sorry voor de lange post - heeft iemand ervaringen met een ftp (NAS) server achter de Vigor 2130n, dus niet de ingebouwde FTP server.
Ik ben al weken aan het zoeken, maar slaag er niet in van buitenaf in te loggen.
Binnen mijn netwerk geen probleem, zelfs niet als ik de dynds url gebruik.
Van buiten het netwerk lijkt het niet te willen lukken.
Er lijkt een issue te zijn met de omzetting van poorten bij passive ftp, waardoor je geen verbinding kunt maken of hoogstens kunt inloggen (verder geraak ik niet).
Nochtans staat alles juist ingesteld: op de Draytek forward ik de poorten naar de NAS (bij mij een QNAP TS-219P) die te maken hebben met ftp (poort 21), meer de range voor passive ftp, die ik intussen om testredenen op de Nas beperkt heb tot 3 poorten, nl. 55536 tot 55538.
op de cliënt is de error code 227, entering passive mode, waarbij gek genoeg bvb. opera aangeeft dat communicatie op een poort moet geschieden die niet is opgegeven, zo laatst op 192,168,5,111,189,9, maw:
189*256+9=poort 48393, terwijl dit 55536 zou moeten zijn.
Het lijkt alsof er een omzetting van poorten geschied binnen de router, die dan geblokkeerd worden door de firewal. Althans ik heb zoiets gelezen, maar ik ben technisch niet onderlegd genoeg om de juistheid ervan na te gaan:
http://www.experts-exchan...istration/Q_20979045.html
Solution: VSFTP - Passive FTP Problem, port being rewritten?
I would guess that the router is trying to be inteligent and inspecting the reply to the PASV command that the server generates. It is probably enabling a temporary path through the firewall from port 33676 to your server on port 50034. However it may be getting confused as your server is saying it is 111.222.333.26 and not its real IP address on your internal network.
Iemand enig idee? Iemand die eventueel in de logfiles geraakt om na te gaan op welke poort de draytek echt luistert voor de passive FTP connectie te realiseren (ik weet spijtig genoeg niet hoe daaraan te beginnen, maar ik ben dan ook maar een eenvoudige jurist ;-)
Is dit opgelost in de firmware 1.5 final candidate?
hulp zou echt welkom zijn; ik ben al weken aan het sukkelen ;-(