Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310604

O.k. dit zit bij de 110AB ook, het is trouwens de 531H3G niet de 532H: begrijp ik het goed dat bij de 531H 3G wel onder het klepje het geheugenbankje zit, dit is niet het geval bij de 110AB.
Ik dacht dat de 531H een afgeleide was van de 110AB, alleen met een groter scherm? Daarom zelfde
constructie?
Zijn de accus ook onderling uitwisselbaar: het zijn beide toch AcerOne's? Misschien domme vraag :?
Ik heb namelijk nog een zware accu over van de 110AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: Past de accu van de AcerOne110AB in de AcerOne D250 en is het geheugen, via onderkant klepje
makkelijk te vervangen. Bij de AcerOne110AB moet het gehele apparaat opengeschroefd worden?
all_by_myself schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:35:
[...]

Ehh ja, sorry, ik heb de D250-1Bk. Die heeft inderdaad een N280 processor ipv een N270.
En volgens mij is een ander voordeel dat deze wel 2 GB ondersteund, terwijl de 100 en 150 alleen 1,5 GB ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297116

Kan Windows 7 Starter ook op een A110 gedraaid worden? Ik weet het niet zeker omdat de A110 bij mij ook al moeite heeft met Ubuntu Netbook Remix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 297116 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:39:
Kan Windows 7 Starter ook op een A110 gedraaid worden? Ik weet het niet zeker omdat de A110 bij mij ook al moeite heeft met Ubuntu Netbook Remix...
Wat bedoel je met moeite hebben? Ik heb met mijn A110 een hele tijd lang prima Ubuntu Netbook Remix kunnen draaien. Ext4 er op en daarmee was de boottijd ook onder de 40 seconden.

Ik had alleen een beetje last van het probleem dat hij af en toe even (1 a 2 sec.) stilviel maar dat komt volgens mij door de SSD.

Dit was trouwens wel het A110-Abg model, dus met 3G kaart, 16GB SSD en 1GB RAM (af-fabriek).

Inmiddels heb ik de SSD vervangen door een iPod HD en nu draait hij ook verbazend soepel met Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 14:46
Anoniem: 297116 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:39:
ik heb windows 7 op mijn 110 gehad, maar je wil m wel tweaken ;)
maar ansich loopt het prima!
heb een andere AAO gekocht, omdat de SSD verdomd traag was, en met flashfire raakte de boel steeds corrupt!
da's niet erg thuis, maar schept weinig vertrouwen als je bij klanten zit :)

inmiddels heb ik de D250, deze draaid zowel Debian als Windows 7 naar alle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yonah schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:21:
[...]

ik heb windows 7 op mijn 110 gehad, maar je wil m wel tweaken ;)
maar ansich loopt het prima!
heb een andere AAO gekocht, omdat de SSD verdomd traag was, en met flashfire raakte de boel steeds corrupt!
da's niet erg thuis, maar schept weinig vertrouwen als je bij klanten zit :)

inmiddels heb ik de D250, deze draaid zowel Debian als Windows 7 naar alle tevredenheid
Dat is lastig ja, ik heb er weinig problemen mee omdat ik toch niks opsla op de AAO en een image terugzetten een paar minuten is. Maar het komt niet heel proffesioneel over als het lijkt alsof je geen programma's in kan stellen omdat al je registerwaardes gesloopt worden :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Marzman schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:23:
[...]

Dat is lastig ja, ik heb er weinig problemen mee omdat ik toch niks opsla op de AAO en een image terugzetten een paar minuten is. Maar het komt niet heel proffesioneel over als het lijkt alsof je geen programma's in kan stellen omdat al je registerwaardes gesloopt worden :p
doet me denken aan een zekere presentatie waarbij Bill Gates ineens voor een BSOD stond :D
zoiets wil je toch niet van dromen he :)

maar ik ben wel enorm blij met mn AAO, tis een echte companion geworden, mn reismaatje en ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:30
GekkePrutser schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Wat bedoel je met moeite hebben? Ik heb met mijn A110 een hele tijd lang prima Ubuntu Netbook Remix kunnen draaien. Ext4 er op en daarmee was de boottijd ook onder de 40 seconden.
Hoe werkt Flash in UNR? Ik heb op mijn A150 Ubuntu geinstalleerd, maar kan niet normaal Flash bekijken. Alleen Youtube op slechte kwaliteit loopt een beetje soepel. Gamekings site is helemaal niet te kijken in Ubuntu. In XP kan ik makkelijk 480p kijken op Youtube.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige notebooks kunnen hun microfoon ingang schakelen tussen line-in en mic-in. Is het bij de Acer One ook mogelijk de ingang als line-level input te gebruiken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310604 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:17:
O.k. dit zit bij de 110AB ook, het is trouwens de 531H3G niet de 532H: begrijp ik het goed dat bij de 531H 3G wel onder het klepje het geheugenbankje zit, dit is niet het geval bij de 110AB.
Ik dacht dat de 531H een afgeleide was van de 110AB, alleen met een groter scherm? Daarom zelfde
constructie?
Zijn de accus ook onderling uitwisselbaar: het zijn beide toch AcerOne's? Misschien domme vraag :?
Ik heb namelijk nog een zware accu over van de 110AB.
Ik heb uiteindelijk mijn AcerOne110AB, 8 gb ssd, N270proc., 1,5 gb, Os XP, toch maar verkocht via MP.
Ik was niet zo tevreden met de teruglopende kwaliteit van de langzame ssdschijf.
Het was voor een redelijk bedrag, voor E 100,00 extra/meer had ik een D250, via MP nieuw.!
Ik heb nu via MP gekocht: Acer D250, N280proc., 250 gb normale hd, 2 gb geheugen(upgrade), Os Windows7 starter. Bij dit type is gemakkelijk via onderkant klepjes: geheugenupgrade, vervanging hd (is probleem bij de 110AB) en mijn extra zware accu van de 110AB past hier ook op, een hele verbetering. ;)

N.b.: Er is een nieuwe AcerOne, type ZG5, uit: 8/9 inch scherm, verschil met de "oude" 110AB is:
150 gb hd, 1 gb of 1,5gb geheugen afhankelijk van geleverde OS Linux of XP, zelfde N270 proc.
Enigste positieve is een normale snellere hd en meer intern geheugen. Maar ja, deze kost ca, E 285,00.
Voor hetzelfde geld heb je bijna een 10inch, AcerOne met Os. Windows7 Starter.
(type 532 of D250) voor mij is de keuze dan snel gemaakt _/-\o_

Het is mij niet geheel duidelijk wat het verschil is tussen de 532 (opvolger van 531) en D250 qua prestaties i.r.t. de prijs?! Waarschijnlijk o.a. proc.? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 310604 op 28-03-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De mijne (AAO110) begint ook slijtage te vertonen :) De originele accu gaat nog maar ongeveer een uur mee, soms werken sommige toetsen vreemd en op de accu valt het scherm wel eens weg (ik denk dat hij dan even een stroomdipje heeft). Het mag ook wel, hij is best intensief gebruikt, en op zich denk ik dat hij ook nog wel even meegaat. Het is in ieder geval een stevig ding want het aantal keren dat hij uit mijn bed is gevallen is niet meer op twee handen te tellen en de behuizing is nog helemaal strak en glanzend :)

Ideaal zou zijn een 10" met een touchscreen aan de buitenkant en een laag gewicht zodat je hem in de bank als soort tablet kan gebruiken. GPS en een autolader erbij en het is ook een ideale carputer :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15
ik heb opzich goede ervaringen met mijn one. Alleen sinds eergisteren heeft hij een heel raar probleem namelijk dat als ik internet explorer open, een adres in voer, hij hem blijkbaar wel gaat openen maar het scherm blijft leeg. System recovery wilde ik toen opstarten maar pas de tweede keer dubbelklik opende hij. En ook dat venster blijft ogenschijnlijk leeg. Vreemd probleem?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Problemen met de AcerOne, 8 gb ssd, kunnen ontstaan als de ssdschijf te vol is. Soms helpt het overbodige programma's te verwijderen c.q. over te zetten naar een sdkaartje. De tool flash fire kan ook helpen, aangezien de standaard 8gb ssd schijf nogal traag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 19:59
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtig apparaatje! Kan hem alleen nergens vinden in de nederlandse prijslijsten en specificatielijsten.

Het is een 531H-1bgk. Met 160gb hdd, N280 cpu en 3G. Echt een superding. Standaard zit er windows XP op, maar heb er windows 7 op gezet, wat naar mijns inzien de prestaties écht ten goede komt! een kennis had hem gekregen bij een gsm abonnement, en ik heb hem over kunnen nemen voor de schandalige prijs van 125 euro, nieuw in de doos nooit gebruikt!

Alleen vreemd vond ik dus dat ik nergens de specs kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
1nsane schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:28:
ik heb opzich goede ervaringen met mijn one. Alleen sinds eergisteren heeft hij een heel raar probleem namelijk dat als ik internet explorer open, een adres in voer, hij hem blijkbaar wel gaat openen maar het scherm blijft leeg. System recovery wilde ik toen opstarten maar pas de tweede keer dubbelklik opende hij. En ook dat venster blijft ogenschijnlijk leeg. Vreemd probleem?
Heb je dat probleem ook als je met een ander profiel inlogt?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15
Hyp Hyper schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Heb je dat probleem ook als je met een ander profiel inlogt?
ik heb maar 1 account op het apparaatje, gelukkig bood (zoals vaker) de alt - F10 functie uitkomst :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Systeemherstel uitvoeren kan wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Gisteren 2gb intern geheugen geplaatst in de 531h, plus een 2gb sd kaartje via readyboost. Loop nu heel aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben niet zo een voorstander van een touchscreen. Hoe staat het met de levensduur, degelijkheid?
Voorlopig vind ik het maar beter afwachten, over de ervaringen met deze apparaten.
De levensduur van een "normale" netbook zou ca. 5 jaar zijn bij intensief gebruik.
Hoe dit is met een touchscreen? :/
Marzman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:49:
De mijne (AAO110) begint ook slijtage te vertonen :) De originele accu gaat nog maar ongeveer een uur mee, soms werken sommige toetsen vreemd en op de accu valt het scherm wel eens weg (ik denk dat hij dan even een stroomdipje heeft). Het mag ook wel, hij is best intensief gebruikt, en op zich denk ik dat hij ook nog wel even meegaat. Het is in ieder geval een stevig ding want het aantal keren dat hij uit mijn bed is gevallen is niet meer op twee handen te tellen en de behuizing is nog helemaal strak en glanzend :)

Ideaal zou zijn een 10" met een touchscreen aan de buitenkant en een laag gewicht zodat je hem in de bank als soort tablet kan gebruiken. GPS en een autolader erbij en het is ook een ideale carputer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in mijn D-250 ook een 2 gb geplaatst. Loopt als een trein met Os Windows7 starter O-)
Een grote verbetering vervanging van het interne geheugen via onderkant,klepje, vergeleken met de AcerOne110AB: hele apparaat openschroeven, kost uren :( en maar afwachten of het apparaat nog functioneert. De hd is ook makkelijk te vervangen via de onderkant van de D-250.
Waarschijnlijk heeft Acer deze "verbetering" overgenomen van Asus, waar reeds
bij de eerste netbooks met ssd, de mogelijkheid aanwezig was via de onderkant het geheugen
en ssd schijf te vervangen *O*
vanWalsum schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:28:
Gisteren 2gb intern geheugen geplaatst in de 531h, plus een 2gb sd kaartje via readyboost. Loop nu heel aardig!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 310604 op 01-04-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 310604 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:48:
Ik ben niet zo een voorstander van een touchscreen. Hoe staat het met de levensduur, degelijkheid?
Voorlopig vind ik het maar beter afwachten, over de ervaringen met deze apparaten.
De levensduur van een "normale" netbook zou ca. 5 jaar zijn bij intensief gebruik.
Hangt ervan af hoe het gebouwd wordt natuurlijk. Als je het doet zoals Apple met de iPad: Een glazen (echt glas) scherm, met daaronder een capacitief touchscreen, dan kom je een heel eind lijkt me.

Een resistief touchscreen is veel minder solide omdat je altijd zo'n zachte laag hebt die je moet indrukken, die beschadigen dan ook sneller natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien netbooks relatief goedkoop zijn in productie qua gebruik van goedkope materialen, stel ik inderdaad vragen bij de levensduur/kwaliteit van een "goedkope" touchscreen? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 310604 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:48:

[...]
5 jaar lijkt me erg lang. De levensduur van een telefoon is ongeveer twee jaar (dan zijn ze echt op) en normale laptops is volgens mij 3 jaar gebruikelijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb reeds 10 jaar een notebook van HP zonder problemen. Maar ja deze wordt nooit getransporteerd en
wordt normaal gebruikt als een PC..
Levensduur van een netbook van ca. 3 jaar lijkt mij nogal kort, uiteraard afhankelijk van het feit hoe het apparaat gebruikt en of het vaak getransporteerd wordt. Zou een zeer snelle "afschrijving" zijn :(
Ik heb er 2, dus afwachten maar _/-\o_ O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 310604 op 01-04-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 310604 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:13:
Ik heb reeds 10 jaar een notebook van HP zonder problemen. Maar ja deze wordt nooit getransporteerd en
wordt normaal gebruikt als een PC..
Levensduur van een netbook van ca. 3 jaar lijkt mij nogal kort, uiteraard afhankelijk van het feit hoe het apparaat gebruikt en of het vaak getransporteerd wordt. Zou een zeer snelle "afschrijving" zijn :(
Ik heb er 2, dus afwachten maar _/-\o_ O-)
En hoe zijn de accu en het toetsenbord dan na 10 jaar? Dat toetsenbord valt toch vuil in als je het intensief gebruikt en bij een desktop hang je er gewoon een nieuwe aan maar bij een laptop is het geintegreerd. Ook moderne hardeschijven gaan vaak eerder kapot en SSD's dat moet nog blijken maar op papier slijten ze harder als harde schijven (HP is denk ik trouwens wel degelijker als Acer)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 01-04-2010 14:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het toetsenbord reinig ik ieder jaar. Wat de accu betreft, de HP hangt gewoon aan de stroom, wordt nauwelijks getransporteerd, waarbij dus weinig gebruikt gemaakt wordt van de accu.
Deze zal waarschijnlijk wel versleten zijn.
Het geheugen onlangs nog uitgebreid en het apparaat functioneert weer als nieuw qua snelheid.
:P

Ik ben het met je eens, dat waarschijnlijk de ssd, na intensief gebruik, sneller versleten is dan een "normale" hd. In mijn oude HP zit nog steeds dezelfde oude "normale" hd van 40 gb O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 310604 op 01-04-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Ik heb ook nog een Acer Travelmate 650 uit 2003 en die doet het nog prima. Alleen de batterij heb ik twee keer vervangen. (de laatste twee keer door een goedkoop China geval)

Of nieuwe Acers nog zo degelijk zijn als die uit die tijd betwijfel ik overigens. (Met de One heb ik in 1 jaar al meer problemen gehad dan met de Travelmate in 7 jaar)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelet op de lage prijs van de nieuwe netbooks, waaronder Acer, kan er getwijfeld worden over de kwaliteit
van de gebruikte hardware. Voor mijn "oude" Hp notebook heb ik verhoudingsgewijs meer betaald dan voor de Acernetbook. Het prijsverschil moet toch zitten in de gebruikte "duurzame" onderdelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 310604 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:34:
Gelet op de lage prijs van de nieuwe netbooks, waaronder Acer, kan er getwijfeld worden over de kwaliteit
van de gebruikte hardware. Voor mijn "oude" Hp notebook heb ik verhoudingsgewijs meer betaald dan voor de Acernetbook. Het prijsverschil moet toch zitten in de gebruikte "duurzame" onderdelen? ;)
Ik heb juist het idee dat Acer veel beter is geworden. Mijn vriendin heeft een (grote) Aspire van een paar jaar geleden, en die is lang zo stevig niet als mijn Aspire One A110. Gammel toetsenbord dat doorbuigt als je typt, veel speling in het scherm, dat soort dingen.

Mijn A110 is al een paar keer gevallen, en is nog steeds even stevig. Ook voelt hij erg solide aan (toegegeven, dat is veel makkelijker te bereiken in een klein netbookje). Maar ook de kwaliteit van de onderdelen is niet slecht. Hij zit netjes in elkaar van binnen.

Ik ben nog steeds onder de indruk van de kwaliteit gezien de prijs waar hij voor verkocht werd (225 euro incl. ingebouwd 3G modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat de A110 zo stevig is komt denk ik ook door het formaat. Een 9" laptop kan veel minder doorbuigen als een 15" als je hetzelfde materiaal gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:40

Exirion

Gadgetfetisjist

GekkePrutser schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:13:
Ik ben nog steeds onder de indruk van de kwaliteit gezien de prijs waar hij voor verkocht werd (225 euro incl. ingebouwd 3G modem).
Ik heb vorig jaar voor m'n vader een One voor 199 euro gekocht. Onlangs is er extra geheugen (had ik nog liggen van een Mac) en een snellere 16GB SSD in gegaan, en het ding draait als een tierelier :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb een 531H met een Atom N280 cpu er in. Nou is het gekke dat ik zie dat de cpu maar op 1.33 mhz loopt. Heb op internet op verschillende fora's gelezen dat er dan wat fout staat in de bios. De N270 cpu heeft namelijk een bus snelheid van 533 mhz had en de bios er niet op voorbereid is waardoor die N280 ook op 533mhz loopt in plaats van 667 mhz.

Is hier meer over bekend? ik wil erg graag op 1.66ghz werken!

In windows staat: Intel Atom CPU @ 1.66ghz 1.33ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan stel je dat toch goed in in de Bios?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Marzman schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:02:
Dan stel je dat toch goed in in de Bios?
Kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

ik heb een Acer Aspire One D150 met een Atheros Netwerk en Wireless B-GNetwerk kaart er in

kan ik deze gewoon vervangen door zo'n Intel Ultimate N WiFi Link 5300 MiniPCIe of Intel 4965 Wireless Lan Mini PCIe 802.11a/g/n ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
vanWalsum schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:58:
Ik heb een 531H met een Atom N280 cpu er in. Nou is het gekke dat ik zie dat de cpu maar op 1.33 mhz loopt. Heb op internet op verschillende fora's gelezen dat er dan wat fout staat in de bios. De N270 cpu heeft namelijk een bus snelheid van 533 mhz had en de bios er niet op voorbereid is waardoor die N280 ook op 533mhz loopt in plaats van 667 mhz.

Is hier meer over bekend? ik wil erg graag op 1.66ghz werken!

In windows staat: Intel Atom CPU @ 1.66ghz 1.33ghz
Ik ben een stukje verder.

Wanneer ik ga kijken bij de bios updates op acer.nl kom ik 2 type's 531 tegen.
1. A0531H
2. A0P531H

Bij de bios opdates van nummer 2 staat: Fixes Atom N280 CPU frequency incorrect in Windows 7 OS

Dit heb ik dus nodig! Maar wil ik het flash programma opstarten dan krijg ik de melding dat de bios niet voor mijn laptop is. Ik wil die bios er in hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe gaan jullie eigenlijk om met de accu? Ik heb nu ongeveer wel ontdekt dat als hij heel de dag aan staat dat de accu met 5 procent per maand achteruit gaat. Dat is best rap, maar hij maakt natuurlijk ook veel uren als hij continu aan staat. Binnenkort eens zo'n chinese 9cells accu beestellen maar hoe kun je daar het beste mee omgaan? De accu er uithalen als hij aan de netstroom hangt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Marzman schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:03:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met de accu? Ik heb nu ongeveer wel ontdekt dat als hij heel de dag aan staat dat de accu met 5 procent per maand achteruit gaat. Dat is best rap, maar hij maakt natuurlijk ook veel uren als hij continu aan staat. Binnenkort eens zo'n chinese 9cells accu beestellen maar hoe kun je daar het beste mee omgaan? De accu er uithalen als hij aan de netstroom hangt?
Ik heb de accu (6-cell) eruit als ie op netstroom hangt. Af en toe gebruik ik de accu helemaal leeg en dan laad ik hem weer op, om hem daarna weer eruit te halen. Heb hem nu bijna een jaar en de batterij gaat nog steeds 4,5 tot 5 uur mee.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xyphoid schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:26:
[...]

Ik heb de accu (6-cell) eruit als ie op netstroom hangt. Af en toe gebruik ik de accu helemaal leeg en dan laad ik hem weer op, om hem daarna weer eruit te halen. Heb hem nu bijna een jaar en de batterij gaat nog steeds 4,5 tot 5 uur mee.
Ik heb het nu eens geprobeerd, maar ik vind het nogal een gedoe omdat ik ook gewend ben om hem zo even mee te kunnen nemen al staat hij voor 99 % van de tijd op dezelfde plek :p Eigenlijk zouden ze gewoon een soort schakelaar moeten maken zoals die er ook is voor de wifi. Sterker nog, die schakelaar lijkt me handiger voor de accu dan voor de wifi (want die kun je in het OS ook zo uitschakelen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Marzman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:57:
[...]

Ik heb het nu eens geprobeerd, maar ik vind het nogal een gedoe omdat ik ook gewend ben om hem zo even mee te kunnen nemen al staat hij voor 99 % van de tijd op dezelfde plek :p Eigenlijk zouden ze gewoon een soort schakelaar moeten maken zoals die er ook is voor de wifi. Sterker nog, die schakelaar lijkt me handiger voor de accu dan voor de wifi (want die kun je in het OS ook zo uitschakelen)
Dat is zeker een goed idee. Maar aan de andere kant is je lappie wel wat lichter als je de batterij er uit haalt.
Scheelt weer als je hem in je hand of op je schoot hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357075

Kan ik zonder problemen op de acer aspire one, AOA 110-Aw windows xp installeren? En kan ik hiervoor een gewone xp aankopen en erop plaatsen of moet ik ergens een speciale versie afhalen?

Het kan zijn dat dit al in dit topic gepost is maar het zijn heeeeeeeel veel pagina's om te doorzoeken heb ik al gemerkt.

Greets en bedankt op voorhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Anoniem: 357075 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:41:
Kan ik zonder problemen op de acer aspire one, AOA 110-Aw windows xp installeren? En kan ik hiervoor een gewone xp aankopen en erop plaatsen of moet ik ergens een speciale versie afhalen?
Ik heb een AOA 150 waar XP bij kwam. Heb er Ubuntu en Win7 op geprobeerd en alles werkt goed. Denk dat de 110 het ook wel aankan.
Heb wel XP (home edition) teruggezet, want had geen zin om Win7 te kopen. Vandaag komt Ubuntu 10.4 uit, dus vanavond weer lekker naast XP installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 357075 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:41:

Het kan zijn dat dit al in dit topic gepost is maar het zijn heeeeeeeel veel pagina's om te doorzoeken heb ik al gemerkt.

Greets en bedankt op voorhand!
Die Acer heb ik ook. Zoek op Ron's Tiny XP, die is geoptimaliseerd voor die Acer. Als je daarna Flashfire installeerd om de SSD wat sneller te laten lijken dan werkt XP razendsnel. Ik denk dat een normale XP wel wat laggy aanvoelt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Woohoo, heb net Ubuntu 10.4 op mijn Acertje gegooid. Loopt als een trein. Ik baal alleen superhard dat die stomme Flash nog steeds niet goed werkt onder Linux. En dat is waar ik mijn netboekje nou in de eerste plaats voor gebruik (YouTube, Gamekings, IGN). En niet te vergeten dat meer dan de helft van het interweb gebruik maakt van die shitFlash. Hopelijk sterft Flash een wrede dood en wordt HTML5 of iets wat wel onder Linux werkt de standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Marzman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat een normale XP wel wat laggy aanvoelt.
Werkt prima, exact dezelfde performance als Ron's ghost image. Enige wat daar handig is, is dat alle drivers er al op zitten, maar daarvoor heb ik een WinXP cd/usb-stick waar de laatste Driverpacks op staan geslipstreamed.
Gisteren WinXP er maar weer (tijdelijk) opgeknald (na wat Distrohoppen, ik switch elke maand wel van installatie :> ) en alle hardware werd direct meegeinstalleerd.

Voor multimedia werkt winxp stukken beter op een A110/A150.
720p video, Flash en games/3d meuk werkt allemaal redelijk beroerd op Linux met de geweldige combo van een N270 i.c.m. GMA950. Haal je een van die twee bottlenecks weg is hij gelijk een stuk bruikbaarder met linuxdistro's (VPDAU/VAAPI/XVBA, of gewoon meer cpu horsepower)

/me SirNobax wilt een Atom 2.4Ghz, met een echte onchip memory controller. (dus zonder on-die FSB :F )

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik wil binnenkort een netbook aanschaffen en denk dat ik voor een AAO ga.
Bij de V&D hebben ze de Acer Aspire One 532h-2ds (of 2db) voor 289,- euro.

Ik heb echter een aantal vragen:
  • Is 1024x768 qua resolutie een groot nadeel t.o.v. 1280x720?
  • Ik begreep dat je de videoprestaties kan verhogen m.b.v. een (Broadcom) Crystal HD chip... (hoe) werk dit?
  • Het geheugen van 1 gb kun je in principe vervangen door een reep van 2 gb maar goedkoper is een sd kaartje.. in hoeverre verhoogt een sd kaartje met readyboost de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Is 1024x768 qua resolutie een groot nadeel t.o.v. 1280x720?
786 pixels in de hoogte is meer dan genoeg voor de meeste simpele taken, echter hebben die netbookjes maar een resolutie van 1024x600. Gebruik je Windows, zal je regelmatig applicaties of spellen tegenkomen die simpelweg niet werken, omdat die gewoon 768 pixels de hoogte in willen. Surf je enkel wat en typ je af en toe een documentje zal je ook weinig problemen ondervinden.
In Linux is 1024x600 IMO prima werkbaar, gewoon omdat je alles veel beter kan customisen (en 'te grote' vensters kan slepen met ALT+drag).
Ik begreep dat je de videoprestaties kan verhogen m.b.v. een (Broadcom) Crystal HD chip... (hoe) werk dit?
Mini-PCI-E kaartje in een vrij slot prikken, het juiste programma gebruiken om H.264 te laten decoden en de rest gaat vanzelf. Zover ik weet werkt die Broadcom chip nog niet op Linux, maar pin me daar niet op vast.
MP4 ASP, WMV en andere codecs zullen niet door de broadcom chip worden decode, dus mogelijk zal je eens een filmpje tegenkomen die je niet fatsoenlijk kan afspelen.
in hoeverre verhoogt een sd kaartje met readyboost de prestaties?
Niet, door de beperkte IOPS zal het er eerder trager op worden gok ik. (die sd-cardreaders werken ook vaak intern op een usb port, en zullen dus via interrupts worden aangesproken en onnodig hoge load veroorzaken)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heeft die 532h-2ds nog steeds twee sd-kaart lezers? Want dan heeft hij een snelle en een normale sd-kaart lezer waarvan de snelle bedoelt is voor dat soort dingen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen readyboost wat zo speciaal is vanaf Vista/Win7 en gewoon de pagefile verplaatsen onder XP?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:41:
Wat is eigenlijk het verschil tussen readyboost wat zo speciaal is vanaf Vista/Win7 en gewoon de pagefile verplaatsen onder XP?
Correct me if im wrong, maar volgends mij is de data bij readyboost compressed. Dit omdat de 'winst' van readyboost op externe flashmedia uit lage latencies zou moeten komen, en door de lage bandbreedte van usb-flashdrives, is 'kleiner' dus sneller. (vanuit het standpunt van 'de ontwerper' that is. /me SirNobax gelooft er nog steeds niets van)

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 11-05-2010 12:56 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
SirNobax schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:05:
[...]
Mini-PCI-E kaartje in een vrij slot prikken, het juiste programma gebruiken om H.264 te laten decoden en de rest gaat vanzelf. Zover ik weet werkt die Broadcom chip nog niet op Linux, maar pin me daar niet op vast.
MP4 ASP, WMV en andere codecs zullen niet door de broadcom chip worden decode, dus mogelijk zal je eens een filmpje tegenkomen die je niet fatsoenlijk kan afspelen.
Ok. Dank voor de info. En die resolutie was een foutje idd. :)

Wat kost die HD chip? Kan hem niet in pricewatch vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Victorio schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:00:
[...]
Wat kost die HD chip? Kan hem niet in pricewatch vinden namelijk.
Tot voor kort stonden die Broadcom chips massaal voor dumpprijzen op ebay. Rond de 25Euro had je die, verzonden en al.
Nu zie ik er geeneen :? .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:08
Heb net een nieuwe aspire one 532 gekocht. De systeem recovery vertelt me dat ik daarvoor 2 blank DVD's nodig heb, maar ik heb geen externe DVD writer.
Is er een trucje waardoor je een usb stick kunt gebruiken (of iets anders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
raven22 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:40:
Heb net een nieuwe aspire one 532 gekocht. De systeem recovery vertelt me dat ik daarvoor 2 blank DVD's nodig heb, maar ik heb geen externe DVD writer.
Is er een trucje waardoor je een usb stick kunt gebruiken (of iets anders)?
de recovery cd's bevatten vooral de drivers en acer software (althans, bij mij)
je zou ook gewoon een standaard bootable usb stick kunnen maken, ik heb zelf met nlite alle drivers in Windows XP geintegreerd, en toen met WinSetupFromUSB Een bootable USB Stick gemaakt.
Omdat ik gekozen heb voor 16GB (hoewel 4GB natuurlijk ook ruim voldoende is!) heb ik ook nog genoeg ruimte om al mijn wallpapers e.d erop te zetten!
Zo heb je altijd een USB stick die je in je AAO kan steken, op F12 drukken, opstarten vanaf USB en daar gaat je installatie, geen geëmmer meer met het achteraf installeren van drivers e.d

Voor linux kun je Unetbootin gebruiken, en uiteraerd die zelfde USB Stick, als je Ubuntu 10.4 gebruikt, werkt bijna alles OOBE, alleen je wlan drivers niet, ik hang mijn AAO altijd aan een ethernet verbinding, en na de eerste keer opstarten (en updaten) vraagt Ubuntu zelf of je de restricted drivers wil gebruiken, op ja klikken en ook WLAN werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik zit te denken over een upgrade van wifi (naar N300) in alle 3 de laptops in huis.

Voor 2 laptops moet ik een gewone mini-pci kaart bestellen.

Maar voor mijn aspire one 531h, zit daar mini-pci-e in? Ik weet in ieder geval dat het 3g kaartje mini-pci-e is, deze is makkelijk bereikbaar. Maar is mijn wifi kaartje ook mini-pci-e en een beetje redelijk te bereiken?

Graag hoor ik wat.

http://www.alternate.nl/h...at1=017&cat2=351&cat3=000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
het is stil hier :(

niemand meer wat te vertellen over zn AAO?
Ik heb de D250, maar ik merk de laatste tijd dat het scherm ontzettend bewegelijk is, als je er maar even tegenaan tikt klapt ie meteen een heel eind naar achteren, terwijl de 110 daar geen last van heeft!

Is dat gewoon een error in mijn aparaat, of hebben meer mensen dat gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het nieuwe is er af ;) Ik tik nog steeds alles op mijn AAO110, maar er valt verder niks meer aan te tweaken en hij doet gewoon zijn werk.

Ik denk dat het een error is als je scherm zo soepel is. In elke laptop gaat dat redelijk stroef zodat het in elke positie kan blijven staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik ben nog content met mijn A0531h, heb er nu windows 7 starter op staan, en 2gb geheugen geplaatst, loopt heel erg fijn. Kan alleen het model nog nergens vinden, omdat alle 531h's een N270 hebben, en die van mij een N280. Vast een gek import ding want hij is meegekomen bij een abonnement voor 2 iphones.

Zit alleen dus met het probleem dat windows aangeeft dat mijn N280 op 1,33ghz loopt in plaats van 1,67. Wacht nog op een bios update, maar ik denk dat het langs wachten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:50
vanWalsum schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:48:
Zit alleen dus met het probleem dat windows aangeeft dat mijn N280 op 1,33ghz loopt in plaats van 1,67. Wacht nog op een bios update, maar ik denk dat het langs wachten wordt.
Ik heb een Gigabyte t1028X met een N280.
Bij mij geeft Windows 7 ook aan dat hij op 1.33Ghz loopt.
Kijk ik echter met CPUZ, dan geeft hij keurig 1.67 aan.

Ik denk dat het een foutje is in Windows7, maar ik zou me er geen zorgen in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
sn0w13 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:55:
[...]

Ik heb een Gigabyte t1028X met een N280.
Bij mij geeft Windows 7 ook aan dat hij op 1.33Ghz loopt.
Kijk ik echter met CPUZ, dan geeft hij keurig 1.67 aan.

Ik denk dat het een foutje is in Windows7, maar ik zou me er geen zorgen in maken.
Keurig, dan maak ik me er niet druk over. Kijk eens bij je fabrikant, wellicht dat jij wel al een bios update hebt, en zijn al heel veel upgrades voor de verschillende netbooks uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:50
vanWalsum schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:17:
[...]

Keurig, dan maak ik me er niet druk over. Kijk eens bij je fabrikant, wellicht dat jij wel al een bios update hebt, en zijn al heel veel upgrades voor de verschillende netbooks uitgebracht.
Alles is up to date.
Origineel kwam hij met Windows XP en daar gaf hij keurig 1.67Ghz aan.
Daarna Tiny Windows 7 Ultimate geinstalleerd en daar geeft hij 1.33Ghz aan.
Dus het ligt aan Windows 7

Maar zoals ik al zei maak ik me er niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:36:
Het nieuwe is er af ;) Ik tik nog steeds alles op mijn AAO110, maar er valt verder niks meer aan te tweaken en hij doet gewoon zijn werk.

Ik denk dat het een error is als je scherm zo soepel is. In elke laptop gaat dat redelijk stroef zodat het in elke positie kan blijven staan.
dat dacht ik al :(
nou is het twijfelen of het erg genoeg is om m terug te sturen, ik denk dat ik het maar zo laat, ik koop toch gemiddels eens per jaar iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:36
SirNobax schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:09:
[...]

Tot voor kort stonden die Broadcom chips massaal voor dumpprijzen op ebay. Rond de 25Euro had je die, verzonden en al.
Nu zie ik er geeneen :? .
Iemand die hier nog een goedkoop adresje voor heeft? Ik wil ook een 532H-2DS gaan bestellen.

Kan er elke willekeurige geheugen in? Wil graag 2gb. Dan kan ik geloof ik niet 1gb erbij in steken of wel?
Nevermind... Ga voor een ander modelletje...

[ Voor 4% gewijzigd door JaMaaT op 16-06-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334595

Ik heb de acces aspire timeline X 5820 maar ik heb een probleem )-; Windows geeft wel aan dat er geluid wordt doorgegeven maar ik krijg het niet uit de boksen. Het geluid staat voor zover ik kan zien ook gewoon aan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-03 10:31
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn AAO 110AB te installeren met XP/Linux/Win7.

Ik heb al even alle topics doorgezocht, en google (mijn grootste vriend) afgestruind maar nog steeds niets kunnen vinden.
Probleem is dat mijn SSD niet gepartitioneerd kan worden?
Bij zowel XP, Linux Mint 9, als Win7 krijg ik dezelfde melding, en blijft hij staan in ongepartitioneerde ruimte.

Specs:
Aspire one 110AB
1,5gb ram
8gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer eens een XP image met ghost er op te zetten (zoek op Ron's Tiny XP)
Anoniem: 334595 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:16:
Ik heb de acces aspire timeline X 5820 maar ik heb een probleem )-; Windows geeft wel aan dat er geluid wordt doorgegeven maar ik krijg het niet uit de boksen. Het geluid staat voor zover ik kan zien ook gewoon aan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit, deze gaat over de Acer Aspire One.

[ Voor 74% gewijzigd door Marzman op 09-07-2010 14:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-03 10:31
@ Marzman
Thx, ga ik proberen ;)

EDIT: Heb het geprobeerd, weer probleem met formatteren van de SSD.
Misschien is deze dus echt stuk?

[ Voor 126% gewijzigd door V-Power op 09-07-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171454

Ik heb hier hetzelfde probleem.
Windows setup start prima van usb stick.

Bij de schijfkeuze wil ik in de ongepationeerde ruimte een partitie aanmaken en dat werkt niet.

Ik kan ook nergens "rons tiny xp" vinden. Zijn eigen website heeft geen versie van hem meer op bepaalde servers staan en de andere oplossing heb ik niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Mogelijk het extra geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij lijkt de lader versleten. Soms laadt hij niet op en als ik dan het snoer verleg laadt hij weer wel.

Iemand een idee hoe je goedkoop aan een ander netsnoer komt? (AAO 110)

[edit]Ik zie dat DX er een heeft, misschien dat ik die maar bestel.

http://www.dealextreme.co....25241#open%20full%20view
Marzman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:49:
De accu gaat inmiddels nog 20 minuten mee, wat gaat dat hard achteruit zeg. Heb ook een nieuwe accu bij DX besteld. Als de SSD het vol blijft houden moet hij nog wel wat jaartjes mee gaan.

Dat met het toetsenbord is ook nog steeds, de L voelt vreemd aan (linkerkant kun je minder ver indrukken dan de rechterkant). Nouja, dat is over het algemeen niet heel storend.

[ Voor 87% gewijzigd door Marzman op 14-08-2010 09:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb op ebay een 9-cell accu gekocht. Het is lelijk en het is zwaar - maar wel 9 uur internetten via 3g. Laadt 'm dus eens per week op en dan kan lekker in de trein internetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 06:48:
[...]
De accu gaat inmiddels nog 20 minuten mee, wat gaat dat hard achteruit zeg. Heb ook een nieuwe accu bij DX besteld. Als de SSD het vol blijft houden moet hij nog wel wat jaartjes mee gaan.
Vreemd, de mijne (Ook AO110) doet het nog steeds heel goed, ongeveer 2 uur werktijd. En ik gebruik hem behoorlijk veel. Misschien zijn er verschillende series accu's geweest.

Ik heb zelfs de SSD vervangen door een iPod harde schijf, neem aan dat die wat meer stroom verbruikt.

Edit: @franssie: Hoeveel kostte die 9-cell accu eigenlijk? Ik neem aan dat het geen officiele is? Ik dacht dat 6-cell de grootste was destijds.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 15-08-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

idd el cheapo china ding, 3 of 4 tientjes op ebay maar werkt prima.
edit:// let wel dat het ook als een soort laptopstand fungeert, zo groot zijn ze dan wel weer.

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 15-08-2010 01:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu ook een 9cell besteld, 50 dollar koste die en volgens de reviews gaat hij 6 tot 7 uur mee. Mijn originele accu is een 3cell. Mijn netbook is nu 1 jaar en 5 maanden oud, maar staat ook wel heel veel aan. Ik denk het afgelopen jaar wel 15 uur per dag. Dat een 9cell ook een standaard is dat is alleen maar handig, want 3 van de 4 rubber dopjes zijn inmiddels ook verdwenen.

Nu is ook mijn adapter het aan het begeven. Ik moet steeds de kabel verleggen. Gelukkig hebben ze die ook op DX voor 9 dollar (schijnt hier 5 keer zo duur te zijn). Hij is gewoon ver versleten denk ik, maar nieuwere netbooks geven nog weinig meerwaarde dus hij moet het nog maar even volhouden met de nieuwe adapter en accu :)

Misschien is dit ook het moment om het geheugen uit te breiden, maar ik heb altijd een beetje schrik apparaten uit elkaar te halen waar alles net in elkaar past en dat is bij deze Acer dan wel nodig. Dat is in het verleden niet altijd goed afgelopen bij het terug in elkaar zetten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 16:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:00:
Misschien is dit ook het moment om het geheugen uit te breiden, maar ik heb altijd een beetje schrik apparaten uit elkaar te halen waar alles net in elkaar past en dat is bij deze Acer dan wel nodig. Dat is in het verleden niet altijd goed afgelopen bij het terug in elkaar zetten ;)
De A110 valt me eigenlijk best mee vergeleken met andere apparaten. Ik heb hem nu al 3 keer open gehad, de WiFi kaart vervangen, de SSD voor HD vervangen (1,8" iPod HD), en ik heb er ook nog een tijdje een 1,3" HD in gehad. Hij draait nu nog steeds perfect met Mac OS X er op :) (Werkt overigens echt SUPER). Heb tot nu toe geen schade aangebracht (behalve expres verwijderen van een aantal steuntjes van de SSD module om plaats te maken voor de HD).

Het open maken vergt wat beleid (en ervaring met openen van andere apparaten) maar als je weet wat je doet kan je het schadevrij doen. Guides zijn beschikbaar op internet. Het losmaken van de plastic clipjes doe ik altijd met een stuk credit card plastic, dan krijg je niet van die 'hapjes' waar je hem open wrikt. Vooral erg rustig doen natuurlijk en weten wat je doet. Goed voorbereiden en netjes de schroefjes in de juiste volgorde op een stukje omgekeerd duck-tape plakken zodat je weet waar welk schroefje vandaan kwam. Maar het blijft een risico natuurlijk.

Vervelende is wel met uitbreiden van het geheugen dat je maar tot 1,5GB kan gaan. De A110 heeft 512MB vastgesoldeerd en 1 vrij SO-DIMM slot op sommige modellen (op de mijne zit daar maar 512MB in). Je kan daar geen 2GB module in stoppen omdat de A110 bios/chipset maar max. 2GB ondersteunt en niet opstart als er meer in zit (het is dan totaal 2,5GB incl. vastgesoldeerd geheugen). Het enige mogelijke is dus een 1GB module, en dat is bij mijn model maar 512MB extra. Boeit me niet echt omdat ik nu met alles tegelijk open de 1GB toch niet haal, dus ik heb het niet gedaan.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

net nog even gechecked - ik heb een 12 ipv 9 cell, huge!
Maar alles is een enorme vooruitgang tov de originele 3-cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De mijne is binnen. Hij is ook een flink stuk groter, zou niet weten hoe veel cellen. Van 2200 naar 7800 mAh. De lader is vandaag verstuurd per HongKong post :)

[edit]Het is een 9-cell :)

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 23-08-2010 13:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Had net iets vaags met m'n Aspire One 150. Aanzetten na vorige keer netjes afsluiten, en na het inlogscherm wachtwoord intikken van Windows, *pats* alles uit. Opstarten (geen automatische veiligemodus teksten enzo) zelfde verhaal.
Toen maar aangezet en niet ingelogd, wederom uit. Bij opstarten F8 teller laten doorlopen, vlak voor 30 seconden ging ie uit. Googelen op andere pc leverde al angstige vooruitblik van factuur opzoeken en garantietijd nalezen. Toch even Alt+F10 voor recovery gedaan, die niet uitgevoerd en opnieuw opgestart. En joost mag het weten waarom, ineens deed ie het weer. Overigens ook nog met/zonder accu gedaan, in de regel doe ik 'm zonder accu in het stopcontact, sinds ik info had gezien hoever je levensduur van de accu terugloopt. Ik denk, deel het ff, misschien komt het weer terug maar vond dit een vaag verhaal.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is een bekend euvel. Ik heb er ook af en toe last van, inmiddels al een jaar niet meer. Het ligt eraan dat de fan niet aanslaat omdat deze vast zit. De laptop zal zich dan automatisch afsluiten. De oplossing: draai de laptop om, en tik 3x met je knokkel op de achterkant bij de fan-uitgang. Hij zal hierna direct weer werken.

Ik vermoed dat de laptop bij jou ineens weer werkte omdat je hem hebt verplaatst of bewogen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

8)7 Logisch |:( Maar bedankt voor de tip, volgende keer dus subtiele tik en wat blazen :)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is inderdaad belachelijk. Toen ik hetzelfde had en zag dat meerdere mensen dit probleem hadden, kwam ik deze oplossing tegen op een forum. De eerste reactie was meestal "wat een onzin", welke vaak direct werd gevolgd door "het werkt!!". Als je gaat luisteren dan hoor je de fan ook niet aanslaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 12:21
Ik heb de AA1 110, die met die 8gb SSD.
Nu is het zo dat hij weer ontiegelijk langzaam aan het worden is (ik draai tiny7 sinds dat hij net uit is, dus al zo 9-10 maanden ofzo).
Ik wil hem nu maar weer formatteren, aangezien dat de snelheid tot nu toe altijd weer teruggebracht heeft naar een goed niveau.
Aangezien ik eigenlijk dat ding alleen voor internet, msn en het spelletje bubble snooker gebruik wil ik maar weer terug gaan naar Linux of iets dergelijks ( in ieder geval iets waarmee mn aspire one lekker snel mee opstart en zo).
Ik heb gekeken op aspireoneuser.com en heb daar gezien dat de ubuntu network mix, openSUSE, Mandrive ed best wat tweaking nodig hebben.
Ik zoek eigenlijk iets wat out of the box best goed werkt (eventueel wat aanpassingen te doen, maar wel met een guide) en wat snel is.
Verder zag ik in een ander topic iemand over Jolicloud praten, deze ziet er erg gebruiksvriendelijk uit, maar over snelheid kan ik eigenlijk nog niet zo iets vinden

Heeft iemand hier tips voor mij?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is die Tiny XP met flashfire nog steeds het snelste. Videoacceleratie is vrij slecht onder Linux en je accu gaat minder lang mee. Als je gewoon een USB stick klaar laat liggen met dat Ghostimage er op ben je in een paar minuten weer snel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247430

Mijn vriendin heeft nu een nieuwe Acer Aspire One D260 gekocht maar er word beweerd dat er ook Android als dual boot op kan.

Nou vind ik zoiets weer leuk dus wou eens kijken hoe dat werkte maar ik kan er maar weinig over vinden.
Tijdens de voorinstallatie van de laptop kon ik ook maar alleen kiezen uit windows 7 starter en dan welke taal.

Vraag me dus af hoe dat werkt met android erop.
Iemand die ervaring ermee heeft en mij kan helpen hoe ik android erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat moet je er zelf op zetten -> http://www.android-x86.org/ , ik heb er zelf nog niet naar gekeken. Heb wel overwogen het op een HTC Shift te zetten (aan de pc kant van dat ding) om wat te kunnen spelen met Android maar dat is er nog niet van gekomen.

/▌

• Twister336
  • Niet online
Ik heb net de batterij van mijn Aspire One 150 gereanimeerd door de nieuwste BIOS te installeren (en daarna beide schakelaars terug op de lock positie te zetten, want daar heb ik ook even naar moeten zoeken).
Maar nu is de maximale capaciteit maar 1108 mAh. Gaat dit nog verbeteren of kan ik beter een andere batterij kopen? De batterij stond meer dan een jaar leeg.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Twister336 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:44:
Ik heb net de batterij van mijn Aspire One 150 gereanimeerd door de nieuwste BIOS te installeren (en daarna beide schakelaars terug op de lock positie te zetten, want daar heb ik ook even naar moeten zoeken).
Maar nu is de maximale capaciteit maar 1108 mAh. Gaat dit nog verbeteren of kan ik beter een andere batterij kopen? De batterij stond meer dan een jaar leeg.
Hoe meet jij de capaciteit van je accu? Ik had er wel ooit iets voor maar bij het terugzetten van een image ben ik dat progje kwijtgeraakt (ik weet niet meer hoe het heette ;) )

Ik heb de accu net vervangen door een nieuwe. Wordt die oude echt beter van een biosupdate of deed hij helemaal niks bij jou? Bij mij gaat die accu nog 7 minuten mee 3cell). Net genoeg om hem van het ene naar het andere stopcontact te verplaatsen ;)

Die accu's op DX zijn op zich wel goed trouwens. Ik heb hem nog niet helemaal leeggetrokken maar Windows gaf een tijd van 7 uur aan. Het opladen daar moest ik wel aan wennen (dat duurt natuurlijk ook veel langer ;) ) En ik heb weer rubberen voetjes want die accu steekt uit en er zitten rubberen voetjes op die er afgesleten waren op de laptop zelf ;)

De adaptor van DX is ook prima voor de 9 dollar die hij koste, dat is 7 euro ofzo, originele staan voor 30 in de pricewatch (ik dacht dat originele duurder zouden zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 09-09-2010 18:20 ]

/▌

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

way de bios-update doe is echt lege accu's opladen, de huidige (die ik nog heb) deed dat niet. Ik heb geen windows meer en om mijn linux aspire one te upgraden heb ik echt windows nodig 8)7
Dus als iemand een image heeft voor de bios update die ik op een memory kaart kan zetten, please ;)

maar ik heb ook een ebay of DE accu, 9 cell, en echt aan te raden. Het computertje wordt er zwaar en lelijk van maar vwb gebruiksgemak (8 uur non stop op wifi etc) is echt gaaf!

Die adaptor moet ik dan ook maar kopen, niet dat ik 'm vaak nodig heb maar ik merk dat met de super accu-duur ik 'm wel steeds vergeet mee te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 09-09-2010 21:02 ]

• Twister336
  • Niet online
De capaciteit meet ik met Batterymon. Die zegt dat de full charge capacity 1108 mAh is.
Nochtans gaf die netjes 2200 mAh aan net nadat de batterij was verrezen. De current charge stond op 0 mAh.
De batterij deed helemaal niets meer. Als ik de stekker eruit trok viel de computer meteen uit.

De batterij is nu volledig opgeladen en ik heb de stekker er weer uitgetrokken om te zien hoe lang ze effectief meegaat en wat er gebeurt als dat ding weer helemaal leeg is.
Volgens Batterymon heb ik maar 1 tot 1,5 uur en dat is toch wat weinig alhoewel ik de netbook meestal op netstroom heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 10:25
Ik heb recent ook een andere batterij aangeschaft, 4400 mAh volgens mij. Ideaal ding, mijn dot s(technisch gelijk aan de aspire one) kan nu 5,5 - 6 uur op een lading. Met mijn 3cell haalde ik ongeveer 2 uur. Wat doen jullie met de 'oude' accu's trouwens, marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm vanmiddag android erop gezet. Maar toen kreeg ik de dual boot maar niet voor elkaar. En daarna kwam ik niet meer terug in windows.

Ze zeggen wel grub installen en dan via android in /grub/menu.lst te komen maar die bestaat niet.

Geweldig. Android partitie via android installatie geformateerd maar dan krijg ik bij het opstarten een error 15.
Schiet niet op. Zelfs via een usb stick met windows erop kom ik er niet goed in. Alleen maar via msdos

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

was dat niet dat je mbr verneukt was door grub? fdisk c: /mbr oid? (waarschuwing, ik gebruik al bijna 10 jaar geen dos/windows meer dus het zou wel eens andere effecten kunnen geven dan dat ik mij herinner dat ze zouden moeten doen)
//met format werkte het sowieso maar dat was wat rigoureus dacht ik :+

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 11-09-2010 00:32 ]

Heb het zelf al opgelost door super grub te gebruiken daarmee kun je het mbr van windows terugzetten en grub helemaal verwijderen.

fdisk en format werken niet in de msdos die ik had omdat het niet het mbr dan wist.

Vind het erg jammer dat ik android niet goed kreeg met dual boot enzo. Ook herkende android niet mijn netwerkkaart in de netbook waardoor ik dus geen internet had zowel kabel als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:55
Acer Aspire One 533

In de pricewatch staat de Acer Aspire One 533. Een zeer aantrekkelijke netbook, met dito prestaties. Echter, als ik de specs van de pricewatch moet geloven. Want ik kan geen site vinden waar de specs overeen komen met de specs die in de pricewatch zijn vermeld. Hierbij stuit ik vooral op de volgende problemen:Volgens tweakers zit er 2gb geheugen in en een HDMI aansluiting. Bij de meeste sites echter zit er geen HDMI op en slechts 1 gb geheugen.

Mijn vragen:
Hoe betrouwbaar is het kopen van deze netbook uberhaubt?
waar kan ik de netbook kopen zoals die in de pricewatch is gespecificieerd?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De pricewatch linked door naar winkels en de specs die de winkel vermeldt moeten ze natuurlijk leveren. Anders kun je hem weer terugsturen want dan is het niet wat je besteld hebt. Als elke winkel overigens 1 GB aangeeft (dat is ook wat ik vind aan specs) dan kun je er wel vanuit gaan dat er een fout in de pricewatch staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379406

Ha mensen,

op pagina 10 lees ik over blauw-witte zif kabeltjes voor het upgraden van de harde schrijf van de AAO. Nu heb ik de originele gemold, dus ik probeer aan een nieuwe kabeltje te komen. Zou degene die er zo één heeft mij eraan willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb je al eens op eBay gekeken? Daar staan er meer dan genoeg op.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaool op 14-10-2010 01:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379406

sjaool schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:13:
Heb je al eens op eBay gekeken? Daar staan er meer dan genoeg op.
Yep maar dan duurt het weer langer voor het binnen is, dus ik hoopte dat iemand hier ze nog zou hebben.

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:17
Hoe zit het met de aanschaf van een batterij met hogere capaciteit? Ik zie veelal op internet dat er staat 'REPLACEMENT BATTERY', verschilt deze qua prestaties van een originele?
En hoe lang zou zo'n 9cell mee kunnen gaan? Hierboven lees ik 6-7 maar bij sommige webshops zie ik ook 12..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Polen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:33:
Hoe zit het met de aanschaf van een batterij met hogere capaciteit? Ik zie veelal op internet dat er staat 'REPLACEMENT BATTERY', verschilt deze qua prestaties van een originele?
En hoe lang zou zo'n 9cell mee kunnen gaan? Hierboven lees ik 6-7 maar bij sommige webshops zie ik ook 12..
Zonder Wifi haal je de 8 uur wel en als je laptop naar standby springt in de laptopstand nog veel meer :p Ik heb op 74 procent nog 6:10 uur te gaan volgens Windows (met wifi aan en alleen een beetje internetgebruik)

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 18-11-2010 07:23 ]

/▌

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 10:25
Ik heb een (volgens mij) 6-cell aangeschaft met 4800 mAh, en die gaat ongeveer 5,5 - 6 uur mee.
Hangt er vanaf wat ik doe natuurlijk, maar bij normaal internetten red ik dat wel op :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een 9-cell dus dat kan wel kloppen :)

/▌

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste