Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 12:26
Dawn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:01:
[...]

Dezelfde ontvanger maar dan rechtstreeks van Cisco? Deze komt nanelijk niet (uiteraard) met Ziggo FW
Ja daar zat ik ook al aan te denken, ben alleen benieuwd wat er dan gebeurt op het moment als je hem aansluit.
Krijg je dan geen problemen daarmee? Iemand daar ervaringen mee?

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik kwam er deze week achter dat de software van de Netgear WNR3500v2 router die ik heb gekocht via Ziggo niet te upgraden is dankzij een Ziggo-specifieke firmware. Niet te geloven. Dat zou hetzelfde zijn als wanneer Vodafone een HTC Desire levert met een niet te upgraden versie van Android :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
Wat ik begrepen heb kun je zelf de firmware van netgear erin laden, alleen hoe het dan zit met garantie, instellingen enz enz daar heb ik geen ervaring mee.

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Snarfie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:30:
Wat ik begrepen heb kun je zelf de firmware van netgear erin laden, alleen hoe het dan zit met garantie, instellingen enz enz daar heb ik geen ervaring mee.
Dat is helaas niet mogelijk,
Ziggo heeft de FW upgarde optie er uit gesloopt met hun custom FW versie.

Routers van Ziggo krijgen FW van Ziggo wanneer ze deze geschikt achten, eerder niet. Zelf is ook niet mogelijk op de standaard manier.
Snarfie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:11:
[...]

Ja daar zat ik ook al aan te denken, ben alleen benieuwd wat er dan gebeurt op het moment als je hem aansluit.
Krijg je dan geen problemen daarmee? Iemand daar ervaringen mee?
Wanneer je deze aansluit heb je geen problemen verder. Aftermarket decoders worden echter niet meer ondersteund door klantenservice en gaat dan altijd via Service Plus. Werken zal het gewoon doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Dawn op 01-02-2011 12:34 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
@DawnNoMoreRises Nou dan toch maar eens op zoek naar een andere decoder, ik vind het gewoonweg onacceptabel aan het worden dat ik opgenomen films niet kan overhevelen naar een externe hd of overpompen over het netwerk.

wat betreft die firmware in die router moet ik toch eens even nakijken, ik heb oot eens ergens gelezen dat het wel mogelijk moet zijn, zal de bron straks eens even opzoeken als ik thuis ben. Ik ben daar al eens een keer mee bezig geweest namelijk, alleen durfde ik toen niet men router te vernaggelen. Maar ja wat zijn de kosten van de router nog tegenwoordig.

[ Voor 45% gewijzigd door Snarfie op 01-02-2011 12:41 ]

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Snarfie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:39:
@DawnNoMoreRises Nou dan toch maar eens op zoek naar een andere decoder, ik vind het gewoonweg onacceptabel aan het worden dat ik opgenomen films niet kan overhevelen naar een externe hd of overpompen over het netwerk.

wat betreft die firmware in die router moet ik toch eens even nakijken, ik heb oot eens ergens gelezen dat het wel mogelijk moet zijn, zal de bron straks eens even opzoeken als ik thuis ben. Ik ben daar al eens een keer mee bezig geweest namelijk, alleen durfde ik toen niet men router te vernaggelen. Maar ja wat zijn de kosten van de router nog tegenwoordig.
Laat ik het zo zeggen;
betreft Router FW zijn ik en mijn collega's op de Service Plus afdeling er nog nooit in geslaagd zijn om de originele FW op een Netgear te krijgen ;)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Lekker is dat dan... als ik dat had geweten had ik natuurlijk nooit de router bij Ziggo gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
ROFL!!! Dawn Ik ben nu gewoon bang om hier nog wat te zetten _/-\o_ Nee geintje ik zal die pagina straks eens opzoeken ik heb ooit zoiets gelezen ik kan het ook helemaal fout hebben maar ik kom er op terug.

[ Voor 93% gewijzigd door Snarfie op 01-02-2011 14:36 ]

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dirkson schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:07:
Lekker is dat dan... als ik dat had geweten had ik natuurlijk nooit de router bij Ziggo gekocht.
Volgens mij leveren ze die Netgear nu ook niet meer. Ik krijg iig alleen nog maar Sitecom's geleverd, die gewoon te upgraden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws, vanaf juni de (nederlandse) HD zenders eindelijk in het basispakket:
nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Dawn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:12:
[...]
Laat ik het zo zeggen;
betreft Router FW zijn ik en mijn collega's op de Service Plus afdeling er nog nooit in geslaagd zijn om de originele FW op een Netgear te krijgen ;)
Dirkson schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:07:
De originele netgear firmware is te gebruiken op de Ziggo versie. Ook alternatieve firmware zoals dd-wrt is gewoon mogelijk. Gisteren nog gedaan ;) Indien er interesse voor is kan ik wel opzoeken welke stappen en software er voor nodig zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Dawn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Bij mijn weten moet je na de 3e SC op het adres bijbetalen voor elke kaart die volgt. Misschien is dat het probleem waar je tegen aan loopt?
Ik heb geen probleem hoor het is gelukt 8)
En nee ik hoef niet bij te betalen. Via de telefoon kan je 5 smartcards op je abo/pakket registreren, maar de online registratie is slechts bruikbaar voor de eerste 3 kaarten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

vriesdude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:35:
[...]

[...]

De originele netgear firmware is te gebruiken op de Ziggo versie. Ook alternatieve firmware zoals dd-wrt is gewoon mogelijk. Gisteren nog gedaan ;) Indien er interesse voor is kan ik wel opzoeken welke stappen en software er voor nodig zijn.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

vriesdude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:35:
[...]

[...]

Ik wacht af, ben namelijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt het niemand anders op dat die zakelijke alles-in-1 Z2 abbo nog goedkoper is dan de gewone alles-in-1 Z2 abbo? Wie wil nou niet een statisch IP? Wat is hier nou het addertje onder het gras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Dawn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:36:
[...]

Ik wacht af, ben namelijk wel benieuwd.
Bij deze :), uiteraard geheel op eigen risico 8) Er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de Ziggo firmware aangezien Ziggo de firmware niet beschikbaar stelt op hun website. Tevens vervalt de garantie op de router.

1) Download TelnetEnable
2) Download een TFTP client (bijv: TFTP2
3) Download een firmware voor je router: Netgear of DD-WRT *
4) Download een HEX-editor (bijv: Freeware Hex Editor XVI32
5) Open de gedownloade firmware met de HEX editor, zoek naar U12H127T00 en vervang dit door U12H127T90 en sla de firmware onder een nieuwe naam op.
6) Zoek de MAC adres van je router op via de webinterface
7) Stel de router in met vast ip 192.168.1.1, subnet 255.255.255.0 en stel op de computer een statisch ip in uit hetzelfde subnet (bijvoorbeeld 192.168.1.2).
8) Open op de command line "telnetEnable 192.168.1.1 MACADRES Gearguy Geardog"
Let op. MAC adres moet zonder de - en in allemaal hoofdletters! Dus 00-24-21-A7-23-B2 word: 002421A723B2

9) typ daarna: telnet 192.168.1.1 <enter>
10) typ "erase nvram" <enter>
11) typ "reboot" <enter>
Nu wordt het apparaat ingesteld op factory defaults

12) Nu word alles teruggezet naar fabriekinstellingen
13) Open op de command line "telnetEnable 192.168.1.1 MACADRES Gearguy Geardog"
14) typ daarna: telnet 192.168.1.1 <enter>
15) typ "erase linux" <enter>
16) typ "reboot" <enter>
Nu heeft de router GEEN operating system meer en zal opstarten in TFTP recovery modus, dit is te herkennen aan het knipperende powerlampje (groen)

17) Start de TFTP client, vul als IP 192.168.1.1 in, en selecteer het aangepaste firmware bestand en klik op upgrade.
Na het uploaden wordt het powerlampje oranje, dit betekent dat de firmware geïnstalleerd wordt.Dit kan 5 tot 10 minuten duren. De router start vanzelf opnieuw op als het proces voltooid is.

18) Zodra de router is opgestart (herkenbaar aan groene powerled) is de webinterface te bereiken op 192.168.1.1

* = alleen de EKO K26 build met mini-WNR3500v2 in de bestandsnaam werken voor deze router. Er zijn nieuwere svn builds, maar de recente (welke ik momenteel draai) heeft een bug in het port forwarding onderdeel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesse!!!!!!

Heel graag de mogelijkheid om mijn Ziggo Netgear te kunnen flashen met wat IK wil ;)

[edit] SPUIT 11!!!!
LOL

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:40:
Valt het niemand anders op dat die zakelijke alles-in-1 Z2 abbo nog goedkoper is dan de gewone alles-in-1 Z2 abbo? Wie wil nou niet een statisch IP? Wat is hier nou het addertje onder het gras...
BTW?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:40:
Ziggo zakelijk Office Basis ZZ2, welke € 51 kost heeft geen vast ip (staat er niet bij namelijk).
Internet plus, waar dat wel bij staat kost een stuk meer ;)

Nou is het ip van ons Basic ZZ3 abbo nog niet veranderd in 3 maanden, maar dat zal bij het normale Z3 abbo ook wel zelden zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door tweak_dude op 01-02-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

tweak_dude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:44:
Ziggo zakelijk Office Basis ZZ2, welke € 51 kost heeft geen vast ip (staat er niet bij namelijk).

Nou is het ip van ons Basic ZZ3 abbo nog niet veranderd in 3 maanden, maar dat zal bij het normale Z3 abbo ook wel zelden zijn.
Voor zakelijke abbo's kan je een vast (zelfs meerdere) krijgen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
vriesdude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:31:
[...]

[...]

Bij deze :), uiteraard geheel op eigen risico 8) Er is geen mogelijkheid om terug te gaan naar de Ziggo firmware aangezien Ziggo de firmware niet beschikbaar stelt op hun website. Tevens vervalt de garantie op de router.

1) Download TelnetEnable
2) Download een TFTP client (bijv: TFTP2
3) Download een firmware voor je router: Netgear of DD-WRT *
4) Download een HEX-editor (bijv: Freeware Hex Editor XVI32
5) Open de gedownloade firmware met de HEX editor, zoek naar U12H127T00 en vervang dit door U12H127T90 en sla de firmware onder een nieuwe naam op.
6) Zoek de MAC adres van je router op via de webinterface
7) Stel de router in met vast ip 192.168.1.1, subnet 255.255.255.0 en stel op de computer een statisch ip in uit hetzelfde subnet (bijvoorbeeld 192.168.1.2).
8) Open op de command line "telnetEnable 192.168.1.1 MACADRES Gearguy Geardog"
Let op. MAC adres moet zonder de - en in allemaal hoofdletters! Dus 00-24-21-A7-23-B2 word: 002421A723B2

9) typ daarna: telnet 192.168.1.1 <enter>
10) typ "erase nvram" <enter>
11) typ "reboot" <enter>
Nu wordt het apparaat ingesteld op factory defaults

12) Nu word alles teruggezet naar fabriekinstellingen
13) Open op de command line "telnetEnable 192.168.1.1 MACADRES Gearguy Geardog"
14) typ daarna: telnet 192.168.1.1 <enter>
15) typ "erase linux" <enter>
16) typ "reboot" <enter>
Nu heeft de router GEEN operating system meer en zal opstarten in TFTP recovery modus, dit is te herkennen aan het knipperende powerlampje (groen)

17) Start de TFTP client, vul als IP 192.168.1.1 in, en selecteer het aangepaste firmware bestand en klik op upgrade.
Na het uploaden wordt het powerlampje oranje, dit betekent dat de firmware geïnstalleerd wordt.Dit kan 5 tot 10 minuten duren. De router start vanzelf opnieuw op als het proces voltooid is.

18) Zodra de router is opgestart (herkenbaar aan groene powerled) is de webinterface te bereiken op 192.168.1.1

* = alleen de EKO K26 build met mini-WNR3500v2 in de bestandsnaam werken voor deze router. Er zijn nieuwere svn builds, maar de recente (welke ik momenteel draai) heeft een bug in het port forwarding onderdeel.
Die bedoelde ik dus openrouter.com _/-\o_

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:52
sphere schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:05:
[...]

Voor zakelijke abbo's kan je een vast (zelfs meerdere) krijgen.
Meerdere ip's voor Ziggo Office Basis? Weet je dat zeker want het lijkt me sterk omdat je ook gewoon een standaard modem krijgt (wat denk ik niet met meerdere ip's om kan gaan). Tenzij je Office Plus bedoelt waar het natuurlijk wel kan. Maar dat is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

tweak_dude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Ik heb begrepen dat het wel mogelijk gaat worden dit jaar (gehoord van een Ziggo medewerker).

