Hallo allemaal,
Hoe zijn jullie ervaringen met jullie aanwinst zover?
Ik heb jarenlang een SMC Barricade router gehad en die heeft het altijd goed gedaan en doet het nog steeds goed. Echter is het draadloos bereik niet groot en is het doorvoer ook traag. Mijn Xtreamer kan niet lekker streamen van internet.
Heb besloten een nieuwe te kopen, de ZyXEL NRG460. Deze heeft een goed doorvoer, streamen was goed, maar het draadloos netwerk liet te wensen over en ik kon niet al mijn apparaten draadloos met encryptie verbinden. Ik heb hem gelukkig kunnen retourneren ook al was het 3 maanden later omdat een mail van ZyXEL aangaf dat ze niet in staat waren het probleem met mijn IP-cam te verhelpen. Jammer dat je je laat overtuigen door zo'n "Best getest" keurmerk, dat hoeft dus helemaal niet te kloppen dan!
Nu ben ik opnieuw aan het zoeken en zat te twijvelen tussen de TP Link TL-WR1043ND, de Barricade SMCWGBR14-N (toch een oud bekend merk), de Engenius ESR-9855 en de Netgear WNDR3700.
Deze laatste is overal goed aangeschreven, ondanks de ingebouwde antennes zou hij een beter draadloos bereik hebben. Die wou ik bijna bestellen en dan kreeg ik een mail dat ik toch moest gaan voor de Draytek V2130N en hier ben ik dan en heb deze hele thread aandachtig doorgelezen.
De nieuwste firmware heeft dus veel opgelost in deze router. Maar ik ben nog niet overtuig over het draadloos bereik. Velen zeggen dat het gewoon niet kan, een router met goed draadloos functionaliteit. Er bestaan wel accespoints met geweldige dekking maar die hebben dan geen router functionaliteit! Een utopie?
Ik heb een DHCP netwerk met 1 desktop, 1 laptop, 1 Ipod Touch, 1 Topfiled Sat-receiver (kan helaas alleen met WPA-TKIP werken), 1 Edimax IP-cam die allemaal aangesloten moeten worden. Ik neem mijn PC ook over vanuit buiten dus moet ik kunnen NATten en het liefst met wakeup functie.
Gezien de Edimax camera problemen had met encrypted WiFi en de Sat-receiver slechts werkt met WPA-TKIP, wat de doorvoer op draadloos schijnt tegen te houden, zou mijn enige optie zijn om mijn oude SMC router te koppelen op een LAN-poort van de Draytek voor deze twee en mijn anedere devices (draadloos en vast) direct op de Draytek te koppelen. Wel een hoop apparatuur draaien op deze manier (blij dan dat ik zonnepanelen heb

) Verder uiteraard zoveel mogelijk bekabeld aansluiten. Voor mijn laptop dan een Engenius ECB9500 accespoint nemen voor goed bereik in de tuin. Weer extra powerusage

.
Graag enig advies, iemand? Alvast bedankt