Ik heb zelf ook de Draytek 2920(N) en haal ook lang niet de snelheid die ik moet halen alles cat6 kabel inclusief het patch kabeltje tussen modem en router.. en de pc zal het ook niet zijn I7 2600K met MSI p67G65 mainbord windows 7 in veilige modus met netwerkfunctionaliteit.Crusader schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:55:
[...]
Ik ben er net achter gekomen dat het probleem ergens in mijn netwerk moet zitten, maar nog geen idee waar. Als ik een pc rechtstreeks op de Ubee aansluit, heb ik prachtig 120 Mbit. Doe ik m'n Draytek 2920 ertussen, dan blijft de snelheid steken op 60 Mbit. Vreemd, dit deed ie voorheen niet. Kan me niet herinneren iets te hebben veranderd in de Draytek. Firewall e.d. uitzetten helpt niet.
Denk dat ik ergens deze week desnoods een reset-to-factory-defaults ga doen, want m'n Draytek heeft die snelheid prima gehaald.
Ook heb ik al verschillende keren met de geweldige helpdesk van Ziggo gebeld zonder enig resultaat het Ubee modem is gewoon met 6 kanalen verbonden.. 104 Mbit haal ik op speedtest.ziggo.nl dus mag niet "klagen" zeg maar
verder moet ik eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de verbinding gewoon goed is voor wat je betaald heb geen last van pieksnelheden die naar onder uitwijken en geen uitval gehad sinds dat ik bij ziggo zit (dit omdat xs4all geen snellere verbinding als 8/1 Mbit kan leveren op mijn adres)