Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
Crusader schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:55:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat het probleem ergens in mijn netwerk moet zitten, maar nog geen idee waar. Als ik een pc rechtstreeks op de Ubee aansluit, heb ik prachtig 120 Mbit. Doe ik m'n Draytek 2920 ertussen, dan blijft de snelheid steken op 60 Mbit. Vreemd, dit deed ie voorheen niet. Kan me niet herinneren iets te hebben veranderd in de Draytek. Firewall e.d. uitzetten helpt niet.

Denk dat ik ergens deze week desnoods een reset-to-factory-defaults ga doen, want m'n Draytek heeft die snelheid prima gehaald.
Ik heb zelf ook de Draytek 2920(N) en haal ook lang niet de snelheid die ik moet halen alles cat6 kabel inclusief het patch kabeltje tussen modem en router.. en de pc zal het ook niet zijn I7 2600K met MSI p67G65 mainbord windows 7 in veilige modus met netwerkfunctionaliteit.

Ook heb ik al verschillende keren met de geweldige helpdesk van Ziggo gebeld zonder enig resultaat het Ubee modem is gewoon met 6 kanalen verbonden.. 104 Mbit haal ik op speedtest.ziggo.nl dus mag niet "klagen" zeg maar ;)

verder moet ik eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de verbinding gewoon goed is voor wat je betaald heb geen last van pieksnelheden die naar onder uitwijken en geen uitval gehad sinds dat ik bij ziggo zit (dit omdat xs4all geen snellere verbinding als 8/1 Mbit kan leveren op mijn adres) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Net Alles in een Plus aangesloten. 22.5 MB/s dus ik ben tevreden. Helaas bleek de coax kabel die ik gebruikte voor de tv boven van slechte kwaliteit. Ik haal maar 8% signaalsterkte en 0% kwaliteit. Hij vind ook geen zenders. Dus dat word een nieuwe halen. Ik had deze op het oog. Maar is dit een goede? Er word verteld dat Hirschmann kwaliteit levert maar hij is niet erg duur vandaar dat ik twijfel.

http://kabeltje.com/hirsc...abel-10-meter-pf-517.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
VulcanRaven schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:06:
Net Alles in een Plus aangesloten. 22.5 MB/s dus ik ben tevreden. Helaas bleek de coax kabel die ik gebruikte voor de tv boven van slechte kwaliteit. Ik haal maar 8% signaalsterkte en 0% kwaliteit. Hij vind ook geen zenders. Dus dat word een nieuwe halen. Ik had deze op het oog. Maar is dit een goede? Er word verteld dat Hirschmann kwaliteit levert maar hij is niet erg duur vandaar dat ik twijfel.

http://kabeltje.com/hirsc...abel-10-meter-pf-517.html
Prima kabel, gebruik ik ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

Crusader

Arc Nature

jimmya3 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Ik heb zelf ook de Draytek 2920(N) en haal ook lang niet de snelheid die ik moet halen alles cat6 kabel inclusief het patch kabeltje tussen modem en router.. en de pc zal het ook niet zijn I7 2600K met MSI p67G65 mainbord windows 7 in veilige modus met netwerkfunctionaliteit.

Ook heb ik al verschillende keren met de geweldige helpdesk van Ziggo gebeld zonder enig resultaat het Ubee modem is gewoon met 6 kanalen verbonden.. 104 Mbit haal ik op speedtest.ziggo.nl dus mag niet "klagen" zeg maar ;)

verder moet ik eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de verbinding gewoon goed is voor wat je betaald heb geen last van pieksnelheden die naar onder uitwijken en geen uitval gehad sinds dat ik bij ziggo zit (dit omdat xs4all geen snellere verbinding als 8/1 Mbit kan leveren op mijn adres) }:O
Het gekke bij mij is dat ik die snelheid prima heb gehaald met de 2920. Maar nu niet meer dus. Ik snap niet waar dat aan ligt. Wanneer ik m'n pc direct op de Ubee aansluit, haal ik wél de 120 Mbit.
Maar ik ga er wel uit komen, al moet ik die router resetten naar fabrieksinstellingen.

Inmiddels de fabrieksinstellingen teruggezet en zelfs de meest recente firmware van de 2920, maar het probleem blijft, snelheid blijft hangen rond de 40-60 Mbit.
Met dezelfde kabel rechtstreeks in Ubee dus 120 Mbit.

Als iemand suggesties heeft, heel graag, dit wordt irritant :P

Ik heb dus precies hetzelfde als dit: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28993
met het verschil dat ik wél 120 Mbps throughput heb gezien op de 2920 maar het nu niet meer voor elkaar krijg...

[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 16-03-2011 17:35 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Skinkie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:32:
[...]

Gewoon het CMMAC van je oude modem in je nieuwe modem zetten... en zorgen dat je nieuwe modem met z'n TFTP request de SNMP wachtwoorden niet overschrijft. Been there done that.
dat begrijp ik niet helemaal...
ik denk dat ik het half snap...
maar zou je je zelf eens wat nader kunnen verklaren (via PM denk ik het best...)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een vraag waar ik tot nog toe nog geen antwoord op heb kunnen vinden, maar misschien heeft er hier iemand ervaring mee.

Het zit zo, mijn vriendin, helaas ook klant van ziggo (had ze maar naar me geluisterd) heeft sinds afgelopen vrijdag geen internet en telefonie meer en de tv is brak. Van 't weekend bij de ziggo-winkel een nieuw modem gehaald, punten voor een stukje service, moet ik eerlijk toegeven, maar dat werkte ook niet. Nu is maandag vastgesteld dat er een kabelbreuk is. Ziggo zegt dat dat minstens 2 weken gaat duren voor het gerepareerd gaat worden, maar ik heb al berichten gevonden dat het makkelijk 2 maanden gaat worden. Aangezien m'n vriendin in 't onderwijs zit ze nog regelmatig 's avonds en in 't weekend te werken, maar dat gaat natuurlijk niet als al je communicatielijnen zijn verstoord.

Is het mogelijk om nu het contract op te zeggen en over te stappen op een andere provider? Of als dat niet kan, de extra kosten van bijvoorbeeld een dongel op Ziggo te verhalen? Ik ben na al mijn ellendige ervaringen met Ziggo er helemaal voor dat ze haar contract op kan zeggen, maar ik heb geen enkel idee of dat in dit geval ook mogelijk is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij ziggo kan je maandelijks je contract opzeggen.
mindwarper schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:48:
[...]

dat begrijp ik niet helemaal...
ik denk dat ik het half snap...
maar zou je je zelf eens wat nader kunnen verklaren (via PM denk ik het best...)
Ik denk dat hij sarcastisch is. Ik zou niet weten wat de rol van de snmp wachtwoorden zou moeten zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door job op 16-03-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Vengeful schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:48:
Ik heb een vraag waar ik tot nog toe nog geen antwoord op heb kunnen vinden, maar misschien heeft er hier iemand ervaring mee.

Het zit zo, mijn vriendin, helaas ook klant van ziggo (had ze maar naar me geluisterd) heeft sinds afgelopen vrijdag geen internet en telefonie meer en de tv is brak. Van 't weekend bij de ziggo-winkel een nieuw modem gehaald, punten voor een stukje service, moet ik eerlijk toegeven, maar dat werkte ook niet. Nu is maandag vastgesteld dat er een kabelbreuk is. Ziggo zegt dat dat minstens 2 weken gaat duren voor het gerepareerd gaat worden, maar ik heb al berichten gevonden dat het makkelijk 2 maanden gaat worden. Aangezien m'n vriendin in 't onderwijs zit ze nog regelmatig 's avonds en in 't weekend te werken, maar dat gaat natuurlijk niet als al je communicatielijnen zijn verstoord.

Is het mogelijk om nu het contract op te zeggen en over te stappen op een andere provider? Of als dat niet kan, de extra kosten van bijvoorbeeld een dongel op Ziggo te verhalen? Ik ben na al mijn ellendige ervaringen met Ziggo er helemaal voor dat ze haar contract op kan zeggen, maar ik heb geen enkel idee of dat in dit geval ook mogelijk is. Iemand een idee?
Normaal gesproken kan een monteur vrij snel komen, hij kan d.m.v. van o.a. een lijnmeting uitmaken alsof er echt sprake is van een lijnbreuk. Ook kan het zijn dat er simpelweg een slechte connector op de kabel is aangesloten.

Ik verwacht daarom ook niet dat ze 2 maand nodig zullen hebben om de storing te verhelpen.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen om je verhaal extra bij Ziggo onder de aandacht te brengen of direct kundige Ziggo medewerkers bij je verhaal te betrekken.

Dit kan je doen op het www.ziggo-gebruikers.nl forum, via de volgende link kan je contact op nemen met iemand van de Ziggo webcare. Deze kunnen evt. een monteur direct aansturen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22592

Ziggo is maandelijks opzegbaar.
Echter wanneer je vriendin is ingegaan op een aanbieding, bijvoorbeeld de interactieve decoder, kan het zijn dat ze een contact heeft van 2 jaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Vandaag is de Netgear WNDR3700 te koop op iBood. Voor € 79,95. Ik heb er direct één besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/11/netgear_wndr3700_600nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Veel plezier met de bug die het interne IP van de router reset wanneer de verbinding met Ziggo wegvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 17-03-2011 13:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
Raven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:30:
Veel plezier met de bug die het interne IP van de router reset wanneer de verbinding met Ziggo wegvalt.
Nu je het zegt, dit heb ik ook met de WNR3500v2 8)7
Wist alleen niet dat het een bug is.

Ik heb net de Linksys E4200 binnen gekregen, vanavond maar even uit proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je de 192.168 range gebruikt. Neem een andere range (172.19 bijv.) en je hebt nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Het is voor het eerst dat ik hier wat over hoor, maar komt dat veel voor met ziggo i.c.m. die Netgear wndr3700 ?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die bug (waar Netgear niks aan wil doen) wordt veroorzaakt door een "build in safeguard" die wordt getriggered wanneer een modem bij het verliezen van de verbinding een intern IP aanbied aan de WAN kant van de router.
Dat doen alle modems van Ziggo en Netgear routers zijn de enigste die er last van hebben voor zover ik weet.

Enigste optie is om in de standaard ingestelde range van de router te gaan zitten, oftewel 10.0.0.*.
Of een ander merk router nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 17-03-2011 15:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ah ok bedankt voor je uitleg. Ik heb nl. net zo'n netgear 3700 gekocht die ik i.c.m. ziggo wil gaan gebruiken. Was al bang dat ik beter voor de Linksys e4200 had kunnen kiezen. Maar als het door de 10.0.0.* range te gebruiken kan worden voorkomen ben ik weer gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een week geleden Alles in 1 extra pakket genomen, vandaag heb ik het Telefonie/Internet pakket ontvangen, er zit dus geen televisie bij. Krijg ik dat later of hebben ze een fout gemaakt? Ik verwacht geen decoder want dat heb ik niet besteld maar er zit ook geen smartcard bij.

We waren vroeger lid van Ziggo, dus de decoder hebben we nog. Smartcard hebben we niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door magnifor op 17-03-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Smartcard mag je los gaan kopen, die krijg je nml alleen als je een ontvanger bestelt. Je kunt bij Ziggo losse smartcards bestellen, maar die zijn gewoon veel te duur: pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Raven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:12:
Die bug (waar Netgear niks aan wil doen) wordt veroorzaakt door een "build in safeguard" die wordt getriggered wanneer een modem bij het verliezen van de verbinding een intern IP aanbied aan de WAN kant van de router.
Dat doen alle modems van Ziggo en Netgear routers zijn de enigste die er last van hebben voor zover ik weet.

Enigste optie is om in de standaard ingestelde range van de router te gaan zitten, oftewel 10.0.0.*.
Of een ander merk router nemen.
Ik heb dat probleem niet gehad en gebruik een 172.19 range. En heus weleens verbindingsverlies gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:16:
Smartcard mag je los gaan kopen, die krijg je nml alleen als je een ontvanger bestelt. Je kunt bij Ziggo losse smartcards bestellen, maar die zijn gewoon veel te duur: pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)
Thanks voor de opheldering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:16:
heb je niet bij je pakket een ontvanger besteld?
HD ontvanger voor € 49 (normaal € 199)
Interactieve HD Recorder € 149 (normaal € 459)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

als ik kijk naar de prijzen van routers, zie ik de e4200 die 100+ euro kost.
de netgear wrn3700 valt voor mij af als ik bovenstaande opmerkingen lees.

wat is er dan nog in de aanbieding buiten de e4200 waarmee ik een gigabit netwerk kan creeeren voor mijn ziggo 120 mbit lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 17:29
Exorcist schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Als je de 192.168 range gebruikt. Neem een andere range (172.19 bijv.) en je hebt nergens last van.
Sterker nog, is het probleem er niet alleen als je de 192.168.1.* range gebruikt? Ik dacht dat 192.168.0.* of 192.168.2.* ook gewoon zou moeten werken.
Raven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:12:
Ik zou daar als netgear zijnde ook niets aan willen doen, het lijkt me niet zo raar dat een router over de zeik gaat als de WAN-kant en de LAN-kant in hetzelfde subnet zitten? Wat mij betreft zit er eerder een bug in de Ziggo-modems... waarom delen die een intern IP uit? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Wii4all schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:34:
[...]

heb je niet bij je pakket een ontvanger besteld?
HD ontvanger voor € 49 (normaal € 199)
Interactieve HD Recorder € 149 (normaal € 459)
Nee, omdat we vroeger ook Ziggo hadden (Casema) heb ik geen decoder besteld omdat we nog een Samsung decoder hebben. TV kijken we via Dreambox en in mijn eigen kamer komt dus de oude decoder.

Nog een vraagje, na zoeken heb ik toch de oude Smartcard gevonden. Het is nog van de Casema tijd, denk ongeveer 2005/2006. Kan ik die nog activeren op de site van Ziggo of is het systeem veranderd zodat ik een nieuwe smartcard moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik zou het gewoon proberen.

je hebt natuurlijk kans dat ie geblokeerd is.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Oke, ga ik doen. Ik doe het morgen want...

Omdat mijn ouders eerder lid zijn geweest van Ziggo hebben ze hetzelfde klantnummer als eerst. Ik log in (met hetzelfde gebruikersnaam als vroeger!!!) en daar is het Alles in 1 Extra nog niet toegevoegd.

In mijn brief die ik ontvangen heb staat dat het vanaf 18 maart geactiveerd gaat worden, ik wacht dus even tot morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Zijn er ook anderen die problemen ondervinden met DTV.
Sinds een week stoort het signaal of valt het zelfs 1 a 2 sec weg.
Dit gebeurd een keer of 7a8 per uur.
Er zit geen regelmaat in, soms 30min prima beeld.
Dan weer 5x storen in een paar minuten.

Inmiddels gebeld naar ziggo en heb daar een aantal acties moeten uitvoeren.
Stroom van de tv, tv kabel aan beide kanten loshalen en ten slotte de zenders opnieuw configureren.
Het heeft allemaal niet geholpen.

Ik heb trouwens een LG tv met een ci module.

Zijn er ook anderen die hier last van hebben?
Postcode gebied 2402.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Exorcist schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:20:
[...]

Ik heb dat probleem niet gehad en gebruik een 172.19 range. En heus weleens verbindingsverlies gehad :+
Hmm, okee.
:P
Xander schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Sterker nog, is het probleem er niet alleen als je de 192.168.1.* range gebruikt? Ik dacht dat 192.168.0.* of 192.168.2.* ook gewoon zou moeten werken.

[...]

Ik zou daar als netgear zijnde ook niets aan willen doen, het lijkt me niet zo raar dat een router over de zeik gaat als de WAN-kant en de LAN-kant in hetzelfde subnet zitten? Wat mij betreft zit er eerder een bug in de Ziggo-modems... waarom delen die een intern IP uit? :?
Nee, gek genoeg... De modem deelt een 192.168.100.* IP uit om de ingebakken webinterface te kunnen openen (wat alleen kan als de verbinding plat ligt, al vaker langsgekomen hier). Maar zelfs al is je LAN 192.168.1.*, dan nog treed dat probleem op.

Dat van de modem is dus geen bug ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 17:29
Raven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:58:
[...]

Nee, gek genoeg... De modem deelt een 192.168.100.* IP uit om de ingebakken webinterface te kunnen openen (wat alleen kan als de verbinding plat ligt, al vaker langsgekomen hier), maar zelfs al is je LAN 192.168.1.*, dan nog treed dat probleem op.

Dat van de modem is dus geen bug ;)
Geldt dat voor alle modems? Want voor de Ubee's heb je toch een 10.x.x.x adres nodig om de status uit te lezen? (ook al vaker langsgekomen hier)

Ik heb zelf geen WNDR3700, maar ik baseerde me op de eerste reactie hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31163. Wellicht klopt die info gewoon niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet alle, ook Ubee's. Dat 10.*.*.* adres waar jij naar verwijst (waarbij de webinterface altijd toegankelijk is) horen wij volgensmij niet te weten, althans, dat vermoed ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 17-03-2011 20:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb de WNDR3700 ook en gebruik een 192.168.10.* range, maar heb nog nooit van dat probleem iets gemerkt.
En al meerdere keren dingen geplugd, ontplugd, ontstroomt, herstroomt, etc ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of je zet de DD-WRT firmware op je Netgear WNDR3700. Heb je een stabiele en geavanceerde Linux router met een erg mooie webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02
Ben.Hahlen schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:18:
Ik heb de WNDR3700 ook en gebruik een 192.168.10.* range, maar heb nog nooit van dat probleem iets gemerkt.
En al meerdere keren dingen geplugd, ontplugd, ontstroomt, herstroomt, etc ;)
mja 192.168.20.x hier, nog nooit zo'n stabiele router gehad. Draai gewoon stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Gisteren mijn ai1+ ontvangen. Ubee modem erbij dus dat is positief. De boel opgehangen aan de muur, kabeltjes aangesloten en knallen. Had eerst nog mijn bedenkingen over de signaalkwaliteit, mijn humax gaf namelijk aan dat de signaalsterkte slechts 25% bedroeg. Anyways het schijnt genoeg te zijn voor het modem want ik haal netjes 22,5mbit down en 3,75mbit up en de ping is ook aanzienlijk verbeterd tegenover mijn adsl aansluiting. Ik ben een gelukkig mens :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
loewie1984 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:23:
... mijn humax gaf namelijk aan dat de signaalsterkte slechts 25% bedroeg. ...
Voor zover ik begrepen heb is de signaal sterkte niet geeikt. Een ander exemplaar, model of merk kan zo maar een andere waarde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 16:55
magnifor schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:09:

Omdat mijn ouders eerder lid zijn geweest van Ziggo hebben ze hetzelfde klantnummer als eerst.
Je bent geen lid van Ziggo, je bent klant van Ziggo. Lid ben je van een vereniging of een sekte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, lang geleden dat ik dit gezien heb, maar het lijkt er op dat Ziggo inmiddels ook capaciteitsproblemen heeft bij mij in de buurt (4854 Bavel). Ik heb inmiddels 2 payservers welke normaal gesproken ieder mijn verbinding dicht kunnen trekken (Supernews & Astraweb) volle bak aanstaan en de download schiet heen en weer, zo'n beetje tussen de 6Mbyte/sec en 11Mbyte/sec. Normaal een vlakke lijn van 14,3Mbyte.
Op zich niet rampzalig, ik bedoel: het is gewoon een (overboekte) consumenten lijn, maar het is wel ff wennen.
Gedownload in 1 hour 12 minutes 2 seconds met een gemiddelde van 9.76 MB/sec

[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 20-03-2011 20:35 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
hallo,
de laatste tijd gaat mijn internet nog maar met 70-80 mbps
dit is nooit geweest en volgens mijn abbonnement hoort het 120 mbps te zijn
Er zijn geen storingen bij ziggo.
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
MVG
Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

joep1222 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:59:
hallo,
MVG
Joep1222
Ook met pc rechtstreeks aan modem? Ik dacht dat het bij mij ook niet harder ging dan 40-60 Mbps de laatste tijd, maar dat lijkt te liggen aan m'n Draytek 2920, die wil om vage reden niet meer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Vandaag Ziggo internet geïnstalleerd. Nu is mij iets opgevallen. Als ik mijn laptop direct aansluit op de Ubee modem dan kan ik pingen naar 192.168.1.1

Maar zover ik weet kan de Ubee modem nooit dat IP adres hebben en ook kan ik het niet bereiken via de webinterface (192.168.1.1). Weet iemand hoe het zit?

Inmiddels mijn router er tussen gegooid, een Linksys WRT54G. Het is een 100 Mbit modem en haal maximaal 30 Mbit kwa internet snelheden. Als ik mijn laptop direct aansluit dan schommelt de snelheid (afhankelijk van testserver op speednet tussen de 70 en de 117 Mbit). Binnenkort een nieuwe router kopen :)

[ Voor 34% gewijzigd door magnifor op 20-03-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
De Ubee heeft tijdelijk, als hij geen verbinding heeft, IP adres 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

192.168.100.1 toch? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik kan echt pingen naar 192.168.1.1, dus niet 192.168.100.1

En verder kan ik internetten, dus er is wel verbinding. :)

[ Voor 13% gewijzigd door magnifor op 21-03-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

magnifor schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:09:

Omdat mijn ouders eerder lid zijn geweest van Ziggo hebben ze hetzelfde klantnummer als eerst. Ik log in (met hetzelfde gebruikersnaam als vroeger!!!) en daar is het Alles in 1 Extra nog niet toegevoegd.

In mijn brief die ik ontvangen heb staat dat het vanaf 18 maart geactiveerd gaat worden, ik wacht dus even tot morgen. :)
Om hier nog even op terug te komen, vrijwel al die smartcards zijn nog te gebruiken, ik spaar ze altijd op en gebruik ze thuis nog gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 13:43
hallo,
MVG
Joep1222
Hier hetzelfde, schommelt tussen 60 en max. 92. Gisteren was er helemaal geen snelheid meer, reboot van modem bracht mij gelukkig weer terug naar deze snelheid. :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Jorco schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:51:
[...]

Hier hetzelfde, schommelt tussen 60 en max. 92. Gisteren was er helemaal geen snelheid meer, reboot van modem bracht mij gelukkig weer terug naar deze snelheid. :)
Maak je gebruik van een router? Als je maximaal 92Mbit haalt moet je toch eens gaan kijken als het niet aan je eigen netwerk ligt, bijvoorbeeld een router of netwerkkaart die niet snel genoeg is.

Het kan natuurlijk dat een buffer van een modem vol loopt, wanneer je een modem vaak moet resetten omdat hij het anders niet meer doet, zal je toch contact op moeten nemen met Ziggo, Er is dan waarscheinlijk iets anders aan de hand met je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb ook een ervaring met ziggo!
Maar we zijn nog in het beginstadium, dus of het echt wat word kan ik nog niet zeggen..

ps. Mijn oom heeft afgelopen jaar een wat mindere ervaring gehad met ziggo, sindsdien kan hij niet meer goed lopen...

[ Voor 35% gewijzigd door painkill op 21-03-2011 13:31 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:58
painkill schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:29:
Ik heb ook een ervaring met ziggo!
Fijn voor je... :X

Modbreak:Lees je pushmessage even aandachtig.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 21-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
welke router raden jullie nu aan icm ziggo 120mbit arris modem? Heb nu de wrt320n, ga vanavond nieuwe halen want dit cisco ding is zo instabiel als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bejvb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:44:
welke router raden jullie nu aan icm ziggo 120mbit arris modem? Heb nu de wrt320n, ga vanavond nieuwe halen want dit cisco ding is zo instabiel als de pest.
Lees gewoon even een paar pagina's terug.... Er komen in dit topic routers genoeg voorbij die wel goed werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

mesa57 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:41:
De Ubee heeft tijdelijk, als hij geen verbinding heeft, IP adres 192.168.1.1
magnifor schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:21:
Ik kan echt pingen naar 192.168.1.1, dus niet 192.168.100.1

En verder kan ik internetten, dus er is wel verbinding. :)
Weird, idem hier. Al een tijdje Ziggo met Ubee modem en eigenlijk nergens last van.
Ik heb gewoon verbinding. Ook hier krijg ik achter mijn router een reply op een ping naar 192.168.1.1 (zit zelf op een ander subnet). Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik een fallback WAN had naar een ADSL modem/router met gateway 192.168.1.1. Maar die gebruik ik al niet meer en de betreffende interface op de router is uitgezet.

In de arp tables op mijn PC achter de router en op de router is niks te zien van een 192.168.1.1. Een arpping vanaf mijn router naar 192.168.1.1:
code:
1
2
3
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=0 time=13.353 msec
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=1 time=13.967 msec
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=2 time=13.923 msec
En dat blijkt een interface van Ambit te zijn, ofwel het Ubee modem.

Zoals gezegd heb ik nergens last van, maar is dit normaal / kan dit "kwaad" / moet ik actief dingen in mijn router blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:25:
[...]

[...]

Weird, idem hier. Al een tijdje Ziggo met Ubee modem en eigenlijk nergens last van.
Ik heb gewoon verbinding. Ook hier krijg ik achter mijn router een reply op een ping naar 192.168.1.1 (zit zelf op een ander subnet). Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik een fallback WAN had naar een ADSL modem/router met gateway 192.168.1.1. Maar die gebruik ik al niet meer en de betreffende interface op de router is uitgezet.

In de arp tables op mijn PC achter de router en op de router is niks te zien van een 192.168.1.1. Een arpping vanaf mijn router naar 192.168.1.1:
code:
1
2
3
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=0 time=13.353 msec
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=1 time=13.967 msec
60 bytes from 00:d0:59:xx:xx:xx (192.168.1.1): index=2 time=13.923 msec
En dat blijkt een interface van Ambit te zijn, ofwel het Ubee modem.

Zoals gezegd heb ik nergens last van, maar is dit normaal / kan dit "kwaad" / moet ik actief dingen in mijn router blokkeren?
Aangezien ik out of the box naar 192.168.1.1 kan pingen neem ik aan dat het kwa veiligheid wel goed zit.

[ Voor 85% gewijzigd door magnifor op 21-03-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

Weet er iemand als je alles in een van ziggo neemt, je elke telefoon op het modem kan aansluiten?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

racoon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:02:
Weet er iemand als je alles in een van ziggo neemt, je elke telefoon op het modem kan aansluiten?
Die vraag had je ook aan Tess kunnen stellen. Daar vind je denk ik al je antwoorden. In de installatiehandleiding telefonie, die je daar kunt vinden, staat wat extra informatie.

[ Voor 0% gewijzigd door WoC op 21-03-2011 16:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
racoon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:02:
Je kunt een analoge telefoon op het modem aansluiten. Alleen voor nummerherkenning moet je telefoon FSK nummerweergave ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:07:
[...]

Die vraag had je ook aan Tess kunnen stellen. Daar vind je denk ik al je antwoorden. In de installatiehandleiding telefonie, die je daar kunt vinden, staat wat extra informatie.
Tnx, tess kende ik nog niet, maar daar vond ik wel mijn antwoord.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Sinds vorige week donderdagavond ben ik nu ook online via Ziggo met de AiE Extra, Ubee modem icm Apple Airport Extreme (Dual Band), regio Den Haag. De eerste indrukken zijn goed en veelbelovend ;). Over het algemeen merkte ik op dat Speedtest.net het soms niet kan bijhouden (tijdelijk drukte?) en soms maar rond de 90Mbit blijft hangen.

Op dit moment draait XS4ALL Basic (40/3Mbit) hier nog tijdelijk naast, maar ik ben tot dusver blij met mijn overstap naar Ziggo. Het enige wat ik heb gemerkt is dat het soms "eventjes" duurt voordat er contact is gemaakt met een website (en daadwerkelijk de pagina verschijnt in Chrome/Safari). Met eventjes doel ik hier op een seconde of 5, alsof er een latency/opstopping ergens is. Echter gaat het 9 van de 10 goed en is de website na het drukken op enter meteen in beeld. Anderen die hier ook "last" van hebben of het hebben opgemerkt?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8240119/Ziggo/Ziggo%20Speedtest%202011-03-17-small.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8240119/Ziggo/Speedtest.net%202011-03-20.png

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
bejvb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:44:
Heb hier zelf de Netgear wnd3700...
Heb volle bak met 120Mbit abo

nieuwsgroep : 14mb per seconde
Speedtest.ziggo.nl : volle 120Mbit

Wirelles : acer laptopje 2 kamers verderop met een N kaart 70Mbit haal ik.

kijk anders op smallnetbuilders daar kun je beetje output van de routers vinden en hoe ze het doen.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
hallo,
MVG
Joep1222
Arris of Ubee ?
Had tijdje terug ook zelfde probleem bleek kanaal van mijn arris zijn gestorven liep op 1 kanaal nog maar.
Nieuwe ubee gekregen..opgelost volle bak weer.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
loewie1984 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:23:
Gisteren mijn ai1+ ontvangen. Ubee modem erbij dus dat is positief. De boel opgehangen aan de muur, kabeltjes aangesloten en knallen. Had eerst nog mijn bedenkingen over de signaalkwaliteit, mijn humax gaf namelijk aan dat de signaalsterkte slechts 25% bedroeg. Anyways het schijnt genoeg te zijn voor het modem want ik haal netjes 22,5mbit down en 3,75mbit up en de ping is ook aanzienlijk verbeterd tegenover mijn adsl aansluiting. Ik ben een gelukkig mens :)
Deze signaalsterkte heeft dus niks met je internet te maken.Maar is toch erg aan de lage kant. Signaalsterkte bij digitaal moet rond de 70% uitkomen. Anders heb je regelmatig kans op storingen (blokken in beeld, weg vallend beeld, zenders die het niet altijd doen etc.) In bijna alle gevallen ligt dit aan de bekabeling wat je in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Raar probleempje hiero. Ik kan niet met het masteraccount verbinden naar Usenet server? eerst dacht ik dat ik de inlog vergeten was omdat ik ziggomail niet gebruik, maar inloggen kon wel op de webmail. De usenet en maillogin zijn hetzelfde, dus dat zou moeten kunnen, maar ik krijg een time-out met spotnet.

Ligt niet aan mijn firewall. Die stond in installatie modus en staat alles toe, windows firewall staat uit, dus ik ga uit van een storing aan de kant van Ziggo. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
G.Scholtens schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:25:
[...]

Deze signaalsterkte heeft dus niks met je internet te maken.Maar is toch erg aan de lage kant. Signaalsterkte bij digitaal moet rond de 70% uitkomen. Anders heb je regelmatig kans op storingen (blokken in beeld, weg vallend beeld, zenders die het niet altijd doen etc.) In bijna alle gevallen ligt dit aan de bekabeling wat je in huis hebt.
Dit klopt niet, de signaalsterkte die je digitale TV decoder aangeeft mag ook lager dan 70% zijn, zelfs 30 of 20% is geen probleem.

Als de BER waarde maar 0 is en blijft. Digitaal is digitaal, een 0 of 1 dus.
De BER waarde geeft het aantal fouten aan in het signaal, de hoeveelheid data die niet kan worden gedecodeerd, dit laat zich op het beeld zien als blokjes.

Dit probleem kan zich voordoen in een specifieke frequentieband, Digitale TV werkt d.m.v. transportsteams welke elk hun eigen frequentie hebben. In deze transportsteam zitten een aantal TV kanalen.
Het kan dus zijn dat je door slechte kabels en/of kabelcomponenten interferentie krijgt op je COAX kabelsignaal.

Je kunt dit voorkomen door je COAX netwerk te vervangen of uit te breiden met goede COAX componenten, een goede leidraad hier in zijn Kabelkeur componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Gropah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:26:
Raar probleempje hiero. Ik kan niet met het masteraccount verbinden naar Usenet server? eerst dacht ik dat ik de inlog vergeten was omdat ik ziggomail niet gebruik, maar inloggen kon wel op de webmail. De usenet en maillogin zijn hetzelfde, dus dat zou moeten kunnen, maar ik krijg een time-out met spotnet.

Ligt niet aan mijn firewall. Die stond in installatie modus en staat alles toe, windows firewall staat uit, dus ik ga uit van een storing aan de kant van Ziggo. Iemand die dit kan bevestigen?
Log je in met username of username@ziggo.nl (of username@home.nl)?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Gropah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:26:

Net even snel news.ziggo.nl port 119 toegevoegd aan thunderbird, username = naam@ziggo.nl en dan het bijbehorende wachtwoord. Melding van mijn firewall dat ie wil verbinden, allow, en hop, de hele lijst met groups. Subscribed op een groep en kan ook berichten lezen.

Er zit een limiet op het aantal verbindingen dat je mag maken, maak je er dus niet teveel tegelijk?

<edit>Lees hier meer over de instellingen. Ik zie ook dat het afhankelijk is van je emailadres welke server je moet kiezen</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door WoC op 21-03-2011 18:38 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Klopt het dat ziggo de poorten 8081, 8082, 8083 blokkeerd ?
Deze poorten worden gebruikt door Androstreamserver (streamer voor android).
Krijg geen reactie met telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

fotojunk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:40:
Klopt het dat ziggo de poorten 8081, 8082, 8083 blokkeerd ?
Deze poorten worden gebruikt door Androstreamserver (streamer voor android).
Krijg geen reactie met telnet
Zover mij bekend blokkeert Ziggo geen poorten,behalve poort 25 inkomend zodat je zelf geen SMTP server kunt draaien. Het zou dus theoretisch geen probleem moeten zijn. Zorg ervoor dat je in je router de juiste portforwards instelt.

Wel las ik recentelijk op een ander forum dat er op enkele nieuwe CMTS-en wel een blokkade lijkt te zijn op poort 8080. Je zou eens op www.grc.com een ShieldsUp test kunnen doen op de betreffende poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:54:
[...]
Zover mij bekend blokkeert Ziggo geen poorten,behalve poort 25 inkomend zodat je zelf geen SMTP server kunt draaien. Het zou dus theoretisch geen probleem moeten zijn. Zorg ervoor dat je in je router de juiste portforwards instelt.

Wel las ik recentelijk op een ander forum dat er op enkele nieuwe CMTS-en wel een blokkade lijkt te zijn op poort 8080. Je zou eens op www.grc.com een ShieldsUp test kunnen doen op de betreffende poorten.
Heb het net vanaf mijn werk getest (kpn zakelijk) en geen respons op de poorten via telnet.
Andere poorten geen probleem..maar deze 3 heeft ziggo dicht gedraaid..

Mooi kl*te dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

fotojunk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:00:
[...]

Heb het net vanaf mijn werk getest (kpn zakelijk) en geen respons op de poorten via telnet.
Andere poorten geen probleem..maar deze 3 heeft ziggo dicht gedraaid..

Mooi kl*te dus..
Je weet zeker dat het niet aan een instellingsfoutje ligt? Verder, zijn er op zakelijke KPN aansluiting geen filters ingesteld die verkeer naar buiten blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Kameraad heeft net via alice ook getest en geen succes.
Ik heb ook andere poorten geforward oa VNC en naar mijn dreambox
en die geven wel respons..
Dus lijkt me dat Ziggo ze dus blokt..want lokaal krijg ik wel een respons van die poorten..

[ Voor 12% gewijzigd door fotojunk op 21-03-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

fotojunk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:14:
Dus lijkt me dat Ziggo ze dus blokt..want lokaal krijg ik wel een respons van die poorten..
Ok, raar.

Ik heb net mijn eigen webserver hier (achter Ziggo aansluiting) ingesteld op poorten 8080, 8081, 8082 en 8083. Vanaf een Tele2 ADSL verbinding kan ik daarna zonder problemen verbinding maken via telnet en de browser op deze poorten.

Als Ziggo het blokkeert, dan is dat dus niet consequent. Zit jij ergens in Noord-Holland (gebied uit eerdere link) of ergens anders? Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je je eigen router niet goed hebt ingesteld.

Als je de service tijdelijk eens op een andere poort laat draaien, eentje die zeker wel werkt zoals poort 80 (en oplopend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:33:
[...]

Als Ziggo het blokkeert, dan is dat dus niet consequent. Zit jij ergens in Noord-Holland (gebied uit eerdere link) of ergens anders? Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je je eigen router niet goed hebt ingesteld.

Als je de service tijdelijk eens op een andere poort laat draaien, eentje die zeker wel werkt zoals poort 80 (en oplopend)?
Ik woon in Hoogezand en geloof me maar dat ik het wel goed test..ben zelf ICT'er.
Consequent zijn ze zeker niet..ik las op Ziggo forum dat er zelfs gebieden zijn waar poort 80 dichtzit..en die is bij mij open..

Ik heb net 2 weken Ziggo en voorheen Alice en die heeft echt alles open dus ook poorten 8081 t/m 8083

[ Voor 17% gewijzigd door fotojunk op 21-03-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

fotojunk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:43:
[...]
Ik woon in Hoogezand en geloof me maar dat ik het wel goed test..ben zelf ICT'er.
Consequent zijn ze zeker niet..ik las op Ziggo forum dat er zelfs gebieden zijn waar poort 80 dichtzit..en die is bij mij open..

Ik heb net 2 weken Ziggo en voorheen Alice en die heeft echt alles open dus ook poorten 8081 t/m 8083
Ik heb als student nog eens een jaartje op de vm @home helpdesk gewerkt. Je moest eens weten wat voor mensen met opleiding en ervaring je aan de lijn kreeg die wisten te vertellen dat het probleem echt niet bij hun lag...reset u het modem nou maar eens... verrek het werkt...
No offence, ik probeer alleen te helpen en oplossingsrichtingen voor te stellen.

Ik denk dat ik je het beste even op het ziggo-gebruikers.nl forum een Ziggo webcare medewerker kunt aanspreken. Die zijn over het algemeen erg hulpvaardig en zien/doen meer dan de gemiddelde helpdeskmedewerker kan/mag. Die zouden misschien kunnen bekijken of er in jouw gebied inderdaad een blokkade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
fotojunk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Behalve poort 25 sluit Ziggo geen andere poorten voor gebruikers, dat er in de praktijk problemen zijn wil niet zeggen dat er een actief beleid is dat, behalve poort 25, ook op andere poorten word gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:54:
[...]

Ik denk dat ik je het beste even op het ziggo-gebruikers.nl forum een Ziggo webcare medewerker kunt aanspreken. Die zijn over het algemeen erg hulpvaardig en zien/doen meer dan de gemiddelde helpdeskmedewerker kan/mag. Die zouden misschien kunnen bekijken of er in jouw gebied inderdaad een blokkade is.
Bedankt voor je meedenken en zal eens een berichtje op het ziggo forum posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 13:43
Bullet NL schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Maak je gebruik van een router? Als je maximaal 92Mbit haalt moet je toch eens gaan kijken als het niet aan je eigen netwerk ligt, bijvoorbeeld een router of netwerkkaart die niet snel genoeg is.

Het kan natuurlijk dat een buffer van een modem vol loopt, wanneer je een modem vaak moet resetten omdat hij het anders niet meer doet, zal je toch contact op moeten nemen met Ziggo, Er is dan waarscheinlijk iets anders aan de hand met je modem.
Maak inderdaad ook gebruik van een router maar hier ligt de oorzaak zeker niet. Tot op heden ook zelden problemen gehad, maar ik ben tevreden... Het is de laatste weken toch wat rustiger op Usenet ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Jorco schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:10:
[...]

Maak inderdaad ook gebruik van een router maar hier ligt de oorzaak zeker niet. Tot op heden ook zelden problemen gehad, maar ik ben tevreden... Het is de laatste weken toch wat rustiger op Usenet ;)
Van welke router maak je gebruik als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:54:
[...]

Ik heb als student nog eens een jaartje op de vm @home helpdesk gewerkt. Je moest eens weten wat voor mensen met opleiding en ervaring je aan de lijn kreeg die wisten te vertellen dat het probleem echt niet bij hun lag...reset u het modem nou maar eens... verrek het werkt...
No offence, ik probeer alleen te helpen en oplossingsrichtingen voor te stellen.
Ik moet toegeven dat ik hopeloos fout zat.
Poorten staan wel open bij ziggo, maar in mijn linksys WRT320N werkt port range forwarding niet !!
Single port gaat wel goed...dus hup naar het Linksys forum..(en ja de laatste firmware zit erin..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

fotojunk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 06:25:
[...]

Poorten staan wel open bij ziggo, maar in mijn linksys WRT320N werkt port range forwarding niet !!
Single port gaat wel goed...dus hup naar het Linksys forum..(en ja de laatste firmware zit erin..)
Mijn gevoel zegt dat Linksys ook niet meer is wat het ooit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:55:
[...]

Behalve poort 25 sluit Ziggo geen andere poorten voor gebruikers....
Weet je dat heeeeeel zeker? Volgens mij zijn de NETBIOS poorten namelijk ook geblocked (en terecht in mijn ogen)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien goed om een nieuw deel aan te maken met de juiste prijzen (deze zijn net verhoogd) en welke routers goed werken met 120MBit want deze vragen komen vaak voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:38:
Misschien goed om een nieuw deel aan te maken met de juiste prijzen (deze zijn net verhoogd) en welke routers goed werken met 120MBit want deze vragen komen vaak voorbij.
Hehe.. Inderdaad. Volgens mij gaat deze thread aardig de goede kant op om een van de langste threads ooit te worden op t.net :) En een update van de startpost kan ook geen kwaad nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een medewerker van het Ziggo WebCare Team worden de snelheden van enkele abonnementen verhoogd.

Quote:

Over de verhoging van de snelheid kan het volgende vertellen: Per 1 april 2011 worden de snelheden van de volgende abonnementen verhoogd:
  • Internet Z2 (naar 30 / 3 mbit/s)
  • Alles-in-1 Basis (naar 10 / 1 mbit/s)
  • Alles-in-1 Plus (naar 40 / 4 mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:50:
Volgens een medewerker van het Ziggo WebCare Team worden de snelheden van enkele abonnementen verhoogd.

Quote:

Over de verhoging van de snelheid kan het volgende vertellen: Per 1 april 2011 worden de snelheden van de volgende abonnementen verhoogd:
  • Internet Z2 (naar 30 / 3 mbit/s)
  • Alles-in-1 Basis (naar 10 / 1 mbit/s)
  • Alles-in-1 Plus (naar 40 / 4 mbit/s)
Per 1 april? ;) Laten ze eerst maar eens zorgen dat Plus van 22 naar 30 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
grun93 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Mjah, zou erg leuk zijn maar ik moet het ook nog maar zien. Daarnaast zou ik sowieso een ander modem moeten hebben (als ik het goed heb gevolgd), aangezien ik nu nog zo'n motorola heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
InsjaHH schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:16:
. Het enige wat ik heb gemerkt is dat het soms "eventjes" duurt voordat er contact is gemaakt met een website (en daadwerkelijk de pagina verschijnt in Chrome/Safari). Met eventjes doel ik hier op een seconde of 5, alsof er een latency/opstopping ergens is. Echter gaat het 9 van de 10 goed en is de website na het drukken op enter meteen in beeld. Anderen die hier ook "last" van hebben of het hebben opgemerkt?
[/url]]
Speedtest is niet betrouwbaar om snelheden van + 100mbit te testen. Betrouwbaarder is één van de 1000MB test iso's of een usenet download te starten. Mijn ervaring is dat de snelheids tester van ziggo ook vrij goed werkt.

Jouw latency probleem klinkt als een probleem met de DNS servers van ziggo. Deze zijn af en toe inderdaad wat traag.

Zelf heb ik na een test met een daarvoor bedoelt programma (naam kom ik zo snel niet op, maar het test een hele reeks aan DNS servers op je pc en dan zie je welke DNS server het snelst is) de DNS server van google ingsteld.

zie voor meer info: http://code.google.com/speed/public-dns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Dat is op veel plaatsen al het geval, het is natuurlijk goedkoper en eenvoudiger om de mensen die nu nog geen 30Mbit hebben direct naar 40 te brengen. Alhoewel ik weer heel veel problemen met routers zie.

Dit kan je o.a. afleiden aan het feit dat men ook bij de 120Mbit abonnementen voldoende denkt te hebben aan een 100Mbit routermet een 54G mogelijkheid, welke ook nog eens een wan-lan speed heeft van onder de 30Mbit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

fotojunk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 06:25:
[...]
Dank voor de feedback in ieder geval. Ben er ook eigenlijk ook wel blij om, want als Ziggo in bepaalde gebieden meer poorten aan het sluiten is, dan is verdere uitrol natuurlijk onvermijdelijk...
Ik heb geen ervaring met de WRT320N maar mocht een andere firmware geen soelaas bieden, kun je ook naar DD-WRT kijken. Die doet wel aan port-range forwarden. Tip: bekijk wel goed of je terug zou kunnen naar de originele Linksys firmware, want ik geloof dat de WRT320N met DD-WRT minder goed presteerde op 120mbit dan de stock firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

WoC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:35:
[...]
Net even snel news.ziggo.nl port 119 toegevoegd aan thunderbird, username = naam@ziggo.nl en dan het bijbehorende wachtwoord. Melding van mijn firewall dat ie wil verbinden, allow, en hop, de hele lijst met groups. Subscribed op een groep en kan ook berichten lezen.

Er zit een limiet op het aantal verbindingen dat je mag maken, maak je er dus niet teveel tegelijk?

<edit>Lees hier meer over de instellingen. Ik zie ook dat het afhankelijk is van je emailadres welke server je moet kiezen</edit>
Ik log op news.ziggo.nl op poort 199 met username@ziggo.nl en wachtwoord, maar krijg telkens een time uit. Helaas kan de firewall het niet zijn omdat deze uitgeschakeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:23:
[...]

Weet je dat heeeeeel zeker? Volgens mij zijn de NETBIOS poorten namelijk ook geblocked (en terecht in mijn ogen)
Ooit werden in het @home gebied deze poorten (in/uitgaand) geblokkeerd. Ik weet echter zeker dat in het Casema gebied poort 8080 inkomend niet wordt gefilterd (gisteravond nog getest). De eventuele blokkade van de services in dit lijstje lijkt me echter geen probleem en, zoals je aangeeft, zelfs wenselijk voor de gemiddelde gebruiker. Jammer echter dat ze op de "klantconfiguratiepagina" niet de optie bieden om poort 25 voor je aansluiting bewust open te zetten. Sommige mensen zouden graag een eigen mailservertje willen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Gropah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:39:
[...]
Ik log op news.ziggo.nl op poort 199 met username@ziggo.nl en wachtwoord, maar krijg telkens een time uit. Helaas kan de firewall het niet zijn omdat deze uitgeschakeld staat.
Ik neem aan een typo? Dat moet namelijk 119 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Inderdaad een typo, is 119. Inloggen wil echt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

WoC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:42:
[...]
Ooit werden in het @home gebied deze poorten (in/uitgaand) geblokkeerd. Ik weet echter zeker dat in het Casema gebied poort 8080 inkomend niet wordt gefilterd (gisteravond nog getest). De eventuele blokkade van de services in dit lijstje lijkt me echter geen probleem en, zoals je aangeeft, zelfs wenselijk voor de gemiddelde gebruiker. Jammer echter dat ze op de "klantconfiguratiepagina" niet de optie bieden om poort 25 voor je aansluiting bewust open te zetten. Sommige mensen zouden graag een eigen mailservertje willen draaien...
Poort 25 staat inmiddels open (inkomend), dus een mail-server draaien gaat prima. Je zal alleen moeten verzenden via de smtp-server van Ziggo, omdat de boel uitgaand nog wel dicht staat (wat ik me ook weer goed kan voorstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:49:
[...]

Poort 25 staat inmiddels open (inkomend), dus een mail-server draaien gaat prima. Je zal alleen moeten verzenden via de smtp-server van Ziggo, omdat de boel uitgaand nog wel dicht staat (wat ik me ook weer goed kan voorstellen)
Tja, het risico dat een of ander onverlaat een spamserver gaat draaien wordt dan natuurlijk wel heel groot. Precies zoals jij zegt, het is heel goed voor te stellen dat men poort 25 uitgaand dicht heeft gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Gropah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:48:
Inderdaad een typo, is 119. Inloggen wil echt niet :(
Ok, aannemende dat je windows hebt
  • check dat je firewall (ook de ingebouwde windows firewall via control panel) en eventuele andere security producten (virusscanners, spamblockers e.d.) uitstaan
  • open een dosbox en doe eens "ping news.ziggo.nl" (zonder aanhalingstekens). Welke reactie zie je?
  • tik aansluitend in de dosbox "telnet news.ziggo.nl 119" en druk op enter. Je zou het volgende moeten zien:
    code:
    1
    2

200 cache1 NNTPSwitch-1.01-ziggo-v3, 68296 groups available, posting allowed, sl
    ot 30, connections 1
    Door "quit" in te tikken en op enter te drukken ben je er weer uit.
Als je dit bovenstaande te zien krijgt, dan is er een verbinding mogelijk met de newsserver en gaat er daarna iets in de authenticatie fout. Krijg je dit niet te zien, dan is er *iets* dat je verbinding naar de newsserver blokkeert.
TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:49:
[...]
Ah, poort 25 inkomend open? Dat ga ik dan eens opnieuw proberen. 25 uitgaand gesloten vind ik niet zo'n probleem. Ik wilde mail van een subdomein gewoon zelf lokaal kunnen afhandelen.

[ Voor 20% gewijzigd door WoC op 22-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Tja, het risico dat een of ander onverlaat een spamserver gaat draaien wordt dan natuurlijk wel heel groot. Precies zoals jij zegt, het is heel goed voor te stellen dat men poort 25 uitgaand dicht heeft gezet.
Ik denk dat er meer mensen zijn waarvan hun PC ongemerkt in een botnet zit, dan dat er mensen zijn die bewust een spamserver opzetten.
Als men er voor zou opteren om poort 25 standaard te sluiten en op verzoek open te zetten, dan zou men de perfect oplossing hebben, want:

* De onwetende gebruiken die besmet is met een virus welke spam wil versturen, heeft geen idee van het bestaan van "poort 25/SMTP/etc.." en zal dit niet aanvragen.
* Iemand die een spamserver op die manier opzet, zal vrij snel out of business gehaald worden door Ziggo en is makkelijk traceerbaar: Ergo: kortdurend probleem.
* De mensen die zelf een mailserver willen draaien kunnen dit onbelemmerd doen.

Maar, eerlijk is eerlijk: De SMTP server van Ziggo gebruiken (of via SSL bv een andere server zoals Gmail) is natuurlijk eigenlijk ook niet echt een probleem. Eenmalig configureren en klaar is Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

WoC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:56:
[...]

Ok, aannemende dat je windows hebt
  • check dat je firewall (ook de ingebouwde windows firewall via control panel) en eventuele andere security producten (virusscanners, spamblockers e.d.) uitstaan
  • open een dosbox en doe eens "ping news.ziggo.nl" (zonder aanhalingstekens). Welke reactie zie je?
  • tik aansluitend in de dosbox "telnet news.ziggo.nl 119" en druk op enter. Je zou het volgende moeten zien:
    code:
    1
    2

200 cache1 NNTPSwitch-1.01-ziggo-v3, 68296 groups available, posting allowed, sl
    ot 30, connections 1
    Door "quit" in te tikken en op enter te drukken ben je er weer uit.
Als je dit bovenstaande te zien krijgt, dan is er een verbinding mogelijk met de newsserver en gaat er daarna iets in de authenticatie fout. Krijg je dit niet te zien, dan is er *iets* dat je verbinding naar de newsserver blokkeert.
Als je met dos bedoeld cmd:

ping news.ziggo.nl
kan ik 4x pingen met een average ping van 110ms.

telnet kent hij niet als command?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Gropah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:01:
[...]
Als je met dos bedoeld cmd:

ping news.ziggo.nl
kan ik 4x pingen met een average ping van 110ms.

telnet kent hij niet als command?
Ja, ik bedoelde "cmd". 110ms valt me wat tegen, maar goed (hier average 12ms bij 100 pings).
Je hebt een windows 7 installatie zo te zien. Daar is de telnet client standaard niet ingeschakeld. Zie bijvoorbeeld hier hoe je dit kunt doen. Let op dat je de client activeert en niet de server.

Alvast vervolgvragen. Welk programma wil je gebruiken voor de nieuwsgroepen? Welke foutmelding krijg je *precies* (screenshotje/overtikken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmm, nu ik dit zo heb aangezet doet hij het ineens wel? Spotnet is nu bezig om alle spots binnen te halen.

Foutmelding die ik kreeg was trouwens: Kan geen verbinding maken: er is een time-out opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Hey allen!

Even een vraagje, van het zomer ga ik verhuizen en hebben we in de planning om een Ziggo abonnement Alles-in-1 plus (of lite) te nemen.

Nu zie ik op de website dat je als je draadloos internet erbij wilt, je een Ziggo router moet hebben, en voor het premium pakket is deze zelfs verplicht...

Kan ik niet gewoon me eigen router meenemen vanaf mijn huidige huis ?

Zijn er eigenlijk nog andere zaken die eventueel mijn keuze van apparatuur kunnen beïnvloeden? Ik vind de website zo af en toe nogal vaag met al die HD / CAM dingen etc... De planning was om mijn eigen PC ook als HTPC te gaan gebruiken, maar of ik dat nog zie zitten, ik las dat Ziggo dat systeem ging veranderen? Of is het allemaal niet zo moeilijk als het lijkt..

Toevoeging : Ik wil zelf graag controle over verscheidene settings van de router, zoals port forwarding e.d. en de router die ik nu heb, bevalt me heel goed, en heeft alles al ingesteld

[ Voor 11% gewijzigd door Rann op 22-03-2011 14:01 . Reden: Extra addition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Je krijgt van Ziggo een internetmodem waar je eigenlijk niets op kunt instellen. Bij mij heb ik daar mijn eigen router op aangesloten.
Die modem van Ziggo is dus verplicht, en wlan kan prima via een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Snap dan niet waarom de premium router verplicht is bij snelheden die nog onder de 100mbit liggen.. Dat je een gigabit router nodig hebt voor het extra pakket kan ik me nog voorstellen
Pagina: 1 ... 105 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!