Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Revres schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:26:
En inderdaad hier niet de volle capaciteit van de 120Mbit
op dit moment maar 30Mbit down en 8Mbit up.
Soms is de snelheid inderdaad een stuk lager, maar kan niet zeggen dat ik er last van heb.
Zakt de snelheid soms naar 50 Mbit... so what, hiervoor had ik 20 Mbit ADSL dus dan nog :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Ehrm... Waarom heb je het nog niet gewoon even geprobeerd? Dat is de simpelste en meest effectieve manier. Even kabeltje ompluggen en kijken. Geen beeld? Dan alles weer terug. De boel zal echt niet ontploffen hoor ;)
Natuurlijk heb ik dat meteen geprobeerd, maar ik kreeg het niet werkend, vandaar dat ik het hier vroeg. Het lijkt mij te moeten kunnen, maar na een uur klooien ben ik gaan googlen zonder resultaat.
woziak schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:44:
[...]

Lijkt me wel gewoon te moeten werken mits de Homecast ook met scart aan de tv zit. Nadeel is dat de homecast altijd "voorrang" heeft.
De DVD is via Scart aangesloten, maar de homecast is met de tv verbonden via HDMI. Of is dat wellicht een vreemde opstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Crusader schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Soms is de snelheid inderdaad een stuk lager, maar kan niet zeggen dat ik er last van heb.
Zakt de snelheid soms naar 50 Mbit... so what, hiervoor had ik 20 Mbit ADSL dus dan nog :P
Ja wat maakt het ook uit dat je van je 22mbit maar 1-3mbit haalt in de piekuren, want 10 jaar geleden zat ik op een 33.6k modem. Lekkere vergelijking weer.
Als jij blij bent moet je dat vooral zijn, zeker tweakers verwachten een stabiele verbinding en met die drops gaan de latencies omhoog / packet loss, dat jij dat voor lief neemt neemt niets weg van het feit dat Ziggo het in grote delen van Nederland compleet vernaggeld qua capaciteits problemen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Ik kom niet meer op mijn server thuis, regio Steenbergen 467x .
Zelfde regio, vandaag idd meerdere outages gehad. Heel kort, maar lang genoeg om te merken dat het opeens allemaal heel traag tot niet meer reagerens aan toe werd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

caspergt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:27:
[...]

Ja wat maakt het ook uit dat je van je 22mbit maar 1-3mbit haalt in de piekuren, want 10 jaar geleden zat ik op een 33.6k modem. Lekkere vergelijking weer.
Als jij blij bent moet je dat vooral zijn, zeker tweakers verwachten een stabiele verbinding en met die drops gaan de latencies omhoog / packet loss, dat jij dat voor lief neemt neemt niets weg van het feit dat Ziggo het in grote delen van Nederland compleet vernaggeld qua capaciteits problemen.
Hey, relax man, ik maak maar een geintje. Voel je niet zo aangevallen.
Ik vergeleek niks, ik gaf mijn eigen ervaring weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 29-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:14:

De DVD is via Scart aangesloten, maar de homecast is met de tv verbonden via HDMI. Of is dat wellicht een vreemde opstelling..
Die decoder kan niet van je scart (analoge) signaal een digitaal HD signaal maken voor over je HDMI kabel. Gewoon 2 kabeltjes naar je tv dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
Naast de outages, hebben mensen ook last van dat sommige pagina's maar tot de helft laden? Na een refresh laden ze dan wel weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Deniax schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:10:
Naast de outages, hebben mensen ook last van dat sommige pagina's maar tot de helft laden? Na een refresh laden ze dan wel weer door.
Dat klinkt weer meer als de brakke DNS van Ziggo. Overigens gemakkelijk te vervangen door de opendns dns servers of die van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 02:55
Hier even het modem gereset en 120Mbit is weer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Na ongeveer 2 weken van een snelheid vam rond de 25MBit nu weer sinds gisteren weer de volle 120.
Regio 5432.

Ben weer happy :)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartcard vraagje.

Ik heb zojuist een nieuwe smartcard ontvangen. Ik heb deze nog niet aangemeld/geregistreerd.
Vandaag heb ik deze smartcard in gebruik willen nemen. Echter geeft mijn TV constant de E16-4 melding (deze zender maakt geen deel uit van het abbo)
Is het niet zo dat een nieuwe smart card de eerste 2 weken alle kanalen laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:51:
Smartcard vraagje.

Ik heb zojuist een nieuwe smartcard ontvangen. Ik heb deze nog niet aangemeld/geregistreerd.
Vandaag heb ik deze smartcard in gebruik willen nemen. Echter geeft mijn TV constant de E16-4 melding (deze zender maakt geen deel uit van het abbo)
Is het niet zo dat een nieuwe smart card de eerste 2 weken alle kanalen laat zien?
Onderstaand mijn informatie als Service+ medewerker.
Heeft het geen resultaat dan naar klantenservice bellen te kiezen voor optie 2 en daarna 1.

---
Code E16

De melding E16 kan een aantal oorzaken hebben:

- Je smartcard is nog niet geactiveerd.
Activeer je smartcard dan via Mijn Ziggo of bel 0900 – 20 20 000 (lokaal tarief).
Zit de smartcard in de digitale ontvanger tijdens de activatie, dan heb je binnen 5 minuten digitaal beeld. Anders kan het tot 45 minuten duren.

- De zender is geen onderdeel van je abonnement.
Geef je bestelling door via deze pagina of bel 0900 – 0730 (lokaal tarief).

- Is dit kanaal wel onderdeel van je pakket, herstart dan de digitale ontvanger.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:51:
Smartcard vraagje.

De ingebakken preview zit er niet meer in. Eerst activeren, telefonisch of MijnZiggo terwijl de kaart al in een juist geïnstalleerde decoder zit. Heb je niet binnen een minuutje beeld geen paniek, dat signaaltje komt elke twee uur langs. Dan heb je twee weken alles en ga je daarna over naar je reguliere abonnementen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Ziggo DNS is weer aan het kloten sinds een week ofzo. Waarom is het nou toch zo moeilijk voor Ziggo om hun DNS servers goed te laten draaien ... Ik weet dat er alternatieven zijn maar dit moet toch gewoon werken jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

rig0r schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:54:
Ziggo DNS is weer aan het kloten sinds een week ofzo. Waarom is het nou toch zo moeilijk voor Ziggo om hun DNS servers goed te laten draaien ... Ik weet dat er alternatieven zijn maar dit moet toch gewoon werken jongens.
Don't bother. Ik gebruik al tijden de Google DNS servers en één open DNS server als backup en dat gaat meer dan prima. Misschien placebo, maar ik vond het ook sneller dan de Ziggo DNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
Exorcist schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:56:
[...]

Don't bother. Ik gebruik al tijden de Google DNS servers en één open DNS server als backup en dat gaat meer dan prima. Misschien placebo, maar ik vond het ook sneller dan de Ziggo DNS servers.
Ik heb met de Google &OPENDNS nog steeds dat soms paginas half laden of niet reageren en na een refresh direct en snel binnenkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:39

Potatoman

koniwa

Is het iemand opgevallen dat Ziggo tegenwoordig zijn eigen videos adverteert in youtube? Ze zetten doodleuk hun eigen video boven alle gerelateerde videos. Ranzige boel...

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je die noorderslag filmpjes? Wat is daar ranzig aan?
Het staat toch duidelijk gemarkeerd als reclame?

Bevind je je in een ander land dan staat er een ander filmpje bovenaan.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 30-01-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:39

Potatoman

koniwa

De enige taak die een provider heeft is mij internet serveren. Ik stel het niet op prijs dat ze die paginas veranderen om hun eigen troep te promoten.

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Potatoman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:01:
De enige taak die een provider heeft is mij internet serveren. Ik stel het niet op prijs dat ze die paginas veranderen om hun eigen troep te promoten.
Ziggo verandert die pagina's niet, ze kopen gewoon advertentieruimte, net zoals ieder ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Deniax schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:39:
[...]
Ik heb met de Google &OPENDNS nog steeds dat soms paginas half laden of niet reageren en na een refresh direct en snel binnenkomen :(
Zou ik toch je internet verbinding zelf, de pc of de router maar eens nakijken.
Aardig. Gaan we nu na de eindeloze "Knijpt ziggo verbindingen?"-discussie er eentje starten m.b.t. content filtering op basis van onderbuikgevoelens en ongefundeerde en voornamelijk ongeïnformeerde uitspraken? Tof. :/ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:56:
[...]

Nou, dat gaat helemaal niet lekker. Ja, voor browsen. Maar mijn hele usenet verkeer vertraagd toch wel met 2MB/sec gemiddeld als ik bijv. die van Google instel.

Voor mij is het dus helaas niet echt een alternatief. Zelf heb ik trouwens nu geen last. Een tijd terug kon ik op Duitse websites niet terecht, dat is lastig aangezien ik met mijn modelbaan hobby bezig ben en 99% van de sites die ik daarover lees Duits zijn. Maar die werken nu weer (afkloppen).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat snap ik niet, hoe kan een DNS server je internet verkeer vertragen? DNS is alleen maar domeinnaam naar ip-adres (of mailserver) resolven en verder handel je alles tegen die server (ip-adres) af en heeft een DNS server totaal geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

Dat lijkt me heel sterk.

DNS heeft namelijk niets met je downloadsnelheid te maken.

Ik heb OpenDNS en de GoogleDNS servers ingesteld en ik haal wel de maximale snelheid (120Mbit).

Google/OpenDNS heb ik alleen ingesteld omdat daarmee de DNS lookups sneller gaan en daarmee (o.a.) de browsing snelheid waardoor je een betere/sneller surfervaring krijgt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:39
Ik heb echt bijna elke dag last van lag in games op drukke dagen.
's avonds en in het weekend.
Hier een pingtest van speedtest.ziggo.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.luukoudehampsink.nl/speedtestziggo.png

Iemand advies of ik nog iets na moet gaan kijken?
(speelt echt alleen in de avond en weekend)

edit//
Gewoon kabel verbonden natuurlijk op main pc. allen in 1 plus (30/4).
Router is een tp-link TL-WR1043ND (gigabit router).

[ Voor 18% gewijzigd door Xentor op 30-01-2011 15:08 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op die noorderslag filmpjes doelt, dan veranderen ze niks.
Met elke Nederlandse provider zie je die reclame. Dat is gewoon ingekocht. Als jij genoeg geld betaalt kan je daar jouw filmpjes neer laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Nou, dat gaat helemaal niet lekker. Ja, voor browsen. Maar mijn hele usenet verkeer vertraagd toch wel met 2MB/sec gemiddeld als ik bijv. die van Google instel.
Klopt.. en ik kan je ook precies vertellen waarom.
Op het moment dat jij van GoogleDNS of OpenDNS gebruik maakt en jij verbind bijvoorbeeld met news.atraweb.com, wordt je naar de Amerikaanse servers doorgestuurd, terwijl als jij gebruik maakt van de Ziggo DNS servers, je netjes naar hun farm in Amsterdam wordt gestuurd.
Kortom: rechtstreeks verbinden naar de Europese server van je usenet provider (door bv.eu.news.astraweb.com in te voeren) en je kan prima met OpenDNS/GoogleDNS werken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:10:
Kortom: rechtstreeks verbinden naar de Europese server van je usenet provider (door bv.eu.news.astraweb.com in te voeren) en je kan prima met OpenDNS/GoogleDNS werken.
Met die combi heb ik juist 2MB/sec minder (gemiddeld dan, de verbinding gaat best schommelen). Als ik news.astraweb.com neem kom ik inderdaad in Amerika uit en haal ik zelfs 6MB/sec minder (van de 14).

Ik heb de google dsn dus maar even weggehaald, maar het probleem met die sites speelt hier ook niet. En anders neem ik wel weer genoegen met 2MB/sec minder voor een tijdje.

Maar kort gezegd, ik zou veel liever hebben dat de Ziggo dns weer goed werkt, scheelt voor iedereen een boel ergernis.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ah... daar had ik niet aan gedacht! 7(8)7

Ik gebruik GigaNews en daardoor heb ik er geen last van maar ik had geen rekening gehouden met smart routing :)

I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Met die combi heb ik juist 2MB/sec minder (gemiddeld dan, de verbinding gaat best schommelen). Als ik news.astraweb.com neem kom ik inderdaad in Amerika uit en haal ik zelfs 6MB/sec minder (van de 14).

Ik heb de google dsn dus maar even weggehaald, maar het probleem met die sites speelt hier ook niet. En anders neem ik wel weer genoegen met 2MB/sec minder voor een tijdje.

Maar kort gezegd, ik zou veel liever hebben dat de Ziggo dns weer goed werkt, scheelt voor iedereen een boel ergernis.
Vreemd, maar dan is er evt nog wel een andere oplossing. Kijk even met de DNS van ziggo op welk ip adres je uitkomt als je naar je newsserver gaat. Gewoon even naar de dosbox en intypen:

ping naam.van.je.nieuwsserver.com/org/net/whatever

Je ziet dan het IP adres waar deze naar resolved. Ga nu naar een text editor en pas je hostsfile aan. Voor Windows is deze hier te vinden:

%SystemRoot%\system32\drivers\etc\

Hier zie je al staan:

127.0.0.0 localhost

Voeg hier aan toe:

IP.van.je.nieuwsprovider naam.van.je.nieuwsserver

Vervolgens kan je de DNS lekker aanpassen naar google/openDNS en toch altijd naar de voor jouw snelste server verbinden.

Succes!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat ik erg tevreden ben. vandaag mn ziggo alles in 1 plus geinstalleerd. heeft een 22 mbit verbinding. volgens de upc download meter haal ik 22,6 mbit :D:D en newsgroups gaan met 2680kb per seconde. mij hoor je dus niet klagen :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
deze instellingen van nieuwsgroepen moeten toch correct zijn?

news.ziggo.nl
port 563
account naam: hoofd emailadres
wachtwoord: hoofd emailadres wachtwoord

change active group before downloading article niet aangevinkt.

er is geen firewall
wel avg.

toch krijg ik de melding 10060 connecting timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poort 119 lijkt me logischer.
Volgens mij doet ziggo niet aan ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Mijn vriendin heeft de Cisco 8485DVB HD DVR voor interactieve televisie. Nu heeft de ziggo monteur alles aangesloten maar nu zit er vanuit de Cisco box, een Scart Kabel en een HDMI kabel naar de Sony Bravia. Wanneer ik op de tv extern kanaal kies, dan kan ik alleen AV kiezen waardoor geluid en beeld over Scart gaat (en dus niet HD). Wanneer ik de HDMI input kies (alle HDMI poorten getest)komt er geen beeld en geen geluid uit.

Heb zelf ook even in het menu gekeken maar kan nergens vinden hoe ik scart uitschakel.. iemand enig idee?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 23:13
Allen,

Ik zit te denken om Ziggo Z3 te nemen (Omgeving Den Haag) i.p.v. mijn huidige KPN Premium abonnement. Ik ben echter wel bang dat de ping omhoog gaat in de avond uren + weekenden, omdat dit "vroeger" altijd het geval was met kabel.

Is dit tegenwoordig nog steeds zo? Of ligt dit ook aan de omgeving waar je woont i.v.m. data verkeer in je wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

SOCO_cola schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:40:
Mijn vriendin heeft de Cisco 8485DVB HD DVR voor interactieve televisie. Nu heeft de ziggo monteur alles aangesloten maar nu zit er vanuit de Cisco box, een Scart Kabel en een HDMI kabel naar de Sony Bravia. Wanneer ik op de tv extern kanaal kies, dan kan ik alleen AV kiezen waardoor geluid en beeld over Scart gaat (en dus niet HD). Wanneer ik de HDMI input kies (alle HDMI poorten getest)komt er geen beeld en geen geluid uit.

Heb zelf ook even in het menu gekeken maar kan nergens vinden hoe ik scart uitschakel.. iemand enig idee?
Waarom trek je die scart er niet gewoon helemaal uit? Je hebt 'm toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Xentor schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:07:
Ik heb echt bijna elke dag last van lag in games op drukke dagen.
's avonds en in het weekend.
Hier een pingtest van speedtest.ziggo.nl

[afbeelding]

Iemand advies of ik nog iets na moet gaan kijken?
(speelt echt alleen in de avond en weekend)

edit//
Gewoon kabel verbonden natuurlijk op main pc. allen in 1 plus (30/4).
Router is een tp-link TL-WR1043ND (gigabit router).
speedtest servers zijn dan naar mijn mening ook niet echt een goede candidaad om te gaan lopen pingen, deze hebben te maken met hevig fluctuerend verkeer en kunnen hun link zelf wel eens dicht hebben zitten door die reden.

Ping eerder verschillende dingen tegelijk. Je eigen router, je gateway aan de ziggo kant, de ziggo DNS servers en vervolgens 2 of 3 websites. Pas op die manier kun je naar mijn mening een conclusie vormen waar je probleem zit en of er inderdaad een probleem is.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

of speedtest.ziggo.nl

Dan test je in ieder geval de "ruwe" doorvoersnelheid van het "interne" Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 11:48
rally schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:21:
of speedtest.ziggo.nl

Dan test je in ieder geval de "ruwe" doorvoersnelheid van het "interne" Ziggo netwerk.
Mja, die werd dus gepinged, maar om redenen die quindor noemt niet altijd represenatief.
Ik ping persoonlijk vaak google,com of tweakers.net, dat is ook meer representatief voor hele internetervaring.
Wil je alleen ziggo testen, ping ik m'n gateway bij ziggo vaak.
Ik vind het met name interessant om die zaken naast elkaar te houden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Crusader schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:46:
[...]

Waarom trek je die scart er niet gewoon helemaal uit? Je hebt 'm toch niet nodig.
Nou omdat de monteur hem erin had gedaan (vond het al raar 2 outputkabels vanuit Cisco box naar TV). Schakelt die dan automatisch over ? naar HDMI?

[ Voor 18% gewijzigd door SOCO_cola op 31-01-2011 11:15 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat is niet zo netjes van de monteur ;) Die scart kun je gewoon lozen, nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

SOCO_cola schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:11:
[...]

Schakelt die dan automatisch over ? naar HDMI?
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 12:46
Sinds een paar weken heb ik ook Ziggo met de Cisco PVR ontvanger. Ik zit nu wat te rommelen hoe alles optimaal aan te sluiten.

Naast de Ziggo receiver heb ik een Samsung PS50C550 plasma scherm, een PS3, en een vrij oude Kenwood 5.1 receiver. Deze receiver heeft slechts 1 optische SPDIF ingang, en daarnaast wel 2 coaxiale digitale audio ingangen, maar daar heb ik op dit moment niks aan zonder converter.

Nu heb ik de PS3 rechtsreeks op de Kenwood aangesloten met de optische SPDIF kabel. Probleem is dat ik geen digitaal geluid van Ziggo door kan laten geven. De Samsung plasma heeft wel een optische audio uitgang, maar hier krijg ik geen geluid uit, ik had gehoopt dat het geluid wat via HDMI binnenkomt automatisch kan worden doorgelust via de optische audio uitgang.

Want dan zou het geluid van zowel de PS3 als Ziggo via HDMI van de TV naar de Kenwood receiver kunnen lopen. Weet iemand of dit alsnog een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:00
Ben zelf erg tevreden over Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Vanochtend aangemeld voor een Ziggo Alles-in-1 Extra abonnement :)

Kijken of me dit beter gaat bevallen dan ADSL.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 12:10
Had vaak last van dat mijn verbinding weg viel.

Donderdagavond eens gebeld hiervoor naar de helpdesk omdat ik me er echt aan ging irriteren. Werd binnen 1 minuut geholpen, man bekeek remote de logging van mijn modem en kwam meteen tot conclusie dat ik erg veel time-outs had. Wanneer hij een monteur kon langs sturen. de volgende dag kon al 's ochtens en 's middags. 's middags stond de monteur op de stoep die een stuk bekabeling van buiten naar binnen heeft gelegd en het probleem was verholpen.

Erg goede en snelle service. Dat was vroeger wel anders maar nu erg tevreden.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigfoot schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
Sinds een paar weken heb ik ook Ziggo met de Cisco PVR ontvanger. Ik zit nu wat te rommelen hoe alles optimaal aan te sluiten.

Naast de Ziggo receiver heb ik een Samsung PS50C550 plasma scherm, een PS3, en een vrij oude Kenwood 5.1 receiver. Deze receiver heeft slechts 1 optische SPDIF ingang, en daarnaast wel 2 coaxiale digitale audio ingangen, maar daar heb ik op dit moment niks aan zonder converter.

Nu heb ik de PS3 rechtsreeks op de Kenwood aangesloten met de optische SPDIF kabel. Probleem is dat ik geen digitaal geluid van Ziggo door kan laten geven. De Samsung plasma heeft wel een optische audio uitgang, maar hier krijg ik geen geluid uit, ik had gehoopt dat het geluid wat via HDMI binnenkomt automatisch kan worden doorgelust via de optische audio uitgang.

Want dan zou het geluid van zowel de PS3 als Ziggo via HDMI van de TV naar de Kenwood receiver kunnen lopen. Weet iemand of dit alsnog een optie is?
Ik weet niet hoeveel waarde je aan het digitale uitgang hecht maar het meeste is stereo wat eruit komt dus je kunt ook overwegen de analoge tulp aansluitingen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb nu zo'n Humax IR-FOX decoder maar word een beetje leip van hoe langzaam dat ding soms is met het opvragen van de EPG en de bijbehorende time-line weergeven. Als ik op het knopje Guide druk, is het letterlijk soms 30 seconden voordat ik de EPG in beeld heb.

Op dit moment heb ik "Alles-in-1 Extra"; iemand een idee hoe ik zo kosteloos mogelijk deze decoder ga vervangen voor iets beters/snellers? Ik hoef niet zozeer op te kunnen nemen naar HDD/PVR maar zoek wel een decoder met een optische uitgang (voor naar de versterker) en het liefst SCART en/of HDMI voor het beeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 12:46
jongetje schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Ik weet niet hoeveel waarde je aan het digitale uitgang hecht maar het meeste is stereo wat eruit komt dus je kunt ook overwegen de analoge tulp aansluitingen te gebruiken.
Ja dat heb ik nu ook en is meestal prima. Alleen jammer omdat je bij de NL-1-2-3 HD kanalen soms wel DD geluid hebt.

Ook heb ik in de proefperiode veel films opgenomen van FILM 1 HD. Het viel me op dat wanneer ik de optische kabel gebruikte, de opnamen niet in DD afspeelden, terwijl de originele film live wel met het DD geluidspoor te beluisteren was. Wordt dit niet meegenomen bij de opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Zijn er toevallig meer mensen die een nieuw modem van Ziggo hebben gekregen? Mijn overbuurvrouw had een Ubee modem en kreeg een Cisco modem, omdat er binnenkort snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden worden.

Docsis3... voor een Z1 abbo... WAAROM?

Overigens wordt er na installatie van het Cisco modem ook netjes 5Mbit gehaald, maar gek is het wel. Ik zit met mijn AIE+ met 22mbit al behoorlijk lang te wachten op de beloofde 30mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
tha_bulldog schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:41:
Zijn er toevallig meer mensen die een nieuw modem van Ziggo hebben gekregen? Mijn overbuurvrouw had een Ubee modem en kreeg een Cisco modem, omdat er binnenkort snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden worden.

Docsis3... voor een Z1 abbo... WAAROM?

Overigens wordt er na installatie van het Cisco modem ook netjes 5Mbit gehaald, maar gek is het wel. Ik zit met mijn AIE+ met 22mbit al behoorlijk lang te wachten op de beloofde 30mbit :(
Omdat docsis3 wat vriendelijker voor het netwerk is? ;)
De voordelen daarvan komen pas goed tot z'n recht als je de oude apparatuur van het netwerk hebt gehaald.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan snap ik niet waarom ze bij alles-in-1 basis abonnementen nog Motrola modems uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Had die onderbuurvrouw echt een Ubee? Want in dat geval zouden ze nieuwe abonnementen inderdaad niet met een Motorola moeten uitleveren. En in dat geval snap ik ook niet waarom ze eerst Z1 klanten die al een Ubee hebben een Cisco gaan geven, in plaats van eerst alle Motorola's uit te faseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-10 21:04
Guere schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:41:
Had die onderbuurvrouw echt een Ubee? Want in dat geval zouden ze nieuwe abonnementen inderdaad niet met een Motorola moeten uitleveren. En in dat geval snap ik ook niet waarom ze eerst Z1 klanten die al een Ubee hebben een Cisco gaan geven, in plaats van eerst alle Motorola's uit te faseren.
Hier twee weken geleden ook een brief gehad dat er een nieuw modem onderweg was i.v.m. snelheidsverhoging.
Draai nu al prima op 22 Mbit met een Ubee modem, dus het zal wel.
Zal het nieuwe modem wel plaatsen als het binnenkomt.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fanatix schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:25:
[...]

Hier twee weken geleden ook een brief gehad dat er een nieuw modem onderweg was i.v.m. snelheidsverhoging.
Draai nu al prima op 22 Mbit met een Ubee modem, dus het zal wel.
Zal het nieuwe modem wel plaatsen als het binnenkomt.
Vreemd, de Ubee's zijn al DOCSIS 3 geschikt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-10 21:04
Exorcist schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Vreemd, de Ubee's zijn al DOCSIS 3 geschikt namelijk.
Jup, snap het ook niet echt.

Zoals hierboven al gezegd is zou het logischer zijn om de oude rommel er eerst uit te faseren en vervolgens de nieuwere (indien nodig).
Maar goed volgens de brief moet ik m'n Ubee opsturen, als Ziggo dat wilt :p

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fanatix schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Jup, snap het ook niet echt.

Zoals hierboven al gezegd is zou het logischer zijn om de oude rommel er eerst uit te faseren en vervolgens de nieuwere (indien nodig).
Maar goed volgens de brief moet ik m'n Ubee opsturen, als Ziggo dat wilt :p
Ik heb ook al eens een brief en een mail gehad dat mijn modem(Arris702) gewisseld zou worden, nooit een modem gezien. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
ik ben gecapt op 93.4 mbit

waarom doet ziggo dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat doet Ziggo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
waarom kom ik al 2 weken lang niet verder dan 93.4 mbit

precies 93.4 niks meer niks minder

[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 31-01-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Kijk eens naar de maximale NAT doorvoersnelheid van je router om mee te beginnen ;)

ah... tweede berichtje gemist.

Anyway, modem uit/aan al geprobeerd? Als je je pc rechtstreeks op de modem aansluit, heb je dan ook dat verschijnsel? Met een andere pc? Virusscanners en firewalls even uitgezet? Onlangs bepaalde software geïnstalleerd waarna dit verschijnsel optrad?

[ Voor 63% gewijzigd door Crusader op 31-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
ik heb die 120 mbit wel ooit gezien dus aan router zal het ook niet liggen denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 31-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
jongetje schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:04:
Dan snap ik niet waarom ze bij alles-in-1 basis abonnementen nog Motrola modems uitleveren.
Zelfs bij AiE Plus kun je nog een Motorola krijgen |:(
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:06:

Wat voor router(merk en type) heb je?

[ Voor 32% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 31-01-2011 18:10 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Ik heb Dlink Dir-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:06:

Is dat niet een beetje het maximale van een 100Mbps verbinding? Weet je zeker dat je de verbinding tussen je modem en router/PC wel op 1000Mbps staat?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Crusader schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:07:

Anyway, modem uit/aan al geprobeerd? Als je je pc rechtstreeks op de modem aansluit, heb je dan ook dat verschijnsel? Met een andere pc? Virusscanners en firewalls even uitgezet? Onlangs bepaalde software geïnstalleerd waarna dit verschijnsel optrad?
Modem uit/aan - check
Reset - check
Pc rechtstreeks - check
Andere Pc - check
Virusscanner/firewall - check
Nieuwe Software - nope

Resultaat gecapped op 93.4 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Heb ik ook gehad, die doet ~250mbit/s, ruim voldoende dus. Werk je via wireless of bedraad? Anders de router een reset geven, even de stekker eruit.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
even router resetten die hek nog niet geprobeerd. goeie tip

- router gereset maar dat mocht niet baten hij blijft strak op 93.4 mbit

pure oplichting van ziggo

[ Voor 47% gewijzigd door ninasky11 op 31-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
bjck schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:16:
[...]

Is dat niet een beetje het maximale van een 100Mbps verbinding? Weet je zeker dat je de verbinding tussen je modem en router/PC wel op 1000Mbps staat?
Ja vooral in het begin zat ik altijd op 120 mbit. Maar dat was toen in het begintijden van de nieuwe snelheid. Dus met mijn verbinding is niks mis mee. Ik heb ook helemaal niks aan mijn netwerk veranderd. Alles is precies hetzelfde gebleven.

Sinds nieuw jaar en ook maand daarvoor ben ik nooit meer over de 100 mbit geweest. En sinds 2 weken blijft het gewoon op 93.4 mbit staan.

http://img375.imageshack.us/i/speed6x.jpg/
http://img26.imageshack.us/i/speed5c.jpg/
http://img201.imageshack.us/i/speed2o.jpg/
http://img263.imageshack.us/i/speed1s.jpg/

[ Voor 12% gewijzigd door ninasky11 op 31-01-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:39:
[...]

Ja vooral in het begin zat ik altijd op 120 mbit. Maar dat was toen in het begintijden van de nieuwe snelheid. Dus met mijn verbinding is niks mis mee. Ik heb ook helemaal niks aan mijn netwerk veranderd. Alles is precies hetzelfde gebleven.

Sinds nieuw jaar en ook maand daarvoor ben ik nooit meer over de 100 mbit geweest. En sinds 2 weken blijft het gewoon op 93.4 mbit staan.
Inloggen op router -> Advanced -> Advanced Network -> Wan Port Speed op 1000Mbps zetten. Verder:

- Heb je cat6?
- Na een reset rechstreekts op je gigabit netwerkaart levert dus maar 93.4Mbit op?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:25:

Je had kunnen weten dat dit geen zin had, je had immers je pc ook al eens rechtstreeks aan de modem gehangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
ok dus hiervan kan ik concluderen dat ziggo wel degelijk aan snelheid caps doet?

vroeger toen het volgens mij 20/3 was, was mijn upload toen ook strak op 1.5 mbit gecapt en dat gaf de medewerker zelf toe omdat ziggo zogenaamd een capaciteitprobleem hadden en de beloofde snelheid niet konden leveren.

dacht dat het verleden tijd was, niet dus

ok bedankt voor alle hulp mensen dan zal ik maar resterende maand nog van 93.4 mbit moeten genieten

93.4 is beter dan niks he :9

[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 31-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:25:

LOL... Wel heel simpel gesteld, en nog op basis van aannames ook... Geen kabelbreukje in je cat5e kabeltje waardoor de boel terug zakt naar 100mbit ipv 1 gbit? Toevallig geen storinkje in je lijn? Of een foutje in je profiel?
Hier in ieder geval gewoon nog steeds prima 120mbit, dus... waarschijnlijk gewoon slechte aardstralen bij jou. Of aanstellerietis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
TFHfony schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:16:
[...]

LOL... Wel heel simpel gesteld, en nog op basis van aannames ook... Geen kabelbreukje in je cat5e kabeltje waardoor de boel terug zakt naar 100mbit ipv 1 gbit? Toevallig geen storinkje in je lijn? Of een foutje in je profiel?
Hier in ieder geval gewoon nog steeds prima 120mbit, dus... waarschijnlijk gewoon slechte aardstralen bij jou. Of aanstellerietis...
Meer als 4 weken lang een storing in mijn lijn? lijkt me sterk of niet. Foutje in mijn profiel lijkt me ook sterk? want ik neem aan dat je bedoeld dat ik dan 65 euri betaal en dat ze mij een lagere abbo aanbieden? Ik zie nergens een 93 Mbit abbo zij ziggo site staan, jij wel?
En je wilt toch niet zeggen dat in een keer al mijn netwerkkabels een breukje hebben wel?
Ik ben blij voor jou dat jij je beloofde snelheid wel haalt. Maar dan moet je niet denigrerend reageren op mijn post, zoals ik al eerder aangaf dat cappen gebeurde al eerder bij Ziggo. Ik ga toch niet zomaar bullshit posten terwijl het niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Meer als 4 weken lang een storing in mijn lijn? lijkt me sterk of niet. Foutje in mijn profiel lijkt me ook sterk? want ik neem aan dat je bedoeld dat ik dan 65 euri betaal en dat ze mij een lagere abbo aanbieden? Ik zie nergens een 93 Mbit abbo zij ziggo site staan, jij wel?
En je wilt toch niet zeggen dat in een keer al mijn netwerkkabels een breukje hebben wel?
Ik ben blij voor jou dat jij je beloofde snelheid wel haalt. Maar dan moet je niet denigrerend reageren op mijn post, zoals ik al eerder aangaf dat cappen gebeurde al eerder bij Ziggo. Ik ga toch niet zomaar bullshit posten terwijl het niet waar is.
Ziggo capped geen lijnen. Dat zouden ze niet kunnen maken.

Heb je al contact gehad met Ziggo? Als jij hebt uitgesloten dat het bij jou ligt (computer rechtstreeks op modem aansluiten, andere netwerkkabel geprobeerd, http/ftp snelheidstest in veilige modus) dan is het aan Ziggo om dit te verhelpen. Als de storing niet bij hun aangemeld wordt kunnen ze ook niet ruiken dat jij al 4 weken een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Eldariel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:00:
[...]

Inloggen op router -> Advanced -> Advanced Network -> Wan Port Speed op 1000Mbps zetten. Verder:

- Heb je cat6?
- Na een reset rechstreekts op je gigabit netwerkaart levert dus maar 93.4Mbit op?
Dit is de beste tip die ik je kan geven momenteel.
Bij een waarde auto; veranderen naar 1000Mbit of 1Gbps Full Duplex.

de waarde auto wil nog wel eens moeilijk doen...

daarna speedtest rechtstreeks op het modem uitvoeren.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkbZST9FdMlYRqTpj/full.jpg
Hoe ga ik de kabel die het middelste stekkertje in gaat loshalen?

De connector die aan de kabel zit is bijna zoals onderstaand maar dan niet met een zeshoekige schroef maar een geribbeld ringetje... Veel plastischer dan dat kan ik het niet uitleggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/f_connector_ruber_ring.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

F Connector toch ofzo?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ja, de F-connector die de wandcontactdoos in gaat naar de aansluiting "TV/RADIO".

Die wil ik er even uit hebben om iets te testen met een splitter die op dit moment kwaliteitsverlies op de signaal-sterkte van de decoder lijkt te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de aansluiting TV/Radio past helemaal geen f-connector.
Er zit geen schroefdraad op die aansluiting, dus gewoon lostrekken dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

job schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:50:
Op de aansluiting TV/Radio past helemaal geen f-connector.
Er zit geen schrofdraad op die aansluiting, dus gewoon lostrekken dat ding.
Ga het proberen maar er zit geen beweging in tot op heden :o :o

/edit: no friggin beweging... Ja, de muur beweegt zowat maar kabel blijft liefs op zijn plekkie :(

/edit2: waterpomptang, hamertje-tik en kabel los... En probleem meteen gevonden; zat dus een brakke splitter naast. Signaalsterkte op de decoder van 8% naar 65% _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 31-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Even de UMU01 (splitter) er af halen door te draaien en vervolgens te trekken, en dan nog es proberen of je hem los kan krijgen. Desnoods met een tangetje ofzo, dan heb je ook geen kans dat je AOP van de muur komt zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:59:
[...]

LOL... Nee, je hebt eigenlijk ook gewoon gelijk. Bij Ziggo zit er gewoon iemand die een hekel heeft aan jou en die capped alleen jouw lijn :)
Wat hebben ze er eigenlijk van gezegd toen je ze al die keren hebt gebeld om te klagen over de moedwillige cap op jouw lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:01:
ok dus hiervan kan ik concluderen dat ziggo wel degelijk aan snelheid caps doet?

vroeger toen het volgens mij 20/3 was, was mijn upload toen ook strak op 1.5 mbit gecapt en dat gaf de medewerker zelf toe omdat ziggo zogenaamd een capaciteitprobleem hadden en de beloofde snelheid niet konden leveren.

dacht dat het verleden tijd was, niet dus

ok bedankt voor alle hulp mensen dan zal ik maar resterende maand nog van 93.4 mbit moeten genieten

93.4 is beter dan niks he :9
je merkt het verschil toch niet, het is gewoon de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Van 120 Mbit naar 93.4 Mbit noem ik geen cap. Wel als je naar 50 Mbit of lager gezet zou zijn.
Hier moet echt iets anders aan de hand zijn. Is een ander modem proberen een mogelijkheid? Of had je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 12:26
Vraagje:
Ik heb ziggo alles in 1 met 30/4 daarbij kreeg ik toen zo'n mooie (kuch) cisco 8455 hd ontvanger.
Nu zit daar een ethernet aansluiting op die geblockt word door ziggo, zijn er manieren om die blokkering te omzeilen, dmv andere firmware?

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Snarfie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:19:
Vraagje:
Ik heb ziggo alles in 1 met 30/4 daarbij kreeg ik toen zo'n mooie (kuch) cisco 8455 hd ontvanger.
Nu zit daar een ethernet aansluiting op die geblockt word door ziggo, zijn er manieren om die blokkering te omzeilen, dmv andere firmware?
Bij mijn weten niet. Alle updates komen namelijk van Ziggo en omdat de USB poort niet werkt is het zga onmogelijk om er zelf iets op te zetten. Daarnaast is de firware update functie weg uit het menu (afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 12:26
Dawn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:30:
[...]
Bij mijn weten niet. Alle updates komen namelijk van Ziggo en omdat de USB poort niet werkt is het zga onmogelijk om er zelf iets op te zetten. Daarnaast is de firware update functie weg uit het menu (afaik)
Balen :( toch maar eens op zoek naar een andere hd ontvanger waar wel die functionaliteit op zit.

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Snarfie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:34:
[...]

Balen :( toch maar eens op zoek naar een andere hd ontvanger waar wel die functionaliteit op zit.
Dezelfde ontvanger maar dan rechtstreeks van Cisco? Deze komt nanelijk niet (uiteraard) met Ziggo FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Timmert schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:21:
Dat is niet zo netjes van de monteur ;) Die scart kun je gewoon lozen, nergens voor nodig.
Idd, moest alleen wel even de cisco box en TV rebooten, en toen kwam er wel beeld en geluid via mijn HDMI poort.

Beetje kansloos van Ziggo / Ziggo monteur...

Willen ze zo graag dat je op HD gaat, koop je een HD scherm, HD abbo, Interactieve tv

Heb je een incapabele monteur aan het werk die niet weet wat die doet....

tis dat ik nog wat kennis hebt, mn vriendin had dit echt nooit geweten

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:38:
Vreemd, maar dan is er evt nog wel een andere oplossing.
Handige tip! Ik ga het vanavond even aanpassen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
ninasky11 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:16:
[...]

Modem uit/aan - check
Reset - check
Pc rechtstreeks - check
Andere Pc - check
Virusscanner/firewall - check
Nieuwe Software - nope

Resultaat gecapped op 93.4 mbit
Dit lijkt mij echt heerlijk, zo geweldig overtuigd te zijn van je eigen gelijk! Gewoon oogkleppen op en verder nergens meer over nadenken en lekker anoniem tekeer gaan op een forum. Heerlijk. _/-\o_ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Niets gecapped, gewoon slechte apparatuur of kabels. Of gewoon een probleem in de huisinstallatie.
Bel Service+ of Ziggo HD. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:28:
je vriendin had het waarschijnlijk ook niet eens gemerkt? , die van mij zou het echt niet opvallen als het geen hd beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:42:
[...]

je vriendin had het waarschijnlijk ook niet eens gemerkt? , die van mij zou het echt niet opvallen als het geen hd beeld is.
dat weet ik ook wel zeker.... maar tis zuur dat je ergens wel voor betaald, je krijgt het aangeboden, je hebt het platform om het te gebruiken, maar door een fout van een monteur werkt het niet..

anayway, maar weer een bevestiging waarom ik nooit een monteur aan mij spullen wil hebben.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
Ziggo capt ook niet, snap ook werkelijk niet waarom dat steeds terug blijft komen in dit topic.

Natuurlijk kan er altijd een probleem met je verbinding zijn, maar wanneer je de 120Mbit niet haalt ligt dit veelal aan je eigen hardware/software.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

SOCO_cola schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:28:
[...]

Idd, moest alleen wel even de cisco box en TV rebooten, en toen kwam er wel beeld en geluid via mijn HDMI poort.

Beetje kansloos van Ziggo / Ziggo monteur...

Willen ze zo graag dat je op HD gaat, koop je een HD scherm, HD abbo, Interactieve tv

Heb je een incapabele monteur aan het werk die niet weet wat die doet....

Beetje jammer ja. In welk postcodegebied zit je btw? Ben benieuwd of het een collega van mij is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Timmert schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Beetje jammer ja. In welk postcodegebied zit je btw? Ben benieuwd of het een collega van mij is :+
2201

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Heb vrijdag mijn vierde smartcard geregistreerd. Via de website lukte het niet, maar via de telefoon en de standaard menuoptie smartcard activeren loop je ook tegen die beperking aan. Vervolgens de storing-optie gevolgd waarmee je een Ziggo medewerker aan de lijn kreeg welke ook eerst beweerde dat het niet kon.

Ik heb gezegd dat het registreren van 5 smartcards via de telefoon al gewoon mogelijk zou moeten zijn; na wat overleg kon het inderdaad wel, maar alleen via een andere (hogere?) medewerker die dit rechtstreeks aan de klant moest hangen dit was een andere procedure.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

psy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:30:
Heb vrijdag mijn vierde smartcard geregistreerd. Via de website lukte het niet, maar via de telefoon en de standaard menuoptie smartcard activeren loop je ook tegen die beperking aan. Vervolgens de storing-optie gevolgd waarmee je een Ziggo medewerker aan de lijn kreeg welke ook eerst beweerde dat het niet kon.

Ik heb gezegd dat het registreren van 5 smartcards via de telefoon al gewoon mogelijk zou moeten zijn; na wat overleg kon het inderdaad wel, maar alleen via een andere (hogere?) medewerker die dit rechtstreeks aan de klant moest hangen dit was een andere procedure.
Bij mijn weten moet je na de 3e SC op het adres bijbetalen voor elke kaart die volgt. Misschien is dat het probleem waar je tegen aan loopt?

Pagina: 1 ... 97 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!