Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Iedereen kan zo zijn eigen definities hanteren. De meerderheid van de computer wereld lijkt een andere definitie van netbook te hanteren. Ik zelf ook.
Ik ben niet alleen daar in hoor. Kijk zelfs maar onder welke catogorie hij hier op tweakers.net pricewatch valt. De overlap tussen de goedkope ultra portables en netbooks is gewoon groot. Ik zou daarom wat meer oppassen met zo stellig zijn dat hij alle netbooks weg blaast, gezien de overlap zo groot is en hij dus net zo goed onder netbooks kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:01:
[...]
Ik ben niet alleen daar in hoor. Kijk zelfs maar onder welke catogorie hij hier op tweakers.net pricewatch valt.
In de pricewatch zitten nogal wat fouten. Om die nu als bron te gaan nemen....

Persoonlijk ga ik liever af op bronnen als Intel, Microsoft, Laptopmag, Notebookjournal, Trustedreviews en Acer die allen van mening zijn dat de Acer 1810tz geen netbook is.

Maar goed, ieder is vrij zijn eigen definitie te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze discussie hebben we al eens gehad: Punt blijft, het is niet zo zwart wit als jij daar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat ben ik wel met je eens. Er is geen 100% consensus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een ASUS 1005PE aan te schaffen.

Is de aanschaf van deze netbook verre te prefereren boven een ASUS 1001HA?

Wie heeft ervaring met beide netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken terug een asus eee pc 1005pe gekocht, kwam erachter dat ik mijn desktop iconen niet kan orderen b.v. links een rij en rechts van het scherm een rij. Hoe kan ik dit zo krijgen met win7 op 1005pe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:19

MsG

Forumzwerver

Ik kijk zelf erg uit naar de 1005PR. Deze is lekker compact (10.1) maar niet met de tergend lage resolutie van 600 verticaal maar 1366 * 768 + dat hij HD kan afspelen. Ben alleen bang dat deze wel duur wordt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:36:
Ik heb gelezen dat hij niet 8 uur duur heeft maar 5 uur duur. Het is gewoon erg moeilijk om een keuze te maken zeg! Ik lees hier wel wat over de Compaq HP Mini....deze kan 10 uur gaan (met WiFi)?

Het is erg moeilijk om een goede keuze te maken zeg!
Men nieuwe 1810tz heeft het tijdens zijn allereerste run vorige week wel meer dan 5u uitgehouden... Ik kan het je niet exact zeggen, maar was toch in de richting van 6-7u. En dat was tijdens de W7 installatieprocedure, uninstallen van de tonnen bloatware, installatie van allerlei essentiële tooltjes, configuraties her & der, nieuwe graphics driver & flash player installatie (ondertussen dus ook al 58 keer moeten rebooten) & een tijdje troubleshooting van de magere Full HD video performance (in tegenstelling tot wat reviews beweren).

6-7u op een behoorlijk actief systeem dus, met wifi en screen op +- 60%, Balanced & af en toe High Performance profile.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu sinds 1 feb 2009 een witte Samsung NC10. Prima ding, maar het blijft jammer dat ze nu net de resolutie niet op 1024x768 hadden kunnen zetten. Zit er dus aan te denken de NC10 tweedehands te verkopen. Maar dan moet er wel weer eentje voor terug komen. Gebruik het namelijk voor de studie en het blijft verrekte handig daarvoor. Nu heb ik een viertal gevonden die kunnen dienen als opvolger. De Asus 1201N, de Acer 1810TZ, de Compaq 311C en Samsung N510. Het jammere alleen is.. enkel de N510 blijft over als ik de volgende criteria hanteer: mat scherm. :( Dat heeft mijn NC10 immers ook en ik vind het maar wat fijn. Tijdens werkgroepen zie je anderen ook met laptops, maar die zijn allemaal glossy. Dat werkt vind ik persoonlijk totaal niet.

Zijn er echt verder geen 11,1/11,6/12" (met dus op zijn minst 1024x768) naast de Samsung N510 die met een mat scherm komt? Want alle anderen hebben soortgelijke specs, zijn goedkoper maar missen het meest fijne van alles: het matte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dell en HP hebben 12" business laptops met mat scherm. Deze zijn echter een stuk duurder.

13" zijn er wel goedkope opties met mat scherm. Zoals Acer Travelmate en HP 5310m.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 18-05-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Zijn er eigenlijk al wat netbooks met de nieuwe AMD athlon neo processors beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door IntoDevel op 19-05-2010 17:27 . Reden: Beslissing al genomen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik ben op zoek naar een netbook die vooral heel lang op zijn batterij kan leven. Nu komt regelmatig de 1810tz voorbij (8 uur) maar die lijkt niet meer leverbaar ;(

Weet er iemand een alternatief dat:

- Een scherm heeft tussen 10" en 12"
- Liefst een verticale resolutie van meer dan 600px, er wordt vooral veel tekst geschreven op de laptop
- Processor moet vooral zuinig zijn
- Grafische power is al helemaal niet nodig
- 2GB is prettig
- Bluetooth (tethering) is een must
- Wifi vanzelfsprekend
- Vooral lange batterijduur dus...

Budget is rond de 400 euro, minder is beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
@bartvb

Je kan in de pricewatch filteren en komt een handvol mogelijkheden tegen. Waaronder Acer Aspire One.

We zitten nu in een periode tussen oude en nieuwe modellen. Oude modellen zijn slecht leverbaar en nieuwe modellen komen vanaf juli. Dan heb je veel meer keuze! Zoals

pricewatch: Acer Aspire One 753

[ Voor 89% gewijzigd door Lisadr op 10-06-2010 13:52 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Pricewatch had ik al door zitten kijken maar daar kan je alleen selecteren op capaciteit van de accu. De Asus Eee PC 1201N heeft b.v. een behoorlijke accu maar door de componenten is die accu ook weer zo leeg. Op basis van alleen de pricewatch is het dus erg lastig in te schatten welke netbooks lang meegaan. Een pointer richting een overzicht of een grote test met batterijduur is ook zeer welkom.

Machine is helaas volgende week al nodig, wachten tot juli dus geen optie. Die Aspire One lijkt ook niet meer leverbaar :\

[ Voor 7% gewijzigd door bartvb op 10-06-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Acer Aspire One 753 is nog niet leverbaar. Wat je kan doen is kijken naar de TDP van de CPU en naar de accu capaciteit. Wat je wilt is een laag TDP en een hoog accu capaciteit.

Gebaseerd op je eisen kom je snel richting een Atom processor zoals de 1201PN of HP Pavilion dm1-1020ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TDP is een hele grove inschatting, want dat is a) vaak compleet anders dan verbruik in de praktijk en b) een verbruik op full load wat je nooit urenlang hebt. Voor accuduur wil je het verbruik in idle weten, want daarin zit je 99% van de tijd dat je aan het surfen/coden/tekstverwerken/mail lezen/etc bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 11-06-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
De grote vraag is dan; waar vind je dat idle gebruik? :)

1201PN en HP dm1-1020ed zien er goed uit maar zijn helaas wat boven budget. De netbook wordt maar sporadisch gebruikt voornamelijk voor het tiepen van wat tekst, dat moet op zich prima te doen zijn voor minder dan 400 euro. Nu aan het kijken naar de Sony Vaio VPCW21S1E.

Edit: Vaio maar besteld. Bottomline is eigenlijk dat het handig zou zijn als ik pas over 2 maanden een netbook nodig zou hebben :) Iedereen dank voor de hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door bartvb op 11-06-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 19:19
Beetje rare vraag misschien, maar welk merk netbooks meurden nou zo gigantisch, en dan niet opzettelijk, want ik weet dat ze ook bestaan met een geurtje. Kennis had laatst een notebook gekocht, gare lucht kwam eraf, kreeg er bijna koppijn van. Zelfde lucht die ik ook eens rook toen ik voor iemand een illegale chinese dvd mocht kopieren die in een soort meurend karton zat, echt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wilde ook maar eens een netbookje aanschaffen, Ik heb een beetje zitten rondzoeken, en kwam uit op een Lenovo IdeaPad S10-3s, met name vanwege de wat hogere resolutie en de Atom N475. Ook zou de IdeaPad-lijn een redelijke bouwkwaliteit hebben. Maar ik kan er niet echt veel info over vinden. (winkelpagina)

Ik kan het ding natuurlijk gewoon op proef bestellen. Weet iemand er meer over?

Of zal ik een mooi HP mini 210-model proberen te vinden? Of een ...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 04-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Wil je je keuze ook nog laten afhangen van het besturingssysteem? De meeste netbooks hebben nu Windows 7 starter, wat niet zo uitgebreid schijnt te zijn, of XP Home. Als je perse een mat scherm wilt kun je de glossy schermen ook alvast schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand uit zijn hoofd in welke laptops 2 Hd's geplaatst kunnen worden. dvd/cd is niet nodig. Ik weet dat BTO en Alianware van deze laptops maakt. Maar ik ben opzoek naar meerdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dancing_Animal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 01:11:
Wil je je keuze ook nog laten afhangen van het besturingssysteem? De meeste netbooks hebben nu Windows 7 starter, wat niet zo uitgebreid schijnt te zijn, of XP Home. Als je perse een mat scherm wilt kun je de glossy schermen ook alvast schrappen.
OS maakt me niet uit (ik heb nog een paar ongebruikte windowslicenties liggen, en ga vermoedelijk toch met Linux erop spelen)), als er een Windows-licentie bijzit ga ik die maar niet aanvaarden en proberen nog wat geld terug te krijgen. Ik zou verder wel liever een mat scherm hebben, maar dat is niet noodzakelijk.

Ik weet alleen nog niet wat ik zal kopen : de Lenovo, HP of toch iets anders... grote pluspunten zou voor mij zijn: (iets) grotere verticale resolutie (eventueel ook horizontaal), stevig. HD-videoacceleratie is natuurlijk ook leuk, maar niet noodzakelijk voor mij, gamingprestaties evenmin. Accugebruiksduur dan weer wel. Goede hardwareondersteuning in diverse besturingsystemen ook, maar dat zal vooral om de 'extra/unieke' features gaan van de betreffende netbooks, want op zich gebruiken ze allemaal een beetje hetzelfde natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 05-07-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:46:
Weet iemand uit zijn hoofd in welke laptops 2 Hd's geplaatst kunnen worden. dvd/cd is niet nodig. Ik weet dat BTO en Alianware van deze laptops maakt. Maar ik ben opzoek naar meerdere modellen.
Deze vraag kan je beter stellen in [NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010 of [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010. Netbooks en nettops beschikken nou eenmaal niet zo snel over ruimte voor 2 HDD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx.. Zal hem daar nog eens posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 21:53
Dag mensen,

Heeft iemand hier iets meer info over de Asus R101, deze is nu bij de MediaMarkt in de aanbieding. Heb nog een stapel cadeaubonnen liggen, wil graag een netbook kopen voor mijn vriendin. Eis is wel dat er een fatsoenlijke webcam op zit, ze gaat namelijk voor dik 2,5 maand naar Oz toe. Zou wel leuk zijn als ik op een beetje fatsoenlijke kwaliteit met haar kan Skypen.

Nadeel is dus dat deze in een "gewone" winkel aangeschaft moet worden, mediamarkt heeft dan de voorkeur.

Ik ga vanavond ff kijken (ze is vandaag ook geslaagd, zou leuk zijn als ik dit als cadeautje kan geven).

Heeft iemand nog tips? Ik heb hier nog een 17" monitor staan waarop ik het netbookje graag wil aansluiten. Kan het grafische kaartje dat trekken? Ze scoort met haar oude Fujitsu laptop in Windows7 een 2,3. Weet iemand welke Windows7 score je haalt met het gemiddelde Netbook? Monitor is alleen voorzien van VGA daar voorzie ik dus geen problemen.

Verder zie ik nogal een variatie aan grafische kaartjes. De R101 heeft een Intel GMA 3150, ik weet niet of dit een recent kaartje is?

De batterijduur is nog wel van belang, hoe langer hoe beter. De R101 van de mediamarkt heeft een 6cells batterij, is dat de max voor een Netbook?

Tips zijn welkom (en hoe sneller hoe beter, aangezien ik vanavond ga aanschaffen).

Edit:
Tips zijn nog steeds welkom, echter accepteert Media Markt geen Iris Cheques... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JaMaaT op 05-07-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Geen idee of het wat is die R101. Van de week hadden ze de Asus 1001PX voor €244 staan. Vrijwel dezelfde specs met Windows XP Home. Let op dat als je op die 1001PX gaat googlen dat er nogal wat varianten zijn :) Scherm en rand zijn in ieder geval fijn mat :) Het was de 1001PXWHIO30X.

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-07-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zien er allemaal wel zeer slick uit zeg. Ik vond het al jammer dat mijn voormalige 1001HA zo kort meeging, omdat het design zo mooi was, maar er zijn dus meerdere laptops met exact hetzelfde ontwerp.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Tjah heb nu een Packard Bell Dot s.NL/310 zwart 10.1" besteld. Kan 'm vandaag afhalen. Kan alleen totaal geen info over het apparaat vinden. Weet iemand welk geheugenbankje ik hier in kan prikken (als het uberhaupt kan).

Is een 6cell's accus dat dat zit wel goed. Volgens mij is ie scherp geprijst en bij de Dynabyte kan ik m'n VVV bonnen kwijt. Dat kan bij de MediaMarkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 10:28
JaMaaT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:44:
Tjah heb nu een Packard Bell Dot s.NL/310 zwart 10.1" besteld. Kan 'm vandaag afhalen. Kan alleen totaal geen info over het apparaat vinden. Weet iemand welk geheugenbankje ik hier in kan prikken (als het uberhaupt kan).

Is een 6cell's accus dat dat zit wel goed. Volgens mij is ie scherp geprijst en bij de Dynabyte kan ik m'n VVV bonnen kwijt. Dat kan bij de MediaMarkt niet...
netbooks hebben meestal 1, soms 2 geheugenslots. en 99% van de atoms heeft ddr2 geheugen. geheugen vervangen kan, klepje weghalen, geheugen eruit, nieuw geheugen (ddr2) erin

ddr2 dus: pricewatch: Packard Bell dot s.NL/310

[ Voor 14% gewijzigd door ErgoStijn op 06-07-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
stijnovinchi schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:50:
[...]

netbooks hebben meestal 1, soms 2 geheugenslots. en 99% van de atoms heeft ddr2 geheugen. geheugen vervangen kan, klepje weghalen, geheugen eruit, nieuw geheugen (ddr2) erin

ddr2 dus: pricewatch: Packard Bell dot s.NL/310
Whehe... bedankt voor je antwoord, je linkt alleen naar de netbook zelf. Zou je een linkje kunnen doen naar het geheugenreepje? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

JaMaaT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:04:
[...]

Whehe... bedankt voor je antwoord, je linkt alleen naar de netbook zelf. Zou je een linkje kunnen doen naar het geheugenreepje? Thnx

Technische Specificaties

CPU-type Intel Atom N280
Snelheid 1,66GHz

Geheugengrootte 1GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)

Kan je zelf toch even verder mee kijken op de pricewatch ;).

Linkje ;)

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Ik ben al een tijdje op zoek naar een netbook die aan mijn eisen voldoet. Hij gaat mee op een lange reis met de motor door weer en wind en moet dus tegen een stootje kunnen.

De enige eisen die ik heb zijn dat hij een mat scherm heeft (buiten goed leesbaar), redelijk rugged moet zijn, en lang met een accu moet doen (>8 uur eventueel met extra accu)

Ik heb tot nu toe alleen de Samsung NB30 kunnen vinden wat volgens mijn een rugged versie van de n220 is. Maar die is helaas niet in Nederland verkrijgbaar en de laptop moet wegens omstandigheden helaas via een Nederlandse (internet) winkel geleverd worden.

Qua budget is er veel mogelijk, maar goedkoper=beter :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

jaapgvk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:49:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een netbook die aan mijn eisen voldoet. Hij gaat mee op een lange reis met de motor door weer en wind en moet dus tegen een stootje kunnen.

De enige eisen die ik heb zijn dat hij een mat scherm heeft (buiten goed leesbaar), redelijk rugged moet zijn, en lang met een accu moet doen (>8 uur eventueel met extra accu)

Ik heb tot nu toe alleen de Samsung NB30 kunnen vinden wat volgens mijn een rugged versie van de n220 is. Maar die is helaas niet in Nederland verkrijgbaar en de laptop moet wegens omstandigheden helaas via een Nederlandse (internet) winkel geleverd worden.

Qua budget is er veel mogelijk, maar goedkoper=beter :)
Misschien als tip: zou ik ook kijken voor een netbook met SSD, of zelf vervangen voor de harddisk. Maakt je laptop ook energie zuiniger (als ik het goed heb). Waar door je batterij langer mee gaat. En als ik jou was zou ik wel voor een 2de accu gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Dancing_Animal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:56:
[...] Van de week hadden ze de Asus 1001PX voor €244 staan. Vrijwel dezelfde specs met Windows XP Home. Let op dat als je op die 1001PX gaat googlen dat er nogal wat varianten zijn :) Scherm en rand zijn in ieder geval fijn mat :) Het was de 1001PXWHIO30X.
Waar was dat en weet je of die aanbieding nog geldt? Ik ben juist van plan die 1001PX te kopen (als het tenminste de variant met 6 cell accu is), maar in de pricewatch staat hij nog voor 269...

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
T-Rhidon schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Technische Specificaties

CPU-type Intel Atom N280
Snelheid 1,66GHz

Geheugengrootte 1GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)

Kan je zelf toch even verder mee kijken op de pricewatch ;).

Linkje ;)
Thnx! Dus welke willekeurige DD2 - SDRAM kun je in die netbookje kwijt? Ik dacht namelijk dat er verschil in zat... Dit had ik inderdaad zelf ook nog wel kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

JaMaaT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:36:
[...]

Thnx! Dus welke willekeurige DD2 - SDRAM kun je in die netbookje kwijt? Ik dacht namelijk dat er verschil in zat... Dit had ik inderdaad zelf ook nog wel kunnen vinden ;)
Moet je wel de filter in de pricewatch op: SODIMM zetten.

Linkje

"als ik het goed heb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

T-Rhidon schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Misschien als tip: zou ik ook kijken voor een netbook met SSD, of zelf vervangen voor de harddisk. Maakt je laptop ook energie zuiniger (als ik het goed heb). Waar door je batterij langer mee gaat. En als ik jou was zou ik wel voor een 2de accu gaan ;).
Daar had ik zelf ook al aan gedacht. Dus ik denk dat ik dat sowieso ga doen. Toch ben ik nog steeds op zoek naar een stevige casing. Ik heb net wat gelezen over de HP mini 5102. Welke eigenlijk toch een heel eind aan mijn eisen voldoet. :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

jaapgvk schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:25:
[...]

Daar had ik zelf ook al aan gedacht. Dus ik denk dat ik dat sowieso ga doen. Toch ben ik nog steeds op zoek naar een stevige casing. Ik heb net wat gelezen over de HP mini 5102. Welke eigenlijk toch een heel eind aan mijn eisen voldoet. :)
Misschien zoiets:

Linkje
Wel een beetje prijzig, maar het heeft wel zeer goede specs :o .
Basis specs: Core i5, windows 7, 14,1" inch, Graphics Media Accelerator X4500HD, 4GB geheugen DDR3, 250 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acer Dual Core Atom Netbook
- Intel Atom N550 (1,5 GHz, HT)
- DDR2 / DDR3 RAM bis zu 3GB
- 10,1 Zoll Display (1024 x 600 Pixel)
- 160/250 GB Festplatte
- Intel GMA 3150 Grafik
- 3 Zellen oder 6 Zellen Akku
http://www.notebookjourna...re-atom-netbook-nksk-2115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wat vinden jullie ervan dat Acer heel grote aspire one erop zit?

Persoonlijk is het een reden om geen aspire one te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor bepaalde doelgroepen zijn ook wel eens interessante aanbiedingen te vinden, IMHO is een Lenovo ThinkPad X201 (Intel Core i5-540M 2,53 GHz, 4 GB DDR3 RAM, 320 GB HDD,12,1" LED TFT 1280x800) voor €1000 ook niet te versmaden. Maar goed, dat is lang geen netbook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

T-Rhidon schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:40:
[...]

Misschien zoiets:

Linkje
Wel een beetje prijzig, maar het heeft wel zeer goede specs :o .
Basis specs: Core i5, windows 7, 14,1" inch, Graphics Media Accelerator X4500HD, 4GB geheugen DDR3, 250 GB.
Bedankt voor je tip. Hij zou denk ik alleen iets te bulky zijn op reis en de batterijduur zal denk ik wel een beetje tegenvallen met die specs. Ik heb vandaag de hp mini 5102 mogen ontvangen en tot nu toe voldoet hij aan al mijn verwachtingen. Hij is wel een beetje duur voor een netbook. (470 euro) maar hij voelt echt robuust aan ik ga er van uit dat ie een valpartij wel moet overleven met de 3D DriveGuard. Tevens respect voor de batterijduur. Heb alles zonder netstroom geïnstalleerd en de CPU dus flink laten jagen en kan nu nog dik 4 uur vooruit met 44% batterij. :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Laatst online: 28-06 19:53
Joosie200 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:53:
Ik heb nu sinds 1 feb 2009 een witte Samsung NC10. Prima ding, maar het blijft jammer dat ze nu net de resolutie niet op 1024x768 hadden kunnen zetten. Zit er dus aan te denken de NC10 tweedehands te verkopen. Maar dan moet er wel weer eentje voor terug komen. Gebruik het namelijk voor de studie en het blijft verrekte handig daarvoor. Nu heb ik een viertal gevonden die kunnen dienen als opvolger. De Asus 1201N, de Acer 1810TZ, de Compaq 311C en Samsung N510. Het jammere alleen is.. enkel de N510 blijft over als ik de volgende criteria hanteer: mat scherm. :( Dat heeft mijn NC10 immers ook en ik vind het maar wat fijn. Tijdens werkgroepen zie je anderen ook met laptops, maar die zijn allemaal glossy. Dat werkt vind ik persoonlijk totaal niet.

Zijn er echt verder geen 11,1/11,6/12" (met dus op zijn minst 1024x768) naast de Samsung N510 die met een mat scherm komt? Want alle anderen hebben soortgelijke specs, zijn goedkoper maar missen het meest fijne van alles: het matte scherm.
Wij zitten (of zaten) exact in hetzelfde schuitje. Heb je inmiddels iets gevonden?
let me know!
misschien dat iemand anders nog een optie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
matte sticker voor op 't scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
@n0elite

hmmm.. geen gek idee eigenlijk. Is dit een common oplossing?

jeetje..Het bestaat echt :)

Bijvoorbeeld Viewgard

Heb je hier ervaring mee?

Hier een review
Er staan voor en na foto's bij.. ziet er goed uit...

conclusie:
Pros:
Reduces reflections
Eliminates glare
Comes with wipes and microfiber cloth

Cons:
Getting rid of air bubbles takes forever
Envelope packaging might not provide enough protection
Price varies based on screen size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Gisteren mijn Acer Aspire One 751h-bw binnen gekregen. Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke netbook. Bij computerpirates.com was hij in de aanbieding, 269 euro moeten betalen en gratis thuis bezorgd, volgens mij veruit de goedkoopste in zijn soort.

Het grootste voordeel is toch wel het scherm: 11.6" 1366x768. Ziet er echt super uit. Verder voelt de behuizing goed stevig aan.
De snelheid valt mij echt alles mee. Het is mijn eerste netbook (zelfs mijn eerst laptop :S ), maar zelfs met alle rotzooi die voorgeinstalleerd is vind ik het prima te doen.

Wat ik wel merkte is dat de harde schijf vrij vaak een soort tik geeft. Ik was natuurlijk meteen bang dat de harde schijf op sterven na dood was, maar HDTune geeft geen errors bij de scan en de prestaties zijn normaal. Verder heb ik ook geen rare "hangs" en geen onverklaarbare restarts gehad.
Na wat googlen denk ik dat het probleem is dat het energiebeheer voor de harde schijf een beetje te strikt is, waardoor deze heel vaak wordt teruggeschakeld. Ik bedacht me ook dat ik het geluid volgens mij ook niet tijdens de errorscan van HDTune heb gehoord.

Overigens gebruik ik de netbook gewoon in de standaard configuratie, dus met 1GB geheugen, processor op standaard snelheid, standaard installatie van windows XP (na het verwijderen van McAfee uiteraard).

Iemand anders die een soortgelijk probleem heeft gevonden? Ik ga sowieso vanavond Linux Mint 9 proberen en misschien ook een bios update. Kijken wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 05:08
weet iemand of er nog andere netbooks zijn buiten de dell mini 10, die 10.1" zijn en een hdmi uitgang hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 23-09 19:03
Beste, ik wil morgen een netbook aanschaffen (heb nu een laptop) wordt me 1e

een Samsung N150, zijn er mensen die ervaring met deze hebben? hoe zijn jullie ervover te spreken?

En wat zijn de meest opvallende verschillen tussen de n150 en de n210?

Zag dat ze ook beide vista starter hebben. Al vraag ik me af kan ik beter XP erop zetten?
(heb nog een OEM enterprise editie hier liggen)

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ninoxps schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:41:
En wat zijn de meest opvallende verschillen tussen de n150 en de n210?
Wat heb je zelf al gedaan om dat uit te zoeken? :)

PS. ik zou XP installeren. dat werkt beter met 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik zou 2GB erin zetten. Dat werkt nog beter. Je merkt echt verschil tussen 1GB en 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lisadr schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:00:
Ik zou 2GB erin zetten. Dat werkt nog beter. Je merkt echt verschil tussen 1GB en 2GB.
Niet met XP imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Heb geen technische bewijzen. Maar puur gebaseerd op mijn eigen ervaring met een N280 XP netbook, merkte ik een wereld van verschil bij startup, het heropstarten van programma's, en voornamelijk meerdere tabs in internet explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Placebo effect ;) XP boot totaal niet sneller met 2GB. Ik heb wel eens gebenchmarked, het verschil tussen 512MB en 1GB is zelfs nauwelijks merkbaar. Ik heb de resultaten gepost op Tweakers, weet niet meer waar.

XP gaat alleen maar sneller met 2GB als je geheugen gebruik over de 1GB heen gaan. 9 v.d. 10 gebruikers komen daar nooit aan toe.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 10-08-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Philflow schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:04:
[...]

Wat heb je zelf al gedaan om dat uit te zoeken? :)

PS. ik zou XP installeren. dat werkt beter met 1GB.
Te weinig :-) heb even wat research gedaan en heb de n150 besteld :-)

maakt het verder nog uit welke XP het is, zo een enterprise editie is toch prima? (kan altijd later nog kijken of ik w7 starter of xp ga gebruiken)

En zat ook alsnog voor een 2gb module te kijken, ik ga vandaag een cruscial 128gb bestellen bij 4geheugen (scheelte toch geld 213 ex btw nog thnx voor de info @ ssd topic) en bij 4 gehugen hadden ze ook de crucial 2gb ram module, pricewatch: Crucial CT25664AC667 dacht bestel die tegelijk mee scheelt weer een extra webshop/verzendkosten en is de enige die ze hebben geschikt voor die netbook.

of is de kingston beter aan te raden, zag best veel mensen met een kingston 2gb 667mhz module, weet niet of er veel verschil/kwaliteit onderling is?

[ Voor 3% gewijzigd door ninoxps op 10-08-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie de meerwaarde niet van al die Windows 7 starter ten opzichte van XP Home. Liever een ouder systeem waarbij ik dingen als achtergrond veranderen wél kan. Dan een zwaar uitgeklede nieuwe versie die meer overeenkomsten vertoond met een demoversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Och, achtergrond veranderen is zo gepiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je er toch 2GB in zet kun je Windows 7 ook wel even proberen. Dat zal best redelijk draaien, vooral met een Crucial C300 SSD erin.

Merk geheugen module maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik ben nu van plan ook een netbook te gaan kopen (budget rond de 300-350) en kom uit op de:
HP 210-1105SD
Samsung N210-JB02

Ik heb al op diverse sites naar de specs gekeken, maar ben er nog niet helemaal uit welke ik wil nemen (ik vind de samsung iig wel mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wa is de reden dat je nog twijfelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik vind de samsung mooier, maar de hp is wel beter. Dat dus! :) En de specificaties kloppen op sommige sites niet, dus dat maakt het ook verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 23:01
Ben ook van plan een netbook te kopen, maar zou graag willen weten welke processor op dit moment de snelste is in netbooks. Raak een beetje in de war van al die Nxx Nxx processors.

Deze lijkt me wel wat trouwens http://tweakers.net/price...e-pc-1201pn-(zilver).html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Over snelle processor gesproken: pricewatch: Acer Travelmate 8172Z-U542G25N

niet echt een netbook maar wel net onder de 500.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zou het nog lang saai blijven qua specs in het 10-11,6 inch segment?

Ik heb de Atom N270, N280's met 1024 * 600 of 1366 * 768 met 160GB en 1Gb ram wel een beetje gezien.

Jammer dat er allemaal van die kunstmatige restricties zitten op netbooks. Volgens mij kan het veel beter qua bepaalde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Daar zal heus wel onderzoek naar gedaan zijn, denk je niet.
Om welke reden koopt men een netbook, wat wil je ermee doen? wat wil je ervoor uitgeven?

Ze kunnen waarschijnlijk inderdaad wel dikke specs in een netbook proppen, maar wie wil daar geld aan uitgeven. Idd, wij! Afzetmarkt is dan denk ik te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je sneller wil dan netbooks moet je geen netbook open :)
MadRettoR schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:42:
Ze kunnen waarschijnlijk inderdaad wel dikke specs in een netbook proppen, maar wie wil daar geld aan uitgeven. Idd, wij! Afzetmarkt is dan denk ik te klein.
Er zijn toch zat alternatieven, van Asus 1201N, de opvolger daarvan, diverse 11.6" met Intel ULV CPUs en AMD alternatieven.
MsG schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:42:
Ik heb de Atom N270, N280's met 1024 * 600 of 1366 * 768 met 160GB en 1Gb ram wel een beetje gezien.
Inmiddels zijn we bij N450 en N455

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 25-08-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben voor men vriendin een nieuw netbook aan het zoeken. Ik had vorige jaar voor men nichtje de Samsung NC120 besteld, echter zie ik dat deze inmiddels uit het assortiment is. Nu heb ik verder gezocht en vond de Samsung N510 als opvolger, alhoewel deze ook al uit het assortiment is..

Na verder gezocht te hebben las ik ergens dat de Samsung x125 als opvolger van de N510 gezien kon worden, heb echter geen idee of dit een juiste netbook zal zijn. Zelf heb ik via de pricewatch/product reviews nog een oog op de Asus Eee PC 12010HA laten vallen. Na het lezen van de positieve reviews weet ik even niet meer welke ik zal adviseren..

We zijn laatst nog langs de Mediamarkt geweest, tot men verbazing hadden zij echter geen enkel netbook met deze formaten.. Alleen schermen met max 10" :|

Nu ben ik een lijk op het gebied van netbooks, ik heb geen idee welke CPU beter presteerd etc. Advies op dit gebied zou ik erg waarderen! :)

Ze zal de netbook vooral gebruiken voor school en het kijken van filmpjes op youtube e.d, games zullen er zeker niet opgespeeld worden.. Haar budget is overigens max 500€ en een andere wens is dat de scherm minimaal 11,6" en maximaal 13,3" is..

Kortom x125 of 1201HA, of is er misschien nog een andere netbook die ik over het hoofd gezien heb?
Alle input is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

beyazz06 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:20:
Kortom x125 of 1201HA, of is er misschien nog een andere netbook die ik over het hoofd gezien heb?
Alle input is welkom!
Dit is een goede deal met moderne technologie:
pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik ga vanmiddag eens aan het shoppen voor een netbookje.
Must: 250GB of grotere HDD
Ook wel handig: 2GB ram (maar die kan ik eventueel later nog opwaarderen)

Lekker tikken op school op dagen dat ik mijn pure power-monster niet nodig heb, ebookjes lezen in de trein (terwijl ik een muziekje luister), beetje internetten op de bank terwijl er een filmpje aan staat.
En de hele oude RPG's die ik heb zoals Icewind Dale, Baldur's Gate, Planescape Torment, fallout 1 & 2 kunnen er ook nog prima op draaien.
En dat allemaal in een formaat kleiner dan de boeken die ik normaal de trein in sleep om te lezen.

Iemand nog leuke aanraders tot 350 euro?

EDIT:
Ja, ik heb de pricewatch al gehad. Evenals de lijsten van verschillende webwinkels. Ik ben nog zo'n prutser die het uiteindelijk liever in de winkel haalt bij zulke bedragen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MazeMouse op 04-09-2010 09:23 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MazeMouse schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:22:
Iemand nog leuke aanraders tot 350 euro?
Welke heb je zelf gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Acer
Asus
Samsung
MSI
HP
Packard Bell
Etc
etc
etc

Verrassend veel dezelfde specs en behalve dat sommige logotjes iets duurder lijken te zijn bijzonder weinig verschillen...
Dus meer op zoek naar mensen die toevallig iets hebben in dat prijssegment dat ze kunnen aanraden?

EDIT:
Bijvoorbeeld aanraden op dingen die niet direct bij de specificaties vermeld staan. Of je er bijvoorbeeld meteen een neopreen hoes bij kreeg ofzo. Of dat er makkelijk te upgraden is. :)

[ Voor 164% gewijzigd door MazeMouse op 05-09-2010 09:33 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Als jullie zouden moeten kiezen tussen de Asus 1215N en de Acer 1830T, welke zou dan de voorkeur hebben ?

Het prijsverschil vind ik niet zo interessant dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

De windows 7 index score is van beide netbooks 3.3

Welke zou dan toch sneller zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:38:
De windows 7 index score is van beide netbooks 3.3
Welke zou dan toch sneller zijn ?
De 1215n is sneller met (de meeste) games, de 1830t is sneller met andere applicaties. De 1830t heeft ook betere batterylife en is iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Philflow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:14:
Als je er toch 2GB in zet kun je Windows 7 ook wel even proberen. Dat zal best redelijk draaien, vooral met een Crucial C300 SSD erin.

Merk geheugen module maakt weinig uit.
Die Crucial 128gb is voor me laptop, iets te prijzig om in een bijna even dure netbook te stoppen hehe :-)

Netbook is eindelijk besteld (samsung n150) , komt deze week binnen wil eerst XP proberen mocht het niet werken dan windows 7. Vindt XP zat voor een netbook

Maar weet 1 van jullie netbooks van samsing met een recovery partitie geleverd worden van w7 starter? (dus mocht ik xp niks vinden dat ik het terug kan draaien)

En ik heb nog een orginele/legale Windows XP Prof 32bits OEM liggen (op CD/DVD) die ik graag wil installeren, maar die heb ik dus alleen op CD. Hoe krijg ik deze op de netbook straks dan? (geen ervaring met usb installs / dvd/cd driver loze apparatuur)

[ Voor 4% gewijzigd door ninoxps op 06-09-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 14:27
Ik heb zelf ook net een netbook gekocht.
Een packard bell Dot S2 in het zwart.
Bevalt mij uitsteken draait goed met windows 7 en 2Gb geheugen en een 250Gb hdd.
Verder de Atom N450 processor een een goede accuduur van ongeveer 7 uur.
Ik vind het een echte aanrader dus ben je nog van plan een netbook te kopen ga zeker eens kijken naar deze.
Voor mij voldoet hij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

13art

Moderator Mobile
Ook hier nu, na toestemming van de vriendin ;-) aan het orienteren op een netbook. Wat voor mij belangrijk is is de accuduur de prijs (300-350) en het merk. Zo ben ik niet echt weg van het merk Acer, denk eerder aan Samsung, toshiba of asus.
Zag al de Samsung n210 en de n230 waarbij de accu van de 230 een stuk beter is maar het scherm weer slechter schijnt te zijn. Van de eee netbooks word ik niet veel wijzer omdat er daar zoveel van zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zag op de eerste pagina ook nog iets over Toshiba maar dat was een post uit januari.

Edit:
Ow ja, netbook zal gebruikt worden om gewoon even lekker op de bank te internetten en wat YouTube filmpjes ed te kijken. Misschien nog wat andere lichte taken maar that's it.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 12-09-2010 22:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Iemand een idee of er een Expresscard34 HD-decoder te koop is. Op Ebay valt niks te vinden, enkel de mini PCI-e interne kaartjes, maar ik heb dus in mijn Ideapad S10e een 34-slot vrij en intern wordt ingenomen door WLAN.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 24-09 16:48
Ik ben me ook aan het oriënteren op een netbook, maar wel een netbook met nog een beetje prestaties.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 netbooks:

Asus Eee PC 1215N
MSI Wind U250-003NL

De Asus een is een Atom netbook met een Dual Core Atom D525, deze is iets minder snel dan de AMD Athlon II Neo K325. Maar de Asus heeft ook een veel krachtigere grapchics. De nVivia ION 2 zou wel even wat krachtiger zijn dan de HD 4225.

Maar het zit nog een beetje in mijn hoofd dat Atom troep is :p Als ik het zo bekijk biedt de 1215N weer waar voor zijn geld, jullie denken daar hetzelfde over?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In het thin & light topic komen beide vaak aan bod. Met dat soort CPUs en GPUs noem ik het geen netbooks meer.

Wat voor jou de beste keuze is hangt af van je gebruik.

[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 17-09-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 24-09 16:48
Ah, had niet in het thin & light topic gezond omdat ik eigenlijk wel vind dat het netbooks zijn B)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja daar zijn veel interpretaties over mogelijk. Ik zelf hou de definitie van Intel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar die is natuurlijk vrij gekleurd, intel heeft baat erbij een groot onderscheid te creeëren omdat anders de reguliere laptopchips geen meerwaarde meer hebben. Er zijn nu al redelijk wat netbooks met dezelfde specs als alle andere, alleen met een broadcom hd decoder erbij in waardoor die ook al hd kan vertonen. Ik denk dat als het niet zo kunstmatig werd beperkt de netbooks al veel meer konden voor dezelfde prijs.

• Philflow

Philflow

Nieuwe Acer D255 met dual core Atom weegt maar 1,08kg volgens Laptopmag.
http://www.laptopmag.com/...acer-aspire-one-d255.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]davidgilmour schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:38[/message]:
De LG X300 gaat vanaf 1.000 euro over de toonbank in Azie, Zuid Amerika en de Middle-East.
Pittige prijs voor een Atom based netbook.

http://www.engadget.com/2...middle-east-and-south-ame
Is deze al leverbaar in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:02
Op dit moment oriënteer ik mij op de aanschaf van een netbook/notebook. Keuze zelf kom ik qua snelheid/prijs wel uit. Punt is meer de schermen. Kan iemand mij uitleggen hoe je erachter komt welke laptop geen glossy scherm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

doesburg schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:55:
Op dit moment oriënteer ik mij op de aanschaf van een netbook/notebook. Keuze zelf kom ik qua snelheid/prijs wel uit. Punt is meer de schermen. Kan iemand mij uitleggen hoe je erachter komt welke laptop geen glossy scherm hebben?
Reviews op sites zoals Notebookjournal en Notebookcheck.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:58
De moeilijkste keuze ooit:
Mijn keuzes

Asus:
- mindere videokaart
- ddr2 geheugen
+ goede prijs

HP:
+ 7200 rpm HDD, is sneller
+ betere videokaart dan de Asus
+ ddr3 geheugen

Samsung:
- de duurste
+ ddr3 geheugen
+ dual core processor
+ hogere resolutie: 1366 x 768
+ bluetooth

Merk je in de praktijk het verschil met een dual core en ddr3 geheugen?
Of kan ik net zo goed voor de goedkoopste gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

yorroy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:26:
De moeilijkste keuze ooit:
Mijn keuzes

+ hogere resolutie: 1366 x 768
Lijkt me makkelijk. HDD kan je vervangen (tip: Momentus XT), maar je resolutie ligt vast.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:58
MAher schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:42:
[...]
Lijkt me makkelijk. HDD kan je vervangen (tip: Momentus XT), maar je resolutie ligt vast.
Het gaat hem niet zozeer om dat ik het beste van het beste moet hebben. Maar meer om het prijsverschil van ongeveer 80,- en de eventuele grote verschillen die hem zitten in ddr3 geheugen en dual core.
De vraag is dus meer: ga je de verschillen zodanig merken dat je voor 80,- meer een veel betere netbook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik kan via 't werk deze kopen voor 199 €.

De moeite? (is eigenlijk al besteld, maar kan nog afzeggen denk ik) :)

De schijf is helaas maar 5400rpm, is het de moeite om een SSD in zoiets te steken, of kan ik dan even goed een andere HDD van 7200rpm steken?

Ik zou uiteraard het RAM updaten naar 2gb.
Ik kan nergens met volle zekerheid vinden of er ook DDR3 in kan.
Iemand?

Is die N455 een beetje snel genoeg? Ga er geen zware dingen op proberen te draaien, maar wil bijvoorbeeld wel dat de browser enzo snel openen...
Of moet je tegenwoordig toch vooral voor zo'n dual core gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Jack3770 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:29:
Ik kan via 't werk deze kopen voor 199 €.

De moeite? (is eigenlijk al besteld, maar kan nog afzeggen denk ik) :)

De schijf is helaas maar 5400rpm, is het de moeite om een SSD in zoiets te steken, of kan ik dan even goed een andere HDD van 7200rpm steken?

Ik zou uiteraard het RAM updaten naar 2gb.
Ik kan nergens met volle zekerheid vinden of er ook DDR3 in kan.
Iemand?

Is die N455 een beetje snel genoeg? Ga er geen zware dingen op proberen te draaien, maar wil bijvoorbeeld wel dat de browser enzo snel openen...
Of moet je tegenwoordig toch vooral voor zo'n dual core gaan?
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag alleen ben ik van plan de pricewatch: Asus Eee PC 1015PN-BLK069S aan te schaffen. Echter is deze nergens meer leverbaar helaas en levertijd is onbekend. Weet iemand gelijkwaardige alternatieven? Een handige site die ik bekijk vind ik http://www.netbookreviews.net/comparison/.

Ik denk dat de dual core atom N550 flinke prestatiewinsten oplevert ten opzichte van de eerdere atom n450 single core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
de Compaq Mini CQ10-501SD is bij verschillende zaken te koop voor 199 euro, oa dynabyte
pricewatch: Compaq Mini CQ10-501SD pc (XE926EA)

lijkt me een mooie prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 16:11

Nikeo

Jawelles

Ik denk dat er toch wel mooie aanbiedingkjes komen met Atom netbooks, nu de eerste laptop met de AMD Fusion processor bij Hardware.info in de prijsvergelijker staat :) Niet dat ik nu nog een Atom zou kopen maar het doet wellicht iets leuks met de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Laatst online: 24-09 13:29
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op een netbookje. Gebruiksdoel: In de trein verslagen maken, en ook tijdens de lessen aantekeningen maken. Eventueel films kijken in de trein en wat internetten.

Eisen:
  1. Lange accuduur (>6 uur)
  2. 10 inch, draagbaar dus
  3. < €250,-
Zelf gevonden:
  1. http://tweakers.net/pricewatch/259817/samsung-n150-jp01.html
  2. http://tweakers.net/price...7/hp-mini-110-3101sd.html
Over accugrootte kan ik niet veel vinden, wel dat ze beiden op de 9,5-10 uur zitten. Daarnaast is er verschil in harddiskgrootte maar dat is niet echt van belang voor mij. Het enige verschil waar ik geen raad mee weet is de processor. In de samsung zit een N450 en in de HP een N455. Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Grootste verschil van de N455 tov de N450 is dat deze DDR3 ondersteunt, daarmee is in theorie de N455 beter, hoe minimaal ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
waarom lees ik zo weinig over WWAN poorten? is niemand geinteresseerd in internet via 3G? Ik lees dat de Acer D255 dit heeft, maar heb tot nu toe nog geen modellen gevonden die ook daadwerkelijk een WWAN poort hadden...
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
hoe zit het met de nieuwe fusion netbooks? Wanneer zijn die beschikbaar? :9

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Zou een van jullie mannen iets voor mij willen doen?

Wil voor mijn dochter de Compaq Mini CQ10-501SD netbook kopen. Hij wordt overal voor 199 euro aangeboden. Nu kan ik geen enkele winkel zien hoe internet eruit ziet op zo'n klein 10 inch schermpje van de Compaq. Internet hebben ze domweg niet aangesloten in de winkels waar ik ben geweest. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die een netbook in bezit heeft.

Nu zit mijn dochter voornamelijk te surfen op www.spelletjes.nl Op die site zitten allemaal flashgames speciaal voor kids. Nu wil ik eigenlijk weten of die flashgames in z'n geheel op een scherm passen of dat ik steeds zou moeten scrollen. Zou een van jullie dat eens willen checken hoe die site en hoe die flashgames eruit zien voor mij? Zijn die flashgames te spelen of is het een drama op een klein 10 inch scherm van een netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
heb zelf de Compaq Mini CQ10-501SD besteld, zou vandaag ergens bezorgd worden.

Goede vervanging van mijn 8.9" FS amilo 3520 welke 2 jaar intensief gebruikt is. Deze heeft (alweer) kapot laadsnoer en met volle accu red ik net 30 minuten :P

Kan niks garanderen, maar mag toch aannemen dat die flashgames passen. op mijn 8.9" ook vaak bubbleball (of hoe dat ook heet) gespeeld, en dat past gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Ted038 op 21-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ted038 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:15:
heb zelf de Compaq Mini CQ10-501SD besteld, zou vandaag ergens bezorgd worden.

Kan niks garanderen, maar mag toch aannemen dat die flashgames passen. op mijn 8.9" ook vaak bubbleball (of hoe dat ook heet) gespeeld, en dat past gewoon.
Als je de Compaq up-and-running hebt zou je het voor mij ajb eens willen proberen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste