[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 111 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 47.588 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36
had ati sinds 8.8 niet een beveiliging tegen furmark ingebouwd waardoor de gpu lager geclockt wordt en minder heet?

dit betekend dus dat de kaart tijdens verbruikmeting niet eens op max draait......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

daar is'tie dan

Afbeeldingslocatie: http://www.coolife.com.cn/uploads/allimg/100115/1_100115232033_15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//uploads/8299/cedar.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2lsyy9x.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door neliz op 16-01-2010 10:24 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik dacht dat de 5400 standaard passief geleverd werd en de 5500 met een fannetje?
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3720&p=3
Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Ik denk niet dat Ed daar de kans krijgt om te ontspannen ;).
Nee, bossen zijn om in te vechten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 16-01-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Edmin schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:41:
INee, bossen zijn om in te vechten :P
tegen de levelbos? haaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:41:
Ik dacht dat de 5400 standaard passief geleverd werd en de 5500 met een fannetje?
Het is een ES, daarnaast komen er natuurlijk wel gewoon HD54xx's met fan aangezien dat gewoon goedkoper is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 14:23
Veel verbetering is het niet, ietjes sneller dan de HD4550 met 96GFlops.
HD5450 wordt dan 650 * 2 * 80 = 104GFlops.. en bandbreedte blijft gelijk.
~8% sneller?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:47:
Veel verbetering is het niet, ietjes sneller dan de HD4550 met 96GFlops.
Het is dan ook de opvolger van de HD4350, de HD4550 wordt opgevolgd door de HD55xx.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

Dani86

AeroGeek

Interessant kaartje voor een HTPC ^^

Ws. komt er ook wel een passief gekoelde, moet makkelijk kunnen met de 40nm GPU :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Toch aardig wat power voor zo'n kaartje, aangezien ik met mn 8400M GS ook al DIRT2 kan spelen en deze toch zeker dubbel zo hoge specs heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
en

Radeon 5830 to come on February 5th

The new date

It looks like that ATI has decided to launch Radeon HD 5830 a bit later than we belived and the new date has been pushed all the way to February 5th.

The possible price is $239 and even though it doesn’t sound very attractive, it is still much better than $299 pricetag on Radeon HD 5850 cards or $289.99 with the recent USA price drops.

The card will end up with DirectX 11 support and will sit on top of Radeon HD 4770 generation, performance wise. The 5770 sells for $155 for the 1GB version but it will end up significantly slower than 5830.

We don’t know how many shaders they will cut out of the original RV870 chip, but we are working on it.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

I like how they say RAD wood.. I've got a Rad Wood man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:31

defcon84

Multipass?

via twitter over de rlsdatum van Catalyst 10.1:
CatalystMaker @Defcon84 close to the end of the month

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 18:23
defcon84 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:02:
via twitter over de rlsdatum van Catalyst 10.1:
CatalystMaker @Defcon84 close to the end of the month
Please!
Laat dat het "strepen probleem" oplossen _/-\o_ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

POWERCOLOR ANNOUNCES THE COOLEST GAMING SOLUTION: LCS HD5970

Taipei, Taiwan –January 18, 2010–TUL Corporation, a leading manufacturer of AMD graphics cards, is thrilled to announce the world’s fastest GPU with liquid cooling solution: the PowerColor LCS HD5970 2GB GDDR5. Equipped with the award-winning EK cooling solution, LCS HD5970 enables superior gaming experiences, and easily boosts up the potential overclcoking ability in an ultra quite and cool operating environment.

PowerColor LCS HD5970 has a full water block mounted, which fully covers the memory and power regulator chip. With a copper base design, it is reduces temperature up to 30°C compared with the reference version. PowerColor packages a high-flow 3/8" and 1/2" fittings (barbs) to maximize water flow with captured o-rings to prevent leakage. Gamers can effortlessly customize their own liquid cooling system using these two fittings.

"The fastest GPU should pack with the most efficient way to cool down the card so it extend its real potential performance easily;” said Ted Chen, CEO of TUL Corporation. “LCS HD5970 partnered with EK water cooling solution to deliver an incredible gaming performance in an optimum stable operating environment. This will be the best combo you’ve never seen before.”

DiRT2 Game Bundle: Unleash DirectX® 11 gaming power
Giving all gamers to experience the latest DirectX® 11 technology, PowerColor includes DiRT2, the most popular racing game, into LCS HD5970. DiRT2 is a world tour of adrenaline-fuelled extreme off-road events in stunning real-world locations. With the support of DirectX® 11 technology, this latest game delivers the most realistic, immersive and exhilarating racing experience to gamers.

The PowerColor LCS HD5970 will be available on January 21st.

Update: We managed to find out that the suggested retail price for the new Powercolor LCS HD 5970 should be $829 US.
Afbeeldingslocatie: http://www.powercolor.com/Global/news_content_HTML/100118_LCS_HD5970/HD5970_PCS.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 18-01-2010 14:00 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
En wat denken jullie van HD5870 VS GF100 ?

Die laaste zou 84 FPS halen in Far Cry 2 met 1920x1200 4x AA Max Detail setting. Ik heb even gezocht de HD5870 haalt iets van +-65 fps.

Ik ben nog het meest onder de indruk van hun implementatie van de tesselator. Waarvan ik eerst dacht dat dit het zwakste punt in de GF100 zou zijn lijkt het er op dat dit nog wel eens hun troef kaart kan zijn.

En Anandtech zij dat de Tesselator in alle HD5xxx kaarten hetzelfde is. En dus +- even krachtig. Ik vraag me af of dat laatste wel waar is.

Anyway het hangt een beetje van de final clocks af of de GF100 een monster kan worden. Architectuur ziet er nice uit. (bv texture units nu op Shader speed clocks). Misschien is die 84 FPS wel op een veel hogere clock dan retail wordt. Aan de andere kant is dit wel een beetje wat je van die kaart zou verwachten. 20-30% meer dan de 5870.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het hangt ook af of ze de serie voor een echte concurerende prijs kunnen gaan neer zetten tov de prestaties.
En stel dat ATI kennende de prijzen omlaag gaat gooien, kan NVIDIA dit ook als het nodig is..
Hoeveel marge hebben ze op hun kaarten, want dat ze complexer en duurder te produceren zijn staat vast toch?
ben ook wel met wat ik nu overal heb gelezen wel onder de indruk van hun tesselator
En op het punt of het een monster word ik denk van wel, maar ook op het gebied van hitte productie, en prijs( hoop dat ik er naast zit) want ik heb geen zin in 8800 Ultra prijzen maar ja het zou zo maar kunnen natuurlijk.
Al kan ik me niet voorstellen dat hun duurste kaart in deze tijd nog meer dan 600 euro gaat kosten, maar het kan ook zijn dat ze de prijzen wel hoger moeten houden om nog goede winst op de kaarten te maken?

[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 18-01-2010 15:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:19:
Dat gaat GF100 winnen.

Maar je praat over een €300 kaart tegen een kaart van €500/€600.
En Anandtech zij dat de Tesselator in alle HD5xxx kaarten hetzelfde is. En dus +- even krachtig. Ik vraag me af of dat laatste wel waar is.
De tessellator unit is in alle HD5K kaarten gelijk, in Fermi is hij gekoppeld aan de shaders. dus minder shaders? minder tessellation.

[ Voor 37% gewijzigd door neliz op 18-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Die laaste zou 84 FPS halen in Far Cry 2 met 1920x1200 4x AA Max Detail setting. Ik heb even gezocht de HD5870 haalt iets van +-65 fps.

Ik ben nog het meest onder de indruk van hun implementatie van de tesselator. Waarvan ik eerst dacht dat dit het zwakste punt in de GF100 zou zijn lijkt het er op dat dit nog wel eens hun troef kaart kan zijn.

Anyway het hangt een beetje van de final clocks af of de GF100 een monster kan worden. Architectuur ziet er nice uit. (bv texture units nu op Shader speed clocks). Misschien is die 84 FPS wel op een veel hogere clock dan retail wordt. Aan de andere kant is dit wel een beetje wat je van die kaart zou verwachten. 20-30% meer dan de 5870.
Denk dat hij wel sneller wordt dan 25% sneller als een HD5870..

even Neliz zn bericht gezocht.
neliz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:24:
TDP van de GTX380 word 280Watt. Prijs en prestatie gelijk aan een HD5970. GTS350 wordt de tegenhanger van de binnenkort aan te kondigen HD5830. GTS340 zit op het niveau HD5770.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

Moving on to tessellation we said last May that Nvidia does not have dedicated hardware tessellators. Nvidia said the GF100 has hardware tessellation, even though our sources were adamant that it did not. You can say that Nvidia is either lying or splitting hairs, but there is no tessellator.

Instead, the GF100 has what Nvidia calls a 'polymorph engine', and there is one per SM. Basically it added a few features to a subset of the shaders, and that is now what it is calling a tessellator, but it is not. ATI has a single fairly small dedicated tessellator that remains unchanged up and down the Evergreen HD5xxx stack. On ATI 5xxx cards, tessellation performance takes almost no shader time other than dealing with the output just like any other triangle. On GF100, there is no real dedicated hardware, so the more you crank up the tessellation, the more shaders you co-opt.

Nvidia is going to tout the 'scaling' of its tessellation capabilities, but since it is kicking off the GF100 line at the top, scaling is only going down from there. ATI's 5xxx parts don't lose anything when going down, nor do they lose die area when going up.

When showing off the tessellation capabilities last week, Nvidia was very careful to show the Unigine Heaven benchmark with the dragon statue, claiming it beat the ATI 5870 by 60 percent. While technically true, this number is purposely misleading on two accounts. First is that this is a best case for showing off tessellation and only tessellation. If it were to show any of the other Heaven tests, the margins would narrow significantly.

Secondly, the test is very light on other parts of the system, so any use of system resources for the tessellator would likely be masked. It is unlikely that this performance would carry over to a real world scenario, which is exactly why it was chosen. Synthetic benchmarks are usually used as a best case scenario, and in this instance, they are.

The last bit is that our sources were reporting that Nvidia was comparing GF100 to a Radeon HD5870, a much cheaper card. If Nvidia had compared it to a comparably priced ATI HD5970 Hemlock card, which coincidentally uses almost the exact same power, the results would not have been pretty. Hemlock doubles the tessellation power of 5870, so it is pretty obvious why that comparison was not made.
van http://www.semiaccurate.com

anyway ik denk dat we op de benchmarks (alien vs predator ;) ) moeten wachten voordat we een echte conclusie kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:27:
[...]

Dat gaat GF100 winnen.

Maar je praat over een €300 kaart tegen een kaart van €500/€600.

[...]

De tessellator unit is in alle HD5K kaarten gelijk, in Fermi is hij gekoppeld aan de shaders. dus minder shaders? minder tessellation.
Bij de GF100 waren deze gekoppelt aan de clusters. En elke cluster heeft er 4. Dus als ze straks een kaart met 2 Clusters maken heb je de helft van de theoretische tesselation power. Maar zijn zijn wel losse units zo ver ik heb begrepen.

En wat ik van CJ begreep maak ik kan het verkeerd hebben. Is dat de shaders in de HD5xxx kaarten wel meer helpen met het bereken van bepaalde tesselation dingen. Anders zou je ook wel meer Tesselation units verwachten in de HD5870 tov de HD5450. Kan me haast niet voor stellen dat die qua Tesselation op gelijk niveau zouden zitten als de clocks even hoog zijn.

Maar we komen er wel achten zodra de eerste GF100 heaven benshmarks uitkomen. Daar zit aardig wat tesselation in.

Edit:
Het ging mij er trouwens ook niet om of de 5870 sneller zou zijn dan de GF100 als dat zo zou zijn hoeft nVidia em niet meer uit te brengen voor de gaming markt. Maar meer over de geschatte performance in farcry 2.

Edit2:

@ hierboven. Oke als het echt zo is dat alle shaders in de GF100 aan tesselation werk mee kunnen helpen is Heaven niet de meeste ideale test. Maar goed dit is wat ik snel van de Anandtech preview begreep. Ik kijken of ik er vanavond nog wat dieper in kan duiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 18-01-2010 15:56 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:43:

Edit:
Het ging mij er trouwens ook niet om of de 5870 sneller zou zijn dan de GF100 als dat zo zou zijn hoeft nVidia em niet meer uit te brengen voor de gaming markt. Maar meer over de geschatte performance in farcry 2.
Dat kunnen we pas bepalen als de echte benchmarks er zijn. gesimuleerde benchmarks, zoals op hardwarecannucks heb je weinig aan.
Zo kan ik zelf ook wel wat benchmarks "simuleren."

[ Voor 5% gewijzigd door neliz op 18-01-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:54:
[...]

Dat kunnen we pas bepalen als de echte benchmarks er zijn. gesimuleerde benchmarks, zoals op hardwarecannucks heb je weinig aan.
Zo kan ik zelf ook wel wat benchmarks "simuleren."
Ik dacht dat dat de score was van de echte hardware. My bad. Maar dan nog Interne sample vs retail kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:57:
Ik dacht dat dat de score was van de echte hardware. My bad. Maar dan nog Interne sample vs retail kaart.
GF100 en GTX285 scores zijn echt. HD5870 scores zijn er ingeplakt na een benchmark op andere hardware. m.a.w. IRRELEVANT.

De benchmarker legt het uit op xsystems waarna er meteen een aantal mensen komen met gf100-achtige scores met hd5870's en Phenoms.. echt.. dit soort fabrikant benchmarks zijn gewoon niet nuttig om te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door neliz op 18-01-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:01:
[...]

GF100 en GTX285 scores zijn echt. HD5870 scores zijn er ingeplakt na een benchmark op andere hardware. m.a.w. IRRELEVANT.

De benchmarker legt het uit op xsystems waarna er meteen een aantal mensen komen met gf100-achtige scores met hd5870's en Phenoms.. echt.. dit soort fabrikant benchmarks zijn gewoon niet nuttig om te gebruiken.
Ik had mijn 65 fps uit een HD5870 review gehaald. Maar goed ook dan weet niet niet of de settings wel gelijk zijn. Dus ben je nog Appels met Peren aan het vergelijken. Maar goed voorlopig is er nog geen retail hardware. Dus moeten we ons met iets vermaken.

Maar ik geef je wel gelijk. Een goede vergelijking maken is op dit moment niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Astennu schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:15:
[...]

Ik had mijn 65 fps uit een HD5870 review gehaald. Maar goed ook dan weet niet niet of de settings wel gelijk zijn. Dus ben je nog Appels met Peren aan het vergelijken. Maar goed voorlopig is er nog geen retail hardware. Dus moeten we ons met iets vermaken.

Maar ik geef je wel gelijk. Een goede vergelijking maken is op dit moment niet mogelijk.
maar ondertussen zijn de drivers ook al weer beter van de hd5870 en dat zie wel terug met nieuwere benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

tomcatha schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:31:
maar ondertussen zijn de drivers ook al weer beter van de hd5870 en dat zie wel terug met nieuwere benchmarks
vergelijken met een 5870 is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nog even over die tesselator in de HD5xxx serie:

Als die tesselation hardware helemaal niet afhankelijk zou zijn van de shaders zou je zeggen dat in heaven de HD58xx bijna geen voordeel zou hebben tov een 5770. Echter is niets minder waar:

http://www.hardocp.com/ar...chmark_dx11_tessellation/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/12573821526izM8p4LAl_1_1.gif

Zelfs met tesselation zijn de verschillen +- even groot. Bij alle kaarten is er een vergelijkbare FPS drop te zien zodra tesselation aan gaat. Dus dan zou je toch zeggen dat er wel degelijk behoorlijk wat werk in de shaders wordt gedaan. Want op 850 MHz zou de 5770 qua tesselator power een stuk hoger moeten zitten dan de 5850 aangezien die maa rop 725 MHz loopt.

Anders kan 3x HD5750 nog wel eens veel interessanter gaan worden dan 1x HD5870. Echter lijkt het er nu op dat het wel schaalt. Echter is dit maar een bensh. Het wordt interessant als we straks games zoals AVP kunnen testen op zowel de GF100 als de hele HD5xxx serie. Dan kun je daar pas een echte conclussie uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tesselation is niet alleen maar afhankelijk van de tesselator. Je kan wel een fixed function tesselator hebben die op elke kaart hetzelfde is, maar als de rest wel afhankelijk is van de shaders dan is dat alsnog de bottleneck. Denk hierbij bv aan de geometry shader, hullshader en domainshader. Die zijn allemaal gekoppeld aan de tesselator. Daar heeft bv de 5870 meer van dan de 5670.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 19-01-2010 08:47 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 19:20

superwashandje

grofheid alom

maar was het bij die heaven benchmark nou juist niet zo dat die "tesselator afhankelijk" zou zijn en dus de bottleneck bij de tesselator zou moeten liggen ipv de shaders?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:45:
Tesselation is niet alleen maar afhankelijk van de tesselator. Je kan wel een fixed function tesselator hebben die op elke kaart hetzelfde is, maar als de rest wel afhankelijk is van de shaders dan is dat alsnog de bottleneck. Denk hierbij bv aan de geometry shader, hullshader en domainshader. Die zijn allemaal gekoppeld aan de tesselator. Daar heeft bv de 5870 meer van dan de 5670.
Ik heb ook nog even wat meer zitten rekenen na aanleiding van het bovenstaande plaatje:

Performance hit met Tesselation:
5770: 52%
5850: 73%
5870: 74%

Dus het is duidelijk dat er dingen in de shaders gedaan worden. Al zou met zware tesselation games een 5770 CF setup een voordeel kunnen hebben tov een 5870. Maar dat zullen we wel zien zodra de nieuwe AVP uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Astennu schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Ik heb ook nog even wat meer zitten rekenen na aanleiding van het bovenstaande plaatje:

Performance hit met Tesselation:
5770: 52%
5850: 73%
5870: 74%

Dus het is duidelijk dat er dingen in de shaders gedaan worden. Al zou met zware tesselation games een 5770 CF setup een voordeel kunnen hebben tov een 5870. Maar dat zullen we wel zien zodra de nieuwe AVP uit komt.
Ik denk niet dat je zo kan rekenen: Zoals CJ zegt, die tesselator staat niet op zich. Als dat ding alleen puur tesselation zou doen, dan zou de score het zelfde moeten zijn. Heaven doet wel meer. Zoals SA ook zegt: Alleen die dragon statue stukje zou geschikt(er) zijn voor een pure tesselation test qua hardware.
When showing off the tessellation capabilities last week, Nvidia was very careful to show the Unigine Heaven benchmark with the dragon statue, claiming it beat the ATI 5870 by 60 percent. While technically true, this number is purposely misleading on two accounts. First is that this is a best case for showing off tessellation and only tessellation. If it were to show any of the other Heaven tests, the margins would narrow significantly.

Secondly, the test is very light on other parts of the system, so any use of system resources for the tessellator would likely be masked. It is unlikely that this performance would carry over to a real world scenario, which is exactly why it was chosen. Synthetic benchmarks are usually used as a best case scenario, and in this instance, they are.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 19-01-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik bevestig juist wat ik dacht en wat CJ zegt. Echter zie je wel dat de HD5770 en wat kleinere performance hit heeft.

Dus ja de shaders helpen mee om tesselation berekeningen te doen. Maar het hardware stuk is ook nodig en je ziet dat de scaling niet liniair is.

En daardoor is er een kans dat HD5770 CF net wat sneller zal zijn dan een HD5870 in zware tesselation games. (ik ga er dan wel van uit dat je beide tesselators kan gebruiken als je CF draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Astennu schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:20:
Ik bevestig juist wat ik dacht en wat CJ zegt. Echter zie je wel dat de HD5770 en wat kleinere performance hit heeft.

Dus ja de shaders helpen mee om tesselation berekeningen te doen. Maar het hardware stuk is ook nodig en je ziet dat de scaling niet liniair is.

En daardoor is er een kans dat HD5770 CF net wat sneller zal zijn dan een HD5870 in zware tesselation games. (ik ga er dan wel van uit dat je beide tesselators kan gebruiken als je CF draait)
Ik denk niet dat de shaders mee helpen om tesselation berekeningen te doen, maar dat door de tesselation er meer berekend moet worden door de shader qua andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Goed dat zou kunnen. Misschien krijgen we daar over een tijdje wat meer zicht op. Ik zal eens kijken of ik daar op Beyond 3D wat over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik denk dat Reinman inderdaad het bij het goede eind heeft. De tesselator maakt meer driehoekjes en de (geometry) shaders hebben daardoor meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
masterchi schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:54:
Ik denk dat Reinman inderdaad het bij het goede eind heeft. De tessalator maakt meer driehoekjes en de (geometry) shaders hebben daardoor meer te doen.
Dat denk ik niet.

Een geometry shader kan nieuwe driehoeken genereren. De tessellator kan bestaande driehoeken opsplitsen. Er is een subtiel verschil. Maar zover ik weet komt de tessellation stage na de geometry stage:

Dit is zo'n beetje de pipeline in een gpu:
vertex shader (genereert een driehoek) >> geometry shader (kan een driehoek wijzigen of kan extra driehoeken aanmaken) >> tessellation shader (kan driehoeken uit de geometry shader opsplitsen in meerdere driehoeken om extra detail te genereren) >> rasterization (genereert pixels van alle driehoeken die gegenereerd zijn) >> fragment shader (doet oa de belichting van iedere pixel).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

waarbij dus alles na de tesselation stap meer te doen zal hebben lijkt me. dit zou het verschil dus kunnen verklaren.
ik denk dat masterchi dat ook wel bedoelt alleen heeft ie misschien de geometry shader verkeerd genoemd

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
superwashandje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:11:
waarbij dus alles na de tesselation stap meer te doen zal hebben lijkt me. dit zou het verschil dus kunnen verklaren.
ik denk dat masterchi dat ook wel bedoelt alleen heeft ie misschien de geometry shader verkeerd genoemd
Dat hangt er een beetje vanaf.... de tessellation stap zorgt niet voor meer pixels op je scherm. Er is wel meer geometry die `gerasterized' moet worden, hier kan een bottleneck ontstaan, maar de rasterizer is volgens mij dedicated hardware en dat wordt niet door shaders gedaan.

Hoe vaak de fragment shader gebruikt wordt hangt vooral af van de resolutie van je scherm en de hoeveelheid overdraw (hoe vaak komt het voor dat een driehoek gerenderd wordt en daarna wordt deze geheel of gedeeltelijk bedekt met een nieuwe driehoek... in dat geval kan het zijn dat er werk voor niets is gedaan door pixels te renderen in de fragment shader die later onzichtbaar blijken te zijn). De hoeveelheid tessellation is nauwelijks van invloed op de hoeveelheid werk die de fragment shader moet verzetten.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cypress heeft twee rasterizers ik weet niet hoe dit voor Junipler is maar dat zou er best eens een kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/5870/GE.jpg
Last, but certainly not least, we have the changes to what AMD calls the “graphics engine”, primarily to bring it into compliance with DX11. RV770’s greatly underutilized tessellator has been upgraded to full DX11 compliance, giving it Hull Shader and Domain Shader capabilities, along with using a newer algorithm to reduce tessellation artifacts. A second rasterizer has also been added, ostensibly to feed the beast that is the 20 SIMDs.

[ Voor 71% gewijzigd door Astennu op 19-01-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 10-05 19:22
Misschien een domme vraag, maar zal de tesselator in de RV770 nu meer gebruikt worden?
Of is tesselation niet los te zien van DX11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Laatst online: 22-06-2023
Als ik even een plaatje van de DX11 pipeline bekijk is de Geometry stap na de tesselation :P

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/dx11/dx11pipeline.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
daan! schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:46:
Misschien een domme vraag, maar zal de tesselator in de RV770 nu meer gebruikt worden?
Dat is de vraag. De tesselator in de Xbox360, HD2, HD3 en de HD4 serie zijn niet hetzelfde als die in de HD5 serie. Die in de HD4 serie lijkt er wel het meeste op maar dan nog kan hij niet alle dingen doen die nodig zijn voor DX11. Het is dus maar de vraag of er games en apps zullen komen die gebruik kunnen maken van de tesselators in de oudere gpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Astennu schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Dat is de vraag. De tesselator in de Xbox360, HD2, HD3 en de HD4 serie zijn niet hetzelfde als die in de HD5 serie. Die in de HD4 serie lijkt er wel het meeste op maar dan nog kan hij niet alle dingen doen die nodig zijn voor DX11. Het is dus maar de vraag of er games en apps zullen komen die gebruik kunnen maken van de tesselators in de oudere gpu's.
Hmm, dat is dan anders dan ik dacht. Een snelle search op google leverde me hetzelfde plaatje op (Tom's hardware) en daar las ik ook dat de tessellator in tegenstelling tot wat ik dacht fixed function is. Toch nog eens even naar die OpenGL extensie kijken, want ik dacht toch echt dat de tessellator programmeerbaar was...

edit: de hull shader controleert de output van de tessellator, op die manier dus toch programmeerbaar (min of meer).

[ Voor 7% gewijzigd door The Flying Dutchman op 19-01-2010 12:24 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
daan! schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:46:
Dit vraag ik me eigenlijk ook af. Ik verwacht in ieder geval niet dat game devs extra tijd gaan steken in tessellation support voor de HD2-4K serie. Maar... Zou zoiets niet gedaan kunnen worden via de driver (die dus DX11 tessellation zou *converten* naar tessellation voor bv de HD4k serie)? Langs de andere kant is het ook maar de vraag of bv een 4870 wel krachtig genoeg is, zeker als je kijk naar de performance van de 5770 met tessellation.

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo ver ik weet hebben de HD4 en eerdere kaarten geen domain en hull shaders.
Ik dacht ook dat ik CJ wel eens heb zien schijven dat AMD elke of bijna elke generatie wel wat aan de tesselator getweaked heeft. Dus dat die van de HD4 al weer anders is als van de HD2 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Gratis Half Life 2: Lost Coast & Deathmatch voor mensen met een Ati kaart!

http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

haha, was dat niet al zo in de tijd van de 9800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

defcon84 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:30:
Gratis Half Life 2: Lost Coast & Deathmatch voor mensen met een Ati kaart!

http://www.steampowered.com/ati_offer1a/
Uhm.. dat was een actie uit 2007 ofzo beste kerel ;)

Valve is inmiddels al overgestapt naar nvidia.
superwashandje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:50:
haha, was dat niet al zo in de tijd van de 9800?
het is Pre: Episode 2.

[ Voor 22% gewijzigd door neliz op 19-01-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm die heb ik dacht ik al een keer voorbij zien komen.. Door Neliz wel te verstaan geen idee of dat in dit topic was trouwens. Alleen toen zat hij nog op 1100 dollar

[ Voor 13% gewijzigd door Xenomorphh op 19-01-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

neliz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:00:
[...]

Uhm.. dat was een actie uit 2007 ofzo beste kerel ;)

Valve is inmiddels al overgestapt naar nvidia.

[...]

het is Pre: Episode 2.
ik las er gistere van op de twitter van CatalystMaker :p
en de offer werkt nog steeds :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

TSMC says 40nm yield issues resolved

TSMC has improved yield rates on its 40nm manufacturing process, with the quality now being about the same level as its 65nm node process, according Mark Liu, Senior VP of Operations at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). During a company event yesterday, Liu stated that the chamber matching problems that had impacted yield rates for the company's 40nm node have been resolved.

Liu did not elaborate any further.

TSMC on January 19 held a ceremony marking the completion of a new factory building (Phase 5), which is part of the company's Fab 12 located at the Hsinchu Science Park (HSP), Taiwan. Phase 5 is on track to enter volume production of 28nm products in the third quarter of 2010.

TSMC is also planning to construct Phase 6 of Fab 12, which will be mainly used as its 22nm production base, according to Liu.
Dus volume production van 28nm nog in het derde kwartaal. Dat zou ruimte maken voor een 4770-achtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

die zou toch pas in 2011 komen vanuit GF? ik dacht dat ati niet meer verder zou gaan met TSMC (iig niet nog een die shrink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 12:09
superwashandje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:12:
die zou toch pas in 2011 komen vanuit GF? ik dacht dat ati niet meer verder zou gaan met TSMC (iig niet nog een die shrink)
Ik dacht juist dat ze op beide paarden gingen wedden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 14:23
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9424/hd5470m.th.jpg
T_T 0 shaders & 0 memory.. alleen een geheugenbus van 128 bit ipv 64.

Iemand anders die de asus laptop heeft aangeschaft ook hetzelfde probleem van niet worden herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
bladerash schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:03:
[afbeelding]
T_T 0 shaders & 0 memory.. alleen een geheugenbus van 128 bit ipv 64.

Iemand anders die de asus laptop heeft aangeschaft ook hetzelfde probleem van niet worden herkend?
Is toch geen probleem. Gpu-Z haalt zijn gegevens uit een interne database. Hij leest niet alles uit. Er zal wel weer een update komen waar deze chip ook in voorkomt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:39:
Hmm die heb ik dacht ik al een keer voorbij zien komen.. Door Neliz wel te verstaan geen idee of dat in dit topic was trouwens. Alleen toen zat hij nog op 1100 dollar
Jups, zelfde kaart! de verkoper (in oklahoma) is er achter gekomen dat z'n originele ebay prijs van $1600!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niet door de beugel kon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
neliz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Jups, zelfde kaart! de verkoper (in oklahoma) is er achter gekomen dat z'n originele ebay prijs van $1600!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niet door de beugel kon :D
De grote vraag blijft natuurlijk, wanneer de six-edition nu eindelijk echt beschikbaar komt. Kunnen we die nog voor Cebit verwachten, of misschien als officiele launch tijdens Cebit? Of wordt het nog langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

5870 lightning plaatjes

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 21-01-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

dahakon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:18:
De grote vraag blijft natuurlijk, wanneer de six-edition nu eindelijk echt beschikbaar komt. Kunnen we die nog voor Cebit verwachten, of misschien als officiele launch tijdens Cebit? Of wordt het nog langer wachten?
Met een beetje geluk meer dan een maand voordat GF100 officieel gelanceerd wordt :D
Stel je die nu eens voor de handen van die andere mevrouw
Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs005.snc3/11259_214422047177_115494032177_4265969_688741_n.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door neliz op 21-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169507

neliz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Met een beetje geluk meer dan een maand voordat GF100 officieel gelanceerd wordt :D

[...]

[afbeelding]
"Zal ie passen?''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Dat is ook een manier om iemand achter zijn computer vandaan en het bed in te lokken...

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

neliz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:52:

[afbeelding]
ik stel mezelf daar liever voor eerlijk gezegd (zonder make up! op haar gezicht natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

De Post? hij had alleen de plaatjes niet separaat volgens mij, maar wel de link naar het TP artikel.

zie mijn post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33321377
Waar superwashandje zegt "5870 lightning plaatjes"

[ Voor 20% gewijzigd door neliz op 22-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:05:
Vind het vreemd dat ik er overheen las. :p
Geef maar toe, je keek alleen naar die dame he? *O* ^) *O*

[ Voor 5% gewijzigd door neliz op 22-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

heb alleen het woord plaatjes toegevoegd zodat het wat duidelijker zou zijn, dan nog was de edit ook gister :)

zijn er trouwens niet meer fotos van haar en die kaart in 1 bed? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

:jeej: rodnie renulds and his 100% kickass kaart -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 19:27
Marc Rademaker schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:42:
[...]

3 maanden oud of zo, tenminste, zo lang staat ie al in de PW.
Inderdaad, bij Hardware.info staat die ook opeens als nieuwtje, ik snapte dat al niet...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
5870 eyefinity gespot op Ebay

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/amd_radeon_hd_5870_eyefinity_edition_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/amd_radeon_hd_5870_eyefinity_edition_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/amd_radeon_hd_5870_eyefinity_edition_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Is al uitgebreid behandeld hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:55
De nieuwe Catalyst drivers zijn ook maar lekker laat deze keer...

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En als je het topic een beetje gevolgd had, had je dat kunnen weten... Het is immers al door catalyst maker aangekondigd.

edit:
@vv
Het is geen nieuws en het nodigt niet uit tot discussie. Wat is het punt?

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 23-01-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Daarom mag hij het nog wel opmerken :?

Edit: iets met vrijheid van meningsuiting enzo.
StefanvanGelder schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:47:
[...]

offtopic:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken dan?

Maar wel een botte reactie van Ed_L, iets vriendelijker mag wel :)
offtopic:
Alles? Bull geeft z'n mening, Ed_L kan dat niet waarderen. Het is geen troll of iets dergelijks dus waar Ed nou zo'n probleem van maakt, schiet mij maar in een rubber.

[ Voor 111% gewijzigd door Jejking op 23-01-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jejking schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:17:

Edit: iets met vrijheid van meningsuiting enzo.
offtopic:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken dan?

Maar wel een botte reactie van Ed_L, iets vriendelijker mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
Prijs was toch niet bekend ofwel? In de link staat dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Omnyakom1 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:20:
Prijs was toch niet bekend ofwel? In de link staat dat ook.
Die kaart staat al maanden op ebay. Als je de topics had bijgehouden had je hem al een keer of drie langs zien komen (originele prijs was $1600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er staat toch helemaal geen prijs in die link? Ik zie alleen die $900 voor de pre-release kaart op ebay. Dat is niet de prijs van die kaart als die in de winkel gaat liggen. Pre-release producten zijn al eens te vinden zo op 2de hands sites en meestal is die prijs niet echt een indicatie van wat de kaart uiteindelijk gaat kosten.

