Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Mijn Ubee is vrij koud, ongeveer handwarm. Alleen de coaxaansluiting is vrij warmRctworld schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:26:
[...]
De Arris wordt bij mij ook aardig heet, nu weet ik niet hoe heet die Ubee wordt, maar veel heter lijkt me voor een modem niet gezond
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

en de speedtest results:

Ik moet zeggen dat ik daar dus erg tevreden mee ben. Goed, mijn upload blijft 1Mb achter, maar ik vind 9 toch een heel aardig resultaat....
Modem al uit en aangezet, maar de 120 Mbit haal ik niet meer. Komt steeds vaker voor...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
PSN ID = Jorco
Ik heb vandeweek hetzelfde gezien tijdens een nntp download; 4,5GB constant rond de 140mbit met pieken naar 170mbit. Dit gedurende de hele download (4 minutenDawn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:51:
[...]
Ik denk dat je Firewall/virusscanner wat files cached.
zet deze eens uit en heb je een beter resultaat/meer naar de werkelijkheid.
Waiting on the world to change
Heb hier het zelfde probleem, de afgelopen dagen is hopeloos.Crusader schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:06:
Merkte gisteravond dat mijn 120 Mbit nu maximaal 40 Mbit is geworden en nu zaterdagochtend nog steeds zo.
Modem al uit en aangezet, maar de 120 Mbit haal ik niet meer. Komt steeds vaker voor...
Heb een 120 Mbit lijn hier, maar de snelheid haal ik helemaal niet meer blijft ongeveer hangem op 40 a 50 Mbit.
Regio 5432
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Hoe krijgt iedereen hier eigenlijk van die goede resultaten uit speedtest.net?
Ik heb sinds enkele weken ook Ziggo hier thuis, 120/10. De snelheid is volgens mij prima in orde, downloaden (giganews) gaat met 14,5MB/s en de Ziggo-speedtest komt meestal zo rond de 118mbps uit... Maar op speedtest.net heb ik nooit meer dan 50mbps weten te halen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Maak je gebruik van een router of hangt je pc rechtstreeks aan het modem ?TAA schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:25:
[...]
Ik heb vandeweek hetzelfde gezien tijdens een nntp download; 4,5GB constant rond de 140mbit met pieken naar 170mbit. Dit gedurende de hele download (4 minuten) en dus zeker geen cache ding...
Indien je een router gebruikt welke merk en model is het ?
Speedtest.net is helaas de laatste tijd niet super betrouwbaar meer.. Maar als je gewoon 14,5MB/s haalt met je nieuwsgroepen zou ik me nergens druk over makenXander schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:48:
[...]
Ik heb sinds enkele weken ook Ziggo hier thuis, 120/10. De snelheid is volgens mij prima in orde, downloaden (giganews) gaat met 14,5MB/s en de Ziggo-speedtest komt meestal zo rond de 118mbps uit... Maar op speedtest.net heb ik nooit meer dan 50mbps weten te halen?
Dit heb ik nu ook wel vaak, een modem reset is meestal wel genoeg maar sinds een week ofzo doe ik het nu dagelijksCrusader schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:06:
Merkte gisteravond dat mijn 120 Mbit nu maximaal 40 Mbit is geworden en nu zaterdagochtend nog steeds zo.
Setup is bij mij achter een router. Linksys WRT320N.bgrr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:
[...]
Maak je gebruik van een router of hangt je pc rechtstreeks aan het modem ?
En dit lijkt mij ook niet aan caching te liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Revres op 13-03-2011 02:36 ]
welke paidserver gebruik je en hoeveel kost het? als ik vragen magXander schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:48:
[...]
Xander heeft het in zijn bericht staan: Giganews, deze levert een verbinding die je volledige snelheid gebruikt.elmalonl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 02:59:
[...]
welke paidserver gebruik je en hoeveel kost het? als ik vragen maghaal maar 6 mb's en zou ook de 14 mb moeten halen. gebruik nu eweka of chewaka ofzo. naam ff kwijt
Eweka heeft een cap zitten van 50 Mbit, en tsja, dan is 6,25 MB netjes.
Ik maak me ook nergens druk over en had de schuld inderdaad al bij speedtest.net neergelegd.Nickalicious schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:43:
[...]
Speedtest.net is helaas de laatste tijd niet super betrouwbaar meer.. Maar als je gewoon 14,5MB/s haalt met je nieuwsgroepen zou ik me nergens druk over maken
Giganews dus.elmalonl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 02:59:
[...]
welke paidserver gebruik je en hoeveel kost het? als ik vragen maghaal maar 6 mb's en zou ook de 14 mb moeten halen. gebruik nu eweka of chewaka ofzo. naam ff kwijt
Ik moet voor mijn gevoel trouwens wel erg veel connecties gebruiken, ik heb het nu op 20 ingesteld en als ik dat verlaag is de snelheid niet mooi stabiel meer. Enkele jaren geleden heb ik wel eens vanaf het surfspot netwerk met 100mbps zitten downloaden en volgens mij kon ik het toen met aanmerkelijk minder connecties af, maar dat zou ik me natuurlijk gewoon verkeerd kunnen herinneren.
Ziggo is qua downloadsnelheid iig een verademing t.o.v. de ADSL-lijn die we hier thuis eerst hadden: 14/1mbps in praktijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 13-03-2011 12:15 ]
Ubee -> Netgear WNDR3700 -> Linksys SLM2008 -> PCbgrr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:
[...]
Maak je gebruik van een router of hangt je pc rechtstreeks aan het modem ?
Giganews is alleen een tikkie aan de prijzige kant (rond de 20 euro oid). Supernews is onderdeel van Giganews en biedt dezelfde snelheid, alleen "slechts" 800 dagen retentie. Het prijskaartje is alleen 1/3e:RollieBollie schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:23:
[...]
Xander heeft het in zijn bericht staan: Giganews, deze levert een verbinding die je volledige snelheid gebruikt.
Eweka heeft een cap zitten van 50 Mbit, en tsja, dan is 6,25 MB netjes.
http://www.supernews.com/superspecial.html
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
hier ook geen enkele klachtBrad schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:59:
Ik wilde even melden dat ik helemaal tevreden ben met de snelheid van het Alles-in-1 Plus abonnement!
[afbeelding]

vind de snelheid bij mij heel erg tegenvallen ook Plus.
Op 5467 met AIEE (120Mbit) lijken dezelfde "problemen" te zijn, snelheid erg variabel, komt sinds vandaag amper boven de 50Mbit uit, soms een piek tot aan 80 maar de stabiele 120Mbit die ik gewend was is er nu niet meer. Alles al meer dan eens opnieuw gestart maar heeft geen enkele effect gehad.Abraxas1 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:44:
[...]
Heb hier het zelfde probleem, de afgelopen dagen is hopeloos.![]()
Heb een 120 Mbit lijn hier, maar de snelheid haal ik helemaal niet meer blijft ongeveer hangem op 40 a 50 Mbit.
Regio 5432
Testing, one, two ...
Hoezo?agaam schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:22:
[afbeelding]
vind de snelheid bij mij heel erg tegenvallen ook Plus.
20 van de 22Mbit is toch prima?
Zeker met een speedtest, dus onbetrouwbare test.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-03-2011 17:36 ]
- op je ziggo nummer gebeld kan worden
- kan bellen via Voip (in mijn geval via VoipBuster)
Eerder in dit topic werd ik al gewezen op een PAP2 kastje van Cisco waarmee er over voip kan worden gebeld. Na het doorlezen van vele internetfora/reviews/ervaringen vroeg ik me bovenstaande af. Heeft er hier iemand ervaring mee?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Je kan niets instellen in het modem.Rhapsody schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:47:
Kun je bij Ziggo de telefonie zo instellen dat je:
Voor wat jij wilt moet je dus zo'n kastje kopen.
Ik heb het een en ander even getest hier:Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:43:
[...]
Controleer eerst bij het punt waar de kabel begint, sluit daar je tv aan. Goed beeld? Dan connectoren vervangen en controleren aan het eindpunt van de kabel. Niet goed? Dan helaas kabel vervangen.
Als er geen goed beeld is bij dat beginpunt, dan zal een versterk die fouten ook versterken, dus dat eerst oplossen.
Je kan het in principe dus eerst proberen zonder de kabel onder die plinten vandaan te halen, maar als het niet meezit...
1) Ik heb goed beeld met een kabel van 50cm van het AOP naar mijn TV.
2) met de nieuwe kabelkeur connectoren ben ik nog geen verlies van signaal tegengekomen. Ook de bit error rate staat op 0.
Wel is het zo dat de signaalsterkte voor de NL zenders zo rond de 30-35 hangt. En voor de Engelse (CNN,Discovery enz) maar rond de 10-15..
Is het dan niet een idee om vlak achter de tv nog een versterker te zetten? Dus dan wordt het AOP -> Versterker -> 20M gamma kabel -> Versterker -> TV Of is dat niet slim...?
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
Als je al wil versterken, wil je dat het binnenkomende signaal versterkt wordt, niet het signaal verderop (wat al verzwakt is). Bij de bron versterken is de enige logische keuze.Eldariel schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:11:
[...]
Is het dan niet een idee om vlak achter de tv nog een versterker te zetten? Dus dan wordt het AOP -> Versterker -> 20M gamma kabel -> Versterker -> TV Of is dat niet slim...?
Je moet juist het sterkste signaal versterken (waar het signaal binnen komt is het het sterkste).
Anders heb je namelijk kans dat je ook de "ruis" versterkt en dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.
http://www.deyterra.com
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Iemand?magnifor schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:23:
Ik ga van tele2 naar ziggo. Ik heb nu gebruik gemaakt van overstapservice en heb een pdf ontvangen met de bevestiging (opzegdatum en contractnummer enz). Ik neem aan dat ziggo mijn gegevens van mijn overstap ontvangen heeft en die pdf niet zelf hoef te sturen naar ziggo? Ik neem aan dat alles online gaat maar dat is mij even ontgaan.
Zal ik dan maar
Gr Marcel.
Ik heb mijn tele2 opzegging op 31 maart gezet, maar de telefoon werd al overgezet op de dag dat het pakket binnen kwam vorige week. Daar wachten ze dus niet mee tot einde contract.marcel23456 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:35:
[...]
Zal ik dan maarje hoeft verder niets te doen, ziggo stuurt tele2 bericht dat ze het huidige nummer gaan overnemen bij einde contract.
Gr Marcel.
Wanneer ik download via XLNED, begin ik meestal met een snelheid van rond de 20 mbit waarna hij al redelijk snel zakt naar de 500 kb
Wanneer ik dan een snelheidstest doe op speedtest.net heb ik ineens wel weer de volle snelheid
Dan lijkt t er toch sterk op dat Ziggo downloads via newsservers knijpt.
Heb je alle mogelijke poorten geprobeerd? Poort 80 en 119 zonder SSL en poort 563 en 443 met SSL?mleander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:13:
Weet iemand of Ziggo newsservers (of poorten ) knijpt?
Wanneer ik download via XLNED, begin ik meestal met een snelheid van rond de 20 mbit waarna hij al redelijk snel zakt naar de 500 kb
Wanneer ik dan een snelheidstest doe op speedtest.net heb ik ineens wel weer de volle snelheid
Gamertag for Xbox: R0SSI
Ik heb nog niet meegemaakt dat Ziggo newsservers knijpt. Ik heb ervaring met astraweb, eweka en lightningusenet. Welk abonnement heb je bij XLNED ? En hoeveel lijntjes gebruik je ?mleander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:13:
Ik download ook via Ziggo en denk dat ik een gemiddelde downloadsnelheid heb van 11-12.5MB per seconde.R0SSI schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:16:
[...]
Heb je alle mogelijke poorten geprobeerd? Poort 80 en 119 zonder SSL en poort 563 en 443 met SSL?
Een 8.3GB file heb ik zelfs in 13MB/s binnengehaald.
Dus in ieder geval in mijn regio knijpt Ziggo niet.
mleander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:13:

Nergens last van dus...
Aan het begin is al een versterker? Je hebt toch getest vanaf het aop?Eldariel schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:32:
Nee dat wil ik inderdaad niet. Maar aan het begin is er al een versterker. En het beeld is verder goed.
Vertel eens meer over je situatie.. De groene kabel van ziggo komt binnen en dan?
Eerst altijd testen zonder versterkers. Alleen een stuk coax tussen aop en je tv. Dan moet je goed beeld hebben. Is dat niet het geval, dan moet ziggo het oplossen.
Gezien de hoeveelheid klachten denk ik dat je gelijk hebt. Ziggo knijpt inderdaad de nieuwsservers. Maar alleen voor jou. Vandaar dat het hele internet er mee vol staat...mleander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:13:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
die van mij is anders wel op 14,3MB/sec geknepen, dus feitelijk knijpt ziggo wel de internetverbindingen. Meer dan 120mbit krijg ik helaas niet van zeTFHfony schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:22:
[...]
Gezien de hoeveelheid klachten denk ik dat je gelijk hebt. Ziggo knijpt inderdaad de nieuwsservers. Maar alleen voor jou. Vandaar dat het hele internet er mee vol staat...
Met supernews en astraweb in iedergeval nooit problemen gehad, eweka ging tot 50mbit, maar dat is ook bekend.
Hoe Xander hierboven aan 14,5 komt is mij een raadsel.... ik heb maar 14,3
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 20:41 ]
Yup.. Hier ook Supernews & Astraweb: Met beiden trek ik met 14,3 Mbyte/sec mijn verbinding ook helemaal vol. Ik blijf me verbazen over het feit dat elke maand oid er wel weer iemand in deze thread roept dat Ziggo waarschijnlijk aan het knijpen is, terwijl ze dit nog nooit gedaan hebben.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:40:
[...]
die van mij is anders wel op 14,3MB/sec geknepen, dus feitelijk knijpt ziggo wel de internetverbindingen. Meer dan 120mbit krijg ik helaas niet van ze
Met supernews en astraweb in iedergeval nooit problemen gehad, eweka ging tot 50mbit, maar dat is ook bekend.
Hoe Xander hierboven aan 14,5 komt is mij een raadsel.... ik heb maar 14,3
Wat wel speelt is een probleem in diverse regio's qua bandbreedte/overboeking. Gelukkig heb ik daar geen last van
Vanaf het AOP gaat het direct met coax naar de tv. Tot een meter of tien gaat dat goed. Maar ik heb nu 20 meter kabel liggen, dus dan heb bijna geen signaal meer.job schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:25:
[...]
Aan het begin is al een versterker? Je hebt toch getest vanaf het aop?
Vertel eens meer over je situatie.. De groene kabel van ziggo komt binnen en dan?
Eerst altijd testen zonder versterkers. Alleen een stuk coax tussen aop en je tv. Dan moet je goed beeld hebben. Is dat niet het geval, dan moet ziggo het oplossen.

Extra, tis niet de volle mep maar ach.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
20 meter word niet eens ondersteund door Ziggo, zo'n lengte geeft ook wel erg veel verlies. Ik heb zelf een Hirschmann kabel (plus splitter uiteraard voor kabel naar woonkamer) naar boven lopen van 12 meter en daar heb ik vooral op RTL4 HD veel blokvorming. De 5 meter kabel die naar de woonkamer loopt en eerst nog door een dvd recorder gaat geeft dat probleem niet. Ik denk dat we allebei maar eens naar een versterker moeten kijkenEldariel schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:54:
[...]
Vanaf het AOP gaat het direct met coax naar de tv. Tot een meter of tien gaat dat goed. Maar ik heb nu 20 meter kabel liggen, dus dan heb bijna geen signaal meer.
Heeft iemand antwoord op één of meerdere bovengestelde vragen?ZalmanFr34K schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:45:
Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Alles-in-1 Extra maar heb nog een paar vragen:
- Hoeveel last heeft kabel internet van lag als er bv. word geupload tijdens het gamen? (indirect: is het een full-duplex pijp?)
- Als ik een abbo afsluit krijg ik dan een Ubee of een Cisco modem? Wat ik uit de reacties in dit topic heb begrepen zijn er weinig tot geen problemen met de 'nieuwe' Cisco modems. RIght?
- Hoe zijn de ervaringen met de voip kant van Ziggo? Hier heb ik nog niet veel over kunnen lezen in dit topic.
Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.
Ik heb meestal een ping van ~30ms in games, hangt ook beetje van spel en server af.ZalmanFr34K schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:10:
[...]
Heeft iemand antwoord op één of meerdere bovengestelde vragen?
Je kan een Arris, Ubee of Cisco krijgen. Soms krijg je bij een Plus nog een oude Motorola

Telefonie ie goed, geen problemen mee.
Maar hier heb ik nogal gezeik mee en instabiel internet.
Nu ben ik aan het overwergen om over te stappen naar AiE Plus van ziggo.
Bij tele2 is de afstand 3km is dit bij ziggo dan hetzelfde?
Zoja is is het bij ziggo met het verlies?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
In je eerdere bericht schreef je dat je coax van de Gamma gebruikt. Meestal is deze van zeer slechte kwaliteit. Ik zal voor een betere kabel en dito connectoren gaan.Eldariel schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:54:
[...]
Vanaf het AOP gaat het direct met coax naar de tv. Tot een meter of tien gaat dat goed. Maar ik heb nu 20 meter kabel liggen, dus dan heb bijna geen signaal meer.
Kabel heeft geen last van afstanden.the squaler1 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:45:
ik heb momenteel Tele2 internet plus bellen.
Maar hier heb ik nogal gezeik mee en instabiel internet.
Nu ben ik aan het overwergen om over te stappen naar AiE Plus van ziggo.
Bij tele2 is de afstand 3km is dit bij ziggo dan hetzelfde?
Zoja is is het bij ziggo met het verlies?
Ik ben van plan het extra abbo te nemen dus valt de Motorola afKiPKaKDutcH schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:39:
[...]
Ik heb meestal een ping van ~30ms in games, hangt ook beetje van spel en server af.
Je kan een Arris, Ubee of Cisco krijgen. Soms krijg je bij een Plus nog een oude Motorola![]()
Telefonie ie goed, geen problemen mee.
Ik doel meer op het "Full duplex" gedeelte en dus de mogelijkheid om zonder grote toegevoegde 'latency' zowel te kunnen uploaden (met de volle 10Mbit) als bv. een spelletje te spelen (uiteraard met Qos ingesteld).
Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

ik ben zo als jullie zien ook heel erg blij met ziggo. ging van 320 kb/s naar de 14 mb
[ Voor 4% gewijzigd door elmalonl op 14-03-2011 23:38 ]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.elmalonl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:36:
[afbeelding]
ik ben zo als jullie zien ook heel erg blij met ziggo. ging van 320 kb/s naar de 14 mben het is het waard. nooit problemen of wat dan ook gehad
't Is ook gewoon een beetje mazzel hebben. Ik heb eind 2009 veel problemen gehad met het Ubee modem (3x per dag vastlopers) maar sinds het Arris modem is het vrijwel probleemloos.
Het blijft een consumentenlijntje, zonder echte SLA's. Als het eens uitvalt of een stuk trager is, dan zij dat zo.
Ik heb daarna de Samsung op mijn andere aansluitpunt op mijn kamer aangesloten en inderdaad deed hij het daar zonder problemen.
Ik vraag mijn nu alleen af hoe het ineens kan dat een kabel in de muur geen goed signaal meer geeft. Ook aan de aansluiting op de verdeler in de meterkast is niets veranderd.
Heeft iemand hier een idee wat er gebeurd kan zijn?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dat heeft een vriend van me namelijk ook gedaan en jouw klachten lijken behoorlijk op die van hem (hoewel het behoorlijk lang heeft geduurt voordat hij achter de oorzaak was, uiteraard na eerst al het overige de schuld te geven
Nee, er is niets opgehangen aan de muur ofzo. Ik ga waarschijnlijk het gewoon aan de aannemer vragen die ervoor gezorgd heeft of iemand er even naar wil kijken.rally schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:
Heb je toevallig ergens een schilderij o.i.d. aan de muur gehangen en daarbij wellicht door de kabel geboort?
Dat heeft een vriend van me namelijk ook gedaan en jouw klachten lijken behoorlijk op die van hem (hoewel het behoorlijk lang heeft geduurt voordat hij achter de oorzaak was, uiteraard na eerst al het overige de schuld te geven)
Ik zou zelf ook echt niet weten wat het kan zijn of de connectie in de muur moet beschadigt zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat zo iets echt kapot kan gaan ofzo het is natuurlijk niet iets wat zo even afbreekt en het gaat er alleen om dat het met elkaar in verbinding staat.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
http://tweakers.net/nieuw...-servers-op-poort-25.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:
Heeft Ziggo ineens alle uitgaande SMTP poorten geblocked dat iemand weet? Ik kan geen mail meer sturen vanaf diverse domeinnnamen, louter met mail.ziggo.nl
Ik heb een maand geleden nog een Ubee gekregen... die overigens wel probleemloos werkt tot nu toe.ZalmanFr34K schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:18:
[...]
Ik ben van plan het extra abbo te nemen dus valt de Motorola af... Er is dus niet met zekerheid te zeggen dat ik een Ubee of Cisco modem ontvang als binnenkort het abbo afsluit?
Ik doel meer op het "Full duplex" gedeelte en dus de mogelijkheid om zonder grote toegevoegde 'latency' zowel te kunnen uploaden (met de volle 10Mbit) als bv. een spelletje te spelen (uiteraard met Qos ingesteld).
Up en download zou onafhankelijk van elkaar moeten zijn op de kabel...
Verwijderd

Ik heb overigens een Ubee modem gekregen.
Dat gaat nogal moeilijk omdat de de kabel onder de plinten ligt. De tv verhuizen kan natuurlijk ook nogF4T4L_3RR0R schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:50:
[...]
In je eerdere bericht schreef je dat je coax van de Gamma gebruikt. Meestal is deze van zeer slechte kwaliteit. Ik zal voor een betere kabel en dito connectoren gaan.
Ik zit nou een maand of twee bij Ziggo en het gebeurde af en toe dat m'n 120 Mbit verbinding niet hoger kwam dan 40-60 Mbit op drukke momenten. Maar dit gebeurt nu steeds vaker, ook op rustige momenten en het valt op dat een reset van de modem wel eens helpt. Heb een Ubee, maar wil niet steeds dat ding moeten resetten. Is dit een bekend fenomeen?Volkert schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:10:
[...]
<knip>
Als het eens uitvalt of een stuk trager is, dan zij dat zo.
Je zou op zo'n moment 's in moeten loggen op de Ubee om te zien of deze nog wel op alle kanalen verbonden is.Crusader schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:51:
[...]
Ik zit nou een maand of twee bij Ziggo en het gebeurde af en toe dat m'n 120 Mbit verbinding niet hoger kwam dan 40-60 Mbit op drukke momenten. Maar dit gebeurt nu steeds vaker, ook op rustige momenten en het valt op dat een reset van de modem wel eens helpt. Heb een Ubee, maar wil niet steeds dat ding moeten resetten. Is dit een bekend fenomeen?
Als ik tijd heb wil ik dat zeker doen, is nogal lastig bij die Ubee's las ik. IP netwerkscantool heb ik al dus het zal niet teveel moeite kosten.Exorcist schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Je zou op zo'n moment 's in moeten loggen op de Ubee om te zien of deze nog wel op alle kanalen verbonden is.
Precies hetzelfde hier, tegenwoordig wonder als ik nog op 120mbit zit. Ziggo zegt capaciteit problemen hier in de regio. Nog even wachten op oplossing hier =(Crusader schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:51:
[...]
Ik zit nou een maand of twee bij Ziggo en het gebeurde af en toe dat m'n 120 Mbit verbinding niet hoger kwam dan 40-60 Mbit op drukke momenten. Maar dit gebeurt nu steeds vaker, ook op rustige momenten en het valt op dat een reset van de modem wel eens helpt. Heb een Ubee, maar wil niet steeds dat ding moeten resetten. Is dit een bekend fenomeen?
Heb nl. geen zin in een Ubee
waarom "gebonden" zijn...
Heeft iemand een idee welke apparaten het beste uit de test komen en "compatibel zijn" met ziggo en goede speeds en vooral stabiel zijn...
En waar kan men bijvoorbeeld terecht om te kopen?
het is een idee op dit moment meer niet, ik wil maar even rondkijken en kijken wat er mogelijk is
[ Voor 15% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2011 20:56 . Reden: typo's ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Dit gaat niet werken, Ziggo laat geen andere modems toe binnen haar netwerk dan de gene die door Ziggo zelf zijn geleverd.mindwarper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:52:
K zit al een tijdje met het idee om zelf een EuroDOCSIS 3.0 EMTA device te kopen... en zelf te gaan inzetten als kabelmodem en telefoonunit ter vervanging van mijn Moto modem:)
Heb nl. geen zin in een Ubee
waarom "gebonden" zijn...Ik wil zelf "knutselen"
Heeft iemand een idee welke apparaten het beste uit de test komen en "compatibel zijn" met ziggo en goede speeds en vooral stabiel zijn...
En waar kan men bijvoorbeeld terecht om te kopen?
het is een idee op dit moment meer niet, ik wil maar even rondkijken en kijken wat er mogelijk is
Dit betekend dat je vast zit aan de modems die Ziggo uit heeft gezet. Het zelf kopen van een Eurodocis 3 modem heeft dan ook geen enkele zin. Ziggo zal deze onder geen beding mee laten lopen in het netwerk.
Soms zie je dat klanten niet geactiveerde modems op sites als Marktplaats zetten, deze oorspronkelijk door Ziggo geleverde modems willen nog wel eens door een vriendelijke Ziggo medewerker worden geactiveerd.
Daar de ID's van een eigen eurodocis 3 modem ook niet bij Ziggo bekend is, kunnen deze ook niet geactiveerd worden.
Het internet via de coax systeem werkt allemaal net ff anders dan een ADSL modem, welke gewoon te vervangen is.
[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2011 20:59 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
eerlijk gezegd "geloof" ik dat niet zo direct...Bullet NL schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:56:
[...]
Dit gaat niet werken, Ziggo laat geen andere modems toe binnen haar netwerk dan de gene die door Ziggo zelf zijn geleverd.
EDIT: aha natuurlijk die IDs dat verklaart het m inderdaad, gaat niet werken, damn it...
maar er zal wel een kern van waarheid in zitten...
Vrijgeven die hap zeg ik
Goed ik leg mijn idee weer te rusten...
[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2011 21:01 . Reden: typo + edit ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Over geloof valt te twisten, over feiten niet....mindwarper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:59:
[...]
eerlijk gezegd "geloof" ik dat niet zo direct...
maar er zal wel een kern van waarheid in zitten...
Vrijgeven die hap zeg iken als ik het goed begrepen heb is juist de eurodocsis 3.0 standaard ook in leven geroepen om apparatuur (CMTS en end terminals (modems)) van verschillende merken te kunnen gaan gebruiken...
Goed ik leg mijn idee weer te rusten...
"geloof me" het is echt zo dat Ziggo geen andere modems dan die door haar zelf zijn uitgezet in haar netwerk accepteert.
idee was goed, maar nogo dus damn... ok geeft niks verder
[ Voor 32% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2011 21:05 . Reden: edit ]
Je hebt nergens recht op. De monteur sluit het modem aan, kijkt of het ding online komt... of de snelheid een beetje klopt en gaat er weer vandoor. Je kan altijd vragen... maar verwacht niets. Alles extra kost normaal gesproken geld.VulcanRaven schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:14:
Weet iemand of de monteur van Ziggo mij ook kan helpen om te kijken of het signaal van goede kwaliteit is? Morgen word Alles in Een Plus geinstalleerd en ik maak me zorgen over de Coax kabel naar mijn zolderkamer. Deze is hier aangelegd door de vorige bewoners maar ik heb werkelijk geen idee wat voor kwaliteit deze is. Het is best een lange kabel dus ik vrees voor signaalverlies. Huis is wel pas 6 jaar oud dus de kabel is nog niet zo oud.
Alle bekabeling in huis (na de etu) moet je zelf zorg voor dragen. En of een kabel "goed" is simpel uit te vinden.
Tv aansluiten en beeld is goed, de kabel is goed.
Daarnaast speelt behalve de kwaliteit ook de lengte een rol. Hoe langer de kabel, hoe zwakker het signaal.
Daarkomt overigens het volgende bij;job schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:09:
[...]
Je hebt nergens recht op. De monteur sluit het modem aan, kijkt of het ding online komt... of de snelheid een beetje klopt en gaat er weer vandoor. Je kan altijd vragen... maar verwacht niets. Alles extra kost normaal gesproken geld.
Alle bekabeling in huis (na de etu) moet je zelf zorg voor dragen. En of een kabel "goed" is simpel uit te vinden.
Tv aansluiten en beeld is goed, de kabel is goed.
Daarnaast speelt behalve de kwaliteit ook de lengte een rol. Hoe langer de kabel, hoe zwakker het signaal.
De monteur zal het modem aansluiten op het AOP, dit wil zeggen, het punt waar de (normaal gesproken) groene kabel het huis binnen komt. Hij plaatst hier een nieuw filter en zal het modem hier ook dichtbij plaatsen.
Wanneer je een eigen coaxkabel in huis hebt lopen zal deze achter het modem aangesloten worden.
Je zal vervolgens zelf moeten zorgen dat je evt een router plaatst (wanneer je deze niet van Ziggo afneemd)
Ik heb de linksys WRT54GL router. Deze staat ingesteld als gateway.
Ik heb sinds vandaag alles in 1 extra van ziggo. Ik haal echter niet de 120mbit. Wel als ik de lijn direct aansluit op mn pc, dan haal ik netjes 106 mbit... maar met de linksys ertussen kom ik maar tot 48 mbit... blijkbaar staat er iets niet goed ingesteld... weet iemand hoe ik netjes 100mbit via mn router krijg?
De Linksys WRT54G(L) serie is te langzaam voor de 120Mbit, hier voor heb je een gigabit router nodig met evt Wireless N (dualband)Ferra schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:12:
Allen,
Ik heb de linksys WRT54GL router. Deze staat ingesteld als gateway.
Ik heb sinds vandaag alles in 1 extra van ziggo. Ik haal echter niet de 120mbit. Wel als ik de lijn direct aansluit op mn pc, dan haal ik netjes 106 mbit... maar met de linksys ertussen kom ik maar tot 48 mbit... blijkbaar staat er iets niet goed ingesteld... weet iemand hoe ik netjes 100mbit via mn router krijg?
maar zou het niet zo moeten zijn dat ik minstens 100mbit moet halen?Bullet NL schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:19:
[...]
De Linksys WRT54G(L) serie is te langzaam voor de 120Mbit, hier voor heb je een gigabit router nodig met evt Wireless N (dualband)
Nee, je router kan gewoon niet sneller. Zie bijvoorbeeld ook de grafiekjes in deze review.Ferra schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:24:
[...]
maar zou het niet zo moeten zijn dat ik minstens 100mbit moet halen?
Klaar niets aan te doen. Kijk het topic maar eens door naar ervaringen met routers. Je moet een recent model hebben ipv een router van 3 jaar oud.
[ Voor 88% gewijzigd door Ferra op 15-03-2011 22:42 ]
Is dit normaal of is er hier wat aan de hand?Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=90:4c
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=90:4c
Ik ben er net achter gekomen dat het probleem ergens in mijn netwerk moet zitten, maar nog geen idee waar. Als ik een pc rechtstreeks op de Ubee aansluit, heb ik prachtig 120 Mbit. Doe ik m'n Draytek 2920 ertussen, dan blijft de snelheid steken op 60 Mbit. Vreemd, dit deed ie voorheen niet. Kan me niet herinneren iets te hebben veranderd in de Draytek. Firewall e.d. uitzetten helpt niet.Crusader schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:51:
[...]
Denk dat ik ergens deze week desnoods een reset-to-factory-defaults ga doen, want m'n Draytek heeft die snelheid prima gehaald.
Normaal, achja.. niets om je zorgen om te maken in elk gevalDarkSEDA schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:46:
Is dit normaal of is er hier wat aan de hand?
Ik zou zeggen ga eens googlelen dan weet je waar de melding op slaat.
Dat zeg ik, dir-685F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:27:
Je moet een router zoeken met voldoende WAN naar LAN throughput.
