Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter

[Ervaringen] Acer Aspire One Deel 2

[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 2

Inhoudsopgave

Inleiding
Ooit, in het jaar 2008 na Christus om precies te zijn, brak Asus een nieuwe markt open; de netbook. In den beginne had je geen andere keuze dan de EEE PC 4G. Tegenwoordig heeft elke gerenommeerde fabrikant een netbook in zijn assortiment. De introductie van de netbook heeft de kloof tussen een PDA en subnotebook verkleint. Een notebook die eenvoudig in gebruik is en bovendien ook nog een goedkoop is. "Hoe kleiner, hoe duurder" was voorheen een veelgehoorde term. Asus bracht daar verandering in aan en tegenwoordig zijn netbooks zelfs aan te schaffen in de supermarkt.

Acer kon natuurlijk niet achterblijven en ging aan de slag met hun eigen netbook. Deze werd voor het eerst in mei 2008 gespot. Het gerucht ging rond dat het een Intel Atom-based netbook zou zijn die het OS Linpus of Windows XP Home zou meekrijgen. Een paar dagen later werd de Aspire One officieel aangekondigd. De netbook zou in het begin van het derde kwartaal van 2008 leverbaar zijn en omgerekend zo'n 244 euro gaan kosten. De laptop meet ongeveer 25 bij 17 centimeter bij een dikte van krap drie centimeter en het apparaat legt ongeveer één kilo in de weegschaal. Langere tijd bleef het op T.net rustig wat betreft nieuws over de Aspire One tot bekend werd dat je via een tweak van Bluetooth zou kunnen voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1218746073.jpg
De tweak die Bluetooth mogelijk maakt

Naast de 8.9"-versie zou er ook een 10.2"-versie komen. Acer bevestigde dit in november 2008. Deze netbook is in februari of maart 2009 leverbaar en heeft dezelfde specificaties als zijn broertje. Wel wordt er een 6-cell accu meegeleverd. Deze netbook staat beter bekend als Aspire One D150. Ondanks dat deze op papier gezien veel weg heeft van zijn broertje zijn er wel een aantal veranderingen. Zo is toegang tot het geheugen en de harde schijf eenvoudiger, zodat deze eenvoudig te upgraden of te vervangen zijn. De Aspire One kan met maximaal 2GB geheugen uitgerust worden. Daarnaast zijn de 'muisknoppen' van de posiie naast het touchpad naar de traditionele plek eronder verhuisd.

Informatie over de Aspire One
Natuurlijk kon Acer niet achterblijven. In juni 2008 presenteerde Acer haar eerste netbook; de Aspire One. Deze is - zoals vele andere netbooks - gebaseerd op het Intel Atom-platform.

De Aspire One heeft een 8,9" CrystalBrite LED-scherm met een resolutie van 1024x600 pixels. De afmetingen van de nieuweling bedragen 249 x 170 x 29 mm, het gewicht slechts 910 gram.

Wat betreft dataopslag gekozen worden tussen een 8 GB SSD of 80 GB harde schijf. Een versie met Linpus Linux Lite krijgt 512 MB werkgeheugen, de Windows XP-notebook wordt uitgerust met 1 GB werkgeheugen.

Mocht je graag onderweg internetontvangst willen hebben; een aantal Aspire One's zijn 3G-voorbereid.

Het meest opvallende aan de Aspire One is de prijs; hij is namelijk al leverbaar vanaf 195,-. Het is de goedkoopste op Intel Atom gebaseerde netbook die verkrijgbaar is.

Zijn er dan meerdere versies verkrijgbaar?
Dat klopt, 195 euro is een koopje voor een netbook die zulke prestaties kan leveren, maar op andere hardware lever je in.

De Pricewatch telt op het moment van schrijven 16 verschillende versies van de Aspire One. Gezien dat teveel van het goede is, laat ik de tabel achterwege. Wel stel ik een tabel op hoe je aan de hand van het typenummer kan aflezen welke hardware het betreft.

Hoe weet ik dan of ik een Linux- of Windows-versie koop?
De Aspire One's hebben een typenummer. Wanneer je A110 in het typenummer tegenkomt betreft het een Linux-versie. Bij A150 kun je er van uit gaan dat het een Windows-based netbook is.

Leuk en aardig, maar hoe ziet de netbook er uit?
Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden, bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33pamih.jpg
WLAN-schakelaar
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rangjd.jpg
Line-Out / Line-in / 2x USB 2.0 / Cardreader en Kensington Lock Slot

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24b16b5.jpg
Voedingsingang / VGA / LAN / 1x USB 2.0 / SDHC Storage Expansion

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34rj15h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2l8gt2b.jpg

Voorgaande delen

[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1

Changelog
1.00[Ervaringen] Acer Aspire One Deel 2 geopend
2.00Redesign van topicstart
Back to Top

Topic created by DaMarcus, Layout bij Wiethoofd

[ Voor 48% gewijzigd door DaMarcus op 22-03-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 23:05
Zo, de eer om de eerste post te doen in deel 2 :D
Had mijn vraag ook al gesteld in het andere deel 2, maar stel hem graag even opnieuw. Ik heb deel 1 grotendeels gelezen.

Anyway, ik heb zelf paar dagen geleden de Acer aspire one 110ab 8gb SSD gekocht, echt absoluut geen spijt van. Vooral het typen (zit er nu ook op) went snel en gaat echt gewoon verrrasend goed en mooi scherm en verder gewoon mooi en compleet/strak laptopje!
Ik draai momenteel windows XP van Ron's TinyXP image erop en ben er zeer tevreden mee, draait uitstekend!

Alleen zit ik met 1 probleem(pje). Ik heb het idee wanneer ik de laptop zwaarder belast, bijv bij een spel of 3dmark benchmark dat hij opeens uitgaat. Zeker omdat de laptop zo stil is heb je het niet gelijk door en heb je het idee dat alleen het scherm uitgaat. Maargoed hij gaat daarna weer zonder problem aan.
Ik heb ook de AA1 fan control erbij draaien (snap alleen niet direcht het nut van het progje, want zonder is de laptop ook erg stil) maar de cpu wordt in ieder geval niet erg heet.
De bios-versie is momenteel v3305, maar heb in de release gezien dat er niet veel mee wordt opgelost.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een mogelijke oplossing? Ik weet niet of het anders een garantiepunt zou kunnen zijn. Bij 'normalere' activiteiten lijkt hij wel stabiel.
Wellicht heeft het iets met de getweakte XP image te maken? En is het geen hardware probleem?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Riczun schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:31:
De bios-versie is momenteel v3305, maar heb in de release gezien dat er niet veel mee wordt opgelost.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een mogelijke oplossing? Ik weet niet of het anders een garantiepunt zou kunnen zijn. Bij 'normalere' activiteiten lijkt hij wel stabiel.
Wellicht heeft het iets met de getweakte XP image te maken? En is het geen hardware probleem?
Alvast bedankt!
Wanneer je het gehele topic had gelezen zoals je zegt dan was je versie 3309 ook al tegen gekomen 8)
misschien dat dat wat oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 23:14
nou openingspost ziet er netjes uit... :)

nog een kleine correctie: ik zie net dat het verschil tussen een windows of linux aangegeven wordt met de hoofdletter A of B:
bv.
A150-Ab heeft Linux (A) en is blauw(b)
A150-Bw heeft Windows ( B ) en is wit(w)

trouwens zo'n overzicht van de 16 modellen zou best handig zijn, van mij mag die in de openingpost, zie maar.

@hierboven

misschien dat een bios update toch helpt inderdaad, http://support.acer-euro..../notebook/as_one_110.html misschien dat iemand anders nog een ander idee heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door dribibu op 08-02-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Wat betreft dataopslag gekozen worden tussen een 8 GB SSD of 80 GB harde schijf. Een versie met Linpus Linux Lite krijgt 512 MB werkgeheugen, de Windows XP-notebook wordt uitgerust met 1 GB werkgeheugen.
[quote dribubu]
nog een kleine correctie: ik zie net dat het verschil tussen een windows of linux aangegeven wordt met de hoofdletter A of B:

Klopt idd niet helemaal :?
1 van de mijne kwam als A150 Aw 1Gb mem + linpus + 120Gb Hd
en tegenwoordig zelfs 160 Gb :+

[ Voor 23% gewijzigd door wim klei op 08-02-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Nawoord

De topicstart is nog niet helemaal af, daar wordt nog aan gewerkt. Echter kunnen we nu wel doorgaan met posten :)
Ben ik mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
wim klei schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:36:

Wanneer je het gehele topic had gelezen zoals je zegt dan was je versie 3309 ook al tegen gekomen 8)
misschien dat dat wat oplost
Die ben ik inderdaad tegengekomen. Maar zoals in mijn eerdere post vermeld staat er in de release daar niks over dat zoiets wordt opgelost.

Overigens heeft het niks met gamen te maken heb ik al gemeekrt, de laptop is vandaag ook al spontaan 2 keer bij desktop werkzaamheden uitgevallen. Ik kan eventueel wel proberen het bios te flashen, maar lijkt mij dat het niks gaat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Riczun schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:18:
[...]

Die ben ik inderdaad tegengekomen. Maar zoals in mijn eerdere post vermeld staat er in de release daar niks over dat zoiets wordt opgelost.

Overigens heeft het niks met gamen te maken heb ik al gemeekrt, de laptop is vandaag ook al spontaan 2 keer bij desktop werkzaamheden uitgevallen. Ik kan eventueel wel proberen het bios te flashen, maar lijkt mij dat het niks gaat oplossen?
Gevalletje garantie zou ik zeggen... voor zover ik weet is dit geen bekend issue.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282336

Ik had al een AA0 110 met Linpus en later Ubuntu. Vorige week heb ik er een AA0 150 bijgekocht met Windows XP, voor een gezinslid. Voor het aangename bedrag van € 281,-- bij Dynabyte (met aftrek van 6 % HCC-korting).

Inmiddels heb ik er openSUSE 11.1 bijgezet (naast Windows), en straks ook Fedora 10 of Ubuntu 8.10, zodat het machientje drievoudig opstartbaar wordt. Loopt allemaal als een tierelier.

Wat me wel opviel: de batterij wilde eerst niet opladen (was volledig leeg toen ik de AA0 150 kocht): het oplaadlampje bleef knipperen maar er werd niets opgeladen: stekker eruit en pats! alles uit. Nadat ik het BIOS had geflitst naar 3309, wilde hij ineens wel opladen. Sindsdien geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Die SDHC Storage Expansion; had in deeltje 1 net aan het slot al gevraagd maar geen antwoord gehad - 4 GB SDHC geplaatst, maar geen gebruik daarvan gezien of veranderingen in Systeem-tabje qua geheugen. Ook niet in swapfilesettings. Volgens de Acer-persberichten zou de Smart File Manager de SD toevoegen aan het interne geheugen (of als snelle swap gaan gebruiken). Heb Aspire One 150 XP 160GB-uitvoering.
Of moet je zelf met XP-settings (swap/temp op SD ipv C:) iets finetunen? Geen enkele Smartfileproces gezien.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 282336 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:24:
Ik had al een AA0 110 met Linpus en later Ubuntu. Vorige week heb ik er een AA0 150 bijgekocht met Windows XP, voor een gezinslid. Voor het aangename bedrag van € 281,-- bij Dynabyte (met aftrek van 6 % HCC-korting).

Inmiddels heb ik er openSUSE 11.1 bijgezet (naast Windows), en straks ook Fedora 10 of Ubuntu 8.10, zodat het machientje drievoudig opstartbaar wordt. Loopt allemaal als een tierelier.

Wat me wel opviel: de batterij wilde eerst niet opladen (was volledig leeg toen ik de AA0 150 kocht): het oplaadlampje bleef knipperen maar er werd niets opgeladen: stekker eruit en pats! alles uit. Nadat ik het BIOS had geflitst naar 3309, wilde hij ineens wel opladen. Sindsdien geen probleem meer.
Gisteren ook even met Ubuntu gespeelt op mijn A150. Draaide nog best soepel. Alleen tijdens de installatie was het even aanmodderen omdat de 600 pixels niet genoeg waren om alles correct op het scherm weer te geven. Na een dag stoeien toch maar een image gemaakt van Ubuntu en de image van XP Pro SP3 weer teruggezet. :+ Xp draait in mijn beleving toch net wat lekkerder. Ik blijf Ubuntu wel lekker op mijn desktop draaien :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu

[...]

Gevalletje garantie zou ik zeggen... voor zover ik weet is dit geen bekend issue.
er waren wel mensen die last hadden dat de acer enkele seconden vastsloeg (freezen), dit was met een bios update te verhelpen, maar als ik het goed begrijp slaat hij bij jou helemáál vast?

[ Voor 35% gewijzigd door dribibu op 09-02-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
tweaktubbie schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:03:
Die SDHC Storage Expansion; had in deeltje 1 net aan het slot al gevraagd maar geen antwoord gehad - 4 GB SDHC geplaatst, maar geen gebruik daarvan gezien of veranderingen in Systeem-tabje qua geheugen. Ook niet in swapfilesettings. Volgens de Acer-persberichten zou de Smart File Manager de SD toevoegen aan het interne geheugen (of als snelle swap gaan gebruiken). Heb Aspire One 150 XP 160GB-uitvoering.
Of moet je zelf met XP-settings (swap/temp op SD ipv C:) iets finetunen? Geen enkele Smartfileproces gezien.
Het breidt dan ook het externe geheugen (storage) uit en niet het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Hyp Hyper schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor je reactie. In ieder geval ging het vandaag heel de dag goed tot net zonet. De AA1 was nu wel wat drukker bezet, (webcam stond aan e.d) en zag de cpu tempertuur via AA1 fan control al oplopen tot 60 graden en hoppa weer uit. Aan gaat ie daarna weer perfect O-)

Ik kan nog proberen even het bios te flashen, in ieder geval in windows ging het al niet, met een 1 of andere verify error. Dus dan maar ff nog in dos proberen te doen!
En als dat niet helpt ga ik denk ik nog even een dagje linpus terugzetten, kijken of het nou echt wel een hardware probleem is, zoja dan maar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Oke, ik ben er volgens mij achter!

Ik heb mijn bios geupdated naar v3309, maar bij een beetje zwaar programma (3dmark) viel hij binnen 3 min alweer uit! Ik had het vermoeden dat het aan het AA1 Fan control programma lag, dus gesloten en nu heb ik al 5x 6min een test uitgevoerd en hij blijft nu gewoon stabiel! :D

Even nagezocht en ben toch blijkbaar niet de enige:
http://aspireonesoftware....0/rons-image/#comment-534
Bij reply 534 staat het bijvoorbeeld.

In ieder geval was de AA1 fan control (0.9) bij mij niet stabiel bij biosversie 3305 en 3309.

Heb het nu niet draaien, maar de fan blijft wel zachtjes draaien, dus eigenlijk ben ik alleen maar tevreden nu, zeker omdat hij nu ook stabiel is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BillSpaarbank schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:41:
[...]

Gisteren ook even met Ubuntu gespeelt op mijn A150. Draaide nog best soepel. Alleen tijdens de installatie was het even aanmodderen omdat de 600 pixels niet genoeg waren om alles correct op het scherm weer te geven. Na een dag stoeien toch maar een image gemaakt van Ubuntu en de image van XP Pro SP3 weer teruggezet. :+ Xp draait in mijn beleving toch net wat lekkerder. Ik blijf Ubuntu wel lekker op mijn desktop draaien :)
Kwestie van 1 werkbalk verwijderen..... Ik heb alleen de bovenste nog. Dialoogschermpjes met buiten-beeld-vallende OK-knop kun je de baas, door ze aan de bovenkant buiten beeld te slepen met "Alt-linkermuisknop-slepen". Handig truukje om te weten.... :-)

Wel wil je in Ubuntu de visuele effecten uitschakelen: te zwaar voor het Intel videokaartje.

Verder nog dit: ik merkte in OpenSUSE een klik van de harde schijf om de paar seconden: de firmware van het laptop-harde-schijfje wil de schijf veel te agressief parkeren, wegens energiebesparing. Dat is natuurlijk niet gezond voor de schijf.

Oplossing: hdparm -B op 254 zetten (commando opnemen in boot.local bij OpenSUSE). In Windows hoeft dat niet, want die corrigeert dat al standaard. Wordt toch eens tijd dat die harde-schijffabrikant z'n firmware repareert.... Het is idioot dat een besturingssysteem de firmware moet corrigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 282336 op 10-02-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20972

In ieder geval was de AA1 fan control (0.9) bij mij niet stabiel bij biosversie 3305 en 3309.

Heb het nu niet draaien, maar de fan blijft wel zachtjes draaien, dus eigenlijk ben ik alleen maar tevreden nu, zeker omdat hij nu ook stabiel is! ;)
Dit is ook een erg oude versie van fan-control. Ik draai al een tijdje probleemloos met versie 1.6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Anoniem: 20972 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:06:

Dit is ook een erg oude versie van fan-control. Ik draai al een tijdje probleemloos met versie 1.6!
Ja, dat klopt! Die wordt nog bij die Ron's TinyXP image erbij gegeven. Ik kwam er dus ook achter dat versie 1.6 ondertussen al uit was. Maar ik doe het voorlopig nog even zonder fan controler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Riczun schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:36:
[...]

Ja, dat klopt! Die wordt nog bij die Ron's TinyXP image erbij gegeven. Ik kwam er dus ook achter dat versie 1.6 ondertussen al uit was. Maar ik doe het voorlopig nog even zonder fan controler ;)
Mooi dat je er (waarschijnlijk) uit bent! Het constante zachte geruis vind ik zelf ook niet storend (bij fancontrol gaat ie een stuk harder als ie even aanslaat), maar wellicht ga je het wel merken in een erg stille omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:18
Is de versie van linpus op de recoverycd bij een standaard 8gb acer aspire one a110 nog steeds de meest recente?

Ik ga voorlopig dit besturingssysteem gebruiken, wegens snelle opstarttijd. Alhoewel, iemand ervaring met arch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
zezke schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:51:
Is de versie van linpus op de recoverycd bij een standaard 8gb acer aspire one a110 nog steeds de meest recente?

Ik ga voorlopig dit besturingssysteem gebruiken, wegens snelle opstarttijd. Alhoewel, iemand ervaring met arch?
Volgens mij is er al ergens op het internet 1 (of meerdere) nieuwere versies te krijgen. Maar daar weet ik niet echt heel veel vanaf, maar dan zou ik je graag doorverwijzen naar:http://macles.blogspot.co...ire-one-recovery-dvd.html

En met archlinux heb ik een klein beetje ervaring. Heb het een tijdje op m'n netbookje gehad. Was redelijk veel werk om alle onderdelen te installeren (geen verdere arch ervaring). Het werkt wel mooi, en de uitleg op archwiki is ook zeer duidelijk. Toch kon ik het niet helemaal naar m'n zin krijgen en draai dus op het moment nog fedora10, waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik ben alleen benieuwd hoe moblin zal uitgroeien. Het ziet er iig interessant uit, maar aangezien ik mijn netbookje nodig heb voor de studie moet ie stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
poesje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:05:
[...]

Volgens mij is er al ergens op het internet 1 (of meerdere) nieuwere versies te krijgen. Maar daar weet ik niet echt heel veel vanaf, maar dan zou ik je graag doorverwijzen naar:http://macles.blogspot.co...ire-one-recovery-dvd.html

En met archlinux heb ik een klein beetje ervaring. Heb het een tijdje op m'n netbookje gehad. Was redelijk veel werk om alle onderdelen te installeren (geen verdere arch ervaring). Het werkt wel mooi, en de uitleg op archwiki is ook zeer duidelijk. Toch kon ik het niet helemaal naar m'n zin krijgen en draai dus op het moment nog fedora10, waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik ben alleen benieuwd hoe moblin zal uitgroeien. Het ziet er iig interessant uit, maar aangezien ik mijn netbookje nodig heb voor de studie moet ie stabiel zijn.
En hoe scoort arch op het vlak v opstarttijd? Ik had ook al aan fedora gedacht maar ik vind het al wat lang booten op mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hem echt supersnel wil hebben, dan installeer je Antix. Dat is een oerdegelijke Debian (Mepis) met een Fluxbox werkomgeving. Retesnel, maar je levert natuurlijk wel wat in qua oogsnoep en gebruikersvriendelijkheid.
http://antix.mepis.org/index.php/Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vraag voor hen die Ron's TinyXP image gebruiken: welke virusscanner staat er bij jullie op (op de A110 met supertrage :( 8 Gb SSD)? Mijn standaard is McAfee Enterprise v8.0i, maar die is wat zwaar voor dit PCtje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
zezke schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:25:
[...]

En hoe scoort arch op het vlak v opstarttijd? Ik had ook al aan fedora gedacht maar ik vind het al wat lang booten op mn laptop.
arch start behoorlijk snel op (vooral naar prompt heb alleen zo geen tijden). Maar fedora is ook behoorlijk snel na optimalisatie, die van mij start nu ongeveer in 35 seconden (na knop indrukken) en dan draait pidgin,skype en mailclient.

• Hyp Hyper
gambieter schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:29:
Vraag voor hen die Ron's TinyXP image gebruiken: welke virusscanner staat er bij jullie op (op de A110 met supertrage :( 8 Gb SSD)? Mijn standaard is McAfee Enterprise v8.0i, maar die is wat zwaar voor dit PCtje.
Avira doet het aardig qua performance hier. (beter dan niks virusscanner)

• DJ-King
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06-2020
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen een Aspire One A110X en een A110 (dus zonder de X)?

Zo vind ik bij www.pixmania.be een A110X-Bw aan 252€ en een A110-Bw aan 299,73€,
maar kan ik nergens vinden wat het verschil is tussen deze 2 modellen.
Zelfs de Acer-website vermeldt nergens iets over een A110X. :?

[ Voor 11% gewijzigd door DJ-King op 12-02-2009 09:21 ]

DJ-King schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:18:
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen een Aspire One A110X en een A110 (dus zonder de X)?

Zo vind ik bij www.pixmania.be een A110X-Bw aan 252€ en een A110-Bw aan 299,73€,
maar kan ik nergens vinden wat het verschil is tussen deze 2 modellen.
Zelfs de Acer-website vermeldt nergens iets over een A110X. :?
Ik zou het verschil niet weten, maar in ieder geval zijn die prijzen veel te hoog. Kijk hier maar eens:
https://www.dynabyte.nl/pc_notebooks/NOT09

Gewoon te koop in de Dynabyte-winkels, dus je hoeft het niet via de webwinkel te kopen.

De eerste generatie Ones wordt eruit gegooid tegen afbraakprijzen op het moment. Er komt een nieuwe serie aan met 10-inch-schermen. Je kunt dus nu goedkoop je slag slaan, want een 9-inch-scherm is al bruikbaar genoeg voor een netboekje.

• DJ-King
Anoniem: 282336 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Ik zou het verschil niet weten, maar in ieder geval zijn die prijzen veel te hoog. Kijk hier maar eens:
https://www.dynabyte.nl/pc_notebooks/NOT09

Gewoon te koop in de Dynabyte-winkels, dus je hoeft het niet via de webwinkel te kopen.

De eerste generatie Ones wordt eruit gegooid tegen afbraakprijzen op het moment. Er komt een nieuwe serie aan met 10-inch-schermen. Je kunt dus nu goedkoop je slag slaan, want een 9-inch-scherm is al bruikbaar genoeg voor een netboekje.
Hmm, op de link die jij geeft, staat de A110 idd aan 229€ maar die heeft slechts 512MB RAM en een SSD van 8GB ipv 1GB RAM en een SSD van 16GB.
Spijtig genoeg kan ik (als Belg) er geen (of moeilijk) in Nederland kopen, want dan zit ik met een Qwerty toetsenbord ipv een Azerty.

• BillSpaarbank
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:29:
NOD32 is je vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
Zit me ram te upraden maar het laatste schroefje rechts bij de wlan module wil er niet uit :(.
Iemand nog tips ofzo :'(.
Ben zo ver gekomen en dan het laatste schroefje............

[ Voor 46% gewijzigd door kadooosh op 14-02-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
kadooosh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:45:
Zit me ram te upraden maar het laatste schroefje rechts bij de wlan module wil er niet uit :(.
een goede schroevendraaier.
Ik heb destijds nieuwe schroevendraaiers gekocht toen ik de acer ging openmaken, ik zat eerst ook te prutsen...

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
dribibu schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:26:
[...]

een goede schroevendraaier.
Ik heb destijds nieuwe schroevendraaiers gekocht toen ik de acer ging openmaken, ik zat eerst ook te prutsen...

succes.
Hmm welke heb je precies gekocht?
Heb hem nu maar weer in elkaar geschroefd.. gelukkig doet ie het nog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 10:37
kadooosh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:47:
[...]

Hehe, ik heb een Acer Aspire one Bw gekregen omdat het beeldscherm kapot is, nu heb ik het oude schermpje er al uit geschroefd en de nieuwe krijg ik binnenkort binnen hoop dat hij dat dan ook nog doet (incl scherm). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
BillSpaarbank schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:41:
[...]
Gisteren ook even met Ubuntu gespeelt op mijn A150. Draaide nog best soepel. Alleen tijdens de installatie was het even aanmodderen omdat de 600 pixels niet genoeg waren om alles correct op het scherm weer te geven.
Je kan bij de installatie het eerste venster resizen, dan past het wel precies ;) .
Na een dag stoeien toch maar een image gemaakt van Ubuntu en de image van XP Pro SP3 weer teruggezet. :+ Xp draait in mijn beleving toch net wat lekkerder. Ik blijf Ubuntu wel lekker op mijn desktop draaien
Ubuntu 8.10 heeft hele brakke Intel drivers, je krijgt slechts zo'n beetje 1/4e van de performance vergeleken met de vorige release of WinXP. Aangezien ik nog wel eens tussendoor een spelletje speel was dit wel een flink minpunt. Zelfs Warzone 2100 stotterde af en toe, maar het toppunt was nog dat ik een filmpje op youtube zag waarbij UT2k4 onder Windows beter draaide dan UT'99 via Wine op Ubuntu 8.10. 8)7

Ik heb nu ook WinXP draaien, en nu ik eenmaal die Synaptic drivers voor het touchpad onder WinXP heb geproefd wil ik niets anders meer. Momentum, bounce off edge, multitouch pinchen en het bizarre scrollwiel zijn functies die ik echt fantastisch vind werken.
Ik gebruik af en toe Backtrack3 nog via mijn USB, maar deze word asap. vervangen door een USB installatie van Ubuntu aangezien enkel VESA werkt, ik m'n eth0 niet fatsoenlijk aan de praat krijg (en ik persoonlijk BT3 een hork van een OS vind).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SirNobax:

Als je in Ubuntu even de zware visuele effecten uitzet, presteert het Intel videokaartje ineens weer prima: Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk - tabblad Visuele effecten: zet het puntje bij "geen".

Op het Intel-stuurprogramma, zoals het hoort, en niet op het beperkte Vesa-stuurprogje. :-)

De draadloze Atheros chipset krijg je als volgt aan de praat in Ubuntu:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Tip: werk in Ubuntu gelijk even dit lijstje af:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
kadooosh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:47:
[...]

nou ik heb gelijk een setje gekocht, van het merk velleman (vtset11) http://www.okaphone.com/artikelen.asp?merk=3&id=190

Maar als het maar een goede, passende schroevendraaier is, desnoods koop je er 1 of 2 i.p.v. een setje. Ik heb hem bij een electronicawinkel gekocht

Je hebt ook van die goedkope setjes en de schroevendraaiers helemaal van metaal zijn, (geen handvat) díe had ik eerst hier speciaal voor gekocht bij een gewone onderdelen-winkel maar die zijn niet goed, het handvat zit snel los. Zoiets als deze, maar dan een goedkope uitvoering: http://i10.ebayimg.com/01/i/08/29/56/51_1.JPG

ps. Is het vastzittende schroefje nog een beetje heel? O-)

[ Voor 21% gewijzigd door dribibu op 15-02-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289105

Hallo, ik heb een aao 110 met linpus.
Nou deed mijn live update het niet meer na mijn laatste update , wat wel op te lossen is met een update denk ik. Hij begon wel met downloaden maar installeerde het niet, iets met de server zij hij. Toen kwam ik dit tegen op internet en heb het geprobeerd:
http://en.kioskea.net/for...r-aspire-one-doesn-t-work .
Dit heeft dus mijn update folder veranderd en nou doet hij dus helemaal niks meer qua update. Vraag, weet iemand hoe ik mijn folder weer terug verander naar mijn oorspronkelijke instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289105

Heb het zelf al gevonden. ga hier naar toe:
http://211.78.162.151/ACER/AspireOne/v1.0.7/
En je kan elk los onderdeel installeren gewoon los van de live update.
Heb dat gedaan voor wat bepaalde dingen en mijn msn werkt nu, zelfs met webcam en mijn touchpad doet het ook weer gewoon.
Beter, vergeet die live update!!

• DJ-King
Echt niemand een idee wat het verschil is tussen een Acer Aspire One A110X-Bw en een A110-Bw? :(

• Riczun
Hyp Hyper schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:46:

Mooi dat je er (waarschijnlijk) uit bent! Het constante zachte geruis vind ik zelf ook niet storend (bij fancontrol gaat ie een stuk harder als ie even aanslaat), maar wellicht ga je het wel merken in een erg stille omgeving.
Ik kan je vertellen dat het zeker geholpen heeft. Ik heb ondertussen al uren erop zitten werken en is super stabiel nu! ;)

Maar ik ga toch binnenkort een extra 1GB geheugen erbij prikken, want als je er toch serieuzer mee zit te werken, dan merk je toch dat de SSD soms even blijft hangen. Die 512mb is wel goed te doen met win XP, maar denk het met 1,5Gb toch net ff lekkerder werkt.

Vervalt trouwens de garantie niet als er extra geheugen bij wordt geplaatst?

• zezke
Riczun schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:49:
[...]

Ik kan je vertellen dat het zeker geholpen heeft. Ik heb ondertussen al uren erop zitten werken en is super stabiel nu! ;)

Maar ik ga toch binnenkort een extra 1GB geheugen erbij prikken, want als je er toch serieuzer mee zit te werken, dan merk je toch dat de SSD soms even blijft hangen. Die 512mb is wel goed te doen met win XP, maar denk het met 1,5Gb toch net ff lekkerder werkt.

De garantie vervalt meen ik

• zezke
Ik heb net linpus ervan gezwierd en ron's image erop gezet, maar weet iemand hoe ik de azerty keyboard layout kan toevoegen? Ik vind hier niets van op internet.

EDIT: Laat maar: ik heb het al gevonden:

http://aspireonesoftware....om/2008/09/30/rons-image/ Reactie 100

EDIT2: In tegenstelling tot wat ik dacht is er nog een verschil tussen een frans en een belgisch toetsenbord, dus als iemand kan helpen?

EDIT3: Ik heb me gerealiseerd dat ik nog een windows xp staan had op m'n virtualbox en ik heb de registerwaarden enzo overgenomen van daar, voor de geïnteresseerden:
http://3azaluger.izfree.com/va/BelgianLayout.zip

[ Voor 69% gewijzigd door zezke op 19-02-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80418

Ik heb een a110. 1 gig ram voor 10 euro erbij gedaan. handleiding te vinden op youtube.

ik draai tinyxp rev09. erg traag met de ssd. maar ik heb hem nu super draaien door middel van EWF.

dit is iets van microsoft zelf wat je kan toevoegen aan windows. moet je wel even een handleiding voor zoeken met google.

het gevolg hiervan is dat alle schrijfacties op de c schijf. en dus ook de windows schrijfacties naar het ram geheugen gaan. bij het afsluiten schrijft hij alles weg naar de schijf. ik draai 2 partities . waarvan de d schijf gewoon werkt.

opstarten duurt nu 1 min voor windows xp, en er zijn geen vertragingen (zoals dat bij het typen de boel blijft hangen). nooit zon snelle windows xp gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Riczun schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:49:
[...]

ram bijprikken heeft weinig zin. de blijft nog steeds hangen door de ssd. het blijft allemaal traag. Maar als je extra ram hebt kan je het bovengenoemde EWF goed draaien. echt een oplossing. anders had ik de a110 al lang de deur uit gedaan. De garantie verloopt denk ik wel bij het losmaken van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Je kan nog wel wat toevoegen bij de topic start -> http://www.acer.sk/acer/p...2att92=814&CRC=3401965386
specs van de Aspire One D150 zijn daar te vinden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spice op 21-02-2009 15:01 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Anoniem: 80418 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:21:
Ik heb een a110. 1 gig ram voor 10 euro erbij gedaan. handleiding te vinden op youtube.

ik draai tinyxp rev09. erg traag met de ssd. maar ik heb hem nu super draaien door middel van EWF.

dit is iets van microsoft zelf wat je kan toevoegen aan windows. moet je wel even een handleiding voor zoeken met google.

het gevolg hiervan is dat alle schrijfacties op de c schijf. en dus ook de windows schrijfacties naar het ram geheugen gaan. bij het afsluiten schrijft hij alles weg naar de schijf. ik draai 2 partities . waarvan de d schijf gewoon werkt.

opstarten duurt nu 1 min voor windows xp, en er zijn geen vertragingen (zoals dat bij het typen de boel blijft hangen). nooit zon snelle windows xp gezien.
ok ik heb er destijds 1 gig bijgeprikt en hij (tinyXP) is toch wat sneller. Maar dat EWF klinkt goed, had er nog nooit van gehoord, (heb wel eens lopen stoeien met ram drives e.d.) ga ik eens proberen, welke handleiding heb jij gebruikt en kun je er een link van geven? scheelt mij weer werk, alvast dank...

[ Voor 4% gewijzigd door dribibu op 21-02-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Ziet er goed uit, vooral de rode *O*

* DaMarcus zal ASAP eens tijd vrij maken voor TS-updates. Hij heeft ook nog een Praktische Opdracht SK en een Magnia SG20 waarvoor hij geen werkende image kan vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribibu schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:08:
[...]

ok ik heb er destijds 1 gig bijgeprikt en hij (tinyXP) is toch wat sneller. Maar dat EWF klinkt goed, had er nog nooit van gehoord, (heb wel eens lopen stoeien met ram drives e.d.) ga ik eens proberen, welke handleiding heb jij gebruikt en kun je er een link van geven? scheelt mij weer werk, alvast dank...
Ik had nog een engelse handleiding in een word document staan. Ik heb hem voor het gemak even vertaald.

Handleiding voor het installeren/implementeren van EWF

Het belangrijkste deel van deze handleiding:
Download het register bestand en start het op (uitvoeren): ewf.reg
Download deze ewf installer om ewfmgr.exe and ewf.sys te installeren: ewf.exe

( er word gevraagd waar de bestanden naar uitgepakt moeten worden. Laat dit op c: staan, dan worden de bestanden in de juiste mappen geplaatst, namelijk C:/Windows/System32/ewfmgr.exe en C:/Windows/System32/driver/ewf.sys )

Als beide geinstalleerd en ewf.sys geregistreerd zijn, dan moet je vervolgens de volgende registerwaarde handmatig invoer. Ga naar Start-uitvoer en voer in: “regedit”.
Navigeer vervolgens naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F}

De waarde die je vervolgens moet toevoegen moet je zelf aanmaken, of hij kan al bestaan. Indien hij bestaat en de waarde van de sleutel “volsnap” is, dan moet je op een nieuwe regel de waarde EWF toevoegen. Indien hij niet aanwezig is moet je de sleutel zelf toevoegen:

Name: UpperFilters
Type: REG_MULTI_SZ
Value: EWF

Als je hiermee klaar ben moet de computer opnieuw worden opgestart. Ga na het herstarten vervolgens met Start-uitvoeren naar “cmd” en voer het volgende commando uit zonder de comma’s:
“ewfmgr c: -enable”

Vervolgens maak je in het startmenu bij Start-programma’s-Opstarten een snelkoppeling naar “ewfmgr c: -commit”. Dit is bedoelt om ewf te vertellen alle gegevens weg te schrijvan van het ram naar de vaste schijf bij het afsluiten.

Start opnieuw op en je bent klaar.

Indien je ewf wilt uitschakelen:
Ga met Start-uitvoeren naar “cmd” en voer het volgende 2 commando’s in:
1. ewfmgr c: -disable
2. ewfmgr c: -commit
Start vervolgens opnieuw op.

Indien je ewf weer wilt inschakelen:
Ga met Start-uitvoeren naar “cmd” en voer het volgende 2 commando’s in:
3. ewfmgr c: -enable
4. ewfmgr c: -commit
Start vervolgens opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
nou bedankt voor de uitgebreide uitleg :)

helaas werkt het nog niet goed bij mij. Op een gegeven moment moet je de computer opnieuw opstarten en dan krijg ik een bsod. Heb het hele stappenplan gevolgd (ook handmatig de 2 bestandjes in de system32 en drivers? map gekopieerd mbv http://techdaily.uni.cc/aspireone/ewf/ ). Volgens mij zit de fout in de registry, je moet bij Value, "EWF" invoeren, daar staan bij mij al 1 waarde: Hotcore3, (dit hoort bij paragon partition manager, heb die ook uninstalled, maar helaas weer een bsod, die begint met 0x0000007B).

Zijn er mensen die het wél gelukt is?

heb er nu even genoeg van.

[ Voor 76% gewijzigd door dribibu op 22-02-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-02 19:09
Heeft iemand al geprobeerd om photoshop portable edition te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
dribibu schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:05:
[...]

nou ik heb gelijk een setje gekocht, van het merk velleman (vtset11) http://www.okaphone.com/artikelen.asp?merk=3&id=190

Maar als het maar een goede, passende schroevendraaier is, desnoods koop je er 1 of 2 i.p.v. een setje. Ik heb hem bij een electronicawinkel gekocht

Je hebt ook van die goedkope setjes en de schroevendraaiers helemaal van metaal zijn, (geen handvat) díe had ik eerst hier speciaal voor gekocht bij een gewone onderdelen-winkel maar die zijn niet goed, het handvat zit snel los. Zoiets als deze, maar dan een goedkope uitvoering: http://i10.ebayimg.com/01/i/08/29/56/51_1.JPG

ps. Is het vastzittende schroefje nog een beetje heel? O-)
Schroefje is nog redelijk heel :/
Denk je dat het hiermee gaat lukken?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13347

Of anders zie je hier nog een goed setje http://www.dealextreme.co...lectronics%20Screwdrivers wat wel past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
Iemand enig idee hoe ik Audacity kan starten door middel van een icon in Linpus?

Het maken van icons is geen probleem, maar ik krijg het juiste commando om Audacity te starten niet gevonden.

Momenteel gebruik ik de volgende code:
<app sequence="1">/usr/share/applications/audacity.desktop</app>

Waarschijnlijk zit de fout in het audacity.desktop gedeelte, maar ik kom er maar niet achter wat het dan wel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
kadooosh schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Schroefje is nog redelijk heel :/
Denk je dat het hiermee gaat lukken?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13347

Of anders zie je hier nog een goed setje http://www.dealextreme.co...lectronics%20Screwdrivers wat wel past?
het gaat om de kruiskop schroevendraaiers.
In mijn setje zaten er drie, van klein naar groter: PH00, PH0, PH1
ik weet niet meer zeker welke ik gebruikt heb, waarschijnlijk alledrie.

in dit setje zitten er zelfs 5keer een PH:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17297 als de kwaliteit een beetje goed is moet het vast lukken.

wat je ook nog kunt doen is met een gelijksoortig schroefje (als dat vast zit) naar een electrowinkel gaan en er een passende schroevendraaier kopen... :)

-edit: @hieronder: ok succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
dribibu schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:03:
[...]

het gaat om de kruiskop schroevendraaiers.
In mijn setje zaten er drie, van klein naar groter: PH00, PH0, PH1
ik weet niet meer zeker welke ik gebruikt heb, waarschijnlijk alledrie.

in dit setje zitten er zelfs 5keer een PH:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17297 als de kwaliteit een beetje goed is moet het vast lukken.

wat je ook nog kunt doen is met een gelijksoortig schroefje (als dat vast zit) naar een electrowinkel gaan en er een passende schroevendraaier kopen...
Ik koop die wel dan, is sowieso wel handig om een hoop verschillende schroevendraaiers te hebben.. gebeurt vaak zat dat ik geen passende heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribibu schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:35:

helaas werkt het nog niet goed bij mij. Op een gegeven moment moet je de computer opnieuw opstarten en dan krijg ik een bsod. Heb het hele stappenplan gevolgd (ook handmatig de 2 bestandjes in de system32 en drivers? map gekopieerd mbv http://techdaily.uni.cc/aspireone/ewf/ ). Volgens mij zit de fout in de registry, je moet bij Value, "EWF" invoeren, daar staan bij mij al 1 waarde: Hotcore3, (dit hoort bij paragon partition manager, heb die ook uninstalled, maar helaas weer een bsod, die begint met 0x0000007B).

Bedoel je de waarde die je handmatig moet toevoegen. Hotcore3 kan je dan laten staan. EWF kan je in die sleutel op een nieuwe regel toevoegen zodat er in totaal 2 waardes staan.

Ik heb er verder geen verstand van, bij mij werkte het. anders moet je zelf even googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Anoniem: 80418 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:36:
[...]

Bedoel je de waarde die je handmatig moet toevoegen. Hotcore3 kan je dan laten staan. EWF kan je in die sleutel op een nieuwe regel toevoegen zodat er in totaal 2 waardes staan.

Ik heb er verder geen verstand van, bij mij werkte het. anders moet je zelf even googlen
ja die waarde inderdaad, de manual is officieel voor Vista, ik heb XP, jij ook dacht ik. Ik weet zo een twee drie niet waar het aan ligt, mijn desktop pc kreeg ook een bsod. Ik zal nog wel eens verder zoeken, bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Bigf00t schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:42:
Iemand enig idee hoe ik Audacity kan starten door middel van een icon in Linpus?

Het maken van icons is geen probleem, maar ik krijg het juiste commando om Audacity te starten niet gevonden.

Momenteel gebruik ik de volgende code:
<app sequence="1">/usr/share/applications/audacity.desktop</app>

Waarschijnlijk zit de fout in het audacity.desktop gedeelte, maar ik kom er maar niet achter wat het dan wel moet zijn.
Doe eens het commando "ls /usr/share/applications" en zoek in de lijst naar iets met de naam audacity in, het kan bijvoorbeeld fedora-audacity.desktop zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kadooosh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:45:
Probeer je schroevedraaier te verwarmen met een aansteker ofzo. Het schroefje zit vast met een soort lijm die loslaat als het heet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
dribibu schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:35:

Ik heb ook een tijdje met EWF gedraaid en dat ging op zich goed. Uiteindelijk heb ik mijn versie met de ssd verkocht en een A150 aangeschaft om van dit soort gezeik af te zijn ;)

Ik heb deze handleiding eerst volledig doorgenomen
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=6&t=833

Hier staat volgens mij ook iets in over jouw BSOD.

-edit- Link aangepast, ik verwees naar een verkeerd topic }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Weer nuttige info op deze pagina! Erg mooi bedankt ga ik zeker eens mee rommelen.

Nu, wil ik alleen weer even linpus terug zetten. Maar dat gaat niet geheel vlekkeloos zeg!
Als ik dus de recovery DVD gebruik en boot met mijn normale pc start deze wel netjes op, daarna kies
ik de optie "Create Recovery USB Drive", dan komt dat zwarte scherm met die balk, maar dan blijft dus heel mijn pc hangen! :/ De voortgangsbalk blijft maar aan het begin.
Van alles al geprobeerd, een OCZ 8GB usb stick al geformateerd naar fat32 bijv, heb ook nog een oude 1GB usb stick geprobeerd en ook al in verschillende usb poorten, maar hij blijft steeds daar maar hangen.

Toen dacht ik slim te zijn dus even een iso gemaakt van de recovery DVD en deze via UNetbootin op een usb laten zetten en gelijk opstartbaar te maken.
Dus vervolgens de USB stick in de AA1 en hij start netjes op met het menu, en vervolgens komt het zwarte scherm....en jahoor zelfs de AA1 blijft hangen! :?

Je wordt toch niet echt vrolijk van die Acer software!
Heeft iemand misschien nog ideeën?

Ik ben in ieder geval niet de enige : http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=29&t=9266

[ Voor 4% gewijzigd door Riczun op 23-02-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255966

Mijn AAO werd geleverd met Windows, maar ik ben een Linux gebruiker, dus ik ben op zoek gegaan naar alternatieven. Linpus Lite die geleverd word bij andere AAO's is door Acer aagepast. Die versie heb ik niet.

Ik heb wat gezocht en kwam de volgende distros tegen Easy Peasy (voorheen Ubuntu Eee), Eeebuntu, Linux4one en Kuki Linux.Easy Peasy en Eeebuntu zijn gericht op de Asus Eee, de laatste twee op de AAO. Die heb ik dus geprobeerd.

Linux4one: Ubuntu met diverse patches speciaal voor de AAO. Deze bleef echter regelmatig hangen tijdens het booten. Vaker wel dan niet. Vreemd trouwens dat niet elke boot hetzelfde is. Ik zou verwachten altijd blijven hangen of nooit. Ik wil graag gewoon dat het werkt en zo'n bug is blokkerend voor mij. Ik zocht verder.

Kuki Linux: Gebaseerd op de Ubuntu mini iso met een angepaste kernel. Zeer selectief is gekeken naar de services die gestart worden en de packages die zijn toegevoegd. WM is Openbox. Nu draai ik Kuki 3.0rc1. Er zijn wat bekende bugs. Opstarten duurde in eerste instantie vrij lang, maar na het handmatig aanpassen van network intefaces is de opstarttijd van 2:30 minuut, teruggebracht tot minder dan 10 seconden. :)
Ook deze distro is speciaal voor de AAO. Als andere netbooks er ook mee kunnen werken, is dat mooi meegenomen, maar er wordt absoluut geen rekening mee gehouden.

Jammer is dat beide distros nog niet geoptimaliseerd zijn qua energieverbruik. Ik doe er net geen 2 uur mee, terwijl ik onder Windows 2:30 uur kan werken.

Beide zijn natuurlijk nog in ontwikkeling. Van Kuki weet ik dat er nog diverse patches moeten worden uitgevoerd zodat Kuki Linux v3 uiteindelijk een stuk zuiniger moet zijn dan rc1.

Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om zelf vanaf de grond af aan te beginnen, maar ik heb niet genoeg kenneis om dat zelf te weten en heb geen zin om de kennis bij elkaar te sprokkelen om er dan achter te komen dat het niet helemaal lukt. Ik heb wel handleidingen gevonden van Arch Linux en Debian, maar die zijn niet volledig. Er zijn altijd wel probleempjes op te lossen, die ik tegenkom, maar ik ga ze niet opzoeken.

Ook interressant is Haiku, welke al goed schijnt te werken op de AAO en zeer snel is, mits je geen wireless nodig hebt. :( Nadeel is ook de beperkte hoeveelheid beschikbare software.

Wat ik wil is: een snelle opstarttijd, soepel draaien, lange batterijduur en wireless. Ik gebruik hem vooral om te internetten en als typmachine. Voor internet wil ik de benodigde multimedia werkend hebben. Flash, mp3 etc.

Pfoe.... wat een inleiding voor de vraag.

Wie heeft er evaring een alternatief OS op de AAO?
Wat is de opstarttijd?
De batterijduur? Natuurlijk is het afhankelijk van de batterij. Ik heb de standaard 3 cell batterij.

Is Linpus Lite in de vAcer versie nog ergens te downloaden zodat ik die naast Windows kan instaleren? Ik heb wel ergens de recorvery DVD ter download gezien. Heeft die de optie voor een custom install?

AAO 150Bb 160GB HDD 1 GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292419

Misschien een hele domme vraag, maar ik heb net een A110 Aw (Linux) gekocht, leest keurig MS office files van USB, maar bij opslaan van alle typen files op een usb stick of externe drive is in Xp alleen de filenaam te zien, inhoud 0k.
Dus hoe kan ik via usb files naar een windows omgeving krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb een AAO 150Bb 160GB HDD 1 GB RAM en vandaag even mijn machine van 3305 naar 3309 geflashed. Nu heb ik het probleem dat mijn machine na een aantal sec. uit gaat. Het ene moment na 10 sec. andere moment na een minuut.

Het is niet OS gerelateerd, aangezien hij ook dit gedrag vertoond als ik hem in het BIOS scherm laat staat of in het bootmenu. Lijkt wel een CPU issue, aangezien de fan ook keihard staat te blazen. Heb het ook al even geprobeerd zonder accu.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of kan ik maar beter weer terug flashen, al ben ik wel een beetje bang dat mijn netbook reboot tijdens de flash.

UPDATE: Als ik hem van de netstroom afhaal en alleen op accu laat draaien, dan blijft ie gewoon aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Luppie op 23-02-2009 15:34 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Anoniem: 255966 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:34:
Mijn AAO werd geleverd met Windows, maar ik ben een Linux gebruiker, dus ik ben op zoek gegaan naar alternatieven. Linpus Lite die geleverd word bij andere AAO's is door Acer aagepast. Die versie heb ik niet...
Misschien is de xfce versie van fedora iets voor jou? hier meer

EWF vind ik eigenlijk niet noodzakelijk, ik heb net getest met hdtune en ik haal 30.3MB/sec gemiddeld (samsuns ssd) aldus HD tune, enkel door gebruik te maken van een licht gewijzigde ron's image van tinyxp.

[ Voor 18% gewijzigd door zezke op 23-02-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
BillSpaarbank schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:41:
[...]

Ik heb ook een tijdje met EWF gedraaid en dat ging op zich goed. Uiteindelijk heb ik mijn versie met de ssd verkocht en een A150 aangeschaft om van dit soort gezeik af te zijn ;)

Ik heb deze handleiding eerst volledig doorgenomen
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=6&t=833

Hier staat volgens mij ook iets in over jouw BSOD.

-edit- Link aangepast, ik verwees naar een verkeerd topic }:O
okay bedankt, zal het tzt eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
zezke schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:55:
EWF vind ik eigenlijk niet noodzakelijk, ik heb net getest met hdtune en ik haal 30.3MB/sec gemiddeld (samsuns ssd) aldus HD tune, enkel door gebruik te maken van een licht gewijzigde ron's image van tinyxp.
Klinkt interresant, ik ga ook maar eens aan de gang met die Ron's TinyXP.

Ik heb hiervoor al een normale en lite versie van XP geprobeerd maar die vond ik erg langzaam.

[edit]
Net meteen maar even die image erop gegooid en wat een snelheid ineens :) Geen last meer van haperingen bij het scrollen en het start menu.

Ook vind ik die Media center style er wel leuk uitzien die standaard op deze versie aanwezig is. Ik denk dat deze XP versie voor mij toch net wat prettiger werkt ipv Linpus.

Ik heb btw de A110 met 512MB geheugen en 8GB Samsung SSD. Aankomend weekend ga ik het geheugen uitbreiden met 1GB dus hiermee boek ik wellicht nog wat extra snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Bigf00t op 24-02-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Vanmorgen de A110 besteld. Ik ben benieuwd.

Eind 2007 heb ik ook een Asus EEE pc gehad met 8GB SSD, maar die heb ik een maand of 2 later weer verkocht ivm toch wel kleine scherm en toetsenbord. Toendertijd wilde ik hem als laptopvervanger gebruiken. Dat was uiteindelijk niet geschikt. De A110 wordt gewoon extra. Ik ben inmiddels geen student meer en van mijn werk heb ik al een laptop.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zezke schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:55:

Misschien is de xfce versie van fedora iets voor jou? hier meer
Dat is een uitgebreide handleiding, zeg. Bedankt voor de link,, maar ik denk dat ik voorlopig gewoon Kuki op mijn AAO laat staan, omdat deze gebruik maakt van een kernel die speciaal voor de AAO is getweaked. Alles werkt dan ook out-of-the-box.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat andere mensen voor ervaringen hebben met alternatieve OS'en. Heb je Fedora zelf op je AAO? Wat is bijvoorbeeld de opstarttijd van Fedora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Anoniem: 255966 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:35:
[...]

Dat is een uitgebreide handleiding, zeg. Bedankt voor de link,, maar ik denk dat ik voorlopig gewoon Kuki op mijn AAO laat staan, omdat deze gebruik maakt van een kernel die speciaal voor de AAO is getweaked. Alles werkt dan ook out-of-the-box.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat andere mensen voor ervaringen hebben met alternatieve OS'en. Heb je Fedora zelf op je AAO? Wat is bijvoorbeeld de opstarttijd van Fedora?
Nee ik heb zelf windows xp (ron's image) erop staan, omdat ik visual studio momenteel nodig heb voor m'n studies, fedora (van horen zeggen) kan na het disable van enkele overbodige daemons opstarten in 25 seconden. Deze zomer komt er lekker terug linux op :)

zezke schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:39:
Nee ik heb zelf windows xp (ron's image) erop staan, omdat ik visual studio momenteel nodig heb voor m'n studies, fedora (van horen zeggen) kan na het disable van enkele overbodige daemons opstarten in 25 seconden. Deze zomer komt er lekker terug linux op :)
Kuki start op in ongeveer 15 seconden met een harddisk, met een SSD boot hij in 8 seconden. Maar dat laatste moet ik aannemen van de man achter Kuki. Ik ben opgescheept met een 160 GB HDD. Maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken. ;)
Nu kan ik wel gewoon XP er op laten staan. Misschien zet ik Fedora er nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Even weer een vraagje: Ik had linpus op mijn AA1 110 staan, maar nu wilde ik weer Ron's Image terugzetten, ik gedaan, maar krijg direct na het biosscherm een zwart scherm met alleen "error 17".

Ik vind dit wel een vreemde zaak, want vanuit de doos stond er ook linpus op en kreeg ik prima via een ghost image Ron's XP erop, maar nu lukt dus dat niet meer. Ik vermoed dat het iets met de Grub gedoe is?
Heb al in dos fdisk /mbr gebruikt, maar hij geeft geen boodschap dan of het mbr echt herschreven is.

Ik heb ook geen externe cd/dvd speler dus ik ben steeds maar bezig met een usb stick om van alles te proberen en te booten. Ben nu bezig met een win xp cd op een usb stick te zetten, om dan via de recovery fixboot en fixmbr te gebruiken?
Maar een Windows image opstarten via unetbootin werkt het helaas niet.

Ik weet niet of anderen nog ideeën hebben, want ik zie dat hier ook een hoop rommelen met linux en dan weer windows bijv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Het is ondertussen al opgelost! :*)

Heb eerst weer Linpus teruggezet kijken of ie daarmee opstarten en dat ging goed inderdaad. Daarna de orginele image van Ron's XP teruggezet. En die starte gelukkig op!

En toen mijn eigen image weer teruggezet en gelukkig werkt het weer als vanouds. Snap niet helemaal waarom, maargoed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

SeatRider

Hips don't lie

Zojuist een groot deel van mijn luie zondag besteed aan het lezen van dit topic en doen van wat research. Nu kan ik wat advies gebruiken. Voor mijn werk reis ik veel, ook prive mag ik graag wat van de wereld zien. Om de tijd in vliegtuigen en hotelkamers wat te veraangenamen zag ik wel wat in een netbookje. Ik wil graag XP erop (in principe heb ik hier nog een licentiecode liggen) maar omdat ik geen USB CD-rom drive had, dacht ik dat dat een hoop gekut zou worden en had ik mijn zinnen gezet op deze: pricewatch: Acer Aspire One D150-BTw Wit. Met Atom N280 en 6 cells accu om zelfs de langere vluchten tot een waar genot te maken. Maar goed, 360 euro is ook niet niks.

Geheel aan de andere kant van het spectrum bevindt zich deze: pricewatch: Acer Aspire One A110-Aw Wit . Ik begrijp dat ik met behulp van Ron's TinyXP image deze vrij eenvoudig kan voorzien van Windows XP. Ik heb nog een 512Mb SO-DIMM liggen (afkomstig uit een mac mini). Gaat dat dan een beetje draaien?

Ik begrijp dat de SSD's van de Asus Eee bijzonder traag zijn, en dat mensen deze vaak als eerste vervangen. Hoe is dat met de SSD's van de Acer? Is de SSD van de Acer te vervangen door een grotere, of zelfs een hdd? Nadeel voor mij van de SSD is dat ik dan alsnog moet gaan rommelen om er films en series op te krijgen.

Kortom, geef ik 195 euro uit voor een budget A110 en blijf ik rommelen met TinyXP, trage SSD's, korte accuduur, of investeer ik 360 euro voor een D150? Gek genoeg zie ik (bladerend in de pricewatch) ook niet echt een gulden middenweg :S.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:38:
Zojuist een groot deel van mijn luie zondag besteed aan het lezen van dit topic en doen van wat research. Nu kan ik wat advies gebruiken. Voor mijn werk reis ik veel, ook prive mag ik graag wat van de wereld zien. Om de tijd in vliegtuigen en hotelkamers wat te veraangenamen zag ik wel wat in een netbookje. Ik wil graag XP erop (in principe heb ik hier nog een licentiecode liggen) maar omdat ik geen USB CD-rom drive had, dacht ik dat dat een hoop gekut zou worden en had ik mijn zinnen gezet op deze: pricewatch: Acer Aspire One D150-BTw Wit. Met Atom N280 en 6 cells accu om zelfs de langere vluchten tot een waar genot te maken. Maar goed, 360 euro is ook niet niks.

Geheel aan de andere kant van het spectrum bevindt zich deze: pricewatch: Acer Aspire One A110-Aw Wit . Ik begrijp dat ik met behulp van Ron's TinyXP image deze vrij eenvoudig kan voorzien van Windows XP. Ik heb nog een 512Mb SO-DIMM liggen (afkomstig uit een mac mini). Gaat dat dan een beetje draaien?

Ik begrijp dat de SSD's van de Asus Eee bijzonder traag zijn, en dat mensen deze vaak als eerste vervangen. Hoe is dat met de SSD's van de Acer? Is de SSD van de Acer te vervangen door een grotere, of zelfs een hdd? Nadeel voor mij van de SSD is dat ik dan alsnog moet gaan rommelen om er films en series op te krijgen.

Kortom, geef ik 195 euro uit voor een budget A110 en blijf ik rommelen met TinyXP, trage SSD's, korte accuduur, of investeer ik 360 euro voor een D150? Gek genoeg zie ik (bladerend in de pricewatch) ook niet echt een gulden middenweg :S.
de ssd draait bij mij met tinyxp en ewf erg goed (even zoeken in dit topic, pagina 2). de ssd is wel erg traag. maar met ewf heb je er niet echt last van.

je kan de 120 gig a150 voor 270 kopen (kijk maar op kieskeurig.nl)

misschien is dat te middenweg. heeft wel een 3 cell dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je alleen maar webbladeren, e-mail en tekstverwerken wil, dan is er geen enkele reden om de Windowsversie te verkiezen boven de Linuxversie. Niks mis met Firefox en Open Office, hoor... En die heb je standaard in de Linpus Linux die op de A110 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Mijn vriendin heeft de A110/Linux, maar haar Wifi werkt niet meer. Lampje van de schakelaar gaat niet aan en hij kan ook geen netwerken meer vinden. Bekend probleem? Kon er zo snel niets over vinden.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Aurian schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:54:
Mijn vriendin heeft de A110/Linux, maar haar Wifi werkt niet meer. Lampje van de schakelaar gaat niet aan en hij kan ook geen netwerken meer vinden. Bekend probleem? Kon er zo snel niets over vinden.

Iemand een tip?
Heb ik ook regelmatig, bij mij is het enige wat werkt, de laptop uitzetten, netstroom er af, accu er uit, 10 sec. wachten en weer opstarten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem. Ik had me er destijds enorm aan geergerd. De oplossing was de nieuweste bios erop zetten. Alle problemen waren in één keer verdwenen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb sinds een paar dagen de Aspire 150 (linux van Acer er op)

Nu wil ik een reinstall doen, van de Linpus versie. De recovery DVD werkt niet goed. Ik heb geprobeerd om een Recovery USB drive aan te maken via de software. Alleen krijg ik overal de fout code "ERROR 39" (geprobeerd met diverse USB sticks, flashcards, HDDs etc.) Na wat gegoogle ben ik niet de enige met het "error 39" probleem, alleen kan ik nergens een echte oplossing vinden.

Heeft iemand hier een tip? is het misschien mogelijk om de recovery DVD bootable te kopiëren naar een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54
Mijn vriendin wil een eenvoudige goedkope laptop en de keuze is gevallen op de Aspire One D150-BT (N280) Rood.

Afbeeldingslocatie: http://www.monitorando.org/wp-content/uploads/acer-aspire-one_2.jpg

Enkel kan ik niet vinden welke chipset er gebruikt wordt.Ik lees dat de N280 gecombineerd wordt met de GN40 chipset. Echter zie ik af en toe bij de specificaties van de D150-BT staan dat nog de oude 945GSE chipset gebruikt wordt.

Iemand een idee welke er nu wel gebruikt wordt?

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb een raar probleem met de one (110 Ab) sinds ik een windows xp image van ene ron[nl] er op heb gezet. De batterij status wordt na het aan en uitzetten van de laptop niet goed weergegeven. Dit heeft als gevolg dat de laptop dan uitschakelt terwijl de batterij nog half vol zit. Even de batterij er uit halen en terugstoppen verhelpt dit probleem, maar het is vervelend om die iedere keer te moeten doen. Heeft er iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nog een vraagje, hoe ver kun je het scherm naar achteren klappen? Kan ie helemaal vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

SeatRider schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:21:
Nog een vraagje, hoe ver kun je het scherm naar achteren klappen? Kan ie helemaal vlak?
nope
Nope, dat niet, maar wel een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Qorne schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:35:
[...]

nope
Nope, dat niet, maar wel een heel eind.
Want de HP 2140 schijnt maar tot 45 graden naar achteren te kunnen, en dat is in de praktijk echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
SeatRider schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:21:
Zo'n 140° ver, dus dat lijkt me genoeg.

Geodriehoek lag op bureau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293672

Hallo,

Kan iemand een indicatie geven hoe lang de 6 cell batterij meegaat zuiver om naar films te kijken?
Ik zoek eigenlijk een netbook ter vervanging van mijn portable dvd/divx player waar ik niet tevreden van ben.

Dat je er dan ook mee kunt surfen vind ik ook zeer goed natuurlijk.

Het mag ook een indicatie zijn van de 3 cell batterij, aangezien ik veronderstel dat je 'ongeveer' * 2 mag doen dan.

Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2

(die laatste heeft zeer goeie reviews, maar dure additionele batterijen)

PS: Ik zie hier trouwens veel problemen in deze en vorige topic. Hebben jullie in het algemeen positieve ervaringen met de Acer Aspire One?

Greetz,
MilM

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 293672 op 04-03-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 293672 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:21:
Hallo,

Kan iemand een indicatie geven hoe lang de 6 cell batterij meegaat zuiver om naar films te kijken?
Ik zoek eigenlijk een netbook ter vervanging van mijn portable dvd/divx player waar ik niet tevreden van ben.
Moet je niet vergeten er een externe dvd-speler bij te kopen hé.... (mocht je dvd's van een schijfje willen bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

zezke schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:59:
[...]

Zo'n 140° ver, dus dat lijkt me genoeg.

Geodriehoek lag op bureau :P
Grappig genoeg is dat net zo ver als die HP dus, want die haalt 45 graden (=135 graden vanaf de andere kant gemeten). In de reviews wordt dat bij de HP als zwak ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 293672 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:21:
*KNIP HEEL VERHAAL*
Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2

(die laatste heeft zeer goeie reviews, maar dure additionele batterijen)
*KNIP HEEL VERHAAL*
Ik heb nu een weekje de Acer one 8.9", met Ubuntu remix er op, geweldig apparaat.
Wat ik een beetje mis is een goede accu heb nu de 3cells en dat is niet genoeg, daarnaast wil ik me geheugen upgraden, zodat het allemaal net wat sneller loopt.

Waarvan ik onder de indruk ben:
  • Beeld kwaliteit (vergelijkbaar met mijn MBP)
  • Snelheid is goed
  • 3 USB poorten, mijn MacBook Pro Unibody heeft er 2 :P
  • Kleine power adapter (wel zo fijn op reis) , kleiner dan die van een Apple MacBook
  • Card Reader (leuk meegenomen en werkt goed)
  • Snelle opstart tijd
  • Lekker toetsenbordje (ondanks dat het klein is)
  • (compact, maar dat wist je al ;) )
Dat zijn zo maar even een paar plus punten die ik zo 123 kan verzinnen.
Nadeel is toch de accuduur met de 3 Cells accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik heb me zonet een namiddagje beziggehouden met het installeren van Arch Linux (m'n favoriete distributie momenteel) met als desktopomgeving LXDE. Belangrijk was voor mij vooral een snelle opstarttijd en dat heb ik na wat prutsen dan ook gehaald, 24 seconden cold boot, wat hem dus tweemaal zo snel maakt als m'n windows mobile telefoon (een mens moet toch vergelijken:P ).

Enige nadelen: batterij wordt weergegeven in procenten van 100000 (staat nu op 95869% en geeft aan nog 2:50 door te kunnen gaan (3Cell)). Verder werkt de slaapstand ook niet, maar dat was ook geen vereiste voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/3azaluger/screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik draai intussen Ron's image van TinyXP, en dat draait mooi. Heb ook de benodigde andere software erop gezet. Helaas is een bekend probleem van Ron's image dat POP3 via Outlook niet werkt; heeft iemand het hier al aan de gang gekregen? Ik heb al de geinstalleerde Office eraf gegooid en vervangen door mijn officiele 2003 kopie, gespeeld met installatie van OE5, inetcomm.dll etc maar zonder succes.

Niet vreselijk belangrijk, maar het zou leuk zijn als het werkte. Ik ga de key nog vervangen voor een eigen XP Pro key, kijken of ik dan de Windows updates kan installeren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294572

hallo

ik heb een vraagje ben hier nog nieuw dus ik weet niet of ik die vraag hier mag stellen
ik heb dus een maand terug een acer aspire one a110-Aw gekocht en daar stond
linpus linux op dat vond ik maar niks en toen heb ik er TinyXp opgezet en nu 2weekjes terug
Windows 7 lite Build 7000 maar is er een manier om terug tiny xp erop te zetten want als ik dezelfde procedure doe voor tiny xp te installeren zegt de laptop nu bij booten nadat ik op f12 heb gedrukt zegt hij there is no cd rom or the wrong cd rom ik doe het dus via usb he ook bij het booten vanaf usb weet iemand raad?

groetjes sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zezke schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:19:
Ik heb me zonet een namiddagje beziggehouden met het installeren van Arch Linux (m'n favoriete distributie momenteel) met als desktopomgeving LXDE. Belangrijk was voor mij vooral een snelle opstarttijd en dat heb ik na wat prutsen dan ook gehaald, 24 seconden cold boot, wat hem dus tweemaal zo snel maakt als m'n windows mobile telefoon (een mens moet toch vergelijken:P ).

Enige nadelen: batterij wordt weergegeven in procenten van 100000 (staat nu op 95869% en geeft aan nog 2:50 door te kunnen gaan (3Cell)). Verder werkt de slaapstand ook niet, maar dat was ook geen vereiste voor mij.
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over dat LXDE. Hoe verhoudt die zich tot Xfce en Fluxbox, qua snelheid? En is-ie wel stabiel en betrouwbaar? Wat zijn de nadelen?

Als het een goeie is, dan is hij inderdaad interessant voor de Acer Aspire One. Want Xfce levert op dat netboekje niet veel snelheidswinst t.o.v. Gnome. En Fluxbox is wel erg Spartaans: het oog wil tenslotte ook wat....

Ik moet overigens zeggen, dat op de Acer Aspire One 150, openSUSE 11.1 met Gnome het behoorlijk goed doet: snel en soepel. Zonder oogsnoep natuurlijk: visuele effecten uitgeschakeld. Ook wil je dan even het parkeerklik-probleem van de harde schijf verhelpen:
http://sites.google.com/site/computertip/opensuse
(punt 3)

Het aardige is ook, dat in openSUSE 11.1 de draadloze Atheroskaart van de Aspire One het direct doet, uit-de-doos dus. Zo ook in Fedora 10, maar helaas nog niet in Ubuntu. In Ubuntu moet je nog donderjagen met het Madwifi-stuurprogramma. Eind april komt het weer goed: de komende Ubuntu 9.04 zal 'm ook uit-de-doos ondersteunen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 282336 op 10-03-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik heb zelf nog nooit fluxbox gebruikt, maar een erg groot verschil met xfce is er niet als ik naar het gebruikte geheugen bij het opstarten kijk. Het ziet er zeker niet mis uit lxde, persoonlijk zie ik het liever dan xfce. Het grote verschil tussen lxde en xfce lijkt me vooral te zitten in opstarttijd, in voordeel van lxde dan.
In het algemeen reageert alles zeer snel, enkel firefox lijkt soms niet vlot te willen gaan, maar dat komt doordat de cpu zichzelf naar 800 mhz throttlet en hij soms nogal lang wacht om hoger te schakelen (vind ik toch op basis van de grafieken die conky weergeeft). Echter ben ik zeer tevreden van de installatie voor de rest, enkel de batterijplugin die soms raar doet. Voor de rest kan je alles doen werken, functietoetsen inclusief, dankzij de zeer goed Archwiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

Oh oh... Volgens mij heb ik een virus :x

Ik kan sommige programma's niet meer verwijderen, bijv. Skype (dan via software) krijg ik niet zo'n knop met wijzigen/verwijderen. Ook staan sommige spelletjes niet meer in die lijst, en als ik die via start wil deinstalleren lukt dat niet want dan geeft ie 'n fout... Ook staan er mappen in Program Files die niet verwijdert willen worden (genaamd Bonjour??) en heb ik documentjes op m'n schijf staan die het laatste zijn gewijzigd in 2007 ?????? :S Maar mijn virusscanner (AVG free) geeft niks aan...

Wat kan ik nu het beste doen? En als het allemaal hopeloos is, hoe zet ik windows xp er opnieuw op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294781

Ik wil een acer aspire one 150 B Gaan aanschaffen.( Met web 'n' walk stick ) XP Versie.

Maar ik lees dat je alleen via FireFox op internet kan? Is dat waar?
En wat zijn er dingen die ik moet weten als ik met web 'n' walk erop internet.

Dankjullie allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Anoniem: 294781 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:27:
Ik wil een acer aspire one 150 B Gaan aanschaffen.( Met web 'n' walk stick ) XP Versie.

Maar ik lees dat je alleen via FireFox op internet kan? Is dat waar?
En wat zijn er dingen die ik moet weten als ik met web 'n' walk erop internet.

Dankjullie allemaal.
Ik kan me totaal niet voorstellen waarom dit niet zou gaan, er zit zelfs internet explorer bij dat ook gewoon werkt meen ik (Linux over here).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizekid
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024

wizekid

Linux Lover

Anoniem: 265602 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:18:
Oh oh... Volgens mij heb ik een virus :x

Ik kan sommige programma's niet meer verwijderen, bijv. Skype (dan via software) krijg ik niet zo'n knop met wijzigen/verwijderen. Ook staan sommige spelletjes niet meer in die lijst, en als ik die via start wil deinstalleren lukt dat niet want dan geeft ie 'n fout... Ook staan er mappen in Program Files die niet verwijdert willen worden (genaamd Bonjour??) en heb ik documentjes op m'n schijf staan die het laatste zijn gewijzigd in 2007 ?????? :S Maar mijn virusscanner (AVG free) geeft niks aan...

Wat kan ik nu het beste doen? En als het allemaal hopeloos is, hoe zet ik windows xp er opnieuw op???
Je hebt waarscheinlijk geen virus. Bonjour is een programma van Apple dat schijnt te helpen bij het connecten met mp3's ofzoiets. Als je TiniXP hebt geinstalleerd op je laptop kan dat zo zijn ja, want toen is die schijf waarschijnlijk gemaakt.

Hoop dat je er uitkomt,
Jeffrey
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste