Frank-NL schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:47:
[...]
Typisch Tweakers dit, denken dat de hele wereld uit Tweakers bestaat
Probeer je even te verplaatsen in het feit dat je een consumentenhelpdesk belt die toegespitst is op mensen die net een computer kunnen aanzetten, met medewerkers die er zeer waarschijnlijk minder vanaf weten dan jij. Probeer je social skills even wat beter in te zetten dan krijg je over het algemeen meer gedaan in zo'n situatie.
Excuse me? Ik bedoel geen flame te starten of teveel off topic te gaan, maar het zijn verschillende mensen welke deze internet lijnen gebruiken. Mensen met weinig verstand van computers en mensen met veel verstand met computers.
Dat ze een 1ste lijns helpdesk hebben om de mensen die het zelf verkeerd hebben gedaan of het gewoon niet begrijpen/kennen, helemaal prima, dat is standaard binnen elke support organisatie en daar zet je mensen neer welke lijstjes af werken en zo hopelijk een groot percentage van de bellers er uit kan filteren en het voor ze oplossen.
Komen ze er overduidelijk niet uit met je lijstje, dan hoort er een 2de en anders 3rde lijn te zijn. En daar zit het probleem bij Ziggo, die krijg je onmogelijk te spreken en lijkt niet te bestaan. Dat ik uiteindelijk zelf via een "minder nette manier" mijn eigen probleem op moet lossen, dat is ronduit slecht.
Bij het vroegere Demon of XS4all kon je gewoon mensen spreken welke verstand van zaken hadden. Die hielpen je zo, no problem. Ik denk ook dat mijn 12x met Ziggo bellen ze meer kost dan enkele mensen met verstand aan te nemen.
Het via de email proberen, door te melden dat je er met de telefonische helpdesk niet uitkomt en al 6x hebt gebeld maar dat ze het probleem niet voor je oplossen en dan via de email dood leuk het bericht terug te krijgen dat ze inderdaad zien dat ik al 6x gebeld heb en daarmee de support case afsluiten want het zal wel opgelost zijn. Euhm, ze lezen je email niet eens.
Vervolgens na het probleem zelf op te lossen (op een grove manier) wederom contact met ze opnemen en vragen naar de duty manager (blijkt niet te bestaan) om een restitutie van verloren productiviteit en de uren welke ik gespendeerd heb aan de telefoon om een probleem welke de oorzaak aan hun kant ligt vergoed te krijgen. Beantwoorden met dat mijn abbo geld voor die maand terug gestord word, terwijl er duidelijk in mijn brief stond dat dat geen optie is naar mijn mening en ik ze verzoek contact met mij op te nemen om deze zaak door te spreken (om het te voorkomen in de toekomst voor mij en andere klanten) en tot een werkbare vergoeding/oplossing te komen. Gewoon letterlijk niet lezen wat er staat... Sorry, maar dat vind ik gewoon beledigend.
Nee, de service en helpdesk van ziggo is om te huilen naar mijn mening. Je kunt er niet om heen dat hun systeem mij blokkeerd en dat ziggo hoog en laag blijft beweren dat er niets aan de hand is. En dat het probleem bij mij zit. Dat is te kort door de bocht, en na 12x bellen ronduit grof.
De uitleg over het telnet verhaal is helemaal niet zo complex, en iemand met enig verstand van computers en internet, TCP/IP weet waar dat over gaat. Dat ik dat vervolgens in letterlijk 12x bellen niet aan ze duidelijk krijg, dat vind ik echt een belediging voor de klant en hun eigen service.
Helaas is en blijft ziggo de enige partij welke betere snelheden dan ADSL2+ kan leveren in deze regio. Dus ik ben er aan gebonden, en zo lang alles werkt, werkt het ook goed en is het prima.
Dingen zoals activatie codes doorgeven (Welke niet in de doos van je nieuwe modem zitten...) kunnen ze prima, ik zeg ook niet dat ze nergens goed voor zijn. Maar ik vind dat ze op de hoogte moeten zijn van het eigen systeem van ziggo, enige kennis van windows en TCP/IP moeten hebben en snappen dat je webmail bijvoorbeeld niets met SMTP te maken heeft. Wellicht dan de eerste lijns mensen niet, maar zorg dan dat er een mogelijk bestaat om door verbonden te worden met de 2de lijns of 3rde lijns. Dit verzoek werd gewoon keihard geweigerd. Bewijs of geen bewijs.
Ook ik was een jaar geleden er niet van overtuigd dat een helpdesk zo "ongeinformeerd" kon zijn als die van Ziggo. Maar het jaar 2009 en bepaalde problemen hebben mij overtuigd dat het inderdaad echt zo triest gesteld is met de helpdesk van ziggo. In mijn ogen is die helpdesk puur een farce, omdat ze het moeten hebben. Ik vrees de dag dat er weer een probleem bovenkomt welke ik niet vanuit mijn kant kan oplossen.
(En ja, dit heeft een bittere smaak in de mond. Ik heb dit soort problemen inmiddels enkele keren gehad, en keer op keer word ik door de helpdesk de figuurlijke deur gewezen. Daar zit je dan met je probleem. Dat is niet correct en zo hoort een klant ook niet behandeld te worden. Zoals ik lees hebben meer mensen dezelfde problemen gehad welke Ziggo ook in hun geval heeft geweird te accepteren als hun fout. Goed, ik houd er verder over op nu. Slecht voor de bloeddruk.

).