Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

allure

Titaan fase 2/3

De dhcp krijgt geen nieuwe lease.

Jammer dat je niet kunt loggen wanneer en voor hoelang de WAN eruit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:17:
Een firmware uit de pre-historie: v1.3.0

Maar het probleem heeft zich pas 2 keer laten zien
Je zou naar firmwareversie 1.3.0.1 kunnen upgraden.

Deze versie is de meest recente zonder DHCP-probleem. Er zijn (natuurlijk) nog wel andere bugs in deze firmware te vinden, waarover in dit topic meer te lezen is. Maar qua verbinding is deze firmware 1.3.0.1 wel stabiel.

Firmware 1.4.0 en 1.4.1 hebben weer andere problemen, waaronder het DHCP-probleem.

We wachten op firmware 1.5.0...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Wanneer komt 1.5 uit? Dit is gewoon een ramp. DHCP ligt er nu weer uit (na 10 dagen).

Sorry hoor maar dit kan toch niet :( Vigor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kelfox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:59:
Wanneer komt 1.5 uit? Dit is gewoon een ramp. DHCP ligt er nu weer uit (na 10 dagen).
Hmm irritant, heb hem zelf pas weer 6 dagen draaien, even zien of het binnen de komende week mis gaat...

Wat betreft VPN: er schijnen diverse problemen te zijn (m.n. met de stabiliteit van de verbinding), maar ik moet zeggen dat het bij mij op 1.5rc2 redelijk werkt met diverse clients in PPTP en L2TP/IPSec. Wel heb ik om hostnames te laten resolven enkele aanpassingen moeten maken, namelijk het toevoegen van:
ms-dns [IP-router of dns-server]
aan /etc/ppp/options.pptpd en /etc/ppp/opetions.l2tp

Wel schijnt bijvoorbeeld de iPhone 4 geen verbinding te kunnen maken met rc2. Het is misschien leuk om hier nog wat meer ervaringen over de VPN-functionaliteit te verzamelen.

Naast de VPN-functies had ik met eerdere firmwares alleen problemen met de ftp-toegang (kreeg geen toegang ivm vreemde home-directoryperikelen) en DHCP (de server stopte er op een gegeven moment mee).

Ik ben natuurlijk nu heel benieuwd hoe de router zich gaat gedragen als ik hem een tijd met rust laat. Helaas kan ik dat niet versnellen.

AFAIK is de software op OpenWRT gebaseerd, weet iemand of er (net als voor de Linksys WRT54G bijvoorbeeld) wwat variatie bestaat op de firmwaremarkt voor deze router? Ik heb zelf niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat DHCP probleem, uit zich dat in het niet kunnen connecten met een wifi client bv? Ik heb nl best wel wat draadloze shizzle (iPad, Android foon, squeezebox) en af en toe iemand op bezoek met iPhone oid die gastgebruik mag maken, maar zo af en toe moet ik dat ding dus resetten omdat ze geen verbinding meer kunnen krijgen. Clients die al verbonden waren, hebben nog steeds hun verbinding, maar nieuwe komen er niet meer bij. Klinkt als DHCP. Of is het instelling die ik moet aanpassen? Ik merk dat mijn broer hier ook last van heeft (die heeft een Linksys WRT54).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat kan is dat de vooraad IP-adressen die de router kan uitdelen op is, je zou kunnen proberen het aantal beschikbare adressen te vergroten of de lease-tijd kleiner te maken.

Aan de andere kant leek de DHCP-server bij mij gewoon te stoppen, nieuwe clients konden wel met de router verbinden maar kregen geen IP. Een foutje in de server dan. (Ik meende ook uit de reacties van Draytek op te kunnen maken dat het een bekend probleem is.)

Handmatig IPs uitdelen of de router resetten is dan denk ik de oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 26-10-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Heb dit DHCP probleem ook. Komt bij mij ook alleen voor bij het draadloze deel. Erg vervelend.

Heb gekeken naar de Load op de router die is nihil. DHCP range is 192.168.1.2 - 254 en heb hier iets van 15 apparaatjes staan. Merendeel is bedraad aangesloten en die hebben ook geen problemen.

Hoop dat volgende versie een stabiele oplossing geeft anders eens speuren naar een andere router. Deze gaat dan terug naar de verkopende webwinkel. Dit heb ik niet van Draytek verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

begintmeta schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:13:
Wat kan is dat de vooraad IP-adressen die de router kan uitdelen op is, je zou kunnen proberen het aantal beschikbare adressen te vergroten of de lease-tijd kleiner te maken.
Hmmm...de pool stond op 50 adressen. Lijkt me ruim voldoende. Het is niet zo dat er hier dagelijks 20 man komen met een WiFi toestand. De leasetijd betekent toch dat je binnen die tijd, ook al heb je een keer gedisconnect, je weer hetzelfde IP adres krijgt? Dus als ik het op 1 uur zet, is de kans klein dat je hetzelfde IP adres krijgt als je weer een keer connect? Lijkt me ook totaal niet spannend voor mijn toepassingen. Ik zet die leasetijd wel een end terug. Hoewel het me ook geen probleem lijkt als ie lang is. Als het bij elkaar 15 apparaten zijn die al dan niet regelmatig bij mij komen wifi-en is het veel. Dus als de pool 50 is en de leasetijd 12 uur, mag dat geen probleem zijn volgens mij. Toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lijkt me ook, ik zou (gezien de kennelijk bekende problemen) sowieso denken dat het aan de DHCP-server ligt die er kennelijk op een gegeven moment mee stopt.

Heb hier trouwens met 1.5rc2 na 7 dagen uptime nog geen DHCP-problemen gehad, en ook verder lijkt het OK te werken.

Ben nog wel benieuwd of voor deze router ook een (OpenWRT-)'modding-scene' ontstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Dar porten zou ik wel ondersteunen. Heb jaren met een linksys met dd-wrt gewerkt. Dat werkt uitstekend, op de gebrekkige VPN implementatie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
begintmeta schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:13:
Lijkt me ook, ik zou (gezien de kennelijk bekende problemen) sowieso denken dat het aan de DHCP-server ligt die er kennelijk op een gegeven moment mee stopt.

Heb hier trouwens met 1.5rc2 na 7 dagen uptime nog geen DHCP-problemen gehad, en ook verder lijkt het OK te werken.

Ben nog wel benieuwd of voor deze router ook een (OpenWRT-)'modding-scene' ontstaat...
Zou je deze niet ergens willen delen .. wordt er gek van dat mijn DHCP server kapt.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Volgens mij is de itunes server in 1.5.0 RC2 nog niet aktief. Ik heb hem vanavond geprobeerd, muziek op een share gezet, die map gekoppeld in de itunes configuratie en de server aangezet. Via SSH zie ik geen extra geopende poort en ik zie ook via ps geen programma draaien wat lijkt op itunes of daapd oid, ook de log op de site van de draytek laat geen extra entries zien als ik de itunes server aan of uitzet.

Het lijkt er dus op dat ze alleen de pagina's gereed hebben maar nog niet de werking erachter.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
kan iemand mij die beta 1.50 sturen?
Die DHCP problemen komen me keel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58
Wat is je email, dan stuur ik je 1.5.0_rc1. Probeer DHCP MTU maar eens op 1456 in te stellen.
Dangerous_Dave schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:11:
kan iemand mij die beta 1.50 sturen?
Die DHCP problemen komen me keel uit!

[ Voor 9% gewijzigd door enohpi op 28-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kfaessen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:59:
Volgens mij is de itunes server in 1.5.0 RC2 nog niet aktief. ...

Het lijkt er dus op dat ze alleen de pagina's gereed hebben maar nog niet de werking erachter.
Ik heb net maar even gekeken, het blijkt dat /usr/sbin/mt-daapd en /usr/sbin/mDNSResponder symbolic links zijn die naar zichzelf verwijzen. De links voor de bittorrent-implementatie verwijzen naar een locatie op de eerste usb-schijf (b.v. /usr/bin/transmission-daemon -> /mnt/usb_disk1/opkg-install/usr/bin/transmission-daemon)

De daadwerkelijke software blijkt dus inderdaad niet aanwezig te zijn op de router. Wel lijkt het erop dat (zoals je zou kunnen verwachten omdat de firmware schijnbaar op OpenWRT is gebaseerd) eventueel het OpenWRT-package-systeem kan worden gebruikt.

Wat ik me trouwens nog wel afvraag is of Draytek de source van de OpenWRT-delen (of andere opensourcecomponenten) die ze gebruiken ergens publiceerd. Voor de GPL-zaken (zoals de kernel) zou dat toch in ieder geval moeten, maar ik heb bij even snel zoeken niets kunnen vinden.

Voor de volgende firmware zou ik niet verwachten dat die nieuwe features terug zullen komen. Wat mij betreft ook prima, want zoals ik eerder aangaf vind ik dat men zich eerst maar op de al aanwezige features (VPN, DHCP-server, stabiliteit, snelheid...(met 802.11n-clients heb ik wel eens last van stallende overracht...)) mag concentreren.

Voor 1.5.0_rc2 mogen mensen mij zoals eerder gepost wel dm-men.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 28-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Net ook de 2130n besteld, ben erg benieuwd. Wil vooral de IPv6 functionaliteit gaan gebruiken om een beetje ervaring op te doen. Al meerdere mensen hier ervaring mee? Ik heb maar 1 iemand in de topic gezien die hier actief mee bezig is geweest.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Helaas heeft de mijne net de geest gegeven.
Mijn vrouw gaf aan, wat is het internet traag (wifi) en ik kijk even met een test download, en daar ging ie up en down. Dus ik reboot eerst m'n modem. Dat gaf niet het gewenste resultaat. Dus ik ff de 2130n gereset, en daarna had ik een kerstboom. Alle lampjes aan en niet meer aan te spreken. Factory gereset geprobeerd, maar helemaal niets.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
Ik heb er geen goed gevoel bij. Het liefst stuur ik de router terug naar Routershop.nl en ga ik opzoek naar een andere router.

Ik heb een product gekregen wat niet doet dat het beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het gehad dat alles ging branden.
Toe heb ik op nieuw de frimware gedraaid, ik denk dat je dat ook nog kan doen.
Maar dan met het tooltje van draytek
Daarna moet alles gewoon weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
enohpi schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:25:
Wat is je email, dan stuur ik je 1.5.0_rc1. Probeer DHCP MTU maar eens op 1456 in te stellen.

[...]
email aangezet! :)

Bedankt al zo vast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 18:15
Naar aanleiding van dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1430728 heb ik ook de 2130 gekocht, weliswaar wel de Vn serie.

Installeren ging vrij gemakkelijk, alles aansluiten (computer, netwerk schijf en de WAN) en daarna alles uit en aanzetten (router ziggo, de 2130 en de computer) en ik kon meteen bezig. Draadloos heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb deze router gekocht speciaal voor de VPN verbinding, hiervoor gebruik ik op de computer waarmee ik op afstand inlog smartVPNClient 4.0.0.3

Nou ben ik zelf een noob op het gebied van netwerken en dergelijke, maar ik heb tot nu toe alleen de PPTP werkend gekregen. Als iemand geinteresseerd is in de instelling dan moet je het even laten weten, dan zet ik ze op dit forum.

Als ik op de VPN via PPTP ingelogd was, kon bij mijn router instellingen komen en ook van de netwerkschijf. Op mijn werk hebben we ook netwerkschijven, deze kon ik niet meer bereiken. Volgens mij is het of de IP adressen van de VPN verbinding (als VPN aanstaat) of de locale IP adressen (als VPN uit staat) Kan iemand dit bevestigen?

Ik gebruikte bij de PPTP trouwens geen encryptie, omdat na een tijdje de verbinding erg traag werd. Is dit gevaarlijk qua hacken van de verbinding enzo ?

Ik heb een paar vragen over de instellingen van IPsec. Ik heb de volgende instellingen in de router voor de IPsec

http://www.uploadarchief.net/files/download/vpn-router-2.jpg

Naar mijn weten krijgen inkomende IPSec verbindingen met deze instelling een ip adres van 192.168.200 en hoger. Is dit juist ?

Ook heb ik een paar vragen over de instellingen van IPsec in smartVPN. De eerste pagina hiervoor is vrij simpel:

http://www.uploadarchief..../vpn-smartvpn-ipsec-1.jpg

Hierin heb ik het IP adres van mijn ziggo router ingevuld.

De volgende pagina heb je verschillende opties:

http://www.uploadarchief..../vpn-smartvpn-ipsec-2.jpg

Moet ik hier 'Standard IPSec Tunnel' kiezen of 'Virtual IP' ? en wat voor IP adressen moet ik kiezen ? Dit zal vast te maken hebben met het ingestelde ip adres van 192.168.200.

Ik heb dit topic helemaal door zitten te spitten en kon maar een iemand vinden die de IPSec verbinding werkend kon krijgen, maar dan met een ander programma dan smartVPN. Als iemand dit wel gelukt is, dan zou ik graag de instellingen willen weten.

Ik zal vanmiddag het draadloze deel proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door carbidsjitter op 30-10-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb nu sinds 2 maanden een 2130N, ben er zeer tevreden mee maar alle firmwares die uit zijn functioneren niet naar behoren, bovengenoemde foutmeldingen niet anders hier.

Zijn er mensen die 1.5 rc1 of 2 willen sturen via email of pm?
Anders wacht ik wel maar er zijn mensen die hem hebben maar ze niet willen delen, je kan ze toch gewoon ff ergens uploaden (iedereen blij).

naja, fijna dag verder

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Als iemand mij een versie mailt zet ik hem op mijn webserver. Is tie voor iedereen beschikbaar, op eigen risico natuurlijk. Het blijft een RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 17:48
begintmeta schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

Ik heb net maar even gekeken, het blijkt dat /usr/sbin/mt-daapd en /usr/sbin/mDNSResponder symbolic links zijn die naar zichzelf verwijzen. De links voor de bittorrent-implementatie verwijzen naar een locatie op de eerste usb-schijf (b.v. /usr/bin/transmission-daemon -> /mnt/usb_disk1/opkg-install/usr/bin/transmission-daemon)

De daadwerkelijke software blijkt dus inderdaad niet aanwezig te zijn op de router. Wel lijkt het erop dat (zoals je zou kunnen verwachten omdat de firmware schijnbaar op OpenWRT is gebaseerd) eventueel het OpenWRT-package-systeem kan worden gebruikt.

Wat ik me trouwens nog wel afvraag is of Draytek de source van de OpenWRT-delen (of andere opensourcecomponenten) die ze gebruiken ergens publiceerd. Voor de GPL-zaken (zoals de kernel) zou dat toch in ieder geval moeten, maar ik heb bij even snel zoeken niets kunnen vinden.

Voor de volgende firmware zou ik niet verwachten dat die nieuwe features terug zullen komen. Wat mij betreft ook prima, want zoals ik eerder aangaf vind ik dat men zich eerst maar op de al aanwezige features (VPN, DHCP-server, stabiliteit, snelheid...(met 802.11n-clients heb ik wel eens last van stallende overracht...)) mag concentreren.

Voor 1.5.0_rc2 mogen mensen mij zoals eerder gepost wel dm-men.
Als je mij deze firmware zou willen sturen graag! Wordt zo langzamerhand wel een beetje gek van de onstabiliteit. Als het werkt werkt het verder goed, maar het is idioot dat er nog zoveel problemen zijn met een product in deze prijsklasse.

Ik zal ook wel even posten wat ik ervaar met deze firmware!

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De RC2 versie kan hier gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashFailure
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 13:11
Heb vandaag trouwens de 1.5.0.RC1 firmware gehad van Draytek Support.
Met de tip dat ik de MTU waarde van DHCP op 1456 moest zetten.
(MTU waarde is nieuw in de 1.5.0 firmware)
c0sm0s: Ik heb nu 1.5.0rc2 draaien maar ik krijg de MTU niet lager dan 1518 (geeft ie een max.frame error)
Waar precies moet ik zijn?
Ik wil testen of 1500 beter is voor mijn connectie.
Volgens de MTU test zou dat wel het geval moeten zijn.

*(gevonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:36:
Ook ik heb het gehad dat alles ging branden.
Toe heb ik op nieuw de frimware gedraaid, ik denk dat je dat ook nog kan doen.
Maar dan met het tooltje van draytek
Daarna moet alles gewoon weer werken.
Helaas router is voor geen meter meer te benaderen. Het apparaat krijgt ip adres, niets.
Heb hem al ingeleverd bij mijn verkoop punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 14:02

mbe

Over OpenWRT gesproken, de source voor 1.4.0 is hier te downloaden:

ftp://ftp.draytek.com/Vigor2130/Firmware/v2130_GPL_V140.tar.bz2

Ik heb nog niet geprobeerd om te cross compilen, maar het lijkt een kompleet pakket te zijn inclusief alle OpenWRT build tools en ook wat binairy modules voor de Vitesse hardware. Je zou verwachten dat er wat verbeterde firmwares komen, maar op de OpenWRT community schijnt men nog niet zo door te hebben dat de Draytek Vigor 2130 een OpenWRT router is.

Je kan ook allerlei pakketten vinden op:

ftp://ftp.draytek.com/Vigor2130/Firmware/Opkg/

en

http://code.google.com/p/vigor2130/downloads/list

Lijkt erop dat Draytek bezig is om functionaliteit toe te voegen aan de router. Ik zou zelf liever zien dat men eerst even naar de stabiliteit kijkt van DHCP en VPN voordat dit soort opties toegevoegd worden die ik liever op een server achter de router draai.

Wat me ook tegenvalt is dat er bijna geen USB 3G modems als failover ondersteund worden, met name modems die reeds lange tijd standaard onder allerlei Linux distributies ondersteund worden. Op de Draytek site wordt gemeld dat men werkt aan de ondersteuning van meer modems. Grappig om te zien dat er een script in de router zit die het usbmodeswitch programma van de Google site download. Helaas lijkt de ontwikkeling hiervan stil te staan.

Wie gaat er aan de slag met de source??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
Met de 1.50RC2 is de verbinding stabiel alleen kwa snelheid kom ik niet voorbij de 5,5MB/s met astraweb en nieuwsgroepen, zijn er meer mensen die de volledige snelheid niet meer halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dangerous_Dave schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:51:
Met de 1.50RC2 is de verbinding stabiel alleen kwa snelheid kom ik niet voorbij de 5,5MB/s met astraweb en nieuwsgroepen, zijn er meer mensen die de volledige snelheid niet meer halen??
Hier geen echt snelheidsprobleem.
Dacht dat ik ook 1.50RC2 draaide maar het is 1.50RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Mijn ervaring tot nu toe is dat geen enkele firmware icm AI1-120 van Ziggo langer dan een dag draait behalve 1.3.0.1 !

Hierbij maak ik vooralsnog alleen gebruik van WAN en LAN-DHCP, WLAN mixed g&n icm WPA-PSK en AES en de hardware NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
enohpi schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:45:
Mijn ervaring tot nu toe is dat geen enkele firmware icm AI1-120 van Ziggo langer dan een dag draait behalve 1.3.0.1 !

Hierbij maak ik vooralsnog alleen gebruik van WAN en LAN-DHCP, WLAN mixed g&n icm WPA-PSK en AES en de hardware NAT.
Mijn ervaring is dat elke firmware langer dan 1 dag draait, ik heb nog geen instabiele verbinding gehad behalve bij 1.5RC2 (maar dat verwijt ik aan mijn eigen laksheid omdat ik de instellingen niet wilde resetten).

Ik maak gebruik van hetzelfde als het bovenstaande.

Ik vermoed dat de mensen waarbij de verbinding instabiel is vergeten dat na een update de instellingen gereset moeten worden om alles goed te laten werken. Een ander verschil zie ik niet in wat andere hebben en wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Die resets waarover je spreekt heb ik wel degelijk diverse malen uitgevoerd. Na enkele uren gaat de verbinding ipv op 120 Mbit naar 50 Mbit en dat los je vervolgens niet meer op, ook niet met resetten. Zit jij ook bij Ziggo met hetzelfde abo?
kfaessen schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:43:
[...]

Mijn ervaring is dat elke firmware langer dan 1 dag draait, ik heb nog geen instabiele verbinding gehad behalve bij 1.5RC2 (maar dat verwijt ik aan mijn eigen laksheid omdat ik de instellingen niet wilde resetten).

Ik maak gebruik van hetzelfde als het bovenstaande.

Ik vermoed dat de mensen waarbij de verbinding instabiel is vergeten dat na een update de instellingen gereset moeten worden om alles goed te laten werken. Een ander verschil zie ik niet in wat andere hebben en wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dangerous_Dave schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:51:
Ik ook niet meer. En ik heb de hele boel gereset naar factory defaults, dus daar kan het niet aan liggen. Ook nog naderhand de router helemaal uit gedaan, maar het maakt niets uit.

Ik heb een Ubee modem voor Ziggo 120Mb. Ik ga maar weer terug naar 1.4, dan is de snelheid tenminste weer ok.

edit:
1.4 terug geflashed (geen reset to defaults) en mijn download gaat weer met 12,44MB/s. Er zit dus iets niet goed in die RC2 firmware icm de Ubee modem.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 04-11-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 18:15
De draytek hier heeft nu een uptime van 10 dagen. Zo nu en dan draadloos. Gaat verder allemaal prima hier. Behalve de VPN dan. (Ik moet wel zeggen dat ik firmware versie 1.4.0 heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

carbidsjitter schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:26:
De draytek hier heeft nu een uptime van 10 dagen. Zo nu en dan draadloos. Gaat verder allemaal prima hier. Behalve de VPN dan. (Ik moet wel zeggen dat ik firmware versie 1.4.0 heb)
Bij mij is het in principe ook goed, als ik maar niet te vaak gebruik maak van WiFi. Het ging goed toen ik alleen mijn smartphone gebruikte, maar nu heb ik ook een iPad en een Squeezebox en dan is het om de zoveel dagen bal...erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Heb sinds vandaag mijn router ook maar eens aangesloten en aan de slag gegaan met IPv6.
Ik wil een tunnel opzetten m.b.v. freenet6.

Het opzetten lijkt aardig te lukken (afgezien van diverse freenet6 servers, waar ik geen connectie mee lijk te krijgen), maar vervolgens wordt er een serup.sh afgetrapt, waarin fouten ontstaan. Is iemand hier ook tegen aan gelopen?

Deze fouten zie ik terug in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: --- Start of configuration script. ---
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: Script:  setup.sh
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: sit1 setup
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: Setting up link to 64.86.88.116
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /usr/sbin/ip tunnel del sit1
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /usr/sbin/ip tunnel add sit1 mode sit ttl 64 remote 64.86.88.116
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 up
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: This host is: 2001:05c0:1000:000b:0000:0000:0000:8613/128
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 add 2001:05c0:1000:000b:0000:0000:0000:8613/128
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 mtu 1280
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: Adding default route
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 del 2000::/3
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 add 2000::/3 dev sit1
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: Router configuration
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: Kernel setup
2010/11/06 12:03:54 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 del 2001:05c0:110a:a200::/56 dev
2010/11/06 12:03:55 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 add 2001:05c0:110a:a200::/56 dev
2010/11/06 12:03:55 tspc: Script: Error while executing /sbin/route
2010/11/06 12:03:55 tspc: Script:    Command: /sbin/route -A inet6 add 2001:05c0:110a:a200::/56 dev
2010/11/06 12:03:55 tspc: tspStartLocal: Script failed to execute correctly
2010/11/06 12:03:55 tspc: tspMain: Error is 3: INTERFACE_SETUP_FAILED

/edit:
Kleine aanvulling, ik heb een kleine aanpassing gemaakt aan het script en kom wel iets verder, maar loop uiteindelijk toch nog vast op een andere opdracht.

De regel met een # ervoor was wat er stond, daaronder de regel zoals ik hem gewijzigd heb.
code:
1
2
3
4
      #ExecNoCheck $route -A inet6 del $TSP_PREFIX::/$TSP_PREFIXLEN dev $TSP_HOME_INTERFACE 2>/dev/null
      ExecNoCheck $route -A inet6 del $TSP_PREFIX::/$TSP_PREFIXLEN dev $TSP_TUNNEL_INTERFACE 2>/dev/null
      #Exec $route -A inet6 add $TSP_PREFIX::/$TSP_PREFIXLEN dev $TSP_HOME_INTERFACE
      Exec $route -A inet6 add $TSP_PREFIX::/$TSP_PREFIXLEN dev $TSP_TUNNEL_INTERFACE

Echter nu krijg ik nog de onderstaande fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: --- Start of configuration script. ---
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Script:  setup.sh
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: sit1 setup
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Setting up link to 64.86.88.116
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /usr/sbin/ip tunnel del sit1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /usr/sbin/ip tunnel add sit1 mode sit ttl 64 remote 64.86.88.116
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 up
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: This host is: 2001:05c0:1000:000b:0000:0000:0000:8613/128
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 add 2001:05c0:1000:000b:0000:0000:0000:8613/128
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/ifconfig sit1 mtu 1280
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Adding default route
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 del 2000::/3
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 add 2000::/3 dev sit1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Router configuration
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Kernel setup
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 del 2001:05c0:110a:a200::/56 dev sit1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/route -A inet6 add 2001:05c0:110a:a200::/56 dev sit1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/sysctl -w net.ipv6.conf.all.forwarding=1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: net.ipv6.conf.all.forwarding = 1
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Adding prefix to
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Removing old IPv6 address 2001:5c0:1000:b::8613/128
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: /sbin/ifconfig del 2001:5c0:1000:b::8613/128
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script: Error while executing /sbin/ifconfig
2010/11/07 10:45:12 tspc: Script:    Command: /sbin/ifconfig del 2001:5c0:1000:b::8613/128
2010/11/07 10:45:12 tspc: tspStartLocal: Script failed to execute correctly
2010/11/07 10:45:12 tspc: tspMain: Error is 3: INTERFACE_SETUP_FAILED
2010/11/07 10:45:12 tspc: tspMain: TSP session done

Iemand nog tips?

edit2:
Vergeet het bovenstaande, de wijziging is sowieso niet goed, had br-lan moeten zijn. Echter in firmware 1.50RC2 is het opgelost en werkt het naar behoren. Enige minpuntje is dat Freenet zijn servers wat beter in de lucht moet houden ;-)

[ Voor 42% gewijzigd door BlackBurn op 08-11-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55
Mag ik vragen hoe je een startup script maakt? Dit moet toch weg worden geschreven naar het RAM geheugen anders verdwijt het na iedere reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Draytek Vigor 2820Vn Annex A. We zijn verhuisd naar een 'deurp' op kilometers afstand van de dichtstbijzijnde centrale. Het maximale wat we met ADSL kunnen halen is ... 8mb :(.
Dus toch maar een Ziggo 120mb abbo aangeschaft.

De vraag is nu: kan ik mijn 2820 aansluiten op het modem van Ziggo en wat voor snelheid kan ik daar maximaal mee halen? Dit uitgaande van wireless n ontvangers.

Als de snelheid niet voldoende is, dan moet ik ook maar een 2130 aanschaffen!

Grt,

Mies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De 2820 heeft ook een WAN poort, naast de adsl/tel aansluiting. Op die wan poort kan je je ziggo modem aansluiten. Ik had dit zo een tijdje draaien op mijn UPC aansluiting, werkt prima. Maar je gaat geen 120 mbps halen. Ik haalden met mijn 2820Vn circa 60-70mbps. Daarom heb ik dus toch een 2130Vn aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

soganta schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:51:
Mag ik vragen hoe je een startup script maakt? Dit moet toch weg worden geschreven naar het RAM geheugen anders verdwijt het na iedere reset?
Ik weet niet of je met deze vraag op het script in mijn bovenstaande post doelde, maar dat is een script wat onderdeel uitmaakt van TSPC. Als deze deamon gestart wordt, zal deze automatisch uitgevoerd worden.

Echter de Vigor 2130x, draait op Busybox en dit is simpelweg een uitgeklede linux variant. Dus het zou niet al te moeilijk moeten zijn om deamons of programma's aan de start-up te koppelen. Heb het niet geprobeerd, maar grootte kans dat je ook cron kunt gebruiken om bepaalde taken gepland uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmax schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:54:
De 2820 heeft ook een WAN poort, naast de adsl/tel aansluiting. Op die wan poort kan je je ziggo modem aansluiten. Ik had dit zo een tijdje draaien op mijn UPC aansluiting, werkt prima. Maar je gaat geen 120 mbps halen. Ik haalden met mijn 2820Vn circa 60-70mbps. Daarom heb ik dus toch een 2130Vn aangeschaft.
Ok, bedankt voor de info.
Mag ik vragen waarom je de 2130Vn i.p.v. 2130n hebt aangeschaft? Je kan de telefoon toch ook op het Ziggo modem (Ubee?) aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Als je telefonie via Ziggo/UPC hebt kan dat alleen maar via het modem van UPC/Ziggo lopen. Ik heb geen telefonie via UPC, maar via budgetphone, dus dan moet je het voip gedeelte zelf verzorgen. Dit kan dan niet via het modem van UPC of ziggo. Deze ondersteunt alleen hun eigen telefonie.
Vandaar de VOIP versie.

Dit geeft overigens veel vrijheid. Inkomende lijn via bijvoorbeeld budgetphone(je nummer kan je erheen porteren, goedkoper dan UPC) en uitbellen weer via een andere aanbieder(denk aan voipbuster). Als je bijvoorbeeld veel naar het buitenland belt kan je zelfs per land een eigen voip aanbieder instellen. Je kan volgens mij tot 10 accounts tegelijk actief hebben in de draytek.

Verwijderd

Bij versie 1.5 rc2 werkt de hardware nat niet naar behoren.
Kijk maar bij snelle downloads, de hardware nat wordt compleet genegeerd en die maakt de router juist zo snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:21:
Bij versie 1.5 rc2 werkt de hardware nat niet naar behoren.
Kijk maar bij snelle downloads, de hardware nat wordt compleet genegeerd en die maakt de router juist zo snel ;)
Ik heb hier geen last van. Wel is afhankelijk wat je onder snelle downloads verstaat.
Ik heb een 25mbit lijntje, maar die trek ik wel dicht. Zonder dat de 2130 hier een centje pijn van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackBurn schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:28:
[...]
Ik heb hier geen last van. Wel is afhankelijk wat je onder snelle downloads verstaat.
Ik heb een 25mbit lijntje, maar die trek ik wel dicht. Zonder dat de 2130 hier een centje pijn van heeft.
Ik krijg 'm niet boven de 5Mb/s, terwijl ik 120 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:00
mphilipp schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:35:
[...]

Ik krijg 'm niet boven de 5Mb/s, terwijl ik 120 heb.
Hoe ben jij verbonden met je router WiFi of bedraad? Kun je er achter komen of je bijvoorbeeld via de LAN kant wel een snelle verbinding hebt met b.v. een andere PC?

Als je zeker bent dat het aan de doorvoer van de DrayTek ligt, kun je dan de MTU nog aanpassen of de snelheid van de verbinding handmatig instellen? Dit zijn allemaal zaken die vaak snelheidsproblemen opleveren, misschien iets om na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb wel wat wifi-problemen (11n-verbindingen lijken te stallen), maar dat treedt ook bij overdrachten op het LAN op, niet alleen naar WAN (die verbinding is bij mij toch maar 15Mb, dat lukt met een bedrade client of ook een 11g (of soms 11n) echt probleemloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ixus74 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:51:
[...]
Hoe ben jij verbonden met je router WiFi of bedraad? Kun je er achter komen of je bijvoorbeeld via de LAN kant wel een snelle verbinding hebt met b.v. een andere PC?

Als je zeker bent dat het aan de doorvoer van de DrayTek ligt, kun je dan de MTU nog aanpassen of de snelheid van de verbinding handmatig instellen? Dit zijn allemaal zaken die vaak snelheidsproblemen opleveren, misschien iets om na te kijken.
Met een draadje. Ik ben inmiddels weer terug op de oude firmware (1.4) en die doet wel volle snelheid. Dus ik weet niet of prutsen met de MTU wel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
nou ik zit in Tsjechie nu en kan onmogelijk de 2130Vn benaderen met VPN.
iPhone 4...werkt niet
Macbook pro...werkt niet.

En dat met firmware 1.5 rc2

pffff.

Heeft iemand het wel werken met macbook pro osx 5.6.4?
en iPhone 4?
Volgens mij is de Draytek te oud voor de apple vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OS X werkt prima hier met L2TP/IPSec. Zou het kunnen dat ergens VPN-verbindingen worden afgebroken? Door je serviceprovider in Tsjechie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Solstice schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:38:
nou ik zit in Tsjechie nu en kan onmogelijk de 2130Vn benaderen met VPN.
iPhone 4...werkt niet
Macbook pro...werkt niet.

En dat met firmware 1.5 rc2

pffff.

Heeft iemand het wel werken met macbook pro osx 5.6.4?
en iPhone 4?
Volgens mij is de Draytek te oud voor de apple vpn.
Met firmware 1.4.1 kreeg ik het met de iphone 4 wel voor elkaar, helaas was de verbinding zo langzaam dat ik maar voor ssh ben gegaan op een aparte machine. Ik haalde ongeveer 1mbit/s up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 17:48
Sinds ik firmware 1.5.0 RC2 draai geen problemen meer ondervonden. Ik haal de volle snelheid met Ziggo 120Mbit verbinding, ook niet het gezeur dat deze na een tijdje instort en nog maar 5MB/s haalt wat ik wel had met firmware versie 1.4.1.

Verbinding blijft ook netjes stabiel en is nu al 11 dagen up zonder problemen. Draadloos gebruik ik niet veel, maar heb daar tot zover ook geen gekke dingen gezien.

Port forwarding ingesteld voor gaming, maar wat is dat een crime om in te stellen. Het is niet moeilijk alleen belachelijk veel werk omdat er voor elke verschillende poortnummer voor elke IP waar het voor nodig is apart een rule moet worden aangemaakt. Ik weet dat dit bij veel routers veel simpeler is (had hiervoor een DLink Gaming Router en deze is sowieso veel praktischer hiermee).

Ben tot zover in ieder geval wel tevreden met de werking en hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier draait alles goed met de frimware 1.5.0RC2, met ziggo ubee modem.
Het WiFi gedeelte werkt ook zonder problemen hier.
Snelheden zijn overeenkomstig met de aangeboden snelheid van ziggo.
Het Wan gedeelte houd eindelijk zijn adres, met frimware 1.4.1 vloog hij er al heel snel en steeds uit
Zoals het nu er uit ziet, draait nu 16 dagen zonder probleem, lijkt het eindelijk allemaal goed te blijven werken.
En hopelijk blijft dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik snap er geen fluit van. Hoe kan de 1 nou met dezelfde firmware en feitelijk dezelfde setup (Ziggo, all-in-1, ubee modem) wél de volle snelheid halen en de ander niet? Ik heb het nu net maar wéér een keer geprobeerd en nu ook na de update de modem opnieuw gestart (router ook uit en nadat de ubee weer up was de router weer aan) maar als ik download is het weer 5,x mb/s.

Aangezien ik met 1.4 gewoon full speed had (nooit terugval, buiten de bekende dips) denk ik niet dat het een parameter issue is. Sowieso zijn er niet echt veel parameters die je kunt instellen voor de WAN verbinding die invloed gaan hebben op de snelheid. Max framerate staat op 1522, maar dat is denk ik meer een gegeven dan een waarde die je kunt aanpassen.

In dergelijke gevallen denk ik altijd 'zoek de 7 verschillen', maar ik kan ze hier niet ontdekken. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UNDERWATER
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Hi,

Ik had (nu al drie dagen stabiel) het zelfde snelheid probleem, het was opgelost toen ik IGMP proxy uitzette (onder applicaties) hoop dat dit voor jou ook werkt (alle vinkjes staan nu uit)

[ Voor 10% gewijzigd door UNDERWATER op 15-11-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UNDERWATER schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:51:
Ik had (nu al drie dagen stabiel) het zelfde probleem, het was opgelost toen ik IGMP proxy uitzette (onder applicaties) hoop dat dit voor jou ook werkt
Stond al uit bij mij. Nooit aan geweest. Thanx anyway! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
begintmeta schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:41:
OS X werkt prima hier met L2TP/IPSec. Zou het kunnen dat ergens VPN-verbindingen worden afgebroken? Door je serviceprovider in Tsjechie oid?
Ik probeerde het gisteren met windows xp op vmware en dat werkte weer wel gewoon.
Dus het ligt echt aan de router zelf. Dat iets raars doet.. ik ben morgen weer thuis en zal dan van de iphone nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
er is nu 1.5 RC3 uit welke de doorvoersnelheid oplost.
met ziggo 120mb wil hij vaak terug naar 60mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
waar kan je die vinden dan?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zag vanmorgen ineens een download die er met 8-10mb doorheen ging...vaag...moet dat modem 'wennen' aan de firmware ofzo? Maar die RC3 is ook wel leuk, waar halen we die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
Mmhh, als iemand een ftp ofzo beschikbaar heeft wil ik het wel uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
brandon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:34:
Mmhh, als iemand een ftp ofzo beschikbaar heeft wil ik het wel uploaden.

[ Voor 17% gewijzigd door enohpi op 17-11-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
FTP kom ik niet in. Als iemand hem mij (weer) kan mailen, zet ik hem net als RC2 weer online op mijn webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
lmax schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:41:
FTP kom ik niet in. Als iemand hem mij (weer) kan mailen, zet ik hem net als RC2 weer online op mijn webserver.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De RC3 versie is weer te downloaden vanaf mijn webserver.

Downloadlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lmax schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:16:
De RC3 versie is weer te downloaden vanaf mijn webserver.
Bedankt! Hij staat erop en het lijkt goed te werken. Internet snelheid lijkt weer goed, al zitten er nu (lijkt het wel) meer 'dips' in dan normaal. Maar misschien is dat alleen maar omdat ik er nu speciaal naar kijk. Even een paar dagen aankijken voor de WiFi stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IN de nieuwe RC zijn de fixes voor DNS bij VPN kennelijk verwerkt. OOk werken de torrent/daap/etc. plugins, de nodige modules worden van Google code gedownload.

Eens een tijdje uitproberen om te kijken hoe het met de stabiliteit, snelheid etc van de basisfuncties staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de 1.5 rc3 nog wel een aantal problemen. NAT functioneerd raar.
Bij PS3 ( zonder portforwarding) krijg ik soms nat type 2 maar vaak krijg ik "nat type mislukt" ik kan dan geen verbinding met ps netwerk maken zelfde is eigenlijk voor philips net tv.
Na een reboot werkt dit weer.

Verder zijn er dns tools ingebakken voor bijvoorbeeld dyndns.info/ org
Dit wordt dan geblokkeerd door dyndns :)

Dear Valued Customer:

Your hostname, has been blocked
for abusive updates. You can learn more about abusive updates here:

http://www.dyndns.com/support/abuse.html

Why am I blocked?

Hosts can be blocked because:

* Your client updates on an interval (e.g. hourly)
* Your client is malfunctioning (i.e. flooding)
* You are running multiple clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. DynDNS werkt prima hier met 150rc3., net zoals met alle vorige firmwares.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Zet je update interval niet te kort. 1 x per dag is prima. Standaard wil hij volgens mij veel vaker updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:23
RC4 is inmiddels ook te downloaden op de googlecode site.

http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=1#c1
v2130_V150RC4_r1805.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
Is dit officieel van Vigor of een eigen ontwikkeling van iemand? Ik zie ook dat de SVN repo vrijwel leeg is van dat google code project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:23
Kelfox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:44:
Is dit officieel van Vigor of een eigen ontwikkeling van iemand? Ik zie ook dat de SVN repo vrijwel leeg is van dat google code project.
Paar posts hierboven vermeld iemand hetvoglende:
begintmeta schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:40:
IN de nieuwe RC zijn de fixes voor DNS bij VPN kennelijk verwerkt. OOk werken de torrent/daap/etc. plugins, de nodige modules worden van Google code gedownload.

Eens een tijdje uitproberen om te kijken hoe het met de stabiliteit, snelheid etc van de basisfuncties staat.
Als de firmware de modules laad van diezelfde googlecode site mag je aannemen dat het officieel is.
Maar weet het niet de volle 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik wacht ff op de final, die zal niet lang meer op zich laten wachten

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de 2130n binnen en het ziggo 120mb abbo is gestart.

Bedraad haalt ie makkelijk 14MB/s.
Ik heb een wireless USB key, de Draytek N61. Hier haal ik hele slechte resultaten mee (1.4MB/s, firmware 1.4, wireless N only). Weet iemand daar de oplossing voor? De router en pc worden door maar een dun wandje van elkaar gescheiden, Er is volledige signaalsterkte in win7.

Update:
Bij de eigenschappen van de verbinding staat dat er een 54mbps verbinding is, ik kan dit schijnbaar nergens veranderen?

Update2 (huh):
Mijn laptop die geen wireless g aan kan, kan nog steeds verbinding krijgen. Dit ondanks dat de router op wireless n only staat?!

Update3:
Alle pagina's uit het topic maar 'even' gelezen. Blijkt dat wpa/tkip een 54mbps verbinding oplevert. Staat nu op WPA2psk en nu haalt ie gemiddeld 6MB. Misschien toch maar een kabel aansluiten hmmmpff...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@Mies75:

Probeer eens AES. Te snel gelezen.
6mb/s is toch redelijk?

[ Voor 45% gewijzigd door GioStyle op 19-11-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup 6MB is redelijk. Wat is het maximale wat je draadloos kan halen gezien mijn wireless n configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Ik heb nu even geprobeerd met mijn iphone op T-mobile met 3G te verbinden met de Draytek 2130.

Nov 19 12:29:59 info daemon pptpd[25728]: CTRL: Client 178.226.95.249 control connection finished
Nov 19 12:29:59 info daemon pptp[25729]: Exit.
Nov 19 12:29:59 notice daemon pptp[25729]: Modem hangup
Nov 19 12:29:59 notice daemon pptp[25729]: Connection terminated.
Nov 19 12:29:53 info daemon pptp[25729]: Terminating on signal 15
Nov 19 12:29:53 info daemon pptpd[25728]: CTRL: Client pppd finish wait
Nov 19 12:29:53 info daemon pptpd[25728]: CTRL: Client pppd TERM sending
Nov 19 12:29:53 debug daemon pptpd[25728]: CTRL: Reaping child PPP[25729]
Nov 19 12:29:53 err daemon pptpd[25728]: CTRL: CTRL read failed
Nov 19 12:29:53 err daemon pptpd[25728]: CTRL: couldn't read packet header (exit)
Nov 19 12:29:53 err daemon pptpd[25728]: CTRL: EOF or bad error reading ctrl packet length.
Nov 19 12:29:24 notice daemon pptp[25729]: Connect: ppp10 <--> pptp (178.226.95.249)
Nov 19 12:29:24 info daemon pptp[25729]: Using interface ppp10
Nov 19 12:29:24 warn user kernel: register netdev : ppp10^M
Nov 19 12:29:24 notice daemon pptp[25729]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Nov 19 12:29:24 info daemon pptp[25729]: PPTP plugin version 0.8.5 compiled for pppd-2.4.4, linux-2.6.23.17
Nov 19 12:29:24 info daemon pptp[25729]: Plugin pptp.so loaded.
Nov 19 12:29:24 info daemon pppd[25729]: Plugin /usr/lib/pptpd/pptpd-logwtmp.so loaded.
Nov 19 12:29:23 debug daemon pptpd[25729]: [Get PPP_Num] : Assign ppp_num 10 for in-coming call
Nov 19 12:29:22 debug daemon pptpd[25729]: [Get PPP_Num] : used ...
Nov 19 12:29:22 info daemon pptpd[25728]: CTRL: Starting call (launching pppd, opening GRE)
Nov 19 12:29:22 info daemon pptpd[25728]: CTRL: Client 178.226.95.249 control connection started

Is er iemand die met T-mobile en iPhone op 3G nou een VPN kan hebben? Tot nu toe lukt alleen windows met de Draytek smart VPN tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb momenteel geen iOS-device ter beschikking om te testen, maar bij mij (op RC3) werken PPTP en L2TP/IPSec via T-Mobile met een Mac OS X-client en een Android-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij WPA personal kan je kiezen voor WPA2 met TKIP of AES. Alleen AES levert snelheden hoger dan 54Mbit/s

Kijk voor maximum wireless throughput eens op:
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=4

Blijkt in de gunstigste situatie rond de 68Mbit/s te zijn (is ong. 8 MByte/s)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30
Wel,

iedereen lijkt hier toch vol lof over de 1.5 RC2 etc...
maar bij mij is het slechter dan de 1.4 (oké daar deed de DHCP mottig).

Maar bij de 1.5 RC2 lopen bij mij connecties klaarblijkelijk gewoon vast. (factory reset gedaan na update)
enkele voorbeelden:
Gmail wil niet laden in normale versie, ik moet telkens de html versie laden.
Sites met veel data (forum threads met veel fotos's) daar laden de foto's maar half of niet.
Sites blijven gewoon hangen.

Als ik de router reboot gaat het telkens sneller/geen probs, maar na een uurtje ist weeral koekenbak.
Ook valt mijn wifi soms gewoon weg , effe wifi af en aanzetten en tis weer in orde.
Oja het probleem stelt zich op meerdere computers.

Wat een rommelrouter is dit zeg. Dan was mijn DGL4300 toch VEEEEEEEEEL stabieler.
Kzal er maar eens de RC4 opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je bent dan wel met een firmware aan het draaien die nog niet af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
*duh*

De offi 1.4 was wel 'af' natuurlijk, maar werkte voor geen meter.

In tegenstelling tot jouw bovenstaande bijdrage, wou ik iets bijdragen tot deze thread.
Daarom meld ik gewoon mijn problemen met de 1.5 RC2 met deze router, de problemen die ik beschrijf ervaar ik sinds ik draai op deze versie.
terwijl er toch al mensen deze RC van de 1.5 versie draaien.

Ik wil gewoon weten of er nog mensen dit probleem hebben met deze FW.

[ Voor 18% gewijzigd door blahenazo op 20-11-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Probeer dan eerst RC3, want met RC2 had ik ook connecties die verbroken en moest ik terug naar RC1.

En tsja, over de VPN connectie issues. Het lijkt bijna random dat VPN werkt en dan niet werkt. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:33:
Yup 6MB is redelijk. Wat is het maximale wat je draadloos kan halen gezien mijn wireless n configuratie?
Ik haal als ik echt dicht bij de router zit iets meer dan 10MB/s. Veel meer rek zit er denk ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
update: Sinds ik nu de 1.5 RC3 draai is het surfen weer stabiel.

vele beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
ik heb begrepen dat dit ding alleen fat32 kan lezen. Maar die kunnen officieel maar 32 gb aan.
Heeft iemand al geprobeerd om grotere schijven aan te hangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 23-11-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:57:
ik heb begrepen dat dit ding alleen fat32 kan lezen. Maar die kunnen officieel maar 32 gb aan.
Heeft iemand al geprobeerd om grotere schijven aan te hangen?
Ik heb er 2x4GB aanhangen, dus ik kan er niet echt bij verderhelpen. Maar volgens mij moet ntfs ook kunnen als vfat niet goed blijkt te werken.... (ook niet geprobeerd ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Kunnen jullie mij misschien helpen. Ik heb nu een maandje deze router staan en hij bevalt snelheid/feature technisch gezien helemaal prima.
Ik probeer nu mijn nieuwe printer/scanner combi er op aan te sluiten (Epson sx125) via de usb-poorten.
Ik heb de handleiding gevolgd en heb hem nu aan het printen, maar het scannen lukt niet. De epson scan software kan de scanner niet vinden. Is het mogelijk om dit wel werkend te krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb zo`n idee dat scannen via router niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Dat zou jammer zijn, maar daar ben ik ook een beetje bang voor. Hoopte dat iemand hier een idee had om het wel te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blahenazo schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:55:
update: Sinds ik nu de 1.5 RC3 draai is het surfen weer stabiel.

vele beter.
Ik heb nu ook RC3 draaien en dit lijkt stabiel met uitzondering van vpn toegang.
VPN tunnel opzetten lukt nu en ik krijg een stabiele ping op de gateway maar niet
op een wifi laptop aan de andere kant. Sterker is krijg bij ene ping ook veel pakketverlies.
Dit werkt dus nog niet.
Ik hoop dat de final release er snel is, of heeft iemand al een nieuwe RC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Wat me trouwens ook opvalt is, dat Data Flow Monitor hier al een tijdje geen correcte waarden heeft laten zien. Het is veel te weinig, en bij hardware nat zie ik geen waarden.

Ik draai nu 1.50RC4, en meen dat het voor het voor het laatst goed werkte in 1.3.0.1.

De doorvoersnelheid is verder altijd prima geweest met Ziggo (120/10).

[ Voor 15% gewijzigd door Tordek op 29-11-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tordek schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:10:
Wat me trouwens ook opvalt is, dat Data Flow Monitor hier al een tijdje geen correcte waarden heeft laten zien. Het is veel te weinig, en bij hardware nat zie ik geen waarden.

Ik draai nu 1.50RC4, en meen dat het voor het voor het laatst goed werkte in 1.3.0.1.

De doorvoersnelheid is verder altijd prima geweest met Ziggo (120/10).
Jij gebruikt dus RC4. Heb je verder geen problemen ? Ik ben nieuwsgierig of mijn vpn
problemen hiermee oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
begintmeta schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:07:
[...]

Ik heb er 2x4GB aanhangen, dus ik kan er niet echt bij verderhelpen. Maar volgens mij moet ntfs ook kunnen als vfat niet goed blijkt te werken.... (ook niet geprobeerd ;)).
NTFS werkt niet helaas niet met dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, dat dacht ik ook, maar eerder postte iemand 1 van wel en de kernelmodule is ook voorhanden (maar misschien read only gezien Postjuh in "Draytek Vigor 2130n ervaringen") Je zou ok een ext-variant kunnen proberen. De router zelf heeft alleen mkfs-varianten voor FAT, dus wat dat betreft...

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
blahenazo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:30:
Wel,

iedereen lijkt hier toch vol lof over de 1.5 RC2 etc...
maar bij mij is het slechter dan de 1.4 (oké daar deed de DHCP mottig).

Maar bij de 1.5 RC2 lopen bij mij connecties klaarblijkelijk gewoon vast. (factory reset gedaan na update)
enkele voorbeelden:
Gmail wil niet laden in normale versie, ik moet telkens de html versie laden.
Sites met veel data (forum threads met veel fotos's) daar laden de foto's maar half of niet.
Sites blijven gewoon hangen.

Als ik de router reboot gaat het telkens sneller/geen probs, maar na een uurtje ist weeral koekenbak.
Ook valt mijn wifi soms gewoon weg , effe wifi af en aanzetten en tis weer in orde.
Oja het probleem stelt zich op meerdere computers.

Wat een rommelrouter is dit zeg. Dan was mijn DGL4300 toch VEEEEEEEEEL stabieler.
Kzal er maar eens de RC4 opzetten.
99% van de gebruikers gebruikt de helft niet. Ik heb de WII update geinstalleerd en daarna niks meer (1.3 ofzo) de verbinding is hier gewoon 100% stabiel

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is wel zaak dat de features die erin zitten werken lijkt me. VPN en enkele andere zaken werkten met de huidige release-firmware niet zo best, maar ik heb goede hoop dat dat met de volgende versie wel aardig gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:24:
't is wel zaak dat de features die erin zitten werken lijkt me. VPN en enkele andere zaken werkten met de huidige release-firmware niet zo best, maar ik heb goede hoop dat dat met de volgende versie wel aardig gefixed is.
De volgende versie laat anders wel op zich wachten. versie 1.4.1 is alweer maanden oud en we
hebben alleen RC versies gezien en niet de stabiele. 1.5.x. Ik dacht dat Draytek dit beter
zou doen. Wellicht hebben ze te maken met veel (nieuwe) problemen.
We achten af. Surfen en Wifi werkt in principe ook prima.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste