Alle voorbeelden die werken op uno werken ook op de mini pro, alle pinnen en zo zijn uiteraard hetzelfde dus alle voorbeelden en schema dus ook. Vormfactor is alleen anders, maar meeste zullen daar wel doorheen kunnen kijken.
Als je al ftdi bordje hebt en je heb al wat kennis hier en daar opgedaan, dan is mini pro wellicht betere keuze, kost erg weinig en kan je direct op het breadboard prikken, geen gedoe met losse arduino naast je breadboard, geen losse kabeltjes van je arduino naar je breadboard.
Als ik wat ga klote met de arduino grijp ik meestal naar mini pro, dat zegt denk ik al genoeg over mijn voorkeur.
@borroz
Je bedoeld denk ik PL2303?
Die doen het prima onder XP, vista en win7, gebruik die heel vaak, heb nu ook weer eentje aan mijn pc hangen, onder win8 werkte die niet gelijk maar dat daar is trucje voor gevonden.
Edit/
Zie dat ze nu ook gewoon zelf win8 en 8.1 drivers hebben.
Windows Driver Installer Setup Program
(For PL2303 HXA, XA, HXD, EA, RA, SA, TA, TB versions)
Installer version & Build date: 1.9.0 (2013-10-25)
Windows Vista/7/8/8.1 (32 & 64-bit) WDF WHQL Driver: v3.4.62.293 (10/17/2013)
Pagina laad erg traag bij mij.
http://www.prolific.com.t...uct.aspx?p_id=225&pcid=41
Edit/2
Vreemde keuze, en kan wel eens problemen geven met aantal schield die verspringende rij hebben met pinnen.
Zoals deze
Edit/
Ik zie dat je je post heb aangepast naar win8, stond eerst win7, nu slaat mijn post nergens meer op. Ik ga maar weer standaard alles quote al is het post boven me.
[
Voor 43% gewijzigd door
mad_max234 op 26-03-2014 13:17
]