[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 111 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 47.743 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:27:
Ik weet niet wat jullie denken, maar ik denk het volgende:
Als er nu veel problemen zijn met de productie van 40nm chips, dan is 28nm nog een brug te ver! En zeker als je ze volgend jaar al wilt bakken. Kijk, want je moet het huidige proces beheersen voordat je het volgende proces kan leren. Ik heb zelf ook een tijd lang geleerd en hier werkt dit net zo. Dus ik doe de voorspelling dat 28nm chips pas na 2011 geproduceerd zullen worden.
Ook verwacht ik er niet veel meer van. De huidige chips die er zijn worden in crossfire al zo krachtig dat helemaal niet de moeite waard is om nog krachtigere chips te ontwerpen. Als ik AMD was zou ik die researchkosten uitsparen en over een jaar mensen nog meer kaarten verkopen die ze dan in crossfire kunnen plaatsen, dan kunnen ze weer een tijd vooruit.
Voordelen: geen problemen met nieuw proces, geen researchkosten. En komt nog bij dat kaarten steeds goedkoper worden na introductie dus over een jaar kost het AMD bijna niets meer om de huidige HD5000 kaarten verkopen dus dat is weer extra meegenomen voor hen.
En wat als de concurrentie wel door gaat met ontwikkelen en opeens met een nieuwe kaart komen? Dan zit je daar met 2-3 jaar achterstand wat je nooit meer kan in halen. Je moet bezig blijven met het ontwikkelen van nieuwe technieken. Ze zijn ook allang bezig met het ontwikkelen van een procedé kleiner dan 28nm. Dit stopt nooit.

Al vraag ik me toch af wat er gebeurd als je op 1nm zit. :?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@JohanVanDerBeek

Vergeet niet dat als de DX 11 games meer op gang komen die technieken die de kaartjes aan boord hebben dan pas echt gebruikt gaan worden en volledig aangesproken kunnen worden
Ik neem aan dat we dan pas echt de volledige power van de huidige DX 11 kaarten gaan gebruiken.
Dan zou het kunnen dat we er achter komen dat de kaarten in DX 11 games toch wat minder goed hun mannetje staan als we heden dag denken
Ontwikkeling kan daarom imo nooit nimmer tot stil stand gaan komen..
Dus ik ben het toch niet helemaal met je eens

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 06-01-2010 18:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

... bla bla ...n crossfire ... bla bla
Hey Mr HD5670CrossFireX

Nog even over crossfire he.. Had je al nagedacht over schaalbaarheid etc?

buiten dat hangt er iets meer aan 40nm vast dan alleen HD58/59x0, waarom alles verkwanselen waar je al jaren voor aan het werk bent?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Xenomorphh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:37:
[...]

Dan gaan we gewoon over op de Picometer.

Al denk ik dat daar niet veel mogelijkheden inzitten, want in 1nm passen slechts 5 atomen. Volgens mij lag de natuurlijke grens rond de 14nm met de huidige techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik weet niet wat jullie denken, maar ik denk het volgende:
Als er nu veel problemen zijn met de productie van 40nm chips, dan is 28nm nog een brug te ver! En zeker als je ze volgend jaar al wilt bakken. Kijk, want je moet het huidige proces beheersen voordat je het volgende proces kan leren. Ik heb zelf ook een tijd lang geleerd en hier werkt dit net zo. Dus ik doe de voorspelling dat 28nm chips pas na 2011 geproduceerd zullen worden.
Ook verwacht ik er niet veel meer van. De huidige chips die er zijn worden in crossfire al zo krachtig dat helemaal niet de moeite waard is om nog krachtigere chips te ontwerpen. Als ik AMD was zou ik die researchkosten uitsparen en over een jaar mensen nog meer kaarten verkopen die ze dan in crossfire kunnen plaatsen, dan kunnen ze weer een tijd vooruit.
Voordelen: geen problemen met nieuw proces, geen researchkosten. En komt nog bij dat kaarten steeds goedkoper worden na introductie dus over een jaar kost het AMD bijna niets meer om de huidige HD5000 kaarten verkopen dus dat is weer extra meegenomen voor hen.
Stilstaan is achteruitgaan, zeker in GPU-land!
En op basis van wat verwacht jij niet veel van 28nm? De gebeurtenissen met 40nm? Die zijn niet van toepassing op 28nm, of welke andere procede dan ook.
Elke keer als men kleiner gaat werken komt men nieuwe dingen tegen die men niet verwachte, soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Daarom werkt Intel ook met het "Tick-Tock" systeem, eerst met een bekende architectuur naar een kleiner procede stappen, zodat men geen problemen met de architectuur zelf tegenkomt, maar alleen het prodece onder de knie moet krijgen. Zodra men het procede beheerst, wordt hierop een nieuwe architectuur gebouwd, die later weer verkleind wordt. Tick, Tock, Tick....

Verder is vooruitgang wel wenselijk, want ja, de high-end GPU's zijn al heel krachtig en snel, maar verbruiken ook redelijk veel. Is het voor de gemiddelde consument niet veel prettiger om al die rekenkracht wel te hebben, maar niet de warmte en stroomverbruik ervan? Dat kan, met elke nieuwe generatie mid en low end kaartjes. Dus is het voor AMD wel wenselijk door te blijven gaan met Research and Development, omdat men zo kaartjes kan blijven verkopen. En moet hier een supersnelle topkaart bijhoren? JA! Anders hebben de consumenten niks om bij te watertanden en goed te praten dat ze niet de "duurste" en snelste kaart hebben gekocht, maar wel bijna ;)

Dus 28nm in 2011? Goed mogelijk, we hebben 0 inzicht in wat AMD, Nivida en TMSC doen, dus het zou goed kunnen, 40 nm viel tegen, maar dit zegt niks over 28nm.
Verder onderzoek wenselijk? Ja, want dan kun je meer verkopen en blijf je bestaan :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel eens dagen waarop ik me afvraag waarom ik hier nog post. Alleen omdat jullie niet geloven wat ik zeg, wordt ik collectief door de tweakers.net community dwarsgezeten en tegengesproken :/

Maar goed, terug on topic: ik heb jullie berichten gelezen en hier over nagedacht. Toch denk ik dat ik gelijk heb en niet jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:56:
Er zijn wel eens dagen waarop ik me afvraag waarom ik hier nog post.
Best knap, voor iemand die pas twee dagen is geregistreerd.
Alleen omdat jullie niet geloven wat ik zeg, wordt ik collectief door de tweakers.net community dwarsgezeten en tegengesproken :/
Tegenspraak met argumenten is de basis van discussie. En laat dit nou net een discussieforum zijn!
Maar goed, terug on topic: ik heb jullie berichten gelezen en hier over nagedacht. Toch denk ik dat ik gelijk heb en niet jullie.
En deze vreemde houding is de exacte reden van het feit dat je niet serieus genomen wordt. Je onderbouwd niets van je uitspraken, maar probeert ze te beredeneren zonder enige blijk van kennis van de technologie waar je over spreekt. Je accepteert aanwijzingen niet. Je kunt geen tests of benchmarks laten zien die je gelijk geven. Je bent bot naar naar andere forumleden.

Laat dit je eerste en laatste waarschuwing zijn in dit topic, want ik heb geen zin in dit soort geneuzel. Discussieer open, eerlijk en onderbouwd of ga iets anders met je tijd doen.

edit:
Modbreak:Ik verwacht niet dat je hier in het topic op reageert. Als je het oneens met me bent, stuur je me maar een DM. Dit topic houden we zo schoon mogelijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 06-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:56:
Er zijn wel eens dagen waarop ik me afvraag waarom ik hier nog post. Alleen omdat jullie niet geloven wat ik zeg, wordt ik collectief door de tweakers.net community dwarsgezeten en tegengesproken :/

Ik denk dat die collectiviteit komt door de laatste zin. Je straalt dit helemaal uit. Zowel in dit onderwerp als je stellingname met 4 cheap ATi kaarten in crossfire.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als we niet geloven wat je zegt dan spreken we je tegen ja, is dat zo raar? :S Vooruitgang is in electronica altijd aan de orde, dat is het al zo'n 50 jaar of nog iets langer en het heeft nooit stilgestaan dus nu ook niet. Immers zeiden ze dat ook toen de voodoo-kaartjes uitkwam (in de tijd van wolfenstein 3D of hoe heette dat): oh, nu zijn we er, het is nu zo mooi, we hoeven niet meer vooruit :P nou als die lui crysis zouden kunnen spelen... En zo zal het over 10 jaar ook wel zijn, dan lachen ze crysis uit.

Maar goed, ook ontopic: Ik denk toch dat je niet gelijk hebt :P

Sorry Ed_L, ik typte al voor de modbreak er stond, verwijder maar als je het schoner wilt

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 06-01-2010 19:08 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Yes mr. moderator... Ik zal deze kerel voortaan negeren.
Maar goed.. ontopic:
http://forum.donanimhaber.com/m_36879781/tm.htm

HD5870 mobility getest

- Asus G60j (Intel Core i7 820QM + GeForce GTX 260M): P5240.
- Asus G73j (Intel Core i7 720QM + ATi Mobility HD 5870): P7260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

bladerash schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:10:
Maar goed.. ontopic:

HD5870 mobility getest

Turks is lastig.

Misschien helpt dit iets:

http://translate.google.n...9781%2Ftm.htm&sl=tr&tl=nl

:) Edit; al leest dat ook nog behoorlijk vreemd weg. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 06-01-2010 19:13 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:37:
[...]
dan gaan ze chips op elkaar stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maar goed.. ontopic:

HD5870 mobility getest

Ze kunnen de 5870m beter vergelijken met de 4870m is meer in zijn straatje.
maar of je dit nu een test kan noemen? :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Maar goed.. ontopic:

HD5870 mobility getest

HEy! dat is de score die ik gisteren postte van de Asus CES presentatie! AMAZING!

resolutie is 1366x768 en geen 1280x1024 zoals de normale 3DMark scores. Maar dat schrijft onze turkse kleermaker er vast niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Indy91 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:21:
Het één hoeft het ander nog niet uit te sluiten. ;)
  • Hecatoncheires op 40nm gemaakt door TSMC, komt in H1/H2 2010 uit (refresh van RV870/R800)
  • De opvolger van Evergreen op 28nm gemaakt door GF, komt in 2011 uit.
Sorry, had ff eten en reactie op de heer VanDerBeek, dus deze moest nog op reageren :P

1e optie lijkt mij vrij onlogisch, de gehele HD5xxx-serie staat bekent als Evergreen familiy, Hecaton is, volgens de geruchten tenminste, de naam van een gehele serie, dus hoe past dat binnen de Evergreen familie? Verder is het ook zo dat tot nu toe, de refreshes nooit een aparte familie naam kregen, alleen nummer en/of baam(RV790 als voorbeeld). Verder duidt de naam van de Hecaton(wat een onuitspreekbare en typbare naam btw.....) op iets met heel veel armen en hoofden in figuurlijke zin, en hoe verklaar je dat, kijkend naar de huidige architectuur bij een refresh? Als totaal nieuwe chip?Oke, maar waarom zijn er dan 3 subnamen binnen de Hecat serie? Voor een refresh van 1 type kaart/chip is dat te veel :+

Met deze uitleg bij 1, wordt 2 ook onlogisch, want als Hecat geen refresh is, maar waarschijnlijk een nieuwe architectuur van AMD, dus de opvolger van Evergreen, hoe komt hij dan pas in 2011op 28 nm, terwijl de meestal accurate TS zegt dat het al in 2010 komt :? ? Dus nogmaals, ergens zit volgens mij iets te "groeien" waarvan wij niet veel weten, maar wat ons allemaal wel zal verrassen :+ En volgens mij is dat iets met heel veel hoofdjes en armpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Btw, bestaan er (al) single slot coolers voor de HD 5870?

Misschien wel wat voor de topicstart. De HD5xxx serie gebruikt oa sparse grid super sampling, dit is zo ongelooflijk mooi.

Op dit forum word daar dieper op ingegaan, super informatief:

http://www.forum-3dcenter...n/showthread.php?t=465783

[ Voor 69% gewijzigd door edward2 op 06-01-2010 20:24 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:16:
Btw, bestaan er (al) single slot coolers voor de HD 5870?
Nee sowieso veel te vroeg en denk ook niet dat ze er überhaupt komen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nice find!

Morgen maar eens doornemen. Interessant voor mij als mede SSAA verslaafde. :D (ATT FTW)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
CJ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:20:

Newsflash: MSI announces R5870 Lightning, R5850 Cyclone, R5770 Hawk Series @ CES

Aldus Guru3D ;)

[...]

Bron: http://www.guru3d.com/news/msi-announces-ces-vga-lineup/
Kijk hier zat ik nu op te wachten !! Eerder waren er al nVidia kaarten die zo'n behandeling kregen. Nu krijgen AMD kaarten die gelukkig ook. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Maar goed.. ontopic:

HD5870 mobility getest

Als dit klopt is het een aardige prestatie vergeleken met de nVidia kaart. Echter is de GTX280M wel een stukje sneller. Die komt ongeveer 15-20% hoger uit door zijn extra shaders en hogere clockspeed. Dus ik gok iets van 64xx.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 06-01-2010 21:12 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

edward2 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:16:

Misschien wel wat voor de topicstart. De HD5xxx serie gebruikt oa sparse grid super sampling, dit is zo ongelooflijk mooi.
Check het kopje The Return Of Supersampling in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:10:
Als dit klopt is het een aardige prestatie vergeleken met de nVidia kaart. Echter is de GTX280M wel een stukje sneller.
Check mijn post van gisteren voor het originele artikel en die van vijf posts na het DH artikel voor een betere uitleg over deze "resultaten."

Deze post kan prima in je vorige post dmv Edit. Je bent hier een paar dagen geleden ook al op gebreaked, zie je DM

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Darkasantion schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:50:
[...]
Dus nogmaals, ergens zit volgens mij iets te "groeien" waarvan wij niet veel weten, maar wat ons allemaal wel zal verrassen :+ En volgens mij is dat iets met heel veel hoofdjes en armpjes ;)
Iets met heel veel shaders? :P
Gewoon een uitbreiding van de huidige chip dus?

[ Voor 6% gewijzigd door spNk op 06-01-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

neliz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:12:
[...]

Check het kopje The Return Of Supersampling in de TS!
Ja alleen voegde ik er aan toe dat het sparse grid is ipv OGSSAA (ordered?) grid zoals bij de GTX2xx series.
De eerste vind ik er een stukje beter uitzien, maar is ook wat zwaarder, 4xsgssaa in legt m'n CF rig zowat lam in de bossen van Oblivion (wel met GFX mods) maar het IQ is ongeëvenaard..

Helaas krijg in het nu niet meer aan de praat in Riddick.. (Dark Athena)

[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 06-01-2010 23:37 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen.
Even ontopic: Is er misschien al iets bekend van de refresh van de rv870? er gaan al langer geruchten rond, en ik wou eigenlijk toch wat toevoegen wat met nieuws te maken had :P

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 07-01-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:19:
Even ontopic: Is er misschien al iets bekend van de refresh van de rv870? er gaan al langer geruchten rond, en ik wou eigenlijk toch wat toevoegen wat met nieuws te maken had :P
Nog niet eens alle Evergreen kaarten zijn op de markt dus het zal nog wel even duren voordat je wat sappig gaat horen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

-The_Mask- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:24:
[...]

Nog niet eens alle Evergreen kaarten zijn op de markt dus het zal nog wel even duren voordat je wat sappig gaat horen. ;)
Het is niet eens zeker of er een noodzaak is voor een refresh, omdat de RV870 met een beetje goede koeling en extra voltage makkelijk +950Mhz doet, dus eventuele cherrypicked cores+beter procede zouden zo een HD5890 kunnen geven, wat gewoon een HD5870 met degelijke OC is.

Zie ook de TS, 50% kans op refresh omdat men de nut niet helemaal inziet omdat de HD5870 al zo goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
waarschijnlijk zal er wel een hd5890 komen alleen al om in de nieuws te blijven.

Ik verwacht dat de volgende generatie van ati kaarten een nieuwe architectuur krijgt, De Hd2xxx idee gaat nu al 3 generaties mee en dat is wel een behoorlijke tijd. Ik dacht dat de 9xxx idee qua architectuur ging toch ook mee tot en met de x19xx dus in feite 3(volle) generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Welcome HD5830!

(volgens mij is het nog steeds broadway based, maar dat wordt volgens mij niet volledig beschreven (heb maar 10 seconden van het YT videotje gekeken.)
..
tevens..

MSI's R5870 Lightning

[ Voor 76% gewijzigd door neliz op 07-01-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024

AMD Has Shipped 2 Million DirectX 11 GPUs

Three months after the release of its first DirectX 11 cards, AMD says they’ve managed to deliver the 2 millionth DX11 GPU while the arch-rival NVIDIA has shipped zero.

“Today’s milestone underscores the ingenuity and innovation that AMD poured into the DirectX 11-capable ATI Radeon Premium Graphics product,” said Rick Bergman, senior vice president and general manager of Products Group at AMD. “Fifteen weeks ago we introduced the ATI Radeon HD 5800 series graphics cards to the world, the first to support DirectX 11 and powerful capabilities like ATI Eyefinity multi-display technology, with support for DirectCompute 11.”

Less than one month ago, the company claimed it had shipped over 800 thousand of DirectX 11 GPUs, so it can be concluded that the TSMC supply issues have been significantly improved in the past month.
in 1 maand dus 1.2 milioen verkocht :o

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
ATI XGP (eXternal Graphics Platform) Radeon 5830 Demo At CES 2010
ATI's XGP technology (eXternal Graphics Platform) is an external graphics solution for notebook PCs. ATI XGP is designed to deliver enthusiast-class graphics performance, true multimedia upgradeability and multiple connectivity options, revolutionizing GPU performance on a notebook PC equipped with an external PCI Express 2.0 connector. This video is of a demo system that they had setup at CES 2010 showing off Radeon 5830 graphics.

ATI XGP technology simple connectivity enables a number of different usage scenarios for The Ultimate Visual Experience. Enjoy multi-monitor support using standard display outputs or connect USB-based devices such as a TV tuner or a Blu-ray drive. With the integrated digital outputs you can view high-definition content on a variety of devices including HDMI with integrated audio and DVI3. Take advantage of ATI Avivo HD featuring AMD's Unified Video Decoder (UVD) and place yourself in the center of all the action with smooth playback of full 1080p content. With ATI XGP technology you can experience superior graphics performance when plugged in or switch to energy-efficient integrated graphics when on-the-go, for extended battery life.
http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

Hopelijk komen er dit keer meer fabrikanten mee dan alleen fushitsu. Vind het ZEER interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/January/General%20News/powercolor_pcshd5870_1.jpg

http://www.fudzilla.com/content/view/17116/1/

Geen idee of het al langs gekomen is dacht het niet.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De Oc's blijven tot nu toe erg minimaal. Ik hoop dat er toch nog wat extremere varianten komen. Maar wellicht worden die hogere clockspeeds bewaard tot aan de 5890 uit is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

in reactie daarop: deze review van de 5850 pcs+ (zelfde uitziende koeler) is gister online gezet

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 07-01-2010 14:52 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Astennu schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:48:
[...]

De Oc's blijven tot nu toe erg minimaal. Ik hoop dat er toch nog wat extremere varianten komen. Maar wellicht worden die hogere clockspeeds bewaard tot aan de 5890 uit is.
Hoe ver is een 5870 eigen te pushen? Ik las net in het nVidia topic dat de GF100 36% sneller was dan de 5870, zou een 5890 dit gat kunnen dichten? Het lijkt mij niet, de 4890 was ook maar 10% sneller dan een 4870.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

StefanvanGelder schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:53:
Hoe ver is een 5870 eigen te pushen? Ik las net in het nVidia topic dat de GF100 36% sneller was dan de 5870, zou een 5890 dit gat kunnen dichten? Het lijkt mij niet, de 4890 was ook maar 10% sneller dan een 4870.
Cypress GPU's met high leakage worden gegarandeerd tot 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik had ergens gelezen over dat op 7 januari Catalyst 10.1 drivers uit zouden komen die vooral bedoeld waren om het streepjes probleem te verhelpen, weet iemand hier iets van.
Ik kan ze niet vinden op de ATI site namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Anonnymous! schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:58:
Ik had ergens gelezen over dat op 7 januari Catalyst 10.1 drivers uit zouden komen die vooral bedoeld waren om het streepjes probleem te verhelpen, weet iemand hier iets van.
Ik kan ze niet vinden op de ATI site namelijk.
Catalystmaker heeft nog niks geTwit erover, dus ik verwacht ze vandaag dan ook niet. Zie: http://www.twitter.com/catalystmaker

Overigens meer iets voor het ervaringentopic denk ik, zolang ze er nog niet zijn dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

neliz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Cypress CPU's met high leakage worden gegarandeerd tot 1Ghz.
Volgens mij zijn het toch echt GPU's, of mis ik hier iets :+ .

Maar ik heb genoeg HD5870's gezien, die met iets actievere koeling makkelijk de 950Mhz grens doorbrekken. Goede koeling+goede chips is makkelijk +1Ghz. Enige vraag die er dan is, hoe gaan ze dat aanpakken met de VRM's? Want deze lijken op dit moment veel HD5870's tegen te houden, de core wil wel harder, maar de VRM's worden gewoon te heet(heb ik ook last van, zelfs met waterkoeling :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Volgens mij zijn het toch echt GPU's, of mis ik hier iets :+ .

Maar ik heb genoeg HD5870's gezien, die met iets actievere koeling makkelijk de 950Mhz grens doorbrekken. Goede koeling+goede chips is makkelijk +1Ghz. Enige vraag die er dan is, hoe gaan ze dat aanpakken met de VRM's? Want deze lijken op dit moment veel HD5870's tegen te houden, de core wil wel harder, maar de VRM's worden gewoon te heet(heb ik ook last van, zelfs met waterkoeling :'( )
MSI lost het met hun lightning op met een handvol extra VRM's, misschien kun je zoiets ook verwachten van een mogelijke HD5890?

en GPU ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

superwashandje schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:51:
[...]

in reactie daarop: deze review van de 5850 pcs+ (zelfde uitziende koeler) is gister online gezet
Interessante review idd met toch wat aparte uitkomsten vind ik persoonlijk
Zag dat in 1404 is de OC versie van de 5850 sneller dan de 5870 en GTX 295/4870X2(
Ook de gewone 5850 is daar sneller
Zal wel een foutje zijn? of waar kan het aan liggen denken jullie?
Maar het komt zie ik ook voor dat de normale 5850 hogere fps haalt dan de overclockte 5850 zoals bv in Cod 4.
met uitzondering van de aller hoogste resolutie
in far cry 2 scoort de * standaard* 5850 weer beter dan de OC versie
World in conflict exact dezelfde framerates
Hij verbruikt vind ik wel een klap meer energie in de peak en maximum power card consumption( bijna net zo veel als een 5870)
Maar goed hoe vaak zit je aan zo'n peak he..
De fan noise scheelt toch wel weer en dat is mooi meegenomen vind ik zelf en de kaart word blijkbaar niet erg heet bij overclocking.

Al met al een leuke kaart maar puur out of the box vind ik die 2 a 3% extra prestaties het geld niet waard..
Ik zou hem puur aanschaffen om mee te gaan overclocken en het geluid dat scheelt een hele hoop.
Dus als je een stillere 5850 wilt is het een mooie oplossing.
Al ben ik benieuwd hoe deze kaart zich verhoud kwa koel oplossing en geluid tov andere kaarten ala Vapor X oplossing etc

[ Voor 64% gewijzigd door pino85 op 07-01-2010 16:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Een HD4890 kwam toch echt behoorlijk dicht bij de performance van de GTX285...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
bwerg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Als je hem gigantisch overklokte of met 8XAA. Anders was het verschil meestal behoorlijk groot hoor...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Dat verschilt. Wat Neilz ook zegt. Sommige clocken heel goed en andere minder. Veel HD5870's doen al 900-950 op 1.16v. Maar dit kan makkelijk hoger.

Net als bij de HD4890. Stock draaide die op 1.3xx (ik geloof 1.316) met de speciale Black Editons was dit al 1.4375.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Het 1GHz model wel de 'normale' HD4890 stond tegenover de GTX275.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Kunnen we gewoon niet een 5890 simuleren? Of heeft iemand al benchmarks gezien van kaarten die op 1Ghz + draaiden?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

StefanvanGelder schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:23:
Kunnen we gewoon niet een 5890 simuleren? Of heeft iemand al benchmarks gezien van kaarten die op 1Ghz + draaiden?
google

http://forums.vr-zone.com...tool-msi-afterburner.html

opmerking: Voltage gelimiteerd, HD5870 kaart heeft niet genoeg sap om een 1GHZ GPU verder te laten gaan.
Tevens praat je bij een 5890 waarschijnlijk ook over 2GB geheugen die hoger gerate zijn dan wat nu op de kaart zit.

[ Voor 22% gewijzigd door neliz op 07-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me logischer dat AMD met een 5790 uitkomt dan met een 5890.
Hier zijn mijn redenen hiervoor:

1) Er is een groot gat tussen 5850 en 5770 en juist daartussen is het interessant omdat de 5800 serie eigenlijk veel te krachtig is voor de meeste spellen en de 5700 serie juist wel erg middenmoter. Een 5790 zou de sweet spot raken.

2) Power consumptie. De 5870 gebruikt op peak al aardig wat, maar de 5770 heeft nog wel wat rek.

3) Cherry picken. Om een chip op een gigahertz of 950mHz, dan moeten alle transistoren zo snel kunnen. Wanneer jouw chip tweemaal zo groot is, wordt de kans dat hij een bepaalde snelheid kan halen kwadratisch kleiner (ik neem aan dat de snelheid die transistoren stochastisch onafhankelijk zijn. Dit is natuurlijk niet zo, want als een chip bijvoorbeeld in het midden van een wafer zit dan zal de algemene kwaliteit wat hoger liggen.)
Dit betekent dat er bij het binnen van Jupiter chips er veel meer zullen zijn die hoge clocks halen.

4) De 5770 kampt een beetje met een bandbreedte probleem bij hogere resoluties, meer zo dan een 5870. Hier is dus winst te behalen door de nieuwste GDDR5 chips te gebruiken die rond de 1,5 gHz geklokt worden.

5) AMD hoeft geen HD5890. Kost teveel, te weinig afzetmarkt en te weinig marge. Daarnaast hebben ze gewoon de 5970 voor de prestratiekroon.

Geen flames please, goedenavond nog!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 19:28 . Reden: Ik heb een grove fout gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:26:
Hier zijn mijn redenen hiervoor:

1) Er is een groot gat tussen 5850 en 5770 en juist daartussen is het interessant omdat de 5800 serie eigenlijk veel te krachtig is voor de meeste spellen en de 5700 serie juist wel erg middenmoter. Een 5790 zou de sweet spot raken.

2) Power consumptie. De 5870 gebruikt op peak al aardig wat, maar de 5770 heeft nog wel wat rek.

3) Cherry picken. Om een chip op een gigahertz of 950mHz, dan moeten alle transistoren zo snel kunnen. Wanneer jouw chip tweemaal zo groot is, wordt de kans dat hij een bepaalde snelheid kan halen kwadratisch kleiner (ik neem aan dat de snelheid die transistoren stochastisch onafhankelijk zijn. Dit is natuurlijk niet zo, want als een chip bijvoorbeeld in het midden van een wafer zit dan zal de algemene kwaliteit wat hoger liggen.)
Dit betekent dat er bij het binnen van Jupiter chips er veel meer zullen zijn die hoge clocks halen.

4) De 5770 kampt een beetje met een bandbreedte probleem bij hogere resoluties, meer zo dan een 5870. Hier is dus winst te behalen door de nieuwste GDDR5 chips te gebruiken die rond de 1,5 gHz geklokt worden.

5) AMD hoeft geen HD5890. Kost teveel, te weinig afzetmarkt en te weinig marge. Daarnaast hebben ze gewoon de 5970 voor de prestratiekroon.

Geen flames please, goedenavond nog!
1. HD5830 misschien?
2. Zie 1, zal een stuk minder gebruiken dan een HD5870. Verder is het maar de vraag hoeveel een opgevoerde HD5770 gaat verbruiken, misschien teveel?
3. Doet men al voor de HD5970, en verder is gebleken dat veel chips makkelijk +900Mhz doen, dus met een beter procede, wat namelijk continue verbeterd wordt, kun je zo genoeg cores bij elkaar sparen voor de HD5890.
4. In plaatst van die HD5770 moet je de nog uit te brengen HD5830 maar nemen, meer bandbreedte en power dan de HD5770.
5. Hoeft AMD wel, Nvidia houdt er heel erg om te roepen dat zij de snelste/grootste/whatever kaart hebben, daarom zijn ze nu ook zo gruwelijk stil :+ , en de gemiddelde onwetende consument reageert hier heel sterk op. Ooh, Nvidia heeft de snelste single GPU VGA kaart, dan zijn alle kaarten van hun goed. Bullshit natuurlijk, maar zo denken veel mensen, dus is het taak voor AMD deze kroon zo goed en lang mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:26:
Het lijkt mij tien keer logischer dat er een HD5830 en HD5890 komt.
3) Cherry picken. Om een chip op een gigahertz of 950mHz, dan moeten alle transistoren zo snel kunnen.
Volgens mij zijn er maar weinig HD5870's te vinden die niet 1GHz doen.
4) De 5770 kampt een beetje met een bandbreedte probleem bij hogere resoluties
Vreemd dat die het dan stukken beter doet op hoge resoluties dan een HD4870 die geheugen bandbreedte in overvloed heeft.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/HD_5770/images/perfrel_1920.gif
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/HD_5770/images/perfrel_2560.gif
AMD hoeft geen HD5890. Kost teveel, te weinig afzetmarkt en te weinig marge. Daarnaast hebben ze gewoon de 5970 voor de prestratiekroon.
Ze hebben geen HD5890 nodig? :? Hoe denk je dan dat ze moeten concurreren met de bijvoorbeeld een GTX360. Of verwacht je al dat ATi over een paar maanden met de nieuwe generatie komt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke, misschien is een 5890 wel lekker. Maar wie weet kunnen ze een verbetering in het ontwerp toevoegen waardoor deze op 1200 mHz klokt? Dan zou hij de strijd aan kunnen binden met nvidia's nieuwste kaart, maar dan tegen een AMD prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:35:
Maar wie weet kunnen ze een verbetering in het ontwerp toevoegen waardoor deze op 1200 mHz klokt?
Die kans is nog stukken minder dan 1%.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:35:
Ja oke, misschien is een 5890 wel lekker. Maar wie weet kunnen ze een verbetering in het ontwerp toevoegen waardoor deze op 1200 mHz klokt? Dan zou hij de strijd aan kunnen binden met nvidia's nieuwste kaart, maar dan tegen een AMD prijs.
De HD5890 is nodig om straks het gat met de GT380 van nVdia te dichten. Je kunt verwachten dat die toch een 30% sneller zal zijn als de HD5870. een HD5890 die 15% sneller is is dan wel wenselijk. Of ze moeten er een soort van X1900 van maken. Maar ik verwacht niet dat ze dusdanige veranderingen gaan doorvoeren. Dit is namelijk al de 4e generatie desktop kaarten met universal shaders. Tot nu toe zijn het relatief kleine doorontwikkelingen. En als er verbeteringen waren in het ontwerp werd het een nieuwe generatie.

Ik zie het ook niet snel gebeuren dat deze meer shaders gaat krijgen dan 1600. Mogelijk wel een nieuwe stepping om wat hogere clocks te draaien maar dat is vaak ook maar goed voor een +-100 MHz. Het zou wel kunnen dat ze wat sneller GDDR5 op de kaarten prikken wat voor een boostje kan zorgen. Maar de HD5xxx kaarten zijn tot nu toe niet echt memory bandwith limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat een eventuele hd5890 zoveel sneller gaat worden als de hd5870 nu, er kan natuurlijk een getweakte rv890 komen die standaard 1 ghz loopt, maar de winst is niet zo bizar groot dat er 30% winst uit te halen valt, het is net zoals bij andere kaarten: hogere clocks kunnen enkele procenten hogere performance opleveren, maar het blijft het aantal rekeneenheden van de gpu die een groot deel van de performance bepalen.

Ik ga dan uit van hd4870 vs hd4890, 30% zou leuk zijn, maar niet erg realistisch in mijn ogen, al kan amd natuurlijk nog iets achter de hand hebben, de 5970 was er sneller bij dan de r700 ten tijde van de hd4 serie ten opzichte van de hd4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
@ The Mask

De 4870 in de grafieken heeft maar 512 MB.

De 5770 en eigenlijk heel de 5870 series worden wel degelijk beperkt door de relatief mindere memory subsystem. Niet alleen de daadwerkelijk memory bandbreedte, maar ook de l2 naar l1 bandbreedte is maar met ongeveer 33% toegenomen.

Er zijn wat tests geweest waar de memory en core clock individueel werden verhoogt. De core clock doet in het algemeen meer voor de performance dan de mem clock. Men trok hieruit de conclusie dat het niet bandbreedte gelimiteerd was. Dit is echter niet correct, want de mem clock verhogen had ook een significant effect alleen iets minder als de core clock. Als je de mem clock verhoogt van een 4870 gaat dit nagenoeg niets doen voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
masterchi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:10:
@ The Mask

De 4870 in de grafieken heeft maar 512 MB.

De 5770 en eigenlijk heel de 5870 series worden wel degelijk beperkt door de relatief mindere memory subsystem. Niet alleen de daadwerkelijk memory bandbreedte, maar ook de l2 naar l1 bandbreedte is maar met ongeveer 33% toegenomen.

Er zijn wat tests geweest waar de memory en core clock individueel werden verhoogt. De core clock doet in het algemeen meer voor de performance dan de mem clock. Men trok hieruit de conclusie dat het niet bandbreedte gelimiteerd was. Dit is echter niet correct, want de mem clock verhogen had ook een significant effect alleen iets minder als de core clock. Als je de mem clock verhoogt van een 4870 gaat dit nagenoeg niets doen voor de performance.
Lijkt mij dan dat de 4870 te grote bandbreedte heeft. Deze wordt niet volledig benut door de op betreffende snelheid geklokte streamprocessoren. Dit merkte je al aan het verschil tussen de 4850 en de 4870. Er werd een overkill aan bandbreedte geleverd door de overgang van gddr3 naar gddr5 waardoor de prestaties niet eens zo veel toenam. Bij de 5 series zijn ze overgegaan op hoger geklokte gddr5 en is er geen behoefte voor de dure 256 bit geheugenbus voor een kaart met hetzelfde aantal streamprocessoren als de 4870. Alleen bij de 5870 hebben ze deze weer wel nodig omdat de streamprocessoren zijn verdubbeld.
Is de 5770 dan niet beter uitgebalanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:22:
[...]

De HD5890 is nodig om straks het gat met de GT380 van nVdia te dichten. Je kunt verwachten dat die toch een 30% sneller zal zijn als de HD5870.
Simpele vraag :) Hoezo?
Ik verwacht het eigenlijk niet...
De HD5870 is grofweg net zo snel als ATI's eigen HD4870X2... Dat is dus echt héél snel voor een single kaart tov de vorige generatie.
Ik vermoed dat fermi heel dicht tegen de HD5870 aan ligt, zeker als we 2 catalyst driver-rondes verder zijn.

Als fermi 30% gemiddeld sneller is, dan zou ik dat serieus heel knap vinden van nVidia. Maar aan alle delays en andere ellende afgaande die ze hebben gehad, denk ik dat dit wel eens een minder product kan worden dan ze hadden gepland.
Just my 2 cents... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 07-01-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:47:
[...]

Simpele vraag :) Hoezo?
Ik verwacht het eigenlijk niet...
De HD5870 is grofweg net zo snel als ATI's eigen HD4870X2... Dat is dus echt héél snel voor een single kaart tov de vorige generatie.
Ik vermoed dat fermi heel dicht tegen de HD5870 aan ligt, zeker als we 2 catalyst driver-rondes verder zijn.

