motabeatz.com
Bij mijn HP mini 210 modelletje steekt ie wel uit. Vind ik op zich geen probleem want hij staat daardoor een beetje schuin wat normaal is voor toetsenborden en de ruimte onder de computer komt ook de koeling ten goede.
Enige geringe minpuntje vond ik dat die 110 bij BCC standaard blijkbaar geen Bluetooth heeft maar dat is simpel te corrigeren met zo'n mini dongletje als je het nodig hebt.
Nog een tip voor alle 10 inch netbookbezitters. Ik kan dit netbooktasje van Trust bij Bol.com van harte aanbevelen. Gunstig geprijsd, je kunt in het voorvak enkele accessoires kwijt (muisje en voeding) en de ritsen lopen helemaal tot aan de 'rug' zodat je de bovenkant helemaal open kunt klappen en het netbookje desnoods op je schoot in de tas kunt laten liggen tijdens gebruik. Door die ruwe tas glijdt ie dan niet weg. Met schouderband.
Heeft ook zeer positieve customer reviews op Amazon.com.
10.1" LED TFT-Scherm
Intel® Atom™ N455 Processor 1.66 GHz
1024 MB (1x 1024 MB) Geheugen
250 GB S-ATA 5400 rpm Harde schijf
Intel® Graphics Media Accelerator 3150
10/100 Mbps Netwerkkaart
802.11 b/g/n Netwerkkaart
VGA Webcam
SD/MMCKaartlezer
6 Cell Accu
Windows® 7 Starter
Onboard Geluidskaart
Deze is nu dit weekend in de aanbieding bij Komplett voor € 185,25
Is dit wat in vergelijking met de Asus EEE?
Anoniem: 394148
Bij voorbaat dank
@sickslick: Dit is een netbook/nettop topic. Wat jij wilt is een krachtige laptop.
Anoniem: 394148
gekocht vanwege de accuduur (al heb ik niet de illusie dat deze 9,5 uur mee gaat) gecombineerd met de goedkope prijs.
480p draait prima.
De accu zat voor 35% vol en heb er nu al twee uur mee zitten spelen/installeren e.d.
Ik kreeg net de 10% melding.
[ Voor 47% gewijzigd door Gutteguttegut op 28-01-2011 18:06 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
heb er nu 2 gig in zitten, maar tot nu toe (half uurtje) nog geen denderend verschil gemerkt, maar heb dan ook geen zware programma's draaien .Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:42:
@Ted038 en boekenbon
Hebben jullie het geheugen al geupgrade?
Zo ja wat is de ervaring nu met Windows 7?
Meen je niet...Ted038 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:54:
[...]
heb er nu 2 gig in zitten, maar tot nu toe (half uurtje) nog geen denderend verschil gemerkt, maar heb dan ook geen zware programma's draaien .
Win7 loopt niet lekkerder met de 2GB strip?
niet dat ik merk, maar ga niet 2 x zelfde typenboekenbon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:13:
[...]
Meen je niet...
Win7 loopt niet lekkerder met de 2GB strip?
ik ben er erg tevreden over. de laptop heeft vandaag 6 uur aangestaan met installeren/optimaliseren, wifi continue open etc en ik heb nog 10% accu.groggy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:04:
vandaag binnen gekregen Netbook HP 10,1" Mini 110-3101SD
gekocht vanwege de accuduur (al heb ik niet de illusie dat deze 9,5 uur mee gaat) gecombineerd met de goedkope prijs.
Anoniem: 233039
Wat zijn jullie ervaringen qua toetsenbord met deze, en andere, netbooks? Ik weet natuurlijk dat grotere modellen waarschijnlijk beter 'typen', maar ze wil zo'n klein model hebben.
Hier kan ik wel antwoord op gaan geven maar daar heb je helemaal niets aan.Anoniem: 233039 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:29:
Ik ben voor mijn vrouw op zoek naar zo'n netboekje. Wat zij belangrijk vindt, behalve de kleur, is de toetsaanslag. Ze kan blind typen, en snel ook (ik kan ook wel blind typen, maar dan kan niemand het lezen), maar dan moet ze wel een 'goed gevoel' met het toetsenbord hebben. Nu hebben we vanmiddag de Acer Aspire One D255-2DQWS bekeken, met een paar andere merken en types, en die beviel haar wel. Nu las ik zojuist hier iets over de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd, qua prestaties goed vergelijkbaar, maar een stuk goedkoper. En dat bevalt mij wel.
Wat zijn jullie ervaringen qua toetsenbord met deze, en andere, netbooks? Ik weet natuurlijk dat grotere modellen waarschijnlijk beter 'typen', maar ze wil zo'n klein model hebben.
Gelukkig word de HP op veel plaatsen verkocht dus kun je hm op veel plaatsen proberen en dat is het enige wat ik je kan aanraden.
Maar...mijn ervaring is positief, ik kan helaas niet blind typen...
en wat valt er te merken in de praktijk tussen de Atom N455 tov de N450?
[ Voor 14% gewijzigd door Sj44kie op 30-01-2011 11:43 ]
welke HP Mini 110,er zijn verschillende uitvoeringen, wat ook gelijk verschil verklaartSj44kie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:40:
ik zit er ook ernstig aan te denken de HP Mini 110 te bestellen, maar vroeg mij af welk geheugen er nu precies in zit? Bij pricewatch wordt vermeld dat er DDR2 in zit, bij Komplett & Dunnet DDR3. Weet iemand dit zeker?
en wat valt er te merken in de praktijk tussen de Atom N455 tov de N450?
Zo staan er wel10 HP Mini 110's in de pricewatch ...
Heb je de juiste uitvoering, kijk dan op de hp site voor (bevestiging van) de juiste informatie
[ Voor 13% gewijzigd door Ted038 op 30-01-2011 12:20 ]
Vertelt o.a. ook dat het toetsenbord 92% van de grootte heeft van een standaard toetsenbord. Voor blindtypers is er dus een kleine aanpassing vereist aan het iets geringere formaat.
ik had dus inderdaad bij 2 verschillende 110 mini's gekeken oopsTed038 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:17:
[...]
welke HP Mini 110,er zijn verschillende uitvoeringen, wat ook gelijk verschil verklaart![]()
Zo staan er wel10 HP Mini 110's in de pricewatch ...
Heb je de juiste uitvoering, kijk dan op de hp site voor (bevestiging van) de juiste informatie

Prijs/prestatie zeer tevreden mee, dat voor 192,44 euro....
Windows 7 eraf, ubuntu erop, loopt eigenlijk prima moet ik zeggen.... De hele tablet hype ga ik denk ik niet snappen, heb er een weekje mee gespeeld maar ik heb liever een netbook. Dat is toch echt wel een heel stuk handiger dan een 8 ich tablet.
Case Logic heeft er een paar wat in de buurt komt, maar vind het handvat niet echt er bij passen:

Iemand misschien een betere suggestie?
motabeatz.com

Case Logic PLS-210
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Ik kreeg bij een netbook die case logic koffer met handvat. Opzich wel prima, alleen wat groot inderdaad.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een laptop verplicht is in mijn tweede schooljaar. Nu zijn onlangs de Sandy Bridge CPU's uitgekomen en dacht ik een mooie laptop te kunnen kopen. Echter zie ik nog geen modellen waarbij de SB CPU's inzitten, klopt dat? En wat gaan de laptops met een SB CPU ongeveer kosten?
Mijn budget is ongeveer €600,- en zal voornamelijk gebruikt worden voor VMWare.
EDIT: excuses, zie dat mijn post in het verkeerde topic staat.
[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 31-01-2011 12:57 ]
Die ziet er inderdaad al beter uit dan die ik had gepost. Weet alleen niet of een adapter in dat zijvakje past. Uit dit filmpje blijkt dat het niet gaat passen namelijk, maar wel voor een usb stick

YouTube: Case Logic Ultraportable Netbook Sleeve.mpg
motabeatz.com
Volgens het filmpje gaat dat inderdaad niet lukkenNickySantoro schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:59:
@Matsie
Die ziet er inderdaad al beter uit dan die ik had gepost. Weet alleen niet of een adapter in dat zijvakje past. Uit dit filmpje blijkt dat het niet gaat passen namelijk, maar wel voor een usb stick![]()
YouTube: Case Logic Ultraportable Netbook Sleeve.mpg
wellicht dat ze er vanuit gaan, omdat het een sleeve is, dat deze nog in een grotere tas wordt gestopt oid. Zo niet is jouw optie misschien wel de beste. En anders knip je die handvatten er toch af?
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Op de vorige pagina heb ik nog een tip voor een 10 inch netbooktasje gegeven.
Ehm, dat heb ik ook gedaan en je refereert hier naar een notebooktas terwijl ik aangaf dat ik naar sleeve (hoes) op zoek benCaptJackSparrow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:45:
Het is een goede gewoonte om als je informatie over het onderwerp van een topic zoekt op zijn minst de laatste paar pagina's van zo'n topic door te lezen voordat je er in gaat posten.
Op de vorige pagina heb ik nog een tip voor een 10 inch netbooktasje gegeven.
motabeatz.com
Ik vroeg mij af of deze netbook:kosz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:16:
Afgelopen vrijdag bij BCC de Hp 10,1" Mini 110-3101Sd gekocht, naar aanleiding van de verkoop van mn tablet, Herotab 816.
Prijs/prestatie zeer tevreden mee, dat voor 192,44 euro....
Windows 7 eraf, ubuntu erop, loopt eigenlijk prima moet ik zeggen.... De hele tablet hype ga ik denk ik niet snappen, heb er een weekje mee gespeeld maar ik heb liever een netbook. Dat is toch echt wel een heel stuk handiger dan een 8 ich tablet.
A) een uitstekende accu heeft met 6 cells? Of is hij gewoon mooi plat (want tegenwoordig kan je niet meer op afbeeldingen op het internet afgaan, vaak genoeg gehad dat je dan met de stock accu een of ander raar uitsteeksel hebt).
En hoe heb je'm mogen meenemen voor dat actie tarief?
A) 6 cells accu, aan 1 stuk 6-7 uur op gerommeld, nog steeds niet leegCT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:11:
[...]
Ik vroeg mij af of deze netbook:
A) een uitstekende accu heeft met 6 cells? Of is hij gewoon mooi plat (want tegenwoordig kan je niet meer op afbeeldingen op het internet afgaan, vaak genoeg gehad dat je dan met de stock accu een of ander raar uitsteeksel hebt).
windows 7 starter erbij krijgt zodat je het 'vers' kan herinstalleren?
En hoe heb je'm mogen meenemen voor dat actie tarief?
De accu steekt miet uit, en plat, tje het is geen airbook maar het is geen lomp ding vind ik
Tja, BCC adverteerde ermee op hun website voor 192,44 in de winkel voor 229... ff op gewezen en afrekenen maar
Ja misschien een cdtje, maar als de licentie erbij zit dan verzin ik zelf wel ietskosz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:49:
[...]
B ) Er staat een herstel partitie op met win7. los erbij, hoe had je dat willen zien ? een bootable usn stck met win7 ?
Ah vandaar, ik zie helaas het bedrag niet meer op de siteTja, BCC adverteerde ermee op hun website voor 192,44 in de winkel voor 229... ff op gewezen en afrekenen maar
Daar overigens ook een vraagje over, werkt de netbook versie van ubuntu hier op? Want die heeft geloofik 3d accel. nodig voor die taskbar en dat doet niet elke netbook?kosz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:01:
PS win7 gelijk gedumpt en Ubuntu erop, wat een wereld van verschil, past beter bij de performance van een netbook met een atom 455
Als je desktop versie gebruikt geef ik je wel als tip om de taskbar auto-hide te zetten, anders heb je met sommige schermen net iets te kort aan de 1024x600
PS na install eerst een system update draaien wired, want de wireless hardware wordt niet herkend in de 10.10 versie out-of-the-box
[ Voor 15% gewijzigd door kosz op 01-02-2011 14:20 ]
Ik heb alvast een gestripte XP versie met SP3 binnen gehaald. Misschien wel handig voor de mensen die gelijk XP erop willen hebben: -knip geen warez graag-
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-02-2011 22:02 ]
motabeatz.com
kan iemand mij vertellen of alle noodzakelijke drivers met de installatie van win xp aanwezig zijn?
over de bovenstaande post heen gelezen tnx!
[ Voor 15% gewijzigd door Sj44kie op 01-02-2011 14:33 ]
Nu nog ff zien hoelang ie het doet op de accu.....
Benchmarks van de C-50 laten wel leuke cijfers zien.
Zowel N450 en N550 worden ingemaakt..
Ben alleen benieuwd naar prestaties tov: pricewatch: Asus Eee PC 1015PN-BLK069S
Het begint al bij een hogere resolutie.. 720p tov 600x1024
pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S
alleen beetje duur
Op zich niet heel erg duur (wel veel geld ten opzichte van de goedkopere netbooks). Jammer dat deze (volgens de specs in pricewatch) maar een 37Wh (3cells?) accu heeft.bladerash schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:44:
De 11,6 inch met de krachtigste fusion is er ook al
alleen beetje duur
Ik wacht op de asus 1215b.
Weet iemand toevallig ook wanneer wij de DM1Z van HP kunnen verwachten in Nederland? Deze werkt ook met amd's e-350 chip maar de batterij gaat vele uren langer mee.
Ik koop zo'n ding voor de batterijduur, en dan wil ik wel het beste.. Maar ik word een beetje
In december 2009 stond ik voor dezelfde kwestie; koop ik een MacBook Pro met een Core 2 Duo of wacht ik op de versie met Core i7? Uiteindelijk hakte ik de knoop door en ging ik voor de Core 2 Duo, immers had ik een notebook nodig. Natuurlijk, een Core i7 is een stuk sneller met het renderen van video's maar hoeveel procent van de tijd werk je full load?
Als je nu een netbook of thin-and-light nodig hebt, koop er een. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt, er komt altijd iets beters uit
En zijn er mensen die zowel Ubuntu als de Netbook editie hebben geprobeert op een kleiner scherm? Ik ben benieuwd of de Netbook editie echt handiger is; wel gemaakt voor kleine schermen, maar voelt ook wat beperkter aan.
Ik heb verder bar weinig gebruikerservaring. Afentoe werk ik op mijn zwaar verouderde Compaq N610c, verder niets portables laptop/netbookerigs. Maar nu zoek ik eigenlijk een netbook om wat meer on the road te werken, met een zo groot mogelijk scherm maar geen laptop. Dat het net zo mooi portable en pseudo-goedkoop is.
Ik zoek:
- Zo'n groot mogelijk scherm voor een netbook-achtige
- Eraser-head (zeldzaam tegenwoordig of niet!?)
- Linux-compatible (ethernet en videokaart houden daar nog vaak geen rekening mee)
- (Bijvoorkeur ook niet betalen voor een Windowslicentie die ik er toch af gooi)
- SSD!!!1 (De grootste ergernis bij mijn P4m is eeuwig ratelen)
pricewatch: HP 4320T (LB162AA)
Maar die heeft geen eraser-head.
Deze vind ik mooi en mooi compact/klein:
Wikipedia: File:Sony VAIO P.jpg
Maar de series van deze tijd hebben OOK GEEN ERASERHEAD
Deze lijkt me erg fijn qua laptop zelf:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e (NTS9XNI)
Maar de Athlon NEO MX40 is singlecore, dan erger ik me vast over 2 dagen weer aan de snelheid.
[ Voor 56% gewijzigd door Sando op 04-03-2011 13:22 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
AMD Fusion is het momenteel qua snelheid in netbooks, 11,6" met goede resolutie. Ziet er goed uit!
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik bedoel toch het liefst 1080P. Ik doe afentoe video-editing. Gewoon thuis, niet op de laptop, maar het zou mooi zijn als ik het resultaat mee kon nemen en laten zien. Zeg maar MP4/MKV dus.MsG schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:04:
En wat bedoel je met HD? 720P? 1080P? Flash-video, of MKV oid? Sommige netbooks hebben een Broadcom HD-chip, deze werkt geloof ik niet met YouTube, maar kan het mis hebben.
Na wat rondkijken ga ik toch weer twijfelen of ik niet gewoon een gewone laptop koop. Ik dacht dat het verschil kleiner was, maar veel sneller voor de zelfde prijs is stiekem wel aantrekkelijk.
Die Sony ziet er trouwens best mooi uit. Ik wou dat de Lenovo Thinkpad X100e werd uitgerust met die processor!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Lenovo X120e heeft de E-350 maar is (nog) niet leverbaar in NL...Sando schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:16:
Die Sony ziet er trouwens best mooi uit. Ik wou dat de Lenovo Thinkpad X100e werd uitgerust met die processor!
Van de netbookjes moet je voor 1080P dacht ik een Ion2 chipset of Fusion van AMD hebben,anders gaat het toch haperen en zeker op Youtube.
Ik ben nu op zoek naar een netbook voor mijn vriendin, die enigszins als vervanging kan dienen voor haar laptop, die niet mobiel meer is (omklappend scherm en kapotte accu).
De eisen:
- Robuust (ze studeert in Singapore en maakt nogal eens een tripje onder niet ideale omstandigheden, bovendien is ze niet zo heel voorzichtig met dat soort spul...)
- Mat scherm (ze is knap vind ik maar hoeft zichzelf niet de hele tijd te bekijken in haar scherm)
- Een prijs van max zo'n 300 euro
- Enigszins bij de tijd wat betreft cpu en geheugen (wil er misschien een 2 gig reepje inzetten ipv de standaard 1 gig, dan is DDR3 denk ik goedkoper om bij te kopen), hoewel ze voor rekenkracht voor haar studie nog terug kan vallen op een vaste PC of haar laptop.
- Draagbaar (maar dat zijn de meeste netbooks wel natuurlijk...)
- Bij voorkeur Windows 7
Wat niet zo belangrijk is:
- HDMI aansluiting (als er maar wel een vga aansluiting op zit, heeft haar TV ook)
- Grote harde schijf (ze is niet iemand die graag honderd films op haar laptop heeft staan, 160 gig is meer dan voldoende)
- Extra connectiviteit als bluetooth, doet ze toch niets mee
- Mogelijkheid om HD af te spelen (zelf ziet ze het verschil toch niet echt en het interesseert dr al helemaal geen kont, als ze maar uitzending gemist kan kijken en een serie of een filmpje op het scherm zelf).
Vanwege mijn goede ervaringen met mijn Samsung ben ik geneigd te gaan voor een Samsung NF110-A02, die voldoet wel aan de meeste eisen en heeft volgens mij ook een mat scherm. Jammer van de pianolakcover.
Iemand nog andere suggesties?
[ Voor 6% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 09-03-2011 11:08 . Reden: toevoeging ]
Starter W7 heb ik geüpgraded naar Ultimated en prestatie index is verbeterd van 2.0 naar 2.4 zie pics.
Ik overweeg 2GB ram te plaatsen.
Ook nog een vraagje over mijn Hauppage WinTV-HVR:
Hou krijg je encryptie kanalen zichtbaar?
Media center geeft foutmeldingen waar ik nog mee bezig ben.
Iemand ervaringen daarmee in combinatie met netbook?

En de driver van Hauppage

Door een stom foutje heb ik nu geen W7 meer maar wel Ubuntu 11.4 en het bevalt eigenlijk prima.wagenveld schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:59:
Net een Dell Mini 10 binnen, ook met W7 Starter. Vond het erg traag, reactietijd en veel laden. Op zich ook niet raar met 1GB geheugen. Dus Ubuntu Netbook op een USB stick (erg makkelijk: http://www.pendrivelinux....9-10-live-usb-in-windows/)
Installatie was zo klaar, even geupdate op t bedrade netwerk en het enige wat ik handmatig moest doen was de draadloze kaart: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx
Verder werkt alles gelijk, webcam, microfoon etc. Alle logische applicaties zijn voorgeinstalleerd (Firefox, chat app, Openoffice). Opstart tijd is een fractie van wat W7 was en shutdown in minder dan 5 seconden, ideaal. Sleep en hibernate functioneren ook prima.
Al met al een aanrader!
Beetje slapend topic helaas maar ik heb W7 weer aan de praat en heb ik naast Ubuntu geinstaleerd.
Meestal heb ik Ubuntu runnen.
Ga denk ik nog wel upgraden naar 2GB en heb een handleiding gevonden voor mijn netbook.
http://www.bobshop.nl/nl/...Packard Bell DOT SE-750NL.
Voor €179,- inclusief verzenden.
Nu zit dat ding helemaal afgeladen vol met HP-software die ik er eigenlijk gewoon af wil hebben.
Hoe zorg ik nu dat ik Windows 7 mbv een USB-stick opnieuw kan installeren en zelf die laptop kan inrichten?
Ik doe het juist altijd bij elke laptop omdat het juist erg lekker en snel werkt, dat zijn er sowieso tientallen geweest. Gewoon direct alles van de HD gooien en ook de nutteloze recovery partitie die ook alleen maar uimte kost.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
The Mask, zou je eens willen uitleggen hoe je dan te werk gaat?-The_Mask- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 02:09:
Hoe bedoel je werkt niet lekker?
Ik doe het juist altijd bij elke laptop omdat het juist erg lekker en snel werkt, dat zijn er sowieso tientallen geweest. Gewoon direct alles van de HD gooien en ook de nutteloze recovery partitie die ook alleen maar uimte kost.
1 Formatteer de usb stick naar ntfs.ExTaxi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:33:
[...]
The Mask, zou je eens willen uitleggen hoe je dan te werk gaat?
2 Start CMD in admin modus.
3 Ga naar de windows 7 dvd.
4 Ga naar de map boot.
5 Typ: bootsect /nt 60 [letter van usb drive:]
6 Kopieer gehele Windows 7 cd naar USB
7 Start de laptop vanaf usb.
Anoniem: 416562
Iemand suggesties? alvast bedankt.
Heb je zelf al in de Pricewatch gekeken? Zo ja wat heb je gevonden?Anoniem: 416562 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:53:
Ik begin in September met een nieuwe opleiding, en heb daarvoor een nieuwe laptop nodig die ik eventueel mee kan nemen zonder te veel gedoe. De vereisten zijn dat ik er Photoshop en Illustrator op kan draaien, en dat ie niet al te groot/zwaar is. Ergens tussen de 300-500 euro zou ideaal zijn.
Iemand suggesties? alvast bedankt.
ik begin in september aan mijn tweede jaar aan de universiteit, en ik dacht er aan om een netbook te kopen voor het maken van aantekeningen, spreadsheets, presentaties (MS Office) en misschien wat multi-media.
Nu is mijn budget zo rond de 600 euro en wil ik minstens 2 GB ram en een scherm van tussen de 11 en 12 inch. Kleiner vind ik te klein om lekker te werken en groter te groot om makkelijk in mijn tas te passen.
Zelf zat ik te denken aan de Asus EEE PC 1215b. Maar zijn er andere netbooks die beter presteren in de zelfde prijs klasse? En wat is een goede leverancier hiervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door The Guy op 26-07-2011 18:09 ]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Het enige wat ik dan jammer vind is dat er geen USB 3.0 op zit en het design is een beetje flauw
Daar staat dan wel weer tegenover dat 4GB ram toch wat beter werkt met Win 7 Home premium dan de 2GB waar de Asus mee wordt geleverd.
Dat, en ik merk dat de Asus 1215B op het moment moeilijk te vinden is.
[ Voor 10% gewijzigd door The Guy op 27-07-2011 09:28 ]
Anoniem: 358820
Anoniem: 417263
Ik zit al een tijdje een en ander te lezen, maar ik heb maar besloten me te registreren en advies te vragen.
Ik ga over 2 maanden een jaartje op reis en wil daarbij eigenlijk een netbookje meenemen. Ik heb er alleen totaal geen verstand van. Ik had hiervoor tussen de 180 en 300 euro begroot, maar wil natuurlijk zo laag mogelijk blijven
Eigenlijk wil ik hem alleen gebruiken voor het opslaan van media (films/series, muziek en fotobestanden) en om te internetten. Verder hoef ik er niet veel mee te doen.
Hebben jullie wellicht advies wat een redelijk goedkope netbook is?
Bedankt
-niet te duur, dus tot €200 (ga 3e wereld reizen en best kan dat hij gejat wordt)
-scherm niet groter dan 10.1" (liever kleiner, maar dat is echt de vorige generatie met korte accuduur)
-250GB schijf (foto's! en muziek mee)
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu
-mat scherm (vaak slechte lichtomstandigheden en anders snel last van spiegelen)
-accuduur 6-8 uur (daarom ook 6 cells accu)
-zwart (saaie kleur, valt minder snel op)
Verder:
-let ook op de grootte en 't gewicht van je adapter, die moet je immers ook meenemen
-beetje robuust is ook fijn natuurlijk
-let op de vorm (plat vs shell) en hoeveel de accu uitsteekt
-dual of single core maakt voor mij niet zo uit.
-vaak zit er 1GB geheugen in, vervang deze door 2GB
-doorgaans staat er windows 7 starter op. Prima, maar wis alle meegeleverde zooi die er ook op staat of doe een nieuwe installatie
[ Voor 9% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 18-08-2011 16:08 ]
En had je al iets gevonden?kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:07:
Ik zelf zit ook te kijken naar een netbook om dezelfde reden (over 2 maanden een jaar op reis). Maar ik ben er nog niet uit. Er zit overigens ook niet veel verschil tussen de netbooks. Een paar dingen die voor mij wel vereist zijn ivm 't reizen:
-niet te duur, dus tot €200 (ga 3e wereld reizen en best kan dat hij gejat wordt)
-scherm niet groter dan 10.1" (liever kleiner, maar dat is echt de vorige generatie met korte accuduur)
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu
-mat scherm (vaak slechte lichtomstandigheden en anders snel last van spiegelen)
Verder:
-let ook op de grootte en 't gewicht van je adapter, die moet je immers ook meenemen
-doorgaans staat er windows 7 starter op. Prima, maar wis alle meegeleverde zooi die er ook op staat of doe een nieuwe installatie
Een ASUS Eee PC 1015BX (€244) misschien? Lijkt me best een leuke netbook voor het geld! Door de AMD C-50 APU kun je er veel meer mee dan met een Atom-gebaseerd systeem. Een mat scherm zal hoe dan ook moeilijk worden in dit segment.kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:07:
Ik zelf zit ook te kijken naar een netbook om dezelfde reden (over 2 maanden een jaar op reis). Maar ik ben er nog niet uit. Er zit overigens ook niet veel verschil tussen de netbooks. Een paar dingen die voor mij wel vereist zijn ivm 't reizen:
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu
Verder:
Volgens mij heeft 1 van de goedkoopste in de pricewatch juist een mat scherm....AntonH schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:56:
[...]
Een ASUS Eee PC 1015BX (€244) misschien? Lijkt me best een leuke netbook voor het geld! Door de AMD C-50 APU kun je er veel meer mee dan met een Atom-gebaseerd systeem. Een mat scherm zal hoe dan ook moeilijk worden in dit segment.
[ Voor 83% gewijzigd door DaMarcus op 19-08-2011 07:58 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mijn colleges beginnen spoedig weer dus het begon een beetje te kriebelen om toch echt nu een netbook te kopen. En aangezien ik de Asus 1215B nog steeds nergens heb gevonden, dacht ik aan de HP dm1-3125 of 3200.
Stond op het punt em vandaag te halen, maar toen zag ik dat alleen win 7 32bit op geïnstalleerd zit. Dan is die 4 GB aan RAM die er in zit vrij zinloos, of niet? Desnoods kan ik er een verse win 7 64bit installatie op gooien, maar ik pirate liever geen OS en ben niet bereid om een nieuwe win 7 licentie te kopen.
Adviezen?
HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
Bijna dezelfde specs (iets nieuwere cpu) maar wel 50 euro goedkoper..Tweekeraar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:51:
Ben van plan een minilaptop te kopen en wil graag weten of dit iets is. Het is natuurlijk niet veel en de prijs is ook laag (250) maar iemand tips?
HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: Packard Bell dot SE-750NL
Thanks, maar als ik de reviews en reacties lees, lijkt dit apparaat heel traag? Of is het wel te doen voor basic browsen en office-gebruik? Denk hierbij aan Word, Powerpoint en Excel. Geen Access of iets.Gutteguttegut schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:40:
[...]
Bijna dezelfde specs (iets nieuwere cpu) maar wel 50 euro goedkoper..
pricewatch: Packard Bell dot SE-750NL
de asus 1215b is sinds vorige week verkrijgbaar bij de mediamarkt. 379 euro. net in utrecht nog een aantal op voorraad.The Guy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:22:
Ben ik weer.
Mijn colleges beginnen spoedig weer dus het begon een beetje te kriebelen om toch echt nu een netbook te kopen. En aangezien ik de Asus 1215B nog steeds nergens heb gevonden, dacht ik aan de HP dm1-3125 of 3200.
Stond op het punt em vandaag te halen, maar toen zag ik dat alleen win 7 32bit op geïnstalleerd zit. Dan is die 4 GB aan RAM die er in zit vrij zinloos, of niet? Desnoods kan ik er een verse win 7 64bit installatie op gooien, maar ik pirate liever geen OS en ben niet bereid om een nieuwe win 7 licentie te kopen.
Adviezen?
Net van de telefoon met Mediamarkt Utrecht en een gereserveerd.
En nog net op tijd, terwijl ik in de wacht stond werd er nog 1 van de 4 die ze hadden verkocht.
Ze zijn er wel hoor met mat scherm. Maar de 1015BX-BLK040S vind ik er best uitzien en met 1.2kg ook goed licht. Review: http://nl.hardware.info/r...s-1015bx-review-conclusieGutteguttegut schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:14:
[...]
Volgens mij heeft 1 van de goedkoopste in de pricewatch juist een mat scherm....
Ik denk dat ik nog even kijk of de prijs wat gaat zakken komende maand en dan best kans dat ik voor deze ga.
Nu zit ik erg te twijvelen tussen de c-60 of om toch mijn portemonnee echt open te trekken en voor een e-450 te gaan.
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, word etc etc. En met name als ik niet thuis ben.
Ik heb thuis een goeie desktop staan die het zwaardere werk zit en waar ik voornamelijk ook aan zal werken.
Het enige wat mij leuk lijkt is om de nieuwe football manager te draaien. Maar misschien is dit sowieso teveel verwacht van zo'n apparaatje. De oude draait overigens wel op netbooks, met een aangepast skin.
Soms eens een filmpje draaien of serie is ook leuk (je meot wat doen in de trein), maar dat zal met deze apparaten niet zo'n groot probleem zijn.
Denken jullie dat FM gaat lukken op de e-450? Of kan ik dat idee in de prullenbak gooien en beter voor de goedkopere C-60 gaan?
Of kan ik sowieso beter voor de e-450 gaan omdat deze wat toekomst bestendiger is?
Ik haalde zojuist m'n netbook (HP DM1-3200sd) uit m'n sleeve, de fan was gigantisch hard aan het draaien (dus ik hoorde 'm) en hij is gloeiend heet.... Ik kreeg een melding te zien dat de hp support bios ontbreekt. Kan niet anders dan dat dit te maken heeft met het feit dat ik de hdd vervangen heb door een crucial M4 ssd, waarbij ik dus ook weer een clean install heb gedaan van Win7 x64.
Blijft vreemd; toen ik hem na afloop van college afsloot, wat altijd ubersnel gaat door die ssd, was ie ook echt afgesloten. Volgens mij is m'n netbook nu beschadigd. Durf hem nu nog niet op te starten, laat hem ff helemaal afkoelen. De combo DM1 + crucial M4 heeft het eigenlijk de afgelopen maand perfect gedaan... Heeft iemand dit ook meegemaakt, en zo ja, wat was je oplossing? <hoop dat dit het juiste topic is>
Ik ben van plan om hem aan te schaffen maar moet wel zeker weten dat er 4GB aan geheugen in kan. Ik wil er namelijk Windows 7 Home premium op gaan zetten.
Anoniem: 33272
Wil ook iets dergelijks gaan kopen en upgraden, probleem is dat ik over die 1015BX nog al wat lees over vastgesoldeerde reepjes geheugen.Annihilism schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:44:
Heeft iemand ervaring met de Asus EEE 1015BX-BLK040S?
Ik ben van plan om hem aan te schaffen maar moet wel zeker weten dat er 4GB aan geheugen in kan. Ik wil er namelijk Windows 7 Home premium op gaan zetten.
oa. hier
Hierin zit 1 GB geheugen en volgens de HP site is dat ook de MAX?
kan ik hierin nu wel of niet 2 of 4gb inzetten??
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......