Even iets positiefs over Ziggo.
Vorige week Office Basis ZZ2 aangevraagd en vandaag heel snel en netjes geïnstalleerd.
Ook geactiveerd (ik had de brief niet bij me dus dat heeft de monteur geregeld).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat betreft de nieuwe modem/routers die geleverd zouden worden volgens dit nieuwsbericht.. Wanneer gaan die uitgeleverd worden aan nieuwe klanten? Hoop dat een van de Tweakende Ziggo-medewerkers in dit topic hier een antwoord op kunnen geven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
nl.mark schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:52:
Wat betreft de nieuwe modem/routers die geleverd zouden worden volgens dit nieuwsbericht.. Wanneer gaan die uitgeleverd worden aan nieuwe klanten? Hoop dat een van de Tweakende Ziggo-medewerkers in dit topic hier een antwoord op kunnen geven! :)
Nice, staat ook in dat snelheden omhoog gaan. Nu maar kijken of ze dat waarmaken.

Ik heb een 120Mbit aansluiting maar krijg sinds een week of 3 slechts 60mbit binnen. Voorheen kregen we wél 120Mbit (zowel bedraad als wireless). Router gereset, modem gereset, bekabeld geprobeerd, 2e pc bekabeld geprobeerd (direct op modem). Ziggo gebeld, maar die kunnen er zo niets aan doen. Moet eerst hun #@#*&$@ handleiding voor sneller internet doornemen en de testresultaten vervolgens overleggen met iemand van de "premium"- (betaalde) helpdesk service of iets dergelijks. Wat een onzin- ze doen alsof je nergens van weet en vervolgens mag je zelf kosten gaan maken omdat zij hun beloftes niet waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

nl.mark schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:52:
Ik heb nog geen enkel idee, maar zelf ben ik wel heel erg benieuwd HOE Ziggo dit gaat aanpakken software technisch. à la UPC methode waar de modem helemaal dicht zit hoop ik niet, dan krijgen wij op de S+ afdeling een hoop boze klanten als het niet werkt en kunnen klanten zelf de zaak niet aanpassen.
Ik ga zelf uit van Q3 of Q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dawn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:42:
[...]

Ik heb nog geen enkel idee, maar zelf ben ik wel heel erg benieuwd HOE Ziggo dit gaat aanpakken software technisch. à la UPC methode waar de modem helemaal dicht zit hoop ik niet, dan krijgen wij op de S+ afdeling een hoop boze klanten als het niet werkt en kunnen klanten zelf de zaak niet aanpassen.
Oke, dus het zal geen verschil uitmaken of ik morgen bestel of pas volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand nog een tip m.b.t. het bestellen van digitale tv via Ziggo? Moet eigenlijk een decoder maar weet niet of ik een actie van Ziggo moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
Dawn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:42:
[...]

Geen idee wat voor routers dit zullen worden. Ik weet dat KabelNoord destijds Arris modems met ingebouwde router had, dat waren gewoon een Arris modem en router in 1 behuizing, admin interface van de router kon je ongeveer net zoveel op instellen als een Sweex routertje en de interface leek ook totaal niet op die van Arris modems.

Ik vond die dingen iig niet ideaal. Ze waren slechts 54g, en omdat je die dingen meestal in de meterkast hangt is het bereik ook niet optimaal. Dat laatste heeft KabelNoord ook ingezien, wat de reden is dat ze tegenwoordig losse routers installeren bij mensen met een wireless install.

Ik hoop ook niet dat Ziggo ons zulke modems gaat opdringen eerlijk gezegd, de setup die ik nu heb kan ruim 300Mbit fullduplex routeren met een 802.11n WLAN AP die meerdere VLANs/SSIDs verzorgt, dat ga ik niet vervangen door een nieuw modem met ingebouwde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

_JGC_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Geen idee wat voor routers dit zullen worden. Ik weet dat KabelNoord destijds Arris modems met ingebouwde router had, dat waren gewoon een Arris modem en router in 1 behuizing, admin interface van de router kon je ongeveer net zoveel op instellen als een Sweex routertje en de interface leek ook totaal niet op die van Arris modems.

Ik vond die dingen iig niet ideaal. Ze waren slechts 54g, en omdat je die dingen meestal in de meterkast hangt is het bereik ook niet optimaal. Dat laatste heeft KabelNoord ook ingezien, wat de reden is dat ze tegenwoordig losse routers installeren bij mensen met een wireless install.

Ik hoop ook niet dat Ziggo ons zulke modems gaat opdringen eerlijk gezegd, de setup die ik nu heb kan ruim 300Mbit fullduplex routeren met een 802.11n WLAN AP die meerdere VLANs/SSIDs verzorgt, dat ga ik niet vervangen door een nieuw modem met ingebouwde router.
Dat modem met wireless zal sowieso wel optioneel worden. Ik weet dat ze een pilot hebben gedaan met Netgear modem/routers, daarover staat wel het een en ander op ziggo-gebruikers.nl volgens mij. Geen idee of dat model het ook daadwerkelijk gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

nl.mark schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:08:
[...]

Oke, dus het zal geen verschil uitmaken of ik morgen bestel of pas volgende maand?
Dit zal geheel geen verschil maken nee =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dawn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Dit zal geheel geen verschil maken nee =)
Helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
[...]Ik hoop ook niet dat Ziggo ons zulke modems gaat opdringen eerlijk gezegd, de setup die ik nu heb kan ruim 300Mbit fullduplex routeren met een 802.11n WLAN AP die meerdere VLANs/SSIDs verzorgt, dat ga ik niet vervangen door een nieuw modem met ingebouwde router.
Opdringen vind ik en groot woord, maar je kan wel de vrije kuze hierin loslaten natuurlijk. Ziggi is best in staat om een alles-in-1 router op de markt te zetten met 300n erin en ook gigabit lanpoorten. neem bv Kpn die wel 4 verschillende all-in-one routers heeft waarvan er twee met 300n en gigabit lanpoorten.

Wat mij betreft sta ik er niet foutief tegenover!

Gr marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 08:25
Mja, voor de gemiddelde consument is het positief, maar persoonlijk heb ik een schurfthekel aan alle configuraties waarbij ik niet de baas ben over mijn externe IP. Hoeveel ellende ik in het verleden wel niet heb gehad met Speedtouch modems en NAT traversal voor VPNs...
Verder koop ik niet een AP van 150 euro alleen maar omdat er Cisco op staat en dat ding 300N is, ik koop dat ding vanwege de geavanceerde features die een standaard linksys of netgear ding niet heeft.
Dat laatste was overigens best wel een klap in het gezicht toen ik dd-wrt micro op een WRT54Gv5 gezet had :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkruithof
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02 09:03
Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik probeer het toch even.

Ik heb sinds vandaag Ziggo 120 MBit/s geleverd gekregen (net verhuisd), iMac aangesloten, Airport Extreme aan het modem gehangen (100 MBit UTP kabel), en die (draadloos) ingesteld via configuratie programma.

De maximale snelheid die ik momenteel haal ligt net onder de 3 MByte/s, theoretisch zou dit ~15 (120/8) moeten zijn, dus er valt nog wat winst te halen. Nu zal ik draadloos niet de volledige 15 halen, maar een verdubbeling moet op z'n minst toch mogelijk zijn.

Ik heb een beetje zitten spelen met de instellingen van de AE, maar meer dan dit krijg ik er niet uit. Zijn er mensen die hogere snelheden halen en zo ja, welke instellingen moet ik precies gebruiken?

Momenteel staat ingesteld:
- draadloos netwerk aanmaken
- radiomodus/radiokanaal: beide automatisch
- deel een publiek ip adres
- dhcp ip-reeks rond de 10.0.*.*

Als dit een bekende vraag is, dan graag een linkje naar de oplossing! Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat haal je bekabeld? Dat is vaak de beste graadmeter om dit soort dingen uit te pluizen.
Daarnaast kun je het beste een cat6 kabel tussen modem en airport prikken, Cat5 is niet genoeg, cat5e zou ook moeten werken.

Vwb draadloos: probeer eens te kijken welke kanalen in de buurt bezet zijn, en hou hem daar zo ver mogelijk vandaan. Daarnaast moet de encryptie op AES staan, TKIP kost je teveel snelheid.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
pkruithof schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:07:
De maximale snelheid die ik momenteel haal ligt net onder de 3 MByte/s, theoretisch zou dit ~15 (120/8) moeten zijn, dus er valt nog wat winst te halen. Nu zal ik draadloos niet de volledige 15 halen, maar een verdubbeling moet op z'n minst toch mogelijk zijn.
Die 120 Mbit zou je waars. 105 Mbit van moeten kunnen gebruiken (10% overhead), maar dan moet je wel direct bekabeld (en met Cat 5e of cat 6) zitten aan de router. Er van uit gaande dat je airport 54Mbit aankan is het al onmogelijk om 6 MByte/s te trekken.

Ik heb hier ook ziggo 120 en draadloos via airport express (54Mbit, minder dan 5m afstand), trek ik ong 20mbit volgens speedtest.net, dus die 3MByte/s is niet eens zo slecht dan. Heb je een wireless N, dan kan ik er niks over zeggen, heb ik geen ervaring mee.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Wireless N haalt vaak maar een connect op 120 bruto of zo, netto houd je dan 60 over, dus 7-8 MByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik probeer het toch even.

Ik heb sinds vandaag Ziggo 120 MBit/s geleverd gekregen (net verhuisd), iMac aangesloten, Airport Extreme aan het modem gehangen (100 MBit UTP kabel), en die (draadloos) ingesteld via configuratie programma.

Ik heb een beetje zitten spelen met de instellingen van de AE, maar meer dan dit krijg ik er niet uit. Zijn er mensen die hogere snelheden halen en zo ja, welke instellingen moet ik precies gebruiken?

Als dit een bekende vraag is, dan graag een linkje naar de oplossing! Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden. :)
Zet hem maar op de 5Ghz band. Had ik ook met een AE.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Laatste tip; hoe hoger je WLAN beveiliging (lees: WPA, WPA2 ect.) staat, des te lager je snelheid wordt. Daarnaast is een auto-channel niet altijd heel stabiel qua snelheid, zoals eerder gemeld; controleer de channels in de regio. Over het algemeen werken channel 1, 6 of 11 het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Volkert schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:51:
Wireless N haalt vaak maar een connect op 120 bruto of zo, netto houd je dan 60 over, dus 7-8 MByte/s.
Dit hangt helemaal af je van router/overig netwerk apparatuur.

Ik haal met mijn D-Link 855 en Intel N wifi-card gewoon 120Mbit draadloos, sterker binnen mijn eigennetwerk haal ik van af een 1Gbit nic, welke via cat6 is aangesloten op de router 154Mbit/sec

Dat je van de 120Mbit van een Ziggo verbinding "maar" 60Mbit draadloos overhoud is dus veel te kort door de bocht!

Nogmaals, dit hangt helemaal af van je netwerkapparatuur!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24

Is dat je gemiddelde download snelheid in de praktijk? Wat geeft speedtest.net aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkruithof
Bedankt voor de tips, toch een paar wedervragen:

Hoe zie ik welke kanalen in de buurt in gebruik zijn, maw: hoe bepaal ik wat de beste is voor mij?
De 5 GHz band heb ik aan staan (tab draadloos > opties draadloos netwerk, daar aangevinkt), maar misschien staan die instellingen niet optimaal:

- Land: Nederland
- Multicastsnelheid: Laag
- Zendsterkte: 100%
- Time-out WPA sleutel: 1 uur
- Gebruik brede kanalen
- Maak gesloten netwerk aan

Voor wat betreft de netwerkkabel tussen modem en AE, die kwam van de Ziggoman zelf, net gechecked en dat is een cat5 kabel, theoretisch 50 MBit/s las ik ergens. De speedtest van Ziggo komt na wat tweaken niet verder dan ~44, dus dat komt redelijk overeen. Straks maar een cat6 kabeltje kopen dus!

Wat andere dingen die ik te weten gekomen ben in mijn onderzoek:
- Instellen van WLAN beveiliging maakt voor de snelheid helemaal niets uit: zonder WPA2 haal ik dezelfde snelheid als met.
- Handmatig instellen van de radiomodus (op 802.11a/n - 802.11 b/g/n) zorgt voor een vier keer zo lage snelheid (!), lekker op automatisch terug gezet dus.

Ik post vanmiddag wel een follow-up bericht als die cat6 kabel er tussen zit, bedankt voor de reacties in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkruithof
Bigfoot schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:40:
[...]

Is dat je gemiddelde download snelheid in de praktijk? Wat geeft speedtest.net aan?
Eerste snelheidsmeting deed ik door naar nieuwsgroepen te kijken, die blijft (nog steeds) steken op 3 MB/s 5,2 MB/s na het verhogen van 4 naar 8 connecties. Ik dacht hier altijd de snelst mogelijke 'real-life' (dus geen speedtest) verbinding mee te halen, maar ik denk dat mijn usenetprovider (Eweka) ook een limiet heeft of zo. De speedtests geven in elk geval allen rond de 44 MBit/s aan.

[ Voor 5% gewijzigd door pkruithof op 03-02-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
Eweka heeft officiëel een limiet op 40 Mbit/sec. De ervaring is dat dit vaak iets hoger ligt, maar niet veel. Sneller dan 44MBit heb ik niet gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:19
Ik werd net gebeld of ik over wilde stappen naar een alles-in-één pakket of naar een hoger internetabonnement. Ik vertelde netjes dat ik tevreden ben met wat ik nu heb (en dat er ook weer snelheidsverhogingen aan zitten te komen). Waarop dat call-centerventje doodleuk zegt: "Dus we kunnen het in orde maken?" (daarmee doelde hij dus op het overstappen naar een hoger abonnement) :X

Echt, wat heb ik een hekel aan dit soort call-centerpraktijken. Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik ze altijd afwimpel.

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 03-02-2011 11:13 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 13-09 22:36
[...]

Je weet dat Wlan altijd half duplex is, hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

pkruithof schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:40:
Bedankt voor de tips, toch een paar wedervragen:

Hoe zie ik welke kanalen in de buurt in gebruik zijn, maw: hoe bepaal ik wat de beste is voor mij?
inssider downloaden en dan een rustig plekje uitzoeken ;)

http://www.metageek.net/products/inssider

Ben wel nieuwsgierig naar het nieuwe modem, nieuwe snelheden en de nieuwe tv pakketten.
Misschien voor een maandje maar het 120/10 pakket aanvragen straks zodat het motorolla modem iig vervangen gaat worden.

Hoewel, ik verwacht niet dat het draadloze gedeelte net zo lekker gaat werken als mijn WNDR3700 :+

[ Voor 29% gewijzigd door hjs op 03-02-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is ziggo in godsnaam me bezig de laaste tijd.
Zitten constant aantal connecties te knijpen en krijg telkens timeouts die nog erger zijn tijdens piek uren.
Ik heb 19 januari een klacht geopent die in behandeling is maar nog niks gehoort tot nu toe :F
Hoop dat snel kan verhuisen en waar ik heen verhuis ook glas vezel heb want ziggo gaat mij er nu dan echt uit ik betaal geen 70E per maand voor onstabiele on betrouwbare verbinding.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Is er al een oplossing voor het feit dat het DOCSIS3.0 modem nog maar 16Mbit levert in plaats van 120Mbit na een week?

Als ik hem nu namelijk reset haal ik wel weer 120/10, nu 16/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PolluxDKB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:44:
Is er al een oplossing voor het feit dat het DOCSIS3.0 modem nog maar 16Mbit levert in plaats van 120Mbit na een week?

Ubee? Wat als je de status van de modem bekijkt via de webpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Exorcist schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Ubee? Wat als je de status van de modem bekijkt via de webpagina?
Arris, status moet ik nog kijken en aangezien ik achter een router zit kan ik dat niet direct doen.

Overigens, mijn vermoeden was juist. Heb hem nu gereset en het is nu 122/10.
Dus het ligt niet aan de kabels of de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Uit en aanzetten, doe ik ook met mijn Ubee als het download lampje ook oranje is. Blijkbaar wil ie nog eens wat kanalen verliezen, maar gezien de tv storingen was vandaag Ziggo ergens mee bezig, dus hopelijk gaat het nu weer een paar weken goed.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
^^ Herkenbaar. Bij mij thuis in Utrecht heb ik met de Ubee nooit last van wegvallende kanalen, en kan 'ie zo een paar maanden online blijven zonder reboot. Maar bij mijn moeder thuis verliest de Ubee soms bonding en dan blijft er slechts 1 kanaal over. Simpele reboot is dan inderdaad genoeg, en dan blijft het vaak een paar weken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:52:
Uit en aanzetten, doe ik ook met mijn Ubee als het download lampje ook oranje is. Blijkbaar wil ie nog eens wat kanalen verliezen, maar gezien de tv storingen was vandaag Ziggo ergens mee bezig, dus hopelijk gaat het nu weer een paar weken goed.
Ik heb echter geen Ubee en heb het over internet, niet over televisie.

En het gaat niet om ''een paar weken'' maar een snelheidsverlies van ongeveer 10% per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PolluxDKB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Ik heb echter geen Ubee en heb het over internet, niet over televisie.

En het gaat niet om ''een paar weken'' maar een snelheidsverlies van ongeveer 10% per dag.
Hij heeft het ook over Internet, met kanalen bedoelt hij de kanalen die de Ubee (of Arris) gebruikt als datastreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Exorcist schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Hij heeft het ook over Internet, met kanalen bedoelt hij de kanalen die de Ubee (of Arris) gebruikt als datastreams.
Klopt helemaal, gaat inderdaad over internet. Soms heb ik dagen nergens last van en soms moet ik 3 keer per dag de modem uit- en aanzetten omdat ie op minder kanalen loopt. Dit was net na de upgrade niet, neem aan dat dit komt door de rest van de verhogingen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Laatste ipv4-blocks zijn toegewezen - update
Update, 16:54: Volgens Ziggo-woordvoerder Gradus Vos is het Ziggo-netwerk halverwege 2012 geschikt voor ipv6. Nieuwe klanten krijgen dan automatisch zowel een ipv4- als een ipv6-adres. Bij bestaande klanten gebeurt dat niet, zegt Vos. "Voor de meeste van onze klanten is het niet interessant welke versie van het ip-protocol zij gebruiken." Zakelijke klanten hebben al ipv6-routers; particulieren zijn daar zelf verantwoordelijk voor, stelt Vos. De woordvoerder geeft aan zich te ergeren aan de wijze waarop de media aandacht aan ipv6 besteden: die zou 'over the top en ongenuanceerd' zijn en onnodige onrust veroorzaken.
Waar slaat dat nou weer op 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Dat vroeg ik me ook al af ja. In theorie zou het nog ergens op slaan als ze vanaf die datum de nieuwe klanten alleen nog maar ipv6 adressen zouden geven (want ipv4 adressen zijn op en alle bestaande klanten hebben er al eentje), maar dat zegt ie niet. Raar verhaal.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

posttoast schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:35:
Dat vroeg ik me ook al af ja. In theorie zou het nog ergens op slaan als ze vanaf die datum de nieuwe klanten alleen nog maar ipv6 adressen zouden geven (want ipv4 adressen zijn op en alle bestaande klanten hebben er al eentje), maar dat zegt ie niet. Raar verhaal.
Tja, dat krijg je als je geen verstand van de techniek hebt, waarover je het woord moet voeren ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Als ik het zo lees zou je het ook kunnen opvatten als: nieuwe klanten krijgen ipv6 materiaal, diegene die al modems hebben blijven met het oude zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Sinds maandag last van traaage snelheid 120Mbit pakket...nu haal ik maar 20Mbit..postcode 7468.
Zijn er meer die last hebben???

Trouwens rechtstreeks getest op arrisje die mij altijd 120Mbit volop de nieuwsgroepen geeft...

net ziggo gebeld...verwijzen doorleuk naar hun service +....service afscheep vind ik dat..maar ja.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
PolluxDKB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:44:

Al gebeld met Ziggo? Heb je in je modem gekeken of hij alle downstream kanalen nog heeft op het moment dat je 16Mbit haalt? Heb je je bekabeling gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
amdboy1983 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:12:
Sinds maandag last van traaage snelheid 120Mbit pakket...nu haal ik maar 20Mbit..postcode 7468.
Zijn er meer die last hebben???

Trouwens rechtstreeks getest op arrisje die mij altijd 120Mbit volop de nieuwsgroepen geeft...

net ziggo gebeld...verwijzen doorleuk naar hun service +....service afscheep vind ik dat..maar ja.
Ook al getest met http://speedtest.ziggo.nl en een http download bestand?
Gewoon nog een keer bellen en hopen dat je een medewerker krijgt die je wel wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
speedtest.ziggo.nl = 30Mbit (ipv 120)sind maandag
Nieuwsgroepen(xsnews) = 3,8 MB per seconde (30 Mbit ongeveer dus)
Modem = arris
router = wnd3700 netgear ..ook getest zonder het router er tussen

maar heb net inderdaad weer met de gewone helpdesk gesproken en ze kunnen de modems momenteel niet uitlezen moest morgen even terugbellen..service + gaf ook al aan..wat een gezeik...en ziggo wil over de rug van klanten wat extra geld verdiene dus verbinden ze maar snel naar service + door(gaf medewerker service+ zelf aan).....dus erg storende ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

amdboy1983 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:25:
Modem = arris

maar heb net inderdaad weer met de gewone helpdesk gesproken en ze kunnen de modems momenteel niet uitlezen moest morgen even terugbellen..service + gaf ook al aan..wat een gezeik...en ziggo wil over de rug van klanten wat extra geld verdiene dus verbinden ze maar snel naar service + door(gaf medewerker service+ zelf aan).....dus erg storende ontwikkeling...
Heb je al geprobeerd de modem uit en aan te zetten, helpt bij mijn Ubee vaak zeer goed? 30 Mb klinkt namelijk als 1 kanaal ipv 4 (Ubee kan er 8 tegelijk gebruiken). Ik had dit zelfde probleem ook bij de Arris, na een tijdje zeer langzaam, na reset weer even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

posttoast schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:35:
Reactie van Ziggo na mail van mij over hun reactie in nieuwsbericht: Gebruik een tunnel.
Niks over hun uitspraak, dus maar weer mail terug gestuurd met dat ik nog een antwoord verwacht ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

amdboy1983 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:25:
Modem = arris

Had ik ook een keer, toen heb ik gewoon de modem adapter er uitgetrokken en na 10 seconden er weer in en zat ik weer op 120Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuk dat het marktaandeel Chrome zo gestegen is (mijns inziens terecht), maar het lijkt me dan tijd worden dat Ziggo hun webmail erop aanpast. Nu lukt het soms pas na 10x refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Raven schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:49:
[...]

Reactie van Ziggo na mail van mij over hun reactie in nieuwsbericht: Gebruik een tunnel.
Niks over hun uitspraak, dus maar weer mail terug gestuurd met dat ik nog een antwoord verwacht ;)
Lekker suf weer. Ik hoor het graag hier als Ziggo nog reageert :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:22
IK ben aan het overwegen om over te stappen van ADSL naar Ziggo (alles in 1). Nu krijg je voor 150 euro een mooie decoder welke ik niet nodig heb (heb HTPC). Ik heb zojuist contact gehad en ik vroeg of ik later gebruik mag maken van de kortingsactie, dat is helaas niet mogelijk. Het is nu 150 euro of later 450 euro.

Nu kan ik twee dingen doen:
1) Gewoon alles in 1 bestellen, korting op decoder gebruik ik niet.
2) Even wachten tot dat Ziggo met een nieuwe aanbieding komt.

Is optie 2 haalbaar? maw: verwachten jullie binnenkort een nieuwe aanbieding?

thx voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

posttoast schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Lekker suf weer. Ik hoor het graag hier als Ziggo nog reageert :)
Geachte heer/mevrouw ,

als ik uw adresgegevens opzoek kom ik bij een klant uit met een andere naam dan u opgeeft (mams heeft andere achternaam dan ik :P ). Ook vind ik daar geen mailwisseling terug onder die klantgegevens.

Ik kan uw vraag dus ook niet beantwoorden want ik weet niet waar het over gaat.
Blijkbaar hebben die referentienummers (had ik meegestuurd) geen nut die er elke keer bij staan? |:(
Poging nummer 3 zo dan maar versturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 04-02-2011 17:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:13:
Ik werd net gebeld of ik over wilde stappen naar een alles-in-één pakket of naar een hoger internetabonnement. Ik vertelde netjes dat ik tevreden ben met wat ik nu heb (en dat er ook weer snelheidsverhogingen aan zitten te komen). Waarop dat call-centerventje doodleuk zegt: "Dus we kunnen het in orde maken?" (daarmee doelde hij dus op het overstappen naar een hoger abonnement) :X

Echt, wat heb ik een hekel aan dit soort call-centerpraktijken. Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik ze altijd afwimpel.
Naam noteren, klacht indienen, krijgt ie een zware waarschuwing en in het beste geval mag ie een andere baan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tha_Butcha schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:48:
[...]
Naam noteren, klacht indienen, krijgt ie een zware waarschuwing en in het beste geval mag ie een andere baan zoeken
Zal wel loslopen, het callcenter is geen ziggo onderneming, maar "los" ingehuurd voor een salesopdracht

en dan de opmerking "in het beste geval"
dat slaat werkelijk nergens op, die persoon doet zijn werk, al dan niet iets te fanatiek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

konehead schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:25:
Is optie 2 haalbaar? maw: verwachten jullie binnenkort een nieuwe aanbieding?
De enige actie die er soms is is een monteur gratis of een maand gratis gebruik maken van de diensten of een gratis sd decoder.

Ik heb hem niet genomen, maar heb al een dvd recorder en gebruik die nooit. Ziggo komt trouwens toch met een internet videorecorder (via internet opgeven wat hij moet opnemen en dan terugkijken via browser). Zat toch in het internet tv pakket dat ziggo gaat uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:23:
[...]

De enige actie die er soms is is een monteur gratis of een maand gratis gebruik maken van de diensten of een gratis sd decoder.

Ik heb hem niet genomen, maar heb al een dvd recorder en gebruik die nooit. Ziggo komt trouwens toch met een internet videorecorder (via internet opgeven wat hij moet opnemen en dan terugkijken via browser). Zat toch in het internet tv pakket dat ziggo gaat uitbrengen?
Heb je misschien en link waarin meer staat te lezen? vind zoiets wel interesant namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Ziggo doet een pilot met IPTV ('k heb ook zo'n ding staan) en daarbij neem je inderdaad op in de cloud en dus niet lokaal op je recorder ('k kan meer programma's tegelijk opnemen...bij 8 gelijktijdige opnames ben ik gestopt :+). Ik weet niet of en wanneer dit in de markt komt, want het werkt wel oke...maar de kwaliteit is niet elke dag even goed. Ach..het is gratis...dus mij hoor je niet klagen....

Ehh...wacht..jij bedoelt iets anders...opnemen via internet..hm...je doelt op die iphone/android app en de oplossing die UPC nu al aanbiedt? Hmm....dat zal nog wel ff duren denk ik en dan ook alleen werken i.c.m. een beperkte set recorders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Voor de gebruikers van de wndr3700, er is nieuwe firmware uit V1.0.7.98 hier getest en werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had meneer Gradus Vos van Ziggo eergisteren een e-mail gestuurd met betrekking tot zijn uitspraken over IPv6 op Tweakers.net (nieuws: Laatste ipv4-blocks zijn toegewezen - update).

Hier heb ik gisteren een uitgebreid antwoord op gekregen.

Aangezien ik hem gisteren avond nog een reply heb gestuurd, wacht ik nog even met het plaatsen van eventuele quotes, totdat ik een antwoord van hem terug heb ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:06:
Ziggo doet een pilot met IPTV ('k heb ook zo'n ding staan) en daarbij neem je inderdaad op in de cloud en dus niet lokaal op je recorder ('k kan meer programma's tegelijk opnemen...bij 8 gelijktijdige opnames ben ik gestopt :+).
Ik bedoeld die test waar jij aan meedoet, maar ik had begrepen dat je het instelde via je webbrowser en dat je het zo kon terugzien, maar je hebt dus een apparaatje ontvangen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:22
[...]

thanks! Dan ga ik maar bestellen! (zonder decoder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
FreshMaker schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:55:
[...]

Zal wel loslopen, het callcenter is geen ziggo onderneming, maar "los" ingehuurd voor een salesopdracht
Juist ingehuurde jongens hebben geen zin in gezeik met klanten, omdat ze waars de volgende keer niet worden ingehuurd.
en dan de opmerking "in het beste geval"
dat slaat werkelijk nergens op, die persoon doet zijn werk, al dan niet iets te fanatiek ...
Heel fanantiek en voor je het weet heb je een ander pakket dan je wilde aan je broek. Vind ik niet kunnen (en ik heb genoeg callcenter werk gedaan). Maar goed, deze hele discussie is buiten de scope van het topic, dus zal ik verder mijn mond hierover houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpa2 met aes en ik haal hier op een late 2009 airport extreme gewoon 120 mbit over wifi.
mac mini > airport extreme op 5 ghz
maar gebruik ook alleen wpa2 met aes en dan geen 54 mbit devices op dat channel verbinden, alleen maar N devices.
voor 54 mbit devices heb ik een guest network op 2.4 ghz.
want als je een 54 mbit device op mixed mode n channel zet dan stort je snelheid in zodra er een 54 mbit device is verbonden is gelijk het hele netwerk 54mbit max.
zowiezo die 2 apart houden.
ben toen dag bezig geweest met zoeken van de juiste config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:29:
Ik had meneer Gradus Vos van Ziggo eergisteren een e-mail gestuurd met betrekking tot zijn uitspraken over IPv6 op Tweakers.net (nieuws: Laatste ipv4-blocks zijn toegewezen - update).

Hier heb ik gisteren een uitgebreid antwoord op gekregen.

Aangezien ik hem gisteren avond nog een reply heb gestuurd, wacht ik nog even met het plaatsen van eventuele quotes, totdat ik een antwoord van hem terug heb ontvangen.
Waar heb jij de e-mail.dan heen gestuurd? Ik naar de helpdesk, maar die bleek niet in staat e-mails te kunnen lezen (zie mijn vorige posts).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:54:
[...]

Waar heb jij de e-mail.dan heen gestuurd? Ik naar de helpdesk, maar die bleek niet in staat e-mails te kunnen lezen (zie mijn vorige posts).
Mail me even, mail adres staat in me profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:04:
[...]

Mail me even, mail adres staat in me profiel.
Heb jij ook een office.ziggo.nl adres van Marcel die nu in de Zie staat?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:28:
[...]

https://www.ziggo.com/#nl-NL/pers/contact/ ;)

Zoals ik al eerder zei, wacht ik even op een reply van Dhr. Vos alvorens ik (delen van) zijn e-mail ga posten. Ik vind het niet netjes als ik een e-mail ga publiceren zonder medeweten van een persvoorlichter.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Skinkie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:28:
[...]

voornaam.achternaam@office.ziggo.nl :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:14
Ik krijg de indruk dat Ziggo bezig is met het upgraden naar 30 Mbit vanaf 22 Mbit.
Ik haal nu o.a. met de Ziggo speedtest 23 tot 25 Mbit resultaten en ook via de speedtest van BBned haal ik die resultaten.
Gek terwijl we pas een brief kregen dat we naar 22 Mbit gingen terwijl we dit al enige tijd zitten.

En nu schieten de resultaten al tegen de 30 Mbit..

[ Voor 8% gewijzigd door Fanatix op 05-02-2011 11:42 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Fanatix schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:38:
Ik krijg de indruk dat Ziggo bezig is met het upgraden naar 30 Mbit vanaf 22 Mbit.
Ik haal nu o.a. met de Ziggo speedtest 23 tot 25 Mbit resultaten en ook via de speedtest van BBned haal ik die resultaten.
Gek terwijl we pas een brief kregen dat we naar 22 Mbit gingen terwijl we dit al enige tijd zitten.

Dat doen ze ook, per regio. De gemeente waar ik woon is het netwerk al klaar. Heb alle 8 channels al, maar niet iedereen heeft nog een docsis 3 modem :(

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Zijn het verhogingen voor mensen die woonachtig zijn in die gemeentes waar glasvezel als concurrentie aanwezig is? Of betreft het voor alle regio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:14
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:22:
Zijn het verhogingen voor mensen die woonachtig zijn in die gemeentes waar glasvezel als concurrentie aanwezig is? Of betreft het voor alle regio's?
Bij mij (3417) is geen glasvezel aanwezig of plannen hiervoor (afaik).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:38:

Paar graspollen verder (Woerden) nog steeds 22mbit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij in de wijk (3552, Utrecht) is wel glasvezel aanwezig, en volgens mij is er om die reden dan ook 30 Mbit in de gehele stad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

Bij mij (7577, Oldenzaal) hadden we een paar maanden geleden al 30Mbit, maar nu haal ik nog maar 20!
En net na testen nog maar 10, maar dat zal wel even tijdelijk zijn!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Hier ook van de 120Mbit nu op moment maar 15 Mbit over...arris modem...komt woensdag monteur voor langs..vervangen voor ubee(niet nodig eigenlijk)want ik denk dat ze een capaciteitsprobleem hebben

regio (7468)Enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
amdboy1983 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:03:
Hier ook van de 120Mbit nu op moment maar 15 Mbit over...arris modem...komt woensdag monteur voor langs..vervangen voor ubee(niet nodig eigenlijk)want ik denk dat ze een capaciteitsprobleem hebben

regio (7468)Enter
Toch knap dat jij (als buitenstaander) inzage in de capaciteit hebt

95% van de problemen zijn hardware gerelateerd, vanaf het modem tot aan de aansluiting met de eigen apparatuur

Sterker nog, het is te HOPEN voor je dat het het modem is, want als de monteur komt en vaststeld dat het aan jouw binnen apparatuur ligt, kan je nog de rekening krijgen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
binnenapparatuur...enigste binnenaparatuur is het modem van ziggo :-) ja en mijn router...die er tevens tussen uit was gehaald...ook getest met een 2e pc met 2 aparte netwerkkabels op het modem en ook nog eens getest met een andere coax doos en kabel op het modem alles rechtstreeks.

Het kan natuurlijk zijn als ik een ubee modem krijg dat ik op een andere wijknode kom te staan en dat het dan wel werkt..ik gok in elk geval dat het buitenshuis ligt het probleem.

Maar we zien het woensdag wel..ben wel eerlijk ziggo leverd tot nu toe altijd goede diensten en ik heb zo goed als nooit problemen..en als er problemen zijn hier in het dorp 9 van de 10x ligt het in de buitenkast of is er een capaciteitsprobleem op de node (mijn postcode zit gekoppeld op een eindnode in almelo)

hoop dat ik woensdag in elk geval m'n 120Mbit weer vol terug heb..we zullen zien

(momenteel aan downloaden met 40Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer een reactie van Ziggo, nu met meer info over IPv6 (niet om gevraagd, maar ja). Maar nog steeds niks over die opmerking van de woordvoerder, waar ik graag een reactie over wilde...
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

U wilt meer informatie over de implementatie van ipV6, daarom hierbij de medededeling die binnen ziggo geldt. We zijn dus bezig met het aanpassen van het netwerk, en zodra het geschikt is zal dit voor iedereen worden aangepast, maar voorlopig is het nog niet zover.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebbe.

Heeft Ziggo al wat meer informatie over de overgang naar IPv6?

IPv6 staat voor Internet Protocol versie 6
IPv6 is de opvolger van het huidige IPv4-protocol.
Om toegang te krijgen tot het internet heb je een IP-adres nodig.
IPv4 heeft wereldwijd 4 miljard IP-adressen beschikbaar en deze zijn bijna op.
Ziggo heeft de komende tijd genoeg IPv4-adressen om nieuwe klanten aan te sluiten.

Met IPv6 komen er weer heel veel nieuwe IP-adressen beschikbaar, voor elke aardbewoner zijn er ongeveer 50.000 quadriljoen beschikbaar.
Er is echter één probleem, IPv4 en IPv6 kunnen niet met elkaar communiceren over het internet.
Simpelweg omdat ze elkaars taal niet spreken en herkennen.
Het belangrijkste verschil tussen IPv4 en IPv6 is de lengte van het netwerkadres.
IPv4-adressen bestaan uit 32 bits, terwijl IPv6-adressen uit 128 bits bestaan.

Voorbeeld IPv4-adres: 192.168.89.9
Voorbeeld IPv6-adres: 3ffe:6a88:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7344

Ziggo is momenteel bezig met de aanpassing van het eigen netwerk om IPv6 te kunnen leveren aan onze klanten.
De huidige diensten van Ziggo zijn momenteel alleen IPv4 geschikt.
Naast het aanpassen van het netwerk is het zaak dat Ziggo ook haar diensten geschikt maakt voor IPv6.

IPv6 zal niet IPv4 vervangen, maar worden toegevoegd.

De realisatie van IPv6 in het Ziggo-netwerk en voor de Ziggo-diensten zal tot stand komen middels vele projecten.
Het is daarom nog niet mogelijk om precies aan te geven wanneer IPv6 voor Ziggo-klanten (zowel particulier als zakelijk) beschikbaar komt.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

******, *****
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Zal dus voor iedereen worden aangepast? Hmm, zou die woordvoerder het dan toch verkeerd hebben?...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Ik bedoeld die test waar jij aan meedoet, maar ik had begrepen dat je het instelde via je webbrowser en dat je het zo kon terugzien, maar je hebt dus een apparaatje ontvangen?
Neej ik heb van een familielid die bij Ziggo werkt O-) een Ziggo IPTV decoder gekregen meer dan half jaar terug al overigens. Het instellen gebeurt ook gewoon via die decoder, alleen wordt het niet fysiek op het apparaat opgenomen, maar op servers bij Ziggo. Je 'koopt' (gelukkig is het tijdens de beta test gratis) opnametijd om je opnamen te kunnen opnemen op de Ziggo servers.
Pagina: 1 ... 98 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!