Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:57:
ik heb begrepen dat dit ding alleen fat32 kan lezen. Maar die kunnen officieel maar 32 gb aan.
Heeft iemand al geprobeerd om grotere schijven aan te hangen?
Ik heb 1TB eraan hangen in FAT32, werkt prima. De complete schijf is benaderbaar. Er is geen 32GB limiet op fat32, dit is een OS limiet van windows xp dacht ik. Vista en 7 maken er geen probleem van.

De itunes server werkt overigens ook prima erop.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb op locatie 1 een Ziggo zakelijk abo draaien met een Draytek 2130 op 1.5RC3 draaien.
Op locatie 2 zitten 2 gebruikers met een Netgear router (type onbekend) die niet allebei tegelijk een VPN verbinding (gewoon via Windows) kunnen opbouwen naar de RRAS server die op locatie 1 in het LAN draait.
Hetzelfde geldt voor locatie 3 waar ook 2 gebruikers zitten met een Netgear router.

Als ik dan kijk in de Event Viewer op de 2003 server zie ik een GRE error verschijnen.

Wanneer op locatie 2 en 3 gebruik wordt gemaakt van een zeer eenvoudig modem zijn beide gebruikers wel in staat om de VPN verbinding op te bouwen.

Is dit een bekend issue met de 2130 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Dit lijkt me eerder een netgear probleem. Als je die elimineert werkt het opeens. Blokkeert de netgear firewall niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Heb nog een probleempje met TSPC gevonden, als ik een DNS server invul t.b.v. RDNS, dan kan ik de tunnel niet meer opbouwen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@router:/etc/tsp#./tspinit
TSP session done
Try to start program : tspc....
DNS server name ns1.web.yourwebhoster.eu is not resolving.

Error is 1: TSP_ERROR
TSP session done
Try to start program : tspc....
DNS server name ns1.web.yourwebhoster.eu is not resolving.

Ik draai ondertussen versie 1.5.0 RC4, hiervoor heb ik het met RC2 geprobeerd, beide versies hebben dit probleem.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:16:
... De volgende versie laat anders wel op zich wachten. ...
Ik denk niet meer lang, men heeft mij net de final toegemaild (zal hem wel vast doormailen voor publicatie in het forum). Het zal echter wel niet de echt laatste update zijn mag ik hopen, want ik verwacht dat een aantal issues (met o.a. FTP) toch nog persisteert. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

begintmeta schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:37:
[...]

Ik denk niet meer lang, men heeft mij net de final toegemaild (zal hem wel vast doormailen voor publicatie in het forum). Het zal echter wel niet de echt laatste update zijn mag ik hopen, want ik verwacht dat een aantal issues (met o.a. FTP) toch nog persisteert. We zullen zien.
Ik ben wel geïnteresseerd, toevallig ook een soort van "release notes" ?
Zie mijn probleem hierboven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:37:
[...]

Laten we hopen dat firmware 1.5.0 final weinig problemen met zich meebrengt voor wat betreft de basisfunctionaliteiten van de Vigor 2130(V)(n).

Ik ben benieuwd naar de officiele release notes en de ervaringen met deze firmware 1.5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:28:
[...]

Laten we hopen dat firmware 1.5.0 final weinig problemen met zich meebrengt voor wat betreft de basisfunctionaliteiten van de Vigor 2130(V)(n).

Ik ben benieuwd naar de officiele release notes en de ervaringen met deze firmware 1.5.0.
Mag ik vragen welke problemen je nog ondervind.
Ik heb namelijk geen enkel (basis)probleem met mijn router sinds 1.5.0 (RC2), draai nu RC4, maar pas 1 dag.

Enige waar ik wat mee rommel en nog niet zeker weet of dit aan mij of de versie van TSPC op de router ligt is de IPv6 connectie en dan voornml. het rdns stuk hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:30:
[...]

Mag ik vragen welke problemen je nog ondervind.
Ik heb namelijk geen enkel (basis)probleem met mijn router sinds 1.5.0 (RC2), draai nu RC4, maar pas 1 dag.

Enige waar ik wat mee rommel en nog niet zeker weet of dit aan mij of de versie van TSPC op de router ligt is de IPv6 connectie en dan voornml. het rdns stuk hierin.
Mijn problemen staan in dit topic, maar het voornaamste probleem is de wegvallende DHCP-server met firmware 1.4.1 (na ca. 7 dagen). Derhalve draai ik al weer een tijdje op firmware 1.3.0.1 (de meest stabiele tot nu toe).

Ik ga pas aan de slag met firmware 1.5.0 als er goede ervaringen zijn. Aan beta-firmware's doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De DHCP-problemen waren wellicht ook het probleem in de basaalste functionaliteit die ik ben tegengekomen, dat is zeker opgelost in 1.5 durf ik te stellen. Verder had ik m.n. VPN-probemen en een vreemd FTP-probleem dat ik nog niet precies kan peilen...

De echte basisfunctionaliteit heeft het alleen in 1.5RC2 niet gedaan. (haperende gegevensoverdracht)
BlackBurn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:55:
...
Ik ben wel geïnteresseerd, toevallig ook een soort van "release notes" ?
Zie mijn probleem hierboven :-)
Geen release notes in de mail helaas...

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 03-12-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
De 1.5 final is uit. Nog niet te downloaden op de draytek site, maar al wel hier met dank aan begintmeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

lmax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:04:
De 1.5 final is uit. Nog niet te downloaden op de draytek site, maar al wel hier met dank aan begintmeta
Je was me voor, ik kreeg hem net binnen van de helpdesk, vooruit een mirror dan maar :-)

Zometeen (als ik thuis ben) maar eens gaan proberen.

edit: begintmeta, ook bedankt voor het toezenden van de firmware :-)

[ Voor 6% gewijzigd door BlackBurn op 03-12-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen met ervaringen met firmware 1.5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Weten jullie zeker dat dit de final is?
Revision: 1831
Build_Date: Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010
FW_Version: v1.5.0_RC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

GraveR schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:33:
Weten jullie zeker dat dit de final is?
Revision: 1831
Build_Date: Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010
FW_Version: v1.5.0_RC5
Strange, ik krijg deze vermeldingen op de status pagina:

Model  	                :   	Vigor2130n
Platform 	        :  	VSC7501
Bootloader Version 	:  	Dray-Boot 1.0.0M
Firmware Version 	:  	v1.5.0
Build Date/Time 	:  	Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010 

Er wordt niks gezegd over RC5, hij draait tot nu toe hier stabiel (pas 3dagen er op staan).
Echter het RDNS probleem is nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
BlackBurn schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:37:Er wordt niks gezegd over RC5, hij draait tot nu toe hier stabiel (pas 3dagen er op staan).
Hmz. Het staat wel in de RVERSION-file in v2130001.all. Maar dat kan een schoonheidsfoutje zijn natuurlijk of RC5 == 1.5.0 Release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik heb 1.5 geïnstalleerd. L2TP VPN vanaf de iphone werkt nu wel..alleen krijg ik de beruchte...je ben niet met internet verbonden gedoe weer.

Dus moet ik eens gaan kijken of er manueel weer de DNS erin moet gezet worden.
Hebben anderen dit wel werkend met internet via de iphone of andere clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij werkt VPN nog zoals met de RCs met DNS-fix. OK dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Gisteren wel probleempje ontdekt met SNMP, als ik deze inschakelde gebeurde er niks.

Na handmatig aanpassen van de snmpd.conf file, werkt het overigens perfect. (maar hoort natuurlijk niet in een final release van de fw)

edit:

Ik krijg ook net een reactie van Draytek, dat ze op de hoogte zijn van het RDNS probleem, binnen TSPC (zie hierboven) en dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Nog even afwachten dus .... (vraag me dan ook af, of de 1.5 RC5 wel de final is)

[ Voor 36% gewijzigd door BlackBurn op 07-12-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
Hallo mede draytek eigenaren,

weten jullie of het mogelijk is om via een vpn tunnel die ik aanbied op mijn draytek het mogelijk is om op internet te gaan ? Ik lees alleen op de draytek site over het connecten naar mijn LAN , niks over WAN. En ik heb het getest met mijn iphone over 3g en dat werkt helaas niet .... ;-(
(Wel vpn geen internet)

[ Voor 0% gewijzigd door einreb73 op 07-12-2010 20:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
einreb73 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:40:
...
weten jullie of het mogelijk is om via een vpn tunnel die ik aanbied op mijn draytek het mogelijk is om op internet te gaan ? ...
(Wel vpn geen internet)
Welke firmwareversie gebruik je, bij versies voor 1.5.0RC2 wordt geen DNS-server doorgegeven aan de VPN-client. Services op IP benaderen werkt wel. Je kunt vanaf je iphone via de VPN-tunnel eens proberen te pingen naar 8.8.8.8 of in de browser te surfen naar http://74.125.77.147 Een recentere firmware (of het editen van de juiste bestanden op de router) zou het probleem kunnen verhelpen als het inderdaad het DNS-probleem betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de lange post - heeft iemand ervaringen met een ftp (NAS) server achter de Vigor 2130n, dus niet de ingebouwde FTP server.

Ik ben al weken aan het zoeken, maar slaag er niet in van buitenaf in te loggen.
Binnen mijn netwerk geen probleem, zelfs niet als ik de dynds url gebruik.
Van buiten het netwerk lijkt het niet te willen lukken.
Er lijkt een issue te zijn met de omzetting van poorten bij passive ftp, waardoor je geen verbinding kunt maken of hoogstens kunt inloggen (verder geraak ik niet).

Nochtans staat alles juist ingesteld: op de Draytek forward ik de poorten naar de NAS (bij mij een QNAP TS-219P) die te maken hebben met ftp (poort 21), meer de range voor passive ftp, die ik intussen om testredenen op de Nas beperkt heb tot 3 poorten, nl. 55536 tot 55538.

op de cliënt is de error code 227, entering passive mode, waarbij gek genoeg bvb. opera aangeeft dat communicatie op een poort moet geschieden die niet is opgegeven, zo laatst op 192,168,5,111,189,9, maw:
189*256+9=poort 48393, terwijl dit 55536 zou moeten zijn.

Het lijkt alsof er een omzetting van poorten geschied binnen de router, die dan geblokkeerd worden door de firewal. Althans ik heb zoiets gelezen, maar ik ben technisch niet onderlegd genoeg om de juistheid ervan na te gaan:

http://www.experts-exchan...istration/Q_20979045.html
Solution: VSFTP - Passive FTP Problem, port being rewritten?
I would guess that the router is trying to be inteligent and inspecting the reply to the PASV command that the server generates. It is probably enabling a temporary path through the firewall from port 33676 to your server on port 50034. However it may be getting confused as your server is saying it is 111.222.333.26 and not its real IP address on your internal network.

Iemand enig idee? Iemand die eventueel in de logfiles geraakt om na te gaan op welke poort de draytek echt luistert voor de passive FTP connectie te realiseren (ik weet spijtig genoeg niet hoe daaraan te beginnen, maar ik ben dan ook maar een eenvoudige jurist ;-)

Is dit opgelost in de firmware 1.5 final candidate?

hulp zou echt welkom zijn; ik ben al weken aan het sukkelen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Ik heb ook een qnap nas achter mijn router die het gewoon doet. Ik heb bij NAT>>Open Ports een range van port 20 tot port 22 geforward naar de NAS. Volgens mij is alleen port 21 niet genoeg, en wordt poort 20 ook gebruikt. Verder heb ik niks gedaan. Ik heb wel UPNP aan staan. Misschien dat hij hiermee dynamisch poorten kan reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
begintmeta schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:51:
[...]

Welke firmwareversie gebruik je, bij versies voor 1.5.0RC2 wordt geen DNS-server doorgegeven aan de VPN-client. Services op IP benaderen werkt wel. Je kunt vanaf je iphone via de VPN-tunnel eens proberen te pingen naar 8.8.8.8 of in de browser te surfen naar http://74.125.77.147 Een recentere firmware (of het editen van de juiste bestanden op de router) zou het probleem kunnen verhelpen als het inderdaad het DNS-probleem betreft.
op IP werkt het nu wel, als de final uit is ga ik updaten, bedankt voor de hulp. (ik draai nu v1.3.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:02:
sorry voor de lange post - heeft iemand ervaringen met een ftp (NAS) server achter de Vigor 2130n, dus niet de ingebouwde FTP server.

en ;-(
Hi,

zoals boven aangegeven werkt FTP wel , ik heb weliswaar een synology maar goed ... 20 en 21 zijn geforwarded , secure FTP werkt NIET, ben ik ook een tijd mee aan het stoeien geweest .... ga je daar niet de mist in op je ftp client ?
Transfersettings in Filezilla staan bij mij op default btw.

[ Voor 5% gewijzigd door einreb73 op 08-12-2010 09:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
einreb73 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:58:
... op IP werkt het nu wel, als de final uit is ga ik updaten, bedankt voor de hulp. (ik draai nu v1.3.0.1)
Je kan het eventueel nu al proberen op te lossen door zonder gebruik te maken van prerelease firmwares:
  • handmatig een DNS server op je iPhone in te stellen
  • ms-dns [dns-server-ip] toe te voegen aan /etc/ppp/options.pptpd als jt PPTP gebruikt en /etc/ppp/options.l2tp als je L2TP/IPSec gebruikt voor je VPN
Maar ik verwacht op zich nog steeds een spoedige release van 1.5.0.
Bij mij werkt SFTP/SCP wel, heb je enig idee wat bij jou het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

allure

Titaan fase 2/3

Ik gebruik exact dezelfde configuratie :)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/htwqqh.png

[ Voor 87% gewijzigd door allure op 08-12-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
begintmeta schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:52:
[...]

Je kan het eventueel nu al proberen op te lossen door zonder gebruik te maken van prerelease firmwares:
  • ms-dns [dns-server-ip] toe te voegen aan /etc/ppp/options.pptpd als jt PPTP gebruikt en /etc/ppp/options.l2tp als je L2TP/IPSec gebruikt voor je VPN

[...]

nog even naar gekeken en het bleek een probleem te zijn van de synology ftp implementatie (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=15&t=9942)
mijn veronderstelling dat het te maken heeft met de combi draytek/sftp is dus niet juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, dank je voor de snelle reacties, waaruit ik vooral onthou dat sommigen geen problemen hebben met een ftp-NAS achter de Draytek; dit geeft mij alvast de moed om verder te zoeken.

Mijn vraag was misschien niet volledig, maar ik vond mijn bericht al veel te lang ;-).

Vandaar de volgende verduidelijkingen:

- mijn provider Telenet blokkeert de poorten onder de 1024; vandaar dat ik (ook om veiligheidsredenen) gebruik maak van een hogere poort, 13030 (start port) naar 21 local port.
- wat ik dan moet doen met poort 20 weet ik niet; maar ik heb al alle combinaties geprobeerd (20 forwarden, niets ingeven, zelfs 13029 naar 20). Ik kan immers op de QNAP enkel poort 21 instellen, niet 20.
- wat ik wel heb gemerkt, is dat gek genoeg veel afhangt van de cliënt die gebruikt wordt, alsmede het protocol, nl. active v. passive ftp (zie hieromtrent: http://slacksite.com/other/ftp.html of http://www.minatica.be/th...leren?p=271976#post271976)
* IE8 of bestandsbeheer onder windows 7 (64bit): ik slaag er niet in de ftp server te benaderen (noch extern Telenet, noch extern een andere provider).
* gek genoeg, vanuit bvb. Opera lukt het wel, ook via een andere provider (dit is geëdit - dit lukt wel)!
Wel moet ik nog opmerken dat ik meestal wel kan inloggen; het is het listen van de directory waarop de cliënt vastloopt (dus toch een probleem van poort 20?).
MAW: het hangt blijkbaar af van de cliënt of ik de verbinding kan opzetten, vandaar dat ik denk dat het een probleem is passive/active ftp (dan wel of de cliënt ook achter een NAT zit of niet?).

Iemand van jullie die de ftp kan benaderen met (I)Explorer van windows 7 als cliënt?

Alvast (nogmaals) bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 23:18 . Reden: toevoeging/wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik kan met de explorer gewoon een mapping aanmaken naar m`n ftp-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
begintmeta schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:52:
[...]

[...]

Ik ben even met ssh erin gegaan en de fix was kennelijk alleen voor ppptp en niet l2tp.
Ik heb de ms-dns erin gezet en nu werkt internet wel.
Dit is dus NIET gefixed met de nieuwste firmwares. Moet dus nog met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij was de boel wat betreft vpn-dns op beide manieren wel ok, hoefde niets meer zelf te editen.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
ach ja..blijft een beetje raar maar nog bedankt voor de tips.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:03:
Ik kan met de explorer gewoon een mapping aanmaken naar m`n ftp-server.
SOLVED - dank u voor de replies!

Jullie hebben me met de melding dat jullie geen probleem hadden, overtuigd verder te zoeken dan enkel op de Draytek, en inderdaad, het betrof een combinatie van instellingsproblemen op de Draytek (daar stond de ftp service voor usb ook aan, waardoor ik problemen kreeg op poort 21), en een instelling op de NAS (Respond with external IP address for passive FTP connection request: dit kan je aanvinken met daaronder de mogelijkheid een ip-adres in te vullen - niet handig met variabel ipadres, maar blijkbaar kan je dit aankruisen en het ip-adres leeg laten...)

anyway, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4Art
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06-2015
BlackBurn schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:37:
[...]

Strange, ik krijg deze vermeldingen op de status pagina:

Model  	                :   	Vigor2130n
Platform 	        :  	VSC7501

Er wordt niks gezegd over RC5, hij draait tot nu toe hier stabiel (pas 3dagen er op staan).
Mijn ervaring is dat ik nu niet meer mijn SIDSS kan beheren.
Krijg nu (wat ik ook probeer te wijzigen) steeds de melding dat de SIDSS niet langer mogen zijn dan 32 karakters, terwijl ze geen van allen langer zijn? :(
Er zij wel een aantal extra opties bijgekomen. Bijvoorbeeld bij de DHCP instellingen en IGMP op meerdere plaatsen in te stellen c.q. te activeren. Maar ben nog in een verkennende fase. Moet nog leren wat er allemaal mogelijk is en hoe dit te gebruiken. Dacht bijvoorbeeld dat het mogelijk was om internet te gebruiken vanaf een isolated SIDS, maar lijkt niet te werken?

Verder zeer tevreden over stabiliteit en snelheid, echt super! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4Art
Probleem van 32 karakters doet zich nu niet meer voor ;) .

Maar nu komt er een vreemde verbastering van de general setup van Wireless LAN na klikken op OK.
Ik heb gekozen voor 11g + 11n maar verschijnt 11b+11g+11n? Ook dien ik te "refreshen" om de gewijzigde gegevens te zien. (De verbinding valt ook even weg). Misschien dat het wegvallen er iets mee te maken heeft. Het lijkt alsof er een korte reboot plaatsvind?

De ingestelde waardes komen wel terug zoals bedoeld, dus daar is niks mis mee.
Het is enkel de look en feel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vpn pptp probleem bij laatste versie firmware 1.5.0?

Connectie leggen vanop windows xp gaat zonder problemen, login ok, gegevens uitwisselen ok, en na max. 2 minuten, deconnectie.

Logs:

Dec 21 12:49:58 info daemon pptpd[1006]: CTRL: Client XX.XX.XXX.125 control connection finished
Dec 21 12:49:53 info daemon pptp[1007]: Exit.
Dec 21 12:49:53 notice user root: udp-broadcast-relay 1 137 br-lan ppp11 ppp12
Dec 21 12:49:48 notice user root: udp-broadcast-relay 1 137 br-lan ppp11 ppp12
Dec 21 12:49:45 notice user root: stopping ntpclient
Dec 21 12:49:42 notice daemon pptp[1007]: Modem hangup
Dec 21 12:49:42 notice daemon pptp[1007]: Connection terminated.
Dec 21 12:49:39 err daemon pptp[1007]: MPPE disabled
Dec 21 12:49:39 info daemon pptpd[1006]: CTRL: Client pppd finish wait
Dec 21 12:49:39 info daemon pptp[1007]: Sent 78573 bytes, received 34570 bytes.
Dec 21 12:49:39 info daemon pptp[1007]: Connect time 4.0 minutes.
Dec 21 12:49:39 info daemon pptpd[1006]: CTRL: Client pppd TERM sending
Dec 21 12:49:39 debug daemon pptpd[1006]: CTRL: Reaping child PPP[1007]

Enig idee?

o ja, nog een beginnersvraagje.
Ik weet dat er twee ipsec verbindingen tegelijkertijd kunnen. Geldt dat ook voor het aantal pptp verbindingen? of is dat onbeperkt?

Blijkbaar nog altijd geen isolate lan functie bij wireless :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 13:07 . Reden: extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

mensen ik zit te denken om de 2130VN aan te schaffen. Graag zou ik willen weten of mensen met een XBOX en Xboxlive geen problemen hebben. Met mijn huidige zyxel is het niet mogelijk om de "open" status te krijgen. Upnp werkt niet lekker en ook als ik de poorten hard forward naar mijn xbox krijg ik hem niet open.

Iemand ervaring met xbox (met name COD)?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
TOYS schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:03:
mensen ik zit te denken om de 2130VN aan te schaffen. Graag zou ik willen weten of mensen met een XBOX en Xboxlive geen problemen hebben. Met mijn huidige zyxel is het niet mogelijk om de "open" status te krijgen. Upnp werkt niet lekker en ook als ik de poorten hard forward naar mijn xbox krijg ik hem niet open.

Iemand ervaring met xbox (met name COD)?
Geen enkel probleem
Werkt gewoon zoals je mag verwachten
Heb ook een xbox
En speel ook COD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:53:
vpn pptp probleem bij laatste versie firmware 1.5.0?

...
De afgelopen paar dagen heb ik weer wat problemen opgemerkt bij L2TP/IPSec (gebruik ik normaalgesproken) en ook met PPTP wat ik na je post even heb geprobeerd. Heb er niet echt een verklaring voor, eerder werkte de boel, ik zal als ik wat meer tijd heb eens kijken of ik uit kan vinden waar het probleem zit (misschien ook niet in de router natuurlijk). Heb jij misschien al een idee?
o ja, nog een beginnersvraagje.
Ik weet dat er twee ipsec verbindingen tegelijkertijd kunnen. Geldt dat ook voor het aantal pptp verbindingen? of is dat onbeperkt?
...
Het is sowieso beperkt, in de web-ui kan je slechts een beperkt aantal IPs beschikbaar stellen voor verbindingen. Misschien kan je daar via de shell nog wat aan klussen natuurlijk, maar onbeperkt zal het nooit zijn.
Geen problemen met portforwarding.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 21-12-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:36:
[...]
Heb er niet echt een verklaring voor, eerder werkte de boel, ik zal als ik wat meer tijd heb eens kijken of ik uit kan vinden waar het probleem zit (misschien ook niet in de router natuurlijk). Heb jij misschien al een idee?
Nee, nog geen idee. Wel dat ik dat probleem niet had met de eerdere firmware ; ik ga nog wat testen of ik dat probleem ook heb als ik vanop een andere computer inlog, maar van hier uit blijft de connectie na twee minuten verbreken; het gekke is dat ik die eerste twee minuten geen enkel probleem heb om gegevens uit te wisselen, maw authentificatie loopt goed, ik kan mijn locale bronnen aanspreken....

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tis weer akelig stil in firmware land.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:52:
... Nee, nog geen idee. Wel dat ik dat probleem niet had met de eerdere firmware ; ik ga nog wat testen of ik dat probleem ook heb als ik vanop een andere computer inlog, maar van hier uit blijft de connectie na twee minuten verbreken; het gekke is dat ik die eerste twee minuten geen enkel probleem heb om gegevens uit te wisselen, maw authentificatie loopt goed, ik kan mijn locale bronnen aanspreken....
Is bij mij hetzelfde op het moment, op een gegeven moment (meestal na beduidend minder dan 2 minuten) loopt de verbinding mis, de router en de client begrijpen elkaar op een of andere manier niet meer als ik mijn logs goed interpreteer... (veel Protocol-Reject for unsupported protocol) berichten. Ik moet nog steeds een alternatieve verbinding proberen, voor hetzelfde geld is iets op het traject dus begonnen te filteren of weet ik wat te doen... heb het nu slechts over t-mobile geprobeerd... eens kijken of ik vanochtend tijd heb vanaf een ander netwerk te verbinden.

Zucht.

L2TP/IPSec blijft het overigens toch wel aardig doen, af en toe lijkt de verbinding te stokken (udp_xmit failed with err=-1:Resource temporarily unavailable), maar hij blijft bestaan. Ik gebruik sowieso vrijwel alleen L2TP/IPSec, dus misschien dat ik de PPTP-problemen gewoon niet had opgemerkt. Overigens verdenk ik toch nog steeds sterk de verbinding, ik zal het zoals eerder geschreven eens wat bewuster via andere netwerken proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 23-12-2010 00:54 ]

• BlackBurn

BlackBurn

Net een mail ontvangen van Draytek dat ze een oplossing voor het IPv6 DNS probleem hebben en dat ze een nieuwe firmware gaan uitbrengen :-)

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb op mijn 2130n 2 LAN-to-LAN verbindingen lopen naar 2 locaties.

Nu komt het regelmatig voor dat de verbinding zichzelf verbreekt en weer opnieuw opbouwt. Als ik dan terugkijk in de logs zie ik bijvoorbeeld;

pluto[7327]: "TGarage" #1726: Dead Peer Detection (RFC 3706): enabled

Bij mijn weten treed dit in werking als de verbinding idle is?

Verwijderd

BlackBurn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:02:
Net een mail ontvangen van Draytek dat ze een oplossing voor het IPv6 DNS probleem hebben en dat ze een nieuwe firmware gaan uitbrengen :-)
Welke firmware draai jij nu en over wat voor soort nieuwe firmware heeft Draytek het? Een nieuwe release-candidate of een nieuwe (toekomstige) final versie?

Ondertussen is het inderdaad stil op firmware-gebied. Firmware 1.5.0 is hier in het forum wel langs gekomen, na 5 release-candidate's. Het is mij nog onduidelijk of dit inderdaad de final versie is van 1.5.0. Op www.draytek.com en www.draytek.nl is nog niets te vinden van firmware 1.5.0 voor de Vigor 2130n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30
Heb weer iets raar voor met mijn 2130n (1.5.0)
Ik heb last van timeouts , lag op mijn wifi verbinding.

In het verleden ook al eens gehad , maar dan stond mijn Channel selection op Auto, En heel de straat stond ook op 6.
Waarom hij dan ook 6 kiest als het allemaal timeout is mij ook een raadsel,
Je zou toch denken dat de router van tijd tot tijd die leuke AP scan optie gebruikt

Anyway sinds dan stond hij op Ch 11. Maar tis weer van dat.
Volgens inSSIDer zit ik vrijwel alleen op de 11 band (occasioneel , zie ik er eens een andere AP op maar heel zelden)
Laptop en Draytek staan in dezelfde ruimte max 4 a 5 meter uit elkaar. WPA encryptie.

Onderstaande ping stats van laptop naar Draytek, is tijdens een download 400kB/s maar zelfs zonder thoughput heb ik er veel last van. En dan soms is het gewoon weer 1 ms 3 ms , opeens een timeout etc...

Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=231 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=149 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=171 ms TTL=64
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=258 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=359 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=261 ms TTL=64
Ping-statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketten: verzonden = 4626, ontvangen = 4582, verloren = 44
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 2081ms, Gemiddelde = 77ms
Control-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:09:
[...]
Welke firmware draai jij nu en over wat voor soort nieuwe firmware heeft Draytek het? Een nieuwe release-candidate of een nieuwe (toekomstige) final versie?

Ondertussen is het inderdaad stil op firmware-gebied. Firmware 1.5.0 is hier in het forum wel langs gekomen, na 5 release-candidate's. Het is mij nog onduidelijk of dit inderdaad de final versie is van 1.5.0. Op www.draytek.com en www.draytek.nl is nog niets te vinden van firmware 1.5.0 voor de Vigor 2130n.
Welke versie het gaat worden weet ik niet, ik draai nu 1.5 RC5 (al staat dat niet op de status pagina).
Model 	:  	Vigor2130n
Platform 	:  	VSC7501
Hardware NAT Version 	:  	1.0.0.13
System Date 	:  	Fri Dec 24 08:28:53 2010
System Uptime 	:  	20d 17:00:12

Voor zover ik weet is dit momenteel de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de laatste firmware v1.5.0 geïnstalleerd en verder niks veranderd.
Alleen ik haal draadloos ong. down 12mbit/s en up 6.8mbit/s.
Met de oude firmware v.1.4.0 haalde ik 60mbit/s en bekabeld haal ik 120mbit/s (Ziggo all-in-1 extra)

Ik heb 2 laptops draadloos en een xbox bekabeld en 1 iphone.
Helaas kan Draytek Nederland mij niet te woord staan aangezien hun ook kerst aan het vieren zijn...

Dus een noodkreet vanuit een pittoresk durpke uut Broabant.

Iedereen alvast een fijne kerst en een prima uiteinde!

Groet,

Buitenwesten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 15:38 . Reden: aanpassing zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Terugvallen op een oudere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds 9 dagen de 1.5.0 firmware in gebruik, en of het nu de officiële release is ja of nee, hij loopt in ieder geval zeer stabiel en geen DHCP problemen meer gehad.

Model : Vigor2130n
Platform : VSC7501
Bootloader Version : Dray-Boot 1.0.0M
Firmware Version : v1.5.0
Build Date/Time : Thu Nov 18 13:15:51 CST 2010
Hardware NAT Version : 1.0.0.13
System Date : Tue Dec 28 14:44:55 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Ik zit zelf nu in de USA en is weer kommer en kwel met de VPN zowel L2TP als PPTP werken weer slecht en verbreken iedere keer.
Wanneer ik weer thuis ben ga ik dan maar een VPN server neerzetten. Die Draytek is gewoon te onbetrouwbaar voor VPN.
Jammer.
begintmeta schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:20:
[...]

Is bij mij hetzelfde op het moment, op een gegeven moment (meestal na beduidend minder dan 2 minuten) loopt de verbinding mis, de router en de client begrijpen elkaar op een of andere manier niet meer als ik mijn logs goed interpreteer... (veel Protocol-Reject for unsupported protocol) berichten. Ik moet nog steeds een alternatieve verbinding proberen, voor hetzelfde geld is iets op het traject dus begonnen te filteren of weet ik wat te doen... heb het nu slechts over t-mobile geprobeerd... eens kijken of ik vanochtend tijd heb vanaf een ander netwerk te verbinden.

Zucht.

L2TP/IPSec blijft het overigens toch wel aardig doen, af en toe lijkt de verbinding te stokken (udp_xmit failed with err=-1:Resource temporarily unavailable), maar hij blijft bestaan. Ik gebruik sowieso vrijwel alleen L2TP/IPSec, dus misschien dat ik de PPTP-problemen gewoon niet had opgemerkt. Overigens verdenk ik toch nog steeds sterk de verbinding, ik zal het zoals eerder geschreven eens wat bewuster via andere netwerken proberen.

Verwijderd

Wie oh wie kan mij helpen....
Heb een 120mbps verbinding van Ziggo, maar haal helaas wireless maar max 20!! Heb al verschillende channels geprobeerd, modem vaak gereset, draytek zelf ook gereset, niks maakt uit!
Wie of wie heeft de juiste instellingen voor mij, word er gek van!
Thanks alvast in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Mensen, als je dan wireless wil internetten, verwacht dan niet de top.Veel laptop's bijvoorbeeld zijn uitgerust met niet de sterkste wireless chipsets, vervolgens moest het antennetje ook nog in de behuizing passen tussen de storende factoren als de overige bekabeling etc. En vervolgens verwacht de eindgebruiker ervan dat het de volledige capaciteit haalt. Mooi niet dus.

Neem je een extreme abonnement, zeg maar in de 120/10 mbit range, bespaar dan niet op een kabeltje. Je betaald een goed bedrag per maand voor je abbo, neem er een kabeltje van een paar tientjes bij voor het optimale effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

lmax schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:09:
Mensen, als je dan wireless wil internetten, verwacht dan niet de top.Veel laptop's bijvoorbeeld zijn uitgerust met niet de sterkste wireless chipsets, vervolgens moest het antennetje ook nog in de behuizing passen tussen de storende factoren als de overige bekabeling etc. En vervolgens verwacht de eindgebruiker ervan dat het de volledige capaciteit haalt. Mooi niet dus.

Neem je een extreme abonnement, zeg maar in de 120/10 mbit range, bespaar dan niet op een kabeltje. Je betaald een goed bedrag per maand voor je abbo, neem er een kabeltje van een paar tientjes bij voor het optimale effect.
Over het algemeen zit te antenne in de rand van het scherm van een laptop en is vele male groter en beter dan de antennes die in een PCMCIA kaartje of USB dongle zitten, uitzonderingen daargelaten.
Ik haal mijn 120mbit zonder al te veel problemen, draadloos via mijn laptop. Maar dit slechts bij één van de 2 routers die ik gebruik :) Op mijn Draytek 2130n haal ik maar 80mbit, maar op mijn Sitecom Gaming Router, welke ik als WAP/Switch gebruik haal ik de volledige 120mbit draadloos...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55
Met een beetje Googlen is firmware v1.5.0.1 ook te vinden:

ftp://ftp.draytek.pl/Seria_2130/Firmware/1.5.0.1_BETA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Draytek is versie 1.41 de laatste versie en de beta's vliegen je om de oren.
Ik vraag me af of draytek dit product (2130) wel had moeten vrijgeven. 100% is het in ieder geval
zeker nog niet. Misschien 75% Jammer, Draytek had zo'n goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is de v3 versie, schijnt ook al v4 te zijn....zelf nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:31:
[...]

Op de website van Draytek is versie 1.41 de laatste versie en de beta's vliegen je om de oren.
Ik vraag me af of draytek dit product (2130) wel had moeten vrijgeven. 100% is het in ieder geval
zeker nog niet. Misschien 75% Jammer, Draytek had zo'n goede naam.
Ondanks dat niet alle features niet 100% compleet zijn op deze router, ben ik er toch wel erg blij mee.

Alle "standaard" functionaliteiten werkten bij mij als een tierelier.
Problemen die ik ondervonden heb, vonden zich in SNMP en de IPv6 Reverse DNS, niet iets wat iedereen gebruikt. Waardoor problemen dus minder snel aan het licht komen. (als ze door de testfase komen ;-))

Ook is mijn ervaring met de supportdesk van Draytek uitermate positief.

Neemt niet weg dat het netter was geweest als alle functionaliteiten vanaf de eerste productie firmware naar behoren zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Hou er ook rekening mee dat dit een van de eerste firmware's van draytek is die op basis van openwrt is. In plaats van de vorige versies waar draytek zijn eigen firmware/OS gebruikte.
Het zal voor draytek even wennen zijn om met dit nieuwe systeem uit de voeten te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Heeft iemand hier IPv6 al werkend met Sixxs? Zo ja kunnen jullie me dan de config geven? Ook met freenet6 krijg ik het niet werkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Eyerule2nd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:44:
Heeft iemand hier IPv6 al werkend met Sixxs? Zo ja kunnen jullie me dan de config geven? Ook met freenet6 krijg ik het niet werkend..
Met Sixxs heb ik het niet geprobeerd.

Echter met Freenet6 al een geruime tijd (ruim 2 maanden) een stabiele verbinding naar Amsterdam.
Ik moet wel eerlijk bekennen, dat ik voornamelijk de wijzigingen via de CLI heb ingevoerd en niet via de webinterface.

Je kunt met SSH inloggen op de router (zelfde gebruikersnaam/wachtwoord als de WebUI).
Als je ingelogd bent, kun je de file editten met "vi /etc/tspc.conf".
Vervolgens kun je de service dach ik herstarten met tspc -restart (voor evt. extra debug info -v(vv)).

De log wordt weggesreven in /var/log/tspc.log

Bovenstaande is uit mijn hoofd, dus misschien dat ik me ergens vergis. :-)
Voor een /56 prefix, moet je, je wel aanmelden bij Freenet, standaard (anoniem) krijg je een /64.

Klein stukje hierover op mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de v4 versie gevonden?
En iemand enig idee dat op het moment ik de boel beveilig is 40% van mijn dloadsnelheid verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Als ik het goed begrijp gaat je wifi snelheid omlaag als je beveiliging aanzet?

Gebruik je Wifi N, dan moet je WPA2 met AES gebruiken voor de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:16:
[...]

De volgende versie laat anders wel op zich wachten. versie 1.4.1 is alweer maanden oud en we
hebben alleen RC versies gezien en niet de stabiele. 1.5.x. Ik dacht dat Draytek dit beter
zou doen. Wellicht hebben ze te maken met veel (nieuwe) problemen.
We achten af. Surfen en Wifi werkt in principe ook prima.
Er is anders genoeg stuk in 1.4.1, DHCP is het meest in het oog lopende probleem. Maar ook het uitlezen van de interfaces via SNMP met behulp van MRTG is sinds 1.4 stuk.

Ik denk er zelf sterk over om op 1.3 terug te gaan of toch de 1.5 te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4Art
http://code.google.com/p/vigor2130/issues/detail?id=1#c1

Laatste firmware is hier RC4?

[ Voor 17% gewijzigd door B4Art op 05-01-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

eelco74 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:43:
[...]

Er is anders genoeg stuk in 1.4.1, DHCP is het meest in het oog lopende probleem. Maar ook het uitlezen van de interfaces via SNMP met behulp van MRTG is sinds 1.4 stuk.

Ik denk er zelf sterk over om op 1.3 terug te gaan of toch de 1.5 te proberen.
SNMP is vrij eenvoudig te fixen.
Log in middels SSH en wijzig snmpd.conf (/etc/snmp/snmpd.conf)

Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
com2sec local localhost Public
com2sec network 10.0.0.0/24 Public

group RO_Group v1       network
group RO_Group v2c      network
group RO_Group usm      network

view all included .1 80

access RO_Group "" any noauth exact all none none

syslocation Meterkast
syscontact Rob <mail@mij.com>

Na het wijzigen wel even /etc/init.d/snmpd restart

Op het net zijn wel meer voorbeeldjes te vinden.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk ook vanuit de webUI zou moeten werken.

@B4RT RC5 staat een stukje terug, ook is 1.5.1 al te vinden, draai zelf RC5 nu.

[ Voor 6% gewijzigd door BlackBurn op 05-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral blijven melden mensen. Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook een draytek 2130 wil aanschaffen (heb nu een 2900). Aangezien er nog veel problemen zijn met de firmware wacht ik nog even. Vooral VPN is belangrijk voor mij en met name dit onderdeel worden veel problemen gemeld.

Zijn er mensen hier die hier geen problemen mee hebben en met welke firmware?

Ik blijf dit volgen totdat alles stabiel loopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 13:45
Folks,

Even een paar vragen waar ik niet uitkom na het lezen gisteravond van alle 27 pagina's :)

1. de 2130 geeft gelukkig een DHCP adres uit op een VLANP4 poort als die gescheiden is van P1,2,3.
Echter de 2920 schijnt dit niet te doen; weet iemand ook of deze feature op de 2920 komt?

2. ik zie en hoor dat isolate LAN functie er nog niet is en ook niet komt. Ik kan nu wel met 1.5.0 de
isolate member aanzetten maar dat betekent nog steeds dat all deze isolated WLAN members
nog wel m'n vaste LAN IP adressen kunnen benaderen. Dat wil ik dus niet :(
Ik hoop nog steeds op een release die het doet als op de 2920 waarbij je dus een WLAN SSID
koppelt aan een VLAN (Px) poort. Dan kun je echt LAN & WLAN segment bij elkaar voegen op een
gemakkelijke manier.
Of weet iemand een manier dat ik dit via SSH/telnet kan aanzetten om 1 SSID te koppelen aan 1
dedicated Px poort?

3. Heeft iemand ook een overzichtje van de commando's op telnet/SSH die op de 2130 werken?
Of een overzicht van de meest gebruikte LOC locatie's op de 2130?

4. Heeft iemand ook nog meer problemen met het aanzetten van MAC cloning op een 2130?
Eerst werkte dit niet op de 1.4.x fw; toen kreeg ik de 1.5.0 nov.18 release en daar werkte het wel (en toen
werd het nieuwe clone MAC ook zichtbaar op de GUI. Nu werkte dat goed 2 wk en nu ineens krijg ik het
met geen mogelijkheid meer werkend. Ik krijg wel een link maar geen IP. ISP kan dit ook niet verklaren
want ze zagen wel de CLONE MAC goed voorbijkomen. En dus moest ik maar mijn ISP vragen om
de originel MAC van de 2130 te gaan gebruiken terwijl ik liever het MAC clone gebruik ivm switchen tussen
ISP modem & 2130. Dit daar ik nog in een test zit met 100/100 over de kabel in H'wijk via solcon.
Na de MAC wijziging (naar de fysieke MAC van de 2130) bij de ISP werkte het gelijk weer goed.

Thnx! JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware Version : v1.5.0.1_RC2
Is dit nu de laatse versie?
Draai nog steeds max 60mbps bij een 120mbps verbinding.
Iemand DE gouden tip?? (ja ok bedraad gaan, maar dat gaat hier niet werken....)
Verbinding valt ook constant terug naar 0 en gaat dan naar naar 50/60..... |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier de volgende versies zien langskomen van firmware 1.5:
  • 1.5.0_RC1.
  • 1.5.0_RC2.
  • 1.5.0_RC3.
  • 1.5.0_RC4.
  • 1.5.0_RC5 / 1.5.0 final (maar nog niet op de websites van Draytek te downloaden).
  • 1.5.0.1_RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:05:
Draai nog steeds max 60mbps bij een 120mbps verbinding.
Iemand DE gouden tip?? (ja ok bedraad gaan, maar dat gaat hier niet werken....)
Verbinding valt ook constant terug naar 0 en gaat dan naar naar 50/60..... |:(
Lijkt me een aardige snelheid die je in het smallnetbuilder review ook wel ziet: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3
Wat had je verwacht te halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gelezen dat meerder mensen makkelijk hoger halen...schijnbaar niet dus....
Maar dat verklaard niet het constant wegvallen van de verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nope inderdaad, maar wat meer info zou misschien helpen. Client hardware, up to date drivers etc. Nog gespeelt met je Wifi kanalen, maakt afstand nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:16:
Had gelezen dat meerder mensen makkelijk hoger halen...schijnbaar niet dus....
Maar dat verklaard niet het constant wegvallen van de verbinding...
Het wegvallen van de verbinding mag niet gebeuren. Deze moet wel stabiel blijven.
Zit zelf op 1.5 RC5 momenteel en mijn verbinding is erg stabiel.

Overigens is inderdaad 60mbit netjes te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Het wegvallen van de verbinding mag niet gebeuren. Deze moet wel stabiel blijven.
Zit zelf op 1.5 RC5 momenteel en mijn verbinding is erg stabiel.

Overigens is inderdaad 60mbit netjes te noemen.
welke instellingen gebruik jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:35:
[...]

welke instellingen gebruik jij precies?
Volgens mij zeer standaard, maar zie screenshot hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.progob.nl/robmaaseu/downloads/wlan_settings.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Blackburn, Denk toch dat er wat anders mis is....zoiezo als ik zo beveiliging blijft er amper snelheid over :-( snap er niks van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:27:
Thanks Blackburn, Denk toch dat er wat anders mis is....zoiezo als ik zo beveiliging blijft er amper snelheid over :-( snap er niks van....
Welke firmware versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58
troftnom schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Lijkt me een aardige snelheid die je in het smallnetbuilder review ook wel ziet: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3
Wat had je verwacht te halen dan?
Tav het 120 Mbit ziggo abonnement en het niet halen van die snelheid (iets tussen 50-70 met ziggo speedtest) herken ik het probleem. De beste resultaten tot nu toe zijn met firmware 1.5.0 (RC5 dus) icm met een WAN-DHCP-MTU setting van 1492 en de power controls van zowel de wan als lan poorten op disabled.

[ Voor 11% gewijzigd door enohpi op 07-01-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:27:
Je gebruikt de juiste beveiligings settings? En je hebt helaas nog altijd niets vermeld over je client hardware, of locatie daarvan uitmaakt, je drivers up to date zijn............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai Firmware Version : v1.5.0.1_RC2

Wat verstaan jullie onder client hardware (sorry..nooooobbbb)
En waar kan ik de overige info vinden die mij verder kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Laptop (neem ik aan) waarmee je verbinding maakt, wat voor wifi kaart zit daar in en zijn de laatste drivers geinstalleerd? Maakt het nog uit of je naast de router gaat zitten ten opzichte van de plek waar je hem normaal gebruikt? Wat voor snelheid haal je eigenlijk als je hem wel een keer bedraad inplugd?
Als je meerdere laptops gebruikt, zit er dan nog verschil tussen.

En eerder had je snelheidsproblemen met beveiliging aan, heb je dat al opgelost (geprobeerd met WPA2/AES).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4Art
Iemand anders problemen met instellen Wireless bij gebruik van FF?
Bij mij doet het vreemde feit zich voor dat als ik instellingen in Wireless Pages wijzig, ik direct de WLAN uit schakel. Ik moet dan via kabel wireless weer aanzetten, maar kan dit alleen vanuit elke browser behalve FF?

Ik heb dit ook al als bug gemeld bij FF....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkleen
Blackburn, ik zie dat jij ook enable green AP aan hebt staan. Ik heb dit ook aangezet om mijn 1.50RC5 fw maar nu is mijn gehele WIFI onbereikbaar geworden. Een client die eerder wel contact kon maken krijgt nu geen contact meer. Ook brant het WIFI lampje niet meer op de router maar soms knippert deze met zo'n 1Hz. Tevens lukt het mij ook niet meer om in de router de checkbox voor enable green AP uit te zetten. Lukt dit jouw wel? Of ben ik de enige met deze vage WIFI 'green' problemen.

Weet iemand trouwens ook of er een 'green' feature is die mijn externe 2.5" HD uitschakelt als deze niet benaderd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

jeroenkleen schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:30:
Blackburn, ik zie dat jij ook enable green AP aan hebt staan. Ik heb dit ook aangezet om mijn 1.50RC5 fw maar nu is mijn gehele WIFI onbereikbaar geworden. Een client die eerder wel contact kon maken krijgt nu geen contact meer. Ook brant het WIFI lampje niet meer op de router maar soms knippert deze met zo'n 1Hz. Tevens lukt het mij ook niet meer om in de router de checkbox voor enable green AP uit te zetten. Lukt dit jouw wel? Of ben ik de enige met deze vage WIFI 'green' problemen.

Weet iemand trouwens ook of er een 'green' feature is die mijn externe 2.5" HD uitschakelt als deze niet benaderd wordt?
Ik kan de "green ap" functie aan- en uitzetten. Misschien verstandig om je router een keer te resetten en te reflashen?

Over je HD heb ik helaas geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een nieuwe firmware van DrayTek support ontvangen, v 1.5.0.1 voor de 2130n, die binnenkort ook op de website gezet zal gaan worden. Ze zeggen dat hiermee alle problemen verholpen zullen gaan worden.
Ze waarschuwde wel voor de lange upgrade procedure, die wel 15 minuten kan duren, en dit klopt ook.
Ik heb hem succesvol geupgrade en moet hem nog gaan testen.
Wie niet wil wachten, stuur een berichtje naar troglodytestroglody@_nospam_ gmail.com (_nospam_ weg laten natuurlijk!), dan zal ik het bestandje naar je toesturen. Let wel op, het bestandje is 7,3 mb groot !

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:47:
... Ze zeggen dat hiermee alle problemen verholpen zullen gaan worden. ...
Hmm, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkleen
blackburn, mijn green AP issue is opgelost met 1.5.0.1 die ik vanochtend ontving van draytek. Een reflash met 150RC5 lost het probleem ook niet op. en idd zoals cyberlexie zegt men bevestigt dat 1501 fw deze week nog gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar Draytek met de vraag of ook het RDNS met IPv6 is opgelost in deze firmware. Misschien dat een van jullie dit kan bevestigen, dan is het voor mij ook interessant om de nieuwe firmware er al op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week of 2 ben ik ook een bezitter van een Vigor 2130n firmware 1.4.0. Na wat problemen met een wegvallende adsl lijn heb ik deze router redelijk goed werkend in mijn netwerk.

Direct op de 2130n heb ik een Synology NAS DS210J en een gigabit switch geplaatst. Intern maak ik gebruik van enkele bedrade pc's. Via wifi maak ik gebruik van een notebook, een Ipad en een Iphone. Het kopieren van bestanden tussen de pc's en de NAS gaat formidabel snel. Het kopieren van bestanden tussen de NAS en de notebook gaat ook nog redelijksnel en geeft geen hinderlijke problemen.

Echter het kopieren van bestanden naar de ipad gaat zo tergend langzaam dat er in 95% van de downloads een timeout optreed. Het vreemde is dat als ik mijn NAS via de WAN zijde benader ik een vrij vlotte download voor elkaar krijg. Het streamen van films op de Ipad (wat voorheen met een oude wifi router geen probleem was) is compleet onmogelijk. Er is iets wat de verbindings snelheid in de weg zit, echter kom ik er met geen mogelijkheid achter wat het is....... wie heeft er raad..???

De wifi staat ingesteld op 11b, 11g + 11n channel 3+7. voor de beveiliging maak ik gebruik van WPA-PSK + AES.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 12:08
Hee all,

Lexie heeft mij het firmware bestandje gemaild voor versie 1.5.0.1. (Thanks!) Het werkt perfect op mijn 2130Vn, de router geeft ook aan dat het gaat om firmwareversie 1.5.0.1. Geen RC2 of iets dergelijks, het lijkt dus de final te zijn!

Ik heb de firmware even online gezet en hier kun je hem downloaden!

Cheers!

blurryilluzion

[ Voor 2% gewijzigd door blurryilluzion op 12-01-2011 10:32 . Reden: Op verzoek van Lexie de bestandsnaam aangepast van de download. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
Epoorklep,

Probeer allereerst de laatste firmware te installeren. Hiervoor kun je het bestandje gebruiken dat ik in mijn vorige post aangeboden heb. Let op! Bij de upgrade wel de handleiding voor het upgraden volgen, voorkom dat je je router brickt!

Als dat niet helpt kun je proberen om de router op WPA2-PSK + AES in te stellen, in plaats van WPA-PSK + AES. En je kunt proberen om QoS uit of juist aan te zetten, afhankelijk van de huidige instellingen.

Ook is het slim om na de upgrade te beginnen met testen op snelheidsproblemen met de iPad, en één voor één de gewenste settings (zoals WPA2 security) te activeren op de router om vervolgens weer te testen, zo kun je uitzoeken wanneer het probleem ontstaat, en dus waar het in zit.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Het bestand ik van Draytek heb gekregen is RC3 volgens een hexedit maar geeft ook 1.5.0.1 in de web interface van de router aan.

Revision: 1933
Build_Date: Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011
FW_Version: v1.5.0.1_RC3

ps. De file van Cyberlexie is ook RC3
pps. Open het bestand met WinRar en je ziet o.a. een RVERSION file met daarin de versie info.

[ Voor 56% gewijzigd door pafdaddy op 11-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He blurryilluzion,

Ik heb niet gesproken over RC2 en jou douwnload heeft ook weer RC2 in de bestandnaam.
Dit is natuurlijk erg verwarrend. Misschien kun je die bestandnaam even aanpassen?
En het bestandje inpakken heeft ook niet zo veel zin omdat het al gecompressed is.
Dus gewoon met de orginele naam aanbieden, OK?
Alvast bedankt.

Lexie
blurryilluzion schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:03:
Hee all,

Lexie heeft mij het firmware bestandje gemaild voor versie 1.5.0.1 RC2. (Thanks!) Het werkt perfect op mijn 2130Vn, de router geeft ook aan dat het gaat om firmwareversie 1.5.0.1. Geen RC2 of iets dergelijks, het lijkt dus de final te zijn!

Ik heb de firmware even online gezet en hier kun je hem downloaden!

Cheers!

blurryilluzion

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het zou misschein een RC3 kunnen zijn.
De inhoud van het bestand RVERSION in v2130001.all is
Revision: 1933
Build_Date: Mon Jan 3 15:32:19 CST 2011
FW_Version: v1.5.0.1_RC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:32:
Het zou misschein een RC3 kunnen zijn.
De inhoud van het bestand RVERSION in v2130001.all is

[...]
Dat zeg ik, Gamma :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overzicht verwijderd en geplaatst in nieuwe post.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
handig lijstje Dulse.

Versie 1.5.0.1 is nu op draytek.com te vinden

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
Lex,

Ik heb het bestand aangepast.
En de versie die op Draytek.com staat is de RC3, dus de versie van Lexie die ik online heb gezet.

Cheers!

[ Voor 50% gewijzigd door blurryilluzion op 12-01-2011 10:46 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste