Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:39:
1- ik heb mijn betaling gestoneert
Dat is niet handig bij Ziggo. Dat hele systeem kan geen teruggave van geld verwerken als er nog een bedrag openstaat.

Ik had gedonder met mijn Eredivisie live kanaal en zou geld terugkrijgen, maar ik had een betaling gestoneerd en die moest ik eerst weer storen, anders kon het systeem het niet verwerken en het geld weer aan mij teruggeven. Al met al is het 6 weken later wel goedgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Zettie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:10:
Zowel rechtstreeks als via mijn WNDR 3700 (aangesloten op de 1Gb netwerkkaart van mijn PC) kom ik niet boven de 100Mb uit. Gisteren zelfs niet boven de 80Mbits (om 0:00).
Verder heb ik geen klachten en qua stabiliteit ben ik dik tevreden!
Gebruik je wel een 8-aderige kabel?

Met de zeer lange 4-aderige kabel die Ziggo lange tijd meegeleverd heeft kun je namelijk nooit hoger dan Fast Ethernet (=100 Mbps) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Volkert schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Gebruik je wel een 8-aderige kabel?

Met de zeer lange 4-aderige kabel die Ziggo lange tijd meegeleverd heeft kun je namelijk nooit hoger dan Fast Ethernet (=100 Mbps) komen.
precies, dat is ook een faal wat mij betreft maargoed, zelf een gbit kabel fixen en in je router misschien kijken of je wan poort niet op 100mbit full duplex fixed staat? :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 20:13
Ik denk dat ze jullie met de oude voorraad hebben opgescheept >:)
Mij hebben ze een mooie 8 aderige Cat6 kabel uitgeleverd. _/-\o_
Ook de PC heb ik getest in auto mode én vast op 1 Gbits. maar zoals gezegd boven de 100Mb ben ik nog niet uitgekomen.
Bij de WNDR3700 kun je trouwens heel mooi aan de kleur van de poortled zien op welke snelheid de poort staat: groen voor 1 Gb, geel voor 100Mb. Hij stond in beide gevallen op groen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/11/1294755065-020.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Zettie op 11-01-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

Wat zijn de DNS servers van ziggo weer rete traag pfft. Ben maar weer terug naar de OpenDNS servers. Zit op voormaal @home netwerk 9561, maar emmen heeft er ook last van.

Iedereen die dit ook merkt, ga naar opendns.com en stel de dns server in je router of pc in.

Late reactie, maar het werd met de dag trager. Voor de persoon hieronder, probeer eens wat ik hierboven hebt getypt.
Danny666 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:09:
[...]

Ik merk het sinds gisteren dat het internet traag is. Ik weet niet of er meerdere users zijn uit regio hoogeveen die er ook last van hebben. Gek genoeg zit het downloaden wel op volle snelheid, maar dat het browsen zo ontiegelijk traag gaat.

[ Voor 70% gewijzigd door Meneer iCy op 11-01-2011 19:20 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:50

Crusader

Arc Nature

Zijn er met die Cisco interactieve ontvanger nog leuke dingen te doen m.b.t. pc-connectivity? Het heeft twee ethernetpoorten, maar kan me voorstellen dat Ziggo alles heeft dichtgezet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Klopt, usb en ethernet werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
iCy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:18:
Wat zijn de DNS servers van ziggo weer rete traag pfft. Ben maar weer terug naar de OpenDNS servers. Zit op voormaal @home netwerk 9561, maar emmen heeft er ook last van.

Iedereen die dit ook merkt, ga naar opendns.com en stel de dns server in je router of pc in.
Ik gebruik eigenlijk liever de dnsservice van google. Hier staat een helder verhaaltje waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het gebruik van de google dsn eigenlijk nadelen ten opzichte van die van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Nee.... alleen bij activatie van je modem omdat je dan niet bij de juiste servers uit komt.

Verder heeft het eigenlijk alleen maar voordelen. Persoonlijk gebruik ik OpenDNS omdat je daarmee ook beschermd bent tegen malware site (iets wat je niet lukt met GoogleDNS).
De "reclame" die je daarbij af en toe tegenkomt neem ik daarmee wel voor lief.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier in Kekrade (6463) alweer geen internet en telefoon.. iTv werkt wel gewoon.. Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat het modem niet goed werkt..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is de HDMI kleurruimte van die Cisco 8485 ook in te stellen? M'n Popcorn doet volledig bereik 0-255 maar de Cisco ziet er op m'n TV wat grijs uit, zwart is niet zwart. Heb op m'n TV dus die aanpassing nu gemaakt maar die komt nou weer niet overeen met de Popcorn Hour (kan 'm daar wel aanpassen naar 16-238) maar hoop dat ik de Cisco op 0-255 kan instellen.

(ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, anders zoek ik de exacte term nog op)

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 12-01-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

Even mopperen: fijn, die vieze ver-ajax'te Ziggo website :/ Zit al een paar dagen met een wegvallende verbinding en ik kan niet met m'n Android browser checken of er storingen zijn :( Die site zit echt slect in elkaar.[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:44:
Heeft het gebruik van de google dsn eigenlijk nadelen ten opzichte van die van ziggo?
Ja, je krijgt bij CDNs die GeoDNS gebruiken niet de server die het dichtste bij is..

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, ik ben de helft van de tv zenders kwijt? Tussen kanaal 1 en 100 op het digitale feestje zitten er nog maar 6 ofzo, dat zijn er normaal een paar meer :P Niet dat ik ze niet mag kijken, kastje kent ze niet eens meer.

Ziggo weet helaas alleen te melden dat twee radiozenders dood zijn. Opnieuw scannen helpt helaas niet. Dan maar een DVD en hopen dat vanavond of morgen de grote magiër zijn werk doet...

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 12-01-2011 20:59 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:30
Bastien schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:59:
Hmm, ik ben de helft van de tv zenders kwijt? Tussen kanaal 1 en 100 op het digitale feestje zitten er nog maar 6 ofzo, dat zijn er normaal een paar meer :P Niet dat ik ze niet mag kijken, kastje kent ze niet eens meer.

Ziggo weet helaas alleen te melden dat twee radiozenders dood zijn. Opnieuw scannen helpt helaas niet. Dan maar een DVD en hopen dat vanavond of morgen de grote magiër zijn werk doet...
Het lijkt alsof transponder 206 niet werk. Eén en Canvas werken niet, ook 'Ziggo TV' niet.

206 CNN International digital television service (1) 21 24
206 LIG TV digital television service (1) 127 650
206 BravaNL digital television service (1) 161 26
206 BBC Radio 1 digital radio sound service (2) 648 815
206 BBC Radio 2 digital radio sound service (2) 649 816
206 BBC Radio 3 digital radio sound service (2) 650 817
206 BBC Radio 4 digital radio sound service (2) 651 818
206 BBC World Service digital radio sound service (2) 652 819
206 TV Noord digital television service (1) 20601 979
206 Omrop Fryslân digital television service (1) 20602 980
206 Eén digital television service (1) 20603 40
206 Ketnet/Canvas digital television service (1) 20604 41
206 Ziggo TV digital television service (1) 20606 11

Hoop dat ze het snel op gaan lossen, wil wel 'De Allerslimste mens ter wereld' zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
TFHfony schreef op maandag 10 januari 2011 @ 07:42:
[...]

Hmmm... Ik denk dat je hier vooral jezelf mee gaat hebben, zeker qua betaling storneren, tenzij Ziggo al enige tijd niet levert wat ze moeten en je ze daarvoor schriftelijk aansprakelijk hebt gesteld en ze een redelijke tijdslimiet hebt gegeven om hier iets aan te doen.
Zo niet, dan hoop ik dat je een backup lijntje hebt: Ziggo sluit erg snel af tegenwoordig.

Dat order systeem van Ziggo is een bende en je moet inderdaad iemand een beetje hoog in de boom hebben om zoiets recht getrokken te krijgen (ja, ik spreek ook uit ervaring helaas....)
je uitspraak klopt toch niet helemaal. vandaag de afdeling betaling benaderd en uitlegt waarom ik mijn betaling hebt gestoneerd. Op het moment dat het 11 januari is en ik na 1 telfoontje te horen krijg dat er vanaf 24 december niets aan het probleem gedaan is heb ik alle recht. En warempel, ik kreeg volledig gelijk, sterker nog, ik krijg zelfs 50 euro compensatie plus! de orders zijn nu beide geannulleerd (dus de upgrade en film1) en binnen 24 uur worden beide weer opnieuw ingebracht en moet film1 en de extra snelheid actief zijn.

Zo zie je maar, stoneren kan soms met en goed onderbouwd verhaal zeker wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

beste-spellen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Het lijkt alsof transponder 206 niet werk. Eén en Canvas werken niet, ook 'Ziggo TV' niet.
Nah, de RTL/SBS zooi is hier ook foetsie, net als Discovery, NGC etc.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 16:18
Probeer maar eens leuk 538 te luisteren over de kabel, lukt je niet. Krijg je frans gemekker. Grom!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nah, even meer onderzoek gepleegd: ik heb alleen nog de HD zenders. Jammer genoeg zie ik alleen NL1-2-3 geloof ik aangezien ik dat niet in mijn pakket heb.

Toch even gebeld maar nee, geen storing bekend natuurlijk. Verder was er niets aan te doen door de helpdesk maar dat had ik ook niet verwacht :P

Edit: voor derde keer kanalen laten scannen en de handel is weer terug. Raar gedoe maar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 12-01-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
dribibu schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Nee inderdaad, heb gister een klachtenformulier ingevuld en doorgemailt, gek genoeg kreeg ik geen bevestigingsmail dat het zaakje was doorgekomen, is al eens vaker gebeurd, niet erg duidelijk.
Als het even kan probeer ik het zo op te lossen, per telefoon moet je vaak hetzelfde verhaal een paar keer herhalen, en daar houd ik niet zo van. :o
Zou je willen laten weten hoe het is afgelopen ?
Ik overweeg ook over te stappen maar heb geen trek ik die extra 59,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemand een direct telefoon nummer om ai1 te bestellen?
Die lui nemen niet op via het doorkies menu en je nummer invullen waarna ze je "meteen" terugbellen werkt ook voor geen kant. Willen ze niks verkopen ofzo? |:(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
jobr schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:40:
[...]

Zou je willen laten weten hoe het is afgelopen ?
Ik overweeg ook over te stappen maar heb geen trek ik die extra 59,95
Ik heb onlangs hierover gebeld, en toen ik de juiste persoon aan de lijn had, heeft zij het bedrag van de rekening afgehaald.
De persoon die ik daarvoor aan de lijn had begon een verhaal over dat het de kosten van de smartcard waren, en dat ik een smartcard nódig had (en dus 59,95 moest betalen). Dit verhaal heb ik ook aan de 2e persoon verteld maar die vond dit net als ik ook wat raar ze was vriendelijk en heeft gezegd het bedrag van de rekening af te halen.
Waarom dit bedrag op de rekening is gezet is mij een raadsel.

Dit soort telefoontjes met ziggo houd ik zelf niet zo van, het keuzemenu is m.i. tamelijk ontoegankelijk en verwarrend, als je een probleem hebt met de aanvraag van een alles-in-1 pakket is het m.i. onduidelijk wélk nummer uit het keuzemenu je moet hebben. Ook had ik via mail een reaktie gekregen met de mededeling dat ik moest bellen over dit probleem en dat ze het dan waarschijnlijk wel op konden lossen. Maar de daarbij gegeven keuze opties die ik moest kiezen in het telefoon-menu klopten gewoon niet, je kwam dan ergens terecht waar je helemaal niet hoefde (en wilde) zijn.
Dit lijkt me een aandachtspunt voor ziggo, wellicht hebben ze aandelen in bloeddrukverlagende middelen. :o

[ Voor 31% gewijzigd door dribibu op 13-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Ik heb net Ziggo Alles in- 1 EXTRA besteld en ik vroeg me af welke router ik daar het beste bij kan kopen. Ik ben een grootgebruiker van nieuwsgroepen, dus maximale snelheid is een pre. Verder zijn er nog 3 laptopjes in huis die draadloos verbonden moeten worden. Al het advies is welkom!

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Eury schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:42:
Ik heb net Ziggo Alles in- 1 EXTRA besteld en ik vroeg me af welke router ik daar het beste bij kan kopen. Ik ben een grootgebruiker van nieuwsgroepen, dus maximale snelheid is een pre. Verder zijn er nog 3 laptopjes in huis die draadloos verbonden moeten worden. Al het advies is welkom!
TP-Link TL-WR1043ND?

Lekker goedkoop, 802.11n dus snelst beschikbare op dit moment, en 1000GBit LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

PolluxDKB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:47:
[...]

TP-Link TL-WR1043ND?

Lekker goedkoop, 802.11n dus snelst beschikbare op dit moment, en 1000GBit LAN.
Haalt die ook minstens 120 Mbit NAT doorvoersnelheid? Ik kan het niet zo snel terugvinden in de specs, maar daar moet wel rekening mee gehouden worden.
M'n Draytek 2920 doet het in elk geval wel, daarmee haal ik 119,6 Mbit down en 9,3 Mbit up volgens de Ziggo speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48

Dawn

..Sworn to the Dark..

naaitsab schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:14:
Heeft iemand een direct telefoon nummer om ai1 te bestellen?
Die lui nemen niet op via het doorkies menu en je nummer invullen waarna ze je "meteen" terugbellen werkt ook voor geen kant. Willen ze niks verkopen ofzo? |:(
0900-0730 (Sales)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Slechte ervaring met die lui. Ik wou gisteren alleen maar TV-Theek toevoegen aan mijn kaart, de rest had ik sowieso al twee weken gratis omdat ik nieuwe abonnee ben. Afijn, uurtje later had ik alleen TV-Theek en waren alle andere pakketten van mijn kaart afgehaald. Weer moeten bellen met sales maar ze konden het niet voor me herstellen, moest via 0900-1884. Pfffff... wat een eencellig organisme die mij van die pakketten heeft afgeholpen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Crusader schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Haalt die ook minstens 120 Mbit NAT doorvoersnelheid? Ik kan het niet zo snel terugvinden in de specs, maar daar moet wel rekening mee gehouden worden.
M'n Draytek 2920 doet het in elk geval wel, daarmee haal ik 119,6 Mbit down en 9,3 Mbit up volgens de Ziggo speedtest.
Dat haalt ie makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Crusader schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:39:
[...]

Slechte ervaring met die lui. Ik wou gisteren alleen maar TV-Theek toevoegen aan mijn kaart, de rest had ik sowieso al twee weken gratis omdat ik nieuwe abonnee ben. Afijn, uurtje later had ik alleen TV-Theek en waren alle andere pakketten van mijn kaart afgehaald. Weer moeten bellen met sales maar ze konden het niet voor me herstellen, moest via 0900-1884. Pfffff... wat een eencellig organisme die mij van die pakketten heeft afgeholpen zeg...
Als je je kaart net geactiveerd hebt, dan heb je een freeview periode van 2 weken. In die 2 weken is de TV-Theek niet beschikbaar. Dat had de klantenservicemedewerker moeten melden en niet deze actie moeten uitvoeren..

Maar ja, daar heb je nu niet veel aan natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:56
Sinds een paar weken heb ik meerdere malen per dag 10-30% packetloss gedurende enkele minuten per keer. Wanneer dit gebeurd blijft niet veel bandbreedte over (Alles-in-1 Plus):
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/421p411o401o2Q0x1y0R/ziggo_2010-01-13.png

Ik heb al getest met een andere router en met een directe verbinding naar het modem. Ziggo houdt vol dat het probleem aan mijn kant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Genji schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Als je je kaart net geactiveerd hebt, dan heb je een freeview periode van 2 weken. In die 2 weken is de TV-Theek niet beschikbaar. Dat had de klantenservicemedewerker moeten melden en niet deze actie moeten uitvoeren..

Maar ja, daar heb je nu niet veel aan natuurlijk.. ;)
Lol.. nee, inderdaad. Maakt niet zoveel uit, ik kom van de satelliet af, waar ik nog veel meer zenders gewend ben, waaronder ook Film1 kanalen, dus had niet zo de behoefte alles mee te maken. Maar was wel een behoorlijk knullige actie. Wel weer opgelost na twee uur, dus dat valt mee.

Moet zeggen dat ik verder erg tevreden ben met de bereikbaarheid van de helpdesk, de kwaliteit van de internetverbinding (haal daadwerkelijk 120 Mbit) en de beeldkwaliteit.

De beeldkwaliteit van Ziggo is beter dan de HD kanalen van de satelliet (Canal Digitaal met m'n Dreambox DM800 dan). Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Eury schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:42:
Ik heb zelf de tp-link gebruikt en de linksys wrt610n maar beide vond ik toch niet zo. Ik gebruik nu de wndr3700 die uitstekend bevalt, voornamelijk het dnla gedeelte op de router is geweldig. Gigabit wan en lan dus je bent helemaal klaar voor ziggo's 120mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hoe kan het dat we bij Uitzending Gemist (Interactieve TV) alleen maar programma's kunnen kijken van de data 4 januari t/m 10 januari? Dat was gisteren ook al zo.

edit: laat maar, moet effe wennen aan de onlogische interface

[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 13-01-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn vader hier wil alleen maar Linksys routers want die werkten met Cisco samen en Cisco is het beste wat er is.... Daarnaast draaien er meerdere programma's voor de stabiliteit van het netwerk enz zegt ie.

Nou valt de verbinding vaak weg of werkt alles maar half; lees alleen me pa heeft internet en ik soms weken niet. Als Cisco dit heeft dan hebben alle modems dat blijkbaar (lol) dus er komt niks anders in huis. Is dit iig de aanleiding en nu de vraag:

Is het mogelijk om meerdere internet abonnementen te nemen op één adres? Dat ik gewoon mijn eigen lijn krijg zonder die meuk? Kan er op ziggo.nl niks over vinden met mijn foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Floris-K schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:41:
Is het mogelijk om meerdere internet abonnementen te nemen op één adres? Dat ik gewoon mijn eigen lijn krijg zonder die meuk? Kan er op ziggo.nl niks over vinden met mijn foon.
Dan moet er 1 via de kabel(ziggo) en de andere via de telefoonlijn dus adsl of vdsl.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Mijn vader hier wil alleen maar Linksys routers want die werkten met Cisco samen en Cisco is het beste wat er is.... Daarnaast draaien er meerdere programma's voor de stabiliteit van het netwerk enz zegt ie.

Nou valt de verbinding vaak weg of werkt alles maar half; lees alleen me pa heeft internet en ik soms weken niet. Als Cisco dit heeft dan hebben alle modems dat blijkbaar (lol) dus er komt niks anders in huis. Is dit iig de aanleiding en nu de vraag:

Het lijkt me dat er iets anders aan de hand is. Misschien is de verbinding niet goed of de router... Of misschien blokkeert je vader de toegang tot het internet voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Linksys is absoluut niet geweldig, zeker niet icm de Ubee modems van Ziggo. Geen idee waar het aan ligt, maar het is geen goed huwelijk. Misschien moet je een leuke router kopen (Netgear WNDR3700 ofzo), en die installeren zodat je pa dat een week kan proberen. Vindt ie het niks, dan kun je hem altijd nog terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Timmert schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:13:
Linksys is absoluut niet geweldig, zeker niet icm de Ubee modems van Ziggo. Geen idee waar het aan ligt, maar het is geen goed huwelijk. Misschien moet je een leuke router kopen (Netgear WNDR3700 ofzo), en die installeren zodat je pa dat een week kan proberen. Vindt ie het niks, dan kun je hem altijd nog terugbrengen.
Of niks zeggen en na een week: "zeg pa wat loopt het internet ineens goed hé" en dan de Netgear WNDR3700 router laten zien >:)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Mijn vader hier wil alleen maar Linksys routers want die werkten met Cisco samen en Cisco is het beste wat er is.... .
Vertel je pa dan maar uit mijn naam dat dit echt niet zo is, ik heb de wrt610 gehad nou..een en al gezeik met het ubee modem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En als die pa zo Cisco minded is, probeert ie dan niet of ie een Cisco modem van Ziggo kan krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
marcel23456 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:55:
Vertel je pa dan maar uit mijn naam dat dit echt niet zo is, ik heb de wrt610 gehad nou..een en al gezeik met het ubee modem :(
Ik gebruik ook een Ubee modem met een Linksys router, WRT320N. En het werkt perfect hier
WRT610N zou het dan ook wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21
Situatie: studentenhuis, vier bewoners en een disfunctionele Online-ADSL verbinding.
Nu hebben wij een kabelaansluiting van Ziggo voor de TV en zag ik dat Ziggo tegenwoordig helemaal niet meer zo duur is. Aangezien onze huidige verbinding er écht vaak uit klapt zou dit misschien een mooie oplossing zijn. Ze zijn hier momenteel glasvezel aan het aanleggen maar naar ik begrijp kan dat nog wel even duren, dus nu leek Ziggo mij een mooie tijdelijke oplossing aangezien je dit toch per maand kan opzeggen...
Maar nu heb ik twee puntjes:
- Kan je inderdaad direct per maand opzeggen of zit je eerst vast aan een minimale contractduur van een jaar?
- Wat voor modem word er precies geleverd? Begrijp ik goed dat de modem geen ingebouwde router heeft en ik er dus gewoon een simpel routertje achter kan hangen?
- Belangrijke feature voor mij is NAT-loopback, we draaien hier een server met een domeinnaam er aan, en requests op het LAN-netwerk naar mijndomein.nl moeten dus naar de server doorgestuurd worden. Begrijp ik goed dat ik mits ik een router uitzoek die dit ondersteund dat dit gewoon moet werken?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DRAFTER86 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:02:
... we draaien hier een server met een domeinnaam er aan ...
Zolang dat geen mailserver is, want tcp poort 25 is potjedicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik ga voor de Netgear WNDR3700 nu nog ffe ongeduldig wachten totdat alles geregeld word, gisteren Ziggo alles in 1 extra besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen minimale contractduur inderdaad en je krijgt vast een ubee modem en die heeft geen router erin, maar met alles in 1 extra heb je wel een degelijke router nodig gezien de snelheid, dus pak niet iets ouds wat je al had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Crusader schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:07:
[...]

Zolang dat geen mailserver is, want tcp poort 25 is potjedicht.
Ok, maar ik neem aan dat mijn lokale mailserver wel uitgaande mail mag relayen naar smtp.ziggo.nl?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:09:
geen minimale contractduur inderdaad en je krijgt vast een ubee modem en die heeft geen router erin, maar met alles in 1 extra heb je wel een degelijke router nodig gezien de snelheid, dus pak niet iets ouds wat je al had liggen.
Hm ok, klinkt goed! Wij zouden dan gaan voor Z2, wat prima moet gaan met een Linksys WRT54G (100Mbit) lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
100Mbit WAN poort wil niet zeggen dat de router ook op die snelheid kan routeren ;) 100Mbit trekt de WRT54G zeker niet (geen idee hoeveel wel). Geschikte routers worden iedere pagina genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
tweak_dude schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:25:
100Mbit WAN poort wil niet zeggen dat de router ook op die snelheid kan routeren ;) 100Mbit trekt de WRT54G zeker niet (geen idee hoeveel wel). Geschikte routers worden iedere pagina genoemd...
Snap ik, snap ik.
Waarschijnlijk haal ik ook gewoon een TP-link WR1043ND. Kan iemand hier bevestigen dat NAT-loopback dan gaat werken? Of werkt dat alleen met de DD-WRT firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van de vele ervaringen uit dit topic zou ik voor Ziggo een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND.
  • Netgear WNDR3700.
  • DrayTek Vigor 2130(n).
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps.

PS. Cisco/Linksys raad ik persoonlijk niet meer aan. In dezelfde prijsklassen zijn TP-Link TL-WR1043ND en de Netgear WNDR3700 beter bevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DRAFTER86 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:12:
[...]

Ok, maar ik neem aan dat mijn lokale mailserver wel uitgaande mail mag relayen naar smtp.ziggo.nl?
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Sjongejonge.. Alweer paar maanden strak 14,5MB/s. Gisteravond ineens offline, reset modem, 2,4MB/s. Hoger kom ik niet meer. Zucht.

/edit
6049

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

Klinkt als iemand die zich door gevoel laat leiden en niet door verstand.

Omdat het professionele spul van Cisco idd zeer goed is, maar het consumentenspul (of dat nou Linksys is of Linksys met Cisco-sticker) is eigenlijk helemaal niet zo goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:13:
Op basis van de vele ervaringen uit dit topic zou ik voor Ziggo een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND.
  • Netgear WNDR3700.
  • DrayTek Vigor 2130(n).
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps.

PS. Cisco/Linksys raad ik persoonlijk niet meer aan. In dezelfde prijsklassen zijn TP-Link TL-WR1043ND en de Netgear WNDR3700 beter bevonden.
Snap ik, maar gaat de combi TP-Link met het ZIggo modem dan NAT-loopback ondersteunen?
Nice!
Cool, dan ga ik bestellen!

[ Voor 12% gewijzigd door DRAFTER86 op 14-01-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zou moeten werken, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

\o/ 15 januari de hele dag gratis bellen naar vaste nummers binnen NL! :D Vanwege de miljoenste Ziggo-Alles-in-1-abonnee :9

Met mijn Ziggo-abonnement bel ik sowieso al altijd gratis naar vaste nummers -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
Reinier schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:30:
Met mijn Ziggo-abonnement bel ik sowieso al altijd gratis naar vaste nummers -O-
Alleen gratis naar andere vaste nummers van Ziggo, toch? Niet naar bijvoorbeeld die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
grun93 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:24:
[...]

Alleen gratis naar andere vaste nummers van Ziggo, toch? Niet naar bijvoorbeeld die van KPN.
Ja dat kan voor 10 eurie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Grombromgromgrom... Wacht nog maar even tot het ''onderhoud'' dat 3 maanden zou duren (Zeker weten geen knutselclubje in de CMTS hier... Heb geen enkele bus gezien) over is en anders bellen. Dramatisch dit, haal eens in de maand 120mb/s...

Toevoegingkje:

Er zit een spook in mijn netwerk! Een plaaggeest! Vanaf de lieve Ubee loopt een zacht blauw kabeltje naar mijn rotuertje. Sitecom, gigabit 300n van ziggo (pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351) en vanuit daar met cat6 naar een gigabit switch op de zolder... Dan splitst-ie af naar 3 PC's. Een probleem: Speedtesten is waardeloos. Ziggo speedtest geeft op de 1e PC een ping in de 500, en op de andere PC flipt 'ie hem als hij de upload moet gaan beginnen. Het hele netwerkgedeelte dondert er ineens uit... De derde niet geprobeerd, die is namelijk op 10/100 verbonden. Daar zit niet vaak een poweruser op, dus vind ik wel goed zo. Snapt iemand waar die pings vandaan komen? Naar speedtest.net server Rotterdam krijg ik nette pings tussen de 10 en 20, maar naar b.v Haarlem (minder dan 30km hier vandaan) ook in de 500, net als bij andere servers. Zeer maf! Andere PC snap ik dus ook helemaal geen donder meer van...

[ Voor 68% gewijzigd door BeefHazard op 14-01-2011 19:03 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ronneuh schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:
[...]

Ik gebruik ook een Ubee modem met een Linksys router, WRT320N. En het werkt perfect hier
WRT610N zou het dan ook wel moeten doen.
werkt ook wel, maar bij het opstarten heeft de wrt610 hetzelfde wan ip adres als de ubee en gaat daardoor flippen, het omzetten van het wan ip adres in de wrt610 lost dit op. De usb poort moet dlna kunnen geven, dus, harde schijf erop en pompen maar. Helaas, veel formaten herkent die niet en in mijn geval de home cinema sony bdv-f500 herkent die de wrt610 helemaal niet. Hierover zijn talloze klachten te vinden via google.

Dit was voor mij de reden om de wrt610 op marktplaats te zetten en te vervangen voor de wndr3700, deze word moeiteloos door mijn sony home cinema herkent en kan buiten mkv alle formaten probleemloos afspelen zonder gebruik van pc maar rechtstreeks van de harde schijf op de router...top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kreeg vandaag een mailtje van Ziggo dat morgen (de 15e januari) je gratis kan bellen naar alle vaste nummers (laat ik dat de hele maand al kunnen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Vraagje over de digitale TV van ziggo. Moet je elke digitale ontvanger in huis aansluiten op een coax kabel, of zijn er gewoon kastjes net als bij KPN Digitenne (wat we nu hebben). Want ik heb namelijk op mijn kamer geen coax kabel liggen, die ligt alleen in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Eury schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:43:
Vraagje over de digitale TV van ziggo. Moet je elke digitale ontvanger in huis aansluiten op een coax kabel, of zijn er gewoon kastjes net als bij KPN Digitenne (wat we nu hebben). Want ik heb namelijk op mijn kamer geen coax kabel liggen, die ligt alleen in de woonkamer.
Het kasje komt tussen je tv en je coax kabel in dus je zult vanaf beneden(meterkast?) een kabel moeten spliten naar de woonkamer en jouw kamer en bij elke tv waar je ziggo tv op wilt moet er een kasje tussenkomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
naaitsab schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:44:
[...]

Het kasje komt tussen je tv en je coax kabel in dus je zult vanaf beneden(meterkast?) een kabel moeten spliten naar de woonkamer en jouw kamer en bij elke tv waar je ziggo tv op wilt moet er een kasje tussenkomen.
Wij hebben alles gelijksvloers en de hoofdaansluiting zit in de woonkamer. Maar hoe zit het dan als je een insteekkaart gebruikt heb je dan nog steeds een coax kabel nodig?

Ik had verwacht dat het net zo als bij KPN zou zijn, dat je verder geen coax nodig hebt maar dat je gewoon een kastje overal aan elke tv kan plaatsen

[ Voor 13% gewijzigd door Eury op 14-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Eury schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:49:
[...]

Wij hebben alles gelijksvloers en de hoofdaansluiting zit in de woonkamer. Maar hoe zit het dan als je een insteekkaart gebruikt heb je dan nog steeds een coax kabel nodig?

Ik had verwacht dat het net zo als bij KPN zou zijn, dat je verder geen coax nodig hebt maar dat je gewoon een kastje overal aan elke tv kan plaatsen
Dat komt omdat het tv signaal uit de ether komt van KPN. Bij Ziggo gaat het via de coax. Dus elke decoder heeft een coax nodig. Die insteekkaart (smartcard?) heb je nodig om te kunnen kijken.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Dat komt omdat het tv signaal uit de ether komt van KPN. Bij Ziggo gaat het via de coax. Dus elke decoder heeft een coax nodig. Die insteekkaart (smartcard?) heb je nodig om te kunnen kijken.
Ik bedoel de CI+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=knip=- ( reactie = overbodig geworden)

[ Voor 114% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2011 21:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat kan ook je maar dan moet je tv alsnog met ziggo in verbinding staan via de kabel, dus een coax kabel is verplicht voor het tv kijken.

Je kunt ingewikkeld gaan doen door het kasje beneden te zetten en de signalen draadloos naar je kamer te verzenden en de ir(afstandbediening) via een repeater aan te sturen maar een kabel trekken geeft een beter resultaat.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
naaitsab schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:08:
[...]

Dat kan ook je maar dan moet je tv alsnog met ziggo in verbinding staan via de kabel, dus een coax kabel is verplicht voor het tv kijken.

Je kunt ingewikkeld gaan doen door het kasje beneden te zetten en de signalen draadloos naar je kamer te verzenden en de ir(afstandbediening) via een repeater aan te sturen maar een kabel trekken geeft een beter resultaat.
Damn dat is toch ffe anders dan dat ik gedacht had. moet ik maar eens kijken hoe ik die kabel goed kan gaan leggen zonder dat iemand elke ochtend ze nek er over breek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Eury schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Damn dat is toch ffe anders dan dat ik gedacht had. moet ik maar eens kijken hoe ik die kabel goed kan gaan leggen zonder dat iemand elke ochtend ze nek er over breek :P
P25 kabelgoot boven de plint.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:08:
Ik heb met die draadloze kastjes zittten experimenteren een jaar of twee terug en heb toen diverse merken geprobeerd, maar echt, het was niks. Het gaf wel grappige resultaten, als de kat beneden vlak voor de apparaten liep zag ik een kattenschaduw boven op het beeld voorbij komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Ik heb met die draadloze kastjes zittten experimenteren een jaar of twee terug en heb toen diverse merken geprobeerd, maar echt, het was niks. Het gaf wel grappige resultaten, als de kat beneden vlak voor de apparaten liep zag ik een kattenschaduw boven op het beeld voorbij komen :D
:D Leuk als moeders of je partner aan het stofzuigen is :>

Na 9x proberen nu toch eindelijk alles in een 120mbit aangevraagd met behoud van huidige tv situatie(2 tv's en kanalen pakket) Toen ik aan het einde een klacht/opmerking wou opgeven was er een "technisch probleem" :+ ;w Gaat wel lekker bij die lui daar :/
Maar goed de buit is binnen 25e komt de modem, nou maar hopen dat alles gladjes verloopt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:47
Als ik via mijn ziggo bv internet aanpas naar een hoger abonnement, hoe lang duurt dit? Of wordt dat automatisch verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Laatst online: 20-04 17:32
Als je dat telefonisch doet kan het in principe binnen een paar uur geflikt zijn. Even aandringen want normaal heb je een week voordat ze eens na gaan denken.
Heb het zelf ondervonden:
Telefonisch een gewenste verhoging doorgegeven, na een week weer contact opgenomen wanneer het nou uitgevoerd gaat worden. Bleek de aanvraag niet doorgezet te zijn. Zou gelijk gedaan worden en ik moets na een half uurtje het modem even resetten.
Het kan dus heel snel gaan ... als je aandringt...

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik heb eventjes zitten kijken, en er bestaat ook iets als een draadloze TV Link, degene die op sluitallesaan.nl staat is Philips SLV 4200 Draadloze TV link, maar ik vind deze nog al prijzig. Nu kwam ik ergens anders deze tegen: Philips SLV3110/12 Draadloze TV-link denken jullie dat deze ook werkt met het TV abbo van ziggo? Het word echt een heel gedoe om een kabel van de hoofdaansluiting naar mijn kamer te krijgen, vandaar dat ik deze optie onderzoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een decoder koopt met een scartuitgang (dat philips ding werkt namelijk met scart) dan gaat het werken.
Nadeel van deze SLV3110/12 is dat het geen ondersteuning heeft voor rgb maar alleen cvbs (composiet dus). Kijk dus even verder naar een welke wel rgb ondersteund, of als je een HD tv hebt een die hdmi ondersteund (en dan moet je uiteraard ook een HD decoder kopen).
Marmitek heeft ook nog een boel van dit soort apparaten.

Als je nou verwacht dat je een apparaat kan vinden wat een coax kabel vervangt dan kan je stoppen met zoeken.
Je kan hooguit het kabeltje tussen tv en decoder vervangen door een draadloos signaal (scart of hdmi dus).

[ Voor 29% gewijzigd door job op 15-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
job schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:10:
Als je een decoder koopt met een scartuitgang (dat philips ding werkt namelijk met scart) dan gaat het werken.
Nadeel van deze SLV3110/12 is dat het geen ondersteuning heeft voor rgb maar alleen cvbs (composiet dus). Kijk dus even verder naar een welke wel rgb ondersteund, of als je een HD tv hebt een die hdmi ondersteund (en dan moet je uiteraard ook een HD decoder kopen).
Marmitek heeft ook nog een boel van dit soort apparaten.

Als je nou verwacht dat je een apparaat kan vinden wat een coax kabel vervangt dan kan je stoppen met zoeken.
Je kan hooguit het kabeltje tussen tv en decoder vervangen door een draadloos signaal (scart of hdmi dus).
We hebben er een HD Ontvanger bij besteld. Het leggen van een kabel is echt heel erg veel werk, en aangezien het een huur huis is en we door deurposten moeten boren moet dat ook allemaal weer ongedaan gemaakt worden als we hier uit gaan.

Ik heb een HD tv dus ik moet kijken naar zo'n digitale verzender die HDMI ondersteund?
Maar ik denk dat die nog al prijzig zijn.

Ik wil gewoon normaal TV kunnen kijken zonder dat ik kabels hoef aan te leggen, en ik wil maximaal rond de 70 euro uitgeven. Heeft iemand dan een suggestie, want ik kom heel veel van die dingen tegen maar kan er niet wijs uit worden welke geschikt is voor de HD ontvanger van ziggo

Het is hopelijk niet zo dat als ik een tweede tv aansluit op deze manier dat we dan op beide tv's het zelfde moeten kijken toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Eury op 15-01-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 14:20
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:09:
Als ik via mijn ziggo bv internet aanpas naar een hoger abonnement, hoe lang duurt dit? Of wordt dat automatisch verwerkt?
bellen is veel beter.
dan weet je zeker(na aandringen) dat je het dezelfde dag nog hebt.
via mijn ziggo komt het vaak niet aan. Ik heb 3 x een wijziging doorgegeven en 3 x een bevestiging maar na 2 weken nog geen verandering.
toen gebeld,sorry is niks van bekend. ze wilden het niet direct doen,en toen heb ik via internet een klacht ingediend.
Dag erna een mail ontvangen met een reactie dat alles overgezet was.
Bij een opzegging precies hetzelfde,internet bevestiging gekregen maar wel geld afschrijven.
Telefoon gepakt,maar sorry kan u nu niet helpen die afdeling is er nu niet.
Klacht ingediend,en dag erna een reactie waarin stond dat ik het geld terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:46
Ik download via nieuwsgroepen, heb een 120mbit payed account. Sinds enige tijd haal ik maar een snelheid van 5000kb/s waar dit normaal 12000 a 13000 kb/s is. Ik download via ssl heb al verschillende porten gebruikt zonder resultaat. Mijn vraag is: Knijpt Ziggo het internet tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jostefa schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:18:
...Mijn vraag is: Knijpt Ziggo het internet tegenwoordig?
Niet dat ik weet; vandaag nog gewoon met bijna 15MB/s wat dingen kunnen downloaden. Niet vanaf usenet (dat gebruik ik niet) maar overige protocollen kan ik gewoon mijn lijntje dichttrekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Eury: als ik je verhaal goed lees, wil je dus geen coaxkabel trekken? Dan houdt het namelijk op, je _moet_ coax hebben naar je ontvanger. Of je moet de ontvanger in de meterkast zetten en dan draadloos doen, maar dat lijkt me kwalitatief behoorlijk kansloos, als het al gaat werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik download via nieuwsgroepen, heb een 120mbit payed account. Sinds enige tijd haal ik maar een snelheid van 5000kb/s waar dit normaal 12000 a 13000 kb/s is. Ik download via ssl heb al verschillende porten gebruikt zonder resultaat. Mijn vraag is: Knijpt Ziggo het internet tegenwoordig?
Spitsuur qua internet en/of spitsuur qua newsserverprovider.

Op maandagochtend kun je ook geen 100 of 120 rijden op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volkert schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Spitsuur qua internet en/of spitsuur qua newsserverprovider.

Op maandagochtend kun je ook geen 100 of 120 rijden op de snelweg.
Nou hier in elk geval niet. 14+ MB/s vanaf Supernews op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Arfman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:29:
Eury: als ik je verhaal goed lees, wil je dus geen coaxkabel trekken? Dan houdt het namelijk op, je _moet_ coax hebben naar je ontvanger. Of je moet de ontvanger in de meterkast zetten en dan draadloos doen, maar dat lijkt me kwalitatief behoorlijk kansloos, als het al gaat werken.
De HD Ontvanger word aangesloten op de TV in de woonkamer waar de hoofdaansluiting zit. Mijn kamer zit er ongeveer 10 meter vandaan. Dus ik wil dan zegmaar die draadloze verzender aansluiten op de ontvanger in de woonkamer en de draadloze ontvanger aansluiten op mijn TV. Of werkt dat niet zo?

Dat ik geen HD kwaliteit kan verwachten is geen probleem. Maar het gaat er om dat het leggen van een coax kabel gewoon erg lastig is in mijn geval. Dus mijn vraag is welke draadloze TV link (niet al te duur) moet ik dan aanschaffen. En kunnen we dan op beide tv's andere programma's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Eury schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Dus mijn vraag is welke draadloze TV link (niet al te duur) moet ik dan aanschaffen. En kunnen we dan op beide tv's andere programma's kijken?
Geen. Dit wordt dan een hopeloze prutsoplossing.

Coax doortrekken en aparte ontvanger op je kamer zetten, da's de enige oplossing waarvan je geen kromme tenen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Volkert schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:36:
[...]

Geen. Dit wordt dan een hopeloze prutsoplossing.

Coax doortrekken en aparte ontvanger op je kamer zetten, da's de enige oplossing waarvan je geen kromme tenen krijgt.
Hoezo word dat een hopeloze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:21
Heeft ziggo iets op het netwerk oid aangepast in omgeving ijmuiden?

Normaal gesproken haal ik op speedtest.ziggo.nl maximaal 19 Mbit/s download ( ongeveer wel eens in de paar dagen kijkend)

Maar eergisteren had ik 22 Mbit/s download gehaald en nu haal ik steeds rond de 22 Mbit/s
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wtzimw.jpg

Mooi om te zien :D
(A1E-plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Eury schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:10:
[...]

... Dus ik wil dan zegmaar die draadloze verzender aansluiten op de ontvanger in de woonkamer en de draadloze ontvanger aansluiten op mijn TV. Of werkt dat niet zo? ... En kunnen we dan op beide tv's andere programma's kijken?
In principe zou het zo wel werken, maar dan kan er tegelijkertijd naar een en dezelfde zender worden gekeken. En bij de hoofdaansluiting wordt bepaald welke dat is. Wil je meer zenders tegelijkertijd kunnen kijken dan heb je of coax kabels nodg die naar de andere kamers wordt getrokken of meerdere ontvangers in de woonkamer (met even zoveel draadloze sets)

Misschien dat er ook draadloze netwerksets, met een pc met dvb-c mogelijk zijn. Maar dat zal dan wel niet ziggo gecertificeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Eury schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Hoezo word dat een hopeloze oplossing?
Omdat het kwalitatief uitermate teleurstellend is :P
Kwaliteit, bedieningsgemak en stabiliteit zullen ver te zoeken zijn, als je het al aan de praat krijgt. Hopeloze prutsoplossing inderdaad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Arfman schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:07:
[...]

Omdat het kwalitatief uitermate teleurstellend is :P
Kwaliteit, bedieningsgemak en stabiliteit zullen ver te zoeken zijn, als je het al aan de praat krijgt. Hopeloze prutsoplossing inderdaad.
Dat is mooi k*t dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ach, gewoon boren en uiteindelijk de gaten opvullen met beetje karton, verfje erover en niemand ziet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben het met BeefHazard eens.

Bij een vriend hebben we ook zo'n draadloze oplossing gemaakt. Na een paar maanden was hij de werking er van ZO zat dat ik hem heb geholpen met het boren van wat gaten en het trekken van wat netwerkkabels.

Vrijwel alles zit achter holle plinten of kasten, dus je ziet er nergens iets van (tenzij je meubels gaat verplaatsen :) )

Zeker die draadloze oplossingen zoals die van Marmitek werken steeds slechter. Dit komt omdat die gebruik maken van de 2.4GHz band en met al die draadloze access points van tegenwoordig is die band aardig vol.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik overweeg alles-in-1 extra van Ziggo (zonder actie ontvanger).
Wie heeft dit de afgelopen weken ook ontvangen en kan iets zeggen over de levertijd na bestellen zonder monteur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jobr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:03:
Wie heeft dit de afgelopen weken ook ontvangen en kan iets zeggen over de levertijd na bestellen zonder monteur ?
Volgens de site 5 werkdagen na bestellen, ik heb gister besteld via de telefoon, als ik het binnen heb zal ik het nog even melden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:52
Als je in de buurt van Den Haag woont wil ik die Cisco ontvanger wel van je overnemen als je die erbij besteld. Dan mag je zelf de versterker (t.w.v. 70 euro) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb vorige week vrijdag besteld en afgelopen woensdag de boel binnengekregen (Zoetermeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik heb afgelopen donderdag besteld maar wacht nog steeds op mijn orderbevestiging...

Komt die per post of per mail?

[ Voor 16% gewijzigd door Eury op 16-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ik heb hier het zelfde probleem. (regio 5432)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Eury schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:25:
Ik heb afgelopen donderdag besteld maar wacht nog steeds op mijn orderbevestiging...

Komt die per post of per mail?
Per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Als je van enkel digi-tv naar alles in 1 extra gaat moet je dan "handmatig" een 'mijn ziggo' account aanvragen of krijg je die bij de orderbevestiging met de post mee? Bij kpn bijvoorbeeld kreeg ik een login en password via de post binnen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1 ... 94 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!