Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Alleen vandaag:
http://www.bobshop.nl/nl/...Packard Bell DOT SE-750NL.
Afbeeldingslocatie: http://www.bobshop.nl/catalog/product_image.php?size=original&id=40908

Voor €179,- inclusief verzenden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:00
Ik heb een tijdje geleden op een HP-event een HP 5103 Mini notebook gewonnen.
Nu zit dat ding helemaal afgeladen vol met HP-software die ik er eigenlijk gewoon af wil hebben.

Hoe zorg ik nu dat ik Windows 7 mbv een USB-stick opnieuw kan installeren en zelf die laptop kan inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:08

MsG

Forumzwerver

Vaak werkt dat niet lekker, omdat je er enkel een recovery-dvd bij hebt, waarbij de troep ingebakken zit. En als je de werkende code uit de huidige installatie haalt, en invoert met een andere dvd of cd werkt dat vaak ook niet. Kan je niet gewoon de troep deïnstalleren? Meestal is het ook weer niet megaveel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe bedoel je werkt niet lekker?

Ik doe het juist altijd bij elke laptop omdat het juist erg lekker en snel werkt, dat zijn er sowieso tientallen geweest. Gewoon direct alles van de HD gooien en ook de nutteloze recovery partitie die ook alleen maar uimte kost.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:00
-The_Mask- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 02:09:
Hoe bedoel je werkt niet lekker?

Ik doe het juist altijd bij elke laptop omdat het juist erg lekker en snel werkt, dat zijn er sowieso tientallen geweest. Gewoon direct alles van de HD gooien en ook de nutteloze recovery partitie die ook alleen maar uimte kost.
The Mask, zou je eens willen uitleggen hoe je dan te werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 06:08

MsG

Forumzwerver

Omdat mijn code van de windows-installatie nooit geldig was als ik een losse windows-cd gebruikte. Vaak is de sponsorware verwijderen sneller.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ExTaxi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:33:
[...]

The Mask, zou je eens willen uitleggen hoe je dan te werk gaat?
1 Formatteer de usb stick naar ntfs.
2 Start CMD in admin modus.
3 Ga naar de windows 7 dvd.
4 Ga naar de map boot.
5 Typ: bootsect /nt 60 [letter van usb drive:]
6 Kopieer gehele Windows 7 cd naar USB
7 Start de laptop vanaf usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416562

Ik begin in September met een nieuwe opleiding, en heb daarvoor een nieuwe laptop nodig die ik eventueel mee kan nemen zonder te veel gedoe. De vereisten zijn dat ik er Photoshop en Illustrator op kan draaien, en dat ie niet al te groot/zwaar is. Ergens tussen de 300-500 euro zou ideaal zijn.

Iemand suggesties? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 416562 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:53:
Ik begin in September met een nieuwe opleiding, en heb daarvoor een nieuwe laptop nodig die ik eventueel mee kan nemen zonder te veel gedoe. De vereisten zijn dat ik er Photoshop en Illustrator op kan draaien, en dat ie niet al te groot/zwaar is. Ergens tussen de 300-500 euro zou ideaal zijn.

Iemand suggesties? alvast bedankt.
Heb je zelf al in de Pricewatch gekeken? Zo ja wat heb je gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
Hey mensen

ik begin in september aan mijn tweede jaar aan de universiteit, en ik dacht er aan om een netbook te kopen voor het maken van aantekeningen, spreadsheets, presentaties (MS Office) en misschien wat multi-media.
Nu is mijn budget zo rond de 600 euro en wil ik minstens 2 GB ram en een scherm van tussen de 11 en 12 inch. Kleiner vind ik te klein om lekker te werken en groter te groot om makkelijk in mijn tas te passen.
Zelf zat ik te denken aan de Asus EEE PC 1215b. Maar zijn er andere netbooks die beter presteren in de zelfde prijs klasse? En wat is een goede leverancier hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door The Guy op 26-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 16:39
Als een gekeken naar een thinkpad x121e? :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
Als ik zo kijk naar de specs is die Lenovo inderdaad erg mooi.
Het enige wat ik dan jammer vind is dat er geen USB 3.0 op zit en het design is een beetje flauw
Daar staat dan wel weer tegenover dat 4GB ram toch wat beter werkt met Win 7 Home premium dan de 2GB waar de Asus mee wordt geleverd.
Dat, en ik merk dat de Asus 1215B op het moment moeilijk te vinden is.

[ Voor 10% gewijzigd door The Guy op 27-07-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358820

Wacht gewoon op de Asus 1215B :) die is trouwens ook up te grade naar 4GB ram.. voor wat? 10 euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417263

Hallo,

Ik zit al een tijdje een en ander te lezen, maar ik heb maar besloten me te registreren en advies te vragen.

Ik ga over 2 maanden een jaartje op reis en wil daarbij eigenlijk een netbookje meenemen. Ik heb er alleen totaal geen verstand van. Ik had hiervoor tussen de 180 en 300 euro begroot, maar wil natuurlijk zo laag mogelijk blijven

Eigenlijk wil ik hem alleen gebruiken voor het opslaan van media (films/series, muziek en fotobestanden) en om te internetten. Verder hoef ik er niet veel mee te doen.

Hebben jullie wellicht advies wat een redelijk goedkope netbook is?

Bedankt

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:16
Ik zelf zit ook te kijken naar een netbook om dezelfde reden (over 2 maanden een jaar op reis). Maar ik ben er nog niet uit. Er zit overigens ook niet veel verschil tussen de netbooks. Een paar dingen die voor mij wel vereist zijn ivm 't reizen:
-niet te duur, dus tot €200 (ga 3e wereld reizen en best kan dat hij gejat wordt)
-scherm niet groter dan 10.1" (liever kleiner, maar dat is echt de vorige generatie met korte accuduur)
-250GB schijf (foto's! en muziek mee)
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu
-mat scherm (vaak slechte lichtomstandigheden en anders snel last van spiegelen)
-accuduur 6-8 uur (daarom ook 6 cells accu)
-zwart (saaie kleur, valt minder snel op)

Verder:
-let ook op de grootte en 't gewicht van je adapter, die moet je immers ook meenemen
-beetje robuust is ook fijn natuurlijk
-let op de vorm (plat vs shell) en hoeveel de accu uitsteekt
-dual of single core maakt voor mij niet zo uit.
-vaak zit er 1GB geheugen in, vervang deze door 2GB
-doorgaans staat er windows 7 starter op. Prima, maar wis alle meegeleverde zooi die er ook op staat of doe een nieuwe installatie

[ Voor 9% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 18-08-2011 16:08 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:07:
Ik zelf zit ook te kijken naar een netbook om dezelfde reden (over 2 maanden een jaar op reis). Maar ik ben er nog niet uit. Er zit overigens ook niet veel verschil tussen de netbooks. Een paar dingen die voor mij wel vereist zijn ivm 't reizen:
-niet te duur, dus tot €200 (ga 3e wereld reizen en best kan dat hij gejat wordt)
-scherm niet groter dan 10.1" (liever kleiner, maar dat is echt de vorige generatie met korte accuduur)
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu
-mat scherm (vaak slechte lichtomstandigheden en anders snel last van spiegelen)

Verder:
-let ook op de grootte en 't gewicht van je adapter, die moet je immers ook meenemen
-doorgaans staat er windows 7 starter op. Prima, maar wis alle meegeleverde zooi die er ook op staat of doe een nieuwe installatie
En had je al iets gevonden?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:07:
-gewicht <1.5kg
-6 cells accu

Verder:
Een ASUS Eee PC 1015BX (€244) misschien? Lijkt me best een leuke netbook voor het geld! Door de AMD C-50 APU kun je er veel meer mee dan met een Atom-gebaseerd systeem. Een mat scherm zal hoe dan ook moeilijk worden in dit segment.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AntonH schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Een ASUS Eee PC 1015BX (€244) misschien? Lijkt me best een leuke netbook voor het geld! Door de AMD C-50 APU kun je er veel meer mee dan met een Atom-gebaseerd systeem. Een mat scherm zal hoe dan ook moeilijk worden in dit segment.
Volgens mij heeft 1 van de goedkoopste in de pricewatch juist een mat scherm....

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Modbreak:Je cache legen zou geen gek plan zijn ;)

[ Voor 83% gewijzigd door DaMarcus op 19-08-2011 07:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
Ben ik weer.
Mijn colleges beginnen spoedig weer dus het begon een beetje te kriebelen om toch echt nu een netbook te kopen. En aangezien ik de Asus 1215B nog steeds nergens heb gevonden, dacht ik aan de HP dm1-3125 of 3200.
Stond op het punt em vandaag te halen, maar toen zag ik dat alleen win 7 32bit op geïnstalleerd zit. Dan is die 4 GB aan RAM die er in zit vrij zinloos, of niet? Desnoods kan ik er een verse win 7 64bit installatie op gooien, maar ik pirate liever geen OS en ben niet bereid om een nieuwe win 7 licentie te kopen.
Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ben van plan een minilaptop te kopen en wil graag weten of dit iets is. Het is natuurlijk niet veel en de prijs is ook laag (250) maar iemand tips?

HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tweekeraar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:51:
Ben van plan een minilaptop te kopen en wil graag weten of dit iets is. Het is natuurlijk niet veel en de prijs is ook laag (250) maar iemand tips?

HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
pricewatch: HP Mini 210-2001sd (XD379EA)
Bijna dezelfde specs (iets nieuwere cpu) maar wel 50 euro goedkoper..
pricewatch: Packard Bell dot SE-750NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Gutteguttegut schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:40:
[...]
Bijna dezelfde specs (iets nieuwere cpu) maar wel 50 euro goedkoper..
pricewatch: Packard Bell dot SE-750NL
Thanks, maar als ik de reviews en reacties lees, lijkt dit apparaat heel traag? Of is het wel te doen voor basic browsen en office-gebruik? Denk hierbij aan Word, Powerpoint en Excel. Geen Access of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:10
The Guy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:22:
Ben ik weer.
Mijn colleges beginnen spoedig weer dus het begon een beetje te kriebelen om toch echt nu een netbook te kopen. En aangezien ik de Asus 1215B nog steeds nergens heb gevonden, dacht ik aan de HP dm1-3125 of 3200.
Stond op het punt em vandaag te halen, maar toen zag ik dat alleen win 7 32bit op geïnstalleerd zit. Dan is die 4 GB aan RAM die er in zit vrij zinloos, of niet? Desnoods kan ik er een verse win 7 64bit installatie op gooien, maar ik pirate liever geen OS en ben niet bereid om een nieuwe win 7 licentie te kopen.
Adviezen?
de asus 1215b is sinds vorige week verkrijgbaar bij de mediamarkt. 379 euro. net in utrecht nog een aantal op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guy
Super bedankt Sailor89.
Net van de telefoon met Mediamarkt Utrecht en een gereserveerd.
En nog net op tijd, terwijl ik in de wacht stond werd er nog 1 van de 4 die ze hadden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:16
Gutteguttegut schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:14:
[...]
Volgens mij heeft 1 van de goedkoopste in de pricewatch juist een mat scherm....
Ze zijn er wel hoor met mat scherm. Maar de 1015BX-BLK040S vind ik er best uitzien en met 1.2kg ook goed licht. Review: http://nl.hardware.info/r...s-1015bx-review-conclusie
Ik denk dat ik nog even kijk of de prijs wat gaat zakken komende maand en dan best kans dat ik voor deze ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik wil graag een netbook kopen. Mijn oog is gevallen op het nieuwe platform van AMD.

Nu zit ik erg te twijvelen tussen de c-60 of om toch mijn portemonnee echt open te trekken en voor een e-450 te gaan.

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, word etc etc. En met name als ik niet thuis ben.
Ik heb thuis een goeie desktop staan die het zwaardere werk zit en waar ik voornamelijk ook aan zal werken.

Het enige wat mij leuk lijkt is om de nieuwe football manager te draaien. Maar misschien is dit sowieso teveel verwacht van zo'n apparaatje. De oude draait overigens wel op netbooks, met een aangepast skin.

Soms eens een filmpje draaien of serie is ook leuk (je meot wat doen in de trein), maar dat zal met deze apparaten niet zo'n groot probleem zijn.

Denken jullie dat FM gaat lukken op de e-450? Of kan ik dat idee in de prullenbak gooien en beter voor de goedkopere C-60 gaan?

Of kan ik sowieso beter voor de e-450 gaan omdat deze wat toekomst bestendiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hier wordt meer gesproken over de Acer One met C-60: [NBBG Aanschaf] netbook april 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:33
Crap hee, heb ik weer.

Ik haalde zojuist m'n netbook (HP DM1-3200sd) uit m'n sleeve, de fan was gigantisch hard aan het draaien (dus ik hoorde 'm) en hij is gloeiend heet.... Ik kreeg een melding te zien dat de hp support bios ontbreekt. Kan niet anders dan dat dit te maken heeft met het feit dat ik de hdd vervangen heb door een crucial M4 ssd, waarbij ik dus ook weer een clean install heb gedaan van Win7 x64.

Blijft vreemd; toen ik hem na afloop van college afsloot, wat altijd ubersnel gaat door die ssd, was ie ook echt afgesloten. Volgens mij is m'n netbook nu beschadigd. Durf hem nu nog niet op te starten, laat hem ff helemaal afkoelen. De combo DM1 + crucial M4 heeft het eigenlijk de afgelopen maand perfect gedaan... Heeft iemand dit ook meegemaakt, en zo ja, wat was je oplossing? <hoop dat dit het juiste topic is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Hmm, oude harde schijf erin en proberen te booten? Mocht tie niet opstarten HP even bellen, ze hebben prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:33
Net hem opgestart, alles werkt weer perfect. Kreeg een melding dat windows was afgesloten ivm oververhitting, wat niet zo gek is in een gesloten sleeve. Blijkbaar was ie dus toch niet goed afgesloten, heel stom en raar tegelijk. Zou toch echt zweren dat ik 'm goed had afgesloten. Hoop dat er verder niets kaduuk is gegaan. Accu-level staat nog steeds op 0% wear iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Heeft iemand ervaring met de Asus EEE 1015BX-BLK040S?

Ik ben van plan om hem aan te schaffen maar moet wel zeker weten dat er 4GB aan geheugen in kan. Ik wil er namelijk Windows 7 Home premium op gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Annihilism schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:44:
Heeft iemand ervaring met de Asus EEE 1015BX-BLK040S?

Ik ben van plan om hem aan te schaffen maar moet wel zeker weten dat er 4GB aan geheugen in kan. Ik wil er namelijk Windows 7 Home premium op gaan zetten.
Wil ook iets dergelijks gaan kopen en upgraden, probleem is dat ik over die 1015BX nog al wat lees over vastgesoldeerde reepjes geheugen.

oa. hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zit even (aanbieding vandaag.. hoe lang is de vraag) een HP 110-3700SD netbook te overwegen.
Hierin zit 1 GB geheugen en volgens de HP site is dat ook de MAX?

kan ik hierin nu wel of niet 2 of 4gb inzetten??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Max is 2GB. Zie ook Crucial. Ik heb mijn Mini 210 ook ge-upgrade naar 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En is er dan een beetje op te tikken? Hij is primair om aantekeningen te maken, meer niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het toetsenbord is 93% van een full-size dus dat valt best mee tenzij je erg dikke vingers hebt. Ik gebruik het ding zelf niet echt om veel op te typen maar verwacht dat dit best behoorlijk zal gaan. Ik zou alleen de voorkeur geven aan een licht toetsenbord met zwarte letters (die van mij is andersom) wat vooral duidelijker is met weinig licht maar helaas heb je daar niet echt een keuze in.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste