Nou mijn ervaringen met de 2130n worden er niet beter op. 1.4.1 was al een drama met de dhcp bug, daarna de router geflashed naar 1.5.0 welke m'n router zelfs dood kreeg (LAN werkte niet meer, en via hardware mode opnieuw flashen werkte ook niet).
Vervolgens van routershop een nieuwe gekregen met 1.5.0 erop (onder het motto: dan flashed die lul hem iig niet weer dood). Maar dit keer met een hoop leuke vermeldingen in m'n Station List bij W-LAN zie:
http://dl.dropbox.com/u/4931127/WLAN2130n.JPG en
http://dl.dropbox.com/u/4931127/WLAN2130n2.JPG als voorbeelden. Proberen te verhelpen door reboot te doen naar fabrieksinstellingen en W-Lan instellingen aan te passen maar geen effect.
Vandaag met het uitkomen van 1.5.0.1 dus de hoop dat er problemen werden verholpen, maar gelukkig was dat niet aan de orde zodat ik lekker kan blijven mailen met de vriendjes van draytek

Nog altijd die +-200 nutteloze meldingen in m'n station list. Tevens bij het flashen via drayteks officiele manier continu een "password incorrect" krijgen in de Firmware Utility, uiteindelijk maar via hardware modus erin gepropt welke verrassend snel ging (2 minuutjes voor upgrade van 1.5.0 naar 1.5.0.1).
Nu maar wachten op de reactie van draytek, maar ik kan niet zeggen dat ik nog een fanboy van draytek ben na het gebruik van de 2130n. De 2600 en 2800G welke ik hiervoor gebruikte waren perfect maar de 2130 is nog altijd een hoopje ellende imo
Edit: Reactie van Draytek op mijn mail gehad met betrekking tot de vage connecties bij m'n station list van WLAN.
De meldingen die u te zien krijgt zijn helaas niet bij ons bekend, we vermoeden in dit geval dat uw Wifi chipset defect is. Indien u dit ook vermoed raden wij u aan om contact op te nemen met uw leverancier.
Enige reactie die ik momenteel kan opbrengen is te vergelijken met deze:
En ja ik vermoed inderdaad dat het kapot is, want als ik netwerken in de omgeving probeer te scannen vind ie er ook 0, terwijl er minsten 6-7 netwerken in de buurt zijn.
[
Voor 18% gewijzigd door
RonaldMade op 12-01-2011 18:00
]