Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
all_by_myself schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:35:
[...]

Yonah, ik heb in juni een D250 BTK gekocht in Singapore. Is volgens mij qua specs dezelfde als jij hebt. JA, dit zijn mooie netbooks.
het is een geweldig ding!
jammer alleen van de bulky batterij die je er standaard bij krijgt, maar ach, er valt mee te leven :D
Marzman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:46:
[...]

Is de processor sneller? Ik had het idee dat de verschillen tussen de verschillende atoms op dit moment nog niet zo groot waren.

Of maakt dat HD dat grote verschil? Mijn vader heeft een Compaq Netbook met een Atom processor, hd, en twee keer zo veel geheugen als mijn AAO met SSD maar die is langzamer (start veel langzamer op en is minder responsief) Zal ook wel met de Compaq versie van Windows te maken hebben die veel meer Bloated is. Ook is het een 12", een maat die ik fijner had gevonden voor ik een netbook had. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan het kleinere toetsenbord (heb een 9" AAO) moet ik bij een full-size toetsenbord weer mezelf aanpassen en steeds fouten corrigeren. Ik heb ook nog een 7" HTC Shift, maar dat toetsenbord is echt prielwerk waar je niet met meer dan twee vingers op kunt typen.
ik weet eigenlijk niet of de processor sneller is..
omdat ik voorheen de 110 had, die heeft een nogal trage SSD controller, dus of de snelheid nu komt door de processor (wat ik overigens niet denk) of de HDD.. ik heb geen benchmarks gedraaid :(
ik kan je wel vertellen dat de snelheid gewoon goed is.
en stiekum kreeg ik er ook nog een cadeautje bij! de D250 schijnt bluetooth al onboard te hebben, dit wist ik niet! dus ik was blij verrast toen ik het scherm open kalpte en daar een mooi bluetooth icoontje zag staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:58
Omdat ik een rondreis ga maken zoek ik tijdelijk een klein & licht netbookje (we hebben al een PC en 2 laptops, maar die vind ik allemaal te groot/zwaar om mee te nemen ;) )

Ik ga hem voornamelijk gebruik om een reisverslagje te tikken (in de auto), een weblogje bij te houden, in een motel wat info op te zoeken (als ze gratis WiFi hebben) en wellicht een filmpje kijken. Als een echte tweakert wil ik natuurlijk zo veel mogelijk power voor zo weinig mogelijk centjes.

Belangrijkste voorkeuren: beetje resolutie (1024 x 600 vind ik net wat te weinig), liefst 2GB geheugen en W7 (denk dat dat toch wat lekkerder werkt dan XP), >4 uur werktijd en zo klein en licht mogelijk.

Sony VAIO P leek me leuk, maar veel te duur voor een tijdelijk ding, dus de Aspire One D250 heeft nu mijn voorkeur. Maar wat een chaos met al die types! Aleen van de D250 zijn er alweer 7 varianten, maar net niet de juiste :'( . De D250-HDTb komt het dichts bij mijn voorkeur, maar die heeft maar 1 GB (en XP).

Is dit te upgraden naar 2GB?
Zijn er mensen die ervaring hebben met W7 starter t.o.v. XP op dit soort netbooks met weinig power en beperkt geheugen?
Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Stiggy schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:57:
Omdat ik een rondreis ga maken zoek ik tijdelijk een klein & licht netbookje (we hebben al een PC en 2 laptops, maar die vind ik allemaal te groot/zwaar om mee te nemen ;) )

Ik ga hem voornamelijk gebruik om een reisverslagje te tikken (in de auto), een weblogje bij te houden, in een motel wat info op te zoeken (als ze gratis WiFi hebben) en wellicht een filmpje kijken. Als een echte tweakert wil ik natuurlijk zo veel mogelijk power voor zo weinig mogelijk centjes.

Belangrijkste voorkeuren: beetje resolutie (1024 x 600 vind ik net wat te weinig), liefst 2GB geheugen en W7 (denk dat dat toch wat lekkerder werkt dan XP), >4 uur werktijd en zo klein en licht mogelijk.

Sony VAIO P leek me leuk, maar veel te duur voor een tijdelijk ding, dus de Aspire One D250 heeft nu mijn voorkeur. Maar wat een chaos met al die types! Aleen van de D250 zijn er alweer 7 varianten, maar net niet de juiste :'( . De D250-HDTb komt het dichts bij mijn voorkeur, maar die heeft maar 1 GB (en XP).

Is dit te upgraden naar 2GB?
Zijn er mensen die ervaring hebben met W7 starter t.o.v. XP op dit soort netbooks met weinig power en beperkt geheugen?
Andere tips?
afhankelijk waar je m koopt, kun je m met geheugen uit laten breiden!
ik zelf heb de Acer Netbook Asp. One D250-HDT 10.1", N280, 160GB (blauw)
ik heb deze gekocht bij 4launch en kon hem uitbreiden tot 2GB geheugen!
momenteel draai ik er windows Professional op, en ik heb niks te klagen.
snelheid is goed, alles werkt OOB, ook mn bluetooth en webcam.
standaard kwam er XP home bij, dat draaid ook lekker soepel.

kijk hier eens voor de specs...

sidenote:
je had het over een tijdelijk ding? dan zou ik ZEKER geen AAO nemen!
tis een verslaving! en je komt er NOOIT meer vanaf!
i know... ik heb er 2 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Aherin op 07-02-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo... Gisteren mijn A110 toch maar geupgrade naar een 80GB iPod harde schijf (1,8"), uit een defecte iPod gehaald. Ik had al een LaCie Little Disk ingebouwd (1,3"), maar die viel me qua snelheid ook erg tegen. Dat bleek achteraf te komen door het model, deze had een heel vreemde cluster grootte. Maar hoe dan ook is hij best traag. Vandaar deze 80GB maar ingebouwd (de iPod had ik er toch al voor klaarliggen).

Snelheid is nu een stuk beter, vooral die irritante 'hikjes' die bij de SSD zo vaak voorkomen (dat het hele systeem even bevriest als hij veel moet schrijven) zijn nu echt weg. De iPod schijf is niet bedoeld voor computers, en dat merk je ook wel. Het is nog steeds geen snelheidswonder. Maar een stuk beter dan die SSD en veel groter qua opslag natuurlijk.

Het inbouwen viel ook wel mee, ik moest wel de 4 'pootjes' waar de SSD origineel op vastgeschroefd zat, helemaal weghalen. Met een tang en een beetje draaien en ze breken zo van de behuizing af. Hierna kon ik de iPod schijf met dubbelzijdig tape er in plakken, hij zit nog wel tussen 2 stukken credit-card plastic om kortsluiting tegen de moederboard print en de metalen coating van de behuizing te voorkomen. Beetje duck tape en het zit echt goed vast, bovendien past hij precies op die manier, lijkt of het er voor gemaakt is :) Hij zit nu netjes recht langs het randje waarachter de 3G module zit.

Wel leuk, weer een paar uurtjes tweaken en modden :D

PS Als je het zelf ook van plan bent, wees erg voorzichtig want er is veel klein spul dat je makkelijk stuk kan maken. Je moet echt weten wat je aan het doen bent. Op eigen risico en je garantie vervalt natuurlijk.

Edit: En voor wie zich afvraagt waarom ik niet gewoon het A150 of D250 model met echte HD heb gekocht: Ik had de A110 al gekocht en had niet verwacht dat de SSD zo traag zou zijn. Aan 16GB had ik op zich wel voldoende. Bovendien was hij erg goedkoop voor een laptop met ingebouwde 3G, 225 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 08-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
GekkePrutser schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:20:
Edit: En voor wie zich afvraagt waarom ik niet gewoon het A150 of D250 model met echte HD heb gekocht: Ik had de A110 al gekocht en had niet verwacht dat de SSD zo traag zou zijn. Aan 16GB had ik op zich wel voldoende. Bovendien was hij erg goedkoop voor een laptop met ingebouwde 3G, 225 euro.
Daar ben je tweaker voor he ;)

hoewel ik regelmatig vanalles uit elkaar sloop moet ik eerlijk bekennen dat ik dat met mn AAO's niet durf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind die SSD best nog meevallen met flashfire. Heb wel het wisselbestand weer aangezet, ik hoop dat dit niet te veel doet met de levensduur en anders koop ik wel weer iets vergelijkbaars, of ik ga het ook eens proberen met een ipod schijfje. Maar zolang het werkt is dit goed genoeg. De enige hardware die ik heb toegevoegd is een muis en een 17" scherm als 2e scherm. Mijn desktop staat eigenlijk nouwelijks nog aan, voor bijna alle taken voldoet zo'n Atom ding met trage SSD :p

Wat ik wel vervelend vind is dat het lijkt alsof hij niet genoeg stroom krijgt op de accu (zo'n 3-cell geval, is nog zo'n AAO 110). Op netstroom heb ik geen problemen, maar op de accu trekt soms het beeld even samen en soms verdwijnt het helemaal. Ik klap hem dan een keer dicht en weer open omdat hij als hij uit de standby komt het weer goed doet. Ik vraag me af of dit opgelost zou zijn met een andere accu (DX heeft een leuke 9-cell accu voor weinig geld).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Marzman schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:53:
Ik vind die SSD best nog meevallen met flashfire. Heb wel het wisselbestand weer aangezet, ik hoop dat dit niet te veel doet met de levensduur en anders koop ik wel weer iets vergelijkbaars, of ik ga het ook eens proberen met een ipod schijfje. Maar zolang het werkt is dit goed genoeg. De enige hardware die ik heb toegevoegd is een muis en een 17" scherm als 2e scherm. Mijn desktop staat eigenlijk nouwelijks nog aan, voor bijna alle taken voldoet zo'n Atom ding met trage SSD :p

Wat ik wel vervelend vind is dat het lijkt alsof hij niet genoeg stroom krijgt op de accu (zo'n 3-cell geval, is nog zo'n AAO 110). Op netstroom heb ik geen problemen, maar op de accu trekt soms het beeld even samen en soms verdwijnt het helemaal. Ik klap hem dan een keer dicht en weer open omdat hij als hij uit de standby komt het weer goed doet. Ik vraag me af of dit opgelost zou zijn met een andere accu (DX heeft een leuke 9-cell accu voor weinig geld).
hmz ja.. ik vroeg me ooit af of er niet zoiets als een docking station te creeren was voor zon netbookje..
je kan tegenwoordig alles aansluiten via USB, als er nou ook nog een beeldscherm via usb was kon je er simpelweg een hub tussen zetten.. hoef je maar 1 stekkertje in te pluggen :D

wat betreft dat stroom.. dat heb ik nog nooit mee gemaakt, en in mijn kleine aao (de 110) zit ook de standaard batterij..
de grote aao (de 250D) heeft een 9-cell batterij volgens mij..
werkt wel prettig, je hoeft veel minder vaak je kabels uit je tas te vissen :D

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zijn wel usb-monitoren maar die gebruiken de GPU niet en zijn ook niet heel erg populair.

/▌

• Aherin
Marzman schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:18:
Er zijn wel usb-monitoren maar die gebruiken de GPU niet en zijn ook niet heel erg populair.
hmz.. jammer..
aan de andere kant, als je niet veel Multimedia gebruikt, dan moet het te doen zijn toch?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Marzman schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:53:

De SSD doet het hier ook erg goed met flashfire.
Het probleem met het beeld is hier onbekend dus da's wellicht een probleem met jouw one.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:11
Zojuist ook een acer one gekocht. De Aspire One 532h om precies te zijn.
Leuke specs voor school, en totaal maar een 115 euro dus niet duur (nieuw).

Ik zal wel moeten wennen aan windows 7 maar ook dat zal wel goedkomen ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hyp Hyper schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:10:
[...]

De SSD doet het hier ook erg goed met flashfire.
Het probleem met het beeld is hier onbekend dus da's wellicht een probleem met jouw one.
Ik verwachte al wel dat het een probleem met mijn One is, maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat het in de accu zit. Ik heb namelijk geen garantie meer :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vandevorst schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:49:
Zojuist ook een acer one gekocht. De Aspire One 532h om precies te zijn.
Leuke specs voor school, en totaal maar een 115 euro dus niet duur (nieuw).

Ik zal wel moeten wennen aan windows 7 maar ook dat zal wel goedkomen ;)
Waar haal je die laptop zo goedkoop?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
wcduck schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:40:
[...]

Waar haal je die laptop zo goedkoop?
Bij zester.nl. (blad heb ik doorverkocht, dus heb de netbook lekker goedkoop :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Shittttt....relaxte actie. Meteen besteld :(
Inderdaad op, was weer te voorbarig met mijn post...rrr

Lucky You !

Ze hebben nu wel deze: Aanbieding !

[ Voor 105% gewijzigd door NeoMe op 12-02-2010 11:42 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
NeoMe schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:23:
Shittttt....relaxte actie. Meteen besteld :)
Ik vraag me af hoe, dat kan al even niet meer. Of heb je dat al eerder gedaan? ;)
De voorraad is namelijk op.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
NeoMe schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:23:
Shittttt....relaxte actie. Meteen besteld :(
Inderdaad op, was weer te voorbarig met mijn post...rrr

Lucky You !

Ze hebben nu wel deze: Aanbieding !
Ja, leuke aanbieding inderdaad :P
Je kunt trouwens blijven proberen, zoals uit deze post blijkt:
m00 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Ik stuitte de hele ochtend al op niet-voorradig-berichten, maar zonet kwam ik er toch ineens wel door, en heb er één besteld+betaald :). Nu lukt het trouwens niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nice, ik heb gewoon opgebelt naar het gratis nummer 0900-5566656 ipv 0900 en de boel telefonisch geregeld.
Ik heb toevallig al een abbo bij via Zester gehad, dus mijn postcode was bekend. Kreeg zon slome aan de lijn en die kon alleen maar abbo''s opzeggen maar nu had ze er eentje toegevoegd. Heb voor de zekerheid maar haar naam genoteerd en het gesprek opgenomen want blijkbaar is op niet helemaal op. Zij weer wat geleerd, en ik weer me slag geslagen :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

E-Mail:
U heeft aangegeven bij uw abonnement het volgende welkomst geschenk te willen ontvangen: Acer Netbook Aspire One 532h Dit cadeau zal ongeveer 5 werkdagen na ontvangst van het abonnementsgeld naar u toegestuurd worden. Indien er tijdelijk geen voorraad is, wordt de levertijd langer. Welkomstgeschenken zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. Als de voorraad op is, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

U heeft gekozen voor betaling door middel van automatische incasso / iDEAL. Bij automatische incasso wordt het abonnementsgeld rond 11 maart 2010 van uw rekening afgeschreven.

Algemene voorwaarden:
8.5 De aanbieding ten behoeve van een welkomstgeschenk of artikel is geldig zolang de voorraad strekt. Indien het betreffende welkomstgeschenk of artikel niet meer voorradig is, heeft de abonnee recht op een alternatief geschenk of artikel dan wel de betreffende korting, een en ander ter keuze van de abonnee.

>>> Je krijgt hem dus altijd, en als ie even niet op voorraad is dan laten ze het weten...zo lees ik het toch ?

[ Voor 71% gewijzigd door NeoMe op 13-02-2010 14:34 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkoopmans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb zelf donderdagmiddag ook zo'n abonnement aangegaan, echter ik ben bang dat ze maar een zeer beperkt aantal netbooks hebben en dat ze het gros van de bestellers opzadelen met een prulding of een reguliere korting zoals staat omschreven. Tijdschrift is verder niet mijn ding dus achteraf lijkt het erop dat ik verkeerde dingen heb gedaan (een en ander staat in de bepalingen), in dat geval probeer ik er nog onderuit te komen. Als die Acer wel wordt geleverd , ja dan ............. ben ik spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Net aan de telefoon gehangen met Marie en Claire...eerste kon me niet helpen de tweede wel. Ik kreeg te horen dat er voor mij een laptop was gereserveerd. Ze waren in eerste instantie op, maar ze hebben nieuwe bijbesteld. Dit hebben ze op de 16e gedaan, zodra ze binnen zijn ( zou week duren ) gaan ze sneller dan normaal ( 11 maart ) incasseren en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Vandaag zou de netbook bij mij binnen moeten komen :) Het pakje zit in de route namelijk.
Nette afhandeling moet ik zeggen, ik kreeg ook een mail dat het verzonden was en dergelijke.

Edit: inderdaad binnen!

[ Voor 6% gewijzigd door Tonkey op 17-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Hoe heb je het blad voorverkocht, k geef het aan ons mam voor haar verjaardag. Maar verkoop het liever door en koop dan wel iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
NeoMe schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:19:
Hoe heb je het blad voorverkocht, k geef het aan ons mam voor haar verjaardag. Maar verkoop het liever door en koop dan wel iets anders...
Ik heb het doorverkocht aan mijn moeder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Is het een relaxt laptopje ... staan wel paar reviews op tweakers maar die heb ik al gelezen.
Hoe is jou indruk?

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 17-02-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
NeoMe schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:26:
Is het een relaxt laptopje ... staan wel paar reviews op tweakers maar die heb ik al gelezen.
Hoe is jou indruk?
De eerste indruk is zeer goed! Laptop voelt stevig aan en typen en dergelijke gaat heel goed.
Wel staat er veel trial software op (stuk of 10 spellen, virus software, office en dergelijke). De spellen en virussoftware heb ik er al afgegooid.

Scherm is heel helder en windows 7 erop werkt heel goed! Alleen maar positief eigenlijk. Nu ben ik aan het kijken hoelang de accu meegaat. Geen stroombesparingsstand en ik zit na 75 minuten op 83% over. De accu zou de 7 uur dus wel moeten halen.

Wel jammer dat er geen bescherm hoes bij de laptop zit, deze heb ik dus nog los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb hem ook binnengekregen vandaag (532h).
Vind hem toch wel iets traag aanvoelen met windows 7 hoor, van de week even 2GB erin prikken kijken
of dit positief effect heeft. Ik weet alleen niet welk type geheugen in hiervoor nodig heb.
Ook gebruik ik een losse muis want het trackpad reageert matig naar mijn mening.
Verticale kijkhoek is belabberd, horizontaal redelijk.

Alsnog geen miskoop voor dat bedrag uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik vind hem helemaal niet traag aanvoelen. De trackpad werkt bij mij overigens perfect! Je hebt er de sticker wel afgehaald neem ik aan? Hierdoor werkt de trackpad wel een stuk minder namelijk.

De kijkhoek is inderdaad niet heel groot, maar ik zit er toch altijd recht voor ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Tonkey op 17-02-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Denk niet dat 2GB extra de laptop heel veel sneller maakt, zal dan toch aan de processor liggen. Want lijkt me sterk dat je die 2GB al gebruikt. Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal doet, maar msn/internet/muziekje/office haal je makkelijk.

Ik ga hem puur en alleen voor school gebruiken, omdat ik het zat ben om me 15'4, 3k en 2 uur batterijduur mee te sjouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 17-02-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nog weer een paar avondjes lopen modden aan mijn A110, na de HD inbouw vorige keer heb ik hem dit keer met Mac OS X Snow Leopard uitgerust. Ik ben erg tevreden over hoe het er op draait! Bijna alle hardware werkt, al moest ik wel de WiFi kaart vervangen. Het voelt ook veel soepeler aan dan Windows en Ubuntu Netbook Remix, al komt dat ook door het OS zelf denk ik, alle zoef-transities bij dingen waar je op klikt.

Het is in elk geval een verademing vergeleken met Ubuntu, maar dat is vooral omdat ik al zo gewend ben om er mee te werken, ik heb namelijk ook 2 echte Macs. Jammer dat Apple geen netbook maakt anders had ik die wel gekocht, maar de Acer werkt eigenlijk uit de kunst.

De technische details zijn niet echt on-topic voor hier, maar die heb ik in het daarvoor bestemde topic toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
GekkePrutser schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:02:
Nog weer een paar avondjes lopen modden aan mijn A110, na de HD inbouw vorige keer heb ik hem dit keer met Mac OS X Snow Leopard uitgerust. Ik ben erg tevreden over hoe het er op draait! Bijna alle hardware werkt, al moest ik wel de WiFi kaart vervangen. Het voelt ook veel soepeler aan dan Windows en Ubuntu Netbook Remix, al komt dat ook door het OS zelf denk ik, alle zoef-transities bij dingen waar je op klikt.

Het is in elk geval een verademing vergeleken met Ubuntu, maar dat is vooral omdat ik al zo gewend ben om er mee te werken, ik heb namelijk ook 2 echte Macs. Jammer dat Apple geen netbook maakt anders had ik die wel gekocht, maar de Acer werkt eigenlijk uit de kunst.

De technische details zijn niet echt on-topic voor hier, maar die heb ik in het daarvoor bestemde topic toegelicht.
Bij mij werkt windows toch wel lekker moet ik zeggen. Wel leuk dat het gewoon kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ben met m'n Marie Claire One 532h aan het stoeien geweest, maar de Adata 2GB 800MHz RAM die ik erin wou prikken deed het mooi niet - netbook start niet meer op. Weet iemand welk merk/type het wel doet?

Voor wat betreft achtergrondjes/thema van windows7 starter ben ik er wel uit, heb de mijne nu via Stardock MyColors draaien en ook wat andere programmaatjes en tips gevonden om de background te veranderen maar vond het HP thema voor MyColors wel erg mooi dus dat heb ik nu draaien. Dus al met al kan ik wel uit de voeten met win7 starter, mocht ik me eraan gaan ergeren dan zet ik er misschien ooit OSX erop als dat tenminste kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik ga juist niet met thema's en dergelijke werken, hier wordt de pc toch trager van.
Geheugen bijprikken ga ik ook niet doen, ik twijfel of dat de netbook sneller maakt.

Zover ik heb gelezen kun je er wel mac op zetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb zojuist een e-mail gekregen van Marie Claire, waarin staat dat ik geen Netbook zal ontvangen. Ter compensatie bieden ze me drie gratis nummers aan. Volgens de algemene voorwaarden die ik hierboven heb gepost dienen ze een soortgelijk geschenk aan te bieden. Ik ben godverdomme een vent, en zo sta ik ook geregistreerd bij Marie Claire begint de mail met lezeres, pfff...

Mevrouw aan de telefoon zei tegen mij dat ik een mail moest sturen naar het hoofdkantoor. Net gedaan dus, misschien komen ze met een betere aanbieding...anders blijft het bij drie gratis marie claire blaadjes waar niemand vrolijk van wordt.

Wat ik dan nog erger haat is dat sommige hem niet eens gebruiken maar meteen op Markplaats.nl zetten.

Beste Marie Claire lezeres,

Onlangs heb jij je aangemeld als nieuwe abonnee van Marie Claire met de Acer Netbook als welkomstgeschenk. Wij zijn overspoeld met aanmeldingen en de Netbook was binnen 1 dag al uitverkocht. Een enorm succes, maar dat betekent helaas ook dat we heel veel mensen teleur moeten stellen.

Jammer genoeg moeten we je melden dat je niet bij de eerste aanmelders zit. We kunnen je daarom geen Netbook aanbieden als welkomstgeschenk.

We begrijpen dat je hierover teleurgesteld bent. We hadden je graag als nieuwe abonnee willen verwelkomen.

Ter compensatie bieden we jou exclusief 3 gratis nummers van Marie Claire (t.w.v. € 14,25) aan. Zonder verdere verplichtingen. Het abonnement stopt automatisch na 3 nummers en is geheel gratis.

Indien je eerder een welkomstbrief van ons hebt ontvangen, waarin gecommuniceerd werd dat je jaarabonnement op Marie Claire vanaf 11 maart in gaat, kun je als niet verzonden beschouwen. Je jaarabonnement zal niet in gaan en er wordt geen abonnementsgeld van je rekening afgeschreven. Mocht je onverhoopt toch een factuur ontvangen, dan kun je die als niet verzonden beschouwen.

Het eerste gratis exemplaar van Marie Claire ligt 8 april in de bus. Je ontvangt editie 5, 6 en 7 van Marie Claire.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

We wensen je veel leesplezier met de 3 gratis nummers van Marie Claire.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Marie Claire

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 19-02-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
:D

Waarschijnlijk zijn er niet zoveel mannelijke lezers.

Maar die voorwaarden die je poste zijn idd wel duidelijk. Of een ander geschenk of een korting ter waarde van de netbook en je zou nog mogen kiezen ook zodat je niet met een ongewenst geschenk als een 'massagestaaf' o.i.d. komt te zitten. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-02-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Daarom, heb vanmiddag een e-mail verzonden dus verwacht volgende week bericht. Als ze met een goed voorstel komen, en dat is in mijn ogen iets van rond de 300,- en een betaling van 160,-. Dus soortgelijk aan de actie die ze nu hebben. Anders houdt het helaaaaaas op, want was een schitterende actie.

Maar misschien ziet het hoofdkantoor in dat ze beter kunnen bijbestellen i.p.v. teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Heb net de 2GB 667 MHz DDR2 RAM module uit m'n HP tablet getrokken en die in de One gestopt: de win7 geheugen score ging van 4.5 naar 4.6, netbook start duidelijk sneller op en ook firefox lijkt wat sneller op te starten. 1GB of 2 GB RAM maakt dus wel degenlijk verschil uit.De HP zal nu moeten leren leven met maar 2x1GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
NeoMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:25:
Daarom, heb vanmiddag een e-mail verzonden dus verwacht volgende week bericht. Als ze met een goed voorstel komen, en dat is in mijn ogen iets van rond de 300,- en een betaling van 160,-. Dus soortgelijk aan de actie die ze nu hebben. Anders houdt het helaaaaaas op, want was een schitterende actie.

Maar misschien ziet het hoofdkantoor in dat ze beter kunnen bijbestellen i.p.v. teleurstellen.
Nouja.. ik denk dat je dan wel nog de Marie Claire krijgt maar dan met een ander geschenk of een korting ter waarde van het geschenk dat je nu misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Heb je de bovenstaande e-mail gelezen, die actie hebben ze dus afgeketst/geannuleerd en ik krijg gewoon drie gratis nummers en zit nergens aan vast ter compensatie. Maar ik heb liever een ander geschenk, want bel dol op de Marie Claire :S

Baal enorm, was een leuk schoollaptopje geweest voor die prijs. Helemaal omdat er nu een aantal te koop staan op marktplaats/speurders. Die hebben het gewoon gedaan om hem weer met wat extra winst te verkopen. Staat er ook zo leuk bij: allemaal gewonnen in loterij, 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door NeoMe op 20-02-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Ik ben inmiddels ook aan het prutsen met mijn Marie Claire 532h'tje, maar ik wil hem toch ff formatteren om al die meuk te lozen. Kan ik dan een gedownloade iso gebruiken met de OEM key zonder gezeik te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
NeoMe schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:29:
Heb je de bovenstaande e-mail gelezen, die actie hebben ze dus afgeketst/geannuleerd en ik krijg gewoon drie gratis nummers en zit nergens aan vast ter compensatie. Maar ik heb liever een ander geschenk, want bel dol op de Marie Claire :S
Lees het woordje 'dan' in mijn reactie. Dat slaat op 'als je je recht krijgt volgens hun voorwaarden'.
Dan zou je nl. een vervangend geschenk of een korting van dezelfde waarde moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over AcerOne110AB, 8 gb ssd:De (standaard) 8gb ssdschijf is nogal aan de kleine kant.
Ik heb een MC 16 gb (klasse/snelheid 6) Samsung sdkaartje aangeschaft. Is er een mogelijkheid deze als slave te installeren, zodat de XP- en andere updates hier automatisch worden overgezet c.q. mogelijkheid het sdkaartje als masterschijf in te stellen en de ssdschijf als slave. Wie heeft advies/ervaring zo ja, hoe doe ik dat? :? Is het genoemde 16gb sdkaartje sneller dan de (langzame) 8gb ssdschijf? >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik zou gewoon mijn XP installatie op de SSD houden, dat is altijd sneller dan het van de SD schijf draaien.
Op 8GB moet je prima een XP installatie kwijt kunnen dacht ik, met de meestgebruikte programma's.
Draai je de rest vanaf je 16GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eddos schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:06:
Ik zou gewoon mijn XP installatie op de SSD houden, dat is altijd sneller dan het van de SD schijf draaien.
Op 8GB moet je prima een XP installatie kwijt kunnen dacht ik, met de meestgebruikte programma's.
Draai je de rest vanaf je 16GB :)
Ik denk niet dat het sneller is hoor :) Met flashfire is de eerste 32MB snel, maar daarna gaat het tergend langzaam en vertraagd heel het systeem als iets doet met de SSD.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. thanks voor jullie info. Ik zie er maar vanaf om een grotere ssdschijf te monteren. Gelet op de kosten hiervan en het monteren ervan in de Acer, is nogal "priegelwerk" met als risico dat de netbook beschadigd raakt. Misschien installering van een XPliteversie c.q. geinstalleerde programma's te installeren op het sd-kaartje, levert meer ruimte op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
Marzman schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:26:
[...]

Ik denk niet dat het sneller is hoor :) Met flashfire is de eerste 32MB snel, maar daarna gaat het tergend langzaam en vertraagd heel het systeem als iets doet met de SSD.
Denk je niet dat het draaien van XP vanaf de SSD sneller is dan vanaf een SD-kaart?Ik kan me het haast niet voorstellen, het lijkt me dat een SSD altijd sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eddos schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:23:
[...]

Denk je niet dat het draaien van XP vanaf de SSD sneller is dan vanaf een SD-kaart?Ik kan me het haast niet voorstellen, het lijkt me dat een SSD altijd sneller is.
Het zou denk ik al veel schelen windows op de SSD te zetten en je documents en settings op de SD-kaart. Dan heeft de SSD er weinig last van als je files aan het kopieren bent en blijft blijft windows en andere software snel zolang ze geen instellingen wegschrijven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:00:
O.k. thanks voor jullie info. Ik zie er maar vanaf om een grotere ssdschijf te monteren. Gelet op de kosten hiervan en het monteren ervan in de Acer, is nogal "priegelwerk" met als risico dat de netbook beschadigd raakt.
Ik zou er in elk geval mee wachten tot de garantie verlopen is. Er gaat (in mijn ervaring) nogal eens wat kapot aan de One wat onder garantie gerepareerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Hallo iedereen,

Ik heb een Acer A150 waar ik Windows 7 op heb gegooid.
Het probleem is echter dat ik na de laatste update van Adobe Flash last heb van hangende Flashfilmpjes die gebruik maken van JWPlayer (zoals de gamekings site). Ook is de snelheid van JoeToep filmpjes achteruit gegaan. Voor de update kon ik makkelijk 480p filmpjes van Joetoep kijken.
Ik heb Flash al opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ook lukt het niet altijd om grote bestanden via Wifi van of naar mijn server te kopieren. Meestal kapt Win 7 de kopieeropdracht af met de melding dat de netwerkfolder niet bereikbaar is. Dit probleem heb ik onder XP nog nooit gehad. Als ik XP terug zet, dan kan ik gewoon weer onbeperkt kopieren. Ik heb de allerlaatste driver van Acer geinstalleerd. Dit probleem heb ik trouwens ook onder Ubuntu. :?

Als Adobe zo door blijft gaan, dan ga ik 100% over op Ubuntu. Ik bleef in Windows plakken, omdat Flash in Ubuntu als poep werkt. Maar aangezien het nu in Windows ook niet meer werkt, kan ik net zo goed Ubuntu gebruiken :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft nu ook een probleem met de ingebouwde Wirelesschip Atheros.
Systeembeheer geeft aan: wel verbonden wireless, Atheroschip werkt correct!
Is de mededeling van systeembeheer betrouwbaar?
Echter geen signaal, kan niet internetten? Kan het zijn dat de Atheroschip defect is?
De Atheroschip is 802.11b, kan ik op de AcerOne gewoon een usbstick installeren 802.11g? Is goedkoopste oplossing.
Acerhelpdesk geeft aan, stuur maar op, waarschijnlijk Atheroschip dfect. Ik heb geen garantie meer, dus het zullen hoge reparatiekosten zijn, dat is het apparaat niet waard. Wie heeft suggesties? Bedankt voor jullie tijd.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:26:
Mijn vriendin heeft nu ook een probleem met de ingebouwde Wirelesschip Atheros.
Systeembeheer geeft aan: wel verbonden wireless, Atheroschip werkt correct!
Is de mededeling van systeembeheer betrouwbaar?
Echter geen signaal, kan niet internetten? Kan het zijn dat de Atheroschip defect is?
De Atheroschip is 802.11b, kan ik op de AcerOne gewoon een usbstick installeren 802.11g? Is goedkoopste oplossing.
Acerhelpdesk geeft aan, stuur maar op, waarschijnlijk Atheroschip dfect. Ik heb geen garantie meer, dus het zullen hoge reparatiekosten zijn, dat is het apparaat niet waard. Wie heeft suggesties? Bedankt voor jullie tijd.
:)
Wat bedoel je met wel verbonden wireless, maar geen signaal. Andersom kan ik me voorstellen maar zonder signaal kun je niet verbonden zijn. Zie je wireless netwerken? Wat zegt de status van je Wireless verbinding? En wat staat daar bij ondersteuning?

Zover ik weet zijn er geen AAO's met 802.11b wifi. Zelfs de eerste had G. Dus waarschijnlijk heb je een verkeerde driver.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij eigenschappen staat:Preamble: 802.11b. het typenr. van de Atherochip is: AR5007EG? Welke versie
ik heb b of g, zou het niet weten.
Op de werkbalk staat een rood kruisje bij het icoontje, draadloos netwerk. Als ik hier op klik,
zie ik een aantal draadloze netwerken in mijn buurt, waaronder mijn draadloos netwerk, staat op automatisch.
Als ik hierop met de muis ga staan en klik:signaal: geduld aub, maak verbinding met netwerk, na een tijd stopt het zoeksignaal en zie ik weer het scherm voor me met de aanwezige draadloze netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:12:
Bij eigenschappen staat:Preamble: 802.11b. het typenr. van de Atherochip is: AR5007EG? Welke versie
ik heb b of g, zou het niet weten.
Op de werkbalk staat een rood kruisje bij het icoontje, draadloos netwerk. Als ik hier op klik,
zie ik een aantal draadloze netwerken in mijn buurt, waaronder mijn draadloos netwerk, staat op automatisch.
Als ik hierop met de muis ga staan en klik:signaal: geduld aub, maak verbinding met netwerk, na een tijd stopt het zoeksignaal en zie ik weer het scherm voor me met de aanwezige draadloze netwerken.
Eerste google resultaat bij AR5007EG:

http://www.atheros.com/pt/AR5007EG.htm
Introducing the Atheros AR5007EG, our second generation single-chip IEEE 802.11b/g WLAN solution with support for PCI Express.
Zowel b als g dus ;) Maar zo te zien maak je geen verbinding met je draadloos signaal. Je kunt een keer je instellingen weghalen van het netwerk, en het wachtwoord weer een keer invullen. Dit wil bij mij ooit helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd, kabel in AcerOne gestopt, geen internetverbinding? Dus niet wireless en met kabel:internet werkt niet. Mijn Asusnetbook 1000h, werkt wel? Dus aan de router ligt het niet. Misschien XP opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:33:
Geprobeerd, kabel in AcerOne gestopt, geen internetverbinding? Dus niet wireless en met kabel:internet werkt niet. Mijn Asusnetbook 1000h, werkt wel? Dus aan de router ligt het niet. Misschien XP opnieuw installeren?
Lijkt me een software probleem, misschien een firewall ofzo. Krijg je wel een ipadres? Die vraag heb je nog niet beantwoord. XP opnieuw installeren zal het denk ik inderdaad oplossen, maar als je een firewall hebt kun je die er eerst eens afgooien.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 24-02-2010 11:47 ]

/▌

Verwijderd

Ipadres is wel toegekend. Firewall uitgeschakeld:geen effect. Ik heb een XPprof. normale PCversie erop zitten.
Misschien door updates e.d. te zwaar voor de AcerOne. Ik denk te proberen XPlite erop te zetten,neemt minder ruimte in beslag op de ssdschijf en de AcerOne is sneller? ;)
N.b.: ik lees op diverse fora dat er meer problemen zijn met de Atheroschipwireless. :(

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:17:
Ipadres is wel toegekend. Firewall uitgeschakeld:geen effect. Ik heb een XPprof. normale PCversie erop zitten.
Misschien door updates e.d. te zwaar voor de AcerOne. Ik denk te proberen XPlite erop te zetten,neemt minder ruimte in beslag op de ssdschijf en de AcerOne is sneller? ;)
N.b.: ik lees op diverse fora dat er meer problemen zijn met de Atheroschipwireless. :(
Je kunt ook je gateway pingen? (oftewel je router)
(sorry als het lijkt of ik je te simpel inschat, maar het zou ook een apipa of statisch adres kunnen zijn)

Wat betreft XP. Als je toch aan XPlite gaat denken is TInyXP voor de Acer One van ene Ron wellicht een idee. (vast nog wel ergens te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inderdaad niet zo technisch onderlegd, helaas. :( Ik heb nog 2 andere netbooks van Asus (1000h en 901) die werken perfect wireless. Ik denk dat het beste is om XPlite erop te zetten. Modificaties aan de router hebben misschien tot gevolg dat de andere 2 aanwezige netbooks van Asus, niet meer werken. :'(
Ik vernam van de helpdesk van Acer, dat het misschien helpt om een biosupdate te doen.
Maar ja, ik probeer eerst XPlite. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 21:38
Een BIOS update gaat er hell no voor zorgen dat jouw WiFi kaartje opeens weer werkt zoals voorheen. Ik zou lekker de kaart via systeembeheer verwijderen en nieuwe drivers installeren. Als je het daarna nog niet aan de praat krijgt zou ik met je beperkte kennis inderdaad maar een fresh install overwegen. Overigens, XP Pro draait prima. Zelfs Windows 7 wil wel.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:33:
Als het via netwerkkabel niet lukt ligt het niet (alleen) aan je wifikaart of de drivers ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Biosupdate kan ik me ook niks bij voorstellen. Gewoon Windwos opnieuw installeren, die Tiny XP van meneer Ron kun je vast nog wel ergens vinden. Werkt hier perfect, daarna flashfire nog even installeren en fancontroll er afgooien en hij is heerlijk snel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:01:
Ik ben inderdaad niet zo technisch onderlegd, helaas. :( Ik heb nog 2 andere netbooks van Asus (1000h en 901) die werken perfect wireless. Ik denk dat het beste is om XPlite erop te zetten. Modificaties aan de router hebben misschien tot gevolg dat de andere 2 aanwezige netbooks van Asus, niet meer werken. :'(
Ik vernam van de helpdesk van Acer, dat het misschien helpt om een biosupdate te doen.
Wat geeft ipconfig (in een command box) weer als ip-adres? En wat staat er daar bij standaardgateway?
Ping eens naar het adres dat daar als gateway staat? (ping <adres>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Ja heb de Bios een update gegeven, werkt tot nu toe goed!!
Bedankt!!
wcduck schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:43:
Ik had exact hetzelfde probleem. Om gek van de worden. De oplossing: een BIOS update. Sindsdien nergens meer last van gehad. Ik had destijds dit probleem aangekaart bij Acer. Zij gaven mij toen deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Voor 125 euro een showmodel A150 white op de kop getikt bij BCC. Was excl. doos/handleidingen etc. en excl. batterij. Wel incl. 3rd party adapter :P En 2 jaar garantie bij elke BCC in NL.

Voor 25 euro een nieuwe 6-cell batterij besteld op ebay (9 en 12-cell waren wel erg lomp groot, 6-cell kon nog door de beugel. 3-cell is standaard, maar vond ik iets te korte accuduur). Voor 90 euro een nieuwe 30GB OCZ Solid 2 SSD gekocht (om de 120GB 5400rpm te vervangen). Voor 11 euro 1GB 2ehands sodimm geheugen gekocht (zat 512MB sodimm + 512MB gesoldeerd in, wou ik vervangen voor 1GB sodimm + 512MB gesoldeerd).

Geheugen en harde schijf net ingebouwd. Wel een klotewerkje, machine moet er echt helemaal voor uit elkaar gehaald worden. Maar is gelukt voor zover ik nu kan beoordelen :) Machine is bezig windows 7 te installeren van een usb-stick. kijken hoe het straks draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die 2 jaar garantie heb je niet meer na het bijplaatsen van geheugen en plaatsen van de SSD ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Marzman schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:18:
Die 2 jaar garantie heb je niet meer na het bijplaatsen van geheugen en plaatsen van de SSD ;)
Tuurlijk wel. Behalve als ze kunnen aantonen dat eventuele schade door het vervangen van geheugen/harde schijf veroorzaakt is. En als ik hem in zou moeten leveren voor garantie, zet ik oude geheugen/harde schijf natuurlijk eerst netjes terug. Ben ook geen warranty-void-stickers o.i.d. tegengekomen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:01:
Ben ik weer na een tijdje. Een kennis van mij heeft een XPliteversie van ca. 800mb geinstalleerd.
Alles werkt weer zowel met kabel als wireless. De Acer is nu een stuk sneller ook.
Helaas zit er geen patiencespelletje en andere spelletjes op (ontspanning). Maar ja dat heb je bij een XPlite.
Ik heb geprobeerd op internet te zoeken naar Patience, helaas niet te vinden, alleen in combinatie met
een volledige versie XPhome c.q. prof.. Want ik heb nog genoeg ruimte op een ingeplugd 16 gb sdkaartje.
Weet iemand hier een oplossing voor? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Ben ik weer na een tijdje. Een kennis van mij heeft een XPliteversie van ca. 800mb geinstalleerd.
Alles werkt weer zowel met kabel als wireless. De Acer is nu een stuk sneller ook.
Helaas zit er geen patiencespelletje en andere spelletjes op (ontspanning). Maar ja dat heb je bij een XPlite.
Ik heb geprobeerd op internet te zoeken naar Patience, helaas niet te vinden, alleen in combinatie met
een volledige versie XPhome c.q. prof.. Want ik heb nog genoeg ruimte op een ingeplugd 16 gb sdkaartje.
Als je paint mist, Paint.net is wel een aanrader (ook net iets uitgebreider). Misschien is er ook een Patience.net ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
2mnd geleden heb ik de AAO D250 gekocht, omdat de 110 een nogal trage SSD heeft.
Inmiddels draai ik naar volle tevredenheid Win7, maarja bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dus toch maar weer met linux aan de gang.
Het vervelende is dat tot nu toe elke distro (short of Ubuntu) wel een of ander probleem heeft op mijn D250.
Nu staat er Debian Squeeze op, werkt allemaal prima, alleen de WLAN kaart niet :(

Iemand die dit zelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ok.. om mezelf even te beandwoorden..
het bleek dat er een broadcom chip in zat!
na het installeren van de broadcom-fw package, werkt alles fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Vraagje, heeft iemand ervaring met Windows7starter op de Acer? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik, maar ik heb de hd vervangen voor een 30GB SSD en heb het geheugen geupgrade naar 1,5GB. Loopt opzich best redelijk. Maar de processor blijft een bottleneck :)

Edit: gaat om A150bw

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 12-03-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP zal wel sneller zijn dan Windows7starter (=gebaseerd op Vista, zwaardere OS)? Hoewel Windows7
een speciale netbookversie heeft, is deze toch nog trager op de Acer dan XP? Ik heb in mijn Acer ook door iemand het geheugen laten upgraden naar 1,5 gb. Ik dacht dat de Atomproc. in de Acer snel genoeg is, blijkt in de praktijk tegen te vallen i.c.m. met de trage ssdschijf ;). Het vervangen van de ssd-schijf door een snellere, is ook niet zo'n verbetering.
Uit kostenoogpunt beter een netbook aan te schaffen met een normale hd, deze is zeker sneller dan de ssdschijf in de Acer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien handig als je even je modelnr erbij zet als je hem geupgrade hebt. Op mijn 751h loopt Windows 7 ultimate in ieder geval een stuk beter dan de XP versie die erop zat, en dat is met de traagste atom (Z520) en de originele HD. Geheugen wel naar 2Gb gebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 12-03-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de AcerOne,110AB.met Atom 1.6.proc.(N270), 8gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:13:
XP zal wel sneller zijn dan Windows7starter (=gebaseerd op Vista, zwaardere OS)? Hoewel Windows7
een speciale netbookversie heeft, is deze toch nog trager op de Acer dan XP? Ik heb in mijn Acer ook door iemand het geheugen laten upgraden naar 1,5 gb. Ik dacht dat de Atomproc. in de Acer snel genoeg is, blijkt in de praktijk tegen te vallen i.c.m. met de trage ssdschijf ;). Het vervangen van de ssd-schijf door een snellere, is ook niet zo'n verbetering.
Uit kostenoogpunt beter een netbook aan te schaffen met een normale hd, deze is zeker sneller dan de ssdschijf in de Acer. ;)
Bij mij loopt Windows 7 sneller dan Windows XP. Heb een Aspire One A110-AGb met 1,5 GB mem en de originele SSD van 16GB. (Wel Flashfire geinstalleerd uiteraard)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Goede tip.Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:55:
Ik, maar ik heb de hd vervangen voor een 30GB SSD en heb het geheugen geupgrade naar 1,5GB. Loopt opzich best redelijk. Maar de processor blijft een bottleneck :)

Edit: gaat om A150bw
Is de 30gb ssd(nieuwe generatie) sneller dan de normale hd, die in je netbook zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik ga die van mij verkopen, samen met mijn andere laptop en dan koop ik een nieuwe Acer 11,6'' voor terug ( 1810TZ ) Hij staat in de V&A, linken mag volgens mij niet maar mocht er iemand intresse hebben het is een Acer Aspire One D150 ( 8,9'' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels flashfire geinstalleerd. Xplite werkt nu wat sneller, maar nog niet optimaal.. Ik vermoed toch dat de ssd versleten is, een andere ssd kopen is niet rendabel. Goedkopere optie: 16 gb mcsdkaartje inpluggen en hierop Xplite installeren.Heeft iemand hier ervaring mee, opstart XP vanaf een sdkaartje, of kan dit niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Vanaf welke W7 versie merk je dat de AOA150 minder soepel gaat werken? Starter liep bij mij lekker, zal home ook nog goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Polen schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:01:
Vanaf welke W7 versie merk je dat de AOA150 minder soepel gaat werken? Starter liep bij mij lekker, zal home ook nog goed werken?
Ik draai Ultimate zonder problemen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Tomba schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:06:
[...]

Ik draai Ultimate zonder problemen :)
Hm, bij mij kreeg 'ie daar op den duur toch wat moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Heb inmiddels flashfire geinstalleerd. Xplite werkt nu wat sneller, maar nog niet optimaal.. Ik vermoed toch dat de ssd versleten is, een andere ssd kopen is niet rendabel. Goedkopere optie: 16 gb mcsdkaartje inpluggen en hierop Xplite installeren.Heeft iemand hier ervaring mee, opstart XP vanaf een sdkaartje, of kan dit niet :O
Hoe oud is je XP Lite install en is dat de Tiny XP van ene Ron?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 1 jaar oud. Is van een kennis, die ict-expert is.Dus niet Ron's Xplite.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:40:
Ongeveer 1 jaar oud. Is van een kennis, die ict-expert is.Dus niet Ron's Xplite.
Die van Ron is wel (bijna) optimaal getuned. Je kunt natuurlijk alle settings los bij elkaar zoeken, maar beginnen met zijn versie is wel handig. (al is het om maar even te kijken of ie sneller is dan je huidige installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xplite werkt, ik ben niet zo handig met installeren, dus experimenteren doe ik maar niet. :)
Ik kreeg van iemand een tip: internetbrowser Explorer8 te wijzigen in :Google Crome. Deze is aanzienlijk sneller bij het surfen i.c.m. flash fire op de Acer A110AB, een hele verbetering qua snelheid. O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:28:
De Xplite werkt, ik ben niet zo handig met installeren, dus experimenteren doe ik maar niet. :)
Ik kreeg van iemand een tip: internetbrowser Explorer8 te wijzigen in :Google Crome. Deze is aanzienlijk sneller bij het surfen i.c.m. flash fire op de Acer A110AB, een hele verbetering qua snelheid. O-)
Yup. In Ron's image zit Firefox. Die werkt ook aardig.

Met ghost (zit ook bij het pakketje van Ron inbegrepen trouwens) kun je eerst een image (naar je usb stick toe) maken van je huidige installatie en vervolgens het image van Ron erop gooien. Als die niet bevalt gooi je je eerste image weer terug. Erg simpel en je hoeft dus niets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:28:
Die van Ron is inderdaad optimaal getuned en razendsnel met flashfire. Ik heb zelf een nieuwe image er van gemaakt zonder Outlook, Outlook connector, AAO Fancontroller en met Flashfire en wat specifieke software om mijn Popcornhour mee aan te sturen omdat dit altijd de eerste dingen waren die ik deed na een verse install :)

Een reden dat ik het vroeg hoe oud de install is, is omdat SSD's langzamer kunnen worden als je ze langer in gebruik hebt. Hij hoeft dus niet versleten te zijn, het kan zijn dat hij weer net zo snel wordt als je een verse image terug zet. En als je dan toch een image terug zet (je had het zelf over op een SD) waarom dan niet die van Ron die trouwens ook al wel een jaar oud is :)

Ik zet ongeveer twee keer per jaar een vers image terug (ook uit noodzaak omdat Flashfire niet perfect is en op een gegeven moment registerinstellingen begint te slopen). Een backup maken kost toch weinig tijd met de weinige ruimte en documenten en mail sla ik nooit lokaal op.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 14-03-2010 11:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik ga volgende week een Acer Aspire 1810TZ kopen, een welbekende laptop hier heb ik gelezen. Kan iemand wat minpunten opnoemen die van belang zijn.

Dat hij Bluetooth mist en Glossy is vind ik niet erg, want Bluetooth zet ik er voor $2 in via DealExtreme.com en poets wel wat vaker.

Misschien wat andere minpunten ?

Oeps...verkeerde topic

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 14-03-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Valt niet onder de Aspire One serie, zoek eens naar het Acer Timeline draadje, daar hoort dat model thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het toch aan de ssd-schijf ligt, het ene moment werkt de AcerOne snel, met terugvallen naar langzaam? Waarschijnlijk toch slijtage.Maar ja, ik heb nog garantie tot 13-7-2010.
Volgens de garantievoorwaarden van Acer, zijn accu's uitgesloten van garantie, over ssd's staat niets. aangegeven. Maar ja de ssd werkt, al is het wisselend in snelheid, deze zal waarschijnlijk pas vervangen worden door Acer, bij een daadwerkelijk (aantoonbaar doorlopend) defect. De uitgevoerde modificaties:upgrade van 512mb intern naar 1,5 gb en wijziging van Os Linux naar XPlite, zullen ook wel een reden zijn, niet onder garantie te repareren.
Dit staat echter niet specifiek aangegeven: als uitzonderingsregel garantie bij Acer garantievoorwaarden.
Asus geeft dit wel duidelijk aan in de garantievoorwaarden!
Ik heb in ieder geval een mail gestuurd naar Acer, en heb aangegeven de uitgevoerde modificaties en
het ssdprobleem? Wacht reactie van Acer af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:06:
Ik denk dat het toch aan de ssd-schijf ligt, het ene moment werkt de AcerOne snel, met terugvallen naar langzaam? Waarschijnlijk toch slijtage.Maar ja, ik heb nog garantie tot 13-7-2010.
Dit is bij mij altijd al zo geweest. Die SSD werkt bij sequential writes inderdaad erg snel (> 20MB/s) wat je goed merkt als je een image maakt onder Ubuntu, maar als je op verschillende plekken tegelijk gaat lezen en schrijven dan zakt de performance in en 'hangt' regelmatig een seconde of soms wel 2. Alles hangt dan even, je kan alleen de muis nog bewegen maar het reageert niet op clicks e.d.

Ik heb het vermoeden dat dit een vergelijkbaar probleem was met de OCZ Core SSD's voor gewone PC's en notebooks, de verschijnselen zijn in elk geval hetzelfde.

Ik heb er inmiddels een 1.8" iPod HD in zitten en het loopt nu wel soepel dus wat mij betreft lag het aan de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:06:
Volgens de garantievoorwaarden van Acer, zijn accu's uitgesloten van garantie, over ssd's staat niets. aangegeven. Maar ja de ssd werkt, al is het wisselend in snelheid, deze zal waarschijnlijk pas vervangen worden door Acer, bij een daadwerkelijk (aantoonbaar doorlopend) defect. De uitgevoerde modificaties:upgrade van 512mb intern naar 1,5 gb en wijziging van Os Linux naar XPlite, zullen ook wel een reden zijn, niet onder garantie te repareren.
Dit staat echter niet specifiek aangegeven: als uitzonderingsregel garantie bij Acer garantievoorwaarden.
Asus geeft dit wel duidelijk aan in de garantievoorwaarden!
Ik heb in ieder geval een mail gestuurd naar Acer, en heb aangegeven de uitgevoerde modificaties en
het ssdprobleem? Wacht reactie van Acer af. _/-\o_
Misschien moet je dit eens lezen dan weet je wat ik bedoel: http://computerworld.nl/a...trager-bij-gebruik/3.html

Wat je omschrijft is namelijk precies dat :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. Thanks :)
Het is een artikel uit 2009 (13-05), heeft het alleen betrekking op de oude generatie ssd's?
Hebben de nieuwe generatie ssd's ook last van het probleem: vermindering van snelheid na gebruik?
Zou de ervaring van ander forumgebruikers wel eens willen weten _/-\o_
Indien het probleem bij ssd's blijf bestaan, is alleen als oplossing een netbook met een "normale" hd aan te schaffen. Leuk: ik heb 2 netbooks Asus + Acer met ssd's :(

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als ze trim ondersteunen en je os dat ook doet, hebben ze er geen last van. Alhoewel ze nog steeds langzamer kunnen worden als ze bomvol zitten dan wanneer er nog wat ruimte over is. Sommige hebben ook handmatige trim-tools, dan hoef je os het niet te ondersteunen.

Anyway, een vertraagde ssd zou nog steeds wel redelijk soepel moeten lopen (vergeleken met normale hd's), tenzij hij echt een brakke (oude/goedkope) controller heeft. Vooral het lezen van gegevens wordt weinig beinvloed door het gebruik, het gaat vooral om schrijven dat vertraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. ik heb er nu browser Google Chrome opzitten, is nu weer wat sneller.
Als "leek" zegt trim mij niets :| ? Ik heb XPlite erop zitten met de standaard 8gb ssd in de Acer One?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk niet dat de Acer dat heeft. De 8 GB SSD modellen zijn ook niet meer zo nieuw en gezien de prijs van de netbook en de prijs van SSD's zal het er eentje zijn uit het budget gedeelte van de markt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude ssd's,low budget zullen het dan wel niet hebben (trimoptie). De nieuwe ssd-versie, vierkant formaat, hebben het waarschijnlijk wel. Ik heb een Asus 901, n270, ssd16 gb, go-uitvoering, daar zit een vierkante ssd(16 gb)versie in.
Deze is redelijk snel in vergelijking met de 8gb die in de Acer zit.
Desondanks denk ik dat het beter is in het vervolg een netbook met een "normale" hd aan te schaffen met draaiende onderdelen. Dan accepteer ik maar dat deze niet zo "stootbestendig" is als een ssd. :)
De levensduur zal wel wat langer zijn van een normale hd dan een ssd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik overweeg om een AcerOne 531H3G, N280, XP, normale 150 gb hd aan te schaffen. Wie heeft er ervaring mee? Is het geheugen gemakkelijk uit te breiden, of moet net als bij de AcerOne110AB het hele apparaat opengeschroefd worden, of kan het aan de onderkant via het klepje, net als bij de Asus?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
In de 532H zit er in ieder geval gewoon een klepje voor het geheugen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste