![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welkom!: Welkom bij het vernieuwde algemene Netbook/Nettop topic. Het topic voor overkoepelende zaken in het land van de kleine goedkope laptops en kant en klare systemen. Doel van dit topic: Het doel van dit topic is zo veel mogelijk algemene informatie te vergaren over netbooks en hun desktop broertje. Dit omdat de verschillen tussen de netbooks en ook de nettops niet heel spectaculair zijn en het voorkomt dat alle individuele netbook/nettop topics gelezen moeten worden voor algemene tips. Denk dus vooral aan tips over software, modificaties, goeie upgrades die niet specifiek aan een model voor behouden zijn. Wat hoort er niet in dit topic: Voor problemen met een bepaald type netbook, is het handiger om daar in het topic informatie te winnen. Mocht dat niet helpen, dan een eigen topic aanmaken, waarin het probleem en het geprobeerde duidelijk zichtbaar is. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Topic Regels:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Basis Netbook Processoren: Deze worden gebruik in de meeste netbooks en zijn de goedkopere en of oudere varianten. Note: Achter cores staat het aantal cores zichtbaar voor het OS. Dit houd dus hyper threading in.
Netbook/Mininote/CULV: De (invergelijking met de atoms) duurdere 'consumer ultra low voltage'(=CULV) platvorm vallen vaak net nog in de netbook classe. Deze zijn wel duurder, maar ook krachtiger dankzij hun out-order-design en langere pipelines. Het nadeel is dat het verbruik ook hoger ligt. Alleen de goedkopere CPU's zijn mee genomen.
Netbook/Nettop Chipsets: De meeste gebruikte chipsets voorzowel de netbooks als de nettops.
Nettops en mITX borden: Meest gebruikte processoren. Processors:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gezien de meeste (goedkope)netbooks standaard karig zijn uitgerust, is er de mogelijkheid om zelf je netbook beter te maken, d.m.v. een upgrade. 2GB DDR2 SODIMM 667Mhz: Meest gebruikte geheugen in de netbooks. 2,5" SSD's: Vervanging van trage hardeschijven 2,5" Hardeschijven: Als vervanging van kleinere hardeschijven. Mini PCI-e SSD's: Als toevoeging of als vervanging van bestaande SSD. (Nog geen PW links gevonden) http://www.ocztechnology....minipci_express_ssd-sata_ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorgaande delen: Het Algemene Netbook topic Pricewatch PW link naar alle netbooks PW link naar alle nettops Gathering of tweakers populaire netbook/nettop topics: [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 [Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 2 [Ervaringen] Dell Inspiron Mini 9, 10 en 12 - deel 1 [Ervaringen] Samsung N510 [Ervaringen] Samsung NC10 - Deel 3 [Ervaringen] Samsung NC20 - Deel 1 [Ervaringen] MSI WIND en Clones - Deel 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze TS is langer-na niet compleet: Heb je dus leuke software, tips, trucks of andere opmerkingen: Stuur gewoon een DM! Met dank aan: Philflow voor deeltje 1. Deze hele TS is gemaakt op een Intel Atom N270, 2GB, 10" netbook. |
Intressant topic. Ik ben een beetje aan het zoeken naar een netbook/nettop/laptop met een resolutie tussen de 10 en 12 inch. Budget tot max 500 euro.
Ik vind het wel belangrijk dat hij grafisch nog goed meekomt. Dus iig dat hij HD op 720 en misschein zelfs 1080p moet kunnen afspelen. Ik heb momenteel 3 intressante opties gevonden:
HP dv2,
ASUS lanceert Eee PC 1201N (kan iig full hd aan)
Samsung N510
Vooral de Asus lijkt me wel intressant met dual core cpu (AMD MV40) ook al is hij er ook met een AMD MV40 waarvan ik de specs niet ken.
Als ik zoek naar laptops met Nvidia ION chipset kan ik er dan vanuit gaan dat dit toch wel een redelijk goede grafische ondersteuning geeft voor een gemiddelde netbook/nettop/laptop of is de GS45 nog sneller?
Ik vind het wel belangrijk dat hij grafisch nog goed meekomt. Dus iig dat hij HD op 720 en misschein zelfs 1080p moet kunnen afspelen. Ik heb momenteel 3 intressante opties gevonden:
HP dv2,
ASUS lanceert Eee PC 1201N (kan iig full hd aan)
Samsung N510
Vooral de Asus lijkt me wel intressant met dual core cpu (AMD MV40) ook al is hij er ook met een AMD MV40 waarvan ik de specs niet ken.
Als ik zoek naar laptops met Nvidia ION chipset kan ik er dan vanuit gaan dat dit toch wel een redelijk goede grafische ondersteuning geeft voor een gemiddelde netbook/nettop/laptop of is de GS45 nog sneller?
ION is dan idd wel fijn voor versnelling. Let wel op dat je niet zo maar ff elke videobestand kan versnellen en het wel aanbepaalde codecs etc moet voldoen. Die MV40 is ook een Huron kern.
Huron (65 nm SOI)
* CPU-Stepping: G2
* L1-Cache: 64 + 64 KB (Data + Instructions)
* L2-Cache: 512 KB, fullspeed
* MMX, Extended 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3, AMD64, Cool'n'Quiet, NX Bit, AMD-V
* ASB1 package (BGA), 800 MHz HyperTransport (HT800)
* VCore: 1.1 V
* Power Consumption (TDP): 15 Watt max
* First Release: January 8, 2009
* Clockrate: 1600 MHz
Mogelijk interessante ontwikkeling van NVIDIA met de ION 2:
Bron: LiliputingCould NVIDIA offer ION 2 as a netbook upgrade on a PCIe card?
Theres a rumor going around that NVIDIA’s next-generation ION platform could be available on a PCI Express card. French netbook blogger Pierre Lecourt reports that while he hasn’t seen any confirmation, he’s heard from several sources that NVIDIA will be taking a PCIe approach for the ION chipset in the future.
And I have to say, this rumor makes sense. Right now, here’s the recipe for building the ION chipset: Take an Intel Atom processor, disregard the integrated GMA 950 graphics that Intel usually bundles with the chip and replace it with NVIDIA GeForce 9400M graphics. But Intel’s next-gen Atom processors don’t include a separate graphics chipset. Intel Atom Pine Trail chips will bundle the CPU, graphics, and memory controller functions all onto a single chip.
In other words, creating a standalone video card that can easily be slotted into a netbook might be the smartest way for NVIDIA to go. As an added bonus, it could mean that devices with ION 2 graphics might have switchable graphics, meaning you could use the Intel graphics for day to day computing tasks and turn on the NVIDIA GPU when you want to watch HD video or play a game.
[...]
Compaq HP Mini 311 binnen.
Bevalt me heel erg goed. Verwacht binnenkort een uitgebreide review
Bevalt me heel erg goed. Verwacht binnenkort een uitgebreide review
Windows 7 slecht voor battery life op netbooks:
http://blog.laptopmag.com...ry-life-worse-on-netbooks
http://jkontherun.com/200...tery-life-than-windows-7/
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 10:40 ]
Iemand enig idee wanneer we een nettop/barebone met een ION(2) met Intel CULV CPU kunnen verwachten?? Als ik zo zie dat de Intel SU4100 (die ik in m'n laptopje heb zitten) slechts 2W meer consumeert dan de ION330 uit m'n ASRock dan is die forse stap in performance me wel 2W waard!
Geen antwoord op je vraag maar ik denk zelfs dat de SU4100 zuiniger is dan een N330. TDP is niet hetzelfde als stroomverbruik.
Zelf ben ik in het bezit van een packard bell dot.s (NL 098) en ik heb niet zoveel last van een mindere batterij-tijd. Ik red toch wel ongeveer 3 uur op een 3-cell batterij, wat redelijk normaal schijnt nu te zijn.
Nu ben ik wel op zoek naar een 6-cell batterij, maar kan niets vinden. Is er iemand anders hier met dezelfde zoektocht en wel een goed resultaat?
Daarnaast valt mijn wifi af en toe uit als ik de netbook beweeg, weet alleen niet of dat aan windows 7 ligt.
Maar verder loopt het wel lekker
Nu ben ik wel op zoek naar een 6-cell batterij, maar kan niets vinden. Is er iemand anders hier met dezelfde zoektocht en wel een goed resultaat?
Daarnaast valt mijn wifi af en toe uit als ik de netbook beweeg, weet alleen niet of dat aan windows 7 ligt.
Maar verder loopt het wel lekker
Anoniem: 87302
Dat is een van de redenen waarom ik voorlopig nog even bij XP blijf.Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:37:
Windows 7 slecht voor battery life op netbooks:
In het garantieboekje van Acer wordt gesproken over Repair Centers waar je je laptop heen kunt brengen. In het verleden m'n laptop altijd opgehaald door UPS, bij m'n huidige blijkbaar niet. Vraag is nu: waar kan ik deze repair centra vinden? Of is het alleen dat ding in Den Bosch?
De site kan mij niet echt duidelijkheid geven.
edit: op de site staat dat ik gewoon een send-in garantie heb..
[ Voor 9% gewijzigd door Polen op 10-01-2010 21:41 ]
Bij send in garantie moet je In principe je Acer gewoon binnenbrengen bij de winkel/webshop waar je hem gekocht hebt. Zij zullen dan op hun beurt de garantie verder regelen. Dat is wel omslachtiger dan rechtstreeks naar zo'n repair center gaan.Polen schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:38:
In het garantieboekje van Acer wordt gesproken over Repair Centers waar je je laptop heen kunt brengen. In het verleden m'n laptop altijd opgehaald door UPS, bij m'n huidige blijkbaar niet. Vraag is nu: waar kan ik deze repair centra vinden? Of is het alleen dat ding in Den Bosch?
Volgens mij kun je beter met Acer zelf contact opnemen hier. Via de webshop/winkel kan inderdaad ook maar dat gaat in de regel een stuk langzamer.
Gisteren voor mijn vrouw een Compaq 311C 1050SD gekocht bij de BCC. Vriendelijk geprijst (EUR 349), dankzij hun lage prijs garantie. De reden dat ik voor deze koos is toch wel de HDMI uitgang en het DDR3 geheugen wat erin zit. Helaas maar 1GB, maar dat is tzt nog wel uit te breiden. Jammer overigens dat ze het apparaat nog steeds leveren met WinXP. Ik zou liever een uitgeklede versie van windows 7 zien. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik zie dat er weinig info beschikbaar is t.net, maar wilde het apparaat toch even onder de aandacht brengen, gezien de voordelen en de prijs t.o.v. bijv. een EEE oid.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb ik dat het toetsenbord wat cheap aanvoelt (rammelt en plastic).
Ik zie dat er weinig info beschikbaar is t.net, maar wilde het apparaat toch even onder de aandacht brengen, gezien de voordelen en de prijs t.o.v. bijv. een EEE oid.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb ik dat het toetsenbord wat cheap aanvoelt (rammelt en plastic).
Vandaag m'n Toshiba NB200 binnen gekregen:

Gekozen vanwege de goede accu, het chique uiterlijk en de goede reviews.
Zit een prachtig toetsenbord op en een groot touchpad. Apparaat voelt zeer degelijk aan, wat mij betreft een aanrader. Gekocht bij Misco voor Euro 269 ex btw.

Zit een prachtig toetsenbord op en een groot touchpad. Apparaat voelt zeer degelijk aan, wat mij betreft een aanrader. Gekocht bij Misco voor Euro 269 ex btw.
Pay peanuts get monkeys !
Nog steeds blij met mijn Compaq Mini 110c-1010SD
Heb hem al een half jaar en doet het nog perfect. Zeker met Windows 7 Home Premium werkt dit netbook prima! Jammer van die 3-cells batterij die maar 2,5 uur mee werkt.

Is een werkelijk schitterende netbook. Prachtig uiterlijk,geweldige bouwkwaliteit (Toshiba) en een niet te verbeteren chicklet toetsenbord. En 9 uur batterijduur is ook niet onaardig. Nog steeds de beste 10 inch netbook op de markt imo.Dutch_guy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:04:
Vandaag m'n Toshiba NB200 binnen gekregen:
[afbeelding]
nu bijna een jaartje mijn netbookje Fujitsu Siemens amilo 3520, echter is deze in de loop der tijdaardig trager geworden,zo speelt deze bij voorbeels bepaalde films nu haperig af, waar deze in het begin vloeiend ging,en dan gaat het dus op zelfde film, op zelfde harddisk.
Uiteraard al de logische dingen gedaan als defragmentatie, tune-up utilies programma's gedraait etc, echter heeft niet (veel) geholpen.
Voel me nu beetje computerleek, iemand een idee of het terugzetten naar "factiory settings" of weer schoon windows XP erop uitkomst biedt en het de moeite waard is ? (omdat ik dan een aantal handige programma's ook weer opnieuw moet opzetten etc)
weet niet eens hoe ik dit doe, overigens, heb er geen cd bij gekregen, werkt ook niet ivm geen cd-speler. iemand ervaring met deze 3520 en wil een tipje van de sluier oplichten ?
Uiteraard al de logische dingen gedaan als defragmentatie, tune-up utilies programma's gedraait etc, echter heeft niet (veel) geholpen.
Voel me nu beetje computerleek, iemand een idee of het terugzetten naar "factiory settings" of weer schoon windows XP erop uitkomst biedt en het de moeite waard is ? (omdat ik dan een aantal handige programma's ook weer opnieuw moet opzetten etc)
weet niet eens hoe ik dit doe, overigens, heb er geen cd bij gekregen, werkt ook niet ivm geen cd-speler. iemand ervaring met deze 3520 en wil een tipje van de sluier oplichten ?
omdat het zo stil is hier.
Nieuwe Intel Postville 80GB voor 155 overgekocht en in mijn netbook geplaatst.
Zeer nette scores voor een netbook met Atom CPU. Dus de SSD wordt gelukkig (bijna) niet bottlenecked door de processor. Echte aanrader , accuduur blijft ongeveer hetzelfde dus daar is het niet om te doen. Ook al is het maar een N270 het voelt niet traag.
Nieuwe Intel Postville 80GB voor 155 overgekocht en in mijn netbook geplaatst.
Zeer nette scores voor een netbook met Atom CPU. Dus de SSD wordt gelukkig (bijna) niet bottlenecked door de processor. Echte aanrader , accuduur blijft ongeveer hetzelfde dus daar is het niet om te doen. Ook al is het maar een N270 het voelt niet traag.

Anoniem: 328830
Okee,
Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar zelfs na intensief gegoogle, kom ik in mijn zoektocht naar een goede netbook met een lange battery life, nog altijd uit bij de Samsung NC10, N110 en N120. Voor mijn gevoel is de NC10 prima, maar echt alweer iets ouder dan de andere twee, dus die valt even af.
Probleem is vervolgens dat er tegenstrijdige berichten zijn over de verschillen in batterijduur tussen de N110 en de N120. Het lijkt erop dat in eerste instantie de batterijduur van de N110 veel langer is, omdat deze met een 5900 mAh geleverd werd en de N120 met een 5200 mAh. Er zijn echter ook reviews en vergelijkingen waarin de N120 beter uit de bus komt en deze netbook duikt ook in recentere reviews en webshop-specs op met een 5900 mAh.
Is er iemand die precies weet hoe het zit met die verschillende verhalen over batterijduur? Punt is namelijk dat ik de N110 ((Zwart) wil kopen voor max 300 euro (je moet jezelf doelen stellen in het leven
), maar de N120 (Zwart) lijkt op dit moment beter verkrijgbaar. Als de batterij duur van de N120 minimaal hetzelfde is, is dat natuurlijk de meer aantrekkelijke netbook...
Groet,
egs
Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar zelfs na intensief gegoogle, kom ik in mijn zoektocht naar een goede netbook met een lange battery life, nog altijd uit bij de Samsung NC10, N110 en N120. Voor mijn gevoel is de NC10 prima, maar echt alweer iets ouder dan de andere twee, dus die valt even af.
Probleem is vervolgens dat er tegenstrijdige berichten zijn over de verschillen in batterijduur tussen de N110 en de N120. Het lijkt erop dat in eerste instantie de batterijduur van de N110 veel langer is, omdat deze met een 5900 mAh geleverd werd en de N120 met een 5200 mAh. Er zijn echter ook reviews en vergelijkingen waarin de N120 beter uit de bus komt en deze netbook duikt ook in recentere reviews en webshop-specs op met een 5900 mAh.
Is er iemand die precies weet hoe het zit met die verschillende verhalen over batterijduur? Punt is namelijk dat ik de N110 ((Zwart) wil kopen voor max 300 euro (je moet jezelf doelen stellen in het leven
Groet,
egs
De N110 en N120 zijn weer vervangen door de N130 en N140. Maar de NC10 heeft de beste display.
Thanks Philflow voor snelle reactie!
Hmm, het probleem is bij netbooks dat nieuwer vaak niet beter is. Die N130 en N140 worden nergens 'geroemd' en hebben een kortere batterijduur en Windows 7, waar ik ook niet om sta te springen. Maar als je die redenatie volgt, kun je idd net zo goed op zoek gaan naar een NC10. Ik verwachtte dat die veel goedkoper zouden worden, maar op een gegeven moment wacht je dus te lang en is foetsie...
Die N110 en N120 kun je nog wel vinden, maar die N110 is alleen betaalbaar (<300) in het wit (bah) en die N120 vind ik alleen interessant als ik zeker weet of er een 5900 mAh batterij inzit. Morgen even navragen bij de MyCom, wordt vervolgd.....
Hmm, het probleem is bij netbooks dat nieuwer vaak niet beter is. Die N130 en N140 worden nergens 'geroemd' en hebben een kortere batterijduur en Windows 7, waar ik ook niet om sta te springen. Maar als je die redenatie volgt, kun je idd net zo goed op zoek gaan naar een NC10. Ik verwachtte dat die veel goedkoper zouden worden, maar op een gegeven moment wacht je dus te lang en is foetsie...
Die N110 en N120 kun je nog wel vinden, maar die N110 is alleen betaalbaar (<300) in het wit (bah) en die N120 vind ik alleen interessant als ik zeker weet of er een 5900 mAh batterij inzit. Morgen even navragen bij de MyCom, wordt vervolgd.....
De info over accus kun je in de NC10 thread vinden.
Hoi mensen!
Hoop dat ik in het goede forum zit, want merk dat dat erg op prijs wordt gesteld. (Kon geen Netbook november 2009 forum vinden)
Ik wil graag een Netbook aanschaffen. Ik wil namelijk een draagbaar medium, wat ik in collegezalen kan meeslepen voor aantekeningen maken, en programmeren. Waar ik in de trein huiswerk op kan maken (waaronder programeren), en zo nu en dan ook nog een film op kan kijken/muziek op kan luisteren. Ik heb een PC thuis staan voor het gamen, en ben hier tevreden mee, maar omdat ik ook veel op en neer reis is een laptop een must.
Een netbook leek me dus ideaal!
Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk uitgeven, dit omdat ik niet weet hoeveel ik er precies gebruik van ga maken, en de dingen die er niet op willen lukken zijn altijd alternatieven voor (een pc op school of toch de pc thuis). Na wat speurwerk leek me de Point of View Mobii het beste. Dit eigenlijk alleen gebaseerd op het feit dat die in BBG als goedkoop/goed naar voren kwam.
Maar ik twijfel! Dit omdat deze best buy guide uit November komt, wat onderhand toch al 4 maanden geleden is. Zijn er betere alternatieven op dit moment?
Kortom:
Gebruik: Teksterverwerken, programeren, (in mindere mate) film muziek
Belangrijk: Accuduur! Draagbaarheid! (echt bedoelt voor buitenshuis)
Budget: 250-350
Hoop dat ik in het goede forum zit, want merk dat dat erg op prijs wordt gesteld. (Kon geen Netbook november 2009 forum vinden)
Ik wil graag een Netbook aanschaffen. Ik wil namelijk een draagbaar medium, wat ik in collegezalen kan meeslepen voor aantekeningen maken, en programmeren. Waar ik in de trein huiswerk op kan maken (waaronder programeren), en zo nu en dan ook nog een film op kan kijken/muziek op kan luisteren. Ik heb een PC thuis staan voor het gamen, en ben hier tevreden mee, maar omdat ik ook veel op en neer reis is een laptop een must.
Een netbook leek me dus ideaal!
Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk uitgeven, dit omdat ik niet weet hoeveel ik er precies gebruik van ga maken, en de dingen die er niet op willen lukken zijn altijd alternatieven voor (een pc op school of toch de pc thuis). Na wat speurwerk leek me de Point of View Mobii het beste. Dit eigenlijk alleen gebaseerd op het feit dat die in BBG als goedkoop/goed naar voren kwam.
Maar ik twijfel! Dit omdat deze best buy guide uit November komt, wat onderhand toch al 4 maanden geleden is. Zijn er betere alternatieven op dit moment?
Kortom:
Waarom kijk je niet ook naar de N210? Die heeft een N450 Atom en zou dus weer iets zuiniger moeten zijn. In combinatie met een 5900 mAh accu zou dat tot één van de langste accutijden voor een netbook moeten leiden (helaas zijn er nog praktisch geen reviews te vinden.Anoniem: 328830 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:31:
Thanks Philflow voor snelle reactie!
Zelf twijfel ik tussen de Samsung N210 en de Sony VPCW21S1E. Die laatste heeft een accu van "slechts" 5200 mAh en is ruim 100 euro duurder, maar heeft een scherm van 1366x768 en is een stuk mooier (maar dat is subjectief). Ik lees hier en daar dat die hoge resolutie op een 10"scherm eigenlijk nutteloos is omdat tekst onleesbaar klein wordt, dus alleen bij films zou het een voordeel zijn. Kunnen mensen dit bevestigen?
Mijn hoofddoel is gebruik buiten/ op fietsvakanties. Een lange accuduur en een scherm wat buiten nog enigszins leesbaar is zijn daarom de belangrijkste eisen. Daarom neig ik naar de Samsung, die heeft ook als één van de weinige netbooks een mat scherm.
Vandaag de 1 day fly voor maar 309 euro:
http://www.pyramid.com/El...aptop_Intel_Atom_1-6.aspx

Niet duur, een volledige 12 inch netbook. Lijkt een soort 12 inch variant van de nep MacBook Air:
Anoniem: 87302 in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie"
http://www.pyramid.com/El...aptop_Intel_Atom_1-6.aspx

Niet duur, een volledige 12 inch netbook. Lijkt een soort 12 inch variant van de nep MacBook Air:
Anoniem: 87302 in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 10-02-2010 14:40 ]
Acer 1810tHydraNL schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:36:
Zijn er betere alternatieven op dit moment?
Edit: de prijs is verhoogd.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N
[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 10-02-2010 14:46 ]
Hmm, van de Elonex zijn er ' 0' in voorraad op dit moment...
maar waarom zou het om one-day-fly gaan?
hij is bijv ook verkrijgbaar op:
http://new.ukdvdr.co.uk/product.php?product=ELONEX-01003
En wat is het voordeel van deze laptop ten opzicht van bijv de Point of View Mobii, 60 euro voor 2 inch? Ik weet er niet veel van, misschien is dat heel redelijk... maar toch.
Nog andere tips? Ik ging er eigenlijk vanuit dat er al wat beters op de markt was dan in November.
maar waarom zou het om one-day-fly gaan?
hij is bijv ook verkrijgbaar op:
http://new.ukdvdr.co.uk/product.php?product=ELONEX-01003
En wat is het voordeel van deze laptop ten opzicht van bijv de Point of View Mobii, 60 euro voor 2 inch? Ik weet er niet veel van, misschien is dat heel redelijk... maar toch.
Nog andere tips? Ik ging er eigenlijk vanuit dat er al wat beters op de markt was dan in November.
Die zijn er ook, een heel nieuw platform met Atom N450. Tip: kijk eens in de Pricewatch of lees het Eee topic.HydraNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:24:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat er al wat beters op de markt was dan in November.
Als je deze review van de Acer Aspire One 532h mag geloven (atom n450 en een 5600mAh accu) gaat deze met de video test 6 en half uur mee. In gewoon gebruik dus nog wel 2 uur langer.KarlMarX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:19:
[...]
Waarom kijk je niet ook naar de N210? Die heeft een N450 Atom en zou dus weer iets zuiniger moeten zijn. In combinatie met een 5900 mAh accu zou dat tot één van de langste accutijden voor een netbook moeten leiden (helaas zijn er nog praktisch geen reviews te vinden.
De quote:
The 532h's standard six-cell, 5600mAh (63Wh) battery (the $299 version comes with a six-cell, 4400mAh battery) lasted a solid 6 hours and 31 minutes on our video rundown test, which loops the same SD video at 65 percent brightness.
[ Voor 6% gewijzigd door Tonkey op 11-02-2010 19:19 ]
Eh, programmeren in WAT? Als je bv Visual Studio wil draaien dan ga je echt niet blij worden van een netbook en kom je helemaal nergens met een budget van 350 euro, reken dan op het dubbele of meer. Als je PHP, javascript ofzo wil doen dan zal het nog wel gaan maar ik weet niet of dat onder "programmeren" valt...HydraNL schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:36:
Ik wil graag een Netbook aanschaffen. Ik wil namelijk een draagbaar medium, wat ik in collegezalen kan meeslepen voor aantekeningen maken, en programmeren.
Kortom:
Op dit moment, Java en Prolog. Ik denk niet dat het veel zwaardere talen worden. Een programma als eclips moet kunnen (en kan als ik het op mijn studie zo hoor) draaien op de de netbook. Visual Basic gaat niet gebeuren (denk ik/hoop ik). En dan heb ik altijd nog mijn thuis computer voor het runnen..
Ik heb in de pricewatch op N450 gericht, maar kwam niet veel geweldigs uit vond ik (A). Het EEE topic was iets handiger, maar leverde natuurlijk geen definitief ordeel.. het zal wel een kwestie van smaak/gok blijven.
Iig iemand nog geweldige tips? Ze worden erg op prijs gesteld
Ik heb in de pricewatch op N450 gericht, maar kwam niet veel geweldigs uit vond ik (A). Het EEE topic was iets handiger, maar leverde natuurlijk geen definitief ordeel.. het zal wel een kwestie van smaak/gok blijven.
Iig iemand nog geweldige tips? Ze worden erg op prijs gesteld
Samsung maakt ook goede netbooks. Zie bijv. de N150 in de PW, minder dan 300 eur op dit moment.
En de prijs voor het mooiste design van een netbook gaat naar LG.....
11,6 inch, 1kg, 18mm dik.

11,6 inch, 1kg, 18mm dik.

@ iedereen die me eerder geholpen heeft:
Gisteren is mijn Samsung N140, besteld bij Chear.nl, gearriveerd. Ben er erg blij mee, maar ga nu op Tweakers op zoek naar instructies over een downgrade van W7 Starter naar XP met behoud van batterytools e.d. Van W7 Starter word ik een beetje verdrietig...
Dank voor het meedenken.
Groet,
egs
Gisteren is mijn Samsung N140, besteld bij Chear.nl, gearriveerd. Ben er erg blij mee, maar ga nu op Tweakers op zoek naar instructies over een downgrade van W7 Starter naar XP met behoud van batterytools e.d. Van W7 Starter word ik een beetje verdrietig...
Dank voor het meedenken.
Groet,
egs
@egs: Waarom wordt je verdrieting van W7 Starter? Ik zit zelf te twijfelen tussen een netbookje met XP (HW heeft iets betere specs) of een met W7 Starter (raar genoeg iets goedkoper).
Sure, that background thing is annoying, maar loop je tegen nog andere beperkingen aan? Of is de performance veel slechter dan XP? Mij leek Win 7 (ook al is het starter) toch juist een voordeel. Betere netwerkmogelijkheden, search, WiFi connect.
(Heb zelf PC's en laptops in huis met XP, Vista en Win 7 maar begin XP zo langzamerhand toch wel outdated te vinden).
Sure, that background thing is annoying, maar loop je tegen nog andere beperkingen aan? Of is de performance veel slechter dan XP? Mij leek Win 7 (ook al is het starter) toch juist een voordeel. Betere netwerkmogelijkheden, search, WiFi connect.
(Heb zelf PC's en laptops in huis met XP, Vista en Win 7 maar begin XP zo langzamerhand toch wel outdated te vinden).
Ik krijg binnenkort een Asus Eee PC 1005HA (Wit, WinXP)
Nu zat ik er aan te denken om er een dualboot Linux / Windows machine van te maken. Aangezien dat mijn eerste ervaring met Linux wordt was ik op zoek gegaan welke distro ik wil gaan gebruiken en kwam ik Jolicloud tegen. Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit OS?
Nu zat ik er aan te denken om er een dualboot Linux / Windows machine van te maken. Aangezien dat mijn eerste ervaring met Linux wordt was ik op zoek gegaan welke distro ik wil gaan gebruiken en kwam ik Jolicloud tegen. Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit OS?
[ Voor 0% gewijzigd door Kapiteiniglo op 21-02-2010 10:12 . Reden: typo ]
Scientia potentia est
@Stiggy
Mijn probleem met Windows 7 starter is:
-beperkte netwerkfunctionaliteit: je kunt deelnemen aan een 'homegroup' maar er niet één maken. Bovendien ondersteunt alleen W7 homegroups en ik ga mijn desktop pc niet upgraden van XP - > W7. Ben dus nu al twee dagen aan het Googelen om uit te vinden hoe W7 mijn XP-netwerk vind.
-Ik heb dus een Samsung en op het sammynetbook.com-forum lijkt de conclusie dat W7 minder efficiënt omgaat met de batterij dan XP: kortom je accu is eerder leeg wanneer je W7 gebruikt.
-die achtergrond die je niet kan veranderen vind ik zelf helemaal geen punt. Het gaat meer om het totaalbeeld: W7 Starter is het uitgeklede, absolute instap model. Als ik een netbook met XP zou hebben, zou ik daar moeiteloos XP Professional op kunnen draaien en dan heb je een soepel draaiend compleet systeem.
Het viel mij ook al op dat netbooks met XP duurder zijn en - logisch - erg zeldzaam worden. Ik had gedacht dat ik makkelijk kon downgraden naar XP en daarom één met W7 gekocht. Heb nu een beetje spijt nu ik merk dat downgraden lastig is.
Dus denk er goed over na
Mijn probleem met Windows 7 starter is:
-beperkte netwerkfunctionaliteit: je kunt deelnemen aan een 'homegroup' maar er niet één maken. Bovendien ondersteunt alleen W7 homegroups en ik ga mijn desktop pc niet upgraden van XP - > W7. Ben dus nu al twee dagen aan het Googelen om uit te vinden hoe W7 mijn XP-netwerk vind.
-Ik heb dus een Samsung en op het sammynetbook.com-forum lijkt de conclusie dat W7 minder efficiënt omgaat met de batterij dan XP: kortom je accu is eerder leeg wanneer je W7 gebruikt.
-die achtergrond die je niet kan veranderen vind ik zelf helemaal geen punt. Het gaat meer om het totaalbeeld: W7 Starter is het uitgeklede, absolute instap model. Als ik een netbook met XP zou hebben, zou ik daar moeiteloos XP Professional op kunnen draaien en dan heb je een soepel draaiend compleet systeem.
Het viel mij ook al op dat netbooks met XP duurder zijn en - logisch - erg zeldzaam worden. Ik had gedacht dat ik makkelijk kon downgraden naar XP en daarom één met W7 gekocht. Heb nu een beetje spijt nu ik merk dat downgraden lastig is.
Dus denk er goed over na
In oktober heb ik een Packard Bell Dot S (NL/098) gekocht bij de mediamarkt, toen in de aanbieding voor €200,-. Op zich wel tevreden over het ding, heb alleen last van een wegvallende wireless als ik hem verplaats. Dit is opgelost als ik hem in sluimer/sleep stand zet en daar weer uithaal, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Daarnaast vroeg ik me af of iemand ook weet wat voor accu's er nog meer voor te leveren zijn, heb nu een 3-cell en denk toch wel sterk na over een 6-cell..
Daarnaast vroeg ik me af of iemand ook weet wat voor accu's er nog meer voor te leveren zijn, heb nu een 3-cell en denk toch wel sterk na over een 6-cell..
Anoniem: 302117
Hoi,
Ik heb me vanmorgen een 2e hands nc10 aangeschaft. Nu wil ik via mn usb stick van die samsung cd booten om weer opnieuw te partitioneren etc. Ik ben al zover dat hij van usb boot (ik heb een stick met Ping voor partitiebackups) maar nu nog de goeie bootimage.
Ik heb iets dat heet 'wintoflash' geprobeerd maar die zegt dat de samsung cd een 'invalid windows' bevat, zal best, het is geen gewone windows setup cd.
Zijn er mensen die dit bij de hand gehad hebben en wie het gelukt is via usb van die samsung cd op te starten? Zijn daar progjes voor of wat?
Thx.
Edit: Never mind, alles staat weer goed.
Ik heb me vanmorgen een 2e hands nc10 aangeschaft. Nu wil ik via mn usb stick van die samsung cd booten om weer opnieuw te partitioneren etc. Ik ben al zover dat hij van usb boot (ik heb een stick met Ping voor partitiebackups) maar nu nog de goeie bootimage.
Ik heb iets dat heet 'wintoflash' geprobeerd maar die zegt dat de samsung cd een 'invalid windows' bevat, zal best, het is geen gewone windows setup cd.
Zijn er mensen die dit bij de hand gehad hebben en wie het gelukt is via usb van die samsung cd op te starten? Zijn daar progjes voor of wat?
Thx.
Edit: Never mind, alles staat weer goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 06-03-2010 09:00 ]
Is de Nokia Booklet in Nederland ooit uitgebracht? Zijn er tweakers die er een hebben?
Net een Dell Mini 10 binnen, ook met W7 Starter. Vond het erg traag, reactietijd en veel laden. Op zich ook niet raar met 1GB geheugen. Dus Ubuntu Netbook op een USB stick (erg makkelijk: http://www.pendrivelinux....9-10-live-usb-in-windows/)
Installatie was zo klaar, even geupdate op t bedrade netwerk en het enige wat ik handmatig moest doen was de draadloze kaart: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx
Verder werkt alles gelijk, webcam, microfoon etc. Alle logische applicaties zijn voorgeinstalleerd (Firefox, chat app, Openoffice). Opstart tijd is een fractie van wat W7 was en shutdown in minder dan 5 seconden, ideaal. Sleep en hibernate functioneren ook prima.
Al met al een aanrader!
Installatie was zo klaar, even geupdate op t bedrade netwerk en het enige wat ik handmatig moest doen was de draadloze kaart: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx
Verder werkt alles gelijk, webcam, microfoon etc. Alle logische applicaties zijn voorgeinstalleerd (Firefox, chat app, Openoffice). Opstart tijd is een fractie van wat W7 was en shutdown in minder dan 5 seconden, ideaal. Sleep en hibernate functioneren ook prima.
Al met al een aanrader!
De LG X300 gaat vanaf 1.000 euro over de toonbank in Azie, Zuid Amerika en de Middle-East.
Pittige prijs voor een Atom based netbook.
http://www.engadget.com/2...middle-east-and-south-ame
Ik heb een Samsung NC10 en daar zit standaard 1 GB geheugen in ,merk je veel snelheidsverschil als ik ga upgrade naar 2 GB intern geheugen ?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Met Windows XP niet, tenzij je zwaar gaat Photoshoppen of video editen.Scharrelkip schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:26:
Ik heb een Samsung NC10 en daar zit standaard 1 GB geheugen in ,merk je veel snelheidsverschil als ik ga upgrade naar 2 GB intern geheugen ?
Ah das echt jammer... ik had er wel interesse in maar die prijs is echt veel te hoog idd, zeker omdat het een 11,6" is. Ik hoopte dat ie toch wel onder de 600 zou komen.Anoniem: 87302 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:38:
De LG X300 gaat vanaf 1.000 euro over de toonbank in Azie, Zuid Amerika en de Middle-East.
youtube.com/@hisrep
Als je net begint met Linux, kan je beter Ubuntu (versie 9.10, want 10.4 komt eind april pas uit) installeren. Werkt goed op netbooks. En er is een speciale Ubuntu uitgave voor netbooks (Ubuntu Netbook Edition).martijn--g schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:11:
Ik krijg binnenkort een Asus Eee PC 1005HA (Wit, WinXP)
Ik heb zelf Ubuntu op de Acer Aspire One A150 geinstalleerd. Helaas werkt Adobe Flash nog steeds als poep onder Linux. Ik kan dus niet normaal Youtube of andere filmpjes kijken op het interweb. Daardoor zit ik helaas nog steeds in het bijgeleverde XP, want interwebben is toch waarvoor je een netboekje koopt.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb hier de 1001HA, die bijna vergelijkbaar is. Voor wifi heb je een losse PPA-source nodig, want wifi werkt niet out of the box. Youtube werkt hier wel oke, echter wel wat minder goed dan in Windows, maar dat is op de desktop net zo. Het dubbelvingerig scrollen e.d. werkt helaas ook nog niet in 10,04. Wel in 9.10.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De mooiste netbook uitgepakt: LG X300
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 24-03-2010 10:26 ]
Erg nice inderdaad. Al zie ik zoiets liever in mat zwart.
Is qua prijs echter eerder een ultraportable
Is qua prijs echter eerder een ultraportable
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zelfs ultraportables zijn goedkoper (een 400-700 euro ongeveer).
Wel zie je aan de verpakking al dat het een design netbook is. Prachtig ding, maar zeker voor die specs veel te veel geld. Een netbook moet voor mij maximaal 300 kosten, anders kun je beter een ultraportable kopen.
Wel zie je aan de verpakking al dat het een design netbook is. Prachtig ding, maar zeker voor die specs veel te veel geld. Een netbook moet voor mij maximaal 300 kosten, anders kun je beter een ultraportable kopen.
En dat van het geld geldt ook voor het merk!vandevorst schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:18:
(...)zeker voor die specs veel te veel geld(...)
Voor wie het interessant vind. Er komt een aangepaste Samsung N150 Corby in verschillende kleuren

Bron

Bron
GoT, You have to love it!
@Reinman
Volg het niet helemaal? Wat is daar lol aan?
Volg het niet helemaal? Wat is daar lol aan?
Naja, tweakers.net staat nu niet bekend om zijn overdadigheid aan vrouwen. Zeker niet het idee van computer enthousiast zijn is niet populair onder het vrouwelijke geslacht. Ik vind het grappig om te zien dat het er is. Dan zeker met een mooie naam als meidenblog(Waar ik dat soort aankondigingen niet verwacht), stemt mij dat vrolijk
. Dat en dat het natuurlijk geheel aan dames is gecaterd als je telefoon bij je mobiel past(geen man die daar echt bij stil staat)... No harm intended
.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 25-03-2010 20:11 ]
@Reinman
haha nu snap ik wat je bedoeld. Ja voor sommige vrouwen zijn dingen als mobiele telefoon, laptops, camera's en andere gadgets onderdeel van hun accessoires. Het is altijd leuk als je gadget bij je outfit past
In het geval van Corby telefoon en nu dus ook netbooks is het meer iets voor meisjes. Ik hoef geen baby roze netbook. Maar de LG X300 vind ik wel heel stijlvol.
Wij vrouwen kijken net anders naar gadgets, maar het betekend niet dat wij daar niet in geinteresseerd zijn. Uiteraard is elke vrouw uniek, maar om een beetje een stereotype af te beelden. Wij zullen zeggen.
Stijlvolle laptop, ziet er leuk uit, is heel draagbaar en comfortabel, accu gaat wel 8 uur mee en hij is lekker snel omdat er krachtige processor in, keyboard typd lekker en ik kan lekker mijn software zelf aanpassen aan mijn wensen.
Maar dacht jij soms dat meiden allemaal nog in het college zalen met pen en papier bezig waren en de powerpoint presentaties over tekenden. Meiden hebben ook laptops nodig
Pest je een beetje
Met heel veel dingen worden wij vrouwen over het hoofd gezien door deze mannen wereld als het om gadgets gaat. Het idee is vaak “Maak het roze, dan is het ook gelijk is voor vrouwen”.
Voor “ons” moet een desktop, nettop, monitor, TV, homecinema set enz passen bij het interieur en ons gevoel van stijl. Vrouwen kunnen de techniek erachter ook heel interessant vinden, maar wat het concreet betekend vinden wij vaak nog interessanter. Ook wij kopen een Mediaspeler zodat wij een torrent kunnen downloaden, onze familie foto’s kunnen bekijken op de TV en muziek kunnen luistern. Ik kan echt niet 1 jaar wachten om op TV de nieuwe desperate housewives op slechte beeldkwaliteit te bekijken terwijl ik de nieuwste aflevering op 720p kan downloaden en lekker op mijn WD Mediaspeler kan bekijken. Ik ben alleen minder geintresseerd in op de mediaspeler een “Sigma” of een “Realtec” chipset heeft. Terwijl wellicht een mannelijke tweaker dan juist interessant vind en de afstandsbediening van de WD Mediaspeler te simpel vind.
Sorry dat ik zo gigantisch offtopic ben gegaan, het moest er even uit.
Terug on topic:
Ik denk meiden en vrouwen een sterke kracht zijn achter het verkoop succes van netbooks en nettops. Klein, draagbaar, vaak stijlvol en het past vaak in onze tas!
haha nu snap ik wat je bedoeld. Ja voor sommige vrouwen zijn dingen als mobiele telefoon, laptops, camera's en andere gadgets onderdeel van hun accessoires. Het is altijd leuk als je gadget bij je outfit past
In het geval van Corby telefoon en nu dus ook netbooks is het meer iets voor meisjes. Ik hoef geen baby roze netbook. Maar de LG X300 vind ik wel heel stijlvol.
Wij vrouwen kijken net anders naar gadgets, maar het betekend niet dat wij daar niet in geinteresseerd zijn. Uiteraard is elke vrouw uniek, maar om een beetje een stereotype af te beelden. Wij zullen zeggen.
Stijlvolle laptop, ziet er leuk uit, is heel draagbaar en comfortabel, accu gaat wel 8 uur mee en hij is lekker snel omdat er krachtige processor in, keyboard typd lekker en ik kan lekker mijn software zelf aanpassen aan mijn wensen.
Maar dacht jij soms dat meiden allemaal nog in het college zalen met pen en papier bezig waren en de powerpoint presentaties over tekenden. Meiden hebben ook laptops nodig
Met heel veel dingen worden wij vrouwen over het hoofd gezien door deze mannen wereld als het om gadgets gaat. Het idee is vaak “Maak het roze, dan is het ook gelijk is voor vrouwen”.
Voor “ons” moet een desktop, nettop, monitor, TV, homecinema set enz passen bij het interieur en ons gevoel van stijl. Vrouwen kunnen de techniek erachter ook heel interessant vinden, maar wat het concreet betekend vinden wij vaak nog interessanter. Ook wij kopen een Mediaspeler zodat wij een torrent kunnen downloaden, onze familie foto’s kunnen bekijken op de TV en muziek kunnen luistern. Ik kan echt niet 1 jaar wachten om op TV de nieuwe desperate housewives op slechte beeldkwaliteit te bekijken terwijl ik de nieuwste aflevering op 720p kan downloaden en lekker op mijn WD Mediaspeler kan bekijken. Ik ben alleen minder geintresseerd in op de mediaspeler een “Sigma” of een “Realtec” chipset heeft. Terwijl wellicht een mannelijke tweaker dan juist interessant vind en de afstandsbediening van de WD Mediaspeler te simpel vind.
Sorry dat ik zo gigantisch offtopic ben gegaan, het moest er even uit.
Terug on topic:
Ik denk meiden en vrouwen een sterke kracht zijn achter het verkoop succes van netbooks en nettops. Klein, draagbaar, vaak stijlvol en het past vaak in onze tas!
Zeker, al moet ik zeggen ik dacht dat de hype van "lady"phone over was. Ik zie de meisjes op de hockeyclub zich niet zo super veel druk maken of hun "pokkie" wel bij hun spullen past(Het gaat overwegend over hoeveel sms er verstuurd mag worden in de bundel). Al waren ze wel on der de indruk van mijn nieuwe Legend
Idd en DAT vond ik zo stom aan de lady phones. Alsof een dame geen mooie stijlvolle zwarte telefoon zou willen hebben.Met heel veel dingen worden wij vrouwen over het hoofd gezien door deze mannen wereld als het om gadgets gaat. Het idee is vaak “Maak het roze, dan is het ook gelijk is voor vrouwen”.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 25-03-2010 21:12 ]
Gisteravond de HP Mini 210-1060SD gehaald voor mn vriendin.
Na lang wikken en wegen toch een netbook ipv full size laptop gehaald, nadat haar Acer laptop overleden is (uiteraard, warmte problemen.)
info: http://h10010.www1.hp.com...2383-4075896-4116372.html
Waarom deze?
HP geeft meestal goede kwaliteit, had in zn prijsklassen (rond de 300 euro) de grootste harddisk (250GB), de Atom N450 is toch weer een stapje nieuwer, windows 7 erop en het beeldscherm ziet er fantastisch uit.
Had zomaar een eerlijke verkoper bij de Media Markt, vroeg waarom ik geen Acer meer wilde dus ik de problemen met de huidige laptop uitgelegd, gaf ook eerlijk toe dat dat een bekend probleem is met Acer.
Al hadden we een wat duurdere Netbook in gedachte, rade hij ons deze aan (50 euro goedkoper), wegens het geweldige beeldscherm en de N450 cpu.
Heb nog weinig informatie gezien hier over deze netbook, zal er van het weekend even mee spelen en mijn ervaringen posten.
Na lang wikken en wegen toch een netbook ipv full size laptop gehaald, nadat haar Acer laptop overleden is (uiteraard, warmte problemen.)
info: http://h10010.www1.hp.com...2383-4075896-4116372.html
Waarom deze?
HP geeft meestal goede kwaliteit, had in zn prijsklassen (rond de 300 euro) de grootste harddisk (250GB), de Atom N450 is toch weer een stapje nieuwer, windows 7 erop en het beeldscherm ziet er fantastisch uit.
Had zomaar een eerlijke verkoper bij de Media Markt, vroeg waarom ik geen Acer meer wilde dus ik de problemen met de huidige laptop uitgelegd, gaf ook eerlijk toe dat dat een bekend probleem is met Acer.
Al hadden we een wat duurdere Netbook in gedachte, rade hij ons deze aan (50 euro goedkoper), wegens het geweldige beeldscherm en de N450 cpu.
Heb nog weinig informatie gezien hier over deze netbook, zal er van het weekend even mee spelen en mijn ervaringen posten.
Ik heb mn 1001HA speledingetje weer verkocht. Vond het design geweldig mooi, maar wil toch liever 1366 * 768. Echter vind ik mijn Akoya E1315 weer te erg een normale laptop qua grootte. Ik wacht dus op de 10.1" laptops met hoge resolutie. Asus komt binnenkort met eentje. De 1005PR.
10.1 vind ik een perfect formaat. Mijn EEE 900 die ik heb gehad met 8,9 inch vond ik net even te klein. 11,6 weer te groot.
10.1 vind ik een perfect formaat. Mijn EEE 900 die ik heb gehad met 8,9 inch vond ik net even te klein. 11,6 weer te groot.
Ik heb de Samsung NC10 sinds november 2008 prima tevreden over maar toch als ik nu een netbook zou kopen zou het een 11-13 inch worden. Asus heeft een fraaie met Core2Duo voor 650 euro de Asus UL30A met 8cell, 4GB geheugen en toch 8uur+ accuduur prijs is er ook wel naar. Maar ook een leuke 11/12inch (bijv 12 inch 1201HA) voor 380-400 euro ook met lange accuduur (zo'n 8 uur met wifi aan) en heerlijke schermresolutie. Of de MSI U200 voor 450 met 12inch Core2Solo.MsG schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:06:
Ik heb mn 1001HA speledingetje weer verkocht. Vond het design geweldig mooi, maar wil toch liever 1366 * 768. Echter vind ik mijn Akoya E1315 weer te erg een normale laptop qua grootte. Ik wacht dus op de 10.1" laptops met hoge resolutie. Asus komt binnenkort met eentje. De 1005PR.
Die Asus 1201HA vind ik veel te zwak netbook voor zijn prijs. Voor maar 40 EUR extra heb je Asus 1201N met veel betere CPU (dual core) en graphics!
MSI U200 heeft helaas een wardeloose GPU...
Kijk maar ook Acer Timeline 1810TZ met nog betere CPU.
MSI U200 heeft helaas een wardeloose GPU...
Kijk maar ook Acer Timeline 1810TZ met nog betere CPU.
Voor een vriend heb ik de netbook/laptop test van de Consumentengids ingescand. Kleine moeite om 'm hier te delen:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q4L4KY6M7A6O.pdf
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q4L4KY6M7A6O.pdf
Jullie hebben geen moeite met 12.1? Dat is nóg weer groter dan de 11.6 welke ik zelf al groot vond. Ik vind dat het compactheidsvoordeel helemaal niet meer meespeelt bij dergelijke formaten. Jullie wel?
Anoniem: 353305
Hoi allemaal,
Ik ben totaal geen netbookkenner (en ook geen computerkenner in het algemeen trouwens ;-)), dus ik ben erg geholpen als jullie mij interessante opties voor mijn aan te schaffen netbook kunnen aangeven. Ook omdat ik aardige organisatiestress heb. En ik ga nog wel naar boedistisch Bhutan. Moet ik dus wat aan doen ;-).
Ik ga backpacken en vrijwillig ontwikkelingswerk doen, dus dan is voor mij een netbook van 11,6 inch onontbeerlijk.
Mijn specificaties qua wensen zijn de volgende:
Wat ik er mee ga doen:
internet, skypen, blog bijhouden, foto's uploaden, MS Office, mogelijk simpel dvdtje kijken.
* Verder graag een poort om de SD kaart uit mijn fototoestel in te stoppen
*een webcam
*een prijs zo laag mogelijk (ik zie dat in de Pricewatch je minimaal 300 euro kwijt bent)
Hebben jullie tips?
Alvast erg bedankt,
Lars
Ik ben totaal geen netbookkenner (en ook geen computerkenner in het algemeen trouwens ;-)), dus ik ben erg geholpen als jullie mij interessante opties voor mijn aan te schaffen netbook kunnen aangeven. Ook omdat ik aardige organisatiestress heb. En ik ga nog wel naar boedistisch Bhutan. Moet ik dus wat aan doen ;-).
Ik ga backpacken en vrijwillig ontwikkelingswerk doen, dus dan is voor mij een netbook van 11,6 inch onontbeerlijk.
Mijn specificaties qua wensen zijn de volgende:
Wat ik er mee ga doen:
internet, skypen, blog bijhouden, foto's uploaden, MS Office, mogelijk simpel dvdtje kijken.
* Verder graag een poort om de SD kaart uit mijn fototoestel in te stoppen
*een webcam
*een prijs zo laag mogelijk (ik zie dat in de Pricewatch je minimaal 300 euro kwijt bent)
Hebben jullie tips?
Alvast erg bedankt,
Lars
Dvd kijken? Begin er al rekening mee te houden dat geen netbook een dvd speler heeft (ofwel digitaal opslaan, ofwel een externe dvd speler kopen)
Voor wat je er mee wilt doen, dat is geen probleem bij de netbooks. Als je maar geen hd films gaat kijken
Je kunt dus eigenlijk naar elke 11.6" netbook kijken.
Je bent wel zeker 300 euro kwijt, je kunt dan misschien ook naar de Acer Aspire Timeline 1810TZ kijken (dit is geen netbook, wel 11.6", accu gaat lang mee maar de specs zijn wel een stuk beter, evt. voor na de reis nog handig) Voor een 450-500 euro.
Als netbook is de eee pc een goede optie, dus onder andere:
EEE PC 11** en EEE PC 12** (De 12** heeft dus een 12 inch scherm, scheelt dus niet heel veel)
Voor wat je er mee wilt doen, dat is geen probleem bij de netbooks. Als je maar geen hd films gaat kijken
Je bent wel zeker 300 euro kwijt, je kunt dan misschien ook naar de Acer Aspire Timeline 1810TZ kijken (dit is geen netbook, wel 11.6", accu gaat lang mee maar de specs zijn wel een stuk beter, evt. voor na de reis nog handig) Voor een 450-500 euro.
Als netbook is de eee pc een goede optie, dus onder andere:
EEE PC 11** en EEE PC 12** (De 12** heeft dus een 12 inch scherm, scheelt dus niet heel veel)
[ Voor 5% gewijzigd door Tonkey op 02-04-2010 18:50 ]
Is er al wat meer bekend wanneer de volgende generatie nettops komen? De huidige nettops met atom CPUs lijkt mij toch ietsjes te langzaam als "office" desktopvervanger.
Wat is het toch lastig een keuze te maken zeg. Ik zoek iets waarmee ik films af kan spelen (op interne HDD of via USB), ook HD Films. Wat is hiervoor nu eigenlijk echt geschikt? Is ION een eis? Of volstaat bijvoorbeeld een SU2300 / SU3500 / SU4100 op zich ook al met een niet ION chipset?
Qua formaat van het scherm twijfel ik ook nog wel een beetje, al moet ik zeggen dat ik nu neig naar 11" - 12", het moet wel compact blijven maar ook nog wel leesbaar zijn. En de voorkeur is dan nog een mat scherm ook, aangezien ik er buiten ook nog wat op wil kunnen zien, maar als ik mezelf nu teveel beperk dan is een glossy scherm geen bezwaar, Samsung heeft matte schermen voor zover ik zag.
Wat ik bij reviews van bijvoorbeeld de Dell 11z zag, is dat er een accu onder zit die uitsteekt, dat is weer wat minder.
Samengevat dit dus:
- HD films afspelen
- 11" - 12"
- Pre: Mat scherm
- Budget tot € 500,-
Iemand suggesties?
Qua formaat van het scherm twijfel ik ook nog wel een beetje, al moet ik zeggen dat ik nu neig naar 11" - 12", het moet wel compact blijven maar ook nog wel leesbaar zijn. En de voorkeur is dan nog een mat scherm ook, aangezien ik er buiten ook nog wat op wil kunnen zien, maar als ik mezelf nu teveel beperk dan is een glossy scherm geen bezwaar, Samsung heeft matte schermen voor zover ik zag.
Wat ik bij reviews van bijvoorbeeld de Dell 11z zag, is dat er een accu onder zit die uitsteekt, dat is weer wat minder.
Samengevat dit dus:
- HD films afspelen
- 11" - 12"
- Pre: Mat scherm
- Budget tot € 500,-
Iemand suggesties?
SU2300 met Intel 4500 speelt vrijwel alle 1080p moeiteloos af, m.u.v. sommige Youtube filmpjes.
De asus EEE PC 1201N is ook qua prijs en zeker ook qua prestaties erg interessant volgens mij. Die heeft een Atom processor icm ION en is best krachtig als ik de reviews moet geloven.
Wat een onzin 1080p gaat prima.vandevorst schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:49:
Als je maar geen hd films gaat kijken
Op een netbook? Lijkt me toch niet
De atom is daar niet snel genoeg voor, bij mij (atom 450) gaat het in ieder geval niet.
Als je een ION chipset hebt, draait 1080p prima op een Atom CPU hoor. Je moet je niet doodstaren op alleen de CPU.
Ey!! Macarena \o/
Geen idee of er dat in zit, waarschijnlijk niet dan.RaZ schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:01:
Als je een ION chipset hebt, draait 1080p prima op een Atom CPU hoor. Je moet je niet doodstaren op alleen de CPU.
Al heeft hd films kijken op het scherm weinig nut
Ik kan makkelijk 720p kijken op mijn Acer Aspire One A150. En 720p is zat op zo'n klein scherm.
Mijn Windbox nettop met Atom 330 kan makkelijk 1080p aan. Die gebruik ik om gewoon op mijn tv films te kijken.
Mijn Windbox nettop met Atom 330 kan makkelijk 1080p aan. Die gebruik ik om gewoon op mijn tv films te kijken.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Bedankt voor jullie reacties.vandevorst schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:03:
[...]
Geen idee of er dat in zit, waarschijnlijk niet dan.
Al heeft hd films kijken op het scherm weinig nutEn de output zal ook geen 1080p bedragen.
Het maakt me niet uit of het nut heeft, maar ik heb al een heleboel HD films, meeste in MKV container, die wil ik wel soepel af kunnen spelen. Dus voor mij heeft het wel nut, anders moet ik die films gaan omzetten naar niet HD, dat is me te omslachtig.
Mijn idee erachter is dat ik eerst zat te denken om zo'n kleine dvd speler aan te schaffen met scherm erin voor de vakantie (in de auto / op de camping / etc. ), maar het lijkt me prettiger om een iets groter scherm te hebben dan 8" die meest voorkomend is met die kleine dvd spelers.
Dat is de reden dat ik eigenlijk een netbook wil aanschaffen, maar dan wil ik wel m'n films, die nu op een popcornhour c-200 staan, op een usb disk (of de interne disk van de netbook) kunnen zetten en gewoon lekker zonder problemen kunnen afspelen.
Sinds 2 maanden heb ik een Compaq Mini 311c 1150SD
Voor EUR 400,- gehaald bij de Saturn, ik denk dat dit wel goedkoper moet kunnen.
Echt een feest dit apparaat, erg snel voor zijn klasse. Met mijn quadcore desktop ben ik wel wat meer snelheid gewend, maar buitenshuis (collegebanken, vergaderingen, op reis) is dit echt een fijn ding.
Intel Atom n270 1,6 Ghzoverclocked naar 1,8 Ghz
2 GB DDR3 1333mhz , wil ik vroeg of laat eens opschroeven naar 3
250 GB HDD met 7200rpm
NVIDIA ION LE, softwarematig te unlocken naar DirectX 10
Geleverd met Windows 7 32bit
Gamen kan, mass effect 1 loopt op 15-25fps, Warcraft III, diablo II, Civilization IV loopt allemaal volle bak.
- Vooral de grote HDD en de ION blijf ik wondertjes van de techniek vinden.
- Het toetsenbord is met 92% van normale grootte ideaal voor mijn grote handen, en de resolutie is met 1366x768 erg fijn voor multitasking
- Batterijduur is ruim 4 uur overgeclocked met 100% brightness werken, youtuben en een beetje gamen.
- Nadelig is de touchpad, die is wat breed waardoor je er snel op zit met je handpalm.
Een aantal tips: (check deze site voor meer info)
1: Gebruik Media Player Classic uit de K-lite codec pack om HD films te kijken. Geen gehaper hiermee.
2: Download de 10.1 beta versie van flash, dan gebruikt flash je ION chip veel meer dan voorheen het geval was waardoor je moeiteloos
1: Met een softwarematige handigheid kan je zonder risico een DirectX 9 ION LE chip unlocken naar DirectX 10 waardoor je GPU prestaties in games vooruit gaan. De CPU is echter een veel grotere bottleneck.
4: Met een gemodde ini-file van ASRock OC-tuner kan je moeiteloos je atom van 1.6 naar 1.8ghz klokken.
Voor EUR 400,- gehaald bij de Saturn, ik denk dat dit wel goedkoper moet kunnen.
Echt een feest dit apparaat, erg snel voor zijn klasse. Met mijn quadcore desktop ben ik wel wat meer snelheid gewend, maar buitenshuis (collegebanken, vergaderingen, op reis) is dit echt een fijn ding.
Intel Atom n270 1,6 Ghzoverclocked naar 1,8 Ghz
2 GB DDR3 1333mhz , wil ik vroeg of laat eens opschroeven naar 3
250 GB HDD met 7200rpm
NVIDIA ION LE, softwarematig te unlocken naar DirectX 10
Geleverd met Windows 7 32bit
Gamen kan, mass effect 1 loopt op 15-25fps, Warcraft III, diablo II, Civilization IV loopt allemaal volle bak.
- Vooral de grote HDD en de ION blijf ik wondertjes van de techniek vinden.
- Het toetsenbord is met 92% van normale grootte ideaal voor mijn grote handen, en de resolutie is met 1366x768 erg fijn voor multitasking
- Batterijduur is ruim 4 uur overgeclocked met 100% brightness werken, youtuben en een beetje gamen.
- Nadelig is de touchpad, die is wat breed waardoor je er snel op zit met je handpalm.
Een aantal tips: (check deze site voor meer info)
1: Gebruik Media Player Classic uit de K-lite codec pack om HD films te kijken. Geen gehaper hiermee.
2: Download de 10.1 beta versie van flash, dan gebruikt flash je ION chip veel meer dan voorheen het geval was waardoor je moeiteloos
1: Met een softwarematige handigheid kan je zonder risico een DirectX 9 ION LE chip unlocken naar DirectX 10 waardoor je GPU prestaties in games vooruit gaan. De CPU is echter een veel grotere bottleneck.
4: Met een gemodde ini-file van ASRock OC-tuner kan je moeiteloos je atom van 1.6 naar 1.8ghz klokken.
Op 8 april stond 's ochtends heel even de Samsung N210 op de Dynabyte site voor E 289. Foutje waarschijnlijk want hij was snel weer 349. Waarschijnlijk een vergissing met de N120 die wel is "afgeprijsd" naar 289.
Heeft iemand de N210 kunnen bestellen voor E289 / weet iemand wat er aan de hand was?
Heeft iemand de N210 kunnen bestellen voor E289 / weet iemand wat er aan de hand was?
Hier meer ervaringen met de N280 Cpu?
Ik heb namelijk een aspire one 531h 3g met een N280. Maar de cpu loopt max op 1.33ghz in plaat van 1.67ghz. Nou hebben veel fabrikanten dit al opgelost met een bios update, alleen mijn model van acer blijft helaas achter. De D250 heeft de N280 frequency bios update bijvoorbeeld wel.
Ik hoop dat acer hier snel mee gaat komen!
Ik heb namelijk een aspire one 531h 3g met een N280. Maar de cpu loopt max op 1.33ghz in plaat van 1.67ghz. Nou hebben veel fabrikanten dit al opgelost met een bios update, alleen mijn model van acer blijft helaas achter. De D250 heeft de N280 frequency bios update bijvoorbeeld wel.
Ik hoop dat acer hier snel mee gaat komen!
Anoniem: 355578
Hoi, ik wil een netbook aanschaffen voor de eerste keer, ik wil het voor video chat gebruiken met microfoon. Zou het ook mogelijk zijn om hd films te kijken in 1080p? Welke netbook heeft een battery duur als de ipad ongeveer, dus zo'n 9 a 10 uur?
Is mobiel internet met 384 Kb/s genoeg voor om youtube te bekijken, eventueel in 1080p?
Alvast bedankt,
Aaron
Is mobiel internet met 384 Kb/s genoeg voor om youtube te bekijken, eventueel in 1080p?
Alvast bedankt,
Aaron
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 355578 op 15-04-2010 20:41 ]
1080p op je netboekje zal niet gaan. 720p gaat goed.Anoniem: 355578 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:34:
Hoi, ik wil een netbook aanschaffen voor de eerste keer, ik wil het voor video chat gebruiken met microfoon. Zou het ook mogelijk zijn om hd films te kijken in 1080p? Welke netbook heeft een battery duur als de ipad ongeveer, dus zo'n 9 a 10 uur?
Alvast bedankt,
Aaron
En met mobiel internet van 384 kb/s kan je alleen hele slechte kwaliteit Youtube bekijken.
(heb dat op mijn HTC Hero). Zelfs 480p kan je vergeten.
Op een ION based netbook zal 1080p prima gaan. Of een netbook met een broadcomm chipset.Xyphoid schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:20:
[...]
1080p op je netboekje zal niet gaan. 720p gaat goed.
En met mobiel internet van 384 kb/s kan je alleen hele slechte kwaliteit Youtube bekijken.
Bedankt, ik heb een Aspire One 532h gevonden voor 265 euro en die is hd ready, maar heeft geen mobiele internet modem. Maar ja, internet waardeloos traag voor youtube, dus dat kan ik wel vergeten.
Raden jullie mij aan om de aspire one te kopen? Of is er misschien nog wat beters op de markt?
gr.
Aaron
Raden jullie mij aan om de aspire one te kopen? Of is er misschien nog wat beters op de markt?
gr.
Aaron
720p mkv's gaan niet op een netbook.Xyphoid schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:20:
[...]
1080p op je netboekje zal niet gaan. 720p gaat goed.
Dat ligt helemaal aan welke netbook je het over hebt.
Ik weet niet wat hier word beweerd, maar deze acer aspire one kan gewoon 720p afspelen, en met hd kaart erbij 1080p volgens mij, alleen weet ik niet waar ik die moet kopen.
720p gaat met gemak op mijn Acer Aspire One A150 met 1Gb RAM. Wel ff CoreAVC installeren.Anoniem: 355578 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:05:
Ik weet niet wat hier word beweerd, maar deze acer aspire one kan gewoon 720p afspelen, en met hd kaart erbij 1080p volgens mij, alleen weet ik niet waar ik die moet kopen.
Hoe bedoel je een hd kaart erbij? Degene die er in zit vervangen bedoel je?
Ik vraag het gewoon om het antwoord te weten. Ik kijk toch geen 1080p op mijn netboekje
Het lukt mij niet om 720p met CoreAVC af te spelen op een Samsung NC10, Samsung NC20 en een Toshiba NB200. Geluid loopt nooit synchroon. 720p mp4, mov, avi lukt wel maar geen Bluray rips op mkv.Xyphoid schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:18:
[...]
720p gaat met gemak op mijn Acer Aspire One A150 met 1Gb RAM. Wel ff CoreAVC installeren.
Hoe bedoel je een hd kaart erbij? Degene die er in zit vervangen bedoel je?
Ik vraag het gewoon om het antwoord te weten. Ik kijk toch geen 1080p op mijn netboekje
Het gaat hier ook om een netbook die officieel 720p support. Maar de vraag was, is de aspire one de beste voor zij prijs in middels
Is er nog een verschil tussen de Acer Aspire One 532h-2Ds en 2Db?
Ik denk dat ik voor de Asus Eee PC 1005PE ga, die heeft 14 uur batterylife en ook hd 720p, maar geen youtube hd. Zou het internet pakket van 20 euro voor mobiel internet te doen zijn 360 en 480p, hoe slecht is dat?
bedankt,
aaron
Is er nog een verschil tussen de Acer Aspire One 532h-2Ds en 2Db?
Ik denk dat ik voor de Asus Eee PC 1005PE ga, die heeft 14 uur batterylife en ook hd 720p, maar geen youtube hd. Zou het internet pakket van 20 euro voor mobiel internet te doen zijn 360 en 480p, hoe slecht is dat?
bedankt,
aaron
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 355578 op 18-04-2010 19:00 ]
Beste Tweakers,
Ik heb een Samsung n220 gekocht, een prachtding en ben er zeer blij mee. Nu wil ik een geheugen upgrade kopen (2GB) en heb 2 opties:
1. Corsair Notebook Memory SODIMM DDR2-800 mhz 800 MHz, Goud, 5-5-5-18 44e
2. Corsair Notebook Memory SODIMM DDR2-667 mhz 667MHz,Lat 5,1x2GB 50e
Nu is optie 1 zelfs 5 euro goedkoper en ik lees dat deze toch wel wat langzamer is qua latency, al is het verwaarloosbaar. Ik heb verschillende forums afgezocht en idd wordt er aangegeven dat men voor de prijs moet gaan, maar als een gebruiker wil je toch die ene snellere versie hebben. Wat zijn jullie bevindingen tot nu toe?
Thx!!
Ik heb een Samsung n220 gekocht, een prachtding en ben er zeer blij mee. Nu wil ik een geheugen upgrade kopen (2GB) en heb 2 opties:
1. Corsair Notebook Memory SODIMM DDR2-800 mhz 800 MHz, Goud, 5-5-5-18 44e
2. Corsair Notebook Memory SODIMM DDR2-667 mhz 667MHz,Lat 5,1x2GB 50e
Nu is optie 1 zelfs 5 euro goedkoper en ik lees dat deze toch wel wat langzamer is qua latency, al is het verwaarloosbaar. Ik heb verschillende forums afgezocht en idd wordt er aangegeven dat men voor de prijs moet gaan, maar als een gebruiker wil je toch die ene snellere versie hebben. Wat zijn jullie bevindingen tot nu toe?
Thx!!
Tegenwoordig bezuinigt vrijwel iedere fabrikant op de displays van netbooks. Zo niet Sony, een matte display in de Sony Vaio VPC-M11M1E/B met de volgende (heerlijke) meetwaarden:
durchschnittl. Luminanz cd/m² 318,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,11
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,31
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 909,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 1.026,00
http://www.notebookjourna...ok-vpc-m11m1e-b-nkrt-1150
durchschnittl. Luminanz cd/m² 318,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,11
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,31
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 909,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 1.026,00
http://www.notebookjourna...ok-vpc-m11m1e-b-nkrt-1150
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:39:
[...]
720p mkv's gaan niet op een netbook.
720p mkv's, van "the interwebz", doen het prima op mijn 'antieke' Aspire One A110, met dus enkel de N270 als decoder en een GMA950 die uit zijn neus loopt te eten, ..... mits je WinXP draaid (geen ervaring met WinVista/7, wel Linux waar zelfs met DirectShow en CoreAVC het niet mogelijk is om mplayer de boel af te laten spelen).Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:50:
[...]
Het lukt mij niet om 720p met CoreAVC af te spelen op een Samsung NC10, Samsung NC20 en een Toshiba NB200. Geluid loopt nooit synchroon. 720p mp4, mov, avi lukt wel maar geen Bluray rips op mkv.
Ik gebruik tevens gewoon ffdshow-MT(de multithreaded broeder, zodat hyperthreading zijn ding kan doen op de N270), werkt perfect. Wel even in-loop deblock filter uitdonderen natuurlijk
[edit]Voor de zekerheid nog even getest; een H.264, High@L4.1 met een bitrate van ~4500Kb/s, met een DTS audiospoor, draaid als een tierelier, zonder desynced audio/video.

"Skip Deblock Always" dus aanvinken
Ter vergelijking, een Aspire One A150 doet nog geen 1:150.Philflow schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:11:
Tegenwoordig bezuinigt vrijwel iedere fabrikant op de displays van netbooks. Zo niet Sony,...
Kontrast bei 100 cd/m2 - 1:909,00
[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 01-05-2010 09:13 ]
Pentaxiaan
woops
[ Voor 93% gewijzigd door SirNobax op 01-05-2010 00:51 ]
Pentaxiaan
Anoniem: 263293
Beste Tweakers,
Ik hoop dat dit berichtje compleet volgens de regels is, zo niet hoor ik het wel!
Mijn Packard Bell laptop is zojuist na 2 en een half jaar kapot gegaan. Jammer maar helaas. Dat was al een kleine laptop (13 inch) maar ik gebruikte hem ook op werk (met een docking station). Inmiddels heb ik een nieuwe baan dus gebruik ik mijn laptop daar niet meer voor. Thuis heb ik ook een degelijke systeem sta waar ik soms op games speel enzo.
Nu ben ik dus op zoek naar een Netbook. Ik heb nu al erg lang rond gekeken maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Voornamelijk wil ik hem gebruiken voor als ik in bed lig om een beetje youtube filmpjes te kijken en een beetje te e-mailen en dat soort zaken.
Nou ben ik wel iemand die van snelheid houd. De meeste netbooks die ik heb gezien hebben maar 1 GB geheugen dus moet er wel een mogelijkheid zijn tot het uitbreiden naar het maximum (2GB minimum maar liefst hoger). Schijf ruimte hoeft niet veel te zijn. Het scherm zelf mag 10 of 11 inch zijn. Ook vind ik het belangrijk dat er een hoge accuduur is. Zeker niet minder dan 6-7 uur na normaal gebruik (youtube, word, facebook e.d.).
Het budget is ongeveer 400 euro maximum!
Heeft iemand enige tips voor mij? Want ik kom er echt niet uit.
Alvast Bedankt!
Ik hoop dat dit berichtje compleet volgens de regels is, zo niet hoor ik het wel!
Mijn Packard Bell laptop is zojuist na 2 en een half jaar kapot gegaan. Jammer maar helaas. Dat was al een kleine laptop (13 inch) maar ik gebruikte hem ook op werk (met een docking station). Inmiddels heb ik een nieuwe baan dus gebruik ik mijn laptop daar niet meer voor. Thuis heb ik ook een degelijke systeem sta waar ik soms op games speel enzo.
Nu ben ik dus op zoek naar een Netbook. Ik heb nu al erg lang rond gekeken maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Voornamelijk wil ik hem gebruiken voor als ik in bed lig om een beetje youtube filmpjes te kijken en een beetje te e-mailen en dat soort zaken.
Nou ben ik wel iemand die van snelheid houd. De meeste netbooks die ik heb gezien hebben maar 1 GB geheugen dus moet er wel een mogelijkheid zijn tot het uitbreiden naar het maximum (2GB minimum maar liefst hoger). Schijf ruimte hoeft niet veel te zijn. Het scherm zelf mag 10 of 11 inch zijn. Ook vind ik het belangrijk dat er een hoge accuduur is. Zeker niet minder dan 6-7 uur na normaal gebruik (youtube, word, facebook e.d.).
Het budget is ongeveer 400 euro maximum!
Heeft iemand enige tips voor mij? Want ik kom er echt niet uit.
Alvast Bedankt!
Geef 25 euro meer uit en je hebt een notebook die alle netbooks wegblaast: Acer 1810tz.
De batterij is toch niet na wens na wat ik heb gezien bij andere netbooks (of notebooks).Philflow schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:22:
Geef 25 euro meer uit en je hebt een notebook die alle netbooks wegblaast: Acer 1810tz.
Iedereen kan zo zijn eigen definities hanteren. De meerderheid van de computer wereld lijkt een andere definitie van netbook te hanteren. Ik zelf ook.Anoniem: 134818 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:25:
Semantiek: Dat is ook een netbook.
8 uur is niet genoeg?Anoniem: 263293 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:45:
[...]
De batterij is toch niet na wens na wat ik heb gezien bij andere netbooks (of notebooks).
[ Voor 67% gewijzigd door Philflow op 03-05-2010 15:08 ]
Ik heb gelezen dat hij niet 8 uur duur heeft maar 5 uur duur. Het is gewoon erg moeilijk om een keuze te maken zeg! Ik lees hier wel wat over de Compaq HP Mini....deze kan 10 uur gaan (met WiFi)?
Het is erg moeilijk om een goede keuze te maken zeg!
Het is erg moeilijk om een goede keuze te maken zeg!
Acer 1810tz haalt meer dan 8 uur met internetten:
http://www.laptopmag.com/...aspire-1810tz.aspx?page=4
http://www.laptopmag.com/...aspire-1810tz.aspx?page=4
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 03-05-2010 16:59 ]