Hmm dat lijkt me dus helemaal niets eerlijk gezegd. Het makkelijke van hdd-recorders is juist dat maar aan kan opnemen. Momenteel neem ik vaak dingen op waar ik later helemaal niet aan toe kom, of toch geen zin heb om te kijken. Als je voor je opnametijd zou moeten betalen ga je er denk ik toch heel anders mee om.TheVMaster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:29:
Neej ik heb van een familielid die bij Ziggo werkteen Ziggo IPTV decoder gekregen meer dan half jaar terug al overigens. Het instellen gebeurt ook gewoon via die decoder, alleen wordt het niet fysiek op het apparaat opgenomen, maar op servers bij Ziggo. Je 'koopt' (gelukkig is het tijdens de beta test gratis) opnametijd om je opnamen te kunnen opnemen op de Ziggo servers.
Verwijderd
Ik hoop nog eens op een mogelijkheid om via een webbrowser de opnames in te kunnen stellen. Dan ben ik bijv. bij mijn ouders en heb ik niet in de tv gids gekeken en kan ik opnemen.
Ik hoop nu in iedergeval dat je voor een vast bedrag per maand bijv. een X aantal uur mag opnemen. Als je per opname moet gaan betalen wordt het wat duur ben ik bang en kan ik beter weer de dvd recorder gaan gebruiken thuis. Ik kijk namelijk lang niet alles terug wat ik opneem.
Ik hoop nu in iedergeval dat je voor een vast bedrag per maand bijv. een X aantal uur mag opnemen. Als je per opname moet gaan betalen wordt het wat duur ben ik bang en kan ik beter weer de dvd recorder gaan gebruiken thuis. Ik kijk namelijk lang niet alles terug wat ik opneem.
Als je je opnames via internet in stellen zo belangrijk vindt kan je ook een dreambox aanschaffen.
Interactieve tv is daarbij niet mogelijk. Een dreambox doet alleen aan dvb.
Interactieve tv is daarbij niet mogelijk. Een dreambox doet alleen aan dvb.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 06-02-2011 14:01 ]
Nee inderdaad, zou veel beter zijn als je gewoon de decoder kan aansluiten op het netwerk ofzo. De poorten zitten erop bij mij (Cisco 8485).DyStiC schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:45:
[...]
Hmm dat lijkt me dus helemaal niets eerlijk gezegd. Het makkelijke van hdd-recorders is juist dat maar aan kan opnemen. Momenteel neem ik vaak dingen op waar ik later helemaal niet aan toe kom, of toch geen zin heb om te kijken. Als je voor je opnametijd zou moeten betalen ga je er denk ik toch heel anders mee om.
Vraag me dan ook af of je de opnames uit de cloud kan downloaden...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Ik vraag me af of er opnametijd gekocht wordt of dat er sprake is van het betalen voor opslagruimte. En hoe wordt er dan betaald, is dat een eenmalige bijdrage per opname of is er ook sprake van maandelijkse vergoedingen om je opnames te bewaren en uberhaupt bij je opnames te kunnen. Wat nu als je daarvoor niet meer wil betalen? Kan de klant dan ook niet meer bij zijn eerder gemaakte opnames?
En wat gaat Ziggo doen met de PVR's als ze deze "dienst" gaan uitrollen? Gaan ze er dan voor zorgen dat die door hen goedgekeurde PVR's beperkt worden in de opname, bewaar en terugkijk mogelijkheden om ervoor te zorgen dat hun "dienst" interessant wordt?
Dit nog afgezien van kwaliteitsaspecten en de benodigde kabel Internet downstream capaciteit voor een dergelijke dienst. Gaan ze er met QoS instellingen op zijn minst voor zorgen dat dergelijk IP-TV voorrang krijgt op regulier IP verkeer zodat de boel niet gaat haperen? Of gaan ze voor de IP-TV dienst de MPEG streams extra comprimeren om minder snel tegen capaciteitsproblemen aan te lopen?
Vragen en nog eens vragen.
En wat gaat Ziggo doen met de PVR's als ze deze "dienst" gaan uitrollen? Gaan ze er dan voor zorgen dat die door hen goedgekeurde PVR's beperkt worden in de opname, bewaar en terugkijk mogelijkheden om ervoor te zorgen dat hun "dienst" interessant wordt?
Dit nog afgezien van kwaliteitsaspecten en de benodigde kabel Internet downstream capaciteit voor een dergelijke dienst. Gaan ze er met QoS instellingen op zijn minst voor zorgen dat dergelijk IP-TV voorrang krijgt op regulier IP verkeer zodat de boel niet gaat haperen? Of gaan ze voor de IP-TV dienst de MPEG streams extra comprimeren om minder snel tegen capaciteitsproblemen aan te lopen?
Vragen en nog eens vragen.
Verwijderd
Ziggo heeft haar helpdesktelefoonlijn aangepast, wat een gedoe zeg. Het kostte mij 5 minuten voordat ik al dat gereutel over log in op mijn ziggo.nl etc. had aangehoord en iemand aan de lijn kreeg. En ik moet maandag terugbellen, op zondag kan men niet verwerken dat ik mijn extra tv pakket kids wil opzeggen. En op mijn ziggo kan ik dat ook al niet doen.
Ik begin die tv diensten van ziggo wat zat te worden. Als je ook de berichten leest wat ze in juni gaan doen. Alles wordt een stuk duurder, voor zover ik het kan zien moet ik als ik het kids pakket behoud 24,95 gaan betalen. Nu betaal ik daarvoor 16,95 + 2,95 = 19,90. Een prijsstijging van meer dan 5 euro voor 24 uur herhalingen van kinderseries die ik eigenlijk ook wel kan downloaden. Die gedachte heb ik omgezet in daden.
Nu heb ik alle series die ze uitzenden op die kids kanalen gedownload en op de mediaplayer gezet en zeg ik het maar op.
Ik ga wel weer naar het basistv abonnement toe. Heb hier in huis nog geen hdtv's en die komen er pas als een van de breedbeeldbakken hier kapot gaan, ik vind het beeld namelijk zo ook wel prima. Verder heb ik op elke tv een mediaplayer inmiddels aangesloten en kijk ik toch vrij veel met die apparaten.
Nu ik weer lees dat je voor dat opnemen in de cloud straks ook nog moet gaan betalen is voor mij de lol er wel vanaf. Eerst eredivisie steeds duurder maken en nu dit weer. Het lijkt me ook niet dat mensen maar steeds duurdere pakketten afnemen?
Ik begin die tv diensten van ziggo wat zat te worden. Als je ook de berichten leest wat ze in juni gaan doen. Alles wordt een stuk duurder, voor zover ik het kan zien moet ik als ik het kids pakket behoud 24,95 gaan betalen. Nu betaal ik daarvoor 16,95 + 2,95 = 19,90. Een prijsstijging van meer dan 5 euro voor 24 uur herhalingen van kinderseries die ik eigenlijk ook wel kan downloaden. Die gedachte heb ik omgezet in daden.
Nu heb ik alle series die ze uitzenden op die kids kanalen gedownload en op de mediaplayer gezet en zeg ik het maar op.
Ik ga wel weer naar het basistv abonnement toe. Heb hier in huis nog geen hdtv's en die komen er pas als een van de breedbeeldbakken hier kapot gaan, ik vind het beeld namelijk zo ook wel prima. Verder heb ik op elke tv een mediaplayer inmiddels aangesloten en kijk ik toch vrij veel met die apparaten.
Nu ik weer lees dat je voor dat opnemen in de cloud straks ook nog moet gaan betalen is voor mij de lol er wel vanaf. Eerst eredivisie steeds duurder maken en nu dit weer. Het lijkt me ook niet dat mensen maar steeds duurdere pakketten afnemen?
jarenlang xs4all gehad analoog
later xs4all met voip en adsl
wat een bagger
liegende helpdesk
rekeningen die niet klopten
enz enz
2 jaar geleden niet meer verlengt en overgestapt naar ziggo
dat had ik jaren geleden al moeten doen.
helpdesk nooit nodig gehad
op 1 storing na van een dag practisch niet offline geweest
snelheid is altijd wat beloofd is en telefoneren werkt altijd
lang leve de kabel
later xs4all met voip en adsl
wat een bagger
liegende helpdesk
rekeningen die niet klopten
enz enz
2 jaar geleden niet meer verlengt en overgestapt naar ziggo
dat had ik jaren geleden al moeten doen.
helpdesk nooit nodig gehad
op 1 storing na van een dag practisch niet offline geweest
snelheid is altijd wat beloofd is en telefoneren werkt altijd
lang leve de kabel

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
Er zijn ook zat mensen die het andersom ervaren. Sowieso is XS4ALL niet te vergelijken met Ziggo. De eerste is namelijk een kwaliteit provider. Natuurlijk gaan er dingen fout, maar dat is bij Ziggo veel vaker structureel dan incidenteel.
Op dit moment heeft de kabel maar één voordeel voor downloadgeile mensen: snelheid. Dat is ook de enige reden dat ik overgestapt ben naar Ziggo. Telefonie gebruik ik niet en op TV kijk ik alleen naar Eredivisie Live.
Op dit moment heeft de kabel maar één voordeel voor downloadgeile mensen: snelheid. Dat is ook de enige reden dat ik overgestapt ben naar Ziggo. Telefonie gebruik ik niet en op TV kijk ik alleen naar Eredivisie Live.
[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 06-02-2011 20:11 ]
It ain't stupid if it works!
Xs4all WAS ooit een kwaliteits provider. Tegenwoordig is het helaas niet veel meer dan een reseller op het KPN netwerk met een helpdesk welke overloopt van arrogantie en teert op de kwaliteit die her vroeger leverde.vr6-only schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:09:
Er zijn ook zat mensen die het andersom ervaren. Sowieso is XS4ALL niet te vergelijken met Ziggo. De eerste is namelijk een kwaliteit provider. Natuurlijk gaan er dingen fout, maar dat is bij Ziggo veel vaker structureel dan incidenteel.
Nee, helaas... Xs4all is niet meer wat het ooit was.
Niet dat Ziggo heilig is, maar qua kwaliteit van hun geleverde diensten doen ze echt niet voor elkaar onder. Alleen de helpdesk van Ziggo, tja... laten we het daar maar niet over hebben
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Sure? Juist TV pakketten zijn prima te regelen op Mijnziggo.nl ?Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:02:
Ziggo heeft haar helpdesktelefoonlijn aangepast, wat een gedoe zeg. Het kostte mij 5 minuten voordat ik al dat gereutel over log in op mijn ziggo.nl etc. had aangehoord en iemand aan de lijn kreeg. En ik moet maandag terugbellen, op zondag kan men niet verwerken dat ik mijn extra tv pakket kids wil opzeggen. En op mijn ziggo kan ik dat ook al niet doen.
Verwijderd
nieuwe afnemen wel, opzeggen niet... Smerige zaak natuurlijk, opzeggen moet altijd telefonisch volgens mij. En dat kan niet in het weekeinde wat ook al absurd is. Maar ik ga zo thuis even bellen. Bellen is gelukkig gratis voor mij (ziggo telefonie klant).Exorcist schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:10:
Sure? Juist TV pakketten zijn prima te regelen op Mijnziggo.nl ?
Het kost niet ziggo telefonie klanten nu trouwens ook meer geld om te bellen, als je de helpdesk belt zit je minimaal 1 minuut naar gelul te luisteren (kijk op ziggo. nl blah blah blah), dat was voorheen een stuk minder.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 16:22 ]
Ah, dat wist ik niet. Vreemde gang van zaken.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:19:
[...]
nieuwe afnemen wel, opzeggen niet... Smerige zaak natuurlijk, opzeggen moet altijd telefonisch volgens mij. En dat kan niet in het weekeinde wat ook al absurd is. Maar ik ga zo thuis even bellen.
Voor mij wordt het net goedkoper.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:02:
Nu
Basis 17
Totaal 10
HD 7
Totaal 34 euro
Wordt nu 30 euro
Go Ziggo!
Ik heb 17 januari toch gewoon het Film1 pakket opgezegd via mijn ziggo. Het was even zoeken, maar het kon wel.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:19:
[...]
nieuwe afnemen wel, opzeggen niet... Smerige zaak natuurlijk, opzeggen moet altijd telefonisch volgens mij. En dat kan niet in het weekeinde wat ook al absurd is. Maar ik ga zo thuis even bellen. Bellen is gelukkig gratis voor mij (ziggo telefonie klant).
Het kost niet ziggo telefonie klanten nu trouwens ook meer geld om te bellen, als je de helpdesk belt zit je minimaal 1 minuut naar gelul te luisteren (kijk op ziggo. nl blah blah blah), dat was voorheen een stuk minder.
[ Voor 54% gewijzigd door psy op 07-02-2011 16:45 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dit klopt niet, TV pakketten zijn gewoon af te bestellen via Mijn Ziggo....Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:19:
[...]
nieuwe afnemen wel, opzeggen niet... Smerige zaak natuurlijk, opzeggen moet altijd telefonisch volgens mij. En dat kan niet in het weekeinde wat ook al absurd is. Maar ik ga zo thuis even bellen. Bellen is gelukkig gratis voor mij (ziggo telefonie klant).
Spuit 11
[ Voor 91% gewijzigd door Timmert op 07-02-2011 16:44 ]
Nouja 3 ervaringen zijn al beter dan 2 he 
Nog even over het gemiep soms over Ziggo.
Ze zijn VEEL sneller als dat suffe ADSL.
Ze hebben een zeer uitgebreid digitaal TV aanbod van hoge kwaliteit. Zolang mijn Alphacrypts blijven werken (brrrrr!) ben ik zeer content.
Ze laten het gebruik van VIJF smartcards toe op 1 abonnement.
Je kan extra pakketten met 1 maand opzegtermijn stopzetten.
Dat alles maakt wat mij betreft alles goed. Dat er wel eens iets niet goed gaat, tjah.
Soms krijg je te maken met downtime. Is dat niet overal zo? Is ook erg persoonsgebonden volgens mij
Soms krijg je te maken met de klantenservice. Soms (vaak) tref je daar mensen die echt helemaal niets weten zodra je iets spefieker moet aankaarten. Maar doorvragen of door laten verbinden naar mensen die er wel iets van weten doet wonderen.
Nog even over het gemiep soms over Ziggo.
Ze zijn VEEL sneller als dat suffe ADSL.
Ze hebben een zeer uitgebreid digitaal TV aanbod van hoge kwaliteit. Zolang mijn Alphacrypts blijven werken (brrrrr!) ben ik zeer content.
Ze laten het gebruik van VIJF smartcards toe op 1 abonnement.
Je kan extra pakketten met 1 maand opzegtermijn stopzetten.
Dat alles maakt wat mij betreft alles goed. Dat er wel eens iets niet goed gaat, tjah.
Soms krijg je te maken met downtime. Is dat niet overal zo? Is ook erg persoonsgebonden volgens mij
Soms krijg je te maken met de klantenservice. Soms (vaak) tref je daar mensen die echt helemaal niets weten zodra je iets spefieker moet aankaarten. Maar doorvragen of door laten verbinden naar mensen die er wel iets van weten doet wonderen.
[ Voor 99% gewijzigd door psy op 07-02-2011 16:52 . Reden: moet leren tellen ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Krijg je als klant tegenwoordig geen ontvanger meer bij AiE plus? M'n zusje heeft het besteld, maar heeft alleen maar een modem gekregen en de monteur heeft alleen het modem opgehangen, maar niet ge-activeerd of TV geïnstalleerd. Bij mij werd alles nog netjes aangesloten en ingesteld en kreeg ik netjes een ontvanger met smartcard...
Verwijderd
kan je mij uitleggen hoe? Ik zie de knop in iedergeval niet. Ik zie alleen een knop om het hele tv pakket op te zeggen en knoppen om abonnementen toe te voegen. In dat overzicht zitten de abonnementen die ik al heb ook als keuzevakje, dat is wel vreemd. Ik heb bijv. nu nog het kids pakket, maar volgens mijn ziggo kan ik dat pakket nog een keer kopen.Razer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Dit klopt niet, TV pakketten zijn gewoon af te bestellen via Mijn Ziggo....
ik hoor graag hoepsy schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:42:
Het was even zoeken, maar het kon wel.
Kennelijk kan ik niet zo goed navigeren op die mijn ziggo site...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 18:31 ]
Een decoder (SD of HD) kun je tegen meerprijs meebestellen. Verder moet de monteur het modem activeren, maar TV instellen hoeft alleen als je ook een decoder hebt meebesteld. Is echter een kleine moeite en een groot plezier voor de klant..Loekie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:21:
Krijg je als klant tegenwoordig geen ontvanger meer bij AiE plus? M'n zusje heeft het besteld, maar heeft alleen maar een modem gekregen en de monteur heeft alleen het modem opgehangen, maar niet ge-activeerd of TV geïnstalleerd. Bij mij werd alles nog netjes aangesloten en ingesteld en kreeg ik netjes een ontvanger met smartcard...
Log in op Ziggo en ga naar Mijn Ziggo (https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo)Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:28:
[...]
kan je mij uitleggen hoe? Ik zie de knop in iedergeval niet. Ik zie alleen een knop om het hele tv pakket op te zeggen en knoppen om abonnementen toe te voegen. In dat overzicht zitten de abonnementen die ik al heb ook als keuzevakje, dat is wel vreemd. Ik heb bijv. nu nog het kids pakket, maar volgens mijn ziggo kan ik dat pakket nog een keer kopen.
[...]
ik hoor graag hoe, dat doe ik dat de volgende keer ook zo.
Kennelijk kan ik niet zo goed navigeren op die mijn ziggo site...
Kijk onder Mijn producten
Kijk onder Radio & Televisie
Klik op Details bij Keuzepakketten (Details)
Kies "Pas aan" bij Radio & Televisie
Zet vinkje bij "Extra zenderpaketten" en kies Volgende stap
Geef bij de keuzepakketten aan
- wat je wil blijven ontvangen,
Geef bij de premiumpakketten aan
wat je wil HEBBEN, of wat je wil OPZEGGEN.
En pfff wat is die navigatie verschrikkelijk! Viel me weer op.
[ Voor 5% gewijzigd door psy op 07-02-2011 21:35 ]
Geheel afhankelijk van de maandelijkse actie.Loekie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:21:
Krijg je als klant tegenwoordig geen ontvanger meer bij AiE plus?
Soms krijg je een flinke korting op een interactieve decoder of pvr. Soms krijg je een gratis SD decoder.
Op de website van ziggo kan je tijdens het bestel proces precies zien wat het een en ander kost.
Verwijderd
Dank voor de hulp bij het opzeggen van een tv abonnement!
Het is mij nu helemaal duidelijk wat ik fout deed. Ik was op de pagina met het overzicht gekomen, maar als je iets wilt opzeggen moet je eerst aanvinken dat je het wilt hebben, heel duidelijk als je niet de halve pagina met uitleg leest (zoals ik dus).
Top!
Het is mij nu helemaal duidelijk wat ik fout deed. Ik was op de pagina met het overzicht gekomen, maar als je iets wilt opzeggen moet je eerst aanvinken dat je het wilt hebben, heel duidelijk als je niet de halve pagina met uitleg leest (zoals ik dus).
Top!
3573 komt ook al weken niet verder als 10mbit down 9up... 
edit,oh lol, alsof den duvel ermee speelt, ik reset de modem hopeloos nog eens en zowaar 80mbit down.

edit,oh lol, alsof den duvel ermee speelt, ik reset de modem hopeloos nog eens en zowaar 80mbit down.
[ Voor 46% gewijzigd door blup op 08-02-2011 09:17 ]
Verwijderd
Nu is mijn aanvullend tv abonnement gisteren opgezegd, vandaag doet hij het gelijk ook niet meer. Maar volgens de telefoniste heb ik een maand opzegtermijn? Alleen het is nu al weg, betaal je dan een maand geld voor iets wat je niet krijgt?
Dat klopt niet. Je hebt een maand opzegtermijn en dat betekend dat gedurende de maand dat je er nog voor betaald gebruik van kunt maken.
Tenzij je ook meteen niet meer hoeft te betalen natuurlijk, maar dat lijkt me HEEEL sterk
Tenzij je ook meteen niet meer hoeft te betalen natuurlijk, maar dat lijkt me HEEEL sterk
http://www.deyterra.com
Terug naar CS bellen en een melding maken, het zal administratief niet helemaal lekker lopen. Inderdaad heb je een 1 maand opzegtermijn per product.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:20:
Nu is mijn aanvullend tv abonnement gisteren opgezegd, vandaag doet hij het gelijk ook niet meer. Maar volgens de telefoniste heb ik een maand opzegtermijn? Alleen het is nu al weg, betaal je dan een maand geld voor iets wat je niet krijgt?
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Ik dacht al dat het niet klopt, ze deden hetzelfde bij mijn schoonvader met het eredivisiekanaal (dat was minder fijn, wil je een wedstrijd kijken en zit je klaar met bier en chips en is het kanaal opeens weg).
Ik ga er vanavond even achteraan.
Ik ga er vanavond even achteraan.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 12:10 ]
Ik weet niet waar je woont, maar ik krijg bij Ziggo:Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:20:
Dit is regio BrabantGroepsstoring van dinsdag 08 februari 09:21 uur
Er is een stroomstoring bij het energiebedrijf. Hierdoor zijn onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.
Ik heb dat online een keer uit gezet en maanden later weer aan.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:20:
Dat was toen in no-time geregeld, later bij je factuur werd dat weer verwerkt staat me bij.
Verwijderd
Ik woon aan de andere kant van Nederland, maar zal vanavond nog eens kijken of kanaal 303 bijv. het doet.grizzlybear schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:09:
Dit is regio Brabant
Ik haalde maar 4 mbit, modem reboot gedaan en nu weer 111.. Iemand enig idee hoe dit kan? Ziggo zegt dat het aan me router ligt.. Airport Extreme.
Of moet ik dit maar voor lief nemen? En evt een klik-aan-klik-uit schakelaar aanschaffen voor in de meterkast?
Of moet ik dit maar voor lief nemen? En evt een klik-aan-klik-uit schakelaar aanschaffen voor in de meterkast?
Enigste test die je kan uitvoeren om dat te testen is zonder AE. Bij wegval signaal sluit je je AE uit =)Nickalicious schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:26:
Ik haalde maar 4 mbit, modem reboot gedaan en nu weer 111.. Iemand enig idee hoe dit kan? Ziggo zegt dat het aan me router ligt.. Airport Extreme.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ja had ik gedaan, moest echt een modem reset doen. Dit is dan pas de 2e keer in lange tijd, maar soms check ik het niet en heb ik het idee dat ik dat eigenlijk wel moet doen.
Had denet toch maar even naar Ziggo gebeld, ook omdat ik 'maar' 6mbit up haal terwijl dit lange periode 9.5 is geweest. De laatste vraag zouden ze binnen afzienbare termijn oplossen, maar hun uiteindelijke antwoord was lachwekkend. Het lag dus allemaal aan mijn router, 'laat mij niet beginnen over Apple netwerkapparatuur meneer'. Naja eigenlijk zei die 'Apple-internetspullen' maargoed..
Dus ik antwoordde dus als ik Apple-adept ben kan ik beter weg gaan bij Ziggo? Zegt die nee hoor, gebruik alleen wel een andere router. Haha, ongelooflijk. Heb naar zijn leidinggevende gevraagd en gekregen uiteindelijk na wat gezeik, die vond het ook belachelijk en zou er een case van maken.
Van haar heb ik ook de mondelinge toezegging gehad dat als dit vaker voor zou komen dat ik kon bellen voor een gratis monteur die de bekabeling zou gaan nakijken en eventueel vervangen plus het Ubee modem. Heb me dus weer kostelijk vermaakt zal ik maar zeggen
Had denet toch maar even naar Ziggo gebeld, ook omdat ik 'maar' 6mbit up haal terwijl dit lange periode 9.5 is geweest. De laatste vraag zouden ze binnen afzienbare termijn oplossen, maar hun uiteindelijke antwoord was lachwekkend. Het lag dus allemaal aan mijn router, 'laat mij niet beginnen over Apple netwerkapparatuur meneer'. Naja eigenlijk zei die 'Apple-internetspullen' maargoed..
Dus ik antwoordde dus als ik Apple-adept ben kan ik beter weg gaan bij Ziggo? Zegt die nee hoor, gebruik alleen wel een andere router. Haha, ongelooflijk. Heb naar zijn leidinggevende gevraagd en gekregen uiteindelijk na wat gezeik, die vond het ook belachelijk en zou er een case van maken.
Van haar heb ik ook de mondelinge toezegging gehad dat als dit vaker voor zou komen dat ik kon bellen voor een gratis monteur die de bekabeling zou gaan nakijken en eventueel vervangen plus het Ubee modem. Heb me dus weer kostelijk vermaakt zal ik maar zeggen
Tja, het kan natuurlijk ook echt aan je router liggen. Apple producten zijn natuurlijk niet onfeilbaar.Nickalicious schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:26:
Ziggo zegt dat het aan me router ligt.. Airport Extreme.
Of aan de combinatie van je router en je modem.
Testen met een andere router, of zonder router en je weet het zeker.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-02-2011 20:09 ]
Haha, ik werk hier al dik een jaar op een A. Extreme en draai volle 120mbit op kabel. Draadloos ±80 met flinke afstand, maar ik kan me herinneren dat er wat Ubee's zijn met problemen.. al dat inmiddels wel opgelost zou moeten zijn?Nickalicious schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:44:
Ja had ik gedaan, moest echt een modem reset doen. Dit is dan pas de 2e keer in lange tijd, maar soms check ik het niet en heb ik het idee dat ik dat eigenlijk wel moet doen.
[[.]
Al je router natuurlijk ook gewoon kapot kan gaan, zoals eerder gezegd, probeer ook een andere router even of hang je pc direct aan de modem om te testen. Een slecht ingestelde A. Extreme kan heel eigenwijs doen, net als Apple
Verwijderd
Maar een router doet het of hij doet het niet. Een router gaat niet opeens langzamer werken en daarna weer sneller. Maar met de modem reset (van de ubee) en daarna weer volle snelheid geeft wel aan dat het redelijk uitgesloten is dat het de router betreft die de problemen geeft.
Ik zou trouwens gewoon niet meer melden dat je die router hebt, geef je de helpdesk alleen maar reden om dat maar de schuld te geven. Gewoon zelf even met en zonder router proberen en bellen als er geen router tussenzit, voorkomt je veel gezeik.
Ik zou trouwens gewoon niet meer melden dat je die router hebt, geef je de helpdesk alleen maar reden om dat maar de schuld te geven. Gewoon zelf even met en zonder router proberen en bellen als er geen router tussenzit, voorkomt je veel gezeik.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 21:20 ]
Idd snoeki dat ga ik maar doen, thanks voor de tip. Het ligt trouwens absoluut niet aan mijn router..
Mijn ubee doet dat ook na verloop van tijd, tja, het stoort me eigenlijk niet heel erg, ik zet dat ding eens in de zoveel tijd uit en aan en je kan er weer tegenaan...
Echt de bedoeling is het nou ook weer niet nee..
Echt de bedoeling is het nou ook weer niet nee..
Dat is nou juist het gedrag van een router die teveel connecties te verwerken krijgt...Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:19:
.... Een router gaat niet opeens langzamer werken en daarna weer sneller. Maar met de modem reset (van de ubee) en daarna weer volle snelheid geeft wel aan dat het redelijk uitgesloten is dat het de router betreft die de problemen geeft...
Overigens lijkt het me sterk dat dat bij een Airport Extreme gebeurt.
Ik had al het idee dat mijn internet vandaag wat sneller dan normaal was, blijkt dat het kantoor van ziggo in groningen ff out of business was 
http://www.112groningen.n...a-kortsluiting-video.html
http://www.112groningen.n...a-kortsluiting-video.html
Cogitationis poenam nemo patitur
Waarom? Het is echt niet dat omdat er een appeltje opstaat het ding geweldig is.woziak schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:09:
Overigens lijkt het me sterk dat dat bij een Airport Extreme gebeurt.
Voor de prijs die je er voor betaalt valt hij aardig tegen.
[ Voor 48% gewijzigd door job op 09-02-2011 22:11 ]
Hij werkt altijd, loopt nooit vast, is super simpel en efficient in het instellen en is nog mooi ook. Zodra ergens een Apple logo opstaat kun je er in 99 van de 100 gevallen ervan uitgaan dat het kwaliteit is en gewoon werkt. In 1 keer dus.job schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:02:
[...]
Waarom? Het is echt niet dat omdat er een appeltje opstaat het ding geweldig is.
Mooi? daar hebben we direct en meningsverschilletjeNickalicious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:17:
[...]
Hij werkt altijd, loopt nooit vast, is super simpel en efficient in het instellen en is nog mooi ook. Zodra ergens een Apple logo opstaat kun je er in 99 van de 100 gevallen ervan uitgaan dat het kwaliteit is en gewoon werkt. In 1 keer dus.

Werkelijk?!? Fotolijstje annex router? Tja, gelukkig mogen we van mening verschillen...marcel23456 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 02:53:
[...]
Mooi? daar hebben we direct en meningsverschilletjeals ik de airport zet naast de dir-685 van d-link is mijn keuze snellll gemaakt
Het is wel een van de betere routers die er niet om bekend staat dat ie zich snel verslikt in veel connecties (bijv. public torrents). En als je gebruik wil maken van de Bonjour sleep proxy service dan heb je niet zoveel keus...job schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:02:
[...]
Waarom? Het is echt niet dat omdat er een appeltje opstaat het ding geweldig is.
[ Voor 27% gewijzigd door woziak op 10-02-2011 12:44 ]
Dat is 1 van de vele mogelijkheden van de d-link. Het weer tonen, rss feeds compleet open sourche wan/lan gigabit plus mogelijkheid tot en harde schijf in te bouwen (dus geen losse externe harde schijf meer) plus 3 keer usb met dlna, ik denk dat vele specs hiervan niet zijn te vinden op de vrij dure airport extreme.woziak schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:41:
[...]
Werkelijk?!? Fotolijstje annex router? Tja, gelukkig mogen we van mening verschillen...
Weet niet zeker of het al langs is gekomen, maar ik heb mijn WNDR3700 (v1) router geupgrade naar de laatste versie, welke IPv6 ondersteund. Nu krijgt mijn modem van het WAN netwerk netjes ineens een IPv6 adres, en worden er met deze prefix ook adressen uitgedeeld aan mijn PC's. Ze zijn ook vanaf mijn server (extern, ook met IPv6) rechtstreeks bereikbaar.
Ziggo zegt dat ze nog geen IPv6 adressen uitdelen, maar het lijkt er toch wel op denk ik?
Ziggo zegt dat ze nog geen IPv6 adressen uitdelen, maar het lijkt er toch wel op denk ik?
Nee, dat is alleen een 6to4 tunnel. Minder snel en betrouwbaar dan native ipv6 helaas.sorted.bits schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:25:
Weet niet zeker of het al langs is gekomen, maar ik heb mijn WNDR3700 (v1) router geupgrade naar de laatste versie, welke IPv6 ondersteund. Nu krijgt mijn modem van het WAN netwerk netjes ineens een IPv6 adres, en worden er met deze prefix ook adressen uitgedeeld aan mijn PC's. Ze zijn ook vanaf mijn server (extern, ook met IPv6) rechtstreeks bereikbaar.
Staat er ook, in je wndr3700tweak_dude schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:44:
[...]
Nee, dat is alleen een 6t04 tunnel. Minder snel en betrouwbaar dan native ipv6 helaas.
Verbindingstype 6to4 Tunnel
Maar goed... dat is in ieder geval al een goede start... of niet?
http://www.deyterra.com
Maat van me is gisteren in zijn nieuwbouw woning getrokken. Maandag komt monteur langs. Hij koopt een nieuwe tv, ik denk; hij heeft een aansluiting in de meterkast, dus dat moet wel werken.
Zo gezegd zo gedaan. Analoog: 26 zenders, maar gruwelijk slecht. CI+: kom niet verder na netwerk id, 365,00. Niet gevonden. Heeft hij nou gewoon echt nog geen geactiveerde aansluiting en doet die monteur dat maandag pas (waarom krijgt hij dan wel al analoog, zij het slecht), of heeft hij een bekabelingsprobleem. CAM is authenticated ok.
Bekabeling testen op hoofdaansluitin ligt ff moeilijk.
Zo gezegd zo gedaan. Analoog: 26 zenders, maar gruwelijk slecht. CI+: kom niet verder na netwerk id, 365,00. Niet gevonden. Heeft hij nou gewoon echt nog geen geactiveerde aansluiting en doet die monteur dat maandag pas (waarom krijgt hij dan wel al analoog, zij het slecht), of heeft hij een bekabelingsprobleem. CAM is authenticated ok.
Wat geeft de TV aan als signaalsterkte?
Stuur maar door naar mijn pa. Die wil het wel lezen maar krijgt deze als 8 jaar trouwe ziggo klant niet in de bus.
Maarre.. gewoon even gratis de helpdesk bellen (1200), wellicht weten die meer.
Als het goed is heb je al een aop, dus er is al een ziggo monteur langsgeweest om de boel af te stellen in het straatkastje. Ik gok slechte/te lange bekabeling.
Als je analoog ruk beeld hebt kan je digitaal wel vergeten, dus stop maar met proberen en sluit de boel aan met 1 kabel korter dan 20 meter rechstreeks op het aop.. dan moet je goed beeld hebben.
Langere bekabeling, meerdere aansluitingen in huis? Goede regelbare versterker kopen.
Maarre.. gewoon even gratis de helpdesk bellen (1200), wellicht weten die meer.
Tja.. dat is de enige plek waarop ze een bepaalde sterkte garanderen.UltraSub schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:46:
Als het goed is heb je al een aop, dus er is al een ziggo monteur langsgeweest om de boel af te stellen in het straatkastje. Ik gok slechte/te lange bekabeling.
Als je analoog ruk beeld hebt kan je digitaal wel vergeten, dus stop maar met proberen en sluit de boel aan met 1 kabel korter dan 20 meter rechstreeks op het aop.. dan moet je goed beeld hebben.
Langere bekabeling, meerdere aansluitingen in huis? Goede regelbare versterker kopen.
[ Voor 71% gewijzigd door job op 11-02-2011 19:27 ]
dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door job op 11-02-2011 19:24 ]
De binnenhuisbekabeling in de woning is rot, deze moet iig nagekeken anderzijds vervangen worden.UltraSub schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:46:
Maat van me is gisteren in zijn nieuwbouw woning getrokken. Maandag komt monteur langs. Hij koopt een nieuwe tv, ik denk; hij heeft een aansluiting in de meterkast, dus dat moet wel werken.
DTV vreet meer bandbreedte als ATV daarom zie je momenteel wel zenders analoog. Of een installatiebedrijf laten doen, zelf of een aspraak met Service+ maken.
Hah. Bedankt voor de bevestiging van mijn gedachte jongens.
Precies wat ik ook dacht. AOP > actieve versterker > 8-weg Hirschmann (8 ports vol).
Voordat ik daar all out wilde gaan met testers en kabels wilde ik ff weten of het kon dat er wel een bekabeld AOP was, maar dat dat nog niet actief was.
Precies wat ik ook dacht. AOP > actieve versterker > 8-weg Hirschmann (8 ports vol).
Voordat ik daar all out wilde gaan met testers en kabels wilde ik ff weten of het kon dat er wel een bekabeld AOP was, maar dat dat nog niet actief was.
Toch moet je op de een of andere manier eerst controleren waarom de huidige (nieuwe!!!) bekabeling niet functioneert. Het beste is (is al gezegd maarja) een directe kabel proberen vanuit je AOP.
Normaal gezien is het geen enkel probleem om perfect beeld te krijgen in de woonkamer. Het is nieuwbouw....ik neem aan dat er minstens bekabeling ligt naar de woonkamer en de slaapkamer. Zelfs al zijn beide aangesloten moet je normaal gezien zonder versterker af kunnen, en al helemaal alleen in de woonkamer!
Let wel, ik heb ook in mijn (nieuwbouw)woning een 8 kanaals Hirschmannsplitter plus GHV20 versterker maar daar hangen dan ook 6 aansluitingen aan. Sluit ik maar 1 of 2 kabels aan, dan is die versterker helemaal niet nodig.
EERST bekabeling en aanlsuitingen checken, voor hetzelfde geld is ergens de binnenader gebroken bij de aansluiting zonder dat het opgemerkt is, pas daarna aan versterkers gaan denken. Maar ik vind het gekkewerk voor 1 aansluitinkje in de woonkamer...zou niet nodig hoeven zijn
Normaal gezien is het geen enkel probleem om perfect beeld te krijgen in de woonkamer. Het is nieuwbouw....ik neem aan dat er minstens bekabeling ligt naar de woonkamer en de slaapkamer. Zelfs al zijn beide aangesloten moet je normaal gezien zonder versterker af kunnen, en al helemaal alleen in de woonkamer!
Let wel, ik heb ook in mijn (nieuwbouw)woning een 8 kanaals Hirschmannsplitter plus GHV20 versterker maar daar hangen dan ook 6 aansluitingen aan. Sluit ik maar 1 of 2 kabels aan, dan is die versterker helemaal niet nodig.
EERST bekabeling en aanlsuitingen checken, voor hetzelfde geld is ergens de binnenader gebroken bij de aansluiting zonder dat het opgemerkt is, pas daarna aan versterkers gaan denken. Maar ik vind het gekkewerk voor 1 aansluitinkje in de woonkamer...zou niet nodig hoeven zijn
[ Voor 20% gewijzigd door psy op 11-02-2011 20:50 ]
Knijpt Ziggo p2p verkeer af? Heb sinds 2 maanden internet van ze en voorheen haalde ik rond de 2-2.5 mb per seconde, sinds 2 dagen kom ik niet boven de 250 k/s Lijkt met toch een cap...
[sarcasme]Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:09:
Knijpt Ziggo p2p verkeer af? Heb sinds 2 maanden internet van ze en voorheen haalde ik rond de 2-2.5 mb per seconde, sinds 2 dagen kom ik niet boven de 250 k/s Lijkt met toch een cap...
Ja, ze knijpen, maar alleen op persoonsgebonden basis
Zo hebben enkele een cap op usenet, en een aantal op de youtube diensten
ik heb nl. erg last van een cap op mijn inkomende email, deze loopt zo traag,
dat ze me verplichten om alles via gmail te doen
[/sarcasme]
Ziggo geeft aan GEEN netwerk aanpassingen te doen op poortniveua, of applicatie's.
Heee.. Daar hebben we weer iemand die deze onzin verkondigdKyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:09:
Het antwoord is: NEE, anders had dit hele forum er wel mee vol gestaan en had het ook wel op de frontpage gestaan als nieuws.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heey, wij hebben thuis sinds vorige week alles in 1 plus van ziggo, montuer alles ff geinstalleerd gratis. Alleen valt het internet op mijn laptop elke 10 sec tot 5 min zoiezo wel uit. Hij geeft nog wel onderin de taakbalk een verbinding met de router , maar niks werkt. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, alles gereset, maar niks werkt. Het rare is dat ik op mijn ipad wel altijd internet heb, verder werkt internet op mijn ps3 wel maar heb veel lag en valt soms uit. Heb een sitecom 300n router. De router en modem zijn beide nieuw.
Bij de andere computer valt die ook telkens weg
Bij de andere computer valt die ook telkens weg
Valt heel toevallig ook het telefoonsignaal weg?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Huh? Werk je bij Ziggo ofzo? Ik heb serieus nu een cap van 250 k/s als ik via torrents wat download. Gebruik torrents al jaren en weet heel goed hoe het werkt, dus daar ligt het niet aan.TFHfony schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:47:
[...]
Heee.. Daar hebben we weer iemand die deze onzin verkondigd
Het antwoord is: NEE, anders had dit hele forum er wel mee vol gestaan en had het ook wel op de frontpage gestaan als nieuws.
Als ik dezelfde torrents download die ik een paar dagen geleden pakte met 2,6 mb, nu is het 250 k/s... als ik er een download bijzet, wordt het in tweeën gedeeld.
Simple as. Wil mijn probleem gewoon opgelost hebben. Wat bereik ik ermee om Ziggo zwart te maken?
Ziggo doet serieus niet aan caps, ik heb lange tijd bij ziggo gewerkt en nooit meegemaakt. Daarnaast ben ik echt die-hard downloader en trek gauw 400gb in een maand aan series/films.
Hoeveel haal je op speedtest.ziggo.nl ? Want dat is het eerste waar ze naar vragen.
Hoeveel haal je op speedtest.ziggo.nl ? Want dat is het eerste waar ze naar vragen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Daarom vroeg ook of ze P2P verkeer capppen. Al het andere verkeer haalt wel de normale bandbreedte.Rainesh schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:08:
Ziggo doet serieus niet aan caps, ik heb lange tijd bij ziggo gewerkt en nooit meegemaakt. Daarnaast ben ik echt die-hard downloader en trek gauw 400gb in een maand aan series/films.
Ik heb via torrents behoorlijk veel gedownload, en merk dus nu dat, welke torrent ik ook pak, welke settings ik ook gebruik, hoeveel seeds of peers dan ook, niet meer boven de 250 k/s uitkom. Daarvoor kwam ik, sinds ik bij Ziggo zit vorige maand, bijna steevast tot rond de 2.6 mb alle downloads bijmekaar opgeteld.
Nee hoor, ik werk niet bij Ziggo. Zou ik ook niet willen.Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:03:
[...]
Huh? Werk je bij Ziggo ofzo? Ik heb serieus nu een cap van 250 k/s als ik via torrents wat download. Gebruik torrents al jaren en weet heel goed hoe het werkt, dus daar ligt het niet aan.
Als ik dezelfde torrents download die ik een paar dagen geleden pakte met 2,6 mb, nu is het 250 k/s... als ik er een download bijzet, wordt het in tweeën gedeeld.
Simple as. Wil mijn probleem gewoon opgelost hebben. Wat bereik ik ermee om Ziggo zwart te maken?
Maar elke paar weken komt er weer iemand hier op t.net die zijn snelheid niet haalt en begint te bazelen over een cap. Uiteindelijk blijkt het eigenlijk altijd een probleem te zijn qua software, te weinig (goede) seeds, IP adres op het lokale netwerk veranderd waardoor de poorten in de router naar het verkeerde IP doorgeroute staan, etc...
Denk je zelf nou echt dat als Ziggo de snelheid zou cappen dat deze thread, en andere locaties op het internet niet vol zouden met dergelijke klachten?
Het grappige is gewoon dat mensen altijd eerst naar Ziggo wijzen voor ze echt eens zeer uitgebreid bij hun eigen installatie te raden gaan. En keer op keer komen deze mensen hier terecht met deze vraag.
Err, waarom stalk je mij? Op die andere forum ook weer zo bijdehand. Niet echt een interessant leven?TFHfony schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:30:
[...]
Nee hoor, ik werk niet bij Ziggo. Zou ik ook niet willen.
Maar elke paar weken komt er weer iemand hier op t.net die zijn snelheid niet haalt en begint te bazelen over een cap. Uiteindelijk blijkt het eigenlijk altijd een probleem te zijn qua software, te weinig (goede) seeds, IP adres op het lokale netwerk veranderd waardoor de poorten in de router naar het verkeerde IP doorgeroute staan, etc...
Denk je zelf nou echt dat als Ziggo de snelheid zou cappen dat deze thread, en andere locaties op het internet niet vol zouden met dergelijke klachten?
Het grappige is gewoon dat mensen altijd eerst naar Ziggo wijzen voor ze echt eens zeer uitgebreid bij hun eigen installatie te raden gaan. En keer op keer komen deze mensen hier terecht met deze vraag.
Waarom ga jij er standaard van uit dat ik niet eerst goed gekeken heb of het niet aan mijn torrent client, computer, andere nieuwe software die ik geïnstalleerd heb die voor het probleem zorgen, etc?
Ik poste dit pas nadat ik bijna zeker weet dat het niet aan het bovengnoemde ligt. Als een ISP persoonsgebonden mensen die teveel data gebruiken kunnen cappen, kunnen ze dit ook doen voor p2p verkeer. Juist omdat ik redelijk veel heb gedownload via torrents de laatste tijd en juist omdat ik na eers naar mijn eigen computer te hebben gekeken geen andere conclusie kan trekken, kom ik met deze VRAAG geen BESCHULDIGING/FEIT.
Je mag er dan niet werken, je hebt er waarschijnlijk 10 ct aan aandelen in ofzo.
Tja.. Je komt hier eigenlijk puur om je gevoel bevestigd te krijgen.
Als je namelijk een oplossing had gewild, dan had je wel aangegeven wat je al geprobeerd hebt en wat meer over de situatie uitgelegd zodat de mensen hier mee kunnen denken. Maar dat doe je niet.
Maargoed, je geeft al aan dat je alles al zo ongeveer geprobeerd hebt, dus je hebt gelijk... Jij wordt gecapped door Ziggo. Ik zou maar eens een hele boze brief gaan schrijven.
Succes!
Als je namelijk een oplossing had gewild, dan had je wel aangegeven wat je al geprobeerd hebt en wat meer over de situatie uitgelegd zodat de mensen hier mee kunnen denken. Maar dat doe je niet.
Maargoed, je geeft al aan dat je alles al zo ongeveer geprobeerd hebt, dus je hebt gelijk... Jij wordt gecapped door Ziggo. Ik zou maar eens een hele boze brief gaan schrijven.
Succes!
Dan dan zal ik het vertellen en ik werk wel voor Ziggo, in dit geval de Service Plus afdeling. Het antwoord is nee, Ziggo knijpt geen verbindingen. Daarnaast zijn .torrents niet echt een geweldige graadmeter voor wel/geen goede snelheid. Daarnaast staan in het modem alle poorten muv een enkele (21, 25 en nog een paar) open. Als jij je snelheid haald op de speedtest dan krijg je de snelheid waar je voor betaald, de rest is voor de gebruiker zelf (software, firewalls ect.).Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:03:
[...]
Huh? Werk je bij Ziggo ofzo? Ik heb serieus nu een cap van 250 k/s als ik via torrents wat download. Gebruik torrents al jaren en weet heel goed hoe het werkt, dus daar ligt het niet aan.
EDIT: nee ik promoot Ziggo niet als ze de zaken wel zouden afknijpen, want dan had je het ook gehoord. Maar zoals TFHfony al zij, als Ziggo wel de zaken zou knijpen dan had het hele net ermee vol gestaan =)
[ Voor 9% gewijzigd door Dawn op 12-02-2011 15:18 . Reden: toevoeging ]
Waarom zou, als ik een oplossing had gewild, ik het pad moeten volgen dat jij in je brein(tje) hebt uitgestippeld? Ik vroeg of iemand dezelfde ervaring had. Ik heb niet zoals jij al gelijk aangenomen dat Ziggo onmogelijk de oorzaak hiervan kon zijn... anders vroeg ik dat niet. Als het uiteindelijk blijkt dat niemand mijn ervaring deelt, dan kan ik verder kijken. Mag dat van je meneer Balkenende?TFHfony schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:55:
Tja.. Je komt hier eigenlijk puur om je gevoel bevestigd te krijgen.
Succes!
Hier kan ik wat mee, alhoewel het vreemd blijft dat torrents eerst een maand lang steevast constant de volle bandbreedte haalt die Ziggo adverteert, en nu ineens duidelijk steeds rond dezelfde snelheid (250 k/s) blijft hangen.Dawn schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:16:
[...]
Dan dan zal ik het vertellen en ik werk wel voor Ziggo, in dit geval de Service Plus afdeling. Het antwoord is nee, Ziggo knijpt geen verbindingen. Daarnaast zijn .torrents niet echt een geweldige graadmeter voor wel/geen goede snelheid. Daarnaast staan in het modem alle poorten muv een enkele (21, 25 en nog een paar) open. Als jij je snelheid haald op de speedtest dan krijg je de snelheid waar je voor betaald, de rest is voor de gebruiker zelf (software, firewalls ect.).
EDIT: Antwoord op je edit:
Ik had geconcludeerd dat ik misschien een uitzonderlijk geval was... download namelijk wel heel veel documentaires via torrents, dusse, tsja
[ Voor 4% gewijzigd door Kyo op 12-02-2011 15:26 ]
Bij torrents ben je afhankelijk van hoe snel andere mensen uploaden, dus dat je nu ff je snelheid niet haalt is gewoon pech. Usenet niks voor je?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat gaat zijn probleem niet oplossen want hij wordt geknepen door zijn provider, jeweets.Arfman schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:00:
Bij torrents ben je afhankelijk van hoe snel andere mensen uploaden, dus dat je nu ff je snelheid niet haalt is gewoon pech. Usenet niks voor je?
Torrents = idd afhankelijk van seeds en peers, maar als ik steeds 2.6 mb haal en ineens steeds rond diezelfde snelheid blijf hangen (250 k/s bij 1 download, 2 downloads 125 k/s, 3 downloads totaal opgeteld weer 250 k/s), dan lijkt me iets mis... vooral bij healthy torrents. Heb een andere client geprobeerd, heb gerommeld met de settings in utorrent, heb dezelfde torrents die eerst supersnel gingen nog eens gedownload (en ja, nu ineens dus max 250 k/s), heb glasnost ( http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php )geprobeerd wat me omgerekend een max resultaat gaf van 250 k/s, etc...Arfman schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:00:
Maar goed, wie weet moet ik nog dieper graven. En anders stap ik idd over op usenet.
Hebben hier mensen last van matige kwaliteit op Sport1? Ik heb sinds een week het alles in 1 pakket van ziggo. Ik zit nu bayern-hoffenheim te kijken maar om elke speler heen is er een soort storing te zien. De sterkte van het signaal verspringt van 58 naar 60%, de kwaliteit is 100% en de BER[E-6] is 0.
[sarcasme]Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:06:
[...]
Torrents = idd afhankelijk van seeds en peers, maar als ik steeds 2.6 mb haal en ineens steeds rond diezelfde snelheid blijf hangen (250 k/s bij 1 download, 2 downloads 125 k/s, 3 downloads totaal opgeteld weer 250 k/s), dan lijkt me iets mis... vooral bij healthy torrents. Heb een andere client geprobeerd, heb gerommeld met de settings in utorrent, heb dezelfde torrents die eerst supersnel gingen nog eens gedownload (en ja, nu ineens dus max 250 k/s), heb glasnost ( http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php )geprobeerd wat me omgerekend een max resultaat gaf van 250 k/s, etc...
Maar goed, wie weet moet ik nog dieper graven. En anders stap ik idd over op usenet.
Je bent bij ziggo op de black list gekomen, deze lijst wordt willekeurig opgesteld door ziggo en is van dag tot dag anders. Het kan dus zijn dat je morgen van de lijst bent afgehaald en dat je dan je normale snelheid weer haalt. Ziggo houd er namelijk van om klanten te pesten en ze zo kwijt te raken.
[/sarcasme]
Nou is dit het zoveelste antwoord waar je om vraagt en waarom? Omdat je gewoon helemaal niet naar andere mensen luistert. Er worden dingen gevraagd aan je op een normale manier en je reageert bot alsof alleen jou eigen manier van denken juist is. Ik ben het er dus mee eens dat het lijkt alsof je geen oplossing wilt alleen maar een bevestiging dat jij gelijk hebt dat je gecapped wordt.
Zet je oogkleppen eens af en meld gewoon wat er op speedtest.ziggo.nl gemeld wordt voor snelheid en lees eens de tips van andere mensen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Huh? Ik krijg een antwoord en mag daarop toch mijn eigen ervaring erbij citeren? Of moet ik automatisch alle antwoorden accepteren en als juist aannemen en schouderklopjes uitdelen? Volgens mij was alles wat ik deed hem mijn ervaringen vertellen en daarna concluderen dat ik misschien idd zijn advies moet opvolgen en USENET gebruiken. Volgens mij had hij daar helemaal geen problemen mee (anders hoor ik het graag van hem).kfaessen schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:21:
[...]
[sarcasme]
Je bent bij ziggo op de black list gekomen, deze lijst wordt willekeurig opgesteld door ziggo en is van dag tot dag anders. Het kan dus zijn dat je morgen van de lijst bent afgehaald en dat je dan je normale snelheid weer haalt. Ziggo houd er namelijk van om klanten te pesten en ze zo kwijt te raken.
[/sarcasme]
Nou is dit het zoveelste antwoord waar je om vraagt en waarom? Omdat je gewoon helemaal niet naar andere mensen luistert. Er worden dingen gevraagd aan je op een normale manier en je reageert bot alsof alleen jou eigen manier van denken juist is. Ik ben het er dus mee eens dat het lijkt alsof je geen oplossing wilt alleen maar een bevestiging dat jij gelijk hebt dat je gecapped wordt.
Zet je oogkleppen eens af en meld gewoon wat er op speedtest.ziggo.nl gemeld wordt voor snelheid en lees eens de tips van andere mensen.
En zoals ik al eerder in de topic bevestigde tegen die jongen die bij ziggo werkt, ik accepteer zijn antwoord en ga verder kijken. Heb je 'geluisterd'?
Ik snap hoe torrents werken, alleen denk ik niet dat het ligt aan het feit dat ik nou net duizend keer die torrents pak die niet genoeg seeds/peers hebben of op een andere manier nou PRECIES 250 k/s geven aan totale snelheid. Misschien moet ik nog een andere client pakken, misschien een andere computer proberen, wie weet.
Maarre, deze discussie is al lang over hoor. Ik accepteer wat eerder in de topic gezegd werd dat er geen cap is en zoek zelf verder. Dank aan diegenen met een normale reactie.
Trouwens, voor mij is het vrij logisch dat een ISP je capped als je veel te veel data gebruik, het is me al eerder bij een andere provider overkomen: vandaar dat ik al die poeha alsof dit nooit een mogelijkheid kan zijn niet begrijp.
[ Voor 12% gewijzigd door Kyo op 12-02-2011 17:01 ]
Je bedoelt slechte beeldkwaliteit in de vorm van een halo rondom de figuren? Lijkt op teveel sharpness, kan dus ook zomaar een verkeerde instelling van je tv zijn.19william85 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:16:
Hebben hier mensen last van matige kwaliteit op Sport1? Ik heb sinds een week het alles in 1 pakket van ziggo. Ik zit nu bayern-hoffenheim te kijken maar om elke speler heen is er een soort storing te zien. De sterkte van het signaal verspringt van 58 naar 60%, de kwaliteit is 100% en de BER[E-6] is 0.
Met digitale TV is het makkelijk om een storing aan te wijzen. Het is digitaal, dus als er iets mankeert aan het signaal, krijg je haperingen (pauzes/zwart beeld) of blokjes in beeld. Alle andere zaken die je opmerkt, zoals artefacten, ruis, vage kleuren of wat dan ook, zitten in de uitzending (bronmateriaal) of het ligt aan je tv.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Na 1,5 jaar gebruik van usenet + torrents met gemiddeld gecombineerd data gebruik van 2,5-4 TB maand ben ik nog niet tegen die grens aangelopen. Ik vermoed dus dat je het idd ergens anders zal moeten zoeken...Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:55:
Trouwens, voor mij is het vrij logisch dat een ISP je capped als je veel te veel data gebruik, het is me al eerder bij een andere provider overkomen: vandaar dat ik al die poeha alsof dit nooit een mogelijkheid kan zijn niet begrijp.
Router al eens helemaal uit aangezet inclusief modem? Als je porten geforward hebt op je router (ik neem aan van wel vanwege torrents) en het ding draait al een heeeeele tijd, dan issie misschien wat instabiel geworden. gebeurt hier ook maar zelden, maar af en toe de stroom er even af en weer op kan geen kwaad. Het is immers maar een ding waar ook een stukkie software op draait en da's nooit zonder fouten natuurlijk.Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:06:
[...]
Torrents = idd afhankelijk van seeds en peers, maar als ik steeds 2.6 mb haal en ineens steeds rond diezelfde snelheid blijf hangen (250 k/s bij 1 download, 2 downloads 125 k/s, 3 downloads totaal opgeteld weer 250 k/s), dan lijkt me iets mis... vooral bij healthy torrents. Heb een andere client geprobeerd, heb gerommeld met de settings in utorrent, heb dezelfde torrents die eerst supersnel gingen nog eens gedownload (en ja, nu ineens dus max 250 k/s), heb glasnost ( http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php )geprobeerd wat me omgerekend een max resultaat gaf van 250 k/s, etc...
Ok begin nu toch wel te merken dat Ziggo alle abbo's omhoog gegooid heeft, net na de 120 Mb upgrade nergens last van, nu op de spitsuren toch wel zeer traag aan het worden, duidelijker lagere ping en lagere snelheden, welke in de loop van de avond steeds sneller worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
wow 2,5-4 TB maand dat is best wel ziek veel

lol en dan dacht dat ik veel downloadde.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Probeer eerst eens een volledige reset van de router, kan ook zijn dat de router te warm word en of gewoon niet meer goed werkt.Kyo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:09:
Kijk daarna of je met een andere netwerk kabel of het beter gaat.
Ik heb zelf toch in de afgelopen jaren een paar keer gehad dat de 1 van de routers op 1 of andere manier compleet van slag was, door warmte en of gewoon overleden.
Complete reset wil ook wel helpen.
Staat QoS toevallig aan in je router, probeer dat eens even uit te zetten en kijk dan even of de situatie verbeterd is....
Het kan ook zijn dat er teveel verbindingen word gemaakt door je download programma.
Een update van een antivirus programma, kan ook wel eens voor leuke effecten zorgen....
En misschien is het de modem die z'n werk niet meer goed doet.....
Even afkloppen, mag zelf over het algemeen niet klagen, okey niet altijd de 120Mbit, maar dat is van meer dingen afhankelijk als alleen maar ziggo...
Toen het vroegâh Casema was, kon je er haast van uitgaan dat het aan hun zijde lag...
Up en down gecombineerd, ISO's via torrent, live camstream, films in HD binnenhalen, dan kom je er wel.
Bij mijn tante gaat het goed met Ziggo zeg
De kabel die in haar (nieuwe) woningappartement uit de muur komt bleek te kort, zou monteur komen. Ondertussen 3 afspraken gehad, geen monteur, Ziggo kon niet eens een smoesje verzinnen waarom
Ben benieuwd of er bij afspraak nr 4 wél iemand komt opdagen.

De kabel die in haar (nieuwe) woningappartement uit de muur komt bleek te kort, zou monteur komen. Ondertussen 3 afspraken gehad, geen monteur, Ziggo kon niet eens een smoesje verzinnen waarom

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het zou zo kunnen zijn dat bij een kabelbreuk of een te korte kabel er ws gegraven moet worden. Laat daar nu net een aannemer voor nodig zijn, die ivm met de lange vorstperiode nog druk bezig zijn de opgelopen achterstand in te halen. Ik zou even aan de helpdesk vragen of er een externe partij moet worden ingeschakeld.Raven schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:15:
Bij mijn tante gaat het goed met Ziggo zeg![]()
De kabel die in haar (nieuwe) woning uit de muur komt bleek te kort, zou monteur komen. Ondertussen 3 afspraken gehad, geen monteur, Ziggo kon niet eens een smoesje verzinnen waarom![]()
[ Voor 6% gewijzigd door PJzzz op 13-02-2011 14:17 ]
Even kleine edit in mijn vorige post, is een appartement 
Dan ben ik benieuwd waar er dan gegraven gaat worden? Ze woont op de 4e...
Dat zou kunnen, maar dat ie 3* zonder enig bericht waarom niet komt opdagen + dat Ziggo niet kan verklaren waarom, lijkt me niet echt normaal. Of wel?
Dan ben ik benieuwd waar er dan gegraven gaat worden? Ze woont op de 4e...
Dat zou kunnen, maar dat ie 3* zonder enig bericht waarom niet komt opdagen + dat Ziggo niet kan verklaren waarom, lijkt me niet echt normaal. Of wel?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-02-2011 14:24 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gooi je IE (of andere browser) cache eens leeg =) Je upload is namelijke wel goed volgens je pakket.thefxr schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:32:
ik krijg vandaag nogal hoge snelheden voor mijn plus verbinding en virusscanner had ik uitgezet
[afbeelding]
[afbeelding]
wat ik nou mee gemaakt heb is ongelofelijk, en ik maar zeggen ziggo is top, nou ja.. met de meeste dingen wel... maar goed, ik had problemen met m'n TV, zenders die niet werkte of heel erg stoorde, met name nederland 1 t/m 3 HD , 101 tv, humor TV deden het niet altijd, DUS! IK ziggo bellen, sturen ze een monteur om het signaal op te meten, alles is ok.. monteur gaat weg, Nederland 3 hd doet het na een dag weer helemaal ok, maar de andere genoemde zenders niet.
toen ben ik zelf maar monteurtje gaan spelen, ik de meterkast in duiken, zie ik bij het aansluit punt een groen gele aarde draad naar binnen gaan, hmmmm
ik eraan trekken, ging ie er gewoon uit, kabel was niet gestript, hebben ze em niet aangesloten bij het installeren van AIO Extra! 
ik die kabel vast maken, en BINGO alles werkt weer OK
wat een aarde draad niet allemaal kan fixen
ik die kabel vast maken, en BINGO alles werkt weer OK
wat een aarde draad niet allemaal kan fixen
[ Voor 0% gewijzigd door dexx2233 op 13-02-2011 19:01 . Reden: kleine aanpassing onderaan :) ]
In september vorig jaar het probleem gemeld dat ik de 3 volgende websites niet meer op kom sinds de switch van Tweakdsl naar Ziggo Ai1: psv.netwerk.to , ajax.netwerk.to en feyenoord.netwerk.to
Bij alle 3 connection timed out. De websites zijn wel te bereiken via b.v. freeproxyserver.net
Groot was mijn verbazing dan ook toen een maat van me langs kwam met zijn laptop en ik daar mijn kabel op aansloot..... alle 3 de websites gewoon bereikbaar!
Hoe is dat te verklaren? Op mijn pc niet beschikbaar (wel via freeproxyserver) en op een laptop wel gewoon beschikbaar??
Bij alle 3 connection timed out. De websites zijn wel te bereiken via b.v. freeproxyserver.net
Groot was mijn verbazing dan ook toen een maat van me langs kwam met zijn laptop en ik daar mijn kabel op aansloot..... alle 3 de websites gewoon bereikbaar!
Hoe is dat te verklaren? Op mijn pc niet beschikbaar (wel via freeproxyserver) en op een laptop wel gewoon beschikbaar??
Tja.. Altijd erg lastig dat soort zaken. Wat laat een tracerroute zien naar deze sites?Magic666 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:38:
In september vorig jaar het probleem gemeld dat ik de 3 volgende websites niet meer op kom sinds de switch van Tweakdsl naar Ziggo Ai1: psv.netwerk.to , ajax.netwerk.to en feyenoord.netwerk.to
* Mik je tijdelijke internet bestanden eens lig en wis je cookies van deze sites
* Check of er geen maffe entries in je hosts files staan
* Check of deze URL's niet in je firewall terecht zijn gekomen.
Euh... Iemand anders nog tips?
Verwijderd
Ah, dat heb ik ook gehad. Ik had gedonder met het zelf installeren van het pakket en ziggo wilde 150 euro hebben om hem goed aan te sluiten. Toen werd ik best link omdat ik net in die woning was komen wonen en je bij een nieuwe klant het wel gratis kreeg. Uit boosheid heb ik toen de kabel afgekniptRaven schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:15:
Bij mijn tante gaat het goed met Ziggo zeg![]()
De kabel die in haar (nieuwe) woningappartement uit de muur komt bleek te kort, zou monteur komen. Ondertussen 3 afspraken gehad, geen monteur, Ziggo kon niet eens een smoesje verzinnen waarom![]()

Vervolgens ziggo gebeld dat ik net verhuisd ben en dat het mij opvalt dat de kabel zo kort was en dat ik hem niet normaal kon aansluiten. Een paar dagen later kwam er een gratis monteur om het op te lossen
Bij mij hadden ze het ook over de straat openbreken, maar met een verlengstukje kon hij het goed voor elkaar krijgen en nu jaren later werkt het nog steeds prima.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 20:51 ]
Traceroute:TFHfony schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:49:
[...]
Tja.. Altijd erg lastig dat soort zaken. Wat laat een tracerroute zien naar deze sites?
* Mik je tijdelijke internet bestanden eens lig en wis je cookies van deze sites
* Check of er geen maffe entries in je hosts files staan
* Check of deze URL's niet in je firewall terecht zijn gekomen.
Euh... Iemand anders nog tips?
1 7 ms 7 ms 7 ms 53555801.cable.casema.nl
2 9 ms 7 ms 8 ms gv-rc0011-cr101-ae12-215.core.as9143.net [213.51
.161.65]
3 8 ms 7 ms 7 ms 213.51.158.175
4 11 ms 7 ms 7 ms asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.1
58.12]
5 11 ms 11 ms 7 ms adm-b2-link.telia.net [213.248.91.9]
6 8 ms 12 ms 11 ms adm-bb1-link.telia.net [80.91.253.181]
7 10 ms 11 ms 11 ms adm-b5-link.telia.net [80.91.253.188]
8 11 ms 11 ms 40 ms abovenet-ic-139684-adm-b5.c.telia.net [80.239.13
5.14]
9 8 ms 11 ms 11 ms ge-3-1-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.25.13]
10 9 ms 11 ms 11 ms so-2-1-0.mpr2.ams5.nl.above.net [64.125.31.254]
11 36 ms 18 ms 15 ms so-2-0-0.mpr1.lhr2.uk.above.net [64.125.27.177]
12 92 ms 111 ms 91 ms so-1-1-0.mpr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
13 93 ms 95 ms 95 ms xe-1-3-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.29.21]
14 125 ms 127 ms 127 ms xe-2-2-0.cr1.iah1.us.above.net [64.125.29.37]
15 125 ms 127 ms 131 ms xe-0-1-0.er1.iah1.us.above.net [64.125.28.5]
16 124 ms 123 ms 123 ms 209.66.99.94.available.above.net [209.66.99.94]
17 125 ms 127 ms 127 ms et5-4.ibr04.dllstx3.theplanet.com [70.87.253.53]
18 127 ms 127 ms 127 ms 22.ff.5746.static.theplanet.com [70.87.255.34]
19 124 ms 123 ms 123 ms 72.ff.5746.static.theplanet.com [70.87.255.114]
20 126 ms 127 ms 129 ms po1.car07.dllstx6.theplanet.com [70.87.254.186]
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Trace complete.
Alle 3 je andere opties gedaan/bekeken maar niks staat geblokkeerd of wat dan ook.
Maf... De route loopt wat anders en hier en daar wat andere benamingen voor hops, wellicht omdat ik niet de DNS van Ziggo gebruik. Maar uiteindelijk lijken we wel op hetzelfde punt uit te komen (zie mijn een-na-laatste hop en jouw laatst werkende hop). Maar daarna lijkt de server op het eindstation jou geen antwoord meer te willen geven. Maar gezien het feit jouw maat bij jou wel verbinding kon maken, lijkt het geen IP blokkade.Magic666 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:34:
[...]
Traceroute:
1 7 ms 7 ms 7 ms 53555801.cable.casema.nl
2 9 ms 7 ms 8 ms gv-rc0011-cr101-ae12-215.core.as9143.net [213.51.161.65]
3 8 ms 7 ms 7 ms 213.51.158.175
4 11 ms 7 ms 7 ms asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
5 11 ms 11 ms 7 ms adm-b2-link.telia.net [213.248.91.9]
6 8 ms 12 ms 11 ms adm-bb1-link.telia.net [80.91.253.181]
7 10 ms 11 ms 11 ms adm-b5-link.telia.net [80.91.253.188]
8 11 ms 11 ms 40 ms abovenet-ic-139684-adm-b5.c.telia.net [80.239.135.14]
9 8 ms 11 ms 11 ms ge-3-1-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.25.13]
10 9 ms 11 ms 11 ms so-2-1-0.mpr2.ams5.nl.above.net [64.125.31.254]
11 36 ms 18 ms 15 ms so-2-0-0.mpr1.lhr2.uk.above.net [64.125.27.177]
12 92 ms 111 ms 91 ms so-1-1-0.mpr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
13 93 ms 95 ms 95 ms xe-1-3-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.29.21]
14 125 ms 127 ms 127 ms xe-2-2-0.cr1.iah1.us.above.net [64.125.29.37]
15 125 ms 127 ms 131 ms xe-0-1-0.er1.iah1.us.above.net [64.125.28.5]
16 124 ms 123 ms 123 ms 209.66.99.94.available.above.net [209.66.99.94]
17 125 ms 127 ms 127 ms et5-4.ibr04.dllstx3.theplanet.com [70.87.253.53]
18 127 ms 127 ms 127 ms 22.ff.5746.static.theplanet.com [70.87.255.34]
19 124 ms 123 ms 123 ms 72.ff.5746.static.theplanet.com [70.87.255.114]
20 126 ms 127 ms 129 ms po1.car07.dllstx6.theplanet.com [70.87.254.186]
21 * * * Request timed out.
Trace complete.
Alle 3 je andere opties gedaan/bekeken maar niks staat geblokkeerd of wat dan ook.
Wat gebeurt er als je 74.53.6.5 toevoegd aan je hosts bestand en koppelt aan psv.network.to? Of evt. een andere DNS instelt (Ik gebruik Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Zou eigenlijk niet uit moeten maken, maarja. Toch een raar gevalletje.Traceren van de route naar psv.netwerk.to [74.53.6.5]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 7 ms 11 ms ***.***.***.***
3 6 ms 7 ms 7 ms 213.51.149.225
4 11 ms 11 ms 11 ms asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
5 12 ms 11 ms 13 ms adm-b3-link.telia.net [80.239.193.145]
6 12 ms 12 ms 40 ms abovenet-ic-139684-adm-b5.c.telia.net [80.239.135.14]
7 11 ms 11 ms 40 ms ge-3-3-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.25.13]
8 12 ms 12 ms 12 ms so-3-0-0.mpr2.ams5.nl.above.net [64.125.28.90]
9 18 ms 19 ms 19 ms xe-3-2-0.mpr1.lhr2.uk.above.net [64.125.31.246]
10 92 ms 88 ms 91 ms so-1-1-0.mpr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
11 96 ms 91 ms 115 ms xe-1-3-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.29.21]
12 132 ms 129 ms 132 ms xe-2-2-0.cr1.iah1.us.above.net [64.125.29.37]
13 158 ms 130 ms 133 ms xe-2-1-0.cr1.dfw2.us.above.net [64.125.30.58]
14 125 ms 127 ms 123 ms xe-1-1-0.er1.dfw2.us.above.net [64.125.26.210]
15 151 ms 148 ms 148 ms 64.125.199.94.t366.above.net [64.125.199.94]
16 148 ms 149 ms 151 ms te7-1.dsr01.dllstx3.networklayer.com [70.87.253.2]
17 151 ms 147 ms 152 ms te4-1.dsr01.dllstx2.networklayer.com [70.87.255.106]
18 149 ms 147 ms 151 ms po1.car07.dllstx6.networklayer.com [70.87.254.186]
19 148 ms 151 ms 147 ms bolarus.netwerk.to [74.53.6.5]
De trace is voltooid.
74.53.6.5 toegevoegd en gekoppeld aan psv.netwerk.to --> request timed out
Andere DNS --> request timed out....
Het is zeker een raar gevalletje.... het is dezelfde pc die ik had ten tijde van tweakdsl, geen problemen met die websites. Switch naar Ziggo en alleen de websites van het .to domein willen niet.
Maat komt met zijn laptop, ff kabel van mijn pc naar zijn laptop en ze doen het wel!
Schiet mij maar lek.... zowel ziggo als de beheerder van het netwerk.to domein schijnen het niet te kunnen oplossen.
elke andere willekeurige .to website doet het wel..... xxx.netwerk.to websites alleen niet.
Andere DNS --> request timed out....
Het is zeker een raar gevalletje.... het is dezelfde pc die ik had ten tijde van tweakdsl, geen problemen met die websites. Switch naar Ziggo en alleen de websites van het .to domein willen niet.
Maat komt met zijn laptop, ff kabel van mijn pc naar zijn laptop en ze doen het wel!

Schiet mij maar lek.... zowel ziggo als de beheerder van het netwerk.to domein schijnen het niet te kunnen oplossen.
elke andere willekeurige .to website doet het wel..... xxx.netwerk.to websites alleen niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Magic666 op 13-02-2011 22:43 ]
Mwahaha, blunderVerwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:50:
[...]
Ah, dat heb ik ook gehad. Ik had gedonder met het zelf installeren van het pakket en ziggo wilde 150 euro hebben om hem goed aan te sluiten. Toen werd ik best link omdat ik net in die woning was komen wonen en je bij een nieuwe klant het wel gratis kreeg. Uit boosheid heb ik toen de kabel afgeknipt![]()
Vervolgens ziggo gebeld dat ik net verhuisd ben en dat het mij opvalt dat de kabel zo kort was en dat ik hem niet normaal kon aansluiten. Een paar dagen later kwam er een gratis monteur om het op te lossen
Bij mij hadden ze het ook over de straat openbreken, maar met een verlengstukje kon hij het goed voor elkaar krijgen en nu jaren later werkt het nog steeds prima.
Dat is aangegeven bij Ziggo, maar blijft vreemd dat ze niet weten waarom er tot 3* toe niemand is komen opdagen.
.... Dan zou het toch op moeten vallen dat de betreffende woning nogal "kaal" is?Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:37:
Vaak is het dat de monteur op het oude adres komt opdagen i.p.v op het nieuwe adres
En zou zoiets dan niet in het systeem terecht komen, melding van "abonnee niet aanwezig" oid?
Oscar Wilde
Dat zou moeten ja. Wat ook kan is dat de installatie door een externe partij wordt uitgevoerd, en er iets mis gaat met de export/import van de installatie opdrachten. Dat heb ik al eens eerder gezien..Raven schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:58:
.... Dan zou het toch op moeten vallen dat de betreffende woning nogal "kaal" is?![]()
En zou zoiets dan niet in het systeem terecht komen, melding van "abonnee niet aanwezig" oid?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!