Ben je op zoek naar positieve meningen over de PS3? Dan zit je hier op het juiste adres... Verwacht natuurlijk geen compleet onbevooroordeelde meningen maar wel grotendeels gebaseerd op ervaringen. Zou je deze vragen stellen in een gemiddels 360 topic dan krijg je meestal ervaringen op basis van horen zeggen. Veel 360 eigenaren denken namelijk dat het PSN compleet kut is incl constante lag of connection issues. Het is immers gratis dus hoe kan het net zo goed zijn?
Nu heeft een goede vriend van mijn een Playstation 3 gekocht, op de Xbox heb ik nooit echt veel met bekende samen kunnen gamen en bij de Playstation 3 heb ik daar weer wat meer kans op, en wat is er nou leuker dan met vrienden samen de rest van de wereld te veroveren.
Bijna niks is leuker, Dat is ook de reden voor een vriend van me geweest, om nast zijn 360 nog een PS3 te kopen voor de exclusioves en de online gameplay met zijn vrienden die allemaal een PS3 hebben.
Nu is het weer een flinke smak geld, en ik wil niet mijn centen uitgeven aan een apparaat wat vrij weinig "exclusive games" heeft. Op het moment groeit het al wat aardig, Uncharted 2, Killzone 2 en MAG zijn wat titels die mij goed aanstaan. Maar om voor 3 games een apparaat aan te schaffen die dan ruim 300 euro mag kosten. Ik wilde graag aan jullie vragen, in alle eerlijkheid AUB (fanboys heb ik niets aan) om wat simpele vraagjes voor mij te beantwoorden:
Nu is het of dat je de PS3 exclusives gewoon niet zo leuk vond of je leefde onder een steen. De PS3 heeft juist heel veel exclusive games. Wellicht niet allemaal van het shotter kaliber zoals Gears of War en halo maar meer gevarieerd. En misschien daarom minder interresant voor een grote groep gamers die toch vooral willen schieten.
- Kunnen jullie wat goede PS3 exclusives noemen (nu of nog in de maak). Ik heb gekeken op Wikipedia maar kon vrij weinig vinden.
Ik zelf heb me zeer goed vermaakt met:
- Infamous
- Killzone 2
- Uncharted 1
- Uncharted 2
- Heavenly Sword
- Ratchet and Clank: Tools of destruction
- Ratchet and Clank: A Crack in Time
- Wipeout HD
- Pixeljunk PSN games (shooter, monsters, Eden)
- Fat Princes
- GT5 Prologue
- MAG (256 spelers zonder lag online! op PSN dus zo slecht is het niet

)
- Zijn er nog goede games in de maak, ik ken er een paar GT5 natuurlijk, een goede vervanger voor Forza misschien. Ik ben nogal voor de shooters, met een goede singleplayer zou tof zijn.
- Heavy Rain
- The Last Guardian
- Resistance 3
- God of War 3
Verder zitten er geloof ik niet echt veel shooters in de pijplijn maar met de lanch van MAG vorige week en straks BF:BC 2 en nu MW2 heb je niks te klagen met zowel een 360 als PS3 onder je tv.
- Hoe verhoud PSN zich tot Xbox Live, ik moet zeggen Xbox Live is een van de beste netwerken die ik ooit heb gezien, goede support enorm veel content, films, gameplay filmpjes, reviews etc. En tot dusver nog nooit lag mogen ervaren (niet overdreven).
Het PSn valt en staat (net zoals XBOX live) met je eigen verbinding. Heb je een goede verbinding dan zul je zelden tot nooit lag of problemen hebben. (Eigen ervaring) het PSN staat boordelvol met content dat niet veel onderdoet voor xbox live. Het voordeel van xbox (heeft niks met live te maken) dat alle arcade games voorzien zijn van een trial terwijl dit bij psn games nog wel eens later gebeurd of gewoon niet. Zo hebben alle PSP/PS3 mini's geen demo's (gemiste kans als je het mij vraagt) Bijna alle PSN games hebben wel gewoon demo's overigens. Op het gebied van add ons, demo's en filmpjes liggen de twee op gelijke hoogte. het gebeurd zeer zelden dat een multiplatform game wel een demo heeft op de 360 en niet op de Ps3 of andersom. Soms zijn bepaalde demo's wel tijdelijk exclusief ofzo maar daar heb je dan weer een gold abbo voor nodig (zoals laatst Bad Company 2 een week eerder op de 360 marketplace was dan voor PSN)
Nu moet ik zeggen dat de xbox marketplace voller lijkt te staan met content omdat in het xbox dashboard je geen pagina kan openen zonder kleurrijke reclames in je gezicht te krijgen. In bijna iedere menuboom is een toegang gemaakt naar marketplace, dit is voor mij ook de reden dat ik het dashboard er wel mooier uit vind zien maar zeker niet overzichtelijker. Het XMB werkt vele malen sneller voor primaire functies zoals afspelen van muziek, games of film. Het xmb tijdens games is dan wel weer langzamer dan het cross game menu van de 360. Het gemis in de EU store is het ontbreken van een "demo" knop wat bij veel mensen gelijk betekend dat de store onoverzichtelijk is. Onzin want je kan immers zoeken op naam, type game en type media. Maargoed iedereen moet iets te zeuren hebben.
De exclusive games zijn voor mij het belangrijkste, anders kan ik het net zo goed bij mijn Xbox houden. Alvast bedankt!
Graag gedaan!
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop