komt in ordeboekenbon schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07:
[...]
Als je de Compaq up-and-running hebt zou je het voor mij ajb eens willen proberen?
bij deze :

het past dus, zelfs bij spelletjes.nl instelling op 100 % (wat dus wat anders is dan de scherminstelling van explorer zelf)
[ Voor 27% gewijzigd door Ted038 op 22-01-2011 21:09 ]
Iemand ervaring met deze http://www.cyberport.de/n...0k-tegra-250-android.html ? Mooi prijs imo
Verwijderd
Weet iemand of de LG X300 ergens te koop is in Europa, of is die echt alleen in Zuid Korea gereleased?
Thanks Ted! Dat ziet er inderdaad vrij normaal uit in de resolutie van 1024x600. Moet mijn dochter mee aan de slag kunnen.Ted038 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:05:
[...]
bij deze :
[afbeelding]
het past dus, zelfs bij spelletjes.nl instelling op 100 % (wat dus wat anders is dan de scherminstelling van explorer zelf)
Heb je nog andere opmerkingen over de Compaq nu je er mee gewerkt hebt? Nog rare dingen gevonden?
nee, gewoon een nette netbook, die naar behoren functioneert.boekenbon schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:35:
[...]
Thanks Ted! Dat ziet er inderdaad vrij normaal uit in de resolutie van 1024x600. Moet mijn dochter mee aan de slag kunnen.
Heb je nog andere opmerkingen over de Compaq nu je er mee gewerkt hebt? Nog rare dingen gevonden?
Met windows 7 erop is het net allemaal wat trager (voor het gevoel) dan op mijn oude en uitgetweakte amilo 3520met XP, maar een extra 1 gb geheugen erin zou al veel helpen (in ieder geval makkelijker voor mij dan xp (ernaast) installeren
Wel jammer dat de windows7 wat minder te tweaken is, zonder daar andere software op los te laten, al was het maar voor ander achtergrondplaatje.
Perfectionistisch als ik ben, moet ik wel in ogenschouw nemen dat het een netbook is, voor zwaardere applicaties heb ik de desktop (hd video, videobewerking etc)., maar internetten, mailen, filmpje kijken, office, nzb/torrents downloaden en unrarren : allemaal geen probleem.
Mijn laatste twijfels zijn weggehaald door je reply, klinkt allemaal goed. Ga hem deze week bestellen bij Dynabite voor 199 euro. Nogmaals dank Ted.Ted038 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:03:
[...]
nee, gewoon een nette netbook, die naar behoren functioneert.
Met windows 7 erop is het net allemaal wat trager (voor het gevoel) dan op mijn oude en uitgetweakte amilo 3520met XP, maar een extra 1 gb geheugen erin zou al veel helpen (in ieder geval makkelijker voor mij dan xp (ernaast) installeren![]()
Wel jammer dat de windows7 wat minder te tweaken is, zonder daar andere software op los te laten, al was het maar voor ander achtergrondplaatje.
Perfectionistisch als ik ben, moet ik wel in ogenschouw nemen dat het een netbook is, voor zwaardere applicaties heb ik de desktop (hd video, videobewerking etc)., maar internetten, mailen, filmpje kijken, office, nzb/torrents downloaden en unrarren : allemaal geen probleem.
ligt uiteraard aan gebruik, maar bij volle lading geeft de "batterybar pro" programmaatje (of zoiets) ik dacht rond de 3 uur weer. Mijne is nog spiksplinternieuw, dus even afwachten of dat op korte termijn nog wijzigt.groggy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:30:
kan iemand mij vertellen hoe lang Compaq Mini CQ10-501SD met 1 acculading doet?
3cell-accu, dus verwacht geen al te lange tijden ....
ik ben opzoek naar een laptop, voor internetten + office die voldoet aan de volgende eisen
Eisen:
Lange accuduur (>8 uur)
10 inch, draagbaar dus
< €250,-
Ik denk dat ik een hoge accuduur prefereer boven extra rekenkracht
Ik zit te denken aan de volgende laptops.
Kan iemand mij adviseren welke te kiezen en waarom?
http://tweakers.net/price.../496/259819;264138;268307
Eisen:
Lange accuduur (>8 uur)
10 inch, draagbaar dus
< €250,-
[ Voor 26% gewijzigd door groggy op 25-01-2011 11:00 ]
Wauw, ik heb zojuist de Compaq bij Dynabite gehaald en ik ben echt onder de indruk van de helderheid en scherpte van het beeldscherm. Valt me echt 100% mee. Ook de resolutie is ruim voldoende om te internetten. Ted, je gaf al aan dat 2 GB beter zou zijn voor Win7 en daar heb je gelijk in. Weet jij wat netbookgeheugen ik moet kopen? Ik zie er meerdere staan bij bijvoorbeeld Informatique.
Grappig, zelfs Quake Live speelt online in de hoogste setting prima op de Compaq.
Grappig, zelfs Quake Live speelt online in de hoogste setting prima op de Compaq.
[ Voor 9% gewijzigd door boekenbon op 27-01-2011 00:22 ]
Ik zou zowiezo even wachten totdat er meer netbooks op de markt zijn met de nieuwe AMD Fusion processors.groggy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:35:
ik ben opzoek naar een laptop, voor internetten + office die voldoet aan de volgende eisen
Eisen:
Lange accuduur (>8 uur)
10 inch, draagbaar dus
< €250,-
Weet niet of je nog wat met HD video wilt doen?
ik was er nog niet mee bezig geweest, net wel even snel gedaan,maar zowel op de voorgeinstalleerde hp/compaq productinformatie als de online productsite niets hierover kunnen vinden. Heb dus de vraag gemaild,zodra ik antwoord heb zal ik deze hier vermelden.boekenbon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:48:
Wauw, ik heb zojuist de Compaq bij Dynabite gehaald en ik ben echt onder de indruk van de helderheid en scherpte van het beeldscherm. Valt me echt 100% mee. Ook de resolutie is ruim voldoende om te internetten. Ted, je gaf al aan dat 2 GB beter zou zijn voor Win7 en daar heb je gelijk in. Weet jij wat netbookgeheugen ik moet kopen? Ik zie er meerdere staan bij bijvoorbeeld Informatique.
wat ik wel weet,zit nu 1 gb in, en er is maar 1 slot, dus als er 2 gb in kan (wat her en der wel vermeld wordt) , wordt dat zowieso 1 hele 2gb stick kopen, en niet een extra 1gb stick erbij plaatsen. Het is nu dus " 1 gb sodimm ddr2 667 mhz micron", hopelijk past er 2gb ddr3 in....
