallen hebben gewoon het nieuws niet gehaald en waren er gegarandeerd veel eerder.Het hele RROD-verhaal begon pas in 2007 te spelen. De bans kwamen nog later. Het is verder volstrekt onduidelijk of dit MS veel verkochte consoles heeft opgeleverd, laat staan de miljoenverkopen die jij in gedachten hebt.
Wie heeft het over miljoenen?
Microsoft heeft geen officiële cijfers naar buiten gebracht over de faillure rate, maar dat is logisch aangezien dit het bedrijf alleen maar verder zou schaden.
Ik was vergeten LASER tussen haakjes te zetten, maar alles wat jij hierboven beschrijft weet Sony al in tegenstelling tot MS.Wat maakt een Blu-Ray-laser voor MS in hemelsnaam uit? Die zullen die spelers niet zelf maken, die kopen ze. Het enige wat MS interesseert in een Blu-Ray-speler is hoe je de hw aanstuurt, de technische specs, de betrouwbaarheid van de hw, maar hoe je een Blu-Ray-speler construeert. De DVD-speler in de Xbox 360 maken ze toch ook niet zelf, die kopen ze van bedrijven als Toshiba, Samsung en Philips.
[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-02-2010 18:43 ]
Ook nog mogelijkheidymmv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:35:
[...]
Het interesseert MS zeer zeker, ze hebben er alleen geen verstand van.
Uhm, volgens mij ben jij in de war met de eerste XBOX, die bestond uit een licht aangepaste Intel Celeron en een standaard nVidia chipje. Dit in tegenstelling tot de XBOX360 die 3 PowerPC cores gebruikt, iets waar Microsoft vrij weinig kennis van heeft aangezien men enkel x86/x64 ondersteund voor Windows en andere producten. Waarschijnlijk is Office Mac(voordat ook Apple overstapte op Intel) het enige andere product van Microsoft wat ooit voor de PowerPC architectuur is gemaakt.OPSLAGHOND schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:42:
[...]
De console was een jaar eerder gereleased, maar dat is niet de reden dat ze daardoor ook de hardware beter kenden.
Dat ze de hardware beter kenden kwam omdat MS vrijwel uitsluitend oude hardware/software gebruikte gelijkend aan die van een oude P.C.
Daarnaast was de gebruikte ATi chip op dat moment zeer vooruitstrevend met unified shaders, volgens mij heeft het nog 2 jaar geduurd voordat die in PC's te vinden waren dus oude pc gaat hier ook niet echt op volgens mij?
Als Microsoft Blu Ray lasers van iemand af wil nemen sluiten ze gewoon een contract waarin verwachtte failure rates en alles in worden vast gelegd, dat is echt niet iets waar Microsoft zich zelf erg druk om zal gaan maken aangezien ze zelf niks produceren. Het enige wat Microsoft interesseert is of de producent zelf genoeg kwaliteit levert en ervaring heeft met Blu Ray lasers om acceptabele failure rates te behalen.OPSLAGHOND schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:42:
[...]
Ik was vergeten LASER tussen haakjes te zetten, maar alles wat jij hierboven beschrijft weet Sony al in tegenstelling tot MS.
Off-topic: het lijkt me verstandig als we weer een beetje meer on-topic gaan
Damn. Nieuwe footage van God of War III bij GameTrailers.TV
http://www.gametrailers.c...ailers-tv/85?ch=1&sd=1_hd
Pfff.. zie-ke-lijk. Maart is trouwens echt een brute maand voor games; BFBC2, God of War III, Just Cause 2, Final Fantasy XIII, C&C4, etc.
Hopelijk pakt God of War III de #1 plek. Maar is hoe dan ook een epische game.
Pfff.. zie-ke-lijk. Maart is trouwens echt een brute maand voor games; BFBC2, God of War III, Just Cause 2, Final Fantasy XIII, C&C4, etc.
En waarschijnlijk een aankondiging over GTA V en de de Episodes From Liberty komen uit voor de ps3nudie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:57:
Damn. Nieuwe footage van God of War III bij GameTrailers.TV
euh cd's bestaan nog steeds? ik koop echt geen enkele mp3/wma nummer hoor. ik wil gewoon een cd die ik in mijn cd-speler af kan spelen... simpel... en ik denk inderdaad dat cd verkoop ook altijd zal blijven bestaan.cmegens schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:47:
[...]
Dat argument hadden we bij CD's ook, weet je nog? Het vervelende is dat je bij muziek nog wel de keuze krijgt tussen downloaden en CD's, waar dat bij spelconsoles dus niet zal zijn. We hebben het maar te slikken, zeg maar.
Leuk alle die software matige muziek voor mp3 spelers alla ipod waarbij kwaliteit niet het aller belangrijskte is maar ik als muziek liefhebber wil gewoon een cd van hoge kwaliteit wa tik op mijn high-end cd-speler en versterker kan afspelen... gewoon in mijn woonkamer.... ik HEB geen eens een mp3 speler
Geloof je nou echt dat die add-ons iets gaan betekenen? veel mensen gaan die dingen echt niet aangschaffen, zie de eye-toy. die heeft geen een inmense marktpenetratie (ook niet op ps2)SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:08:
Wie zegt dat MS met een opvolger komt? Ze hebben echt magistraal veel geld verloren op het gehele xbox project tot nu toe (meer dan 7 miljard $ in een aantal jaar tijd), en ookal verdienen ze veel geld met de games nu, dat blijft niet doorgaan. Ze hebben veel van hun studio's afgestoten, dus ze zijn afhankelijk van anderen die ze kunnen kopen, maar dat lukt niet meer zo goed als in het begin.[...]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Volgens mij gaat die vergelijking een beetje scheef, de Eye-Toy camera was bedoelt voor één game(wat later een serie werd) en is nooit bedoelt als vervangende controller. Hetzelfde geldt voor de Buzzers van Buzz! en de SingStar microfoons, allemaal specifiek bedoelt voor één game.EfBe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:49:
[...]
Geloof je nou echt dat die add-ons iets gaan betekenen? veel mensen gaan die dingen echt niet aangschaffen, zie de eye-toy. die heeft geen een inmense marktpenetratie (ook niet op ps2)
Dat je dan geen hoge marktpenetratie behaalt mag geen naam hebben... Zelfs Uncharted 2 heeft "slechts" 3 miljoen verkochte exemplaren op meer dan 30 miljoen consoles, dat is dan de beste game van 2009 volgens velen(myself included). Een enkele game zal simpelweg nooit zoveel verkopen als een controller die een nieuw scala aan games voort brengt
Verwijderd
Spel ziet er erg goed uit, career mode is leuk maar moeilijk! 1000x beter dan Inferno Pool. Sommigen klagen dat je niet heel nauwkeurig kan mikken maar dat kan dus wel; hoe harder je O indrukt, hoe nauwkeuriger.SToRM666 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:26:
Ben toch echt wel blij dat die naar de PS3 komen hoorSL65 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:51:
[...]
En waarschijnlijk een aankondiging over GTA V en de de Episodes From Liberty komen uit voor de ps3
PSN: Bellerophon-
Is er een storing op PSN ?
Kan al sinds 02:00 ofzo niet inloggen / synchen etc.
Foutcode 8001050F.
Heb het idee dat het komt omdat FO3 paar keer is vastgelopen, deze staat ook niet meer in mijn trofeecollectie vreemd genoeg.
Op de website staat het volgende over 800x foutmeldingen.
Ik heb de nieuwste systeemsoftware al, en een "standaard instellingen herstellen" lijkt me beetje overkill, aangezien hij het verder prima doet.
Kan ook gewoon in mijn profiel inloggen op de website, en zie dat o.a. de trofeen tot vandaag heeft bijgewerkt.
Gezien het tijdstip maar even wachten...
Update:
Lees dat meer mensen er last van hebben, getuige een zoekopdracht mbv de foutcode.
Heel vreemd dat de internet browser het wel doet.
Kan al sinds 02:00 ofzo niet inloggen / synchen etc.
Foutcode 8001050F.
Heb het idee dat het komt omdat FO3 paar keer is vastgelopen, deze staat ook niet meer in mijn trofeecollectie vreemd genoeg.
Ik heb de nieuwste systeemsoftware al, en een "standaard instellingen herstellen" lijkt me beetje overkill, aangezien hij het verder prima doet.
Kan ook gewoon in mijn profiel inloggen op de website, en zie dat o.a. de trofeen tot vandaag heeft bijgewerkt.
Update:
Lees dat meer mensen er last van hebben, getuige een zoekopdracht mbv de foutcode.
Heel vreemd dat de internet browser het wel doet.
[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 01-03-2010 05:09 ]
Klopt, meerdere mensen kunnen niet inloggen. Beetje random, ik kan bijvoorbeeld wel inloggen, maar een vriend van mij weer niet (ik heb Phat 160G, hij een 40GB).Yippie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 04:37:
Is er een storing op PSN ?
Kan al sinds 02:00 ofzo inloggen / synchen etc.
Foutcode 8001050F.
Maargoed. Op Yahoo loopt ook een discussie over mensen die zich niet kunnen aanmelden op PSN op dit moment.
Dus niet echt iets om je zorgen over te maken, waarschijnlijk werkzaamheden. Gewoon lekker gaan slapen en morgen weer proberen
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik kan iig gewoon inloggen (phat 80GB)..
Ik zit zelf alleen te wachten op GT5. Misschien dat ik binnenkort nog even Ferrari challenge en FIFA world cup 2010 koop. (Wanneer de laatste uit is) om de tijd te doden.
Ik zit zelf alleen te wachten op GT5. Misschien dat ik binnenkort nog even Ferrari challenge en FIFA world cup 2010 koop. (Wanneer de laatste uit is) om de tijd te doden.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 01-03-2010 05:08 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Sony heeft blijkbaar ook een Twitter account, staan 2 tweets omtrent dit probleem op, laatste van 31 min geleden. Tweet1 & Tweet2
Heb nog paar keer tussendoor gesaved omdat die nog wel is wil vastlopen.
Last save game is van 00:41
Geen idee wat er aan de hand is, maar dit is wel super irritant.
Dat je PSN niet opkomt ala, maar dat je voortgang van spellen niet wordt opgeslagen daardoor is toch wel heel raar.
Update:
Wordt steeds vreemder, bij het opstarten van FO3 kies ik voor load ipv continue last save game, zie ik onderop wel mijn savegames met een verkeerde datum & tijdsnotering, te weten 1/1/2000 en 3 uur vroeger
WTF ? zit ik paar uur FO3 te spelen, slaat die opeens niet meer op !Yellowneck schreef op maandag 01 maart 2010 @ 04:41:
[...]
Klopt, meerdere mensen kunnen niet inloggen. Beetje random, ik kan bijvoorbeeld wel inloggen, maar een vriend van mij weer niet (ik heb Phat 160G, hij een 40GB).
Maargoed. Op Yahoo loopt ook een discussie over mensen die zich niet kunnen aanmelden op PSN op dit moment.
Dus niet echt iets om je zorgen over te maken, waarschijnlijk werkzaamheden. Gewoon lekker gaan slapen en morgen weer proberen![]()
Last save game is van 00:41
Dat je PSN niet opkomt ala, maar dat je voortgang van spellen niet wordt opgeslagen daardoor is toch wel heel raar.
Update:
Wordt steeds vreemder, bij het opstarten van FO3 kies ik voor load ipv continue last save game, zie ik onderop wel mijn savegames met een verkeerde datum & tijdsnotering, te weten 1/1/2000 en 3 uur vroeger

[ Voor 68% gewijzigd door Yippie op 01-03-2010 07:44 ]
Gister een BR-tje gehuurd (Smokin Aces II)... Met wat vrienden en een paar potten Ben en Jerries ijs. Je kent het wel. Vriend zet zijn PS3 neer, BR erin en introductiescherm, blauw loading schermpje en daarna helemaal niets.
Bij die BR zat een briefje dat je de laatste firmware nodig hebt. Maar dat was 3.15.
Moet je persé een inetverbinding hebben om die klote BR te zien. Ik wou beginnen om m'n DVD collectie om te zetten naar Blu-Ray maar ik ga Blu-Rays voorlopig maar gewoon downloaden als dit bevesigt wordt
En ik wil Assassins Creed II & Heavy Rain bestellen, heb op budgetgaming gekeken alleen ik ben bang dat ik een UK versie krijg (Op sommige sites staat dat er zelf expliciet bij).
Weet iemand een goede deal waar ik deze 2 kan kopen (NL dus).
Bij die BR zat een briefje dat je de laatste firmware nodig hebt. Maar dat was 3.15.
Moet je persé een inetverbinding hebben om die klote BR te zien. Ik wou beginnen om m'n DVD collectie om te zetten naar Blu-Ray maar ik ga Blu-Rays voorlopig maar gewoon downloaden als dit bevesigt wordt
En ik wil Assassins Creed II & Heavy Rain bestellen, heb op budgetgaming gekeken alleen ik ben bang dat ik een UK versie krijg (Op sommige sites staat dat er zelf expliciet bij).
[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 01-03-2010 07:00 ]
Misschien mediaoffer.nl met addiscount?
giganielsie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:39:
Misschien mediaoffer.nl met addiscount?
UK versie dus.Versie Engelse versie
Ik kreeg gisteren een rare "error an error occurred during the start operation (8002b244)". Ik kon geen 1 spel starten (geen demo's en normale spellen op bluray). Ik heb een uur de PS3 maar niet aangeraakt en toen kon ik de spellen wel weer gewoon spelen. Had dit met de wereldwijde foutmelding te maken of was dit compleet iets anders?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Van het weekend de demo van GoW3 geprobeerd, maar misschien is het gewoon echt niet mijn ding..
Kom je vervolgens bij dat paard-man, moet je een stukje springen en vliegen, maar niemand die dat zegt...
Kom je vervolgens bij dat paard-man, moet je een stukje springen en vliegen, maar niemand die dat zegt...
Sommige PS3's hebben leap-year problemen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=388872
Dus, even 24 uur wat anders doen indien je hier tegenaan loopt. De mijne (60gb fat) stond op 1/1/2000 en de tijd syncen via internet werkte niet. Handmatig de tijd/datum instellen werkte wel, maar geen idee of dat zo blijft.
(edit) net geprobeerd in te loggen met de nieuwe tijd/datum (die wel zo bleef na reset) maar dat gaf een foutmelding.
Dus er zit meer fout dan alleen de datum op het systeem
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=388872
Dus, even 24 uur wat anders doen indien je hier tegenaan loopt. De mijne (60gb fat) stond op 1/1/2000 en de tijd syncen via internet werkte niet. Handmatig de tijd/datum instellen werkte wel, maar geen idee of dat zo blijft.
(edit) net geprobeerd in te loggen met de nieuwe tijd/datum (die wel zo bleef na reset) maar dat gaf een foutmelding.
Dus er zit meer fout dan alleen de datum op het systeem
[ Voor 54% gewijzigd door EfBe op 01-03-2010 09:16 ]
Het schijnt dat op dit moment alle PS3 Fats last hebben van een datumbug waardoor op 1 maart 2010 de datum wordt teruggezet naar 1 januari 2000. Door de foute datum kun je niet op PSN inloggen en krijg je de foutmelding. Sony is nu haastig op zoek naar een oplossing.Yippie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 05:18:
Sony heeft blijkbaar ook een Twitter account, staan 2 tweets omtrent dit probleem op, laatste van 31 min geleden. Tweet1 & Tweet2
[...]
WTF ? zit ik paar uur FO3 te spelen, slaat die opeens niet meer op !
Last save game is van 00:41![]()
Update:

Ingebouwde moderne millenium-bug?
Zorgen dat er een aantal mensen een nieuwe PS3 kopen?
Zorgen dat er een aantal mensen een nieuwe PS3 kopen?
De correcte tijd van de PS3 wordt bepaald door de tijd van de interne klok en de tijdzone van je regio. Voor Nederland worden er dan een aantal uren bijgeteld om op de juiste tijd te komen. Wat er blijkbaar gebeurt is dat de officiele tijd 1-3-2010 is maar de interne klok staat nog 2-29-2010. Volgens het PS3-OS is dat een onmogelijke datum (er wordt geen rekening gehouden met 2010 als schrikkeljaar) en wordt de tijd gereset naar het begin: 1-1-2000.
Je kunt als je fout hebt niet de internettijd gebruiken om de tijd goed te zetten, want er is geen netwerk meer.Als je geen problemen wil, kun je het beste de PS3 een dag uitlaten totdat de hw-klok vanzelf op een correcte datum valt.
Ik heb het probleem ook. (PS3 60GB)
Je kunt als je fout hebt niet de internettijd gebruiken om de tijd goed te zetten, want er is geen netwerk meer.Als je geen problemen wil, kun je het beste de PS3 een dag uitlaten totdat de hw-klok vanzelf op een correcte datum valt.
Heb mijn PS3 nog niet aangezet vandaag, heb een Fat. Wat ik wel vreemd vind is dat er blijkbaar een extra controle a.d.h.v. de interne klok is. Die zal vast aanblijven door een CMOS batterijtje o.i.d. Wat nou als die batterij dood gaat, krijg je dan dezelfde problemen?ymmv schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:29:
De correcte tijd van de PS3 wordt bepaald door de tijd van de interne klok en de tijdzone van je regio. Voor Nederland worden er dan een aantal uren bijgeteld om op de juiste tijd te komen. Wat er blijkbaar gebeurt is dat de officiele tijd 1-3-2010 is maar de interne klok staat nog 2-29-2010. Volgens het PS3-OS is dat een onmogelijke datum (er wordt geen rekening gehouden met 2010 als schrikkeljaar) en wordt de tijd gereset naar het begin: 1-1-2000.
Fijn probleem, Sony heeft ergens één klein foutje gemaakt gok ik. Overigens verdenk ik mijn PS3 ook van een te snel lopende klok, 1.60 milliseconden per minuut te snel om precies te zijn. Heb 'm maart 2009 gekocht, toen ik 'm op wintertijd zette liep de klok voor en heb ik 'm weer gelijk gezet met alle andere klokken in huis en nu loopt ie weer 7 minuten voor.
Edit: gisteravond werd ik opeens uitgelogd van PSN met een errorcode, maar nu kan ik gewoon inloggen, de store bezoeken en het is netjes 01/03/2010. Dus of het werkt weer, of ik had gisteren last van een ander probleem.
Edit2: gaat om een fat 80gb in mijn geval
Edit: gisteravond werd ik opeens uitgelogd van PSN met een errorcode, maar nu kan ik gewoon inloggen, de store bezoeken en het is netjes 01/03/2010. Dus of het werkt weer, of ik had gisteren last van een ander probleem.
Edit2: gaat om een fat 80gb in mijn geval
[ Voor 26% gewijzigd door Dipsausje op 01-03-2010 09:48 ]
Kan het kloppen dat je hierdoor überhaupt geen spelletjes kunt spelen die trophies hebben?
Zowel Fifa10 als Ragdoll kung-fu geven error's waar ik een spel zonder trophies wel kan spelen. [PJ racers]
Nu zie ik onder mijn Trophy collection sowieso geen Fifa10 meer staan, hopen maar dat dat alsnog goed komt via een sync.
Zowel Fifa10 als Ragdoll kung-fu geven error's waar ik een spel zonder trophies wel kan spelen. [PJ racers]
Nu zie ik onder mijn Trophy collection sowieso geen Fifa10 meer staan, hopen maar dat dat alsnog goed komt via een sync.
Only fools are enslaved by time and space.
Zijn er aan sommige spellen nou met een update trophies toegevoegd? Of moet het sowieso al op het hoesje van de game staan? Of is er ergens een overzicht van alle spellen met trophies?
Nevermind al gevonden
Nevermind al gevonden
[ Voor 18% gewijzigd door virtualJac op 01-03-2010 09:52 ]
there's no tweak without the tweaker
Trophy spellen werken niet meer.. maar de trophy's zijn nog opgeslagen op de servers van Sony en zullen als het goed is gesynchroniseerd worden als de interne klok weer goed loopt (die nu op een onmogelijke datum staat).LoneRanger schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:49:
Kan het kloppen dat je hierdoor überhaupt geen spelletjes kunt spelen die trophies hebben?
Ben benieuwd wat de interne klok morgen gaat aangeven qua datum
Ik kreeg netjes een ingame hint die dat aangaf hoor... X, X, X (hold)Macchill schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:42:
Van het weekend de demo van GoW3 geprobeerd, maar misschien is het gewoon echt niet mijn ding..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De eerste keer dat je moet "gliden" komt er gewoon een melding van in beeld staan die je met X weg moet drukken...Macchill schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:42:
Van het PS3 blog:
PlayStation Network Status Update
We’re aware that many of you are having difficulty connecting to the PlayStation Network this evening. Those of you with “slim” PS3s (the 120/250 GB models) appear to be unaffected.
Know that we have narrowed down the issue and have engineers working to restore service even as you read this. We apologize for any inconvenience this may cause you, and genuinely appreciate your patience while we work to resolve this.
In the meantime, you may want to follow our Twitter account for the latest updates.
PlayStation Network Status Update
We’re aware that many of you are having difficulty connecting to the PlayStation Network this evening. Those of you with “slim” PS3s (the 120/250 GB models) appear to be unaffected.
Know that we have narrowed down the issue and have engineers working to restore service even as you read this. We apologize for any inconvenience this may cause you, and genuinely appreciate your patience while we work to resolve this.
In the meantime, you may want to follow our Twitter account for the latest updates.
Dat is pure speculatie IMHO, waarom zou de ps3 _twee_ klokken hebben? Dat zou betekenen dat ik de 2e (user) klok op weet ik wat kan zetten want de interne klok doet er toch niets mee.ymmv schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:29:
Ik heb geen idee wat de fout wel is, maar ik kan er niet bij dat er 2 klokken in zitten. Ik zet de datum op een random datum en die houdt hij gewoon vast, net als de tijd. Dat zou zinloos zijn wanneer je intern een 2e datum bijhoudt, immers, er is maar 1 tijd.
Hoezo 'geen netwerk meer' ? Tijd via internet gaat via time servers, althans, iedereen die tijd wil syncen via internet doet het via time servers, die zijn daar speciaal voor.Je kunt als je fout hebt niet de internettijd gebruiken om de tijd goed te zetten, want er is geen netwerk meer.Als je geen problemen wil, kun je het beste de PS3 een dag uitlaten totdat de hw-klok vanzelf op een correcte datum valt.
Ik heb begrepen dat PS3's die neit aangesloten zijn op het netwerk op een oude datum vallen wanneer ze aan worden gezet. Vandaar het interne klok verhaalEfBe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:02:
[...]
Dat is pure speculatie IMHO, waarom zou de ps3 _twee_ klokken hebben? Dat zou betekenen dat ik de 2e (user) klok op weet ik wat kan zetten want de interne klok doet er toch niets mee.
Ik heb geen idee wat de fout wel is, maar ik kan er niet bij dat er 2 klokken in zitten. Ik zet de datum op een random datum en die houdt hij gewoon vast, net als de tijd. Dat zou zinloos zijn wanneer je intern een 2e datum bijhoudt, immers, er is maar 1 tijd.
in ieder geval Heavy Rain bij de MM voor 49 euro ! ik vind het een topper hele zondag mee zoet geweest en nog niet uitgespeeld (1e ronde)RedHat schreef op maandag 01 maart 2010 @ 06:56:
PSN Headless_Pumpkin
is het overal het probleem dat deze:
slecht leverbaar is?

slecht leverbaar is?
[ Voor 39% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 01-03-2010 10:20 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
waarom wil je persee een NL versie?
Van twitter
PlayStationEU We're aware of people having PSN connection issues. We're looking into it and will keep you updated. Thanks for your continued support.
1 minute ago via web
PSN: Bellerophon-
Ah. Ik werd gister al een aantal keer gedisconnect inderdaad.
Vanochtend MW2 binnengekregen en afgelopen vrijdag GOW: Collection
Moet alleen eerst nog Uncharted op crushing uitspelen voor m'n platinum trophy en dan aan Uncharted 2 beginnen (die heb ik allebei geleend van een vriend).
De reden dat ik Uncharted nog moest spelen is omdat ik m'n PS3 nog maar een week heb trouwens
Is die Crushing mode een beetje te doen van Uncharted?
Vanochtend MW2 binnengekregen en afgelopen vrijdag GOW: Collection
Moet alleen eerst nog Uncharted op crushing uitspelen voor m'n platinum trophy en dan aan Uncharted 2 beginnen (die heb ik allebei geleend van een vriend).
De reden dat ik Uncharted nog moest spelen is omdat ik m'n PS3 nog maar een week heb trouwens
Gisteren gemerkt dat ik toch wel Trophy geil begin te worden... parallel begonnen aan Devil may cry 4 en vond het een bummer dat er geen trophy's uitgereikt werden. 
Begonnen met een schoon PSN account en met genoeg games om opnieuw te knallen.
Begonnen met een schoon PSN account en met genoeg games om opnieuw te knallen.
there's no tweak without the tweaker
Hier nog een gedupeerde 
Ben ik vanochtend vroeger opgestaan zodaqt ik nog even 2 uurtjes kond MW2'en, krijg ik die 8001050F melding. Eerst gekeken of ik wel een internetverbinding had. Dit bleek wel het geval te zijn. Daarna alle instellingen reset. Werkte ook niet. Daarna toch maar gaan googlelen. Maar helaas, het wordt dus gewoon wachten.
Wel heeel erg vervelend dat ik niet een offline mw2 kan spelen. Dan zegt hij dat de trophies niet kunnen worden gesynct en het spel sluit af.
Waardeloos
Ben ik vanochtend vroeger opgestaan zodaqt ik nog even 2 uurtjes kond MW2'en, krijg ik die 8001050F melding. Eerst gekeken of ik wel een internetverbinding had. Dit bleek wel het geval te zijn. Daarna alle instellingen reset. Werkte ook niet. Daarna toch maar gaan googlelen. Maar helaas, het wordt dus gewoon wachten.
Wel heeel erg vervelend dat ik niet een offline mw2 kan spelen. Dan zegt hij dat de trophies niet kunnen worden gesynct en het spel sluit af.
Waardeloos
Als jij U2 op crushing fluitend doorloopt neem ik mijn pet voor je af, ik ben er aan begonnen maar had er snel genoeg van, heb hem aan de kant gelegd, ga er een andere keer mee verder. Vond het moeilijk, 1 keer verkeerd dekking zoeken (aan de zijkant ipv achterkant van een kist bv) en je bent er geweest.Gimbooze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:54:
Was gisteren met een vriend Mw2 spec ops aan het spelen en grote problemen. Constante lag, regelmatig verbinding kwijt, muziek en nog meer geluid viel op een gegeven moment weg, spraak onderling viel af en toe weg. Het maakte ook niet uit wie host was.
Heb van de week nog met iemand van GoT uren gespeeld zonder deze problemen, er was wel wat lag maar niet erg, geen weggevallen verbinding of zo. Ook met een andere vriend gaat het zonder problemen.
Hoe komen we er achter waar het aan ligt, zijn verbinding /router / internet of die van mij?
EDIT: heeft niks te maken met de problemen die nu aan de gang zijn, dit hadden we eerder ook, heb met hem nog niet normaal spec ops kunnen spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 01-03-2010 12:38 ]
PSN ID: Svennie-NL
Niet U2, maar de eerste Uncharted
Die Crushing van U2 doe ik niet, die multiplayer trophies ga ik toch niet halen, dus bij U2 zit een Platinum Trophy er toch niet in voor mij.
[ Voor 9% gewijzigd door bcd87 op 01-03-2010 11:18 ]
Zoals eerder gemeld, ligt het waarschijnlijk niet aan jou of je verbinding. PSN ligt er half uit waardoor heel veel mensen niet online kunnen. De oorzaak weet niemand zeker. Het schijnt binnen enkele uren opgelost te zijn, maar ik heb ook sites gelezen die over dagen spreken.Svennie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:13:
Was gisteren met een vriend Mw2 spec ops aan het spelen en grote problemen. Constante lag, regelmatig verbinding kwijt, muziek en nog meer geluid viel op een gegeven moment weg, spraak onderling viel af en toe weg. Het maakte ook niet uit wie host was.
Heb van de week nog met iemand van GoT uren gespeeld zonder deze problemen, er was wel wat lag maar niet erg, geen weggevallen verbinding of zo. Ook met een andere vriend gaat het zonder problemen.
Hoe komen we er achter waar het aan ligt, zijn verbinding /router / internet of die van mij?
Imo is Crushing in Uncharted 2 makkelijker dan in deel 1...Gimbooze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:14:
Niet U2, maar de eerste UnchartedDie Crushing van U2 doe ik niet, die multiplayer trophies ga ik toch niet halen, dus bij U2 zit een Platinum Trophy er toch niet in voor mij.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Inderdaad! deel 1 op crushing was echt heel moeilijk.Meelobee schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:23:
[...]
Imo is Crushing in Uncharted 2 makkelijker dan in deel 1...
39
Op Fok word ook melding gedaan van corruptie bij het synchroniseren van tropies. Na een sync bestaat de kans dat gehaalde trophies weg zijn als ik het goed heb gelezen. Heeft iemand hier meer info over?
Dat is zo te zien niet bij alle filialen het geval. Overigens vind ik het ook niet meer dan normaal dat je het spel niet in 1 dagje uitspeelt. Er zijn al te veel korte games in mijn ogen.F350-maniac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:17:
[...]
in ieder geval Heavy Rain bij de MM voor 49 euro ! ik vind het een topper hele zondag mee zoet geweest en nog niet uitgespeeld (1e ronde)
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 01-03-2010 11:29 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bor de Wollef schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:27:
Op Fok word ook melding gedaan van corruptie bij het synchroniseren van tropies. Na een sync bestaat de kans dat gehaalde trophies weg zijn als ik het goed heb gelezen. Heeft iemand hier meer info over?
quote: http://neogaf.comDid I lose my data/themes/etc?
Your save data/games/dlc/themes are fine. They'll be fixed when the PS3 is fixed. Trophies are uncertain right now, but they'll be fine if you've synced them before the PS3 was bugged. Unsynced trophies are an unknown right now.
Dan hebben blijkbaar de laatste serie phats er geen last van. (ik heb 1 van de 180euro Bart Smit actie). De mijne geeft gewoon netje 1/3/2010 aan en ik ben gewoon ingelogd.ymmv schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:06:
[...]
Het schijnt dat op dit moment alle PS3 Fats last hebben van een datumbug waardoor op 1 maart 2010 de datum wordt teruggezet naar 1 januari 2000. Door de foute datum kun je niet op PSN inloggen en krijg je de foutmelding. Sony is nu haastig op zoek naar een oplossing.
[afbeelding]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Korte games zijn niet erg... maar pas dan de prijs erop aan dat vind ik veel belangrijker. Voor FF zou ik met gemak 70 euro voor neerleggen, maar bijvoorbeeld voor Heavenly Sword niet meer dan 20.Bor de Wollef schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:27:
[...]
Dat is zo te zien niet bij alle filialen het geval. Overigens vind ik het ook niet meer dan normaal dat je het spel niet in 1 dagje uitspeelt. Er zijn al te veel korte games in mijn ogen.
Hmm dan heb ik toch een ander probleem gehad (error an error occurred during the start operation (8002b244)), omdat ik een slim 120gb heb,Ike. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:00:
Van het PS3 blog:
Those of you with “slim” PS3s (the 120/250 GB models) appear to be unaffected.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Dit topic is gesloten.