Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Magic666 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:34:
74.53.6.5 toegevoegd en gekoppeld aan psv.netwerk.to --> request timed out
Andere DNS --> request timed out....

Het is zeker een raar gevalletje.... het is dezelfde pc die ik had ten tijde van tweakdsl, geen problemen met die websites. Switch naar Ziggo en alleen de websites van het .to domein willen niet.
Maat komt met zijn laptop, ff kabel van mijn pc naar zijn laptop en ze doen het wel! 8)7 :/

Schiet mij maar lek.... zowel ziggo als de beheerder van het netwerk.to domein schijnen het niet te kunnen oplossen.
elke andere willekeurige .to website doet het wel..... xxx.netwerk.to websites alleen niet. }:O
Je hebt toevallig ook geen andere PC in huis om te proberen?
Download anders ergens een live CD met een Linux install. Mik die eens in je PC en kijk wat er dan gebeurd. kan je er dan wel op, dan ligt het in ieder geval ergens in je eigen setup op de PC.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Timmert schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:07:
[...]

Dat zou moeten ja. Wat ook kan is dat de installatie door een externe partij wordt uitgevoerd, en er iets mis gaat met de export/import van de installatie opdrachten. Dat heb ik al eens eerder gezien..
Hmm, maar dan weer: het gaat 3* achter elkaar mis?
Dan doen ze iets niet goed daar 8)7

Zal wel eens vragen of ze aan Ziggo wil vragen naar welk adres de monteurs heengestuurd zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

TFHfony schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:23:
[...]

Je hebt toevallig ook geen andere PC in huis om te proberen?
Download anders ergens een live CD met een Linux install. Mik die eens in je PC en kijk wat er dan gebeurd. kan je er dan wel op, dan ligt het in ieder geval ergens in je eigen setup op de PC.
Nee helaas heb ik geen andere pc in huis. (nog niet ;) )
Ik zal een kijken naar het Linux verhaal, er is letterlijk niks aan de setup van de pc veranderd:
modem en kabel van Tweakdsl eruit gehaald en 1 op 1 vervangen met modem en kabel van Ziggo.

Feit blijft natuurlijk wel dat mijn maat met zijn laptop en mijn modem en kabel wel op die websites komt.... Ik ben geneigd om ook te denken dat het toch ergens in mijn pc zou zitten, maar waar dan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Magic666 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:29:
[...]

Nee helaas heb ik geen andere pc in huis. (nog niet ;) )
Ik zal een kijken naar het Linux verhaal, er is letterlijk niks aan de setup van de pc veranderd:
modem en kabel van Tweakdsl eruit gehaald en 1 op 1 vervangen met modem en kabel van Ziggo.

Feit blijft natuurlijk wel dat mijn maat met zijn laptop en mijn modem en kabel wel op die websites komt.... Ik ben geneigd om ook te denken dat het toch ergens in mijn pc zou zitten, maar waar dan... 8)7
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

in command prompt al eens geprobeerd?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Als een reboot niet heeft gehlpen, dan heeft een /flushdns niet zo heel veel zin :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou kunnen, maar dat ie 3* zonder enig bericht waarom niet komt opdagen + dat Ziggo niet kan verklaren waarom, lijkt me niet echt normaal. Of wel?
Omdat het geen Ziggo monteurs zijn. Ziggo huurt namelijk externe bedrijven in voor die ongein. Dus Ziggo kan je in dat geval dus geen verklaring geven nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Omdat het geen Ziggo monteurs zijn. Ziggo huurt namelijk externe bedrijven in voor die ongein. Dus Ziggo kan je in dat geval dus geen verklaring geven nee.
Ten dele waar. Bij Ziggo kunnen ze wel degelijk zien naar welk adres de installatiemonteurs zijn gestuurd. Ook worden die monteurs geacht naar Ziggo te bellen wanneer ze voor een dichte deur staan, dus daar moet dan ook een melding van in het systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:52:
[...]

Ten dele waar. Bij Ziggo kunnen ze wel degelijk zien naar welk adres de installatiemonteurs zijn gestuurd. Ook worden die monteurs geacht naar Ziggo te bellen wanneer ze voor een dichte deur staan, dus daar moet dan ook een melding van in het systeem staan.
Dat is inderdaad wel de werkwijze die ze dienen te handhaven, helaas wordt dit zelden tot nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de verbindingskwaliteit op dit moment? Ik heb zelf de gratis 0,30/0,08 verbinding bij telefonie, wel grappig als backup. Ping is bij mij zeer gedaald na de upgrade naar dynamic.ziggo naar 8-17 ms maar gaat wel op en neer. Gaat de snelheid erg op en neer zoals in verschillende posts is aangegeven? En gaat de ping ook erg op en neer? Geen cap op jullie downloads?
Is de BPI+ met docsis 3 modem nu ook echt AES-128 geworden, of is het nog steeds 56 bit DES zoals bij comcast?

Misschien is kabel toch een optie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:28:
Hoe is de verbindingskwaliteit op dit moment? Ik heb zelf de gratis 0,30/0,08 verbinding bij telefonie, wel grappig als backup. Ping is bij mij zeer gedaald na de upgrade naar dynamic.ziggo naar 8-17 ms maar gaat wel op en neer. Gaat de snelheid erg op en neer zoals in verschillende posts is aangegeven? En gaat de ping ook erg op en neer? Geen cap op jullie downloads?
Is de BPI+ met docsis 3 modem nu ook echt AES-128 geworden, of is het nog steeds 56 bit DES zoals bij comcast?

Misschien is kabel toch een optie 8)
* Ping is hier stabiel rond de 8 á 9 ms, afhankelijk van de server die ik ping.
* Snelheid is altijd 14,nogwat Mbyte/sec, mits de server aan de andere kant het aan kan.
* Met een 2 TByte in de maand doen ze in ieder geval nog niet moeilijk.

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden, daar ik geen idee heb waar je het over hebt en ik geen zin heb om het uit/op te zoeken :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:31:
daar ik geen idee heb waar je het over hebt en ik geen zin heb om het uit/op te zoeken :)
Baseline Privacy Interface zorgt ervoor dat de buren niet jouw internet signaal kunnen ontvangen en het zou MAC cloning e.d. moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Baseline Privacy Interface zorgt ervoor dat de buren niet jouw internet signaal kunnen ontvangen en het zou MAC cloning e.d. moeten voorkomen.
Van Wikipedia:
DOCSIS includes MAC layer security services in its Baseline Privacy Interface specifications. DOCSIS 1.0 utilized the initial Baseline Privacy Interface (BPI) specification. BPI was later improved with the release of the Baseline Privacy Interface Plus (BPI+) specification used by DOCSIS 1.1 & 2.0. Most recently, a number of enhancements to the Baseline Privacy Interface were added as part of DOCSIS 3.0, and the specification was renamed "Security" (SEC).
BPI/SEC is intended to prevent cable users from listening to each other. It does this by encrypting data flows between the CMTS and the CM. BPI & BPI+ utilize 56-bit DES encryption, while SEC adds support for 128-bit AES. All versions provide for periodic key refreshes (at a period configured by the network operator) in order to increase the level of protection.
En laat het nou net zo zijn dat Ziggo EuroDOCSIS 3.0 gebruikt :) (EuroDOCSIS is feitelijk hetzelfde als DOCSIS, alleen gebruikt het 8 MHz bandbreedte in plaats van 6 MHz bij DOCSIS)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:32:
[...]
En laat het nou net zo zijn dat Ziggo EuroDOCSIS 3.0 gebruikt :) (EuroDOCSIS is feitelijk hetzelfde als DOCSIS, alleen gebruikt het 8 MHz bandbreedte in plaats van 6 MHz bij DOCSIS)
Ik weet dat het erin zit, mijn vraag is of het ook gebruikt wordt. Als het goed is is het backwards compatible met BPI+ en BPI, en het schijnt dat comcast het niet gebruikt.
http://www.youtube.com/watch?v=jBieFU2dkDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Weakling schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:36:
[...]

ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

in command prompt al eens geprobeerd?
Nog niet geprobeerd, maar blijkbaar heeft dat ook geen zin als ik de reactie daarop lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Security Status: Enabled / BPI+
Dat staat in me Ubee, ik weet niet of de Advanced tab daar meer info over geeft. Weet de inloggegevens niet meer :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Magic666 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:18:
[...]

Nog niet geprobeerd, maar blijkbaar heeft dat ook geen zin als ik de reactie daarop lees?
Ook andere browser al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

jobr schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:52:
[...]

Ook andere browser al eens geprobeerd ?
Yup IE9 doet zelfs helemaal niks als ik die website aanklik.

Mijn neef, ook bij ziggo, kan wel die websites op. Dus het moet wel iets bij mij zijn...
Wat dat is, en waarom dat in ene gebeurd, is de 64.000 euro vraag.

Ik heb een live cd van Linux gedownload, dus even kijken of daar wat mee te ontdekken is.
Totaal niet bekend met Linux, dus het zal wel ff wat gezoek/gepuzzel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Magic666 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:09:
[...]

Yup IE9 doet zelfs helemaal niks als ik die website aanklik. ;)
Zag je bericht over ie9 en wilde je even danken hiervoor, ik heb deze vanavond gedownload en geinstalleerd wat en verbeterig qua surfsnelheid tegenover ie8 geweldig _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door marcel23456 op 14-02-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Help ik ook eindelijk eens iemand :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Monteur nr 4 is wél komen opdagen bij mijn tante.
Nog steeds geen flauw idee waar de vorige 3 zijn gebleven....

Ze kan iig internetten nu, zal eens tijd worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Raven schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:50:
Monteur nr 4 is wél komen opdagen bij mijn tante.
Nog steeds geen flauw idee waar de vorige 3 zijn gebleven....

Ze kan iig internetten nu, zal eens tijd worden.
75% packet loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

offtopic:
i lolled

Maar ik heb zelf ook constant problemen sinds een paar dagen. Het lijkt erop dat de modem na een tijdje geen verbinding meer maakt met de router voor een paar seconden en daardoor het draadloos en bedraad internet. Als ik de router een hard-reset geef, dan werkt het wel weer. Rechtstreeks op de modem heb ik wel internet nog. Ik heb al een vervangende router gekocht, maar dat mocht niet baten. Ziggo zegt dat het aan mijn pc ligt, maar als alle pc's er op hetzelfde moment uitvliegen, dan weet ik voor 99,9% zeker dat het probleem niet bij mij ligt.

Ik heb ook al op beide routers een andere IP range geprobeert (192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx), maar dit hielp ook niets.

Weet iemand misschien een oplossing?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Even een vraagje tussendoor :P
Thuis heb ik nu sinds iets meer dan 2 weken Alles-in-1 Plus, werkt allemaal prima!
We hebben alleen weinig tot niets aan informatie ontvangen, nu heb ik dus een kort vraagje.
Voor een bepaalde periode kan je dus genieten van het volledige zenderaanbod, maar voor hoe lang is dat nou eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Brad schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:58:
Voor een bepaalde periode kan je dus genieten van het volledige zenderaanbod, maar voor hoe lang is dat nou eigenlijk :P
In principe 2 weken, als je mazzel hebt ietsje langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:53
Even een vraag, kan je eigenlijk een geactiveerde smartcard deactiveren en op een ander adres weer activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DarkSEDA schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:41:
Even een vraag, kan je eigenlijk een geactiveerde smartcard deactiveren en op een ander adres weer activeren?
Dit kan. Mij werd verteld dat het twee maal twee werkdagen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fest schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Dit kan. Mij werd verteld dat het twee maal twee werkdagen kost.
Klopt. 48 uur om smartcard stop te zetten. 48 uur om smartcard op nieuw adres te activeren.
Maar in de praktijk blijkt dat het activeren een stuk sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Brad schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:58:
Even een vraagje tussendoor :P
Thuis heb ik nu sinds iets meer dan 2 weken Alles-in-1 Plus, werkt allemaal prima!
We hebben alleen weinig tot niets aan informatie ontvangen, nu heb ik dus een kort vraagje.
Officieel 2 weken, maar bij mij werkte het ruim 1 maand.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Klopt. 48 uur om smartcard stop te zetten. 48 uur om smartcard op nieuw adres te activeren.
Maar in de praktijk blijkt dat het activeren een stuk sneller gaat.
Gewoon klantenservice bellen? Mijn abo loopt binnenkort af en wil STB incl smartcard overdoen naar m'n zusje. Is de kaart dan automatisch gedeactiveerd? Of moet deze ook nog expliciet uit database gehaald worden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
huh is het normaal dat je al een factuur van maart april krijgt? met extra kosten van bellen in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 25-08 20:44
M'n modem lijkt toch echt stukkig te zijn, Arris-ding nog.

Vanmiddag nog gereset, toen had ik 120Mbit hier op de PC, en nu is er nog maar 30Mbit over.

Het ligt niet aan de kabels of de router of wat dan ook aangezien ik na een reset weer 120Mbit haal, maar het kakt ontzettend in.

Kan gewoon zonder problemen een Ubee modem van Marktplaats halen?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik heb bij Ziggo al tijden een Alles-In-1-Extra abbo (Arris modem). Maandenlang heb ik 120Mbit down en 10Mbit up gehad zonder enige problemen. Downloaden met dik 10MByte/sec was geen uitzondering (snelheid beperkt door router). Echter, sinds een paar weken is het me opgevallen dat ik nooit meer boven de 6 MByte/sec kwam. Ik dacht dat het een beperking aan de andere kant wel zou zijn en besteedde er geen aandacht aan. Echter, zojuist hebben ik 3 torrents aangezet met heel veel seeders en jawel, weer max 5,7-5,8 MByte/sec en werkelijk geen byte meer. Enigszins bezorgd toch even tegelijkertijd met de torrents een speedtest gedraaid en geconstateerd dat hij geen byte sneller wil. Er lijkt bij 50Mbit een grens te zijn. Gek genoeg geeft speedtest.net aan dat mijn ISP Casema B.V. is. Lijkt me allemaal niet goed. Ik betaal natuurlijk geen Alles-In-1-Extra abbo om vervolgens met 50Mbit genoegen te nemen. De upload is overigens wel nog gewoon 10Mbit.

Ik heb de router al nagekeken, maar kan niets bijzonders vinden

Iemand enig idee wat er bij mij aan de hand zou kunnen zijn? Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door -Moondust- op 17-02-2011 00:45 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welke snelheid krijg je als je een pc direct op het modem aansluit?

Dat speedtest Casema B.V. aangeeft kan wel kloppen hoor, in sommige gebieden zie je dat nog. Erfenisje :)

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Gewoon klantenservice bellen? Mijn abo loopt binnenkort af en wil STB incl smartcard overdoen naar m'n zusje. Is de kaart dan automatisch gedeactiveerd? Of moet deze ook nog expliciet uit database gehaald worden?
Smartcard nummers zijn uniek, wat betekent dat deze niet 2x in het systeem mogen staan. Als je deze dus op een ander adres wilt aanmelden dien je deze eerst op te zeggen. Dit duurt dus maximaal 2x 48 uur.
fespen schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:38:
huh is het normaal dat je al een factuur van maart april krijgt? met extra kosten van bellen in januari.
Nieuwe klanten betalen de eerste maand dubbel (huidige maand + volgende maand), oftewel als je een nieuwe klant bij Ziggo bent zou dit kunnen kloppen. Ook zijn er klanten die per kwartaal betalen. Bel voor de zekerheid naar de facturatiedienst. Telnr: 1200 (gratis!), vervolgens in keuzemenu: optie 1, optie 2. :)
PolluxDKB schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:54:
M'n modem lijkt toch echt stukkig te zijn, Arris-ding nog.

Vanmiddag nog gereset, toen had ik 120Mbit hier op de PC, en nu is er nog maar 30Mbit over.

Het ligt niet aan de kabels of de router of wat dan ook aangezien ik na een reset weer 120Mbit haal, maar het kakt ontzettend in.

Kan gewoon zonder problemen een Ubee modem van Marktplaats halen?
Het is niet mogelijk om iemand anders zijn modem op jouw adres te gebruiken.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt zonder problemen een ander modem op jouw adres gebruiken, ongeacht of deze eerder geactiveerd is geweest voor een andere klant. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
Je verhuist alleen wel telefoonnummers en internetabonnement mee als dat modem niet eerst afgemeld wordt. Zolang je in hetzelfde gebied blijft zitten kan je modems gewoon vrij verhuizen naar elke willekeurige kabelaansluiting.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Haha true.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=325431#post325431
Ziggo update via de mail gekregen:

Het beveiligingsbeleid is in week 7 gewijzigd.
Hieronder een overzicht van de wijzigingen.

Poort 25:

De blokkade voor uitgaande mail wordt opgeheven. Hierdoor is het nu mogelijk om
een eigen mailserver te draaien mits dit via de Ziggo mailserver gaat.

1.1 Huidige situatie
De huidige situatie is dat in het verleden er verschillend beleid werd gevoerd, namelijk:
Casema alleen inkomende poort tcp/25 geblokkeerd
@Home alleen inkomende poort tcp/25 geblokkeerd
Multikabel alleen uitgaande poort tcp/25 geblokkeerd
1.2 Nieuwe situatie
In de nieuwe situatie wordt poort tcp/25 uitgaand geblokkeerd en is het uitsluitend mogelijk via de mailserver van Ziggo te mailen.

1.3 Klant-impact
Voor klanten zonder een mailserver heeft de wijziging geen invloed. Wellicht wordt de PC sneller wanneer deze is besmet met een botnet.
Klanten die nu gebruik maken van een mailserver dienen de instellingen te wijzigen naar de standaard Ziggo instellingen smtp.ziggo.nl .
Geen bron erbij....

Oscar Wilde

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als het klopt zijn ze goed bezig bij Ziggo :)

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Raven schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:28:
...
Wellicht wordt de PC sneller wanneer deze is besmet met een botnet.
...
Zal wel niet van Ziggo komen als zo'n tekst erin staat.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Poort 25:

verderop :
1.2 Nieuwe situatie
In de nieuwe situatie wordt poort tcp/25 uitgaand geblokkeerd en is het uitsluitend mogelijk via de mailserver van Ziggo te mailen.
Beetje vaag .....
We gaan het de-blokkeren, maar blokkeren de boel wel ... :|

zal wel meevallen
[/quote]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

FreshMaker schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:23:
\Beetje vaag .....
We gaan het de-blokkeren, maar blokkeren de boel wel ... :|
Omdat die prutsers ooit het verkeerd om hebben geimplementeerd...

We wachten nog op:
- DHCP MTU fix
- IPv6
...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De afgelopen 2 weken heb ik regelmatig haperingen in mijn internet verbinding. Mijn verbinding valt dan weg voor een paar minuten (van 30 seconden tot 5 minuten ofzo) en komt daarna weer terug. Dit is zowel met router aangesloten als zonder router (en dus direct op de modem).

- Het gaat om lokatie Tilburg 5025.
- Heb een UBEE modem
- Het gebeurt voornamelijk rond het middaguur en 's-middags.
- Modem en router zijn allebei al een paar keer gereset.
- Verbinding is perfect als ik ben aangesloten
- Tot 2-3 weken geleden had ik dit probleem niet en daarvoor deed ie het gewoon goed.

Daarnet Ziggo gebeld en zo'n Ziggo sukkel vertelde me dat ik de tijden en de IP adressen de komende week moet opschrijven en dan moet ik maar weer opnieuw bellen.... Die Helpdesker kon me niks vertellen en hij kwam over alsof hij er geen zin in had dit op te lossen - zoals bij de meeste keren dat ik Ziggo bel...

Iemand nog meer last van haperingen in de verbinding?

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
-Moondust- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:42:
Ik heb bij Ziggo al tijden een Alles-In-1-Extra abbo (Arris modem). Maandenlang heb ik 120Mbit down en 10Mbit up gehad zonder enige problemen. Downloaden met dik 10MByte/sec was geen uitzondering (snelheid beperkt door router). Echter, sinds een paar weken is het me opgevallen dat ik nooit meer boven de 6 MByte/sec kwam. Ik dacht dat het een beperking aan de andere kant wel zou zijn en besteedde er geen aandacht aan. Echter, zojuist hebben ik 3 torrents aangezet met heel veel seeders en jawel, weer max 5,7-5,8 MByte/sec en werkelijk geen byte meer. Enigszins bezorgd toch even tegelijkertijd met de torrents een speedtest gedraaid en geconstateerd dat hij geen byte sneller wil. Er lijkt bij 50Mbit een grens te zijn. Gek genoeg geeft speedtest.net aan dat mijn ISP Casema B.V. is. Lijkt me allemaal niet goed. Ik betaal natuurlijk geen Alles-In-1-Extra abbo om vervolgens met 50Mbit genoegen te nemen. De upload is overigens wel nog gewoon 10Mbit.

Ik heb de router al nagekeken, maar kan niets bijzonders vinden

Iemand enig idee wat er bij mij aan de hand zou kunnen zijn? Zijn er meer mensen met dit probleem?
beetje zelfde verhaal hier, haalde altijd de 120 mbit, zowel via speedtest.net als via speedtest.ziggo.nl.
Laatste tijd schommelt de snelheid enorm, maar dan tussen de 40 en 80 mbit, zeker de afgelopen 2 weken geen 120 mbit meer gehaald. In het begin wilde het uit- en aanzetten van mijn modem nog wel eens helpen, maar ook dat haalt nu niets meer uit.Regio Haaglanden.. Meer mensen met deze problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Staatslot op 17-02-2011 16:54 ]

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Timmert schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:07:
Welke snelheid krijg je als je een pc direct op het modem aansluit?
Staatslot schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:53:
beetje zelfde verhaal hier, haalde altijd de 120 mbit, zowel via speedtest.net als via speedtest.ziggo.nl.
Laatste tijd schommelt de snelheid enorm, maar dan tussen de 40 en 80 mbit, zeker de afgelopen 2 weken geen 120 mbit meer gehaald. In het begin wilde het uit- en aanzetten van mijn modem nog wel eens helpen, maar ook dat haalt nu niets meer uit.Regio Haaglanden.. Meer mensen met deze problemen?
Een reset van het modem levert me nu weer downloadsnelheden op van zo'n 90Mbit. Dat is een stuk beter dan 50Mbit. Mijn Asus router zorgt ervoor dat ik niet hoger kan. Wel maf dat een modem op een lagere snelheid kan blijven steken en alleen reset (30 sec stekker eruit) dat kan oplossen. Maar goed, blij dat ik Ziggo niet hoef te bellen.

@Staatslot: Ik hoop dat je snel weer normale snelheden kan halen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Staatslot schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:53:
[...]

Regio Utrecht hier en heb dezelfde problemen. Lijkt dat het netwerk van Ziggo het "even" niet aankan, in de loop van de avond gaat het weer steeds sneller.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• bóòbó
Hm, dacht even de statuspagina van m'n Arris uit te lezen, niet dus.

Ik kom alleen op de statuspagina in de 20-30 seconden na een reset (reset knopje achterop modem), en meestal krijg ik alleen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gtUCy.png

Ook stond er LAN: 100Mb (Full) en krijg ik inderdaad een 100Mbit verbinding als ik de pc direct op het modem aansluit. Dus 120Mbit zit er sowieso niet in.

Ik vrees toch echt dat het modem defect is, omdat:
a) De snelheid daalt per uur
b) Ik kom niet op de statuspagina (192.168.100.1, ook niet als ik de PC instel op 192.168.100.2, alleen in de eerste minuut na reset
c) Het niet aan de rest van de setup ligt omdat 120Mbit wel gehaald is.

• KiPKaKDutcH
PolluxDKB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:08:

Ik kom alleen op de statuspagina in de 20-30 seconden na een reset (reset knopje achterop modem), en meestal krijg ik alleen:
[afbeelding]

Ook stond er LAN: 100Mb (Full) en krijg ik inderdaad een 100Mbit verbinding als ik de pc direct op het modem aansluit. Dus 120Mbit zit er sowieso niet in.

b) Ik kom niet op de statuspagina (192.168.100.1, ook niet als ik de PC instel op 192.168.100.2, alleen in de eerste minuut na reset
Zodra de Arris online is, wordt de statuspagina verborgen.

• bóòbó
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:11:
[...]

Zodra de Arris online is, wordt de statuspagina verborgen.
Echter was ik er zojuist wel even op, toen was er ook al een down en upstream.
Zou niet weten wat ik moet zien in het modem als hij niet online is.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PolluxDKB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:08:

[afbeelding]

Ook met een andere (cat 5e of 6) kabel?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• bóòbó
MeNTaL_TO schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:37:
[...]

Ook met een andere (cat 5e of 6) kabel?
2 weken terug alles vervangen door cat.6, dit is het probleem niet, want na een reset krijg ik 120Mbit en een dag later is het nog maar 25Mbit.
PolluxDKB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:32:
Echter was ik er zojuist wel even op, toen was er ook al een down en upstream.
Zou niet weten wat ik moet zien in het modem als hij niet online is.
Toch heeft hij gelijk.
Zodra de arris online is kan je de statuspagina niet meer op.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PolluxDKB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:41:
[...]

2 weken terug alles vervangen door cat.6, dit is het probleem niet, want na een reset krijg ik 120Mbit en een dag later is het nog maar 25Mbit.
Ik ken het probleem zelf ook en lijkt wel of Ziggo bezig is met uitbreiding of onderhoud, wel jammer dat de modem (in mijn geval Ubee) niet vanzelf gaat zoeken naar meer kanalen, maar dat ie gewoon met minder kanalen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Timmert schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:30:
Als het klopt zijn ze goed bezig bij Ziggo :)
Of het klopt weet ik niet, maar poort 25 inkomend staat open hier zie ik net. Heb portcheck (alleen 25) gedaan bij GRC, zou stealth zijn, maar ik zie ICMP's in pfSense's firewall log voorbij komen met een IP van hun als bron.

edit: http://www.canyouseeme.org/ + portpeeker werkt niet, dus pings lijken wel door te komen, maar een TCP verbinding niet. Toch nog geblocked?

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 18-02-2011 11:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Toch wel fijn dat helpdesks je altijd behandelen alsof je imbeciel bent:
Beste Ziggo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn modem. Het betreft het Arris TM720B modem.
Het probleem is dat de snelheid van 120Mbit/s (Alles in 1 extra), met het uur daalt, en meestal na een dag nog maar maximaal op de 25Mbit/s uitkomt. Deze snelheden zijn getest via servers die 120Mbit aan kunnen, zoals speedtest.ziggo.nl
Het frappante is dat na een reset van het modem de snelheid van 120mbit weer bereikt wordt, waarna het een dag later weer laag is. Dit heeft niks te maken met de kwaliteit van de kabels, of de afstanden tot de computer, of de aanwezigheid van een router, aangezien de snelheid eerst een constante 120-122Mbit/s was. Tevens zijn de kabels van modem naar computer onlangs vervangen door cat.6 kabels.
Ik weet dat de snelheid op bepaalde momenten van de dag in kan zakken, wegens drukte, maar dit probleem doet zich op elk moment van de dag voor. Dit probleem is er ook indien de computer direct op het modem is aangesloten. Ik vermoed dus dat het modem simpelweg defect is.
Antwoord:
Voor een betrouwbare snelheidstest gaat u naar www.speedtest.ziggo.nl. De uitkomst hiervan vergelijkt u met de snelheid die bij uw internetabonnement hoort.

Heeft u internet als onderdeel van Alles-in-1, kijkt u dan op www.ziggo.nl/alles-in-1 voor de snelheid die bij uw abonnement hoort. Heeft u een ‘los’ internetabonnement, dan vindt u de te behalen snelheid op www.ziggo.nl/internet. De snelheid die u hoort te halen staat aangegeven bij ‘down’.

Wij raden u aan uw computer zonder tussenkomst van overige randapparatuur, zoals een router, aan te sluiten op het modem. Deze vertragen mogelijk uw internetsnelheid. Verwijdert u randapparatuur? Haal uw modem hierbij minimaal 10 seconden van de stroom.
Gevolgd door een heel stappenplan hoe je je netwerkkaart op 1000Mbit zet i.p.v. 100Mbit :')
Ik zeg toch dat ik wel 120Mbit/s KAN halen...
De reactie geeft aan dat ik een snelheidstest moet doen op de ziggo website, en de computer direct moet aansluiten op het modem, terwijl ik in het eerste bericht al aangaf dat gedaan te hebben :')

Lezen ze het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, maar in je mail geef je OOK aan dat je onlangs over gegaan bent naar een nieuwe kabelverbinding ( cat6 )

Daar ligt het niet aan, omdat .... ?

Heb je die met de juiste apparatuur getest ?
afscherming en twist is van belang, als er een aderpaar net niet lekker aangesloten zit, kan je storingen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PolluxDKB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:31:
Toch wel fijn dat helpdesks je altijd behandelen alsof je imbeciel bent:

[...]

Antwoord:

[...]

Gevolgd door een heel stappenplan hoe je je netwerkkaart op 1000Mbit zet i.p.v. 100Mbit :')
Ik zeg toch dat ik wel 120Mbit/s KAN halen...
De reactie geeft aan dat ik een snelheidstest moet doen op de ziggo website, en de computer direct moet aansluiten op het modem, terwijl ik in het eerste bericht al aangaf dat gedaan te hebben :')

Lezen ze het wel?
Nee lezen ze niet, bellen heeft IMO ook geen zin meer, eerste lijn mag toch niet van script wisselen, denk dat je het beste een mailtje kan sturen dat je denkt dat je modem stuk is, dan moeten ze een monteur sturen (waarom niet alleen een modem is ook een raadsel, aangezien ze vlakbij zitten kan ik het ook ophalen en droppen) maar mocht het modem niet stuk zijn, dan moet je opeens de monteur betalen. Alleen om die reden wil ik het al kunnen weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Hebben jullie trouwnes ook een actieve versterker bij een alles in 1 pakket gekregen?

Mijn internet verbinding viel spontaan weg en kwam ook niet meer up. Reset van de modem hielp dan een paardagen. Bekabeling nagekeken. alles was goed. ook het doormeten gaf de juiste waarde aan.

Ziggo gebeld. dat mogelijk mijn modem niet hellemaal lekker is. Sturen zij een monteur.. wat krijg ik te horen... je moet je actieve versterker aansluiten dat helpt :+

nou ja nu wel aangesloten door die monteur en hij is weer weggegaan.. echt vaag!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Raven schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:55:
[...]

Of het klopt weet ik niet, maar poort 25 inkomend staat open hier zie ik net. Heb portcheck (alleen 25) gedaan bij GRC, zou stealth zijn, maar ik zie ICMP's in pfSense's firewall log voorbij komen met een IP van hun als bron.

edit: http://www.canyouseeme.org/ + portpeeker werkt niet, dus pings lijken wel door te komen, maar een TCP verbinding niet. Toch nog geblocked?
Hier in Den Haag staat poort 25 binnenkomend open, net m'n mailserver en dns aangepast en de mails komen binnen .... hehe het heeft lang ggeduurt maar eindelijk is het zover 8)

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

cefas schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:14:
[...]

Hier in Den Haag staat poort 25 binnenkomend open, net m'n mailserver en dns aangepast en de mails komen binnen .... hehe het heeft lang ggeduurt maar eindelijk is het zover 8)
Is dit een permanente wijziging door Ziggo of kan dit zomaar volgende week weer teruggedraaid zijn?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
To_Tall schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:09:
Hebben jullie trouwnes ook een actieve versterker bij een alles in 1 pakket gekregen?

Mijn internet verbinding viel spontaan weg en kwam ook niet meer up. Reset van de modem hielp dan een paardagen. Bekabeling nagekeken. alles was goed. ook het doormeten gaf de juiste waarde aan.

Ziggo gebeld. dat mogelijk mijn modem niet hellemaal lekker is. Sturen zij een monteur.. wat krijg ik te horen... je moet je actieve versterker aansluiten dat helpt :+

nou ja nu wel aangesloten door die monteur en hij is weer weggegaan.. echt vaag!!
Die breedbandversterker is voor ITV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02
Crusader schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:03:
[...]

Is dit een permanente wijziging door Ziggo of kan dit zomaar volgende week weer teruggedraaid zijn?
nou precies. Heb net via via een smtp redirect geregeld (rollernet.us heeft op het gratis account nogal wat restricties). Zou graag zelfvoorzienend willen zijn, maar heb geen zin om over een maand alles weer terug te moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sa1 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:50:
[...]
nou precies. Heb net via via een smtp redirect geregeld (rollernet.us heeft op het gratis account nogal wat restricties). Zou graag zelfvoorzienend willen zijn, maar heb geen zin om over een maand alles weer terug te moeten draaien.
Ziggo zal deze beslissing echt niet hebben genomen met het idee om het binnenkort weer terug te draaien. Maar een garantie zal je niet krijgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

TFHfony schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:23:
[...]

Ziggo zal deze beslissing echt niet hebben genomen met het idee om het binnenkort weer terug te draaien. Maar een garantie zal je niet krijgen natuurlijk.
Zal me niets verbazen als dit een oeps-momentje van de netwerkbeheerder is na een update van wat router- en/of firewall firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Crusader schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Zal me niets verbazen als dit een oeps-momentje van de netwerkbeheerder is na een update van wat router- en/of firewall firmwares.
Of je bent wat minder achterdochtig en je leest gewoon dit bericht, welke 1 pagina terug staat:
Het beveiligingsbeleid is in week 7 gewijzigd.
Hieronder een overzicht van de wijzigingen.

Poort 25:

1.1 Huidige situatie
De huidige situatie is dat in het verleden er verschillend beleid werd gevoerd, namelijk:
Casema alleen inkomende poort tcp/25 geblokkeerd
@Home alleen inkomende poort tcp/25 geblokkeerd
Multikabel alleen uitgaande poort tcp/25 geblokkeerd
1.2 Nieuwe situatie

1.3 Klant-impact
Voor klanten zonder een mailserver heeft de wijziging geen invloed. Wellicht wordt de PC sneller wanneer deze is besmet met een botnet.
Klanten die nu gebruik maken van een mailserver dienen de instellingen te wijzigen naar de standaard Ziggo instellingen smtp.ziggo.nl .
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35551048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:23
Ook ik heb problemen met aio 120/10 haal altijd mijn max download snelheid, maar sinds een paar weken haal ik nog maar 60/70 van de 120.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1164525669.png

Maar als ik naar ziggo speedtest ga is alles oke ???

Afbeeldingslocatie: http://i849.photobucket.com/albums/ab52/rudolf_plantinga/Speedtestziggo-1.png

Dat je bij de test van ziggo de 120 wel haalt lijkt mij ook niet moeilijk aangezien zij het signaal door sturen naar andere servers.

Denk dat daar het probleem ook licht. (dus van Ziggo server naar andere server)

[ Voor 0% gewijzigd door m4ni4k-4live op 19-02-2011 15:38 . Reden: ip-adres weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zie mezelf op speedtest.net ook steeds lagere resultaten halen, maar mijn Usenet & FXP snelheden blijven prima, ik heb dus eigenlijk het idee dat sommige speedtest.net servers wat problemen beginnen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

TFHfony schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:06:
[...]

Of je bent wat minder achterdochtig en je leest gewoon dit bericht, welke 1 pagina terug staat:
Tja, kan niet altijd ieder bericht uit fora meekrijgen. Heb geen nieuws van Ziggo ontvangen hierover namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
regio Den Haag 2565.

Ik haal maar net 10mb/s ipv 30 (alles in 1 plus)

speedtest / newsleecher niets komt boven de 1,3 MB/s

[ Voor 31% gewijzigd door madmaus op 19-02-2011 16:23 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Voor de aardigheid de resultaten van de meest recente snelheidstest van mijn 120/10 verbinding via Ziggo (wired). Ik ben dik tevreden, al loopt er in mijn woonplaats een actie om glasvezel aangelegd te krijgen waarbij de maximale uploadsnelheid naar 100mbit zou gaan. Dat zou ook wel mooi zijn.
Ziggo 120/10 wired

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 19-02-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:10
Ik had een nieuw modem van Ziggo gekregen en besloot die voor het eten ( za 19-02-2011) maar even aan te sluiten ivm de wachttijd. Na enige tijd had de Cisco EPC3212 contact met Ziggo en mijn router en computer weer opgestart en aangesloten. Ook met een andere computer (Win 7 en Win XP) kreeg ik iedere keer 'technische fout' en had geen internet en telefoon. Uiteindelijk maar weer het oude modem terug geplaatst en na enige tijd kon ik weer op internet, telefoon is nog steeds dood.

Na inloggen op Ziggo staat er op de pagina 'storingen': groepsstoring, 'Op dit moment is het niet mogelijk om uw modem te activeren. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.'

Ik heb nog geprobeerd te bellen met het nummer dat op de activatie pagina gegeven werd maar wat een rampzalig doorverbinden doen ze daar. Heb je helemaal niets aan, kost je alleen maar mobiele belminuten en nog 0,10 euro/min voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0900-1884 > optie 2 en nogmaals optie 2.
wij kunnen hem wel activeren, tis nu rustig.
(wel even je CM mac hebben!)
(oh x 2, even je nieuwe modem aansluiten ofc, en wachten tot alles verschijnt zoals het hoort qua ledjes ofcourse). :|

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mag je hopen dat ze dat kunnen, ik heb 3 afdelingen aan de lijn gehad voor ik iemand aan de lijn kreeg die een modem op afstand kon activeren mbv mac.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon storing Internet, betalingen e.d kan het niet idd ;P
Helaas, kan het soms gebeuren idd :(
Ik ben aanwezig, en ready voor dat mac adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
Postcode 1486 MK heeft sinds een paar weken ook weer problemen.

Net na de upgrade kon ik keurig 120Mbits halen.
Op werkdagen kom ik meestal niet hoger dan 40 a 45 Mbits
Vaak in het weekend nog lager.

Heerlijk die upgrades. Elke keer als de snelheid wordt verhoogt krijg ik uiteindelijk een verlaging.
Als je belt hoor je standaard dat er niets kan worden gevonden en daar sta je dan weer.
Maar zit niets anders op dan het maar weer te gaan proberen want je betaald een hoop geld per maand terwijl je wederom niet krijgt waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Sinds gisteren problemen met data binnen halen van de nieuwsgroepen van Ziggo. Heb Alles-in-1-Extra en zou ongelimiteerd downloaden van de nieuwsgroepen moeten betekenen, maar dat is dus niet zo...
Gisteren circa 40 GB binnen gehaald en toen zakte mijn snelheid naar 10 bytes/s. Vannacht nog eens redelijk fatsoenlijk 20 GB binnen gehaald, maar sinds ik wakker ben (uur of 10) komt mijn snelheid niet hoger dan 10 a 20 bytes/s. Helpdesk gebeld en mijn beklag gedaan. Lag volgens medewerker inderdaad aan een te grote hoeveelheid data die ik binnen haalde, maar kon ze niet nakijken. Gewezen op ongelimiteerde download, zou ze nog eens wat bekijken, komt ze terug aan de lijn, wordt de verbinding verbroken... En even terug bellen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
MikeOO schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:07:
Postcode 1486 MK heeft sinds een paar weken ook weer problemen.

Net na de upgrade kon ik keurig 120Mbits halen.
Op werkdagen kom ik meestal niet hoger dan 40 a 45 Mbits
Vaak in het weekend nog lager.

Heerlijk die upgrades. Elke keer als de snelheid wordt verhoogt krijg ik uiteindelijk een verlaging.
Als je belt hoor je standaard dat er niets kan worden gevonden en daar sta je dan weer.
Maar zit niets anders op dan het maar weer te gaan proberen want je betaald een hoop geld per maand terwijl je wederom niet krijgt waar je voor betaald.
Wat een prestatie, al die ww-spelling omdraaien... Verhoogt? Betaald een hoop geld? Niet krijgt waarvoor je betaald?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Juronymous schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:33:
Sinds gisteren problemen met data binnen halen van de nieuwsgroepen van Ziggo. Heb Alles-in-1-Extra en zou ongelimiteerd downloaden van de nieuwsgroepen moeten betekenen, maar dat is dus niet zo...
Gisteren circa 40 GB binnen gehaald en toen zakte mijn snelheid naar 10 bytes/s. Vannacht nog eens redelijk fatsoenlijk 20 GB binnen gehaald, maar sinds ik wakker ben (uur of 10) komt mijn snelheid niet hoger dan 10 a 20 bytes/s. Helpdesk gebeld en mijn beklag gedaan. Lag volgens medewerker inderdaad aan een te grote hoeveelheid data die ik binnen haalde, maar kon ze niet nakijken. Gewezen op ongelimiteerde download, zou ze nog eens wat bekijken, komt ze terug aan de lijn, wordt de verbinding verbroken... En even terug bellen ho maar.
Ongelimiteerd kwa aantal GB, niet kwa retentie en snelheid. Zie tabel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Download news Mbit/s
Upload news 
Mbit/s
Quota 
Gb/mnd
Alles-in-1 Extra    16  3   ongelimiteerd
Alles-in-1 Plus 8   1   50
Alles-in-1 Basis    0.8 0.1 10
Internet Z3 15  1.5 100
Internet Z2 5   1   50
Internet Z1 2   0.2 10

Zit je niet buiten de retentie van 30 dagen te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nog meer met traagheid en downtime in het noorden? Sinds 2010 vind ik de uitval, vooral vergeleken met daarvoor, behoorlijk hoog. <2010 merkte je er niets van, nu is het om de 2 maanden raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Kreeg het bericht van Ziggo dat, in 2011, de HD-kanalen in het standaard pakket komen.

Natuurlijk geweldig nieuws, maar weet iemand of de huidige SD-decoders worden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervangen?
Nee waarom? De SD decoders heb je gekocht (of kreeg je gratis).. en het SD signaal blijft bestaan.
De decoder kan je gewoon blijven gebruiken.

Vervangen van decoders gebeurde wel ten tijde van mr. zap. Maar dat moest omdat viaaccess werd vervangen door irdeto2. en de oude decoders werden dus waardeloos.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 20-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Exorcist schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Ongelimiteerd kwa aantal GB, niet kwa retentie en snelheid. Zie tabel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Download news Mbit/s
Upload news 
Mbit/s
Quota 
Gb/mnd
Alles-in-1 Extra    16  3   ongelimiteerd
Alles-in-1 Plus 8   1   50
Alles-in-1 Basis    0.8 0.1 10
Internet Z3 15  1.5 100
Internet Z2 5   1   50
Internet Z1 2   0.2 10

Zit je niet buiten de retentie van 30 dagen te downloaden?
Die tabel kende ik al ja. Daar beriep ik me ook op tijdens telefoon gesprek. Maar ben net begonnen met gebruik van Spotnet en nu blijkt inderdaad dat wanneer ik buiten de retentie download, de snelheid naar bijna nul zakt... :o Andere content kwam namelijk wel redelijk fatsoenlijk binnen. Wordt het toch hoog tijd voor een betaalde nieuwsgroepenserver... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:54
Na 1,5 jaar te hebben genoten van Ai1-Plus, heb ik gisteren Ai1-Extra aangevraagd. Laat die ~100Mbit extra maar komen!

Iemand enig idee hoe lang dit ongeveer duurt? Ik heb nu een Motorola modem (DOCSIS2) dus die zal omgeruild moeten worden voor een Arris of Ubee...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Sluuz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:30:
Na 1,5 jaar te hebben genoten van Ai1-Plus, heb ik gisteren Ai1-Extra aangevraagd. Laat die ~100Mbit extra maar komen!

Iemand enig idee hoe lang dit ongeveer duurt? Ik heb nu een Motorola modem (DOCSIS2) dus die zal omgeruild moeten worden voor een Arris of Ubee...
Als je al een Docsis3 modem heb in een paar uur.
In jouw geval dus iets langer omdat je nog een Motorola hebt.
Je moet dus eerst een ander, ik had hem binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Juronymous schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:47:
[...]

Die tabel kende ik al ja. Daar beriep ik me ook op tijdens telefoon gesprek. Maar ben net begonnen met gebruik van Spotnet en nu blijkt inderdaad dat wanneer ik buiten de retentie download, de snelheid naar bijna nul zakt... :o Andere content kwam namelijk wel redelijk fatsoenlijk binnen. Wordt het toch hoog tijd voor een betaalde nieuwsgroepenserver... :P
het valt zeg maar niet in de categorie goed bewaard geheim dat de newsserver van Ziggo redelijk brak is en je vab geluk mag spreken als het ding het uberhaubt doet. Retentie zou ik mij helemaal niet op blindstaren, payserver is al jaren lang de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juronymous schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:47:
Maar ben net begonnen met gebruik van Spotnet en nu blijkt inderdaad dat wanneer ik buiten de retentie download, de snelheid naar bijna nul zakt...
Alle posts die buiten de retentie vallen kan je bij ziggo gewoon niet binnenhalen. Die bestanden hebben ze gewoon niet op hun usenet server staan.
Je kan geluk hebben dat dingen er iets langer op staan dan wat ze aangeven.. maar het is niet veel langer.

Voor oud materiaal geldt inderdaad: payserver nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 21-02-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21:23
fabianspoelman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:59:
Kreeg het bericht van Ziggo dat, in 2011, de HD-kanalen in het standaard pakket komen.

Natuurlijk geweldig nieuws, maar weet iemand of de huidige SD-decoders worden vervangen?
Het is inderdaad correct dat Ziggo medio Mei/Juni met meer HD kanalen komt.
Dit staat echter los van de in het verleden geleverde SD decoders.
Overigens, Ziggo levert al geruime tijd zelf geen SD decoders meer uit. Alle decoders die Ziggo heeft uitgeleverd zijn ook eigendom van de klant. Mocht je hem willen vervangen voor een HD decoder komen de kosten dan ook vanzelfsprekend voor eigen rekening.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 19:16

MartNL

&nbsp;

Meer mensen storing in Groningen?
Heb al meer als een uur geen internet. :(

Oh ja het bellen ligt er ook uit hier zo.

(tenminste van @ziggo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Laatst online: 15-09 12:47
medeziggors :P ik heb even een korte vraag.
Ik heb een 120mbit lijn en haal (zonder router er tussen) netjes 120mbit down en 8mbit up. alleen met een router er tussen blijkt mijn download tot 70mbit te dalen, is er een router die daadwerkelijk de 120mbit snelheden kunnen halen. Ik heb een Sitecom WL-183 Wireless Network 300N router,

[ Voor 0% gewijzigd door forzabesiktas op 22-02-2011 08:53 . Reden: mehdit ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02
fatihbatur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:52:
medeziggors :P ik heb even een korte vraag.
Ik heb een 120mbit lijn en haal (zonder router er tussen) netjes 120mbit down en 8mbit up. alleen met een router er tussen blijkt mijn download tot 70mbit te dalen, is er een router die daadwerkelijk de 120mbit snelheden kunnen halen. Ik heb een Sitecom WL-183 Wireless Network 300N router,
serieus.. ga zelf is zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Sa1 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:13:
[...]

serieus.. ga zelf is zoeken.
Slimpie, ik heb zelf gezocht en kwam op die Sitecom uit.
Misschien dat mensen thuis een router hebben staan waar het normaal werkt en kwestie van merk en typenummer zeggen zodat ik die ook haal ;), er valt geen centje van je lichaam af.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zoeken in het topic. Er is namelijk al honderden keren besproken welke routers het goed doen.
Succes: klik

[ Voor 26% gewijzigd door Frank-NL op 22-02-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fatihbatur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:32:
[...]

Slimpie, ik heb zelf gezocht en kwam op die Sitecom uit.
Misschien dat mensen thuis een router hebben staan waar het normaal werkt en kwestie van merk en typenummer zeggen zodat ik die ook haal ;), er valt geen centje van je lichaam af.
http://www.smallnetbuilde...tion=com_chart&Itemid=189 .... ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Heel erg bedankt, vooral de link die Raven gaf. even uitvissen en jullie horen nog wat ik heb genomen en of het goed werkt :D

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16:32
Wij weten al wat werkt, nl een router met Gb WAN-LAN
WNDR3700 for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wvkreg schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:59:
WNDR3700v2 for the win!
Fixed ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
wvkreg schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:59:
WNDR3700 for the win!
Of de D-Link 855 die ik hier heb staan :P

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MartNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 02:39:
Meer mensen storing in Groningen?
Heb al meer als een uur geen internet. :(

Oh ja het bellen ligt er ook uit hier zo.

(tenminste van @ziggo ;) )
Ik had er zelf geen last van, heb wel berepen dat ze met het netwerk bezig zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:19:
[...]

Of de D-Link 855 die ik hier heb staan :P
Klopt, de DIR-855 werkt ook prima, heb er alleen nog geen firmware van gezien welke IPv6 ondersteund.

Pagina: 1 ... 100 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!