Ik ben een tijd geleden overgestapt van windows 7 naar ubuntu netbook op mijn aspire one 531h (n280 2gb). Het bevalt me prima, m'n accu gaat langer mee, opstarten gaat stukken vlotter. Meer mensen die ervan gebruik maken?
Ook ik ben opzoek naar een netbook.
Gebruik
Het is een netbookje voor erbij, dus naast een goede desktop. Deze zal ik mee naar school nemen om in de collegezaal aantekenen te kunnen maken (office), en wat te surfen/mailen. Daarnaast zal ik hem gebruiken om in wat tussenuren etc. aan opdrachten voor school te werken.
Wensen:
• 12", draagbaar en toch net iets groter dan de 10" variant.
• resolutie van 1366x768
• min 2gb geheugen
• max €400,-
nu kwam ik de volgende twee laptops tegen die aan mijn eisen voldoen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/268759;276179
Kan iemand mij adviseren welke te kiezen en waarom? Als er een betere variant is buiten deze twee laptops om hoor ik het ook graag.
Gebruik
Het is een netbookje voor erbij, dus naast een goede desktop. Deze zal ik mee naar school nemen om in de collegezaal aantekenen te kunnen maken (office), en wat te surfen/mailen. Daarnaast zal ik hem gebruiken om in wat tussenuren etc. aan opdrachten voor school te werken.
Wensen:
• 12", draagbaar en toch net iets groter dan de 10" variant.
• resolutie van 1366x768
• min 2gb geheugen
• max €400,-
Kan iemand mij adviseren welke te kiezen en waarom? Als er een betere variant is buiten deze twee laptops om hoor ik het ook graag.
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
de acer : snellere processor (zo op het oog) , 1 gig meer intern geheugen, grotere harde schijf & 1 jaar pickup&return & (voor zover je dat gebruikt) ethernet 1 GBpsMatsie schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:27:
Ook ik ben opzoek naar een netbook.
[ Voor 25% gewijzigd door Ted038 op 27-01-2011 10:40 ]
teleurstellend, dit antwootrd kreeg ik van HP :boekenbon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:48:
Toch jammer, aangezien de Atom N455 wel ddr3 ondersteuntHP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/
Geachte heer Ted038,
Dank u wel voor het gebruik van de HP Klantenondersteuning.
Uit uw e-mail maak ik op dat u graag meer informatie wilt over het geheugen van uw notebook en / of u dit kunt uitbreiden. Uw notebook heeft standaard 1 GB DDR2 geheugen. U kunt hier daarom geen DDR3 inzetten want deze zullen niet passen.
Uw notebook kan max 2 GB DDR2 geheugen aan. Aangeraden wordt om 2GB PC2-6400 DDR2 SODIMM geheugen te gebruiken. Verder beschikt uw notebook maar over één geheugen slot.
Specificaties van uw notebook:
http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=4287428
(p.s. let u er alstublieft op dat u de volledige link gebruikt, het laatste deel wil wel eens wegvallen als u er op klikt).
Handleiding hoe bepaalde onderdelen van de notebook kunt vervangen of bereiken, waaronder ook het geheugen.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02481106.pdf
Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.
Met vriendelijke groet,
HP E-mail Team

... En dacht ook ergens gelezen te hebben dat deze netbook ddr3 ondersteunde, kan dit alleen niet terugvinden (in ieder geval niet op de Dynabyte-site waar ik deze gekocht heb)
[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 27-01-2011 14:47 ]
Ach het maakt voor gebruik toch geen verschil, zie het probleem niet zo.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
DDR3 is goedkoper, en later ook bruikbaar in modernere laptop, als deze "op" isMsG schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:55:
Ach het maakt voor gebruik toch geen verschil, zie het probleem niet zo.
qua frequentie, als je een 800 mhz koopt terwijl de notebook max 667 mhz aankan, dan wordt dit verder automatisch naar beneden geschaald naar 667 mhz zonder dat het kwaad kan, toch ?
Iemand al bij de Media Markt gekeken naar mooie aanbiedingen van netbooks?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
De Atom 455 kan wel DDR3 aan maar de fysieke slots zijn verschillend. Als de fabrikant dus een DDR2 slot heeft gemonteerd zit je aan dat type vast.
Zie ook Crucial.
Over geheugenprijzen.
Zie ook Crucial.
Over geheugenprijzen.
Dan ben ik dus 32 euro kwijt voor een Corsair SO-Dimm 2GB DDR2 PC2-6400, 800MHz strip voor de Compaq. Dat vind ik netjes hoor. Als Win7 maar ietsje vlotter draait.
35 incl. verzenden, de kingston is overigens 3,50 goedkoperboekenbon schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:28:
Dan ben ik dus 32 euro kwijt voor een Corsair SO-Dimm 2GB DDR2 PC2-6400, 800MHz strip voor de Compaq. Dat vind ik netjes hoor. Als Win7 maar ietsje vlotter draait.
Eerste AMD fusion te koop:
pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S
@Ted038 en boekenbon
Kunnen jullie vertellen wat er allemaal bij zit?
Ik wil ook een Compaq CQ10-501SD gaan bestellen maar ben benieuwd of er CD's/DVD's van Windows bij zitten oid.
Hebben jullie het geheugen al geupgrade?
Zo ja wat is de ervaring nu met Windows 7?
Ik wil ook een Compaq CQ10-501SD gaan bestellen maar ben benieuwd of er CD's/DVD's van Windows bij zitten oid.
Je kan ipv RAM upgraden ook gewoon downgraden naar Windows XP, waarschijnlijk heb je dan ook nog een langere accuduur en je kan er nagenoeg niks minder mee.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zit die media erbij?MsG schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:55:
Je kan ipv RAM upgraden ook gewoon downgraden naar Windows XP, waarschijnlijk heb je dan ook nog een langere accuduur en je kan er nagenoeg niks minder mee.
Klinkt me wel goed in de oren namelijk.
Nu zal de grote vlucht wel komenbladerash schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:38:
Eerste AMD fusion te koop:
bij dunnet istie nog goedkoperGutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:36:
Hmm..krijg net een tip over een HP
klik
Straks maar even naar de BCC ipv Dixons.
http://www.dunnet.nl/Prod....aspx?en=80001473&src=TWK
maar leuke netbook, en lange accuduur
laadsnoer en simple uitlegfolder : rest staat op de netbook zelf.Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:42:
@Ted038 en boekenbon
nee, voorgeinstalleerdIk wil ook een Compaq CQ10-501SD gaan bestellen maar ben benieuwd of er CD's/DVD's van Windows bij zitten oid.
nee, nog niet, nu ik wat verder ben met tweaken valt het op zich nog wel mee. zal vanmiddag of dit weekend eens kijken naar een 2gb stickie, maar of het echt nodig is ?Hebben jullie het geheugen al geupgrade?
(ja, wellicht voor taken waarvoor een netboek niet helemaal de boedoeling is
De verzendkosten zijn daar 4,95 euro dus dan scheelt het wel heel weinig (49 cent om precies te zijn).Ted038 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:08:
[...]
bij dunnet istie nog goedkoper![]()
http://www.dunnet.nl/Prod....aspx?en=80001473&src=TWK
maar leuke netbook, en lange accuduur
dus goedkoperGutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:26:
[...]
De verzendkosten zijn daar 4,95 euro dus dan scheelt het wel heel weinig (49 cent om precies te zijn).
Maar als je toch bij BCC bent, en dunnet zit niet bij je in de buurt, dan vergeef ik je zulks een grove prijsoverschrijding nog net
Nee maar de meesten hebben nog wel een XP liggen. Ik zie de meerwaarde van W7 op die specsloze netbookjes echt niet. Ik ben meteen gedowngradeGutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:36:
Hmm..krijg net een tip over een HP
klik
Straks maar even naar de BCC ipv Dixons.
Die HP is bijna perfect. Alleen jammer dat het 10 inch is wat misschien toch net iets te klein is. 12 inch zou fijner zijn geweest. Tja de graka, nVidia ION zou ook wat leuker zijn geweest. Maar om heel eerlijk te zijn, voor 200 euro... super aanbieding. Nu ga ik toch wel zeer twijvelen. Zal ik hem nemen?
Grote pluspunten:
- Vet mooi design
- Accu duur 9,5 uur? wtf
- Maar 200 euro
Als ik deze niet zou nemen dan:
Grote pluspunten:
- Vet mooi design
- Accu duur 9,5 uur? wtf

- Maar 200 euro

Als ik deze niet zou nemen dan:

GTA VI - All aboard the hype train!!
Ben ook op zoek naar een netbook en die HP Mini ziet er inderdaad goed uit voor die prijs en specs.
Vraag mij alleen af of die je die 9,5 uur haalt, aangezien ik geen batterij zie die uitsteekt op de plaatjes van de BCC site.
Zijn er mensen hier die ervaring met deze netbook hebben? Zo ja, hoe bevalt die?
Vraag mij alleen af of die je die 9,5 uur haalt, aangezien ik geen batterij zie die uitsteekt op de plaatjes van de BCC site.
Zijn er mensen hier die ervaring met deze netbook hebben? Zo ja, hoe bevalt die?
motabeatz.com
Ik heb de HP opgehaald. Accu steekt niet uit.
[edit]Net bij het office center geweest en daar stonden de Compaq en HP naast elkaar.
Het zijn exact dezelfde netbooks.
[edit]Net bij het office center geweest en daar stonden de Compaq en HP naast elkaar.
Het zijn exact dezelfde netbooks.
[ Voor 58% gewijzigd door Gutteguttegut op 28-01-2011 15:36 ]
Ah bedankt voor de bevestiging. Kan je misschien testen of youtube filmpjes o.i.d vlot werken op die HP?
motabeatz.com
Volgens de specs op de site van HP zou ie een 6 cels accu hebben. Is ook nodig om de opgegeven accuduur te halen. Ik heb gelezen dat bij de nieuwere modellen die 6 cels accu niet meer uitsteekt. Zit er inderdaad een 6 cels accu bij?
Bij mijn HP mini 210 modelletje steekt ie wel uit. Vind ik op zich geen probleem want hij staat daardoor een beetje schuin wat normaal is voor toetsenborden en de ruimte onder de computer komt ook de koeling ten goede.
Enige geringe minpuntje vond ik dat die 110 bij BCC standaard blijkbaar geen Bluetooth heeft maar dat is simpel te corrigeren met zo'n mini dongletje als je het nodig hebt.
Nog een tip voor alle 10 inch netbookbezitters. Ik kan dit netbooktasje van Trust bij Bol.com van harte aanbevelen. Gunstig geprijsd, je kunt in het voorvak enkele accessoires kwijt (muisje en voeding) en de ritsen lopen helemaal tot aan de 'rug' zodat je de bovenkant helemaal open kunt klappen en het netbookje desnoods op je schoot in de tas kunt laten liggen tijdens gebruik. Door die ruwe tas glijdt ie dan niet weg. Met schouderband.
Heeft ook zeer positieve customer reviews op Amazon.com.
Bij mijn HP mini 210 modelletje steekt ie wel uit. Vind ik op zich geen probleem want hij staat daardoor een beetje schuin wat normaal is voor toetsenborden en de ruimte onder de computer komt ook de koeling ten goede.
Enige geringe minpuntje vond ik dat die 110 bij BCC standaard blijkbaar geen Bluetooth heeft maar dat is simpel te corrigeren met zo'n mini dongletje als je het nodig hebt.
Nog een tip voor alle 10 inch netbookbezitters. Ik kan dit netbooktasje van Trust bij Bol.com van harte aanbevelen. Gunstig geprijsd, je kunt in het voorvak enkele accessoires kwijt (muisje en voeding) en de ritsen lopen helemaal tot aan de 'rug' zodat je de bovenkant helemaal open kunt klappen en het netbookje desnoods op je schoot in de tas kunt laten liggen tijdens gebruik. Door die ruwe tas glijdt ie dan niet weg. Met schouderband.
Heeft ook zeer positieve customer reviews op Amazon.com.
Ik zat zelf te denken aan het volgende Netbook HP 10,1" Mini 110-3101SD met de volgende specificaties:
10.1" LED TFT-Scherm
Intel® Atom™ N455 Processor 1.66 GHz
1024 MB (1x 1024 MB) Geheugen
250 GB S-ATA 5400 rpm Harde schijf
Intel® Graphics Media Accelerator 3150
10/100 Mbps Netwerkkaart
802.11 b/g/n Netwerkkaart
VGA Webcam
SD/MMCKaartlezer
6 Cell Accu
Windows® 7 Starter
Onboard Geluidskaart
Deze is nu dit weekend in de aanbieding bij Komplett voor € 185,25
Is dit wat in vergelijking met de Asus EEE?
10.1" LED TFT-Scherm
Intel® Atom™ N455 Processor 1.66 GHz
1024 MB (1x 1024 MB) Geheugen
250 GB S-ATA 5400 rpm Harde schijf
Intel® Graphics Media Accelerator 3150
10/100 Mbps Netwerkkaart
802.11 b/g/n Netwerkkaart
VGA Webcam
SD/MMCKaartlezer
6 Cell Accu
Windows® 7 Starter
Onboard Geluidskaart
Deze is nu dit weekend in de aanbieding bij Komplett voor € 185,25
Is dit wat in vergelijking met de Asus EEE?
Verwijderd
Mannen, ik heb een vraag voor jullie. Ik ben op zoek naar een goede laptop en mijn oog is gevallen op de alienware m15x. Echter zit ik met een probleem, ik heb nu een desktop met een intel e8400, nvidia 9800GTX en 4gb ram en wil dus overschakelen naar een laptop. Alleen wil ik er qua prestaties niet op achteruit gaan. Ik vind het moeilijk om te bepalen welke hardware ik dan in de m15x moet stoppen. Zou graag hulp krijgen van iemand hier.
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
@Wormzz: Lees es waar we het net over gehad hebben.
@sickslick: Dit is een netbook/nettop topic. Wat jij wilt is een krachtige laptop.
@sickslick: Dit is een netbook/nettop topic. Wat jij wilt is een krachtige laptop.
Verwijderd
CaptJackSparrow, ik ben niet zo thuis in de terminologie. Mijn excuses voor het verkeerd posten.
Niet nodig. Het was geen verwijt. Ik wou je er alleen maar op wijzen dat je hier op de verkeerde deur klopt.
vandaag binnen gekregen Netbook HP 10,1" Mini 110-3101SD
gekocht vanwege de accuduur (al heb ik niet de illusie dat deze 9,5 uur mee gaat) gecombineerd met de goedkope prijs.
gekocht vanwege de accuduur (al heb ik niet de illusie dat deze 9,5 uur mee gaat) gecombineerd met de goedkope prijs.
De HP heeft moeite met 720p youtube video's.
480p draait prima.
De accu zat voor 35% vol en heb er nu al twee uur mee zitten spelen/installeren e.d.
Ik kreeg net de 10% melding.
480p draait prima.
De accu zat voor 35% vol en heb er nu al twee uur mee zitten spelen/installeren e.d.
Ik kreeg net de 10% melding.
[ Voor 47% gewijzigd door Gutteguttegut op 28-01-2011 18:06 ]
heb er nu 2 gig in zitten, maar tot nu toe (half uurtje) nog geen denderend verschil gemerkt, maar heb dan ook geen zware programma's draaien .Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:42:
@Ted038 en boekenbon
Meen je niet...Ted038 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:54:
[...]
heb er nu 2 gig in zitten, maar tot nu toe (half uurtje) nog geen denderend verschil gemerkt, maar heb dan ook geen zware programma's draaien .
Win7 loopt niet lekkerder met de 2GB strip?
niet dat ik merk, maar ga niet 2 x zelfde typenboekenbon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:13:
[...]
Meen je niet...
Win7 loopt niet lekkerder met de 2GB strip?
ik ben er erg tevreden over. de laptop heeft vandaag 6 uur aangestaan met installeren/optimaliseren, wifi continue open etc en ik heb nog 10% accu.groggy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:04:
vandaag binnen gekregen Netbook HP 10,1" Mini 110-3101SD
Verwijderd
Ik ben voor mijn vrouw op zoek naar zo'n netboekje. Wat zij belangrijk vindt, behalve de kleur, is de toetsaanslag. Ze kan blind typen, en snel ook (ik kan ook wel blind typen, maar dan kan niemand het lezen), maar dan moet ze wel een 'goed gevoel' met het toetsenbord hebben. Nu hebben we vanmiddag de Acer Aspire One D255-2DQWS bekeken, met een paar andere merken en types, en die beviel haar wel. Nu las ik zojuist hier iets over de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd, qua prestaties goed vergelijkbaar, maar een stuk goedkoper. En dat bevalt mij wel.
Wat zijn jullie ervaringen qua toetsenbord met deze, en andere, netbooks? Ik weet natuurlijk dat grotere modellen waarschijnlijk beter 'typen', maar ze wil zo'n klein model hebben.
Wat zijn jullie ervaringen qua toetsenbord met deze, en andere, netbooks? Ik weet natuurlijk dat grotere modellen waarschijnlijk beter 'typen', maar ze wil zo'n klein model hebben.
Hier kan ik wel antwoord op gaan geven maar daar heb je helemaal niets aan.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:29:
Ik ben voor mijn vrouw op zoek naar zo'n netboekje. Wat zij belangrijk vindt, behalve de kleur, is de toetsaanslag. Ze kan blind typen, en snel ook (ik kan ook wel blind typen, maar dan kan niemand het lezen), maar dan moet ze wel een 'goed gevoel' met het toetsenbord hebben. Nu hebben we vanmiddag de Acer Aspire One D255-2DQWS bekeken, met een paar andere merken en types, en die beviel haar wel. Nu las ik zojuist hier iets over de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd, qua prestaties goed vergelijkbaar, maar een stuk goedkoper. En dat bevalt mij wel.
Gelukkig word de HP op veel plaatsen verkocht dus kun je hm op veel plaatsen proberen en dat is het enige wat ik je kan aanraden.
Maar...mijn ervaring is positief, ik kan helaas niet blind typen...
ik zit er ook ernstig aan te denken de HP Mini 110 te bestellen, maar vroeg mij af welk geheugen er nu precies in zit? Bij pricewatch wordt vermeld dat er DDR2 in zit, bij Komplett & Dunnet DDR3. Weet iemand dit zeker?
en wat valt er te merken in de praktijk tussen de Atom N455 tov de N450?
[ Voor 14% gewijzigd door Sj44kie op 30-01-2011 11:43 ]
welke HP Mini 110,er zijn verschillende uitvoeringen, wat ook gelijk verschil verklaartSj44kie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:40:
ik zit er ook ernstig aan te denken de HP Mini 110 te bestellen, maar vroeg mij af welk geheugen er nu precies in zit? Bij pricewatch wordt vermeld dat er DDR2 in zit, bij Komplett & Dunnet DDR3. Weet iemand dit zeker?
Zo staan er wel10 HP Mini 110's in de pricewatch ...
Heb je de juiste uitvoering, kijk dan op de hp site voor (bevestiging van) de juiste informatie
[ Voor 13% gewijzigd door Ted038 op 30-01-2011 12:20 ]
Specs zijn niet echt moeilijk te vinden.
Vertelt o.a. ook dat het toetsenbord 92% van de grootte heeft van een standaard toetsenbord. Voor blindtypers is er dus een kleine aanpassing vereist aan het iets geringere formaat.
Vertelt o.a. ook dat het toetsenbord 92% van de grootte heeft van een standaard toetsenbord. Voor blindtypers is er dus een kleine aanpassing vereist aan het iets geringere formaat.
ik had dus inderdaad bij 2 verschillende 110 mini's gekeken oopsTed038 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:17:
[...]
welke HP Mini 110,er zijn verschillende uitvoeringen, wat ook gelijk verschil verklaart![]()
Zo staan er wel10 HP Mini 110's in de pricewatch ...
Heb je de juiste uitvoering, kijk dan op de hp site voor (bevestiging van) de juiste informatie

Afgelopen vrijdag bij BCC de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd gekocht, naar aanleiding van de verkoop van mn tablet, Herotab 816.
Prijs/prestatie zeer tevreden mee, dat voor 192,44 euro....
Windows 7 eraf, ubuntu erop, loopt eigenlijk prima moet ik zeggen.... De hele tablet hype ga ik denk ik niet snappen, heb er een weekje mee gespeeld maar ik heb liever een netbook. Dat is toch echt wel een heel stuk handiger dan een 8 ich tablet.
Windows 7 eraf, ubuntu erop, loopt eigenlijk prima moet ik zeggen.... De hele tablet hype ga ik denk ik niet snappen, heb er een weekje mee gespeeld maar ik heb liever een netbook. Dat is toch echt wel een heel stuk handiger dan een 8 ich tablet.
Heb inmiddels ook de HP Mini 110 besteld en ben nu op zoek naar een sleeve (hoes) aangezien die er niet bij zit. Nou zoek ik er 1 die nog wat zijvakjes heeft om bijvoorbeeld een muis en adapter in te doen.
Case Logic heeft er een paar wat in de buurt komt, maar vind het handvat niet echt er bij passen:

Iemand misschien een betere suggestie?
Case Logic heeft er een paar wat in de buurt komt, maar vind het handvat niet echt er bij passen:

Iemand misschien een betere suggestie?
motabeatz.com

Case Logic PLS-210
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Op eBay heb je voor 3 dollar ofzo gewoon prima sleeves voor diverse groottes.
Ik kreeg bij een netbook die case logic koffer met handvat. Opzich wel prima, alleen wat groot inderdaad.
Ik kreeg bij een netbook die case logic koffer met handvat. Opzich wel prima, alleen wat groot inderdaad.
Hallo,
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een laptop verplicht is in mijn tweede schooljaar. Nu zijn onlangs de Sandy Bridge CPU's uitgekomen en dacht ik een mooie laptop te kunnen kopen. Echter zie ik nog geen modellen waarbij de SB CPU's inzitten, klopt dat? En wat gaan de laptops met een SB CPU ongeveer kosten?
Mijn budget is ongeveer €600,- en zal voornamelijk gebruikt worden voor VMWare.
EDIT: excuses, zie dat mijn post in het verkeerde topic staat.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een laptop verplicht is in mijn tweede schooljaar. Nu zijn onlangs de Sandy Bridge CPU's uitgekomen en dacht ik een mooie laptop te kunnen kopen. Echter zie ik nog geen modellen waarbij de SB CPU's inzitten, klopt dat? En wat gaan de laptops met een SB CPU ongeveer kosten?
Mijn budget is ongeveer €600,- en zal voornamelijk gebruikt worden voor VMWare.
EDIT: excuses, zie dat mijn post in het verkeerde topic staat.
[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 31-01-2011 12:57 ]
@Matsie
Die ziet er inderdaad al beter uit dan die ik had gepost. Weet alleen niet of een adapter in dat zijvakje past. Uit dit filmpje blijkt dat het niet gaat passen namelijk, maar wel voor een usb stick
YouTube: Case Logic Ultraportable Netbook Sleeve.mpg
Die ziet er inderdaad al beter uit dan die ik had gepost. Weet alleen niet of een adapter in dat zijvakje past. Uit dit filmpje blijkt dat het niet gaat passen namelijk, maar wel voor een usb stick

motabeatz.com
komplett.nl heeft de prijs van de HP Mini 110 3101-SD aangepast naar 218 euro, ben ik blij dat ik hem gisteren al besteld/betaald had voor 185 euro
Volgens het filmpje gaat dat inderdaad niet lukkenNickySantoro schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:59:
@Matsie
Die ziet er inderdaad al beter uit dan die ik had gepost. Weet alleen niet of een adapter in dat zijvakje past. Uit dit filmpje blijkt dat het niet gaat passen namelijk, maar wel voor een usb stick![]()
wellicht dat ze er vanuit gaan, omdat het een sleeve is, dat deze nog in een grotere tas wordt gestopt oid. Zo niet is jouw optie misschien wel de beste. En anders knip je die handvatten er toch af?
Het is een goede gewoonte om als je informatie over het onderwerp van een topic zoekt op zijn minst de laatste paar pagina's van zo'n topic door te lezen voordat je er in gaat posten.
Op de vorige pagina heb ik nog een tip voor een 10 inch netbooktasje gegeven.
Ehm, dat heb ik ook gedaan en je refereert hier naar een notebooktas terwijl ik aangaf dat ik naar sleeve (hoes) op zoek benCaptJackSparrow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:45:
Het is een goede gewoonte om als je informatie over het onderwerp van een topic zoekt op zijn minst de laatste paar pagina's van zo'n topic door te lezen voordat je er in gaat posten.
motabeatz.com
Sleeves heb ik nog niet gezien met vakjes met voldoende ruimte voor voeding en muis. Je gaf aan dat ook te willen. Dergelijke voorzieningen zijn vrees ik strijdig met het strakke karakter van een sleeve. Dat tasje kan het wel prima kwijt. Het is denk ik een sleeve zonder ruimte voor die accessoires of een tasje met die ruimte.
Wellicht is de Crumpler The Mullet wat je zoekt?
Ik vroeg mij af of deze netbook:kosz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:16:
Afgelopen vrijdag bij BCC de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd gekocht, naar aanleiding van de verkoop van mn tablet, Herotab 816.
A) een uitstekende accu heeft met 6 cells? Of is hij gewoon mooi plat (want tegenwoordig kan je niet meer op afbeeldingen op het internet afgaan, vaak genoeg gehad dat je dan met de stock accu een of ander raar uitsteeksel hebt).
En hoe heb je'm mogen meenemen voor dat actie tarief?
Aardig tasje die Mullet alhoewel 45 euri aardig aan de prijs is (honderd gulden in echt geld). Ik vind alleen als nadeel van accessoirevakjes aan de binnenzijde dat naarmate je die meer vult met bijv. je voeding met snoeren en een muis dat dit meer druk op je notebook gaat uitoefenen. Ik heb daarom liever accessoirevakjes die aan de buitenkant op de tas gestikt zijn en van zichzelf leeg al een extra volume hebben.
A) 6 cells accu, aan 1 stuk 6-7 uur op gerommeld, nog steeds niet leegCT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:11:
[...]
Ik vroeg mij af of deze netbook:
A) een uitstekende accu heeft met 6 cells? Of is hij gewoon mooi plat (want tegenwoordig kan je niet meer op afbeeldingen op het internet afgaan, vaak genoeg gehad dat je dan met de stock accu een of ander raar uitsteeksel hebt).
windows 7 starter erbij krijgt zodat je het 'vers' kan herinstalleren?
En hoe heb je'm mogen meenemen voor dat actie tarief?
De accu steekt miet uit, en plat, tje het is geen airbook maar het is geen lomp ding vind ik
Tja, BCC adverteerde ermee op hun website voor 192,44 in de winkel voor 229... ff op gewezen en afrekenen maar
Ja misschien een cdtje, maar als de licentie erbij zit dan verzin ik zelf wel ietskosz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:49:
[...]
B ) Er staat een herstel partitie op met win7. los erbij, hoe had je dat willen zien ? een bootable usn stck met win7 ?
Ah vandaar, ik zie helaas het bedrag niet meer op de siteTja, BCC adverteerde ermee op hun website voor 192,44 in de winkel voor 229... ff op gewezen en afrekenen maar
PS win7 gelijk gedumpt en Ubuntu erop, wat een wereld van verschil, past beter bij de performance van een netbook met een atom 455
Daar overigens ook een vraagje over, werkt de netbook versie van ubuntu hier op? Want die heeft geloofik 3d accel. nodig voor die taskbar en dat doet niet elke netbook?kosz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:01:
PS win7 gelijk gedumpt en Ubuntu erop, wat een wereld van verschil, past beter bij de performance van een netbook met een atom 455
Die werkt wel, heb ik er ook op getest. Draai nu de desktop versie, werkt wat vertrouwder dan met al die grote n00b iconen op je buroblad... verder maakt het niet uit, netbook editie is niet lichter dan de desktop versie.
Als je desktop versie gebruikt geef ik je wel als tip om de taskbar auto-hide te zetten, anders heb je met sommige schermen net iets te kort aan de 1024x600
PS na install eerst een system update draaien wired, want de wireless hardware wordt niet herkend in de 10.10 versie out-of-the-box
Als je desktop versie gebruikt geef ik je wel als tip om de taskbar auto-hide te zetten, anders heb je met sommige schermen net iets te kort aan de 1024x600
PS na install eerst een system update draaien wired, want de wireless hardware wordt niet herkend in de 10.10 versie out-of-the-box
[ Voor 15% gewijzigd door kosz op 01-02-2011 14:20 ]
Mijn HP Mini is binnen, moet alleen wel wachten tot vanavond totdat ik ermee kan spelen 
Ik heb alvast een gestripte XP versie met SP3 binnen gehaald. Misschien wel handig voor de mensen die gelijk XP erop willen hebben: -knip geen warez graag-
Ik heb alvast een gestripte XP versie met SP3 binnen gehaald. Misschien wel handig voor de mensen die gelijk XP erop willen hebben: -knip geen warez graag-
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 22:02 ]
motabeatz.com
zojuist de hp mini 110 3101sd binnen.
kan iemand mij vertellen of alle noodzakelijke drivers met de installatie van win xp aanwezig zijn?
over de bovenstaande post heen gelezen tnx!
kan iemand mij vertellen of alle noodzakelijke drivers met de installatie van win xp aanwezig zijn?
over de bovenstaande post heen gelezen tnx!
[ Voor 15% gewijzigd door Sj44kie op 01-02-2011 14:33 ]
Prijs valt me wel mee, lijkt me best een leuk speeltje en heeft aardig wat power in huis voor die prijs.
Nu nog ff zien hoelang ie het doet op de accu.....
Nu nog ff zien hoelang ie het doet op de accu.....
fabrikant geeft 6 uur op.
Benchmarks van de C-50 laten wel leuke cijfers zien.
Zowel N450 en N550 worden ingemaakt..
Ben alleen benieuwd naar prestaties tov: pricewatch: Asus Eee PC 1015PN-BLK069S
Het begint al bij een hogere resolutie.. 720p tov 600x1024
Benchmarks van de C-50 laten wel leuke cijfers zien.
Zowel N450 en N550 worden ingemaakt..
Ben alleen benieuwd naar prestaties tov: pricewatch: Asus Eee PC 1015PN-BLK069S
Het begint al bij een hogere resolutie.. 720p tov 600x1024
Die AMD fusion is wel interessant inderdaad, heb nu al 3 jaar mijn eee pc 1000h en die doet het nog prima. Hopelijk komen er snel 12 inch netbooks met die fusion erin, gelukkig kan ik nog even voort met mijn huidige voordat ik een nieuwe ga kopen.
De 11,6 inch met de krachtigste fusion is er ook al
alleen beetje duur
alleen beetje duur
Op zich niet heel erg duur (wel veel geld ten opzichte van de goedkopere netbooks). Jammer dat deze (volgens de specs in pricewatch) maar een 37Wh (3cells?) accu heeft.bladerash schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:44:
De 11,6 inch met de krachtigste fusion is er ook al
alleen beetje duur
Ik wacht op de asus 1215b.
De Sony Vaio YB gaat enkel 5 uur mee met batterij ook. Niet echt iets wat je zoekt bij een laptop in dit tijdperk.
Weet iemand toevallig ook wanneer wij de DM1Z van HP kunnen verwachten in Nederland? Deze werkt ook met amd's e-350 chip maar de batterij gaat vele uren langer mee.
Weet iemand toevallig ook wanneer wij de DM1Z van HP kunnen verwachten in Nederland? Deze werkt ook met amd's e-350 chip maar de batterij gaat vele uren langer mee.
Is er nu ook een netbook met een atom uit de nieuwe (pineview) reeks met een 9 cels batterij en mat scherm? En dan liefst <300 euri?
Ik koop zo'n ding voor de batterijduur, en dan wil ik wel het beste.. Maar ik word een beetje
van alle modellen
Ik koop zo'n ding voor de batterijduur, en dan wil ik wel het beste.. Maar ik word een beetje
Wat is wijsheid, de C-50 aanschaffen, of komt er binnenkort een Atom die er weer over heen gaat?
Je kan blijven wachten en wachten. Het gerucht gaat dat een nieuwe Atom line-up in april zal worden gelanceerd. De vraag is dan nog hoeverre deze serie gehakt kan maken van AMD Fusion.
In december 2009 stond ik voor dezelfde kwestie; koop ik een MacBook Pro met een Core 2 Duo of wacht ik op de versie met Core i7? Uiteindelijk hakte ik de knoop door en ging ik voor de Core 2 Duo, immers had ik een notebook nodig. Natuurlijk, een Core i7 is een stuk sneller met het renderen van video's maar hoeveel procent van de tijd werk je full load?
Als je nu een netbook of thin-and-light nodig hebt, koop er een. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt, er komt altijd iets beters uit
In december 2009 stond ik voor dezelfde kwestie; koop ik een MacBook Pro met een Core 2 Duo of wacht ik op de versie met Core i7? Uiteindelijk hakte ik de knoop door en ging ik voor de Core 2 Duo, immers had ik een notebook nodig. Natuurlijk, een Core i7 is een stuk sneller met het renderen van video's maar hoeveel procent van de tijd werk je full load?
Als je nu een netbook of thin-and-light nodig hebt, koop er een. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt, er komt altijd iets beters uit
Nadat mijn oude Aspire One met N280 er mee stopte, heb ik nu een Aspire one D255 met de N550 CPU gekocht. Loopt een stuk sneller zeg! Vooral multitasken, video's afspelen en opstarten gaat lekker vlot. Heb de acer troep met windows 7 starter er direct afgemikt en fijn ultimate erop gezet. Merk niet dat het zwaarder is of langzamer zal lopen. Moet enkel nog even een 2gb bankje erin zetten. Verder mis ik wel bluetooth en 3g ten opzichte van mijn 531H, maar dat gebruikte ik toch niet. Hij is 3 weken oud, ongebruikt in de seal, en heb hem voor 200 euro 2ehands gekocht met bon, doos, alles! Prima toch!?
Met het risico een domme vraag te stellen: Kunnen netbooks tegenwoordig eigenlijk HD video afspelen?
En zijn er mensen die zowel Ubuntu als de Netbook editie hebben geprobeert op een kleiner scherm? Ik ben benieuwd of de Netbook editie echt handiger is; wel gemaakt voor kleine schermen, maar voelt ook wat beperkter aan.
Ik heb verder bar weinig gebruikerservaring. Afentoe werk ik op mijn zwaar verouderde Compaq N610c, verder niets portables laptop/netbookerigs. Maar nu zoek ik eigenlijk een netbook om wat meer on the road te werken, met een zo groot mogelijk scherm maar geen laptop. Dat het net zo mooi portable en pseudo-goedkoop is.
Ik zoek:
pricewatch: HP 4320T (LB162AA)
Maar die heeft geen eraser-head.
Deze vind ik mooi en mooi compact/klein:
Wikipedia: File:Sony VAIO P.jpg
Maar de series van deze tijd hebben OOK GEEN ERASERHEAD
Deze lijkt me erg fijn qua laptop zelf:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e (NTS9XNI)
Maar de Athlon NEO MX40 is singlecore, dan erger ik me vast over 2 dagen weer aan de snelheid.
En zijn er mensen die zowel Ubuntu als de Netbook editie hebben geprobeert op een kleiner scherm? Ik ben benieuwd of de Netbook editie echt handiger is; wel gemaakt voor kleine schermen, maar voelt ook wat beperkter aan.
Ik heb verder bar weinig gebruikerservaring. Afentoe werk ik op mijn zwaar verouderde Compaq N610c, verder niets portables laptop/netbookerigs. Maar nu zoek ik eigenlijk een netbook om wat meer on the road te werken, met een zo groot mogelijk scherm maar geen laptop. Dat het net zo mooi portable en pseudo-goedkoop is.
Ik zoek:
- Zo'n groot mogelijk scherm voor een netbook-achtige
- Eraser-head (zeldzaam tegenwoordig of niet!?)
- Linux-compatible (ethernet en videokaart houden daar nog vaak geen rekening mee)
- (Bijvoorkeur ook niet betalen voor een Windowslicentie die ik er toch af gooi)
- SSD!!!1 (De grootste ergernis bij mijn P4m is eeuwig ratelen)
pricewatch: HP 4320T (LB162AA)
Maar die heeft geen eraser-head.
Deze vind ik mooi en mooi compact/klein:
Wikipedia: File:Sony VAIO P.jpg
Maar de series van deze tijd hebben OOK GEEN ERASERHEAD
Deze lijkt me erg fijn qua laptop zelf:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e (NTS9XNI)
Maar de Athlon NEO MX40 is singlecore, dan erger ik me vast over 2 dagen weer aan de snelheid.
[ Voor 56% gewijzigd door Sando op 04-03-2011 13:22 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
SSD zet je er later in, licentie kan lastig worden bij een netbook. Eraser-head, weet ik niet wat je daarmee bedoeld. Maar zelf kijk ik naar deze:
AMD Fusion is het momenteel qua snelheid in netbooks, 11,6" met goede resolutie. Ziet er goed uit!
AMD Fusion is het momenteel qua snelheid in netbooks, 11,6" met goede resolutie. Ziet er goed uit!
Netbooks en HD verschilt heel erg. En wat bedoel je met HD? 720P? 1080P? Flash-video, of MKV oid? Sommige netbooks hebben een Broadcom HD-chip, deze werkt geloof ik niet met YouTube, maar kan het mis hebben.
Die Sony kan in iedergeval 1080P afspelen op een externe monitor op die resolutie.
Een eraserhead is een alternatief voor de trackpad. Met je wijsvinger op dat knopje tussen de G, H en B-toets kan je de muiscursor bedienen zonder je hand te bewegen.
Youtube is voor mij minder interessant, maar dat is volgens mij ook gewoon MP4.
Na wat rondkijken ga ik toch weer twijfelen of ik niet gewoon een gewone laptop koop. Ik dacht dat het verschil kleiner was, maar veel sneller voor de zelfde prijs is stiekem wel aantrekkelijk.
Die Sony ziet er trouwens best mooi uit. Ik wou dat de Lenovo Thinkpad X100e werd uitgerust met die processor!
Ik bedoel toch het liefst 1080P. Ik doe afentoe video-editing. Gewoon thuis, niet op de laptop, maar het zou mooi zijn als ik het resultaat mee kon nemen en laten zien. Zeg maar MP4/MKV dus.MsG schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:04:
En wat bedoel je met HD? 720P? 1080P? Flash-video, of MKV oid? Sommige netbooks hebben een Broadcom HD-chip, deze werkt geloof ik niet met YouTube, maar kan het mis hebben.
Na wat rondkijken ga ik toch weer twijfelen of ik niet gewoon een gewone laptop koop. Ik dacht dat het verschil kleiner was, maar veel sneller voor de zelfde prijs is stiekem wel aantrekkelijk.
Die Sony ziet er trouwens best mooi uit. Ik wou dat de Lenovo Thinkpad X100e werd uitgerust met die processor!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Lenovo X120e heeft de E-350 maar is (nog) niet leverbaar in NL...Sando schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:16:
Van de netbookjes moet je voor 1080P dacht ik een Ion2 chipset of Fusion van AMD hebben,anders gaat het toch haperen en zeker op Youtube.
Lastig tegenwoordig, het uitkiezen van een netbook. Toen ik anderhalf jaar geleden mijn Samsung netbook (ik geloof de NC10) kocht was de markt nog veel kleiner!
Ik ben nu op zoek naar een netbook voor mijn vriendin, die enigszins als vervanging kan dienen voor haar laptop, die niet mobiel meer is (omklappend scherm en kapotte accu).
De eisen:
- Robuust (ze studeert in Singapore en maakt nogal eens een tripje onder niet ideale omstandigheden, bovendien is ze niet zo heel voorzichtig met dat soort spul...)
- Mat scherm (ze is knap vind ik maar hoeft zichzelf niet de hele tijd te bekijken in haar scherm)
- Een prijs van max zo'n 300 euro
- Enigszins bij de tijd wat betreft cpu en geheugen (wil er misschien een 2 gig reepje inzetten ipv de standaard 1 gig, dan is DDR3 denk ik goedkoper om bij te kopen), hoewel ze voor rekenkracht voor haar studie nog terug kan vallen op een vaste PC of haar laptop.
- Draagbaar (maar dat zijn de meeste netbooks wel natuurlijk...)
- Bij voorkeur Windows 7
Wat niet zo belangrijk is:
- HDMI aansluiting (als er maar wel een vga aansluiting op zit, heeft haar TV ook)
- Grote harde schijf (ze is niet iemand die graag honderd films op haar laptop heeft staan, 160 gig is meer dan voldoende)
- Extra connectiviteit als bluetooth, doet ze toch niets mee
- Mogelijkheid om HD af te spelen (zelf ziet ze het verschil toch niet echt en het interesseert dr al helemaal geen kont, als ze maar uitzending gemist kan kijken en een serie of een filmpje op het scherm zelf).
Vanwege mijn goede ervaringen met mijn Samsung ben ik geneigd te gaan voor een Samsung NF110-A02, die voldoet wel aan de meeste eisen en heeft volgens mij ook een mat scherm. Jammer van de pianolakcover.
Iemand nog andere suggesties?
Ik ben nu op zoek naar een netbook voor mijn vriendin, die enigszins als vervanging kan dienen voor haar laptop, die niet mobiel meer is (omklappend scherm en kapotte accu).
De eisen:
- Robuust (ze studeert in Singapore en maakt nogal eens een tripje onder niet ideale omstandigheden, bovendien is ze niet zo heel voorzichtig met dat soort spul...)
- Mat scherm (ze is knap vind ik maar hoeft zichzelf niet de hele tijd te bekijken in haar scherm)
- Een prijs van max zo'n 300 euro
- Enigszins bij de tijd wat betreft cpu en geheugen (wil er misschien een 2 gig reepje inzetten ipv de standaard 1 gig, dan is DDR3 denk ik goedkoper om bij te kopen), hoewel ze voor rekenkracht voor haar studie nog terug kan vallen op een vaste PC of haar laptop.
- Draagbaar (maar dat zijn de meeste netbooks wel natuurlijk...)
- Bij voorkeur Windows 7
Wat niet zo belangrijk is:
- HDMI aansluiting (als er maar wel een vga aansluiting op zit, heeft haar TV ook)
- Grote harde schijf (ze is niet iemand die graag honderd films op haar laptop heeft staan, 160 gig is meer dan voldoende)
- Extra connectiviteit als bluetooth, doet ze toch niets mee
- Mogelijkheid om HD af te spelen (zelf ziet ze het verschil toch niet echt en het interesseert dr al helemaal geen kont, als ze maar uitzending gemist kan kijken en een serie of een filmpje op het scherm zelf).
Vanwege mijn goede ervaringen met mijn Samsung ben ik geneigd te gaan voor een Samsung NF110-A02, die voldoet wel aan de meeste eisen en heeft volgens mij ook een mat scherm. Jammer van de pianolakcover.
Iemand nog andere suggesties?
[ Voor 6% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 09-03-2011 11:08 . Reden: toevoeging ]
wil hier graaf ff posten dat ik net PB netbook heb aangeschaft type DOT SE.
Starter W7 heb ik geüpgraded naar Ultimated en prestatie index is verbeterd van 2.0 naar 2.4 zie pics.
Ik overweeg 2GB ram te plaatsen.
Ook nog een vraagje over mijn Hauppage WinTV-HVR:
Hou krijg je encryptie kanalen zichtbaar?
Media center geeft foutmeldingen waar ik nog mee bezig ben.
Iemand ervaringen daarmee in combinatie met netbook?

En de driver van Hauppage
Starter W7 heb ik geüpgraded naar Ultimated en prestatie index is verbeterd van 2.0 naar 2.4 zie pics.
Ik overweeg 2GB ram te plaatsen.
Ook nog een vraagje over mijn Hauppage WinTV-HVR:
Hou krijg je encryptie kanalen zichtbaar?
Media center geeft foutmeldingen waar ik nog mee bezig ben.
Iemand ervaringen daarmee in combinatie met netbook?

En de driver van Hauppage

Door een stom foutje heb ik nu geen W7 meer maar wel Ubuntu 11.4 en het bevalt eigenlijk prima.wagenveld schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:59:
Net een Dell Mini 10 binnen, ook met W7 Starter. Vond het erg traag, reactietijd en veel laden. Op zich ook niet raar met 1GB geheugen. Dus Ubuntu Netbook op een USB stick (erg makkelijk: http://www.pendrivelinux....9-10-live-usb-in-windows/)
Installatie was zo klaar, even geupdate op t bedrade netwerk en het enige wat ik handmatig moest doen was de draadloze kaart: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx
Verder werkt alles gelijk, webcam, microfoon etc. Alle logische applicaties zijn voorgeinstalleerd (Firefox, chat app, Openoffice). Opstart tijd is een fractie van wat W7 was en shutdown in minder dan 5 seconden, ideaal. Sleep en hibernate functioneren ook prima.
Al met al een aanrader!
Update:
Beetje slapend topic helaas maar ik heb W7 weer aan de praat en heb ik naast Ubuntu geinstaleerd.
Meestal heb ik Ubuntu runnen.
Ga denk ik nog wel upgraden naar 2GB en heb een handleiding gevonden voor mijn netbook.
Beetje slapend topic helaas maar ik heb W7 weer aan de praat en heb ik naast Ubuntu geinstaleerd.
Meestal heb ik Ubuntu runnen.
Ga denk ik nog wel upgraden naar 2GB en heb een handleiding gevonden voor mijn netbook.