• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 14:17
Ok dank!
En zo'n replacement battery zou geen verschil moeten maken tov een originele?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

franssie

Save the albatross

ik heb ook de 9 12 -cell en het werkt prima bij mij. Voor zover ik weet bestaat er ook geen originele 9 of 12 cell. Let wel; het is wel een groot blok onder je kleine laptopje maar mij is het het waard.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 18-11-2010 15:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Polen
Dat blok vind ik niet zo'n probleem, is het zeker waard.

Ik zie nu overigens bij veel reviews van verschillende sites die dergelijke accu's leveren wat negatieve reviews, dat de batterijen niet leveren wat wordt gemeld. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
Ik zit nu in Canada en wil er voor vertrek nog ééntje aanschaffen (heb enkele lange vluchten in het verschiet), dus met DX gaat 'm niet worden (zit hier nog exact een maand, bij vorige producten daar aangeschaft duurde het rond de 6 weken voor het in NL was).

edit: Never mind, heb al een besteld waar ik wel vertrouwen in heb voor een gelijkwaardige prijs en die ik met een dag of 2 kan verwachten.
Ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Polen op 18-11-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 04:10
Ik ben van plan of de Asus EeePC 1005PE te kopen of de Acer Aspire One 532h.

Ik vraag me af of mensen ervaringen kunnen delen met de Acer Aspire One 532h en de ubuntu netbook edition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Polen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:23:
Dat blok vind ik niet zo'n probleem, is het zeker waard.

Ik zie nu overigens bij veel reviews van verschillende sites die dergelijke accu's leveren wat negatieve reviews, dat de batterijen niet leveren wat wordt gemeld. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
Ik zit nu in Canada en wil er voor vertrek nog ééntje aanschaffen (heb enkele lange vluchten in het verschiet), dus met DX gaat 'm niet worden (zit hier nog exact een maand, bij vorige producten daar aangeschaft duurde het rond de 6 weken voor het in NL was).

edit: Never mind, heb al een besteld waar ik wel vertrouwen in heb voor een gelijkwaardige prijs en die ik met een dag of 2 kan verwachten.
Ben benieuwd.
Gisteren een 9cell gekocht op eBay voor 70CAD, vandaag binnen. Opladen van 30% naar 100 duurde iets van 5u, nu op 100 geeft hij aan dat hij rond de 5.5u heeft, valt wel lichtelijk tegen, maar het kan er mee door.
Op energiebesparing stand is het trouwens 7u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Je moet een Li-Ion accu een paar keer opladen en ontladen voordat deze zijn maximale capaciteit heeft bereikt.
Gewoon gebruiken dus en dan zal die gebruiksduur iets oplopen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
sjaool schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:21:
Je moet een Li-Ion accu een paar keer opladen en ontladen voordat deze zijn maximale capaciteit heeft bereikt.
Gewoon gebruiken dus en dan zal die gebruiksduur iets oplopen. :)
En tot hoever kan ik gaan met dat ontladen? Bij een vorige Acer is de accu ooit een keer dood gegaan toen ik 'm per ongeluk tot het einde heb laten leeglopen. Moet ik tot afsluiten doorgaan, of is 7% ofzo ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nooit helemaal ontladen alhoewel de meeste laptops (mijn Acer in ieder geval wel) daar sowieso al tegen beveiligd zijn,
Ik gebruik BatteryBar en die waarschuwt wanneer het tijd wordt om op te laden.
Maar 7-10% is een prima waarde om hem aan de lader te doen.
Windows houdt zelf 10% voor laag en 7% voor reserve aan, 5% wordt als kritiek beschouwd.
Dit is terug te vinden in Energiebeheer, Geavanceerde instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
sjaool schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:52:
Nooit helemaal ontladen alhoewel de meeste laptops (mijn Acer in ieder geval wel) daar sowieso al tegen beveiligd zijn,
Ik gebruik BatteryBar en die waarschuwt wanneer het tijd wordt om op te laden.
Maar 7-10% is een prima waarde om hem aan de lader te doen.
Windows houdt zelf 10% voor laag en 7% voor reserve aan, 5% wordt als kritiek beschouwd.
Dit is terug te vinden in Energiebeheer, Geavanceerde instellingen.
SUper, bedankt. Bij normaal gebruik gaat het trouwens prima, ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Polen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:23:
[...]

En tot hoever kan ik gaan met dat ontladen? Bij een vorige Acer is de accu ooit een keer dood gegaan toen ik 'm per ongeluk tot het einde heb laten leeglopen. Moet ik tot afsluiten doorgaan, of is 7% ofzo ook goed?
Voor de aspire one was er ook een firmware die niet meer wilde laden als de accu te leeg was, die heb ik dus :(
Moet nog steeds uitzoeken hoe ik die patch erop krijg van ik heb geen windows computer meer, maar misschien doet die accu het dus nog wel.

Maar die Lion accu's gaan uiteindelijk toch wel dood, je hoeft ze niet steeds helemaal te ontladen (maar wel zo nu en dan, keer per jaar probeer ik het wel te doen wat met die 12cell best lang kan duren).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ontlaadt de accu meestal één keer in de 3 maanden helemaal ook om hem opnieuw te calibreren in BatteryBar.

Mocht je een nieuwe accu nodig hebben dan zou ik er zeker geen 100 Euro voor betalen zoals bij een aantal bedrijven in Nederland het geval is.
De noname accu's zijn minstens zo goed en kosten vaak niet meer dan 40 of 50 Dollar.

[ Voor 51% gewijzigd door sjaool op 26-11-2010 01:01 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bummer: ik had mijn Acer One een tijdje niet aangehad. Nu herkent de laptop de batterij niet meer: unknown. Hij laadt de accu ook niet meer. Het lampje knippert langzaam rood, en niet continu zoals zou horen. Iemand een oplossing?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat komt door een firmware bug. Gewoon de laatste firmware installeren en de accu zou weer moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een ZG5 gekregen en wil Windows XP erop zetten, maar kan ik dan gewoon onderstaande drivers gebruiken?
http://blogntech.com/download-acer-aspire-one-xp-driver.html

Ik kan namelijk geen specifieke drivers voor de ZG5 vinden maar enkel voor andere modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268913

Een bekende van me heeft ook de Acer Aspire One. Het gaat om de versie met 1GB werkgeheugen en een SSD van 16GB met daarop (in eerste instantie) Linux. Hij heeft toen zelf Windows XP op de laptop gezet, maar dit draaide voor geen meter! Toen heb ik het zelf eens geprobeerd, maar de installatie alleen al duurde zo'n anderhalf tot twee uur. Ik heb op het internet gelezen dat de SSD ontzettend traag is met het wegschrijven van (kleine) bestanden. Dat is dus zeer waarschijnlijk de bottleneck.

Op het internet heb ik gelezen dat de SSD te vervangen is voor een 1,8" HDD. Nu wil ik dat graag gaan uitvoeren, maar ik lees ook dat de bekabeling niet helemaal past. Graag zou ik een how-to/tutorial willen zien, hoe ik het uit moet voeren. Wanneer ik namelijk de schroeven aan de onderkant open maak, dan krijg ik hem niet los...

Alvast bedankt!

@Aikon
De drivers die daar op staan, werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je bedoelt de guide van Acer Guy?
tnkgrl heeft ook een mod maar dan m.b.v. een ZIF-kabel. Foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 15-12-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:00:
Op het internet heb ik gelezen dat de SSD te vervangen is voor een 1,8" HDD. Nu wil ik dat graag gaan uitvoeren, maar ik lees ook dat de bekabeling niet helemaal past. Graag zou ik een how-to/tutorial willen zien, hoe ik het uit moet voeren. Wanneer ik namelijk de schroeven aan de onderkant open maak, dan krijg ik hem niet los...
Ik heb dat zelf ook gedaan. Paste inderdaad niet 100% maar met een beetje prutsen (steuntjes weghalen waar de oude SSD eerst op lag) ging het wel.

Qua openmaken is het als volgt: Schroeven aan de onderkant (ook onder de accu), verder zitten er nog schroeven onder de 2 achterste pootjes en ik dacht ook nog enkele schroeven onder het toetsenbord (hiervoor moet je eerst de 3 clipjes wegdrukken met het hoekje van een credit card).

Onthoud altijd welke schroeven waar zaten (ik teken altijd het apparaat na op een stukje omgekeerd duck tape en plak de schroeven daar dan op. Want sommige zijn verschillend.

Vervolgens zit de behuizing ook nog dicht geklikt met van die plastic clipjes die heel makkelijk afbreken als je er te ruw mee om gaat. Wat ik altijd doe is een 'beginnetje' vinden en dan voorzichtig met een credit card ertussen de volgende clipjes loswurmen. Heel voorzichtig want als je het te ruw doet breken ze echt af en dan is de behuizing niet zo stevig meer. Als je eenmaal binnen bent, gebruik dan liefst een antistatisch armbandje.

Maar zoals al gezegd wordt: Kijk naar tutorials, doe het heel voorzichtig aan en als je geen ervaring hebt met dit soort dingen, denk er dan 2x over na. Ik maak vaak apparaten open en ik moet zeggen dat deze me best mee viel, maar ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Pas nog mijn Mac Mini half gesloopt omdat ik met dichtmaken een kabeltje tussen een connector drukte :S Zeker als het een apparaat van iemand anders is zou ik er erg voorzichtig mee zijn en niet aan beginnen als je er niet zeker van bent en er is zowiezo altijd een risico. Maargoed misschien weet je dit allemaal wel en zoek je gewoon een tutorial.

Hier is wat ik gepost heb toen ik het zelf had gedaan

Edit: Ik ga er trouwens vanuit dat je de A110 hebt (voor de plaats van de schroefjes), de andere modellen ken ik niet. Oh en ja die SSD is inderdaad de bottle neck, hij 'hangt' regelmatig het hele systeem een seconde ofzo. Bij mij is hij er echt razend op vooruit gegaan, zelfs met een trage 1.8" HD.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:09:
Qua openmaken is het als volgt: Schroeven aan de onderkant (ook onder de accu), verder zitten er nog schroeven onder de 2 achterste pootjes en ik dacht ook nog enkele schroeven onder het toetsenbord (hiervoor moet je eerst de 3 clipjes wegdrukken met het hoekje van een credit card).
Ah, ik wist niet dat er ook wat op de pootjes zat...
Vandaar dat ik 'm gister niet open kreeg!
Vervolgens zit de behuizing ook nog dicht geklikt met van die plastic clipjes die heel makkelijk afbreken als je er te ruw mee om gaat. Wat ik altijd doe is een 'beginnetje' vinden en dan voorzichtig met een credit card ertussen de volgende clipjes loswurmen. Heel voorzichtig want als je het te ruw doet breken ze echt af en dan is de behuizing niet zo stevig meer. Als je eenmaal binnen bent, gebruik dan liefst een antistatisch armbandje.
Je bedoelt de oranje knopjes die op de zijkant zitten?
Zeg maar de verbinding afschermen tussen de laptop zelf en het scherm?
Edit: Ik ga er trouwens vanuit dat je de A110 hebt (voor de plaats van de schroefjes), de andere modellen ken ik niet. Oh en ja die SSD is inderdaad de bottle neck, hij 'hangt' regelmatig het hele systeem een seconde ofzo. Bij mij is hij er echt razend op vooruit gegaan, zelfs met een trage 1.8" HD.
Ik neem wel aan dat ik die versie hebt. Het is er één met Linux geïnstalleerd (origineel), 1GB werkgeheugen en een 16GB SSD (in BIOS heeft hij als naam "P-SSD1800"). Met het systeem is nu inderdaad ook niet te werken. Internet Explorer opstarten gaat nog wel, maar wanneer je vervolgens een wat zwaardere website wilt inladen, dan hangt hij een tijdje...

Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 268913 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:26:
Ah, ik wist niet dat er ook wat op de pootjes zat...
Vandaar dat ik 'm gister niet open kreeg!
Ja die zitten onder de achterste pootjes. Die moet je er helaas af halen, daarna plakken ze niet meer zo goed dus ik heb een stukje dun dubbelzijdig tape gebruikt (van dat tapijttape) om ze weer goed vast te maken. En vergeet de schroeven onder het toetsenbord ook niet! Pas trouwens op met het verwijderen van het toetsenbord want je moet wel eerst de flat cabel connector open maken (zit een clipje op die hem vast houdt). Zelfde met de bovenste helft van de behuizing trouwens en de clip van de flatcable van het touchpad. Dat zijn er zelfs 2.
Je bedoelt de oranje knopjes die op de zijkant zitten?
Zeg maar de verbinding afschermen tussen de laptop zelf en het scherm?
Nee die niet, de naad van de behuizing loopt daar wel langs maar die hoeven er niet af. De plastic clipjes zitten aan de binnenkant langs de hele naad die de bovenste en onderste helft van de behuizing scheidt. Aan de achterkant heb je het eerste een spleet, en daar schuif ik dan een stukje credit card plastic tussen. Als je dan heel voorzichtig (niet te veel kracht) de credit card naar het nog dicht geklikte gedeelte schuift, springen de clipjes meestal wel los. En dan heb je niet die vervelende 'hapjes' uit het plastic die je krijg als je hem met een schroevendraaier open wrikt.
Ik neem wel aan dat ik die versie hebt. Het is er één met Linux geïnstalleerd (origineel), 1GB werkgeheugen en een 16GB SSD (in BIOS heeft hij als naam "P-SSD1800"). Met het systeem is nu inderdaad ook niet te werken. Internet Explorer opstarten gaat nog wel, maar wanneer je vervolgens een wat zwaardere website wilt inladen, dan hangt hij een tijdje...
Dat was inderdaad dezelfde SSD die ik had. Ook hetzelfde geheugen. Dat zal ook wel het A110 model zijn. Heb je toevallig ook het model met 3G kaart er in? Vergeet dan niet de sim kaart te verwijderen voor je hem open maakt anders heb je kans dat je de sim kaart houder afbreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2010 11:45 ]

Enig idee waar ik een 1,8" HDD kan kopen? Ik zie niets in de Pricewatch staan. :'(

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 268913 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:39:
Enig idee waar ik een 1,8" HDD kan kopen? Ik zie niets in de Pricewatch staan. :'(
Dat zal denk ik nog lastig worden, als je ze al vindt zullen ze wel SATA zijn en volgens mij moet je een PATA hebben. Ik had de mijne uit een iPod gesloopt, uit een defecte 80GB iPod Classic (scrollwheel was defect, niet de HD natuurlijk :) ). Gekocht van een medetweaker op V&A.

Je kan ze hier en daar nog wel vinden denk ik. Ik zag ze ook op ebay staan maar voor veel hogere prijzen dus misschien is de tweedehands iPod manier goedkoper.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je Ron's Tiny XP met flashfire al geprobeerd? Dat gebruik ik nog steeds met mijn 8GB SSD en dat werkt prima zolang je niet te veel programma's tegelijk opstart (als het geheugen vol zit of je gaat echt dingen wegschrijven bijvoorbeeld bij een installatie komen die "hangproblemen" wel terug).

Of een snellere SSD, dat zal toch ook niet zo duur meer zijn? We zijn twee jaar verder :p

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 16-12-2010 17:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GekkePrutser
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:46:
Of een snellere SSD, dat zal toch ook niet zo duur meer zijn? We zijn twee jaar verder :p
Een SSD met PATA op ZIF connector zal nog best moeilijk worden hoor. Bijna alles is SATA tegenwoordig. Er was er maar 1 die er in paste destijds en die zal nog best duur zijn omdat die niet zo in trek zijn. Of je moet de SATA mod doen maar dat is echt een flinke ombouw. Edit: Dit was hem: Die van SuperTalent

Oh ja, er is ook nog de 1.3" HD optie (die HD uit de LaCie Little Disk van 30GB). Die kost maar 30 euro ofzo.Ik heb die ook nog even geprobeerd maar die gaf niet genoeg snelheidswinst ten opzichte van die SSD, ik vond hem erg tegenvallen, vooral vergeleken met de iPod 1.8" HD. De nieuwe LaCie Little Disk modellen hebben trouwens gewoon een 2.5" HD en die gaan niet passen. Zo te zien is het 1.3" model ook niet meer te krijgen, er staan geen prijzen meer bij in de pricewatch.

Over FlashFire e.d. heb ik ook al goede verhalen gehoord inderdaad, maar ik gebruik het zelf niet omdat ik er Mac OS op heb draaien :) En daar heb je niet zoiets voor.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 16-12-2010 18:05 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je Mac OS op een Ext4 filesystem zou kunnen installeren dan zou dat hetzelfde moeten werken als Flashfire. Nadeel van Flashfire met Windows is dat het langzaam je register sloopt, maar als dat begint zet ik altijd een image terug. Er staat toch geen belangrijke data op, alles staat op een netwerkshare en in een cloud.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:53:
[...]

Een SSD met PATA op ZIF connector zal nog best moeilijk worden hoor. Bijna alles is SATA tegenwoordig. Er was er maar 1 die er in paste destijds en die zal nog best duur zijn omdat die niet zo in trek zijn. Of je moet de SATA mod doen maar dat is echt een flinke ombouw. Edit: Dit was hem: Die van SuperTalent

Oh ja, er is ook nog de 1.3" HD optie (die HD uit de LaCie Little Disk van 30GB). Die kost maar 30 euro ofzo.Ik heb die ook nog even geprobeerd maar die gaf niet genoeg snelheidswinst ten opzichte van die SSD, ik vond hem erg tegenvallen, vooral vergeleken met de iPod 1.8" HD. De nieuwe LaCie Little Disk modellen hebben trouwens gewoon een 2.5" HD en die gaan niet passen. Zo te zien is het 1.3" model ook niet meer te krijgen, er staan geen prijzen meer bij in de pricewatch.

Over FlashFire e.d. heb ik ook al goede verhalen gehoord inderdaad, maar ik gebruik het zelf niet omdat ik er Mac OS op heb draaien :) En daar heb je niet zoiets voor.
Alleen op eBay vind ik nog harde schijven die ingezet kunnen worden, maar dat wordt toch nog een best duur grapje (zit je sowieso op de 60-70 euro, voor maar 40GB...). De snelheidswinst moet wel de moeite waard zijn, dus een 2e hands LaCie schijf zit er ook niet in, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 15:27
ik vind het zo raar dat er zo weinig info te vinden is over netbooks met een ingebouwde 3g modem....

wie weet waar ik een D255 kan kopen met 3g? Zo vaag dat acer op de website heeft staan 'met optionele 3g' maar er verder geen informatie over geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op mijn AAO 110 hapert mijn muis sinds een tijdje, ik heb al een USBhub met externe spanning er op aangesloten om te kijken of het niet komt doordat er te weinig spanning op de USBaansluitingen staat maar dan gebeurd het ook. Om de 10 seconden ofzo beweegt de muis 1 of 2 seconde niet en soms komt die ook niet terug en moet ik de kabel even er uit en weer er in doen. Ik heb het met twee muizen, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Wel heb ik een voeding en accu van DX, dus daarom dacht ik aan de spanning, maar met een gepowerde USBhub zou het dan moeten blijven werken lijkt me. Het terugzetten van de image van TinyXP lost het ook niet op (omdat ik ook aan drivers zat te denken, maar op de Acersite staan geen drivers voor USB, wel voor de intelchipset).

Speedfan leest zo te zien geen spanningen uit van de voeding/accu.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LWcZ0YhM0bLd0uXULH7x5USJ/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-01-2011 12:50 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben er nog niet helemaal zeker van (het probleem is nu 15 minuten weg) maar het lijkt een probleem geweest te zijn wat niks met spanningen te maken heeft, maar toch met usb-drivers die elkaar in de weg zitten. Het lijkt opgelost met een programaatje drivecleanup -> http://www.techspot.com/vb/topic145884.html#post875300

Ik denk dat ik dat programma maar meebak in mijn image, want het is weer eens zo ver dat het register uit elkaar begint te vallen door flashfire :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 23-01-2011 14:10 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:52
ik weet uit het verleden dat er een programmaatje was voor de aspire one (ik heb de A150Bw) waarmee je de hoogstirritante scroll balken in de muispad uit kon schakelen en het scrollen in kon stellen op twee vingers, ik weet alleen de naam niet meer er van en kan het nergens vinden, nadat ik mijn laptopje een keer opnieuw moest installeren ben ik het kwijt helaas. Iemand die het weet?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 12:57
.

[ Voor 99% gewijzigd door vanWalsum op 09-02-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb voor m'n d255 met n550 een 2gb kingston geheugen module gekocht, ddr3 sodimm, 1333mhz. Maar wanneer ik m'n netbookje aanzet geeft hij geen beeld en start ook niet op. Slecht geheugen gekocht? Nou dacht ik dat ik te snel geheugen had gekocht, dus heb ik ddr3 1066 mhz gekocht. Bij deze doet de laptop exact hetzelfde! Hij start niet op, gaat wel aan, je ziet het power lampje branden, maar meer gebeurd er niet.

[ Voor 35% gewijzigd door vanWalsum op 17-02-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

net Ubuntu Notebook remix 10.x op mijn oude aspire one 110 ZG5 (de oude linux SSD versie) en dat draait eigenlijk heel goed, beter dan 9.x, zo goed dat ik er misschien toch ook geheugen bij ga plaatsen al hoeft het eigenlijk niet voor dat beetje www en die ene brief per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Weet iemand of er in een d255 met n550 cpu een pci-e slot vrij is voor een crystal hd kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat mijn AAO110 dood is (scherm blijft zwart), hij start wel normaal op, met een extern scherm kom ik tot het Windows XP opstartscherm, daarna wordt het externe scherm ook zwart (ik denk dat hij het forceert naar de Acer want de resoluties van zo'n netbook op default stellen niks voor)

Ik had hem meegenomen op vakantie en toen ik uit het vliegtuig stapte werkte het scherm niet meer. Na een paar dagen werkte het opeens weer wel en bleef het scherm drie weken prima werken. Nu ben ik terug thuis en uit het vliegtuig werkte het scherm weer niet. Ik wacht het nog een paar dagen af (dat was eerder ook de oplossing :p ), al denk ik dat het toeval was. De laptop was gewoon handbagage dus geen vreemde temperaturen en de drukverschillen zouden ook niet zo groot moeten zijn aangezien ik het wel overleefd heb ;)

Maar op zoek gaan naar een vervanger met harddisk ipv crappy SSD dit keer, 2GB geheugen zodat het niet steeds traag wordt en ik denk ook 1 of 2 maatjes groter qua scherm.

Hebben er hier mensen de Acer Aspire One 721? Dat lijkt me een flinke stap vooruit op de AAO110 (Al vind ik de MSI X350 ook mooi en bij 4launch is die een stuk goedkoper dan bij de andere aanbieders waardoor hij dicht tegen de prijs van de AAO 721 ligt)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 11:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.C. Munchkin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 15:47
Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:32:
Hebben er hier mensen de Acer Aspire One 721?
Of weet iemand soms meer over de Acer Aspire One 721?
Ik word niet goed van de verschillende types die Acer altijd uitgeeft van hun netbooks. En Tweakers wordt er ook niet wijs uit: de meeste verwijzingen uit de Pricewatch zijn naar de Aspire One 721-122ki en niet de 122KG32. Blijkbaar snapt Acer het zelf ook niet meer, want op hun site staat dat de KG32 maar 2GB geheugen heeft, en alle gebruikers en reviews melden 3GB.
Weet iemand het échte verschil tussen de 122KG32 en de 122Ki ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

K.C. Munchkin schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Of weet iemand soms meer over de Acer Aspire One 721?
Ik word niet goed van de verschillende types die Acer altijd uitgeeft van hun netbooks. En Tweakers wordt er ook niet wijs uit: de meeste verwijzingen uit de Pricewatch zijn naar de Aspire One 721-122ki en niet de 122KG32. Blijkbaar snapt Acer het zelf ook niet meer, want op hun site staat dat de KG32 maar 2GB geheugen heeft, en alle gebruikers en reviews melden 3GB.
Weet iemand het échte verschil tussen de 122KG32 en de 122Ki ?
Ik heb de MSI besteld, ik denk dat die kwalitatief toch iets beter is als de Acer al ben ik wel tevreden geweest over mijn AAO110.

Ik probeer nu mijn AAO te gebruiken met een externe 17" Samsungmonitor, maar dat werkt ook gaar. Als Windows normaal opstart wordt het scherm zwart na het bootlogo van XP (waarschijnlijk door de vreemde resolutie van het 9" scherm), FN+F5 heeft nog nooit gewerkt bij mij, en in VGA mode zit ik met een gare resolutie (dat is het enige wat werkt). De enige manier om normaal te switchen lijkt me Windows op te starten en het dan via de beeldscherminstellingen te regelen, maar dat gaat dus niet omdat het beeld op de externe monitor zwart wordt na het XP bootlogo en de 9" laptopmonitor is kapot.

En op mijn BIOS (ik hoopte daar een externe monitor te kunnen forceren) zit al tijden een wachtwoord dat niet werkt (zit ook een bug in het bios met de capslock maar dat werkt ook niet). Ook na het updaten van het BIOS blijft er een wachtwoord opzitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 05-03-2011 11:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Net een Acer Aspire One D255 gekocht, wou het geheugen wel upgraden naar 2GB maar ben ik dan m'n garantie kwijt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij hoef je daar in Nederland officieel niet zo bang voor te zijn. Als je garantie moet claimen, zal Acer moeten bewijzen dat er iets kapot is gegaan door jouw geheugenuitbreiding willen ze onder de garantie uitkomen. Echter, gelijk hebben en gelijk krijgen... zit verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Oke, maar ik moet schijnbaar het halve netbook uit elkaar halen om het geheugen te kunnen plaatsen. Zitten er dan niet ergens stickers of verf op de schroefjes, waardoor te achterhalen is of je het netbook uit elkaar gehad hebt? Ik wil mijn garantie namelijk toch wel even houden ;)

Heb namelijk op de Amerikaanse Support site van Acer inmiddels wel gevonden dat je je geheugen niet mag vervangen.
How do I replace the RAM memory on the Acer Aspire One AOD255 netbook series?
How do I replace the RAM memory on the Acer Aspire One AOD255 netbook series?

While the Aspire One AOD255 series supports a total of 2GB of DDR3 RAM, due to the design of the netbook the RAM on the Aspire One AOD255 series is not replaceable and Acer does not support upgrading or replacing the RAM.
Bron: http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5527/related/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Nee, als je de One openschroeft kom je nergens stickers o.i.d.dergelijks tegen waarmee je de garantie zou verbreken.
Ik heb de A150 ZG5 sinds vorige week.
Gekocht op marktplaats voor 60 euro. Volgens de verkoper was de cmos batterij leeg waardoor hij de hele tijd de systeemtijd moest aanpassen, totdat zelfs dat niet meer werkte en XP compleet van slag was geraakt.
Hij had hem in 2008 gekocht en 1,5 maand gebruikt voor een vakantie, ding heeft daarna alleen nog maar in een kast gelegen.
Na een videotutorial gekeken te hebben op youtube heb ik de netbook vrij eenvoudig open kunnen schroeven.
Het is meer een kwestie van durven dat er echt dingen mis kunnen gaan, maar voorzichtigheid blijft geboden.
Bleek dat 1 van de connectoren van de tray van de cmos batterij los zat, waarna ik vervolgens per ongeluk ook de andere kant afbrak :P
De batterij zelf bleek gewoon nog vol te zijn.
Vervolgens de tray opnieuw moeten solderen, wat een gepriegel zeg, niet zo erg als de flatcables weer vast zetten, maar toch.
Ik wist al dat de netbook gewoon prima werkte met een live linux distro op een usb-stick.
Na de reparaties de boel weer dichgeschroefd, ik wil hem aan de stroom hangen, blijkt dat ik het mobo niet goed terug heb gezet, kon ik weer opnieuw beginnen :F

Toen meteen maar een ander wifi kaartje erin gezet, ooit eens gekocht voor een mac mini, maar die bleek daar geen aansluiting voor te hebben.
Ik meende me te herrineren dat dat kaartje ook bluetooth had, zodoende de reden om te vervangen.
De boel dus opnieuw aangesloten, en vervolgens met alt+F10 XP er opnieuw opgezet.
Dat werkte allemaal prima, kan ook gewoon verbinding maken met m'n draadloze netwerk, en krijg een goed ip-adres toegewezen, maar pagina's ho maar. Alle firewalls en anti-virus eraf gedonderd, maar nog steeds niet mogelijk om de gateway te pingen, zelfs niet na aanpassen van instellingen.

Laat maar zitten dus.
Ik draai nu MacBuntu, ideaal, geen problemen, en werkt OOB.
Vervolgens bios geupgrade naar de laatste versie, en het mobo gedraind van stroom. De accu was bij aankomst namelijk compleet dood, en wilde ook niet laden.
Na bovenstaande handelingen begon de accu gelukkig weer te laden, en werkt nu weer naar behoren, met een maximum duur van 2 uur en 10 minuten op het moment.

Ik heb nu dus een ideaal netbookje voor m'n fietsvakantie, lekker klein en licht, en dat voor maar 6 tientjes :*)
De netbook was vanbinnen helemaal mooi schoon, geen stofje te vinden, echt hagelnieuw dus.
Wellicht koop ik nog een grotere accu, maar dat heeft geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw.kever
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10-2022
Hoi ik heb een probleem met mijn acer aspire one d255-2dqkk.
Deze heeft dualboot Windows7 en Android
Eerst had ik problemen als ik W7 opstarte en verbinding met modem maakte dat mijn modem (Livebox) vastliep hierop een nieuw modem (Huawei Hg655d) van online gekregen.
Probleem nu is dat W7 goed werkt echter bij Android krijg ik ook verbinding via wifi met modem en ik krijg een ip adres hiervan echter kom ik hier niet me op internet of zelfs in het modem. app om mee te pingen erop gezet als ik dan maar het modem ping geen resultaat. Via netwerkkabel geen probleem.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
-Android?
-Netbook?
-Modem?

Gevonden kanaal instellingen modem en netbook kwamen niet overeen

[ Voor 5% gewijzigd door vw.kever op 30-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
vw.kever schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:18:
Hoi ik heb een probleem met mijn acer aspire one d255-2dqkk.
Deze heeft dualboot Windows7 en Android
Eerst had ik problemen als ik W7 opstarte en verbinding met modem maakte dat mijn modem (Livebox) vastliep hierop een nieuw modem (Huawei Hg655d) van online gekregen.
Probleem nu is dat W7 goed werkt echter bij Android krijg ik ook verbinding via wifi met modem en ik krijg een ip adres hiervan echter kom ik hier niet me op internet of zelfs in het modem. app om mee te pingen erop gezet als ik dan maar het modem ping geen resultaat. Via netwerkkabel geen probleem.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
-Android?
-Netbook?
-Modem?

Gevonden kanaal instellingen modem en netbook kwamen niet overeen
De atheros wireless kaart heeft een of andere "hardware" bug dat hij geen connectie kan maken naar wpa2-psk. nadat de orginele os geswapped is voor een andere "of dualboot"
Probeer de wifi eens in te stellen op WEP 64 bit, en kijk of hij het dan wel doet.
Dat is een oplossing voor dit probleem.

Offtopic :
Ik heb trouwens een geniaal programma gevonden voor de SSD versie van de aspire one.
Dat de access tijd van de SSD drastisch improved.
Flashfire "helaas 32 bit" gebruikt de ram kernel om random access tijd van de ssd te verbeteren !
Geniaal voor de wat oudere ssd's
te downloaden hier -> http://flashfire.org/xe/

[ Voor 64% gewijzigd door Xesior op 02-06-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:52
ik heb sinds enkele dagen een raar probleem met mijn a150-bw.
Van het een op het andere moment hapert hij ineens ontzettend. Als ik hem opstart (Wat ook iets langer lijkt te duren maar dat kan ik niet toetsen) en in XP inlog begint het met het XP opstartdeuntje wat er heel erg haperent uit komt, ook met websites en progamma's lijkt hij ineens veel meer moeite te hebben. Vooral wanneer hij de harde schijf meer lijkt te belasten gaat het helemaal fout en crashed hij zowat.

Het begon eigenlijk een maandje terug toen hij bij youtube (meerdere vensters wel open maar slechts 1 met youtube) af en toe leek te haken en het geluid begon te haperen en soms complete crash met constante trrrrrrrrrrrrrrrrrr als geluid als gevolg).

Wat me wel opvalt is dat ik af en toe het bios opnieuw moet flashen omdat hij dan niet meer aan wil ineens (wel aan maar doet dan niks).

Ik heb gekeken naar de draaiende processen enz en processorload is niet abnormaal, RAM gebruik ook niet.

Ik heb zeer weinig op het topje geinstalleerd staan en van de 120 GB is nog zeker 85 GB vrij.

iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

EDIT: checkdisk (buiten het OS om) duurt ook echt ontiegelijk lang, hij is nu al 2 uur bezig en met het bestandssysteem bezig maar het lijkt een gebed zonder einde

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 12-06-2011 12:21 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Weet iemand wanneer de Acer One Happy 2 in nederland beschikbaar komt?
Zie her en der dat de Happy niet meer leverbaar is, en dit is de opvolger.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46

nlboy

Alles kitz?

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden de D255 gekocht in Thailand. Alleen zit ik nu met een Amerikaanse stekker. Weet iemand waar ik een EU stekker kan kopen (die hoef ik alleen op te schroeven op de adapter). :) Ik heb al lopen Googlen en eBay'en, maar helaas zonder resultaat.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 09:18
Kun je niet gewoon een andere voedingskabel kopen die je dan weer in je adapter steekt? Lijkt mij makkelijker.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46

nlboy

Alles kitz?

Helaas niet, de neppen zijn een draad met een blok en weer draad terwijl bij de originele de adapter bij de stekker zit. Ik heb tot nu toe geen neppen gevonden die hetzelfde is als de originele.

Ik heb nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.machinaelectronics.com/items/img/NL028324_1M.JPG

en dit zoek ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.itec4less.com/images/products/27.WH202.002/thumbnails/_.png
(deze had ik gevonden, maar helaas alleen US verzending)

UPDATE:
Ik heb het eindelijk gevonden! Op eBay was niks te vinden, maar door te googlen en het juiste plaatje gevonden te hebben kwam ik op een Canadese site en die gaf een partnummer aan. Daarna gegoogled naar de partnummer en kwam uiteindelijk bij Replacedirect. :) Thanks iig!

[ Voor 46% gewijzigd door nlboy op 09-08-2011 14:27 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:13

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn Acer Aspire One A110-AGb doet het inmiddels nog steeds (draaide eerst Windows 7, nu tijdelijk Windows Embedded Standard) maar gebruikte hem niet superveel meer. Nu wil het geval dat mijn vriendin weer is gaan studeren en haar 17"notebook niet echt meezuilwaardig is.

Ik heb dus zo'n SuperTalent FEM32G13M besteld en ga deze vanavond inbouwen (en dus Windows maar weer eens een keer reinstallen ;))

Voor de prijs die ik ervoor betaald heb (189 voor de Aspire One, 15 euro voor 1GB extra mem, 12 euro voor een sleeve en nu 60 euro voor de 32 GB SSD) blijft het echt een supermachientje :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• vanWalsum
Keurig! In wat voor slot monteer je dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
vanWalsum schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:02:
Keurig! In wat voor slot monteer je dat ding?
Geen slot helaas. De hele netbook moet dan uit elkaar. Hij zit met een lintkabeltje vast aan het moederboard (het is IDE op lintkabel, zoals de meeste oudere 1.8" HD's ook hebben, de nieuwe hebben SATA op lintkabel).

Ik heb het ook zo gedaan, heb er een iPod HD in gezet van 80GB, ook 1.8". Moest alleen wel een paar steuntjes wegbreken enzo, het was een echte verbouwing :) Maar dan heb je ook wat. De standaard SSD was namelijk zo vreselijk traag dat zelfs een hele trage iPod HDD al sneller is.

Met die SSD van Tomba wordt het vast een heel snel dingetje :9 En daarvoor hoef je ook niet veel te verbouwen in het apparaat.

Ik heb de mijne ook nog steeds trouwens, het is nu een hackintosh geworden :)

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 02-09-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
GekkePrutser schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:02:
[...]

Geen slot helaas. De hele netbook moet dan uit elkaar. Hij zit met een lintkabeltje vast aan het moederboard (het is IDE op lintkabel, zoals de meeste oudere 1.8" HD's ook hebben, de nieuwe hebben SATA op lintkabel).

Ik heb het ook zo gedaan, heb er een iPod HD in gezet van 80GB, ook 1.8". Moest alleen wel een paar steuntjes wegbreken enzo, het was een echte verbouwing :) Maar dan heb je ook wat. De standaard SSD was namelijk zo vreselijk traag dat zelfs een hele trage iPod HDD al sneller is.

Met die SSD van Tomba wordt het vast een heel snel dingetje :9 En daarvoor hoef je ook niet veel te verbouwen in het apparaat.

Keurig! Er moet dus wel flink wat aan verbouwd worden. Zit zelf ook te twijfelen er een 120gb ssd in te zetten, dat is plug and play volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

GekkePrutser schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:02:
[...]

[...]
Je moet de A110 inderdaad helemaal uit elkaar schroeven, zie http://www.flickr.com/pho...in/set-72157606718788110/ :)
Wat een gekloot was het weer. De schroefjes zijn heel klein en fragiel maar zitten vaak enorm vast. Ik hoop dat ik het kreng nooit meer uit elkaar hoef te halen nu ;)

Mocht trouwens iemand met een 8GB SSD nog interesse hebben, die van mij (16GB) staat nu te koop: V&A aangeboden: Samsung P-SSD1800 16GB (ZIF Acer Aspire One)
[...]

Hij is inderdaad heerlijk snel nu met Windows 7 en ook Office 2010 draait als een zonnetje :) Enige waar ie moeite mee heeft is bv zware Flash applicaties zoals Youtube HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Nou, ik moet ook aan een nieuwe HDD denk ik.
Netbook wilde niet meer opstarten, een scan met een live usb-stick gaf aan dat er meer dan 500 bad sectors waren, kan hem nu dus alleen met live usb stick gebruiken.
Zelfs na een format kan ik linux niet geinstalleerd krijgen, als iemand nog suggesties heeft...ze zijn van harte welkom. Anders moet het maar wachten tot ik terug ben in Nederland.
(zul je altijd zien, je koopt het ding voor vakantie, en wanneer kom je erachter dat er een probleem is? Op de boot als je op vakantie bent :F |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:19:
Nou, ik moet ook aan een nieuwe HDD denk ik.
Netbook wilde niet meer opstarten, een scan met een live usb-stick gaf aan dat er meer dan 500 bad sectors waren, kan hem nu dus alleen met live usb stick gebruiken.
Zelfs na een format kan ik linux niet geinstalleerd krijgen, als iemand nog suggesties heeft...ze zijn van harte welkom. Anders moet het maar wachten tot ik terug ben in Nederland.
(zul je altijd zien, je koopt het ding voor vakantie, en wanneer kom je erachter dat er een probleem is? Op de boot als je op vakantie bent :F |:( )
Misschien kan Spinrite je helpen ? (heeft mij in het verleden wel eens soelaas geboden)

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 14:52
Heb hier een laptop merk acer die verschillende blauwe schermen geeft heb lopen zoeken en kom er niet zonder hulp uit.
BlueScreenview geinstaleerd geeft steeds de ntoskrnl.exe aan en de ntfs.sys.
Bug check string zijn steeds verschillend IRQL_NOT_LESS_OR_EQAUL en BAD_POOL_CALLER.
Mem test en hd test gedraaid geen fouten gevonden deze fout kwam gisteravond met het installeren van msn.

23.00 Memory_Management bugcheck code 0x0000001a blauw scherm

Wat kan het zijn ik kom er niet meer uit hulp zeer op prijs gesteld.

• vanWalsum
Ik denk dat je op zoek moet naar nieuw intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 20:16

nitrodesign

There is more joy on a ...

Gister een acer aspire one aoa110 ab gekocht, alleen werkt de netbook niet zonder netstroom.
Ik dacht namelijk dat die gene waarvan ik hem kocht dat die de netstroom gebruikte omdat de accu leeg was.
Toen ik heb ik hem gister avond aan de lader gehangen. en vanmorgen gaf de netbook aan dat de accu helemaal was opgeladen. Haal de stekker eruit en meteen valt de netbook uit.

Iemand hiermee ervaring, of is het een instelling die ik moet wijzigen?

Grtz,

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De accu is gewoon gaar denk ik, die 3-cell dingen slijten heel hard en de Acers zijn weer wat ouder. Mijn accu had ik na een jaar al vervangen omdat hij nog maar een paar minuten capaciteit had. Daarna een 9 of 12 cell gekocht en die sleet bijna niet (omdat hij langer over zijn cyclus doet denk ik)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:30
Kan een defecte accu zijn maar check ook even of je de laatste BIOS versie hebt. Ik heb korte tijd een AAO gehad, toen ik hem kreeg was de accu volledig leeg en wilde niet meer opladen. Nieuwe BIOS er op gezet en hij deed het weer als een zonnetje. Geen garantie, maar zeker het proberen waard.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:46
Heb sinds lange tijd n Acer Aspire One D255. op zich vrij tevreden met het apparaatje. Tis leuk voor op vakantie om wat met de gemaakte foto's te kunnen kloten en wat mailen en chatten met familie en vrienden. Het enige wat ik eigenlijk mis is de mogelijkheid om fatsoenlijk n filmpje te kunnen kijken.
Gisterenavond nog even mee aan het kloten geweest.

Ik gebruik VLC player en als ik iets in HD kijk is t om te janken. op zich geen probleem als DIVX wel fatsoenlijk werkt maar gisteren een aflevering van een serie geprobeert in DIVX en dat draait ook niet helemaal soepel.
Heeft iemand hier tips? Ligt het aan de software (windows 7 waar hij mee uitgeleverd is) of is het toch de divx die ik probeer? Wat is aan te raden om te downloaden qua divx zodat het iig n beetje relaxed draait?

Wil graag in de trien en straks op vakantie n filmpje kunnen kijken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
lj_tree schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
Ik gebruik VLC player en als ik iets in HD kijk is t om te janken. op zich geen probleem als DIVX wel fatsoenlijk werkt maar gisteren een aflevering van een serie geprobeert in DIVX en dat draait ook niet helemaal soepel.
Heeft iemand hier tips? Ligt het aan de software (windows 7 waar hij mee uitgeleverd is) of is het toch de divx die ik probeer? Wat is aan te raden om te downloaden qua divx zodat het iig n beetje relaxed draait?

Nope, HD materiaal is inderdaad een dia show op deze dingen.

De atom is gewoon te traag voor het HD werk, zeker voor H.264 MKV's. En de ingebouwde GPU ondersteunt geen versnelling dus volgens mij is het gewoon niet mogelijk.

Ik had met DivX ook betere resultaten maar het liep ook nooit soepel, zelfs niet in 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
GekkePrutser schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:07:
[...]

Nope, HD materiaal is inderdaad een dia show op deze dingen.

De atom is gewoon te traag voor het HD werk, zeker voor H.264 MKV's. En de ingebouwde GPU ondersteunt geen versnelling dus volgens mij is het gewoon niet mogelijk.

Ik had met DivX ook betere resultaten maar het liep ook nooit soepel, zelfs niet in 720p.
Thanks voor je reactie. Eeuwig zonde. toch tijd voor n nieuw speeltje.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb lange tijd gewerkt met de eerste generatie Atom, en daar was het net niet mogelijk om 720p vloeiend mee weer te geven. Jij hebt het over de One D255, welke een snellere cpu bezit. Daar moet het dan toch wel mee kunnen lijkt me zo. Ik gebruikte KM Player om de films af te spelen. Probeer die eens zou ik zeggen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
wcduck schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:01:
Ik heb lange tijd gewerkt met de eerste generatie Atom, en daar was het net niet mogelijk om 720p vloeiend mee weer te geven. Jij hebt het over de One D255, welke een snellere cpu bezit. Daar moet het dan toch wel mee kunnen lijkt me zo. Ik gebruikte KM Player om de films af te spelen. Probeer die eens zou ik zeggen.
Oh ja, dat is waar... Mijn feedback was gebaseerd op de A110, die had een eerste-generatie single core Atom. Ik zie nu dat de D255 een dual core heeft, dus die zou toch wel sneller moeten zijn. En misschien ook wel een betere GPU die versnelling ondersteunt met de juiste software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik lees nu jullie berichten pas weer. Bedankt voor de reacties. Ik ga vanavond aan de slag met me netbook. Ik zal iig eerst km player installeren (nog nooit van gehoord) om te kijken of de filmpjes die er nu op staan dan beter draaien. Ook zal ik es wat nieuwe divx gaan downloaden. De divx die ik geprobeert heb zijn vrij oud en wellicht dat er tegenwoordig wat betere technieken in die codec zijn.

Ik zal morgen posten of het iets heeft geholpen. Zou toch wel heerlijk zijn in de trein en op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Kan iemand me melden hoeveel geheugen ik in da ding kan proppen? zit de site van acer af te struinen maar daar valt (behalve t bestellen van n 1GB ddr3SOdimm bankje voor VEEL teveel geld) erg weinig te vinden!
Zit nu 1GB ddr3 in.

Heb gisteren KM player gedownload en dat werkt! Game Of thrones (2,5GB per aflevering dus redelijke kwaliteit) in mkv draait lekker. Soms wat kleine hikjes maar mag absoluut niet klagen! Bedankt nog wcduck en gekkeprutser:) Ben n gelukkig man!!!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878

De Acer (150bw) van m'n kleindochter heeft een probleem bij het internet op gaan, het werkt niet meer zoals het zou moeten werken. Draadloos niet maar ook niet aan een kabeltje.
Ik kom dus niet het internet op. Zonder online te zijn, wifi uitgeschakeld werkt de Acer overigens wel goed.Soms, zoals nu kan wifi gewoon aanstaan dan werkt het weer wel goed, behalve online zijn.
Usb ports en cardreader geven ook problemen.Veilige mode +netwerk lukt niet, zonder wel.
Ik vrees dus een hardware probleem.
Ook het terugzetten van de recovery helpt niet.
Iemand een idee?
Inmiddels opgelost. Een bestandje "sysfader" gaf het probleem. Nadat ik het beheer door windows van animatie troep in "visuele effecten" had veranderd naar beste prestatie werkte het weer als vanouds.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 442878 op 06-07-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:31
lj_tree schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
Heb sinds lange tijd n Acer Aspire One D255. op zich vrij tevreden met het apparaatje. Tis leuk voor op vakantie om wat met de gemaakte foto's te kunnen kloten en wat mailen en chatten met familie en vrienden. Het enige wat ik eigenlijk mis is de mogelijkheid om fatsoenlijk n filmpje te kunnen kijken.
Gisterenavond nog even mee aan het kloten geweest.

Ik heb een A150-BW (met XP dus). hier heb ik CoreAVC op geinstalleerd met Media Player Classic.
Hier zijn de instructies.

Bij mij werkte het. Laatste jaar heb ik niet veel meer gedaan met mijn Acertje (heb een tablet).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste