www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Is misschien iets misgegaan met het instellen van de gateway op je bedraad aangesloten apparatuur? Alles al een keer gereset? Om te kunnen uitvinden wat het probleem is zal je vermoedelijk meer informatie moeten verzamelen (of geven
Ja, ik gebruik de VPN faciliteiten intensief. Ik heb drie locaties waar ik draytek routers heb staan. Als ik op 1 locatie zit verbind ik vaak naar die andere locaties. Als de routers in dezelfde IP range zouden zitten geeft dat problemen met dubbele gateways etc. Daarom heb ik alle 3 de locaties een eigen range gegeven(192.168.0.x/192.168.1.x/192.168.2.x) Het niet kunnen aanpassen van deze range is dus bijzonder ongemakkelijk.begintmeta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:04:
Gebruik je de VPN-faciliteiten van de router? Ik krijg dat namelijk niet goed aan de praat....
En de VPN werkt nog steeds niet naar behoren nee. Ik zag dat de 1.3.0.1 en de 1.4.0 versie nog een pptpd server heeft met versie 1.3.0. Dit is een versie uit 2006. Hier zou eigenlijk een nieuwere versie gebruikt moeten worden. Ik weet niet of dat zelf is te upgraden in busybox?!
Heb je ook al een reset met het knopje op het apparaat gedaan? Dat hielp bij mij namelijk.begintmeta schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:04:
Gek inderdaad. Hier werkt de nieuwe firmware iig niet slechter of beduidend anders dan de voorgaande. Bedraad en onbedraad geen problemen.
Yep.. al gedaan. Zelfs nog een keertje opnieuw geflashed, aangesloten PC's nog een keer opnieuw gestart (Ze krijgen allemaal netjes via DHCP hun IP adressen, DNS gegevens & gateway)lmax schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:26:
[...]
Heb je ook al een reset met het knopje op het apparaat gedaan? Dat hielp bij mij namelijk.
Als ik mijn laptop ineens van een kabeltje voorzie, dan ziet hij wel het netwerk, maar geen internet. Draadloos weer aanzetten en de boel werkt weer.
Nou ja... Vanavond nog maar eens aanrommelen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik had eigenlijk nooit problemen, ook zonder extra reset werkte de boel bij mij na het flashen als voor het flashen even goed (of slecht bij VPN).lmax schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:26:
Heb je ook al een reset met het knopje op het apparaat gedaan? Dat hielp bij mij namelijk.
ik heb sinds een tijdje ook de draytek vigor 2310n en wou graag weten of het mogelijk is om verkeer te zien wat er per dag / maand / jaar door de router is gegaan ? Is dit mogelijk of slaat de draytek dit niet op ?
Nee, volgens mij kan je alleen de totalen voor de gehele uptime zien.Maikel1989 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:07:
... verkeer te zien wat er per dag / maand / jaar door de router is gegaan ? Is dit mogelijk of slaat de draytek dit niet op ?
Ik wordt echt gek van de VPN-functionaliteit... PPTP lukt wel, maar alleen Windows 7 lukt het om een versleutelde verbinding op te zetten. Alle andere clients hebben volgens mij problemen met het onderhandelen van de encryptiemethode (MPPE).
L2TP/IPSec lukt vanaf geen enkele client... Heel soms heb ik enkele seconden verbinding gehad vanaf Windows 7 en vanaf android, maar ook hier gaan allerlei dingen mis (previously used Message ID, malformed payload...)
IPSec sec heb ik nog niet zo uitgebreid geprobeerd omdat ik daar op een aantal devices sowieso geen client voor heb.
Heeft iemand nog tips? (Ik wil af van de passthrough naar een draaiend servertje op mijn LAN)
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 21-08-2010 12:15 ]
Verwijderd
http://www.strowger.com/D...ytek-vpn-setup-guide.html
Is niet specifiek voor de 2130, maar voor Draytek routers algemeen.
(ik heb zelf nog geen 2130, maar overweeg deze wel aan te schaffen. Ik heb de procedure die staat beschreven onder bovenstaande link daarom nog niet kunnen testen).
Ik gebruik de "The Green Bow" vpn client met Windows XP & Windows 7 32/64 en ik kan gewoon verbinding maken via IPSEC.begintmeta schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:15:
[...]
Nee, volgens mij kan je alleen de totalen voor de gehele uptime zien.
Ik wordt echt gek van de VPN-functionaliteit... PPTP lukt wel, maar alleen Windows 7 lukt het om een versleutelde verbinding op te zetten. Alle andere clients hebben volgens mij problemen met het onderhandelen van de encryptiemethode (MPPE).
L2TP/IPSec lukt vanaf geen enkele client... Heel soms heb ik enkele seconden verbinding gehad vanaf Windows 7 en vanaf android, maar ook hier gaan allerlei dingen mis (previously used Message ID, malformed payload...)
IPSec sec heb ik nog niet zo uitgebreid geprobeerd omdat ik daar op een aantal devices sowieso geen client voor heb.
Heeft iemand nog tips? (Ik wil af van de passthrough naar een draaiend servertje op mijn LAN)
Vigor 2130 instellingen (VPN and Remote Access >> Remote Dial-in Setup)
Mobile VPN Type: Dynamic VPN(IPSEC)
Local Network / Mask 192.168.0.60 / 255.255.255.0
Shared secret ******************
Phase 1 (IKE) Automatic
Phase 2 (IPSec) Automatic
Eerst kreeg ik het ook niet aan de gang, toen heb ik de firewall uitgeschakeld van de pc waarmee ik de verbinding wou maken. Toen werkte het vlekkeloos, daarna nog even aan het stoeien geweest me de firewall om hem goed werkend te krijgen.TheGreenBow VPN Client instellingen
FASE 1
Interface: Elke
Externe Gateway: ###.###.###.###
Pre-Shared Key: ******************
IKE
Encryptie: 3DES
Authenticatie: SHA-1
Sleutelgroep: DH14 (2048)
FASE 2
VPN Client adres: 0.0.0.0
Adres-type: Subnet adres
Extern LAN adres: 192.168.0.60
Subnet masker: 255.255.255.0
ESP
Encryptie: 3DES
Authenticatie: SHA-1
Modus: Tunnel
PFS
Groep: DH14 (2048)
Succes!
Want verbinding maken lukt me ook wel, alleen stopt hij na een tijdje met werken. Dat is de ene keer een minuut, den andere keer een uur. Dus geen idee wat het triggert.
Na de update naar firmware 1.4 lijkt de ftp-faciliteit trouwens ook enigszins erratic... niet zo best... of ik ben gewoon achterlijk bezig (wat nog minder goed zou zijn)
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 21-08-2010 21:24 ]
Nee, op een 2130N.lmax schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:17:
En is dat wel een 2130(VN)
Want verbinding maken lukt me ook wel, alleen stopt hij na een tijdje met werken. Dat is de ene keer een minuut, den andere keer een uur. Dus geen idee wat het triggert.
Hier hetzelfde. Een DNS lookup werkt wel, ik krijg netjes het IP-adres van Google (#dig @192.168.1.1 www.google.nl), maar vervolgens een ping naar dat IP-adres geeft geen respons.TFHfony schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:36:
Hier nog vervelender. Met de nieuwe firmware alleen een draadloze verbinding. Bedraad wel intern netwerk, maar ik kan niet naar buiten. Erg vreemd.
Omdat dit mogelijk een ICMP-block kan zijn (hoewel onwaarschijnlijk), ook getest met #wget www.google.nl wat ook een time-out oplevert.
Instellingen van het modem zijn niet gewijzigd (tenminste, ga ik vanuit. In de router settings backup en restore gedaan). Zowel router als modem zijn hierna een minuut van de spanning af geweest, zonder enig verschil in werking.
Draytek Vigor 2130n, oude firmware 1.3.0.1, nieuwe 1.4.0.
Extern is pingen uit te zetten (default = uit)
Als je problemen hebt met de firmware even deze procedure volgen lijkt me verstandig (staat vast hier wel omschreven).
Daarnaast moest je geloof ik admin als wachtwoord ofzo invullen.
op deze pagina staat de omschrijving:
Draytek Vigor 2130n ervaringen
[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 25-08-2010 09:45 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik heb hetzeldfe probleem gehad, ik ben terug gegaan naar 1.3.0.1.TFHfony schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:36:
Hier nog vervelender. Met de nieuwe firmware alleen een draadloze verbinding. Bedraad wel intern netwerk, maar ik kan niet naar buiten. Erg vreemd.
Ik weet niet als het probleem zit bij het flashen, niet lang genoeg gewacht, (bij terug gaan naar 1.3.0.1 duurde het heel lang), of in de software zelf.

Ik hoop dat het binnenkort wordt opgelost. Of ligt het aan mij en heeft iemand tips?
Toch is dit vreemd. bij mij werkt het allemaal vlekkeloos (alleen doe ik niet aan VPN dus dat stuk kan ik niet beoordelen).achis schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:08:
[...]
Ik heb hetzeldfe probleem gehad, ik ben terug gegaan naar 1.3.0.1.
Ik weet niet als het probleem zit bij het flashen, niet lang genoeg gewacht, (bij terug gaan naar 1.3.0.1 duurde het heel lang), of in de software zelf.
De update zelf ging een beetje raar; op enig moment was het 'even geduld' bordje weg, en kon ie het modem niet meer bereiken. Ik heb toen even gewacht en toen maar het modem uit- en weer aangezet. Toen deed ie het weer (niet in 1x,bloody browser cache...) en ik kan zowel met wifi als met het draadje prima internetten. Ik heb zelfs het idee dat wifi icm met mijn Android telefoon beter (sneller) werkt.
Waarom ie dan bij bepaalde mensen niet goed werkt is mij een raadsel. Ik ga er wel vanuit dat de mensen met problemen de meest obvious dingen al geprobeerd hebben, zoals PC herstarten, alle andere routers/switches e.d herstarten. Zo weet je zeker dat er niet een met een foute routing table aan de gang gaat oid.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
De eerste ca. 5 minuten wordt de nieuwe firmware in het flash-geheugen van de Vigor 2130n geladen en staat de webinterface te pollen. Vervolgens gaat de Vigor 2130n zich herstarten en verliest de browser de verbinding met de webinterface. Hierna gaat ook de netwerkverbinding er uit. Na ca. 4 minuten is de Vigor 2130n weer terug, is de netwerkverbinding hersteld en kan de webinterface via de browser weer benaderd worden. Het totale upgrade-proces duurt bij mij dus ca. 9 minuten.
Alle instellingen van de router zijn behouden gebleven.
Bij mij ook idd. Het zou wel beter zijn als de router een indicatie had dat ie bezig was. Als de browser de verbinding met de Vigor verliest, zit je dus te zweten en heb je geen idee hoever ie is. Nou heeft dat ding een stuk of 20 ledjes, dus er moet toch iets te programmeren zijn dat ie knippert zolang ie nog bezig is? Ik heb 'm dus op een gegeven moment gewoon uitgezet...als je dat midden in het flashen doet, is het een dure broodrooster geworden...Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:32:
Hier ook zonder problemen mijn Vigor 2130n geupgraded van 1.3.0.1 naar 1.4.0. Ik heb dit gedaan via de upgrade-mogelijkheid in de webinterface.
De eerste ca. 5 minuten wordt de nieuwe firmware in het flash-geheugen van de Vigor 2130n geladen en staat de webinterface te pollen. Vervolgens gaat de Vigor 2130n zich herstarten en verliest de browser de verbinding met de webinterface. Hierna gaat ook de netwerkverbinding er uit. Na ca. 4 minuten is de Vigor 2130n weer terug, is de netwerkverbinding hersteld en kan de webinterface via de browser weer benaderd worden. Het totale upgrade-proces duurt bij mij dus ca. 9 minuten.
Alle instellingen van de router zijn behouden gebleven.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Met drie firmware-upgrades van de Vigor 2130n achter de rug, weet ik inmiddels dat het upgrade-proces bij mij dus twee keer ca. 5 minuten duurt (totaal ca. 10 minuten). Bovendien kan ik de verschillende stappen in het proces herkennen, dat biedt dus houvast.mphilipp schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:18:
[...]
Bij mij ook idd. Het zou wel beter zijn als de router een indicatie had dat ie bezig was. Als de browser de verbinding met de Vigor verliest, zit je dus te zweten en heb je geen idee hoever ie is. Nou heeft dat ding een stuk of 20 ledjes, dus er moet toch iets te programmeren zijn dat ie knippert zolang ie nog bezig is? Ik heb 'm dus op een gegeven moment gewoon uitgezet...als je dat midden in het flashen doet, is het een dure broodrooster geworden...
Je hebt natuurlijk gelijk dat er betere voortgangsindicatie aan de gebruiker gegeven kan worden tijdens het upgrade-proces van de Vigor 2130n.
Ondertussen ben ik erachter dat de smart VPN client van draytek ook niet foutloos werkt. Voordeel boven windows VPN client is dat de client merkt dat de verbinding is weggevallen en een re-dial begint. Daarmee is natuurlijk je VNC verbinding wel weg, en kan je dus opnieuw inloggen. vreemd is dan wel dat de router nog wel aangeeft dat de oude VPN verbinding nog actief is.begintmeta schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:34:
Ik hoop dat het binnenkort wordt opgelost. Of ligt het aan mij en heeft iemand tips?
Ik gebruik regelmatig de PPTP VPN functionaliteit met de standaard XP VPN client, en dat blijft bij mij altijd op, nooit een probleem gehad.lmax schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:27:
Voor de mensen met VPN problemen. Ik heb hierover contact gehad met de draytek helpdesk. Ze hebben aangeraden de smart vpn client eens te proberen. Hoewel ik vind dat VPN ook gewoon moet werken met de standaard windows XP client heb ik hem toch eens geprobeerd. Tot nu toe lijkt die stabiel te werken. Er zitten zoizo wel wat handige features bij, zoals auto-dial bij windows boot etc. Misschien wel een goede vervanging dus.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Verwijderd
Met welke versie van Smart VPN Tool werk je? De laatste versie die ik kan vinden, is: 4.0.0.2lmax schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:17:
[...]
Ondertussen ben ik erachter dat de smart VPN client van draytek ook niet foutloos werkt. Voordeel boven windows VPN client is dat de client merkt dat de verbinding is weggevallen en een re-dial begint. Daarmee is natuurlijk je VNC verbinding wel weg, en kan je dus opnieuw inloggen. vreemd is dan wel dat de router nog wel aangeeft dat de oude VPN verbinding nog actief is.
Te vinden op draytek.com: http://www.draytek.com/user/SupportDLUtility.php#
Verder zie ik dat RouterTools (RT) bestaat uit de Firmware Upgrade Utility (FUU) en de Syslog Tool (ST). Beide programma'tjes kun je ook apart downloaden. Als je beide programma'tjes apart download, dan beschik je over een recentere versie dan wanneer je ze met RouterTools download (in RT v4.2.1 zit FUU v3.6.1 en ST v4.2.0, terwijl de meest recente versies zijn: FUU v3.6.2 en ST v4.2.2).
Overzichtje van de meest recente versies (d.d. 8-9-2010):
Programma | Versie |
Firmware | 1.4.0 |
Firmware Upgrade Utility | 3.6.2 |
Syslog Tool | 4.2.2 |
Smart VPN Client | 4.0.0.2 |
Ik merk dat Draytek zijn versiebeheer op internet ook niet helemaal lekker heeft. Op de .NL ftp site en de .COM ftp site staan niet altijd de meeste recente versies van de diverse tools. Daarnaast loopt de NL website ook weleens achter. Mijn ervaring is dan ook dat op bovengenoemde website de meest recente versies staan.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 11:03 ]
Verwijderd
Is het overigens ook mogelijk om je Wireless LAN te scheiden van je LAN d.m.v. VLAN? LAN-poorten kun je wel scheiden d.m.v. VLAN, maar de mogelijkheid die ik zou willen, ben ik nog niet tegengekomen. Isolate member zou een optie kunnen zijn, maar dan kunnen de Wireless clients elkaar niet meer zien. Heeft iemand enig idee?
Dat wilde ik ook, maar dat gaat niet. Enige optie is om een access point aan een van de poorten te hangen en die te isoleren met een vlan. Ik wil idd ook een wifi connectie maken die alleen maar naar internet kan. Voor gasten bv, met een simpel wachtwoord. En een voor mezelf die beter beveiligd is.Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:35:
Hmja, dan heb ik ook even geen andere oplossing voor handen. Ik wil wel gebruik gaan maken van VPN, maar op de korte termijn ga ik daar nog niet mee bezig.
Is het overigens ook mogelijk om je Wireless LAN te scheiden van je LAN d.m.v. VLAN? LAN-poorten kun je wel scheiden d.m.v. VLAN, maar de mogelijkheid die ik zou willen, ben ik nog niet tegengekomen. Isolate member zou een optie kunnen zijn, maar dan kunnen de Wireless clients elkaar niet meer zien. Heeft iemand enig idee?
Misschien een leuke nieuwe feature. Het zou moeten kunnen met de mogelijkheden die het apparaat in principe biedt. Alleen een stukje firmware erbij knutselen.
Verwijderd
Verwijderd
De eerste rma binnen een week vanwege telkens wegvallende wan verbinding.
De vervanger heeft exact hetzelfde euvel
Af fabriek met v1.4
Improved: WAN connection stability.
Laat me niet lachen.
Heb wel eens eerder een Draytek gekocht maar dit prul had gewoon nog niet op de markt mogen verschijnen.
Leuke opmerking, maar zoals je hier leest, heeft verder niemand daar last van. Je doet nu net of het alleen maar aan die Draytek kan liggen. Dat lijkt me een onzinnige gedachte, denk je niet? Het zal in de combinatie liggen met je provider/modem oid. Niet dat je daarme geholpen bent, maar je weet best dat het in ICT land niet altijd even duidelijk is waar het probleem in zit.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:54:
Heb wel eens eerder een Draytek gekocht maar dit prul had gewoon nog niet op de markt mogen verschijnen.
Misschien handig om even te vermelden welke provider je hebt en welk modem. Wellicht zijn er meer met dezelfde combi en weet iemand hoe het opgelost kan worden.
Wat betreft VPN: ik heb (nogmaals) een mailtje van Draytek gehad dat men aan de problemen werkt. Ik hoop dus dat (binnenkort) mijn VPN-connectieproblemen opgelost zijn...
Verwijderd
Ik loop aardig vast met mijn nieuwe 2130n router.
Ik probeer een umts verbinding te maken en heb op het moment geen ander internet bij de hand.
Het apparaat verbindt keurig via mijn kpn dongel. Ik zie in de web interface een ip adres en constateer dat de time sync van het apparaat zelf goed werkt. Met andere woorden: de router is met internet verbonden!
Helaas krijgen de pc's erachter geen verbinding. Wel DNS, maar dat zullen ze via de router's dnsmasq proxy krijgen. er wordt niet gerouteerd door de router of alles wordt door de firewall geblokkeerd.
Wat doe ik fout?
Waar in de interface kan ik de firewall configuratie zien? of aanpassen?
Heeft iemand hier ervaring met een umts only setup met de 2130N ?
Dank!
Lukas
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 19:08 ]
Verwijderd
Nu ben ik terug gegaan naar v1.3.0.1 maar krijgt vervolgens helemaal geen WAN ip meer toegewezen. Vreemd dat een aantal mensen problemen hebben met deze update.
Verwijderd
Om ff een antwoord op mijn vraag te geven (poging tot in elk geval)Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:08:
Heeft iemand een idee wat die Multi-VLAN feature is (toegevoegd in de laatste firmware). Ik dacht even dat dit toeliet om een trunk te maken maar ik heb het net geprobeerd en dit lijkt niet het geval te zijn.
Wat ik van deze PDF af kan leiden is dat de Draytek zijn WAN-poort kan fungeren als trunk.
d.w.z. dat je een bepaalde LAN-poort in een VLAN kan stoppen en dat de inkomende (ingress dus) frames getagged worden met dat ID. Deze tag wordt dan _niet_ verwijdert wanneer de frames gebridged worden naar de WAN-poort. Echter lijkt het me wel dat de tag van de frames zal verwijderd worden wanneer de uitgaande (egress) poort een LAN-poort is.
Het nut hiervan ontsnapt me een beetje op dit moment.
Ben nog aan het uitzoeken wat het kan zijn.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Aha.. Dat geintje had ik dus ook vandaag. Heb net maar handmatig alles ingesteld...Eiríkr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:10:
Sinds de laatste update heb ik ook problemen met de DHCP server. Wireless krijg ik geen IPs meer...
Ben nog aan het uitzoeken wat het kan zijn.
btw. werkt wol bij jullie wel?
Ik heb ook een leuke computer..
Ik moet zeggen dat hij verder prima zijn werk doet, maar de DHCP server lijkt er mee genokt te zijnTranzy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:22:
Waar ik altijd heb gevonden dat draytek super stabiele apparaten zijn vind ik deze vreselijk intabiel.
btw. werkt wol bij jullie wel?
WOL gebruik ik niet.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik gebruik geen Bind to IP en heb mijn netwerk in de 192.168.1.x range zitten en heb het probleem ook...Eiríkr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:14:
Er lijkt echt een probleem te zijn met de DHCP server in deze laatste firmware. Misschien komt het omdat ik voor enkele apparaten "bind ip to mac" gebruik en hij dit niet leuk vind? Of omdat ik een 10.10.10.0/24 netwerk gebruik? Iets zal het triggeren want er zijn ook mensen die schijnbaar geen problemen hebben.
Verwijderd
Ik heb er ook problemen mee. De DHCP sever houdt er af en toe mee op. Reset lost het op. Had ik in de vorige firmware ook niet. Heb geen bind ip to mac. Gebruik het standaard netwerk range. (192.168.x.x). Heb wel twee vaste ip-adressen in mijn netwerk opgenomen.Eiríkr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:14:
Er lijkt echt een probleem te zijn met de DHCP server in deze laatste firmware. Misschien komt het omdat ik voor enkele apparaten "bind ip to mac" gebruik en hij dit niet leuk vind? Of omdat ik een 10.10.10.0/24 netwerk gebruik? Iets zal het triggeren want er zijn ook mensen die schijnbaar geen problemen hebben.
De Nederlandse support heeft op zich altijd wel bijtijds gereageerd, maar een tijdje terug had ik toch ook maar contact opgenomen met de Taiwan (ivm mijn VPN-issues), en het lijkt erop dat die toch wat kortere lijnen hebben met R&D, zo heb ik snel een release candidate kunnen testen waarin de PPTP al wat beter werkt. Ik vind het lastiger in te schatten wat er precies gebeurd als je contact met de Nederlandse support opneemt, ze geven het ongetwijfeld (zoals ze ook zelf aangaven) door aan de Taiwanezen als ze het niet zelf kunnen oplossen, maar ik heb het gevoel dat je, als dat zo is, beter rechtstreeks zelf met de Taiwanese support contact op kan nemen. Ook zeker als je enige technische kennis hebt.
De PPTP-problemen met encryptie waren overigens inderdaad bekend (en lijken bij de volgende versie wel verdwenen te zullen zijn.
L2TP/IPSec-problemen persisteren echter
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 29-09-2010 11:47 ]
Bij ons loopt de router regelmatig vast..
Tenminste hij verliest verbinding met internet... router is even niet te benaderen via web-interfasce.
Modem behoud gewoon verbinding.
Modem: Arris Touchstone TM702B (Eurodocsis 3.0) Ziggo
Router: Draytek Vigor 2130N
Bekabeling: Cat6
Iemand hier een idee wat ik nog kan proberen om het op te lossen.
Heb vandaag trouwens de 1.5.0.RC1 firmware gehad van Draytek Support.
Met de tip dat ik de MTU waarde van DHCP op 1456 moest zetten.
(MTU waarde is nieuw in de 1.5.0 firmware)
Verwijderd
Ik zou firmware 1.5.0.RC1 er op zetten en kijken of deze firmware stabiel is in jouw situatie.c0sm0s schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:27:
Ik heb nu zelf al een tijdje contact met de NL support van Draytek.
Tenminste hij verliest verbinding met internet... router is even niet te benaderen via web-interfasce.
Misschien kan je ook kijken of er nog nieuwe functionaliteit is opgenomen in firmware 1.5.0.RC1, zoals mogelijk de Web Content Filter.
Ook het updaten van de Firmware lukt met update tooltje niet (blijft zeuren over een verkeerd wachtwoord of een timeout).
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
Updaten kan je via de web-interface (firmware uploaden en upgraden).IJnte schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:43:
Ik krijg ook mijn Router niet aan de praat. Ik heb een 2130Vn, welke netjes verbinding maakt met het internet (Ziggo Ubee modem). Echter de DHCP deelt de verkeerde adressen uit (10.0.0.x ipv 10.0.1.x). Middels mijn iPhone kan ik wel draadloos internetten, maar via de vaste verbinding lukt het me niet om het internet aan de praat te krijgen. Ik zal vanmiddag eens even contact opnemen met de support afdeling.
Ook het updaten van de Firmware lukt met update tooltje niet (blijft zeuren over een verkeerd wachtwoord of een timeout).
Maar ook met behulp van Router Tools. Volgens mij moet je dan de router (met een korte utp-kabel aan je pc) aansluiten op LAN-poort-nummer 1. Meer informatie kan je hier vinden.
Het wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord van de web-interface.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 12:17 ]
Volgens mij zit er wel wat nieuws in.. niet 100% zeker of het ook nieuw is.. maar het was me nog niet eerder opgevallen.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:42:
[...]
Ik zou firmware 1.5.0.RC1 er op zetten en kijken of deze firmware stabiel is in jouw situatie.
Misschien kan je ook kijken of er nog nieuwe functionaliteit is opgenomen in firmware 1.5.0.RC1, zoals mogelijk de Web Content Filter.
Er zit nu een menu in genaam CSM.. sub-menu's: Content Filtering & IM/P2P Blocking.
Onder het stukje USB Application zie ik een sub-menu's: i-Tunes server, BT Application, BT Settings, DLNA server. (Ook nieuw volgens mij)
Volgens mij ook nieuwe IPv6 opties.
[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 30-09-2010 12:31 ]
Verwijderd
Bedankt voor je informatie.c0sm0s schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:26:
[...]
Volgens mij zit er wel wat nieuws in.. niet 100% zeker of het ook nieuw is.. maar het was me nog niet eerder opgevallen.
Er zit nu een menu in genaam CSM.. sub-menu's: Content Filtering & IM/P2P Blocking.
Onder het stukje USB Application zie ik een sub-menu's: i-Tunes server, BT Application, BT Settings, DLNA server. (Ook nieuw volgens mij)
Volgens mij ook nieuwe IPv6 opties.
CSM betekent Content Security Management. Zit hier nu ook de URL Content Filter bij (als sub-menu)?
Maar trouwens: levert de firmware nu stabiliteit bij jou?
Onder het stukje CSM -> Content Filtering heb je de volgende optiesVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:18:
[...]
Bedankt voor je informatie.
CSM betekent Content Security Management. Zit hier nu ook de URL Content Filter bij (als sub-menu)?
Maar trouwens: levert de firmware nu stabiliteit bij jou?
Web content filer (Java, ActivX, Proxy)
Web URL Filter Setting
Web Host Filter Setting
Over stabiliteit kan ik nu nog niks zeggen.. het wegvallen van verbinding was random..
Dus dat kan ik binnen een paar dagen zeggen..
[ Voor 12% gewijzigd door c0sm0s op 30-09-2010 18:07 ]
Ik heb vergelijkbare problemen sinds firmware 1.4 nl. dat de wan verbinding wegvalt ongeveer elke 2 dagen. Ik zal support weer eens mailen.c0sm0s schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:27:
Ik heb nu zelf al een tijdje contact met de NL support van Draytek.
Verwijderd
Mogelijk kan ik het probleem minder vaak te laten optreden door het verhogen van de lease-time (default ingesteld op 720 minuten).
Ook heb ik reeds de beschikking over firmware 1.5.0_RC1, maar ik weet nog niet of deze firmware dit probleem met de DHCP-server oplost.
Met firmware 1.3.0.1 (en eerder) had ik geen last van instabiliteit.
Het probleem (DHCP.. verlies verbinding.. router onbereikbaar)
Het lijkt er nu op dat er een nieuw probleem is.. of het probleem is veranderd..
Als er in hett netwerk een pc aan het downloaden is.. http/usenet of wat dan ook...
Dan kan je op geen enkele pc websites meer bekijken.. of ontzettend traag.
De verbinding valt niet weg..
Ook is de maximum download snelheid niet meer te halen..
voorheen zonder problemen 14mb/s.. komt nu niet verder meer dan 5mb/s..
Zodra de download klaar is.. kan je weer gewoon gebruik maken van internet.
[ Voor 26% gewijzigd door c0sm0s op 01-10-2010 15:54 ]
Verwijderd
Je tweede zin is niet afgemaakt en hierdoor ontbreekt de essentie.c0sm0s schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:47:
Hier even de eerste resultaten met v1.5.0rc1 en de problemen die ik had.
Het probleem (DHCP.. verlies verbinding.. router onbereikbaar)
Het lijkt er nu op dat er een nieuw probleem is.. of het probleem is veranderd..
Als er in hett netwerk een pc aan het downloaden is.. http/usenet of wat dan ook...
Dan kan je op geen enkele pc websites meer bekijken.. of ontzettend traag.
De verbinding valt niet weg..
Ook is de maximum download snelheid niet meer te halen..
voorheen zonder problemen 14mb/s.. komt nu niet verder meer dan 5mb/s..
Zodra de download klaar is.. kan je weer gewoon gebruik maken van internet.
Voor wat betreft je nieuwe problemen zou ik dit weer voorleggen aan de support van Draytek NL of zelfs rechtstreeks bij Draytek Taiwan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 17:00 ]
Hij doet het eindelijkVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:16:
[...]
Updaten kan je via de web-interface (firmware uploaden en upgraden).
Maar ook met behulp van Router Tools. Volgens mij moet je dan de router (met een korte utp-kabel aan je pc) aansluiten op LAN-poort-nummer 1. Meer informatie kan je hier vinden.
Het wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord van de web-interface.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
[ Voor 5% gewijzigd door pafdaddy op 02-10-2010 19:57 ]
Op zich moet die combinatie werken. Ik heb ook een Ubee modem en een 2130. Weird dat het bij jou niet lukt.IJnte schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:43:
Ik krijg ook mijn Router niet aan de praat. Ik heb een 2130Vn, welke netjes verbinding maakt met het internet (Ziggo Ubee modem). Echter de DHCP deelt de verkeerde adressen uit (10.0.0.x ipv 10.0.1.x). Middels mijn iPhone kan ik wel draadloos internetten, maar via de vaste verbinding lukt het me niet om het internet aan de praat te krijgen. Ik zal vanmiddag eens even contact opnemen met de support afdeling.
release notes van 1.4.1 meldt het volgende;pafdaddy schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:57:
Hier onder downloads staat trouwens firmware 1.4.1 van 28-09-2010. Ik ben die nu aan het testen.
Release Note for Vigor2130 Series
Firmware Version: 1.4.1
Built Date: September 21, 2010
Applied Models: Vigor2130, Vigor2130n, Vigor2130Vn
New Features
- None
- Fixed: Function of clone MAC address can’t work.
- Fixed: Cannot set LAN IP address with 192.168.2.1.
- Fixed: Cannot modify Telnet management port and HTTP port at the same time.
- Fixed: Test issue for VoIP stress (V model only).
- None
Dus niet eens het DHCP probleem opgelost...Eddict schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:26:
[...]
release notes van 1.4.1 meldt het volgende;
Release Note for Vigor2130 Series
Firmware Version: 1.4.1
Built Date: September 21, 2010
Applied Models: Vigor2130, Vigor2130n, Vigor2130Vn
New FeaturesImprovement
- None
Known Issue
- Fixed: Function of clone MAC address can’t work.
- Fixed: Cannot set LAN IP address with 192.168.2.1.
- Fixed: Cannot modify Telnet management port and HTTP port at the same time.
- Fixed: Test issue for VoIP stress (V model only).
- None
Verwijderd
En ik ben weer terug op firmware 1.3.0.1. Geen last meer van een wegvallende DHCP-server.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:32:
Volgens mij moet ik ook constateren dat ca. één keer per week de DHCP-server op mijn Vigor 2130n met firmware 1.4.0 het niet meer doet. Aangesloten apparaten met een geldige lease (ip-adres) hebben nog wel internetverbinding, apparaten die een nieuwe lease (ip-adres) nodig hebben komen er niet op. Een reset lost het probleem op.
Mogelijk kan ik het probleem minder vaak te laten optreden door het verhogen van de lease-time (default ingesteld op 720 minuten).
Ook heb ik reeds de beschikking over firmware 1.5.0_RC1, maar ik weet nog niet of deze firmware dit probleem met de DHCP-server oplost.
Met firmware 1.3.0.1 (en eerder) had ik geen last van instabiliteit.
Na de downgrade was de Vigor 2130n niet meer bereikbaar, zodat vijf seconden het reset-knopje indrukken uitkomst moest bieden (terug naar factory defaults).
Verwijderd
En wat zijn jouw bevindingen met firmware 1.4.1? Heb je (nog) last van een wegvallende DHCP-server?pafdaddy schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:57:
Hier onder downloads staat trouwens firmware 1.4.1 van 28-09-2010. Ik ben die nu aan het testen.
Verwijderd
Je kan downgraden naar firmware 1.3.0.1.TFHfony schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:43:
[...]
Dus niet eens het DHCP probleem opgelost...
En 20mbit inleveren op de WLAN snelheid.Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:56:
[...]
Je kan downgraden naar firmware 1.3.0.1.
Inmiddels gewoon maar alle apparatuur vaste IP adressen gegeven.
Ik ben zelf dat probleem nog niet tegengekomen en heb een squeezebox touch onder DHCP draaien. Mijn pc's hebben een vast adres. WAN lijkt wel stabieler, maar het is nog te kort om daar een definitief oordeel over te vellen.Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:56:
[...]
En wat zijn jouw bevindingen met firmware 1.4.1? Heb je (nog) last van een wegvallende DHCP-server?
[ Voor 12% gewijzigd door pafdaddy op 03-10-2010 23:14 ]
DHCP gebruik ik niet, dus daar heb ik geen antwoord op, helaas.
Verwijderd
Oke, duidelijk. Maar voor WLAN gebruik ik mijn access point van Senao. Lekker krachtig!TFHfony schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:46:
[...]
En 20mbit inleveren op de WLAN snelheid.
Inmiddels gewoon maar alle apparatuur vaste IP adressen gegeven.
Verwijderd
Als je Squeebox continue verbinding houdt met het internet en dus de DHCP-lease houdt, dan merk jij niets van het wegvallen van de DHCP-server. Ik weet echter niet zeker of dit zo is, maar het kan mogelijk een verklaring zijn waarom jij niets merkt van het wegvallen van de DHCP-server, immers je andere pc's hebben een vast ip-adres.pafdaddy schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:13:
[...]
Ik ben zelf dat probleem nog niet tegengekomen en heb een squeezebox touch onder DHCP draaien. Mijn pc's hebben een vast adres. WAN lijkt wel stabieler, maar het is nog te kort om daar een definitief oordeel over te vellen.
Ik heb nu ook een 2130n maar ik krijg het niet voor elkaar om poorten vanaf internet open te zetten. Ik zet de settings onder nat gewoon goed zoals het zou moeten maar de poorten blijven niet benaderbaar vanaf buitenaf. Ik zie wat over het hoofd maar wat?

Laat maar!
Dmz in adsl modem vergeten te veranderen naar nieuwe wan link ip.
[ Voor 13% gewijzigd door William/Ax3 op 07-10-2010 16:22 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Na 6 dagen up is afgelopen nacht de WAN toch weer gereset.pafdaddy schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:13:
[...]
Ik ben zelf dat probleem nog niet tegengekomen en heb een squeezebox touch onder DHCP draaien. Mijn pc's hebben een vast adres. WAN lijkt wel stabieler, maar het is nog te kort om daar een definitief oordeel over te vellen.
Verwijderd
SW versie 1.3.0.1
Ik heb geprobeerd mijn mass storage device via FTP van buitenaf te bereiken en files te uploaden en downloaden. Dit gaat goed met kleine files maar niet met grote files ( bijvoorbeeld 300 MB ). Ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen.
Wat heb ik gedaan:
- FTP toegang op poort 21 opengezet in Het Management menu.
- User aangemaakt in het menu User met een vinkje bij Disk share en FTP.
- In het USB applicatie menu Disk Share en FTP enabled.
- In het USB applicatie menu is mijn mass storage device, USB stick van 16GB geformatteerd in NTFS, netjes te zien ( ook FAT32 geprobeerd ). Zelfs een 1 GB stick in FAT32 geprobeerd.
- Ik heb een share aangemaakt op mijn USB device vie het menu Share ( de map bestaat ook echt op de USB stick ).
- Bij de FTP users heb ik READ en Write access toegekend aan het user profiel.
Nu als ik via mijn lokaal netwerk naar mijn vigor browse kan ik de share zo benaderen.
Het aanloggen op de FTP server gaat prima ( zowel lokaal als extern ) en kleine files downloaden / uploaden gaat ook prima.
Maar het probleem is als ik een grote file ( 300 MB ) wil downloaden, dan start de download wel maar loopt na 3 seconden vast en krijg dan na ongeveer 15 seconden een melding dat de server time-out is gegaan. Dit dus zowel lokaal als extern.
In mijn log zie ik wel wat meldingen staan m.b.t passive mode maar dat is bij de kleine files ook dus niks concreets an errors ( zodra ik thuis ben kan ik wat van mijn logs laten zien evt. ) Beide USB poorten heb ik geprobeerd.
Iemand enig idee, kijk ik ergens overheen??
EDIT:
Heb het nu wel werkend. Eerlijk gezegd geen duidelijke reden waarom. Heb alle stappen NOG eens gedaan + stick opnieuw FAT32 geformatteerd en nu blijft hij werken.
Heb wel gemerkt als je de router uitzet en aanzet met een USB device eraan dan krijgen mijn GB poorten geen DHCP meer. Via wifi werkt wel alles gewoon.
Ik vind de betrouwbaarheid van deze router toch niet echt wat ik van Draytek gewend ben.....
[ Voor 11% gewijzigd door Sumuhtsop op 14-10-2010 09:56 . Reden: Opgelost ]
Je weet dat je met een prehistorische firmware werkt of niet?Postjuh schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:36:
Vigor 2130n
SW versie 1.3.0.1
Hele lap tekst
Iemand enig idee, kijk ik ergens overheen??
Hele lap tekst
Updaten en erna alle instellingen resetten kan wat problemen die je opnoemt oplossen.
PS weet iemand wanneer de 1.5 firmware uitkomt? Ik ben wel benieuwd naar de itunes server.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb de 2130VN
Nadelen tot nu toe:
- VOIP processen blijven in een soort loop hangen waardoor de load van de router hoog wordt en de router dus erg warm wordt. Kill pid helpt wel, maar dit wil je gewoon niet.
- DHCP Server probleem
- De User interface is erg traag. Het openen van poorten duurt erg lang bijvoorbeeld.
- Als ik een andere management poort instel dan 22 (ssh), dan wordt dit na een bepaalde tijd vanzelf teruggezet op 22. Heeeel vreemd!!
-
Ik heb veel goedkopere routers gehad die dit allemaal veeeeeel sneller konden doen. Eigenlijk heb ik een klein beetje spijt dat ik dit apparaat heb gekocht.
Hopelijk komt VIGOR met een betere firmware. Dit slaat echt nergens op voor een router van 200 euro!!
Ik heb inmiddels een 1.5rc2 om te testen en heb geen problemen met de DHCPserver meer gehad sinds de eerste rc na 1.4 die ik kreeg. Ik verwacht dat de problemen met VPNs ook opgelost worden met 1.5 (dat was mijn 'ingangsissue') maar er moet zeker nog wel het een en ander gebeuren. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze alle extra features (muziek/bittorrent-servers...) in 1.5 al via de UI toegankelijk maken. Zoals ik eerder postte was sowieso de een of andere daemon al via de commandline beschikbaar.
Wat mij betreft concentreren ze zich eerst op het betrouwbaar maken van de al aanwezige features.
Verwijderd
Ik ben al jaren een DrayTek-fan maar de firmware van de Vigor 2130(n) laat nog veel te wensen over. Vanwege de DHCP-problemen ben ik teruggegaan naar firmware 1.3.0.1.Kelfox schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:40:
Ik heb ook tot nu toe last gehad van de DHCP-server. Deze deelt na een tijd geen ip adressen meer uit. Hopelijk dat het met 1.4.1 beter gaat.
Ik heb de 2130VN
Nadelen tot nu toe:
- VOIP processen blijven in een soort loop hangen waardoor de load van de router hoog wordt en de router dus erg warm wordt. Kill pid helpt wel, maar dit wil je gewoon niet.
- DHCP Server probleem
- De User interface is erg traag. Het openen van poorten duurt erg lang bijvoorbeeld.
- Als ik een andere management poort instel dan 22 (ssh), dan wordt dit na een bepaalde tijd vanzelf teruggezet op 22. Heeeel vreemd!!
-
Ik heb veel goedkopere routers gehad die dit allemaal veeeeeel sneller konden doen. Eigenlijk heb ik een klein beetje spijt dat ik dit apparaat heb gekocht.
Hopelijk komt VIGOR met een betere firmware. Dit slaat echt nergens op voor een router van 200 euro!!
Hopelijk wordt firmware 1.5.0 een stabiele release. Laten ze eerst de normale features stabiel maken.De traagheid van de web-UI is inderdaad vrij groot. Het probleem met de veranderende sshpoort heb ik niet gehad.
Ik heb inmiddels een 1.5rc2 om te testen en heb geen problemen met de DHCPserver meer gehad sinds de eerste rc na 1.4 die ik kreeg. Ik verwacht dat de problemen met VPNs ook opgelost worden met 1.5 (dat was mijn 'ingangsissue') maar er moet zeker nog wel het een en ander gebeuren. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze alle extra features (muziek/bittorrent-servers...) in 1.5 al via de UI toegankelijk maken. Zoals ik eerder postte was sowieso de een of andere daemon al via de commandline beschikbaar.
Wat mij betreft concentreren ze zich eerst op het betrouwbaar maken van de al aanwezige features.
Ach prehistorisch? Hij is het meest stabiel van allemaal tot nu toe vind ik.kfaessen schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:41:
[...]
Je weet dat je met een prehistorische firmware werkt of niet?
Updaten en erna alle instellingen resetten kan wat problemen die je opnoemt oplossen.
PS weet iemand wanneer de 1.5 firmware uitkomt? Ik ben wel benieuwd naar de itunes server.
Ik was er uiteraard wel van op de hoogte maar met 1.4.* versies had ik weer andere problemen en waren mijn FTP problemen ook nog aanwezig. Had dit alleen niet vermeld in mijn verhaal.
Ik heb ook uiteindelijk vermeld dat het wel werkte alleen was dat van korte duur. Na 1.5 dag online staan keren de problemen weer terug ( verbinding te maken naar de FTP gaat prima, maar bij het downloaden van grote(re) bestanden slaat hij weer vast met de Timeout error).
Ik ga het nu nog met een externe HDD proberen i.p.v een USB geheugen stick, misschien dat dat wel blijft werken. Anders ga ik Draytek benaderen.
[ Voor 90% gewijzigd door Avvd op 29-11-2010 12:16 ]
Het enige probleem dat ik gehad heb is met de WiFi verbinding(en). Op een gegeven moment kon ik niet meer connecten met de iPad en ook mijn Squeezebox had een keer problemen met connecten. En ik zit gelijkvloers en de zender hoeft alleen maar door 1 of 2 blokkenmuurtjes heen. Waar het aan ligt is mij onduidelijk, maar WiFi is bij mij sowieso altijd een probleem geweest. Op een of andere manier (aardstralen?) is het af en toe niet mogelijk om te connecten. Ik heb a 3 verschillende ap's en wifi-routers geprobeerd, dus ik kijk er niet van op dat ook deze af en toe problemen heeft. Ik doe ook zoveel mogelijk bedraad en alleen de smartphone, iPad en Squeezebox zijn met wifi (en die laatste ga ik ook maar van een draad voorzien).
Ik ben wat dat betreft absoluut geen fan van draadloze verbindingen. Met BT dezelfde ervaring...als het moet, werkt het vaak niet.
Het is bij mij alleen de USB applicatie ( het FTP gedeelte daarvan ) wat ik niet goed werkend krijg. Ik heb daarvoor nu ook een mail naar draytek gestuurd met mijn logs erbij en wacht het wel af. Het was 1 van de features waardoor ik voor deze Vigor 2130n had gekozen.
VPN , de andere belangrijke feature, moet ik nog mee gaan beginnen maar heb helaas erg weinig tijd dus ben daar nog niet aan toe gekomen.
Dit is ook waarom ik voor een draytek router ben gegaan voor thuis. Echter valt dit nu enorm tegen, ben ik niet gewend van draytek!!
Ik heb deze router hangen aan een glasvezel verbinding van 50/50. Snelheid wordt wel gehaald, dat is het probleem niet.
Ik hoop dat 1.5 snel uitkomt en natuurlijk goed getest/stabiel is.
Ik heb alleen ervaring met een Intel 5100 en 5300.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
De verbinding wordt opgebouwd, maar elkaars netwerk bereiken ho maar!!
Setup is bij allebei: ziggo ubee modem --> vigor 2130n
Kunnen elkaars gateway soms wel en soms niet pingen vanaf een pc.
Kunnen elkaars gateway soms wel en soms niet pingen vanaf de vigor.
De ene keer kan ik eens wat in het netwerk van de ander pingen de andere keer niet.
Kzal vanavond de instellingen eens posten misschien dat jullie er wat mee kunnen.
[ Voor 43% gewijzigd door Savage008 op 20-10-2010 15:10 ]
Mensen die 1.5.0_rc2 willen uitproberen mogen mij wel een DM sturen.lmax schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:25:
Kan je die RC firmware misschien ergens online zetten? Die wil ik ook wel eens proberen.
Volgens mij gaat het om problemen bij gebruik van de ftp-server van de Vigor 2130. Ik heb op zich ook al wel wat gekke dingen meegemaakt daarmee (met name niet kunnen verbinden, nooit dat een down- of upload wordt afgebroken)mphilipp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:50:
Toch vreemd dat het bij de een prima werkt en bij de ander alleen maar problemen geeft. Ik heb met mijn Ziggo verbinding geen enkel probleem. Ik kan van alles (downloads tot 35Gb getest) downloaden op volle snelheid (120Mb/s).
De problemen van mij zijn met name gerelateerd aan VPN en ik had ook zoals anderen een 'stoppende' DHCP-server.
Verwijderd
Welke firmwareversie gebruik jij met je Vigor 2130n?allure schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:41:
Mmm ik heb al een paar keer gehad dat m`n draadloze verbinding connectie verliest, ik verdenk inmiddels ook m`n DHCP server.
Maar het probleem heeft zich pas 2 keer laten zien