Je hebt niks te willen, dat was is/was de manier hoe je dat doet, niks raars aan hoor.
Een code met 8bit timer doet niks onder voor dezelfde code met 32bit timer, biede functioneren gewoon waarvoor ze geschreven zijn, alleen is de aanpak iets anders.
Of ik nu ledje laat aangaan om de 60sec met 8bit timer of ledje laat aangaan om de 60sec met 32bit timer.
Over printf, ik kan niet in hoofd kijken van iemand anders, ik weet dus niet wat zijn motivaties was, denk om het te versimpelen maar dat is gissen.
Alle C functies werken, heeft volledige C support! Alle C werkt in de arduino IDE, dus ook printf. Soms moet je wel even de juiste file include, dat moet je normaal in C altijd maar bij arduino worden de meeste gebruikelijke libs automatisch al ingeladen.
Arduino is niks meer dan zelf bedachte C functie, digitalWrite is niks meer dan simpel C functie die echte aansturen van port uit handen neemt en je versimpelde versie voorschotelt.
Edit/
Volgens mijn word stdio.h bij 1.0.x automatisch geladen, maar mocht dat niet het geval zijn moet je hem toevoegen.
Bovenaan dus
#include <stdio.h>
kitao schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:01:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| void setup(){
Serial.begin(9600);
}
void loop(){
int uur = 17;
int minuten = 54 ;
int seconden = 34 ;
char buffer[9]; //lengte aanpassen
sprintf(buffer, "%02d:%02d:%02d", uur, minuten, seconden);
Serial.println(buffer);
delay(200);
} |
Alleen met bovenstaand zie ik op de ser.mon iets in beeld komen.
Verder las ik dit en ben nogal voorzichtig aangelgd met rommelen in dit soort files.
To add printf() support to the Print class you must modify the Print class header file.
Iedereen bedankt, ik zoek verder.
Als je serial monitor juist heb ingesteld moet je constant 17:54:34 voorbij zien komen, code is getest en werkt 100%, getest op 1.0.3 en zonder stdio.h bovenaan de file te zetten werkt dus out of the box.
Ik heb uiteraard geen enkele aanpassing gemaakt aan de print classes zoals we die kennen van arduino.
Edit/
waarom bang zijn? kopieer de file even en zet er old of zo achter dan is dat je backup. En als je alles helemaal verklote heb, dan is er nog helemaal niks aan de hand natuurlijk, kan gewoon files allemaal overschrijven met originele en alles is weer zoals het was.
Je kan niks stuk maken wat niet herstelbaar is, bang zijn bij software is echt onnodig, vaak is het onwetendheid en bang dat het niet te fixen is, nou alles is te fixen qua software, zeker in dit geval, hoef je niet eens druk te maken over je sketches want die staan in andere map.
[
Voor 40% gewijzigd door
mad_max234 op 24-03-2014 17:34
]