Eerder melde the mask de ebay link al: -The_Mask- in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..." maar het artikel op ebay is nu verkocht dus is dat een artikel dat niet meer geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Hier is mijn post van 6 Januari.. prijs toen $1699. een koopje!
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33226810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Bull schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:11:
De nieuwe Catalyst drivers zijn ook maar lekker laat deze keer...
In januari zijn ze meestal wat later, komt door de feestdagen. Ze zullen heus deze maand nog wel komen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
CF 5970 test :9~

http://www.computerbase.d...radeon_hd_5970_crossfire/

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/1/4/7/2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door peakaboo op 24-01-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

Zo volgens AMD hebben ze de betere drivers dan Blue en Green. Dat is moeilijk te controleren.
Wat ik intersanter vind is de bevestiging dat API GPU en game engine features tot stand komen door samenwerking tussen die industrien. Lijkt me logisch.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In sommige games is de scaling nog verassend goed. In sommige weer niet. Maar daar deed CF ook al niet veel laat staan quad CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vraag me af: op veel gamefora wordt de HD5870 eerder aangeraden dan 2*HD4890. Maar ik ben bezig met een beeldbewerkingscomputer samenstellen. Dingen als DirectX of Tesselation boeit helemaal niks. Wat zou dan beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

marco.meijer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
Ik vraag me af: op veel gamefora wordt de HD5870 eerder aangeraden dan 2*HD4890. Maar ik ben bezig met een beeldbewerkingscomputer samenstellen. Dingen als DirectX of Tesselation boeit helemaal niks. Wat zou dan beter zijn?
Ik zou zeggen een HD 5870, aangezien je met Crossfire per definitie schalingsproblemen zult krijgen. En is dat niet het geval, dan werkt er waarschijnlijk maar één kaart waarmee je helemaal niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 09-05 12:09
marco.meijer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
...blaat... Wat zou dan beter zijn?
Dat je het niet in dit topic vraagt :+
Even serieus, dit is een nieuwsdiscussie topic, je kan beter je vraag stellen in het HD5xxx ervaringen topic. En dat had je zelf ook kunnen weten toen je de uitgebreide blauw-kleurige waarschuwing had gelezen voordat je je vraag ging typen.

zie:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat een rust hier, heeft niemand nieuws en zitten we allemaal te gamen ofzo?
Het is wel goed pc weer namelijk (al een flinke tijd :P ).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat denken we hier van

http://www.xbitlabs.com/n...lf_of_2010_AMD_s_CEO.html

Gaat men enkel zoals van de 4870>4890 en dit met de 5000 serie doen of ook op een kleiner procede of misschien wel wat anders?

Wat denken de kenners hier?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
pino22 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:
Gaat men enkel zoals van de 4870>4890 en dit met de 5000 serie doen of ook op een kleiner procede of misschien wel wat anders?

Wat denken de kenners hier?
We krijgen dit jaar weer een nieuwe generatie AMD//ATI kaarten. Deze generatie zal op 40nm gebaseerd zijn. Het 28nm procedé's van GF en TSMC zijn nog niet ver genoeg gevorderd om dit jaar al met een hele lijn 28nm producten te komen.

Waarschijnlijk krijgen we in deze komende generatie een update van de 4+1 SIMD architectuur van AMD//ATI. Ik verwacht niet dat je af geheel stappen van het huidige ontwerp, maar eerder nog wat verfijningen aan zullen brengen. Kortom, ik verwacht dat ze de efficientie verder onder de loep zullen nemen. Te meer omdat het onwenselijk is om nog maar eens het aantal shaders te verdubbelen. Dat schaalt namelijk steeds minder, en dat is dan ook de voornaamste taak om op te lossen voor deze komende generatie.

[edit]

Mogelijk krijgen we dit jaar wel een 28nm die-shrink van een van de kleinere GPU's van dit jaar. Zeg maar een soort RV740 // HD4770. Dit om de wateren rondom 28nm te verkennen, maar momenteel staan de 28nm processen van GF respectievelijk TSMC gepland voor risk-productie in Q4 2010 en dat laat erg weinig tijd over om nog in Q4 2010 met productie te komen. (Meestal zit hier 4-6 maanden tussen).

[edit 2]

Anyway, dat zijn mijn centen. Ik heb nog wel meer ideeën, weetjes, inzichten en feiten over, maar ik wacht daar nog even mee tot er een paar anderen hun 'idee' hebben neer gezet, dat is denk ik beter voor de discussie.

[ Voor 24% gewijzigd door kalizec op 26-01-2010 21:24 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gekakel over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moeten wij toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!