Acties:
  • 0 Henk 'm!

• difdiffer
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik zou graag de DNS server willen aanpassen van de WAN verbinding.

Het moet dan zo werken:

DHCP server van de 2130 geeft IP adressen uit en als DNS server 192.168.1.1
De eigenlijke DNS aanvraag loopt via mijn eigen in te stellen DNS server en NIET de DNS server die de WAN verbinding krijgt via DHCP.

Ik kan dit nu niet in versie 1.3, kan dat wel in de nieuwe versie 1.3.0.1.

(P.S. Ik weet dat je de LAN DNS server kan aanpassen, en dan geeft de 2130 DHCP service netjes die DNS instellingen door aan je PC, alleen kan ik dan niet op het interne netwerk op PC-naam resolven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:19

allure

Titaan fase 2/3

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen firware 1.3.0.1 en 1.3.0.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:26:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen firware 1.3.0.1 en 1.3.0.0?
Er is een verschil in bestandsgrootte, nl. 7050 KB voor v1.3.0.1 en 6980 KB voor v1.3.0. En de Build Date/Time van 1.3.0.1 is natuurlijk recenter. Of dit een verschil in functionaliteit betreft of eventueel alleen in help-teksten of zo, dat weten we niet.

Ik heb zojuist zonder problemen kunnen upgraden van v1.3.0 naar v.1.3.0.1 via de user-interface van de router (System Maintenance >> Firmware Upgrade), met behoud van instellingen. De firmware-upgrade duurt ca. 10 minuten. Na ca. 5 minuten gaat de router rebooten en na ca. 10 minuten is de router weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04
klaasbram schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:48:
[...]

Ff uit mijn hoofd heeft de 2910 2x ethernet wan toch?
Als je daarop een kabel en adsl modem hebt dan is een 2820VN ook een serieuze optie. de VNs is zelf geschikt voor ISDN apparatuur (s0 bus)
Bij mij werd vanuit Draytek gezegd dat de toen nog uit moeten komende 2920VN als enigste alternatief was voor mijn wensen lijstje. (Wireless-N + Voip + dual wan) "Min" puntje is dan wel dat de 2820 maar max 73Mbit over NAT doet routeren. En dat is bij de 2920 weer hoger.

*#einde offtopic ;) *
Klopt alleen heeft de 2820VN geen Gigabit lan. Dat is voor mij ook een vereiste.
NielsOo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:42:
[...]

Dus...
Dit kreeg ik een maand geleden als antwoord:

[...]
Dat spreekt elkaar goed tegen dus. Dat is de conclusie die je aan mijn post kan verbinden :)

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Moffin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:41:
[...]

Klopt alleen heeft de 2820VN geen Gigabit lan. Dat is voor mij ook een vereiste.

[...]

Dat spreekt elkaar goed tegen dus. Dat is de conclusie die je aan mijn post kan verbinden :)
De 2820 serie heeft wel gigabit lan, alleen op 1 poort... de andere 3 poorten zijn 10/100 poorten.
Uiteraard kun je wel gewoon een gigabit switch op die ene poort zetten. :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.draytek.nl onder Downloads voor de Vigor 2130(n) en hun ftp-site wordt nu ook melding gemaakt van firmware 1.3.0.1 voor de Vigor 2130(n) (naast de vorige firmwares 1.3.0 en 1.2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Deze week de 2130n aangeschaft nadat mijn WAN poort op de 2910VG Draytek kapot gegaan was. De 2130N genomen omdat ik daarmee de optimale doorvoersnelheid kan halen bij mijn FiberPower60 abbo van UPC.

Dik tevreden over de snelheid, maar...

Ik mis nogal wat features en configuratiemogelijkheden uit de 2910VG. Zo kan ik bepaalde protocollen niet apart uitschakelen in de firewall en vooral snap ik één ding niet en misschien kunnen jullie mij erbij helpen.

In de 2910VG kon ik schedules (tijd) instellen en die vervolgens apply-en op bepaalde users (erg handig met kids die niet continue op internet hoeven te zitten). In de 2910VG was er een apart tabblad voor Objects en Groups en die kon je dan ook aanmaken en vervolgens apply-de je een schedule (tijd) op die user.

Tijd instellingen kan ik wel maken via Application -> Schedule maar ik kan maar niet uitvinden hoe ik die apart ergens op kan toepassen, dus op een aparte user. Nu geldt de rule "WAN down na 22:00 uur" dus voor alle users, dus ook voor mij... en dat is natuurlijk niet de bedoeling :) Het gaat ook niet via het tabblad Users want die zijn alleen om users aan te maken voor protocollen die via de USB-poorten lopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit wel moet, of dat ik gewoon toch iets over het hoofd zie of dat ik moet wachten tot de nieuwe firmware (ik heb trouwens net versie 1.3.0.1 erop gezet, build date 14 april 2010) uitkomt met deze mogelijkheid?

[ Voor 5% gewijzigd door l0n3w012ph op 30-04-2010 12:39 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Weet iemand of die KPN HSDPA dongle gaat werken op mijn 2130n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
l0n3w012ph schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:36:
Deze week de 2130n aangeschaft nadat mijn WAN poort op de 2910VG Draytek kapot gegaan was. De 2130N genomen omdat ik daarmee de optimale doorvoersnelheid kan halen bij mijn FiberPower60 abbo van UPC.

Dik tevreden over de snelheid, maar...

Ik mis nogal wat features en configuratiemogelijkheden uit de 2910VG. Zo kan ik bepaalde protocollen niet apart uitschakelen in de firewall en vooral snap ik één ding niet en misschien kunnen jullie mij erbij helpen.

In de 2910VG kon ik schedules (tijd) instellen en die vervolgens apply-en op bepaalde users (erg handig met kids die niet continue op internet hoeven te zitten). In de 2910VG was er een apart tabblad voor Objects en Groups en die kon je dan ook aanmaken en vervolgens apply-de je een schedule (tijd) op die user.

Tijd instellingen kan ik wel maken via Application -> Schedule maar ik kan maar niet uitvinden hoe ik die apart ergens op kan toepassen, dus op een aparte user. Nu geldt de rule "WAN down na 22:00 uur" dus voor alle users, dus ook voor mij... en dat is natuurlijk niet de bedoeling :) Het gaat ook niet via het tabblad Users want die zijn alleen om users aan te maken voor protocollen die via de USB-poorten lopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit wel moet, of dat ik gewoon toch iets over het hoofd zie of dat ik moet wachten tot de nieuwe firmware (ik heb trouwens net versie 1.3.0.1 erop gezet, build date 14 april 2010) uitkomt met deze mogelijkheid?
Ik gok dat die functionaliteit op een fysieke controller zit & dat die hardware simpelweg niet in de 2130(n) zit ingebouwd, maar 100% zeker weet ik dat natuurlijk niet..

Maargoed, misschien is de 2920N wat voor je? Volgens de specs zijn de functies van Bandwidth management hetzelfde als die van de 2910VG - tenminste.. ik dacht dat ik me van de 2820N kon herinneren dat die functie daar zat?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24
Begrijp ik het nu goed dat indien ik de Bandwith Limit per IP wil gebruiken, Hardware NAT uit moet staan? En dat als Hardware NAT uit staat, NAT wel nog steeds plaats vindt maar dan via de "software"? M.a.w. dit komt de prestaties niet ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

rabor schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:49:
[...]

Ik gok dat die functionaliteit op een fysieke controller zit & dat die hardware simpelweg niet in de 2130(n) zit ingebouwd, maar 100% zeker weet ik dat natuurlijk niet..

Maargoed, misschien is de 2920N wat voor je? Volgens de specs zijn de functies van Bandwidth management hetzelfde als die van de 2910VG - tenminste.. ik dacht dat ik me van de 2820N kon herinneren dat die functie daar zat?
Hallo rabor, allereerst bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dus inderdaad wel goed zit met het feit dat je aan die schedules verder niets hebt, ondanks dat de Guide zegt dat je die schedules ook bij andere functies kunt apply-en. Jammer maar dan hoop ik maar op firmware die die functie misschien wel inbouwt.

Wat de 2920N betreft. Ik weet ff niet uit mijn hoofd of dat ook een Gigabit router is, maar dan nog: ik heb net 165 euro uitgegeven voor dit ding (waarvan ik door de specs toch echt verwachtte dat de functies die in de 2910VG zaten ook allemaal wel hierin zaten) en om nu meteen weer een andere te nemen... Hoe leg ik dat thuis uit? ;)

Al met al: een goede, stabiele en snelle router maar ik mis echt toch wel enige configuratiemogelijkheden wat betreft schedules, users and groups, firewall rules etc... De doorvoersnelheid is prima en ook de reden waarom ik hem gekocht heb (je wilt toch het maximale halen uit je internet abbo), dus ik mag/moet dan maar niet klagen :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
l0n3w012ph schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Hallo rabor, allereerst bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dus inderdaad wel goed zit met het feit dat je aan die schedules verder niets hebt, ondanks dat de Guide zegt dat je die schedules ook bij andere functies kunt apply-en. Jammer maar dan hoop ik maar op firmware die die functie misschien wel inbouwt.

Wat de 2920N betreft. Ik weet ff niet uit mijn hoofd of dat ook een Gigabit router is, maar dan nog: ik heb net 165 euro uitgegeven voor dit ding (waarvan ik door de specs toch echt verwachtte dat de functies die in de 2910VG zaten ook allemaal wel hierin zaten) en om nu meteen weer een andere te nemen... Hoe leg ik dat thuis uit? ;)

Al met al: een goede, stabiele en snelle router maar ik mis echt toch wel enige configuratiemogelijkheden wat betreft schedules, users and groups, firewall rules etc... De doorvoersnelheid is prima en ook de reden waarom ik hem gekocht heb (je wilt toch het maximale halen uit je internet abbo), dus ik mag/moet dan maar niet klagen :)
De 2920N is idd hun nieuwste consumenten-GigaWan/GigaLan router, en die kan nog net ietsie meer als de 2930/2820. Ik dacht misschien zit je nog binnen de 8 dagen afkoelperiode & kun je hem inwisselen. Echt heel veel scheelt het nl niet in prijs maar je krijgt er wel zowat het dubbele qua functionaliteit voor terug.. (2920N - € 229,25). Succes! ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Nogmaals dank!

Ik zag op routershop.nl dat ze in De Meern zitten en laat ik nu net maandag (das dus binnen 8 dagen) in Utrecht zijn voor mijn werk. Zit er dus al sterk over te denken na je reactie om hem om te ruilen met bijbetaling voor die 2920N, maar...

Ik kan er nog steeds niet bij dat bij zo'n topprodukt als Draytek na 3 jaar de WAN poort kapot is gegaan. Dus ik probeer nu de oude 2910VG tussen de 2130N en de PC's van de kids te plaatsen en te testen of dit ook daadwerkelijk zo is. Ik weet niet of dat kan en logisch nadenkend denk ik dat ik met een tweede subnet moet gaan werken, dus de oude 2910VG het IP-adres 192.168.2.1 geven en de PC's van de kids dus ook een IP-adres in de range 192.168.2.XX en de UTP van een van de LAN-poorten van de 2130N naar de WAN poort op de oude 2910VG...

Ik weet dus niet of het kan, maar ik hou wel van wat puzzelen :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Hij is daar wel wat duurder zie ik.. :S

Je weet trouwens dat er 3 jaar garantie op alle Draytek routers zit? Valt'ie daar niet toevallig nog net binnen?

Maar je ziet dus helemaal geen signaal meer als je hem op het internet aansluit? (dus geen packets in/out?). Andere WAN-poortje ook niet? Zitten er trouwens ledjes naast de poorten van de 2910? Branden die wel? Al even ander kabeltje getest? Factory reset? Nieuwe firmware?

En je hoeft natuurlijk geen netwerk op te gaan zetten om het poortje te testen; je kan het gewoon allemaal automatisch laten toewijzen toch?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Mijn Draytek draait nu ook de nieuwste firmware maar er gebeurd iets vreemds. Wireless staat ingesteld op N only en toch ziet mijn iPhone die geen N functionaliteit heeft het netwerk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

rabor schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:09:
Hij is daar wel wat duurder zie ik.. :S

Je weet trouwens dat er 3 jaar garantie op alle Draytek routers zit? Valt'ie daar niet toevallig nog net binnen?

Maar je ziet dus helemaal geen signaal meer als je hem op het internet aansluit? (dus geen packets in/out?). Andere WAN-poortje ook niet? Zitten er trouwens ledjes naast de poorten van de 2910? Branden die wel? Al even ander kabeltje getest? Factory reset? Nieuwe firmware?

En je hoeft natuurlijk geen netwerk op te gaan zetten om het poortje te testen; je kan het gewoon allemaal automatisch laten toewijzen toch?
Ja inderdaad hij is er wat duurder... En nee helaas, de router heb ik gekocht in oktober 2006 alweer dus die valt er net buiten.

Dat is nu juist het vreemde: de ACT led brandt, de WAN1 brandt en de LAN1 (bij het uittesten) flikkert door toch data overdracht (neem ik aan). Maar de WAN-led brandt dus constant en knippert niet (en volgens mij klopt dat nou net niet). Kabels allemaal getest met anderen, de allerlaatste firmware erop gezet (3.2.3.1) en nu zelfs weer naar een versie ervoor (3.2.2), en zeker een factory reset gedaan, maar krijg met geen mogelijkheid meer verbinding...

Het vreemde is trouwens ook dat wat ik ook invul en hoe vaak ik het ook invul, maar de settings voor de Gateway (dus het router IP van 192.168.1.1) blijft niet staan. Er komt te staan: settings saved, maar nogmaals openen en het is weer weg. Met DHCP heb ik dat probleem dan weliswaar niet maar ook dan krijg ik geen verbinding en brandt de WAN led constant.

Zo zonde... :( het was zo'n geweldig ding...

PS tnx voor het meedenken!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
l0n3w012ph schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:44:
[...] maar dan nog: ik heb net 165 euro uitgegeven voor dit ding (waarvan ik door de specs toch echt verwachtte dat de functies die in de 2910VG zaten ook allemaal wel hierin zaten) en om nu meteen weer een andere te nemen... [...]
Ik had een 2820Vn (haalt theoretisch 74mbit WAN/LAN) en ben ook voor de 2130n gegaan. Kwam er al snel achter dat deze qua configuratie mogelijkheden nog lang niet dat biedt wat de 2820Vn wel (en andere DrayTeks die ik daarvoor had) doet. Naar nu blijkt ook nog niet met de nieuwe firmware. Ik heb hem dus teruggestuurd binnen de wettelijke zichttermijn. De specs en prijs van de 2130n vind ik prima, het ding heeft zeker potentie. Vermoedelijk koop ik hem opnieuw als de firmware meer uit-ontwikkeld is. Ik volg deze thread met belangstelling... ;)
Ter overbrugging gebruik ik nu een TL-WR1043ND voor dik 50 euro. Nee, deze heeft ook niet alle mogelijkheden die ik van de DrayTek gewend ben en heeft ook z'n eigenaardigheden. Maar het ding is snel, stabiel en goedkoop. En ik kan om 22:30 't internetverkeer van de kids uitschakelen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Bij het instellen van uTorrent met automatische NAT poorttoewijzing lijkt er iets mis te gaan in de router.

Deze foutmeldingen verschijnen diverse keren in het systeem log van de router:

addnatrule() : iptc_is_chain() error : No chain/target/match by that name
err daemon miniupnpd[29929]: chain MINIUPNPD not found

Wanneer ik handmatig een poort open en die instel in uTorrent werkt het verder prima, maar ik zou verwachten dat het ook met automatische poorttoewijzing moet kunnen lukken.

Ik heb versie 1.30.1 van de firmware geinstalleerd. Heeft iemand anders dit ook?

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
DoubleTweak schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:25:
Bij het instellen van uTorrent met automatische NAT poorttoewijzing lijkt er iets mis te gaan in de router.

Deze foutmeldingen verschijnen diverse keren in het systeem log van de router:

addnatrule() : iptc_is_chain() error : No chain/target/match by that name
err daemon miniupnpd\[29929]: chain MINIUPNPD not found

Wanneer ik handmatig een poort open en die instel in uTorrent werkt het verder prima, maar ik zou verwachten dat het ook met automatische poorttoewijzing moet kunnen lukken.

Ik heb versie 1.30.1 van de firmware geinstalleerd. Heeft iemand anders dit ook?
Yup, zelfde gezeik. Het schijnt wel te werken na een reboot van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Aan alle mensen die hun wireless op N only hebben staan, is jullie netwerk ook zichtbaar voor apparaten die geen N ondersteunen? Bij mij in ieder geval wel :S Zie ook mijn eerdere post.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:03:
Beste,

Ik heb de draytek vigor 2130N draadloos downloaden komen ik bij mijn abbo van ziggo
120/10mb niet hoger dan 1,90mb terwijl dat bij een andere router 6,0mb was.

als ik bedraad download gaat dat full speed 120mb iemand idee waar of hoe dit komt???
Dat heb ik nu ook, altans ik kom niet hoger uit als 25 mbit. Hoe heb je dit opgelost?

Nvg; John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:38:
Mijn Draytek draait nu ook de nieuwste firmware maar er gebeurd iets vreemds. Wireless staat ingesteld op N only en toch ziet mijn iPhone die geen N functionaliteit heeft het netwerk.
Ziet je iPhone het N-netwerk alleen of kan je iPhone er ook verbinding mee maken?

Mogelijk kan het eerste kloppen want de Vigor 2130(n) is een single band router op 2,4 GHz voor zowel G- als N-netwerk.

En volgens mij kan de iPhone geen verbinding maken met het N-netwerk want de iPhone ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:05:
[...]

Dat heb ik nu ook, altans ik kom niet hoger uit als 25 mbit. Hoe heb je dit opgelost?

Nvg; John
Je moet wireless voor WPA2 met AES kiezen om met 802.11n-apparaten ook daadwerkelijk de 802.11n-snelheid te krijgen.

Kies je voor iets anders, bijvoorbeeld WPA met TKIP, dan valt de snelheid terug tot 802.11g met dezelfde 802.11n-apparaten.

Edit: of natuurlijk helemaal geen beveiliging om de 802.11n-snelheid te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:10:
[...]
Je moet wireless voor WPA2 met AES kiezen om met 802.11n-apparaten ook daadwerkelijk de 802.11n-snelheid te krijgen.

Kies je voor iets anders, bijvoorbeeld WPA met TKIP, dan valt de snelheid terug tot 802.11g met dezelfde 802.11n-apparaten.
Dank voor je snelle reactie maar hij staat op WPA2 met AES en toch kom ik er niet bovenuit, geen vergelijking maar tot aan vorige week toen ik nog tele2 had haalde ik met gemak op een 20 Mbit lijn draadloos een 1.45MB op de eerste verdieping. Dus verwachte ik van deze router toch wel een kleine 60 Mbit of ben ik nu onredelijk?

Mvg; John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:40:
[...]
Dank voor je snelle reactie maar hij staat op WPA2 met AES en toch kom ik er niet bovenuit, geen vergelijking maar tot aan vorige week toen ik nog tele2 had haalde ik met gemak op een 20 Mbit lijn draadloos een 1.45MB op de eerste verdieping. Dus verwachte ik van deze router toch wel een kleine 60 Mbit of ben ik nu onredelijk?

Mvg; John
Allereerst: bekabeld aangesloten op je Vigor 2130n haal je je maximale snelheid?

Voor wat betreft het draadloze gedeelte: een snelheid van 25Mbps klinkt als het maximum van 802.11g (54Mbps theoretisch maximum; in de praktijk maximaal de helft). Heb je wel een 802.11n-netwerkadapter? Zo ja, dan moet de oorzaak ergens anders in gezocht worden (driver, instelling, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:58:
[...]
Allereerst: bekabeld aangesloten op je Vigor 2130n haal je je maximale snelheid?

Voor wat betreft het draadloze gedeelte: een snelheid van 25Mbps klinkt als het maximum van 802.11g (54Mbps theoretisch maximum; in de praktijk maximaal de helft). Heb je wel een 802.11n-netwerkadapter? Zo ja, dan moet de oorzaak ergens anders in gezocht worden (driver, instelling, etc.).
Aan de kabel haal ik 119.9 en in mijn laptop zit een Draadloze verbinding Intel 802.11a/g/n dus ja die moet het aan kunnen toch??

Mvg; John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Aan de kabel haal ik 119.9 en in mijn laptop zit een Draadloze verbinding Intel 802.11a/g/n dus ja die moet het aan kunnen toch??
Mvg; John
Ik heb het vermoeden dat er toch een 802.11g-verbinding wordt gemaakt en derhalve je draadloze snelheid gemaximeerd is op 54Mbps (theoretisch). In Google kan je soortgelijke ervaringen vinden. De reeds genoemde beveiliging WPA2 met AES heb je al goed staan.

Kan je ergens zien of er een 802.11g- en/of 54Mbps-verbinding gemaakt wordt in bijvoorbeeld de eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding? Ik denk dat je een oplossing moet zoeken in de hoek van een (nieuwere) driver en/of een instelling in je draadloze netwerkadapter om een 802.11n-verbinding te realiseren (met daarbij een hogere doorvoersnelheid). Mogelijk kan een ander wifi-kanaal ook helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 19:49
Zou je de huidige instellingen van je netwerkadapter kunnen posten.
Hoogst waarschijnlijk ligt het daaraan want dat had ik ook eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Draytek Vigor 2130n (met firmware 1.2.0) is gereviewd door SmallNetBuilder:

Draytek's Vigor 2130n has fast routing speed, supports IPsec tunnels and has plenty of routing features. But there is work to be done on its wireless and USB drive sharing features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:27:
[...]

Mvg; John
Ik kan het je nog leuker vertellen:
Als ik bedraad download via mijn 2130n, haal ik de volle 120/10 mbit. Altijd.
Als ik draadloos ga downloaden, kom ik niet boven de 50 a 55 mbit uit, upload is wel goed.

Als ik echter een bestand van LAN naar WLAN kopieer binnen het netwerk, haal ik 12 - 14 MByte (ca. 110Mbit dus). Dit zijn geen burst snelheiden want het gaat om image bestanden van bijvoorbeeld een DVD.

Alle mogelijke oorzaken worden door deze manier van testen uitgesloten.. Ik snap er niets van...

Any thoughts? (Besides that I shouldn't be bitching since the speed is great anyway :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:10:
[...]

vind ik toch wel grappig bovenstaand. ik heb namelijk helemaal geen security op me wlan en praat er gewoon N netwerk mee op wifi. wel afgeschermd op mac filtering maar goed daar valt door een beetje sniffer snel door heen te komen. En dat op een 3 antenne kaart met maar 2 antennes erop :+ tis toch mooi de techniek.

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 11-05-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:06:
[...]

vind ik toch wel grappig bovenstaand. ik heb namelijk helemaal geen security op me wlan en praat er gewoon N netwerk mee op wifi. wel afgeschermd op mac filtering maar goed daar valt door een beetje sniffer snel door heen te komen. En dat op een 3 antenne kaart met maar 2 antennes erop :+ tis toch mooi de techniek.
Je hebt helemaal gelijk. Ik sprak in de context van een beveiligde wireless-verbinding, maar ook zonder beveiliging haal je natuurlijk de 802.11n-snelheid. Ik heb dit toegevoegd aan mijn originele post. Maar als er wel gebruik gemaakt wordt van een beveiligde wireless-verbinding, dan moet je WPA2 met AES kiezen om de 802.11n-snelheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met deze router en het opzetten van 2 VPN verbindingen. Als ik op 1 computer een verbinding maak met ons VPN (PPTP) kan ik met geen mogelijkheid nog een computer laten inloggen.

Lukt dit andere gebruikers wel? Of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophecy67
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07-2014
Nochtans krijg je PPTP wel aan de praat onder versie 1.3.0.1 - Maar L2TP over IPSEC is op een enkele manier mogelijk via de webgui. - Of ik doe wat verkeerd.

Heeft iemand L2TP/IPSEC via de Mac GUI VPN Client (1.6.x) wel aan te praat gekregen? Welke opties gebruik je hiervoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Disksoft schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:31:
Ik heb wat problemen met het verbinding maken via vpn met Windows 7.
Windows 7 wil geen verbinding maken met de router terwijl windows xp zonder moeite kan inloggen.
Ik heb diverse dingen geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
* Draytek vpn client (werkt niet)
* TAU vpn client (werkt ook niet)
* ShrewSoft vpn client (werkt ook niet)
* GreenBow vpn client (werkt ook niet)

Ook ben ik al aan het kijken geweest wat het verschil is met windows xp en 7.
Ik zie in de router bij de vpn verbindingen dat xp via 3DES verbinding maakt en 7 met AES. Ik kan nergens instellingen vinden waar ik dit kan wijzigen in windows 7.

Wie heeft het voor elkaar gekregen om met windows 7/vista te kunnen inloggen via vpn op de draytek 2130n?
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Tevens maak ik nu gebruik van de laatste firmware 1.3.0 op 1.2.0 werkte het ook al niet.

[afbeelding]
weet iemand wat hier de oorzaak van is? Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem (win xp werkt wel, win 7 niet) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 15:26

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:34:
De Draytek Vigor 2130n (met firmware 1.2.0) is gereviewd door SmallNetBuilder:

Draytek's Vigor 2130n has fast routing speed, supports IPsec tunnels and has plenty of routing features. But there is work to be done on its wireless and USB drive sharing features.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze hem met een oude firmware getest hebben. Één van de klachten is dat je niet kan kiezen of je 802.11b/g of n gebruikt: Nou, dat kan ik hier prima bijvoorbeeld.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe het kan komen dat de vpn verbinding ontzettend traag is?

Ik heb aan één kan de vigor 2130n staan (100/100mbit internet aansluiting) en aan de andere kant een windows xp client (400/400mbit verbinding) en toch haal ik maar een doorvoor van 266kb/s als ik de tunnel heb opgebouwd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien ben ik niet de enige die met geen mogelijkheid een VPN kan aanleggen onder L2TP/IPSEC. PPTP werkt prima, maar dan heb je geen beveiligde tunnel.
Ben benieuwd of iemand wel via L2TP/IPSEC kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PPTP kan zeker encrypten.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Zijn de mogelijkheden als opgerekt omtrent USB mogelijkheden? Had gehoord dat er max 2GB gebruikt kon worden en alleen fat 16?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
FAT16 en FAT32 worden ondersteund, ik weet alleen niet tot welke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk O-) Alleen lees ik dat het niveau van encrypten niet erg hoog is.
Ligt het aan mij, of kan ik überhaupt niet in de 2130n een encryptie mogelijkheid/ niveau instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Dat ligt aan de client denk ik. Ik verbind met 128bit encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:17:
Zijn de mogelijkheden als opgerekt omtrent USB mogelijkheden? Had gehoord dat er max 2GB gebruikt kon worden en alleen fat 16?
Volgens mij kun je max 500gb fat32 aan je 2130 koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:20
Ik heb er 2 NTFS schijven aan hangen. Een van 500GB en een van 250GB. Nadeel is wel dat de USB poort van de 2130N maar 10Mbit/s ondersteund, de snelheid is dus erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Hoe zijn jullie ervaringen met jullie aanwinst zover?

Ik heb jarenlang een SMC Barricade router gehad en die heeft het altijd goed gedaan en doet het nog steeds goed. Echter is het draadloos bereik niet groot en is het doorvoer ook traag. Mijn Xtreamer kan niet lekker streamen van internet.

Heb besloten een nieuwe te kopen, de ZyXEL NRG460. Deze heeft een goed doorvoer, streamen was goed, maar het draadloos netwerk liet te wensen over en ik kon niet al mijn apparaten draadloos met encryptie verbinden. Ik heb hem gelukkig kunnen retourneren ook al was het 3 maanden later omdat een mail van ZyXEL aangaf dat ze niet in staat waren het probleem met mijn IP-cam te verhelpen. Jammer dat je je laat overtuigen door zo'n "Best getest" keurmerk, dat hoeft dus helemaal niet te kloppen dan!

Nu ben ik opnieuw aan het zoeken en zat te twijvelen tussen de TP Link TL-WR1043ND, de Barricade SMCWGBR14-N (toch een oud bekend merk), de Engenius ESR-9855 en de Netgear WNDR3700.
Deze laatste is overal goed aangeschreven, ondanks de ingebouwde antennes zou hij een beter draadloos bereik hebben. Die wou ik bijna bestellen en dan kreeg ik een mail dat ik toch moest gaan voor de Draytek V2130N en hier ben ik dan en heb deze hele thread aandachtig doorgelezen.

De nieuwste firmware heeft dus veel opgelost in deze router. Maar ik ben nog niet overtuig over het draadloos bereik. Velen zeggen dat het gewoon niet kan, een router met goed draadloos functionaliteit. Er bestaan wel accespoints met geweldige dekking maar die hebben dan geen router functionaliteit! Een utopie? ;w

Ik heb een DHCP netwerk met 1 desktop, 1 laptop, 1 Ipod Touch, 1 Topfiled Sat-receiver (kan helaas alleen met WPA-TKIP werken), 1 Edimax IP-cam die allemaal aangesloten moeten worden. Ik neem mijn PC ook over vanuit buiten dus moet ik kunnen NATten en het liefst met wakeup functie.

Gezien de Edimax camera problemen had met encrypted WiFi en de Sat-receiver slechts werkt met WPA-TKIP, wat de doorvoer op draadloos schijnt tegen te houden, zou mijn enige optie zijn om mijn oude SMC router te koppelen op een LAN-poort van de Draytek voor deze twee en mijn anedere devices (draadloos en vast) direct op de Draytek te koppelen. Wel een hoop apparatuur draaien op deze manier (blij dan dat ik zonnepanelen heb :) ) Verder uiteraard zoveel mogelijk bekabeld aansluiten. Voor mijn laptop dan een Engenius ECB9500 accespoint nemen voor goed bereik in de tuin. Weer extra powerusage ;( .

Graag enig advies, iemand? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Heb meerdere malen geprobeerd een vpn verbinding te maken met de 2130N.
Omdat het niet wil lukken heb ik zelfs de tutorial van de Draytek website doorlopen:
http://www.draytek.com/user/SupportFAQDetail.php?ID=1967

Het vreemde is dat de tool van Draytek (smartVPN) een groen lampje bij VPN laat oplichten, maar dat ik toch geen verbinding heb met mijn andere netwerk.
In mijn router op het andere netwerk staat namelijk bij Remote Dial-in Status helemaal niks.

Ook mijn Draytek virtual interface geeft aan dat er geen verbinding is. :(

Hoop dat een van jullie me verder op weg kunnen helpen. O-)

Edit: Firmware versie: v1.3.0

[ Voor 2% gewijzigd door Moffin op 05-06-2010 11:59 . Reden: Firmware toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Kickje:

VPN verbinding nog steeds niet tot stand kunnen brengen. Firmware 1.3.1 biedt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Hoe groot hebben jullie de "maximum Frame" staan bij de instellingen van de WAN?

Ik gebruik ziggo AiOextra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Moffin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:05:
Kickje:

VPN verbinding nog steeds niet tot stand kunnen brengen. Firmware 1.3.1 biedt ook geen soelaas.
Draytek support al gebeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Ik heb deze vraag vandaag inderdaad ook bij hen weggelegd. Desalniettemin gaan de responses via tweakers vaak sneller en wellicht dat ik iemand in de toekomst hier me kan helpen als de oorzaak hiervan bekend is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2130n gisteren ook aangeschaft ter vervanging van mijn Linksys 610n.

Na het uitpakken de antennes erop geschoefd, echter op 1 antenne is met viltstift een kruisje gezet en blijkbaar een afgekeurd exemplaar want er zat geen schroefdraad in,
Ook bij het aanmelden staat steeds een user '3600' met onbekend password ingevuld en aan het hoesje van de bijgeleverde cd is te zien dat deze er al eens uitgehaald was

Ik denk dan ook dat iemand anders deze had teruggebracht :( , want de nieuwste firmware stond erop terwijl op de doos firmware versie 1.20 was vermeld.
Ik zie nu dat ik ook blijkbaar het laatste exemplaar had, want er is geen voorraad meer te zien op hun site.

Desondanks toch alles aangesloten en ondanks ik de instellingen niet echt helemaal doorheb tot nu toe werkt de router als een tierelier, uitgezonderd dan draadloos waar ik dus een antenne mis.
Hiervoor heb ik de leverancier een mail gestuurd om een antenne na te leveren, ben benieuwd want anders gaat deze terug. (even omruilen is alleen 100 km v.v.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
Medetweakers,

Vraagje over de 2130N.
Ik heb zitten kijken naar die instellingen van meerdere SIDs
Wat ik graag zou willen is 2 SIDs broadcasten met 2 verschillende protocollen
Dus "SID01" >> 11G protocol
en
"SID02" >> 11N protocol

Het wilde me niet lukken. Als ik het goed zag dan kon ik alleen de encryptie per SID bepalen, maar beiden SIDs zenden het zelfde protocol uit (staat bij mij nu op 11G + 11N als ik me niet vergis).

Maak ik een fout of is this how it works???

(Alvast dank voor jullie antwoord/hulp - _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:29:
De 2130n gisteren ook aangeschaft ter vervanging van mijn Linksys 610n.

Na het uitpakken de antennes erop geschoefd, echter op 1 antenne is met viltstift een kruisje gezet en blijkbaar een afgekeurd exemplaar want er zat geen schroefdraad in,
Ook bij het aanmelden staat steeds een user '3600' met onbekend password ingevuld en aan het hoesje van de bijgeleverde cd is te zien dat deze er al eens uitgehaald was

Ik denk dan ook dat iemand anders deze had teruggebracht :( , want de nieuwste firmware stond erop terwijl op de doos firmware versie 1.20 was vermeld.
Ik zie nu dat ik ook blijkbaar het laatste exemplaar had, want er is geen voorraad meer te zien op hun site.

Desondanks toch alles aangesloten en ondanks ik de instellingen niet echt helemaal doorheb tot nu toe werkt de router als een tierelier, uitgezonderd dan draadloos waar ik dus een antenne mis.
Hiervoor heb ik de leverancier een mail gestuurd om een antenne na te leveren, ben benieuwd want anders gaat deze terug. (even omruilen is alleen 100 km v.v.)
Evt heb ik nog een ongebruikte D-Link ANT24-0700 (7dBi - omni, compleet met magneetvoet/wandbevestiging & kabeltje) liggen, die kun je gewoon op de router schroeven en geeft je een leuke boost. DM maar als je interesse hebt.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:47:
[...]

Evt heb ik nog een ongebruikte D-Link ANT24-0700 (7dBi - omni, compleet met magneetvoet/wandbevestiging & kabeltje) liggen, die kun je gewoon op de router schroeven en geeft je een leuke boost. DM maar als je interesse hebt.
Hallo rabor, bedankt voor je aanbod, maar ik heb via de post een nieuwe antenne ontvangen inmiddels en het bereik is oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben geintereseerd in de 2130VN (voip)... Deze zou ergen sin mei leverbaar zijn. Ik kan echter nergens een winkel vinden die deze op de plank heeft liggen. Iemand hier al de V versie gevonden?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:33:
Medetweakers,

Vraagje over de 2130N.
Ik heb zitten kijken naar die instellingen van meerdere SIDs
Wat ik graag zou willen is 2 SIDs broadcasten met 2 verschillende protocollen
Dus "SID01" >> 11G protocol
en
"SID02" >> 11N protocol

Het wilde me niet lukken. Als ik het goed zag dan kon ik alleen de encryptie per SID bepalen, maar beiden SIDs zenden het zelfde protocol uit (staat bij mij nu op 11G + 11N als ik me niet vergis).

Maak ik een fout of is this how it works???

(Alvast dank voor jullie antwoord/hulp - _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )
Anyone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Laatst online: 05-02-2024
Rotty schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:01:
Ik ben geintereseerd in de 2130VN (voip)... Deze zou ergen sin mei leverbaar zijn. Ik kan echter nergens een winkel vinden die deze op de plank heeft liggen. Iemand hier al de V versie gevonden?
Voor andere mensen die geintereseerd zijn in de 2130vn (= met VOIP)... deze zal waarschijnlijk eind van deze maand leverbaar zijn. Er wordt nog gewacht op de definitieve firmware zo begreep ik van draytek zelf.

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week een Draytek 2130n gekocht. Heb deze aangesloten, maar mijn WAN led blijft oranje knipperen. Ik heb geen idee waarom oranje, mijn online status werkt, alles is groen. Iemand een idee waarom of hoe dit op te lossen?

Ik heb ziggo als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Welke snelheid heeft de Wan-poort van je modem? 100mb/s i.p.v. 1000mb/s toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat vinden?

Ik zie bij Ports onder WAN dat ik 100fdx heb staan(Auto) en bij LAN staat die op 1 Gbps fdx. Als ik dit manueel verander bij WAN is mijn online status...rood. dus geen verbinding.

Ik gebruik de kabel die meegeleverd is bij de router.

(ik was enthousiast vanwege alle reviews maar mijn oude us robotics was simpeler en makkelijker in te stellen dan deze :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
allure schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:44:
Welke snelheid heeft de Wan-poort van je modem? 100mb/s i.p.v. 1000mb/s toevallig?
Op je modem kan je dat vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

òf je modem ondersteund maar tot 100mb/s of daar staat ie op ingesteld...

Dit is wel wat anders als een us robotics ja O-) Als het je het eenmaal naar je wens hebt ingesteld, werkt het als een trein... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door allure op 27-06-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
meuk: Draytek Vigor 2130/n 1.3.0.1

Van wat ik kan zien is alles opgelost wat tijdje terug als minpunten aanzien werden met deze firmware update.

Misschien toch eens tijd om een nieuwe router aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn enkele weken oude Draytek 2130n verkopen omdat ik van UPC het Thomson gecombineerde modem/router heb ontvangen en de Draytek dus overbodig is, dus indien interesse geef maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomo
  • Laatst online: 31-08 21:50
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:01:
Ik ga mijn enkele weken oude Draytek 2130n verkopen omdat ik van UPC het Thomson gecombineerde modem/router heb ontvangen en de Draytek dus overbodig is, dus indien interesse geef maar een berichtje.
Ik heb eventueel wel interesse. Wat wil je er voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopdatum was 12 juni bij Informatique voor € 154,- dus met de volledige garantie over te nemen.
omdat ik gelijk UPC 60MB aan had gevraagd ging ik ervan uit het Cisco modem te ontvangen waar dus een snelle router achter hoorde, maar ik kreeg de nieuwe Thomson.
Voor € 130,- stuur ik m op naar een nieuwe eigenaar met de aankoopbon uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de VPN goed werken?
Zie Draytek 2130 VPN connectie werkt niet met log.

Ik krijg alleen maar foutmeldingen, en heb het alleen werkend op XP. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Ik heb thuis de Draytek Vigor 2900V staan en kwam afgelopen maand erachter dat mijn verbinding van Ziggo (Z3) niet maximaal gerouteerd wordt door deze draytek. Oorzaak is gewoon performance van de router en ben aan het kijken naar een nieuwe.

Nu heb ik al gekeken naar de 2130 en ziet er goed uit. Kwa performance kan je daar zeker de komende jaren mee door (Wan - Lan +/- 800 Mbps).

Nu heb ik ook gekeken naar de nieuwe telg van de Vigor 2900 serie genaamd Vigor 2920. Deze heeft dual Wan waarvan een gigabit wan poort.

De vraag.

Ik lees veel over de 2920 dat deze een theoretische Wan - Lan speed heeft van 150 Mbps. Dit tot tegenstelling van de 2130 van 800 Mbps vind ik dat een groot verschil. Hebben mensen ervaring met beide en wat de performance is van deze. Ik ben namelijk bang dat als ik een 2130 aanschaf ik de functionaliteit van de 2130 te berperkt ga vinden omdat ik dus de 2900 gewend ben.

Graag jullie meningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik ben zelf van de 2900 naar de 2310 "terug gegaan", maar de 2900 was dan ook wel wat overspecced voor mij. E.e.a. hangt dus af van de functionaliteit die je gebruikt. Kan je daar wat van zeggen?
En kijk anders eens op:

http://www.draytek.com/user/SupportLiveDemoDetail.php?ID=59

Dan kan je de interface eens bekijken en zien of alle door jou gewenste mogelijkheden voldoende aanwezig zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 12:41
Is volgens mij niet mogelijk. Je kan alleen SSID en encryptie bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Aangezien ik net ben overgestapt naar Ziggo all-in-one en nu dus 80mbps heb (check!) en later in het jaar 120, wil ik een andere router kopen. Momenteel heb ik een Draytek 2820 ADSL2+ en daar dus de Ubee van Ziggo op de second WAN port aangesloten. Werkt op zich als een speer. Maar ik wil voorbereid zijn op 'meer'. Die 2130 gaat er dus komen. Ik twijfel nog of ik de 'n' moet nemen, want wireless is voor mij alleen iets voor 'erbij'. Hooguit een keer met de klaptop en doorgaans met de smartphone. Giga snelheid is niet belangrijk voor die dingen. Er ligt gigabit bekabeling en switches door het hele huis. Mijn oude routertje fungeert nu als WiFi AP en dat werkt prima.

Wat ik me alleen afvraag in het kader van IPV6 is dit: als al mijn netwerkspul IPV6 compatible is, OS ook en ik begrijp dat de Ubee ook IPV6 'spreekt', kan ik dan straffeloos alles op IPV6 zetten? Of moet Ziggo dan ook op IPV6 zitten?

[edit]Ik heb al antwoord. Het kan dus.
Nou nog even mijn 2820 verpatsen...

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 22-07-2010 00:24 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Ik heb ook even een intresse vraagje voordat ik deze router koop.

Ik lees op verschillende fora dat de 2130n i.c.m de Ubee ziggo modem nog wel eens een probleem oplevert qua download/upload snelheid. Deze zakt behoorlijk in via de 2130n. Als men de draytek er tussen uithaalt is de snelheid stabiel en altijd goed. Alles met kabels aangesloten, dus wifi is uitgesloten.

Ziggo Ubee -> cat6 -> 2130n -> pc met cat5e en gigabit kaart.

Ik heb de ai1 extra met Ubee modem en 80Mbit down en 10Mbit up.

Heeft iemand hier die combi ( Ubee modem > 2130n en ai1 extra 80/10 abo ) en hoe is de down/up snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Postjuh schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:19:
Ik lees op verschillende fora dat de 2130n i.c.m de Ubee ziggo modem nog wel eens een probleem oplevert qua download/upload snelheid. Deze zakt behoorlijk in via de 2130n. Als men de draytek er tussen uithaalt is de snelheid stabiel en altijd goed. Alles met kabels aangesloten, dus wifi is uitgesloten.
Yuk foe kau! :X
Heb ik nét zo'n 2130 besteld...ik heb idd een Ubee en een 80/10 abo (straks dus 120). Momenteel zit ie op de 2nd WAN aansluiting van mijn Draytek 2820 en bij een flinke download zie ik ook die snelheid af en toe helemaal inzakken. Hij gaat daarna wel weer door, maar ik dacht dus dat het een fluctuatie was op het Ziggo netwerk. Grosso modo is de download wel ok qua snelheid, alleen die dipjes zijn vreemd.

Of er nu iets in die Drayteks zit weet ik niet. Ik ga het maar eens uitproberen dan met een paar downloads van 30Gb ofzo. Lang genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik kan de Ubee ook rechtstreeks op mijn gigabit switch prikken, en dan kan ik vaststellen of de Draytek iets geks doet.

Heb je een link naar de fora waar er problemen gemeld worden?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik heb zelf deze langs zien komen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26643

Met dit als mogelijke oplossing voor connection issues:
Inmiddels antwoord van de Helpdesk van Draytek gehad:
Deze raden me aan ipv WAN arp detection, Ping detection te gebruiken, en ja hoor tot nu toe werkt t......
wordt hoop ik niet vervolgd..
Laat even weten hoe het eea functioneerd mphilipp, ik heb deze router zelf ook op het oog icm Ziggo Ai1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:08:
[...]

Yuk foe kau! :X
Heb ik nét zo'n 2130 besteld...ik heb idd een Ubee en een 80/10 abo (straks dus 120). Momenteel zit ie op de 2nd WAN aansluiting van mijn Draytek 2820 en bij een flinke download zie ik ook die snelheid af en toe helemaal inzakken. Hij gaat daarna wel weer door, maar ik dacht dus dat het een fluctuatie was op het Ziggo netwerk. Grosso modo is de download wel ok qua snelheid, alleen die dipjes zijn vreemd.

Of er nu iets in die Drayteks zit weet ik niet. Ik ga het maar eens uitproberen dan met een paar downloads van 30Gb ofzo. Lang genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik kan de Ubee ook rechtstreeks op mijn gigabit switch prikken, en dan kan ik vaststellen of de Draytek iets geks doet.

Heb je een link naar de fora waar er problemen gemeld worden?
De meest recente melding staat op een website i.p.v een forum:

http://www.routershop.nl/...-gigabit-router-2-vpn.htm

Kijk daar even bij de reviews en dan van Marcel van 27-07 waar hij zegt:
Deze router aan een Ziggo Ubee modem gehangen. Echter de 80 mb verbinding uit het Ubee modem viel flink terug toen deze router ertussen kwam. Uiteindelijk bleef van de 80 mb er maar 38 mb over. Draytek gaf aan dat er compatibiliteits problemen zijn met routers en het Ziggo Ubee modem. Deze router heeft er in mijn geval flink last van.
De D-Link DIR 655 router getest en die had geen probleem met de compatibiliteit tussen hemzelf en de Ziggo Ubee modem.
Ik weet wel dat er meerdere versies van de Ubee modem uit zijn gebracht ( met het woord Ubee in orange op de voorkant gedrukt wat een nieuwere revisie is heb ik mij laten vertellen door een Ziggo medewerker aan de telefoon en een Ubee zonder die tekst ) dus ik twijfel nu even welke nou wel of niet werkt....
Marcel heeft niet in zijn review aangegeven welke hij heeft en op welke firmware versie hij dit heeft geconstateerd. Misschien dat daar ook nog een verschil in zit.

Ik verneem graag jou bevindingen. Test het gewoon op http://speedtest.ziggo.nl . Als hij daar netjes 80/10 aangeeft ben ik tevreden. Dat is mijn ref punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Postjuh schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:01:
[...]
De meest recente melding staat op een website i.p.v een forum:

http://www.routershop.nl/...-gigabit-router-2-vpn.htm
Die heb ik ook gelezen, maar genegeerd omdat er verder andere ervaringen staan die wel de juiste snelheid halen. Ook op de Ziggo forums is aanvankelijk geklaagd over de snelheid en problemen met de Ubee, maar de meer recente posts zijn allemaal 'hoera-verhalen'.

Heel vaak roepen mensen heel hard en verontwaardigd als iets niet werkt. Maar als de volgende dag blijkt dat ze alleen maar de Ubee even moesten resetten en het daarna perfect werkt, hoor je ze niet meer. Dan is het op het forum net of het gewoon niet werkt.

Ik zal alles testen, ook met mijn newsserver (Giganews). Die speedtests heb ik nooit zoveel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:47:
[...]

Die heb ik ook gelezen, maar genegeerd omdat er verder andere ervaringen staan die wel de juiste snelheid halen.
Klopt alleen werd daar niet specifiek over de combinatie met Ubee gesproken.
Heel vaak roepen mensen heel hard en verontwaardigd als iets niet werkt. Maar als de volgende dag blijkt dat ze alleen maar de Ubee even moesten resetten en het daarna perfect werkt, hoor je ze niet meer. Dan is het op het forum net of het gewoon niet werkt.
Dat is zeker waar maar ik krap toch ook zelf wel even achter me oren, het is een aardig bedrag en aankoop via webshop en vooral de retour procedure is gewoon lastig. .. :)
Ik zal alles testen, ook met mijn newsserver (Giganews). Die speedtests heb ik nooit zoveel vertrouwen in.
Zeker waar, maar deze speedtest is gewoon betrouwbaar vind ik.
Ik gebruik zelf usenet4u met een 125Mbit down account en ik zit netjes aan de 80Mbit.

Ik heb op dit moment nog de Netgear WNDR3700 maar die mist een paar dingen die de 2130n wel heeft zoals o.a:
- VPN
- Mogelijkheid voor het aanmaken van meerdere accounts voor FTP op de evt USB attached devices.
- Port redirection ( dus niet alleen port forwarding zoals de WNDR3700 heeft )

Dus ik moet gewoon een 2130n hebben >:) Ik verneem graag je bevindingen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhawk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Ik heb het Alles-in-een Extra pakket van Ziggo met 120Mbit down in combinatie met een Ubee modem. Nog geen snelheid problemen gehad. Bij het downloaden van een 20Gig bestand is de snelheid netjes constant op 14,6 megabyte/s.

P.S. het gaat bij mij om een 2130 (zonder N) op firmware v1.3.0.1

[ Voor 13% gewijzigd door skyhawk op 28-07-2010 14:17 . Reden: Type en firmware versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
skyhawk schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:15:
Ik heb het Alles-in-een Extra pakket van Ziggo met 120Mbit down in combinatie met een Ubee modem. Nog geen snelheid problemen gehad. Bij het downloaden van een 20Gig bestand is de snelheid netjes constant op 14,6 megabyte/s.

P.S. het gaat bij mij om een 2130 (zonder N) op firmware v1.3.0.1
Bedankt voor deze info, de N versie zal niet anders zijn met die firmware versie lijkt me.
Mooie snelheid trouwens. Die krijg ik in het najaar ook. Maar ik ben al heel blij met me 80 Mbit. >:)

Heb de router inmiddels zelf ook besteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 29-07-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb 'm er ook net op geprikt. Bevalt prima. Snelheid icm Ziggo op 80mbps ziet er goed uit, stabiel op de volle snelheid. Aangesloten op een Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zou eigenlijk willen dat er iets meer functionaliteit aanwezig was rondom de mogelijkheid om meerdere SSID's aan te maken. Momenteel zie ik het nut niet zo, behalve de rate limiter. Ik zou eigenlijk wel een SSID willen opzetten voor gasten. Die krijgen dan een makkelijk password (uiteraard wél WPA2-AES encrypted) en een eigen VLAN waarmee ze alleen maar de WAN poort kunnen benaderen. Alleen internet voor gasten (genode en ongenode).

Ik had dat met mijn vorige setup gerealiseerd door een losse WiFi router op een poort te zetten die in een eigen VLAN zat met alleen WAN access. Dat zou nu ook de enige mogelijkheid zijn.

Het grote voordeel is dan dat je voor jezelf een lekker moeilijk wachtwoord kunt aanhouden wat je niet aan iedereen hoeft te vertellen. Eventueel heb je misschien een bandbreedtedief, maar die heb je snel genoeg door als je af en toe checked of er iemand op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:07:
Ik zou eigenlijk willen dat er iets meer functionaliteit aanwezig was rondom de mogelijkheid om meerdere SSID's aan te maken. Momenteel zie ik het nut niet zo, behalve de rate limiter. Ik zou eigenlijk wel een SSID willen opzetten voor gasten. Die krijgen dan een makkelijk password (uiteraard wél WPA2-AES encrypted) en een eigen VLAN waarmee ze alleen maar de WAN poort kunnen benaderen. Alleen internet voor gasten (genode en ongenode).

Het grote voordeel is dan dat je voor jezelf een lekker moeilijk wachtwoord kunt aanhouden wat je niet aan iedereen hoeft te vertellen. Eventueel heb je misschien een bandbreedtedief, maar die heb je snel genoeg door als je af en toe checked of er iemand op zit.
Vind je de optie Isolate dan niet handig bij de SSID's?
Zo kan je een 2e, 3 e of 4e SSID open stellen voor andere en afschermen van je eigen netwerk. Dus mensen kunnen hierop connecten en op internet maar niet in jou netwerk kijken. Ik gebruik dit zelf ook. Je kan de encryption type per SSID instellen. Dus je eigen bijv SSID1 WPA2 en SSID2 bijv WEB enz... Ideaal. :)

Mijn bevindingen met deze router ( tot nu toe ):
Alles werkt prima alleen de USB applicatie is lastig. Heb dit nog niet werkend. Het principe werkt wel alleen slaat hij bij uploads vast. Via netwerk ( samba server, dus als share benaderen ) mag ik niks schrijven ondanks dat de user settings wel op read / write staan en de user ook share rechten heeft.
Maar dit zal ik denk ik nog is wat beter moeten onderzoeken.... ff tijd voor nemen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 02-08-2010 12:04 . Reden: Added some info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Postjuh schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:40:
[...]
Vind je de optie Isolate dan niet handig bij de SSID's?
Zo kan je een 2e, 3 e of 4e SSID open stellen voor andere en afschermen van je eigen netwerk. Dus mensen kunnen hierop connecten en op internet maar niet in jou netwerk kijken.
Oh...ik dacht dat isolatie alleen maar ervoor zorgde dat ze niet met de andere WiFi clients kunnen 'praten'. Dat staat ook in de help. Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Oh...ik dacht dat isolatie alleen maar ervoor zorgde dat ze niet met de andere WiFi clients kunnen 'praten'. Dat staat ook in de help. Ik zal het eens proberen.
Ahh ok, dat zou ik dan ook even moeten nakijken. Ik had het niet zo begrepen.
Ga ik vanavond proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 03:32

Eddict

has Anterograde amnesia

weet iemand of je BusyBox zonder problemen kan upgraden van v1.11.2 (in firmware v1.3.0.1) naar de huidige v1.17.1 ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Hebben andere mensen ook problemen met de VPN server.
Met mijn draytek 2820 ging alles prima. Nu bij mijn nieuwe 2130n klapt de verbinding eruit als er veel data overheen gaat. Het betreft hier dail-in users. Vanaf mijn werk bel ik in, en als ik dan met een PCtje verbind met VNC klapt de verbinding er al uit.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Heeft er iemand ook problemen met pc/laptops die een 100Mb netwerk hebben? Ik heb 2 laptops met een 100Mb netwerk. Alle bij zijn de zelfde merk/type. En als ik die aan de router aansluit (kabel is 50cm) dan is er net verbinding en dan wordt de verbinding verbroken. Op de router zie ik ook niet dat er een verbinding tot stand komt. Als ik een PC die 1Gb netwerk met de zelfde kabel verbind is er wel een verbinding van 1Gb. Als ik op de laptop instel naar 10Mb dan kan er wel verbinding gemaakt worden. Heb nog niet getest of de PC's die 1 Gb netwerk hebben de zelfde problemen hebben als die ingesteld zijn op 100Mb. Wil het avond testen. Ook wil ik een oude pc die ook 100Mb netwerk heeft van zijn stof ontdoen en kijken of die de zelfde problemen geeft.

Heb ook een Zyxel ADSL/Router en daar hebben de laptops geen problemen mee. Heb nu tijdelijk Kabel en ADSL.

De router heeft firmware 1.3.0 ALL. Wil nog 1.3.0.1 ALL er op zetten maar gisteren ging het mis. De router start dan op met alle leds die branden op de wan led na. Heeft na heel wat pogingen weer de 1.3.0. Dit lukte ook alleen als de verbinding 10Mb was. Of het de laptop 100Mb of de PC met 1Gb was maakte niet uit. Ga avond nog een poging wagen om er 1.3.0.1 er op te zetten. Ook wel gek was dat ik alleen kan inloggen als de router een IP krijg via de wan. Als de wan niet aangesloten was. Kreeg ik wel de hooftpagina maar inloggen ging niet.

Edit:
Zie dat iemand anders misschien soortelijke probleem heb met router <> modem. Daar stond een misschien een handige tip: poort op 100/full instellen i.p.v. auto ? Misschien dat je dat nog zou kunnen proberen, dan weet je tenminste of het een auto-neg probleem is.

Edit 2:
Heb de poort ingesteld op 100/full en half maar dat heeft geen effect. Wel wordt er verbinding gemaakt als ik het op 10/full instel. Een andere pc heb ik nog niet gesteld daar had ik nog niet de tijd er voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Calamor op 13-08-2010 08:51 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lmax schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:38:
...
Er schijnen inderdaad wel wat problemen met VPN te zijn (aldus ook de supportmedewerker met wie ik had gemaild), zo lukt het mij met diverse clients bijvoorbeeld niet om een versleutelde PPTP-verbinding op te zetten. L2TP/IPSEC en IPSEC zin ook zeeeer lastig of onmogelijk met diverse clients...

Ik hoop dat spoedig iets hieraan wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ter info: Routershop schijnt vanaf morgen/overmorgen ook de Vn versie (met voip) te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ZIjn er eigenlijk nog mensen die de VPN-faciliteiten wel betrouwbaar aan de praat hebben gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 16-08-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Er is een nieuwe firmware uit, v1.4.0. Er worden geen fixes genoemd voor de VPN, en know issues noemt het ook niet. Afwachten dus. Ik ga hem vanavond even upgraden, kijken of het beter werkt. Ik ga het in ieder geval niet nu doen over de brakke VPN verbinding heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Even voor het gemak, de link:

http://www.draytek.com/user/PdInfoDe...?Id=111#PdInfo

New Features
Add DDNS log
Support Multi-VLAN feature
Support WMM for WLAN
Support WDS for WLAN

Improvement
Improved: WAN connection stability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:36:
Ter info: Routershop schijnt vanaf morgen/overmorgen ook de Vn versie (met voip) te kunnen leveren.
De Draytek Vigor 2130Vn is inderdaad nu te koop bij de Routershop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lmax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:24:
Er is een nieuwe firmware uit, v1.4.0. ...
Hmm, ik heb het even geprobeerd, maar helaas:
Invalid Firmware Image
The uploaded firmware image is invalid. Please use a correct firmware image.
Hebben anderen trouwens al contact gehad met Draytek over hun VPN-problemen? Ik kreeg eerst te horen dat de problemen bekend zijn, vervolgens dat ze niet bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45
lmax schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:38:
Met mijn draytek 2820 ging alles prima. Nu bij mijn nieuwe 2130n klapt de verbinding eruit als er veel data overheen gaat. Het betreft hier dail-in users. Vanaf mijn werk bel ik in, en als ik dan met een PCtje verbind met VNC klapt de verbinding er al uit.
Heb ik ook last van, dacht eerst dat het aan de internet verbinding lag maar er hebbend dus meer mensen last van, hopelijk wordt het opgelost in een update'. Ik gebruik trouwens PPTP als tunnel protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Draytek Vigor 2130Vn, nog ietsie goedkoper: http://www.duiverman.nl/w...ip_gigabit_router_v2130vn

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

begintmeta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:09:
[...]
Hmm, ik heb het even geprobeerd, maar helaas:
[...]
Ik heb de nieuwe versie erop staan, geen probleem. Maar door jouw melding kreeg ik het even benauwd toen ik geen verbinding leek te kunnen krijgen... Maar hij doet het gewoon. De reboot duurde even.

Aangezien ik geen VPN gebruik, kan ik niet zeggen of het verbeterd is. Ik ben gewoon een update-freak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Bij mij ging het minder soepel. Ik heb de router ook op een ander subnet zitten (192.168.2.x)
Hij werd dus onbereikbaar. Factory reset aan de achterkant maakte hem weer bereikbaar. maar op de 192.168.1.x range. In het config panel weer op de ....2.x range zetten werkt, voor een paar seconden, dan is hij weer niet bereikbaar. Nu dus even vast op de .1.x range, maar in verband met VPN verkeer is dit niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mphilipp schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:10:
Ik heb de nieuwe versie erop staan, geen probleem.
Hier staat 1.4.0 er inmiddels ook op.
Maar door jouw melding kreeg ik het even benauwd toen ik geen verbinding leek te kunnen krijgen... Maar hij doet het gewoon. De reboot duurde even.
't was een foutje van mij. Het unzip-programma dat ik gebruikte pakte niet alleen Vigor+2130+v1.4.0.zip uit maar meteen ook maar v2130001.all waarna ik trachtte openwrt-vsc75xx-2.6-bin te flashen...
Aangezien ik geen VPN gebruik, kan ik niet zeggen of het verbeterd is. Ik ben gewoon een update-freak ;)
Hier geen verbetering geconstateerd mbt VPN.
lmax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:44:
Bij mij ging het minder soepel. Ik heb de router ook op een ander subnet zitten (192.168.2.x)
Hij werd dus onbereikbaar. Factory reset aan de achterkant maakte hem weer bereikbaar. maar op de 192.168.1.x range. In het config panel weer op de ....2.x range zetten werkt, voor een paar seconden, dan is hij weer niet bereikbaar.
De instellingen bleven bij mij wel netjes gelijk (gebruik een class B private-IP-range). hoefde niets te veranderen. Het flashen (en onbereikbaarheid) duurde wel even.
... in verband met VPN verkeer is dit niet ideaal.
Gebruik je de VPN-faciliteiten van de router? Ik krijg dat namelijk niet goed aan de praat....
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste