En wat als de concurrentie wel door gaat met ontwikkelen en opeens met een nieuwe kaart komen? Dan zit je daar met 2-3 jaar achterstand wat je nooit meer kan in halen. Je moet bezig blijven met het ontwikkelen van nieuwe technieken. Ze zijn ook allang bezig met het ontwikkelen van een procedé kleiner dan 28nm. Dit stopt nooit.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:27:
Ik weet niet wat jullie denken, maar ik denk het volgende:
Als er nu veel problemen zijn met de productie van 40nm chips, dan is 28nm nog een brug te ver! En zeker als je ze volgend jaar al wilt bakken. Kijk, want je moet het huidige proces beheersen voordat je het volgende proces kan leren. Ik heb zelf ook een tijd lang geleerd en hier werkt dit net zo. Dus ik doe de voorspelling dat 28nm chips pas na 2011 geproduceerd zullen worden.
Ook verwacht ik er niet veel meer van. De huidige chips die er zijn worden in crossfire al zo krachtig dat helemaal niet de moeite waard is om nog krachtigere chips te ontwerpen. Als ik AMD was zou ik die researchkosten uitsparen en over een jaar mensen nog meer kaarten verkopen die ze dan in crossfire kunnen plaatsen, dan kunnen ze weer een tijd vooruit.
Voordelen: geen problemen met nieuw proces, geen researchkosten. En komt nog bij dat kaarten steeds goedkoper worden na introductie dus over een jaar kost het AMD bijna niets meer om de huidige HD5000 kaarten verkopen dus dat is weer extra meegenomen voor hen.
Al vraag ik me toch af wat er gebeurd als je op 1nm zit.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!