Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

loewie1984 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:38:
@ Timmert ik zal straks eens kijken, volgens mij zo'n huismerk van de praxis (elro ofzoiets was het)
Idealiter zou je deze pluggen moeten gebruiken: http://www.alltrade.co.uk...uploads/images/4132_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
loewie1984 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:38:
@ Timmert ik zal straks eens kijken, volgens mij zo'n huismerk van de praxis (elro ofzoiets was het)

Ok, dat ik het modem niet na de versterker mocht plaatsen ben ik me van bewust, toch bedankt voor de tip. Goed om te horen dat mocht het aan mijn kant allemaal in orde zijn dat er dan vanuit Ziggo iets gedaan wordt.

De reden waarom ik aarzel is omdat ik nu slecht 14 eu betaal bij Online voor een 20mbit ADSL abo wat ik ooit afgesloten heb voor 34 eu en na diverse acties en een incidentele klachtenbrief nog maar zo weinig voor hoef te betalen 'levenslang'. Het opzeggen van dit abo is voor mij nogal een point-of-no-return, daarom wil ik ook dat het goed gaat, ik heb uitgerekend dat we 15 eu per maand meer gaan betalen voor nagenoeg hetzelfde internet. De upload wordt meer, ja fijn heb ik niet zo heel vaak nodig. Daar tegenover is het wel de bedoeling de geadverteerde 22mbit te halen. Nu haal ik ongeveer 13 a 14 mbit effectief met ADSL, en daar valt dus nog wel wat winst te halen dan.
Je zou ook tijdelijk beide kunnen draaien? Eén of twee maandjes extra betalen voor ADSL van Online moet dan toch geen probleem zijn? Want ADSL en kabel zijn 2 aparte dingen hé ;)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ja daar had ik over nagedacht, dan is die 28 eu nog niet zo gek uiteraard. @ timmert, ik heb dergelijke pluggen gebruikt ja. Maar ik zal het e.e.a. nog eens gaan herzien als het er daadwerkelijk van komt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Heb een alles in een abo met een 120mbit verbinding & een Ubee modem, en ik kan er niet over klagen.
Ik heb in de 1,5 jaar dat ik lid ben nog geen storing gehad op mijn internet, alleen mijn cisco interactieve TV tuner happert soms wat en moet dan opnieuw ingesteld worden.

Verder erg tevreden (helpdesk nooit gebelt dus geen idee wat die voor service bieden).

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:38:
[...]

Het gaat niet om de dikte van de kabel maar om de afscherming.
Die dikte is meestal het gevolg van de diameter van de afscherming en van de kern.
Over het algemeen geldt als advies een minimale totaal dikte van 8mm voor de kabel en kies alleen maar voor dunner als er geen andere mogelijkheid voor is. Neem met de stekkers ook het zekere voor het onzekere en ga voor een metalen afscherming (eventueel met kunststof afgewerkt) en niet voor een uitvoering met enkel een plastic afscherming.

Dus niet;

Afbeeldingslocatie: http://www.satellitecity.nl/images/CX_PLUG.jpg

maar bijv.....

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/RH-KOSWI3.JPG

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Die dikte is meestal het gevolg van de diameter van de afscherming en van de kern.
Over het algemeen geldt als advies een minimale totaal dikte van 8mm voor de kabel en kies alleen maar voor dunner als er geen andere mogelijkheid voor is. Neem met de stekkers ook het zekere voor het onzekere en ga voor een metalen afscherming (eventueel met kunststof afgewerkt) en niet voor een uitvoering met enkel een plastic afscherming.

Dus niet;

[afbeelding]

maar bijv.....

[afbeelding]
Uhm waarom? De stekker die jij als fout aanmerkt werkt even goed, als je de kabel maar goed stript en zorgt dat ie nergens verder contact maakt, iets wat voor de 2e ook geld. Coax heeft maar 1 kabel en een as, zolang je die goed aansluit doet het er imo niet echt toe welke pluggen je gebruikt. De isolatie van de plug zorgt echt niet voor een beter signaal.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:23:
Uhm waarom? De stekker die jij als fout aanmerkt werkt even goed, als je de kabel maar goed stript en zorgt dat ie nergens verder contact maakt, iets wat voor de 2e ook geld. Coax heeft maar 1 kabel en een as, zolang je die goed aansluit doet het er imo niet echt toe welke pluggen je gebruikt. De isolatie van de plug zorgt echt niet voor een beter signaal.
Ik haal wel degelijk een beter digitaal signaal met die onderste "kop". Voor een kleine afstand merk je het niet zo, maar bij mij gaat er bijna 50 meter kabel doorheen voordat ik bij de 2e decoder ben en dan is het verschil ongeveer 20% in sterkte beter met de duurdere "koppen".

Ik heb ze trouwens wel gewoon van de bouwmarkt, meen 2,50 euro per stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij stekker 1 is de coax kabel net het laatste stukje niet goed afgeschermd waardoor je interferentie problemen gaat krijgen door externe radio signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:33:
Das niet helemaal waar. Een laag signaal op je AOP kan er weldegelijk voor zorgen dat je de opgegeven snelheid niet haalt. In de praktijk is een laag signaal bij 22mbit geen probleem, maar 120 zul je dan niet halen.
Zo werkt Euro-DOCSIS niet. Net als bij DVB-C transmissie wordt bij Euro-DOCSIS een stream naar het kabelmodem gestuurd met een constante bitrate van iets meer dan 51 Mbps. Dat wordt de Internet downstream genoemd. Als er niets te versturen valt dan bevat die Internet downstream alleen maar null bytes. Het kabel modem krijgt dus op iedere afgestemde frequentie de volle 51 Mbps bitrate te verwerken en filtert daar alleen de pakketjes uit die aan het kabel modem gericht zijn.

Voor 120 Mbps is dus een Euro-DOCSIS 3.0 modem nodig dat gelijktijdig afgestemd kan zijn op meerdere frequenties waarop een Internet downstream wordt doorgegeven zodat capaciteit van de afzonderlijke Internet downstreams gecombineerd kan worden. Voor 120 Mbps zijn dus minimaal drie geconfigureerde Internet downstreams nodig, maar in de praktijk zullen uitgeleverde kabelmodems voor dit soort abonnementssnelheden meer dan drie Internet downstreams geconfigureerd hebben zodat de kans hoger wordt de abonnees de abonnementssnelheden ook kunnen halen. De capaciteit van de Internet downstreams in een coax segment wordt namelijk gedeeld door alle kabel Internet gebruikers die op dat coax segment zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

[...]

Ga jij maar gauw je mond spoelen. Metalen afscherming werkt wel degelijk beter en ik kan het je zwart op wit bewijzen ook! Interferentie door externe bronnen zijn veel voorkomende signaaldempers in het geval van plastic afscherming.

Goede dikke kern, juiste manier aansnijden en metalen connectors. De kern moet omringd zijn door metaal. Dat je daaromheen plastic gebruikt om de boel bij elkaar te houden is niet erg.

Ik heb jarenlang matige beeld gehad op mijn slaapkamer. Met digitaal ging ik op vooruit, maar sommige zenders deden het af en toe niet. Ik heb de plastic connectoren vervangen door metalen (15 euro voor 2 stuks) en ik heb nooit problemen. Analoog was stukken beter geworden en met digitaal heb ik altijd strakke beeld op elke zender.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 07-03-2011 20:21 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb ziggo gisteren gebeld voor iets anders. Kreeg te horen dat komende maanden de snelheden weer omhoog gaan. 22 word 30, 120 word 150.

Was voor mij nieuw.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

??? Volgens het laatste persbericht zou 120 niet voor 2012 verhoogd worden. Als ze met "de komende maanden" 12-18 maanden bedoelen wil ik het wel geloven :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
Capo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:58:
Heb ziggo gisteren gebeld voor iets anders. Kreeg te horen dat komende maanden de snelheden weer omhoog gaan. 22 word 30, 120 word 150.

Was voor mij nieuw.
Dat ze er eerst maar eens voor gaan zorgen dat overal stabiel 120mbit wordt geleverd. Ik zit hier in weekenden en avonden met me 120mbit lijn op 15mbit. Dat eerst eens oplossen en dan nieuwe upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57

Was voor mij nieuw.
120 zou voorlopig nog niet verhoogd worden hoor. Sowieso zal komende maanden wel wat langer zijn, anders was er al lang een persbericht de deur uitgegaan bij Ziggo.

Ik heb ook liever een verhoging van de upload snelheid.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here :Y : 120MBit down is voorlopig voldoende voor mij.
Maar omdat ik de data op mijn server regelmatig van buitenaf benader zou een hogere upstream "wel lekker" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik geloof er vrij weinig van; die 22 naar 30 Mbit verhoging stond al langer op de planning. Als Extra dan ineens naar 150 Mbit gaat wordt het zelfs 5x zo snel als Plus, en dat lijkt me wat overdreven. En inderdaad, in het nieuwsbericht stond dat Extra dit jaar niet zou worden verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Extra is nu bijna 6x zo snel als Plus, dus dat gaat niet op.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
True, maar in de oorspronkelijke planning hoorde Plus gewoon 30 Mbit te zijn. Ik denk niet dat Ziggo vanaf het begin de intentie had om de snelheden op respectievelijk 22 en 120 Mbit te zetten. De gegeven reden was dat Ziggo niet genoeg modems had om iedereen op 30 Mbit over te zetten. De verhoging naar 30 Mbit valt naar mijn inziens dus nog in dezelfde upgrade ronde als die van 50 naar 120 Mbit bij Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het 50mbit Z3 abonnement nog omhoog? Of is daar niets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:19:
Gaat het 50mbit Z3 abonnement nog omhoog? Of is daar niets over bekend?
Volgens mij niet. Sowieso focust Ziggo zich veel meer op Alles-in-Een abonnementen. Ze proberen al hun klanten daar naartoe te krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21:23
Volgens geruchten is het inderdaad zo dat Ziggo de losse pakketen een beetje op z'n beloop laat. Er valt voor Ziggo veel meer te halen in een 3in1 abonnement. Misschien heeft het ook wel te maken dat dat mensen met een 3 in 1 abonnement minder snel overstappen, zeker een punt waar providers tegenwoordig naar kijken.

Wat ik begrepen heb; Alles in 1 basis en Plus gaan qua snelheid omhoog.
Alles in 1 extra zal deze ronde gelijk blijven.
De volgende snelheids verhoging zal mogelijk voor de Alles in 1 extra abonnees een download snelheid van 200Mbit mogelijk maken.

Maar goed, dit alles als een gerucht......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bullet NL schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:18:
De volgende snelheids verhoging zal mogelijk voor de Alles in 1 extra abonnees een download snelheid van 200Mbit mogelijk maken.

Als we het toch over geruchten hebben (en in het geval van Ziggo komen er veel nog in de buurt van de waarheid ook)... gaan ze dan ook de upload verhogen?

Ik meen me te herinneren dat in een press release Ziggo "fantaseerde" over symetrische verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
rally schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Als we het toch over geruchten hebben (en in het geval van Ziggo komen er veel nog in de buurt van de waarheid ook)... gaan ze dan ook de upload verhogen?

Ik meen me te herinneren dat in een press release Ziggo "fantaseerde" over symetrische verbindingen.
Alles in 1 extra ->200Mbit down, 25Mbit up...... Maar goed, dit was halve wege januari het verhaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het hele analoog gestopt zou worden, zou er een theoretische snelheid van 340 Mbit down gehaalt kunnen worden..Maar, dat is allemaal toekomst-praat :']
120 blijft voorlopig 120, wordt niets aan gewijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:55:
Als het hele analoog gestopt zou worden, zou er een theoretische snelheid van 340 Mbit down gehaalt kunnen worden..Maar, dat is allemaal toekomst-praat :']
120 blijft voorlopig 120, wordt niets aan gewijzigt.
Wat heeft het hele analoge tv gebeuren er mee te maken?
Op dit moment kunnen ze de 340Mbit al wel aanbieden als ze zouden willen.
Probleem is alleen dat "verder op" in het netwerk deze snelheden tot problemen kunnen geven.
Het hele analoge verhaal geld alleen maar van de wijkcentrale tot de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Laat ze maar eerst ervoor zorgen dat iedereen 120/10 kan halen. Daarnaast is een hogere uploadstream wel fijn. Maar kan ziggo ook symetrische snelheden aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Wat is een goede router om te gebruiken als je de Alles-in-1 Extra hebt? Mijn huidige router kan max 100Mbit aan. En in praktijk haalt die nog geen 80Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ozhan99 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:41:
Wat is een goede router om te gebruiken als je de Alles-in-1 Extra hebt? Mijn huidige router kan max 100Mbit aan. En in praktijk haalt die nog geen 80Mbit.
Ik zou als ik jou was dan eerst dit topic eens doorlezen. Een aantal pagina's terug ging het zelfs daar nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Netgear WNDR3700 =)

werkt fijloos

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:21:
Laat ze maar eerst ervoor zorgen dat iedereen 120/10 kan halen. Daarnaast is een hogere uploadstream wel fijn. Maar kan ziggo ook symetrische snelheden aanbieden?
Volgens mij zou iedereen nu de 120Mbit moeten kunnen halen. Mocht je het nog niet halen en je weet 100% zeker dat het bijvoorbeeld niet aan je eigen router ligt. Een voudig is het om een lijnmeting door Ziggo te laten doen, waar de monteur zelf naast de meting een snelheidstest doet.
Kom op, even een paar pagina's in dit forum terug zoeken en je komt verschillende routers tegen die wel geschikt zijn! Een beetje eigen zoek-initiatief wordt op GoT over het algemeen wel gewaardeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 08-03-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Sluuz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:06:
Extra is nu bijna 6x zo snel als Plus, dus dat gaat niet op.
Vind ik ook, vind 30mb eigenlijk genoeg gezien ik niet bitter veel download, maar vond 22mb weer net aan de krappe kant dus ben ook maar overgestapt op extra.

Wat ik begrepen heb; Alles in 1 basis en Plus gaan qua snelheid omhoog.

Hoop doet leven, zou graag plus op 50mb willen zien, dan is mijn overstap geheid en feit...en dat laatste rijmt ook nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

Was voor mij nieuw.
wat een gelul,staat dat ergens op schrift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:02:
Volgens mij zou iedereen nu de 120Mbit moeten kunnen halen. Mocht je het nog niet halen en je weet 100% zeker dat het bijvoorbeeld niet aan je eigen router ligt. Een voudig is het om een lijnmeting door Ziggo te laten doen, waar de monteur zelf naast de meting een snelheidstest doet.
Eén van de redenen waarom de snelheid niet gehaald kan worden is een gebrek aan capaciteit in een coax segment. En zo'n capaciteitsgebrek kan niet zichtbaar worden gemaakt met behulp van een lijnmeting. Er is immers niets mis met de lijn, maar de Internet downstreams die via de lijn worden verstuurd zitten gewoon vol waardoor de snelheid omlaag gaat. Als je lijn problemen hebt, dan is dat op te maken uit de status pagina's van het modem. Het aantal unrecoverable fouten zal dan namelijk hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
ArChie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
[...]

Eén van de redenen waarom de snelheid niet gehaald kan worden is een gebrek aan capaciteit in een coax segment. En zo'n capaciteitsgebrek kan niet zichtbaar worden gemaakt met behulp van een lijnmeting. Er is immers niets mis met de lijn, maar de Internet downstreams die via de lijn worden verstuurd zitten gewoon vol waardoor de snelheid omlaag gaat. Als je lijn problemen hebt, dan is dat op te maken uit de status pagina's van het modem. Het aantal unrecoverable fouten zal dan namelijk hoog zijn.
Precies wat hier het geval is, perfect signaal kwaliteit, echter gewoon capaciteitsproblemen. Op dit moment 35mbit. Controleer ik vanavond rond half 12 dan is het weer netjes 120mbit. Al 3 monteurs hier geweest, maar die hebben natuurlijk allemaal niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

200 is wel wat overdreven zeg, ik download naar mijn idee best veel (meer dan 1 TB per maand), maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nu met 200 mbit aanmoet, het gaat nu toch al razendsnel?

Mijn 120 is nu heel stabiel (afkloppen!), maar toch een paar maand ellende gehad na die invoering (terwijl het daarvoor ook heel stabiel was). Van mij mag het op 120 blijven hoor, het werkt en dan moeten ze er afblijven. Hierdoor krijg ik altijd wat angstkriebels als ik lees dat ziggo nog meer wil verhogen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De man die ik sprak, die mij irritant vond vanwege mijn digitale decoder gezeur dat nieuwe klanten wel met korting kunnen bestellen, sprak over over April ergens meen ik me te herrineren. Hij vertelde dat nadat ik erover begon dat destijds de Plus al niet stabiel was op lagere snelheid als 120 en nu op 120 nog steeds niet goed is. Wanneer dat opgelost zou worden omdat ik graag sneller internet wil maar niet weer wil betalen voor een dienst die niet geleverd word zoals in het verleden. De klachten mail daarna was ook weinig opbeurend.

En voor de rest, don't kill the messenger. (als je dat perse wil, make my day... )

[ Voor 39% gewijzigd door Capo op 08-03-2011 21:29 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Wij krijgen binnenkort Alles in een Plus icm. een digitale ontvanger. Nu wilden we graag een tweede erbij waarmee ook opgenomen kan worden. Nu heb ik de Humax 5050c op het oog.
Weet iemand welke digitale decoder ziggo momenteel levert? De gewone dus, geen recorder.

Ik had op de website van Humax gezien dat al hun digitale decoders een ethernet aansluiting hebben. Waarvoor dient deze? Ik kan er namelijk niks over terugvinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik heb deze in het zwart:
humax decoder ir-fox c
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax/

Nadeel is dat die dingen in standby modus net zoveel stroom gebruiken als wanneer ze 'aan' staan.

Edit: zie dat die nieuwe voor hd tv is, dus zal je deze niks vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Wii4all op 09-03-2011 08:47 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wij hebben een Alles in 1 pakket van Ziggo sinds kort.

Nu ging ik laatst radio luisteren en het geluid was echt volkomen ruk, ik zit er zelfs aan te denken om gewoon weer ouderwets een signaal uit de ether te pakken zo slecht. Zelfs mijn vrouw viel het op. In het Ziggo menu viel weinig in te stellen qua geluid jammer genoeg

Het ligt overigens niet aan de bekabeling en apparatuur. Bekabeling gaat via sp/dif naar de receiver, en Digitenne gaf in het verleden wel in een goede kwaliteit de radiozenders door.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 21:40
Moby schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:47:

Nu ging ik laatst radio luisteren en het geluid was echt volkomen ruk, ik zit er zelfs aan te denken om gewoon weer ouderwets een signaal uit de ether te pakken zo slecht. Zelfs mijn vrouw viel het op. In het Ziggo menu viel weinig in te stellen qua geluid jammer genoeg

Het ligt overigens niet aan de bekabeling en apparatuur. Bekabeling gaat via sp/dif naar de receiver, en Digitenne gaf in het verleden wel in een goede kwaliteit de radiozenders door.

Dat is mij ook opgevallen, als ik radio beluister via de TV (digitaal) klinkt het echt vreselijk. Dan kan je beter nog de stream van de betreffende radio zender via internet beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

VulcanRaven schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:43:
Wij krijgen binnenkort Alles in een Plus icm. een digitale ontvanger. Nu wilden we graag een tweede erbij waarmee ook opgenomen kan worden. Nu heb ik de Humax 5050c op het oog.
Weet iemand welke digitale decoder ziggo momenteel levert? De gewone dus, geen recorder.

Ik had op de website van Humax gezien dat al hun digitale decoders een ethernet aansluiting hebben. Waarvoor dient deze? Ik kan er namelijk niks over terugvinden op hun website.
Ziggo levert geen SD ontvangers meer uit, enkel HD.
Voor zover ik begrepen heb is dit de standaard ontvanger die vanuit Ziggo geleverd wordt: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1080321

Of je er blij mee moet zijn is een tweede.. Ik vond de Samsungs en Humaxen die ze voorheen leverden veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
Timmert schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:22:
[...]

Ziggo levert geen SD ontvangers meer uit, enkel HD.
Voor zover ik begrepen heb is dit de standaard ontvanger die vanuit Ziggo geleverd wordt: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1080321

Of je er blij mee moet zijn is een tweede.. Ik vond de Samsungs en Humaxen die ze voorheen leverden veel beter.
Samsungs... wie daar verzonnen heeft dat qua led verlichting de uit- en aanstand van het apparaat hetzelfde is (namelijk UIT), die had op staande voet ontslagen moeten worden. Ben blij dat ik nu als primaire apparaat de interactieve cisco heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Haha tsja, die Cisco is ook niet heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Razer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Precies wat hier het geval is, perfect signaal kwaliteit, echter gewoon capaciteitsproblemen. Op dit moment 35mbit. Controleer ik vanavond rond half 12 dan is het weer netjes 120mbit. Al 3 monteurs hier geweest, maar die hebben natuurlijk allemaal niks kunnen vinden.
Natuurlijk, snelheids problemen kunnen ook ontstaan door dat het netwerk "vol" zit, je kan dit vergelijken met de overbooking zoals bij ADSL het geval is. Hier is maar een remedie voor, klagen klagen en klagen. Zorgen Ziggo moet in dit geval het netwerk verder uitsplitsen, simpel gezegt; "minder mensen op een trunk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier al ruim 4 maanden de ai1 extra en tot op de dag van vandaag nog geen storing gehad, netjes 14,5MB/s via usenet, ongeacht het tijdstip. Alles loopt via me Ubee > Draytek 2130n.

Trouwens wat een geneuzel over nieuwe snelheden weer hier.... Lijkt mij verstandig dat als mensen zoiets beweren dat ze ook de bron vermelden dmv een link of wat dan ook. Wat een ziggo medewerker zegt is niet belangrijk, die zit daar om klanten te binden en zegt wat klanten willen horen: Ja alles gaat omhoog binnekort. Ik ben trouwens van mening dat ziggo helemaal niets moet verhogen de komende tijd maar eerst zijn netwerk OVERAL netjes op orde zou moeten brengen zodat iedereen een goede stabiele lijn heeft, ongeacht de snelheid die ze kiezen.

Persoonlijk zit ik er aan te denken om te downgraden want 14,5MB/s is leuk maar voegt niet echt iets toe en achteraf gezien is het mij die 15 euro extra niet waard. Maar ik ben bang dat als ik overstap het dan fout gaat.. Ik heb nu een nette stabiele lijn dus ik twijfel nog... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-03-2011 12:52 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Postjuh schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:49:
Hier al ruim 4 maanden de ai1 extra en tot op de dag van vandaag nog geen storing gehad, netjes 14,5MB/s via usenet, ongeacht het tijdstip. Alles loopt via me Ubee > Draytek 2130n.

Persoonlijk zit ik er aan te denken om te downgraden want 14,5MB/s is leuk maar voegt niet echt iets toe en achteraf gezien is het mij die 15 euro extra niet waard. Maar ik ben bang dat als ik overstap het dan fout gaat.. Ik heb nu een nette stabiele lijn dus ik twijfel nog... :)
Wat je duidelijk merkt binnen het Ziggo netwerk in mijn woonplaats is dat er veel meer mensen een Alles in 1 Plus abonnement hebben dan een Alles in 1 extra.

Ik ben een paar weken overgestapt naar een Plus abonnement. de 22Mbit die ik zou moeten halen haalde ik in de praktijk wel, ik had alleen vreemde genoeg last van hogere latency tijden en problemen met bijvoorbeeld het zoeken naar servers op de xbox360. Iets wat vreemd is voor mij, gezien ik 9 van de 10x op de Xbox360 met mijn alles in 1 extra verbinding de host/server ben.

Ook had ik bij Plus het probleem dat ik af te toe websites niet kon benaderen, terwijl dit bij Extra totaal niet het geval is.

Volgens mij reserveert Ziggo gewoon een x-aantal bandbreedte voor de verschillende abonnementen. Ook om te zorgen dat wanneer er in jouw straat 15 plus abonnees zijn, de 4 extra klanten hun snelheid gewoon kunnen halen.

Als je pech hebt is de gereserveerde ruimte voor plus abonnees dus vol in jou regio waardoor je tot vervelende lastige verklaarbare problemen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik heb net maar een Samsung DBC H380R besteld. Ik heb nu nog de Humax IRC FOX. Alleen heb ik sinds kort een versterker zonder scart aansluiting. Ik wil beeld en geluid via versterker. Dit heb ik nu opgelost door spdif op de versterker aan te sluiten en van scart naar tulp te gaan. Helaas valt af en toe gewoon het beeld op zwart een paar seconde en komt dan weer terug. Die verbinding van scart naar tulp zal wel niet ideaal zijn.
Dus vandaar maar een hd decoder aangeschafd. Ik kijk eigenlijk niet veel tv maar de afgelopen tijd wel veel voetbal. Ik heb een HD tv dus is wel leuk dat ik dan tenminste Eredivisie live en de champions league in HD kan bekijken.

Alleen ik las dat teletekst niet via HDMI kan. Hoe zit dit dan? Moet ik dan een losse coax kabel aan mijn tv verbinden om teletekst te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Zit die teletextfunctie niet gewoon op je digitale tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
_JGC_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:45:
Zit die teletextfunctie niet gewoon op je digitale tuner?
Ow ik snap het al. Hij kan de teletekst niet door zenden naar de tv, maar hij kan natuurlijk het wel gewoon tonen als beeld vanaf de samsung.

Ik had het inderdaad even verkeerd gelezen. Vond het al zo raar.

[ Voor 10% gewijzigd door MrBlueEyes op 09-03-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Moby schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:47:

Ik heb mijn receiver aangesloten via de kabel, niet via het kastje. Sommige zenders zijn wat zachter dan de rest. Heel irritant (was niet zo).

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Laatst online: 08-09 13:43
Ik wilde even melden dat ik helemaal tevreden ben met de snelheid van het Alles-in-1 Plus abonnement! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1192754149.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ligt het nu aan mij, of klopt er iets niet op de MijnZiggo pagina.
Ik kan daar geen keuzepakketten meer wijzigen? Ik ga naar mijn producten, klik op aanpassen bij Radio/Televisie, en dan kan ik alleen mijn AiE abbo wijzigen? Ik wil gewoon die golf zender er bij klikken. Vroeger was dat appeltje-eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
UltraSub schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:20:
Ligt het nu aan mij, of klopt er iets niet op de MijnZiggo pagina.
Ik kan daar geen keuzepakketten meer wijzigen? Ik ga naar mijn producten, klik op aanpassen bij Radio/Televisie, en dan kan ik alleen mijn AiE abbo wijzigen? Ik wil gewoon die golf zender er bij klikken. Vroeger was dat appeltje-eitje.
Ik heb gister ook zitten kijken naar het wijzigen van pakketten voor tv, maar toen kon ik ook alleen mijn aie plus aanpassen naar een ander abbo

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Haalt iemand hier weleens iets richting de 120 Mbit?
Wij komen hier maximaal aan de 96 Mbit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Crazyclaws schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb gister ook zitten kijken naar het wijzigen van pakketten voor tv, maar toen kon ik ook alleen mijn aie plus aanpassen naar een ander abbo
Interessant.. Lijkt dus niet aan mij te liggen :)
Had ik trouwens een of twee weken geleden ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Luxicon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:13:
Makkelijk, gaat er regelmatig zelfs overheen. Maar wat voor router gebruik je? Meestal zit daar het probleem of in slechte coax bekabeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Op de kop af, 122Mbit....
96Mbit, Wat voor router heb je? Heeft je PC wel een 1Gbit netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Router: Sitecom 54G WL-579
Modem: Cisco EPC3212
Netwerkkaart: Attansic L1 Gigabit Ethernet (onboard @ Asus P5KC)

Nu staat de netwerkkaart inderdaad op 100 Mbit..
Het wil me niet lukken om dit te switchen naar 1000Mbit.
Heb overal gekeken bij status > eigenschappen > configureren.

Het is nu wel duidelijk, waardoor de snelheid niet wordt gehaald, dus bedankt.
Was er anders niet opgekomen, nu nog uitzoeken hoe te switchen naar 1000 Mbit. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:50
Denk dat die router geen gigabit heeft.
Andere router halen dus. Of even een pc direct op de modem aansluiten. (Dit is altijd makkelijk om even wat uit te kunnen sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2243/speedtestresult.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Volgens mij ligt het aan de router.
Het type router lijkt niet officieel te bestaan, en schijnt volgens iemand op het Ziggo forum (oud topic), een Ziggo type te zijn. En eigenlijk een WL-600. Geen idee of Ziggo dit voor alle WL-579 routers hanteert, maar deze kan in ieder geval tot maximaal 100 Mbit aan.

Trouwens, kun je niet een nieuwe router van Ziggo krijgen toevallig? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 09-03-2011 23:18 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Luxicon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:08:
Router: Sitecom 54G WL-579
Modem: Cisco EPC3212
Netwerkkaart: Attansic L1 Gigabit Ethernet (onboard @ Asus P5KC)

Nu staat de netwerkkaart inderdaad op 100 Mbit..
Het wil me niet lukken om dit te switchen naar 1000Mbit.
Heb overal gekeken bij status > eigenschappen > configureren.

Het is nu wel duidelijk, waardoor de snelheid niet wordt gehaald, dus bedankt.
Was er anders niet opgekomen, nu nog uitzoeken hoe te switchen naar 1000 Mbit. :)
Je router zal nooit 1gbit gaan ondersteunen, simpelweg omdat hij dit niet aankan.

Helaas voor jou ben je veroordeeld (wanneer je de volledige snelheid wil gebruiken) tot de aanschaf van een snellere router.

Een aantal voorbeelden van routers wel de 120Mbit snelheid van Ziggo wel aankunnen staan op de voorgaande pagina's in dit topic.

ps. Dit is een mooi voorbeeld waarvan de gebruiker denkt dat ze door Ziggo geknepen worden, maar waar achteraf toch blijkt dat het een probleem is wat door aparatuur van de gebruiker wordt veroorzaakt. Ik zeg niet dat dit altijd zo is, maar je zult de mensen maar de kost moet geven waarbij het wel zo is.
Luxicon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:16:
Volgens mij ligt het aan de router.
Het type router lijkt niet officieel te bestaan, en schijnt volgens iemand op het Ziggo forum (oud topic), een Ziggo type te zijn. En eigenlijk een WL-600. Geen idee of Ziggo dit voor alle WL-579 routers hanteert, maar deze kan in ieder geval tot maximaal 100 Mbit aan.

Trouwens, kun je niet een nieuwe router van Ziggo krijgen toevallig? :P
Neen, Ziggo heeft inderdaad de Sitecom WL-600 verkocht, dit was nog in de tijd dat de maximale downloadsnelheid 50 of 80Mbit was. Wanneer je een andere (snellere) router wil dien je hem dus zelf aan te schaffen.

ten tweede male, geschikte routers vind je op de eerdere pagina's in dit topic.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 09-03-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:53:
[...]

200 is wel wat overdreven zeg, ik download naar mijn idee best veel (meer dan 1 TB per maand), maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nu met 200 mbit aanmoet, het gaat nu toch al razendsnel?

Mijn 120 is nu heel stabiel (afkloppen!), maar toch een paar maand ellende gehad na die invoering (terwijl het daarvoor ook heel stabiel was). Van mij mag het op 120 blijven hoor, het werkt en dan moeten ze er afblijven. Hierdoor krijg ik altijd wat angstkriebels als ik lees dat ziggo nog meer wil verhogen.
Ziggo heeft dit jaar in de planning alleen de uitbreiding van de High speed internet netwerk en er komen nieuwe TV pakketten meer HD zenders en minder analoge zenders.

Hierdoor worden nu ook alleen de HD ontvangers geleverd.

Verhogen van de internet snelheid boven de 120 mbit staat deze jaar niet in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dan gaan we maar een nieuwe router aanschaffen. ;)

Dit zijn de resultaten met een rechtstreekse verbinding:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1193218075.png

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 09-03-2011 23:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Luxicon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:28:
Dan gaan we maar een nieuwe router aanschaffen. ;)

Dit zijn de resultaten met een rechtstreekse verbinding:

[afbeelding]
Daar is dus helemaal niets mis mee..... ;)

Fijn he.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Haha ja, bedankt voor het helpen. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

Rhapsody

In Metal We Trust

Goedemorgen,

Op dit moment ben ik nog online via XS4All, maar (mede) door de kostenverhoging wil ik overstappen naar Ziggo. Maar ik heb nu mijn Fritz!Box zo ingesteld dat ik óók kan bellen via VoipBuster (sip). Zijn er hier mensen die dat hebben? En hoe hebben jullie dat ingesteld? Kun je dan ook gewoon met je 'vaste ziggo lijn' bellen en gebeld worden?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Rhapsody schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:25:
Goedemorgen,

Op dit moment ben ik nog online via XS4All, maar (mede) door de kostenverhoging wil ik overstappen naar Ziggo. Maar ik heb nu mijn Fritz!Box zo ingesteld dat ik óók kan bellen via VoipBuster (sip). Zijn er hier mensen die dat hebben? En hoe hebben jullie dat ingesteld? Kun je dan ook gewoon met je 'vaste ziggo lijn' bellen en gebeld worden?
Heb mijn Fritz gewoon via LAN poort aan mijn Netgear WNR 3500V2 gehangen en dan op de Fritz mijn fallback tel-line(Ziggo) via de Ubee laten lopen. Werkt perfect. :) Dus binnenkomend gaat via Ziggo en uitgaand loopt via Freecall(SIP) en als Freecall er uit ligt dan fallback via Ziggo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crazyclaws schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ook maar eens even gekeken maar inderdaad, optie weg. Dat zal wel alles met de nieuwe Digitale TV pakketten struktuur te maken hebben en dat ze alle open orders eerst willen afwerken.

Ik verwacht op korte termijn post thuis van Ziggo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

PJzzz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:01:
[...]

Heb mijn Fritz gewoon via LAN poort aan mijn Netgear WNR 3500V2 gehangen en dan op de Fritz mijn fallback tel-line(Ziggo) via de Ubee laten lopen. Werkt perfect. :) Dus binnenkomend gaat via Ziggo en uitgaand loopt via Freecall(SIP) en als Freecall er uit ligt dan fallback via Ziggo. 8)7
Ok, dus je hebt zelf een Fritz!box en een Netgear gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Rhapsody schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:22:
[...]
Ok, dus je hebt zelf een Fritz!box en een Netgear gekocht?
Netgear heb ik gekocht ivm Gb poorten en Fritz had ik nog ivm ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ja die Fritz moet ik denk ik teruggeven aan xs4all... maar goed, dan klopt mijn idee wel. Ik moet dus een fritz!box of vergelijkbaar apparaat hebben om voip te kunnen behouden icm VoipBuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Zo, gisteren toch de grote stap gemaakt en Ziggo AIE Extra aangevraagd. Laten we hopen dat het pakket nog voor het weekend wordt geleverd. Helaas door mijn mailserver migratie naar Google Apps heb ik het activeringsmailtje voor Mijn Ziggo account niet ontvangen en kan ik weer wachten totdat je opnieuw kunt registreren (ipv gewoon opnieuw dat mailtje laten versturen, maar goed andere discussie ;)).

Krijg je eerst nog een bevestigingsbrief binnen of wordt meteen het pakket verstuurd? Hopelijk zo snel mogelijk, dan kan ik eventjes XS4ALL en Ziggo naast elkaar draaien, voordat ik XS4ALL definitief ga opzeggen ivm verhoging (VOIP) tarieven.

Goed, ik ben erg benieuwd. In een ver verleden heb ik nu geen goede ervaringen gehad met destijds Casema, maar het is nu anno 2011 natuurlijk dus kom maar op met die 120/10 :9.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
het pakket voor het weekend, ik had gekozen voor installatie door monteur.

Afgelopen vrijdag aangevraagd, eerste optie as woensdag ging niet door.
Voor het weekend, das wel heel snel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik haal 109, maar vergeet niet dat je leessnelheid van je harde schijf ook mee helpt of je wel of niet 120 haalt. Ook een virusscanner kan de download enorm vertragen. Als ik bv norton verwijder haal ik met gemak 120mb, maar als ik norton installeer haal ik 109, dus ligt het aan norton die de boel redelijk ophoudt. kortom, haal je virusscanner eens van je pc af, en sluit de pc bedraad aan op het ziggo modem en laat dan maar eens weten wat je haalt, bijna en garantie dat de 120mb wel word gehaalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Rhapsody schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:42:
Ja die Fritz moet ik denk ik teruggeven aan xs4all... maar goed, dan klopt mijn idee wel. Ik moet dus een fritz!box of vergelijkbaar apparaat hebben om voip te kunnen behouden icm VoipBuster.
Wat je zou kunnen doen wanneer je Fitz!box weer terug mag/moet is dit ding aansluiten tussen de router en analoge telefoons, de Linksys PAP2 doet namelijk het zelfde met VOIP als de Fits!Box
Wanneer je er op googlet kom je vanzelf wat webshops tegen waar ze heb verkopen
InsjaHH schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:40:
Zo, gisteren toch de grote stap gemaakt en Ziggo AIE Extra aangevraagd. Laten we hopen dat het pakket nog voor het weekend wordt geleverd. Helaas door mijn mailserver migratie naar Google Apps heb ik het activeringsmailtje voor Mijn Ziggo account niet ontvangen en kan ik weer wachten totdat je opnieuw kunt registreren (ipv gewoon opnieuw dat mailtje laten versturen, maar goed andere discussie ;)).

Krijg je eerst nog een bevestigingsbrief binnen of wordt meteen het pakket verstuurd? Hopelijk zo snel mogelijk, dan kan ik eventjes XS4ALL en Ziggo naast elkaar draaien, voordat ik XS4ALL definitief ga opzeggen ivm verhoging (VOIP) tarieven.

Goed, ik ben erg benieuwd. In een ver verleden heb ik nu geen goede ervaringen gehad met destijds Casema, maar het is nu anno 2011 natuurlijk dus kom maar op met die 120/10 :9.
Wanneer Ziggo het pakket je toe moet sturen moet je rekening houden met een week levertijd.
Vandaag bestellen is dan ongeveer volgende week donderdag het pakket in huis hebben.
Sneller was geweest om het pakket op te halen in een winkel waar ze de pakketen "verkopen/opvoorraad hebben"
marcel23456 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:53:
Ik haal 109, maar vergeet niet dat je leessnelheid van je harde schijf ook mee helpt of je wel of niet 120 haalt. Ook een virusscanner kan de download enorm vertragen. Als ik bv norton verwijder haal ik met gemak 120mb, maar als ik norton installeer haal ik 109, dus ligt het aan norton die de boel redelijk ophoudt. kortom, haal je virusscanner eens van je pc af, en sluit de pc bedraad aan op het ziggo modem en laat dan maar eens weten wat je haalt, bijna en garantie dat de 120mb wel word gehaalt ;)
Een hardeschrijf van een moderne pc moet snel genoeg zijn op de 120Mbit aan snelheid weg te kunnen schrijven. (120Mbit is +/- 14.5Mb/sec, dit moet dus te doen zijn)

Wat je schrijft over antivirus pakketen klopt wel, Het voorbeeld wat jij zelf ook aangeeft, Norton hecht zich helemaal in Windows, hierbij neemt hij ook taken van de Windows Security op zich, Norton is alleen slecht ge programmeerd zodat het veel resources van je PC in gebruik neem, daarbij is het pakket ook nog eens erg langzaam in de firewall activiteiten.

Een Antivirus programma als Eset NOD32 is in het gebruik voor je pc veel minder zwaar en heeft z'n firewall activiteiten ook beter voor elkaar

Maar goed, zoals je kan lezen kwam het te kort aan snelheid bij de vraagsteller niet door z'n pc maar door z'n router die niet voldoende snel was/is.

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 10-03-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:40:
Ik heb mijn abonnement op de 6e via internet besteld, vandaag de bevestigingsbrief gekregen! In de brief staat ook je klantnummer waarmee je een account kunt aanmaken op Mijn Ziggo. Wanneer ik inlog op Mijn Ziggo zie ik dat ik mijn modem tussen de 15e en de 20e van deze maand zal ontvangen, vanaf de 15e is de lijn actief.

Duurt wel even dus helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Wat je schrijft over antivirus pakketen klopt wel, Het voorbeeld wat jij zelf ook aangeeft, Norton hecht zich helemaal in Windows, hierbij neemt hij ook taken van de Windows Security op zich, Norton is alleen slecht ge programmeerd zodat het veel resources van je PC in gebruik neem, daarbij is het pakket ook nog eens erg langzaam in de firewall activiteiten.
Ik geef ook aan dat ik bewust voor norton hebt gekozen, en dus ook bewust voor en iets lagere snelheid dan 120mb. Ik zie dat jijvind dat norton slecht geprogrammeerd is en daar hebben we toch en licht meningsvrschil. Niet voor niets komt norton jaarlijks in legio testen in de top 3 als beste virusscanner/firewall. daarbij kies ik liever voor een viruspakket dat mij echt beschermt dan en pakket met minder resources maar ook vaker de kans dat en virus/trojan er toch tussendoor weet te glippen.

Kortom, het is maar net waar je voor kiest, en vind dat met 109mb stabiel en norton ik zeker niet hoeft te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wanneer Ziggo het pakket je toe moet sturen moet je rekening houden met een week levertijd.
Vandaag bestellen is dan ongeveer volgende week donderdag het pakket in huis hebben.
Sneller was geweest om het pakket op te halen in een winkel waar ze de pakketen "verkopen/opvoorraad hebben"
Hmm, ik wist niet dat ze pakketten ook in winkels hebben liggen, zou ik dit alsnog kunnen regelen via de helpdesk of moet ik gewoon even geduld hebben tot volgende week? Ik kan namelijk zo langs een MediaMarkt of iets dergelijks lopen om hem even op te halen, geen enkel probleem...

Als ze dit nu gewoon hadden aangegeven tijdens het bestellen, dan was dat wel zo makkelijk (en sneller) geweest! Ik had nu namelijk alleen de keuze tussen pakket bestellen (zelf installeren) of via een monteur (nog langere wachttijd).
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:59:
Ik heb mijn abonnement op de 6e via internet besteld, vandaag de bevestigingsbrief gekregen! In de brief staat ook je klantnummer waarmee je een account kunt aanmaken op Mijn Ziggo. Wanneer ik inlog op Mijn Ziggo zie ik dat ik mijn modem tussen de 15e en de 20e van deze maand zal ontvangen, vanaf de 15e is de lijn actief.
Dus 4 dagen na bestelling een brief. Ik weet toevallig mijn klantnummer al, aangezien we hier al DTV abbo hebben draaien. Je zou toch denken dat zo'n pakket redelijk snel verzonden kan worden, zoveel administratie is dat ook niet. Maar goed, dat zal wel gekoppeld zijn met het activeren van 't lijntje / plugjes omzetten of zoiets dergelijks ;).

[ Voor 30% gewijzigd door InsjaHH op 10-03-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
InsjaHH schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:21:
[...]

Hmm, ik wist niet dat ze pakketten ook in winkels hebben liggen, zou ik dit alsnog kunnen regelen via de helpdesk of moet ik gewoon even geduld hebben tot volgende week? Ik kan namelijk zo langs een MediaMarkt of iets dergelijks lopen om hem even op te halen, geen enkel probleem...

Als ze dit nu gewoon hadden aangegeven tijdens het bestellen, dan was dat wel zo makkelijk (en sneller) geweest! Ik had nu namelijk alleen de keuze tussen pakket bestellen (zelf installeren) of via een monteur (nog langere wachttijd).
Ik denk dat dit niet helemaal goed zal gaan, ook omdat jij je bij "winkels" waar ze het pakket verkopen jezelf ook moet installeren. Je loopt dan de kans dat je straks aan twee internet pakketen vast zit.
Ook omdat je voor je éérste pakket al digitaal akkoord bent gegaan.
[...]

Dus 4 dagen na bestelling een brief. Ik weet toevallig mijn klantnummer al, aangezien we hier al DTV abbo hebben draaien. Je zou toch denken dat zo'n pakket redelijk snel verzonden kan worden, zoveel administratie is dat ook niet. Maar goed, dat zal wel gekoppeld zijn met het activeren van 't lijntje / plugjes omzetten of zoiets dergelijks ;).
In het verkoop systeem van Ziggo hoeft het inderdaad niet zo veel werk te zijn, wat wel het geval is dat Ziggo de pakketen niet zelf verstuurd. Hier hebben ze een extrern bedrijf voor in de hand genomen.

Gewoon afwachten is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
inderdaad gewoon rustig afwachten net als de rest van de aanvragers hier ;)

ik had vrijdagavond aangevraagd vandaag de bevestigingsbrief met codes binnen.

Jammer dat ze je nog geen webmail account geven ofzo, dan kon je alvast wat zaken omzetten.

[ Voor 54% gewijzigd door Wii4all op 10-03-2011 22:31 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Sinds deze week ook over naar een Alles-in-1 Extra pakket van Ziggo.
Heb nu nog de standaard router aangeloten van Ziggo, de Netgear wnr3500v2.
In huis zijn 3 laptops en 2 vaste pc's, allen draadloos.

Zelf maak ik ook gebruik van een vaste pc, hier een speedtestje: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1195047469.png
Moet er wel bij zeggen dat ik op de router aangesloten zit met een draadloze N bridge,
de rest van de draadloze connecties gaan direct naar de antennes van de router.

Ben voor de rest tevreden met het resultaat (het blijft draadloos ;( ).

Het probleem: zodra iemand online begint te spelen (StarCraft II) en ik maak gebruik van Usenet, begint SCII te laggen en is mijn Usenet verbinding niet zo snel meer.
(Voorheen met een adsl abonnement van KPN hier geen last van, geen lag en geen vertraagde verbinding.
De router van KPN was een speedtouch 780 geloof ik.)

De kanalen van de draadloze netwerken lopen niet in elkaar over, ook geen last van buren.

Is het mogelijk dat de lag en vertraagde verbinding aan de router kan liggen? Dat hij het verkeer niet aan kan? Ik zit te denken om een andere router aan te schaffen, de TP-Link TL-WR1043ND. Of weet iemand een betere optie?
(Moet ik met de aanschaf van een router nog rekening houden met een snelheidsverhoging van 120 naar 150 mbit?)

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door E2TK op 11-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Ik denk dat je achterloopt op de feiten. Norton is de laatste jaren enorm verbeterd en behoort nu tot de beste pakketten. Ook qua systeembelasting!

Niet dat ik zelf voor Norton kies, ik gebruik Avast Pro als virusscanner en verder gewoon de Windows firewall die voor mij goed genoeg is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:24
Wii4all schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:17:
inderdaad gewoon rustig afwachten net als de rest van de aanvragers hier ;)

ik had vrijdagavond aangevraagd vandaag de bevestigingsbrief met codes binnen.

Jammer dat ze je nog geen webmail account geven ofzo, dan kon je alvast wat zaken omzetten.
met je klantnummer kun je al een online account (met mailadres) aanmaken en in "mijn ziggo".

Snap alleen niet waarom je afhankelijk wilt zijn van een @ziggo.nl mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Wildfire schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat je achterloopt op de feiten. Norton is de laatste jaren enorm verbeterd en behoort nu tot de beste pakketten. Ook qua systeembelasting!

Niet dat ik zelf voor Norton kies, ik gebruik Avast Pro als virusscanner en verder gewoon de Windows firewall die voor mij goed genoeg is.
Het feit dat hij schrijft dat hij zonder Norton gewoon 120Mbit haalt en met Norton niet verder komt dan 109Mbit zegt toch al genoeg? Norton is in vergelijking met andere Antivirus pakketen nog steeds relatief zwaar en zeer belastend voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:12:
[...]

met je klantnummer kun je al een online account (met mailadres) aanmaken en in "mijn ziggo".

Snap alleen niet waarom je afhankelijk wilt zijn van een @ziggo.nl mailbox.
Nee er staat dat ik nog 0 mailboxen beschikbaar heb.
Ik heb zelf het idee dat dit pas na de installatie beschikbaar komt.

Ik zou die ziggo box gaan gebruikern voor wat vaste mail / zaken waar ik bij ingeschreven sta etc.
Met zo'n gratis account heb je nog kans dat jeje mail kwijt ben/meegelezen wordt (ik weet het het klinkt onwaarschijnlijk maar toch), bij ziggo lijkt me dat je dan nog ergens aanspraak op kan maken aangezien je er voor betaald. (is eigenlijk meer een gevoel)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Nu weet ik ook om welk tijdstip alles goed loopt:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5293/5517267206_ddecc526df.jpg

Soms zelf met een piek naar 160Mbit.

[ Voor 24% gewijzigd door Revres op 11-03-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Fijn, heb je net twee dagen Alles-in-1, knalt alles eruit. Geen radio, geen tv, geen digitale tv, geen internet en geen telefoon. Zou in de loop van de middag gefixed moeten zijn, maar ergens geloof ik het niet...

Regio 4907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Bullet NL schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:49:
Ik denk dat dit niet helemaal goed zal gaan, ook omdat jij je bij "winkels" waar ze het pakket verkopen jezelf ook moet installeren. Je loopt dan de kans dat je straks aan twee internet pakketen vast zit.
Ook omdat je voor je éérste pakket al digitaal akkoord bent gegaan.
...
In het verkoop systeem van Ziggo hoeft het inderdaad niet zo veel werk te zijn, wat wel het geval is dat Ziggo de pakketen niet zelf verstuurd. Hier hebben ze een extrern bedrijf voor in de hand genomen.

Gewoon afwachten is mijn advies.
Thanks voor je reactie! Overigens, bedoel je hier nu een digitale ontvanger pakket met een smartcard of echt het pakket waar je Ubee modem in zit en alle toebehoren? Ik bedoel namelijk dat laatste, en ik meen dat die niet in een winkel "zomaar" los verkrijgbaar zijn... ik kan het natuurlijk bij het verkeerde eind hebben! ;).

Ik wacht alles in ieder geval af. Zometeen maar een belletje naar XS4ALL doen en definitief opzeggen, voordat het straks niet meer mogelijk is!

@Wii4all
Ik neem aan dat je jouw opzegging ook telefonisch hebt gedaan? Kon je nog een datum opgeven per wanneer deze wordt afgesloten of ben je afhankelijk van XS4ALL en kiezen zij een datum voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Zo, net even alles in orde gemaakt.

Ziggo Alles in 1 plus besteld en aangegeven dat zij het huidige XS4all abonnement opzeggen. :-)
Heb nog geprobeerd om mijn nummer te laten porteren (087) maar dat ging niet vertelde een medewerker net (die mij daarover belde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
InsjaHH schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:08:
[...]

@Wii4all
Ik neem aan dat je jouw opzegging ook telefonisch hebt gedaan? Kon je nog een datum opgeven per wanneer deze wordt afgesloten of ben je afhankelijk van XS4ALL en kiezen zij een datum voor je?
ik heb ziggo het laten opzeggen.

bij xs4all kun je via service centre inloggen en een 'overstap contract nummer' aan laten maken.
Dat nummer kon je vervolgens via de ziggo website ingeven, zij regelen dan de opzegging etc.
Mijn abbo wordt precies 1 maand na aanvraag bij ziggo opgezegd, dat was de eerst mogelijke datum.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wii4all schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:34:
ik heb ziggo het laten opzeggen.

bij xs4all kun je via service centre inloggen en een 'overstap contract nummer' aan laten maken.
Dat nummer kon je vervolgens via de ziggo website ingeven, zij regelen dan de opzegging etc.
Mijn abbo wordt precies 1 maand na aanvraag bij ziggo opgezegd, dat was de eerst mogelijke datum.
Duidelijk, ik zat zelf nog met een "verlenging" door de Fritzbox 7340, dus dan zeg ik het XS4ALL zelf op ivm de verhoging van de (VOIP)kosten (brief XS4ALL).

Overigens heb ik twee dagen later zojuist de bevestigingsbrief binnengekregen, TNT Pakketpost verzorgt de verzending van het pakket "binnen twee weken". Goed, laten we hopen op een goede, snellere levering dan aangegeven :9. Mijn Ziggo is ook rond, daar staat nog niets vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Alles-in-1 Extra maar heb nog een paar vragen:
  • Hoeveel last heeft kabel internet van lag als er bv. word geupload tijdens het gamen? (indirect: is het een full-duplex pijp?)
  • Als ik een abbo afsluit krijg ik dan een Ubee of een Cisco modem? Wat ik uit de reacties in dit topic heb begrepen zijn er weinig tot geen problemen met de 'nieuwe' Cisco modems. RIght?
  • Hoe zijn de ervaringen met de voip kant van Ziggo? Hier heb ik nog niet veel over kunnen lezen in dit topic.

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
Vanmiddag is er bij mij thuis een monteur langs geweest om problemen met mijn internet te checken(Ai1 Extra) die al spelen sinds de snelheidsverhoging naar 50mbit en de omruiling van het Motorola EuroDoscis 2 naar het Arris EuroDocsis 3 modem. Onder redelijke belasting(4/5mb per seconde) op Grabit blijft het modem(of in ieder geval de verbinding) namelijk wegvallen...

Deze problemen heb ik al een lange tijd geleden aangekaart(voordat ik een halfjaar op stage ging in China) en toen werd gezegd dat men niks kon vinden in het modem, nu werden de problemen niet minder en dus gisteren nog maar eens gebeld waarop gezegd werd dat men nog steeds niks in het modem kon vinden. Gelukkig had ik zelf in de admin van het modem gekeken en daar bleek dat er heel veel correcteds en (een aantal andere keren) een aantal uncorrectables bij stonden. Toen ze dit gingen controleren vonden ze het toch ook wel even handig om polshoogte te komen nemen.

Buiten het vervangen van de aansluitingen rondom het abonnee overname punt was er echter ook een hele simpele conclusie van de monteur, het was namelijk niet het juiste modem. De Arris zou maar over 4 downstream kanalen beschikken en diegene die nodig zijn voor 120mbit zouden 8 kanalen hebben. Iets wat wel redelijk vreemd is aangezien dit modem hier nog niet zo lang staat en Ziggo had dat toch moeten zien. De monteur vond het in ieder geval ook lichtelijk vreemd dat dat niet de eerste diagnose was van de helpdesk...

Komende dinsdag zou het nieuwe modem binnen moeten zijn maar ik heb geen idee welke... Iemand anders hier meer informatie over en meer ervaring met betrekking tot stabiliteit? Want 120mbit verbinding die uitvalt bij meer dan 40/50mbit schiet niet echt op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Rctworld schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:09:
Vanmiddag is er bij mij thuis een monteur langs geweest om problemen met mijn internet te checken(Ai1 Extra) die al spelen sinds de snelheidsverhoging naar 50mbit en de omruiling van het Motorola EuroDoscis 2 naar het Arris EuroDocsis 3 modem. Onder redelijke belasting(4/5mb per seconde) op Grabit blijft het modem(of in ieder geval de verbinding) namelijk wegvallen...

Deze problemen heb ik al een lange tijd geleden aangekaart(voordat ik een halfjaar op stage ging in China) en toen werd gezegd dat men niks kon vinden in het modem, nu werden de problemen niet minder en dus gisteren nog maar eens gebeld waarop gezegd werd dat men nog steeds niks in het modem kon vinden. Gelukkig had ik zelf in de admin van het modem gekeken en daar bleek dat er heel veel correcteds en (een aantal andere keren) een aantal uncorrectables bij stonden. Toen ze dit gingen controleren vonden ze het toch ook wel even handig om polshoogte te komen nemen.

Buiten het vervangen van de aansluitingen rondom het abonnee overname punt was er echter ook een hele simpele conclusie van de monteur, het was namelijk niet het juiste modem. De Arris zou maar over 4 downstream kanalen beschikken en diegene die nodig zijn voor 120mbit zouden 8 kanalen hebben. Iets wat wel redelijk vreemd is aangezien dit modem hier nog niet zo lang staat en Ziggo had dat toch moeten zien. De monteur vond het in ieder geval ook lichtelijk vreemd dat dat niet de eerste diagnose was van de helpdesk...

Komende dinsdag zou het nieuwe modem binnen moeten zijn maar ik heb geen idee welke... Iemand anders hier meer informatie over en meer ervaring met betrekking tot stabiliteit? Want 120mbit verbinding die uitvalt bij meer dan 40/50mbit schiet niet echt op :(
4 downstream kanalen is genoeg hoor. Heb ik hier ook zonder problemen 120Mbit mee. De andere modems hebben inderdaad wel 8 downstream kanalen.

Ik heb zelf ook een Arris modem en stabiel 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Rctworld schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:09:

Wat een lul verhaal weer. Sorry hoor maar 4 kanalen is meer dan genoeg. Ik kan het weten want ik heb hem zelf aan de Arris modem hangen omdat ik en een maat hem helaas niet goed stabiel destijds konden krijgen met een Ubee modem. Omdat het na veel meten, prutsen, versterkers en ruisfilters te hebben gebruikt knalt ie nu gewoon constant op 120 mbit. Daarnaast doet de modem helemaal niets met de data. Uncorrectable blocks duid eerder op ruis in de lijn.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hakker schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:09:
[...]

Wat een lul verhaal weer. Sorry hoor maar 4 kanalen is meer dan genoeg. Ik kan het weten want ik heb hem zelf aan de Arris modem hangen omdat ik en een maat hem helaas niet goed stabiel destijds konden krijgen met een Ubee modem. Omdat het na veel meten, prutsen, versterkers en ruisfilters te hebben gebruikt knalt ie nu gewoon constant op 120 mbit. Daarnaast doet de modem helemaal niets met de data. Uncorrectable blocks duid eerder op ruis in de lijn.
Kan wel zijn, maar ik had een Ubee, stabiel op 120 Mb, ging alleen stuk, kreeg een nieuwe Arris van Ziggo, zelfde probleem als degene hierboven. Een andere modem gekregen (weer een Ubee) en nu weer stabiel op 120 Mb. In Utrecht (maar misschien meer drukke plaatsen) knalt die Arris gewoon eruit als er veel gevraagd word van het modem.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Kan wel zijn, maar ik had een Ubee, stabiel op 120 Mb, ging alleen stuk, kreeg een nieuwe Arris van Ziggo, zelfde probleem als degene hierboven. Een andere modem gekregen (weer een Ubee) en nu weer stabiel op 120 Mb. In Utrecht (maar misschien meer drukke plaatsen) knalt die Arris gewoon eruit als er veel gevraagd word van het modem.
Ik heb wel het idee alsof het 's nachts inderdaad veel minder tot niet gebeurd, terwijl overdag het soms schering en inslag is als ik iets ga downloaden. Natuurlijk kan de oorzaak(en dus de oplossing per geval) verschillen maar ik kan me sowieso voorstellen dat je met 8 kanalen makkelijker stabiel een hoge snelheid kunt halen dan met 4 kanalen.

We zullen het zien, maar het is in ieder geval goed om te lezen dat het bij sommigen voor verbetering gezorgd heeft. Misschien heb ik ook wel gewoon te maken met een uitzonderlijk instabiel Arris modem en zegt dit niet zoveel over de hele lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rctworld schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:12:
[...]

Ik heb wel het idee alsof het 's nachts inderdaad veel minder tot niet gebeurd, terwijl overdag het soms schering en inslag is als ik iets ga downloaden. Natuurlijk kan de oorzaak(en dus de oplossing per geval) verschillen maar ik kan me sowieso voorstellen dat je met 8 kanalen makkelijker stabiel een hoge snelheid kunt halen dan met 4 kanalen.

We zullen het zien, maar het is in ieder geval goed om te lezen dat het bij sommigen voor verbetering gezorgd heeft. Misschien heb ik ook wel gewoon te maken met een uitzonderlijk instabiel Arris modem en zegt dit niet zoveel over de hele lijn...
Het heeft volgens mij ook niets te maken met het aantal kanalen, maar wel met het modem zelf.
De Ubee wordt goed warm, de Arris niet, maar kon ik niet mee downloaden zonder een hoop resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:25:
[...]

Het heeft volgens mij ook niets te maken met het aantal kanalen, maar wel met het modem zelf.
De Ubee wordt goed warm, de Arris niet, maar kon ik niet mee downloaden zonder een hoop resets.
De Arris wordt bij mij ook aardig heet, nu weet ik niet hoe heet die Ubee wordt, maar veel heter lijkt me voor een modem niet gezond :+
Pagina: 1 ... 103 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!