Als fermi 30% gemiddeld sneller is, dan zou ik dat serieus heel knap vinden van nVidia. Maar aan alle delays en andere ellende afgaande die ze hebben gehad, denk ik dat dit wel eens een minder product kan worden dan ze hadden gepland.
Just my 2 cents... :)
Vergeet niet dat Fermi wel iets meer is als 2x een GTX285. Er zitten nog steeds 512 shaders in. Of die vanaf dag een aan staan is de vraag. En de HD4870 X2 is toch nog een 10% sneller dan de HD5870. Dus al met al is die 30% niet ongeloof waardig. + nVidia moet wel. Ze zijn al laat als ze dan maar 10% sneller zouden zijn heeft niemand interesse in die kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 08-01-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:05:
Ze zijn al laat als ze dan maar 10% sneller zouden zijn heeft niemand interesse in die kaart.
Dat ligt natuurlijk geheel ook aan de prijs die ze gaan vragen, en dus of ze lage marges of zelfs verlies durven te draaien met een relatief dure chip. Voor 30% meer performance betalen sommigen graag nog wel 500 euro, maar niet voor 10% meer performance.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Vergeet niet dat Fermi wel iets meer is als 2x een GTX285. Er zitten nog steeds 512 shaders in. Of die vanaf dag een aan staan is de vraag. En de HD4870 X2 is toch nog een 10% sneller dan de HD5870. Dus al met al is die 30% niet ongeloof waardig. + nVidia moet wel. Ze zijn al laat als ze dan maar 10% sneller zouden zijn heeft niemand interesse in die kaart.
10% sneller is arguable maar goed daar gaat het niet om (9.12 bracht al veel prestatiewinst mee tov de niet echt mature-launch-drivers bijvoorbeeld).

Ben het niet eens met je laatste zin. Als ie 10% sneller is en hij is net zo duur of 10-20euro duurder dan zou ik voor de fermi gaan hoor. Wat kan mij dat als koper schelen dat nVidia die kaart later launcht dan zijn concurrent?
Dat het gezichtsverlies is, is wat anders. Maar ze moeten inderdaad, ze moeten kaarten verkopen anders gaan ze sowieso over de kop. Dan is dat gezichtsverlies wel het laatste waar je wakker van ligt.

edit: Ik heb even een grafiekje van techpowerup geleend:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/EAH5970/images/perfrel_1920.gif

NVIDIA: 186.18
ATI: Catalyst 9.6
HD 58xx: 8.663.1 Beta 5 (AMD recommended reviewer driver)

Ik heb hier de meest gangbare high-end resolutie gepakt. Dit is zo'n summary grafiek waarin alle games samen zijn gegooid. We zien hier de HD5970 een score van 100% halen (duh) en de HD5870 heeft een score van 71 procent. Nu wordt er beweerd dat fermi 30% sneller is dan de HD5870.
Dat is dus 71% *1.30 = 91%, wat fermi dus nog niet 10% langzamer maakt dan de HD5970 :S
Ik zou zeggen nvidia, doe een beetje cherry-picken en breng wat hoog geclockte kaarten uit en je bent minstens net zo snel als de HD5970... d:)b

Nogmaals ik geloof er niets van, niet in gemiddeld 30% sneller iig. Vast wel één benchmark of game waarin ie 30% sneller is, maar niet consequent.

[ Voor 30% gewijzigd door Gurneyhck op 08-01-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Gurneyhck schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:16:
[...]

Ik heb hier de meest gangbare high-end resolutie gepakt. Dit is zo'n summary grafiek waarin alle games samen zijn gegooid. We zien hier de HD5970 een score van 100% halen (duh) en de HD5870 heeft een score van 71 procent. Nu wordt er beweerd dat fermi 30% sneller is dan de HD5870.
Dat is dus 71% *1.30 = 91%, wat fermi dus nog niet 10% langzamer maakt dan de HD5970 :S
Ik zou zeggen nvidia, doe een beetje cherry-picken en breng wat hoog geclockte kaarten uit en je bent minstens net zo snel als de HD5970... d:)b

Nogmaals ik geloof er niets van, niet in gemiddeld 30% sneller iig. Vast wel één benchmark of game waarin ie 30% sneller is, maar niet consequent.
Achja, bij de lancering van de HD4870 X2 was het soms ook om het even welke kaart nou sneller was, de nVidia GTX 280 of de Radeon HD4870 X2. Kijk er nu maar eens op terug met volwassen drivers voor beide videokaarten en met de snellere Core i7 processors die we nu hebben. Dan loopt het verschil soms wel erg hoog op tussen die twee videokaarten uit zomer 2008. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Gelukkig zijn we al een paar driverversies verder en is de bovenstaande grafiek overbodig geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
bladerash schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:46:
[...]

Lijkt mij dan dat de 4870 te grote bandbreedte heeft. Deze wordt niet volledig benut door de op betreffende snelheid geklokte streamprocessoren. Dit merkte je al aan het verschil tussen de 4850 en de 4870. Er werd een overkill aan bandbreedte geleverd door de overgang van gddr3 naar gddr5 waardoor de prestaties niet eens zo veel toenam. Bij de 5 series zijn ze overgegaan op hoger geklokte gddr5 en is er geen behoefte voor de dure 256 bit geheugenbus voor een kaart met hetzelfde aantal streamprocessoren als de 4870. Alleen bij de 5870 hebben ze deze weer wel nodig omdat de streamprocessoren zijn verdubbeld.
Is de 5770 dan niet beter uitgebalanceerd?
Zonder meer is de 5770 en ook de 5870 beter uitgebalanceerd en heeft de 4870 teveel bandbreedte. Spreekt echter niets tegen in mijn verhaal :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Recentere grafieken..

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/27/IMG0027435.gif

Van hardware.fr. Toch één van de betere reviewsites, hieruit blijkt dat de HD5870 ondertussen bij de instellingen waarvoor je zo'n dure kaart aanschaft de GTX295 bijhoudt of verslaat. Ook de HD4870X2 is ondertussen sneller dan de GTX295.

Uit de grafieken van Computerbase.de blijkt hetzelfde.

Wat betreft de performance van GF100 denk ik dat het redelijk is om performance te verwachten die net iets boven de dual-GPU oplossing van de vorige generatie ligt. Daarbij redeneer ik redelijk simpel vanuit het verleden.

De GTX280 had 2x zoveel shaders als de GTX9800, en dus ongeveer evenveel als de 9800GX2. De twee gingen dan ook redelijk gelijk op als ik het me goed herinner, tenminste als SLi goed werkte en de kaart geen videogeheugen tekort kwam. Soms was de GX2 zelfs nog sneller dan de GTX280. Hetzelfde hebben we gezien met HD5870 vs HD4870X2!

De GF100 heeft weer ongeveer 2x zoveel shaders als de GTX280. Dan lijkt het me nog niet eens onredelijk om te verwachten dat de nieuwe Geforce bij launch in de buurt zal zitten van de GTX295. Natuurlijk zal er het e.e.a. geoptimaliseerd zijn, dat gebeurd bij vrijwel elke nieuwe generatie, maar de winst die dat opleverd wordt vaak weer teniet gedaan doordat het moeilijker is om alle beschikbare shaders ook daadwerkelijk te gebruiken. Dat komt vaak pas wat later, als de drivers beter worden. Misschien dat de nieuwe Geforce dán pas echt gemiddeld 10-20% sneller zal zijn dan de GTX295.

En misschien is dit allemaal onzin en blijkt dat alle nieuwe technieken, waarvan aangenomen wordt dat ze alleen voor GPGPU toepassingen nut hebben, ook in games een performancewinst brengen en kost de HD5870 straks 200 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Da_DvD schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 02:19:
Recentere grafieken..

[afbeelding]

Van hardware.fr. Toch één van de betere reviewsites, hieruit blijkt dat de HD5870 ondertussen bij de instellingen waarvoor je zo'n dure kaart aanschaft de GTX295 bijhoudt of verslaat. Ook de HD4870X2 is ondertussen sneller dan de GTX295.

Wat betreft de performance van GF100 denk ik dat het redelijk is om performance te verwachten die net iets boven de dual-GPU oplossing van de vorige generatie ligt. Daarbij redeneer ik redelijk simpel vanuit het verleden.

De GTX280 had 2x zoveel shaders als de GTX9800, en dus ongeveer evenveel als de 9800GX2. De twee gingen dan ook redelijk gelijk op als ik het me goed herinner, tenminste als SLi goed werkte en de kaart geen videogeheugen tekort kwam. Soms was de GX2 zelfs nog sneller dan de GTX280. Hetzelfde hebben we gezien met HD5870 vs HD4870X2!

De GF100 heeft weer ongeveer 2x zoveel shaders als de GTX280. Dan lijkt het me nog niet eens onredelijk om te verwachten dat de nieuwe Geforce bij launch in de buurt zal zitten van de GTX295. Natuurlijk zal er het e.e.a. geoptimaliseerd zijn, dat gebeurd bij vrijwel elke nieuwe generatie, maar de winst die dat opleverd wordt vaak weer teniet gedaan doordat het moeilijker is om alle beschikbare shaders ook daadwerkelijk te gebruiken. Dat komt vaak pas wat later, als de drivers beter worden. Misschien dat de nieuwe Geforce dán pas echt gemiddeld 10-20% sneller zal zijn dan de GTX295.

En misschien is dit allemaal onzin en blijkt dat alle nieuwe technieken, waarvan aangenomen wordt dat ze alleen voor GPGPU toepassingen nut hebben, ook in games een performancewinst brengen en kost de HD5870 straks 200 euro :)
Je vergeet 1 ding. En dat is dat het verleden geen toekomst is. Fermi schijnt een nieuwe architectuur te hebben dus van alles is mogelijk. De hd5xxx serie is gewoon een HD4xxx met meer shaders vrij weinig aan de architectuur is verandert. Teminste dat dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hd5xxx serie is gewoon een HD4xxx met meer shaders vrij weinig aan de architectuur is verandert. Teminste dat dacht ik :P
Ze hebben wel meer veranderd hoor ;). Geheugen controller bijvoorbeeld is weer een stuk efficiënter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Da_DvD schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 02:19:
Recentere grafieken..

[afbeelding]

Helaas is dit niet helemaal zo te stellen. De GT200 en de G80/G92 leken nog vrij veel op elkaar. Er waren wel veel dingen toegevoegd voor GPGPU. Maar de rest bleef redelijk hetzelfde. Het was een doorontwikkeling. Net als R600 > RV670 > RV770 naar RV870. Dezelfde architectuur alleen dan door ontwikkeld.

Fermi zou gebaseerd zijn op een nieuwe architectuur. En daar naast zouden de rekeneenheden meer dan verdubbelt zijn. In het ergste geval haalt deze de performance van de GTX295. Maar ook nVidia weet dat dit niet genoeg zal zijn. En dat de kaart in verhouding tot de ATi kaarten te duur zal zijn. Dus ze moeten wel hoger gaan uitkomen willen ze mee doen in de gaming markt.

We weten ook nog niet of deze architectuur voordelen gaat hebben met het spelen van games of dat dat beperkt blijft tot GPGPU. Maar de target clocks zouden ook wat hoger liggen dan bij de GTX285 dat samen met meer dan een verdubbeling van de shaders zou je toch wel wat hoger moeten kunnen komen dan de GTX295.

Echter vind ik het zelf nog een flop als ze maar 30% sneller zijn dan de 5870. Aangezien de kaart 5 maanden later op de markt gekomen is. Als hij na genoeg even snel zou zijn is het simpelweg een catastrofe. En nVidia kan niet doen wat AMD met de 2900 XT deed. Heel goedkoop verkopen. Aangezien AMD kaarten gewoon goedkoper te produceren zijn dan de grote GT300 Fermi kaarten.

+ de refresh van de GT200 is zo ver ik weet geannuleerd. Alleen low en mid range chips komen op 40nm uit met DX10.1. Die 384 shader chip zal er niet gaan komen. Dus het lijkt er op dat ze ook niet echt iets hebben om op terug te vallen als het mis gaat.

Opzich ziet het er dus goed uit voor AMD. Ik hoop alleen dat ze hun producten wel goed aanprijzen zodat de naam wat bekender wordt. En dat ze zo door blijven pushen dus geen refreshes overslaan of nieuwe generaties overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:28:
Fermi zou gebaseerd zijn op een nieuwe architectuur.
Volgens CJ niet:
CJ schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:45:
Fermi is simpel gezegd een flink opgevoerde GT200 met meer shaders, DX11 ondersteuning en een redelijk aantal tweaks. Die tweaks zijn vooral op GPGPU zijn gericht en veel nieuwigheden daar zal je als gamer dus niet rechtstreeks profijt van hebben. Dus je kan voor de gamingperformance grotendeels al een inschatting maken van de te verwachten performance als je weet dat Fermi 512 streamprocessors heeft en GT200 er 240 had. De basis is in feite nog altijd de G80 architectuur. Maar dat had je kunnen weten als je de technische previews gelezen had zoals die op Real World Technology of Tech Report

Fermi: Grote vooruitgang op GPGPU gebied? Ja. Totaal andere architectuur'? Nee, absoluut niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

Powercolor HD 5850 PCS+ review

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5850_PCS_Plus/images/card1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Powercolor/HD_5850_PCS_Plus/images/front_small.jpg
+punten
Extremely quiet
Overclocked out of the box
Custom design
40 nm GPU
Dirt 2 voucher included
Support for DirectX 11
Support for AMD EyeFinity Technology
Native HDMI & DisplayPort output
Low temperatures

- punten
Higher power draw than reference design
Cooler not as visually pleasing as reference design cooler
Out of the box overclock makes almost no difference
Card may not fit all cases with heatpipes sticking out of it
No support for CUDA/PhysX

When Powercolor first approached me about their new Radeon HD 5850 PCS+ I was very sceptical and wondered what could be improved on a nearly perfect product. Now that the review is done, I have to applaud Powercolor for successfully achieving that goal. The two basic cornerstones of PCS+ are Professional Cooling System and + for overclocked out of the box. The cooler offers excellent performance, temperatures are ultra-low, yet the card still runs comfortably quiet. In idle it is quieter than any other card from our test group from all performance segments. Under load the fan ramps up a bit but it still quieter than everything else that offers similar performance.
Powercolor's overclock out of the box is not so impressive. The overclock is quite slim and results only in a 2% performance increase which is something you will not notice in your games. Adding 2% to 30 FPS gives you 30.6 FPS, hardly any difference. When overclocked manually we reached considerably better results of 950 MHz on the core and 1200 MHz on the memory which resulted in a 20% performance increase. However, one has to give credit to Powercolor for going beyond stock clock speeds, even if the difference is small.
Powercolor redesigned the PCB to include different voltage regulator circuitry and other components, while cheaper, this also results in a higher power consumption across the board. In my opinion this should not be blown out of proportion. Even with the power draw increases, the card scores well when compared to other cards.
Overall the Powercolor HD 5850 PCS+ is a great card, that is a worthy alternative to the reference design HD 5850, especially in times like these where supply is limited.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
Vooral dat laatste minpunt "No support for CUDA/PhysX" vind ik maar onzin want het is logisch dat een ATI kaart geen CUDA/PhysX support heeft...

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No support for CUDA/PhysX
ze zouden er moeten bijzetten
if addicted to mirror's edge and/or batman arkman asylum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 17:45
Powercolor redesigned the PCB to include different voltage regulator circuitry and other components, while cheaper, this also results in a higher power consumption across the board. In my opinion this should not be blown out of proportion. Even with the power draw increases, the card scores well when compared to other cards.
Raar. Zou die hogere power draw alleen komen door de overklok (725/1000 naar 760/1050)? Of gebruiken ze gewoon belachelijk inefficiënte onderdelen in het redesign?

Want maximum 194W is toch belachelijk veel meer dan 151W. Dat is grofweg 30% meer. Techpowerup gaat er toch nogal licht over vind ik.

Verder komen ze met nogal obvious plus en minpunten. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Noel schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:38:
Want maximum 194W is toch belachelijk veel meer dan 151W. Dat is grofweg 30% meer. Techpowerup gaat er toch nogal licht over vind ik.
De 151 Watt is de maximum board power (dus wat wat het PCB met onderdelen max zou kunnen leveren (gegarandeerd wel te verstaan) de 194 Watt is dus ook gegarandeerd. Dus beter overklokbaar door stabielere stroomtoevoer zou ik denken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2wlro8w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 17:45
Probleem is dat zowel idle, max, peak, average zo'n 30% hoger liggen. Ding is dus consequent 30% stroomhappiger. Dus het is niet alleen TDP dat verhoogd is, als je dat bedoelt.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 08:55
HD5570 benchmark GT220/GT315 killer

[ Voor 4% gewijzigd door Blastpe op 08-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

was al gepost van de week, zij het met minder grote fotos enzo :P

maar grote voordeel is dan weer dat ie wel stil is. een krachtige kaart die in idle stand heel stil is en nog relatief weinig verbruikt is toch mooi lijkt me.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben. Alleen ik had begrepen dat fermi een ander soort shaders zou gebruiken. MIMD ipv SIMD als ik met niet vergis.

Het lijkt er in ieder geval wel op dat de verschillen van GT200 naar GT300 groter zijn dan van RV770 naar RV870. Maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben.
Helaas wel erg duur. Ik hoop dat die schermen ook los te koop zullen zijn en wat betaalbaarder worden.
Gezien de specs verwacht ik dat de verschillen tussen de 5570 en de 5670 maar klein zullen zijn. Persoonlijk verwacht ik iets van 10-20%.

[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 08-01-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:15:
[...]

CJ zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben. Alleen ik had begrepen dat fermi een ander soort shaders zou gebruiken. MIMD ipv SIMD als ik met niet vergis.

Het lijkt er in ieder geval wel op dat de verschillen van GT200 naar GT300 groter zijn dan van RV770 naar RV870. Maar dat kan ik helemaal verkeerd hebben
Van de plaatjes die ik heb gezien(en van CJ had begrepen) word het net zo MIMD(Multiple Instruction Multiple Data) als ATI het al heeft(als in, shader blokken kunnen met andere stukken bezig zijn). Daarbij is MIMD nog steeds interessanter voor de GPGPU en in mindere mate voor de grafische. Dit geeft wel ruimte voor optimalisatie om alle shaders zo veel mogelijk aan het werk te houden. Ik betwijfel of het het echt MIMD word in de zin van een shader blok kan meerdere instructies op meerdere data tegelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
superwashandje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:07:
[...]

was al gepost van de week, zij het met minder grote fotos enzo :P

maar grote voordeel is dan weer dat ie wel stil is. een krachtige kaart die in idle stand heel stil is en nog relatief weinig verbruikt is toch mooi lijkt me.
Had nog gechecked of ie niet al eerder was gepost , zag wel de 5870 PCS ;) voorbij komen en niet de 5850.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33233394

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 08-01-2010 15:06 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:15:
Helaas wel erg duur. Ik hoop dat die schermen ook los te koop zullen zijn en wat betaalbaarder worden.
Niet al te hard roepen =>

1. De hele constructie erachter kost ook wat.
2. 8 ms => Zijn het misschien "non-TN" panelen ?? S-PVA/IPS of iets in die richting :)

Zolang er geen volledige info wordt gegeven kunnen we niks zeggen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Bullus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:05:
[...]

Had nog gechecked of ie niet al eerder was gepost , zag wel de 5870 PCS ;) voorbij komen en niet de 5850.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33233394
superwashandje in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..." :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:20:
[...]

Niet al te hard roepen =>

1. De hele constructie erachter kost ook wat.
2. 8 ms => Zijn het misschien "non-TN" panelen ?? S-PVA/IPS of iets in die richting :)

Zolang er geen volledige info wordt gegeven kunnen we niks zeggen.
Dan nog. IPS panelen in 22" maat kosten ook geen 500 euro. Je hebt wel gelijk maar ik heb zo'n vermoeden dat het makkelijk voor minder moet kunnen. Ik ga er wel van uit dat dit geen TN schermen zijn. En die constructie zal best wel kosten maar geen 300 euro. Nja alles kan tegenwoordig :) het is maar net wat de gek er voor geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Astennu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:55:
Dan nog. IPS panelen in 22" maat kosten ook geen 500 euro. Je hebt wel gelijk maar ik heb zo'n vermoeden dat het makkelijk voor minder moet kunnen. Ik ga er wel van uit dat dit geen TN schermen zijn. En die constructie zal best wel kosten maar geen 300 euro. Nja alles kan tegenwoordig :) het is maar net wat de gek er voor geeft :)
http://www.simworld.nl/sh...p?cPath=21&products_id=31
http://www.simworld.nl/sh...p?cPath=21&products_id=30

:X ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Profiling.. could it be true?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD 5670 1GB

~ 3DMark P5700 en sneller dan GT240 / GF 9600.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2j0kol4.jpg

De kaarten van Sapphire hebben een compleet andere koeler overigens. Er komen drie modellen, 512MB met en zonder DisplayPort, en een versie met 1GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Game profielen, of toch gericht op ATi Stream? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:39:
[...]

Wat lijkt dat stom een videokaart in spiegelbeeld. :p
ITA is cool.. it's the new ATI!

Maareh.. kon hier nu eyefinity op ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:25:
Maareh.. kon hier nu eyefinity op ;)?
Ja, tenminste die met display port, maar waarom vraag je dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Ja, tenminste die met display port, maar waarom vraag je dat?
Oude Koeien
Splinter Cell schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:35:
Game profielen, of toch gericht op ATi Stream? ;)
Zo maar installeren en even kijken dus.. Stream Profiler idd.

[ Voor 36% gewijzigd door neliz op 08-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het om een CPU of GPU gaat van AMD dan toch zeker de nieuwe serie GPU's.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uo4AjEhB7mAXhoJ5hjc29XrN/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cw4Z1tXUqWfUFZC2J0XBushi/thumb.png

[ Voor 82% gewijzigd door -The_Mask- op 09-01-2010 12:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Kijkende naar het oppervlak zou ik eerder denken dat het niets meer is dan een testwafer, met veel verschillende transistor-oplossingen, om te zien of het proces goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn test SDRAM chips.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gekakel over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moeten wij toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!