Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TFHfony schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:19:

Heb je trouwens al wel geprobeerd om gratis de helpdesk te bellen ivm dit probleem, of heb je direct zelf voorbarig een conclusie getrokken en dus een downgrade uitgevoerd?
Ik heb contact gehad met de helpdesk, die niet afweken van hun standaard script.
  • Modem aan/uit zetten
  • Computer opnieuw opstarten
  • Kabel vervangen
En vooral: Het ligt aan u, niet aan ons.

Prima allemaal, maar ook als ik aangeef dat ik wel iets weet van hoe het werk, blijft het scriptje gevolgd worden (misschien heeft u een virus?).

Natuurlijk, als ik stennis ga lopen schoppen en brieven ga sturen, zal het vast uiteindelijk worden opgelost, maar ik heb geen zin om de tijd er in te gaan stoppen. En ach, wat ga ik er op achteruit:

Test, 2 seconden geleden

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uV5ukA4IxE2iZlJZeldIxUUl/full.png

Dit heeft ook te maken met de 2 voorgaande ervaringen met de Ziggo helpdesk:
  1. Mijn signaal was weg, totaal, internet en tv. Heeft 3 dagen geduurd voordat Ziggo de moeite nam om iemand langs te sturen, met dreiging van kosten. Ze bleken per ongeluk ons huis i.p.v. een huis verderop afgesloten te hebben.
  2. Mijn internet viel elke 5 minuten uit. Na 2 monteurs, wilden ze niet meer komen omdat ze fout bij mij lag. Na aanschaf nieuwe router en bekabeling, zelfde probleem. Na lang zeuren, monteur 3. Die belde aan: Ik heb het opgelost hoor, er zat iets niet goed in onze verdeelkast.
Op 1 of andere manier ben ik inmiddels allergisch voor de Ziggo helpdesk als het gaat om fout opsporing ;) Overigens heeft het bij mij de eerste week ook perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
PWM schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:25:
[...]

Ik heb contact gehad met de helpdesk, die niet afweken van hun standaard script.

En dan nog heel verhaal ;)
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jou. Sinds een week of twee, drie is mijn 120mbit verbinding helemaal waardeloos. Gisteren niet boven de 30mbit uitgekomen, vorig weekend zelsd rond de 10mbit. Ik heb toen via Ziggo Gebruikers Forum contact opgenomen met het Webcare team, dezen hebben me zaterdag netjes opgebeld en ze vermoeden dat het een cappaciteitsprobleem is bij mij in de regio, maar voor de zekerheid willen ze toch een monteur langs sturen om alles even te controleren en door meten. Deze komt woensdag a.s. tussen 17u en 22u. Mischien optie voor jou om deze ook eens te contacteren? Niet geschoten altijd mis toch? ;) Heb het idee dat het webcare team meer verstand van zaken heeft en ook meer moeite voor je doet als je het probleem even netjes voorlegt. Wie weet komt er nog wel echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Zitten daar geen verdere kosten aan verbonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Revres schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:07:
Zitten daar geen verdere kosten aan verbonden ?
Normaal gesproken berekend een monteur je alleen de voorrijkosten als je niet thuis bent op het afgesproken dagdeel of je hebt de mensen van de helpdesk wijsgemaakt dat je alle eigen bekabeling en apparatuur hebt uitgesloten als bron van verstoring. Als een monteur dus voor niets bij jou thuiskomt, kost je dat ongeveer €35,-
Zo'n monteur is een storingsmonteur en als bijvoorbeeld je eigen installatie niet deugd moet gewoon je een installatiemonteur inschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door PJzzz op 28-02-2011 13:13 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

PWM schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Ik heb gezegd dat ze er in kunnen zakken :+

Nee, serieus, geen zin in. Ik heb 4 jaar lang het "midden abo" gehad, zonder enig probleem. Echt, vlekkeloos. Nu zit ik 4 weken in het hoogste segment, en heb ik alleen maar problemen. Xbox Live flikkert me eruit, snelheid fluctueert enorm, en net gewoon weer 4 minuten totaal offline.

Ik wil terug naar mijn oude situatie, dat het werkt. Laat die 120Mbit maar zitten. Ik heb liever 20Mbit die altijd werkt, dan 120Mbit met af en toe problemen.

Ik heb spijt dat ik er weer eens ingetrapt ben, en een zeer stabiele omgeving heb ingeruild, tegen een instabiele voor meer geld :/
In welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik woon in Bussum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Ziggo site staan televisie abonnementen, internet abonnementen en een alles in 1 pakket. We hebben hier thuis al een televisie abonnement, en nu willen we ook internet van Ziggo aangezien dit vele malen sneller is dan ADSL in dit dorp.

Is het ook mogelijk om een digitale televisie abonnement te hebben PLUS een internet Z3 abonnement? We willen telefonie namelijk nog via KPN laten lopen vanwege de betrouwbaarheid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Tuurlijk kan dat, maar telefonie van Ziggo is ook heel betrouwbaar en je kan dus beter AiE nemen, omdat het goedkoper is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier alles in een Extra en zou 120mbit moeten halen, maar kom niet boven de 50 uit met of zonder router. Nu dacht ik; laat ik eens het aop bekijken, daar is door de vorige huurder een nieuwe contactdoos voor geschroefd. Nu blijkt dat dat allemaal nogal brak aangesloten is. Probleem is dat de binnenkomende groene kabel extreem kort is. Hij komt misschien 2cm de woonkamer in vanaf de muur en is daardoor dus niet goed op de contactdoos aan te sluiten. Ik zoek de oorzaak voor de slome verbinding daar dus.

Mijn vraag; wat is hier aan te doen en door wie? Moet Ziggo dit oplossen? Of de verhuurder van mijn woning? Kan ik zelf zo'n groene kabel verlengen o.i.d? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Voor zover ik weet is het de taak van Ziggo om te zorgen dat die kabel fatsoenlijk in een AOP te monteren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik dus ook denken, maar de helpdesk meldt dat de kabel waarschijnlijk door mij (niet dus, de vorige bewoner) te kort afgeknipt is en ik er zelf voor moet betalen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tsja.. Je zou er een F-connector op kunnen zetten en hem zodoende verlengen. Is het proberen waard.
Als je in de buurt woonde kon ik je daarmee wel helpen, maar helaas.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zat ook al te denken aan zo'n F-connector, misschien toch maar eens proberen. Zou dat veel kwaliteitsverlies betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je het goed doet niet. Bij voorkeur krimpconnectoren gebruiken, maar dan moet je daar wel een tang voor hebben.. Die bouwmarkt-draaidingen maken minder goed contact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor het al, ik blijf er mooi vanaf ;) Ik bel morgen Ziggo nog maar eens een keer. Vind toch dat ze hier verantwoordelijk voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:44:
Dat zou ik dus ook denken, maar de helpdesk meldt dat de kabel waarschijnlijk door mij (niet dus, de vorige bewoner) te kort afgeknipt is en ik er zelf voor moet betalen :S
dat had ik hier ook, al had ik hem zelf te kort afgeknipt en dit is gratis opgelost door een monteur. Zou zeker nog een keer bellen. Moet ook niet gekker worden, straks moet de straat opengebroken worden omdat de kabel niet meer verlengd kan worden en dan moet jij voor die kosten opdraaien volgens de helpdesk? Gewoon nog een keer bellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Ik vraag me af of dat wel het probleem is van de snelheids verlies. Heb je bij het kijken naar tv of telefonie ook problemen met bijvoorbeeld soms wat slechter beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, dat werkt allemaal prima. Internet komt gewoon niet verder dan 50 a 60mbit, terwijl buren in de straat wel 120mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:35:
Ik heb hier alles in een Extra en zou 120mbit moeten halen, maar kom niet boven de 50 uit met of zonder router. Nu dacht ik; laat ik eens het aop bekijken, daar is door de vorige huurder een nieuwe contactdoos voor geschroefd. Nu blijkt dat dat allemaal nogal brak aangesloten is. Probleem is dat de binnenkomende groene kabel extreem kort is. Hij komt misschien 2cm de woonkamer in vanaf de muur en is daardoor dus niet goed op de contactdoos aan te sluiten. Ik zoek de oorzaak voor de slome verbinding daar dus.

Mijn vraag; wat is hier aan te doen en door wie? Moet Ziggo dit oplossen? Of de verhuurder van mijn woning? Kan ik zelf zo'n groene kabel verlengen o.i.d? Iemand enig idee?
Dat moet Ziggo voor zover ik weet oplossen.
Hebben ze bij mijn tante (ook) moeten doen, helaas voor haar kwam er bij de eerste 3 afspraken niemand opdagen 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Meestal is de groene kabel nog wel een beetje door te trekken. Bij mij ligt onder de woning het e.e.a met flinke lussen, dus er is best wel speling. Trouwens in regio 2724 heb ik sedert september jl AIO extra. Tot nog toe geen dag gehad dat het signaal weg/telaag,gestoord was.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de groene kabel echt geen centimeter extra door te trekken. Het stukje wat aan de voorkant van het huis naar binnen komt is ook te kort om er een goede ruk aan te geven zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar wil hem toch stellen:
In mijn huidige opstelling waar mijn modem achter de bank staat (vlak bij de telefoonaansluiting (want ik zit nog bij xs4all) werkt alles goed. utpkabel loopt naar pc. Heb een multipc modem waarin ook wifi zit.

Zou zo'n ziggo installateur dat modem ook met de installatie verplaatsen naar waar de oude modem staat?
5 meter verder.

of pakt hij gewoon de standaard kabels die bij het modem zitten en zet het modem recht onder de coax aansluiting in mijn huis?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wii4all schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:51:
of pakt hij gewoon de standaard kabels die bij het modem zitten en zet het modem recht onder de coax aansluiting in mijn huis?
Dat dus. Het AOP <> modemkabeltje is ongeveer een meter lang. Langer mag ook niet, want dan heb je kans dat je snelheid daalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

rally schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:16:
Die hebben ze wel, maar in de praktijk gaan ze daar volgens mij alleen maar achteraan als je 24 x 7 x 365 je lijn vol aan het trekken bent ... en volgens mij zijn er geen particulieren die dat kunnen, alleen al i.v.m. de benodigde opslag die je nodig hebt :)
Beter nog: ik heb een tijdje terug (wel bewust grotendeels 's nachts) binnen 24 uur 500 GB+ verstookt met het 120/10-abo. Nooit iets van gehoord :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TFHfony schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:19:

Heb je trouwens al wel geprobeerd om gratis de helpdesk te bellen ivm dit probleem, of heb je direct zelf voorbarig een conclusie getrokken en dus een downgrade uitgevoerd?
Ik heb nóg een keer contact opgenomen, en gemeld dat ik alles heb gedaan EN ik best wel weet waar ik mee bezig ben.

Krijg nu schriftelijk antwoord:
  • Je moet je PC in veilige modus gebruiken om te testen ( :? )
  • Is uw router wel goed (had gemeld gedraad direct op de modem te werken)
  • U moet wel CAT 6 gebruiken (bull, en ze leveren zelf CAT 5 mee, dank man)
Nee, ik denk niet dat de Ziggo helpdesk mij erg verder gaat helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Even een vraagje. Ik ben overgestap van AiE Plus naar Extra. Zojuist het Motorola modem vervangen voor een Ubee en mijn internet is inderdaad sneller. Het is echter erg instabiel. De ene keer download ik met 4 MB/s en de andere keer met 14 MB/s waarbij het binnen 1 seconde tussen beide kan fluctueren.

Is dit een bekend verschijnsel "in het begin", of levelt het na een poosje wat uit?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nee, het zou gelijk goed moeten zijn.
Heb je een router er tussen zitten, zo ja, wat voor?

Hoe is je AOP er aan toe, is die een beetje modern en goed gemonteerd? Hoe lang is de kabel tussen AOP en modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

PWM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:06:
[...]

Ik heb nóg een keer contact opgenomen, en gemeld dat ik alles heb gedaan EN ik best wel weet waar ik mee bezig ben.

Krijg nu schriftelijk antwoord:
  • Je moet je PC in veilige modus gebruiken om te testen ( :? )
  • Is uw router wel goed (had gemeld gedraad direct op de modem te werken)
  • U moet wel CAT 6 gebruiken (bull, en ze leveren zelf CAT 5 mee, dank man)
Nee, ik denk niet dat de Ziggo helpdesk mij erg verder gaat helpen :+
Dit script moeten ze gewoon doorwerken voor er modems geruild worden / monteurs worden langs gestuurd. Ken je nog iemand in de buurt die Extra heeft? Liefst in hetzelfde huizenblok? Kan je eens kijken wat die voor snelheid haalt?
Ik neem trouwens aan dat je speciaal voor je Exta abbo een nieuw modem gekregen hebt? Of had je hiervoor ook al een Eurodocsis 3 modem?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TFHfony schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:23:
[...]

Dit script moeten ze gewoon doorwerken voor er modems geruild worden / monteurs worden langs gestuurd. Ken je nog iemand in de buurt die Extra heeft? Liefst in hetzelfde huizenblok? Kan je eens kijken wat die voor snelheid haalt?
Ik heb verder geen bekende Ziggo gebruikers in het gebied, mijn directe buren hebben sowieso geen Ziggo.
Ik neem trouwens aan dat je speciaal voor je Exta abbo een nieuw modem gekregen hebt? Of had je hiervoor ook al een Eurodocsis 3 modem?
Heb een nieuw modem gekregen. Overigens werkte het 120Mbit stuk echt meer dan prima in de eerste week, zelfs indirect. Nu test ik dus direct op het modem, en haal ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
via de breedbandversterker zou ik het modem verder weg kunnen zetten:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4135/4932045162_bfdfbd05b0_z.jpg

Hier meer info:
https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Timmert schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:06:
Nee, het zou gelijk goed moeten zijn.
Heb je een router er tussen zitten, zo ja, wat voor?

Hoe is je AOP er aan toe, is die een beetje modern en goed gemonteerd? Hoe lang is de kabel tussen AOP en modem?
Allereerst: ik gebruik dezelfde opstelling als toen ik AiE Plus had. Alleen het modem heb ik vervangen, verder niks qua bekabeling of routers. Bij AiE Plus haalde ik altijd de max snelheid (22Mbit)
Er zit een Airport Extreme tussen en een Asus gigabyte switch. Alles is bekabeld met Cat5e.

Ik zal eens gaan testen zonder de Airport ertussen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
Allen,

Ik heb een vraag m.b.t. Ziggo (doh) en mijn woonomgeving.

Ik woon namelijk op een adres dat verdeelt is in 3 appartementen. Nu kan ik hier Ziggo krijgen echter ligt hier van de verhuurder al een TV aansluiting. Dus ik heb al TV van Ziggo via de verhuurder (zit bij de huurprijs in zeg maar).

Nu zit ik te denken om zelf een internet abonnement aan te schaffen bij Ziggo. Allemaal prima en ook mogelijk, maar nu is mijn vraag of de modem dan ook in de meterkast komt of dat deze dan in mijn appartement aangesloten kan worden?

Dit wil ik graag weten omdat ik liever niet andere mensen bij mijn modem heb gezien wij de meterkast delen. Daarnaast is deze ook erg smal.

De volgende vraag is of ik dan zelf nog apart moet betalen voor de "tv" aansluiting omdat internet gebruik maakt van deze kabel. Of kan ik gewoon de huidige hiervoor gebruiken en betaal ik alleen de abonnementskosten voor het internet? (ik ga trouwens uit van de Internet Z3).

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
tijnn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:12:
Allen,

Ik woon namelijk op een adres dat verdeelt is in 3 appartementen. Nu kan ik hier Ziggo krijgen echter ligt hier van de verhuurder al een TV aansluiting. Dus ik heb al TV van Ziggo via de verhuurder (zit bij de huurprijs in zeg maar).

Nu zit ik te denken om zelf een internet abonnement aan te schaffen bij Ziggo. Allemaal prima en ook mogelijk, maar nu is mijn vraag of de modem dan ook in de meterkast komt of dat deze dan in mijn appartement aangesloten kan worden?

Dit wil ik graag weten omdat ik liever niet andere mensen bij mijn modem heb gezien wij de meterkast delen. Daarnaast is deze ook erg smal.

De volgende vraag is of ik dan zelf nog apart moet betalen voor de "tv" aansluiting omdat internet gebruik maakt van deze kabel. Of kan ik gewoon de huidige hiervoor gebruiken en betaal ik alleen de abonnementskosten voor het internet? (ik ga trouwens uit van de Internet Z3).

1. je moet ook altijd tv afnemen als je internet wil
2. het modem moet zo dicht mogelijk staan bij het punt waar de kabel het huis in komt.
3. wat jij wil vraagt volgens mij om een geheel nieuwe kabel alleen naar jou.

kan je huisbaas geen internet erbij leveren?
120/10 abonnement en dan de huur iets omhoog?
router ertussen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Allen,

Als verhuurder mag je volgens mij niet zomaar het signaal over meerdere appartementen verdelen...
Als je huisbaas het netjes had gedaan dan kon je op jouw appartement ziggo-diensten aanvragen, nu kan dat alleen voor het hele pand... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mooie breedbandversterker

[ Voor 78% gewijzigd door Vhond op 02-03-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
niet die van mij hoor ;)

Die van ziggo heeft nog een afdektplaatje eroverheen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die van ziggo is nog iets anders trouwens, daar zit de ingaande poort uiterst links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
woziak schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:11:
[...]

Als verhuurder mag je volgens mij niet zomaar het signaal over meerdere appartementen verdelen...
Als je huisbaas het netjes had gedaan dan kon je op jouw appartement ziggo-diensten aanvragen, nu kan dat alleen voor het hele pand... ;)
Nee ik kan Ziggo diensten voor mijzelf aanvragen. Mijn onderbuurman heeft namelijk een paar maand terug All-In-One aangevraagd wat dus naast het pakket loopt van de verhuurder.

Dit zou geen probleem moeten zijn. De vraag is echter of er een nieuwe "kabel/tv" aansluiting moet komen en ik die dan dus moet betalen of dat ik gebruik van de huidige kan maken, omdat ik alleen Internet wilt met mijn abonnement.

De Internet abonnement zou dan toch via de huidige kabel kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik heb in mijn huis een kabel van 20 meter liggen. (van de gamma) deze loopt onder de plinten door zo naar de tv. Nu geeft deze echter best wel veel signaal verlies (met als gevolg soms wegvallend en verstoord beeld om de minuut) met deze versterker erop: http://www.allekabels.nl/na/0/229/Antenne-Versterker.html

Het geheel is ook voorzien van de welbekende witte gamma stekkers. Als ik nu deze connectors gebruik en deze voor in de tv plus deze versterker, dan neem ik aan dat het probleem zo goed als opgelost zou moeten zijn? De kabel gaat wel 5x een hoekje om (geen scherpe) en voor je het vraagt: Ja, de kabel is ook van de gamma :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
Eldariel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:50:
Ik heb in mijn huis een kabel van 20 meter liggen. (van de gamma) deze loopt onder de plinten door zo naar de tv. Nu geeft deze echter best wel veel signaal verlies (met als gevolg soms wegvallend en verstoord beeld om de minuut) met deze versterker erop: http://www.allekabels.nl/na/0/229/Antenne-Versterker.html

Het geheel is ook voorzien van de welbekende witte gamma stekkers. Als ik nu deze connectors gebruik en deze voor in de tv plus deze versterker, dan neem ik aan dat het probleem zo goed als opgelost zou moeten zijn? De kabel gaat wel 5x een hoekje om (geen scherpe) en voor je het vraagt: Ja, de kabel is ook van de gamma :).
beste verbetering is toch betere kabel...
daarna idd betere stekkers.
zou je gewoon zonder versterker moeten kunnen doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de versterker die je hebt is prima, heb ik ook :)

je kan het eigenlijk heel eenvoudig controleren. Zet je tv even bij het punt waar je de versterker hebt staan en kijk hoe het beeld is. Is het beeld al slecht, dan zal de versterker de storing in het beeld juist versterken. Als het beeld daar wel goed is, dan zou ik eerst 2 connectoren halen (die goede kan je ook bij de Gamma kopen hoor!) en die goed monteren, dat zal het wel oplossen dan. Als dat niet werkt kan je bij de Gamma wel een betere kwaliteit kabel kopen, maar ik denk niet dat dat nodig is voor maar 20 meter (ik heb 50 meter kabel liggen en dat is ook niet de beste kwaliteit, maar door goede connectoren haalde ik een prima resultaat).

Je kan ook deze connectoren erop zetten met je huidige versterker:
http://www.gebruikers.tv/.../koswi_structuur_site.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben de hele week bezig om een simpele vraag (in mijn ogen :) ) voor te leggen bij Ziggo.
Het probleem is dat ik niet wil bellen: reden hiervoor is dat ik te vaak foute informatie heb gekregen en achteraf niemand van iets weet. Ik wil het dus vast hebben liggen.

Helaas... het is niet mogelijk om te mailen met Ziggo maar als 'compensatie' hebben ze een zeer zeer onvriendelijk webformulier. Vragen die je dit formulier stelt worden niet goed gelezen waardoor ik al 3x een verkeerd antwoord heb gekregen. Replyen op het antwoord is uiteraard niet mogelijk... je moet dus weer het formulier gebruiken.
Deze methode is uitermate geschikt om het stellen van een vraag buiten de telefoon zeer onaantrekkelijk wordt gemaakt...

Is er iemand die een werkend e-mail adres heeft voor het indienen van vragen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
hemiparo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:40:
Ik ben de hele week bezig om een simpele vraag (in mijn ogen :) ) voor te leggen bij Ziggo.
Het probleem is dat ik niet wil bellen: reden hiervoor is dat ik te vaak foute informatie heb gekregen en achteraf niemand van iets weet. Ik wil het dus vast hebben liggen.

Helaas... het is niet mogelijk om te mailen met Ziggo maar als 'compensatie' hebben ze een zeer zeer onvriendelijk webformulier. Vragen die je dit formulier stelt worden niet goed gelezen waardoor ik al 3x een verkeerd antwoord heb gekregen. Replyen op het antwoord is uiteraard niet mogelijk... je moet dus weer het formulier gebruiken.
Deze methode is uitermate geschikt om het stellen van een vraag buiten de telefoon zeer onaantrekkelijk wordt gemaakt...

Is er iemand die een werkend e-mail adres heeft voor het indienen van vragen bij Ziggo?
dat is waarschijnlijk de rede dat ze niet mailen, aan de telefoon kan alles gezegt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
hemiparo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:40:
Als het een simpele vraag is hebben wij misschien het antwoord voor je? Anders kun je ook op het ziggo-gebruikers.nl forum een ziggo websupporter PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:51:
[...]

dat is waarschijnlijk de rede dat ze niet mailen, aan de telefoon kan alles gezegt worden.
Juist... lekker klantvriendelijk ook.
jongetje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:56:
[...]

Als het een simpele vraag is hebben wij misschien het antwoord voor je? Anders kun je ook op het ziggo-gebruikers.nl forum een ziggo websupporter PM'en.
True, maar dan heb ik nog steeds niks op schrift door Ziggo. Zal eens kijken op het gebruikersforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Wij zijn over gestapt van Tele2 naar Ziggo alles in een plus. We hebben bij dit abbonement een digitale decoder gekregen en kunnen er een tweede bij bestellen. Maar deze zijn ook los te bestellen volgens de telefoniste. Nu willen mijn ouders graag een HD recorder erbij nemen. Wat kunnen ze dan het beste doen? De ziggo variant a 459 euro kopen of is er een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
tijnn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:16:
[...]

Nee ik kan Ziggo diensten voor mijzelf aanvragen. Mijn onderbuurman heeft namelijk een paar maand terug All-In-One aangevraagd wat dus naast het pakket loopt van de verhuurder.

Dit zou geen probleem moeten zijn. De vraag is echter of er een nieuwe "kabel/tv" aansluiting moet komen en ik die dan dus moet betalen of dat ik gebruik van de huidige kan maken, omdat ik alleen Internet wilt met mijn abonnement.

De Internet abonnement zou dan toch via de huidige kabel kunnen lopen?
Een internet-abbo is altijd onlosmakelijk van een tv-abbo bij Ziggo. Dus als je internet wil moet je ook altijd voor televisie Z1 betalen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Humax 5050c als je die nog kunt krijgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hemiparo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:24:
True, maar dan heb ik nog steeds niks op schrift door Ziggo. Zal eens kijken op het gebruikersforum...
Het gebruikers forum is opgericht door gebruikers, niet door ziggo.
Ja er lopen daar ziggo medewerkers rond, maar dat maakt het nog niet dat ziggo zich houdt aan wat ze daar zeggen. Vaak genoeg gezien dat de medewerkers die daar posten niet goed genoeg zijn voorgelicht.
Wat ze daar schrijven is ook geen officieel communique, dus je kan hen er niet aan houden helaas.

Stel je vraag gewoon hier, en ook daar. En kijk of de antwoorden overeenkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 02-03-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
woziak schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:19:
[...]

Een internet-abbo is altijd onlosmakelijk van een tv-abbo bij Ziggo. Dus als je internet wil moet je ook altijd voor televisie Z1 betalen... ;)
Dan kan ik dus beter voor het All-in-one kiezen, want dat is dan maar iets duurder en sneller internet (mits het gehaalt wordt). Ik wil alleen geen vaste telefonie. Dit heb ik simpelweg niet nodig. Mijn mobiel is genoeg.

Denken dus ........ hmmmmmmmmmmmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:00:
de versterker die je hebt is prima, heb ik ook :)

je kan het eigenlijk heel eenvoudig controleren. Zet je tv even bij het punt waar je de versterker hebt staan en kijk hoe het beeld is. Is het beeld al slecht, dan zal de versterker de storing in het beeld juist versterken. Als het beeld daar wel goed is, dan zou ik eerst 2 connectoren halen (die goede kan je ook bij de Gamma kopen hoor!) en die goed monteren, dat zal het wel oplossen dan. Als dat niet werkt kan je bij de Gamma wel een betere kwaliteit kabel kopen, maar ik denk niet dat dat nodig is voor maar 20 meter (ik heb 50 meter kabel liggen en dat is ook niet de beste kwaliteit, maar door goede connectoren haalde ik een prima resultaat).

Je kan ook deze connectoren erop zetten met je huidige versterker:
http://www.gebruikers.tv/.../koswi_structuur_site.png
Nice, zal eens goed gaan kijken naar de connectoren. Ik heb alleen een probleem: De kabel ligt onder de plinten. Ik heb geen zin om alle plinten eruit en er weer in te doen alleen voor een kabel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldariel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:45:
Nice, zal eens goed gaan kijken naar de connectoren. Ik heb alleen een probleem: De kabel ligt onder de plinten. Ik heb geen zin om alle plinten eruit en er weer in te doen alleen voor een kabel.
Controleer eerst bij het punt waar de kabel begint, sluit daar je tv aan. Goed beeld? Dan connectoren vervangen en controleren aan het eindpunt van de kabel. Niet goed? Dan helaas kabel vervangen.

Als er geen goed beeld is bij dat beginpunt, dan zal een versterk die fouten ook versterken, dus dat eerst oplossen.

Je kan het in principe dus eerst proberen zonder de kabel onder die plinten vandaan te halen, maar als het niet meezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Controleer eerst bij het punt waar de kabel begint, sluit daar je tv aan. Goed beeld? Dan connectoren vervangen en controleren aan het eindpunt van de kabel. Niet goed? Dan helaas kabel vervangen.

Als er geen goed beeld is bij dat beginpunt, dan zal een versterk die fouten ook versterken, dus dat eerst oplossen.

Je kan het in principe dus eerst proberen zonder de kabel onder die plinten vandaan te halen, maar als het niet meezit...
Bedankt voor de tips, ik ga het vanavond even proberen. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijnn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:29:
[...]

Dan kan ik dus beter voor het All-in-one kiezen, want dat is dan maar iets duurder en sneller internet (mits het gehaalt wordt). Ik wil alleen geen vaste telefonie. Dit heb ik simpelweg niet nodig. Mijn mobiel is genoeg.

Denken dus ........ hmmmmmmmmmmmmm :)
Dan hou je wel het probleem dat het modem toch echt in die gedeelde meterkast moet komen. Die dient zo kort mogelijk op de GROENE kabel te zitten, dus op hooguit een halve meter van het AOP. Een installatiemonteur zal absoluut niet op jouw WCD installeren. Met een doehetzelfpakket heb je daar natuurlijk geen last van, maar Ziggo kan en zal dan geen ondersteuning leveren. Met andere woorden: bel je voor een offline, of slecht functionerend modem en ze sturen een monteur langs, zal deze direct zijn hielen lichten wanneer hij ziet dat je op een doorgeluste coax zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Weet iemand wanneer Ziggo het programma aanbod gaat omgooien?

Het is nu wel met redelijk wat tamtam aangekondigd, maar ik wil mijn pakket dan graag gaan aanpassen met de nieuwe mogelijkheden...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Per 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ligt het aan mij of heeft Ziggo afgelopen avond/nacht opeens alle externe smtp servers geblokkeerd?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat ligt niet aan jou. Donderdag rond het middaguur werd ik ook gebeld door iemand die al dik vijf jaar probleemloos mijn mailserver gebruikt: no go no more. De site meldt dat ze #25 idd hebben dichtgezet, per wanneer is me niet helemaal duidelijk though..

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Poort 25 stond inbound altijd al dicht en outbound kun je alleen de SMTP server van Ziggo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Gaat ook om outbound verkeer, en tot vandaag hebben we gewoon van willekeurige andere smtp servers gebruik kunnen maken over de Ziggo aansluiting, zowel zakelijk als particulier.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Vreemd, want ik heb al bijna 2 jaar Ziggo en als ik de Ziggo SMTP server niet gebruikte voor outbound mailverkeer dan kreeg ik een bounce.

Ze zouden het toch niet voor nieuwe klanten (we wonen in een nieuwbouwwijk) anders hebben ingericht dan voor oudere wijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Nu zit ik te denken om zelf een internet abonnement aan te schaffen bij Ziggo. Allemaal prima en ook mogelijk, 1. maar nu is mijn vraag of de modem dan ook in de meterkast komt of dat deze dan in mijn appartement aangesloten kan worden?

2. De volgende vraag is of ik dan zelf nog apart moet betalen voor de "tv" aansluiting omdat internet gebruik maakt van deze kabel. Of kan ik gewoon de huidige hiervoor gebruiken en betaal ik alleen de abonnementskosten voor het internet? (ik ga trouwens uit van de Internet Z3).

1. Zoals RikandRoll al aangaf:
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:17:
[...]
Met andere woorden: bel je voor een offline, of slecht functionerend modem en ze sturen een monteur langs, zal deze direct zijn hielen lichten wanneer hij ziet dat je op een doorgeluste coax zit.
Maar het zou technisch gezien WEL werken.

2. Je hoeft GEEN tv abo af te sluiten hiervoor. Ik neem aan dat de tv die je huisbaas betaald gewoon werkt bij jouw. Dan is in jouw situatie het gewoon mogelijk om alleen een internet abonnement af te sluiten. Wel raad ik je dan aan om NIET met de bestellijn te bellen, neem hiervoor contact op met afdeling wijzigingen.

De opmerkingen van Spekkie99 en woziak waren dus onjuist. :P Maar het klopt inderdaad dat er in een 'normale' situatie WEL altijd een tv abo aanwezig dient te zijn.

Gr. boeFFeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ poort 25 issues: Raven in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7" ;)
Samengevat: 25 outbound is, volgens de gene die ik quote-te in gelinkte post, sinds kort alleen open naar de mailserver van Ziggo, inbound zou helemaal open moeten zijn/gaan. Dit geld voor alle gebieden.

25 inbound staat echter nog steeds dicht hier...
edit: scratch that, staat open nu :D
Rataplan schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:53:
Dat ligt niet aan jou. Donderdag rond het middaguur werd ik ook gebeld door iemand die al dik vijf jaar probleemloos mijn mailserver gebruikt: no go no more. De site meldt dat ze #25 idd hebben dichtgezet, per wanneer is me niet helemaal duidelijk though..
Die link doet niet veel, zie site van Ziggo, that's about it.
edit: Ah nu doet ie wel :)

[ Voor 79% gewijzigd door Raven op 04-03-2011 11:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Het schijnt dat port 465 (secure smtp) het wel doet. Kan iemand met een Ziggo-pijp dat proberen? Indien nodig heb ik nog wel een test-smtp-account waarmee dat kan worden geprobeerd :)

Edit: Dat kan dus inderdaad nog, zie nieuws: Ziggo blokkeert alternatieve smtp-servers op poort 25

[ Voor 37% gewijzigd door Joost op 04-03-2011 16:31 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de snelheid van kabel internet ook afhankelijk van je locatie? Je hebt bijvoorbeeld veel ADSL abonnementen van 20mbit, waarmee je vervolgens maar iets van 12mbit haalt omdat je te ver van de centrale zit. Ik woon zelf in een klein dorp tussen Kampen en Zwolle, ga ik hier ook gewoon 120mbit halen (alles in 1 extra) of ben ik ook weer afhankelijk van de afstand naar de central?

Ik heb nu een ADSL abonnement van Online, 8mbit... Dit vanwege de oude telefooncentrale hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:45:
Is de snelheid van kabel internet ook afhankelijk van je locatie? Je hebt bijvoorbeeld veel ADSL abonnementen van 20mbit, waarmee je vervolgens maar iets van 12mbit haalt omdat je te ver van de centrale zit. Ik woon zelf in een klein dorp tussen Kampen en Zwolle, ga ik hier ook gewoon 120mbit halen (alles in 1 extra) of ben ik ook weer afhankelijk van de afstand naar de central?

Ik heb nu een ADSL abonnement van Online, 8mbit... Dit vanwege de oude telefooncentrale hier.
Nops. Heb je wel eens zon grijs kastje gezien in je wijk? Let maar eens op, je ziet er heel veel. Dat zijn kleine wijkcentrales van Ziggo. Dus 120mbit is 120mbit. Niet 30, ala ADSL. (Niet dat xDSL ooit op 120 komt)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:45:
Bij de kabel gaat het niet om de afstand tot de centrale, maar om het aantal kabel Internet aansluitingen op een coax segment. De totaal beschikbare Internet downstream capaciteit in een coax segment moet je namelijk delen met je buren. Hoe meer kabel Internet klanten gelijktijdig gebruik willen maken van die totaal beschikbare capaciteit hoe groter de kans dat je de afgesproken abonnementssnelheid tijdelijk niet zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Joost schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:30:
Het schijnt dat port 465 (secure smtp) het wel doet. Kan iemand met een Ziggo-pijp dat proberen? Indien nodig heb ik nog wel een test-smtp-account waarmee dat kan worden geprobeerd :)

Edit: Dat kan dus inderdaad nog, zie nieuws: Ziggo blokkeert alternatieve smtp-servers op poort 25
Klopt, zojuist even aan de pruts geweest op de eigen mailserver en dat werkt inderdaad wel. Hopelijk blijven ze van die poort af :)

[ Voor 200% gewijzigd door Bastien op 04-03-2011 16:51 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
Even een opmerking, nadat ik het nieuwe modem aansloot voor dat versnelde internet in april ofzoiets.
Toen ik wat problemen met de iPod en iPad kreeg even na wat testen ook even de ipconfig na gechecked.

Hierin kwam het adres: isatap.dynamic.ziggo.nl naar voren.
Later was het weer weg.
Zou dit betekenen dat ziggo bezig is met het totaal invoeren van ipv6-adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik heb nu het probleem dat ik niet kan downloaden met ziggo nieuws groepen.
In begin januari heb ik mijn download limit bereikt en het is nu maart en ik kan nog niet downloaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Voor de mensen die er wat ana hebben, ik ben overgestapt van de wndr3700 naar de d-link dir-685 en dat bevalt echt goed, vooral het lezen en schrijven naar de harde schijf in de dir-685 is vele malen beter als bij de wndr3700. waar ik bij de wndr bij het uploaden bleef hangen op rond de 3/4 mb haal ik bij de dir easy 15/16mb en het downloaden zelfs met 50mb per seconde en dat bleef bij de wndr hangen op rond de 13/14mb.

Verder werkt het perfect met het ubee modem van Ziggo.

Nogmaals, ik plaats dit omdat er nog wel eens vragen zijn welke routers goed werken met Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rivalo schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:39:
Even een opmerking, nadat ik het nieuwe modem aansloot voor dat versnelde internet in april ofzoiets.
Toen ik wat problemen met de iPod en iPad kreeg even na wat testen ook even de ipconfig na gechecked.

Hierin kwam het adres: isatap.dynamic.ziggo.nl naar voren.
Later was het weer weg.
Zou dit betekenen dat ziggo bezig is met het totaal invoeren van ipv6-adressen?
Daar zullen ze vast mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoop dat Ziggo ons gaat laten testen, ISP doen een dual-stack oplossing/periode voornamelijk wereldwijd. Welke IPv6 implementatie ze (en andere ISP's) gaan kiezen kan (en moet PPP/DHCP) overal iets verschillend zijn.

Grootste kabelaar van de USA gebruikt 6RD: http://www.comcast6.net/

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de aansluiting van de internetmodem en digitale tv ontvanger.

Ik heb op dit moment:
3 bedrade PCs en 1 WiFi router (voor laptop) aangesloten op mijn Telfort ADSL modem in de meterkast.
1 TV aangesloten aan kabel van Ziggo in de woonkamer. Dit is dus waar de coax binnenkomt.

Na met de Ziggo klantenservice te hebben gebeld hebben ze me aangeraden om zelf een modem te kopen die ondersteuning biedt aan 3 bedrade PCs en WiFi.

Dan zou digitale TV in de woonkamer binnenkomen via coax en zouden ze ervoor zorgen dat internet via mijn nieuwe modem in de meterkast zal worden aangesloten.

Is dit eigenlijk wel mogelijk? Hoort de modem niet in de buurt van de coax aansluiting in de woonkamer te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
@MIV: Je sluit het modem aan op het punt waar je coax in huis binnenkort, vaak is dat de meterkast (nieuwbouw) en bij de oudere huizen is het in de woonkamer. Hier sluit je het Arris / Ubee modem op aan en zet er een router tussen voor het internet aangezien de Arris / Ubee zich vastbindt aan 1 MAC-adres ben je hiertoe verplicht.

Als je router geen 3 ethernet poorten vrij heeft zul je of het via een switch moeten oplossen of een andere router ophalen, make your choice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om waar de caox binnenkomt (woonkamer) het standaard ziggo modem neer te zetten en vervolgens 1 ethernetkabel te gebruiken om het internetsignaal te verlengen naar de meterkast waar ik een router voor 3 PCs en WiFi heb?

Al mijn ethernetkabels komen namelijk samen in de meterkast en het is onmogelijk om deze naar de woonkamer te verlengen.

Is dit mogelijk?
coax (woonkamer) --> standaard ziggo modem --> 1 ethernet kabel --> router (meterkast) --> 3 PCs/WiFi
coax (woonkamer) --> digitale TV apparaat --> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
@MIV: Dat is gewoon mogelijk, deze opstelling heb ik hier ook in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
wanneer komt er een verhoging voor het plus abo?

ik ben in sept 2009 overgestapt naar ziggo plus 20/3 abo met de belofte dat het in begin 2010 naar 30/5 zou gaan, in april 2010 ben ik naar 22/4 gegaan, we zijn nu alweer een jaar en 2 prijsverhogingen verder en het zit nog niet op de belofte die ze in sept 2009 hebben gedaan!!
ik ben hier natuurlijk niet de enigste die dit zich afvraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door thefxr op 05-03-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
"Grappig" om te lezen dat men zo'n problemen met de 120 lijn heeft.

Ook hier was dat het geval. Men heeft een nieuwe groene kabel getrokken ivm roest op de oude ( te ver gestript door vorige bewoners/monteur) , nieuwe WCD geplaatst, monteur heeft alles aangesloten. Niet werken. Terug gestapt maar men kon niet garanderen dat ik wel de 20 ging halen.. mafkees van een servicedesk medewerker. Gelukkig wel alle maanden die we teveel betaalden terug betaald gekregen. (verschil tussen de abbonnementen)

Draai nu al maanden 20, wil graag naar 120 maar zolang het niet is opgelost.......

Jammer want wil van de nieuwsgroep datalimiet af, maargoed als ze gaan zeuren dan gaan we maar weer eens terug zeuren. Word tijd dat alle kabelmaatschappijen door heel NL mogen gaan aanbieden op elkaars netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 05-03-2011 21:49 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Capo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:47:
Word tijd dat alle kabelmaatschappijen door heel NL mogen gaan aanbieden op elkaars netwerk.
Alsjeblieft niet zeg. Krijg je dezelfde toestanden als KPN, die hun zeer goed opgeleide, gekwalificeerde en gedisciplineerde monteurs hebben ingeruild voor goedkope aannemers en onderaannemers die maar wat zitten te prutsen in de centrales... Dat was het gevolg toen de telefoonkabel openging voor allerlei aanbieders. Mijn telefoonlijn zijn ze zelfs kwijtgeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Capo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:47:
Jammer want wil van de nieuwsgroep datalimiet af, maargoed als ze gaan zeuren dan gaan we maar weer eens terug zeuren. Word tijd dat alle kabelmaatschappijen door heel NL mogen gaan aanbieden op elkaars netwerk.
Voor een paar euro per maand heb je veel betere nieuwgroepen dan die van ziggo. En denk je dat als Ziggo andere partijen toestaat dat je dan wel 120MBit kunt halen? Ziggo zal altijd hun netwerk moeten blijven onderhouden dus dit gaat je echt niet helpen. Ik verwacht ook eerder chaos dan voordeel. Wanadoo en Casema hebben een tijd naast elkaar internet aangeboden op de kabel maar of dat nou een succes was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:53:
@MIV: Dat is gewoon mogelijk, deze opstelling heb ik hier ook in huis. :)
Inderdaad dat is mogelijk.
Dat is namelijk de opstelling die iedereen heeft (utp tussen modem en router).
Hoe lang deze kabel is maakt niet uit, zolang je maar onder 100meter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 06 maart 2011 @ 02:11:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Krijg je dezelfde toestanden als KPN, die hun zeer goed opgeleide, gekwalificeerde en gedisciplineerde monteurs hebben ingeruild voor goedkope aannemers en onderaannemers die maar wat zitten te prutsen in de centrales... Dat was het gevolg toen de telefoonkabel openging voor allerlei aanbieders. Mijn telefoonlijn zijn ze zelfs kwijtgeraakt...
Dat is waar, maar ik zou dolgraag terug willen naar UPC.
jongetje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 07:25:
[...]

Voor een paar euro per maand heb je veel betere nieuwgroepen dan die van ziggo. En denk je dat als Ziggo andere partijen toestaat dat je dan wel 120MBit kunt halen? Ziggo zal altijd hun netwerk moeten blijven onderhouden dus dit gaat je echt niet helpen. Ik verwacht ook eerder chaos dan voordeel. Wanadoo en Casema hebben een tijd naast elkaar internet aangeboden op de kabel maar of dat nou een succes was...
Na mijn post heb ik idd gelezen dat de limiet enkel geld voor de ziggo nieuwsgroep, die gebruik ik niet ;)

Maar dan vallen we dus onder de FUP, en als ik lees dat er mensen 2 terra per maand halen, dan zit ik erg safe.

Thanks for the heads up ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Iedereen valt onder de FUP.

Ik download met mijn alles-in-1 basis ook regelmatig meer dan 50 a 80GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:48:
Is het mogelijk om waar de caox binnenkomt (woonkamer) het standaard ziggo modem neer te zetten en vervolgens 1 ethernetkabel te gebruiken om het internetsignaal te verlengen naar de meterkast waar ik een router voor 3 PCs en WiFi heb?

Al mijn ethernetkabels komen namelijk samen in de meterkast en het is onmogelijk om deze naar de woonkamer te verlengen.

Is dit mogelijk?
coax (woonkamer) --> standaard ziggo modem --> 1 ethernet kabel --> router (meterkast) --> 3 PCs/WiFi
coax (woonkamer) --> digitale TV apparaat --> TV
Het enige waar je bij kabel rekening mee moet houden is dat je het moden zo dicht mogelijk moet zetten bij het punt waar de coax binnenkomt. Dat doe je in het overzicht hierboven al. Wat je verder met ethernet doet maakt eigenlijk geen drol uit.
jongetje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:49:
Iedereen valt onder de FUP.

Ik download met mijn alles-in-1 basis ook regelmatig meer dan 50 a 80GB per maand.
FUP? Bestaat dat nog? Hanteert Ziggo daadwerkelijk een fup? Dat heb ik werkelijk nog nooit ergens gelezen. Ga redelijk vaak richting de 2 tot 3TB per maand, nog nooit wat gehoord.

[ Voor 18% gewijzigd door Spacecowboy op 06-03-2011 14:36 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om even terug te komen op ziggo en een wifi modem wordt dat een cisco ? zo ja wordt t mss een modem wifi router zoals deze van cisco die op het at&t netwerk wordt geleverd?
http://www.engadget.com/2...-the-cable-box-backwards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:34:
Ga redelijk vaak richting de 2 tot 3TB per maand, nog nooit wat gehoord.
Volgens mij is er amper een fup, ik had afgelopen maand 1,3TB uit nieuwsgroepen alleen, denk dat ik al met al ook richting de 2 TB zit. Maar het verschilt wat per maand, soms 3 TB en soms 1 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:26:
[...]

Volgens mij is er amper een fup, ik had afgelopen maand 1,3TB uit nieuwsgroepen alleen, denk dat ik al met al ook richting de 2 TB zit. Maar het verschilt wat per maand, soms 3 TB en soms 1 TB.
Het overgrote deel van de Ziggo klanten maakt niet of nauwelijks gebruik van nieuwsgroepen en downloaden héél af en toe eens wat. Dus Ziggo neemt en zwaar downloader voor lief, pas op het moment dat in totaal alle limieten worden overschreden zal er bij ziggo echt actie ondernomen worden..denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:26:
[...]

Jeej, 3 TB per maand, kan me daar echt totaal niets bij voorstellen wat je met zoveel data per maand doet. dat zijn 60 volledige blu-ray schijven per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik twijfel om over te gaan stappen en ADSL vaarwel te zeggen, met name sinds dat er werkzaamheden bij onze centrale in de buurt zijn uitgevoerd is het internet niet meer "om aan te zien". Nu is mijn vraag wat het effect is van signaalsterkte zoals deze mijn woning binnen komt. Als ik mijn digitale decoder mag geloven is dat rond de 35 / 40 % is dat nog genoeg om een snelheid als 22mbit te behalen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die 35/40% is wat je decoder 'meet'. Ten eerste staat die vast een eindje (>1 meter) van je AOP vandaan, ten tweede is de kabel die daar tussen zit vast niet van topkwaliteit, connectoren idem. Ten derde heb je misschien nog een oud AOP, dat sowieso vervangen moet worden. Hoe dan ook, die 22mbit ga je wel halen. Bij 120 komt het iets kritischer, maar ook dan moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
loewie1984 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:10:
Ik twijfel om over te gaan stappen en ADSL vaarwel te zeggen, met name sinds dat er werkzaamheden bij onze centrale in de buurt zijn uitgevoerd is het internet niet meer "om aan te zien". Nu is mijn vraag wat het effect is van signaalsterkte zoals deze mijn woning binnen komt. Als ik mijn digitale decoder mag geloven is dat rond de 35 / 40 % is dat nog genoeg om een snelheid als 22mbit te behalen?
Signaalsterkte maakt niet uit voor internet. Die 22mbit ga je gewoon halen hoor.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrBlueEyes schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:32:
[...]

Signaalsterkte maakt niet uit voor internet. Die 22mbit ga je gewoon halen hoor.
Das niet helemaal waar. Een laag signaal op je AOP kan er weldegelijk voor zorgen dat je de opgegeven snelheid niet haalt. In de praktijk is een laag signaal bij 22mbit geen probleem, maar 120 zul je dan niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Vraagje over het aansluiten van het kabelmodem. Ik woon in een apartement. De kabel komt bij ons binnen in de meterkast die op de gang zit (buiten het huis dus). Vanaf daar loopt er een kabel naar de woonkamer.
Is het verplicht om het modem direct op de kabel aan te sluiten in de meterkast of kan ik dat ook in de woonkamer doen (met wellicht een lagere maximum snelheid) ? Er staat in de woonkamer al namelijk een netwerkswitch waar oa een PC en een Mediacenter op aangesloten zijn. Een netwerk-kabel aanleggen vanuit de meterkast naar de woonkamer zie ik niet zo zitten. Ik heb nu dus ADSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
njitter schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:49:
Vraagje over het aansluiten van het kabelmodem. Ik woon in een apartement. De kabel komt bij ons binnen in de meterkast die op de gang zit (buiten het huis dus). Vanaf daar loopt er een kabel naar de woonkamer.
Is het verplicht om het modem direct op de kabel aan te sluiten in de meterkast of kan ik dat ook in de woonkamer doen (met wellicht een lagere maximum snelheid) ? Er staat in de woonkamer al namelijk een netwerkswitch waar oa een PC en een Mediacenter op aangesloten zijn. Een netwerk-kabel aanleggen vanuit de meterkast naar de woonkamer zie ik niet zo zitten. Ik heb nu dus ADSL..
Volgens mij is het verplicht... Bij een storing gaat men er al snel naar vragen. Verder zal het best werken, maar als je het niet aansluit zoals het hoort, dan moet je geen support gaan verwachten. Ik zou gewoon een netwerkkabeltje trekken. Misschien kan je hem met de huidige coaxkabel meetrekken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je mag het opzich lekker zelf weten, maar het is wel het eerste waar Ziggo over gaat 'zeuren' als je een storing meldt. Je hebt zelfs best kans dat je een goede snelheid haalt, mits de bekabeling OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, dank voor bovenstaande reacties, trial en error is het dus eigenlijk?

Ik heb overigens laatst toen ik problemen had met mijn digitale ontvangst een nieuwe kabel gelegd naar mijn decoder (ca. 7 a 8 meter van het punt af). Dit was al wat dikkere coax dan 'normaal' gekocht bij de praxis op de rol en daarbij nieuwe aansluitpluggen gebruikt. Ook toen was het signaal niet dat ik zeg, geweldig. Met als resultaat dat ik een antenne versterker heb moeten plaatsen om het signaal op te krikken om met name NED 3 en Discovery Channel HD fatsoenlijk door te krijgen zonder blokken, groene bitjes en signaalonderbrekingen.

Ik ben er dus gewoon niet zeker van. Ziggo heeft een afkoel periode, maar ik vraag me af of ik daar nog op terug kan vallen als ik eenmaal het modem en de verbinding geactiveerd heb.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
loewie1984 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:06:

Ik heb overigens laatst toen ik problemen had met mijn digitale ontvangst een nieuwe kabel gelegd naar mijn decoder (ca. 7 a 8 meter van het punt af). Dit was al wat dikkere coax dan 'normaal' gekocht bij de praxis op de rol en daarbij nieuwe aansluitpluggen gebruikt. Ook toen was het signaal niet dat ik zeg, geweldig. Met als resultaat dat ik een antenne versterker heb moeten plaatsen om het signaal op te krikken om met name NED 3 en Discovery Channel HD fatsoenlijk door te krijgen zonder blokken, groene bitjes en signaalonderbrekingen.
Je moet je modem sowieso niet aansluiten na die versterker! Je krijgt namelijk bij het OAP een versterker/splitter die het signaal opsplitst in Radio/TV/Internet. Op TV kan je dan vervolgens je versterker/splitter aansluiten en op Internet hang je je modem direct....
Ik ben er dus gewoon niet zeker van. Ziggo heeft een afkoel periode, maar ik vraag me af of ik daar nog op terug kan vallen als ik eenmaal het modem en de verbinding geactiveerd heb.
Ziggo is per maand opzegbaar, dus ik zie het probleem niet echt! Je bent er vrij gemakkelijk weer vanaf! Mocht de boel aan jouw kant allemaal goed zijn, dan komt er gewoon een monteur voor niks langs die de boel naloopt aan de Ziggo kant. Ik heb hier zeer positieve ervaring mee. Dit integenstelling tot de installatie monteur die ik over de vloer heb gehad. Dat was nogal een beunhaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat voor pluggen heb je gebruikt, en weet je zeker dat je die goed gemonteerd hebt?
Zo ja, dan heb je misschien een oud/gammel AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@ Timmert ik zal straks eens kijken, volgens mij zo'n huismerk van de praxis (elro ofzoiets was het)

Ok, dat ik het modem niet na de versterker mocht plaatsen ben ik me van bewust, toch bedankt voor de tip. Goed om te horen dat mocht het aan mijn kant allemaal in orde zijn dat er dan vanuit Ziggo iets gedaan wordt.

De reden waarom ik aarzel is omdat ik nu slecht 14 eu betaal bij Online voor een 20mbit ADSL abo wat ik ooit afgesloten heb voor 34 eu en na diverse acties en een incidentele klachtenbrief nog maar zo weinig voor hoef te betalen 'levenslang'. Het opzeggen van dit abo is voor mij nogal een point-of-no-return, daarom wil ik ook dat het goed gaat, ik heb uitgerekend dat we 15 eu per maand meer gaan betalen voor nagenoeg hetzelfde internet. De upload wordt meer, ja fijn heb ik niet zo heel vaak nodig. Daar tegenover is het wel de bedoeling de geadverteerde 22mbit te halen. Nu haal ik ongeveer 13 a 14 mbit effectief met ADSL, en daar valt dus nog wel wat winst te halen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 07-03-2011 10:39 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dit was al wat dikkere coax dan 'normaal' gekocht bij de praxis op de rol en daarbij nieuwe aansluitpluggen gebruikt. Ook toen was het signaal niet dat ik zeg, geweldig. Met als resultaat dat ik een antenne versterker heb moeten plaatsen om het signaal op te krikken om met name NED 3 en Discovery Channel HD fatsoenlijk door te krijgen zonder blokken, groene bitjes en signaalonderbrekingen.
Het gaat niet om de dikte van de kabel maar om de afscherming.
Pagina: 1 ... 102 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!