Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Bullet NL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:31:
[...]

Klopt, de DIR-855 werkt ook prima, heb er alleen nog geen firmware van gezien welke IPv6 ondersteund.
DIR-655 blijkt ook goed te werken icm met 120mbit, is stukie goedkoper

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

fatihbatur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:52:
medeziggors :P ik heb even een korte vraag.
Ik heb een 120mbit lijn en haal (zonder router er tussen) netjes 120mbit down en 8mbit up. alleen met een router er tussen blijkt mijn download tot 70mbit te dalen, is er een router die daadwerkelijk de 120mbit snelheden kunnen halen. Ik heb een Sitecom WL-183 Wireless Network 300N router,
Ik heb de Sitecom WL-351, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
fatihbatur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:52:
[...]

Let op met de DIR-655 (en ander D-Links met dezelfde chipset).
Als je een Arris kabel-modem hebt kan je, onder heavy load, een instabiele verbinding hebben waardoor je router zich op lijkt te hangen.

Ik ben zelf een hele zaterdag aan het zoeken geweest voordat ik precies door had waar het schip strandde.

Blijkbaar wordt de 1Gb link tussen kabel-modem en D-Link niet altijd correct ge-initialiseerd waardoor het Arris modem op 100 Mb/s staat maar de D-Link denkt dat het Gigabit is. De D-Link instellen op 100 Mb/s i.p.v. Auto-negotiate doet de truuk. (Maar je kunt je 120 Mb natuurlijk niet meer helemaal halen.)
Ik moet nog even uitzoeken of ik de Arris hard kan configuren op Gigabit en of het dan wel stabiel is.

Gekke is dat ik tot vorige week het probleem NIET had. (Heb mijn D-Link als bijna 2 jaar) :?
Enige is dat mijn Arris is ge-reboot omdat ik bij het stofzuigen per ongelijk de voedingsstekker los trok uit het modem. Hij heeft daarvoor continu aan gestaan (zit samen met de D-Link op een UPS).
Daarna begon de ellende.
Lijkt erop dat door de reboot andere setting of mischien een firmware upgrade werd geaktiveerd die Ziggo ooit heeft gepushed, maar die blijkbaar nog niet aktief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TonnyTonny schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:06:
[...]

Let op met de DIR-655 (en ander D-Links met dezelfde chipset).
Als je een Arris kabel-modem hebt kan je, onder heavy load, een instabiele verbinding hebben waardoor je router zich op lijkt te hangen.

Ik ben zelf een hele zaterdag aan het zoeken geweest voordat ik precies door had waar het schip strandde.

Blijkbaar wordt de 1Gb link tussen kabel-modem en D-Link niet altijd correct ge-initialiseerd waardoor het Arris modem op 100 Mb/s staat maar de D-Link denkt dat het Gigabit is. De D-Link instellen op 100 Mb/s i.p.v. Auto-negotiate doet de truuk. (Maar je kunt je 120 Mb natuurlijk niet meer helemaal halen.)
Ik moet nog even uitzoeken of ik de Arris hard kan configuren op Gigabit en of het dan wel stabiel is.

Gekke is dat ik tot vorige week het probleem NIET had. (Heb mijn D-Link als bijna 2 jaar) :?
Enige is dat mijn Arris is ge-reboot omdat ik bij het stofzuigen per ongelijk de voedingsstekker los trok uit het modem. Hij heeft daarvoor continu aan gestaan (zit samen met de D-Link op een UPS).
Daarna begon de ellende.
Lijkt erop dat door de reboot andere setting of mischien een firmware upgrade werd geaktiveerd die Ziggo ooit heeft gepushed, maar die blijkbaar nog niet aktief was.
De dir 655 heeft brakke qos, zodra ik een hoop poorten open zet in een torrent met qos aan crashed de router.
ik heb een ubee modem.
qos uit en nog wat van dat soort funties en mijn router is in geen maanden meer crashed.
tis dat ik het zonde vind om een andere te kopen maar anders had ik de dir655 al lang in puin geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:10:
[...]

De dir 655 heeft brakke qos, zodra ik een hoop poorten open zet in een torrent met qos aan crashed de router.
ik heb een ubee modem.
qos uit en nog wat van dat soort funties en mijn router is in geen maanden meer crashed.
tis dat ik het zonde vind om een andere te kopen maar anders had ik de dir655 al lang in puin geslagen.
Mooi dit, dat mensen hun positieve en negatieve verhalen delen met andere gebruikers, meestal gaat het hier over brakke snelheid en storingen terwijl je een persoon kan adviseren wat je kunt aanschaffen en wat juist niet O-)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
fatihbatur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:52:
[...]

Ik wilde B/G en N apart hebben, vandaar de DIR-855. Sowieso heb ik hem nu alweer een hele tijd en was/is hij zijn geld meer dan waard geweest al.

Ik heb een Arris modem en heb beiden meerdere keren weleens gereboot maar werken beiden zonder problemen met 120mbit.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
[...]

ik heb een ubee modem.
Dat zal dan wel aan de firmware van je router liggen, hier heb ik er namelijk geen last van. ;)

Het is trouwens wel erg kort door de bocht om daar meteen je conclusie op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabianspoelman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:59:
Kreeg het bericht van Ziggo dat, in 2011, de HD-kanalen in het standaard pakket komen.

Natuurlijk geweldig nieuws, maar weet iemand of de huidige SD-decoders worden vervangen?
Ziggo zal nooit decoders vervangen. Dat ding is namelijk je eigendom. Wanneer je die van Ziggo (of 1 van de voorgangers hebt gekregen, was dat een kadootje. Het belangrijke verschil tussen het modem enerzijds en decoders, routers e.d. anderzijds, is dat je het modem in bruikleen hebt. Die wordt dus altijd vervangen wanneer dat nodig is om de dienst te kunnen ontvangen waarvoor je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
[...]

ik heb een ubee modem.
Dat weet ik: De enige consumentenrouters die wel een fatsoenlijke QoS hebben draaien DD-WRT of Tomato.
Maar QoS staat dus bij mij altijd AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Wat houd het eigenlijk in als het lampje links op het display van die Cisco 8485DVB de hele aan het knipperen is? :?
Ik kan het maar niet vinden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:25:
[...]

Ik wilde B/G en N apart hebben, vandaar de DIR-855. Sowieso heb ik hem nu alweer een hele tijd en was/is hij zijn geld meer dan waard geweest al.

Ik heb een Arris modem en heb beiden meerdere keren weleens gereboot maar werken beiden zonder problemen met 120mbit.
Ik heb tot vorige week ook nooit problemen gehad.
70-80 Mb/s news met 16 draadjes van payserver (8 op iedere PC), 3 of 4 (high-throughput) torrents tegelijk. Nog wat eMule verkeer en dan was mijn vriendin ook nog bezig op haar machientje.
Altijd stabiel.
Maar na die reboot begon het opeens.
En ik schijn lang niet de enige te zijn.
In Amerika gebruiken ze bij ComCast ook Arris modems. In hun forums staan tientallen posts over dezelfde problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Brad schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:16:
Wat houd het eigenlijk in als het lampje links op het display van die Cisco 8485DVB de hele aan het knipperen is? :?
Wat voor lampje? Bedoel je rechts 2 pijltjes die knipperen?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Brad schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:16:
Dan is je verbinding van je decoder niet retourgeschikt (staat gewoon op de update pagina van ziggo en lopen 100 topics over op het ziggo forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:19:
[...]

Of de D-Link 855 die ik hier heb staan :P
De 825 is praktisch hetzelfde en die wilde niet goed werken hier. Ik kreeg via die router maximaal 60 Mbit binnen van mijn 120 Mbit abbo (bedraad).
Ouderwetse Linksys router deed het zelfs beter! Zonder router wel de volle snelheid.

Ergens hier op het forum staat een topic over problemen met D-Link routers icm Ziggo modems, bij mij was dus hetzelfde het geval. Uiteindelijk kunnen ruilen voor een Netgear WNDR3700 die probleemloos werkt icm een Ubee modem.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Iemand enig idee waarom ik sneeuw heb op digitale tv en vooral hoe ik het weg kan krijgen? Ik heb wel beeld hoor, maar vooral op de donkere kleuren begint het ernstig te irriteren dat geknipper. Vanmiddag was het niet te zien maar nu wel. Gisteravond viel het mij voor het eerst op. Andere decoder maakt niet uit (inclusief alle kabels vanaf de muur). Anders morgen Ziggo maar eens bellen.

Ik heb trouwens alleen tv, geen internet en telefonie.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Bastien schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:20:
Iemand enig idee waarom ik sneeuw heb op digitale tv en vooral hoe ik het weg kan krijgen? Ik heb wel beeld hoor, maar vooral op de donkere kleuren begint het ernstig te irriteren dat geknipper. Vanmiddag was het niet te zien maar nu wel. Gisteravond viel het mij voor het eerst op. Andere decoder maakt niet uit (inclusief alle kabels vanaf de muur). Anders morgen Ziggo maar eens bellen.

Ik heb trouwens alleen tv, geen internet en telefonie.
Sneeuw?? Kan me er geen voorstelling van maken. Ik zie het in elk geval niet en het lijkt mij dat Ziggo voor alle abonnees hetzelfde signaal gebruikt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Crusader schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:29:
[...]

Sneeuw?? Kan me er geen voorstelling van maken. Ik zie het in elk geval niet en het lijkt mij dat Ziggo voor alle abonnees hetzelfde signaal gebruikt.
Dansense witte pixels over het scherm. Aan de tv ligt het volgens mij niet aangezien een DVD er geen last van heeft. Opnieuw laden van zenders helpt niet, decoder kwartiertje uit helpt niet.

Maar een plaatje zegt meer... sorry voor meneer Willis :+

Afbeeldingslocatie: http://upload.koekie.net/images/23759839988250874961_thumb.jpg

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bastien schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:40:
[...]

Dansense witte pixels over het scherm. Aan de tv ligt het volgens mij niet aangezien een DVD er geen last van heeft. Opnieuw laden van zenders helpt niet, decoder kwartiertje uit helpt niet.

[afbeelding]
Lijkt me echt heel sterk dat Ziggo een signaal uitstuurt met dat verschijnsel, dan had de halve Ziggo community hier komen klagen ;)
Hebben de buren toevallig ook digitale Ziggo televisie? Ga het daar eens vragen. Of sluit jouw decoder eens bij de buren aan.

Sluit je je dvd speler wel op dezelfde aansluitingen aan als de Ziggo decoder? De TV zelf is dan wel uitgesloten, maar de ingang van je receiver of TV nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 22-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
[...]

[afbeelding]
Hoe aangesloten? scart of hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]
Aah artifacts bedoel je :)
Een te zwak signaal of een stukke/te lange hdmi kabel.

Kijk eens naar je ber (bit error rate), groter dan nul?? te zwak signaal.

[ Voor 80% gewijzigd door job op 22-02-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

HDMI kabel is het. Maar de kabel ligt er al een jaar dus waarom nu ineens? Maar ongeveer klokslag 10 uur was het weer foetsie. Morgenavond maar weer verder kijken. Troubleshooting werkt alleen als je troubles hebt :P Zal morgen dan eerst even naar het signaal kijken (was gisteren 56% sterkte en 100% kwaliteit dacht ik, vandaag niet gekeken; dat heb ik al tijden zo).

Maar iig alvast dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ook al ligt het er al jaren kan het ook opeens net fout gaan natuurlijk. Waarom krijgen mensen na 2 jaar opeens problemen met een dienst ondanks kabels niet zijn aangeraakt.

Zat misschien al op het randje, draadbreuk of slecht contact. De TV een keer gedraaid tijdens het afstoffen of om beter naar de bank te mikken en de situatie is bewogen en dus veranderd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Volgens mij is dit "gewoon" digitale beeldruis, dat zit ook wel eens in gedownloade HD-films.

Het enige dat je kunt doen is een beetje spelen met de beeldscherminstellingen zoals dynamic / natural / film etc. Het beeld wordt dan weliswaar iets vager, maar je ziet die losse puntjes niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Volkert schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:22:
Volgens mij is dit "gewoon" digitale beeldruis, dat zit ook wel eens in gedownloade HD-films.

Het enige dat je kunt doen is een beetje spelen met de beeldscherminstellingen zoals dynamic / natural / film etc. Het beeld wordt dan weliswaar iets vager, maar je ziet die losse puntjes niet meer.
Haha, dat is niet het probleem oplossen maar anders verpakken.
En digitale ruis is naar mijn mening niet "gewoon".

Krijg je de ruis op elke zender? Zou inderdaad even Ziggo bellen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:22:
Ehn, nee hoor. Ik download ook aardig wat films en dit is echt niet normaal. Ziet er inderdaad uit als omgevallen bitjes door troubles met de HDMI kabel en/of de HDMI aansluiting.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Bij mij bleek een coax kabel van 1 meter, een probleem te zijn voor mijn digitale tv. ik kreeg op NED3 (tijdens CL wedstrijd) 30% van het signaal, terwijl het met een nieuwe kabel 90% werd. Dus heb je last van sneeuw? oid probeer een andere kabel die het wel normaal doet :D,

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 12-09 16:48
Is het bekend of de 3d demo kanaal nog een keer terug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-RoB- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:42:
Is het bekend of de 3d demo kanaal nog een keer terug komt?
Daarvoor zal je bij NET5 (SBS-groep) aan moeten kloppen, niet bij Ziggo.
NET5 is gestopt met de uitzendingen. Had e.e.a. met rechten te maken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 12-09 16:48
TFHfony schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Daarvoor zal je bij NET5 (SBS-groep) aan moeten kloppen, niet bij Ziggo.
NET5 is gestopt met de uitzendingen. Had e.e.a. met rechten te maken.
Ah las al zoiets op internet. Las net dat discovery channel wel bezig is met een 3d zender dus daar maar even op wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer die met itv en de cisco decoder problemen hebben? Heb sinds paar uur dat ik het interactieve deel wel kan benaderen, maar dat daarna het hele menu vastloopt. De decoder lijkt vast te lopen bij de tekst 'bezig met laden afbeelding' rechtsboven in het menu. Ik heb ook een melding gemaakt op het ziggo gebruikersforum waar al een topic geopend was.
Mijn vraag stel ik hier om te kijken of er meer klanten van Ziggo zijn met deze problemen.
Zie ook:

http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=29775&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik snap er niks meer van. Of Ziggo heeft alweer downtime rond Groningen of een device is keihard aan het crashen. Router lijkt steeds prima ok, elke keer te bereiken. Switch zit daarachter dus die zou je ook niet verdenken. Modem is nog geen 2 maanden oud. Zal eens op de bereikbaarheid daarvan letten alhoewel je niets kan instellen via de webinterface.
3MB/s down nu...nog langzamen dan up speed. :')

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Weet iemand hoe ik de kwaliteit kan testen van het signaal? Ik zat voorheen bij UPC en die hadden een signaal test (kanaal 999)

Ik heb nu ziggo icm een cam module, maar ik heb nog geen test kanaal gevonden. Ik heb vaak dat ik ineens blokkerig / haperend beeld krijg en de melding "gescramblede service" in beeld.

Daarnaast is mijn internet s avonds super traag (ong 500kb) en s'ochtends heb ik ineens 2,6 mbit.......

ps mijn regio is Utrecht (3543 EC)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je Ubee waardes uitlezen? Als je een Ubee hebt. Weet niet hoe het met Arris modems gaat.

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Ik heb helaas een Arris modem. Weet iemand anders misschien hoe deze uitgelezen kan worden?

Kunnen ze dat uitlezen trouwens niet bij de Helpdesk van Ziggo?

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Vandaag brief gekregen dat ik binnen een paar dagen de nieuwe modem voor sneller internet zal ontvangen! _/-\o_

Vraag me toch wel af wat de nieuwe snelheden worden (heb AiE+).

(Betreffende Ziggo voorziet kabelmodems van wifi en belooft hogere snelheden)

[ Voor 35% gewijzigd door Louw Post op 24-02-2011 16:14 ]

• forzabesiktas
Louw Post schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:12:
Vandaag brief gekregen dat ik binnen een paar dagen de nieuwe modem voor sneller internet zal ontvangen! _/-\o_

Bestaande klanten ook :D ? (voor een fijn prijsje?)

tikfouten? tjah..m..

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

fatihbatur schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Bestaande klanten ook :D ? (voor een fijn prijsje?)
Ik ben een bestaande klant, dus dat lijkt me wel. Waarschijnlijk doen ze regio voor regio?

Ben al sinds @Home tijdperk abonnee.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36

Ik denk niet dat je er op hoeft te rekenen dat je de gecombineerde docsis 3-modem/wifi-router zal krijgen die zullen waarschijnlijk pas in Q3/4 uitgeleverd gaan worden. Je zal waarschijnlijk de cisco dpc3212 modem krijgen met de snelheid 30/4 Mbit.

• KiPKaKDutcH
mleander schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:56:
Ik heb helaas een Arris modem. Weet iemand anders misschien hoe deze uitgelezen kan worden?

Kunnen ze dat uitlezen trouwens niet bij de Helpdesk van Ziggo?
Webinterface is 192.168.1.100, werkt alleen als hij bezig is om online te komen. Zodra de lampjes klaar zijn (modem online dus), wordt de webinterface verborgen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Wat voor modem heb jij nu in gebruik?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

kaos- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:20:
[...]

Haha, dat is niet het probleem oplossen maar anders verpakken.
En digitale ruis is naar mijn mening niet "gewoon".

Krijg je de ruis op elke zender? Zou inderdaad even Ziggo bellen.
Nou, gisteren en vandaag niet gehad. Ik heb ook nergens verder aangezeten. Dus het troubleshooten is mislukt ivm gebrek aan trouble :P

mleander schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:22:
Weet iemand hoe ik de kwaliteit kan testen van het signaal? Ik zat voorheen bij UPC en die hadden een signaal test (kanaal 999)

Ik heb nu ziggo icm een cam module, maar ik heb nog geen test kanaal gevonden. Ik heb vaak dat ik ineens blokkerig / haperend beeld krijg en de melding "gescramblede service" in beeld.
De signaal waarde kan je tv gewoon uitlezen.
Waar je dit vind in je menu is afhankelijk van het merk van je tv.
De signaal waarde verschilt verder ook per frequentie.

Gescramblede service wijst echter eerder op een communicatieprobleem met je cam/smartcard.
Het eerste wat ik zou doen is je tv updaten naar de laatste software versie.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 24-02-2011 20:58 ]

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Verdomme, 14Mbit/s down maar wel 9.5Mbit/s up.

Wordt er echt niet goed van, betaal je voor 120Mbit en 95% van de tijd haal je maximaal 20% daarvan.
Heb tijden gewoon dag in dag uit 120Mbit/s gehaald, maar nu nooit meer :(

Klantenservice bellen of mailen heeft geen zin aangezien ze toch de schuld geven aan lengtes van kabeltjes of de computer.

Iemand nog advies wat ik kan doen? Wil wel een nieuw modem aanschaffen maar als die ooit al geactiveerd is werkt dat niet o.i.d.?

• TonnyTonny
pinda powerrr schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:49:
[...]

De 825 is praktisch hetzelfde en die wilde niet goed werken hier. Ik kreeg via die router maximaal 60 Mbit binnen van mijn 120 Mbit abbo (bedraad).
Ouderwetse Linksys router deed het zelfs beter! Zonder router wel de volle snelheid.

Ergens hier op het forum staat een topic over problemen met D-Link routers icm Ziggo modems, bij mij was dus hetzelfde het geval. Uiteindelijk kunnen ruilen voor een Netgear WNDR3700 die probleemloos werkt icm een Ubee modem.
De 825 gebruikt dezelfde hardware en vrijwel dezelfde firmware als de 655. Zelfde probleem dus.

Ik heb vanmiddag ook een WNDR3700 aangeschaft. Die heeft nergens last van.
Iemand interrese in een D-Link DIR-655 ? :)

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
TonnyTonny schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:25:
[...]

De 825 gebruikt dezelfde hardware en vrijwel dezelfde firmware als de 655. Zelfde probleem dus.

Op de Dir-825 heb ik zelf DD-WRT op gezet, met deze firmware draait deze hier een stuk beter op....
Met de standaard firmware had ik het probleem dat de koppeling tussen modem en router vaak gewoon niet wilde werken, dat was op te lossen door hem vast op 100mbit te zetten.

Geef ook zelf eerlijk toe dat ik de wireless prestaties etc tegen vind vallen, maar met dd-wrt zijn de snelheden op bekabeld en nog belangrijker stabiliteit hier een stuk beter geworden.

Al heb ik vandaag het vermoeden, dat de snelheden lager zijn als normaal.
Zo die modem eens even een "rotschop" >:) voor 30 seconden geven, dat wil vreemd genoeg nog wel eens helpen...

Maar als ik dit van te voren geweten had... had ik ook voor de Netgear gegaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
PolluxDKB schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:50:
Verdomme, 14Mbit/s down maar wel 9.5Mbit/s up.

Wordt er echt niet goed van, betaal je voor 120Mbit en 95% van de tijd haal je maximaal 20% daarvan.
Heb tijden gewoon dag in dag uit 120Mbit/s gehaald, maar nu nooit meer :(

Klantenservice bellen of mailen heeft geen zin aangezien ze toch de schuld geven aan lengtes van kabeltjes of de computer.

Iemand nog advies wat ik kan doen? Wil wel een nieuw modem aanschaffen maar als die ooit al geactiveerd is werkt dat niet o.i.d.?
niet laten afschepen, ticket laten aanmaken en van jouw kant screenshots maken, dus gewoon een ziggo dossier aanleggen, daarna geld terug eisen omdat je op het niveau van AIplus zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
thefxr schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:03:
[...]

niet laten afschepen, ticket laten aanmaken en van jouw kant screenshots maken, dus gewoon een ziggo dossier aanleggen, daarna geld terug eisen omdat je op het niveau van AIplus zit!
Het eindigde met een mail terug ''Bij het meten van uw verbinding zien we dat uw modem met goede waarden
is verbonden''.
En dat ik gebeld zou zijn op mijn mobiel en huisnummer (wat niet zo is, anders had ik dat wel geweten).

Ze willen wel een monteur langs sturen denk ik maar als die met z'n meetapparaatje vóór het modem ziet dat het prima is moet ik dokken voor de monteur en daar heb ik ook geen trek in.

edit: nu bijvoorbeeld haal ik weer 42Mbit/s. Maar de 120Mbit/s haal ik niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door bóòbó op 25-02-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Vraag me af hoe Ziggo omgaat met fair use policy wat data verbruik betreft?

Maak namelijk zelf gebruik van Nieuwsgroepen en bij Telfort heb ik nog nooit problemen gehad.
Haal veel HD materiaal binnen per maand dus dat zijn aardig wat GB's

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PolluxDKB schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:16:
[...]

edit: nu bijvoorbeeld haal ik weer 42Mbit/s. Maar de 120Mbit/s haal ik niet meer.
Ik wilde het net gaan posten. Mijn snelheid hangt ook tussen de 30Mbit en 45Mbit. Heel, heel af en toe gaat hij naar 80, om snel weer rond de 40 te gaan hangen.

Ik denk weer terug te gaan naar het gewone abo. Daar haalde ik retestabiel 22Mbit (en dat wordt nu dus verhoogd). Ik ga niet het extra geld betalen, om af en toe eens een piek te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 25-02-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

seninha schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:33:
Vraag me af hoe Ziggo omgaat met fair use policy wat data verbruik betreft?

Maak namelijk zelf gebruik van Nieuwsgroepen en bij Telfort heb ik nog nooit problemen gehad.
Haal veel HD materiaal binnen per maand dus dat zijn aardig wat GB's
Nou, ik verstook zo'n beetje tussen de 500 Gbyte & 2 Tbyte per maand en heb nooit iets gehoord, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
TonnyTonny schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:25:
[...]

Is er dan wel een groot verschil met de 855? Daar heb ik namelijk nooit een probleem mee.

Enige nadeel is dat de wireless echt een bereik van niks heeft, maarja ik heb op zolder ook nog maar een oude wireless router van Sitecom aangesloten op het bedraade netwerk die wel een goed bereik heeft.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TFHfony schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:54:
[...]

Nou, ik verstook zo'n beetje tussen de 500 Gbyte & 2 Tbyte per maand en heb nooit iets gehoord, dus...
With ^, same here. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hier ook, daar heeft Ziggo echt geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft toch geen fair use policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:00:
Ziggo heeft toch geen fair use policy?
Jawel, maar gaan hier heel coulant mee om

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Die hebben ze wel, maar in de praktijk gaan ze daar volgens mij alleen maar achteraan als je 24 x 7 x 365 je lijn vol aan het trekken bent ... en volgens mij zijn er geen particulieren die dat kunnen, alleen al i.v.m. de benodigde opslag die je nodig hebt :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
PolluxDKB schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:16:
[...]

Het eindigde met een mail terug ''Bij het meten van uw verbinding zien we dat uw modem met goede waarden
is verbonden''.
En dat ik gebeld zou zijn op mijn mobiel en huisnummer (wat niet zo is, anders had ik dat wel geweten).

Ze willen wel een monteur langs sturen denk ik maar als die met z'n meetapparaatje vóór het modem ziet dat het prima is moet ik dokken voor de monteur en daar heb ik ook geen trek in.

Hier heb ik de laatste tijd ook last van, wat me ook opviel is dat ik dan 2 oranje lampjes op het modem heb branden. Even de stroom eraf en het gaat heel even goed en daarna zijn ze weer oranje. Gisteravond na 23.30 uur ongeveer ging ik echter weer op de volle snelheid nadat de stroom er af was geweest.
Toevallig op de lampjes gelet?

Heb hier overigens al eerder last van gehad, daarna ging het weer goed maar nu is het weer k****. Toppunt was gisteravond dat ik zelfs even op de goeie oude dubbele isdn snelheid zat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:40:
[...]

Dat zal dan wel aan de firmware van je router liggen, hier heb ik er namelijk geen last van. ;)

Het is trouwens wel erg kort door de bocht om daar meteen je conclusie op te baseren.
no offence maar dit is met alle firmwares op mijn dir 655 welke al 3x is omgeruild en ik 2 verschillende hardware versies heb gehad. dus kort door de bocht? wat jij wilt.
ik raad hem af, hij werkt op 120 mbit maar heb sinds paar dagen nu een apple timecapsule gezien het meeste hier thuis mac is en nergens last meer van en haalt ook 120 mbit op wan poort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Ik heb recent een Draytek Vigor2130 aangeschaft ivm aanhoudende problemen qua netwerkbelasting (slechte pings, drops etc). Tot nu toe alleen maar lof, 122mbit via de speedtest, volle snelheid via nieuwsgroepen, en het belangrijkste, geen last van slechte pings tijdens het gamen, ookal zitten we met 8 man tegelijk op internet.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

ADDG schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:39:
[...]

Ik denk niet dat je er op hoeft te rekenen dat je de gecombineerde docsis 3-modem/wifi-router zal krijgen die zullen waarschijnlijk pas in Q3/4 uitgeleverd gaan worden. Je zal waarschijnlijk de cisco dpc3212 modem krijgen met de snelheid 30/4 Mbit.
Dat zou vreemd zijn, dat ze 2x een nieuwe modem gaan sturen?
Bullet NL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:51:
[...]

Wat voor modem heb jij nu in gebruik?
Ik heb nu de Scientific Atlanta EPC2203-NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Louw Post schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:46:
Dat zou vreemd zijn, dat ze 2x een nieuwe modem gaan sturen?
Dat is nog maar de vraag, of iedereen straks een nieuwe modem/router krijgt. Zie dit bericht.

Bedenk verder dat zo'n modem/router ook van Ziggo software voorzien is en waarschijnlijk niet te vervangen door eigen software, zoals tomato of dd-wrt. Het is afwachten wat je er allemaal aan instellen kunt maar vast niet zo veel als nu op je eigen router. Ik hoop dan ook dat ik er geen krijg, ik heb liever m'n eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
PWM schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:49:
[...]

Ik wilde het net gaan posten. Mijn snelheid hangt ook tussen de 30Mbit en 45Mbit. Heel, heel af en toe gaat hij naar 80, om snel weer rond de 40 te gaan hangen.

Ik denk weer terug te gaan naar het gewone abo. Daar haalde ik retestabiel 22Mbit (en dat wordt nu dus verhoogd). Ik ga niet het extra geld betalen, om af en toe eens een piek te hebben.
Ook hier dezelfde problemen met de 120Mbit lijn.
Het meeste haal ik ook tussen de 20Mbit en 40Mbit.

Van de week was er zelfs een tijd 16 Mbit max.

Als ik de hele dag door een stabiele verbinding wil hebben dan moet ik het moden een stuk of 4/5 keer resetten.
In het begin dacht ik dat dit maar even tjes zou zijn maar heb er nu al een paar weken last van.

Zelf nog geen contact opgenomen met Ziggo. Ben bang dat ik een zelfde reactie terug krijg zoals velen hier ook al gepost hebben. Ik heb trouwens een Ubee modem.

Binnenkort toch maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
Revres schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Ook hier dezelfde problemen met de 120Mbit lijn.
Het meeste haal ik ook tussen de 20Mbit en 40Mbit.

Van de week was er zelfs een tijd 16 Mbit max.

Als ik de hele dag door een stabiele verbinding wil hebben dan moet ik het moden een stuk of 4/5 keer resetten.
In het begin dacht ik dat dit maar even tjes zou zijn maar heb er nu al een paar weken last van.

Zelf nog geen contact opgenomen met Ziggo. Ben bang dat ik een zelfde reactie terug krijg zoals velen hier ook al gepost hebben. Ik heb trouwens een Ubee modem.

Binnenkort toch maar eens bellen.
Weet niet of het toevallig is, maar dit probleem heb ik dus precies hetzelfde. Sinds een week of twee. Het gekke is, modem resettten betekend weer even goede verbinding. Daarna weer hetzelfde verhaal. Normaal eigenlijk nooit ergens last van gehad, op drukke momenten minimaal nog 80mbit, maar sinds twee weken is het heel erg triest. Afgelopen zondag lag de snelheid zowaar op 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
18-2-2011 zou er een monteur van Ziggo bij mij alles-in-1 komen installeren tussen 8-13u.
Vreselijk vroeg 8u, vooral als je nog niet op dat adres woont.
Nu was ik daar half 8 en kwam ik er per abuis achter om half 10 dat er een kaart van Ziggo in de bus zat. Met wel de mededeling dat ik helaas niet thuis was en ik een nieuwe afspraak moest maken, ook werd er van mij verwacht dat ik wel de voorrijkosten zou betalen.
WOEST was ik!!! Nog heel naief de bel gecontroleerd, maar die deed het natuurlijk gewoon.
Ik heb ze opgebeld met de vraag wat dit nou weer voor betekenis had, maar ik werd behandeld alsof ik maar niet goed bij mn hoofd was en ongeloofwaardig was!
Na agressief onderhandelen kon er alsnog een monteur langskomen dezelfde dag.
Zijn er nog meer mensen die zulke zieke ervaringen hebben met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:50:

Een modem zal alleen niet werken wanneer deze op het moment van activeren nog op een ander abonnement staat geregistreerd. Als degene waarvan je 'm koopt al een ander modem heeft staan is er dus niks aan de hand, maar waarom zou je? Als er iets aan het modem mankeert wordt' ie gewoon vervangen, en de problemen die je beschrijft wijzen veel meer in de richting van een signaalprobleem of een overbelaste server.

Nog wat: altijd een paar dagen testen direct op het modem aangesloten, en in safe mode. Je slaat stijl achterover hoe vaak daarmee het probleem wordt opgelost. Niet alleen bij de gemiddelde gebruiker, ook heel erg vaak bij kundige klanten met goeie dure routers en systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52

Tys

Na een hoop gezeik over de snelheden op mijn Ziggo 120mbit aansluiting ben ik inmiddels overgestapt.

De eerste 2 weken haalde ik netjes 100-120mbit, de laatste weken niet meer dan 20mbit. Een 'behulpzame' Ziggo-medewerker wist mij te vertellen dat in de avonduren de meeste mensen internetten en het dus wat langzamer kan zijn, dat zou normaal zijn. Allemaal leuk en aardig, maar OOK ik werk overdag en internet 's avonds! Stelletje idioten.

Maar goed, de HD-zenders ga ik wel missen vrees ik. :(

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:51:
Hallo allemaal,
18-2-2011 zou er een monteur van Ziggo bij mij alles-in-1 komen installeren tussen 8-13u.
Nu was ik daar half 8 en kwam ik er per abuis achter om half 10 dat er een kaart van Ziggo in de bus zat. Met wel de mededeling dat ik helaas niet thuis was en ik een nieuwe afspraak moest maken, ook werd er van mij verwacht dat ik wel de voorrijkosten zou betalen.
WOEST was ik!!! Nog heel naief de bel gecontroleerd, maar die deed het natuurlijk gewoon.
Ik heb ze opgebeld met de vraag wat dit nou weer voor betekenis had, maar ik werd behandeld alsof ik maar niet goed bij mn hoofd was en ongeloofwaardig was!
Ik begin niet eens aan het monteur verhaal. Ben bezig om mijn server/nas te upgraden en zodra die klaar is ga ik mooi over naar een goedkoper abonnement bij Ziggo en neem er een ADSL lijntje bij. De download snelheid boeit me niet eens zoveel, al verwacht ik wel te krijgen waar ik voor betaal, maar meer de uptime. Voor sommige dingen is het heel irritant om constant je modem te resetten of een wegvallende verbinding. Heb mezelf maar aangeleerd om dingen rechtstreeks op de servers op te starten zodat de processen blijven draaien, de vpn verbinding (de verbinding naar buiten bij Ziggo) is een ramp als die eruit klapt.
En ja ik weet dat je geen 99% uptime mag verwachten bij een consumenten leverancier maar een snelheid van een inbel modem + regelmatige disconnects tussen 17.00 en 19.00 's avonds is iets wat niet zou mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hallo allemaal,
Dit klinkt als een nogal overtrokken reactie. Een fout en het is gelijk een "zieke actie"? Hoe weet je zo zeker dat je de deur gewoon niet hebt open gedaan toen er iemand was (niet gehoord misschien) of dat een van de twee partijen de afspraak niet verkeerd heeft opgevat?

Is het uiteindelijk nog opgelost?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hallo allemaal,
Los van je verhaal, waarom vind je 8u vreselijk (?) vroeg? Hoe eerder ze beginnen, hoe meer ze kunnen doen op een dag. En ja, sommige klanten zijn dan de eerste op een werkdag.

/zucht. Ziggo, kom op met die Chrome ondersteuning voor webmail! Gelukkig heb ik (eindelijk) een Android toestel waarop mn mail is gekoppeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 25-02-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Exorcist schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:55:
[...]
/zucht. Ziggo, kom op met die Chrome ondersteuning voor webmail! Gelukkig heb ik (eindelijk) een Android toestel waarop mn mail is gekoppeld.
Ik heb gisteren nog bij een Ziggo klant (toen ik remote bezig was) op de webmail in kunnen loggen met zijn gegevens zonder problemen.
De melding stond er wel, maar na inloggen liep Java wel door =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Bij mij doen zowel chrome als IE9 (release candidate) het niet bij die webmail :') Blijven hangen op 20 en 63%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

sewer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:11:
Bij mij doen zowel chrome als IE9 (release candidate) het niet bij die webmail :') Blijven hangen op 20 en 63%.
IE9 is bij mij idd een bekend probleem en daar is (nog) geen oplossing voor, hoewel ik wel iets heb dat Ziggo daar aan mag gaan denken als IE9 dadelijk wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
Hallo allemaal,
ja ik ook, hele ochtend wachten, geen bel of telefoontje gehad terwijl die gasten ook je 06 hebben en wel zo'n kaartje id bus dat je er niet was. ik ging nog eerst bellen waar de monteur bleef, liep ik met de telefoon naar de deur zat het kaartje in de bus. ik was ook razend, dag vv genomen, wat denken die gasten wel.

als het ergens uitloopt of lunch tijd is drukken ze dus gewoon zo'n kaartje in je bus, kan er niets anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dawn schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 07:39:
[...]

Ik heb gisteren nog bij een Ziggo klant (toen ik remote bezig was) op de webmail in kunnen loggen met zijn gegevens zonder problemen.
De melding stond er wel, maar na inloggen liep Java wel door =)
Soms werkt het ook, maar vaak pas bij 10x proberen of meer. Dan start ik liever FF in de tussentijd op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Raar bij mij belde de monteur netjes van ik ben eerder dan geplanned, bent u aanwezig ? ( op me 06 )
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
Bor de Wollef schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Dit klinkt als een nogal overtrokken reactie. Een fout en het is gelijk een "zieke actie"? Hoe weet je zo zeker dat je de deur gewoon niet hebt open gedaan toen er iemand was (niet gehoord misschien) of dat een van de twee partijen de afspraak niet verkeerd heeft opgevat?

Is het uiteindelijk nog opgelost?
overtrokken ben ik niet met je eens, dag verlof genomen!
heb jij onbeperkt dagen verlof dan ofzo?

als ze bij mij komen om eindelijk internet te installeren zit ik de hele ochtend op het puntje van de bank, weinig kans dat ik dan de bel mis. zal bij TS net zo zijn lijkt me.

overigens exact dezelfde ervaring gehad met ziggo monteur. Ik hoorde ook geen deurbel, vooruit voordeel van de twijfel maar op de order staat ook mijn MOBIELE nummer, noppes nix. Kaartje in de bus en aan de lunch zeg ik. Beetje klantvriendelijk bedrijf belt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_p
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:18
Zojuist besloten dat ik maar eens van mn tv aansluiting af wil. De medewerker van de Ziggo klantenservice reageerde nogal verbaasd, haha. Maar nu blijkt dat het helemaal niet mogelijk is om alleen internet van Ziggo af te nemen. Belachelijk!
Dan toch maar maar weer ADSL doen?

[ Voor 0% gewijzigd door david_p op 26-02-2011 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:56
david_p schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:47:
Zojuist besloten dat ik maar eens van mn tv aansluiting af wil. De medewerker van de Ziggo klantenservice reageerde nogal verbaasd, haha. Maar nu blijkt dat het helemaal niet mogelijk is om alleen internet van Ziggo af te nemen. Belachelijk!
Tja, dan betaal je uiteindelijk ook voor je vaste telefoonaansluiting (al dan niet verwerkt in je abonnementskosten). Als je voldoende hebt aan ADSL kun je dat natuurlijk gewoon doen, ik houd je niet tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik zou het niet doen. Een Ziggo all in one pakket is maar een paar euro duurder dan internet alleen. Op hun website staat ook al jaren dat je altijd een basis tv signaal nodig hebt en daarvoor moet betalen, zo'n verrassing had dat niet hoeven zijn.

Ik denk dat de snelheid van ADSL je enorm gaat tegenvallen als je eenmaal kabel gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_p
grun93 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Ik zou het niet doen. Een Ziggo all in one pakket is maar een paar euro duurder dan internet alleen. Op hun website staat ook al jaren dat je altijd een basis tv signaal nodig hebt en daarvoor moet betalen, zo'n verrassing had dat niet hoeven zijn.

Ik denk dat de snelheid van ADSL je enorm gaat tegenvallen als je eenmaal kabel gewend was.
Omdat Televisie in Internet apart op de factuur staan vermeld had ik het idee dat ik één van de twee ook zou kunnen opzeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door david_p op 26-02-2011 14:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_p
jongetje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Tja, dan betaal je uiteindelijk ook voor je vaste telefoonaansluiting (al dan niet verwerkt in je abonnementskosten). Als je voldoende hebt aan ADSL kun je dat natuurlijk gewoon doen, ik houd je niet tegen ;)
Ik zie ook net op sites van verschillende ADSL aanbieders dat deze tot €9,95 per maand rekenen voor lijnhuur als je nog geen KPN aansluiting hebt. Die zijn dus ook duurder dan ik in eerste instantie dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

grun93 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Dat hangt er natuurlijk maar helemaal van af welke snelheid het kabelabonnement had en welk ADSL abonnement er genomen gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Crusader schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:53:
Dat hangt er natuurlijk maar helemaal van af welke snelheid het kabelabonnement had en welk ADSL abonnement er genomen gaat worden...
Zeker, maar mijn ervaring met adsl is dat vooral de afstand tot de centrale van belang is. Dus ook al neem je een tot 20Mb/sec abo, dat wil niet zeggen dat je dat ook krijgt. Het risico dat je bij adsl wel betaalt voor iets wat je uiteindelijk niet krijgt vind ik veel groter dan bij een kabel abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

grun93 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Zeker, maar mijn ervaring met adsl is dat vooral de afstand tot de centrale van belang is. Dus ook al neem je een tot 20Mb/sec abo, dat wil niet zeggen dat je dat ook krijgt. Het risico dat je bij adsl wel betaalt voor iets wat je uiteindelijk niet krijgt vind ik veel groter dan bij een kabel abo.
Ik ben nu een paar weken overgestapt naar de kabel, na ADSL abonnee vanaf de beginjaren te zijn geweest.
Wat ik bij ADSL nou nooit merkte maar nu bij kabel wel, dat de snelheid inkakt op drukke momenten.
Heb een 120 Mbit abonnement, dat soms niet boven de 60 Mbit uitkomt. Maar gelukkig heb ik er zelden echt last van. Beide technieken hebben zo hun voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb Ziggo donderdag mail gestuurd dat ze moeten kijken naar het probleem dat de 120Mbit lijn tegenwoordig vaak op 40Mbit blijft hangen. Heb er ook maar meteen bij gemeld dat als ze beginnen over kosten, ze direct het abo kunnen aanpassen naar de 22Mbit, die wel lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PWM schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:30:
Heb Ziggo donderdag mail gestuurd dat ze moeten kijken naar het probleem dat de 120Mbit lijn tegenwoordig vaak op 40Mbit blijft hangen. Heb er ook maar meteen bij gemeld dat als ze beginnen over kosten, ze direct het abo kunnen aanpassen naar de 22Mbit, die wel lekker werkt.
Nou dat werkt ook niet echt lekker op het moment.
Maar goed dat was de vorige keer ook tijdens de periode van snelheidsverhoging daaraan voorafgaand was de vorige keer ook zoveel gedoe.
Ik heb dus een 22Mbit en als ik de speedtest doe van ziggo dan blijft het wijzertje eerst een langetijd rond de 1 a 2 Mb hangen waarna hij soms naar 88 Mb uitschiet. Vandaag is dat niet verder dan 6 a 8 Mb.
en de pingtijden zijn ook drama 50ms of vaak meer zijn geen uitzondering. Dus ik hoop dat die upgrade periode snel achter de rug is. Op naar een stabielere tijd hopelijk. En wie weet een nieuwe modem. Hopelijk heeft dat toegevoegde waarde.
Waarschijnlijk na de zomer als ik uit dit tijdelijke huurhuis ben en naar mijn nieuwbouwwoning ga dat ik dan overstap op ftth wat hier door het hele dorp ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Spekkie99 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:54:
[...]
overtrokken ben ik niet met je eens, dag verlof genomen!
heb jij onbeperkt dagen verlof dan ofzo?
Sommige mensen hebben dat, die kunnen heel de dag thuis zitten en krijgen dan betaald. :') En na verloop van tijd worden ze dat beu en gaan ze callcenter werk doen bij bijvoorbeeld een provider zoals Ziggo. Tegen de verveling zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zit erg te dubben, xs4all gooit per 2 april de tarieven omhoog van bellen.
Mooi moment om over te stappen op ziggo en via een of ander carrier select nummer te gaan bellen.

Xs4all heeft bij ons altijd erg stabiel internet, als ik zo de verhalen hier lees fluctueert het bij ziggo nog al.

Mijn email adres en die van mn vriendin vervalt, daarintegen staat dat ik bijv. inteactieve tv krijg wat ik wel graga zou willen....

Gebruik nog wel een nas die vanaf buiten benaderbaar is, dat zou toch via ziggo ook geen probleem moeten zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 27-02-2011 15:06 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Wii4all schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:05:
Zit erg te dubben, xs4all gooit per 2 april de tarieven omhoog van bellen.
Mooi moment om over te stappen op ziggo en via een of ander carrier select nummer te gaan bellen.

Xs4all heeft bij ons altijd erg stabiel internet, als ik zo de verhalen hier lees fluctueert het bij ziggo nog al.

Mijn email adres en die van mn vriendin vervalt, daarintegen staat dat ik bijv. inteactieve tv krijg wat ik wel graga zou willen....

Gebruik nog wel een nas die vanaf buiten benaderbaar is, dat zou toch via ziggo ook geen probleem moeten zijn?
Ziggo is wel stabiel (voor mij) alleen fluctueert de snelheid af en toe. Daar moet ik bij zeggen dat ik Alles in 1 Extra heb. Ik haal wel altijd meer dan 40Mbit, iets wat XS4All met ADSL2 nooit zal halen... De stabiliteit is ook enigzins te wijten aan je bekabeling, router e.d. Als je zorgt dat het aan jouw kant goed is, dan kan daar iig weinig gebeuren. Natuurlijk kun je de NAS van buiten benaderen, het is maar hoe jij je verbinding configureert.

Tot slot, mocht je problemen hebben, de helpdesk van Ziggo is eigenlijk best goed, je moet er soms alleen even doorheen prikken en zorgen dat je alle mogelijke 'standaard' scenario's al uitgesloten hebt. Pas dan krijg je het gewenste resultaat. Dit vind ik eigenlijk niet meer dan logisch, omdat 90% van de problemen naar mijn idee wel verholpen zal zijn nadat men deze scenario's heeft doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik krijg net (zondagavond :? ) een mail van Ziggo, met een standaard antwoord waar ik echt helemaal niks mee kan. Jammer om te zien dat Ziggo op dit vlak weinig verbetering kent.

Ik ga mijn abo veranderen. Ik ga niet betalen voor 35Mbit-45Mbit terwijl men 120Mbit roept. Dan maar een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zucht, fijn dat je online televisie kan kijken bij Ziggo, alleen liggen die zenders er vaker uit dan dat ze het wel doen. Nu ook weer, alle kanalen down, net in AZ-Twente.

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat: https://www.ziggo.nl/#spotlight/televisie/live-tv/

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

dôh schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:27:
[...]

Tot slot, mocht je problemen hebben, de helpdesk van Ziggo is eigenlijk best goed, je moet er soms alleen even doorheen prikken en zorgen dat je alle mogelijke 'standaard' scenario's al uitgesloten hebt. Pas dan krijg je het gewenste resultaat. Dit vind ik eigenlijk niet meer dan logisch, omdat 90% van de problemen naar mijn idee wel verholpen zal zijn nadat men deze scenario's heeft doorlopen.
Maar ook dan kunnen ze nog falen. Ik heb vanavond nog net geen uur (58 min.) aan de telefoon met Ziggo gezeten om erachter te komen dat zijn niets voor mij kunnen betekenen. Ik ben nu aangewezen op de helpdesk van Ziggo Service Plus á 65 eurocent per minuut.

Het is namelijk het volgende: Ik heb iedere keer dat het internet eruit vliegt. De router is al vervangen door Ziggo, dus daar ligt het niet aan. En het gebeurt bij 3 verschillende pc's en zelfs bij een mobiele telefoon zonder enige beveiliging. Rechtstreeks op het modem aangesloten, heb ik nog steeds geen internet. Dus het ligt niet aan mij.

Als ik bij Service Plus een nieuwe modem krijg, krijg ik alle kosten vergoed. Dit zou dus ook de telefoonkosten betekenen.

Nu maar kijken morgen wat voor oplossing Ziggo gaat bieden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
MeNTaL_TO schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:29:
Zucht, fijn dat je online televisie kan kijken bij Ziggo, alleen liggen die zenders er vaker uit dan dat ze het wel doen. Nu ook weer, alle kanalen down, net in AZ-Twente.

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat: https://www.ziggo.nl/#spotlight/televisie/live-tv/
ehm, als ik me niet vergis heeft dat met uitzendrechten te maken, die zullen bij eredivisie-live liggen vermoed ik....
Ze kunnen blijkbaar niet 1 kanaal killen en alleen alle kanalen op die momenten de nek omdraaien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yorin schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:36:
Maar ook dan kunnen ze nog falen. Ik heb vanavond nog net geen uur (58 min.) aan de telefoon met Ziggo gezeten om erachter te komen dat zijn niets voor mij kunnen betekenen. Ik ben nu aangewezen op de helpdesk van Ziggo Service Plus á 65 eurocent per minuut.

Het is namelijk het volgende: Ik heb iedere keer dat het internet eruit vliegt. De router is al vervangen door Ziggo, dus daar ligt het niet aan. En het gebeurt bij 3 verschillende pc's en zelfs bij een mobiele telefoon zonder enige beveiliging. Rechtstreeks op het modem aangesloten, heb ik nog steeds geen internet. Dus het ligt niet aan mij.
In jouw geval is er sprake van een storing en mag de helpdesk jou niet eens doorsturen naar de Service Plus dienst die voor een ander doel is opgezet. Even zoeken op de website van Ziggo. Als ik jou was zou ik op basis van het verkeerde advies van de helpdesk direct een klacht indienen bij Martine Ferment de Chief Service Officer van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:24:
Ik krijg net (zondagavond :? ) een mail van Ziggo, met een standaard antwoord waar ik echt helemaal niks mee kan. Jammer om te zien dat Ziggo op dit vlak weinig verbetering kent.

Ik ga mijn abo veranderen. Ik ga niet betalen voor 35Mbit-45Mbit terwijl men 120Mbit roept. Dan maar een stapje terug.
heb je al korting gevraagd? Ik heb twee maanden 50% betaald en nu werkt het alweer maanden goed (afkloppen!!!).
Wii4all schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:05:
Mijn email adres en die van mn vriendin vervalt, daarintegen staat dat ik bijv. inteactieve tv krijg wat ik wel graga zou willen..
Je kan natuurlijk dat plus pakket of hoe dat ook heet gaan afnemen als je bij xs4all weggaat, betaal je een paar euro en mag je je emailadres blijven gebruiken. Het is alleen niet heel goedkoop, maar wellicht iets voor jullie? Bij opzegging krijg je de info, maar de helpdesk kan het je vast ook uitleggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Loekie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:49:
[...]

ehm, als ik me niet vergis heeft dat met uitzendrechten te maken, die zullen bij eredivisie-live liggen vermoed ik....
Ze kunnen blijkbaar niet 1 kanaal killen en alleen alle kanalen op die momenten de nek omdraaien.
Het is alleen voor Ziggo abbonees en is op NLD1 bij studiosport, als ik het op tv mag kijken, waarom dan niet via inet op hetzelfde netwerk?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:50:
[...]

heb je al korting gevraagd? Ik heb twee maanden 50% betaald en nu werkt het alweer maanden goed (afkloppen!!!).
Ik heb gezegd dat ze er in kunnen zakken :+

Nee, serieus, geen zin in. Ik heb 4 jaar lang het "midden abo" gehad, zonder enig probleem. Echt, vlekkeloos. Nu zit ik 4 weken in het hoogste segment, en heb ik alleen maar problemen. Xbox Live flikkert me eruit, snelheid fluctueert enorm, en net gewoon weer 4 minuten totaal offline.

Ik wil terug naar mijn oude situatie, dat het werkt. Laat die 120Mbit maar zitten. Ik heb liever 20Mbit die altijd werkt, dan 120Mbit met af en toe problemen.

Ik heb spijt dat ik er weer eens ingetrapt ben, en een zeer stabiele omgeving heb ingeruild, tegen een instabiele voor meer geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

PWM schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Ik heb gezegd dat ze er in kunnen zakken :+

Nee, serieus, geen zin in. Ik heb 4 jaar lang het "midden abo" gehad, zonder enig probleem. Echt, vlekkeloos. Nu zit ik 4 weken in het hoogste segment, en heb ik alleen maar problemen. Xbox Live flikkert me eruit, snelheid fluctueert enorm, en net gewoon weer 4 minuten totaal offline.

Ik wil terug naar mijn oude situatie, dat het werkt. Laat die 120Mbit maar zitten. Ik heb liever 20Mbit die altijd werkt, dan 120Mbit met af en toe problemen.

Ik heb spijt dat ik er weer eens ingetrapt ben, en een zeer stabiele omgeving heb ingeruild, tegen een instabiele voor meer geld :/
Hmmm... Het had net zo goed prima kunnen verlopen. De meeste mensen met een 120mbit abbo hebben totaal geen problemen (mezelf incluis). Altijd up en eigenlijk ook altijd de volledige snelheid.
Alleen in sommige regios is er een flinke ondercapaciteit en blijkbaar ben jij daar ook slachtoffer van.
Heb je trouwens al wel geprobeerd om gratis de helpdesk te bellen ivm dit probleem, of heb je direct zelf voorbarig een conclusie getrokken en dus een downgrade uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Over dat modem van ziggo, dat wordt bij je coax kastje geplaatst zeker? Is er nog een makkelijke manier om dat te verlengen? Of komt er een hele andere aansluiting te zitten?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het televisieabonnement moet je zien als de basis. Om thee te kunnen zetten moet er wel water uit je kraan komen, hoeveel theezakjes je ook hebt liggen. Het is daarbij technisch niet mogelijk om alleen de kabelfrequenties open te zetten waarover de internetcommunicatie loopt. Wanneer je internet van Ziggo afneemt heb je dus per definitie een televisiesignaal.
Pagina: 1 ... 101 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!