Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb op mijn Vigor 2130n maar een firmware-upgrade uitgevoerd naar de definitieve versie 1.3.0.

Ik heb dit gedaan middels de upgrade-functionaliteit in de router zelf (bladeren naar firmware en dan knop Upgrade). Het upgrade-proces duurde ca. 5 minuten en toen herstarte de router van zelf. Ik kreeg toen echter fouten met betrekking tot incorrecte internal dynamic data (of zoiets). Ik heb toen maar de router gereboot met de factory defaults. Hierna trad deze fout niet meer op. Ik moest natuurlijk nu wel de setup opnieuw doorlopen, o.a. de WAN-connectie en eenmaal mijn kabelmodem en router resetten (in deze volgorde). Mijn Vigor 2130n draait nu op firmware 1.3.0.

Het belangrijkste dat mij opvalt in firmware 1.3.0 is de WLAN-setup voor de Vigor 2130n. Er is nu ondersteuning voor multiple SSID's (vier stuks) met elk hun eigen beveiliging en eventuele isolatie. Tevens zijn er meerdere wireless modussen te kiezen.

Tevens zijn alle poorten Stealth bij een poortscan met behulp van ShieldsUp (grc.com).

Het draadloos verbinden met een Nintendo Wii lukt met deze firmware ook.

Dit is de firmware-informatie van 1.3.0:

Model :Vigor2130n
Firmware Version :v1.3.0
Build Date/Time :Thu Apr 1 15:50:22 CST 2010

De Routershop heeft zelfs een nieuwsbericht over firmware 1.3.0 voor de Vigor 2130(n).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:58
Ik wacht netjes tot Draytek hem zelf aanbied, heb geen behoefte een RC te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-JP
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2020
De 1.3.0 draait bij mij goed (dat deed de 1.3.0 RC4 eigenlijk ook al).

Ik krijg alleen soms nog de melding: There was a problem retrieving the dynamic data:unkown error
Slordig maar ik heb er weinig last van.

Ik heb sinds gisteren ook een 500GB disk aan een USB poort hangen die ik via de 2130n geshared heb en voor m'n Sonos gebruik voor muziek (hoeft m'n server niet de hele dag aan te staan). Niet zo snel maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
Ik wacht netjes tot Draytek hem zelf aanbied, heb geen behoefte een RC te testen....
Als het goed is, is het geen RC meer.
NL-JP schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:20:
De 1.3.0 draait bij mij goed (dat deed de 1.3.0 RC4 eigenlijk ook al).

Ik krijg alleen soms nog de melding: There was a problem retrieving the dynamic data:unkown error
Slordig maar ik heb er weinig last van.

Ik heb sinds gisteren ook een 500GB disk aan een USB poort hangen die ik via de 2130n geshared heb en voor m'n Sonos gebruik voor muziek (hoeft m'n server niet de hele dag aan te staan). Niet zo snel maar het werkt wel.
Ik krijg dezelfde melding, net als bij vorige versies trouwens. Ik heb het gevoel dat het aan mijn browser ligt (Firefox op een Mac) of is dat te vergezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putte
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10-2022
Deze 1.3.0 final versie lijkt te werken.
Menu-problemen (nog steeds dezelfde als in RC4) kreeg ik enkel weg door terug naar fabrieksinstellingen te gaan en volledig opnieuw te configureren.
Alles leek opnieuw goed te werken, tot plots de DNS server niets meer lijkt door te geven.
Wanneer ik de provider DNS servers manueel op de PC's ingeef, werkt het perfect, maar niet bij DHCP...

EDIT: Is terug in orde...
Om een of andere reden stonden mijn PC's dubbel in de "Bind IP to MAC"-lijst...
Ene verwijderd => terug ok...
Rare dinges... die Drayteks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Von Henkel schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
Op de FTP server van Draytek zelf staat exact dezelfde firmware, dus daar komt hij waarschijnlijk ook vandaan (ftp.draytek.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik heb deze firmware ook erop gezet. Ik heb bij het eropzetten meer dan een half uur gewacht maar hij ging niet automatisch door.

Vervolgens heb ik ondertussen geprobeerd of ik nog internet had. Dit had ik niet meer.

Na een uur wachten heb ik de router maar uitgezet en weer aan. Alle lampjes branden behalve WAN.
Ik kom niet meer op het router. Hij doet geen DHCP meer niks zo lijkt het.
Weet iemand een andere oplossing dan RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:08:
Ik heb deze firmware ook erop gezet. Ik heb bij het eropzetten meer dan een half uur gewacht maar hij ging niet automatisch door.

Vervolgens heb ik ondertussen geprobeerd of ik nog internet had. Dit had ik niet meer.

Na een uur wachten heb ik de router maar uitgezet en weer aan. Alle lampjes branden behalve WAN.
Heb je m al geprobeerd te resetten door aan de onderkant met een pen oid dat zwarte knopje even ingedrukt te houden? Zit naast je adapter aansluiting. Ingedrukt houden tot het 'ACT' lampje snel knippert en dan weer los laten. Lukt dat niet, ben ik bang dat je flash niet goed gegaan is en dat ie retour afzender mag.

NB.

Updaten gaat/ging hier prima. de WAN-kabel van de router afhalen. Dan een reset doen. Dan naar de webinterface en vanuit 'system maintenance' de upgrade uitvoeren. Na de upgrade weer een reset doen en als ie helemaal up is pas de wan-kabel weer aansluiten. Lijkt wat omslachtig maar op die manier is het mij elke keer prima gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cave_Boy schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:08:

Ja dit probleem had ik ook bij RC3 of 4, ik kreeg m niet makkelijk aan de praat, maar t is me wel weer gelukt. Ik heb de router uit de meterkast getrokken (letterlijk, ik was pissig :P), heb toen mijn laptop gepakt, aangesloten aan de router met een netwerkkabel (dus dat er verder niks aan hangt), toen de internetadapter van mijn laptop ingesteld op vast ip adres (ik dacht 192.168.1.10; 255.255.255.0; 192.168.1.1 voor gateway). Daarna op laptop alvast de router-firmwareupdate software gestart en het firmwarebestand alvast geladen, zodat ik alleen op verzenden hoefde te drukken. Daarna zwarte knopje aan de onderkant ingedrukt houden terwijl ik de stroom weer aansloot op de router. Dan gaan bepaalde lampjes snel knipperen (anders dan de post boven mij aangaf dacht ik), daarna snel op de laptop op verzenden gedrukt, en toen deed ie het wel weer. Dus dan flash je hem wel weer opnieuw.

Oh ja, heb op internet ergens gezien dat je vaak 3x de firmware moet installeren voordat deze goed werkt, mss dat je dat kan proberen. En ik moest na deze radicale flash alles opnieuw instellen, alle settings waren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:32:
[...]

Heb je m al geprobeerd te resetten door aan de onderkant met een pen oid dat zwarte knopje even ingedrukt te houden? Zit naast je adapter aansluiting. Ingedrukt houden tot het 'ACT' lampje snel knippert en dan weer los laten. Lukt dat niet, ben ik bang dat je flash niet goed gegaan is en dat ie retour afzender mag.

NB.

Updaten gaat/ging hier prima. de WAN-kabel van de router afhalen. Dan een reset doen. Dan naar de webinterface en vanuit 'system maintenance' de upgrade uitvoeren. Na de upgrade weer een reset doen en als ie helemaal up is pas de wan-kabel weer aansluiten. Lijkt wat omslachtig maar op die manier is het mij elke keer prima gelukt.
Thx ik las het op internet nu ook elders.

Indien je firmware dus vast blijft hangen en al je lampjes van je Draytek gaan branden behalve de WAN dan moet je de router uitdoen en aanzetten met de reset knop ingedrukt. Dan krijg je 2 knipperende lampjes (ACT en HPA). Nu kun je firmware upgrade opnieuw doen.

Nu ging het wel goed. :P

Oja je oude config moet je volgens mij NIET gebruiken ik kreeg daar problemen mee. Hopelijk kun je wel de oude config houden als er weer een firmware update is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 02-04-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draytek levert altijd twee soorten firmwares: een .all-versie en een .rst-versie. Een .all-versie kan gebruikt worden bij een nieuwe firmware-versie waarbij de firmware-settings gelijk zijn gebleven. Een .rst-versie zorgt voor factory-defaults na de firmware-upgrade.

De definitieve firmware 1.3.0 voor de Vigor 2130(n) wordt aangeboden middels een .all-versie (via de e-mail van de Routershop). Maar gezien de bevindingen bij een aantal gebruikers van deze router blijkt na upgrade naar firmware 1.3.0 dat waarschijnlijk de firmware-settings zijn gewijzigd ten opzichte van firmware 1.2.0. Hierdoor treedt de foutmelding "retrieving dynamic data" (regelmatig) op.

Een reboot met factory-defaults is hiervoor de oplossing. Het nadeel is natuurlijk dat je alle instellingen opnieuw in de Vigor 2130(n) moet doen. Mogelijk zou een Configuration Backup en Restore van de Vigor 2130(n) hierbij kunnen helpen, maar ik heb hiermee (nog) geen ervaring.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de officiele release-notes van firmware 1.3.0 voor de Vigor 2130(n).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:42:
Draytek levert altijd twee soorten firmwares: een .all-versie en een .rst-versie. Een .all-versie kan gebruikt worden bij een nieuwe firmware-versie waarbij de firmware-settings gelijk zijn gebleven. Een .rst-versie zorgt voor factory-defaults na de firmware-upgrade.

De definitieve firmware 1.3.0 voor de Vigor 2130(n) wordt aangeboden middels een .all-versie (via de e-mail van de Routershop). Maar gezien de bevindingen bij een aantal gebruikers van deze router blijkt na upgrade naar firmware 1.3.0 dat waarschijnlijk de firmware-settings zijn gewijzigd ten opzichte van firmware 1.2.0. Hierdoor treedt de foutmelding "retrieving dynamic data" (regelmatig) op.

Een reboot met factory-defaults is hiervoor de oplossing. Het nadeel is natuurlijk dat je alle instellingen opnieuw in de Vigor 2130(n) moet doen. Mogelijk zou een Configuration Backup en Restore van de Vigor 2130(n) hierbij kunnen helpen, maar ik heb hiermee (nog) geen ervaring.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de officiele release-notes van firmware 1.3.0 voor de Vigor 2130(n).
Terugzetten van je config backup hielp bij mij niet (kreeg weer die errors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ook geupdate met de routertools, dat gaat beter dan in de Gui.
alles up en running, wel alles opnieuw instellen maar dat is geen probleem.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:00:
[...]
Terugzetten van je config backup hielp bij mij niet (kreeg weer die errors).
Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht, aangezien de waarden en/of lay-out van de firmware-settings zijn gewijzigd in firmware 1.3.0 ten opzichte van firmware 1.2.0.

Het beste is dus schermprintjes maken van de instellingen van je Vigor 2130(n), indien je er heel veel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

heeft even geduurd maar mijn vigor draait ook 1.3 firmware nu. maar hoe stealth je poorten? of gebeurd dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:43:
heeft even geduurd maar mijn vigor draait ook 1.3 firmware nu. maar hoe stealth je poorten? of gebeurd dat automatisch?
Die zijn in deze FW al stealth. Testen kan op GRC Shieldsup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hmm dus de poorten die je zelf open zet hide die niet dat ze niet voor scans zichtbaar zijn. dichte poorten mja..die zijn tuurlijk stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:56:
hmm dus de poorten die je zelf open zet hide die niet dat ze niet voor scans zichtbaar zijn. dichte poorten mja..die zijn tuurlijk stealth.
Dichte poorten waren bij de Vigor 2130(n) met firmware 1.2.0 nog Closed. Nu zijn dichte poorten Stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

helder ;) * mutsje is netwerkn00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putte
Ook met deze 1.3.0 final versie is het probleem van het wegvallen van de WAN bij "zwaar downloaden over veel connecties" er nog steeds...
BUMMER...
Dit is goed te bekijken bij online status waar je ziet dat de system uptime mooi doorloopt,
maar de WAN uptime (nadat hij eerst rood en dan terug groen wordt) op nul terugvalt (reset)...
Ik lees hier dat er toch nog gasten zijn die dit aan de hand hebben.
Dit had ik nochtans al sinds november meerdere malen doorgegeven aan Draytek Support (BE).
Zou ook doorgegeven zijn (met logfiles) naar de fabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:25
Moffin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:12:
[...]

Dan heb je geluk. Op de luxe vigor modellen 2700, 2800 en 2900 serie is het mogelijk een usb-hub aan te sluiten. Misschien ook op de minder courante modellen, dat weet ik niet.

Zelf heb ik met het hoofdkantoor van Draytek contact gezocht omdat de 2910VG geen vervanger kent. Er is mij beloofd dat ze deze in productie zullen gaan nemen (2920Vn). Wellicht leuke informatie voor de analoge VOIP gebruikers

[...]
Ff uit mijn hoofd heeft de 2910 2x ethernet wan toch?
Als je daarop een kabel en adsl modem hebt dan is een 2820VN ook een serieuze optie. de VNs is zelf geschikt voor ISDN apparatuur (s0 bus)
Bij mij werd vanuit Draytek gezegd dat de toen nog uit moeten komende 2920VN als enigste alternatief was voor mijn wensen lijstje. (Wireless-N + Voip + dual wan) "Min" puntje is dan wel dat de 2820 maar max 73Mbit over NAT doet routeren. En dat is bij de 2920 weer hoger.

*#einde offtopic ;) *

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:06
Moffin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:12:
[...]

Dan heb je geluk. Op de luxe vigor modellen 2700, 2800 en 2900 serie is het mogelijk een usb-hub aan te sluiten. Misschien ook op de minder courante modellen, dat weet ik niet.

Zelf heb ik met het hoofdkantoor van Draytek contact gezocht omdat de 2910VG geen vervanger kent. Er is mij beloofd dat ze deze in productie zullen gaan nemen (2920Vn). Wellicht leuke informatie voor de analoge VOIP gebruikers

[...]
Dus...
Dit kreeg ik een maand geleden als antwoord:
Van: DrayTek sales
Verzonden: woensdag 3 maart 2010 8:58
Aan: 'Niels'
Onderwerp: RE: Nieuwe 2920n

Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

De Vigor 2920 zal helaas niet komen als VoIP model.
De Vigor 2130Vn (VoIP) komt wel op de markt. Die zal ongeveer in mei leverbaar zijn.

Anders bent u nog aangewezen op de Vigor 2930VS of 2930VSn, deze heeft geen Gigabit WAN en LAN maar is wel een krachtige router en haalt qua doorvoersnelheid 95Mbps up en down.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Sales.

Van: Niels
Verzonden: dinsdag 2 maart 2010 22:28
Aan: DrayTek Sales
Onderwerp: Nieuwe 2920n

Beste …..,

Bestaat er een kans dat er binnenkort ook een versie van de Vigor 2920n met voip beschikbaar komt?

Alvast bedankt,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Firmware upgraden lijkt niet te lukken hier.

Heb een reset uitgevoerd en selecteer de openwrt bin file maar hij blijft spinnen in de webinterface. De Draytek tool in Mac OS X geeft steeds foutmeldingen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 20:32
Ik heb wat problemen met het verbinding maken via vpn met Windows 7.
Windows 7 wil geen verbinding maken met de router terwijl windows xp zonder moeite kan inloggen.
Ik heb diverse dingen geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
* Draytek vpn client (werkt niet)
* TAU vpn client (werkt ook niet)
* ShrewSoft vpn client (werkt ook niet)
* GreenBow vpn client (werkt ook niet)

Ook ben ik al aan het kijken geweest wat het verschil is met windows xp en 7.
Ik zie in de router bij de vpn verbindingen dat xp via 3DES verbinding maakt en 7 met AES. Ik kan nergens instellingen vinden waar ik dit kan wijzigen in windows 7.

Wie heeft het voor elkaar gekregen om met windows 7/vista te kunnen inloggen via vpn op de draytek 2130n?
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Tevens maak ik nu gebruik van de laatste firmware 1.3.0 op 1.2.0 werkte het ook al niet.

Afbeeldingslocatie: http://rijswijker.mine.nu/vpn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 18:14
Eiríkr schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:25:
Firmware upgraden lijkt niet te lukken hier.

Heb een reset uitgevoerd en selecteer de openwrt bin file maar hij blijft spinnen in de webinterface. De Draytek tool in Mac OS X geeft steeds foutmeldingen.
Openwrt bin? Gebruik je wel de juiste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
troftnom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:47:
[...]

Openwrt bin? Gebruik je wel de juiste updates?
Wel het is inmiddels gelukt. Ik probeerde de zip file uit te pakken in Mac OS X (Snow Leopard) en kreeg een openwrt file te zien. Schijnbaar pakt OS X ook gelijk de .all file uit want die zag ik niet.

Uiteindelijk heb ik eens via de Terminal handmatig de zip uitgepakt en kreeg ik wel de .all file. Upgraden was toen zo gepiept.

Hoe dan ook, deze Draytek draait dus gewoon een gemodificeerde openwrt. Weten we dat ook weer :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robutt
  • Laatst online: 14-07 23:03
Heb vanmorgen upgrade naar 1.3.0 gedaan via kabeltje en de webinterface.
Gaf geen enkel probleem. Alles draait weer zonder rare ingrepen.
De admin-pages waren echter gecached in de laptop, waardoor ik niet direct verschil zag (SSID 1 tm 4 en andere pagina's). Even refreshen was de oplossing.
Heb router dus niet gerest naar factory defaults en alle NAT, VPN en WiFi-instellingen zijn bewaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robutt schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:49:
Heb vanmorgen upgrade naar 1.3.0 gedaan via kabeltje en de webinterface.
Gaf geen enkel probleem. Alles draait weer zonder rare ingrepen.
De admin-pages waren echter gecached in de laptop, waardoor ik niet direct verschil zag (SSID 1 tm 4 en andere pagina's). Even refreshen was de oplossing.
Heb router dus niet gerest naar factory defaults en alle NAT, VPN en WiFi-instellingen zijn bewaard gebleven.
Vanaf welke versie heb je geupgrade naar firmware 1.3.0?

Als dit vanaf versie 1.2.0 is en jij hebt geen factory-defaults nodig gehad, dan blijken de firmware-settings toch behouden te kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb de draytek vigor 2130N draadloos downloaden komen ik bij mijn abbo van ziggo
120/10mb niet hoger dan 1,90mb terwijl dat bij een andere router 6,0mb was.

als ik bedraad download gaat dat full speed 120mb iemand idee waar of hoe dit komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hoe is je ontvangst met draadloos? Ik haal namelijk hier makkelijk de 12MB/s draadloos.
Ik heb een connectie van 188Mb/s nu. Je hebt altijd behoorlijk verlies met draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvangst is goed met de d-link haalde ik draadloos met gemak 6.0mb,dat er bij draadloos ook snelheid
wordt ingeboet weet ik alleen ik weet niet waar te zoeken waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Laatst online: 13-08 20:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
op wat voor verbindingsnelheid maakt hij dan verbinding?

Wat voor snelheid haal je met een 100MB test bestand?
Bedraad?
Draadloos?

Heb je veel electronische spul ergens staan waar het doorheen moet?
Zit je op hetzelfde kanaal van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid geeft hij aan 54mbps ,draadloos haal ik bij mijn abbo van 120/10mb

download 19mb upload 9mb upload is goed download lag met vorige router rond de 50mb.

Bedraad haal ik gewoon de volle snelheid en bij het downloaden uit de nieuwsgroepen draadloos
is de snelheid niet meer dan 1,8mb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Disksoft schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:44:
[...]

Wat is de rede van de verkoop?
Advertentie heb ik net uitgebreid met informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 16:57
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:15:

download 19mb upload 9mb upload is goed download lag met vorige router rond de 50mb.

Bedraad haal ik gewoon de volle snelheid en bij het downloaden uit de nieuwsgroepen draadloos
Welke firmware versie staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude nog V.1.2.0 ,bedraad geen enkel probleem volle bak :P.

Firmware upgrade zou probleem kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 19:15

allure

Titaan fase 2/3

Heeft iemand de VPN and Remote Access >> LAN to LAN functie al gebruikt in de 2130?
Wat zijn hier de voordelen van als ik dit gebruik? bijv. een Nas?

Ik heb al gegoogled, maar de functie is me nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:15:

Als je draadloos verbonden bent op 54Mbps (802.11g), dan is het (theoretische) maximum de helft hiervan, dus 27Mbps. Vanwege allerlei redenen zal het maximum in de praktijk een stuk hieronder liggen.

Als jij met "19mb" bedoeld 19Mbps (= ca. 2 MB/s) dan is dat een redelijke snelheid, gezien het maximum van 27Mbps.

Ik vermoed dat je met de vorige router een 802.11n-verbinding had. De Vigor2130n ondersteunt ook een 802.11n-verbinding. Mogelijk gaat er iets fout met het opzetten van de draadloze verbinding tussen de Vigor2130n en je draadloze netwerkontvanger. Of een upgrade naar firmware 1.3.0n van de Vigor2130n zou mogelijk kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Heeft iemand toevallig in de nieuwe firmware (1.3.0) gezien of de 2130N nu ook WDS ondersteunt?
Volgens de mannen bij Draytek.com zou dit namelijk in de nieuwe firmware worden gestopt...

UPDATE 6 april: Net vernomen van Draytek dat WDS nog niet in 1.3.0 zit.... helaas...

[ Voor 19% gewijzigd door marrik op 06-04-2010 11:33 ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware geupgrade helpt niets )) ik heb er een Intel wifi link 5100 agn inzitten.bij de vorige router
een d-link 655 dir was dat geen probleem en was de snelheid van de verbinding rond de 110mbps draadloos.

Ik zal Draytek maar een vragen hoe en waar het probleem ligt.

dank voor het meedenken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Kijk ook eens of de traffic shaper aan staat, deze kan ook voor dat soort problemen zorgen. (dus uit ermee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zat dus hierin na veel gegoogle :P encryptie sleutel wpa2 en aes was de oplossing.

Question:
With encrypted with WEP and TKIP, the transmission rate for Wi-Fi data in client side will not be over 54Mbps.

Cause:
IEEE 802.11n Draft does not allow users to unicast encrypted data with WEP or TKIP. If the user tries to use such encryption methods (e.g., WEP, WPA-TKIP) for transmitting data, the transmission rate will be lowered down to 54Mpbs automatically. Clients who use Intel® WiMAX/WiFi Link 5350, Intel® WiMAX/WiFi Link 5150, Intel® WiFi Link 5300, Intel® WiFi Link 5100, Intel® WiFi Link 1000 and Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN, can make the wireless connection via the older version of IEEE 802.11g. Such method can fit the requests listed in the regulations of IEEE 802.11n draft.

Resolution:
Please configure to use WPA2-AES for Wi-Fi client. Or, you can configure a profile with no security. However, it is not recommended.

You can refer : http://www.intel.com/supp.../4965agn/sb/cs-025643.htm, for getting more detailed information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben een beetje terughoudend nog met updaten. Heb inderdaad de Wii die niet kan connecten maar die gebruik ik toch haast niet op internet. Verders werkt alles naar behoren eigenlijk.

Wil wel graag weten of ze er de WOL functie in hebben gebouwd? Iemand die dat kan bevestigen?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 20:34
Same here, als de wii niet werkt, heeft het denk ik niet zoveel zin om hem te upgraden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Tranzy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:51:
Ben een beetje terughoudend nog met updaten. Heb inderdaad de Wii die niet kan connecten maar die gebruik ik toch haast niet op internet. Verders werkt alles naar behoren eigenlijk.

Wil wel graag weten of ze er de WOL functie in hebben gebouwd? Iemand die dat kan bevestigen?
Jeps die zit erin, tevens werkt de wii gewoon met de 1.3 firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_Legion
  • Laatst online: 21-09-2021
Tranzy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:51:

In de 1.3.0 firmware zit inderdaad de Wake On LAN functionaliteit. Heb deze zelf echter nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putte
WOL werkt goed (v.1.3.0) !

[ Voor 15% gewijzigd door putte op 06-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de installatie procedure van draytek ontvangen vanmorgen. Deze werkt goed alleen ben je alle settings in je modem kwijt. Een oude save restoren levert errors op dus alles opnieuw invoeren.

Geachte,
De Officele firmware 1.3.0 is eindelijk gereleased. In onderstaande vindt u de instructies.
We hebben gemerkt dat de 1.3.0 firmware door middel van WebUI firmware niet altijd goed gaat. Probeert u daarom de onderstaande firmware upgrade methode:
-DrayTek RouterTools downloaden van de ftp://ftp.draytek.nl/pub/Tools/Routertools/Macos/ (MAC) of ftp://ftp.draytek.nl/pub/Tools/Routertools/Windows/ en deze installeren. In deze RouterTools zit een Firmware Upgrade Utility.
-Firmware voor de 1.3.0 downloaden van ftp://ftp.draytek.nl/pub/Vigor2130/1.3.0/
-Vigor 2130 te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe u door de resetknop terwijl hij aanstaat in te drukken net zo lang tot het ACT-lampje sneller knippert en dan los te laten. De router laten herstarten totdat de ACT om de seconden knippert.
-Netwerkkaart van uw MAC vast instellen op 192.168.1.2 en subnetmask 255.255.255.0. Gateway hoeft u niet in te vullen
-Firewall en virusscanner tijdelijk uit schakelen.
-Firmware Upgrade Utility opstarten en hier Router IP adres 192.168.1.1 invullen en bij firmware de .all bestand die u gedownload had. Bij Password vult u "admin" in aangezien er een adminlevel in zit waarmee je een FW upgrade kunt uitvoeren. Nog NIET op SEND klikken.
-Dan de Vigor 2130 in Firmware-modus forceren , dit doe u door de Vigor 2130 te laten opstarten met de resetknop ingedrukt ( dus uitzetten en resetknop indrukken en aanzetten) , u zult dan zien dat de eerste twee LED's tegelijk knipperen.
-De Vigor zal ongeveer 20 a 25 sec in die firmware modus hangen vandaar enige voorbereiding.
-Dan op de knop " Send " klikken van de firmware upgrade utility. Nu zal de firmware geupdated worden. Kan lang duren voordat hij weer gerecoverd is ( 5 a 10 min best lang ).
Zodra de ACT-led van de Vigor 2130 weer normaal knippert ( om de seconde ) probeert u dan eens om in te loggen op de Vigor 2130. Dan te kijken of hij firmware 1.3.0 heeft.
-Uw netwerkkkaart weer op automatisch ipadres verkrijgen te zetten.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit graag via e-mail.
Met vriendelijke groet,
DrayTek Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robutt
  • Laatst online: 14-07 23:03
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:55:
[...]
Vanaf welke versie heb je geupgrade naar firmware 1.3.0?

Als dit vanaf versie 1.2.0 is en jij hebt geen factory-defaults nodig gehad, dan blijken de firmware-settings toch behouden te kunnen blijven.
Ik heb vanaf 1.2.0, standaard af-fabriek, geupgrade naar 1.3.0.
Geen enkel probleem, geen instellingen verloren. Ben ik dan de enige?
Heb nog geen problemen gehad met de Firmware. Alles werkt zoals tevoren.

Gr,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robutt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
[...]
Je bent voor mij de eerste die de Vigor2130 heeft geupgrade van firmware 1.2.0 naar 1.3.0 met behoud van je instellingen (dus zonder factory-defaults). Zelfs Draytek zelf vermeld in hun stappenplan van een firmware-upgrade een reset van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben zelf ook van 1.2 naar 1.3rc4 naar 1.3rc6 naar 1.3 gegaan zonder het modem een default te geven en dat is gewoon goed gegaan. Wel heb ik op de pc het dns cache moeten legen.

[ Voor 4% gewijzigd door pafdaddy op 07-04-2010 19:56 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:25:
Heeft iemand de VPN and Remote Access >> LAN to LAN functie al gebruikt in de 2130?
Wat zijn hier de voordelen van als ik dit gebruik? bijv. een Nas?

Ik heb al gegoogled, maar de functie is me nog niet duidelijk.
Met de LAN to LAN VPN kun je twee netwerken over het internet aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
heeft iemand ook release notes?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-JP
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2020
Ik heb geen problemen met de update gehad, alle config data was er nog en alles werkte,updaten duurde wel lang (in vergelijking met m'n 2800VG).

Vraagje: mijn log staat helemaal vol met meldingen als:

Apr 7 16:42:57 warn user kernel: 22222 Portnum=2

Heeft iemand ander dit 'log probleem' ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:57:
[...]

Met de LAN to LAN VPN kun je twee netwerken over het internet aan elkaar koppelen.
Dat is me duidelijk, maar voor welke doeleinden word het gebruikt?

Kan ik bijv. remote desktop gebruiken zonder het publiek ip te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
allure schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:49:
[...]

Dat is me duidelijk, maar voor welke doeleinden word het gebruikt?

Kan ik bijv. remote desktop gebruiken zonder het publiek ip te gebruiken?
Dat kan inderdaad. Je kunt het bijv. ook gebruiken om shares te benaderen op lokatie A (Nederland) vanaf lokatie B (aan de andere kant van de wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 10:52
Ik heb ook geupdate, op zowel de interface manier als op de manier zoals Draytek omschrijft. Wireless is niet aan de praat te krijgen. Ik kan bijna niets instellen in het Wlan hoofdstukje. En verschillende andere tablbladen zijn leeg.

Moet het wireless ledje trouwens continue aan zijn of knippert dat wanneer er wireless activiteit is?

[ Voor 18% gewijzigd door johoo op 08-04-2010 13:09 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
johoo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:30:
Ik heb ook geupdate, op zowel de interface manier als op de manier zoals Draytek omschrijft. Wireless is niet aan de praat te krijgen. Ik kan bijna niets instellen in het Wlan hoofdstukje. En verschillende andere tablbladen zijn leeg.

Moet het wireless ledje trouwens continue aan zijn of knippert dat wanneer er wireless activiteit is?
Ik zou ff je cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arlie
  • Niet online
Werkt deze router nu wel behoorlijk met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hier meldt nummer twee zich. Upgrade uitgevoerd met behoud van alle instellingen :*)
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:53:
[...]

Je bent voor mij de eerste die de Vigor2130 heeft geupgrade van firmware 1.2.0 naar 1.3.0 met behoud van je instellingen (dus zonder factory-defaults). Zelfs Draytek zelf vermeld in hun stappenplan van een firmware-upgrade een reset van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cutter schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:14:
Hier meldt nummer twee zich. Upgrade uitgevoerd met behoud van alle instellingen :*)
[...]
Het kan dus wel. Prima toch?! Alleen het zou bij iedereen eigenlijk moeten lukken met behoud van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt met behoud van alle instellingen de upgrade dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:30:

Ik had hetzelfde bleek aan IE8 te liggen Firefox laat wel alles zien voor wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 14:39

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren deze router binnengekregen en vanochten aangesloten: Werkt in één keer en ziet er allemaal goed uit :) Alleen zit ik met één rare issue: Het lukt mij niet met mijn laptops (Acer Extensa 5230) om draadloos met 300mbits/sec te verbinden (wat voorheen met mijn Sitecom routertje wel lukte).
Op dit moment verbinden ze met 150mbits. Op zich ook wel redelijk snel en het werkt wel goed, maar het liefste zou ik natuurlijk 300mbit zien.

Het netwerk heb ik alsvolgt ingesteld:

* SSID1: Hidden
* SSID2 - 4: af
* Wireless Mode: Mixed (11g + 11n) (11g ivm mijn Wii)
* Channel: 3 (Deze, samen met 4 is leeg hier in de buurt. Wel ook andere Freq's geprobeerd)
* Encryption; WPA-PSK
* Type: WPA2
* WPA Algorythm: TKIP or AES

De instellingen komen overeen met wat ik voorheen in mijn Sitecom had. Dit gaf het voordeel dat ik de rest van de spullen niet opnieuw hoef in te stellen.

Overigens nog een rare hickup: Op het moment dat ik een port forward voor poort 80 had ingevoerd, kon ik niet meer via LAN bij de webbrowser, tenzij in https://192.168.1.1 ging gebruiken. Je zou verwachten dat de portforwards alleen vanuit WAN -> LAN zouden zijn....

/update/
Het poort 80 verhaal is opgelost na een rebootje van de router :)

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 10-04-2010 15:25 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat kanaal 3 vrij lijkt wil niet zeggen dat ie schoon is, wifi heeft nogal wat overlap:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_pzC_7PLtN-0/RomcvxIQjOI/AAAAAAAAAjY/AsG8TixQTdc/s320/WiFi+Channels+1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

allure schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:55:
Dat kanaal 3 vrij lijkt wil niet zeggen dat ie schoon is, wifi heeft nogal wat overlap:
[afbeelding]
2,3,4 & 5 zijn vrij. Ik heb ook trouwens volle bak ontvangst, dus het probleem ligt (denk ik) niet aan signaal sterkte. Ook heb ik de "auto" setting gebruikt en andere kanalen geprobeerd...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
TFHfony schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:45:
[...]

2,3,4 & 5 zijn vrij. Ik heb ook trouwens volle bak ontvangst, dus het probleem ligt (denk ik) niet aan signaal sterkte. Ook heb ik de "auto" setting gebruikt en andere kanalen geprobeerd...
Heb je de laatste drivers van je wifi kaart erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
robutt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
[...]

Gr,
Robert
ik ga er vanuit dat je de upgrade niet uitvoert vanuit routertools, maar vanuit de router zelf (kopje upgrade firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

3p0x schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:25:
[...]

Heb je de laatste drivers van je wifi kaart erop staan?
Yep, de meest recente versie daarvan is geïnstalleerd.

/edit/
Wellicht nog handige info:
De Acer is voorzien van een Atheros AR5B91 chipset voor de wireless verbinding.
Driver: 7.7.0.396
Datum: 17-10-2009
O.S.: Vista 32bit

/edit 2/
Nog wat meer gegoogled en de oplossing gevonden: Terug naar versie 7.6.4.162 en we hebben weer 300mbps :)

[ Voor 39% gewijzigd door TFHfony op 10-04-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
zoals altijd, bij mij werkt het niet meer... de router start niet meer op...

het act lampje blijft branden.

ik zit nu op een oude 2200e... daar was het updaten ook altijd een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Deze moet dus op AES staan voor betrouwbare 300Mbps verbindingen. TKIP zorgt voor een aanzienlijke snelheidsverlaging.

Voorbeeld, geldt voor alle 802.11n-apparaten:
The 802.11n spec (version 1.0) calls for the use of AES encryption ONLY. So does that mean I can’t use WEP or WPA-TKIP encryption when I connect my Linksys WPC300N to my Linksys WRT300N?
# You can use WEP or WPA-TKIP, but the Linksys WPC300N will only communicate with the Linksys WRT300N at regular 802.11g speeds. If you want to use wireless security, you can only use WPA-AES or WPA2-AES to get the full 802.11n (version 1.0) speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Kevinp schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:51:
zoals altijd, bij mij werkt het niet meer... de router start niet meer op...

het act lampje blijft branden.

ik zit nu op een oude 2200e... daar was het updaten ook altijd een ramp...
Zolang de bootloader nog werkt kun je de zaak recoveren door tijdens het aanzetten van de router het reset-knopje ingedrukt te houden. 1 van de leds gaat en blijft knipperen, vervolgens kun je met een tftp-programma (of de routertools) een nieuwe firmware overblazen.

(Been there, done that ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
GraveR schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:01:
[...]

Zolang de bootloader nog werkt kun je de zaak recoveren door tijdens het aanzetten van de router het reset-knopje ingedrukt te houden. 1 van de leds gaat en blijft knipperen, vervolgens kun je met een tftp-programma (of de routertools) een nieuwe firmware overblazen.

(Been there, done that ;))
ik krijg meldingen dat er een timeout is op de verbinding, misschien ligt dat aan windows 7. Hij komt namelijk wel zover dat je knipperende lampjes krijgt om te ftp 'en

aah, het lijkt nu te werken via routertools... hopelijk komt hij zo weer up. 12 mbit ipv 50 is toch wel een verschil.

nog een edit:

ok de router is slim gemaakt qua firmware, het lijkt er haast op of je de router vekeerd kan flashen maar dat door de bootloader je in staat wordt gesteld altijd opnieuw te flashen. (btw ip adres niet op 2.1 instellen zoals hierboven staat dat werkt niet).

dat het wachtwoord admin moet zijn is de beste tip, want ik stelde mijn eigen ww in, en dat wou niet echt.

de wizard is trouwens gebugged, als je nu je wlan inschakeld via de wizard dan werkt dat niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Kevinp op 11-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heeft iemand de SNMP functies van dit ding al getest? Ik vind zo'n 25 mogelijke probes, maar geen enkele er van geeft goed het inkomende & uitgaande traffic weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekeding75
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Na de update van 1.3.0 wat niet vlekkeloos verliep de router weer aan de praat gekregen (3x de firmware ingeladen) dit i.v.m. de bekende foutmeldingen die verschenen: lege pagina’s etc.
Nu nadat ik een pptp vpn verbinding heb opgezet wat direct goed gaat slipt de verbinding ineens dicht (na ongeveer 80 kB) waarna geen verkeer meer mogelijk is over de vpn.
Verbinding blijft wel actief en een beetje data verkeer enkele Bytes.
Wanneer ik de verbinding verbreek en weer opnieuw opbouw herhaalt zich dit.
Hierna heb ik de firmware nogmaals geinstalleerd maar dit helpt niet. (ook alles teruggezet naar factory-defaults en meerdere keren gereboot)
Zijn er nog meer mensen die dit probleem zijn tegengekomen of ligt dit aan bepaalde instellingen? met 1.2.0 versie functioneerde de vpn altijd goed.
Overigens werken de overige functie van de router wel goed.
Met versie 1.2.0 heb ik geen problemen gehad werkte 100% alleen i.v.m. WOL functie heb ik de update uitgevoerd en ook natuurlijk om de laatste versie er op te hebben.
Ook met de Vigor vpn client gaat dit niet goed.

[ Voor 2% gewijzigd door lekeding75 op 14-04-2010 10:12 . Reden: toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PPTP VPN werkt bij mij zonder problemen met 1.3.0 en het lijkt me dus dat het aan een instelling moet liggen. Een schot voor de boeg, maar je hebt niet ook PPTP VPN Pass-through aangezet?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekeding75
  • Laatst online: 19-11-2023
pafdaddy schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:12:
PPTP VPN werkt bij mij zonder problemen met 1.3.0 en het lijkt me dus dat het aan een instelling moet liggen. Een schot voor de boeg, maar je hebt niet ook PPTP VPN Pass-through aangezet?
PPTP VPN Pass-through staat bij mij niet aangevinkt.
En de client instellingen zijn het zelfde als toen het nog functioneerde bij versie 1.2.0
VPN werkt wel maar slipt dicht na circa 80 kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 19:49
Dus ehh het blijkt zo te zijn dat ik mijn eerste router heb verkl**t. Wees maar niet gerust want het het is geen Draytek.(het is namelijk een netgear) Nu ben ik misschien van plan om een 2130n te kopen alleen ben ik benieuwd wat de kwaliteit is van Draytek. Ik kan namelijk niet echt hele positieve dingen vinden in dit topic maar dat kan ook goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Negaiido schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:58:
Dus ehh het blijkt zo te zijn dat ik mijn eerste router heb verkl**t. Wees maar niet gerust want het het is geen Draytek.(het is namelijk een netgear) Nu ben ik misschien van plan om een 2130n te kopen alleen ben ik benieuwd wat de kwaliteit is van Draytek. Ik kan namelijk niet echt hele positieve dingen vinden in dit topic maar dat kan ook goed zijn.
Draytek is gewoon 1 van de absolute topmerken.. & met de 2130(n) is Draytek dan wel het iets goedkopere segment ingestapt, maar naar mijn ervaring (tot zover dan) hebben ze daarmee toch weer een goed product afgeleverd - zij het dat de firmware nog niet helemaal af is.. Maar qua basisfunctionaliteit - dus bv stabiliteit- & snelheid van verbinding, & zeker ook met het wireless gedeelte, ben ik nog 0,0 problemen tegengekomen.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:04:
[...]

Draytek is gewoon 1 van de absolute topmerken.. & met de 2130(n) is Draytek dan wel het iets goedkopere segment ingestapt, maar naar mijn ervaring (tot zover dan) hebben ze daarmee toch weer een goed product afgeleverd - zij het dat de firmware nog niet helemaal af is.. Maar qua basisfunctionaliteit - dus bv stabiliteit- & snelheid van verbinding, & zeker ook met het wireless gedeelte, ben ik nog 0,0 problemen tegengekomen.
Helemaal mee eens. De Vigor 2130(n) is (zoals gewendt van Draytek) erg stabiel en qua doorvoersnelheid van de WAN-poort heel snel (ca. 800 Mbps). De meest recente firmware 1.3.0 is ook goed te noemen, al kan er nog wel wat functionaliteit toegevoegd worden. Nieuwe firmware-versies zullen er in de toekomst vast en zeker komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Zo ik heb de 2130n gisteren ontvangen en vandaag aangesloten. Ik heb nu alleen wel een linksnelheid van 144 Mbps in plaats van de 300 Mbps dat hij eigenlijk moet zijn.
Dat had ik eerst ook met de Netgear en ook opgelost, het lag niet aan mijn laptop maar aan de instellingen van de router. Iemand anders ook dit probleem gehad en opgelost? Channel heb ik al aangepast maar niet gelukt

edit:

Security uitgezet, loste het probleem niet op. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door Negaiido op 18-04-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Als iemand nog een perfecte HOW-TO heeft, wat VPN betreft, dan zou ik die graag willen inzien, ik krijg het niet voorelkaar om data van de ene draytek naar de 2e te krijgen.

http://www.draytek.nl/sup...n/lantolan.php?show=ipsec
deze how-to heb ik volledig gevolgt maar hiermee doet ie het niet...

OK!,

Na wat zoekwerk heb ik vermoedelijk een verbinding, alleen hoe test ik deze?

[ Voor 40% gewijzigd door allure op 18-04-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Trouwens doet de 2130n standaard ook aan QoS of bandwith management, Ik vind het interface daarin een beetje onoverzichtelijk. Ik heb zo'n gevoel dat die dit doet maar ik kan het verkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negaiido schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:26:
Trouwens doet de 2130n standaard ook aan QoS of bandwith management, Ik vind het interface daarin een beetje onoverzichtelijk. Ik heb zo'n gevoel dat die dit doet maar ik kan het verkeerd hebben.
Zie de menukeuze Bandwidth Management en de desbetreffende submenukeuze, waaronder o.a. QoS Control List.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:07:
Als iemand nog een perfecte HOW-TO heeft, wat VPN betreft, dan zou ik die graag willen inzien, ik krijg het niet voorelkaar om data van de ene draytek naar de 2e te krijgen.

http://www.draytek.nl/sup...n/lantolan.php?show=ipsec
deze how-to heb ik volledig gevolgt maar hiermee doet ie het niet...

OK!,

Na wat zoekwerk heb ik vermoedelijk een verbinding, alleen hoe test ik deze?
Op www.draytek.com staat onder FAQ o.a. het volgende:
VPN - How to build IPSec LAN to LAN VPN between Vigor 2130 and other Vigor Router

En mogelijk staat er in deze FAQ meer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

mmm hier opent de browser de FAQ niet, hij laat alleen de oranje balk bovenin zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:08:
[...]
mmm hier opent de browser de FAQ niet, hij laat alleen de oranje balk bovenin zien. :(
Dit is de link: http://www.draytek.com/user/SupportFAQDetail.php?ID=1965

En je hebt een PDF-reader nodig (browser-plugin).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Laatst online: 05-09 21:30
Er is een nieuwe firmware versie verschenen op draytek.com 1.3.0.1, kan alleen niet vinden wat het verschil is met de 1.3.0 firmware.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Release notes niet gevonden? Zie HIER onder Documentation. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Laatst online: 05-09 21:30
Hakkie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:24:
Die heb ik idd wel gevonden, zat me alleen af te vragen wat nu het verschil is tussen 1.3.0.1 en 1.3.0. Draai nu 1.3.0.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzdevil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:45:
Er is een nieuwe firmware versie verschenen op draytek.com 1.3.0.1, kan alleen niet vinden wat het verschil is met de 1.3.0 firmware.
Is er iemand die firmware 1.3.0.1 van www.draytek.com al geinstalleerd heeft en kan bevestigen dat het getoonde versienummer in de router dan ook 1.3.0.1 is (met bijbehorende Build Date van 15 april 2010)?

Zo ja, dan is firmware 1.3.0.1 waarschijnlijk toch een andere versie dan firmware 1.3.0.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:24:
Voor de volledigheid vermeld ik de release notes van firmware 1.3.0.1 toch hier in dit topic:

Release Note for Vigor2130 Series
Firmware Version: 1.3.0
Built Date: April 15, 2010

Applied Models: Vigor2130, Vigor2130n

The Vigor2130 series are the routers with high speed in data transmission through WAN port and LAN ports. With hardware NAT acceleration, the rate of Vigor2130 series can be greater than 900 Mbps almost.

New Features
  • Support TR-069
  • Support Wireless MSSID
  • Support smart bandwidth limit (auto bandwidth limit for P2P control)
  • Support Data Flow Monitor V2 (can display hardware NAT per IP in data transmission and receiving)
  • Support to export the Syslog / configuration to a text file
  • Support Wake on LAN
  • Support IPv6CP in PPPoE mode
  • Support PING detection for WAN connection
  • Support Always On for IPSec LAN-to-LAN
  • Add CPU/Memory Usage in System Status page
  • Add DNS settings for DHCP Server
  • Add PPTP remote dial-in IP range settings
  • Add FTP port settings
  • Add enable/disable setting for Firewall Access Control List
  • Add the telnet service for Remote Management
Improvement
  • Fixed: A problem occurred for Wii Wireless connection
  • Fixed: WAN connection may disconnect shortly in DHCP mode
  • Fixed: Firmware Upgrade Utility can't work in some hardware.
Known Issue
  • None
Modifications
  • None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 19:14
Dat is het changelog van 1.3.0. Ik heb zojuist geupdate naar 1.3.0.1, merk geen verschil alles doet het gewoon en geen nieuwe features voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:44:
Dat is het changelog van 1.3.0. Ik heb zojuist geupdate naar 1.3.0.1, merk geen verschil alles doet het gewoon en geen nieuwe features voor zover ik kan zien.
De release notes zijn overgenomen uit de pdf vermeld bij firmware 1.3.0.1 van www.draytek.com. En ja, daarin staat firmware 1.3.0 als versie.

Welk versienummer en Build Date zie je in de webinterface van je Vigor 2130(n)? De bestandsgrootte van firmware 1.3.0 en 1.3.0.1 verschilt namelijk ook een aantal KB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 19:14
Model : Vigor2130n
Platform : VSC7501
Bootloader Version : Dray-Boot 1.0.0
Firmware Version : v1.3.0.1
Build Date/Time : Wed Apr 14 15:28:51 CST 2010
Hardware NAT Version : 1.0.0.13
System Date : Wed Apr 21 18:05:48 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:06:
Model : Vigor2130n
Platform : VSC7501
Bootloader Version : Dray-Boot 1.0.0
Firmware Version : v1.3.0.1
Build Date/Time : Wed Apr 14 15:28:51 CST 2010
Hardware NAT Version : 1.0.0.13
System Date : Wed Apr 21 18:05:48 2010
Thanx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elfje1967
  • Laatst online: 18-08-2022
Kan iemand bevestigen dat met de nieuwe firmware de problemen om connectie te maken met de Wii zijn opgelost?

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 18:14
Ja blijkbaar wel, draadje wel doorgelezen? ;)
Mijn problemen met Squeezebox hardware zijn met de laatste firmwares ook opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door troftnom op 22-04-2010 12:20 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste