Ok dank!
En zo'n replacement battery zou geen verschil moeten maken tov een originele?
En zo'n replacement battery zou geen verschil moeten maken tov een originele?
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 18-11-2010 15:05 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 13% gewijzigd door Polen op 18-11-2010 16:03 ]
Gisteren een 9cell gekocht op eBay voor 70CAD, vandaag binnen. Opladen van 30% naar 100 duurde iets van 5u, nu op 100 geeft hij aan dat hij rond de 5.5u heeft, valt wel lichtelijk tegen, maar het kan er mee door.Polen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:23:
Dat blok vind ik niet zo'n probleem, is het zeker waard.
Ik zie nu overigens bij veel reviews van verschillende sites die dergelijke accu's leveren wat negatieve reviews, dat de batterijen niet leveren wat wordt gemeld. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
Ik zit nu in Canada en wil er voor vertrek nog ééntje aanschaffen (heb enkele lange vluchten in het verschiet), dus met DX gaat 'm niet worden (zit hier nog exact een maand, bij vorige producten daar aangeschaft duurde het rond de 6 weken voor het in NL was).
edit: Never mind, heb al een besteld waar ik wel vertrouwen in heb voor een gelijkwaardige prijs en die ik met een dag of 2 kan verwachten.
Ben benieuwd.
"When you grow up your heart dies"
En tot hoever kan ik gaan met dat ontladen? Bij een vorige Acer is de accu ooit een keer dood gegaan toen ik 'm per ongeluk tot het einde heb laten leeglopen. Moet ik tot afsluiten doorgaan, of is 7% ofzo ook goed?sjaool schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:21:
Je moet een Li-Ion accu een paar keer opladen en ontladen voordat deze zijn maximale capaciteit heeft bereikt.
Gewoon gebruiken dus en dan zal die gebruiksduur iets oplopen.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-11-2010 16:53 ]
SUper, bedankt. Bij normaal gebruik gaat het trouwens prima, ben tevreden.sjaool schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:52:
Nooit helemaal ontladen alhoewel de meeste laptops (mijn Acer in ieder geval wel) daar sowieso al tegen beveiligd zijn,
Ik gebruik BatteryBar en die waarschuwt wanneer het tijd wordt om op te laden.
Maar 7-10% is een prima waarde om hem aan de lader te doen.
Windows houdt zelf 10% voor laag en 7% voor reserve aan, 5% wordt als kritiek beschouwd.
Dit is terug te vinden in Energiebeheer, Geavanceerde instellingen.
Voor de aspire one was er ook een firmware die niet meer wilde laden als de accu te leeg was, die heb ik dusPolen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:23:
[...]
En tot hoever kan ik gaan met dat ontladen? Bij een vorige Acer is de accu ooit een keer dood gegaan toen ik 'm per ongeluk tot het einde heb laten leeglopen. Moet ik tot afsluiten doorgaan, of is 7% ofzo ook goed?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 51% gewijzigd door sjaool op 26-11-2010 01:01 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Anoniem: 268913
Ik heb dat zelf ook gedaan. Paste inderdaad niet 100% maar met een beetje prutsen (steuntjes weghalen waar de oude SSD eerst op lag) ging het wel.Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:00:
Op het internet heb ik gelezen dat de SSD te vervangen is voor een 1,8" HDD. Nu wil ik dat graag gaan uitvoeren, maar ik lees ook dat de bekabeling niet helemaal past. Graag zou ik een how-to/tutorial willen zien, hoe ik het uit moet voeren. Wanneer ik namelijk de schroeven aan de onderkant open maak, dan krijg ik hem niet los...
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2010 11:16 ]
Ah, ik wist niet dat er ook wat op de pootjes zat...GekkePrutser schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:09:
Qua openmaken is het als volgt: Schroeven aan de onderkant (ook onder de accu), verder zitten er nog schroeven onder de 2 achterste pootjes en ik dacht ook nog enkele schroeven onder het toetsenbord (hiervoor moet je eerst de 3 clipjes wegdrukken met het hoekje van een credit card).
Je bedoelt de oranje knopjes die op de zijkant zitten?GekkePrutser schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:09:
Vervolgens zit de behuizing ook nog dicht geklikt met van die plastic clipjes die heel makkelijk afbreken als je er te ruw mee om gaat. Wat ik altijd doe is een 'beginnetje' vinden en dan voorzichtig met een credit card ertussen de volgende clipjes loswurmen. Heel voorzichtig want als je het te ruw doet breken ze echt af en dan is de behuizing niet zo stevig meer. Als je eenmaal binnen bent, gebruik dan liefst een antistatisch armbandje.
Ik neem wel aan dat ik die versie hebt. Het is er één met Linux geïnstalleerd (origineel), 1GB werkgeheugen en een 16GB SSD (in BIOS heeft hij als naam "P-SSD1800"). Met het systeem is nu inderdaad ook niet te werken. Internet Explorer opstarten gaat nog wel, maar wanneer je vervolgens een wat zwaardere website wilt inladen, dan hangt hij een tijdje...GekkePrutser schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:09:
Edit: Ik ga er trouwens vanuit dat je de A110 hebt (voor de plaats van de schroefjes), de andere modellen ken ik niet. Oh en ja die SSD is inderdaad de bottle neck, hij 'hangt' regelmatig het hele systeem een seconde ofzo. Bij mij is hij er echt razend op vooruit gegaan, zelfs met een trage 1.8" HD.
Ja die zitten onder de achterste pootjes. Die moet je er helaas af halen, daarna plakken ze niet meer zo goed dus ik heb een stukje dun dubbelzijdig tape gebruikt (van dat tapijttape) om ze weer goed vast te maken. En vergeet de schroeven onder het toetsenbord ook niet! Pas trouwens op met het verwijderen van het toetsenbord want je moet wel eerst de flat cabel connector open maken (zit een clipje op die hem vast houdt). Zelfde met de bovenste helft van de behuizing trouwens en de clip van de flatcable van het touchpad. Dat zijn er zelfs 2.Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:26:
Ah, ik wist niet dat er ook wat op de pootjes zat...
Vandaar dat ik 'm gister niet open kreeg!
Nee die niet, de naad van de behuizing loopt daar wel langs maar die hoeven er niet af. De plastic clipjes zitten aan de binnenkant langs de hele naad die de bovenste en onderste helft van de behuizing scheidt. Aan de achterkant heb je het eerste een spleet, en daar schuif ik dan een stukje credit card plastic tussen. Als je dan heel voorzichtig (niet te veel kracht) de credit card naar het nog dicht geklikte gedeelte schuift, springen de clipjes meestal wel los. En dan heb je niet die vervelende 'hapjes' uit het plastic die je krijg als je hem met een schroevendraaier open wrikt.Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:26:
Je bedoelt de oranje knopjes die op de zijkant zitten?
Zeg maar de verbinding afschermen tussen de laptop zelf en het scherm?
Dat was inderdaad dezelfde SSD die ik had. Ook hetzelfde geheugen. Dat zal ook wel het A110 model zijn. Heb je toevallig ook het model met 3G kaart er in? Vergeet dan niet de sim kaart te verwijderen voor je hem open maakt anders heb je kans dat je de sim kaart houder afbreekt.Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:26:
Ik neem wel aan dat ik die versie hebt. Het is er één met Linux geïnstalleerd (origineel), 1GB werkgeheugen en een 16GB SSD (in BIOS heeft hij als naam "P-SSD1800"). Met het systeem is nu inderdaad ook niet te werken. Internet Explorer opstarten gaat nog wel, maar wanneer je vervolgens een wat zwaardere website wilt inladen, dan hangt hij een tijdje...
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2010 11:45 ]
Dat zal denk ik nog lastig worden, als je ze al vindt zullen ze wel SATA zijn en volgens mij moet je een PATA hebben. Ik had de mijne uit een iPod gesloopt, uit een defecte 80GB iPod Classic (scrollwheel was defect, niet de HD natuurlijkAnoniem: 268913 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:39:
Enig idee waar ik een 1,8" HDD kan kopen? Ik zie niets in de Pricewatch staan.
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 16-12-2010 17:47 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een SSD met PATA op ZIF connector zal nog best moeilijk worden hoor. Bijna alles is SATA tegenwoordig. Er was er maar 1 die er in paste destijds en die zal nog best duur zijn omdat die niet zo in trek zijn. Of je moet de SATA mod doen maar dat is echt een flinke ombouw. Edit: Dit was hem: Die van SuperTalentMarzman schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:46:
Of een snellere SSD, dat zal toch ook niet zo duur meer zijn? We zijn twee jaar verder
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 16-12-2010 18:05 ]
/▌
Alleen op eBay vind ik nog harde schijven die ingezet kunnen worden, maar dat wordt toch nog een best duur grapje (zit je sowieso op de 60-70 euro, voor maar 40GB...). De snelheidswinst moet wel de moeite waard zijn, dus een 2e hands LaCie schijf zit er ook niet in, denk ik.GekkePrutser schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:53:
[...]
Een SSD met PATA op ZIF connector zal nog best moeilijk worden hoor. Bijna alles is SATA tegenwoordig. Er was er maar 1 die er in paste destijds en die zal nog best duur zijn omdat die niet zo in trek zijn. Of je moet de SATA mod doen maar dat is echt een flinke ombouw. Edit: Dit was hem: Die van SuperTalent
Oh ja, er is ook nog de 1.3" HD optie (die HD uit de LaCie Little Disk van 30GB). Die kost maar 30 euro ofzo.Ik heb die ook nog even geprobeerd maar die gaf niet genoeg snelheidswinst ten opzichte van die SSD, ik vond hem erg tegenvallen, vooral vergeleken met de iPod 1.8" HD. De nieuwe LaCie Little Disk modellen hebben trouwens gewoon een 2.5" HD en die gaan niet passen. Zo te zien is het 1.3" model ook niet meer te krijgen, er staan geen prijzen meer bij in de pricewatch.
Over FlashFire e.d. heb ik ook al goede verhalen gehoord inderdaad, maar ik gebruik het zelf niet omdat ik er Mac OS op heb draaienEn daar heb je niet zoiets voor.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-01-2011 12:50 ]
/▌
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 23-01-2011 14:10 ]
/▌
Adjust non olet, plerumque...
[ Voor 99% gewijzigd door vanWalsum op 09-02-2011 19:15 ]
[ Voor 35% gewijzigd door vanWalsum op 17-02-2011 11:41 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 11:39 ]
/▌
Of weet iemand soms meer over de Acer Aspire One 721?Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:32:
Hebben er hier mensen de Acer Aspire One 721?
Ik heb de MSI besteld, ik denk dat die kwalitatief toch iets beter is als de Acer al ben ik wel tevreden geweest over mijn AAO110.K.C. Munchkin schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:00:
[...]
Of weet iemand soms meer over de Acer Aspire One 721?
Ik word niet goed van de verschillende types die Acer altijd uitgeeft van hun netbooks. En Tweakers wordt er ook niet wijs uit: de meeste verwijzingen uit de Pricewatch zijn naar de Aspire One 721-122ki en niet de 122KG32. Blijkbaar snapt Acer het zelf ook niet meer, want op hun site staat dat de KG32 maar 2GB geheugen heeft, en alle gebruikers en reviews melden 3GB.
Weet iemand het échte verschil tussen de 122KG32 en de 122Ki ?
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 05-03-2011 11:55 ]
/▌
Bron: http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5527/related/1How do I replace the RAM memory on the Acer Aspire One AOD255 netbook series?
How do I replace the RAM memory on the Acer Aspire One AOD255 netbook series?
While the Aspire One AOD255 series supports a total of 2GB of DDR3 RAM, due to the design of the netbook the RAM on the Aspire One AOD255 series is not replaceable and Acer does not support upgrading or replacing the RAM.
Anoniem: 202651
[ Voor 5% gewijzigd door vw.kever op 30-05-2011 16:29 ]
De atheros wireless kaart heeft een of andere "hardware" bug dat hij geen connectie kan maken naar wpa2-psk. nadat de orginele os geswapped is voor een andere "of dualboot"vw.kever schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:18:
Hoi ik heb een probleem met mijn acer aspire one d255-2dqkk.
Deze heeft dualboot Windows7 en Android
Eerst had ik problemen als ik W7 opstarte en verbinding met modem maakte dat mijn modem (Livebox) vastliep hierop een nieuw modem (Huawei Hg655d) van online gekregen.
Probleem nu is dat W7 goed werkt echter bij Android krijg ik ook verbinding via wifi met modem en ik krijg een ip adres hiervan echter kom ik hier niet me op internet of zelfs in het modem. app om mee te pingen erop gezet als ik dan maar het modem ping geen resultaat. Via netwerkkabel geen probleem.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
-Android?
-Netbook?
-Modem?
Gevonden kanaal instellingen modem en netbook kwamen niet overeen
[ Voor 64% gewijzigd door Xesior op 02-06-2011 15:56 ]
[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 12-06-2011 12:21 ]
Adjust non olet, plerumque...
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
[ Voor 46% gewijzigd door nlboy op 09-08-2011 14:27 ]
Geen slot helaas. De hele netbook moet dan uit elkaar. Hij zit met een lintkabeltje vast aan het moederboard (het is IDE op lintkabel, zoals de meeste oudere 1.8" HD's ook hebben, de nieuwe hebben SATA op lintkabel).vanWalsum schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:02:
Keurig! In wat voor slot monteer je dat ding?
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 02-09-2011 00:04 ]
Keurig! Er moet dus wel flink wat aan verbouwd worden. Zit zelf ook te twijfelen er een 120gb ssd in te zetten, dat is plug and play volgens mij...GekkePrutser schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:02:
[...]
Geen slot helaas. De hele netbook moet dan uit elkaar. Hij zit met een lintkabeltje vast aan het moederboard (het is IDE op lintkabel, zoals de meeste oudere 1.8" HD's ook hebben, de nieuwe hebben SATA op lintkabel).
Ik heb het ook zo gedaan, heb er een iPod HD in gezet van 80GB, ook 1.8". Moest alleen wel een paar steuntjes wegbreken enzo, het was een echte verbouwingMaar dan heb je ook wat. De standaard SSD was namelijk zo vreselijk traag dat zelfs een hele trage iPod HDD al sneller is.
Met die SSD van Tomba wordt het vast een heel snel dingetjeEn daarvoor hoef je ook niet veel te verbouwen in het apparaat.
Ik heb de mijne ook nog steeds trouwens, het is nu een hackintosh geworden
Je moet de A110 inderdaad helemaal uit elkaar schroeven, zie http://www.flickr.com/pho...in/set-72157606718788110/GekkePrutser schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:02:
[...]
Geen slot helaas. De hele netbook moet dan uit elkaar. Hij zit met een lintkabeltje vast aan het moederboard (het is IDE op lintkabel, zoals de meeste oudere 1.8" HD's ook hebben, de nieuwe hebben SATA op lintkabel).
[...]
Hij is inderdaad heerlijk snel nu met Windows 7 en ook Office 2010 draait als een zonnetje[...]
Ik heb het ook zo gedaan, heb er een iPod HD in gezet van 80GB, ook 1.8". Moest alleen wel een paar steuntjes wegbreken enzo, het was een echte verbouwingMaar dan heb je ook wat. De standaard SSD was namelijk zo vreselijk traag dat zelfs een hele trage iPod HDD al sneller is.
Met die SSD van Tomba wordt het vast een heel snel dingetjeEn daarvoor hoef je ook niet veel te verbouwen in het apparaat.
Ik heb de mijne ook nog steeds trouwens, het is nu een hackintosh geworden
Anoniem: 202651
Misschien kan Spinrite je helpen ? (heeft mij in het verleden wel eens soelaas geboden)Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:19:
Nou, ik moet ook aan een nieuwe HDD denk ik.
Netbook wilde niet meer opstarten, een scan met een live usb-stick gaf aan dat er meer dan 500 bad sectors waren, kan hem nu dus alleen met live usb stick gebruiken.
Zelfs na een format kan ik linux niet geinstalleerd krijgen, als iemand nog suggesties heeft...ze zijn van harte welkom. Anders moet het maar wachten tot ik terug ben in Nederland.
(zul je altijd zien, je koopt het ding voor vakantie, en wanneer kom je erachter dat er een probleem is? Op de boot als je op vakantie bent![]()
)
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
/▌
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Nope, HD materiaal is inderdaad een dia show op deze dingen.lj_tree schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
Ik gebruik VLC player en als ik iets in HD kijk is t om te janken. op zich geen probleem als DIVX wel fatsoenlijk werkt maar gisteren een aflevering van een serie geprobeert in DIVX en dat draait ook niet helemaal soepel.
Heeft iemand hier tips? Ligt het aan de software (windows 7 waar hij mee uitgeleverd is) of is het toch de divx die ik probeer? Wat is aan te raden om te downloaden qua divx zodat het iig n beetje relaxed draait?
Wil graag in de trien en straks op vakantie n filmpje kunnen kijken.
Thanks voor je reactie. Eeuwig zonde. toch tijd voor n nieuw speeltje.GekkePrutser schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:07:
[...]
Nope, HD materiaal is inderdaad een dia show op deze dingen.
De atom is gewoon te traag voor het HD werk, zeker voor H.264 MKV's. En de ingebouwde GPU ondersteunt geen versnelling dus volgens mij is het gewoon niet mogelijk.
Ik had met DivX ook betere resultaten maar het liep ook nooit soepel, zelfs niet in 720p.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Oh ja, dat is waar... Mijn feedback was gebaseerd op de A110, die had een eerste-generatie single core Atom. Ik zie nu dat de D255 een dual core heeft, dus die zou toch wel sneller moeten zijn. En misschien ook wel een betere GPU die versnelling ondersteunt met de juiste software?wcduck schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:01:
Ik heb lange tijd gewerkt met de eerste generatie Atom, en daar was het net niet mogelijk om 720p vloeiend mee weer te geven. Jij hebt het over de One D255, welke een snellere cpu bezit. Daar moet het dan toch wel mee kunnen lijkt me zo. Ik gebruikte KM Player om de films af te spelen. Probeer die eens zou ik zeggen.
Anoniem: 442878
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 442878 op 06-07-2012 16:57 ]
Ik heb een A150-BW (met XP dus). hier heb ik CoreAVC op geinstalleerd met Media Player Classic.lj_tree schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
Heb sinds lange tijd n Acer Aspire One D255. op zich vrij tevreden met het apparaatje. Tis leuk voor op vakantie om wat met de gemaakte foto's te kunnen kloten en wat mailen en chatten met familie en vrienden. Het enige wat ik eigenlijk mis is de mogelijkheid om fatsoenlijk n filmpje te kunnen kijken.
Gisterenavond nog even mee aan het kloten geweest.
Ik gebruik VLC player en als ik iets in HD kijk is t om te janken. op zich geen probleem als DIVX wel fatsoenlijk werkt maar gisteren een aflevering van een serie geprobeert in DIVX en dat draait ook niet helemaal soepel.
Heeft iemand hier tips? Ligt het aan de software (windows 7 waar hij mee uitgeleverd is) of is het toch de divx die ik probeer? Wat is aan te raden om te downloaden qua divx zodat het iig n beetje relaxed draait?
Wil graag in de trien en straks op vakantie n filmpje kunnen kijken.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq