Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Oh oke dus die kan ik maandag wel verwachten dan.

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naaitsab schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:32:
Als je van enkel digi-tv naar alles in 1 extra gaat moet je dan "handmatig" een 'mijn ziggo' account aanvragen of krijg je die bij de orderbevestiging met de post mee? Bij kpn bijvoorbeeld kreeg ik een login en password via de post binnen.
Die moet je zelf aanmaken met behulp van je klantnummer.
Welk abonnement een klant heeft maakt verder ook geen verschil. Je kan prima een mijn ziggo account aanvragen met alleen analoge tv.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 16-01-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50

Crusader

Arc Nature

naaitsab schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:32:
Als je van enkel digi-tv naar alles in 1 extra gaat moet je dan "handmatig" een 'mijn ziggo' account aanvragen of krijg je die bij de orderbevestiging met de post mee? Bij kpn bijvoorbeeld kreeg ik een login en password via de post binnen.
Ik heb apart een Mijn Ziggo account aangemaakt en daarmee de aanvraag gedaan. Dat ging hopeloos mis want bleek uiteindelijk dat ze een nieuw klantnummer voor me hadden gemaakt met aansluitkosten, terwijl ik al klant was. En bij ieder contact met de helpdesk natuurlijk het gezanik met twee klantnummers... zucht.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwacht dat pakket maar niet te snel ;)

Ik wacht al 2 weken, order is verder goed opgeleverd (dat weet ik omdat ik een eigen modem heb (docsis 3) en ook een eigen smartcard van ellende maar ben gaan kopen :)

Dus alles werkt gewoon, alleen ik heb nog niks binnen van Ziggo.

Uiteraard even gebeld .... "TNT heeft een achterstand."

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 22:40

Trygve

Redacteur
Omdat ik binnenkort verhuis wilde ik het contract (Alles-in-1) van Ziggo op een huisgenoot over laten zetten. 'Even' de klantenservice gebeld, en daar vertelde een aardige jongeman mij precies hoe dat in zijn werk ging. Moest dus een brief opstellen waarin staat dat het om contractoverdracht gaat, daaronder alle relevante gegevens van de huisgenoot en mij en van allebei een kopie van de ID/paspoort als bijlage. Fair enough, dat dus gedaan en opgestuurd.
Komt er een paar dagen terug een brief binnen, en ik citeer:

'Geachte heer/mevrouw ***,

Graag wil ik u mededelen dat het niet mogelijk is om een contract te laten overnemen met uitzondering van echtscheiding en overlijden dan is het wel een mogelijkheid anders is het niet toe gestaan.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice
'

Mijn eerste reactie was $^&^%$# wtf?
Zie die spelfouten, stijlfouten en gebrek aan interpunctie. Is deze brief wel echt?
Zover ik kan zien wel, of het moet wel een héél goed uitgewerkte grap van iemand zijn.
Heeft iemand hier wel eens een contract over kunnen zetten? Want de klantenservice en Martine spreken elkaar nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Eventjes nog een vraagje, ik heb nu 2 CAT5 kabels langs de plinten liggen, zijn deze geschikt voor de 120mbit snelheid of heb ik dan CAT6 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cat6 of Cat5E werkt gegarandeerd op gigabit snelheid.
Cat5 werkt met 100mbit (20 te weinig dus), maar kan soms met korte kabels gigabit halen. Heb je een cat5 met 4 aders (komt voor) dan moet je de boel sowieso vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Heb je echt Cat5 of is het "toevallig" Cat5E?

Want de laatste jaren ben ik echt nooit Cat5 tegengekomen en met Cat5E zit je altijd goed.
Als je ongeverr 1-1.5 meter van de kabel zichtbaar heb liggen dan kun je het aflezen aan de codering op de kabel. Er moet dus echt duidelijk Cat5E opstaan.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Mwa wij hebben kabels waar ook Cat5 op staat (echt zonder E) maar er zitten wel 8 aders in. Gbit halen deze kabels zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
jongetje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Als je in de buurt van Den Haag woont wil ik die Cisco ontvanger wel van je overnemen als je die erbij besteld. Dan mag je zelf de versterker (t.w.v. 70 euro) houden.
Helaas, ik woon in het noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
rally schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:44:
Heb je echt Cat5 of is het "toevallig" Cat5E?

Want de laatste jaren ben ik echt nooit Cat5 tegengekomen en met Cat5E zit je altijd goed.
Als je ongeverr 1-1.5 meter van de kabel zichtbaar heb liggen dan kun je het aflezen aan de codering op de kabel. Er moet dus echt duidelijk Cat5E opstaan.
Er staat duidelijk CAT 5E op dus dat moet dan goed zijn, en ik heb gelukkig (door hulp van mijn zwager) nu ook een oplossing gevonden voor het doortrekken van een coax kabel.

Nu hopen dat ik alles van de week binnen krijg :D

Is er trouwens een andere manier om te kijken hoever je bestelling is, afgezien van het bellen wat klauwen met geld kost?

En wat zit er bij het installatiepakket wat betreft tv, want ik moet bij de hoofsaansluiting splitten naar 2 kabels, zit er een splitter bij?

[ Voor 8% gewijzigd door Eury op 16-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Net weer een "fijn" gesprek gehad met een medewerker van de klantenservice.

Ik belde net op omdat mijn modem al sinds een kleine uur zich constant reset. Een verbinding langer dan 5 minuten is niet mogelijk. Een fijne storing dus...

In het telefoongesprek gaf ik aan dat de modem problemen gaf,
Medewerker: ik zou alles resetten, ook uw router.
Ik: ik heb alles al van de electriciteit afgehaald en opnieuw aangezet.
Medewerker: dan werkt alles toch? problemen zouden aan de router moeten liggen
Ik: nee, ik zie toch echt de modem zich resetten, ik zit er letterlijk naast (intussen ook daadwerkelijk weer een reset: 2 oranje lampjes en knipperen van alle lampjes)

Medewerker: ik meet uw lijn nu even door. ow ow, ik zie dat er signaalstoring is. Uw coax is zeker los of van slechte kwaliteit.
Ik: sorry meneer, mijn coax is vervangen met kwaliteitsmateriaal en het is niet los (kan en F-plug los zonder dat iemand eraan zit?)
Medewerker: ik kan monteur langsturen, maar gaat geld kosten als hij contateert dat uw router of coax het probleem is. Ik zou als ik u was uw router vervangen. (WTF?)

Ik: prima, stuur maar langs... maar ik ben dagelijks pas vanaf 19:00 uur thuis..
Medewerker: dat gaat helaas niet lukken op korte termijn, .....

en nog wat gezeik van mijn kant...
Ik heb gepoogd om Ziggo een nieuwe modem op te laten sturen, omdat ik dit probleem al vaker heb. En zelf wil uitsluiten dat het een modem probleem is en dat het om een wijkprobleem is (ondercapaciteit e.d.).

Iemand al zoiets meegemaakt van Ziggo? het niet-mee-werkend gedrag van een klantenservice medewerker?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

TFHfony

Professional Weirdo

TweakBoy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:09:
Net weer een "fijn" gesprek gehad met een medewerker van de klantenservice.

Ik belde net op omdat mijn modem al sinds een kleine uur zich constant reset. Een verbinding langer dan 5 minuten is niet mogelijk. Een fijne storing dus...

In het telefoongesprek gaf ik aan dat de modem problemen gaf,

[...]

Ik heb gepoogd om Ziggo een nieuwe modem op te laten sturen, omdat ik dit probleem al vaker heb. En zelf wil uitsluiten dat het een modem probleem is en dat het om een wijkprobleem is (ondercapaciteit e.d.).

Iemand al zoiets meegemaakt van Ziggo? het niet-mee-werkend gedrag van een klantenservice medewerker?
Tja, als je houding aan de telefoon hetzelfde was zoals je hierboven beschreven hebt, kan je wel verwachten dat ze hun hakken in het zand zetten. Ze hebben daar gewoon hun script af te werken en daar kan jij wel tegen aan gaan schoppen, maar daar bereik je alleen weerstand mee.
Verder hebben ze nu aangeboden om een monteur te sturen. Als het belangrijk genoeg is, vraag je of iemand even bij jou thuis blijft die ochtend/middag of neem je vrij. Geen vriend/vriendin/ouder/opa die je kan vragen? Kosten hoef je niet bang voor te zijn als het inderdaad je modem is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

TFHfony schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:14:
[...]

Tja, als je houding aan de telefoon hetzelfde was zoals je hierboven beschreven hebt, kan je wel verwachten dat ze hun hakken in het zand zetten. Ze hebben daar gewoon hun script af te werken en daar kan jij wel tegen aan gaan schoppen, maar daar bereik je alleen weerstand mee.
Verder hebben ze nu aangeboden om een monteur te sturen. Als het belangrijk genoeg is, vraag je of iemand even bij jou thuis blijft die ochtend/middag of neem je vrij. Geen vriend/vriendin/ouder/opa die je kan vragen? Kosten hoef je niet bang voor te zijn als het inderdaad je modem is.
Ik heb zelfs hun script gevolgd met het resetten en van de stroomafhalen e.d. Maar toen hij eenmaal begon met verwijzingen naar slechte apparatuur achter de modem begon bloed te koken. Hij moet leren luisteren naar wat ik vertel: nl.: een modem dat zich constant reset, waar alle lampjes uitgaan en opnieuw verbinding probeert te maken. Wat ik niet heb opgeschreven: ook met bijgeleverde stukje coax van 2 meter uit het installatie pakket dezelfde problemen.

Een klantenservice medewerker moet helpen, niet allemaal aannames gaan doen en daarop vastpinnen in het gesprek.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:34

TFHfony

Professional Weirdo

TweakBoy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Ik heb zelfs hun script gevolgd met het resetten en van de stroomafhalen e.d. Maar toen hij eenmaal begon met verwijzingen naar slechte apparatuur achter de modem begon bloed te koken. Hij moet leren luisteren naar wat ik vertel: nl.: een modem dat zich constant reset, waar alle lampjes uitgaan en opnieuw verbinding probeert te maken. Wat ik niet heb opgeschreven: ook met bijgeleverde stukje coax van 2 meter uit het installatie pakket dezelfde problemen.

Een klantenservice medewerker moet helpen, niet allemaal aannames gaan doen en daarop vastpinnen in het gesprek.
In de basis heb je gelijk. Maar als je wat wilt voor elkaar krijgen bij de helpdesk van Ziggo kan je 2 dingen doen:

1. Je gelijk proberen te halen -> Niet erg succesvol.
2. Ja & Amen knikken en voorzichtig de persoon de juiste richting in sturen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eury schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:05:
Is er trouwens een andere manier om te kijken hoever je bestelling is, afgezien van het bellen wat klauwen met geld kost?
nee. En de helpdesk kan je er ook niet mee helpen, die weten op dat gebied geen zak. Alleen of de bestelling uberhaupt is ingevoerd.
En wat zit er bij het installatiepakket wat betreft tv, want ik moet bij de hoofsaansluiting splitten naar 2 kabels, zit er een splitter bij?
Veel lees plezier:
https://static.ziggo.nl/i...g-geschikt_tcm14-1920.pdf
Oftewel, je kan 2 coax kabels aan je nieuwe aop hangen. Naar gelang hoe je de schakelaar instelt zijn ze of beiden voor tv/radio.. of is de linker voor tv, de rechter voor radio.

en voor de volledigheid:
https://static.ziggo.nl/i...kabelmodem_tcm14-1925.pdf
https://static.ziggo.nl/i...r-internet_tcm14-1924.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door job op 16-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
job schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:53:
[...]
nee. En de helpdesk kan je er ook niet mee helpen, die weten op dat gebied geen zak. Alleen of de bestelling uberhaupt is ingevoerd.

[...]

Veel lees plezier:
https://static.ziggo.nl/i...g-geschikt_tcm14-1920.pdf
Oftewel, je kan 2 coax kabels aan je nieuwe aop hangen. Naar gelang hoe je de schakelaar instelt zijn ze of beiden voor tv/radio.. of is de linker voor tv, de rechter voor radio.

en voor de volledigheid:
https://static.ziggo.nl/i...kabelmodem_tcm14-1925.pdf
https://static.ziggo.nl/i...r-internet_tcm14-1924.pdf
Oke dus de situatie bij mij straks is zo:

- De tv in de woonkamer gaat via de analoge kabel.
- De tv in mijn kamer krijg de HD ontvanger (er komt een coax kabel van +- 15m van hoofdaansluiting naar mijn kamer)

Dus vanuit de hoofdaansluiting 2 coax kabels naar 2 verschillende tv's

dan heb ik dus niets extra's nodig dan wat er in het pakket zit wat ik geleverd krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Eury op 16-01-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
[...]

gewoon nog een keer bellen en hopen dat je een betere medewerker krijgt en je router er tussen uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
[...]

Hij moet het complete script volgens en daar zitten ook vragen bij over de aansluitingen. Tenminste dat was toen ik bij @home werkte nog wel (bijbaantje tijdens studie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 17:12
Inmiddels ruim bijna 1,5 maand verder. Ziggo laat uit zich zelf uiteraard niks weten....zodra je ze begint te spammen via twitter en andere forums krijg je met veel moeite wel een reactie van een webmedewerker. Die verwijzen je door naar NKM ( een kabel reparateur) en vermelden dat die gaan bellen. Uiteraard gebeurd dat vervolgens niet (ook niet na een paar dagen wachten). Ziggo verschuilt zich achter NKM ( ziggo zegt geen inzicht te hebben in de status) en NKM geeft geen informatie.
[amsterdammertje schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:53:[/b]
sinds 1,5 week verstoken van ziggo internet/telefonie/TV. Eerste keer was de storing 4 dagen en spontaan verdwenen 30 min voordat de monteur kwam. 2 dagen later was het signaal weer weg. Dit keer voor een paar uur. Vervolgens na 1 dag signaal weer verdwenen. Nu permanent. Gisteren is er weer een ziggo monteur gekomen en die kwam tot de conclusie dat er een kabelbreuk tussen mijn woning en de wijkkast zit. Lekker handig met die vorst. Vrees dat dit nog wel een tijd gaat duren aangezien ze met de vorst de grond niet in willen/kunnen .

Ben benieuwd naar hoe de communicatie met ziggo gaat verlopen de komende tijd en of ze gaan proberen de slechte naam op dit gebied geen eer aan te doen.

Iemand enig idee wat ik kan verwachten vanaf het moment dat ze wel weer kunnen graven? Wordt zoiets snel op gepakt?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

thefxr schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:56:
[...]

gewoon nog een keer bellen en hopen dat je een betere medewerker krijgt en je router er tussen uit halen.
Internet werkt nu weer zoals normaal, ik heb geen idee waar die gekke storing gisteren vandaan kwam.
Adlermann schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:38:
[...]

Hij moet het complete script volgens en daar zitten ook vragen bij over de aansluitingen. Tenminste dat was toen ik bij @home werkte nog wel (bijbaantje tijdens studie).
Juist, ik heb niets tegen scripts, immers ik heb zelf ook als helpdesk gewerkt voor een consumentenelectronica toko. Alleen zit het mij nog steeds dwars dat zo'n medewerker dingen gaan verzinnen om maar zo snel mogelijk het gesprek af te maken...

Ik bel vanavond rond dat tijdstip weer eens op, even kijken of ze weer "signaalverlies" meten.
Nu: (verschilt niet van gister toen het af en toe werkte)
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 202000000 Hz -2.5 dBmV 37.5 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 0.0 dBmV 39.0 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz -1.0 dBmV 38.9 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz -0.8 dBmV 38.2 dBmV
5 Locked QAM256 210000000 Hz -2.9 dBmV 38.0 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz -2.8 dBmV 38.4 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:23:
Juist, ik heb niets tegen scripts
Een script is er alleen om meer geld te verdienen voor het bedrijf, als klant heeft het geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Eury schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:07:
[...]

Oke dus de situatie bij mij straks is zo:

- De tv in de woonkamer gaat via de analoge kabel.
- De tv in mijn kamer krijg de HD ontvanger (er komt een coax kabel van +- 15m van hoofdaansluiting naar mijn kamer)

Dus vanuit de hoofdaansluiting 2 coax kabels naar 2 verschillende tv's

dan heb ik dus niets extra's nodig dan wat er in het pakket zit wat ik geleverd krijg?
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yup, ik heb het andersom... Coax gaat in de huiskamer naar de Humax, andere coax gaat "analoog" naar de slaapkamer, zo de TV in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:36:
[...]

Een script is er alleen om meer geld te verdienen voor het bedrijf, als klant heeft het geen voordelen.
Voor 'ons' is dat wellicht zo, maar voor het gros van de klanten zal dat script wél de oplossing bieden.
Kan me ook voorstellen voor de KS Medewerker dat het op een gegeven moment iets té evident wordt, waardoor je makkelijke oplossingen over het hoofd gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
MAX3400 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Yup, ik heb het andersom... Coax gaat in de huiskamer naar de Humax, andere coax gaat "analoog" naar de slaapkamer, zo de TV in.
Chill :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 20:03
Alleen nog een splitter nodig op de hoofdaansluiting, deze zal je zelf moeten aanschaffen als je deze nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Billes schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Alleen nog een splitter nodig op de hoofdaansluiting, deze zal je zelf moeten aanschaffen als je deze nog niet hebt.
Dus wel een splitter?

of zoiets?: Hirschmann ZVA134 ANTENNEVERSTERKER

[ Voor 8% gewijzigd door Eury op 17-01-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen versterkers gebruiken als er iets mis is met het signaal.

Maar dit zijn geloof ik wel dingen die vrij simpel te vinden zijn op het grote boze net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13

HaTe

haat niet

Hebben jullie er ook last van dat de TVgids niet meer goed wordt gevuld bij de zenders:
Nederland 1 (HD)
Nederland 2 (HD)
Nederland 3 (HD)
SBS6
Net5
Veronica

's Nachts en 's Ochtends staat er wel wat in, maar na een bepaalde tijd staat er bij die zenders "Zender verstrekt geen informatie"

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
HaTe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:26:
Hebben jullie er ook last van dat de TVgids niet meer goed wordt gevuld bij de zenders:
Nederland 1 (HD)
Nederland 2 (HD)
Nederland 3 (HD)
SBS6
Net5
Veronica

's Nachts en 's Ochtends staat er wel wat in, maar na een bepaalde tijd staat er bij die zenders "Zender verstrekt geen informatie"
Werkt hier prima op een Bravia met CI+....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee geen splitter.
Je krijgt van ziggo tegenwoordig al een spilitter om te splitten in 2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Nederland 1 (HD)
Nederland 2 (HD)
Nederland 3 (HD)
SBS6
Net5
Veronica

Heb je toevallig een Samsung decoder? Want wij hadden dat probleem ook en toevallig heb ik gisteren een "oplossing" gevonden.
Ik heb de decoder handmatig (schakelaar op de achterkant) uitgezet. Een minuutje gewacht en toen weer ingeschakeld. En tadaaa... daar kwam de programma informatie weer.

Wel vreemd. Ik kan nl. niet bedenken hoe/waarom dit zou gebeuren.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
rally schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 06:55:
[...]
Wel vreemd. Ik kan nl. niet bedenken hoe/waarom dit zou gebeuren.
Misschien toch ergens een bugje in de systeemsoftware. Is immers ook maar door gewone mensen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Net zoiets als dat je elke maand je ITV op de Cisco mag herinstalleren, omdat er geen netwerktoegang meer is. Geen toegang of verkeerde ip adressen in de config van ITV (systeem/info). Alles went zullen we maar zeggen. ITV e.d. valt trouwens behoorlijk tegen, kan bijvoorbeeld nooit Business Class terugkijken direct na de uitzending als ik uitslaap op zondag. En zo gaat er wel meer niet goed met (ooit) gemiste programma's. Ik neem aan dat dat ooit goedkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
Geen probleem, maar wel een uit nieuwsgierigheid voortkomende vraag:

Ik heb hier een alles-in-één pakket van Ziggo, plus zo'n Cisco interactieve ontvanger. Om dat apparaat te laten werken moest ik de kabelversterker in mijn meterkast vervangen door een nieuw apparaat (van Dratec) die tweewegs-communicatie ondersteunt. Maar officieel zou ik ook in mijn huiskamer het aansluitpunt met TV/radio poorten moeten vervangen door een nieuwe contactdoos met slechts één aansluiting. Gek, want als ik het niet vervang werkt het prima.

Ik heb aan de Ziggo helpdesk gevraagd waarom dat zo is, en ik kreeg als antwoord dat de interactieve ontvanger de radiofrequentie op de kabel gebruikt om signalen terug te sturen. Maar dan nog snap ik niet waarom het persé een wandcontactdoos met één poort moet zijn. Het maakt toch niet uit of je de radio- of TV aansluiting gebruikt, beide poorten zitten toch op dezelfde kabel aangesloten? Ik zou me in theorie nog voor kunnen stellen dat die poorten een filter hebben (TV-poort filtert radiosignaal eruit en andersom), maar volgens mij is dat helemaal niet zo. Vroeger sloot ik namelijk ook wel eens een radio aan op de TV-poort en dat werkte prima.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:52
posttoast schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:36:
Ik heb aan de Ziggo helpdesk gevraagd waarom dat zo is, en ik kreeg als antwoord dat de interactieve ontvanger de radiofrequentie op de kabel gebruikt om signalen terug te sturen. Maar dan nog snap ik niet waarom het persé een wandcontactdoos met één poort moet zijn. Het maakt toch niet uit of je de radio- of TV aansluiting gebruikt, beide poorten zitten toch op dezelfde kabel aangesloten? Ik zou me in theorie nog voor kunnen stellen dat die poorten een filter hebben (TV-poort filtert radiosignaal eruit en andersom), maar volgens mij is dat helemaal niet zo. Vroeger sloot ik namelijk ook wel eens een radio aan op de TV-poort en dat werkte prima.
De 2 gats dozen hebben een filter ingebouwd dus je hebt kans dat straks toch uizending gemist of een andere dienst niet (goed) werkt op je ontvanger. Je hebt een splitter erbij gekregen om alsnog je signaal te splitten naar je radio (indien nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
jongetje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:41:
[...]

De 2 gats dozen hebben een filter ingebouwd dus je hebt kans dat straks toch uizending gemist of een andere dienst niet (goed) werkt op je ontvanger. Je hebt een splitter erbij gekregen om alsnog je signaal te splitten naar je radio (indien nodig).
Maar het gekke is: het werkt dus wél. Ik kan gewoon interactieve content bekijken. Het zou toch heel zwart wit moeten zijn: hij doet het wel of hij doet het niet? Ik kan me niet voorstellen dat hij het nu af en toe wel en af en toe niet zou doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Teh horror! Was 5 jaar klant van Canal Digitaal, was ik dat maar gebleven. Wat een prutsers bij Ziggo. Nog net een week klant en het is al een mooi verhaal voor Kassa:
  • Ik meld mij aan voor Alles in 1 Extra
  • Ziggo maakt heel handig een tweede klantnummer aan voor mij
  • Ziggo gebeld, zij gaan oude abonnement opzeggen
  • TV-Theek aangevraagd, 5 minuten later geen enkel pakket meer op de kaart behalve TV-Theek
  • Gebeld, ze gaan het fixen en was na 3 uur weer in orde, maar de twee weken free-view was ik kwijt
  • Nu blijkt dat ze zonder mijn medeweten het oude abonnement dat zou worden beëindigd weer hebben geactiveerd, meteen voor het gemak mijn smartcard van nieuwe abonnement overgezet naar oude abonnement (wat ze dus zouden beëindigen), zit nu met twee abonnementen en betaal dubbel
  • Gebeld, ze kunnen de kaart wel omzetten terug naar nieuwe abonnement maar dan zit ik 48 uur zonder TV. WTF? Waarom kan het de ene kant op wel met behoud van TV en terug moet ik twee dagen wachten?
OMG!! Stelletje eencellige organismen!
Zo, tot zover mijn ervaring met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:41:
[...]

Is het niet zo dat alleen de radio-uitgang van de tweegatsdozen een filter heeft?

Heb zelf met een nedap doos ook geen probleem met interactieve televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:15

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Crusader schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:50:
Teh horror! Was 5 jaar klant van Canal Digitaal, was ik dat maar gebleven. Wat een prutsers bij Ziggo. Nog net een week klant en het is al een mooi verhaal voor Kassa:
  • Ik meld mij aan voor Alles in 1 Extra
  • Ziggo maakt heel handig een tweede klantnummer aan voor mij
  • Ziggo gebeld, zij gaan oude abonnement opzeggen
  • TV-Theek aangevraagd, 5 minuten later geen enkel pakket meer op de kaart behalve TV-Theek
  • Gebeld, ze gaan het fixen en was na 3 uur weer in orde, maar de twee weken free-view was ik kwijt
  • Nu blijkt dat ze zonder mijn medeweten het oude abonnement dat zou worden beëindigd weer hebben geactiveerd, meteen voor het gemak mijn smartcard van nieuwe abonnement overgezet naar oude abonnement (wat ze dus zouden beëindigen), zit nu met twee abonnementen en betaal dubbel
  • Gebeld, ze kunnen de kaart wel omzetten terug naar nieuwe abonnement maar dan zit ik 48 uur zonder TV. WTF? Waarom kan het de ene kant op wel met behoud van TV en terug moet ik twee dagen wachten?
OMG!! Stelletje eencellige organismen!
Zo, tot zover mijn ervaring met Ziggo.
Ik zou het insturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:53

iew

What the...?!

Heb alles behalve tv opgezegd bij deze klant en gebruiksonvriendelijke provider Ziggo.
Was er echt helemaal klaar mee.

[ Voor 4% gewijzigd door iew op 18-01-2011 17:40 . Reden: foutje... ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:50

allure

Titaan fase 2/3

Ik vroeg me af of alle modems van ziggen tegen een wand te monteren zijn? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rally schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 06:55:
[...]

Heb je toevallig een Samsung decoder? Want wij hadden dat probleem ook en toevallig heb ik gisteren een "oplossing" gevonden.
Ik heb de decoder handmatig (schakelaar op de achterkant) uitgezet. Een minuutje gewacht en toen weer ingeschakeld. En tadaaa... daar kwam de programma informatie weer.
Heel af en toe treed dat ook bij de oude panasonic decoders wel eens op. Zelfde oplossing geldt in dat geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48
allure schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:06:
Ik vroeg me af of alle modems van ziggen tegen een wand te monteren zijn? Weet iemand dit?
Mijn ubee iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 23:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

De Cisco EPC3212 is ook aan de muur te hangen. Net als de modem die ik hiervoor had, al weet ik niet precies meer welk model dat was. Ik neem aan dat de andere modellen ook wel zo'n mogelijkheid zullen hebben.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
De Motorola's niet, maar ik geloof niet dat ze die nog verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

iew schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:39:
Heb alles behalve tv opgezegd bij deze klant en gebruiksonvriendelijke provider Ziggo.
Was er echt helemaal klaar mee.
Bij KPN is het gras niet groener hoor. Het is maar net wie je krijgt en hoe je het bespreekt bij de servicedesk van ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 18-01-2011 21:10 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:03

vr6-only

Blub Blub

Nou, administratief is Ziggo nog altijd een ramp, hoor. Ik weet niet of KPN zoveeeel beter is, maar slechter kan haast niet.

Zelf heb ik bij mijn overstap 4 maanden moeten wachten op nummerportering. Gelukkig was het een losse VOIP lijn van Budgetphone en kon ik deze blijven gebruiken, omdat mijn Internet via Ziggo wel deed, toen Telfort na een aantal weken, zoals gepland, niet meer deed. Maar mensen die overstappen van bijvoorbeeld KPN en ineens een aantal weken later nog niet overgezet zijn? Die hebben dan wel een probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 18-01-2011 21:33 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Zolang Ziggo werkt is het allemaal dikke prima, maar kom niet in een administratief geschil met Ziggo terecht, grijze haren krijg je ervan. Wat dat betreft kan ik me de reactie van iew voorstellen, als er een alternatief was geweest was ik op dat moment overgestapt met m'n ouders, maarja .. monopolie he.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
vr6-only schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:32:
Nou, administratief is Ziggo nog altijd een ramp, hoor. Ik weet niet of KPN zoveeeel beter is, maar slechter kan haast niet.

Zelf heb ik bij mijn overstap 4 maanden moeten wachten op nummerportering. Gelukkig was het een losse VOIP lijn van Budgetphone en kon ik deze blijven gebruiken, omdat mijn Internet via Ziggo wel deed, toen Telfort na een aantal weken, zoals gepland, niet meer deed. Maar mensen die overstappen van bijvoorbeeld KPN en ineens een aantal weken later nog niet overgezet zijn? Die hebben dan wel een probleem.
KPN beter, nou zeker niet. vandaag nog verhaal van m'n collega gehoord, heeft in eerste instantie 3 maand moeten wachten op KPN met z'n DSL, na ontzettend veel gezeur had ie eindelijk internet... een week... toen kreeg ie een brief dat KPN het betreurde dat hij z'n abbo opgezegd had, dus hij bellen. Blijkt KPN de nummerportering van UPS niet voor elkaar te hebben gekregen en heeft dsu z'n complete internet+bellen beeindigd, zonder enige overleg.
Ja, meneer, u moet echt weer opnieuw aanvragen, kunnen we echt niets aan doen..

pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@Sa1:

Dat is een geheel normale procedure die je bij elk bedrijf ziet, hoor. Als de nummerportering niet door kan gaan, dan is er wat met het lopende contract en kan de nieuwe provider helemaal niets doen. Erg zuur voor de klant, maar ik snap de situatie helemaal. Ik vind dit een betere optie dan het contract in laten gaan en de klant laten betalen voor iets wat hij/zij niet heeft. Iet wat mij dus over kwam en slechts 50% is gecompenseerd na heel wat bellen en brieven versturen. Wel was het netjes geweest als hij een melding had gekregen over een vastgelopen portering.

Het zou mij niets verbazen als UPC dat gewoon expres heeft gedaan, het nummer niet vrijgeven!

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 18-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Arfman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:39:
Zolang Ziggo werkt is het allemaal dikke prima, maar kom niet in een administratief geschil met Ziggo terecht, grijze haren krijg je ervan. Wat dat betreft kan ik me de reactie van iew voorstellen, als er een alternatief was geweest was ik op dat moment overgestapt met m'n ouders, maarja .. monopolie he.
Dat ondervind ik nu dus aan den lijve. Hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Je zou eens kunnen proberen om via Coax.nl je klacht te laten binnen komen bij Ziggo. Stuur gewoon je klacht naar Coax.nl. Je hoeft niet per se lid te worden, ze helpen je ook zonder lidmaatschap.

Andere mogelijkheid: webcare van Ziggo

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 18-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Crusader schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:09:
[...]

Dat ondervind ik nu dus aan den lijve. Hoogst irritant.
Idem, heb weliswaar weinig problemen, maar vind 1 maand wachten op en manuele verandering aan mijn abbo wel erg lang, en waarschijnelijk gaat het nog wel langer duren, en dat allemaal omdat ze en film1 ordertje niet uit het systeem kunnen krijgen. Sorry, sommige dingen zijn soms erg vreemd bij isp's in het algemeen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Als je online alles-in-1 extra besteld (bestaande klant voor TV), hoelang duurt het voor deze order zichtbaar wordt in mijn ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik heb vandaag een brief gekregen van ziggo waarin staat dat ik vanaf vrijdag de 21e aangesloten ben. Nu staat er in mijn ziggo bij mijn orders dat ik mijn modem enz binnen krijg tussen 21 en 26 jan, wat is jullie ervaring, wanneer kan ik mijn spullen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 14:20
jobr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:23:
Als je online alles-in-1 extra besteld (bestaande klant voor TV), hoelang duurt het voor deze order zichtbaar wordt in mijn ziggo ?
is altijd een gok of het goed is doorgekomen.
volgens de helpdesk werkt mijn ziggo nog niet optimaal.
(producten staan niet in het overzicht,opzeggen werkt niet,veranderen van abb word niet door gevooerd)Alle eigen ervaring.
hoelang geleden besteld?
beste is ieder geval om te bellen met 1200,en zo aan je info te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nederland 1 (HD)
Nederland 2 (HD)
Nederland 3 (HD)
SBS6
Net5
Veronica

Ja, heb een Humax decoder. Sinds verhuizing eveneens last van 'terug lopende sterkte'.
Begin: 64 (medio 20 december), nu een maand later 37 ?

Dat TV-gids probleem heb ik pas na verhuizen gekregen. Daarvoor had ik dat héél sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt ondertussen gestoord van EPG... Heb zo'n leuk Humax dingetje staan maar ten eerste zie ik dat de signaalsterkte echt minder dan 20% is (geen idee of dat goed of slecht is). Ee EPG is niet vooruit te branden; alleen al het laten zien van de interface (ongeacht of er data is of niet) duurt gewoon 30+ seconden en het bladeren in de EPG is nog trager dan manueel een televisiegids bij de sigarenboer halen.

Zal van de week wel eens Ziggo lastig gaan vallen hiermee; al regelmatig de Humax ontkoppeld, gereset, opgestart etc. maar het wordt alleen maar slechter.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:52
grun93 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:48:
[...]

De Motorola's niet, maar ik geloof niet dat ze die nog verstrekken.
Bij Alles-in-1 basis wordt nog een Motorola verstrekt (afgelopen december nog 1 aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aldus mijn pfSense router is om 0615 de internetverbinding weggevallen, bleek dat de modem niet eens meer probeert aan te melden, alleen powerled brand :S
Daar de storingspagina niet werkt in mobiele browsers, zijn er meer in regio 7512 met problemen?
Analoge tv werkt trouwens wel.

Edit: Mams komt net thuis, analoge tv zou vanmorgen ook niet (goed) hebben gewerkt. Iets met strepen, sneeuw en slecht geluid op alle zenders.

Edit2: In afwachting van monteur die de klantenservice morgenmiddag langs wil sturen UBEE modem uit de kast gehaald die Ziggo mij ooit eens (bij snelheidsverhoging) had toegestuurd terwijl ik niet lang daarvoor al nieuwere Arris van monteur had gekregen.

Die deed al heel wat meer, probeerde zelfs aan te melden, maar zonder activatiecode+ww kom je niet ver. Na 3(!) afdelingen aan de lijn te hebben gehad kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die dat ding op afstand kon activeren.

Nu weer online :)

Conclusie: modem overleden na storing van vamorgen(?).

De helpdeskmedewerker liet de afspraak van de monteur wel staan, om te kijken wat er nu gebeurt is hier :?

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 19-01-2011 14:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
ozziestroker1 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 06:24:
[...]

is altijd een gok of het goed is doorgekomen.
volgens de helpdesk werkt mijn ziggo nog niet optimaal.
(producten staan niet in het overzicht,opzeggen werkt niet,veranderen van abb word niet door gevooerd)Alle eigen ervaring.
hoelang geleden besteld?
beste is ieder geval om te bellen met 1200,en zo aan je info te komen.
Inmiddels ook de bevestigingsbrief gekregen. Staat nog niets in Mijn Ziggo. Blijkbaar werkt dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 13:34
Laatste dagen last van jitter met Ziggo Alles-in-1 120Mbit in Den Haag...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
PING tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=57 time=21.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=57 time=96.5 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=57 time=29.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=57 time=10.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=57 time=15.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=6 ttl=57 time=55.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=7 ttl=57 time=16.7 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=8 ttl=57 time=46.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=9 ttl=57 time=17.2 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=10 ttl=57 time=24.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=11 ttl=57 time=69.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=12 ttl=57 time=29.6 ms
^C
--- tweakers.net ping statistics ---
12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11015ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.887/36.191/96.520/24.951 ms

Gebeld met de helpdesk. Concept en term "Jitter" uit moeten leggen. Kreeg te horen dat ze me niet konden helpen omdat ik geen bandbreedteproblemen heb en 'internet het gewoon doet'. En nee er was geen tweede lijns helpdesk die ik kon spreken :P

Maar goed, online gamen is niet te doen dus maar afwachten tot het probleem zich vanzelf oplost. Meer mensen die hier last van hebben? Of iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:53
Er is geen 2de lijn bij Ziggo.
Er is echte Ziggo medewerkers en ingehuurde callcenters.
Je zit in Den Haag.
Als je iemand in Den Haag te pakken hebt bij Ziggo, heb je wat groter kans dat hij verder kijkt.

Zeg gewoon "ik heb hoge pingtijden".
Ze zijn niet allemaal IT'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Cruz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:36:

Gebeld met de helpdesk. Concept en term "Jitter" uit moeten leggen. Kreeg te horen dat ze me niet konden helpen omdat ik geen bandbreedteproblemen heb en 'internet het gewoon doet'. En nee er was geen tweede lijns helpdesk die ik kon spreken :P

Maar goed, online gamen is niet te doen dus maar afwachten tot het probleem zich vanzelf oplost. Meer mensen die hier last van hebben? Of iemand die een oplossing weet?
HIer ook wat aan de hoge kant hoor:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PING tweakers.net (213.239.154.35): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=0 ttl=59 time=10.371 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=1 ttl=59 time=9.955 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=59 time=8.286 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=3 ttl=59 time=8.180 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=4 ttl=59 time=8.182 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=5 ttl=59 time=7.687 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=6 ttl=59 time=7.539 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=7 ttl=59 time=7.562 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=8 ttl=59 time=11.783 ms
^C
--- tweakers.net ping statistics ---
9 packets transmitted, 9 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 7.539/8.838/11.783/1.417 ms

Niet gewoon druk op het Ziggo netwerk? ok, jij zit marginaal iets hoger qua ping

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Cruz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:36:

Kom je er nog netjes van af denk ik. Ik heb sinds vorige week 120 Mbit in Zoetermeer. Downloadsnelheid is keurig. Ik ga zometeen voor het eerst proberen te gamen over die verbinding... ben benieuwd.
Mijn resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=29 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=45 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=30 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=44 ms TTL=57

[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 19-01-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
nevermind, moet me wat beter informeren voortaan.

[ Voor 82% gewijzigd door tiguan op 19-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Crusader schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Kom je er nog netjes van af denk ik. Ik heb sinds vorige week 120 Mbit in Zoetermeer.
[code]
In de buurt van Seghwaert toevallig? Ben benieuw want sinds ze hier een nieuw aansluitpunt zouden gaan neerleggen is het allemaal zo traag als dikke stront. Van +20 naar nog geen 1Mbit :/ Magoed, maandag komt de monteur. Ben benieuwd wat die gaat doen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Krijg net mijn rekening binnen van Ziggo (internet Z1). Om de één of andere manier hebben ze in december geen rekening gestuurd en nu mag ik dubbel betalen. Geen probleem maar wel een beetje raar zo zonder bericht of wat dan ook :/

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pkunk schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:44:
[...]

In de buurt van Seghwaert toevallig? Ben benieuw want sinds ze hier een nieuw aansluitpunt zouden gaan neerleggen is het allemaal zo traag als dikke stront. Van +20 naar nog geen 1Mbit :/ Magoed, maandag komt de monteur. Ben benieuwd wat die gaat doen..
Nee, Rokkeveen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Zaterdag telefonisch alles in 1 extra besteld maar nog steeds geen order bevestiging via de post of mijn-ziggo.
Volgende week dinsdag kon ik het pakket verwachten volgens degene die me hielp, moet ik afwachten tot dinsdag of opnieuw bellen?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48

Dawn

..Sworn to the Dark..

teksetter schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:53:
Er is geen 2de lijn bij Ziggo.
Er is echte Ziggo medewerkers en ingehuurde callcenters.
Je zit in Den Haag.
Als je iemand in Den Haag te pakken hebt bij Ziggo, heb je wat groter kans dat hij verder kijkt.

Zeg gewoon "ik heb hoge pingtijden".
Ze zijn niet allemaal IT'ers.
Hetgene wat Ziggo onder tweedelijn helpdesk verstaat is Service+. Ongeacht "echte" Ziggo medewerkers of ingehuurde callcenters krijgen wij ze als S+ net zo goed allemaal door waar CS niet uit komt, of als het script niet verder loopt. Af en toe hoogst irritant.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel jammer dat je bij S+ flink mag betalen terwijl de gewone helpdesk (1200) gratis is.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 20-01-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dawn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:51:
Hetgene wat Ziggo onder tweedelijn helpdesk verstaat is Service+. Ongeacht "echte" Ziggo medewerkers of ingehuurde callcenters krijgen wij ze als S+ net zo goed allemaal door waar CS niet uit komt, of als het script niet verder loopt. Af en toe hoogst irritant.
Vertel eens wat voor een meetapparatuur jullie bij je hebben als jullie klanten bezoeken en de zaak doormeten om de oorzaak van klachten vast te stellen. Graag merk en type nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
naaitsab schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:51:
Zaterdag telefonisch alles in 1 extra besteld maar nog steeds geen order bevestiging via de post of mijn-ziggo.
Volgende week dinsdag kon ik het pakket verwachten volgens degene die me hielp, moet ik afwachten tot dinsdag of opnieuw bellen?
Ik heb afgelopen zondag besteld via website en gisteren brief gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden ben ik van Ziggo internet Z3 met 50/5 mbit overgestapt naar alles in 1 extra met (volgens de site en folders) de ongeloofelijke snelheid van 120/10 mbit. Echter ik merk 0,0 verschil. De snelheden zijn geheel ongewijzigd gebleven. Dat lijkt mij niet normaal, of heb ik ergens kleine sterretjes gemist? Hebben anderen hier last van gehad. Is er uberhaupt iemand (zonder glasvezel) die in de buurt komt bij 120 / 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 23:14
Ja, er zijn zat mensen die de snelheid halen (waaronder ik). Weet je zeker dat je omgezet bent naar de hogere snelheid? En de Ziggo speedtest is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:09:
Een paar weken geleden ben ik van Ziggo internet Z3 met 50/5 mbit overgestapt naar alles in 1 extra met (volgens de site en folders) de ongeloofelijke snelheid van 120/10 mbit. Echter ik merk 0,0 verschil. De snelheden zijn geheel ongewijzigd gebleven. Dat lijkt mij niet normaal, of heb ik ergens kleine sterretjes gemist? Hebben anderen hier last van gehad. Is er uberhaupt iemand (zonder glasvezel) die in de buurt komt bij 120 / 10.
Ik haal volgens zowel de Ziggo speedtest als Speedtest.net een hele nette 119,6 Mbit down en 9,2 Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:09:
Je bent toch niet draadloos aan het testen? Kan je router 120 Mbps routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jobr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:37:
[...]

Ik heb afgelopen zondag besteld via website en gisteren brief gekregen.
Vandaag staat de order op bestellingen bij mijn-ziggo maar nogsteeds geen brief.
Er staat tenminste wat dat valt me weer mee :+

Is er nog een manier om je order te tracken of moet je dan weer bellen?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude > Die test heb ik inderdaad uitgevoerd (oa dan), met zowel XP, Ubuntu en OS-X rechtstreeks op de modem. Geen enkel verschil met voorheen. Ik vraag mij inderdaad af of ze mij hebben overgezet. Volgens de klantenservice wel.. Ik haal echter +/- 20 mbit down en ongeveer 5 up.

Crusader > Mooi, dan moet het dus mogelijk zijn.

Exorcist > Direct op de modem, met router of draadloos. Allen min of meer hetzelfde resultaat. +/- 20 mbit down. Up rond de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 15:14

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Heb je wel een modem dat geschikt is voor die snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
naaitsab schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:20:
[...]

Vandaag staat de order op bestellingen bij mijn-ziggo maar nogsteeds geen brief.
Er staat tenminste wat dat valt me weer mee :+

Is er nog een manier om je order te tracken of moet je dan weer bellen?
Bij staat het nu ook in mijn ziggo. Vanmorgen nog niet.
Ik heb een installatie zonder monteur. Dan heb je de brief wel nodig want daar staat de activatie code in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jobr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:11:
Ik heb een installatie zonder monteur. Dan heb je de brief wel nodig want daar staat de activatie code in.
Ah fijn, als ie er zaterdag nog niet is wordt het weer lekker bellen :/
Waarom sturen ze dat niet gewoon per mail of via mijn-ziggo, dat is toch gekoppeld aan je postcode+klant nummer |:(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
nou lekker die Alles in 1 Extra , laatste weken haal ik niet meer dan dit zelfs de Ziggo Speedtest die altijd positieve resultaten laat zien, ziet het niet meer zitten :?

valt dit niet onder oplichting of ?

[ Voor 7% gewijzigd door ninasky11 op 20-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48

Dawn

..Sworn to the Dark..

ArChie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Vertel eens wat voor een meetapparatuur jullie bij je hebben als jullie klanten bezoeken en de zaak doormeten om de oorzaak van klachten vast te stellen. Graag merk en type nummer.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee. Monteurs zitten niet op dezelfde locatie als waar wij zelf zitten en hebben verder geen inzage in apparatuur van de S+ monteurs.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:04
ArChie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Uh, op het andere forum vertelde mij iemand dat ze dit voor docsys 3 signaalcontrole gebruiken :
http://www.jdsu.com/en-us...duct-list/Pages/dsam.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:11:
Bij staat het nu ook in mijn ziggo. Vanmorgen nog niet.
De activatie code wordt geleverd samen met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mesa57 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:52:
Uh, op het andere forum vertelde mij iemand dat ze dit voor docsys 3 signaalcontrole gebruiken :
http://www.jdsu.com/en-us...duct-list/Pages/dsam.aspx
Ja, die had ik ook gezien. Alleen had ik het idee dat deze gebruikt wordt door monteurs van Ziggo en dat zijn volgens mij weer andere personen dan de Service+ medewerkers. Wat ik me daarom afvraag is wat de Service+ medewerkers bij zich hebben. Het is immers een betaalde dienst en ik lees her en der van klanten over van alles en nog wat uitproberen en omwisselen om te trachten de oorzaak van het probleem te achterhalen terwijl het volgens mij met de juiste meetapparatuur toch niet zo moeilijk moet zijn om vast te stellen hoe het zit met de signaalwaarden op alle door Ziggo gebruikte frequenties. Die moeten toch aan een één of andere vaste norm voldoen die afleesbaar is via de meetapparatuur die de Service+ medewerkers bij zich hebben. Als de signaalwaarden correct zijn, dan zou de volgende stap moeten zijn de analyse van de inhoud van het signaal i.p.v. zo maar wat te gaan omwisselen in de hoop dat het probleem zich oplost. Dan hebben we het over DVB data en/of DOCSIS data analyses waarvan ik me regelmatig afvraag of de technici in de headends wel enig idee hebben hoe ze dat moeten aanpakken.

Met andere woorden: ik ben dus zeer benieuwd met welke professionele hulpmiddelen Ziggo haar door de klanten te betalen Service+ medewerkers de deur uitstuurt. Een beetje uitproberen kan een handige klant zelf ook wel om dingen uit te sluiten. Wat is de kwaliteit die wij als klanten van die betaalde Service+ dienst mogen verwachten? Wat is het kennis en kunde niveau van dergelijke Ziggo medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welke spullen de S+ monteurs hebben weet ik niet, maar ik als (externe) installatiemonteur heb een SPM22-meter. Kan er zo snel geen info over vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hm, scheef zitten kijken zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:16:
Welke spullen de S+ monteurs hebben weet ik niet, maar ik als (externe) installatiemonteur heb een SPM22-meter. Kan er zo snel geen info over vinden met Google.
Hoe bepalen jullie met deze meter nu precies hoe het zit met de kwaliteit van het DVB-C signaal? Dus niet de sterkte van het signaal, maar de kwaliteit. Is het mogelijk om te zien hoe verstoort de data van de Transport Streams gemeten bij de AOP op iedere frequentie binnenkomen? Ik zou namelijk verwachten dat een meter voor het digitale tijdperk toch moet kunnen aangeven wat de BER waarden voor en na de Read Solomon error correctie zijn. Dat zijn immers de eerste waarden die een goede indicatie geven over de kwaliteit van het signaal en waarden waar Ziggo eigenlijk voor de gebruikte meetapparatuur moet aangeven binnen welke range die mag fluctueren. En dat zou dan ook moeten gelden voor de gebruikte meetapparatuur door ingehuurde monteurs. Ziggo heeft immers zelf altijd bij monde van Ziggo vertegenwoordigers aangegeven dat de sterkte en kwaliteit waarden die alle verschillende ontvangers weergeven via de menu's niet gecalibreerd zijn, maar voor de eigen gebruikte meetapparatuur mag ik toch hopen dat dit wel gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn SPM22 meter is inderdaad gekalibreerd ja. Verder gebruik ik dat ding eigenlijk nooit, aangezien ik 'op het oog' troubleshoot. Maw: als het werkt is het mooi, zo niet dan check ik de bekabeling, connectoren, wcd, etc. Als dat ook allemaal klopt zit daar het probleem niet en kan ik er toch niets aan veranderen. Dan komt er een storingsmonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb afgelopen twee dagen alweer 2 nieuwe ip adressen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:00:
Heb je wel een modem dat geschikt is voor die snelheid?
Ik heb een Ubee, die heb ik ongeveer een jaar geleden van ze gehad. Zou dat voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:03:
[...]

Ik heb een Ubee, die heb ik ongeveer een jaar geleden van ze gehad. Zou dat voldoende moeten zijn?
En je router? Niet alle routers kunnen namelijk die WAN snelheid routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:44:
[...]

De router heb ik er om te testen tussen uit gehaald, maar goed, uiteindelijk zou die er toch tussen moeten. Het is een Belkin N Wireless Router F5D8233-4 v3. Wired of wireless (G of N) dus geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:33
Dutchy007 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:44:
[...]

hij heeft getest rechtstreeks op de ubee....

Ik zou inderdaad klantenservice maar eens bellen want je staat in elk geval niet op het juiste profiel voor je verbinding..kan zijn administratief wel maar technisch niet..ze zouden is een update de verbinding kunnen doen(1 druk op de knop)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Pagina: 1 ... 95 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!