Let op met de DIR-655 (en ander D-Links met dezelfde chipset).
Als je een Arris kabel-modem hebt kan je, onder heavy load, een instabiele verbinding hebben waardoor je router zich op lijkt te hangen.
Ik ben zelf een hele zaterdag aan het zoeken geweest voordat ik precies door had waar het schip strandde.
Blijkbaar wordt de 1Gb link tussen kabel-modem en D-Link niet altijd correct ge-initialiseerd waardoor het Arris modem op 100 Mb/s staat maar de D-Link denkt dat het Gigabit is. De D-Link instellen op 100 Mb/s i.p.v. Auto-negotiate doet de truuk. (Maar je kunt je 120 Mb natuurlijk niet meer helemaal halen.)
Ik moet nog even uitzoeken of ik de Arris hard kan configuren op Gigabit en of het dan wel stabiel is.
Gekke is dat ik tot vorige week het probleem NIET had. (Heb mijn D-Link als bijna 2 jaar)
Enige is dat mijn Arris is ge-reboot omdat ik bij het stofzuigen per ongelijk de voedingsstekker los trok uit het modem. Hij heeft daarvoor continu aan gestaan (zit samen met de D-Link op een UPS).
Daarna begon de ellende.
Lijkt erop dat door de reboot andere setting of mischien een firmware upgrade werd geaktiveerd die Ziggo ooit heeft gepushed, maar die blijkbaar nog niet aktief was.