[ Voor 17% gewijzigd door marcel23456 op 16-03-2011 00:32 ]
Ik heb zelf een WRT320N icm het ubee modem, ik haal 122mbit tot aan mijn imac. Upgraden naar een iets moderne router is zeker de moeite..Ferra schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:42:
Verdorie :-)... dan maar even op zoek naar een nieuwe router
En wat raad je dan aan? Ik heb cat5 kabels liggen, maakt dat nog uit?CopyCatz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:20:
[...]
Ik heb zelf een WRT320N icm het ubee modem, ik haal 122mbit tot aan mijn imac. Upgraden naar een iets moderne router is zeker de moeite..
Gewoon het CMMAC van je oude modem in je nieuwe modem zetten... en zorgen dat je nieuwe modem met z'n TFTP request de SNMP wachtwoorden niet overschrijft. Been there done that.mindwarper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:03:
Ik heb je edit gelezen over IDs van niet ziggo-eigen modems en dat is helder natuurlijk...
idee was goed, maar nogo dus damn... ok geeft niks verder
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Als je pech hebt haal je niet hoger dan 100mbit.Ferra schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:56:
En wat raad je dan aan? Ik heb cat5 kabels liggen, maakt dat nog uit?
cat5E of Cat6 aanschaffen is toch wel handig aangezien je eigenlijk een gigabit nodig hebt voor de volledige snelheid.
Dit bleek echter (gelukkig) te liggen aan de router, de netgear 3500. Heb ook steeds 'hikjes' in de snelheid.
Heb daarom maar een andere router besteld, de Linksys E4200.
Verwacht de E4200 morgen binnen, zal ik dan mijn ervaringen hier delen
De cat6 kabels zijn besteld. Nu moet ik alleen nog op zoek naar een goede router. Ik zie ze uiteenlopend van 120 euro tot 45 euro. En er wordt hier veel netgear genoemd of d-link. Deze 2 merken heb ik niet veel ervaring mee.job schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:50:
[...]
Als je pech hebt haal je niet hoger dan 100mbit.
cat5E of Cat6 aanschaffen is toch wel handig aangezien je eigenlijk een gigabit nodig hebt voor de volledige snelheid.
Ik heb overigens ook mijn TV (panasonic P42G20), playstation 3 en WD TV Live HUB aangesloten op deze router. Kunnen deze ook profiteren van deze snelheden?
Bij iemand op het ziggo-gebruikers forum zit poort 25 inkomend al weer dicht (na een paar dagen open te hebben gestaan).
En guess wat, 0,0 support van Ziggo.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Erg raar maar er is ineens niets meer aan de handMrBlueEyes schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:17:
Ik heb thuis 5 jaar geleden door het hele huis in de muren coax kabels laten aansluiten voor tv. Deze komen op 6 punten uit in het huis. Deze starten in de meterkast waar ook een verdeler zit. Werkt allemaal perfect. Zo heb ik zolder op mijn slaapkamer 2 aansluitingen zitten met maximaal signaal, ideaal dus. Alleen sinds afgelopen weekend zei mijn net nieuwe Samsung DCB-H380R dat de kabel niet goed aangesloten was. Ik had uit de muur een hirschmann kabel zitten van 0,5 meter. Ik heb die nog even vervangen door de goedkopere kwaliteit meegeleverde kabel bij de Samsung maar dit hielp niet. De samsung gaf wel aan dat het signaal maximaal was erg raar dus. Daarna heb ik mijn Humax weer aangesloten maar daarop was het beeld helemaal verstoord dus zou er toch wat aan de kabel mis moeten zijn.
Ik heb daarna de Samsung op mijn andere aansluitpunt op mijn kamer aangesloten en inderdaad deed hij het daar zonder problemen.
Ik vraag mijn nu alleen af hoe het ineens kan dat een kabel in de muur geen goed signaal meer geeft. Ook aan de aansluiting op de verdeler in de meterkast is niets veranderd.
Heeft iemand hier een idee wat er gebeurd kan zijn?

Umm dan raad ik dus de wtr320 aanFerra schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:56:
[...]
En wat raad je dan aan? Ik heb cat5 kabels liggen, maakt dat nog uit?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 16-03-2011 12:16 ]
Abraxas1 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:44:
[...]
Heb hier het zelfde probleem, de afgelopen dagen is hopeloos.![]()
Regio 5432
Had er ook last van. Uiteindelijk zaterdag gebeld met ziggo na verschillende pc's, kabels en instellingen te hebben geprobeerd. Uiteindelijk is er een monteur langsgekomen afgelopen maandag. Die heeft een nieuwe modem neergezet (Cisco) + de wandaansluiting vervangen. Nu zit ik weer netjes op de volle snelheid. Kosten waren voor Ziggo.Crusader schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:06:
Misschien toch even bellen.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!