Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 07:26
Ik heb er maar twee, en zelfs daarvoor gebruik ik al een versterker. Prima beeld daardoor.
Wildfire schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:44:
Even een vraagje tussendoor: iemand nog ervaring met eventuele datalimieten? Officieel zijn ze er niet, maar de praktijk is natuurlijk iets anders. :)
Officieel zijn ze er wel toch? Maar dat hangt van je abo af, en ook of je gebruik maakt van de Ziggo newsserver of van een andere, meestal een payserver.

De mensen met AllinOne Extra mogen ongelimiteerd downen op de Ziggo Newsserver, maar voor de klanten met een lagere abonnementsvorm geldt wel een limiet. Ik weet niet of ze daar streng de hand aan houden. Zelf maak ik gebruik van een externe payserver en het verkeer via Ziggo gaat via een versleutelde ssl verbinding. Ik download iets tussen de 350 en 400 Gb per maand, en daar hebben ze nog nooit iets van gezegd. Ik heb een Plus abo btw.

[ Voor 79% gewijzigd door grun93 op 18-01-2010 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 10:10
grun93 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 06:02:
[...]

Officieel zijn ze er wel toch? Maar dat hangt van je abo af, en ook of je gebruik maakt van de Ziggo newsserver of van een andere, meestal een payserver.
Hij heeft het vast over zn Ziggo-abonnement in het algemeen.

Heb ook nog niemand horen klagen, en ik download ook wel eens een halve TB in een maand.
Wildfire schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:44:
* Wildfire heeft ettelijke gigabytes in de downloadqueue staan, dingen die ik niet à-la-de-seconde nodig heb doe ik 's nachts downloaden, lijkt me het verstandigst
Ach joh, gewoon overdag doen. Echt geen verschil.

[ Voor 28% gewijzigd door Ascathon op 18-01-2010 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:21:
[...]

1verschill, wij hebben er 3.
Ja prima, maar dat zeg ik niet.

Ziggo levert een sterk genoeg signaal voor 1 tv achter 20 meter kabel.
Jij hebt 3 tv's, dat is gewoon teveel zonder kabelversterker.
zoals ik al zei, je redde het net wel, maar nu met extra splitter er bij niet meer.

Sluit je kabelmodem aan, en 1 tv.. is het beeld goed dan levert ziggo wat ze moeten leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 18-01-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
OCTheEagle schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:53:
Paar dagen geleden een tweedehands Motorola Modem (SBV5121E) via Marktplaats naar binnen gehaald voor een appel en een ei. Ubee modem verwijderd, Motorola modem aangesloten, de activatiecode die ik bij het Ubee modem had ingevoerd en sindsdien weer prachtig Internet zonder downtime/disconnects (regio Den Haag Zuid-West)! Kortom: geweldig! Ik kan het iedereen aanraden! :P
Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen met een Ubee modem die last heeft van disconnects. Met "plus" sowieso, met "extra" zou ik me dan terug laten zetten naar "plus'.

Ik heb zelf het geluk gehad nog een Arris TM702B te kunnen scoren. Na 3 maanden Ubee ellende (heb 2 exemplaren gehad overigens), nu al bijna 3 weken Arris vreugde zonder enige disconnect.

En bij Ziggo maar zeggen: De signalen zijn goed hoor, u moet het probleem echt bij u zelf zoeken :/

Boycot Ubee!

[ Voor 7% gewijzigd door Volkert op 18-01-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Volkert schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:18:
[...]
En bij Ziggo maar zeggen: De signalen zijn goed hoor, u moet het probleem echt bij u zelf zoeken :/
Grrr, dat haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb eens 12x met ziggo gebeld in 2 dagen om ze duidelijk te maken dat hun SMTP server mij blokkeerde omdat ik veel mail had verstuurd. Nee hoor, dat was niet zo, konden ze niet, zouden ze bericht van krijgen, bla bla.

"Oh, we sturen u een nieuw modem" Huh? Wat? Waarom dat dan? "Nou, die is stuk, daarom kunt u niet mailen"... Huh? Hoe kom je daar nou weer bij? Ik zit via die modem remote ingelogd... :S "oh, euh, jaaaa, dat kan, maar dan is die toch stuk." Zucht... Trachten alles opnieuw uit te leggen.

Toen eentje die begon te klagen dat er een router tussen zat. Die heb ik meteen de kop ingedrukt.

Uitleggen dat ik op poort 25 niet met de mailserver een telnet verbinding op kon bouwen maar wel met andere SMTP servers, dat dit hiervoor prima ging en op een tweede Ziggo lijn ook prima ging. Nee hoor, ik moest mijn outlook settings maar opnieuw invullen. Of outlook herinstalleren, dat ging het zeker oplossen. En toen kwam het. Doet de webmail het wel? Euhm, ja? Wat heeft dat er mee te maken? Oh, nou, ziet u wel, dat ligt het probleem bij u!

Echt... stelletje... *BEEP*, hoe "niet slim" kun je zijn? :S :S Na ongeveer 10 uur aan de lijn in 2 dagen heb ik het maar opgegeven en een IP change in het modem geforceerd, POEF, problemen opgelost.

Echt waar, dit keer dacht ik, nou, zo'n telnet, dat dat naar hun server niet werkt, en naar anderen wel, daar kun je toch niet omheen, dat is toch meteen duidelijk, weten ze wat ze moeten doen. Nee hoor, ze doen gewoon alsof je probleem niet bestaat en je achterlijk bent. :S

2 weken later, krijg je een email, ja, u had veel mail verstuurd, dus de mail server blokkeerd je. Echt.... :S

Ziggo helpdesk = totaal waardeloos.

Alleen handig voor het opvragen van je activatie code (welke ze vergeten mee te sturen met een nieuw modem). Verder dan dat moet je bidden dat je ze nooit nodig hebt.......

(genoeg geklaagd over 1 van mijn ervaringen met de ziggo helpdesk.... en ja, er zijn er meerdere :( ).

[ Voor 9% gewijzigd door Quindor op 18-01-2010 09:35 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:30:

[...]

Grrr, dat haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb eens 12x met ziggo gebeld in 2 dagen om ze duidelijk te maken dat hun SMTP server mij blokkeerde omdat ik veel mail had verstuurd. Nee hoor, dat was niet zo, konden ze niet, zouden ze bericht van krijgen, bla bla.

[..]
Exact hetzelfde meegemaakt op m'n werk, waar we een particuliere Ziggo-lijn hebben (voordat we verhuisden hadden we zakelijk Ziggo, maar dat kostte alleen maar meer waarvoor je niets terugkreeg, dus vandaar nu particulier). We hadden eens per ongeluk via de Ziggo mailserver een nieuwsbrief verstuurd (ipv van de mailserver van onszelf), pas na enkele honderden mailtjes hadden we het door en braken we de verzending af. Maar we werden dus geblokkeerd op de Ziggo SMTP omdat die honderden mailtjes als spamming werden beschouwd.

Goed, Ziggo gebeld, toegelicht, blokkering zou worden verwijderd. Maar mooi niet! We hebben ruim twee weken niet via de Ziggo SMTP kunnen mailen omdat we gewoonweg werden geweigerd door die server. Dat bleek al snel dmv, inderdaad, Telnet. Maar echt, na meerdere keren bellen met Ziggo en elke keer hetzelfde verhaal (het ligt bij u, niet bij ons want de blokkering is al lang verwijderd ) werden we er echt strontziek van en dreigden we alles van Ziggo op te zeggen. Alles wees er namelijk op dat er bij Ziggo nog 'iets' was wat ons blokkeerde op de SMTP van Ziggo.

Had blijkbaar effect, amper twee dagen later werden we gebeld. Ja, er bleek toch nog 'ergens' een blokkade te zitten waardoor we niet konden mailen. Dat was wat ik in eerste instantie al riep! Als ze nou meteen hadden geluisterd naar m'n uitleg (mèt bewijs), dan was het meteen opgelost ipv pas twee weken later.

*zucht*

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb al een paar maanden een Ubee modem, maar heb echt nergens last van. Download best veel, en ding is nog nooit een keer offline gegaan. Ik ben zeer tevreden met mijn Ubee modem!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Heb nu ook +/- 2mnd Ziggo icm een Ubee modem en in die tijd 1x een disconnect gehad. Heb ook alles netjes aangesloten (niet helemaal volgens de specs van Ziggo, maar signaalsterkte en snr is gewoon prima als je de admin bekijkt...), dat zal ook wel meehelpen.

Anyway, het ding staat wel in de woonkamer, daar kom ik niet omheen. Maar om hem uit het zicht te hebben wil ik hem ondersteboven tegen een plankje monteren. Gaat dit problemen geven ivm de temperatuur of zijn er meer mensen die dit hebben gedaan? Hij is gewoon ontworpen om op z'n voetjes te staan en er zijn hier al zoveel mensen die problemen hebben met de stabiliteit, dat ik geen problemen over me af wil roepen.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
HvB83 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:09:
Heb nu ook +/- 2mnd Ziggo icm een Ubee modem en in die tijd 1x een disconnect gehad.
Dat maakt het nou net vervelend en kan Ziggo zich verschuilen achter "Het zou gewoon moeten werken, want bij andere klanten werkt het ook probleemloos".

Er zal toch iets moeten zijn met incompatibility vanuit de centrale/verdeler. Duidelijk is in ieder geval geworden dat het probleem NIET bij mij thuis lag, en hoogstwaarschijnlijk dus ook NIET bij al die andere mensen die geteisterd worden door de gemiddeld 3 random disconnects per dag van dat ellendige Ubee ding.

Ander detail overigens: De nummerweergave op mijn Philips DECT telefoon werkt wél met de Arris en niet met het Ubee modem. Ook wordt de Arris niet loeiheet op zijn f-connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 11:42
Wildfire schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:38:
[...]
Maar we werden dus geblokkeerd op de Ziggo SMTP omdat die honderden mailtjes als spamming werden beschouwd. Goed, Ziggo gebeld, toegelicht, blokkering zou worden verwijderd. Maar mooi niet! We hebben ruim twee weken niet via de Ziggo SMTP kunnen mailen omdat we gewoonweg werden geweigerd door die server. *zucht*
Geblokkeerd op de SMTP? Hanteren ze dan verschillende vormen van sanctie? Ik vraag dit omdat kennissen van me vorige week belden dat ze door Ziggo geheel afgesloten waren omdat ze spam aan het verspreiden waren. Kennelijk had 1 van de 5 pc's in huis een virusje opgelopen en stond via de SMTP spam te verspreiden. Echter: via een brief werd medegedeeld dat het hele internetsignaal voor een week lang geblokkeerd zou worden, dus niet alleen de SMTP van Ziggo dus...
Je kunt je voorstellen dat in een gezin met drie middelbareschoolkinderen de volledige afsluiting van een week een geweldige impact heeft...
Meer mensen ervaring met een volledige afsluiting of uitsluitend een SMTP-blokkade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rowicom schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Geblokkeerd op de SMTP? Hanteren ze dan verschillende vormen van sanctie? Ik vraag dit omdat kennissen van me vorige week belden dat ze door Ziggo geheel afgesloten waren omdat ze spam aan het verspreiden waren. Kennelijk had 1 van de 5 pc's in huis een virusje opgelopen en stond via de SMTP spam te verspreiden. Echter: via een brief werd medegedeeld dat het hele internetsignaal voor een week lang geblokkeerd zou worden, dus niet alleen de SMTP van Ziggo dus...
Je kunt je voorstellen dat in een gezin met drie middelbareschoolkinderen de volledige afsluiting van een week een geweldige impact heeft...
Meer mensen ervaring met een volledige afsluiting of uitsluitend een SMTP-blokkade?
We waren geblokkeerd op de SMTP ja. Alleen al als je via telnet connecte naar de Ziggo SMTP kwam er gewoonweg geen reactie. Vanaf geen enkele PC op het netwerk, ook niet met een PC rechtstreeks op het modem. Het was gewoon een kwestie van de SMTP die ons IP zag en ons dan meteen doodzweeg.

Een kennis had dit ook. Die gaf aan al weken geen mail meer te kunnen versturen. Ik heb toen wat testjes gedaan en ja hoor, ook een SMTP blokkade. Ze waren een tijd terug blijkbaar besmet met een virus geweest wat een kennis had weten op te ruimen. Maar niet op tijd blijkbaar om een SMTP blokkade op te lopen. Ik heb ze Ziggo laten bellen met de hele uitleg (ivm de SMTP blokkade die wij op het werk hadden gehad), maar nee het zou toch echt een probleem bij de klant zelf zijn.

Paar maanden later: modem van m'n kennis was een weekje van de stroom afgeweest ivm een verbouwing. Weer aangesloten en voila: ze kunnen weer mailen. Hadden een nieuw IP-adres gekregen... ergo: ja, ook hier een SMTP blokkade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Volkert schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:35:
[...]

Dat maakt het nou net vervelend en kan Ziggo zich verschuilen achter "Het zou gewoon moeten werken, want bij andere klanten werkt het ook probleemloos".

Er zal toch iets moeten zijn met incompatibility vanuit de centrale/verdeler. Duidelijk is in ieder geval geworden dat het probleem NIET bij mij thuis lag, en hoogstwaarschijnlijk dus ook NIET bij al die andere mensen die geteisterd worden door de gemiddeld 3 random disconnects per dag van dat ellendige Ubee ding.

Ander detail overigens: De nummerweergave op mijn Philips DECT telefoon werkt wél met de Arris en niet met het Ubee modem. Ook wordt de Arris niet loeiheet op zijn f-connector.
Snap ik, dat is ook gewoon vreselijk klote, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en dreigen met voorrijkosten als het bij jou blijkt te liggen zijn ze ook makkelijk in. Ik wilde alleen even aangeven dat ik nu een relatief probleemloze setup heb en dat graag zo wil houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Over het invoeren van een overgekochte smartcard:
Booster schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:30:
Ik heb net nogmaals de helpdesk gebeld, optie 3 en dan optie 4 ("opzeggen om overige redenen").

Ze kon zien dat mijn smartcard op maandag afgemeld was en kon niet direct redenen bedenken waarom het opnieuw aanmelden nog niet wilde lukken. Daarop heeft ze het klantnummer van het "oude" adres van de smartcard gepakt en het adres + klantnummer van het nieuwe adres en de smartcard handmatig in het systeem gezet. Ik wacht even af of het nu misschien wel goed is gegaan.
Inmiddels heb ik opnieuw verschillende keren met Ziggo aan de lijn gehangen en dit keer hoorde ik het volgende:

Het nieuwe abonnement dat wij hebben besteld betreft een vrij groot pakket. Telefonie + nummerbehoud + TV + decoder + internet, etc. Na het ingaan van het abonnement, officieel op 5 januari, duurt het minimaal twee weken voordat er in de achtergrond alle nodige accounts en gegevens zijn verwerkt. Zolang dit nog niet is gedaan is de status "order niet afgerond".

Tot het moment dat de "order compleet" is, is het voor helpdeskmedewerkers niet mogelijk om extra orders of wijzigingen in te voeren die direct worden verwerkt. De wijzigingen worden dan in een wachtrij geplaatst die wordt verwerkt nadat de order compleet is.

De medewerker gaf aan dat wij een erg groot pakket hadden en dat het verwerken mogelijk zelfs langer dan twee weken kon gaan duren. Ik ben heel benieuwd.

Wellicht dat andere ook geholpen zijn met dit opzich heldere verhaal ;) Natuurlijk wel wat vreemd dat dit allemaal zo lang op zich moet laten wachten voor een welliswaar grote, maar niet bijzondere bestelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Booster op 18-01-2010 12:43 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Cheezus

Luiaard

Als slachtoffer van de nieuwe Ubee modem heb ik vandaag maar even geprobeerd om m'n oude (nog niet geretouneerde) modem aan te sluiten. Deze werkte helaas niet meer en volgens de helpdesk konden ze m'n oude modem ook niet meer activeren helaas..

Inmiddels verwacht de helpdesk dat de nieuwe firmware over 2 weken gaat komen.
Hopelijk blijven ze dit niet uit stellen want deze situatie is knap waardeloos: de nieuwe snelheid (waar de modem voor bedoeld was) heb ik nog niet en waar ik met de motorola modem nooit uitval heb gemerkt is het nu een paar keer per dag raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:13
Hallo,

Ik wil binnenkort Ziggo afnemen maar heb een paar korte vragen:

Internet (minimaal 20 mbit) en tv samen, duurder als alles in 1 (z2)... waarom is dit?
De telefoon aansluiting, zit die direct in de modem? (en zo ja, met wat voor kabel) Of gaat deze via de UTP kabel? (kan je hem splitsen, 1 naar je pc en 1 naar je telefoon)?
Hoelang kan een UTP kabel ongeveer zijn, ik zit op de 3e verdieping maar mijn modem staat helemaal beneden.... dus zeker een meter of 20.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-10 11:45
Datalimieten?

Heb per maand een ruime TB aan download en rond de 700Gb upload geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:31:
[...]

Jep en dan coax aan schroef coax bevestigen! Jongens denk 's na, dat gaat toch niet? Wij hebben 1tv op zolder, die nu weer goed beeld geeft (oude situatie terug gebouwd) en dat was al knap lastig, als ik hier met verloopjes ga werken, om fatsoenlijk beeld te krijgen hier op zolder (2verbindingen).. Maar het hoort niet zo te gaan ;)
Het is redelijk eenvoudig om ook bij jou een goed signaal via de kabel te verkrijgen op alle aansluitingen:
  • Sluit een AOP aan op de groene coax die de woning binnenkomt.
  • Sluit op de AOP de meegeleverde splitter aan.
  • Sluit je kabelmodem aan op de splitter (data).
  • Sluit een signaalversterker aan op de splitter (tv + radio).
  • Sluit de coaxkabel(s) van de tv('s) aan op de signaalversterker.
  • Pas eventueel de rest van je interne coaxkabeling aan zodat het kwalitatief goede coax is en zo min mogelijk andere splitters gebruikt worden.
De monteur die deze week bij jou komt zal waarschijnlijk een AOP aansluiten op de groene coax die de woning binnenkomt, de splitter hierop monteren, het kabelmodem en de coaxkabel aansluiten en verder controleren of één televisie goed beeld geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Felke schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:59:
Hallo,

Ik wil binnenkort Ziggo afnemen maar heb een paar korte vragen:

Internet (minimaal 20 mbit) en tv samen, duurder als alles in 1 (z2)... waarom is dit?
De telefoon aansluiting, zit die direct in de modem? (en zo ja, met wat voor kabel) Of gaat deze via de UTP kabel? (kan je hem splitsen, 1 naar je pc en 1 naar je telefoon)?
Hoelang kan een UTP kabel ongeveer zijn, ik zit op de 3e verdieping maar mijn modem staat helemaal beneden.... dus zeker een meter of 20.

Alvast bedankt!
Ok ik zal het deze keer antwoorden:
Veel bedrijven geven korting bij bundelen, dus daarom is Alles in 1 goedkoper dan de producten apart.

De telefoon aansluiting is direct in de modem ja. Gewoon de telefoon stekker J11. Dezelfde kabel dus waarmee je telefoon nu aangesloten is aan de wand contact doos.
UTP kan in principe 30 meter hebben. Mocht je toch problemen krijgen, doe er dan nog een switch ertussen. Maar 20 meter moet werken. Zorg wel voor een goede kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:34

Cheezus

Luiaard

Solstice schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:34:
[...]

UTP kan in principe 30 meter hebben.
Maak daar maar 100 meter van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
[...]

Veel bedrijven geven korting bij bundelen, dus daarom is Alles in 1 goedkoper dan de producten apart.

De telefoon aansluiting is direct in de modem ja. Gewoon de telefoon stekker J11. Dezelfde kabel dus waarmee je telefoon nu aangesloten is aan de wand contact doos.
UTP kan in principe 30 meter hebben. Mocht je toch problemen krijgen, doe er dan nog een switch ertussen. Maar 20 meter moet werken. Zorg wel voor een goede kabel.
Net Ziggo opgebeld:
De vriendelijke man van de technische dienst vertelde mij dat ik vanuit mijn modem 2 UTP kabels heb, 1 naar de pc voor internet, 1 naar mijn telefoon.
Dit zal dus betekenen dat ik 2 UTP kabels moet gaan trekken...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Dat klopt, maar je kunt ook besluiten een draadloze modem erachter te zetten dan hoef je géén kabel te trekken naar je pc. En als je een draadloze dect toestel plaatst hoef je maar en klein utp kabeltje naar je bassisstation te maken mits je die basisstation dicht bij je modem plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Felke schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:19:
[...]

Net Ziggo opgebeld:
De vriendelijke man van de technische dienst vertelde mij dat ik vanuit mijn modem 2 UTP kabels heb, 1 naar de pc voor internet, 1 naar mijn telefoon.
Nee, verbinding van je modem naar de telefoon is gewoon telefoonkabel met een normale telefoonplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Net Ziggo opgebeld:
Hangt er van af. Bij mij staat de modem in de meterkast. Ik heb gewoon de kabel uit de KPN stekker getrokken, RJ-11 stekkertje aan geknepen en in het modem gestoken. Op die manier hebben alle telefoonstekkers in huis gewoon het Ziggo telefonie signaal. Heb ik dus geen kabel voor hoeven trekken.
Voor het netwerk heb ik dat wel gedaan, maar je zou kunnen overwegen dit draadloos te doen.

Mijn buren hebben trouwens het basis station van hun draadloze telefoon in hun meterkast staan en 2 losse telefoons met lader in het huis zelf. Ook een praktische oplossing.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Net Ziggo opgebeld:
Ligt eraan. Je kunt utp kabel (RJ45 connector) naar router of pc leggen, en een utp kabel (RJ11 connector) naar telefoon leggen. Tevens kun je ook alles draadloos doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 11:44
[...]

Net Ziggo opgebeld:
Er zit één UTP aansluiting op (RJ45 8-aderig) en één of twee gewone RJ11 (kleine telefoonstekkers met vier aders) poorten afhankelijk van het type modem dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat alles in 1 goedkoper is, is voor ziggo puur de reden om de CATV (cai kabel analoog signaal) van de band te drukken. Als iedereen digitaal gaat kan de internet snelheid omhoog tot minimaal 160 mbit. De ubee modem hebben een 8 kanaals bonding en elk kanaal 20 mbit.

Ofterwijl weg met analoog O+ (is 60% van het CAI signaal)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 11:44
marcel23456 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:21:
Dat klopt, maar je kunt ook besluiten een draadloze modem erachter te zetten dan hoef je géén kabel te trekken naar je pc. En als je een draadloze dect toestel plaatst hoef je maar en klein utp kabeltje naar je bassisstation te maken mits je die basisstation dicht bij je modem plaatst.
Je met er dan wel rekening houden dat er bandbreedte verlies optreedt in draadloze oplossingen. Indien je een 120Mbit aansluiting heb je niet voldoende 54Gbit draadloze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op maandag 18 januari 2010 @ 07:23:
[...]
Hij heeft het vast over zn Ziggo-abonnement in het algemeen.

Heb ook nog niemand horen klagen, en ik download ook wel eens een halve TB in een maand.

[...]
Ach joh, gewoon overdag doen. Echt geen verschil.
Alles in Extra is gecapped op 16 MBIT en download = Fair Use Policy.

No problemo, i agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkamp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:32:
[...]

Je met er dan wel rekening houden dat er bandbreedte verlies optreedt in draadloze oplossingen. Indien je een 120Mbit aansluiting heb je niet voldoende 54Gbit draadloze router.
54 GBIT router? _/-\o_

ik neem aan mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:27:
[...]

Ligt eraan. Je kunt utp kabel (RJ45 connector) naar router of pc leggen, en een utp kabel (RJ11 connector) naar telefoon leggen. Tevens kun je ook alles draadloos doen.
Er ligt vanuit mijn meterkast een telefoonkabel naar boven (RJ11). In de woning zit zo'n mooie wanddoos waar een telefoonstekker in past.
Kan ik het volgende doen:

Modem in meterkast > kabel die vanuit de meterkast omhoog loopt (telefoonkabel) in me modem doen > in de woning stekker in het aansluitpunt, aan de andere kant een zorgen dat er een RJ11 contact zit en deze in de telefoon doen.

1 utp kabel trekken voor internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:34:
[...]

Er ligt vanuit mijn meterkast een telefoonkabel naar boven (RJ11). In de woning zit zo'n mooie wanddoos waar een telefoonstekker in past.
Kan ik het volgende doen:

Modem in meterkast > kabel die vanuit de meterkast omhoog loopt (telefoonkabel) in me modem doen > in de woning stekker in het aansluitpunt, aan de andere kant een zorgen dat er een RJ11 contact zit en deze in de telefoon doen.

1 utp kabel trekken voor internet
Dat van internet klopt. Let er wel op dat je utp kabel voor de telefoon wel rechtstreeks vanaf het modem in een hoofdstation gaat of in een (analoge) signaal verdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 22:51
Vind dit toch weer jammer :(

Heb 2 weken geleden Alles-in-1 Plus besteld met HD ontvanger en het installatiepakket (doe-het-zelf dus).

Ik had nog niks ontvangen dus ik denk ik bel maar voor de status mijn bestelling. Blijkt dus dat ik totaal niet in het systeem sta :z

Dus maar weer telefonisch besteld en hopen dat ik het over 5 werkdagen krijg, want zondag ga ik al verhuizen (op mezelf wonen).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

robvanderaart schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:14:
Vind dit toch weer jammer :(

Heb 2 weken geleden Alles-in-1 Plus besteld met HD ontvanger en het installatiepakket (doe-het-zelf dus).

Ik had nog niks ontvangen dus ik denk ik bel maar voor de status mijn bestelling. Blijkt dus dat ik totaal niet in het systeem sta :z

Dus maar weer telefonisch besteld en hopen dat ik het over 5 werkdagen krijg, want zondag ga ik al verhuizen (op mezelf wonen).
Ik, een collega en een vriend van me hadden exact hetzelfde. Helpdesk/systeem bij ziggo is helaas zo brak, dat zelfs het systeem waar ze nieuwe klanten mee krijgen *niet* functioneerd.

En helaas ging het toen nog steeds mis. Mijn pakket kwam binnen en spontaan was het abbo bij mijn ouders opgezegd. We wonen niet eens in dezelfde stad/gemeente. :S Ook was er een "storing" tussen ziggo en online, waardoor dat nog een tijd lang is door betaald, maar dat heb ik na vele telefoontjes terug gekregen.

Houd ze goed in de gaten! Als het eenmaal werkt, werkt het ook goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik ken ook nog andere mensen waarbij de SMTP om verschillende redenen (uiteindelijk altijd te hoog volume) geblokkeerd werd. Je mag geloof ik maximaal 100 emails per uur versturen, nou, daar zit je al snel aan met een nieuwsbrief. Nu de servers daar maar gelimiteerd op maximaal 75 per uur. :S

Word elke keer weer pissig als ik er aan denk.

Anyway, tegenwoordig is het makkelijk op te lossen.

1. Modem uit (stekker uit stopcontact)
2. MAC adres van ethernet-modem poort in router veranderen (MAC Spoofing)
3. Router uit
4. Alles eventjes 5 a 10 minuten uit laten staan
5. Modem aan
6. 5 Minuten wachten
7. Router aan

En zie hier, een nieuw IP en niks geen SMTP blokkade meer!

Daarnaast heeft Ziggo het ook duidelijk *niet* begrepen. Mijn vorige provider liet inkomend verkeer op poort 25 toe, maar stond geen uitgaand verkeer op poort 25 toe, zodat je niet zelf mail kon versturen zonder het uit te sturen via hun SMTP server. Kan ik prima inkomen, spam versturen word op die manier onmogelijk gemaakt, maar een mail server draaien moet je zelf weten. Top!

Nee, de briliante mensen bij ziggo blokkeren poort 25, zo kun je geen mail ontvangen op je mail server (zijn manieren om dat te omzeilen), dus geen server draaien. Maar ik mag wel alles naar buiten sturen waar ik zin in heb, aangiezen poort 25 naar buiten niet geblokkeerd word....

Dus wacht eventjes, ik bouw een mail server en die gaat 80 spam mailtjes per uur versturen, maar ik kan niets terug ontvangen. Ideaal! :9 8)7 :? WTF....

"Ik krijg geen telnet connectie op poort 25 met jullie mailserver, andere mailservers kan ik wel gewoon benaderen." 'Oh, dan moet u eventjes uw outlook settings opnieuw invullen, daarna werkt het weer'. "Hoe kun je dat nou zeggen, heb je uberhaupt er ENIG verstand van???", "Ja hoor mijnheer, wij hebben er verstand van, maar als u weigert mee te werken, kunnen we u ook niet verder helpen." omg omg... zucht zucht, frustratie alom!! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat klopt, utp gaat tot 100. In de praktijk heb ik dat ook eens echt geprobeerd, met wisselend resultaat. Het beste was om aan het eind van die 100 meter wel een soort verdeeldoosje van KPN te plaatsen (1 ingang, 4 uitgangen, verder gewoon een passief zwart doosje ter grootte van een pakje sigaretten). Naar verluidt omdat daar ook afsluitweerstanden in zaten. Zonder dat kastje was het altijd afwachten of ie het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

grun93 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:23:
[...]

Dat klopt, utp gaat tot 100. In de praktijk heb ik dat ook eens echt geprobeerd, met wisselend resultaat. Het beste was om aan het eind van die 100 meter wel een soort verdeeldoosje van KPN te plaatsen (1 ingang, 4 uitgangen, verder gewoon een passief zwart doosje ter grootte van een pakje sigaretten). Naar verluidt omdat daar ook afsluitweerstanden in zaten. Zonder dat kastje was het altijd afwachten of ie het deed.
huh? Aparte ervaring met 100 Meter voor UTP heb jij. We hebben het wel over netwerk verkeer wat hier vervolgens over heen moet? CAT5 voor 100Mbit en CAT5E voor Gigabit?

Ook is het van vitaal belang dat je de stekkertjes aan beide kant met de juiste kleur volgorde knijpt. Gewoon volledig straight komt niet veel verder dan 10 meter, en dan krijg je al problemen. Het heet om die reden dan ook Unshield Twisted Pair. 100Mbit benodigd 4 aders die getwist zijn, 1000Mbit heb je ze alle 8 nodig.

Dat hoort in alle gevallen te werken. Zonder vage kastjes of iets dergelijks. Als het telefoon is, dan hebben we het hier over 2 verschillende zaken verwacht ik! Weerstanden worden ook niet gebruikt in combinatie met UTP kabels..... wel switches en vroeger hubs.

[ Voor 4% gewijzigd door Quindor op 18-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 11:07

Amiet01

Master_A

Weet er iemand welke decoder je bij het alles in één pakket krijgt als je voor interactieve televisie kiest (150 euro met de welkomstactie). Een vriend van me wil namelijk dit abbo gaan nemen en wil mss die decoder doorverkopen aan mij.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:06:
Weet er iemand welke decoder je bij het alles in één pakket krijgt als je voor interactieve televisie kiest (150 euro met de welkomstactie). Een vriend van me wil namelijk dit abbo gaan nemen en wil mss die decoder doorverkopen aan mij.
Cisco 8455DVB kreeg ik in december 2009 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:30:
huh? Aparte ervaring met 100 Meter voor UTP heb jij. We hebben het wel over netwerk verkeer wat hier vervolgens over heen moet? CAT5 voor 100Mbit en CAT5E voor Gigabit?

Ook is het van vitaal belang dat je de stekkertjes aan beide kant met de juiste kleur volgorde knijpt. Gewoon volledig straight komt niet veel verder dan 10 meter, en dan krijg je al problemen. Het heet om die reden dan ook Unshield Twisted Pair. 100Mbit benodigd 4 aders die getwist zijn, 1000Mbit heb je ze alle 8 nodig.

Dat hoort in alle gevallen te werken. Zonder vage kastjes of iets dergelijks. Als het telefoon is, dan hebben we het hier over 2 verschillende zaken verwacht ik! Weerstanden worden ook niet gebruikt in combinatie met UTP kabels..... wel switches en vroeger hubs.
I stand corrected. Het is alweer 12 jaar geleden en de herinnering zakt steeds verder weg. Het was een witte platte kabel, dus helemaal niet twisted, maar gewoon alle aders naast elkaar. Maar dat kastje weet ik heel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:33:
[...]
54 GBIT router? _/-\o_

ik neem aan mbit?
Nee, ook geen millibits per seconde, want dat zouden er dan 54.000.000.000 zijn.

M=Mega qua ISO-eenheden.

Anyway, 54 Mbps wireless haalt in de praktijk 18-27 Mbps, dus de TS moet toch serieus wireless N gaan overwegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:42:
"Ik krijg geen telnet connectie op poort 25 met jullie mailserver, andere mailservers kan ik wel gewoon benaderen." 'Oh, dan moet u eventjes uw outlook settings opnieuw invullen, daarna werkt het weer'. "Hoe kun je dat nou zeggen, heb je uberhaupt er ENIG verstand van???", "Ja hoor mijnheer, wij hebben er verstand van, maar als u weigert mee te werken, kunnen we u ook niet verder helpen." omg omg... zucht zucht, frustratie alom!! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Typisch Tweakers dit, denken dat de hele wereld uit Tweakers bestaat :+

Probeer je even te verplaatsen in het feit dat je een consumentenhelpdesk belt die toegespitst is op mensen die net een computer kunnen aanzetten, met medewerkers die er zeer waarschijnlijk minder vanaf weten dan jij. Probeer je social skills even wat beter in te zetten dan krijg je over het algemeen meer gedaan in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-10 11:04

Grannd

da Granndest

Vandaag ook Ubee modem binnengekregen, aansluiten ging prima maar activatie werkte niet.
Ik had voor het gemak ff de pc direct aan de modem aangesloten om te activeren dus de router ertussenuit gehaald, maar ik kwam maar niet bij die 'activatie' site, van alles proberen, modem op het ip-adres benaderen etc.

Uiteindelijk maar naar Ziggo bellen, de eerste keer eerst door dat doolhof van een menu uitzoeken hoe je een medewerker aan de lijn kan krijgen, riedeltje aanhoren van modem aan- en uitzetten en ja hoor, hij ging over en in één keer werd de verbinding verbroken... Nu goed, het enige wat je kan is dan maar opnieuw bellen, toen ging het in één keer goed, de man die ik aan de lijn kreeg kon ik iniedergeval prima mee overweg, hij heeft toen vanaf daar de modem geactiveerd, terwijl hij ondertussen over de trage systemen van ziggo zat te klagen, nu goed na een kwartiertje kreeg ik nog geen internet terwijl alle lampjes netjes brandden.
Ben ik nog een keer goed naar mijn PC instellingen gaan kijken toen ik me bedacht dat ik een vast IP-adres had toegewezen aan de PC zodat ik wat poorten kon openzetten op mijn router, daarom deed de activatie het natuurlijk ook niet.

Nu werkt alles perfect, nergens last van gehad ik hoop dat ik snel de snelheidsverhoging krijg naar 30mbit (Den Haag), dan echt officieel sneller dan al die (goedkopere) 20mbit ADSL-lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Frank-NL schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:47:
[...]

Probeer je even te verplaatsen in het feit dat je een consumentenhelpdesk belt die toegespitst is op mensen die net een computer kunnen aanzetten, met medewerkers die er zeer waarschijnlijk minder vanaf weten dan jij. Probeer je social skills even wat beter in te zetten dan krijg je over het algemeen meer gedaan in zo'n situatie.
_/-\o_ , had het niet beter kunnen verwoorden. Als Ziggo mensen met écht veel kennis op de Helpdesk had zitten, betaalden we twee keer zoveel abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:11:
[...]

Cisco 8455DVB kreeg ik in december 2009 geleverd.
Hoe werkt deze? Ik heb nu namelijk een Humax irHD5000c en deze werkt perfect, dus zou eigenlijk graag een Humax 5050c willen hebben. Enige kans dat ik deze specifiek kan bestellen bij de Alles in één?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:01:
Hoe werkt deze? Ik heb nu namelijk een Humax irHD5000c en deze werkt perfect, dus zou eigenlijk graag een Humax 5050c willen hebben. Enige kans dat ik deze specifiek kan bestellen bij de Alles in één?
De 5050c ga je sowieso niet krijgen, dat is geen interactieve decoder.

Je hebt kans op de cisco (traag voor zover ik heb gelezen, maar met Harddisk dus je kan opnemen) of de samsung SMT-H3102 (volgens de specs zonder Harddisk.. maar dat ding is net nieuw). Sommigen krijgen de samsung, anderen de cisco. Je kan niet een eisen, je moet maar wachten wat ze je opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:42:
Als ze mij zinloze tips geven om te proberen, zeg ik altijd 'momentje dan probeer ik het even', beantwoord ik wat MSN berichten en zeg ik daarna 'Nee, sorry, het heeft niet gewerkt.' :P

Eventueel kun je daarna nog behulpzaam toevoegen dat je ook nog met telnet hebt getest op poort 25, en dat het niet werkt, dus dat er misschien wat anders aan de hand is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Helsie op 18-01-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

job schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:19:
[...]

Je hebt kans op de cisco (traag voor zover ik heb gelezen, maar met Harddisk dus je kan opnemen) of de samsung SMT-H3102 (volgens de specs zonder Harddisk.. maar dat ding is net nieuw). Sommigen krijgen de samsung, anderen de cisco. Je kan niet een eisen, je moet maar wachten wat ze je opsturen.
Weet jij misschien wat de snelheid is in vergelijking met de Humax 5000c? Hoop dan aan de ene kant dat ik die Cisco krijg, want wil het apparaat meer voor de opname functies.

Over het Ubee probleem. Ik las net op het Ziggo gebruikers forum dat er in sommige regio's al een update is geweest. Kan iemand dit bevestigen? Die persoon zei dat hij in regio Den Haag woonde. Ik woon zelf ook in Den Haag, maar kan mijn modem niet benaderen dus kan ik de firmwareversie niet posten hier.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:30:
Ook is het van vitaal belang dat je de stekkertjes aan beide kant met de juiste kleur volgorde knijpt. Gewoon volledig straight komt niet veel verder dan 10 meter, en dan krijg je al problemen. Het heet om die reden dan ook Unshield Twisted Pair.
Nou ja, het heet twisted pair omdat ze per paar getwist zijn. Als je de kleurcodering niet aanhoudt impliceert dat niet dat ze ineens niet meer getwist (en dus volledig straight) zijn, alleen is er een mogelijkheid dat er twee gebruikte lijnen geen getwist paar vormen. Daarom moet je 4 en 6 altijd omwisselen voor 100 mbit, omdat dan alleen 1, 2, 3 en 6 gebruikt worden. Zou je de aderen van alle paren naast elkaar doen dan gaan 3 en 6 elk door een ander paar, terwijl ze juist samen moeten zitten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
job schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:19:
[...]

Dan kan je toch beter in de winkel gaan afsluiten, dan kan je kiezen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

thefxr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:04:
[...]

Dan kan je toch beter in de winkel gaan afsluiten, dan kan je kiezen wat je wilt.
Hoe bedoel je in de winkel afsluiten? Kan je daar ook je bestaande aansluiting dan upgraden naar alles in één plus en direct de decoder meenemen? Dus ook de Humax 5050c? Volgens mij kan ik dan bij onze Mediamarkt langs gaan.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

.oisyn schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:23:
[...]

Nou ja, het heet twisted pair omdat ze per paar getwist zijn. Als je de kleurcodering niet aanhoudt impliceert dat niet dat ze ineens niet meer getwist (en dus volledig straight) zijn, alleen is er een mogelijkheid dat er twee gebruikte lijnen geen getwist paar vormen. Daarom moet je 4 en 6 altijd omwisselen voor 100 mbit, omdat dan alleen 1, 2, 3 en 6 gebruikt worden. Zou je de aderen van alle paren naast elkaar doen dan gaan 3 en 6 elk door een ander paar, terwijl ze juist samen moeten zitten.
Correct, had het bericht snel geschreven, maar zoals je het omschrijft is ook hoe ik het me herinner. :)

Platte kabel is eigenlijk een No-Go voor 100MBit, laat staan 1Gbit. Dat is wellicht de reden dat het de 100Meter niet haalt, 30Meter vind ik dan al veel eigenlijk. ;)

Toch verwacht ik dat het bij jou om een andere kabel gaat. Iets met telefoon, aangezien kastjes waar de kabel in gaat mij binnen UTP netwerken niet bekend zijn naast een switch of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Frank-NL schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:47:
[...]

Excuse me? Ik bedoel geen flame te starten of teveel off topic te gaan, maar het zijn verschillende mensen welke deze internet lijnen gebruiken. Mensen met weinig verstand van computers en mensen met veel verstand met computers.

Dat ze een 1ste lijns helpdesk hebben om de mensen die het zelf verkeerd hebben gedaan of het gewoon niet begrijpen/kennen, helemaal prima, dat is standaard binnen elke support organisatie en daar zet je mensen neer welke lijstjes af werken en zo hopelijk een groot percentage van de bellers er uit kan filteren en het voor ze oplossen.

Komen ze er overduidelijk niet uit met je lijstje, dan hoort er een 2de en anders 3rde lijn te zijn. En daar zit het probleem bij Ziggo, die krijg je onmogelijk te spreken en lijkt niet te bestaan. Dat ik uiteindelijk zelf via een "minder nette manier" mijn eigen probleem op moet lossen, dat is ronduit slecht.

Bij het vroegere Demon of XS4all kon je gewoon mensen spreken welke verstand van zaken hadden. Die hielpen je zo, no problem. Ik denk ook dat mijn 12x met Ziggo bellen ze meer kost dan enkele mensen met verstand aan te nemen.

Het via de email proberen, door te melden dat je er met de telefonische helpdesk niet uitkomt en al 6x hebt gebeld maar dat ze het probleem niet voor je oplossen en dan via de email dood leuk het bericht terug te krijgen dat ze inderdaad zien dat ik al 6x gebeld heb en daarmee de support case afsluiten want het zal wel opgelost zijn. Euhm, ze lezen je email niet eens. :S

Vervolgens na het probleem zelf op te lossen (op een grove manier) wederom contact met ze opnemen en vragen naar de duty manager (blijkt niet te bestaan) om een restitutie van verloren productiviteit en de uren welke ik gespendeerd heb aan de telefoon om een probleem welke de oorzaak aan hun kant ligt vergoed te krijgen. Beantwoorden met dat mijn abbo geld voor die maand terug gestord word, terwijl er duidelijk in mijn brief stond dat dat geen optie is naar mijn mening en ik ze verzoek contact met mij op te nemen om deze zaak door te spreken (om het te voorkomen in de toekomst voor mij en andere klanten) en tot een werkbare vergoeding/oplossing te komen. Gewoon letterlijk niet lezen wat er staat... Sorry, maar dat vind ik gewoon beledigend.

Nee, de service en helpdesk van ziggo is om te huilen naar mijn mening. Je kunt er niet om heen dat hun systeem mij blokkeerd en dat ziggo hoog en laag blijft beweren dat er niets aan de hand is. En dat het probleem bij mij zit. Dat is te kort door de bocht, en na 12x bellen ronduit grof.

De uitleg over het telnet verhaal is helemaal niet zo complex, en iemand met enig verstand van computers en internet, TCP/IP weet waar dat over gaat. Dat ik dat vervolgens in letterlijk 12x bellen niet aan ze duidelijk krijg, dat vind ik echt een belediging voor de klant en hun eigen service.

Helaas is en blijft ziggo de enige partij welke betere snelheden dan ADSL2+ kan leveren in deze regio. Dus ik ben er aan gebonden, en zo lang alles werkt, werkt het ook goed en is het prima.

Dingen zoals activatie codes doorgeven (Welke niet in de doos van je nieuwe modem zitten...) kunnen ze prima, ik zeg ook niet dat ze nergens goed voor zijn. Maar ik vind dat ze op de hoogte moeten zijn van het eigen systeem van ziggo, enige kennis van windows en TCP/IP moeten hebben en snappen dat je webmail bijvoorbeeld niets met SMTP te maken heeft. Wellicht dan de eerste lijns mensen niet, maar zorg dan dat er een mogelijk bestaat om door verbonden te worden met de 2de lijns of 3rde lijns. Dit verzoek werd gewoon keihard geweigerd. Bewijs of geen bewijs.

Ook ik was een jaar geleden er niet van overtuigd dat een helpdesk zo "ongeinformeerd" kon zijn als die van Ziggo. Maar het jaar 2009 en bepaalde problemen hebben mij overtuigd dat het inderdaad echt zo triest gesteld is met de helpdesk van ziggo. In mijn ogen is die helpdesk puur een farce, omdat ze het moeten hebben. Ik vrees de dag dat er weer een probleem bovenkomt welke ik niet vanuit mijn kant kan oplossen.

(En ja, dit heeft een bittere smaak in de mond. Ik heb dit soort problemen inmiddels enkele keren gehad, en keer op keer word ik door de helpdesk de figuurlijke deur gewezen. Daar zit je dan met je probleem. Dat is niet correct en zo hoort een klant ook niet behandeld te worden. Zoals ik lees hebben meer mensen dezelfde problemen gehad welke Ziggo ook in hun geval heeft geweird te accepteren als hun fout. Goed, ik houd er verder over op nu. Slecht voor de bloeddruk. ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik ben het wel met Quindor eens. Als ik het met mijn mening mag samenvatten, weinig eigen ervaring (maar heb die dus wel) en ervaringen van anderen: Als Ziggo je probleem niet herkend of de medewerker weet minder dan jezelf, dan verrekken ze het ook nog eens je door te sturen naar iemand die je probleem wel herkend.

Maar, daarmee wil ik niet Ziggo speciaal afkraken qua helpdesk (de infra werkt hier), maar zo gaat het eerder bij alle helpdesken. Sterker zelf, heb zelf ooit van een helpdesker (non-Ziggo) gehoord dat ze zich juist dom moesten voordoen.

* Ascathon geeft Quindor een bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 23:07

derx666

mecker ende blaet

Quindor z'n verhaal komt me wel bekend voor. Heb in het verleden een keer last gehad van 20-40% packet loss op de lijn.
Belt naar Ziggo, en loopt het standaard riedeltje door van modem resetten enz. (wat ik allang gedaan had natuurlijk, mja), en er bleef packet loss.
Helpdesk: Ga naar speedtest.nl, en voor een speedtest uit...
Ik: Sorry?!? Ik heb packet loss gast, en dusdanig dat google nieteens werkt, hoe denk je dat ik een speedtest kan uitvoeren?
Helpdesk: Ja en moeilijk doen, weigeren mee te werken enz enz.
Ik: ik wil prima meewerken, maar ik kom niet op speedtest.nl vanwege mijn packetloss... zo moeilijk is het niet. Maar als jij het niet snapt dan wil ik graag met iemand spreken die het wel begrijpt.
Helpdesk: Ik snap het wel, ik heb er meer verstand van dan U, ik heb een opleiding voor systeembeheer gedaan.
Ik: Dan zou ik mijn geld terugvragen.
... Tuut... Tuut.... Tuut.... Lijn verbroken.

Teruggebeld, en meteen klacht ingediend, en naar een teamleader gevraagd, die ik prompt ook aan de lijn kreeg. Verhaal uitgelegd, ik zou teruggebeld worden. 30 minuten later werd ik teruggebeld, en kreeg ik een nieuw modem met aansluitmaterialen opgestuurd. Hiermee was het probleem inderdaad verholpen. Het kan dus wel...

Tegenwoordig probeer ik ook altijd de "domme" eindgebruiker te spelen. Als hun zeggen outlook instellen, dan gewoon wat doen achter je pc, en ff later zeggen dat het niet werkt. Gewoon met hun meespelen, als niks werkt moeten ze op een gegeven moment wel iets doen wat in jouw ogen wel zou kunnen werken.

Als je met de helpdesk belt, 1e vraag moet zijn wat de naam is van diegene die je aan de lijn hebt. Zo heb je altijd iets van een referentie als je een eikel aan de lijn hebt.

Tegenwoordig heb ik al een hele tijd mazzel met aio-E 50/5 met een ubee modem, wat totnutoe prima werkt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 22:32
Ik heb nu een maand internet van Ziggo en dat is 1 en al gezeik. Waar ik zo van baal is dat Ziggo zo'n machtspositie heeft in Den Haag. Ik had voor Online kunnen kiezen, mja dat is nog slechter.

Mijn modem flikkert de hele tijd uit (lampjes blijven knipperen, gaan uit en gaan weer knipperen), Heb 90% loss aan snelheid. Moet dan modem resetten, duurt dan soms een uur voordat internet het weer doet. Wat een bagger bedrijf, je kunt ze wel bellen maar dan krijg je het verhaaltje over 'ja meneer er komt een update'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
ik zelf heb bij de hd van kpn gewerkt en je werkt daar constant in steeds strengere procedures. Soms heeft een klant al 3x het modem gereset maar zorgt de procedure er voor dat er automatisch weer een reset plaats vind .. Je bent gewoon verplicht om het stappenplan te doorlopen anders wordt jij door de teammanagers op de vingers getikt.. ( -RoB- is blij dat die er niet meer werkt )

[ Voor 17% gewijzigd door r.e.s op 19-01-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tsja, ik volg dit topic al sinds deel 1 en er staat absoluut niets nieuws in je post. Overigens probeer ik hier niemand te verdedigen.

Je gaat alleen voorbij aan de tip die ik je wil geven (en anderen inmiddels ook): speel het spelletje gewoon mee, dan gaat het waarschijnlijk een stuk makkelijker allemaal.

Hun helpdesk is niet berekend op mensen met verstand van computers, die zullen ze hooguit een op de honderd keer aan de lijn krijgen en het heeft weinig zin om je daarover beledigd te voelen. Iets met grootste gemene deler.

Ik heb zelf jaren in een callcenter gewerkt en als jouw gesprekken echt zo verlopen als wat je hier post, dan weet ik wel waarom je tegen zulke muren oploopt.

Maargoed, je moet zelf maar zien of je er wat mee doet. Jouw frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Mjah, ik ben dus niet de enige welke er problemen mee heeft.

Maar goed, dit heet het ziggo ervaringen topic. Denk dat de helpdesk ervaringen duidelijk zijn nu. De helpdesk is zo te horen bij veel mensen niet in de goede aarde gevallen, maar zoals ook al geschreven, veel problemen kunnen ze natuurlijk wel oplossen. Vind het gewoon jammer dat als het probleem duidelijk is, ze dit vaak weigeren te erkennen en er een hoop nutteloze stappen nodig zijn. :(

Gelukkig is de verbinding wel erg goed moet ik zeggen. Ik heb nu ziggo sinds aug-2009 en tot op heden eigenlijk nooit problemen mee gehad. Bij mijn vader op zijn kantoor en thuis ook niet, als mede mijn broer.

Sinds dec-2009 is mijn motorola vervangen door een Ubee en ben ik van plus naar extra gegaan en ook dit werkt tot op heden vlekkeloos. Alleen in het begin van de avond haal je niet de volledige snelheid omdat het interne netwerk van Ziggo dan net wat te druk is. Maar goed, ook daar is mee te leven naar mijn mening. Dan maar eventjes 4,5MB/sec inplaats van 5,9MB/sec.
Zo snel er meer kanalen gebriukt mogen worden door de Ubee (is nu gelimiteerd op 4) dan zal dat zichzelf ook wel redelijk oplossen. (Heb ook vriend van me gesproken die bij ziggo zakelijk werkt en de backbones en dat soort zaken op saturation and bandwith kan uitlezen. :P). Maar dat vind ik nog niet eens zo spannend, stabiel is belangrijker dan constante topsnelheid naar mijn mening.

Mijn broer woont in Tilburg en heeft sinds ergens begin vorig jaar al een Ubee, altijd vlekkeloos gewerkt. Helaas heeft hij (zoals velen hier) sinds de upgrade naar 120Mbit (8 kanalen) veel problemen gekregen. Hopelijk komt daar snel een oplossing voor. De uitspraken van de helpdesk hierin dat er constant volgende week een nieuwe firmware komt helpen daar niet echt bij. Ze zouden het gewoon eens op Ziggo.nl als officieel probleem moeten erkennen en daar duidelijk en waarheids getrouw door moeten geven wat er nou echt gebeurd en waarom. Ook zou het naar mijn mening slim zijn om de personen welke deze problemen hebben, de mogelijkheid bieden om tijdelijk weer terug te gaan naar 50Mbit (4 kanalen). Ik heb het vermoeden dat je dan namelijk geen probleem meer hebt, tot dat 120Mbit wel juist functioneerd. Maar goed. Persoonlijk (nog) geen last van gehad.

En die helpdesk. Dat ze niet zoveel weten is nog niet eens zozeer het probleem. Maar dat ze doen alsof ik achterlijk ben en terwijl het bewijs van het probleem wat ik heb echt recht voor hun neus hangt, gewoon doen alsof ze het niet zien en afgewimpeld worden met "Als de webmail werkt, ligt het probleem bij u". Sorry. Maar dat heeft niets met persoonlijke frustraties of wat dan ook te maken, maar dat is gewoon diep bedroevend.

Dus in die zin heb ik een zeer positive ervaring met de lijn van Ziggo. Het is lang niet allemaal slecht. :) Dus ik ben en zeer tevreden klant, maar vrees de dag dat ik de helpdesk nodig heb...... :X

Goed, klaar met het gekibbel over te helpdesk, terug naar het constructieve deel van het topic. ;)

iSneaker, ben je al wel eens op je modem ingelogd om te zien wat je signaal waardes zijn en eventueel wat de oorzaak van de problemen zijn? Je kunt er niet al teveel in uitlezen, maar er zit wel nuttige informatie in. Hoe een Ubee uit te lezen en wat je signaal waardes minimaal moeten zijn kun je eerder in dit topic vinden. Verder zou je eens kunnen kijken of een ander stop contact/stekkerdoos uit kan maken. Wellicht is je adapter gevoelig voor iets wat nog meer op die groep zit en knalt ie er daardoor steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:50:
[...]

Bij het vroegere Demon of XS4all kon je gewoon mensen spreken welke verstand van zaken hadden. Die hielpen je zo, no problem. Ik denk ook dat mijn 12x met Ziggo bellen ze meer kost dan enkele mensen met verstand aan te nemen.
Dat is toch ook het verschil, je kiest toch nu voor een "budget" provider, bij Demon en XS4All betaal je gewoon meer omdat je meer service krijgt. Dat weet je van te voren.

En ja, helaas is dat het probleem van de huidige situatie, we zitten weer in een periode dat telefoon weer zwaar achterloopt op kabel, dus veel mensen stappen weer over op kabel. En op de kabel is geen concurrentie, maar je hebt nog wel een keus. Als je echt kwaliteit wilt, kun je gewoon naar een goede ADSL2+ provider, is snelheid belangrijker, dan kun je voor kabel kiezen maar dan weet je gewoon direct dat je ook voor minder kwaliteit/service kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Had 30 nov een email gekregen dat mijn Z3 abo op dat moment verhoogt zou zijn naar 80/5Mb, was niet het geval, nu nog steeds niet, dus vorige week een email gestuurd.

Antwoord: Ze zouden het uitzoeken, maar er stond ook iets over een update eind deze maand voor de Arris TM702B :?. Dat de Ubee er een nodig heeft okee, maar de Arris is stabiel, waarom zou die een update nodig hebben?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:01:
[...]

Kijk goed op de site. Je krijgt vanaf januari er nu een Samsung Itv decoder (149€ bij) of een Samsung HD decoder (99€)
Dit zijn dus allemaal GEEN PVR's!!!

De cisco's zijn niet meer leverbaar bij Ziggo!
In april/mei krijgen de klanten ( die in december lid zijn geworden en nog geen decoder hebben) pas hun decoder geleverd.
Ik was er ook zo eentje.. maar middels klagen via het contactformuilier ( ja bellen heeft echt geen zin!!! ) heeft Ziggo mij gebeld en voorgesteld eentje bij de MM te halen en het verschil tot 99 euro te vergoeden dit omdat de levering nog zo lang duurde en ik dan nog twee maanden op mijn AiE zou moeten wachten ( 8)7 ) . Ik heb de cisco bij de mediamarkt gekocht ( 459 eurie!!!) en ziggo heeft me een losse modem opgestuurd...
Nu maar hopen dat ik inderdaad mijn geld terug krijg.

Voor de rest moet ik zeggen.. ben nu een aantal dagen online en ik ben wel echt blij met die snelheden ( 50Mbit) en mijn ubee is nog stabiel :*) ik hoop alleen nooit meer in de problemen te komen met Ziggo...

En ja.. ik wachte al 2,5 maand op mijn AiE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
oke ik hem voor mijn vriendin een extra zenderpakket aangevraagd ( voor rtl lounge ) , en ik heb het uitzending gemist aangevraagt. Dit heb ik gisteren avond gedaan, nu werkt RTL lounge inmiddels wanneer gaat uitzending gemist werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:02:
[...]
..heeft Ziggo mij gebeld en voorgesteld eentje bij de MM te halen en het verschil tot 99 euro te vergoeden dit omdat de levering nog zo lang duurde en ik dan nog twee maanden op mijn AiE zou moeten wachten ( 8)7 ) . Ik heb de cisco bij de mediamarkt gekocht ( 459 eurie!!!)
dus als je nu de decoder terug zou brengen naar de mediamarkt (en ziggo uiteindelijk betaald) heb je 360 euro verdiend?
onvoorstelbaar dat ziggo dit toelaat 8)7
Dit gaan ze niet snel terugverdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Inderdaad, ze kunnen toch niet controleren dat jij hem weer terugbrengt? Weird!

Ben wel blij dat ik eind november heb besteld als ik dit lees.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:18
Raven schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:17:
Had 30 nov een email gekregen dat mijn Z3 abo op dat moment verhoogt zou zijn naar 80/5Mb, was niet het geval, nu nog steeds niet, dus vorige week een email gestuurd.

Antwoord: Ze zouden het uitzoeken, maar er stond ook iets over een update eind deze maand voor de Arris TM702B :?. Dat de Ubee er een nodig heeft okee, maar de Arris is stabiel, waarom zou die een update nodig hebben?
Hmmm, jij zat in Enschede Glanerbrug? Ik heb hier hetzelfde in Twekkelerveld, nog steeds oude snelheid van in dit geval 20/3. Eerdere mailberichten leverden op dat het gefasseerd ingevoerd zou worden, maar een fase van meer dan zes weken terwijl andere wijken binnen 1 week zijn overgezet en andere mensen in mijn wijk ook al de nieuwe snelheid hebben.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
*Update:

Op 12 januari zou ik mijn spullen binnen moeten hebben voor AIE extra.
Tot de dag van vandaag niets mogen ontvangen.
Afgelopen vrijdag nog gebeld met de helpdesk en kreeg het antwoorsd het zit eraan te komen :s
Vandaag weer eens gebeld.
Nu kreeg ik te horen dat de cisco decoder niet naar behoren werkt (klachten over lawaai) en er pas in maart nieuwe worden uitgeleverd.

Ja meneer ook de modems zijn op dit moment niet te leveren.

Leuk dus vanaf morgen dus geen internet en telefonie meer omdat ziggo het dus niet kan leveren.
Ik hoor de medewerkster nog zeggen "ja meneer het zou zo lullig zijn als u zonder internet en telefonie komt te zitten"
Nu krijg je te horen wij kunnen niets voor u doen :s

Heeft iemand meer te horen gekregen dat de modems niet leverbaar zijn en de cisco's zijn terug getrokken ??

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 19-10 16:12

rally

Deyterra Consultancy

Kun je niet een modem goedkoop ergens op de kop tikken (via Marktplaats of zo)?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:19
Sinds zaterdag/zondag hebben wij een probleem met onze internet snelheid. We hebben een ubee modem en Alles in Een plus abonnement. Dit wil dus betekenen 20/3, maar sinds zaterdag/zondag hebben wij geluk als we er 1 Mbit download uit kunnen persen. We wonen in Tilburg, en onze vraag is waarom? En heeft iemand anders hetzelfde probleem. We willen de klantenservice niet bellen omdat we dan in lange wachtrijen moeten met hoge kosten terwijl ze toch geen zinnig antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Laurensje13 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:42:
[...] Alles in Een [...] hoge kosten [...]
Als je vanaf je Ziggo-aansluiting met 1200 belt, betaal je niks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Falskdansker op 19-01-2010 18:25 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Loekie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Hmmm, jij zat in Enschede Glanerbrug? Ik heb hier hetzelfde in Twekkelerveld, nog steeds oude snelheid van in dit geval 20/3. Eerdere mailberichten leverden op dat het gefasseerd ingevoerd zou worden, maar een fase van meer dan zes weken terwijl andere wijken binnen 1 week zijn overgezet en andere mensen in mijn wijk ook al de nieuwe snelheid hebben.
Niet in Glanerbrug, wel in de buurt: Vlakbij kruispunt Gronausestraat en de singel.
Hier 25/4.
In de email die ik kreeg staat ik dat ik de snelheid op moment van ontvangen van de email had moeten hebben, niks over gefaseerd invoeren.
Nu maar wachten tot de helpdesk iets doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 19-01-2010 19:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Quindor schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:02:
Mjah, ik ben dus niet de enige welke er problemen mee heeft.

Maar goed, dit heet het ziggo ervaringen topic. Denk dat de helpdesk ervaringen duidelijk zijn nu. De helpdesk is zo te horen bij veel mensen niet in de goede aarde gevallen, maar zoals ook al geschreven, veel problemen kunnen ze natuurlijk wel oplossen. Vind het gewoon jammer dat als het probleem duidelijk is, ze dit vaak weigeren te erkennen en er een hoop nutteloze stappen nodig zijn. :(
Ik voel toch de behoefte enige nuance aan te brengen. Vooropgesteld, de mensen op de helpdesk hebben allemaal een behoorlijke computerachtergrond. Het zijn vaak werkstudenten met een informatica opleiding of ex-ict'ers. Zonder een dergelijke opleiding of ervaring wordt je simpelweg niet aangenomen.

Dat ze in jouw ogen domme antwoorden geven is dan niet ook te wijten aan het ontbreken van de benodigde kennis, maar omdat zij niet weten welke kennis de bellende klant heeft. Zij gaan dus standaard uit van een onervaren gebruiker. Er zijn geen verschillende handleidingen voor bellende klanten met verschillende computerkennis (geen/weinig/voldoende/expert ofzo). Zij moeten een bepaalde volgorde aanhouden en dingen vragen die jij wellicht overbodig vindt, maar eigenlijk vrij logisch zijn. Zo'n vraag zou bijvoorbeeld kunnen zijn: Zit de stekker er wel in? Daar lach jij misschien om, maar ik denk dat een hoop problemen door zo'n simpele vraag verholpen wordt. Hetzelfde als ze aanbieden eerst eens een nieuw modem te sturen. De verzendkosten zijn 7,50, een monteur kost een veelvoud per uur. Ook weer heel logisch als je er goed over nadenkt.

Over het (niet) doorverbinden: ik denk niet dat het reeel is te verwachten dat je onmiddellijk doorverbonden wordt met de tweede lijn. Die man is misschien bezig met een probleem op te lossen van een klant die vorige week gebeld heeft, die gaat echt niet alles uit z'n handen laten vallen omdat jij meteen geholpen moet worden. Jij komt achteraan in de queue en je zult op je beurt moeten wachten. Je hebt een consumentenabonnement voor een consumentenprijsje. Je kunt ook een zakelijk abonnement nemen met een betere SLA, maar daar betaal je honderden euro's per maand voor. In dat geval komt er wel meteen een monteur, ook om drie uur 's nachts en in het weekend. You get what you pay for.

Disclaimer: ik werk niet bij Ziggo of op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo is zwaar aan het zuigen op het moment.

Ga vrijdagavond van huis. Alles prima in orde (aie extra), geen storing gehad in de afgelopen maanden.

Kom zondagavond thuis. Geen verbinding, modem blijft zichzelf resetten, komt heel af en toe online en dan haal ik net een halve mb aan snelheid.

Heb het even afgewacht tot maandagavond. Nog steeds hetzelfde toen ik thuiskwam.
Dus dan maar bellen met de helpdesk.....

Ik m'n probleem voorgelegd aan een een of andere randdebiel (ik heb echt geen andere benaming voor de hersenloze drol die ik aan de lijn had)

Leugen nr 1: Ja meneer, is een bekend probleem, hebben alle ubee modems last van.....
Ik vroeg hem waarom 2 buren die hetzelfde pakket en modem hebben dan geen probleem hadden.

Leugen nr 2: Klopt meneer, niet alle modems hebben daar last van. (erm.. maar 1 seconde geleden zei je nog.......)
Kunt u mij dan misschien uitleggen waarom ik tussen vrijdagavond en zondagavond ineens wel een probleem heb?

Leugen nr 3 (een hele mooie dit keer) : Dat komt omdat de modem in het weekend waarschijnlijk gereset heeft en de verkeerde software heeft gedownload.. (surrrreeee, nu wordt ie leuk)

Dus in het weekend heeft mijn modem op magische wijze verkeerde firmware van jullie gedownload?
Stilte Ja uh, ehm.. ja... <lang bullshit verhaal>

Ik voelde het al aankomen en besloot het spelletje mee te spelen.
Dus jullie hebben verkeerde firmware gestuurd? Ik mag aannemen dat dit teruggedraaid is en ik gewoon weer de oude firmware kan ophalen?
Leugen nr 4 <ontwijkt> Nee meneer, dat kan niet want de nieuwe update word pas volgende week verwacht..

Ik vraag hem nogmaals of de zogenaamde foutieve firmware (lol!) weer offline is gehaald door Ziggo
Leugen nr 5 Ja meneer dat hebben we.

Ok.. dat komt mooi uit! Ik heb hier nog een splinternieuwe ubee modem in de doos liggen. Door miscommunicatie heb ik er twee gekregen en heb em nog niet teruggebracht.
Aangezien deze splinternieuw is heeft die de "foute firmware" niet toch?
Leugen nr 6 Ja meneer, dat heeft ie wel.... (erm.. huh, wat? )

Hoe kan dat dan? Dit is toch in het weekend gebeurd volgens jou?
Een geloofwaardige leugen nr 7 wist ie even niet te verzinnen stilte....

Dus als ik nu mijn nieuwe modem aansluit. Jij die nu aktiveert voor me dan is alles in orde toch volgens uw redenatie en verklaring?
*KLIK* Klootzak gooit me van de lijn af.

Had in z'n bullshit verhaal er niet op gerekend dat er mensen zijn met twee modems en die dump je dan gewoon maar want dat is lastig...

p.s.
Hoewel ik nu bijzonder gefrustreerd ben ben ik in het gesprek wel heel correct gebleven. Zo iemand vertellen wat je eigenlijk denkt en wat je met em zou willen doen is bijzonder kansloos. Dat doe ik niet.

Later weer teruggebeld met 2 andere drones. Telkens hetzelfde verhaal. Niets aan te doen, moet maar een week zonder inet zitten en wachten op de update. Op mijn herhaaldelijke vraag waarom het dan ineens tussen vrijdag en zondag is missgegaan wil niemand een antwoord geven

Ik hoef niemand hier te vertellen wat mijn state-of-mind tegenover ziggo is op het moment denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
rally schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:11:
Kun je niet een modem goedkoop ergens op de kop tikken (via Marktplaats of zo)?
Kan ik zonder dat ik het pakket in huis heb dan gewoon een modem aansluiten en zodoende wel internetten ??

Hoe moet ik activeren dan ?
Ik heb wel de brief met activatie code voor modem

En kan ik ook weer straks het nieuwe modem installeren ?

Ik zie het Modem Motorola type sbv 5121E al te koop staan dan haal ik die vandaag nog op.

[ Voor 11% gewijzigd door Mike421 op 19-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

zo net een draytek vigor 2130N aangesloten :) speert nog op de zelfde snelheid 50/5. kreeg wel een ander ip adres maar tjemig die dns servers van ziggo zijn een partij traag. Maar google in gesteld als dns en ja al mijn poortjes werken weer die forward nodig hebben :+ nu maar wachten op de snelheids verhoging van 100/10 ik ben der klaar voor

en over het helpdesk niveau dat verschilt van persoon tot persoon die je aan de lijn krijgt. De ene snapt het boekje wat ie opleest niet eens en een ander denkt gelijk met je mee, been there done it. had al cmd open om ipconfig te doen gaat ie me helemaal naar control panel lullen lol... terwijl ik al zei van joh heb al een cmd open staan.. de 2e had alleen de log nodig om te zien dat het boekje niet hielp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 2 februari wordt mijn aansluiting opgeleverd; ai+(met cisco-ontvanger) in december besteld.
Toch ben ik wel benieuwd wanneer en welke spullen ik geleverd krijg..........
Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mike421 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:
[...]

Kan ik zonder dat ik het pakket in huis heb dan gewoon een modem aansluiten en zodoende wel internetten ??

Ik zie het Modem Motorola type sbv 5121E al te koop staan dan haal ik die vandaag nog op.
Dan moet je ze bellen en zeggen dat je niet kunt activeren... (bijv. omdat je die brief niet hebt gekregen ;) ). Dan activeren ze de modem op afstand voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mike421 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:
[...]

Dan moet je ze bellen en zeggen dat je niet kunt activeren... (bijv. omdat je die brief niet hebt gekregen ;) ). Dan activeren ze de modem op afstand voor je.

Maar heb je dan wel een splitter voor je AOP? Hoewel die ook via MP te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:05:
Op 2 februari wordt mijn aansluiting opgeleverd; ai+(met cisco-ontvanger) in december besteld.
Toch ben ik wel benieuwd wanneer en welke spullen ik geleverd krijg..........
Ik houd jullie op de hoogte
Haha net weer een medewerker gesproken en die zei " ik vraag me af of ze uberhaupt nog die cisco pvr decoder gaan leveren"

Lekker dan 2 medewerkers 2 verschillende verhalen.

Ze wachten met AIE met versturen als het complete pakket aanwezig is vertelde hij ook nog.

Dus als ze in maart wel volgens de 1e medewerker gaan leveren of een reactie even terug zelfs in mei pas gaan leveren laten ze je gewoon zonder internet en telefonie zitten.

Dit kan toch niet!!

@rally:
Die moet ik nog regelen maar ik las om te kijken of het werkt dat je hem ook rechtstreeks zonder aop kon aansluiten enkel geen tv meer dan natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door Mike421 op 19-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 17:13
Mij is vandaag verteld dat de Cisco inderdaad (tot april) niet meer leverbaar is. De medewerker vertelde me wel dat er een brief onderweg zou zijn waarin dit medegedeeld zou worden.
De rest van het pakket zou ik zeker begin volgende week echter wel mogen verwachten, aldus de zeer vriendelijke en behulpzame helpdeskmedewerker.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
De medewerker vanavond vond het wel vreemd dat de modems niet voorradig meer waren.

Het is allemaal zooo tegenstrijdig.

Je weet gewoon niet meer wie je moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
mutsje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:24:
zo net een draytek vigor 2130N aangesloten :) speert nog op de zelfde snelheid 50/5. kreeg wel een ander ip adres
Dat klopt en is normaal, je public IP-adres hangt af van het MAC adres waar die aan gekoppeld moet worden, dus meestal die van de WAN-port van je router.

Het leuke is dus ook dat je hetzelfde IP-adres houdt nadat je een totaal ander modem installeert, mits je router hetzelfde blijft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-10 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou bij mij werkt na een haperende eerste twee weken mijn nieuwe modem nu al een week zonder dat ik hjem uit/aan heb hoeven zetten. Dat is fijn :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Haha net weer een medewerker gesproken en die zei " ik vraag me af of ze uberhaupt nog die cisco pvr decoder gaan leveren"

Lekker dan 2 medewerkers 2 verschillende verhalen.

Ze wachten met AIE met versturen als het complete pakket aanwezig is vertelde hij ook nog.

Dus als ze in maart wel volgens de 1e medewerker gaan leveren of een reactie even terug zelfs in mei pas gaan leveren laten ze je gewoon zonder internet en telefonie zitten.

Dit kan toch niet!!

@rally:
Die moet ik nog regelen maar ik las om te kijken of het werkt dat je hem ook rechtstreeks zonder aop kon aansluiten enkel geen tv meer dan natuurlijk
Als ze geen Cisco decoder kunnen leveren, doen zij dan ook geen voorstel om voor hetzelfde bedrag een Samsung ..360R af te sturen? Zou ik niet zo erg vinden, omdat ik toch al niet opneem.......
Enne 1 tip voor mensen die bellen: blijf vooral vriendelijk ook al zijn ze dat aan de andere kant niet..... |:(
Ik zal vandaag nog maar eens informeren naar de oplevering van mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb sinds een maand AIO van Ziggo, en moet zeggen dat het allemaal perfect werkt. Ik heb in het begin een paar probleempjes met het interactieve gedeelte gehad, maar met twee telefoontjes was dit ook opgelost. Ik had wat extra pakketten besteld, en dat duurde allemaal langer dan normaal. Ik ben toen door een medewerker van de IATV geholpen en die heeft alles on the fly voor elkaar gekregen.

Dus er zijn ook goede berichten over Ziggo

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Volkert schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:33:
[...]

Dat klopt en is normaal, je public IP-adres hangt af van het MAC adres waar die aan gekoppeld moet worden, dus meestal die van de WAN-port van je router.

Het leuke is dus ook dat je hetzelfde IP-adres houdt nadat je een totaal ander modem installeert, mits je router hetzelfde blijft natuurlijk.
dat zou wel gaaf zijn ja. nu ff snel de dns aanpassen van mijn domain en de dns servers van google gebruiken omdat die van ziggo erg traag zijn. Maar was niet van plan me ubee of draytek voorlopig om te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Of OpenDNS servers gebruiken. Die zijn sneller dan de Google DNS servers.

Primary : 208.67.222.222
Secondary : 208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
Zijn er meer mensen uit omg Den Haag die vandaag een onstabiele verbinding hebben?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mutsje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:27:
[...]

dat zou wel gaaf zijn ja. nu ff snel de dns aanpassen van mijn domain en de dns servers van google gebruiken omdat die van ziggo erg traag zijn. Maar was niet van plan me ubee of draytek voorlopig om te ruilen :)
rally schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:12:
Of OpenDNS servers gebruiken. Die zijn sneller dan de Google DNS servers.

Primary : 208.67.222.222
Secondary : 208.67.220.220
Dat wil ik toch even ontkrachten. Met dit tooltje ('download a copy' onderaan de pagina) kun je de snelheid van dns servers meten. Ziehier de resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/de.geesten/DNS1.png
Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/de.geesten/DNS2.png

Oftewel, Ziggo is sneller dan zowel Google als OpenDNS, en OpenDNS is trager dan Google.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het verschilt blijkbaar heel sterk, want eerdere tests die ik heb gedaan kwam OpenDNS als winnaar uit de bus (hoewel Google DNS zeker niet heel veel slechter was).

Mjin probleem is dat de DNS servers van Ziggo niet betrouwbaar zijn. Het gebeurde regelmatig dat het DNS request lang duurde, of niet met het juiste antwoord terug kwam (bijv. als er een ip wijziging had plaats gevonden).

Anyway: Iedereen mag/kan natuurlijk gebruiken wat zijn voorkeur is.
Prive gebruik ik de OpenDNS servers met Google DNS als backup (en hetzelfde voor mijn vrienden waar ik het netwerk heb opgezet). Tot zover heb ik daarmee het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lisadr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:07:
Zijn er meer mensen uit omg Den Haag die vandaag een onstabiele verbinding hebben?
Ja, sommige website laden normaal, andere geven een timeout.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Hmmz, nu ik er aan denk...Ik heb mn mede-Ziggo-ers (met problemen) juist iets anders aangeraden ivm de TTL op de DNS servers. Ik moest soms wel tot een dag wachten tot het record was bijgewerkt. Daarom overgestapt naar OpenDNS. Daar zit ik nu goed, dus de moeite om Google te proberen.

(en mocht een record bij OpenDNS alsnog "oud" zijn, kun je alsnog zelf een refresh aanvragen/triggeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
fsfikke schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Ja, sommige website laden normaal, andere geven een timeout.
Het is voor het eerst dat ik last heb van Ziggo! Hopelijk is het snel opgelost. Het is erg vervelend!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Gisterenavond heb ik nog een Motorola type sbv 5121E via via gekocht.
Deze had ik rechtstreeks aan de schroefconnector van de groene kabel gezet.
Ik kwam in het activatie scherm terecht en ben gewoon mijn code in gaan vullen.
En het werkt gewoon.
Vandaag snel weer een oap geleend en ertussen gedaan en het draait allemaal.
Als ik speedtest van modem rechtstreeks naar de pc haal ik 19,6Mb/s download en 2,85Mb/s upload.
Ik heb AIE extra maar dat zou dus 50/5 moeten zijn.
Het lijkt wel of het nog de oude snelheid van de AIE extra is van een jaar geleden.

Herkent iemand dit?

Ik ga de HD nog niet bellen want officieel heb ik dus nog helemaal geen pakket van hun ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Niet online
Dat modem gaat niet harder dan 20MBit (bij Ziggo's beleid, de datarate achter de schermen is 55Mbit, maar hier moet nog overhead vanaf en 1 persoon met AiE extra zou dan een compleet kanaal in beslag nemen. Vandaar dus die limit 20 MBit)

Je zult op je DOCSIS 3 modem moeten wachten :)

Kijk ondertussen eens naar je signaalkwaliteit, is altijd handig om te weten in geval van problemen. (192.168.100.1 UN/PW=admin/motorla) De SNR moet tegen de 40 zitten, sterkte tussen de -8 en +8 dBmV (idealiter 0). Upstream sterkte verschilt per regio, onder de 50 is meestal wel goed.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Hey goeievraag:

Oke dan maar dan ben ik nu gelukkig wel geholpen dat ik weer internet heb enkel niet op die snelheid van 50/5 maar dat is dus te verklaren.
Wachten tot het pakket dan maar komt van ziggo zelf :)

de waarde is als volgt:
Signal to Noise Ratio 38 dB
Power Level -2 dBmV

Ondertussen de netgear 3700 router erachter gezet en de speeds en waardes zijn hetzelfde.
Alles bedraad op cat6

[ Voor 16% gewijzigd door Mike421 op 20-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Niet online
Helemaal goed die waarden, dat zal niet voor vreemd uitval zorgen.

Die signaalwaarden hebben overigens alleen betrekking op de coax-aansluiting van het modem. Wat voor router of UTP-kabel je erachter hangt maakt geen drol uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:54:
[...]

Als ze geen Cisco decoder kunnen leveren, doen zij dan ook geen voorstel om voor hetzelfde bedrag een Samsung ..360R af te sturen? Zou ik niet zo erg vinden, omdat ik toch al niet opneem.......
Enne 1 tip voor mensen die bellen: blijf vooral vriendelijk ook al zijn ze dat aan de andere kant niet..... |:(
Ik zal vandaag nog maar eens informeren naar de oplevering van mijn bestelling.
Als je lang genoeg zeurt krijg je 50 euro compensatie (kreeg ik ook) en heb je dus de samsung voor 99 euro.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Ik heb in den haag ook problemen.

Gigantische ping van >500ms.

Hopelijk snel opgelost

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:58
Hier was het heel even wat trager maar heb nu gewoon pingtijden van 14 - 20 naar tweakers.net :)

Herstel: Tweakers is snel, alles buiten NL is retetraag...

[ Voor 24% gewijzigd door Uberprutser op 20-01-2010 19:07 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
hier @ 2731 2 keer storing gehad vanavond en lijkt nu weer goed te werken. Over de DNS servers wil ik het volgende kwijt, bij mij werkt dns van ziggo beter dan die van google. Ik heb geen benchmarks uitgevoerd maar het voelt gewoon sneller aan. Open DNS heb ik nog niet geprobeert
Pagina: 1 ... 10 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!